A kis magyar roncsprémium

  2009. július 23. - Koncz_János Címkék: vélemény

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Gázt neki, hadd piruljon!
2014-07-15 16:32:56

Figyelem! Az út paraméterei miatt személygépkocsival nehezen járható! Behajtás csak saját felelősségre!

Ne baszakodj a sorssal! +18
2014-02-01 18:02:05

Egy kellemes nyári napon négy rokonszenves ausztrál diák meglóg a suliból, bedobják a szörfdeszkát meg a

Időutazás nyolcvan DeLoreannel
2011-06-17 07:00:00

Alapvető spirituális tapasztalat, hogy a világon minden mindennel összefügg – ez teszi rejtelmessé

Tedd meg, értük
2011-02-23 12:08:45

Vagy ötszáz soros ódát írok erről a pár másodperces szpotról, vagy semmit. Inkább semmit, Önök anélkül

 

Nálunk - ellentétben például Németországgal - nem az állam támogatja az autósokat, hogy új kocsit vásárolva pörgessék a válságba került gazdaságot, hanem az autósok fizetnek az államnak, mert öreg autóik vannak. Hungarikum.

 Vélemények az azonos című írásunkról.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr501263369

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

visszakettopadlogaz (törölt) 2009.07.24. 10:41:29

@Dokibá: floppy :D:D:D:D:D beszarok, nem lattam kb 15 eve :D:D:D:D:D ... nyomtassa ki... :D:D:D:D:D

S4mu3l 2009.07.24. 10:43:37

@Unter Bahn
Californiában vannak az államok legszigorúbb környezetvédelmi szabályai, amik még európai szemmel nézve is szigorúnak számítanak. Nem élek ott szóval nem ismerem pontosan miből állnak ezek a szabályok, de gondolom a zöldkártyára is van valamiféle megoldásuk.

visszakettopadlogaz (törölt) 2009.07.24. 10:50:20

smog-check van, mas nincs. meg van 110ft/liter es banzinar :)

joci305 2009.07.24. 10:56:42

Csak arra lennék kiváncsi,hogy mekkora várakozási idővel adnak majd vizsga időpontot mert egy korrekt zöldkártyázás minimum fél óra ha többször kell vmit mérni több és a kamu is a mindenféle papirmunkával min.20 perc.A semennyire sem tisztelt vizsgaállomás manapság napi 30-40 gk.-t vizsgáztat ezentúl majd 10-et?Az lesz a szép világ ha 8-10 hónapja lejárt vizsgával közlekednek majd tömegesen meg egy papirral,hogy még két hét a vizsga időpontja:)))

Unter Bahn (törölt) 2009.07.24. 11:18:11

Írtam az Autóklubnak egy levelet... kiváncsi lennék, ki mennyiben ért egyet a felsorolt témákkal:


"Tisztelt Uram/Asszonyom!

Előre bocsátom, hogy nem vagyok klubtag, de ünnepélyes ígéretet teszek, hogy amint azt észlelem, hogy a tagság hatékony érdekérvényesítő képviselettel is jár, be fogok lépni. A levél végén megadom a levelezési címemet, amennyiben úgy gondolják hogy az autósok érdekében a részletezett kérdésekben érdemi változás történik, Önökre bízom a belépéshez szükséges nyomtatványok-csekkek postázását.

1. Teljesítményadó: diszkriminatív, hiszen a hivatalos indokolás szerint a nagy teljesítmény értelemszerűen párosul a nagy értékkel, azaz kortól és állapottól függetlenül egy autó értékét nem a pl. hivatalos Eurotax-katalógus határozza meg, hanem csak és kizárólag a teljesítmény.

Én egy 166 kW teljesítményű, most 16 éves gépkocsival rendelkezem, ennek a tipusnak az értéke a használtautó-piacon 250.000-1.250.000 Ft között mozog, évjárattól függően. A duplájára emelendő teljesítményadó hatására már most érezhetően esni kezdtek ezen járművek árai, tehát a teljesítmény immár értékvesztéssel párosul, ellentétben az indokolással.

Nagy teljesítményű, de idős járművet két ok miatt vehet az ember: egyik szerint igénye van a nagy teljesítményre, de pénzben csak korosabb járművet engedhet meg magának. Másik ok az, hogy a nagyobb teljesítményű jármű normál használat mellett - hiszen plusz jogosultságokat a nagyobb teljesítményadó ellenére sem kap az ember - hosszabb élettartammal és/vagy nagyobb megbízhatósággal hálálja meg.

Egyértelmű tehát, hogy a nagy teljesítményű járművel rendelkező tulajdonos - bár egyébként is többet fizetne - semmiféle előnyt nem kap cserébe, nem beszélve arról a tényről, hogy az autó vásárlásakor még nem lehetett szempont pl. egy ugyanolyan tipusú, de a határokon belül maradó motorváltozattal szerelt gépkocsi választása, így a döntés meghozatalakor nem képezhette megfelelő súllyal mérlegelés tárgyát az autó teljesítménye.

A hivatalos indokolás másik eleme a nagy teljesítmény - mint vagyon-elem feltüntetése. Ez az indokolás ellentmond a jelenleg hatályos adózási szempontoknak, hiszen feltételezve (az ellenkező eset bizonyításáig) hogy a jármű ADÓZOTT JÖVEDELEMBŐL lett megvásárolva, az adózott jövedelemből szerzett vagyon - kivéve ha az anyagi haszonszerzési célzattal történt - ismételt megadóztatása törvény- illetve Alkotmány-ellenes.


2. Évenkénti műszaki vizsga: A jelenlegi vizsgáztatási rendszer gyakoribbá tétele az idősebb gépkocsik esetében számomra elfogadható lenne, ha a műszaki vizsga célja valóban az lenne, hogy műszakilag és környezetvédelmileg megfelelő járművek közlekedhessenek az utakon. A gyakorlat szerint azonban erről szó sincs: a vizsgáztatási rendszer részben korrupt (anyagi ellenszolgáltatásért rossz műszaki és/vagy környezetvédelmi állapotú gépkocsik ugyanúgy megfelelt minősítést kaphatnak), másrészt bürokratikus (az autó műszaki megbízhatóságát nem befolyásoló, kizárólag esztétikai hibák miatt is alkalmatlan minősítést kaphat egy jármű: ld. gépkocsik egyes karosszériaelemeinek megengedett eltérése - no de mi a helyzet pl. egy paintbrusht-tal ellátott járművel).


3. Az 1. pontban részletezett járművön felül még két - tulajdonképpen érzelmi alapon megtartott - járművel rendelkezem, ezek most ideiglenesen ki vannak vonva forgalomból. A járművek kora alapján hobby-autónak már nem tekinthetők, a veterán minősítés pedig komoly - az eredetihez minél közelibb - műszaki megfelelőséget igényel, erre valódi igényem és pénzem sincs. Mégis időnként szeretném használatba venni ezeket az autókat is, ha csak egy-egy rövidebb-hosszabb útra is, anélkül hogy a fenntartásával kapcsolatos adókat és járulékokat teljesértékűen fizetnem kelljen.

Mit tartanék ehhez ésszerűnek? Pl. kedvezményesebb biztosítási kategória bevezetését (bármelyik biztosító társaság kalkulátorát nézem, a 16 éves 166 kW-os gépkocsi KGFB-je mindenhol olcsóbb, mint a 28 éves 2.4-es, 60 kW-os dízel kombié, ami az autópálya-tempót büntethető mértékben alig képes túllépni), éves km-korlát bevezetését (pl. havi 1000, éves 3000 km), egybekötve kötelező menetlevél vezetésével.


Várom hivatalos, nyilvános reagálásukat a fenti témákban, illetve hatásos érdekvédelmi lépések megtételét a törvényalkotók felé. Amint ennek legkisebb eredményét is észlelem, örömmel állok soraikba.


Tisztelettel:

...stb-stb..."

