Audi

Seat Exeo

  2009. július 03. - ommm Címkék: vélemény

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Négyhengeres BMW? Ugyan már...
2015-07-30 16:22:46

...mondták nekem sokan, miután lett egy 136 lóerős E30-am. Persze hülyeség, hiszen a könnyű bódéhoz elég

Hétvége a tóparton? Belsőség-találkozó 2015!
2015-07-29 12:04:49

Öregszünk, öregszünk , más nem is jut nagyon eszembe arról, hogy immáron tizenkettedik (!) alkalommal

A trollkirály V8-cal érkezik
2015-06-22 13:58:43

Leborulok, zokogok és megadom a trollkodás brilliánsokkal díszített aranyfokozatát. Hogyan piszkíts bele egy

Szétszórjuk a VIP-jegyeket! Akár a tiéd is lehet egy!
2015-06-08 15:31:58

Úgy, ahogy az AC/DC-nek is egy igazi énekese volt és ahogy a Black Sabbath is csak Bill Warddal az igazi , úgy

 

Meglepő kijelentésnek tűnhet, de korántsem az. A Volkswagennél összedugták fejüket az elemzők, az eredményt itt láthatják. Hogy mondják spanyolul, hogy több legyet egy csapásra?

 Vélemények az azonos című írásunkról.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr171223587

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: prediksi 2017 2018.02.15. 14:34:02

April 2016. Europe. 9/11 2001 - On the physics of high-rise building collapses features - Egyik 19

Trackback: prediksi juara piala dunia 2018 2018.02.11. 22:50:22

A vény nélküli csudaorvosság - Korea in Hungary

Trackback: prediksi o'higgins vs universidad de concepcion 2018.02.08. 22:40:44

Dean lester christchurch new zealand - Oxycodone 512 how much can i sell them for

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Operator 2009.07.03. 03:13:22

A4 Classic - Érdekes próbálkozás ebben a szegmensben. És ki tudja, simán bejöhet.
Inkább az a furcsa, hogy a VW, amelyik olyan ügyesen pozicionálja a konszern többi márkáját, a Seat-tal egy ideje valahogy nem igazán tud mit kezdeni.

INSIDER 2009.07.03. 03:44:07

Simán bejöhet? Aha! Hét milla feletti alapárral. Ma? Magyarországon? Persze! Már látom magam előtt ahogy a vásárlók megrohamozzák a nagyobb Seat kereskedéseket. Na tsók!

kkn 2009.07.03. 03:57:54

Már bocsi omm, de a fényképek között, " A márka első hosszmotoros autója " felirat alatt rossz kép van, mert a márka első autója egyben a márka első hosszmotoros autója, a SEAT 1400, a'la FIAT 1400

en.wikipedia.org/wiki/SEAT_1400

Amúgy nekem a Bora alapú Toledo tetszett, annak nyugodtan lehet az utódja. De a DaSilvás SEAT-ok rondák egytől egyig.

kkn 2009.07.03. 03:59:26

Nem merem még egyszer leírni, mert lehet, hogy kétszer jelenik meg, de most még nem látom az előző írásomat. Már megint mi van?

Ciri 2009.07.03. 04:25:12

"Változás alig történt, itt csupán az ülések formáját vették sportosabbra, na és persze a kormányba applikálták a Seat-logót, amúgy maradt minden a régiben."

Na, azért van még ott egy-két dolog abban a belsőben.
Van néhány fura részlet az Audihoz képest,de nem baj az.

A legszebb és legletisztultabb A4 szerintem a 2001-2005-ig gyártott volt (ugyan az, mint ez, csak még nem a ráncfelvarrott), annak olyan szép kerek segge volt. :)

Ciri 2009.07.03. 04:28:55

Ommm:

Ja még annyi, hogy "a jól ismert műszercsoport"
Na az változott a legtöbbet, mert egyetlen porcikája még csak nem is hasonlít az Audiéra az elrendezésen kívül.

redriot77 2009.07.03. 06:28:08

6 gurigáért egy ötéves modell, betegágy 1.6-os benzinessel? Agyam eldobom, mit szív az, aki ennyit kiad rá?

Akkor inkább ez:

www.hasznaltauto.hu/2540176_hyundai_sonata_2008

Az Exeot meg nyugodtan kihozhatnák a régi Fabia háromhengeres 1.2-esével: a célcsoportnak úgyis a tompán puffanó ajtók, a csillapítottan visszaugró kapaszkodók, és a puha műszerfalborítás a fontos. :P Ja, meg lehetne nézni a szomszédra a garázs előtt olyan "beérkezett ember vagyok, új német kocsim van" arckifejezéssel. Van akinek ez megér hat milliót. :)

Professor Pizka · http://raerunk.blog.hu/ 2009.07.03. 07:37:08

@redriot77: Egyetertek. A "nemet" mivolta adhatja el bizonyos helyeken. Magyarorszagon szerintem igazan csak flottaban van eselye.
Nekem tetszik a formaja, elegans, sportos. Jo kocsi is bizonyara. De ha most en gondolkodnek hetmillio forintert kozepkategorias kocsin, az avensis, a mazda,a C5 valami szokasos "husz szazalekot engedunk a fele arbol es most ingyen navigacio" akcioban... nagyon eros a mezony.
Akinek itthon deutsche presztizs kell, ennyiert az aktualis Audit behozhatja Jahreswagen-kent.
Flottaban lehet eselye.Amugy van sok jobb ajanlat.

Ymmi 2009.07.03. 08:04:07

Mint műkedvelő mondom ez nagyon gnóm és béna.Két ilyen totálisan eltérő formavilágot egybegyúrni! Kicsit frankenstein,kicsit jekyll és hide.Innentől sokkal érdekessebb lesz az alfa-dodge(állítólag ott is plasztikázni fognak).

Tomi1973Wien 2009.07.03. 08:14:53

@Ciri:

a cabrio muszerfalat kapta meg....

Érdekes 2009.07.03. 08:17:10

hát...tényleg Érdekes...de azért nem csúnya :D Ennyiért pedig egyértelmű, h nem kéne

Tomi1973Wien 2009.07.03. 08:21:12

itt leakciozva a diesel style 27,100, a magyar ar atszamolva 27,900 (270es arfolyamon) - ami erdekes, hogy ugyanannyira akcioztak le a 120 es a 143 lovas valtozatot is...

burgenlandi szmörf 2009.07.03. 08:22:04

@omm: ficko neve Luc Donckerwolke, 'ck'-val.
Masik dolog, de'Silvat isteniteni/szapulni egy dolog, masik dolog, h az Audi kulso designjaert 2006-tol egy Jozef Kaban nevu illeto a felelos (tobbek kozott a Bugatti Veyron is az munkaja).

M@tek@ · http://www.dusza.sk 2009.07.03. 08:31:53

Szerintem jó húzás, mert az autó kimondottan szép, és a technika ami benne egy megbizhato vonala a VW koncernnek.
Én a Quattro meghajtást nem hagynám ki, ez az autó "kotró"-val az igazi...

@redriot77: Az a baj, hogy nálatok aranyáron mérik, mert nálunk kerek 5 millára jon ki az alap. Na most az-az 1,6 semmire sem jo, de igénytelen, olcsó a karbantartása.
Ez az A4 alap nagyon jo, alváz szempontjából nagyon stabil autó, sot, sok mostani kozep kategoriast megver(a francia fosokat tuti). A4 (nem 1,6-os) tulajdonosként ebben biztos vagyok..

ceka · http://blog.hu 2009.07.03. 08:38:04

"NADE" Uraim !
Akkor Ti, nem ismeritek a Volkswagen autókat. mert azok "AUTÓK".
Nekem, 25 évig volt, VW 1300 -as "bogaram", 300000 km. -nél cseréltek először kipufogó szelepet, amikor eladtam, hatszor annyit kaptam érte a vásárban, mint egy Škoda, Moszkvics, vagy Wartburg kocsiért, ha ezeket kocsinak lehet mondani !!!

Ciri 2009.07.03. 08:49:10

@Tomi1973Wien:

Híbazz' tényleg !
A kerek befúvók beugrottak de a műszercsoport nem.

Mentségemre legyen mondva, hogy a szerző sem a cabriora gondolt. :)

.: mimino :. · http://chinacar.blog.hu 2009.07.03. 08:51:39

Határozottan tetszik, bár nekem a régi vw-seat idöket idézi, cordoba-polo classic :D ám de szép lett

ommm 2009.07.03. 08:55:24

@Ciri: hmm...az elrendezés elég :) a tipográfián kívül többet nagyon enm is láttam belőle tegnap, indítózás nem volt, full statikus a bemutató.

SsPL71 (törölt) 2009.07.03. 09:09:18

Reggel ahogy jöttem be a melóba, itt állt a parkolóban egy ilyen exeo, fehér színű, de ennek hátul két oldalt egy-egy kipufogója volt krómozott ovális nyílással.

Pofásan nézett ki annak ellenére, hogy régi A4-es sziluett.

SsPL71 (törölt) 2009.07.03. 09:12:03

Most nézem, a képeken is van egy ilyen dupla csövű fehér :)

MegaEXO 2009.07.03. 09:22:50

Most nézem, hogy a Volvo S60 2.4D 6.340.000,-Ft, S80 dízel motorral 7.778.000,-Ft

Na most akkor, melyiket is vegyem? :)

lazlo85 2009.07.03. 09:23:57

sztem ez vmi eszméletlen drága lett...
7millio? jézus, és gondolomez az alap menyi lenne ha világos bőrrel, meg azzal a csoda napfénytetős állo helyzetbe hűs ventivel kérem..?!

gnme 2009.07.03. 09:25:19

...majd eltelik öt év aztán meglátjuk a beszállítók hogy teljesítenek.

