Pályafutásom 10 legrosszabb járműve

  2009. július 10. - Winkler Róbert Címkék: rossz 10 top

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Így kínozzák az utángyártott lámpákat Tajvanon
2015-06-12 11:07:30

Az Eagle Eyes nem számít nagy gyárnak Tajvani viszonylatban, de még a sziget déli részén, Tajnan városában

Néhány megfigyelés az új fényezési trendekről
2015-05-26 17:52:20

A China Airlines Tajvanból Frankfurtba késett másfél órát, így buktam a budapesti csatlakozást. Az ölembe

Cuki cicák a gumigyári klotyóban
2015-05-22 17:46:25

Ránk szakadt a monszun, amit Tajvanon nagyon vártak, mert a száraz évszak nem csak száraz volt, de hosszú is.

Felkúrták az agyam Tajvanon
2015-05-21 15:52:45

Konfuciánus szentély a Vacron-központ kerítésénél Ma a sokadik dashcam-céget látogattam meg a Taitra


A legtöbbjüket a teszteléskor nem is utáltam. Lehet persze, hogy csak mert valami miatt különlegesek voltak, és örültem, hogy egyáltalán vezethettem őket. Ezért az eredeti tesztben néha nem is borzadok el rajtuk igazán. Aztán az ember alaposan megrágja a dolgot, és azt mondja: na, ez aztán borzalmas egy fos volt.

10. Astra F
Hát na. Hát igen. Mi mást mondhatnék? De tényleg: mi egyébbel kezdődhetne a legrosszabb autók tízes listája? Autótlan családba születtem, gyerekként Zaporozseccel kezdtem, ami elég rossz autó, de egy autó rosszaságát azért valamennyire a körülmények ismeretében kell értékelni. A ’70-es években pedig Lee Iacocca se csinált volna Ukrajnában sokkal különb kisautót.

Ha viszont egy gyár olyan országban van, ahol magas szintű a gyártási kultúra, jól képzett a munkaerő, komoly hagyományok állnak a cég mögött, és pénz is van, egyszerűen nincs mentség olyasmire, mint az Opel Astra F szériája. Oké, ezzel kezdődött nálunk az alsóközép kategóriás autógyártás, igaz barátja, Opel Astra tényleg jobb volt, mint egy 105-ös Skoda, de erre akkor sincs mentség. Lötyögős, pontatlan váltó, döglött kormány és futómű, kelletlen motorok. Néhány éve volt egy F Astra szedán stábaitónk, annak valaki kicsit megnyomta a hátulját, a sérülésen pedig két hét múlva már pergett a rozsda. Utálni nem utálom, mint mondjuk a Passatot, ha szerét ejthetem, kalandvágyból vezetek is ilyet néha, de azért ez nálam akkor is a legalja. Vagy legalábbis Top 10-es versenyző.

9. Opel GT
Az igazán nehéz feladat Karottáé volt: a GM kivitte a világbemutatóra Amerikába, jól tartották, kedvesek voltak vele, ami után tényleg hülyén jön ki egy arculcsapás-szerű ócsárlás. Viszont dicsérni se nagyon van rajta mit, úgyhogy Karotta ebben a cikkben igyekezett nagyon diplomatikusan leírni, mennyire szar a GT. Ami persze igazából nem Opel, és sajnálatos módon még kevésbé Lotus, mint a GT elődje, a Speedster, hanem egy átvariált Pontiac Solstice.

Ez volt az az autó, amit megvert az Euroringen a 100 lóval gyengébb Mazda MX-5. Igazán szar talán nem is azért volt, mert ilyen fékekkel nem lenne szabad sportos autót utcára engedni. Hanem mert kabrióként egyszerűen hasznavehetetlen: még a Fiat Barchettánál is sokkal körülményesebb kinyitni-becsukni a tetőt, és még a csomagtartótlansági rekordernél, a Toyota MR2-esénél is kevesebb benne a rakodóhely. Annyira meg végképp nem nagy szám, hogy csak egy-egy vasárnap délutáni krúzolás kedvéért tartsuk.

8. Lada 110

Igen kellemetlen helyzet volt. Nézői felajánlásból került hozzánk az autó, aminek örültünk, mert a forgalmazó Hungarolada nem mert tesztautót adni. Viszont valószínű volt, hogy az autó szar lesz, de én azért reménykedtem, hogy kicsit tudom majd dicsérni, mert mégiscsak ott az a kedves, rendes tulajdonos, aki elhozta nekünk. Jó, nem messzire, de akkor is szívességet tett. Szeretem a Ladákat, de a hosszmotor-hátsó kerék kombót, vagy a Nivát, ami volt nekem is.

Amikor visszaadtam az autót, még együtt mentünk egy darabig a tulajdonossal. Kérdezte a véleményem, amit nem lehetett annyira becsomagolni, hogy egy szemernyit is pozitívnak hangozzon. Aztán a tulaj azt mondta, mindegy, kétmilliókettőért (vagy valami hasonlóan hajmeresztő összeg) nem rossz ez. Benjivel összenéztünk a visszapillantó tükörben, és csak befelé sikítottunk.

7. Hyundai Elantra
Tesztautó volt, nálam. Valami egyéb miatt felhívtam Pétert, a cég akkori píárosát, azt hiszem, egy összehasonlító teszthez kellett volna még valami Hyundai. Kérdezte, hogy tetszik az Elantra. Éreztem a csapdát: ha azt mondom, nem rossz, hülyén veszi ki magát, amikor később leírom, hogy de még mennyire az. Borzalmas, mondtam. Majdnem akkora trágya, mint az F Astra, csak közben eltelt egy bő évtized. Felesleges is felsorolni, mi minden rossz rajta, és az igazi vicc, hogy még drága is. Igen? – kérdezte Péter különösebb meglepettség nélkül, majd lélegzetvételnyi szünet után alkut ajánlott.

- Figyelj, megszerzem nektek, amit kértetek. Az Elantra meg maradhat nálatok, amíg ki van írva, de akkor kérhetem cserébe, hogy ne írj róla? Úgyis már kifutó modell.
Két legyet egy csapásra, oké.
Azóta is hallgatok, mint a sír, de most, hogy egyik érintett sem él már, de legalábbis az Elantra kikerült a szortimentből, ezt egyszer el kellett mondanom.

6. Kia Rio
Azóta is csak eposzi jelzőjével, a családi sportkombiként emlegetem a klasszikus, borzalmas koreai autógyártás egyik utolsó mohikánját. Ha valaki tudni szeretné, hol tartanak két év múlva a kínaiak, hát szerintem nagyjából itt: már csak az értő szemnek nevetséges formák, egy kezdőtől nem is rossz vezetési élmény, de persze korának európai és japán autóihoz képest egy vicc. Tipikusan olyan, aminél nem tudni, gyárilag szar-e, vagy csak elromlott és rosszul javították meg, de a korabeli szervizre emlékezve mindegy is.

Valami homályos okokból kikeveredtem vele a Hungaroringre, ahol nyílt nap volt, így mentem vele három kört a pályán. Ezalatt megelőztem egy kétütemű Wartburgot, és nagyon el is fáradtam. Kedvencem volt a korabeli prospektus a szörfdeszkával, ami valami csoda folytán befért a hátsó ülés mögé. Akkoriban még szörföztem, és belepróbáltam a saját deszkámat: hát egyáltalán nem fért be az egész autóba. Persze ez volt a régi Rio legkisebb problémája.

5. Dodge Viper
Hogy kerül ide egy legenda? Egy tökéletes péniszhosszabbító? Hát úgy, hogy a Viper péniszhosszabbítónak tényleg tökéletes, de autónak csak feltételesen alkalmas. Egyszerűen semmire sem jó. Egy szerpentinre túl nagy és túl erős – egy milliméternyi tévedés a gázpedállal azonnal korrigálhatatlan megcsúszásokat eredményez.

Utazni simán csak rossz vele, mert hangos és nem túl kényelmes, a nap pedig megsüti a fekete bőrülést, ami éget, és ha beleizzadunk, megfogja a ruhánkat. És már országúti tempónál is úgy érezzük, menten szétesik; össze-vissza lobognak a karosszéria műanyag elemei. Ha elered az eső, csak jelentős erőfeszítéssel lehet a helyére barkácsolni a tetejét, a beillesztett plexi oldalablakok meg egyenesen nevetségesek.

Nagyon szűkösek a használat lehetőségei, konkrétan Amerika, ahol szélesek az utak, de Amerikának csak azon déli államai, ahol alig van eső. Ott is olyasvalakinek jó, aki csak néha megy vele egy óvatos kört, egyébként van egy normális autója. Más földrész és éghajlat egyszerűen kizárt. Kivéve természetesen, ha valaki pályaversenyzésre használja. Péniszhosszabbítónak persze perfekt, de én most csak mint autót értékeltem.

4. Steyer-Puch Pinzgauer

Kultuszautó a maga módján, hiszen a Red Bull is tart egy ilyet szépen átfestve, promóciós célokra. Igaz, az háromtengelyes, de az talán még annál is erőtlenebb, mint amit én próbáltam. Lehet, hogy a Pinzgauer jó terepjáró, de nekem még üresen is nehézségeket okozott vele a közlekedés, el sem merem képzelni katonákkal és egyéb rakománnyal a platón.

Ez a négyhengeres, léghűtéses boxermotor egyszerűen egy fos, pedig maga az autó fantasztikusan jó állapotú svájci hadikonzerv volt, de menni nagyon nem ment. A motornál gyengébb csak a váltó volt, márpedig az egyetlen dolog, amivel ki lehetne bekkelni egy gyenge motort, az egy jó váltó. Egy soltvadkerti csettegővel nagyobb önbizalommal indulnék a terepezésnek.