Jamesblond 2009.07.24. 11:22:30

Ja igen. Igaz itt minden... Az én autóm 10 éves. Ha behozzák ezt a szép új rendeletet és évente kell műszakiztatni, vajon mennyit bukik az értékéből? Nem csak pénzt húznak ki a zsebemből a sűrűbb vizsgával, az már nem elég! Érjen kevesebbet az autó! Majd ha egy csóró család autót vesz, inkább legyen kisebb, klíma nélküli, szervó nélküli, légzsák nélküli, legyen rosszabb állapotú, vagy roncs, a lényeg az évjárat lesz vásárlásnál. A 10-12 éves autók évenkénti vizsgáztatása és az az körüli bürokrácia akkora kényelmetlenséggel jár az átlag embernek, hogy esze ágában sem lesz ilyen idős autót venni. Ezáltal az öregautó tulajok nem tudják majd eladni a gépüket hogy esetleg újabbat vegyenek. Amellett hogy 100%-kal több pénzbe kerül ez az egész ostobaság nekem, dolgozó adófizetőnek, hatalmasat bukik árából a kocsim. Többszörös kár a zsebemnek. Mert lopkodjanak, megszoktam már... De a padlás leseprése közben miért kell a házat is felgyújtani??? Ezt már nem tudom megérteni...

5500 2009.07.24. 11:30:15

Amerikában nehéz vizsgáztatni. Évente kell, beállsz egy mosó szerű épület elé, leperkálsz 10 dollárt, megnézik működik -e az összes lámpád, van-e katalizátorod, milyen a károsanyagkibocsátás. Ha rossz az érték, 30 napon belül visszamehetsz és ingyen ismételhetsz. Kapsz igazolást, mész hivatalba, leróvod a 65 dolláros éves illetéket a kocsi után és egy évre letudtál mindent. Ja és mind1 mekkora a motor, milyen idős az autó.

kafferbivalybalamber 2009.07.24. 11:31:16

@Snake Plisken: Gondolod, az Autóklub majd nekiáll papmpogni, hogy kevesebb pénzt szedhessen be vizsgadíjnak? Ők is vizsgáztatnak, az az érdekük, hogy minél gyakrabban tejeljünk vizsgaügyben.
Az nem érdekvédelmi szervezet, hanem az öreg komcsik nyugdíj előtti parkolópályája.

kafferbivalybalamber 2009.07.24. 11:33:56

@visszakettopadlogaz: Mi az a smog-check, hogyan néz ki a gyakorlatban?

veszettcsiga 2009.07.24. 12:05:05

Ill mio

itt van a garázsban a párom új citroen berlingója - hát a hondához képest egy kényelmetlen kalap fos! (igaz pakolni lehet bele, és kevesebbet fogyaszt)

vitatkoznék azzal hogy kevesebb anyag lenne a régi autókban, azon kívül, hogy azok is részvettek anno törésteszten!
Azóta puhultak az emberek csontjai, vagy mi a fasz?

Nekem affelől sincs kétségen hogy egy tizenéves merci vs suzuki, vagy bármely ótvar új übergagyi találkozásakor ki marad életben. A törésztesztek után is úgy állapítják meg a km-óra felső szintjét, hogy életbenmaradás+100 ... lehet hoyg nincs oldal légzsákom, gye kényelmesen utazom (a vezetés élmény) és sosem érzem azt hogy bármi lenne meghalnék.

ratobr 2009.07.24. 12:11:27

Ebben a pocegodorre valt orszagban,ahol az Ibl Miklos altal elszallasolt 300akarhany faradekony sunyi ven geci a felmenoikkel iranyit mindent,itt nehez lenne barmit is tenni.Az emberek felhaborodnak,de itt megall a tudomany,mert nincs annyi osszetartas hogy odaaljon akar egy budapest,es azt mondja ELEG!!!Amig egy tagbaszakadt x5pilota gyurtnyaku paraszt meg tud jeszteni barkit,addig miert is varjuk el,hogy a KARHATALOM ellen fellepjen barki is..Az EMBEREK vannak tobben,nekik kene megmondani mi legyen,es miaz o erdekuk.Miert nem teszik meg?Mert az nem szabajos??A nyilt gatlastalan szopatas az az?Azert mert bemonjak a TV ben?Vagy mert egyenruhasok betartatjak?Akik amugy ugyanugy szopnak?Uj kormanyunk van,vele egyutt uj szopatas,es ezigy lesz mindig.Nincs KARIKAS OSTOROM,de ha egy nagydarab ELBIZAKODOTTkopasz ostoba paraszt megproball szopatni,es fenyiteni,akkor elobb veszek egy nagy levegot,aztan ugrasbol konyokkel beleszallok a pofajaba.O is verezni fog,eldol es betort orral es veres szemmel elterul.Mert NEM AZ TORTENT AMIRE SZAMITOTT!!EBRESZTO EMBEREK!!!TEGYUNK VEGRE VALAMIT!!!!

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2009.07.24. 12:12:23

A lánglovakoról belinketl képekhez annyit fűznék hozzá:

1. Az a Swift messze nem totálkáros.
2. Nagyon nem mind1, hogy egy autónak az orra vesz részt a crashben vagy az oldala.
3. A közúti balesetek pedig többnyire a töréstesztes sebesség 2x-esével történnek, vagy legalábbis onnan lelassulva.
4. A csillagokból nem mind törésért jár, hanem pl. gyalogosvédelemért is.

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2009.07.24. 12:14:58

Helyesbítem önmagamat: nem a törést, hanem az utasvédelmet nézik

A törésteszt nem arra irányult, mennyi lesz az anyagi kár, hanem, hogy mekkora eséllyel ússzák meg a kocsiban ülők a karambolt. Így igen látványosan atomjaira hullhat a karosszéria, de belül védve vannak az utasok. És ugyanez igaz lehet fordítva is.

Ha meg az öv nincs becsatolva, akkor nem is érdemes vizsgálgatni.

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2009.07.24. 12:16:35

Helyesbítem önmagamat: nem a törést, hanem az utasvédelmet nézik.
A törésteszt nem arra irányult, mennyi lesz az anyagi kár, hanem, hogy mekkora eséllyel ússzák meg a kocsiban ülők a karambolt. Így igen látványosan atomjaira hullhat a karosszéria, de belül védve vannak az utasok. És ugyanez igaz lehet fordítva is.
Ha meg az öv nincs becsatolva, akkor nem is érdemes vizsgálgatni.

Flak 2009.07.24. 12:17:27

Hát EZ magyarország. :(

Az én nemsokára veterán kétütemű Wartburgom motorját a ZK-n nyírták ki, katalizátorral. KI találta ki hogy kétüteműre (amiből már alig van, az is inkább csak veterán) kelljen katalizátor? Ez kifejezetten károsan hat a kétütemű motorra, tudhatnák. Ráadásul mivel hobbiautó évente csak kb. 4000 kmt megyek vele, vagy még kevesebbet. De persze amíg hülye barmok (és saját zsebre dolgozó korrupt alakok) ülnek a törvényhozói székben addig nem is érdemes mást várni. Valahogy az előző poszt után már éreztem hogy ez lesz.
Persze mivel 28 éves az autóm most engem is lehet jobbra-balra szopatni az éves vizsgáztatással és ZKval. Egyetemista vagyok b*sszák meg, miből fogom kifizetni?! Persze azoknak akik 15 millás új kocsival járnak, azoknak kedveznek ahol csak tudnak. Lassan már ismét kiváltság lesz így az autótartás, mint az előző század derekán.
Elegem van már hogy mindig csak rontanak a helyzeten azok akiknek pont nem ez volna a feladatuk, így aztán nem lesz csoda ha én is fogom magam és egyetem után elhúzok erről a tetves helyről. Természetesen a Wartburgommal együtt. :D

Ja és azt hogy a kisvállakozókat tönkreteszik azt már mindenki tudja évek óta, csak divat elhallgatni. Most sorra kerültek azok is akik csak zöldkártyát csinálnak.

Ezek kártevők, nem szakemberek/politikusok. köpök rájuk.