A spanyolországba átköltözött minőség az első körben csak másfél tonna papírt jelent, meg oktatásokat amin ezek ásítoznak.

(...)

VPR 2009.07.03. 09:27:40

2 évesen 3-3,5 M lesz a használtautópiacon a dízel style. De azért vegyétek csak. Én majd legfeljebb akkor, mert annyit már talán megér...

Rocko- 2009.07.03. 09:29:42

azért voltak itt alakítgatások, középkonzolon érezni, még a fent említett kabriótól is eltér leheletnyit.
és kb. az egész errôl szól, nagy vonalakban meghagyjuk az A4-est, de eltérünk tôle egy leheletnyit. nekem amúgy bejön, végre nem az a Silva féle unalmas buborék, nagyon rossz éra volt az, h mindenbôl egyterût csináltak.
most legalább van rendes, autó formájú autójuk.

az ára viszont húzós, felmentem hasznûltautóra, ennyiért kb. már lehet kapni új szériás A4-eseket. és lehet konkurálni, csak nem érdemes. akinek enny pénze van, A4-est vesz, akinek nincs, az nem ezt a Seat veszi.

Sanyi. · http://www.sopianaedeluxe.blog.hu 2009.07.03. 09:30:35

@ceka: Ott van a kommentedben a megoldás: "25 év..."

Mellesleg a Bogár műszaki komplikáltsága, finoman szólva sehol sincs a mai kocsikéhoz. A faék nehezen romlik, de ha letörik egy darabja, még mindig kitámasztja a szekrényt, tehát működik;)

Sanyi. · http://www.sopianaedeluxe.blog.hu 2009.07.03. 09:36:59

Amúgy ez most olyan semmilyen formájú autó lett. A4 miatt biztosan fasza, gyermekbetegségektől mentes, de bazi unalmas. A forma nekem Thália flash. Él az eredeti autó, átplasztikázták.

redriot77 2009.07.03. 09:38:27

@M@tek@: a design valóban ízléses, függetlenül attól hogy nem a legújabb, elég szép lett. Az amorf seggű, egyenarcú dajnamik-lajn rettenetethez képest pozitív a változás. Abból a vonulatból egyedül a León lett szép, a többi elég gány, különösen a Toledo volt böszme. A belseje is nagy minőségi ugrás az egy darabból fröccsöntött szarhoz képest.

Ha egy kicsit olcsóbb lenne, nem volna ez rossz szekér, de a sok akciós ajánlatot és az erős konkurenciát nézve kevés érv szól mellette.

altefnegy 2009.07.03. 09:52:45

Izé. Napkollektor =/= napelem. Na.

Rocko- 2009.07.03. 10:09:55

@Sanyi.: semmilyen? hát, Audi szinten egy fél fokkal jobb, de egyébként valóban, semmilyen. persze vannak hülyék, akiknek ez jön be. :)
a Thalias hasonlat viszont rágalom. ott volt egy viszonylag jó forma (persze ez is szubjektív), majd hozzáraktak egy segget, h "hopp, ez lemaradt". elég béna lett. itt meg volt egy kidolgozott terv, azon alakítottak, tetté Seattá. mondhatni kapott egy második, spanyol fészliftet.

Vikiszava · http://www.vikiszava.net 2009.07.03. 10:15:09

Azért a gyárból még Audi-matricás szőnyegekkel érkezik az autó. De szerintem ez csak jót tesz a minőségérzetnek. A régi RS2-es Audikon is milyen jó volt látni a Porsche fékeket.

Maybe_ · http://maybe130.blogspot.com/ 2009.07.03. 11:06:32

Háááát, nekem nagyon nem tetszik. Túlságosan megmaradtak az a4 vonásai, ami tényleg egy szép, visszafogott autó volt. A segge nem rossz ennek sem, de az orra szerintem nagyon buta lett. Persze élőben lehet, hogy más. Vagy csak szokni kell. Egyelőre nagyon nem tetszik.

hm coastguard 2009.07.03. 11:18:05

Milyen 7millióról beszél mindenki? Az a dízel, és annyibe kerül kb. mint a konkurencia autoi.
A cikk szerint: "Az 1,6-os Reference, a belépőmodell 5 948 000 forintba kerül." Mondjuk unalmas dizelnek inkább az Avensis 2.2, egyhatos belépőmodellt meg vegyen aki... hmm. De a kocsi amugy tetszik.

Sanyi. · http://www.sopianaedeluxe.blog.hu 2009.07.03. 11:24:03

@hm coastguard: Úristen. Most tudatosult bennem, hogy miért kérnek 6 azaz HAT millió forintot...basszameg, csoda hogy csődbe mennek ha ilyen lelketlen A->B szarokat adnak ennyiért?!

Persze dogma, de akkor is.

Ja, láttam nemrég - asszem itt - egy 2.2 Camryt eladót, akkor inkább azt, meg egy fél vidéki házat 5 milláért. :)))))

virgil76 2009.07.03. 11:38:37

"Az extralista bőséges: ha pénztárcánk engedi, lehet hűtött kesztyűtartónk, de akár napkollektoros tolótetőnk is"

Nevicc, az exeoban tudok végre kezet mosni? Lesz melegvíz? Aztaa! :-)

www.energiagazdasz.hu/tudastar/17

Cenzur 2009.07.03. 11:51:19

Ennyi pénzért ezt a sz...-t nem hiszem el, hogy valaki ezt meg is veszi. Ez egy SEAT az istenit nagyon sok érte ez az ár!!

Danessz 2009.07.03. 12:01:53

Hát, mikor megláttam, na mondom jó forma, kicsit régi technika, de 7-ért max 7,5-ért vennék egy fullos 2.0-át. Na bumm!

megint 2009.07.03. 12:32:21

A megjelent tesztek alapján annyit megért a dolog, hogy most már nagyszerű minőségről beszélnek az utastérben, de ez akkor is sok érte.

megint 2009.07.03. 12:32:57

A megjelent tesztek alapján annyit megért a dolog, hogy most már nagyszerű minőségről beszélnek az utastérben, de ez akkor is sok érte.

Ratnet 2009.07.03. 12:35:18

Azért ez a 'Szeudi' elég hűen leképezi a mai miltikulti-műmájer-gagyivilágot.

29 Palms 2009.07.03. 12:39:10

Alapverziós wannabe Audi by Seat, és 20 000 korsó sör áráért? Maradt még férfiembör a környéken aki ezek után megvenné? :)

Kúrcsány Ferenc 2009.07.03. 12:39:26

Ez egy fostaliga ezüstpapírba csomagolva.

GGerg · http://gergoblogja.blog.hu 2009.07.03. 12:42:40

De bírom a sok okostónit!

A mostani Passat jobb Golf alapokon?

Hülyék..

Rocko- 2009.07.03. 13:02:58

@virgil76: teszel be egy palack vizet az autóba, napon felmelegszik, mlegvízzel mosol kezet.

@Cenzur: "Ez egy SEAT az istenit nagyon sok érte ez az ár!!"
azért elég kérdéses eza "ez egy Seat" dolog, lévén, h kb. 80%-ig Audi.
és ha Seat akkor mi a szar van? marha jó ez a márkafetisizmus. Daihatsu gyártana egy 6 méteres, 4 literes moorral szerelt full bôr, full extra autót, akkor nem veszitek meg mert Daihatsu?

@29 Palms: hát ha a területi képviselô nem férfiembör. :) ô biztos megvenné.

nynfus 2009.07.03. 13:20:06

Szerintem inkább az Octavia az ellenfele, mint a felsoroltak, úgyhogy az ár kicsit erős. nem lesz könnyű az átlagembernek megmagyarázni, hogy ez egy álruhás Audi.. de használtan jó vétel lesz.

gomeznonstop (törölt) 2009.07.03. 13:21:57

Tökmind1 h seat, de sajna tökmind1 h audi. Ez az autó egy audi a4,nem más.. tökmind1 h kicsit ilyen vagy kicsit puhább meg más formája van a visszapillantónak. Ugyanaz a technika! Most komolyan van ember akinél ez a modell versenyez a mazda 6-al, honda accordal,avensissel? ezt az 1.6os őskövületet meg már 6-8 éve is szídta a totalcar ha jol emlékszem vmi golf special edition vagy ocean modellben...nevetséges.. megkockáztatom a kategóriában ár/érték arányban minden jobb lesz ennél a seatnál..tán a kínaiak nem...

Vajda Gábor (Gabor_V) · http://www.linkedin.com/in/gaborvajda1984 2009.07.03. 13:23:57

Bezzeg ha Skodaként árusítanák, 5-ért meg lehetne kapni.

gromek7 2009.07.03. 13:30:07

Bevallom őszintén, nagyon meglepett ez az óriási lelkesedés a formáért (különösen a cikkíró részéről). Ennél jellegtelenebb forma kevés van. Az ár pedig, volt toledo tulajdonosként, egyszerűen röhejes.

echolls 2009.07.03. 13:34:49

A Seatból is Škodát csinálnak.

Csubakka Junior 2009.07.03. 13:42:32

Még nem láttam élőben, de az első benyomások alapján azt gondoltam volna, hogy kb. annyi fog majd fogyni belőle ilyen áron, mint a Hyundai Sonataból, vagy a KIA Magentisből. Meglepett ez az előre lekötött darabszám. Nekem kimondottan tetszik az Altea, meg a Leon is, szerintem formailag ez az autó jelentős visszalépés. Az A4 classic tökéletes jelező rá.

virgil76 2009.07.03. 13:47:38

@Rocko-: Igen, eddig en is igy csinaltam, kalaptarton felejtett szensavas asvanyviz az igazi :-D
Felaras extra: ugyanez Perrier-vel vagy Evian-nal

Érdekes 2009.07.03. 13:56:30

@29 Palms: Hát..ha a kettő között kéne választani..egyértelmű, h seat.