3. Velorex
Ugye, az ember nem szívesen rúg bele mókás, nosztalgikus ikonokba. Hiszen bántott engem a Velorex? Hát persze, hogy nem. Oké, a tervezőjét, Frantisek Stranskyt speciel megölte a tesztpályán, de az úttörők sorsa már csak ilyen. Amikor először (és utoljára) vezettem Velorexet, még csak rémületesen rossznak tűnt: még négy ép végtag birtokában is nehéz volt vezetni, mínusz 1 kézzel-lábban valószínűleg képtelen is lennék

A Velorex akkor lett nálam rémületesen rosszból szégyenletesen rossz, amikor kipróbáltam egy BMW Isettát, a korban, méretben és teljesítményben hasonló kisautót, ami nem egy nevetséges borzalom volt, hanem már nagyon kicsi, nagyon gyenge autó. Aki ült mindkettőben, tudja, mekkora különbség.

2. Dacia Lastun

Már Romániában sem tudott kultautó lenni. Vagy legalábbis nem tudok róla. Reputációban már az Oltcit is elég mélyen volt, a Lastun viszont egy fél Oltcit motor által hajtott, fél Oltcit méretű, 22 lóerős műanyag bódé. Az ötlet tulajdonképpen nem volna rossz, akár egy korai, balkáni Smart ForFour is lehetne, de ilyesmi senkinek nem jut róla az eszébe. Az általunk vezetett példánynak annyira rossz volt mindene, hogy szinte teljesen új autóalkatrészeket fedeztünk fel; korábban sose gondoltuk volna, hogy tíz méternyi egyenes vonalú autózásért ennyire meg lehet dolgozni.
Enyhítő körülmény: a tulajdonos harmincezer forintnyi lejért vásárolta, és annyiért még viccnek is fullos.

And the winner is…

1: Flybo Total Electric Egy Lola T a fordított világból. Sose hittem volna, hogy lesz valaha valami, bármi, aminek négy kereke van, és rosszabb, mint egy Dacia Lastun. Olyan képtelenségnek tűnt, hogy kinevettem volna, aki effajta fogadást ajánl. Az autók egyre jobbak, hol van már a ’80-as évek végének Románia, ami mégiscsak mindennek az alja volt? Hol a boldogság mostanában? Hát a jó meleg népi Kínában! Uram, atyám, mennyit röhögtünk Papp Tibivel, amíg leteszteltük, lefotóztuk, videóztuk. Azóta is hálásak vagyunk érte a KesMustangnak. És ahányszor megnézem a videót, mindig újra röhögnöm kell, ugyanúgy. Nem lehet megunni, most is mindjárt kattintok, és megnézem.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr91237412

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

MogmondomZazOszintet 2009.07.12. 12:29:02

@Bambano: Tudod, a hozzád hasonló okostojások (és ez nekem elég bizonyíték rád nézve) mindig az arcoskodással jönnek, csak azt nem veszik észre mit miért kapnak. Ha vezettél volna Hondát/ S2000-t akkor tudnád, hogy mi fán terem az 5cm távolságon működő precíziós váltó, a bombabiztos felfüggesztés, 200-as kanyarok, a nyikkanásmentes kaszni, a tökéletes kormány- egyszóval: az élményautózás - és nem megfizethetetlen áron.

Az Opel Merivás TÜV-re meg legyél büszke, vegyél egyet :D. Nem, vegyél 2-t.:D

Mindig ledöbbenek azon, hogy felnőtt emberek, hogy tudnak létezni szövegértelmezés nélkül (többet kéne olvasni), valamit nagyon elrontottak az általános iskolákban.

"Ha viszont egy gyár olyan országban van, ahol magas szintű a gyártási kultúra, jól képzett a munkaerő, komoly hagyományok állnak a cég mögött, és pénz is van, egyszerűen nincs mentség olyasmire, mint az Opel Astra F szériája. Oké, ezzel kezdődött nálunk az alsóközép kategóriás autógyártás, igaz barátja, Opel Astra tényleg jobb volt, mint egy 105-ös Skoda, de erre akkor sincs mentség. Lötyögős, pontatlan váltó, döglött kormány és futómű, kelletlen motorok. Néhány éve volt egy F Astra szedán stábaitónk, annak valaki kicsit megnyomta a hátulját, a sérülésen pedig két hét múlva már pergett a rozsda. Utálni nem utálom" ez szerinted mit jelent?

Hát nem azt, hogy az Opel a legszarabb autó, csak azt, hogy ahhoz képest, hogy a németek rakták össze egy trágyalé.

"Hol van az opel motorfejlesztésben? Van egy csomó motorja, amik köznapi használatra alkalmasabbak, mint a honda motorjai." :D

"Nem vagyok büszke a 210-re, nem én vezettem, én a jobbegyben ültem akkor. De ilyen alapon te se legyél büszke az 1.4-es fűnyíróval a 180-ra, pont ugyanolyan veszélyes, ha nem veszélyesebb, mint astrával végsebességen menni." :D

Ez az igazi arcoskodás, no comment.

Van pár különbség kettőnk között, a legnagyobb az, hogy én nem gondlom azt, hogy az aktuális kocsim a legjobbak közé való, csak azért mert birtoklom.

Soha nem fogok leállni gyorsulgatni egy Opelessel, mert nem akarok mély sebeket hagyni a bugyuta kis szívecskéjén - meg hát rangon aluli lenne. off

feroka72 2009.07.12. 12:38:10

@Cartman (ex Cartman): Lehetett volna ignis is de az még megalázób a vectra számára mivel ignis is **** ncap tesztel bír.

feroka72 2009.07.12. 12:40:56

Azt tudjuk , hogy melyik a leg szarabb autó. De melyik a legjobb mondjuk 500-800 e ft körül ?

MogmondomZazOszintet 2009.07.12. 12:44:24

@Bambano: Elfelejtetted leírni, hogy a Hondanak 6mp a gyorsulása, 50%-50% a súlyelosztása, 2szer gyorsabban beveszi a kanyart, mint a schweinsteiger, 10jobb a váltója (olvass utána), felfüggesztése, és egy valódi élményautó. Melyik sima szívóbenzines fogyaszt kevesebbet 240LE-val? Mennyi az értékcsökkenése és mennyi vectrának?

Ezt buktad, én nem lennék olyan nagyon büszke a 3.2 V6-os túlmotorizált böszmeségre, ami csak lomha 211LE és 8mp gyorsulás, utóbbit már egy mai kisautó is tudja. :D

Bambano 2009.07.12. 12:48:25

@MogmondomZazOszintet: nem, az a különbség kettőnk között, hogy én a véleményedet vitatom, te meg a személyemet támadod. Nem én írtam rólad, hogy idióta vagy, nem én mondtam, hogy dilis vagy, nem én okostojásoztalak le. Hanem fordítva. Ez nem korrekt vitastílus.

Még mindig nem nyilatkoztál arról, hogy van-e saját s2000-ed vagy más műszerével csapkodsz a csalánosban.

Én sem mondtam sehol, hogy a saját autóm a legjobbak közül való. Végig arról ment a vita, hogy a saját autóm, meg az egész márka, jobb, mint amit hisznek róla az emberek.

MogmondomZazOszintet 2009.07.12. 12:54:52

@Bambano: Sajnos te sem válaszoltál a kérdéseimre, csak a saját magad által megálmodottakra, továbbá, hogy ha a válaszaim után még kétséges számodra az, hogy van, vagy nincs, nos az már rád tekintve súlyosbító körülmény. Annyira örülök, hogy az ilyenek Opelt vesznek, tartsd meg jó szokásodat.

Opel V6 Forever :D
(próbálj ki egy zöldséges mercit, be fogsz xarni)

MogmondomZazOszintet 2009.07.12. 12:56:13

@Bambano: jah a tények, hát azok kemény dolgok, jó lenne ha figyelembe vennéd őket.

MogmondomZazOszintet 2009.07.12. 12:58:34

Az ember nem azt hiszi, amit lát, hanem azt látja, amit hisz - ajánlom minden Opelesnek.

sanyey 2009.07.12. 13:39:31

én csak annyit tennék ehhez hozzá, hogy a jelenlegi honda civic (a büdösbogár) alap mocija 1.4 nyolcvanvalahány ló, az Opelnél 1.4 90 twinport a minimum.. az meg megintcsak röhej, hogy jómagam megettem egy 1.8-as büdösbogarat 400méteren , egy 1.6 16V F-essel... szal nemtom.. Ja, és tudnék érdekes Honda meghibásodásokról mesélni rövid autószerelő pályafutásom idejéről is.. szal ennyi.. a Honda rosszabb lett az évek alatt, az Opel meg jobb.. és ez még csak a kezdet!

Szakiii 2009.07.12. 14:21:50

@sanyey: Bocs, hogy elveszem a kedved de a Hondánál és Az Autó című újságban is az áll, hogy az alap Honda Civic egy 1.4-es 100Le modell.Az Astráé 90LE. Az Auris 1.33 101Le- se meg csak hab a tortán:)
Úgyhogy a japánok megzabálják az Astrát törődjön bele minden Astra tulaj, hogy itt most a japók vannak előnyben.:)

Szakiii 2009.07.12. 14:33:26

@Bambano: "Hol van az opel motorfejlesztésben? Van egy csomó motorja, amik köznapi használatra alkalmasabbak, mint a honda motorjai."
Bocsi de ebben tévedsz. A Honda jócskán előrébb van. Ti még mindig a benzines Opeletekben fogtok szívni amikor a Honda meg a Toyota előáll a Hybrid Civiccel és Aurissal.
Ha meg nem a környezetkímélést vesszük akkor mondj már nekem légyszíves egy Honda Legend vagy S2000 ellenefelet.:)
A "nagy" motorok fejlesztésében úgyanúgy előrébb van a Honda mint a környezetkímélésben.