Flak 2009.07.24. 12:17:51

Hát EZ magyarország. :(

Az én nemsokára veterán kétütemű Wartburgom motorját a ZK-n nyírták ki, katalizátorral. KI találta ki hogy kétüteműre (amiből már alig van, az is inkább csak veterán) kelljen katalizátor? Ez kifejezetten károsan hat a kétütemű motorra, tudhatnák. Ráadásul mivel hobbiautó évente csak kb. 4000 kmt megyek vele, vagy még kevesebbet. De persze amíg hülye barmok (és saját zsebre dolgozó korrupt alakok) ülnek a törvényhozói székben addig nem is érdemes mást várni. Valahogy az előző poszt után már éreztem hogy ez lesz.
Persze mivel 28 éves az autóm most engem is lehet jobbra-balra szopatni az éves vizsgáztatással és ZKval. Egyetemista vagyok b*sszák meg, miből fogom kifizetni?! Persze azoknak akik 15 millás új kocsival járnak, azoknak kedveznek ahol csak tudnak. Lassan már ismét kiváltság lesz így az autótartás, mint az előző század derekán.
Elegem van már hogy mindig csak rontanak a helyzeten azok akiknek pont nem ez volna a feladatuk, így aztán nem lesz csoda ha én is fogom magam és egyetem után elhúzok erről a tetves helyről. Természetesen a Wartburgommal együtt. :D

Ja és azt hogy a kisvállakozókat tönkreteszik azt már mindenki tudja évek óta, csak divat elhallgatni. Most sorra kerültek azok is akik csak zöldkártyát csinálnak.

Ezek kártevők, nem szakemberek/politikusok. köpök rájuk.

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2009.07.24. 12:18:11

ez a blogmotor eléggé horzsol mostanság

Flak 2009.07.24. 12:19:08

Hát EZ magyarország. :(

Az én nemsokára veterán kétütemű Wartburgom motorját a ZK-n nyírták ki, katalizátorral. KI találta ki hogy kétüteműre (amiből már alig van, az is inkább csak veterán) kelljen katalizátor? Ez kifejezetten károsan hat a kétütemű motorra, tudhatnák. Ráadásul mivel hobbiautó évente csak kb. 4000 kmt megyek vele, vagy még kevesebbet. De persze amíg barmok (és saját zsebre dolgozó korrupt alakok) ülnek a törvényhozói székben addig nem is érdemes mást várni. Valahogy az előző poszt után már éreztem hogy ez lesz.
Persze mivel 28 éves az autóm most engem is lehet jobbra-balra szopatni az éves vizsgáztatással és ZKval. Egyetemista vagyok b meg, miből fogom kifizetni?! Persze azoknak akik 15 millás új kocsival járnak, azoknak kedveznek ahol csak tudnak. Lassan már ismét kiváltság lesz így az autótartás, mint az előző század derekán.
Elegem van már hogy mindig csak rontanak a helyzeten azok akiknek pont nem ez volna a feladatuk, így aztán nem lesz csoda ha én is fogom magam és egyetem után elhúzok erről a szörnyű helyről. Természetesen a Wartburgommal együtt. :D

Ja és azt hogy a kisvállakozókat tönkreteszik azt már mindenki tudja évek óta, csak divat elhallgatni. Most sorra kerültek azok is akik csak zöldkártyát csinálnak.

Ezek kártevők, nem szakemberek. Köpök rájuk.

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2009.07.24. 12:19:48

Helyesbítem önmagamat: A törésteszt nem arra irányult, mennyi lesz az anyagi kár, hanem, hogy mekkora eséllyel ússzák meg a kocsiban ülők a karambolt. Így igen látványosan atomjaira hullhat egy modern karosszéria, de belül védve vannak az utasok. És ugyanez igaz lehet fordítva is.

Flak 2009.07.24. 12:20:26

Az utolsó 2 mondat persze nem a ZK-sokra vonatkozott hanem a törvényalkotó "urakra". :D

ratobr 2009.07.24. 12:22:23

Szegeny Ybl Miklos az Operat tervezte reszben,annyira felhuztam magam,hogy osszekevertem.Szoval Steindl Imre a felelos az Orszaghazert.1885-1904..A lenyeg,hogy a megszoksz vagy megszoksz nem ervenyes.Nem celrevezeto az eroszak,de van amikor nincs mas ut.Dobjunk ossze fomusoridore egy kis penzt,es valamelyik gusztustalan kereskedelmi TV-n adjuk le mondjuk ezt a Totalcaros cikket Koncz Janostol..Tobb embernek kene latni!!

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2009.07.24. 12:23:43

@ratobr: Én ahol lehet, védem a rendőröket, mert egyre inkább látom, ők is rossz végén állnak a brének.

Most felénk az keltett morajt, hogy egy kisboltból fizetés nélkül ellógtak egy teli szatyorral suhancok, a boltos néni hiába ment utánuk, kocsival hamar leléceltek. Ő meg, ugye, se típust se rendszámot nem nézett.

De a poén, hogy 20 ezer FT alatti a kár, így a rendőrség előbb elküldte a panaszost az önkormányzathoz, onnan visszaküldték a rendőrséghez, ahol végül csak felvették a jegyzőkönyvet.

Nem mondom, hogy golyós puskával kéne utánuk lövöldözni, de azért ez így már teljesen KÉSZ. Vége, meghalt ez az ország.

Flak 2009.07.24. 12:29:50

@sipike78:
A töréstesztek olyan sebességgel zajlanak amivel itt senki nem vánszorog. A modern autók legnegyobb hibája hogy a hengszigetelés és kényelmes rugózás elhitetei a bentülőkkel hogy abszolút biztonságban vannak és hogy nem is gyors az a 100-120 km/h. Pedig dehogynem! Én a Wartburgomban már 80-90 km/h fölött enyhén izzadok. :D Jó az úttartáasa, de érzem hogy ez k nagy sebesség. Karambolnál minden emberre ugyanakkora erők hatnak, mindegy ki miben ül. Főleg ha olcsóbb műanyagautóban amiből kispórolták a légzsákot. mindenben meg lehet halni ha hülye a sofőr...

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2009.07.24. 12:33:52

Én ma hosszú idő után bringával kimerészkedtem az útra. Na, azon fostam csak igazán. :)

Flak 2009.07.24. 12:36:01

@sipike78:
A biciklis nem ember a magyar utakon.

Snake Plisken (törölt) 2009.07.24. 12:37:12

@Unter Bahn: Így kell ezt! Ha minden magyar ember tenne enyit az igazáért, nem kerültünk volna ide. Kivácsi vagyok a válaszukra is... Légyszíves tedd majd fel azt is, ha lesz olyan.

Jelenleg gondolkodom azon, hogy ombudsmant kellene ezekre uszítani... Mert egy törvényjavaslat tervezése alatt nem kellene megkérdezni az érintetteket, akik mondjuk torkuk szakadtából ordítják, hogy nem akarjuk!?!

Etikus az ő viselkedésük? NEM! Elvárható a törvényhozói/politikai életben az erkölcsi felelőség? IGEN! Megtehetik-e, hogy féligazságokat/hazugságokat kommunikáljanak az érintettek felé? NEM!
Ezeket a dolgokat szerintem törvény is szabályozza, csak senki sem vonja felelőségre őket!

RegősBendegúz 2009.07.24. 12:38:39

Ezzel az intézkedéssel újabb ösztönzőt adnak a 170 LE feletti autók tulajdonosainak, hogy legközelebb már szlovák vagy más EU-s rendszámmal helyezzék forgalomba az autóikat.
Ugyanez fog történni a hajókkal és a repülőgépekkel is - nesze neked vagyonadó!
Aki nagy házat épít, az meg majd nem kéri meg rá a lakhatási engedélyt. Amíg ugyanis (papíron) nincs kész, addig nem kell fizetni. Jól látható ez pl. Görögországban. Csak az szívja meg, aki hitelből építkezik, mert neki muszály hivatalosan befejeznie és onnantól mehet az adózás. Az meg nehogy már 30 millás ingatlant építhessen magának, ugye politikus uraim...?!

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2009.07.24. 12:39:03

20 cm-re húztak el mellettem a kocsik, szemből lazán elém fordultak, gondolván, lassan haladok, meg amúgy is, nekem könnyű megállni stb. :/

Nem irigylem, aki rendszeresen bicózik.
Arra vajon mikor kell rendszámot szerelni és adózni utána?

V8 2009.07.24. 12:41:26

@sipike78: "Nem mondom, hogy golyós puskával kéne utánuk lövöldözni"

Persze, hogy nem, mert sörétessel :D

loláb 2009.07.24. 12:41:46

@sipike78: "Én ahol lehet, védem a rendőröket, mert egyre inkább látom, ők is rossz végén állnak a brének."

Nekem meg egyre inkább az az érzésem, hogy a rendőrök a brék.

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2009.07.24. 12:45:01

@loláb: "Nekem meg egyre inkább az az érzésem, hogy a rendőrök a brék."

Minden szakma kitelmeli a maga gyökereit.

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2009.07.24. 12:51:57

@Snake Plisken: Az ombudsman a legelbaszottabb találmány a közizgatás terén.