29 Palms 2009.07.03. 13:56:58

@Rocko,

"Daihatsu gyártana egy 6 méteres, 4 literes moorral szerelt full bôr, full extra autót, akkor nem veszitek meg mert Daihatsu?"

De nem ám! Viszont ha 4 méteres lenne, 6 literes motorral, akkor már elgondolkodnánk. :)

29 Palms 2009.07.03. 13:59:18

@Érdekes,

Semmi gond, legalább megvan ki vezet hazafelé. :)

uki 2009.07.03. 14:02:34

@Rocko-:
dereng hogy miért csinálta a toyota lexus márkát?

uki 2009.07.03. 14:10:44

2 hete láttam egy fehéret a tótoknál, nem estem hasra a formájától. tudom a dizájn szubjektív, de sztem sehol nincs egy mazda6 vagy accord formájától. (az eredeti szebb volt. ez olyan józan boci arcú, ahhoz képest)

Érdekes 2009.07.03. 14:12:02

@29 Palms: :D :D :D :D :D NAJÓ,legyen..viszont szeretek sportosan vezetni...az 1.6os betegágy nem ide való :D az álmom egy Brabus CLS 730/1320... ( le/nm :DDDDD )

Sanyi. · http://www.sopianaedeluxe.blog.hu 2009.07.03. 14:14:29

@uki: Nem mondod, hogy a kézmosás miatt??? :)

Vagy mert látták, hogy a Merci gyengébb?
Húú nemvágom, mindenki azt mondja jobb...

Rocko- 2009.07.03. 14:40:00

@Gee Halen: superb árlista, 6.3-ról indul.
www.skoda.hu/preis.php?B_ID=279
és ez ugye inkább van közelebb egy Spuerbhez, mint egy Octaviahoz. (minôségileg mindenképpen)

@uki: jah, mert hülye amcsik az elôítéleteik miatt nem vettek volna Toyotát, ezért kellett a Lexus.

29 Palms 2009.07.03. 14:43:36

@Érdekes,

Erről van szó, végre egy rendes válságautó. :)

3 gb 2009.07.03. 14:44:54

volt "szerencsém" új seat-ot vezetni, egy 10 éves audi jobb, kb. ennyit a seat-ról, sajnos a spanyoloknak nem csak az autóik, hanem a boraik is szarok!

Sanyi. · http://www.sopianaedeluxe.blog.hu 2009.07.03. 14:48:50

@3 gb: ...és basszameg a csizmáik hogy szorítanak!

uki 2009.07.03. 15:05:05

@Rocko-:
és itthon nem előítéletesek az emberek?
meg nem a névre mennek?
ne viccelj már.

Autószerető 2009.07.03. 15:25:37

VW Systems-nél divat lett a részletek összevágása.
Audi A4, Ibiza orral és Altea XL hátsó lámpával? Na és. Ez lett az Exeo.
Volt már Polo Classic A4-es hátsórésszel, Cordoba oldallal és Polo orral.
Az etalonnak beharangozott Golf VI: Sirocco orr és Touareg far.

Elkeserítő, hogy a konkurenciánál drágábban ilyen igénytelenségeket árulnak. Szerintem. :-)

gabor.gabor 2009.07.03. 15:42:21

@uki: biztos, h előítéletesek, de én is azt mondom, h ennyiért nem éri meg ez az autó. Miért fizessen vki egy 5 éves konstrukcióért 6 milliót ( ez még csak az alapár), amikor ennyiért már vadiúj középkategóriás autók is vannak.

Csak egy-két példa:

Mitsubishi Lancer alapára: 4.250.000 HUF
Toyota Avensis alapára: 5.265.000 HUF
Opel Insignia alapára: 6.050.000 HUF
Mazda 6 alapára: 6.200.000 HUF
Ford Mondeo: 6.300.000 HUF
Honda Accord alapára: 6.500.000 HUF

nahm ezek jobb ajánlatok mint egy 5 éves A4-es.

(jó mondjuk a Lancer 5 millió körül van mire annyit tud mint egy alap A4, de még akkor is -1 milla)

megháát... a megbízhatóság se mindegy, a Seatok ebben azért nemannyira remekelnek...

hensen 2009.07.03. 15:43:57

Jó, mert nekem ilyenem van, csak Audinak hívják :) Alkatrészfronton javulás várható :O
Viszont elég cikin néz ki, az ára elég sokkoló. PoHunál nagy ritkán tudnak normális áron kínálni bármit is. Tényleg röhejesek. Sajnos az osztrák vízfejet is nekünk kell fenntartani, ezért van ott Ausztria ahol....

hensen 2009.07.03. 15:54:27

Ja a másik oldalon meg azt írják, hogy tágas. Na az Audi nem volt az, ez akkor mitől lenne?

Innen kezdve tényleg csak flottáknak való

uki 2009.07.03. 15:55:22

@gabor.gabor:
persze hogy nem éri meg!
főleg itthon ahol az emberek nagy része a presztízsre megy. mindegy milyen szar csak négy karikát, propellert vagy csillagot toljon. (mielőtt nekiállnak háborogni, nem vitatom hogy van mögöttük minőség meg tartósság is)
ennyi pénzért megkapja eredetiben 2 évesen.

loláb 2009.07.03. 15:59:28

@Rocko-:
"és ha Seat akkor mi a szar van? marha jó ez a márkafetisizmus. Daihatsu gyártana egy 6 méteres, 4 literes moorral szerelt full bôr, full extra autót, akkor nem veszitek meg mert Daihatsu?"

Miért, a phaetont vették?

gabor.gabor 2009.07.03. 16:08:33

@uki: nem, nem a presztízs miatt nem éri meg, hanem mert ez egy 5 éves autó ugyanannyiért mint a vadonat új kategóriatársai. Ez kb. olyan, mint ha a Mitsubishi megvenné a kifutó Toyota Avensist rátenne egy Mitsu emblémát és elkezdené drágábban árulni, mint az új Avensis.
Sztem ennek az "átcímkézésnek" akkor lenne értelme, ha mondjuk legalább
1, de inkább 1.5 millióval alcsonyabb áron árulnák a konkurens típusoknál.

(amúgy én sem vagyok presztízsbuzi, kiskategóriás japán-magyarral járok.)

Rocko- 2009.07.03. 16:16:17

@uki: nem tagadom h így van. csak feleslegesen.

@gabor.gabor: "Miért fizessen vki egy 5 éves konstrukcióért 6 milliót ( ez még csak az alapár), amikor ennyiért már vadiúj középkategóriás autók is vannak."
mert hát azok nyilván tegnapról mára tervezték. hol a probléma az ötéves konstrukcióval? nézz meg egy Land Rover Defendert, 20 éve gyártják. hol a baj?

@hensen: "Alkatrészfronton javulás várható :O"
már ha vannak megegyezô alaktrészek.

@loláb: nem. mert hülyék.

gabor.gabor 2009.07.03. 16:08:33
"hanem mert ez egy 5 éves autó ugyanannyiért mint a vadonat új kategóriatársai."
igen, öt évig tárolják és/vagy nyúzzák, aztán van még képük ezért pénzt elkérni!
még ilyet!
ember, ez egy új autó, "null" kilométeresen.

"Sztem ennek az "átcímkézésnek" akkor lenne értelme, ha mondjuk legalább
1, de inkább 1.5 millióval alcsonyabb áron árulnák a konkurens típusoknál."
mirét kéne?
mi köze van a kettônek egymáshoz?

loláb 2009.07.03. 16:18:54

Ez az exeo egyébként kicsit kínai jellegű autó, náluk szokás az eggyel-kettővel ezelötti modellek vonalvezetését ellopva formatervezni.

uki 2009.07.03. 16:26:42

@gabor.gabor:
azért nem kell 5 évesnek lennie az a4-nek, hogy ugyanolyan árban legyen, de amúgy igazad van.
Ha már a Mitsu-t emlegeted akkor a gömbölyű (de szerettem ) colt/lancer páros született újjá a protonnál. (ha jól emlékszem olcsóbban)

uki 2009.07.03. 16:34:14

egyébként meg a piac majd eldönti, hogy ezen az áron fogják-e vásárolni. (itthon sztem nem)

ez olyan mint amikor a három francia kitalálja hogy felsőkategóriában meg akarja verni a németeket. (egyébként nem vagyok németautó fan)
otthon mindig érnek el sikereket, de franciaországon kívül nem nagyon. (talán a 607 a kivétel)
igen tudom, régen nagyon jó nagy autókat csináltak, de az az idő elmúlt. abból már nem lehet megélni. talán majd egyszer megint sikerülni fog.

ez kicsit olyan mint amikor a fiat németebb autót akart csinálni a golfnál a stilóval. mekkora bukás lett. marhaság ugyanolyat csinálni mint amit más úgyis jobban fog nálad. csinálja mindneki azt amiben jó. olaszok a dizájnban. nem is véletlenül lett lényehesen sikeresebb az új bravo ugyanazon a padlólemezen.

hmmm...de elkanyarodtam a témától :-)

Carfan 2009.07.03. 16:54:15

Hu vannak itt okosságok gazdagon:) Azért vegyük már figyelembe, hogy kis alku után kb 5-5.5M-ós alapáron egy prémiumautót kapunk. Dízelek is kb 6-6.5-ért fognak menni. Ennyi pénzért egy szép formájú, kiforott technikájú, kimagasló minőségű autót kap az ember, nem értem mi a felháborodás oka.

