Lószart, Mama!

  2009. július 20. - Gulyás G Címkék: bácsi üzemanyag lószar robi

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Megúszható a bünti a harmincas táblánál!
2011-11-29 17:22:00

Hiba a mátrixban – gondoltam először, mert más ésszerű magyarázat hirtelen nem jutott eszembe, mikor

Injektor és szeneslapát
2011-07-21 06:00:00

– Melegszik a főtengelycsapágy! – Kenünk, vagy állítunk? – Állítunk! – 30-32-es kulcs, pajszer

Megvesztegethetetlenségeskedéseitekért
2011-06-27 18:05:00

  Legalább tizenöt vodkát ivott aznap este egy bárban az a tiroli férfi, akinek egy közúti ellenőrzésnél

Közveszélyes az öko-kamion
2011-05-22 08:00:00

Az ECO-üzemmódba kapcsolt kamion ugyanis nem más, mint egy gördülő forgalmi akadály. A mögötte tucatszám


Úgy véli, bioetanollal a legolcsóbb autózni? Azt hiszi, a hibridek mentik meg a Földet? Vagy hogy a hidrogénhajtás hoz majd megoldást a jövő problémáira? Lószart, Mama!

A sümegi vár tövében, a váristálló udvarán akadtam erre a nagy vastartályra, s mellette a gyanúsan kunkorodó csövekre, kompresszorra, gázpalackra, s éreztem: itt bizony a jófajta háztáji ügyeskedés érhető tetten, de elsőre nem ált össze a kép.
 
 
Feltettem hát a kérdést: honnan, hová és miért pumpálják a gázt, és főleg: mi van a nagy piros tartályban?
 
 
"Lószar" – felelte Robi Bácsi azzal a természetességgel, mintha csak aziránt érdeklődtem volna: kent-e vajat a reggeli zsömléjére.
 
 
"Csak játék ez, hobbi" – mesélte. A szebb napokat látott olajtartályba saját maga építette a keverő lapátokat: itt kérem a szarkeverést a szó lehető legszorosabb értelmében veszik. A lótrágyát némi vízzel higítják, ezen kívül semmi más adalékanyagot, vagy egyéb trükköt nem használnak. A tartályban fejlődő biogázt egy leharcolt hűtögép kompresszorával fejtik át egy mezei PB-gáztartályba, s nemrég még a kert végében csendes haláltusáját vívó gázos Isuzuba is jutott a környezetbarát, CO²-semleges anyagból.
 
Hát így csináltak Sümegen a lószarból lóerőket.
 
 
S hogy Robi Bácsi nem csak kicsiben játszik, azt egy komoly, 700kW-os biogázerőmű tervei jelzik. Nagyon drukkolok neki, hogy mielőbb megépüljön.
 
Ön szerint érdemes szarból várat építeni? Vagy ismer ennél is egyszerűbb, olcsóbb, környezetbarátabb megoldást? Ossza meg velünk!

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr221254523

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

yomsisi 2009.07.20. 15:25:59

Ide nekem azt a tartályt! :-D

juliusbond 2009.07.20. 15:28:06

Csak nehogy balesete legyen az öregnek...mert akkor jönnek majd a fanyalgók. Hajrá Robi Bácsi !

juliusbond 2009.07.20. 15:29:14

Jövedéki adót nem kellene fizetni az üzemanyagként használt lószargázra ?
Még csak az kéne, hogy az öreget a ló azon részével macerálják, mely olyan jelentős.

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2009.07.20. 15:30:56

Jó ötlet ez, Ausztriában régóta használják a biogázt fűtésre.De szegény öreget ezzel fel is jelentetted. Olyan ez, mintha leírnád, hogy a sümegi vár konyhájából származó étolajjal furikázna. Nem lepődnék meg, ha valami hadibarom feljelentené, hogy jövedéki adót csal ezzel...

mek-lod 2009.07.20. 15:31:11

Robi Bá't miniszternek!
'mostazonnal' :)

Allium sativa 2009.07.20. 15:31:59

Ez már biztos az öregkori demencia első jele, de nem emlékszem, honnan ered a címbéli aranyköpés...
Valaki?

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2009.07.20. 15:32:54

@scheerti:

Hozzátenném, amikor a kommentet írtam, még nem látszott egyetlen komment sem. És lám, igazam lett. Már most kezdőik:)

davidson (törölt) 2009.07.20. 15:35:50

és ez olyan nagy felfedezés egy autós újságírónak?
GRAT

Carisma001 2009.07.20. 15:37:08

Szegény Robi bá'ra nehogy rászálljon az APEH, vagy egyéb polgárbarát kedves szervezet!

A szerkezetet meg japán módra kis méretűvé kellene tenni, és egyből beletenni az autókba! Gondolom nem csak lóvégtermékkel működne....

Explorer 2009.07.20. 15:37:49

Ha lószarból lehet biogázt csainálni, akkor minden szarból (sertés, marha, stb.) lehet. Miért nem csináljuk??? Mondjuk nagyüzemben?

juliusbond 2009.07.20. 15:43:36

Mondja azt az öreg, hogy főz a gázzal...röptében meg csak nem fogják meg. Ha annyira öreg az ISUZU, akkor meg túl sokat úgysem megy vele...tehát potenciálisan nem lesz veszélyben.

Persze a nagyüzemi gázfejlesztésnél az adótartalmat valahogy be kell számolni, akár úgy, hogy most adnak kedvezményt, ami folyamatosan szünne meg a jövőben...

Sabc 2009.07.20. 15:43:36

Szerintem fél óra, és itt a kommentekben szériaérett tervek születnek az olyan gépkocsikról, melyekbe tankolás helyett szarni kell. :))

64lander 2009.07.20. 15:48:48

@Görögdinnye: az Őszödi Beszédből ered.

jaja1981 2009.07.20. 15:49:49

Jó lenne.
Reggel csak teleszarom a kocsit és már indulok is!

Lord heckman 2009.07.20. 15:50:46

Ha Robi bá lenne a minnyiszterelnök, meg az összes politikus, akkor legalább örülne a nép, ha a "mit kapunk az adónkért" kérdésre az eddig is szokásos "lószart!" választ kapná. :D

yeti 2009.07.20. 15:52:58

Ezek a biogáz erőművek már régóta létező technológiák,foglalkoznak is velük,de ipari méretekben nem használhatóak tudtommal.Fő probléma,azzal van nem áll rendelkezésre egy helyen elegendő "üzemanyag",mivel az emberi szarból viszonylag kis mennyiségű gáz fejleszthető.Ha jól tudom az első biogáz erőművet franciák csinálták és egy marhatenyészet energiaellátását tudták házon belül megoldani.
Azért az öregnek szurkolok!!!!

atabi 2009.07.20. 15:53:31

sztem már le is foglalták a tartályt a vámosok.nagy jót tettél az öreggel vazze

phaidros 2009.07.20. 15:55:12

Az étolajnál lángossütő szaga van a kocsinak. Akkor ennél?

yeti 2009.07.20. 15:57:51

@Explorer: Tudtommal minden szarból lehet,de csak a ló,marha,sertéséből lehet eleget.

Sanyi. · http://www.sopianaedeluxe.blog.hu 2009.07.20. 15:59:01

@Sabc: Beszarás, de valszeg tényleg ez lesz.