Pl. életkor szerinti megkülönböztetés van a kiadható szabadnapok terén. A kutyát sem érdekli. A szlovákok, románok kurvaanyázhatnak minket, a kutyát sem érdekli.

stb.

De a KRESZ-ben is csak az nem vesz észre hülyeségeket, aki ott ül a trágyadomb tetején. Az pl. miért tiszta ügy, hogy kötelező a bukó a motorosoknak, de azt nem írja elő a szabály, hogy akkor már teljesen zárt legyen?

Sanyi. · http://www.sopianaedeluxe.blog.hu 2009.07.24. 12:53:48

Kérdés!

Ez a 17.000.- huf/alkalom ez az alapdíj, és erre pakolják majd az állomások a műszerhasználat, rezsi stb. eszem faszom díjakat?

Mert most utánanéztem, ha a 17 fix, akkor én jobban járok, de ha ezt még nyakonverik jópárezer forinttal, az akkor valóban orbitális szopóággá válik.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.07.24. 12:54:07

@sipike78: Nekem meg az a véleményem a rendőrségről, hogy a szél mindig egy helyre fújja a szemetet... :P

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2009.07.24. 13:05:53

Nem autós téma, de jól példázza a hazai népnyúzást (víztisztításról olvasgattam, akkor találtam):

Hitelkamatokkal és profittal együtt a beruházó és működtető magáncég (francia-izraeli vegyes-vállalat) 53 dollárcent/m3 (kb. 98 Ft/ m3) áron adja át az Izraeli Nemzeti Víztársaságnak a tengervízből készített ivóvizet, ami lényegesen alatta van a magyarországi áraknak, ahol ugyebár kutakból jön a majdnem kész ivóvíz.

RegősBendegúz 2009.07.24. 13:09:02

@sipike78: A KRESZ előírja, hogy kötelező a motorosnak a bukósisakot viselni, de azt nem, hogy melyik testrészén. Pl. teljesen szabályos, ha a zárt sisakot a könyökömre húzom...:-)))

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2009.07.24. 13:11:00

@Fungie: Ez nagyon jóóó. :D
Nem rajzolod meg a digó-limó történetét képregényben?

szakmernok 2009.07.24. 13:11:31

A magyar állam soha nem foglalkozott az állampolgáraival. Az autósokat pedig paleknak nézi. És mi azok is vagyunk ha hagyjuk.

kalandrover 2009.07.24. 13:11:42

"Konc János:
Miért nem szerveztek egy népszavazási aláírásgyüjtést? Ha a 300ft-os vizitdíjjat is el lehetett népszavazással töröltetni, akkor ezt is nem?
Én biztos aláírnám és elmennék szavazni is. Egy ilyen után komolyabban vennék az autós társadalmat is, NEKTEK meg nagyobb lenne a respektetek nálunk, hogy kimertetek állni egy újabb állami lehúzás ellen."

Kalifornyijában szavaztak, eltörölték. Kalap-kabát.

Magyar mindig szopni fog, mert hülye.

Snake Plisken (törölt) 2009.07.24. 13:22:26

@szakmernok: Akkor ne hagyjuk!

A taxisok már megtették, csináljunk mi is blokádot! Aki nem ért egyet a törvényjavaslatokkal az tömörüljön egy bandába és fagyasszuk le az országot mint annak idején... Először mondjuk vegyük körbe az NKH-t hétfőn reggel... Aztán hátha észreveszik a létezésünket...

Ez mondjuk érdekes, hogy nem akarják tudomásul venni a véleményünket/tiltakozásunkat, de a zsebünk tartalmával azért számolgatnak a kis ....

kalandrover 2009.07.24. 13:25:53

@Snake Plisken:

"A taxisok már megtették, csináljunk mi is blokádot!"

Ilyet csak egyszer lehet elsütni egy életben. Még a Kecske is tyérgyepelt az ablakban, úgy be volt fosva. Mára azért rendesen felszerelték a fogdmegeket.

Nem működik.

szakmernok 2009.07.24. 13:26:14

@Speedman: Hidd el nekem is ezen jórt az agyam. Csak kellene egy szervezet ami ezt összefogja.

Snake Plisken (törölt) 2009.07.24. 13:26:59

@kalandrover: A politika tanult a vizitdíj esetéből, ma már nem tudsz népszavazást szervezni, lásd Seres Mária és 630 000 ember akarata, aztán mégsem lesz népszavazás. Az akkor csak azért sikerülhetett mert Viktor irányította.

Ne legyenek kétségeid, a diktatúrában nincs a népnek szava! Mindegy, hogy Victor vagy Fercó vagy Gordonca... A diktátor az aki megengedte nekik, hogy tudj az ő létezésükről.

szakmernok 2009.07.24. 13:28:26

@Snake Plisken: elég a félpályás útlezárás is
A gazdáknak mindig bejön. És a jelen helyzetben még ellenvetés sem lenne hiszen a nagy többség autózik.

Snake Plisken (törölt) 2009.07.24. 13:33:44

@kalandrover: Biztosan a tömegbe lőnének! Vagy jönnének a kopaszok zavargást kellteni...

Ez csak duma...

Már régen kellett volna!

Jelenleg az állam nem nyújt polgárainak semmilyen fórumot, hogy visszajelezhessen, már a miniszter elnököt sem szavazzuk (2.-at).

Én nyitott vagyok bármire, nem kell a balhé, ha van más lehetőség...

Tud ilyet bárki is???

kalandrover 2009.07.24. 13:38:50

@Snake Plisken:

Erről van szó, nem kell cirkusz. Ezt diplomatikusan lehetne megoldani, de akkor fordított arány kellene, mint most. Az emberek nagy része nem vinné műszakira az autót, abba hagynák. Nem fizetnék a Tébét, hanem mennének magánorvoshoz, stb. Hamar feladnák, de ilyen sose nem lesz, amikor még attól is fosnak az emberek, hogy egy gittegylet küld "büntetést" a parkolásért, aztán rohan befizetni. Birkák.

Peter Blau 2009.07.24. 13:42:00

Mit gondolok?
Elmondom. Nekem van egy 14 éves F Astrám, caravan. Tudom nem nagy szám, de engem elvisz A-ból B-be, eddig még nem hagyott ott mert rendszeresen viszem a szervizbe egy rendes emberhez, akkor is ha semmi baja nincs, és ez az ember átnézi nekem, és emiatt semmi baja nincs általában. Amúgy két hetente megyek az autóval 50 km-t kb. Nekem ennyire kell, de amikor ezt az 50 Km-t meg kell tennem, akkor KELL az az autó, mással nem nagyon tudom. Az nagyjából évi 1300 km. Emiatt vizsgáztassam évente? 1300 Km miatt? Remélem szomorú élete lesz annak a baromnak amelyik ezt kitalálta. Más zsebéből húzza ki a pénzt, szemétláda.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2009.07.24. 13:44:02

@kalandrover: Aztán jól megbüntetnek, és behajtják adók módjára, elkobozzák az autódat, és a többség itt fog tapsolni, hogy végre nincsenek azok a szar életveszélyes benzinfaló szörny fostalicskák az utakon.

2009.07.24. 13:46:14

Na gyerekek, ez a dolog most tényleg felb@szta az én amúgy higgadt valómat is...
Nem vagyok az a TV-székház ostromló fajta, de ha lehetne, egy békés, de kellően demonstratív (értsd: nagy számú) tiltakozáson részt vennék.

Két megjegyzés a cikk írójának.

Egyik: "Ma Magyarországon sikerült a politika és az állam, illetve intézményei presztízsét a politikusoknak és a köz alkalmazottainak olyan mélyre süllyeszteniük, hogy a bizalmatlan állampolgárok szemében ezek egytől egyik az öncélú bürokrácia és a szinte már alig leplezett korrupció színterei."

A döntéseket NEM a köz alkalmazottai hozzák, hanem a korrupt, szemét politikusok. Ha a köz szolgája szembemegy a főnökeivel, könnyen keresheti maga alatt a széket. NE vondd össze a közszolgákat a közköcsögökkel, please. (Persze, vannak hülyék a sima lótifutik közt is, de...)

Másik: Az érdekképviseleti szervezetek (Magyar Autóklub) szerinted milyen érdekérvényesítő képességgel rendelkezik...? behívják őket egy egyeztetésre, majd leszavazzák őket. Ez a társadalmi egyeztetés...tehát ők (érdekképv.) aztán nem tehetnek róla.