Funkerman 2009.07.03. 17:06:50

A négy karika jobban állt neki. Ez igy már nekem nem tûnik autógyártásnak.

PFace 2009.07.03. 17:16:24

Az elképzelés szerintem nem volt rossz, de megítélésem szerint még a magyarországi képviselet helyében is törekedtem volna egy 5 millió körüli (hovatovább picit alá belőtt) árnak. Ez a 6 m HUF a dízelváltozatnak lenne elfogadhato. Főleg úgy, hogy nem kellett súlyos eurómilliókat feleslegesen elkölteni platformtervezésre stb.
Pedig amikor megjelentek az első hírek azt hittem itt egy újabb skoda octavia koncepció.
Talán majd ha máshogy kezdenek a fejesek gondolkodni...

loláb 2009.07.03. 17:26:05

@Rocko-: Na ja, de ennek maximum egy bíróságon van szerepe.

Viszont az autó egy az egyben A4, ami nem csúnya, csak én speciel már unom az egyenline audikat nézni.

Danessz 2009.07.03. 17:44:58

@Carfan: Aha, egy tízéves 1.6-os motorral, 5 éves technológiával.

Carfan 2009.07.03. 17:48:44

@danesszka: Az a 10 éves motor szétüthetetlen. A "sz@r" 5 éves Audi technika meg bőven versenyképes ne aggódj.

Ph01 2009.07.03. 17:49:43

Azért gusztustalan amit müvel a Seat szerintem.EZ a kis összehasonlitás szerintem egyértelmüvé teszi a dolgot!!!Lóerőben,felszereltségben,minőségben mind jobbat tud a Skoda szerintem!!!!!
Az Exeo 2.0 CR TDI Style (csalafintán nem említették, hogy hány lóerővel) 7 539 000 Ft
Octavia 2.0 CR TDi DPF 2,0 l 6 170 LE 7 029 800,- Ft
Octavia 2.0 T FSI 2,0 l 6 200 LE 7 173 600,- Ft

Vágási Matyi 2009.07.03. 17:53:25

Ommm!
Egy-két, egészen biztosan véletlen elírás:
"1.8 TSI 120, ill. 160 lóerős verziója."
nem 1.4?
"igen, uraim, a bal egyben ülő hölgyek combja übereli ezt is, igazuk van"
jobbkormányos volt? :)

Amúgy korrekt a cikk.

Az autó is, mondjuk a puttonyos előtti Toledo jobban tetszik.
Akárcsak ugyanez A4-ként.
Sztem szebb, és nyilván olcsóbb is.
Csak nem új.

Jelenlegi A4 biztos jobb, bár ezt csak tesztek alapján állíthatom, hiszen még nem ültem benne.
A kilincse nem tetszik, viszont a sok helyen dícsért lábtér annál inkább.

Egyébként jól tudom, hogy konszernen belül mindig az Audi alá tartozott a Seat?

Carfan 2009.07.03. 17:56:43

@____hews: Az 1.8 TSI alapból 160 ló. biztosan készülni fog egy "lebutított" 120 lóerős kivitel.

Danessz 2009.07.03. 18:02:41

@Carfan: Szerintem meg nem fog készülni, mert van már nekik 1.4 es 122 lovas, akkor meg minek egy borzasztóan gyengének számító 1.8 120le?

Danessz 2009.07.03. 18:04:22

@Carfan: Lehet, hogy szétüthetetlen, de akkor is gyenge.

uki 2009.07.03. 18:04:24

@danesszka:
jah csak az 1.4-es nehezebb begányolni oda mint lejebb tekerni az a 1.8-ast.

Carfan 2009.07.03. 18:20:06

@danesszka: Csak az 1.4-hez elég sok mindent át kell építeni. Az 1.8ast lebutítani meg csak egy szoftvercsere. Például ezért. Az 1.6 meg lehet neked gyenge, de az átlag német nyugdíjasnak meg tökéletes. Pl tele a mobile.de 1.6os Passatokkal. Nem mondom, hogy rakéta, de kereslet van rá és ez a lényeg. Jó lenne túllátni a saját preferenciákon...

orbán cigány takarogggyyyyyy 2009.07.03. 18:23:12

Ha nem tetszik ne vegyetek ilyet,ennyi az egész!Különben is ebben az országba a fastra,aveo,stift,sx4,ilyenek kellenek ide 2,5-3 milla új autó,és a többi nem számít.


@loláb: "Viszont az autó egy az egyben A4, ami nem csúnya, csak én speciel már unom az egyenline audikat nézni."

Ezen akkorát nevettem,gondolom úgy hiszed,hogy a G astrád a formatervezés csúcsa

uki 2009.07.03. 18:33:31

@orbán cigány takarogggyyyyyy:
attól, hogy g astrája van még valaki unhatja a túlzásba vitt corporate face-t. pl sztem is gááz hogy szemből az ibiza kivételével szinte ugyanolyan az összes seat (jó a leon kicsit jobban felismehető) de a volvo ugyanez.

persze értem én hogy az iróniára gondoltál :-)

loláb 2009.07.03. 19:07:38

@orbán cigány takarogggyyyyyy: Nem, semmi ilyesmi meg sem fordult a fejemben.
Egy dologban viszont az a lesajnált G astra egész biztosan jobb, mint a te Q7-ed, és Passatod: létezik, és nem csak a neten hazudozok róla.

De nyugodtan szarozd le, kb annyira izgat a véleményed, mint egy Fekete Pákó koncert.

Apuci kis hülye fia...

Ciri 2009.07.03. 19:13:04

"Hu vannak itt okosságok gazdagon:) Azért vegyük már figyelembe, hogy kis alku után kb 5-5.5M-ós alapáron egy prémiumautót kapunk. Dízelek is kb 6-6.5-ért fognak menni."

Na végre leesett már valakinek egymillió kommentelő (és a cikkíró) között, hogy milyen a Pohu árképzése.

@danesszka:
"Szerintem meg nem fog készülni, mert van már nekik 1.4 es 122 lovas, akkor meg minek egy borzasztóan gyengének számító 1.8 120le?"

Szerintem meg már készült, nézz rá az új A4 belépőmotorjára: 1,8T 120 LE....

Ciri 2009.07.03. 19:17:31

@Carfan:

"Csak az 1.4-hez elég sok mindent át kell építeni. Az 1.8ast lebutítani meg csak egy szoftvercsere."

No meg turbócsere. :)

@danesszka:
"@Carfan: Lehet, hogy szétüthetetlen, de akkor is gyenge."

Ja, pontosan annyira gyenge ehhez a súlyhoz, mint a többi márka szívó 1,6-osa.

orbán cigány takarogggyyyyyy 2009.07.03. 19:20:12

@loláb: Ellehet jönni megnézni,én nem mesevilágban élek mint te!
G faszta a legjobb,ugyan már szánalmas vagy,és ezt te is tudod!

sandrew 2009.07.03. 19:22:16

Aki az itt megadott árakat elhiszi, az ne autót vegyen, hanem sárkányfüvet :-D

uki 2009.07.03. 19:29:30

azért a többieknél is lehet alkudni (főleg most) ha már ezzel szépítitek az árát. egyébként ommm is erre célzott amikor a flottát emlegette.

de hiába prémium az autó, ha az orrán S betű van és nem négy karika. persze lesz aki megveszi, mert vannak emberek akik nem szeretik a feltűnést, de a minőséget igen.
a f@sz írigíek meg úgyis csak a karikákat meg a csillagot ismerik. :-)

Ciri 2009.07.03. 19:51:07

Beszartok az új profilképemen !!

A címe: Sertésinfluenza :)))

Ciri 2009.07.03. 20:00:39

@uki:
Reggel kaptam, még most is ezen röhögök. :))

lapa · http://www.lapanet.hu 2009.07.03. 20:20:33

a napkollektor az nem termel elektomosságot. az napelem (photovoltaics), ami ebben van.

Bicskei Gábor 2009.07.03. 21:20:05

Gyerekek, ez a gép maximum Audiként volt a Mazda6, Accord, Avensis, Passat, Vectra, Laguna, 407, 3-as BMW stb. konkurenciája. Seatként, a mérete meg a presztízse miatt sajna eggyel lejjebb kell ereszkednie: Jetta, Octavia, Corolla és társai játszanak ebben a csapatban. Ha jól emléxem az előző A4 még Golf IV platformon készült, szóval a mérete alapján alsó-középkategória. A VW gruppe megint el akarja játszani a "VW Polo üdvözli az új Opel Astrát" fellengzős kampányát... Megpróbálja a középső csoportba írtani a kiscsoportos játékosát, csak azért hogy jót kaszáljon a 7 éves autóján. Adják 5 millióért, jól felszerelve és viszik mint a cukrot, a többi Seat presztízsét (és eladásait) is szépen növelve.

Ciri 2009.07.03. 21:36:01

@Bicskei Gábor:

"Ha jól emléxem az előző A4 még Golf IV platformon készült, szóval a mérete alapján alsó-középkategória."

Ezt akkor most még egyszer. :))

Carfan 2009.07.03. 21:59:43

@Ciri: Van akinek fáj gondolkodni. Könnyebb a hülyeséget fröcsögni sajnos.

Csontos Szigfrid 2009.07.03. 22:06:03

Nekem ez az autó nagyon tetszik! Utoljára akkor tetszett Seat, amikor a Cordoba megjelent.Még tetszett ezenkívül a 90-es évek végén készített Toledo is. Azóta ez az első Seat, ami tetszik.

