Egér voltam a labirintusban

  2009. július 06. - papptibi

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

A XI. Blitz Weekend képekben
2015-07-27 19:29:36

Gabi, akit az udvari dohányzóhelyen csak Mantás Gabesz néven szólítanak, az idén újabb fejlesztéseket hajtott

Itt sem Ferrariból van a kerítés...
2015-07-16 17:43:31

Az autósport a hőskorban még a városokban zajlott, de idővel száműződött onnan. Aztán az autósport gondolt

A legkirályabb ötlet, amit gumin láttam
2015-06-06 14:02:50

A minap gumibemutatón jártam, bár ilyesmiről nem szoktunk írni, egyszerű megfontolásból. Marha nehéz

Kéne egy Tesla?
2015-05-15 18:19:48

Vagy beérnéd egy villany-Golffal is? Netán utálod a villanyautókat, mert az autó benzinnel megy? Az sem baj. A

Ma reggel történt velem, hogy megpróbáltam munkába jönni. Mondjuk ez minden reggel így van, viszont nincs mindennap árvíz. A múlt héten elővigyázatosságból nem jártam a rakpart közelében sem, hétvégén meg nem követtem a vízállást. Reggel megkérdeztem a feleségemet, nem tudja-e, vajon megnyitották az alsó rakpartot, esetünkben a pestit. Azt mondja, mintha úgy hallotta volna, hogy igen.

Hurrá!!!

Elindulok, halad a forgalom, mint a karikacsapás. Elérek a rakpart lehajtójához, ahol minden lezárva és behajtani tilos, kivéve építési forgalom, mert ott épül a metró. Na, de nem baj, egyértelmű az ideiglenes felfestés, merre kell menni. A pestiek tudják, hogy be a Nagycsarnok háta mögé, majd a Kiskörútra, ahol csak jobbra szabad kifordulni, a lezárt Kálvin tér irányába. Előttem egy furgonos kifordul balra, pedig mögötte áll egy rendőrautó. Persze megy is utána villogva, és lemeszeli. Mondjuk, aki ekkora barom, hogy rendőrrel a háta mögött tesz a balra fordulási tilalomra, az megérdemli, hogy lemeszelje le a rendőr.

Hogy elvonatkoztassunk a vidékiek által érthetetlen és irreleváns részletektől: miután az ember ide kénytelen jönni, végigvár egy 20 perces dugót, kis utcákban kóvályog, mindenhol össze-vissza egyirányúsított szakaszokkal, döntése nincs, hogy merre forduljon, behajt néhány „kivéve célforgalom” szakaszra, majd kiköt ugyanott. Innen ugyanis nincs menekvés. Ki is van téve a zsákutca tábla már az elején, amikor visszaértem, lefotóztam. Pont a lezárt rakparti lehajtónál. Vagyis a forgalomszervezők tudják.

A kérdés csupán az, hogy ha már zsákutca, miért itt kell szólni, hogy a rakpart le van zárva? Nem lehet párszáz méterrel korábban? Mondjuk ott, ahol az ember még választhatna más útvonalat. Vagy, ha semmiképp sem lehet időben kitáblázni, akkor miért nem csinálnak egy visszafordítót (hely lenne a négysávos úton), annak a pár szerencsétlen majomnak, aki erre vetődött, miért terelik be egy dugóba? Vagy ezt nézegetik a térfigyelő kamerákon, és jókat röhögnek? Mert, ha ez igaz, szeretnék egy ilyen remek állást, elegem van már a versenyszférából, ahol ennek az idiotizmusnak a töredékéért úgy rúgják ki az embereket, mint macskát szarni. Uraim, a metróépítés még az eredeti tervek szerint is évekig fog tartani, hogy lehet ennyire nulla tájékoztatással kavarni a forgalmi rendet?! Mondjuk, amikor biciklivel járok erre, akkor sem tudom, hogy merre kéne menni, pedig azzal ott is átjutok, ahol kocsival nem. És alapvetően ismerem a környéket, tényleg katasztrófa. Vajon mi alapján tájékozódik egy vidéki, vagy egy turista?

Jót bosszankodtam, lefotóztam a lezárt lehajtót, visszaültem a kocsiba, beindítottam a motort. Pont ekkor kezdték bemondani a Danubiuson a közlekedési infókat. Az első: megnyitották a rakpartokat Budán és Pesten is... He?! Valaki röhög ezen, vagy szimplán viselkedéstudományi kísérleteket folytat?!

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr901229985

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Opalgrün-metallic 2009.07.06. 17:10:26

Városban közlekedni autóval felejtős.