És még valami: 12 éves a kocsim, teljesen jó állapotú. most ezért keressek másikat, számolgassam, hogy ha veszek egy 4 évest, jobban járok-e...?

Azt üzenem a rendelet kidolgozóinak, amit Rudolf Peti mondott Rókának az Üvegtigris 1-ben, amikor a lakókocsiban pucéron álldogált szabadításra várva, türelmét vesztve: ANYÁDAT!!!!!!!!!!!!!!

kalandrover 2009.07.24. 13:53:33

@kolbászoszsömle:

Igen, a többséggel van a baj, pedig ezekkel mindenki rosszul jár.

Snake Plisken (törölt) 2009.07.24. 13:54:24

@Peter Blau: Miért csak reméled? Lehet tudni, hogy ki volt az, nem? Hát nevezzük nevén. Miért ne kellene vállalni a felelőséget a nevével.

"A tervek szerint január 1-től megszűnhet a zöldkártya" - közölte az [origo]-val Lovas Károly Róbert, a Nemzeti Közlekedési Hatóság (NKH) elnökhelyettese. Az elképzelés szerint megszűnne a jelenlegi rendszer okozta párhuzamosság, vagyis, hogy a járműtulajdonosok műszaki vizsgaállomásra, és zöldkártyás ellenőrzésre is hordják az autóikat, ráadásul utóbbira sűrűbben. Lovas szerint több jogszabályt is módosítani kell majd, "de az érdekképviseletek támogatják az elképzelést"."Mivel a zöldkártya jelenlegi 1190 forintos árát a jövőben nem kell majd kifizetni, ezért mai áron számítva olyan 5-10 százalékkal csökkenhet a komplex vizsga ára a jelenlegi dupla vizsgálat árához képest" - mondta az NKH elnökhelyettese, hangsúlyozva, hogy januárig még ez is változhat.

Az MTV Híradója csütörtök este tényként közölte, hogy januártól megszűnik a járművek zöldkártyája. Lovas szerint a nyilatkozatát megvágták, ezért jöhetett le tényközlésként az, ami valójában még csak tervezet.

Megvágták??? Azért hazudik?

Ilyet én is tudok: Az ég sárga, a fű kék és Hitler és Stalin pedig Stan és Pan fénydublőre volt csupán.

Fungie · http://www.fungie.hu/ 2009.07.24. 13:54:29

@sipike78: Mi a digó-limó sztori? Valahol lemaradtam, mint Damon Hill.

tocibacsi 2009.07.24. 13:54:50

@pappito: én ebből nem kérnék, köszi...

Bajusz. 2009.07.24. 13:55:57

Ez a cikk tipikus "téglaazállóvízbe" így uborkaszezonban.
Egyébként meg az egész zöldkártyásdi úgy humbug ahogy van, én pl. emailen intéztem beszkennelt zöldkártyával, online átutalással, és csak a matricáért kellett mennem zárás után...

kalandrover 2009.07.24. 13:56:41

@Balchee74:

"A döntéseket NEM a köz alkalmazottai hozzák, hanem a korrupt, szemét politikusok. Ha a köz szolgája szembemegy a főnökeivel, könnyen keresheti maga alatt a széket. NE vondd össze a közszolgákat a közköcsögökkel, please. (Persze, vannak hülyék a sima lótifutik közt is, de...)"

De bizony. Ha ezek nem a székükért aggódnának, hanem elmennének DOLGOZNI, akkor a főnökeik magukhoz nyúlnának, és rájönnének, hogy rossz végére kerültek.

Inner Circle 2009.07.24. 14:00:39

Úgy látszik, van valami titkos politikai paktum, hogy csak olyan dolgokon vitatkoznak és anyázzák egymást, amit tényleg többféleképpen is lehet nézni, viszont ami egyértelműen káros és hülyeség, attól mindenki vigyázzba vágja magát és aláír. A regadó ellen több olvasatban sem tiltakozott senki (azóta az EU rúgott érte seggbe minket), néhány hete a fővárosi ellenzék is megfontolásra méltónak minősítette a pontonhidas agyrémet (no comment), most meg itt van ez a baromság, és senki, SENKI nem áll ki azzal, hogy "Szavazz rám, és én ésszel fogok hozzányúlni a kérdéshez!" Hihetetlenül olcsón lehetne tömegesen jópontokat gyűjteni a szavazóktól, mert akinek autója van, az szavazó is, és nem kérdés, hogy mit gondol, akinek meg nincs, azt úgysem érdekli az egész, őket nem lehet megbántani. De nem; a fent említett paktum ezt megakadályozza. Ha totál hülyeség, akkor legfeljebb csak hümmögünk, de nehogy véletlenül ellenkezzünk.

tocibacsi 2009.07.24. 14:03:57

mindazontúl, hogy állatságnak tartom az évenkénti kötelező műszakit, megjegyezném, hogy azaz évi 40 ezer Ft-os költség igencsak földtől elrugaszkodott adat. A hatóság 9300 Ft-ért vizsgál, de tény, hogy oda nem lehet bejutni. Én 17500-ért csináltatom átvizsgálásostul pár utcára az otthonomtól. Ha megemelik, akkor sem lesz 40 ezer. A kötelező szervizeket meg nehogy ide soroljuk már, vazze.

Az előző cikk kommentjeiben leírtam a véleményemet. Szeritem 1) állapottól függően kéne a vizsgaciklust meghatározni. 2) ha valaki renceresne szervizelteti a kocsiját, és nem csak akkor, ha valami beszarik rajta, az mégis minek túrkáltassa még a verdát állambácsival is?! Pl. teszem azt egy márkaszerviz mért nem adhatja ki a papírt, hogy "oké"... És akkor akár vállahatjuk azt is, hogy az lajcserénél +5 ezer Ft-ért megnéznek még pár dolgot, oszt megy a pecsét. Már nem azrét de sztem jobban értenek az adott típushoz, mint a sarki "Zöldkártyás Józsi"...

Inner Circle 2009.07.24. 14:07:56

Egyébként most vizsgáztam új kategóriából, ezt is az NKH intézi. Röviden: van egy vizsgalapod, amibe gyűjtöd az aláírásokat a vizsgán. Elvileg ha az összes összejön, akkor megvan a jogsit. Ezt akár ráírhatná az oktató és a jogsi mellé tűzhetnéd és vezethetnél vele. Ehelyett ballagj el vele az NKH-hoz a jogsiért. Dehogy a jogsiért, egy másik papírért, amit itt frissiben nyomtatnak, kb. olyan mint egy mackósajt papírja, és csak arra kell, hogy elvihesd az Okmányirodába és ők dobják ki. Jogsit továbbra sem kapsz, adnak viszont két A4-es lapot, amíg el nem készül a jogsi, kábé két hét, és még ezekkel sem vezethetsz. Hogy miért nem, amikor minden feltételt teljesítettél, és döntéshozás már nem zajlik, csak technikai gyártás (az más kérdés, hogy olyan bénák, hogy nekik ez két hét), azt senki sem tudja. De már a nyomtatvány nevében is benne van a lényeg: "KÉRELEM". Kukacoskodásnak tűnhet, de tényleg erről szól minden: ha azt írnák rá, hogy "IGÉNYLÉS" vagy "RENDELÉS" (ez kicsit piacos), az máris azt sugallná, hogy ők tesznek neked szolgálatot (amint az valójában is így van), hogy neked elvárásaid vannak, amit ők igyekeznek kielégíteni, és remélik, hogy meg leszel elégedve. Lófület. Igénylés nincs, kérelem van, azaz térden csúszás a hivatal előtt, és ezt mindenki természetesnek is veszi.

kalandrover 2009.07.24. 14:14:34

@tocibacsi:

Én meg eltörölném ezt a ZK, műszaki bohócságot.

Úton, út szélén elkapni a rozogákat, mérni a füstöt röptében. Ha büntetni akarnának, így is meg lenne.
Ha meg műszaki hibás okoz balesetet, azt jól megmérni, oszt csók.

Mellesleg tegnap műszakizott autóval is lehet műszaki hibás balesetet csinálni, nem kunszt.

Unter Bahn (törölt) 2009.07.24. 14:34:06

@Snake Plisken: "...Jelenleg gondolkodom azon, hogy ombudsmant kellene ezekre uszítani..."