Egy nagy baj van vele, az ára, amit már sokan mondtak előttem. Ennyi pénzért inkább Mitsubishi Lancer-t vennék én is.

Bicskei Gábor 2009.07.03. 22:23:36

@Ciri: Az előző A4 (tehát a Seat Exeo donorja) a 4-es Golf platformjára épült, tudtommal. Az pedig - ha a kategóriabesorolást jól vágom - alsó-középkategóriának felel meg.
Nekem nem fáj gondolkodni, csak csípi a szemem, hogy a VW gruppe egy jóval kisebb autót akar - már megint - a nagyobbakkal összehasonlítani, pusztán a kicsit borsos ára miatt.
Hiszen a cikkben említett konkurensek: Mazda6, Avensis - és akkor már soroljuk ide a Passatot is. Ezek egy kategóriával feljebb játszanak.

Bicskei Gábor 2009.07.03. 22:25:22

@Carfan: Ugye nem rám értetted?

Ez a kocsi, bármennyire is tagadja a Seat, a (régebbi) Toledo méltó utódja. De kérjük úgy is árazni!

Il mio nome è Nessuno (törölt) 2009.07.03. 23:16:01

Látom, mindenkinek sikerült lefikáznia az Exeo-t, aki még egy Seat árát sem bírná összerakni :)

ommm 2009.07.03. 23:34:57

PFace 2009.07.03. 17:16:24
Ha tudnád, mennyire közel vagy a lényeghez.
A gyártó ára 8,2-ről indult. Aztán az itteniek finman a tudtukra adták, hogy Mo.-on annyiért nem lehet Seatot eladni. Ennyit lehetett játszani az árral.

ommm 2009.07.03. 23:39:30

@____hews: 1.8. tuti valahol meg is van a fotó még a tervezett modellekről, motorokról

Dennis01 2009.07.04. 00:09:31

Itt Angliaban a legolcsobb Exeo a 143 pacis TDI motoros 5,805.536 forint kb atszamolva, ugyhogy szerintem az otthoni eleg borsos ar...

Dennis01 2009.07.04. 00:09:31

Itt Angliaban a legolcsobb Exeo a 143 pacis TDI motoros 5,805.536 forint kb atszamolva, ugyhogy szerintem az otthoni eleg borsos ar...

Rocko- 2009.07.04. 00:31:58

@loláb: "Na ja, de ennek maximum egy bíróságon van szerepe."
vagy annak, akinek tetszene a forma, de az Audi nem, viszont a Seatot izgalmasabbnak tartja.
"Viszont az autó egy az egyben A4, ami nem csúnya, csak én speciel már unom az egyenline audikat nézni."
na, ez már szubjektív, annak szabad lenni. :)

@Bicskei Gábor: "Seatként, a mérete meg a presztízse"
gondolod tervzéskor kimosták h összébbmenjen?

GYUSZI BACSI · http://www.fizetesem.com 2009.07.04. 01:16:04

szerintem elég jól átfazonírozták a kinézetét

kíváncsi vagyok, hogy a sok okoskodó közül hány jött volna rá hogy előző A4-es, ha nincs odaírva

D e n i e l 2009.07.04. 01:36:59

Fiúkák!

Némi méreti tény adat a rózsaszín ködhöz!

VW Jetta 2005:
Hossz 4554 mm
Szélesség 1781 mm
Magasság 1459 mm

Audi A4 2005:
Hossz 4550 mm
Szélesség 1780 mm
Magasság 1430 mm

Különbség igazából nincs méretben!
Árban viszont 2,5 M (1.6-nál)!!!!

Lehet Exeo-t meghosszabbították (4661mm), de a belseje változatlan (szélesség: 1771 mm, magasság: 1430 mm)!!!!
Jettában viszont hátul van lábtér rendesen :)
Miért is kellene fizetni 2 M-ért többet, ha Audit venne valaki :)))

A4 2008 megnőtt azóta méretben és árban (drágább mint a 3-as BMW).

Ezt az Exeo-t pedig meg kell etetni valakivel és valahogy csak vigyék mán :))

KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.07.04. 01:52:18

@Carfan: Anno a szívó 1.8-as is 125 lovat tudott terelgetni még az ezredforduló környékéig... 1.4 lesz az, "jóturbós" ;)

KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.07.04. 01:54:35

@Ciri: De minek ehhez a turbó?! Lásd eggyel feljebbi kommentemet. Nem szeretik a pénzt szórni a gyárak amúgy sem, főleg, ha turbó nélkül is megy a 120 hervadt lóerő.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.07.04. 01:58:55

@D e n i e l: Ennyiért nehéz lesz. Már csak a Skodát is elnézve, ami ugyan szintén elszaladt az árakban, de mégsem egy hétéves formaterv utórángása és még így is jelentősen olcsóbb...

KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.07.04. 02:05:34

@KuKori: Bár így elnézve ezek tényleg elég marhák, hogy az 1.8-as motort turbósan 120 lóerőre hülyítsék le. Csak minek?! Kb. rögzített lapátokkal lehet levenni annyira :D

en.wikipedia.org/wiki/Audi_A4

Az előbb említett 125 lovas a B5 motor felsorolásánál van, a mostani szarrá butított meg a vége felé. De még mindig nem értem, ettől függetlenül. Hol van a fejlődés?! Ami ment 15 éve turbó nélkül, az már csak turbóval megy mostanság? Pffff....

Ciri 2009.07.04. 05:26:53

@KuKori:

"De minek ehhez a turbó?! Lásd eggyel feljebbi kommentemet. Nem szeretik a pénzt szórni a gyárak amúgy sem, főleg, ha turbó nélkül is megy a 120 hervadt lóerő."

Minden kötözködés nélkül mondom, hogy ezt nem Te (vagy Én) döntöd el.Egy A4 testbe nem igazán illik 1,4-es motort rakni. Induló motorról van szó (316i), illetve arról, hogy a nyomatéka ennek a "hervadt" 120 lovas motornak még mindíg magasabb, mint az összes 1,8-as szívónak. Nem kellet egy teljesen új szívómotort tervezni, szar nyomatékkal, a másik pedig az, hogy az új A4-ben csak az árlista első sora miatt van ott, gyakorlatilag senki sem veszi.

Ciri 2009.07.04. 05:53:25

@D e n i e l:

"Miért is kellene fizetni 2 M-ért többet, ha Audit venne valaki"

Az aktuális A4 és Passat között(is) mindig ott van az a legalább 2milla különbözet mérettől függetlenül.Így volt régen is, így van most is.Az már más kérdés, hogy ez egy Exeo.

"A4 2008 megnőtt azóta méretben és árban (drágább mint a 3-as BMW)."

Ennek semmi köze a mérethez és nem is drágább. Amire összekonfigurálod a három német márka autóját, hasonló felszereltségre és az aktuális akciókat is hozzászámolod, szinte teljesen egyforma árat fogsz kapni. Erre kínosan ügyel mindenki.

A Jettát meg összehasonlítani az akkori A4-el (nem Exeo-val)elég vicces, mert még ha kisebb is, annyira jobb a Jettától, hogy egy lapon még csak említeni sem szabad a két autót.
Elég mindkettőn mondjuk levenni az ajtóborítást, látni fogod a felhasznált anyagokat, minőségbeli eltéréseket.(vagy csak szimplán rá kell nézni a műszerfalra) Nem véletlenül nem egy kategória, és ezt nem csak a méreten múlik.

Ciri 2009.07.04. 05:58:22

@D e n i e l:

"Némi méreti tény adat a rózsaszín ködhöz!"

Vegyél akkor SX4 szedánt. :)

uki 2009.07.04. 08:12:47

@KuKori:
azért a nyomatél mennyisége és leadásnak görbéje nem ugyanaz egy lóerőre ugyanolyan turbós én nem turbós autó között.(főleg egy kis tehetetlenségű turbóval)

@D e n i e l:
Lehet méretre ugyanakkorák, de azért a minőség meg az anyagok köszönőviszonyban sincsenek. (még úgy sem hogy a jetta is inkább felfelé lóg ki az átlagból)

Egyébként sztem jó cikk. Főleg ahhoz képest hogy egy hátsó kertes statikus bemutató. (ennél azért kicsit jobban is megerőltették volna a magukat a PoHu-nál. bár lehet örüljön a TC, hogy meghívták :-D )
Ezek a dumák jók:
"Majd jött a Leon, ahol már egy kézlegyintéssel letudtuk, majd az új Ibiza, de eddigre már nekünk kellett csíkokat szívnunk, hogy még érdekesnek találjuk. Egyszerűen kifújt, kifulladt az ötlet."

vagy ez:
"Különösen a Toledóval, ami szépen csendben a VW Gruppe lopakodójává nőtte ki magát. Olyannyira láthatatlan lett, hogy ha a Pentagon erre rádöbben, emberveszteség nélkül rendezte volna az iraki válságot. Idén júniusban (most) be is fejezték a gyártását, au revoir, gnóm!"

Vortex 2009.07.04. 08:38:23

A forma tetszik, max. 5 misiért az 1.6-os talán fogyna is.

Rocko- 2009.07.04. 09:59:40

@D e n i e l: haha, hülyén hangzik, de nem csak a méret a lényeg.
ott van még a forma és a beltér is.

Sword 2009.07.04. 10:03:12

Nem lenne ez rossz. Főleg ha többet alakítottak volna a kinézeten egy picit "latinosra" véve a figurát, hisz erről szólna a seat. VW a konzervatív vásárlóknak, seat a bevállalósabbaknak.
Persze az alap az jó, hisz kiforrott technológia, megbízható is valószínűleg és a seat embléma miatt talán azok is megveszik akiknek tetszik az audi minőség és forma de tudatalatt borzongnak a presztízstől és kopasz napszemüveges emberek sejlenek fel egy A6 kormánya mögött. :)
Szóval jó húzás csak nem túl eredeti...