Krisi 2009.07.06. 17:18:41

Ehh, ez a rész mostanában tényleg katasztrófa. Múlt hét szerdán jártam arra, még motorral is csak alig tudtam haladni. Úgy éreztem magam, mint aki életében először van a Nagyfaluban, pedig elég jól ismerem azt a szakaszt.
Csupán annyi volt a bökkenő, hogy le volt zárva a rakpart (ezt mondjuk tudhattam volna, belátom), aztán mégegyszer meglepődtem, amikor nem tudtam elmenni a Lánchíd felé sem, azt az aluljárót lezárták félig a jómunkásemberek. Annyi autó volt a mellékutcákban, hogy még motorral sem fértem el. Najó, gyalogosok közt elfértem volna, de még biciklivel sem megyek járdán, nem hogy motorral...

Ez a város egyszerűen nem autókra van optimalizálva. (Tudom, mindenki a terhes feleségével sietett a kórházba)

loláb 2009.07.06. 17:26:26

Basszus, azért marhára örülök, hogy nem gyakran járok pesten. Az én rendszeres működési területemen az elmúlt napok árvizes, metróépítős idegbajából semmi nem jött át.
Meg annak is örülök, hogy nem kell naponta autóba ülnöm. Ugyan a dugó motoron is dugó, legfeljebb kisebb. De ebben a mai 30+ fokban motorozni sem kellemes.

Hose 2009.07.06. 17:28:54

"Vajon mi alapján tájékozódik egy vidéki, vagy egy turista?"

Folyamatosan azt hallgatja, hogy újratervezés és kétségbe esik... :)

szazattila 2009.07.06. 17:30:13

én a szabhídon mentem át (láttam h megnyitották, de hogy a túloldalon nincs semmi azt nem tudtam), és szívtam 30 percet kis utcákon körözve össze vissza. célforgalom is voltam párszor. kálvinra szerettem volna eljutni, de csak a taxik mehetnek át, mert kamerával figyelik és büntetik a polgárt. gondoltam ducktape-pel rövid ideig láthatatlanná teszem a rendszámomat, de pont nem volt a kocsiban :/ végül vissza kavarogtam a körútra..
ja és a szabadság híd hulladék lett, szinte végig a síneken kell menni mert olyan keskeny lett a sáv...

ColT · http://kilatas.great-site.net 2009.07.06. 17:42:51

"És alapvetően ismerem a környéket, tényleg katasztrófa. Vajon mi alapján tájékozódik egy vidéki, vagy egy turista?"
Vagy van navija, vagy sehogy.
Na nekem tavaly barátnőm volt a navi, de mire eljutottunk Pest déli részéről a Nyírpalota útra, vért izzadt (térkép volt csak).
Meg persze én is, a vasárnapi forgalomban :/

szálka 2009.07.06. 17:43:04

ez egyébként tipikus magyar dolog. akárhol van terelés vagy lezárás biztos, hogy csak a végén fordítanak vissza nem az utolsó kereszteződésnél vagy ahol még normálisan megtehető lenne de én már nem csodálkozom semmin. ki van írva a határnál: Magyarország

Myko 2009.07.06. 17:43:06

És akinek nincs GPS-e?
Én múltkor szakadó esőben éjjel este be a Keleti pályaudvar és környékére. Hát azt sem tudtam hirtelen eldönteni,h most a Marson vagyok vagy egy világvárosnak nevezett európai fővárosban.

FrankZane 2009.07.06. 17:43:51

>Vajon mi alapján tájékozódik egy vidéki, vagy egy turista?
eddig még csak sejtettem, hogy erre a kérdésre (is) mi a válasz, de most hogy 1 hónapja külföldön vagyok, már tudom (meg az összesre ami úgy kezdődik, hogy Magyarországon miért ...)
egy "kedves" politikusunk már megmondta évekkel ezelőtt: "el lehet innen menni, tessék!" és kell is!

zöldi 2009.07.06. 17:44:26

Tibor, vegyél egy motort, meg hozzá egy esőoverállt. Jó mulatság!

gnme 2009.07.06. 17:46:07

... ugyanmár bazzeg, ilyen "park-rendezői" helyekre nem azért veszik fel az embereket mert tudnak gondolkodni, hanem azért mert hülyék.

Nekik "megmondják" "felsőbb helyekről" mit és hova kell tenni hogy minden kerek legyen.

Lényeg hogy szép színes legyen a helyszín és illeszkedjen a "városkép"-be.

Forgalom? .. milyen forgalom bazzeg?? "nem is vót" .. nem látod hogy le volt zárva????

Tibi.. igyál egy sört, az meglátszik!