=Daniken= 2009.07.20. 15:59:59

Igényelje vissza a zabot mint költséget, szorozza meg 1,6-al(ez a hozzáadott szolgáltatás értéke=abrakol, megemészt, kibocsájt), aztán a tárolóedényét, a kompresszor értékét és a működéséhez szükséges áramot.ezek után baszakodhat az Apeh.egyébként is, amíg nem értékesíti, addig mégis milyen jövedéki adó?:-D

megint 2009.07.20. 16:04:45

Testőröket mellé!:)

Pán Dóra 2009.07.20. 16:05:31

lille-ben a városi buszok biogázzal járnak, hirtelen ezt a régebbi linket találtam: lavieverte.wordpress.com/2007/09/20/lilles-bus-fleet-to-run-on-biogas-generated-from-household-waste/

Parkőr (törölt) 2009.07.20. 16:06:20

Ha az F astra elmegy vele akkor érdemes ha nem akkor lószart.

Lalikiraly 2009.07.20. 16:08:06

Hajrá a kisöregnek :) Adókedvezmény kéne neki mert nem szennyezi a környezetet. Enynira fasszopó zöldek sincsenek máshol mint nálunk. Az M0 ást megfúrja. De annyi lószar esze má nincs hogy a BIO üzemű kocsikat ilyesmit segítse. Mindnek a pénz kell. Zabájjon lószart az összes...
A politikuasik meg egyék meg...

Amúg tényleg nem értem mé ennyire hülyék... Mi a faszé tanultatta az anyja őket? Buszke lehet rájuk nagyon. Külföldön mindenhol mint az őrültek próbálkoznak nálunk meg itt a rengeteg kopasz szántóföld és szarnak rá. Kihirdetném hogy aki fél évig nem műveli a szántóföldet elkoboznám tőle. Állami tualjdon megint TSZ ek és tessék bevetni. Legalább kajából nem lenne hiány...

öregmogyi 2009.07.20. 16:10:21

a 300-as benzinből 200Ft az államé. Vagyis ha a bácsi 100Ft-nál nem olcsóbb, akkor cseszhetjük.
Amúgy a nagy gázkibocsájtású állatokat már adóztatják, mondván hogy "üvegházhatás" stb.. Tehát már csak egy lépés, hogy a szarra is kivessenek valami adót.

dr.oid 2009.07.20. 16:14:56

A technológiai áttörést Robi bácsi majd a humán végtermék és canismerga keverékéből nyert gázzal nyeri el amelyre világszabadalmat nyújt be és egycsapásra megoldja a motorizálódó fejlődő országok üzemanyagproblémáját:)) Az ázsiai és afrikai nagy szarkeverő tartályok még a nemzetközi űrállomás ablakából is jól láthatóak lesznek. Ez análisinkább jó mert a zűrhajósok tisztában vannak az ilyen recycling technológia fontosságával, miközben milliónyi szarcseppecske tengerében próbálják megjavítani a bedöglött űrwc-t, közben szomjukat hűs, húgyból kinyert vízzel oltják:D A wunderbaum eladások annyira meglódulnak majd, hogy a cég átalakul globális megavállalattá és Bill Gates belesárgul az irigységbe:)

öregmogyi 2009.07.20. 16:16:46

Lalikiraly! Az a baj, hogy a beletett pénzt sem hozza vissza. És a gazdák így is kötelezve vannak arra, hogy rendben tartsák a földjeiket. (pl: ne legyen gazos, mert azért pénzbírság jár)

öregmogyi 2009.07.20. 16:18:13

@Kóser Malac:
példul "környezetterhelési adó"

vallerGPS 2009.07.20. 16:18:13

Fogadásom van rá, hogy Robi bát holnap bilincsben elviszi a vám és pénzügy, a tartályt lefoglalják, 1,4 millió ft büntetést kiszabnak.

b85 2009.07.20. 16:20:54

Csengersimán kb 2 hete adtak át egy biogáz üzemet marhatenyésztő telepen:
vg.hu/index.php?apps=cikk&cikk=280694&fr=hs

Cs. (törölt) 2009.07.20. 16:22:12

Szarból várat? Naná!
Főleg, hogy egyesek mostanában a várból csinálnak szart.

Szóval Robi bácsi for president.

papptibi 2009.07.20. 16:28:44

@jaja1981: Ha székrekedésed van, elkésel a melóból?

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2009.07.20. 16:28:49

A suzukisok középtávú tapasztalatai E85 terén:
7,1-7,4 l/100 km körül alakul a fogyasztás, ami jócskán egy literrel több, mint 95-ös benzinből.

Ki lehet számolni, mennyi autózás után válik gazdaságossá. (A gáz beszerelését szintúgy.)

Danessz 2009.07.20. 16:29:58

Top Gear-be nem láttátok azt a részt, amikor emberi "gázos" tehéni "gázos", és földgázos kocsikkal versenyeztek? A tehén lett az 1-ső, ha jól emlékszem az ember a 2., a rendes gáz meg a 3.

sovesztomesz 2009.07.20. 16:32:46

Szerintem ezek a dolgok igen csak előre mutatóak, de sajna az élet mindig bebizonyítja, világunk nem érett az ilyen és ehhez hasonló felfedezések, próbálkozások támogatásához, eltűréséhez. A hatóságok szegény embert valamilyen ürüggyel biztosan el tudják lehetetleníteni, ha akarják; ezért érdemesebb az ilyen dolgokat titokban, kis közösségeken belül használni, terjeszteni... A múltkor olvastam valahol pl. egy viszonylag könnyen barkácsolható hőlégkeveréses gázfűtés-kímélő rendszerről, ami kellő téli napsütés esetén tényleg realizálhat havi pár ezer forintos megtakarítást és belekötni sem lehet. Vagy ott volt az a szerves hulladékból faszeszt előállító prof. az egyetemről... De ki ne hallott volna mára hidrogénnel és vízzel(!) hajtható motorokról; a nullpont energiáról nem is beszélve, de ez utóbbi egyelőre tényleg csak utópia...

Hajrá magyar szürke állomány!!! és ez nem Marhaság :-). De szabadalmaztatni szélmalomharc az ilyen találmányokat; az olajlobbi nem tűri a konkurenciát. Talán túlzok, de mégis igaz, sajn...

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2009.07.20. 16:33:20

@danesszka: Azt nem láttam, ellenben azt igen, mikor a csávó szépen bevásárolt minden alkatrészt az elgázosításhoz, és szépen szakszerűen összelegózott magának egy gázos hajtást.

----

Valahol egy fiatal gyerek csirkeszarból csinálja ugyanezt. Már nem emlékszem, a tévében vagy a neten láttam-e.

Kopasz Szuzukis 2009.07.20. 16:33:24

Elöljáróban: egyik olajlobbynak sem érdeke az alternatív energiahordozók elterjesztése. Sőt!

A biogáz egyébként kutyaközönséges metán és széndioxid elegye. A széndioxidot nyomás alatti vizes mosatással a minimumra lehet csökkenteni. Ha csak simán városi gázként, vagy erőművi fűtőgázként hasznosítanák, még széndioxidmentesíteni sem kellene.