Nores 2009.07.04. 10:52:38

Ha az aktuális A4-ből indulunk ki, akkor vegyünk egy A4 classicot, az mennyibe kerülne, nagyjából annyira lehet belőni az Exeót (presztízs lefelé, új dizájn felfelé húzza). Nagyon leegyszerűsítve.
Aztán még megnézhetjük, hogy egy új tervezésű, ekkora méretű Seat mennyibe kerülne - biztosan gyengébb mechanikával és technikával. Lehet, hogy ugyanennyit kérnének érte, hisz teljesen új tervezésű, és a cikkben felsorolt konkurensek árai is hasonlóak.

Adott a kérdés: jobb vétel az eggyel korábbi A4 technika, mint egy új tervezésű Seat nagyjából hasonló dizájnnal?

GGG77 2009.07.04. 10:55:33

Ennyiért ezt az ocsmányságot!?

loláb 2009.07.04. 11:02:00

@Rocko-: Szubjektív hát, egy másodpercig sem gondoltam, hogy a véleményem egyetemes igazság volna.
Egyébként én a seatot kedvelem, talán a leginkább a gruppe tömegmárkái közül. Azt sajnálom, hogy mostanában nem volt normális szedánjuk, és szerintem kár volt egy uncsi egyenaudit átrajzolva kihozni egy új modellt, mert így már most olyan az exeo, mintha már legalább három éves lenne.
De ha valakinek tetszik, vegye meg, használja boldogan, én ezt nem venném meg. De ez meg az én dolgom, amihez senkinek semmi köze.

D e n i e l 2009.07.04. 13:29:42

Természetesen tudom mit takar a prémium márka fogalom.
Audi A4 és Jetta esetében amik a karosszéria elemektől eltekintve szinte csavarra megegyeznek. A belső minőségi anyag felhasználás és kialakítás az ár különbség felhajtó ereje (azért meg lehet nézni a bézs belsős Jettát)! Ezt van aki megfizeti Audi A4 esetében, de egy Seatnál? Vagy már bekerült a prémium márkák közé innentől kezdve?

w a s d 2009.07.04. 13:39:19

Az A4 meg a Golf/Jetta közt azért van elég nagy különbség, pl. a motor sem egyformán áll bennük...

Rocko- 2009.07.04. 14:35:17

@Nores: imho ha egy totálisan új fejlesztés lenne, akkor még drágább lenne.

@loláb: "Azt sajnálom, hogy mostanában nem volt normális szedánjuk"
egyetértek, de inkább azt mondanám, h a Seatra jobban jellemző az egyenarculat, mint Audikra. kettőt elém raktál volna, elég nehezen tudtam volna megkülönböztetni.

"mert így már most olyan az exeo, mintha már legalább három éves lenne."
áá, dehogy, pont ezt az átrajzolás adott neki egy frissítést.

Vágási Matyi 2009.07.04. 14:42:30

@Carfan: @ommm: Igazatok van, hasraütésre írtam, bocs.
Utánanéztem, és már minden világos!

MogmondomZazOszintet 2009.07.04. 14:47:55

Ez egy viccautó. Akinek volt már A4-e tudja, hogy az az autó sem ért ennyit, ez a koppintás meg, aztán túrót sem... Az nem baj, ha egy márka átvesz egy minőségi autót és ráhúzza a saját image-t. Pl a Dacia Reanult 19 koprodukció estében tökéletes végeredmény született. De ez?! Hol illik ez az utazóvasaló formájú Seat-k image-be (amik alapból baromi csúnyák, közük nincs az autó formához)?! Ez egy szörnyszülött... A cikkíró valamit nagyon benézett. És ez az 1.6-os alapmotor egy hányinger egy ekkor autóhoz, még az 1.8T is majdnem kevés, ha nem tartják fordulaton úgy fullad le, mint a sz@r.

Carfan 2009.07.04. 14:55:47

@Bicskei Gábor: Hát nagyon rosszul tudod, mert a Golf 4 padlónak soha nem volt köze az A4-hez. Csak az A3 és a TT épült arra a platformra. De én az ilyen egyszerű gondolkodásra, hogy ami nagyobb jobb nem tudok mit mondani. Vegyél 1M-ért egy kiselejzetett Lincoln Town Car limuzint és te leszel a világ legboldogabb embere:D Egy autó értékét csak kis mértékben határozza meg a mérete, sokkal fontosabb az általa nyújtott minőség, extrák szolgáltatások stb. Pl a 3-as BMW is kategória egyik legjobb autója mégis szinte alsóközepes méretű. Különben meg nem tetszik nem kell megvenni. Ennyi

MogmondomZazOszintet 2009.07.04. 15:05:23

@Ciri: Ugye nem azt akarod mondani, hogy az ajtóborítás mögötti részből, és a műszerfal minőségi tényezőjéből le tudtad szűrni, hogy az Audi 2M-val többet ér, mint egy Jetta :D. Ez a vicc kategória. UA a két autó minősége, a haverom Passatja ugyan az a minőség, mint a másik haverom, Octaviája és az A4, csak az A4 műszerfala puhább, mint a Skodáé. A VW konszern a parasztvakítás nagymestere...

Carfan 2009.07.04. 15:14:59

@MogmondomZazOszintet: Persze biztosan ugyanazt tudja egy A4, mint egy Octavia. Köze nincs egymáshoz a kettőnek. Maximum annyi, hogy a Suzuki meg Dacia után szép autó mind a kettő:)

MogmondomZazOszintet 2009.07.04. 15:32:33

@Carfan: Rossz helyre nyúltál okostóni, nem élek egyikkel sem, de nem nézem le, akinek ilyen van. Te viszont egy tudatlan márkabuzi vagy, ráadásul úgy, hogy neked szerintem még Audid sem volt, velem ellentétben :D.

Carfan 2009.07.04. 15:39:07

@MogmondomZazOszintet: Szó sincs róla, hogy én lenézek bárkit is az autója miatt. Sőt márkabuzi se vagyok. De hogy egy A4 és egy Octavia ugyanolyan autó az baromság már bocs.

MogmondomZazOszintet 2009.07.04. 15:43:36

@Carfan: Nyilván nem ua, de ne próbáld elhitetni senkivel, hogy a két autó között 2M van. Mondd, hogy mik azok a nagy különbségek. Az EOS egy szörnyeteg, minden rációnak ellentmond. Se íze, se bűze, nem is tudom mi kell ahhoz, hogy valaki rágerjedjen. Hol van belőle az individualizmus, a mesteri munka, a fortély. Occso koppintás, az is a rosszabból való... Ezt inkább hagyjuk meg a japóknak

Carfan 2009.07.04. 15:43:43

@Carfan: De nem fogok ilyen hülyeségen vitázni. Vegyél csak Octaviát fele annyiért és reklámozd, mekkora üzletet kötöttél. Legfeljebb hülyének néznek:)

Carfan 2009.07.04. 15:45:07

@MogmondomZazOszintet: Ezt a gyárban eldöntik, hogy van-e rá kereslet vagy nincs. Nem a te és nem az én dolgom. Ha nem tetszik nem kell megvenni. Nem tudom mit kell itt ilyen hülyeségen fröcsögni.

Carfan 2009.07.04. 15:47:36

@MogmondomZazOszintet: A két autó között meg azért van 2M mert az egyik prémium a másik nem. Ilyen alapon semmi értelme egy márkás órának, mert a piaci Casio is mutatja az időt, nincs értelme fullos mobiloknak, mert lehet venni 10e Ft-ért is mobiltelefont. Sőt hülyeség a Pick szalámi is mert ott a Tecsogazdaságos. Ha van rá pénzed megveszed, he nem nem. Ennyi

Danessz 2009.07.04. 16:13:23

Ennyi írás után kicsit félve írom ide, hogy igazából marhára bejön ez a kocsi, de hiába bevált technika, ha ennyibe van. De ha 5,5 lenne az 1.6 alap akkor megérné.

MogmondomZazOszintet 2009.07.04. 16:18:00

@Carfan: Ez nem válasz, ez ostobaság. Ki gyártja a Skodát-, VW-t, Audit? Hány %-ban egyeznek meg az alkatrészek márkán belül? A motorizációban milyen különbségek vannak házon belül? Belsőstől tudom, hogy kevesebb, mint hinnéd ;) Nem a díszléc, a króm és a puha bőr teszi az autót autóvá.

Még egyszer mondom, tekints el attól, hogy az Audiban jobb minőségű anyagokat használtak fel az utastérben, mert ezek filléres dolgok...

MogmondomZazOszintet 2009.07.04. 16:19:25

@danesszka: Ne vedd meg az 1.6-s motort, mert egy nyúlós sz@r, úgy gyorsul, mint 1.0 Suzuki, se. És fogyaszt 10-12L városban.

MogmondomZazOszintet 2009.07.04. 16:21:43

@Carfan: Barátom neked nincs ki a négy kereked, Németországban az Octavia alap autó, a franciáknál meg a Dacia. Jó reggelt :D

Rocko- 2009.07.04. 16:23:22

@MogmondomZazOszintet: "UA a két autó minősége"
javaslom elolvasni a mai cikket a főoldalon.