üdv.

echolls 2009.07.06. 17:48:02

Magyarországon a forgalomszervezéshez senki nem ért. Nemcsak a lezárt utak esetén kijelölendő terelő utakra gondolok, vagy egy balesetre, hanem ha újat kell építeni, akkor is olyan szintű baklövéseket engednek meg a forgalomszervezők, ami ha lenne fölöttük egy felelősségre vonó és hozzáértő főnök, akkor nem lennének sokáig állásban.
A baj csak annyi, hogy a főnök sem ért hozzá semmit. Emiatt a hosszú távú beruházások, útépítések mind rendkívül átgondolatlanok. Majd ha mégis megvalósul valami olyan, aminek 10 éve el kellett volna készülni, annak akkora a hírverése, mintha valami világtalálmányról lenne szó. (Ld. Megyeri-híd.)

Másik példa: tegnap este 9-kor az M7-esen Balaton felől alig lehetett ráhajtani az autópályára a 71-es felől, és folyamatosan meg-megálló kocsisor ment a három sávos részig. Nem volt baleset, csak túl sok volt az autó. Szerintem ez egyértelműen kívánja a további haladéktalan bővítést, és nem értem erre mértnem gondolt senki a 8-10 éve történt felújításnál.
De sajnos mindenütt ez megy, közérdek nem létezik.

Grifter 2009.07.06. 17:50:15

A pesti rakpartot már aszem pénteken megnyitották, az egész hosszábban végig lehet jönni rajta, csak azt az apróságot nem teszik hozzá gondolom, hogy a felújítás+metro miatt a Szabadság Híd alatt nem lehet átmenni ^^
(Ez persze egy szétbombázott Kálvin tér és környéke kombóval az igazi.)

Én mondjuk már vagy 2 éve nem értem azokat az embereket akik nincsenek rákényszerítve, de mégis behajtanak a körúton belülre, főleg a déli oldalon. Mazohisták, szadista hajlamokkal.

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2009.07.06. 17:50:27

Ez a vidékisturistás kérdés valóban zsigerig hatoló probléma... LENNE, ha mélyen nem tisztelt illetékeseink nem szarnának rá nagy ívben.

Ugyanis:

1. Utcanév és házszám csak dizájnelem kis hazánkban.
Ráadásul a létező szabvány (?) normális távolságból olvashatatlanul kicsi. (A szemem egészséges, egy éve voltam vizsgálaton.)

2. A féllegálisan vagy illegálisan kiaggatott hirdetések, reklámok, cégérek, faszomtudjamik tengerében a közlekedési iránymutató táblákat alig lehet észrevenni.

Erre még rájátszik, hogy ha az ember idegen helyen próbál picit tájékozódni, s ezért lassabban hajt, örülhet, ha nem lövik hátba a bennszülöttek.

Grifter 2009.07.06. 17:54:36

Jah, és egyből a tábla után van 2 kis járdasziget is ami körül vissza lehet fordulni. Tehát aki nem nézi a táblákat és még hülye is, az magára vessen ^^

(Sőt, balra is ki lehet fordulni szvsz, csak lehet, hogy a Lónyayhoz kell elmenni.)

gnme 2009.07.06. 17:55:32

..ja tényleg a' .. mint ezt a majdnem kifingott nőt

..szerencsétlenje, há' nem adott munkát a cigánynaka'

www.blikk.hu/aktualis/elkepeszto-nyakon-szurta-mert-nem-adott-munkat-153714.html

Ubul1 2009.07.06. 17:56:50

@sipike78:
Áhh helyismeret nélkül elmehetsz te a picsába itt egy 50e-nél nagyobb lakosú városban! butapest egy mocsokfészek, ott közlekedés mint fogalom szűnt meg létezni.
tibi 'bá-nak meg hasonlóképp azt javaslom h ideje endurózni, marha jó 2 autó magasságból lesni a parasztokat, és járdán kerülni a kocsisort. Merthogy ott is lehet, eztikára meg magasívban szarni, gyalogosan se muszáj a seggünkbe hordani a szemünket, pedig jó ideje itt autóval is azt szokás.

Grifter 2009.07.06. 17:58:20

@echolls: Vasárnap délután 4 sávon is dugó lesz :] Persze megnyithatnák a leálló sávot, tehát nem őket védem, de a vasárnap délutáni tömeg miatt sávot építeni olyan, mintha a péntek délutáni városelhagyók miatt építenének mindenhová + két sávot a belvárosba ;]

gnme 2009.07.06. 17:59:30

..kollégám mondta vett egy kibebarégi nagydög nissanpatrolt, aztán vastagfalú nagyobb átmérőjű csőből csináltatott kalodát köré, lekeménykrómoztatta komplett meg felszereltett karámként, aztán azzal a nagy döggel vonul pesten :D

Krisi 2009.07.06. 18:02:16

@gnme: A körbevasazás jó móka, de attól még ugyanúgy fogja vele szopni az eres brét a dugóban. Max. kevesebb céges Passat meg vadiúj csilivili luxusbálna vág be elé :)