Coupeboy 2009.07.12. 14:45:41

@MogmondomZazOszintet: ŐŐŐ.Nem tudom ,hogy mi köze van egy s2000resnek egy vectrához....Az egyik egy két üléses roadster, a másik meg egy large family car.Az összes ilyen összehasonlítás ,hogy az s2000-s jobb mint a vectra teljességgel nevetséges.Az s2000resnél meg jobb egy F430as.Jah hogy a kettő nem egy kategória? Hát a vectra-s2000 se az...:)
Ha annyira ellenfelet akarsz keresni az opel kínálatában az s2000resnek ajánlom figyelmedbe az opel speedster nevezetű élményautót ami gyakorlatilag egy lotus és minden téren megeszi az s2000rest...:)
Ja mellesleg nem opelos vagyok csak már unom hogy a hondások azt hiszik az autóikról h az a non plus ultra...

sanyey 2009.07.12. 15:59:32

@Szakiii:
na pont a hibridektől ,meg a villanyos dodgemektől mentsen meg engem a világ! nem azért válaszottam az autószerelő szakmát, hogy villanyos szutykokat buheráljak, nem vagyok villanyszerelő (és nem is akarok az lenni)! a belsőégésű motor jelenti számomra az autót.. nincs alternatíva! Sose vennék hibrid, vagy tisztán villamos szutykot.. max ha az egy golfkocsi.. pont azért nem gyakorlom a szakmám, mert erre a gusztustalan elfajulásra, ami most következik ,én már nem vagyok kíváncsi...

Danessz 2009.07.12. 16:06:07

Na már japánótó vs opel van :D

Bambano 2009.07.12. 16:26:40

@Szakiii: ugye a prius is meg az új honda insight is csak addig egetverő nagy hibrid fejlesztés, amíg el nem készül az első széria chevy volt. Kár, hogy most hullott szét a gm, már nem tudom márkatársnak mondani:) De ígérik az opel verzióját is.

Nekem a következő a bajom a hondával: van egy elképzelésük arról, hogyan kell egy motort megtervezni. Ők kiváló motorokat terveznek, ami ennek az elképzelésnek megfelel. Csak nekem a kiindulási alap nem tetszik.

bocs, hogy elveszem a kedved Az autó című újságtól, de ha nem haragszol meg, inkább elfogadom a márka hivatalos magyar weboldalait infónak, mint egy ellenőrizhetetlen forrást.

Eszerint: www.honda.hu/modellek/civic/1.4_Sport_5_ajtos a honda civic sport 1.4 5 ajtós 83 lóerő. Ez ott az "alap" civic.

Eszerint meg: www.opel.hu/site/local_image/pricepdf/corsa.pdf az 1.4 twinport ecotec 90 lóerő a corsában.

Ha nagyon kotornám a webet, szerintem találnék 100 lovas 1.4-es renault motort is.

sanyey 2009.07.12. 17:08:22

@Bambano:
én annyit akartam még írni az Úriembernek, hogy a jelenlegi facelift előtti példányokra értettem a "nyolvanegynéhánylovasságot", mert ha jól emléxem a faceliftelt büdösbogarakban már valóban erősebb moci az alap... de nem tuti.. a régi alap nyolcvanegynéhánylovasságában viszont biztos vagyok.. az meg ugye tiszta sor, hogy még egy alap G Astra is erősebb volt 1.4 twinporttal..

CSÖRR-CSI££ 2009.07.12. 17:15:46

Olvasva a kommenteket, tényleg elképesztő, hogy mennyi ember van, akinek "mindenről az jut eszébe"!
Például, ha egy női magazin fórumjára felteszem a "költői" kérdést, hogy: "Hölgyeim, tudják-e mi van a sánta férfi két lába között?", séróból elhajtanak a picsába, hogy: "Pfúj, mocskos disznó!!!"
Aztán, ha beírom, hogy: "Na, de hölgyeim! Nem tudják? Hát, KÜLÖNBSÉG! Önök mire gondoltak?"

Ők továbbra is vagdalkoznak, hogy a férfiak így, meg úgy, és ha egy fél nap múlva visszanézek, még mindig a sánta férfi nemi szervénél tartanak, mert csak az jut el a tudatukig, amire be vannak programozva.

Itt is kőkeményen ez megy.
Winkler világosan elmagyarázza, hogy mi a baja az F Astrával, és azt is, hogy miért nem szerepel a listán pl. a Zaporozsec, a felháborodott kommentelők meg rendre azt visszhangozzák, hogy "Ha az Opel szar, akkor hol van a Zaporozsec, meg a többi?!" Meg, hogy neki, vagy az unokanagykabátjának is az van, és hány év alatt, hány kilómétert ment hány literrel, milyen kevés ráfordítással.
Szelektív süketségnek hívják ugyebár azt az "anyósbetegséget", ill. fogyatékosságot, amikor a mamának mindent legalább kétszer kell elmondani és jó hangosan, mert nagyot hall szegény, de ha egymásközt csendben elejtünk egy szót, amiben érintett (vagy úgy véli), azt a másik szobából is egyből meghallja.

Monza 3.0 nevű fórumtársunk is kiakadt azon, hogy "undorító D Kadett", "Mi az, hogy undorító D Kadett?!" Hogy képzelek én ilyet írni?!
Hát úgy, hogy számomra az az autó az. Ilyen egyszerű.
Mint ahogyan a férfimagazinokat csorgó nyállal, gúvadt szemmel lapozgató fiatal kollégáim kiakadnak azon, hogy számomra visszataszítóak a mai playmate -ek, akiket nem sok választ el a felfújható guminőtől. Nem értik, hogy miért nem gerjedek a pukkadásig felfújt lufimellekre, meg az idült aranyérre emlékeztető kifordított szájakra (ajkakra). "Bazzeg! Nem tudod te, mi a jó!" -mondogatják. Meg, hogy: "Mér' a te feleséged milyen ezekhez képest?" és mindenféle hasonlókat.
Egyszerűen nem értik, hogy ízlések és pofonok különbözőek. A legnagyobb baj pedig, hogy hiába is próbálod magyarázni nekik, hogy nem abszolút értelemben vett értékítéletet tettél, hanem az érzéseidet fogalmaztad meg, ugyanúgy képtelenek felfogni a lényeget, mintha a macskának próbálnád elmagyarázni, hogy a virsli miért mustárral jó, a sült szalonna meg ecetes cseresznyepaprikával, ő csak viszolyogni fog és a lábát rázza, és nem érti, hogy te miért halnál be, ha meg kéne enned egy egeret, amúgy szőröstül-bőröstül, ahogyan ő szokta.
Lesújtó, komolyan mondom.

Monza 3.0 -nak válaszolni fogok, ha lesz rá időm.

Üdv mindenki

gabor.gabor 2009.07.12. 17:44:32

@Bambano: @sanyey:
A hengerűrtartalom-teljesítmény vitát a japánok nyerik egyértelműen, a turbó nélküli benzinmotoroknál.

Alapmotorokat figyelembe véve:

Opel Corsa 1.4 TWINPORT ECOTEC®, 90 LE
www.opel.hu/site/showroom/carconfig.php?reset&carname=corsa

Suzuki Swift 1.3, 92 LE
www.suzuki.hu/pages/display/auto/modellek/swift/muszaki_adatok

Mitsubishi Colt 1.3, 95 LE
www.mitsubishimotors.hu/pdfs/colt/09_colt3/spec.pdf

Honda Jazz 1.4 i-VTEC, 100 LE
www.honda.hu/modellek/jazz/1.4_Elegance

Toyota Yaris 1.33 Dual VVT-i, 100 LE
www.toyota.hu/Images/Yaris_equip_and_specs_local.pdf

Bambano 2009.07.12. 17:51:37

@gabor.gabor: nem literteljesítmény vitáról van szó, hanem egy állításról: "Bocs, hogy elveszem a kedved de a Hondánál és Az Autó című újságban is az áll, hogy az alap Honda Civic egy 1.4-es 100Le modell.".

gabor.gabor 2009.07.12. 18:29:24

Amúgy sztem az Opel egyátalán nem gyárt rossz autókat. Átlagos kocsikat csinál, csak valahogy túlárazva egy kicsit.

Pl.: 2005-ben vettünk egy
új Suzuki Swift 1.3 GLX AC
(92 LE) autót.
Az ára 2 750 000 Ft volt.
(limitált szériás, hiába GLX van benne függönylégzsák is)

Ismerősömék vettek 2006 márciusában egy 1.2-es (80 LE) Opel Corsát.
Az ára 3 050 000 Ft volt.
Felszereltségben kb. azonos a Swifttel, bár a Corsában csak 2 légzsák van, nincs benne elektromos, fűthető külső tükör és kormányról vezérelhető rádió sem.

A különbség: 300 000 Ft.

Mi évi 10-12 000 km-t megyünk a Swifttel, átlagfogyasztása 5.5-6.2 liter körül mozog.

Tehát, ha 6 literes átlaggal számolok és 300 Ft-os benzinárral, akkor:

300 000 Ft = 1000 liter benzin
1000 liter benzin elegendő ~ 16 600 km megtételére.
Azaz a két autó közötti árkülönbségből mi tkp. 1 és negyed évig ingyen jértunk.