Danessz 2009.07.04. 16:28:20

@MogmondomZazOszintet: Na, szerintem mondani se kell, hogy milyen autóm van, ami ugye 1.4 és erősebb mint az a ványatt 1.6. Galaxy tudod. :D

hensen 2009.07.04. 16:33:30

Figyuzzatok, ez nem 4 éves konstrukcó, hanem több mint 8!
Ezzel együtt imádom az Audit, de a Seat verzsön csapnivaló. Be kéne látni hogy az Audi konzervativ formavilága nehezen passzol a Seattal. Ha nem is lehetetlen, de ettől sokkal többet kellett volna dolgozni.

A házi virtuáltuningosok zsebretett kézzel különbet alkotnak. (ezt vegyétek kihívásnak :))

Amúgy tök égő hogy a Skoda tesó a Passat-Superb után önálló formát alkotott, (Más kérdés hogy az is csapnivaló formailag)addig a Seat azt használja amit más már elhasznált egyszer. Amúgy az egész Seat bűzlik az ellentmondásoktól, sose volt világos hogy mit akarnak. Egyszer sportosak akarnak lenni, aztán olcsók, aztán kiderül hogy egyiket se tudják megvalósítani. Aztán költséget faragnak, és ugyanott tartanak mint 20 éve.... Ellenben a Skoda fejlődött, nem egyszer felbosszantották anyát (VW) mert bármit tesznek a minőségben nem tudnak kevesebbet nyújtani, ja és nyereségesek.
Talán mindenki jobban járna ha a Seatot eladnák a franciáknak.

MogmondomZazOszintet 2009.07.04. 16:36:43

@hensen: Csoda történt, valaki ugyan úgy gondolja, mint én :D:D:D LOL

MogmondomZazOszintet 2009.07.04. 16:48:19

@Rocko-: Látom ám a parasztvakítást, nem is rossz, legalább már tudjuk mi kerül ennyibe :D, de ha autót akarsz látni el kell menned München-be, vagy Stuttgart-ba. Vicc, hogy manapság ugyan annyiért, vagy drágábban adják az Audit, mint a Mercit, vagy a BMW-t, amik fényévekkel jobb autók... Kérdezz meg egy németet, mikor venne Audit, ha megteheti, hogy a háromból válasszon :)

vmaast 2009.07.04. 17:50:16

@Carfan: Hm...azért a prémiumautó kifejezést nem hajigálnám annyira itt :)

SilverGhost 2009.07.04. 18:09:01

@ommm: Ommm, ez kurva jó poén volt:D:D

8,2 milla... Valaki megint nagyot lódított ott:D

hensen 2009.07.04. 18:51:24

Kedves Bicskei Gábor
A 4-es Golf platformján Audi A3, TT, Octavia, Leon, Toledo épült. Az A4-nek semmi köze nincs mindehhez. Az A4 platform rokonságban áll a Passattal és Superbbel, de óriási különbségek vannak ezek között is. A futómű 99%-ban egyezik, de az Audiban hosszában vannak a motorok, Passat-SuperB-ben keresztben. Az összkerékajtás módja is ezek szerint különbözik, az Audi Torsenes, a Passat Haldexes, emiatt az Audiban kevesebb a hely is. És minden ezekhez kapcsolódik, tehát a különbség a végére óriási, de attól még egy kaptafáról beszélünk.
De ha már itt tartunk, csak tudnám miért nem a Passat platformot vette át a Seat? Csak mert köztudott hogy az Audié drágább. Talán mert Skada tesó már levetette a régi Superbet?

MegmondomZazOszintet, örülök hogy nem kell magyaráznom a véleményemet, ami egyébként elég határozott mivel magam is egy B6-os Audi tulaj vagyok, ami egyébként nem lenne rosszab mint egy BMW-Mercedes, csak a VW vízfej nyomai lelhetőek fel benne. Amúgy szerencsére elég önálló a márka, de már Seat logóval nem kéne. Ha már a MB-BMW-Audi háromszögről beszélünk, általában az emberek sznobizmusa éppúgy döntésre bírja az embert mint a márka presztízse (Más kérdés hogy a kettő erősen gerjeszti egymást), illetve az ember szimpátiája. Csak hogy vitázzak is veled, Germániában nagyon egymás mellé vannak árazva, és semmivel sincs kevesebb Audiból az utakon mint a többiből

Rocko- 2009.07.04. 19:06:07

@MogmondomZazOszintet: megmagyaráznád h miért parasztvakítás?
elmondanád, milyen szempont alapján jobb a BMW v a Merci? van erre valami bizonyítékod?
"Kérdezz meg egy németet, mikor venne Audit, ha megteheti, hogy a háromból válasszon :)"
ha az tetszik neki. nem hiszem, h gépfegyverrel kényszerítenek bárkit is, h "HANS BAZMEG AUDIT VESZEL HA FENE FENÉT IS ESZIK, KELL AZ ELADÁSI MUTATÓ".
ha nem így lenne, akkor már csődbe ment volna a gyár.

MogmondomZazOszintet 2009.07.04. 19:26:26

@hensen: OK, igazad van, én Münchent és Stuttgartot ismerem elsősorban. Jó kocsi az Audi, de azért, tudod, hogy miről beszélek (VW ahogy mondtad, persze tudom, hogy az új BMW-k, Mercik is 10 éven belülre vannak gyártva):). Örömmel olvastam a szakmai hozzászólásodat, kár, hogy ebből kevés van, ezért is megy fel nálam a pumpa, mert nem az fejti ki a véleményét, aki ért hozzá. Mondjuk ez nálunk népbetegség.

MogmondomZazOszintet 2009.07.04. 19:32:58

@Rocko-: Nézd, NYE-ban az Audi sosem volt olyan prestige autó mint keleten... De mindegy. A BMW azért jobb, mert sportosabb, mivel erre van kifejlesztve, és szebb is, vagyis szebb volt míg mr Bangle be nem jött a képbe (ne gyere az RS-el, mert az megint egy másik tészta, én az alap autókról beszélek), a Merci ugye mint tudjuk meg kényelmesebb, és jobb minőségű mindennél, ami a földön létezik, meg hát azaz első számú kéjverda a világon. A prestige, az prestige, és abból az Audinak nem sok van, csak szeretné, de azt nagyon. Nem azt mondom, hogy az Audi nem jó, csak szerintem közelebb van némileg a VW-hez, mint a valódi prémiumhoz, érted?! Bocs, hogy nem vagyok olyan szakmai, mint Hensen, de én nem értek hozzá annyira, azért valamennyire mégis :)

MogmondomZazOszintet 2009.07.04. 19:45:07

@Rocko-:


Nézd csak meg az Audi történetét (ők is korán kezdték, de nem egyértelmű milyen irányban haladtak, még a Mercedes-sel is összeálltak, majd szétmentek), tulajdonképpen a komoly motorok gyártását a rallyban kezdték, otromba túlmotorizált, orr nehéz verdákkal indultak. Iszonyat nagy mellényúlásaik voltak, amikor a bajorok (1916. március 7-én Bajor Repülőgépgyárként), meg svábok (1871-ben alapította Karl Benz és 1890-ben Gottlieb Daimler
és Wilhelm Maybach) már rég a birodalmi rombolóikkal cirkáltak.

Az Audi tiszta ellentmondás (történelmileg), de rettentően jól meg van marketingelve a VW részéről, minőségben azonban bármennyire is azt akarja sugallni a média még mindig le vannak maradva. Apám alatt is széthullott darabjaira egy ilyen "csúcsgép". Míg Mercedesről ilyet nem hallottam még soha életemben...

Carfan 2009.07.04. 20:21:21

@MogmondomZazOszintet: És ki állította azt, hogy ez nem így van? Nem vetted be a gyógyszeredet vagy mi a probléma?:D Igen a VW csoporton belül vannak egymással nagyban egyező autók, pl Golf és A3. De az Octavianak és az A4-nek baromira nincs semmi köze egymáshoz. Az A4 motorkínálata pl szinte ott kezdődik, ahol az Octaviaé végetér. Vagy mutass már 3.0 TDI vagy 4.2 V8 Octaviat... Ha meg nem értesz hozzá legalább hülyeséget ne beszélj.
De annyiban igazad van, hogy autó mind a kettő és arra alkalmas, hogy eljusson A-ból B-be. Az Audinak magasabb a presztizse, valamivel jobb minőségű komfortosabb stb. Ennyi. Különben meg én sem vagyok oda az Audiért, mert ha már prémium akkor személy szerint inkább BMW vagy Mercedes, mint egy VW-hez közelebb álló autó.

MogmondomZazOszintet 2009.07.04. 20:58:39

@Carfan: nyugi, nálad 1000* jobban értek az autókhoz... Miről beszélsz te lipót, Wott ér véget, ahol az Audinál kezdődik" - idióta.

"Igen a VW csoporton belül vannak egymással nagyban egyező autók, pl Golf és A3. De az Octavianak és az A4-nek baromira nincs semmi köze egymáshoz' - idióta

Attól még, hogy golf padlólemezre épült az Octavia?! Attól még nem hasonlóak műszakilag?

"Vagy mutass már 3.0 TDI vagy 4.2 V8 Octaviat..." - idióta, a kocsik nem 3.0 köbcenti fölött kezdődnek

"De annyiban igazad van, hogy autó mind a kettő és arra alkalmas, hogy eljusson A-ból B-be" - idióta, erre a szinte nem megyek le, arra A-B-re a Dacia is megfelelő, de ez nem tartozik a témához.

- Audi=VW+csiri-biri zabszalma. VW=Skoda+csiri-biri zabszalma

- Csiri-biri zabszalma=marketing=parasztvakítás= puha műszerfal, díszléc a parasztnak, néha összkerékhajtás, és 1-2 gombóc tejszínhab a fagyira

KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.07.04. 20:58:45

@MogmondomZazOszintet: Az Audi nem rossz (tudom, te is ezt mondtad) és a bajoroknál pont ugyanannyi, ha nem több szaladgál, mint a Merci és BMW összesen.