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2009.07.06. 18:06:33

@gnme: jó ötlet, de, ha belerongyol valaki, és a sufnizott vasak szépen kettészelik, kezdhet betárazni a haverod vazelinből... :/

Devil1 2009.07.06. 18:10:51

A forgalomszervezés is olyan mint a foci,
mindenki ért hozzá, csak az nem aki csinálja.

papptibi 2009.07.06. 18:13:47

@Grifter: tényleg, van menekvés, de honnan tudjam, ha nem jelzik????? A szándék szikrája is hiányzik, és ez zavar.

papptibi 2009.07.06. 18:16:54

@Ubul1: "tibi 'bá-nak meg hasonlóképp azt javaslom h ideje endurózni, marha jó 2 autó magasságból lesni a parasztokat, és járdán kerülni a kocsisort."
Máshol ez igaz is, de a metróépítés környékén még gyalog sem tudod, hogy hol tudsz elmenni, ami azért tényleg durva. És hetente változik. Esetleg egy fúrópajzs jól jönne.

echolls 2009.07.06. 18:24:54

@Grifter: Én inkább a hosszú távú épitkezés mivoltjára gondolok. A háromsávos részen már lehetett 130-al menni, és nem állt meg a forgalom egyszer sem nullára, és még csak nyolcvan alá sem lassított. Ott egyértelműen gyorsabban lehetett haladni.

A leállósávot pedig ne nyissák meg, mert szűk és a hétvégi vezetők így is problémákkal kűzdenek, hát még úgy...

loláb 2009.07.06. 18:36:09

@sipike78:
"1. Utcanév és házszám csak dizájnelem kis hazánkban.."

Ebben speciel a sokat szidott Budapest még istenes egy-egy megyeszékhelyhez, vagy nagyobb városhoz képest. Mert vidéken aztán nincs kitáblázva semmi.

sfdrake 2009.07.06. 18:48:05

@Grifter: szerintem nem a páylára értette hoyg lehetne szélesebb hanem a felhajtó esetleg 2 sávos. A pályán azt írta lehetett haladni csak a felhajtásnál tömörültek az autók.

LAPoska 2009.07.06. 18:57:29

Videki, kulfoldi turista vagyok... 2x mentem keresztul BP-n mind a ketszer szombaton ejjel 2-tor es igy is reszkedtem, pedig nyugis vagyok a forgalomban... nagyon rossz volt... ja es BP-rol kifele meg azt se tudtam, hogy miskolc fele megyek-e, vagy nem... szornyu... :-/

lapa · http://www.lapanet.hu 2009.07.06. 18:58:43

érdekelne ez a versenyszféra nevű cég, ahonnan kirugdossák az idiótákat.

Grifter 2009.07.06. 19:01:29

@sfdrake: "post hoc ergo propter hoc" - Azért áll be a felhajtó, mert beállt a pálya ^^ (Ami a Fehérvártól enyhűlt a harmadik sáv miatt. Tudok ám olvasni :P)
Amúgy nem a felhajtó állna be, hanem az egész 71-es - aszem :)

Grifter 2009.07.06. 19:03:34

@echolls: Pedig ez így szokás. Legalábbis külhonban, ahol a dugót nem egy másnapi hírből veszik észre az ezért felelősök, hanem 3 perc után a kamerák képéről és máris nyitják az új sávot "digitálisan".
Itthon ez futurisztikus, kint meg természetes.

lapa · http://www.lapanet.hu 2009.07.06. 19:14:48

@Krisi: gondolod az agytröszt, amelyik bárki elé kikanyarodik képes mérlegelni, hogy mi elé kanyarodik ki pontosan? kicsit túlbecsülöd a képességeit az ilyen darwin-díjasoknak.

éppcsak a nyál nyúlna kicsit hosszabbra a szája szélibe', hogy "jééé de sok csillogós vas van az aut bammm"

persze inkább vascső, de csak a passzív, és nem az aktív biztonság miatt.

Myko 2009.07.06. 19:20:09

@LAPoska: Adom! Szintén így voltam!! Egy svéd rendszámú Jaguar-os családdal kerestem a helyes utat Ferihegyre. A GPS-ük teljes mást mutatott mint az én térképem. És az, hogy nincs normálisan semmi kitáblázva az hihetetlen. Jó most odataláltam,soha nem jártam Ferihegyen belekerült kis időbe mire megtaláltuk. De az,h a város közepén nem tudnak kitenni egy táblát,h "FERIHEGY BALRA VAN