Ja, és el is felejtettem, hogy amit Ők vettek az még a régi Corsa volt, nem az új, vagyis KIFUTÓ modell!

sanyey 2009.07.12. 18:35:57

@gabor.gabor:
az lehet, hogy 1.3 93 ló a swift, meg az ignis is, de, hogy akárhány ismerősnek/havernak/barátnak van ilyen motorú Mutyukija, és mind szidja a mocskos nagy fogyasztásukat az is biztos :DD Arról nem is beszélve, hogy most konkrétan egy alsóközepest (Astra) hasonlítunk egy elméletileg kisautóval... = Astrában 50X annyi hely csomitartóban meg mindenhol, +sokkal kényelmesebb is!

sanyey 2009.07.12. 18:38:21

@sanyey:
ja, és kettőfélért még mindíg mevehető a G, ami szerintem pofátlanul olcsó egy ilyen méretű, és tudású autóért...

gabor.gabor 2009.07.12. 18:50:58

@sanyey: légyszíves figyelmesen olvasd végig. Leírtam, h Corsát vettek.
Corsa - Swift ugyanaz a kategória.

A fogyasztás meg ennyi és kész, ha nem hiszed, próbáld ki.
5.5-6.2 között van.
(város: 50-70 km/h,
országút: 110-130 km/h, 22 °C felett klíma végig megy, városban is.)

Autópályán, 4 személlyel + csomagok, 140-170 lm/h között, végig klímával:
7.3 liter/100 km

Ennyi ...

sanyey 2009.07.12. 19:37:17

@gabor.gabor:
tudom ,láttam, hogy Corsával hasonlítottad össze, csak mi itt mielőtt írtad a hasonlatot épp a Civic fapad 1.4-esét (83le) hasonlítottuk az 1.4 twinport fapad Astrához (90hp).

MogmondomZazOszintet 2009.07.12. 19:49:53

@Coupeboy: Semmi köze sincs, csak miután Bamba egy 3.2-es Kopellel jár, s abban látja a non plus ultrát, be akartam mutatni, hogy egy majdnem fele akkora motorból is lehet jót csinálni, a 240LE-ről nem beszélve. (az áruk is majdnem egyezik, nyilván más kategóriában versenyeznek, az egyik egy a maga nemében egyedülálló minőségi versenyautó - roadster -, a másik pedig egy abszolút átlagos középkategóriás tucatautó, az összes német, +Ford és talán francia autók mögé pozicionálva.)

Kopel (Lotus, mert még ez sem megy egyedül a Kopelnek...) Speedsterrel kapcsolatban nagyon el vagy tévedve:

"950 kilóhoz (tudod hány kiló a Honda S2000) 147 lóerő és egy nagyon rövid váltó jár, így gyorsulunk nulláról százra 5,9 alatt. A 2,2-es, teljesen standard Opel Ecotec motor egyike lenne az autóstörténelem süllyesztőjében (!!!) hangos puffanás nélkül eltűnt tisztességes relikviáknak, ámde jó könnyű, ezért nagyszerűen érzi magát a Speedsterben." (TTC teszt, tehát nem én merészeltem írni a "Nagyszerűenszargyárihibásecotecről) - ez max egy Suzukit nyom(na) le, bár még az sem biztos, ha az 1.6 Suzuki kap egy sportlégszűrőt és némi tuningot... Szóval...őőőő

"Ha annyira ellenfelet akarsz keresni az opel kínálatában az s2000resnek ajánlom figyelmedbe az opel speedster nevezetű élményautót ami gyakorlatilag egy lotus és minden téren megeszi az s2000rest...:)
Ja mellesleg nem opelos vagyok csak már unom hogy a hondások azt hiszik az autóikról h az a non plus ultra..."

Mit eszik ez meg a Honda S2000 kipufogó csövén keresztül kiáramló égetett naftán kívül?

Én meg azt unom, hogy a disznótápszállító opelesek azt hiszik övék a non plus ultra járgány (és a többit fikázzák szana-szét), közben Németországban csak a munkanélküliek és a tinik járnak vele, mert nem telik nekik a valódi (GM=Chevrolet minőség) német márkákra.

CSÖRR-CSI££ 2009.07.12. 20:03:29

@monza3.6 2009.07.11. 00:18:05

ˇ"Én ezt csör csillnek válaszolom mi az hogy undorító d kadett szerinted egy 1-es golf vagy egy escort jobban nézett ki..."

Külsőre valóban nem néztek ki jobban, de az enteriőr az Opelben volt a legborzasztóbb. Az olyan kiábrándító volt, hogy még az F Astra is azért nem tetszett (és nem tetszik a mai napig sem), mert maradt benne valami a Kadett árasztotta fílingből. "Olyan jellegzetesen opelos". Ez az ilyen (rossz) értelemben vett opelos fíling csak majd' 30 év után a H Astránál látszott végleg eltűnni. Ez valami olyasmi, mint a menzaszag (vagy az üzemi étkezde; a szociban a nagyobb üzemekben mindenhol volt), amitől ha megcsömörlött valaki, akkor az egy életre szól. Nekem, lehet az egy akármilyen étterem, ha ez a szag megcsapja az orromat, rögtön sarkon fordulok és soványdisznó-vágtában elhúzom a csíkot, mert annyira nem bírom.. Ilyen egyszerű.

De tudod, ha csóró vagyok, viszont éhes, és bemegyek egy olcsó önkiszolgáló étterembe, ahol a kevés pénzből ugyanolyan kaját csinálnak, mint anno a menzán, vagy az üzemi konyhán, és természetesen a szag is ugyanaz, elviselem, mert adekvát azon a helyen.
De ha a Gundel, akinek a nevét már a nagyapáink is ismerték, és etalonnak tartják, menzaszagot és menza minőségű kaját tol az ember orra elé, akkor szerintem jogosan érzi úgy bárki, hogy itt valami méltatlan és megalázó helyzetbe hozták azzal, hogy a rendelkezésre álló kiváló háttér és a viszonylag magas ár ellenére jól érzékelhetően igen kevésre becsülték a kedves vendéget -hogy finoman fogalmazzak.
Az Opel számára pedig nem mentség az, hogy a többi német márka is hasonlóan fapados autókat gyártott. Részükre is kijár a citromdíj.
Az a nagybüdös helyzet, hogy ha a japán konkurrencia nem teremtett volna versenyhelyzetet, akkor ma a H Astrában is kurblizni kéne az ablakot az alapkivitelnél.

Mindezt nem úgy mondom, hogy az ismerősöm ismerősének mesélték, hogy valaki ott volt, ahol láttak közelről egy D Kadettet, hanem jónéhány darab volt a kezeim között, de saját tulajdonban is volt egy, kb 1 évig. Nagyon igyekeztem, hogy megszeressem, de ezek az autók
gondoskodtak róla, hogy ne sikerüljön.

Bennem midig is valami furcsa ellenszenvet váltott ki az idétlenül (és érthetetlen okból) függőlegesen álló kormány, és a még annál is jobban úgy álló (vagy inkább lógó) negatív szögben aláhajló műszerfal, a tökátgondolatlanul, mintegy random -szerűen odaszórt gagyi kezelőszervek és az, ahogyan az egész cucc valami olyan lelketlen kisszerűséget, kisstílűséget áraszt, hogy annál még néhány keleteurópai típus is emberszabásúbb, szerethetőbb volt.
Beleülve pedig jönnek az újabb meglepetések.
Először is az, hogy NEM SIKERÜL!
A combom nem fér át a kormánykerék alatt!
Ilyen a mesében sincs!
Vagy tán régi orosz népmesékben lehetett, mert az orosz néptáncból ismert koreográfiával (jobb láb egyenes térddel előre kinyújt, bal térd begrogyaszt guggoló pózig) végül sikerül.
Elindulás után újabb meglepik: a kormányt nem tudom -a megszokott módon egy mozdulattal körbetekerni, mert a kormánykerék alsó harmada a két combom közé van ékelődve.
Nem egyszer előfordult, hogy egy-egy nagyobb lendülettel elindított kormánymozdulatnál úgy tökön vágtam magam, hogy ami akkor kiszaladt a számon, azt a tévében még 18-as karika alatt kisípolva sem lehetne adásba tenni büntetés nélkül.
Az "Y" forduló aztán a másik vicc. Manapság egy ilyen megfordulásnál nem lehet sokat tökölni, mert a sok siető és határtalanul türelmetlen autós vad dudálásba kezd, amitől pillanatok alatt komoly anyázás, abból meg echte bunyó is kialakulhat. A másik fele meg a bámészkodó gyalogosok lesajnáló tekintete, elszólásai ("Béna", "Puha pöcs" és hasonlók), ha sokat tötymörög az ember.
El lehet képzelni, milyen lehetett nekem azzal az autóval egy villámgyors megfordulás egy szűkebb utcában... Annyit tapogattam a kormányt, és úgy, hogy egy olimpiai szintű lólengés-gyakorlatban se mindig látni olyat.
A megbízhatóságáról nem nyilatkoznék, mert túl sok tényezőtől függ, meg azt sem, hogy hányszor kellett hazavontatni, de az egyszer szent, hogy igenis "elkop" idővel, méghozzá nagyon.