Alapanyag a biogázhoz? Rogyásig van! Csak ki kéne nyitni a szemünket! Erők kitermelésekor a vékonyabb ágakat, gallyakat, levelet egyszerűen elégetik. Mennyiségét tekintve legalább annyi a "hulladék", mint a haszonfa.
Szántóföldi művelésnél a legtöbb mellékterméket (kukoricakóró, napraforgószár, gabonaszalma) nem forgatják vissza, mert akkor a "drága" földművelőgépek megsérűlnének. Helyette kazlazzák, és hagyják elrohadni a szabad levegőn. Persze a komposztot sem termelik vissza. Túl macerás!
Millió tonnányi papírhulladékot égetnek el évente.
Sok-sok házi díszkertben a lenyírt fűnyesedék a kukában landol.
Millió tonnányi műanyag csomagolás megy a szeméttelepekre, hasznosítás nélkül. Legnagyobb részük termikus lebontás után gázként újrahasznosítható.

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2009.07.20. 16:37:46

Sok hülye kísérlet meg elmélet már 100 éve kering. Pl. ha jól emlékszem, a 19. sz.-ban kiszámolták, hogy a 20. sz.-ban kezelhetetlen mennyiségű lószar fog összegyűlni (Angliában?). Erre nem feltalálták a belső égésű motort?! :)

A másik, hogy tehenek hátára ballont szereltek, és a bennük keletkezett gázt abba gyűjtötték.

Önjáró Talajgyalu 2009.07.20. 16:38:11

@dr.oid:
"A wunderbaum eladások annyira meglódulnak majd, hogy a cég átalakul globális megavállalattá"

Na ezen konkretan beszartam! :)

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2009.07.20. 16:40:05

@Kopasz szuzukis: Így van. Én kisvárosban (inkább falu) lakom, és egyre többször látom, hogy a levágott füvet, gallyakat nem visszaforgatják vagy takarmányozásra használják fel, hanem kiteszik a kukásautónak. :(

CsGergo 2009.07.20. 16:48:24

Ez jó!!:D Csirkeszarral működik mind ez?:P

Aldo Moro 2009.07.20. 16:49:05

És akkor a vegetáriánusok kedvezényt kapnak? Mert ugye az a sok zöldség amit zabálnak, több gázt termel.

Egu 2009.07.20. 16:49:52

Na én rohanok, hogy belefingjak a kocsi tartályába. Pár métert azzal is nyerek...
Esetleg valakinek 100Ftért 1 litert? :)))

Egu 2009.07.20. 16:54:03

Este lopok egy szippantóskocsit...Végülis a XXI. század technikájához az dukál...:DDD

Moszkvicssluszkulcs 2009.07.20. 16:55:07

Erről eszembe jut egy régi 30 éves történet, mikor is a kollégám fejébe vette hogy Ő ingyen fog autózni. Egy sokkal primitívebb tartályt barkácsolt műanyag fedéllel és ő tyúkszarban utazott. a megkezdett kísérlet X.-ik napján én láttam a biogázzal pöfögő trabantját, csak a kenés problémája? A kísérletezésnek az vetett végett hogy sikerült felrobbantania az egész berendezést, Ő kicsit megégett és tyúkszaros lett még a szomszéd ház is. Fél évig mindenki rajta röhögött. Pedig a zsenit csak egy hajszál választja el a bolondtól.

diktatorikus kleptokrácia 2009.07.20. 17:05:21

mezőgazdasági alapanyagból állati úton erjesztéssel előállított gáz nem lehet jövedéki adó alapja. jövedéki termék a cigi, a pia, a nafta, aminek a termelését az állam ellenőrizni tudja.
kellene, de nincs lovam, ami ellátna energiával 150 svéd lóerőt.

Rocko- 2009.07.20. 17:08:31

jó napot kívánok, ez az újrahasznosítás.

viszont Robi bácsit sajnálom, menni fog az ÁVH, jajj miket is beszélek, az APEH, h ugyan már, adózzon egy keveset, h tiszta, környezetbarát megújuló energiát használ.

Rocko- 2009.07.20. 17:14:01

@scheerti: és tényleg. :D

@Sabc: aahhah, hülye! :D

@papptibi: hahaha! :)))))
a megrögzött gyorshajtókat meg krumplievésre kötelezik. :)))

Hose 2009.07.20. 17:15:53

Robi bácsi!

Adjon jó sok babot a lónak, aztán
mehet direktbe a palackba a gáz...

-így megspórolható a kompresszor
villanyigénye, és a gázképződés
ideje is lecsökkenik. :)

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2009.07.20. 17:22:35

Erősen csodálkoznék azon, ha az így előállított üzemanyag olcsóbb lenne, mint az, amit a kúton lehet kapni.

Zahal 2009.07.20. 17:30:26

Aprócska kisautó döcög oda a benzinkúthoz. Sovány vezetője cérnahangon kiszól a nagydarab benzinkutasnak:
- Kérek szépen 4 liter benzint.
Mire a behemót:
- Hát a gumit ne fingjam föl? :-D

------------

jó lenne, ha ez a szarból bioetanolt dolog valóban, jól működne, és legalább Magyarországról indulhatna világhódító útjára.

LAPoska 2009.07.20. 17:31:19

a multkor a bumerangban az autoba pisilesrol beszeltek, valami tudosok jottek ra a pisi-energire... akkor most mar ossze tudunk rakni egy szar/hugy hibridet? :-))))

zippofcy6 2009.07.20. 17:45:56

A magam részéről politikusaink hullájából fejlődő biogázt javaslom autózás céljára felhasználni.
Majd csak elfogynának előbb-utóbb ... de jó is lenne az országnak!

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2009.07.20. 17:51:34

@zippofcy6: Elfogynak a politikusok, azt járhatok gyalog...

lol

scirokko 2009.07.20. 17:53:40

figyelem a loszarhoz lo is kell az meg eszik ...

Informer 2009.07.20. 17:54:58

Na, jól bemártottátok Robi bácsit, nem sokára megjelennek nála a spenótbakterek (fináncok). Ennél egyértelműbb leírást egy községben keresve sem kellene adni a marharépáknak.
Gratulálok, nagyeszűek!

lally 2009.07.20. 17:55:36

Sajna amit üzemanyagként használunk fel, az mind adóköteles. Mint a sütő/étolaj.Ha vízzel menne a kocsi azután is kéne adózni. Tán a TC-n volt a cikk, amikor a csóka kérvényezte jövedéki adó fizetését sütőolajra. Még úgy, adózva is olcsóbb volt.
Ja, tényleg itt volt,Merciben tesztelték..

2009.07.20. 18:08:12

Hoppá: Fospumpa! ezt még nem sütötte el senki :)

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2009.07.20. 18:09:53

@scirokko: "figyelem a loszarhoz lo is kell az meg eszik ..."

Mire meg megszokná a bides, hogy nem kháp enni, megdeglik. phü

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2009.07.20. 18:12:13

@lally: Van egy megszállott ürge (amúgy autószerelő). A szélerőmű a mániája meg a dízelmotor. Ha jól emlékszem, az oldalán azt írta, ha külföldön öntöd bele az étolajat, itthon nem köthetnek bele. (Akárcsak a felennyibe kerülő ukrán benzin tankolásakor.)

De nem tudom pontosan, mit mond erről a Szentírás.