Gyurma73 · https://plus.google.com 2009.07.06. 19:21:10

ÉS AKKOR MÉG NEM IS EMLÍTETTÜK A BELVÁROSI FŐUTCA" NEVŰ AGYRÉMET A PETŐFI SÁNDOR UTCAI KUZÚTI ALULJÁRÓ BETŐMÉSÉVEL.
IGEN!!!!
BETÖMIK AZ ALULJÁRÓT AMIT EGYSZER KURVA SOK PÉNZÉRT ÁSTAK KI MEGSZÜNTETVE EZZEL A RAKPARTRÓL AZ ERSZÉBET HÍDRA VALÓ FŐLJUTÁST.
MÉGEGYSZER!!! NEM VICC BE FOGJÁK TÖMNI!!!

lapa · http://www.lapanet.hu 2009.07.06. 19:23:50

@Grifter: "digitálisan"

"sok pénzből, mert gazdagok"

milenne olyat játszanánk, hogy csak az dobhatna bele "nyugati életszínvonal ötletládába", aki rendesen adózik?

gnme 2009.07.06. 19:30:13

@Gyurma73: ugyanezzel a lendülettel egy üveg pálinkájé a munkások lerombolhatnák a bajnai rencert .. mibe tart egy két aknavetővel rommálőne a tisztelt házat? .. semmibe bazd meg..

pl. a gellérten még sörözőtearszok is vannak képezve ilyen előkészületekre :D, megbeszéllés (mint multicégeknél) aztán tárgyalás részben szarrálőni mindent, aztán kocsibaülni és irány a kocsma

puska van .. az a legkevesebb akadály ..

eza szánalmas rendőr- vs utcai csóringer tüntetők hímzett ruhákba' tévéműsor ...

Csabby 2009.07.06. 19:30:45

Én speciel vasárnap délután szívtam meg ugyanitt ugyanebből a tévhitből eredően...tényleg marhára bele lehet zavarodni abba a sok egyirányú kis utcába a fene a q...anyjukat!

lóbogár 2009.07.06. 19:37:11

Abba meg jobb nem belegondolni, ha pl. egy turista busz keveredik ide. Szerencsétlen sofőr mi a lófaszt csinálna egy akkora járművel a szűk utcákban?
Erre miért nem gondolnak a nagy tudású forgalomszervező elvtársak??

kafferbivalybalamber 2009.07.06. 20:15:20

"A kérdés csupán az, hogy ha már zsákutca, miért itt kell szólni, hogy a rakpart le van zárva? Nem lehet párszáz méterrel korábban? Mondjuk ott, ahol az ember még választhatna más útvonalat."

Ez kérem ősi magyar hagyomány. A kamionok magasságkorlátozó csövét, hidaknál, aluljáróknál, a bejárathoz teszik időtlen idők óta. Hadd tolasson a köcsög kamionos pár száz métert a kis autócskájával, fél Pesttel a seggében.
Másik lehetőség, hogy minden közlekedésszervező teljesen hülye.
Harmadik lehetőség, és szerintem ez az igaz: szándékosan szivatják az autósokat, mert az új világvallás, a Szent Sötétzöldség Szelleme ezt parancsolja nekik.

Rocko- 2009.07.06. 20:21:43

bocs Tibi, de Budapesten nincs forgalomszervezés.

Seca81 2009.07.06. 20:30:15

Jaja, egyetértek az előttem szólóval, a táblák olyan kicsik, h észrevételükhöz Hábül űrteleszkóp szükségeltetik...
3 napos Balatoni nyaralás, tegnap este értem haza. Északi parton jöttünk, Füreden utcatábla és házszám luxus, azt sem tudtuk hol vagyunk. A többi városban hasonló volt a helyzet.

Seca81 2009.07.06. 20:32:23

gnme 2009.07.06. 19:30:13
:)))))

GYUSZI BACSI · http://www.fizetesem.com 2009.07.06. 20:33:03

ha egyszer az egész ország nem működik, miért pont ez működne?

▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2009.07.06. 20:42:15

@papptibi:
Erre nincs valami rendelet (mármint az utcanévtáblák kirakására)? Mintha rémlene valami régi nyafogás, hogy cserélni kell a felszabadulás útja meg élmunkás tér, stb.
Vagy csak a kertesházak tulajait tudják batyogatni, ha kerítést cserélnek és eltűnik az utcanévtábla?

lapa · http://www.lapanet.hu 2009.07.06. 20:53:40

@▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓: nálunk a faluban ki vannak rakva az utcanévtáblák (fehér alapon fekete sztandard betűkészlettel, mert ez se mindehol sikerül) és konkrétan megbüntetik azt, aki nem rak házszámot.

nem tulajdonítottam különösebb jelentőséget ennek a csekélységnek, míg meg nem kellett keresnem valamit a szomszéd kisvárosban. nem volt jó.