A '90-es évek elejének (teljes joggal) "roncsderbinek" nevezett magánimport -dömpingjében én is aktívan részt vettem. Számtalan különböző vasat hoztunk be Svájcból, Németországból, de leginkább Hollandiából.
Nos, mind közül a D Kadettel volt a legkegyetlenebb "állatkínzás" hazajönni.
Nem részletezem, de sokszor kívántam út közben, hogy akik ezt az autót csinálták, azokat bele kéne zárni pár hónapra, vagy évre, és hajtani őket ezer és ezer kilómétereken keresztül.
Mert ők biztosan nem olyannal jártak, mint amit a pórnépnek odab*sztak.
Éspedig azért felháborító a részükről ez, mert -ahogy a Winkli is írta, nekik megvolt a hátterük és a tudásuk ahhoz, hogy jót csináljanak, de ezt csinálták.
Ne mondja nekem senki, hogy akkor, ott ez volt a max, amire képesek voltak, mert volt szerethető és igen kiváló autójuk is. Úgy hívták, hogy Manta.
Volt szerencsém azt is kipróbálni, és nem akartam belőle kiszállni.
A Kadettbe meg beszállni nem.
Engem nem érdekel, hogy kinek hány mázsa cementtel, hány segédmunkással, hány százezerszer járta meg az utat Kenya Alsóig, meg vissza, és soha nem romlott el, én akkor is kora német autógyártásának szégyenfoltjaként tartom számon, és a vele átélt kínok és megaláztatások miatt tiszta szívemből utálom.
Aki meg szereti, az szeresse -szíve joga-, mint ahogy nekem is ( vagy Winklernek, vagy Csikósnak), hogy ne szeressem, és a vele való autózást "ROSSZnak" érezzem sőt, akár egy tizes rosszasági listán elhelyezhessem valahol.

Uff & Ahoi

Bambano 2009.07.12. 20:19:18

@MogmondomZazOszintet: ebben a hozzászólásodban 8 különböző súlyosságú sértést számoltam meg. Ebből következik, hogy te nem egy jó autóra akartál példát hozni, hanem szemétkedni akarsz másokkal, éppen most velem.

Coupeboy 2009.07.12. 20:20:30

@MogmondomZazOszintet: az a baj ,hogy nem igazán vagy tájékozott.Az opel speedsternek volt egy túrbós 200lóerős verziója:
With its low weight, mid-mounted engine, high torsional rigidity, and ample horsepower, the car is extremely quick and agile. Thanks in part to the car's light weight, the turbo version was able to reach a top speed of 242 km/h (151 mph) and accelerate from 0 to 100 km/h (0-62 mph) in 4.9 seconds. The base price was around €32,000 for the 2.2 and €36,000 for the turbocharged version.
De a legerősebb verzió egy 220pacis volt:

A final version, the track-oriented VXR220, based on the turbo model, was tuned to give around 220 hp (164 kW) and used 16 in (406 mm) front wheels that allowed the fitting smaller front tyres to give sharper handling.

És igen, tudom hány kiló az s2000:
Curb Weight 2,809 lb (1,274 kg) 2,801 lb (1,271 kg) 2,864 lb (1,299 kg)

Forrás: wikipedia.
Ha megnézed a teljesítmény-súly arányt akkor is az opel nyer.
Nem mellékesen talán két napja volt a viasat6on a top gear egy régi része és épp az opel speedstert tesztelték és Jeremy Clarcson azt mondta hogy jobb mint az azonos lótusz, és dicsérte..Hoppá..Még azt is merészelte mondani hogy nem hitte volna hogy egyszer kellene neki egy opel(vauxhall)...

Coupeboy 2009.07.12. 20:32:20

@MogmondomZazOszintet:
De legyek igazán bunkó?
Biztos hallottál a Top Gear egyik fétiséről hogy szoktak körpályán menni és a köridőket összehasonlítják így állítva fel egy listát.
Mondok pár köridőt:

1:37.4 - Honda S2000
1:35.3 - Vauxhall Vectra VXR
1:33.0 - Vauxhall Astra VXR
1:31.3 - Vauxhall VX220 (opel speedster)

Coupeboy 2009.07.12. 20:35:35

Amúgy nem igazán szeretem az opeleket, bár az insignia opc kellene..

MogmondomZazOszintet 2009.07.12. 20:41:02

@Bambano: Én vagyok a világ legszemetebb embere. Nyertél egy fagyit a Gelatoban. Nem tudom a te értékrendedben mi a szemétkedés, de úgy látom a viccet sem akarod érteni, mondjuk ez már magánügy, amihez nekem semmi közöm.

Nézd, végül is én vagyok a hülye, hogy leálltam egy opelessel, arról vitázni, hogy Honda, vagy Opel. Ne vedd személyes sértésnek, nem érdekel a személyed, tőlem akárki lehetsz, a butaságra csak bolondság lehet a válasz.

MogmondomZazOszintet 2009.07.12. 20:45:30

@Coupeboy: Jah ismerem, nem is rossz eredmény ahhoz képest, hogy a Honda S2000 majd' 400kg nehezebb és nincs benne turbó LOL.

MogmondomZazOszintet 2009.07.12. 20:47:50

@Coupeboy: Figyelj, találj már valami komolyabb gépet, mint ez a Speedster, mert ez nem összehasonlítási alap :D Adhatok tippet, de ne az Opelnél keresd LOL

E36M3 2009.07.12. 20:51:48

OOO Máj Gád.Megint hondapower.Jujj kétezres motorból ennyi lóerő.Atya-gatya.Igen igazad van ,S2000 a legjobb autó jujjjj 7000-8000-et pörög ááá.

Kisjankó 2009.07.12. 20:52:22

Kadett E, F-Astra, G-Astra, olyanok, amilyenek...

EGY BIZTOS:
az új Insignia és az új Astra odabasz minden konkurensnek rendesen.

Coupeboy 2009.07.12. 20:55:07

@MogmondomZazOszintet:

"Jah ismerem, nem is rossz eredmény ahhoz képest, hogy a Honda S2000 majd' 400kg nehezebb és nincs benne turbó LOL. "

Az az igazán lol hogy pár hozzászólással ezelőtt meg még nem átallottál az s2000rest a vectrához hasonlítani, utána meg lefikázni a speedstert mert:

"Mit eszik ez meg a Honda S2000 kipufogó csövén keresztül kiáramló égetett naftán kívül? "

utána meg az egészet elintézed egy LOL-al...
Megmondjam az őszintét? Szerintem Te egy kb 17éves forma gyerek lehetsz aki a halálos iramban látta először az s2000rest(az volt a bugyirózsaszín) utána meg az nfsben azzal nyomtad le a botokat:D Mert ,hogy nincs s2000resed abban biztos vagyok....Nekem sincsen se speedsterem, se ilyesmim de legalább nem emelem eposzi magasságokba ami nem a tulajdonom mert nem tudok róla nyilatkozni...

E36M3 2009.07.12. 21:00:14

Ez az S2000 téma egy vicc.Egy semmirevaló használhatatlan autó(szerintem). Se nem sportautó se nem egy igazán jo cabrio,nem kéne soha. amúgy egy 1-es cabrio jó ellene? Bármelyik megenné a nagy S2000-es brutál 8000ig pörgő állat erős motort. kivéve 116i,118...

Coupeboy 2009.07.12. 21:04:52

@E36M3:

Hát:

Top Gear Power lap time list:

1:37.4 - Honda S2000

1:31.9 - BMW 130i

csak 6másodpercet pakolt rá...:)

CSÖRR-CSI££ 2009.07.12. 21:18:27

@Kisjankó:

"EGY BIZTOS:
az új Insignia és az új Astra odabasz minden konkurensnek rendesen."

Ez még nem "biztos", de az eddigiek alapján jó esélye van rá.

MogmondomZazOszintet 2009.07.12. 21:28:05

@Coupeboy: Álmodj csak nyomor :D. Hiába a kisember, kisember marad örökre (nehogy még egy hitelt felvegyél, mert kiverem a seggedet) :D. Kevés vagy te hozzám, látom rájöttél, most jöhet a második hátbatámadás. LOL

Ha szívatni akarsz, vagy a hátamban a kést forgatni, akkor ahhoz sokkal kifinomultabban kell fikáznod. Beírassalak egy fizetős fősulira?! :D

MogmondomZazOszintet 2009.07.12. 21:37:58

@Coupeboy: 130i: 2996 cc/265 PS (261 hp/195 kW)/315 N·m (232 ft·lbf) 6.0 s (MT)/6.3 s (AT)/250 km/h (155.3 mph) (MT)/250 km/h (155.3 mph) (AT)

A két autó potenciálja ugyan az, csak ezt a BMW 3000köbcentiből tudja kihozni, LOL Mit akarsz ezzel az amatőr Top Gear-rel egyébiránt? Mikor is kezdték az S2000-et gyártani? LOL

MogmondomZazOszintet 2009.07.12. 21:39:47

@E36M3: Hát igen, micsoda szar?! :D nem is értem ezeket a hülye japánokat, hogy nem bujdosnak el föld alá :D LOL

nick2005 2009.07.12. 21:42:15

Ez aztán a lista :) egy felsorolásban a Velorex, meg a Dodge Viper :) hahahaha
És tipikus magyar mentalitás, hogy a cikk legelején ott van egy nagy képen az F Astra. Mikor előtte évtizedekig nem volt nálunk autógyártás, örültünk, hogy a GM épített egy világszinvonalú gyárat, és végre itt gyártották az Opel Astrát. Amíg gyártották, addig kategóriájának egyik legkeresettebb modellje volt, elég sokat eladtak belőle, kiváló motorokkal (ismerősömében pl. éppen most van 260 ezer és semmi gond vele), és ez a rosdásodás dolog is inkább olyan urban legendnek tűnik.
Erre a magyar újságíró jól lefikázza a félig-meddig magyar terméket. Ilyet egy osztrák, vagy német még akkor sem tenne, ha a világ legszarabb dolgát gyártanák.