Valamikor tavaly a Magyar Államkincstár indított vizsgálatot a gáz-ártámogatás jogosultsága miatt. A kiküldött papírok között volt egy nyomtatvány, afféle vagyon-nyilatkozat, hány autóm-házam van, milyen értékűek, milyen egyéb vagyontárgyaim vannak a nevemen, stb-stb, de egyetlen olyan adatot sem kértek, hogy mennyi kiadásom (pl. lakáskölcsön, rezsi, eltartott (mondjuk gyerekek) van.

Mivel nekem egy fájó pont, hogy 1986 óta még nem sikerült a jelenlegi adórendszer bevezetése óta az adóbevallás ellenőrzéséhez nélkülözhetetlen vagyonbevallást törvénybe iktatni, az ombudsman felé kifogással éltem, rövid azzal az indokolással, hogy nem vagyok vagyonbevallásra kötelezhető és ennek elmaradása nem szankcionálható - igaz ez nem is szerepelt sehol, de az sem, hogy miként értékelik, ha mégis kitöltöm.

A választ a napokban kaptam meg, szerintem kitörölhetem vele, a lényeg az, hogy a MÁK "csupán" bizonyos rászorultsági vizsgálat miatt kérte volna, bla-bla-bla...

Sajnos ez nem "cigányozás" meg "zsidózás" volt, így ebből bizonyosan se hírblokk, de még egy egymondatos hír sem lesz semelyik újságban.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2009.07.24. 14:36:57

@tocibacsi: "Én 17500-ért csináltatom átvizsgálásostul pár utcára az otthonomtól. Ha megemelik, akkor sem lesz 40 ezer. "

Majd figyelj...
Kiszámolják, hogy az csak havi háromezer párszáz, annyit meg kifizet, mert még mindig olcsóbb, mint a busz, vagy vonat.

Unter Bahn (törölt) 2009.07.24. 14:38:06

@Snake Plisken: "Légyszíves tedd majd fel azt is (ti. a MAK válaszát - az UnterB), ha lesz olyan."

No itt a válasz, emésszétek és írjátok meg, hogy akkor belelépjek vagy ne:


"Tisztelt 'Unter Bahn' Úr !


Sajnáljuk, hogy nem értesült a Magyar Autóklub –egyébként – nemzetközileg is elismert érdekvédelmi tevékenységéről, melyet példaértékűnek tartanak, pl. az autópálya perek, a benzinár emelésével kapcsolatos kezdeményezések ( Klubpetrol ), alkotmánybírósági beadványok vonatkozásában.

Lehet tájékozatlanságának a tagsági viszony hiánya az oka, pedig ezzel a gondolkodással nem csak saját magát, hanem valamennyi autóst gyengíti. Minden társadalmi szervezet súlyát, érdekérvényesítési lehetőségének hatékonyságát a tagság létszáma, azaz az határozza meg hány főt képvisel.

Szerencsére sokan, több mint 120.000-en átlátják ezt, bizalommal kísérik figyelemmel és javaslataikkal segítik ez irányú munkánkat.


Felvetéseire konkrétan.

Ad. 1.A pontosság kedvéért tájékoztatom, hogy az itt idézett és hatályos jogszabályhely szerint az adó kiszabása során a gépjármű életkora figyelembe vételre kerül.

Az adó mértéke

7. § (1) Az adó mértéke a 6. § (1) bekezdése szerinti adóalap után a gépjármű

- gyártási évében és az azt követő 3 naptári évben 300 Ft/kilowatt,

- gyártási évet követő 4-7. naptári évben 260 Ft/kilowatt,

- gyártási évet követő 8-11. naptári évben 200 Ft/kilowatt,

- gyártási évet követő 12-15. naptári évben 160 Ft/kilowatt,

- gyártási évet követő 16. naptári évben és az azt követő naptári években 120 Ft/kilowatt.


A MAK egyébként törekszik az arányos és igazságos adórendszer irányában befolyásolni a döntéshozókat a jogalkotási folyamat során, de tájékoztatnom kell, hogy az Alkotmánybíróság következetes gyakorlata szerint költségvetést érintő adó kérdésben az Alkotmánybíróságnak nincs hatásköre.


Ad. 2.

A vizsgáztatási és környezetvédelmi vizsgálat egységesítése folyamatban van és az egyszerűsítést a Magyar Autóklub is támogatja. A jogszabály jelenleg van kidolgozás alatt, a sajtóban kikerült hírek pontatlanok és idő előttiek. Arra törekszünk, hogy az új rendszer az egyszerűsítés mellett valamennyi tulajdonos és jármű csoport részére kedvező legyen illetve ne okozzon hátrányos változást.


Ad.3.

Felvetését illetékes bizottságukhoz továbbítom, ugyanakkor megjegyzem,hogy a veterán autókra van kedvezményes biztosítási lehetőség illetve az időszakosan használt gépjármű kötelező felelősségbiztosítása évente 2-6 hónapra szüneteltethető, természetesen megfelelő szabályrendszer szerint.


Esetleges belépési szándéka esetére tájékoztatom, hogy a www.autoklub.hu honlapon keresztül ezt megteheti.

Tájékoztatom továbbá, hogy az elmúlt időszak MAK érdekképviseleti tevékenységéről olvashat a honlap érdekképviselet és hírek rovatában, és értesülhet róla, hogy pl. a biztosítási tv. módosításra került, azaz nem fordulhat elő a jövőben a MÁV Biztosítóhoz hasonló eset, a Főváros parkolási rendeletébe bekerült az 5 perc türelmi idő stb. Megjegyzem továbbá, tekintettel arra, hogy Ön használja a világhálót, ha valamelyik kereső lapon beüti a Magyar Autóklub-ot és esetleg még egy érdekképviseleti témát egyszerűen és gyorsan informálódhat a MAK érdekképviseleti tevékenységének – igaz – csak egy töredékéről.


Tisztelettel: Xxxxxxx Yyyyyyyyyyyyyy
Jogi igazgató"

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2009.07.24. 14:41:32

@Unter Bahn: Magyarul gyakorlatilag a MAK találta ki azt, hogy kelljen évente vizsgáztatni az autókat.

Fasza

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.07.24. 14:41:57

@Balchee74:
A közszolgák ugyanolyan köcsögök. Nézd csak meg bármelyik önkormányatban vagy okmányirodában, bármilyen hivatalban a sok fontoskodó köcsögöt. Mindenki tudja, aki kért már építési engedélyt, vagy bármi mást megpróbált elintézni.
Senki sem áll ott mellettük pisztollyal, még is csinálják.

Unter Bahn (törölt) 2009.07.24. 14:42:38

Ja, a feltett kérdések 11 óra 18 perc 11 mp-nél találhatók.

Még annyit, hogy természetesen az autó korához kötött teljesítményadó jelenlegi mértékét ismerem, mint ahogyan az ideiglenes forgalomból való kivonás lehetőségét is, ezt említettem is a levelemben, bár azt eltitkoltam, hogy ha egy évben több mint 6 hónapra van kivonva forgalomból a jármű, a bónuszfokozata elveszik. Gondolom ez logikus és közismert... és jogos...(?)

Sanyi. · http://www.sopianaedeluxe.blog.hu 2009.07.24. 14:50:21

@Unter Bahn:

Létezik olyan hogy hobbiautó biztosítás, kedvezményes, fasza, nekem is az van

Azt kellene megtudni, hogy a sok helyen említett 17.000 Ft/vizsga/év az tartalmazza-e a műhelyek rezsidíjait (ergo egységár) vagy csak az alapdíj. Ha egységesítik, akkor feleslegesen zúgolódtunk ám...