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2009.07.06. 20:56:23

@loláb: országos szinten értettem. amúgy totál igaz a meglátásod

echolls 2009.07.06. 20:59:58

@Grifter: Hát igen... A digitális táblákra csak az volt kiírva, hogy: Követési távolság/Abstand halten/Keep distance. Amit 30-al haladva nem nehéz betartani. Semmi érdemi információ, hogy miért nem halad a forgalom, vagy hogy egyáltalán mi van.

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2009.07.06. 21:03:55

A mi utcánk nevét hivatalosan 5 évvel ezelőtt "mártírhalált halt mocskos kommunistáról" "alkesz nőcsábász regényíróra" változtatták. A táblák azóta sincsenek kicserélve, GPS-ekben is a régi utcanév van beprogramozva még a 2008-as rendszerekben is.

Nohormáháliis?

Legalább havonta kóvályog erre egy-egy futár vagy közüzemi szervizautó, szent őrület lángjával a sofőr szemében.

Mókás.
De, ha majd valakiért a mentő nem fog idetalálni időben, az már kevésbé lesz az.

donphobos 2009.07.06. 21:04:47

Budapest közlekedése alapfokos fos. Ha sokat masszíroznák, akkor lehetne akár kemény szart is gyúrni belőle...

Lovag, aki azt mondja: Ni! 2009.07.06. 21:05:40

Ezt én is megszívtam ma délután öt környékén.
Utólag visszagondolva elég jól bírtam, de azért így is volt bennem ideg..

komikus 2009.07.06. 21:21:07

A múltkor D.Gábor fpmester szolgálati kocsijával a Városház utcában két saroknyit ment a szemem előtt forgalommal szemben kb. 100 km/órás sebességgel.Ön -kedves Totalcar olvasó-felvenné ezeket az embereket a versenyszférában működő cégébe?
Na, ők irányítják ezt a várost.-A mi pénzünkből.

MogmondomZazOszintet 2009.07.06. 21:39:51

Az a különbség egy magyar és egy nye-i között, hogy amíg a magyar bosszankodik ilyen dolgokon, a nye-i egy jót röhög és visszafordul, avagy irány a Dunának, hopp beesik a vízbe és még akkor is nevet...

misitcom 2009.07.06. 21:57:03

Lehet,hogy csak összeesküvés elmélet.De egy ideje az az érzésem,hogy azért építenek sok százezermilliárdért utakat mert valaki elbaszta a táblarendelést.Valahova fel kell szerelni az a sok korlátozótáblát.

egy atlag 2009.07.06. 23:03:11

Nem ez a kretén, dögevő demszki a hibás, hanem a fajtársa, amelyik megszavazta.
Kik azok az élőlények akik rendre benyomják ezt a bűnözőt az önkormányzatba? Budapesten a levegő gyakorlatilag belélegezhetetlen, ha néha be kell mennem ebbe a szeméttelepbe akkor egyből könnyezek és fuldoklok 20 percet mire megszokom! Sírni tudnék, mikor a kismama az ártatlan és védtelen csecsmőt tolja babakocsival a hungárián. ÜVÖLTÖK TEHETETLEN DÜHÖMBEN! Ez egy tetves gyilkos! Arra, hogy azonnal jobb legyen a város levegője az a megoldás, hogy fúrunk egy metrót?!? Ez a tet.es ge.i meg röhög a markában budakeszin!
Ez az egész metróépítés annyira beteges és morbid, hogy már röhögni sincs kedvem azon, milyen pofátlanul lopnak a projekt résztvevői.

Csontos Szigfrid 2009.07.06. 23:17:31

Sajnos a vidékieknek nagyon rossz Pesten közlekedni, ha ritkán járnak arrafelé. Én évente egyszer vetődök Pestre, átmenő forgalomban. A Balatonra szoktam menni ilyenkor Keletmagyarországról.

Eddig még mindig más úton mentem át rajta. Nemigazán jól követhető a kitáblázás, meg mindig van forgalomterelés. Aki vidéki, nincs hozzászokva a 8 sávos utakhoz, se a kanyarodósávokhoz. Sokszor tovább kell mennem, mert nem soroltam be időben.
Ezt ilyen időközönként sose jegyzi meg az ember. Idáig még mindig más útvonalon mentem át. Az M0-ást meg a sok baleseti torlódás miatt szoktam kerülni.

Rocko- 2009.07.06. 23:24:05

@papptibi: "És hetente változik."
ez a baj, h aki naponta jár arra, az se tudja. nincs tájékoztatás, nem arról hogy mi lesz, ahnem arról se, h most mi van.