Coupeboy 2009.07.12. 21:45:34

@MogmondomZazOszintet:
Nem, nem kell beíratnod, nappalis egyetemista vagyok.:) De ezek szerint igazam volt.Az alpári stílusodból tényleg kiviláglik ,hogy egy 17éves tacskó vagy aki a falubeli haverjai civicjeire csorgatja a nyálát és titkon azt álmodja hogy majd egyszer ő is menő lesz mint a spanjai:) szerezd meg a jogsit elsőnek;)
Nem fikázlak amúgy ha nem vetted észre, te égeted itt magad..:D De sebaj, csinálj egy új nicket, mert ezzel nevetségessé váltál, főleg ezzel a HONDA A KIRÁLY MINDEN MÁS SZAR hozzáállással...
Mentegesd csak a hondádat, pár hozzászólással ezelőtt még az volt a király most meg a mentségeket gyártod.Tipikus boyracer lehetsz:)
Nah menyjél aludni, elmult 9, lövik a pizsit;)

MogmondomZazOszintet 2009.07.12. 21:58:11

@Coupeboy: Remélem ELTE-s vagy, mert csak azok tudtak az én időmben ilyen gyengén humorizálni LOL. Boyracer, az meg mi a f@sz. Apád Wartburgjában elgurult a gyógyszered és kék neonnal keresed? :D

Egy kis pszichológiát/szociológiát azért talán mégsem ártana tanulni - adhatok pár leckét kisbarátom. Szóval ezt az okosság hegyet képes voltál +-1 20 évesen ide firkantani. Bizonyosan sok szép autót vettél- próbáltál már ki életed során, hogy ilyen szép nagy hangod legyen. LOL

Gondolom valami vidékről felköltözött proligyerek lehetsz. Mindig tudtam, hogy a tanult parasztnál nincs veszélyesebb LOL

Azért kissé túlértékeled a gyenge elmédet, ha azt gondolod egy vidéki tirpák miatt nicket váltok.

E36M3 2009.07.12. 22:03:49

Nem illik szerintem gép mögött parasztozni senkit...jajj ez a mániád ez a mekkora motorbol mekkora teljesítmény...

lacza87 (törölt) 2009.07.12. 22:03:58

@Kisjankó: Még senki sem próbálta azt az új Astrát, úgy ez elég magabiztos kijelentés. Mindazonáltal lehetséges, hogy úgy lesz.
@nick2005: Az az összeszerelő üzem nem, hogy világszínvonalú nem volt hanem nagyon gyenge, DE a mostani sebességváltógyár, meg a többi, a GMnek (vagy hogyan kell most nevezni) valóban az egyik legmodernebb gyára.

MogmondomZazOszintet 2009.07.12. 22:09:24

@E36M3: Már ne haragudj, de Németországban a paraszt (Bauer) az egy komoly rang :D

Coupeboy 2009.07.12. 22:10:45

@MogmondomZazOszintet:

Remélem hamarosan anyázni is elkezdesz mert a parasztozás elég szánalmas:)
Te idődben?:D hehe
Igen, volt szerencsém pár igazán jó, és pár kevésbé jó autót kipróbálnom, és egy (szerintem)igazán belevaló kocsit birtokolnom:)
De ha már így átmentünk személyeskedésbe elárulhatnád hogy akkor van e s2000resed vagy sem, mert hát eddig nem nagyon írtad hogy lenne.Megvan mecsboxban?:)

Coupeboy 2009.07.12. 22:11:48

De sajnos már megyek aludni, holnap munka;)
Ne görcsölj, nem áll jól:)

MogmondomZazOszintet 2009.07.12. 22:21:47

@Coupeboy: Te vagy Bambano buzija, vagy te vagy az személyesen?! Ne erőlködj, nagyon gyenge humorod van, gondolom a Sas-kabarén és a Gálvölgyi-show-n nőttél fel. És már azt is látom (nickedből visszaolvasva), hogy a fél családod Opeles - ennyit erről, szomorú gyerekkorod lehetett :D. Nos bírónő, nincs több kérdésem. Mit birtokoltál az indexeden kívül, egy 1.0-es, háromhengeres, apuci által megfinanszírozott 100 hónapos hitelre vett Corsolinot?! :D

Igen matchboxban van, de a Kadett szerintem sokkal jobb. LOL

MogmondomZazOszintet 2009.07.12. 22:29:09

@Coupeboy: Munka a nappali egyetem mellett hahahaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaahahahaa, te kis hazudós :D

MogmondomZazOszintet 2009.07.12. 22:32:17

@F/: LOL! idehoztál egy fos turbós Opelt, kispálya, ami 300-400kg-val könnyebb. És ami 5 éven belül széthullik. LOL. Ne olvass annyi német tesztet, mert ott nem nyer csak német gép...;)

lacza87 (törölt) 2009.07.12. 22:40:57

@MogmondomZazOszintet:
Nyár van, ilyenkor nincs egyetem.
És szerintem nyugodjatok már meg.Mindenki.

w a s d 2009.07.12. 22:53:22

@MogmondomZazOszintet:
Várom az adatokat, ami szerint 5 éven belül szétesik a Speedster, valamint hogy (feltételezve, hogy 1 vessző lemaradt, és így egészen mást jelent a "mert ott nem nyer csak német gép"->"mert ott nem nyer, csak német gép") német autó csak német teszten nyerhet.
Mert ennyi erővel én meg mondhatom, hogy a Honda, amit 9000- ig kell pörgetni, nem 5, hanem 4 év alatt esik szét, és a japán teszteken érdekes módon olyan japán autók nyernek, amik azonos ellenfelek ellen simán kikapnak egy amerikai, angol, vagy német teszten. (De nem mondok ilyeneket.)

sanyey 2009.07.12. 23:05:13

@CSÖRR-CSI££:
tényleg érdekes "ízlésed" van.. Nekem, és mindenki másnak is, pont az a tipikusan kellemes Astra-szag üti meg az orrát amint beszállunk a kocsimba.. az anyagok árasztják, eddig mindneki csak dícsért, közben érdeklődve, hogy milyen illatosítót használok (perpillanat egy 1 éves wunderbaumot :D)

barnapapa 2009.07.12. 23:11:14

Annyira okos kommentelők vannak, hogy elmegy a kedvem a hozzászólástól. Osszátok ki egymást bátran, mindenki hülye, aki mást gondol. Nem lehetne úgy hozzáállni, hogy figyelembe vennétek, talán más másra fogékony?

tibsi 2009.07.12. 23:49:46

@sanyey: Nálam is pontosan ez a helyzet, még most, 9 évesen is érződik az az újszerű illat. Nem kell semmiféle gyomorforgató nikotin-, vagy vaníliaillatú borzadály.

tibsi 2009.07.13. 00:21:59

@barnapapa:

Így van, jó lenne figyelembe venni azt is, hogy kinek mit jelent az autója! Nekem pl. nem státuszszimbólum, hanem használati tárgy, és így abszolút nem érdekel, hogy mennyi a lóerő/kg és efféle baromságok. Az viszont nagyon is érdekel, hogy

- megbízható legyen
- keveset fogyasszon (5 liter!)
- olcsón fenntartható legyen
- a család minden cókmókjával együtt beleférjen (>500 literes csomagtartó a Sedan-ban)

Az én szemszögemből nézve egy kabrióval vagy egy 3 ajtós kis mitugrálsszal nem sokat érnék, és ugyanígy abszolút nincs szükségem egy 8-10 milliós akármire sem, mert minek? Hogy azon izguljak, mikor lopják el, vagy mikor jön belém egy figyelmetlen/nagypofájú autós? És ugyan mennyibe kerülne egy ilyen csodaautónál egy kisebb fényezésjavítás? Nekem kőfelverődést javítottak (tökéletesen!) 12 rugóért! Mennyi lenne ez egy "metálos" járgánynál? 40-80 rugó? Na ne!
Mennyi is az éves kötelezőm? 13 rugó?
Mennyibe került a nagygenerál (ék- és vezérműszíj, olaj, lég- és benzinszűrő)? 32 rugó!

Ez a "trágya" autóm van, Winkler úr!
9 éves, de 3-nak sem néz ki. A motorja tökéletes, alig pörög, de ha kell, azért lehet vele menni.

Az is igaz, hogy vigyázok rá nagyon, mert én kerestem meg az árát, és nincs módomban kétévente autót cserélni csak azért, hogy a szomszédoknak/ismerősöknek leessen az álla.

Szóval mindenkinek más a nézőpontja, kéretik ezt figyelembe venni! Nekem tökéletes ez az autó, Winkler úrnak meg egy trágya. És akkor mi van?

Parkőr (törölt) 2009.07.13. 08:36:59

A probléma amit a rengeteg komment jelez valójában az, hogy jön egy "szakember" egy "szakújságíró" akinek napi feladata, amiért kap sok Ftot, hogy teszteljen autokat hasonlitsa össze őket, Ár-érték arányban, értékelje,hogy arra amire gyártották ezt az autót arra mennyire alkalmas, mennyire tartós.

Sajnos a valós napi feladata ,valójában az, hogy festesse a haját vágasson izzadságszagú barkót,és egy 4 éves gyerek szintjén összeállítson egy listát: ez nem tetszik mert piros, az nem tetszik, mert lötyög a váltó, kb egy naiv gyermek kezdi el az ifának a festését, meg a váltóját nézegetni,ahelyett, hogy azt nézegetné, hogy 1 tonna sódert milyen messzire visz el és mennyibe kerül.
Igen nagy primitívség valamit nem olyan szempontok szerint értékelni, mint amire gyártották. Ennyi erővel kihagytad a csuklós ikarusokat mert azok a leszarabbak, mert még leülni sem lehet bennük.
Mérékadó szakújságíró bazzeg, hiányzik Karotta.

/tno+DA= 2009.07.13. 08:57:47

Azért az Astrat én is megvédeném.
130 e km 9 év első tulaj, és szintén céges autó. Külsőre valóban nem egy Weismann roadster és a fehér sem áll jól neki, ahogy a borsó a zöld és a kék se nagyon...