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2009.07.20. 18:17:05

@lally:

Ja, aztán ha valaki szól egy Ausztriába gyakran járó havernak, hogy hozzon egy kanna biodízelt, vagy csak számlát róla, azt szépen elhelyezi a forgalmiban, aztán ha megállítják, akkor megmutatja a szervnek. Rendőr nem fogja tudni, hogy mi van benne, a vámosok meg általában nem személyautókkal baszakodnak, de ha mégis, akkor kénytelenek elhinni, hiszen legálisan tankoltad Ausztriában- a számla szerint. Hát így.

Nekem nincs dízel autóm, így nem is öntök bele étolajat, csak hallottam, hogy ez az új okosság.

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2009.07.20. 18:17:39

És imígyen szól Döbrögi méltóságos úr:

"Az étolaj üzemanyagként történő felhasználása esetén a nem szabványosság esete is fenn áll, így az alkalmazandó adómérték 125 forint/liter, amely a gázolajhoz rendelt alacsonyabb, literenkénti 85 forintos adómérték és a nem szabványossághoz rendelt, literenkénti 40 forintos adómérték együttes összegéből adódik. Az adófizetésre kötelezett személynek a jövedéki adó kivetését az üzemanyag felhasználása (tankolása) helye szerint illetékes fővámhivataltól kell kérni. Amennyiben az adófizetésre kötelezett személy elmulasztja a jövedéki adó kivetésének kérelmezését, jövedéki bírságot kell fizetnie, mely a meg nem fizetett jövedéki adó összegének kétszerese, de legalább 20 ezer forint."

Hiszia Piszi 2009.07.20. 18:24:20

Holnaptól az egész család tartályba szarik!Agyő benzinkút!!!

2009.07.20. 18:26:22

Szegény kisöreg, mit fog a nyakába kapni hatóságilag! :(

Egyébként a hulladékgazdálkodást (is) sikerült addig szabályozni, míg tönkre nem tették. Valamikor a TSZ géptelepén keletkezett fáradtolajjal fűtötték az üvegházakat. Nem barkács módszerrel, jó hatékonyságú égőfejjel, füstgáztisztítóval, hivatalosan. Mostanra akkora adminisztrációs terhe van ennek, és és akkora "ha akarom megváglak" bírság kockázata, hogy senki sem csinálja. Marad a hivatalos begyűjtés, elszállíttatás, ami tízszer jobban terheli a környezetet, mint a helyi, ellenőrzött felhasználás.
Horvátoknál még lakóházaknál is használják, hivatalosan, külön engedélyezési macera nélkül.

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2009.07.20. 18:28:08

@sipike78:

Pont az a helyzet, mint a Szlovák rendszám esetében. Mióta nincs határellenőrzés, aztóta nem tudják bizonyítani, hogy mennyit tartózkodsz az országban az autóval, pont így nem tudják bizonyítani azt sem, hogy hol tankoltad az étolajat. Ha akarod megmondhatod, hogy Ausztriában öntötted bele, nem vagy köteles számlát mutatni semmiről..

loláb 2009.07.20. 18:30:47

Azt hiszem ezt hívják jövedéki orgazdaságnak.

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2009.07.20. 18:32:21

@Ranx: Ez egy ilyen közösség. (unijó)
Régen a népkonyhai (napközi) ételmaradékból (moslék) is disznókat neveltek, ma már hat raklap engedély szükséges hozzá, és még akkor is pluszban igazolni kell, hogy lakóházon kívül van helyed, ahol fel tudod dolgozni.

Ennek hiányában megy máshová. És mi hízik rajta? Róka, varjú, patkány...

öregmogyi 2009.07.20. 18:33:36

@sipike78: " tehenek hátára ballont szereltek, és a bennük keletkezett gázt abba gyűjtötték. "

Ha ez a gáz könnyebb a levegőnél, akkor lehetne ilyen tehenes léghajókat gyártani.

loláb 2009.07.20. 18:34:34

@loláb: Ja, nem, ez csak visszaélés jövedékkel vétsége. Ha eladná, csak akkor lenne jövedéki orgazdaság.

cegvezetes.cegnet.hu/2001/12/jovedeki-buncselekmenyek

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2009.07.20. 18:35:35

@öregmogyi: A metán könnyebb a levegőnél, de szerintem egy tehén felemeléséhez több tehénnyi kellene. :)

DonGatto 2009.07.20. 18:56:59

szegény robi bácsit jól megbassza majd a VPOP, ha olvassák a cikket:(

misitcom 2009.07.20. 19:18:14

@DonGatto: A megtorláshoz nem kell túlképezni a közeget.A tovább hasznosításhoz már gondolkodni is kell.Tippelsz a végeredményre?

ekutya 2009.07.20. 19:30:36

@Pán Dóra: de ők nem szarból, hanem háztartási szemétből gyártják.

feketenap · http://www.zoldszempont.hu 2009.07.20. 19:37:11

@yeti: Nyilvánvalóan egy biogáz erőművet egy-két-több másik ágazattal együtt lehet csak üzemeltetni. Pl. növénytermesztés és szelektív hulladékgyűjtés és szélerőmű stb.

Mazsika1 2009.07.20. 19:45:53

Ha csak saját célra készíti, semmilyen jövedéki visszaélés nincsen. Szó sem lehet róla.

Még jövedéki "élés" sincs, nemhogy visszaélés.

A szaradó az viszont szóösszetételileg tetszett, humoros, csak ne legyen belőle valóság, mert akkor a tehén vagy a ló is megtudja, oszt' b@szik nekünk sz@rni .....

KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.07.20. 19:49:40

Egyébként a most "divatos" parlagfűből nem lehetne bioetanolt készíteni? Ha már úgyis lekaszálják - kaszáltatják a földtulajdonos kontójára, akkor ne basszuk már ki, hanem fogjuk munkába!

007 turbozva nem keverve... 2009.07.20. 20:00:45

A gázos autók folyékony gázzal müködnek,igy keletkezik megfelelő mennyiség.A hütőkompresszor max 22 bar nyomást tud, ez nem elég......a palackban süritett gázzal nagyon keveset lehet menni.Másrészt mindenért kell jövedéki vagy hasonló adót fizetni.
sőt multkor találtam vpop leirásban: bármit élvezeti célból elszivsz kel fizetni jövedéki adöt érte....dehát nehogy valaki petrezselymet, kukorica csuhét,csilántot ,mentalevelet szivjon!!! Külföldön van dohány levél mentes cigaretta, vizipipadohány, teagazokból, ezekért nem kell fizetni ....de MOn tudják hogy kell pénzt kaszirózni...még jó hogy a levegőt nem élvezetböl szivjuk......és hogy nincs 4500méteres hegyünk friss élvezetes levegővel....

loláb 2009.07.20. 20:14:41

@Mazsika1: Jövedéki termék a közúti gépjárműbe üzemanyagként felhasznált természetes alapú gáz, azaz jövedéki adót kell (ha saját előállítás, akkor önbevallás útján) fizetni utána. Ha nem vallod be, nem fizeted meg, és ezzel a jövedéki adóbevételeket kissebb mértékben csökkented akkor jövedéki visszaélést követsz el.

Törvények: 1997 évi CIII tv a jövedéki adóról
2001. évi LIX. törvény a BTK módosításáról.