@Gyurma73: ez a divat most, Közávgóhídnál is betömték az aluljárót, hadd járjon csak a birka gyalog felszínen, had üssék el, hadd várjon lámpánál.

karlmann 2009.07.07. 08:06:53

A nejem a Corvinusra jár, minden szombaton kocsival megy fel. Először még megpróbált az egyetemen parkolni, mert ott van mélygarázs is, de rájött, hogy négyszer annyi ideig tart kijutni arról a környékről, mint bemenni, ezért már jó ideje a Dráva utca elején parkol, onnan meg inkább megy metróval. Negyed annyi ideig tart.

sipmester 2009.07.07. 09:46:15

én már kétszer szoptam be, a saját káromból sem tanulok.
Elképzelhetetlen, hogy a semmi mutató nyilak után semmiféle tábla nincs, hogy merre kéne menni.
tegnap a belvárosi főutcához keveredtem úgy, hogy a Vámház körúti síneken a bütykökön fordultam vissza, utána pedig a Kálvinnál az Üllői helyett megint visszafordultam. de ha megkérdezik, letagadom:)

Ami pár éve itt közlekedésfejlesztés címen megy, azért egy rendesebb hadbíróság többször fejbe lövette volna a főépítészt.
a legjobb ilyen esetekben, hogy sokan hazamenni sem tudnak, a saját utcájába nem engedik be, mert az épp egyirányú, de szemből! beszarás

őspesti vagyok és nem értem a koncepciót. Van egyáltalán?

Lowtyo 2009.07.07. 10:19:51

aki danubiust hallgat az meg is érdemli, hogy körbe-körbe autózgasson.
bezzeg bendénél alice in chains szól...

Julio10 2009.07.07. 11:28:09

Kedves papptibi!
"Hogy elvonatkoztassunk a vidékiek által érthetetlen és irreleváns részletektől:"
Nem biztos, h ezt így kellett volna... nem mindenki olyan "vidéki", h szédüljön a nagy pesti aszfalton és ne tudjon közlekedni...

Humphrey 2009.07.07. 11:32:38

nekem egyre inkább meggyőződésem, hogy a főváros vezetése magáévá tette az elvet, miszerint 'ha nem tudsz valamin változtatni, álj az élére'

azaz, mivel képtelenek hatékony és kulturált forgalomszervezést kitalálták, hogy igazából a dugó a céljuk (mert igy majd kevesebb autó megy be a belvárosba, ld pl. műdugó tervek - forgalomcsillapítás bp módra)

akárhányszor autózom pesten, eszem-faszom megáll, hogy ezek miért nincsenek elzavarva a büdös picsába. papptibinek igaza van, versenyszférában, de még egy kb-jól működő állami szervezetnél is az ilyen fogalomtalan dilettánsokat elzavarják a vérbe.

Henry82 2009.07.07. 11:57:22

@Julio10:
"Nem biztos, h ezt így kellett volna... nem mindenki olyan "vidéki", h szédüljön a nagy pesti aszfalton és ne tudjon közlekedni... "

Szerintem nem úgy kellett azt érteni, hogy a vidékieknek még az autójuk sem mer beindulni a nagy Pesten, inkább arra célzott, hogy akik nem járnak arra heti többször és nem élvezik a forgalomszervezés belvárosi szépségeit, azok nem tudják átérezni milyen rohadtul felháborító tud ez lenni...

Nem kell mindenben a támadást keresni...

Henry82 2009.07.07. 12:08:13

Egyébként amíg nem lesz masszív metróhálózat Pesten, ez mindig így lesz, én meg is értem, hogy az ember inkább a saját autójában üldögél kényelmesen a dugóban, mint a 7-es buszon álldogál úgy, hogy közben másik 300 ember liheg a képébe...
Cangázni sem akarunk addig nagyon amíg 99%-ban mérget lélegzünk be, motoron kivasalnak a türelmetlen autósok, csak a metró segítene, valahogy nem akar az sem nekünk összejönni...

sandrew 2009.07.07. 12:19:37

Valamelyik német autósújságban volt (van?) egy rovat, amelynek címe "Üdvözlet Schildából" (A "Schildai polgárok" egy klasszikus német mese, abban versenyeznek a városka lakói, hogy ki a legostobább). Na abban tárgyaltak ilyen és hasonlóan blőd vagy ellentmondásos forgalomtechnikai bakikat, úgyhogy még csak azt sem mondhatjuk, hogy hungarikum.

A Slágeren és a Petőfin pedig azt is bemondták, hogy annak ellenére, hogy az árvíz elvonultával megnyitották a rakpartokat - építkezés miatt itt és itt továbbra sem használható.