De még mindig (ha a fekete hátsó műanyag rátét panelt nem veszem), messze szebb mint az agyon dizájnolt japó, és az őket majmoló német, fénytörésekkel gazdagon megb*@52ott, rémségek. 1100 kg 65 ló, előzéshez nem egyet hanem kettőt is visszakapcsolsz és rásegítesz lábbal, de vegyük figyelembe, hogy egy más mentalitású, nálunknál szerencsésebb részéből származik a világnak, ahol egy Astra városi autó és jó ha a város megkerülőjén kínálja meg a gazdája max 100-ig.

Itthon persze nem divat hogy városi autók a család tagjainak, meg külön családi autó, idővel tán a gyereknek is... De nyugatabbra ez általános.

Az elmúlt 10 év alatt a kötelező szervizen kívül semmit nem kellett rákölteni. Igaz nincs is gazadgon teletömve kényeztető elektronikával ami (lévén majdnem minden mikroelektronikai kütyü max 5 évig bírja) el tud szaródni.
A motor ellenben jó, ha a kis 1.4-es erőtlen is. A váltóval nem vitázom, idővel tényleg méltatlanná teszi, hogy "Opel sosem kop el".

OK, hogy Herr Wikler szerint ez a 10. legszarabb, de akkor talán egy miértet is ha láthatnán, mert a fentebb hivatkaozott lesújtó generációkon átívelő teszt másvalakitől ered.

Kedves Astra tulajok (leszámítva a GSi-ből agyontuningolt 200-300 lovas és Bertone Astra tulajokat), fogadjuk már el, hogy ez az autó egy városi bevásárlóautó, még ha van is benne egy 100 lovas 1.6-os az is csak azért, hogy a nagyvárosi forgalomban dinamikusan és lendületesen lehessen manőverezni.

Escobar888 2009.07.13. 10:05:21

A cikk író saját véleményét írta le. Az általa kipróbált autók alapján. Sok helyen bele lehet ebbe kötni. Sőt szakmailag sem állja meg a helyét. Viszont szórakoztató és remek vita alap mint az látható :)

aronka0511 2009.07.13. 10:09:51

Azér sztem a Dodge Viper nem lehet olyan rossz autó sztem mindenki örülne egy ilyen járgányak azért picit odaver a többinek.

ThenSziaÓping (törölt) 2009.07.13. 10:16:53

Én azt kívánom Winkler Úrnak,hogy fosszák meg minden címétől. és élete végéig dolgozzon a velvetnek, és élete végéig egy suzuki lianával járjon a divatbemutatókra buzikat nézni.
élete végéig.
faszfej.

Danessz 2009.07.13. 10:17:35

Gratulálok ahhoz a vitához ami itt kialakult. Ez a tipikus magyar valóság, hogy bármit írhatsz úgyis azthiszed neked van igazad. Nevetséges.

feri38 2009.07.13. 12:04:34

Suzuki Liana helyett én egy Dacia 1310 TLX típusú gépjárművet ajánlanék a szerzőnek. Van benne 5 sebesség, meg minden. Na akkor rájönne hogy mi a rossz autó. Emlékszem rá, mikor a szomszéd azt vett 90 körül. Áradozott hogy milyen szép, meg milyen jó mikor megkapta. Egy hétig bírta. Először tengelytörés, utána leégett az elektromos rendszer. Szerencséje volt, hogy még nem adta el az öreg Ladáját, így túl tudott adni a Dákón.

Térspecialista 2009.07.13. 13:16:25

VAZZE! Ez a Winkler Úr tudhat valamit! Nekem eddig tíz autóm volt, pont ebben a sorrendben. Hogy ne halljak meg hülyének nézve, megyek és veszek valami újat, mondjuk Renault Thaliát, vagy Ssang Young Rodiust, de csak azért, hogy legalább ha jó nem is, azé egy szép autóm legyen má...

DartonCF 2009.07.13. 13:43:09

Én azt nem értem, hogy a Hyundai Elantra hogy került ide.
Nekem van egy, megy rendesen, semmi gond vele, nem kényelmetlen, nem zörög, nem csörög, keveset eszik.
Ugyanezt nem mondhatnám el pl a Renault Laguna II-ről, vagy az V-ös golfról...
Mondjuk ahogy néztem ez egy szubjektív vélemény volt, úgyhogy nem kell itt kardoskodni :)

Ferocious 2009.07.13. 15:04:17

Ennyit pörögni ezen a témán...

Maserati Quattroporte V8 Evoluzione...

Részemről ennyi.

tibsi 2009.07.13. 15:16:17

@Ferocious: Gyönyörű autó! Fogyasztása?

MogmondomZazOszintet 2009.07.13. 17:09:57

Szóval még nincs meg az 1000. hsz?! Akkor kezdjük elölről.

Az Opel Astra a világ egyik leghitványabb gépe

Coupeboy 2009.07.13. 17:51:15

@MogmondomZazOszintet:
"Te vagy Bambano buzija, vagy te vagy az személyesen?! Ne erőlködj, nagyon gyenge humorod van, gondolom a Sas-kabarén és a Gálvölgyi-show-n nőttél fel. És már azt is látom (nickedből visszaolvasva), hogy a fél családod Opeles - ennyit erről, szomorú gyerekkorod lehetett :D. Nos bírónő, nincs több kérdésem. Mit birtokoltál az indexeden kívül, egy 1.0-es, háromhengeres, apuci által megfinanszírozott 100 hónapos hitelre vett Corsolinot?! :D"

Személyeskedni meg sértegetni látom tudsz de még mindig nem nyögted ki ,hogy van e s2000resed:) Bambanohoz semmi közöm, ha gondolod kérdezd meg az admint.
Nem emlékszek arra hogy az opel gyártott volna OPEL COUPET, de igen a nickemből tudnál következtetni az általam birtokolt autótípusra.De nem kötöm az orrodra mert csak fikáznád:)Amúgy se jönnél rá hogy melyik mert nem szerepelt egy fast and furius filmbe sőt, egyik nfsben se:) Pedig látom te ezekből vagy tájékozódva...
Családunkban volt, van is opel, F astra is volt, és ebben osztom Winkler véleményét, valahogy nekem se volt szívem csücske az az autó (1.6 75lóerő) de mondjuk a vélemény szubjektív, szerintem vannak nála rosszabbak.Amúgy a családban volt már seat, citroen, opel.Némelyikből többféle.De kicsit tágabb értelembe véve a családot van bmw, audi, honda, peugeot, fiat, ford, skoda, vw, na meg még lada is.:) Jó párat volt is szerencsém (balszerencsém) vezetni
Viszont egyes autómárkát élből leszólni nem helyes, főleg egy olyan sutyeráknak akinek (megérzésem szerint) kocsija sincs..:) Buzizni meg kultúrember nem buzizik.

lacza87 (törölt) 2009.07.13. 18:03:46

@/tno+DA=:
"messze szebb mint az agyon dizájnolt japó, és az őket majmoló német, fénytörésekkel gazdagon megb*@52ott, rémségek"
Két totál különböző dizájniskola. Melelsleg az autós cégek dizájn-központjaiban direkt nemzetközi csapatot válogatnak össze. Ha meg igazán szépet akarnak, megbíznak egy olasz céget:)
Német lop dizájnban japántl LOL:) nézd már meg a Lexus mekkora koppintás a német prémiumoktól (IS,LS)
"Itthon persze nem divat hogy városi autók a család tagjainak, meg külön családi autó, idővel tán a gyereknek is... De nyugatabbra ez általános."
Nem divat, hanem zseton kéádése. És nyugaton sem általános. Van ilyen, jóval gyakrabban, mint nálunk, de korántsem általános.

Bambano 2009.07.13. 18:09:16

@MogmondomZazOszintet: ha szerinted ez a hsz-ed vicces volt, akkor veled lehet valami gond. Pedig értem én a viccet, szoktam röhögni is rajta, mint pl. az s2000...

E36M3 2009.07.13. 18:27:42

Jajj már megint ez az S2000. Igen megmomondomazoszintet ez a legkirályabb autó.Tud 12000-et pörögni és 2000-es motor és 240 lóerő ennél jobb nincs. Hát igen a japánok azok nagyon tudnak Jujjjjjjjjjj.Németeknek már nem is kell autót gyártani meg az Amerikaiaknak sem.

Dennis01 2009.07.13. 23:03:54

Itt Angliaban mintha sokkal kevesebb lenne az F Astra, nekem ugy tunik legalabbis, mintha A Vectra (itt Cavalier-nek hivjak), meg B Vectra jobban elterjedt lenne.

MogmondomZazOszintet 2009.07.14. 01:04:53

@Coupeboy: Fejlődj még egy kicsit, nem késő :D

MogmondomZazOszintet 2009.07.14. 01:07:21

@Bambano: A legkevésbé se érdekel, hogy neked mi vicces, ha a Honda S2000, akkor röhögjél azon, leszarom. Még egy Opeles, aki hülyét csinált magából, LOL én meg ezen röhögök. :D

MogmondomZazOszintet 2009.07.14. 01:08:59

@E36M3: Több német autóm volt, mint japán, te farok, de az Opel inkább kínai, mint német :D

E36M3 2009.07.14. 08:51:50

Nem kéne farkaznod te buta sötét ember. Neked nem hogy német autód nem volt, neked semmid nincs.A szar hondáddal elhúzhatsz te nyomott.Itt könnyű a gép elöttről fikázni láthatatlanul.Te az a tipikus emberke vagy..egy szegény ..Amugy ha az Opel kínai ,neked még annyi pénzed sincs szerintem hogy egy ilyen "szar" kínait vegyél te szerencsétlen farkazó.