Mazsika1 2009.07.20. 20:14:52

Ha mondjuk akkor tessék mondani, a csirkemáj például jó, és amikor megeszem, élvezem, akkor kell májadót fizetnem ?

pfffffff:-))))))) ez kész ... ( Mazs röhög )

newname 2009.07.20. 20:23:03

ha jól emlékszem, (olvastam) Tarcalon már a 1960-as években kisérleteztek trágyagázzal, azszem üvegházat fűtöttek vele.

newname 2009.07.20. 20:24:25

@jaja1981: Sőt, a szar kocsik előnyben, önmagukat látják el...:))))))))))))

GrofZero 2009.07.20. 20:25:56

Akkor ha ráakasztok az LPG-s autómra egy lószállító utánfutót meg egy lovat, akkor feltaláltam a perpeetum mobilét? :)

Füvész 2009.07.20. 20:27:14

Milyen jó, hogy szarból nem szorulunk importra!... Még, egyelőre...

newname 2009.07.20. 20:29:48

@007 turbozva nem keverve...:
Mi itt folyamatosan a f...szt szívjuk: Az is jövedéki adó köteles szted?
Javaslom kezdjünk el rászokni a borsó, bab, lencse evésre!

M. Laci · http://palferi.blog.hu 2009.07.20. 20:30:03

a biogáz a hazai (jelenleg szénhidrogénekből fedezett) energiaigénynek 1-2%-át tudja helyettesíteni.

de hogy valami biztatót is mondjak: hajrá, kovács néni. azaz robi bácsi.

Füvész 2009.07.20. 20:31:04

@scheerti:
sajnos könnyen igazad lehet...
Viszont a bácsi kivándorolhat Amerikába, és ott még sokra viheti!

M. Laci · http://palferi.blog.hu 2009.07.20. 20:32:13

namégeccer.

az összes hazai ember, tehén, kutya- valamint lószart biogázosítva a jelenleg szénhidrogén-alapú energiaigénynek 1-2%-át lehetne kiváltani.

de hogy valami biztatót is mondjak: hajrá robi bácsi.

Vargnatt 2009.07.20. 20:37:34

Szerintem gyorsan vegyük ki a posztból a helyiség nevét, az öregnek meg találjunk ki valami gyakoribb álnevet, esetleg az első képen a várat is lehetne homályosítani, és akkor megvédhetnénk az energiaforradalmárunkat a csúnya gonosz behajtóktól :)

mtk001 2009.07.20. 20:42:48

Végre valakinek sikerülhet szarból várat építeni ! :-)))

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2009.07.20. 20:43:23

@Mazsika1:

Pálinkát se főzhetsz otthon a jövedéki adó megkerülése nélkül, még akkor se, ha mindet te iszod meg...

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2009.07.20. 20:44:54

@scheerti:

bocsánat, hülye vagyok, természetesen nem megkerülése nélkül, hanem megfizetése nélkül.

Asidotus 2009.07.20. 20:48:37

A szarnak a termőföldön a helye. Enélkül kimerül a talaj. Legfeljebb kőolajból készíthetünk műtrágyát, és azt kell kiszórnunk.
Étel helyett nem etethetjük az autónkat. Ez elv. Aki ezt nem érti, az mongyon le!

Peti80 2009.07.20. 20:50:44

Hurrá, sok sikeres kísérletezést Robibácsinak a baromira nem robbanásveszélyes gázokra tervezett kompreszorrával.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2009.07.20. 20:55:34

@Nűnű: miattatok vágják ki a Mecsek erdeit, hogy biomassza erőművet csináljanak a kőszénetelepek felett.

spud74 2009.07.20. 21:01:17

Ki az a GULYÁS GUSZTÁV ?! Mindegyik névhez tudok arcot kötni, de őt még sose
láttam! Vagy ez valami hülye álnév?
Ha igen, kié?

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2009.07.20. 21:02:53

@KuKori: A kecskék felzabálják. A tejük aztán immunrendszererősítő lesz, és kakilnak is tőle.

Gulyás G 2009.07.20. 21:07:25

@spud74: Az élet rendszerint rácáfol a legvadabb képzelgésekre is... ilyen hülye név tényleg van. Például az enyém... :)

Az arcom valószínűleg azért nem ismerős, mert a TVs korszak után, külsősként csatlakoztam a csapathoz.

3 gb 2009.07.20. 21:15:48

meglátjátok mi lesz a végén! szarnak bajnak nincs gazdája...

3 gb 2009.07.20. 21:18:06

meglátjátok mi lesz a végén! szarnak bajnak nincs gazdája...

spud74 2009.07.20. 21:18:53

@Gulyás G: Bocs.:) Nem szándékoztam a lelkedbe gázolni. Ha az arcod nem akarod megmutatni, a te dolgod.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2009.07.20. 21:19:45

@Nűnű: Noh, akkor mégegyszer...

Ha valamihez nem értesz, akkor a többi zöld haverossal együtt légyszi menjél egy iskolába, és próbáld meg azt elvégezni.

Abban a reaktorban, amit a fenti tata épített, és a lószar-->metán reakció játszódik le, egy biológiai erjedés/lebomlás zajlik.
Pont olyan, mint kint a földön, amikor elássák a szart.
A reaktorból kikerülő szilárd és folyékony végtermék, az iszap, tulajdonképpen az az érett trágya, amit ki lehet vinni a földre, azzal lehet trágyázni.
A talaj tápanyagellátottságát azonnal növeli (nem kell megvárni, míg lejátszódnak a tápanyag-felszabadító folyamatok, így azonnal hasznosulni tud), valamint a belőle felszabaduló jelentős mennyiségűmetán nem a környezetbe kerül, hanem felhasználásra, aminek során víz és széndioxid keletkezik, aminek sokkal rövidebb a ciklusa, mint a metánnak, valamint üvegházhatás szempontjából is kisebb terhelést jelent a környezetre.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.07.20. 21:25:33

@sipike78: Nem ,ezt most halálosan komolyan gondoltam! A lekaszált (néha több hektárnyi) parlagfűvel mi lesz? Mert ha elégetik, vagy csak valahová kidobják, akkor elvész a benne rejlő energia. Ha viszont meg lenne szervezve, hogy a lekaszált, ártalmas gazt a bioetanol üzembe szállítsák (akár be is lehet építeni a büntetésbe a költségét), akkor kvázi ingyen (és amúgy másra használhatatlan) alapanyagból állíthatnánk elő a naftát, mely ugye kevéssé szennyező.

Mert bár elvileg mindenre van környezetvédelmi/terhelési díj/adó/sarc, lófasz nem jut a környezet védelmére. Valamit tegyenek is végre!

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2009.07.20. 21:28:16

@KuKori: Én meg halálosan komolyan mondtam.

A parlagfüvet legelő kecskék teje jó az allergia elleni védekezésben (főként gyerekek számára). Szarni meg rengeteget szarnak, tudom, a szomszédom évekig tartott kecskéket. Még a festett falécet is megeszik.

Gulyás G 2009.07.20. 21:30:48

@kolbászoszsömle: ez igy, anyázás nélkül teljesen rendben van.