Kámfor 2009.07.24. 14:56:31

azért ez fasza. gondolom most veregetik a vállukat milyen ügyesek voltak, mert akinek a kocsija amúgy sem képvisel nagy értéket, majd most jól eladja és megy sok pénzért új autóért. hiszen gazdag a magyar nép, csak kicsit noszogatni kell, hogy tudja mi a jó. :) ilyenek vagyunk, mi kis lusták, akiket ha elkezdenek szívatni majd viszi a kis pénzét és lelkét, eladja egy banknak, hogy legyen új autója. mert ilyenek vagyunk... aki meg nem vesz, mert azt hazudja, hogy nem telik rá, az dögöljön meg. bravó.

az ilyen illúziókat, hogy majd ezzel kiszűrjük a sok gonosz roncsautóst természetesen elhiszi mindenki, aki hisz a télapóban is. a többiek tudják, hogy a roncsautók eddig is átmentek a vizsgán valahogy, továbbra is át fognak menni. tehát ezzel kiszűrjük azokat akiknek életbevágó az autó, de nem keres annyit. (ami persze nem jelentette volna, hogy mert csóró, ezért szar kocsival jár. mert az öreg nem jelenti az elhanyagolt autót, csak néhány sötét elmében)

ha a szívükön hordoznák a sorsunkat és biztonságunkat, akkor nem pénzpumpolós és szivatóst játszanának, hanem a rendőrséget erősítenék. a gyorshajtókat vadásszák le, akik miatt a legtöbb baleset van. ne adjanak kiskaput nekik, hogy ők maguknak is meglegyen a menekülő amikor elkapják őket szabálysértésért. a vezetés közben telefonálgatókat rúgják szét, és az öveiket nem bekötőket szodomizálják. ezzel drasztikusan csökkenne a balesetek száma.

oszt utána lehetne menni az útra kiszedegetni minden autót aminek a kerékjárati íve már felrohadt a C oszlopig. azzal megszűnne a roncsautó. de ez csak egy mocskos pumpolása annak a rétegnek, akiknek kevés pénzük van, vagy akik rajongnak a régi autókért...

V8 2009.07.24. 15:04:44

@Kámfor: "a gyorshajtókat vadásszák le, akik miatt a legtöbb baleset van"

Perszepersze... Az úgynevezett "gyorshajtók" szopatása is pont ugyanez a pénzbeszedő dolog. Ugyanis a relatív gyorshajtás (pl ónos esőben 30-cal letarol egy buszmegállót) is, meg pl 97-tel záróvonalon előzés utáni ütközés is gyorshajtásként kerül a statisztikába.

Valamint a kintfelejtett 30-as tábláknál, puszta külterületeken, stb. mérnek legtöbbször, ahol nagy a fogás. A biztonságnak ehhez semmi köze. (Amúgy mi a veszélyesebb: tiszta időben, üres autópályán szabálytalan 160, vagy kis kertvárosi mellékutcában szabályos 50?)

Unter Bahn (törölt) 2009.07.24. 15:11:02

@Sanyi.: Nekem mindössze annyi bajom van, hogy tudomásom szerint az érintett két öreg autó 25 illetve 28 évesek, így nem férnek bele a hobbiautó-kategóriába, a "veterán" minősítés meg egy csomó egyéb dologhoz van kötve, ami miatt egyszerűbb (és lehet olcsóbb is) normál biztosítást kötni, mint MNHJR vagy mi meg TWK-MBK klubtagságot csinálni, amikor se Trabim, se Wareszom, se Bogaram nincs...

Ha tudsz valami okosat, ne legyél szégyenlős, osszad az észt:-)

Kámfor 2009.07.24. 15:11:35

@V8: van egy hivatkozási alapjuk a jelen esetben. ami az, hogy a balesetveszélyes öregautók kiszűrése miatt van. mint tudjuk a balesetek döntőrészét nem ez okozza. tehát ha azért csinálják mert annyira a szívükön hordják a sorsát az utcákon közlekedő embereknek, akkor ugye a magasan legtöbb balesetet kiváltó okkal kellene foglalkozniuk. márpedig az a gyorshajtás. utána (vagy közben?) jöhet a többi is, de az évente műszaki vizsga nem fogja kiszűrni a szétkoszladt autókat, amik csodával határos módon a vizsga idejére eddig is tökéletes műszaki állapotban voltak.

az, hogy hol mi jelenti a gyorshajtást az nagyon szubjektív, és azt itt ebben a vitában nem is akarom fejtegetni. az egy teljesen más vita, más cikk. :)

V8 2009.07.24. 15:18:08

@Kámfor: Ugyanilyen hülye, de a laikusoknak jól hangzó hivatkozási alap volt a pénzbeszedésre az objektív felelősség című lehúzás. Természetesen a mostani csodás ötlettel sem értek egyet.

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2009.07.24. 15:42:01

@Kámfor: "a magasan legtöbb balesetet kiváltó okkal kellene foglalkozniuk. márpedig az a gyorshajtás"

Habár én rühellem a hőzöngős gyorshajtókat, azért ezzel vitatkoznék. Szerény meglátásom szerint a figyelmetlenség és a rossz helyzetfelismerés okozza a legtöbb balesetet. Abban, hogy ennek folyományaként hány végtag szakad le és hány élet szűnik meg, már valóban nem elhanyagolható a gyorshajtás szerepe, de két jármű és/vagy jármű és gyalogos találkozásáért nem a sebességet kell okolni.

newname 2009.07.24. 16:06:32

@scsaba1:
Mondjuk a népitélet mint statisztika, valamint a Dácia mint minősítési alap az autóra...enyhén szólva is durva.
Új autóra meg simán kapsz 3-5 év garanciát, ugye azt azért adják mert rendkivül sz@rok:))))
Törökből pedig leginkább a bőrkabát vált be, ha nem vágtak át...:))))

Snake Plisken (törölt) 2009.07.24. 16:13:31

@Unter Bahn:

1. Pont: A válasz alapján marad az a helyzet hogy a Ford Mondeo 2.0 TDI (170LE) tulajdonos befizeti majd a teljesítményadót, plusz a luxusadót (teljesítményadó mégegyszer). Én nem látom, hogy bármire is törekedne a MAK! Nem mond igazat.

2. Pont: Nem mond semmilyen információt, valószínűleg a gyanúnk helyes, mert senki sem meri cáfolni. Gondolom a vége az lesz, hogy bevezetik és majd onnan megtudjuk, pedig kötelességük lenne kikommunikálni, A MAK-nak is, hogy mi várható és persze első sorban az NHK-nak, és nem marketingezni hazugságokkal/féligazságokkal, hanem, tájékoztatni az érintetteket PONTOSAN!

3. Pont: Erre nem érkezett válasz, csak az hogy továbbítja.

Ez nekem azt mutatja, hogy csak a blokád lesz a működőképes!
Mert, hogy ez a csávó segíteni nem fog az tuti! Mellébeszél, mintha az NKH-t kérdeztük volna, újat semmit sem mondott.

scsaba1 2009.07.24. 16:47:11

@newname:

Egy szóval sem mondtam, hogy a Népítélet egy fellebbezhetetlen, reprezentatív statisztika... Aki elégedett, az relativ ritkán ír, viszont akit szopat az autó/márkaszervíz/márkaképviselet, az bosszúból hajlamos jól "megnépítéletezni" az autót.

Ill. néha nüansznyi hülyeségekért húzzák le az autókat (kinyúlt a kárpit, zizeg a kesztyűtartó), néha pedig négy csillagot kap az is, amiben jóformán minden fődarabot kicseréltek 3 éves korára, és még így is szar, de a tulaj szerette, mert ez volt az első "új autója", meg tudott vele villantani a szomszédnak.

Viszont az is elgondolkodtató, hogy a dci tháliások fele köpköd a motorra, hogy porlasztócsúcs, meg nagynyomású szivattyú, ill. szűrési hiányosságokat emlegetnek, míg a D4D motoroknál alig fordul elő...

Bár az is lehet, hogy franciaautó-gyűlölő Volkswagenesek írják őket...

Fungie · http://www.fungie.hu/ 2009.07.24. 17:17:30

@Rocko-: Ez hosszabb mint a Háború és béke szanszkrit kiadása! Valaki foglalja össze két mondatban, különben eltart egy ideig. :)

ábrus (törölt) 2009.07.24. 17:22:24

@Dokibá: Gondolom a kinyomtatás csak és kizárólag mátrixnyomtatón lehetséges.

newname 2009.07.24. 17:30:02

@scsaba1:
Gondolom mikor a világ műveltebbik fele azt mondja "Das Auto", nem feltétlenül a Dácia-Oltcit-Tavria-Tata--stb.. vonal ugrik be...
Annélkül merem ezt mondani, hogy elfogult lennék bármely nemzet iránt...csakhát a gyártási kultúra..azért emberek dolgoznak még a szalagokon...
Tehát nekem nem mérvadó a népitélet-Dacia mint etelon, de ettől függetlenül másnak lehet.

newname 2009.07.24. 17:33:30

@scsaba1:
"Ill. néha nüansznyi hülyeségekért húzzák le az autókat (kinyúlt a kárpit, zizeg a kesztyűtartó),"
Nem tom, de a legtöbb embernek a pénzéért ez is számít. Meghát azért nem a Zsigulik korában élünk, amikor aprópénzel volt "zörgésmenetesítve" az ajtókárpit.

gnme 2009.07.24. 17:34:32

Jól mondta azt Csikós, hogy a használtautóval mindenki kap egy szaroskenyeret.