Metabond 007 2009.07.14. 08:54:08

Ahány ember,annyi izlés nem?Van akinek az erö kell,van aki kényelmesen szeret gurulni,van aki a családi vasakat komálja.Sajna sokszor nem a vágy,hanem a pénztárca szab gátat az autóvásárláskor.De lehet élni 110 lóval,75 lóval,benzinnel és gázolajjal,ha elférek benne és a pöttöm is biztonságban van mögöttem akkor zsir a vas.A párom Octavia combival nyomul,nem egy izomautó de ez van.Álmodhatok én A6-ról,Alfa 159-röl,ha nem futi akkor ez van.Viszont ott a garázsban a nagy öreg,a 23 éves Alfa 75-ös,néha elö van hozva kicsit gurulni,a baráti körben vannak Honda,Opel,BMW-mániások,de érdekes módon nem megy a fikázás,pedig van különbség a lóerökben.Az autóbarátok nem olyanok.Vezesd és add meg ami neki kell,meghálálja,tipustól függetlenül.

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2009.07.14. 09:48:28

@zsoltw124:
Rosszul mondja a kollega. Hokizon bele, aztán üljön bele.

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2009.07.14. 09:57:08

@malenykij polgar: Természetesen két z-vel hokizzon. Úgy jobb.

MogmondomZazOszintet 2009.07.14. 11:09:11

@E36M3: Jol van pistike, ha te attol leszel boldog, hogy azt gondolod nekem sosem volt nemet stb. autom, akkor gondold azt, amit akarsz - egyebkent mindig is nagyivben leszartam, hogy egy ember, aki meg csak fogalmazni/irni sem tud, miket firkal. (gep elottrol :D) Tudom en, hogy a szantofoldon Opel-motor van a kombajnban... En annyira, de annyira szegeny vagyok, ne tudd meg ma reggel is zsiroskenyeret legeltem az almafarol. :D, adsz kolcson:! :D

MogmondomZazOszintet 2009.07.14. 11:21:11

Nah, schweinsteiger-ek, le lehet rolam szallni, olvassatok inkabb japan tortenelmkonyveket.

Bambano 2009.07.14. 15:35:52

@MogmondomZazOszintet: nem értelek, most az a baj, hogy lesüllyedtünk a te szintedre?

Mit olvassak a japán törikönyvekből, hogy hogy lopták el/tanulták el a japánok a minőségi autógyártást az amiktól? Mert ha te tényszerű törikönyvet fogtál a kezedbe, akkor abban azt olvastad, hogy a tqm-et is, a kaizent is, meg az összes többit a gm meg a chrysler találta fel és a japók két kézzel nyúlták a 2.vh után.

Csak azóta sem tanulták meg, hogy a világon nem csak az ő méretükben létezik ember... Az s2000 is olyan lehet, mint anyám trabantja, nem kiszállok belőle, hanem levetem...

MogmondomZazOszintet 2009.07.14. 16:11:09

@Bambano: @Bambano: Kösz, hogy leszálltál a szintemre, megtisztelő tőled - azt hiszem ezt soha nem fogom elfelejti, hálám örökké kísérjen...

Senki sem mondta, hogy a japók "szentek". Miután szétlőtték az egész hadiiparukat és minden gyárukat gondolom nem baj, ha tutira mentek. Egyébként én nem nevezném lopásnak - ez is ilyen valamiféle magyar kisebbrendűségi dolog -, átvették a technikát, amit tökéletesítettek (azt hiszem nem kis sikerrel: Toyota eladásai, Honda motorok, Subaru, Mitsubishi nagy tudású autói).
Az Opelt csak azért fikáztam, mert nem tanul a hibáiból és ez engem irritál: 8/16 szelepes motorok, Ecotec gyári hibás motorjai, szelepleállással, és megannyi problémával: fordulatszám ingadozás, rohadás, hossztartók, alváz stb. Ha máig beviszel egy ilyen gépet a szakszervizbe a szerelő csak annyit fog mondani: "kiütjük a hibakódot" - de ennél többet nem tudunk tenni, mert ez típushiba. Főleg az Ecotec. Check Engine sárga-lámpa ismerős? Nem én mondom, nézd meg pl a népítéletben hányan panaszkodnak orbitális olajfogyasztásról. Én a fent említhető dologról nem hallottam japán autókkal kapcsolatban (persze egyéni problémák lehetnek, de elsősorban a borzalmasan lestrapált- törött neppergépek körében).

Ültem már Opelben, nem az alapban, tény, hogy kényelmesebb, mint egy azonos kategóriájú japán, és a szövetei sem annyira bugyuták (delfin úszik a tengerben a könyéktámaszon stb.), és van még pár dolog amiben jobbak. De nálam az autó ott kezdődik, hogy pontos váltó, futómű és kormány, és precíz alsó és felső tartományban is autózható motor, amibe egy csepp olaj sem kell a következő olajcseréig. Ráadásul én még soha nem éreztem azt a menetbiztonságot 160km/h felett egy alsó közepes (tehát nem a te, felsőbb kategóriás autódról beszélek) Opelben, mint mondjuk egy Civicben, vagy Corollában, E Carinában stb. Az Audi, BMW, Merci más kérdés, az ő felfüggesztésük, kasznijuk jóval többet tud, de az megint egy más kérdés.

Szóval az Opel jó kocsi a MAGA NEMÉBEN, de csakis ott. A Honda S2000 pedig tényleg nyomatékszegény alacsony fordulaton, és kissé szűkös is, egy átlag európainak, de a váltója (...), azt ki kell próbálnod, átalakulna a véleményed. A motorja is csodás, csak pörgetni kell, na de ez "csak" egy 2000köbcentis motor... Nem fogyaszt 13-14 litert, csak ha szétpörgeted, de akkor többet is tud ;), 10-11 literekkel el lehet vele mászkálni, azt hiszem ez nem rossz egy 240LE géptől (próbáld ki, megéri ;)

MogmondomZazOszintet 2009.07.14. 16:22:34

@Bambano: Esküszöm én örülnék a legjobban, ha a magyarok elkezdenék bevált megoldásokat "koppintani" (mondjuk formatervezőkben és mérnökökben világszínvonalúak vagyunk, de a platformgyártás csak az előbb említett szakmának ad esélyt). Vagy ha az Opel végre valóban minőségi autókat gyártana - csak hát nem oda pozíciónálják magukat (bár megpróbálnak belefolyni a jóba) ők sem, kivéve árban és jól bevett marketinges szólamokban, és néhány, valóban attraktív design megoldásban.

Bambano 2009.07.15. 00:43:50

@MogmondomZazOszintet: oké, de ha ezt írtad volna napokig, nem szólt volna rád senki. De te lebuziztál, leidiótáztál, ledebileztél, letrágyahordóztál, stb. stb. ENGEM és nem a kocsit. Nekem ennyi a bajom, nem az, hogy hondás vagy.

monza3.6 2009.07.15. 23:29:03

@MogmondomZazOszintet: Hallod bujjál már vissza a hondácskádba nyomorék tudtad egyáltalán hogy az opel a kilencvenes években motorszállító volt a forma 3-ba és a 2.0 16szelepeseket amit megkaphattál egy kadett vagy astra gsiben formel opel márka kupáról hallottál már mert nem hiszem.Hol volt a honda amikor az opel rakétákat rakott a verseny autóira (1928) és nyert is velük nem is egyszer arról nem is beszélve amikor 1929-ben feltalálták a sugármeghajtású repülőgépet.Néha kikéne szállni a hondácskádból és körül kellene nézni mit tett a többi autógyár.
utoirat:egy kétliteres túrbos speedstert biztos nem húz le az s2000red

monza3.6 2009.07.15. 23:33:42

@monza3.6: bocs fáradt vagyok:) magyarul úgy lealáz a speedster hogy utána egy életre megjegyzed hogy gagyi az s2000red, ja és ott van az opel monza gse 300km/h-t közelítik gyárilag

monza3.6 2009.07.16. 00:25:01

@CSÖRR-CSI££: Hallod én nem tudom neked milyen testi adottságaid vannak de nekünk ilyen bajunk sose volt sőt nagyon is jól lehetett kormányozni ráadásul a miénk sose hagyott cserben és még most se korhad pedig 1,5éve nem használjuk tény hogy a motorja füstöl és olyan kopott a váltója hogy megpöckölöd és bemegy a fokozatba de a 90 lovas 1.3-as motor sose hagyott cserben és nagyon aláz 4 sebességes 130-nál vissza váltasz 3-ba és olyan hangot ad ki amilyet nem hallottál még életedbe(egy twingos előzés közbe majdnem megjárta a söfőr mert kihajolt a kocsiból hogy mi ez a hang)ja és nagy apám a malévnál dolgozott és ő hozogatta haza a kocsikat és ő a vw poloknál volt úgy hogy leparkol és ot hagyja ahol van és ő 93-ban vett d kadett caravant pedig annyi behozott autó után csak tudja hogy mi a jó kocsi.

MogmondomZazOszintet 2009.07.18. 16:28:02

@monza3.6: Te idióta vagy, nem fáradt :D Ne hasonlítsd össze a német autóipar szemetét, a japán autóipar remekével. Hú bassz, ez még rímelt is... off

BUBISBUBLEK 2009.07.23. 23:11:25

na hát . mennyi hsz. lett itt nocsak nocsak :)
Winkler úr most agyát eldobálja annyit nevetgél ezen :D

végülis ,, bejött neki na ;)

BUBISBUBLEK 2009.07.25. 08:43:59

itt a vége ;)


hussss :D

citromhély (törölt) 2009.08.21. 10:31:57

SZERINTEM LEGYEN KÜLÖN FLYBO TOPIC
süti beállítások módosítása