Kopasz Szuzukis 2009.07.20. 21:33:07

@007 turbozva nem keverve...:
A komprimálva cseppfolyós gáz a propán és a bután. Szobagőfokon 14bar fölött cseppfolyósak.
Viszont a városi buszok, és sok helyen a teherautók egy része komprimált metánt használ. Földgázüzemű buszok. A metán 350bar-ra komprimálva sem cseppfolyósodik, csak mínusz 140fok alatt. A hagyományos dízelmotorokhoz viszonyítva sokkal csendesebbek, gyakorlatikag korommentesek (mivel a földgáz tökéletesen tud elegyedni a levegővel), és kevésbé büdösek.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.07.20. 21:34:05

@sipike78: oké, már világos, csak először (beidegződés :D ) azt hittem, éppen leoltasz. Minden esetre a lényeg ugyanaz: használjuk ki a gazban rejlő pozitív lehetőségeket.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2009.07.20. 21:34:23

@Gulyás G: Ehh...
Bocs!
Csak a környezetvédők butasága fáj.
Mert amelyik megszólal, az mind hülye.
Mint egy biciklis.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2009.07.20. 21:36:09

@007 turbozva nem keverve...: Ha folyélyékony gázzal mennek az LPG üzemű autók, akkor az utolsó képen látszó bazinagy reduktor mire való?

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2009.07.20. 21:40:44

@KuKori: A festett faléc pedig konkrétan a kerítésem volt, mikor elfogyott a dudva a szomszédban. :)

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2009.07.20. 21:46:42

@sipike78: ÉS a festett faléckerítést evő kecskék teje milyen allergia ellen véd?
A míniumos az ólommérgezés ellen, az olajfestékes a szipuzás káros hatásait csökkenti, lakkozzot, meg a azbesztvédelmet ad?

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2009.07.20. 21:52:37

@kolbászoszsömle: Nem tom. De hasonló értelmes kérdést feltevőknek inkább a bakot szoktam ajánlani.

:))

zalkapone 2009.07.20. 22:04:58

Hozzászóljak én ehhez? Ááá, inkább nem. Még a végén rámfogják, ha elviszik az öreget...

ZON 2009.07.20. 22:06:45

@sipike78: Nigériában csirkeszarból korrekt fékbetétet gyártottak !!! Ez nem vicc.

thebigben 2009.07.20. 22:09:42

Robi bácsi 4 preZident !!!!

baowah · http://baowah.blog.hu 2009.07.20. 22:13:13

@sipike78: ha parlagfubol nem is, de kenderbol lehet krakkolas nelkul is uzemanyagot kesziteni. Amíg Amerikának nem volt anyagi érdeke a kőolaj adta profit, a repülőgépek kerozinját részben kenderből állították elő, tudtommal.

mbazs 2009.07.20. 22:15:55

VPOP finánc-igazolványomat pisi-kaki hajtású autóra cserélném. Ugyanitt fingós tehén eladó. Garantált öblös gázkibocsájtás. Elég minimálbérre bejelenteni.

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2009.07.20. 22:18:12

@baowah: Hááát, én nemrég kapáltam be a Harc a petróleumért című könyvet (sokat emlegettem itt is, a két vh. között írta egy holland ipse). Abban nem volt szó ilyesmiről. Az viszont benne volt, hogy már a belső égésű motorok elterjedése előtt nagy biznisz volt a kőolaj, mert világításra azt használták világszerte.

És a jó öreg Rockefeller bácsi akkor már javában benne volt a mókuskerékben.

mbazs 2009.07.20. 22:18:58

Láttátok már a "2 girls 1 cup" - ot?

Az ám a zöld energia! XD

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2009.07.20. 22:19:54

@ZON: A guánó az tényleg kűkemény. De nem tudom elképzelni, gyárilag hogy készül szarból fékbetét. :)

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2009.07.20. 22:26:20

@sipike78: R. 1870-ben alapította a Standard Oil-t, millió dolláros tőkével.

Az Otto-motort meg 1877-ben szabadalmaztatták.

Labancz 2009.07.20. 22:28:30

Robi bá' csalja a jövedéki adót. (Mer ugye, nem fizet a benzinkútnál...) Vigyázat, nehogy a vámosok is olvassák a blogt. :-)
(Vicces lesz, amikor lefoglalják a lószart, mint bűnjelet) :-P

ekutya 2009.07.20. 22:32:00

@kolbászoszsömle: Azért van abban valami amit a zöld kolléga mond. Lehet hogy szükség esetén jól jönne majd a biogáz, de a tárgya fontosabb a talajnak mint az autóknak. Most azért pazarolnak mindennel, mert sok és olcsó a kőolaj. Ha már nem jut belőle elég, akkor viszont gond lesz a műtrágyagyártással, és egyszerűen pazarlás lenne kőolaj helyett, a már készen rendelkezésre álló trágyát elfűteni.

Eppúr 2009.07.20. 22:40:44

Indiában kismillió háztartási biogáztermelő berendezés működik. Beleszarnak, kicsit várnak, majd főznek vele. Most akkor, ki a harmadik világ? Mi vagy ők?
www.youtube.com/watch?v=BGSl72xZHNk

Eppúr 2009.07.20. 22:42:19

Ja, és a pasas gyorsítja a rothadást. Szerintem valamilyen bacitenyészetet, vagy élesztőt használ. Na, bumm!

Eppúr 2009.07.20. 22:43:23

Itthon a cigányok mér nem csinálnak ilyeneket, minek lopják a fát? Az ázsiai rokonaik, bezzeg....

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2009.07.20. 22:57:21

@ekutya: a szilárd része megmarad, az továbbra is mehet a földbe, csak a gázt fűtik el

konti10 (törölt) 2009.07.20. 23:01:54

Ennek ausztriában tényleg már kultúrája van, nagyon komolyan hozzá sem szólhatok. De a lószar tényleg jövedékis lehetne már végre. Én úgy érzem, engem kizsákmányolnak a lókupecok, mikor kisszarású lovakat hoznak ki a piacra...

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2009.07.20. 23:19:08

@ekutya: Abban van egy jó adag demagógia, és egy nagyobb adag tudatlanság.
Ellenben jól hangzik.
Csak úgy butaság, ahogy van.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.07.20. 23:20:37

Hjááááj, Buksi, nem lesz kotonhíd!!!

Olvastátok itt a hírekben? Azt viszont felettébb érdekelne, hogy valaki ezt megszakértette-e sok tíz millióért végül?

ekutya 2009.07.20. 23:21:57

@Eppúr: mer ez szar meló :P

@sipike78: ha ezután még használható a trágya, akkor ok. Viszont arányaiban (a ma közlekedő járművek által etüzelt energiára gondoltam) lehet hogy jelentéktelen mennyiségű energiát lehet előállítani.

ekutya 2009.07.20. 23:28:30

@kolbászoszsömle: Részben talán az, de abban igaza van, hogy fontosabb probléma lenne a terményetes alapú trágyák előállítása, mint a trágyából üzemanyaggyártás. Ugyanis van kőolaj, és sokkal jobb minőségű üzemanyagok állíthatók elő belőle. Viszont földgáz és kőolajszármazékokból gyártják a műtrágyát (tehát az autóktól is sokat elvesznek), és egyéb növényvédő szereket.

astro.elte.hu/~hetesizs/kiskert.html

Perzsa 2009.07.20. 23:33:23

Azért az nem lesz semmi, ha ez a házilag barkácsolt hm. "gázfejlesztő" eldurran... Még a sümegi vár is tiszta szar lesz. De azért hasznos, hogy a metán nem a levegőbe kerül. Ha kóceráj árát nem számítom, akkor az így nyert gáz kb. annyiba kerül, amennyi villamos energiát igényel a kompresszor és a keverő üzemeltetése, ha az alapanyag "ingyen" van :)
Van ugyan 1 kép a cikkben egy valamikor LPG hajtásra átalakított motorról. Ennyi.
Kiváncsi lennék, ha tisztán metán fejlődik a lószarból és "felfújja" vele a gázpalackot 22 barra, menne-e vele a szekér? (tudom: a reduktort hozzá lehet állítani...) És meddig? A CNG-s buszokon a metán palackokat 200 bar körülire fújják, és elég sokat eszik ebből egy benzinmotor, viszonylag kicsi a hatótávolsága. Cseppfolyósítani meg azért nem cseppfolyósítják, mert több energiát igényelne, mint amennyi a metán égéséből kinyerhető. És ezt még szorozni kell a hatásfokkal, ami egy Otto-motornak elég alacsony. De azért: hajrá!
Amennyire a magyar embert ismerni lehet: a cikk megjelenése után kb. 15 perccel már fel is jelentette valaki ezt a derék feltalálót.