Visszatérve a forgalomtechnikai hibákra: nálunk van egy körforgalom, ahol az út egy templomot kerül körbe. Az egyik (legforgalmasabb) behajtónál kint van a körforgalom tábla. A többi úton pedig nincs... Évek óta senkinek nem tűnik fel. De Ravennában láttam a legviccesebbet: Kis utcákon kanyarogva egy térre jutottunk, ahol kiderült, hogy az oda vezető 4 utca egyformán a tér felé "Senso Unico" azaz egyirányú. Odamentünk egy rendőrhöz és kérdeztük ilyenkor mi van!? Az meg "ÁÁÁ Ungaréze Báláton" felkiáltással elhúzta az ötödik utca (sétálóutca) bejárata elől a virágládát és azt mondta, erre mehetünk nyugodtan, és a biztonság kedvéért ki is kisért a "szorult" helyzetből :-D

Julio10 2009.07.07. 12:31:28

@Henry82: Nem vettem támadásnak, csak megjegyeztem!
De így nem lett volna félreérthető: Hogy elvonatkoztassunk az ÁTLAGEMBER által érthetetlen és irreleváns részletektől...

Grifter 2009.07.07. 13:41:36

@lapa: Éves adó befizetésem erősen 7 számjegyű összeg, tehát ez nem nyert.
Amúgy az autópályáink, a hídjaink, a közútjaink, az alagútjaink és minden más "közterületi" építkezésünk kb. ugyan ennyibe kerülne, ha kétszer ilyen jóra csinálnák meg őket - abból amit most kilopnak meg kárt okoznak benne a hozzánemértésükkel.
De ez egy másik nagyon hosszú történet...

kalandrover 2009.07.07. 16:18:55

"A Balatonra szoktam menni ilyenkor Keletmagyarországról."

Akkor mit keres bent Pesten??????????

lapa · http://www.lapanet.hu 2009.07.07. 19:24:15

akkor lehetséges, hogy nem neked szólt, amit oda írtam. ha azóta csak eggyel kevesebb hőzöngős-asztaltverős posztot kellett elolvasnom, már nyertem.

az pláne hidegen hagy, hogy mennyibe kerülnek és milyen jók az útjaink. van életem, azzal bíbelődök inkább. kicsit szánakozva tekintek azokra, akiknél ez téma és így belelovallják magukat. ha nem ismernek minden körülményt, akkor ugye levegőbe lődözés, ha meg igen, akkor pont ott vannak, ahol tenni kell valamit ellene.

toncsi64 2009.07.07. 20:01:28

A magasságkorlátozás a kedvencem. Azt a bazi nagy vasat a gyorsforgalmin nem a bejárathoz teszik, hanem pont az út közepére :-)))) Így a kamion legalább 5 km-t tolathat vissza és ami a legviccesebb, hogy általában (legalábbis ha Pest felé halad) azon az aluljáron már átjutott aminek a védelmére építették :DDD
És ha már ilyen idióták voltak legalább "nyithatóra" csinálták volna az adott helyen a szalagkorlátot... Persze ehhez is ugyanannyi ész kellene mint ahhoz, hogy az út elején legyen a vaskolosszus

Don Blasius 2009.07.08. 09:13:33

@toncsi64:
Igen, 3 éve a szerb turistabusz az aluljárón szépen átjött, majd utána a magasságkorlátozó borotválta le a tetejét, eredmény 2 vagy 3 halott.:(

cbc 2009.07.08. 14:02:30

"Sírni tudnék, mikor a kismama az ártatlan és védtelen csecsmőt tolja babakocsival a hungárián."

Hagyjuk már ezt a demagóg baromságot. Vagy most állon meg a világ, mert valaki lebabázott? :-)

Nem kötelező senkit ott tolni, engem is toltak eleget az akkori Mártírok útján, és itt vagyok. A Hungária körút, és általában semelyik város külső körútja soha nem lesz a Yellowstone nemzeti park.

Grifter 2009.07.08. 14:03:56

@lapa: Ez nagyon logikusnak tűnhet a számodra (mármint amit levezettél), csak ordenáré butaság :]
Csak akkor kérheted számon, hogy a világon nálunk a legdrágább egy híd vagy autópálya, ha gazdasági, környezetvédelmi, közlekedésbiztonsági szakember vagy, mellesleg legalább 3 mérnöki diplomád van?
Amúgy meg jobb, ha leszarod és inkább 4×4-es terepjárót veszel, mert az egyszerűbb megoldás?

Az álláspontod érthető és megérthető, de ha mindenki így állna hozzá, (már ha ez lehetséges, márpedig az) egy picivel még szarabb világban élnénk.
Azt, hogy az emberek többsége szeret féligazságokkal, alap és és valódi információk hiányában vagdalkozni meg frankót kiabálni, még nem jelenti azt, hogy pár kérdést ne ártana felvetni.
Mellesleg ezen emberek "butasága" ösztönözhet arra, hogy velük ellentétben te "bölcsebben" cselekedj, de az inkább beleszarok nem a bölcs út.
süti beállítások módosítása