Íme egy kis alma desszert gyanánt hozzá:

www.youtube.com/watch?v=l0OjzLwWoBQ&feature=related

OneSzB 2009.07.24. 18:02:17

@Rocko-: Lehet, ez a leghosszabb TC népítélet? Egyébként jó írás, csak túl hosszú

gnme 2009.07.24. 19:08:35

..nem csak az öreg autók, az öreg emberek is fizetnek..

www.youtube.com/watch?v=5AjGqB7UkvA

scsaba1 2009.07.24. 19:13:43

@newname:

Valahogy nem akarod érteni amit mondok...

Persze: rém idegesítő tud lenni egy titokzatos ciccegés, de ezért lefostalicskázni és csűnyán lepontozni egy autót túlzás.

Utánna elolvas egy négycsillagos értékelést, ami szerint jóformán mindent kicseréltek már az autóban, az autómentő előre köszönt, többet volt szervízben, mint úton, de az illető még mindíg hazudik magának, hogy: "szerintem ez egy jó autó, igaz már 3x cserélnek rajta turbót, de ez belefér, stb..."

A népítéletet a helyén kell kezelni, ennyi az egész...

Egyébként nagy kedvenceim még az első 5000 km után örömódát író Daciások...:)

Rocko- 2009.07.24. 19:49:13

@Fungie: nem lehet. olvasd el. :)

gesanyi 2009.07.24. 22:38:29

Most már értem,miért épül oly sok autóklubos műhely...

dead end2 2009.07.24. 22:46:44

@Unter Bahn:
na ez kiverte a biztosítékomat...

"Ad. 1.A pontosság kedvéért tájékoztatom, hogy az itt idézett és hatályos jogszabályhely szerint az adó kiszabása során a gépjármű életkora figyelembe vételre kerül.
...
- gyártási évében és az azt követő 3 naptári évben 300 Ft/kilowatt,
...
- gyártási évet követő 12-15. naptári évben 160 Ft/kilowatt,"

ez nem meríti ki a gépjármű életkorának a figyelembevételét!!!
egy 500.000 Ft-s autóra feleannyi az adó mint egy vadiúj 25.000.000 Ft-s autóra ????

"Arra törekszünk, hogy az új rendszer az egyszerűsítés mellett valamennyi tulajdonos és jármű csoport részére kedvező legyen illetve ne okozzon hátrányos változást."

ahha köszi ez megvalósul, főleg a 10-évnél idősebb autók tulajdonosainál...
persze a szétnyúzott cégautókat nem fogják gyakrabban ellenőrizni -ezeknél persze nem jellemző a 10 év feletti kor, viszont a 10x-es futásteljesítmény igen!!!

barmok...
nem is leszek MAK-tag :(

lapa · http://www.lapanet.hu 2009.07.24. 23:48:50

és erre tényleg az a megoldás, hogy lejön egy cikk, ami:

-számos alkalommal lehúzza a klotyón az egész országot, nagyot lendítve a civil szféra önértékelésén.

-telítve van érzelemmel és nem tárgyilagos ("nevetséges x kw" pl.).

-költői jelleggel felteszi a kérdést, hogy vajon most van-e itt valaki, aki esetleg szólna vagy mindenki csak sírós cikkeket ír vagy olvas.

-mindentvivőként ismét egy jó összehasonlítást mutat be a hazánkhoz minden szempontból rendkívül hasonló, bár kicsit nedves Izlandról.

jobban örültem volna, ha a cikkben a krokodilkönnyek helyett szerepeltek volna névvel-fotóval az elkövetők, a hivatalos jogorvoslati lehetőségek feltárása és esetlegesen akár igénybe vétele és az arra kapott reakció (névvel-fotóval) is.

legalább megpróbálni változtatni, nem folyton ezt a szerencsétlen országot baszogatni nagyáltalánosságban, amelyik nem tehet róla, hogy hülye törvények és hülye cikkek születnek. biztos én gondolkodom rosszul, de hálát adok érte az égnek.

hungarikum a lófaszt, már elnézést. meg kell csinálni. ha nem megy elsőre, akkor addig kell küzdeni, amíg meg nem csinálódik. nem is csodálom a cikkírónak ilyen hozzáállással csak a savanyúcukor maradt. nem is érdemel mást.

szakmernok 2009.07.25. 01:30:52

@lapa: teljesen igazad van ne is hasonlítsuk az országot senkihez. Nem is lehetne, mert egy ilyen lehúzos ország nincs még a földön.

TRoli 2009.07.25. 08:55:29

Elegem van, hogy heti 7 nap dolgozom, és a fizetésem több mint felét beadózom, bármi negyedét megint beadózom Áfa stb. stb..........,..... 30 évesen nem tudok haladni, anyámékkal élek, úgy hogy vállalkozásom van. Milliókat adózok évente, és csak a nyomort kapom cserébe. "Összeomlás" lesz ebből gyerekek. Fegyverekre kibaszottul lesz pénzem. Figyeljétek meg! Kinyírom ezt sok korrupt ingyenélő elnyomorító köcsögöt. NKH, Ti is rajta vagytok a listán.

szakmernok 2009.07.25. 09:16:54

@TRoli: Egyetértünk. Nem értem, hogy miért teszik ezt az emberekkel. Bevételre van szükség? Akkor nem kell szórni két kézzel a pénzt.

gnme 2009.07.25. 11:50:19

ja eszembe jutott valami .. gyártási évhez kapcsolódik..

ha vki vesz egy olyan "új" autót ami tavaly előtt készült és a forgalmiban ez benne is van, akkor kvázi két évig fizet 300Ft/KW-ot?

ha vki ebben a cipőben jár(t) írja már le, tényleg figyelembe van-e véve a gyártási év ..

..néha az "olcsó új" autók azért olcsók, mert évek óta be vannak ragadva az értékesítőhöz ...

thx

Unter Bahn (törölt) 2009.07.25. 17:16:00

@gnme: Már túl sokan nemigen olvassák a blogot, mivel nincs kiemelve...

De szvsz az autó "korát" elsősorban az abszolút értelemben vett első forgalomba helyezés ideje határozza meg, tehát a két éve "bennragadt" autó a mai nappal értékesítve "zsírúj", 1 napos autó és aszerint adózik:-(((

Rosszabbik esetben az hogy 2 évig bennragadt, majd akkor derül ki, amikor a garancia lejárta után először rendelne hozzá a tulaj évjárat szerint alkatrészt és a nagyker az alvázszám alapján felhomályosítja... motorkerékpárban már esett meg ilyen az ismeretségi körömben és csúnya "dulakodás" volt miatta a márkakereskedésben:-(

Triznyak 2009.07.26. 01:38:17

@Unter Bahn:

Az alapján adózik, ami a forgalmiban _gyártási időként_ fel van tüntetve.
A vizsgával kapcsolatban pedig az a lényeg, hogy ezentúl a vizsga/zk ára egyben lesz, ha zk miatt bukik az autó, akkor az egész vizsgát meg kell ismételni és megint befizetni a _teljes_ vizsgadíjat. Legalábbis ezt nyilatkozta az érdekképviseleti szervezeteknek tartott tájékoztatón ama bizonyos Lovas úr. Márpedig, ha a zk vizsgálatnál hiányzik a mérést végzőből a jóindulat, akkor az az autó számtalanszor megbukhat. A jóindulatot meg tudjuk mivel lehet megszerezni, ezt a mostani vizsgabiztosok már időtlen idők óta demonstrálják. ):-((

Unter Bahn (törölt) 2009.07.26. 09:57:48

@Triznyak: Nem tudom, elképzelhető...

De ha így van, akkor én igényt tartanék egy ~15 éve "bennragadt" Volvo 760 TD kombira:-)))

nikó 78 2009.07.26. 20:42:54

Röviden és tömören:
Kardélre az összes gecit
süti beállítások módosítása