Perzsa 2009.07.20. 23:37:06

@ekutya: hali,
Az a gond, hogy a természetes trágyából nem tudnál annyit bedolgozni a földbe, hogy ugyan akkora termésátlagod legyen, mint amit műtrágya használatával el lehet érni.

Perzsa 2009.07.20. 23:42:54

@ekutya: a műtrágya gyártáshoz a kőolaj v. földgáz nem alapanyag, "csak" a gyártáshoz szükséges energát adja.
De ha tudsz olaj v. földgáz alapú műtrágyát küldjél már belőle, kifizetem. Köszi.
A növényvédőszer az OK, azokhoz kell.

ekutya 2009.07.20. 23:48:25

@Perzsa: ezt aláírom. meg azt is hogy nem vagyok vegyész. az viszont biztos, hogy földgáz/kőolaj nélkül nincs műtrágya. És amíg van földgáz/kőolaj, addig nem sok értelme van az üzemanyaghoz szarozni.

atabi 2009.07.20. 23:48:31

@baowah: nana, ne pazaroljunk a kenderrel :-))jó lesz az még másra is

Roadkill 2009.07.20. 23:48:32

Alig varom mar a 330s BMW megjeleneset.

Perzsa 2009.07.21. 00:04:55

@ekutya: Persze, igazad van. Lehet, hogy valamikor el fog fogyni, és abban a pillanatban, amint valóban nem tudnak eleget kitermelni olajból/gázból fel fog menni a csillagos égig a kőszénnek az ára. Olyan áron ismét megéri majd kitermelni. Mert abból is lehet mindent csinálni, még benzint is. Plusz, meg fog minden energiahordozónak - fűnek, fának, minden természetes szerves anyagnak és a műanyag hulladéknak is - nőni az "ázsiója", mert ez a civilizáció energiából fogyaszt legtöbbet és akkor már akarjuk nyerni a kutyaszarból is.

rajnaig 2009.07.21. 00:42:41

@kolbaszoszsomle: Draga jobarat, hadd oszlassam egy kicsit a kodot sosem letezett kemiatudasod korul. Az erjedes REDUKTIV folyamat, hogy megertsd, ott megy vegbe ahol nincs zoxigen. A talajban van, ergo ott a szar nem ERJED es nem is kepez metant. A legkorben a metan spontan CO2-ve eg, ergo az megint egy hajmereszto baromsag, hogy a szen dioxidnal hosszabb ciklussal lenne jelen az atmoszferaban. Asszem a metan ciklusa 50 ev, a CO2 e pedig 50000. Fubol meg parlagfubol pedig azert nem csinalnak biogazt, mert celluloz cukorkent raktarozzak az energiat, amit a legmacerasabb lebontani valami ertelmes szenhidrogenne.

A Sötétség Hercege 2009.07.21. 02:53:10

És mi van a föld alatti disznótelepekkel, ahol a metánt fogják be?

Lowtyo 2009.07.21. 06:19:13

én meg tudom már mi lesz az öreg következő találmánya.
beépít a ló farába egy nyomtatót és rögtön zárjegyes szar fog jönni.

Rocko- 2009.07.21. 07:08:28

@Lowtyo: :DDD
különben vonalkódos lesz az öreg nadrágja az APEH-től. :D

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2009.07.21. 07:21:18

@Lowtyo: Na lódíts, Lowtyo, ne lódíts! Színes, hologramos? A ffehéret még el is tudnám hinni. :)

Évezredekig lovon (+szekéren) közlekedtünk, a benzines autó történelme még csak tejfogúnak se számít hozzá képest.
A ló
1. otthon is szaporítható
2. újratermelődő energiahordozó hajtja
3. maga is megehető
4. kakija trágyaként felhasználható
stb.

Mégis lejárt lemez lett.

Ford aszonta, ha közvéredénykutatást tartott volna közlekedésügyileg, az emberek nem olcsó autót kértek volna tőle, hanem gyorsabb lovakat. (Nem pontos az idézet, de a lényege talán ez.)

Il mio nome è Nessuno (törölt) 2009.07.21. 07:41:05

@sipike78: "Ford aszonta, ha közvéredénykutatást tartott volna közlekedésügyileg, az emberek nem olcsó autót kértek volna tőle, hanem gyorsabb lovakat."

De Ford ezt annak illusztrálására mondta, hogy a vásárlóknak fogalmuk nincs, mit akarnak, a trendeket a gyártóknak kell alakítaniuk, és a k&f is rájuk vár.

007 turbozva nem keverve... 2009.07.21. 07:41:47

Most már nagyon Mad Maxes képek járnak a szemem előt......

Shadowbull 2009.07.21. 07:47:32

@spud74: Hehe :)

nekem vannak kompromittalo fotoim a Gulyasrol, jo penzert megvehetoek :)

ajanlatok johetnek az emailcimemre :)

sb

Lowtyo 2009.07.21. 08:00:14

@Shadowbull: egy ifa platónyi lószart tudnék felajánlani, rázva, nem keverve.
azzal kb. egy hétig autózhatnál.
ide a képekkel!!!!

DiliQtya 2009.07.21. 08:58:04

Sokáig éljen Robi bá' kakafarmja.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2009.07.21. 09:02:54

@rajnaig: "Az erjedes REDUKTIV folyamat, hogy megertsd, ott megy vegbe ahol nincs zoxigen."

Oszt biciklid van-e hülyegyerek?

Mondom, ISKOLA.
Meg kéne nézned, hogy mi történik a falakon belül.

KAWAszaki 2009.07.21. 09:20:48

@dr.oid: "análisinkább"
Ez beszarás!

baowah · http://baowah.blog.hu 2009.07.21. 09:48:48

@atabi: a szarat csak nem kene elszivni. amugy ipari kenderrol beszelunk. Amibol akar autokarosszeriat is lehetne csini, olyan duroplaszt szerűt.

Rocko- 2009.07.21. 10:05:21

@Shadowbull: küldd el, cserébe kirpóbálthatod a legújabb BMW-t. ;)

@Lowtyo: ahahaha

gin74tonic 2009.07.21. 10:12:43

nem lennek a bacsi szomszedja... nem a budos miatt

Amanitin2 (törölt) 2009.07.21. 10:27:26

@kolbászoszsömle:
"Mondom, ISKOLA.
Meg kéne nézned, hogy mi történik a falakon belül."


Az erjedés valamilyen lebontó folyamat során keletkezett redukált koenzim visszaoxidálásáról szól. Egyrészt mert kell a következő lebontós menethez, másrészt, hogy ne csessze szét a redox potenciált. És a lényeg: házon belül kell megoldani az oxidálást, mert nincs jelen a külső elektronakceptor, amire az adott élőlény be van állva (pl oxigén).

Ebből most egy büdös szót nem értettél, akkor sem, ha azt hiszed. De ne ijedj meg. Furgonsofőrként is lehet teljes életet élni.
Tömören: amit rajanig írt, az lényegét tekintve igaz, te pedig baromságokat hordtál össze.

SsPL71 (törölt) 2009.07.21. 10:38:54

Az elektronakceptorról jutott eszembe.
OFF
Két székely paraszt bácsi barkóbázik:

P1: -Göndörödik?
P2: -Ja.

P1: -Pöndörödik?
P2: -Ja.

P1: Akkor, dezoxiribonukleinsav
ON

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2009.07.21. 11:07:07

@Il mio nome è Nessuno: gy van.

Egy szintén főmufti autógyáros szerint (talán a gm-nél volt) mire végeznének a kívánságok teljesítésével, már úgyis másra vágynának az emberek... ;)

Secnir 2009.07.21. 11:37:49

@atabi:
hát arra amire te gondolsz, specko jedno nem.
a vadkendert ha elszívod, legfeljebb tüdőbeteg leszel, semmi más. a nemeskender (amiből pl. kötél készül vagy 'duroplast' jellegű cuccok) szintén szívhatatlan. viszont erősebb mint az indiai kender.
ezért copta be egyszer a vpop, mikoris kimentek egy állami gazdaság tangazdasági részére, és lefoglaltak egy hektár vadkendert, és a vezetőséget bilincsbe akarták verni, mert valami jóindulatú szomszéd bejelentette, hogy vadkendert termesztenek.
persze majd egy napig tartott, mire a vpopnak elmagyarázták, hogy ez nemeskender, és még csak kinézetre a levele is más, meg nézzék meg a kisnövényhatározót, és kötél meg cérna meg ruha lesz belőle - nagyon nehezen lehetett őket meggyőzni.

Zoltec 2009.07.21. 12:34:49

Magyarországon már rég nem foglalkoznak a kipufogogáz szagával a vámosok. Sokkal egyserübb volt általánosan felemelni az étolaj árát (azaz beleépiteni az üzemanyag adoját), és igy mindenki megfizeti azt, hogy sokan üzemanyagként használják. Vagy mit gondoltok, miért kerül itt 350-400 Ft-ba egy liter olaj, mikor Ausztriátol nyugatra kb 0.6-0.8(vagy max.1) Euro?

Vagy itt van pl. az E-cigaretta, aminél lényegében vizgözt szivsz be, a dohányhoz semmi köze (a leszokást segiti): a VPOP állásfoglalása szerint, mivel lehet szivni, az is jövedéki temék...

Ha nagyon elterjed a loszargáz, mint üzemanyag, akkor majd az se lesz ingyen, söt...

jenko80 2009.07.21. 14:11:06

"élvezeti cikk"
A lényeg, hogy az élvezetért fizetni kelljen, nehogy már ingyen legyen jó bárkinek is. A lószar élvezete is adóköteles kell legyen. Ez belátható.

A cél pedig, hogy kishazánk lelkiállapota ezirányba orientálódjon: www.youtube.com/watch?v=VGgkHyti0ME

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2009.07.21. 16:41:23

@Amanitin2: Itt mindenkinek kémia és biológia diplomája van rajtam kívül?

Tényleg azt akarod nekem megmagyarázni, hogy az erjedés nem lebontó folyamat, és így a metántermelő baktériumok autotrófok?

Nagyon szépen el tudod mondani, hogy mit csinál egy katalizátor, nagyon szépen tud a biciklis haverod borászati kifejezésekkel dobálózni, de azé _ennyire_ nem kellene a Holdat ugatni.

Svéd. 2009.07.21. 17:57:31

Van még a hazában olyan ember akit nem tudtak mesterségesen elbutítani. Ez az olaj és benzin függőség egy művi ökörség. Én egy negyedik generációs gázszettel autózom ,TELJESEN AUTÓMATA ,nem kapcsolgatsz ,nem büdös és mivel hengerenkénti bef,nem is gyengébb és többet sem eszik. Ha ez így tud működni,innen csak az a probléma honnan termelj gázt. 140 ért tankolok kúton. Földgázzal még olcsóbb lenne. Ezek a mesés HIBRID autókat is még mindig benzinmotorokkal kombinálják ,holott már rég 1000ccm es turbódízelekkel kellene. Ha pedig az emisszióra hajtunk kis gázmotorokkal. Magyarországon annyi leállított bánya van,és annyi szemét hogy biogáz nagyhatalom lehetnénk. De hát már megint egyszerű magyar gondolataim vannak,el hallgatok mert ezt ebben az országban nem szabad .......

007 turbozva nem keverve... 2009.07.21. 21:32:00

multkor olvastam hogy 1 cég olyan akkut talált fel mibe 2 fém nanoteknologiának köszönve nagy felületen érintkezik , kicsi dobozban.Dobozban hélium izotóp(ha jól emlékszem, de mindegy) ugrál,és 'izgatva ' a 2 elhatárolt fémet (mint a napsugárzás az elektromos kollektorcellát)elektronokat mozgásra kényszerit, áramot fejleszt......30évig.Az izotóp gyenge sugárzása nem tudja átlépni a sima doboz falát, veszély nincs......ideális telefonok, laptopok müködésére.....sajna nagyon csend lett hirtelen.... :(

nikó 78 2009.07.21. 22:40:38

Ja Robi bácsi nem nagyon tud igy a sümegi vár tövében készült képpel inkognitóban maradni.Valami rejtett kamerát el kellett volna helyezni, had röhögjünk a VPOP-n amikor merik a szart a tartályból.Egyébként,usa-ban gyakorlat a "fejlődő"farmokon, siló méretű tartályban erjesztik a trágyát és gázgenerátor segítségével full önellátók.

nikó 78 2009.07.21. 23:01:02

@buntus: Ez gigaötlet el sem hiszem hogy nálunk?????????????????, és megvalósítási fázisban??????????Álmodom avagy valamiféle halucinogént kevertek a sörömbe????????

románc cuvée 2009.07.22. 08:27:32

@Kopasz szuzukis: Szántóföldi művelésnél a legtöbb mellékterméket (kukoricakóró, napraforgószár, gabonaszalma) nem forgatják vissza, mert akkor a "drága" földművelőgépek megsérűlnének. Helyette kazlazzák, és hagyják elrohadni a szabad levegőn. Persze a komposztot sem termelik vissza. Túl macerás!
1. A gép elviszi, csak a gázolaj kurvadrága, és hektáronként a "paraszt" csak 97 liter cucc jöv. adóját igényelheti vissza. Te alászántanád/tárcsáznád?
2. Olyan luxust kevesen tesznek meg, hogy meghagyják a tarlót, hiszen ha így lenne, akkor kova raknák az őszi vetést?

lr 2009.09.15. 23:47:23

@kolbászoszsömle: A zs-típusú állampolgárokat se hagyd ki! ;)
süti beállítások módosítása