Ezek ellenére fenntartom azt, hogy a 7-8-9 éves levetett technikát (ami nem rossz amúgy) Seat maszkkal elrondítani és "A4 Classic" áron adni nem hogy pofátlanság, hanem egyenesen röhejes. Tudni illik, egyszerűen nem hiszek a spanyolok minőségtartásában, hiszen nem Németországban lesz a gyártás, valamint azon a gyártósoron, amit az Audi lepasszolt, már néhány százezer darab Audi elkészült. Nem hinném, hogy ez már ugyanazt a minőséget tudja produkálni, hozzáadva a spanyolok legendás trehányságát mint "érték".

Valahol olyan ez nekem, mint a "mi autónk" pakisztáni gyártása az itthon leszerelt gépekkel. Most képzeld el, hogy mondjuk Maruti néven ismét azt árulnák 1.9 millióért. Nem lenne röhej?

Carfan 2009.07.04. 21:03:08

@MogmondomZazOszintet: Oké én beteg emberekkel nem veszekszem. Legyél boldog a marhaságaiddal viszonlátás

MogmondomZazOszintet 2009.07.04. 21:05:31

@Carfan: Kösz a "szakértelmet" :D jó estét neked is

Carfan 2009.07.04. 21:07:32

@MogmondomZazOszintet: Sajnos a te "szakértelmeddel" nem tudok versenyezni ez van. Aztán csak óvatosan a gumiszobában;)

MogmondomZazOszintet 2009.07.04. 21:16:47

@Carfan: Tapasztalatból beszélsz, mert akkor megfogadom?

MogmondomZazOszintet 2009.07.04. 21:19:40

@Carfan: na kösz nekem ennyi elég volt, majd ha megcáfolod azt, hogy a VW-k (Audistól) nem 90%-ban egyeznek meg alkatrészben, akkor beszélgetünk

D e n i e l 2009.07.04. 21:30:08

Szóval az Audinak sikerült beküzdenie magát a prémium márkák közé, talán az első A8 megjelenésekor kezdte el ezt a folyamatot. Elfogadottsága ebben a csoportban BMW-Mercedes után következik. BMW sportosság, Mercedes kényelem-minőség jegyét hangsúlyozza. Audi mindig lemaradásban lesz mivel a prémium márkák védjegye a hátsó kerék meghajtás is, kivéve még:Volvo, Lexus.
Az A4 Exeoba átdolgozása az ár figyelembe vételével prémuim babérokra tör, de szerintem ez rossz vicc :))
Keletre próbálnak valószínű építeni és a régi csalódott Seat rajongókra.
Nem tudom jó üzleti fogás lesz ebből vagy csak bukta??

Rocko- 2009.07.04. 21:44:00

@MogmondomZazOszintet: "Audi=VW+csiri-biri zabszalma. VW=Skoda+csiri-biri zabszalma"
na itt mutatkozik meg, h totálisan nem értesz hozzá.

@KuKori: "valamint azon a gyártósoron, amit az Audi lepasszolt, már néhány százezer darab Audi elkészült."
én se hiszem. azt se hiszem, hogy létezhet minőségnorma.
azt se hiszem, h kiküldenek egy Güntert, hogy figyelje a termelést. azt se hiszem, hogy lehet felújítani és karbantartni egy gyártósort.
"Tudni illik, egyszerűen nem hiszek a spanyolok minőségtartásában"
jajaja. azok meg a szar fos trehány húgyagyú magyarok TT-be meg R8-ba készítenek motorokat, tuti elbasszák mind.
most komolyan: nem tök mindegy, hogy hol készül valami, ha annak a minősége megüti az elvárt szintet?

KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.07.04. 22:16:27

@Rocko-: csak sajnos nem üti meg, legalábbis az eddigi tapasztalatok ezt mutatják (hadd ne soroljak a Merci Vito-n felül még példákat). A felújítás alatt új prés szerszámokat értesz? Mert akkor nem mondanám költséghatékony húzásnak ezt az "átadom az előző A4-et" című opuszt. Valahogy ez ilyen "Ezeknek?! Ennyiért?! Jójaz!" szagú dolog, de ezt meg is értem Audiéktól :) Én sem a spitzentechnik-et dobálnám át...

Az elvárt szint pedig nem az Audi minőség lesz, ebben nyugodtan fogadhatsz. Bár úriember biztosra nem fogad ;)

Rocko- 2009.07.04. 22:35:17

@MogmondomZazOszintet: "Nézd, NYE-ban az Audi sosem volt olyan prestige autó mint keleten..."
hát akkor mi volt?
"A BMW azért jobb, mert sportosabb, mivel erre van kifejlesztve"
ez igaz, a sportos vonalra megy rá, a Merci a luxusságra, az Audiban mindkettő megvan. viszont nincs elmaradva egyiktől se.
"A prestige, az prestige, és abból az Audinak nem sok van, csak szeretné, de azt nagyon."
akkor miért használják protokollemebrek és államfők? mindnek elbaszott ízlése lenne? a merci meg a bimmer jobb, de direkt csakazértis audit választanak, mert az rosszabb?
"csak szerintem közelebb van némileg a VW-hez, mint a valódi prémiumhoz, érted?!"
pont ezt a cikk mutatja be, h nem, adnak a minőségre, nem is keveset. hogy mást ne mondjak, az Audi előbb gyártott prémium autót, mint hogy a VW megszületett volna.

MogmondomZazOszintet 2009.07.04. 19:45:07
"tulajdonképpen a komoly motorok gyártását a rallyban kezdték"
a Typ c meg egy sufnituningos boyracerautó.

"Iszonyat nagy mellényúlásaik voltak"
pl?

"Az Audi tiszta ellentmondás (történelmileg)"
hányatott, de hol az ellentmondás?
"de rettentően jól meg van marketingelve a VW részéről"
két külön cég.
vagy mondjam azt, h az egyes BMW csak egy jól marketingelt Mini?
ne keverjük már a szezont.
"minőségben azonban bármennyire is azt akarja sugallni a média még mindig le vannak maradva."
elolvastad a mai cikket?
na meg, mi az h le vannak maradva? akkor miért úgy emlegetik őket, h a német triumvirátus? miért nem úgy, h a BMW, a Mercedes és a harmadik (izé?)
"Apám alatt is széthullott darabjaira egy ilyen "csúcsgép"."
szóval itt van a kutya elásva.
"Míg Mercedesről ilyet nem hallottam még soha életemben..."
hát ha esetleg megpróbálnád objektíven kezelni a dolgokat.

@KuKori: "csak sajnos nem üti meg, legalábbis az eddigi tapasztalatok ezt mutatják"
úú geccciii, előre látod, hogy a most bemutatott autó MAJD nem fogja megütni a mércét? jövő heti lottószámokat nem lehetne? ;)
"A felújítás alatt új prés szerszámokat értesz?"
bármi ami elkophat. nem tudom nálatok hogy működik a termelés, de gondolom az elromlott alaktrészt lecserélitek, aztán megy tovább a munka. teszem azt ha a nyomtatóból kifogyott a festék az irodában, akkor rendeltek hozzá új festéket, nem kidobjátok a gépet.
"Mert akkor nem mondanám költséghatékony húzásnak ezt az "átadom az előző A4-et" című opuszt."
hogyne lenne költséghatékony? már egy kész sort kapnak meg, aminek X%-át kell cserélni, nem pedig egy új sort, azaz 100%-ot hozni.

"Valahogy ez ilyen "Ezeknek?! Ennyiért?! Jójaz!" szagú dolog, de ezt meg is értem Audiéktól :)"
igen, mert az Audi, mint márka kifejezetten erről szól...

"Az elvárt szint pedig nem az Audi minőség lesz, ebben nyugodtan fogadhatsz. Bár úriember biztosra nem fogad ;)"
elmondanád, h miért éri meg egy gyárnak szart gyártani? még azt se mondhatod, h ennyire tömegterméket akarnak gyártani, a Seat se nem Skoda, se nem Suzuki.

Rocko- 2009.07.04. 22:41:30

@D e n i e l: "talán az első A8 megjelenésekor kezdte el ezt a folyamatot."
1979-ben. amikor megjelent az Audi 200-as, a 100-as jobban felszerelt változata.
"Audi mindig lemaradásban lesz mivel a prémium márkák védjegye a hátsó kerék meghajtás is, kivéve még:Volvo, Lexus."
tehát írtál kettőt, ami RWD, írtál kettőt ami (szerinted) FWD. és akkor ott az Audi, mi FWD és AWD. akkor kinek a mi a kiváltsága?
amúgy a prémium márkák védjegye nem a hátsó kerék hajtás, hanem minőség.

Aldo Moro 2009.07.04. 22:53:52

Egyrészt kurva drága a 2-es Golf motorjával, másrész röhej, hogy egy valamirevaló közepes dízel autóért (értem ezalatt a konkurenciát is) elkérnek 7 millát.

Aldo Moro 2009.07.04. 22:56:54

@redriot77: Valamiért tök egyetértek veled. Lehet rosszmájú vagyok?

Aldo Moro 2009.07.04. 22:59:33

@M@tek@: Az a baj, hogy mi Magyarországon élünk...

D e n i e l 2009.07.04. 23:50:41

@Rocko-: Igen Audi 100, 200 idején már kopogtatott a prémium szintbe, de szerintem A8 alu futőművel törte át ezt. Akkoriban úgyemlékszem elsőként alkalmazva sorozat gyártású autóban. Igazából onnan kezdték prémiumnak venni.

Prémium márka besorolásnak több ismérve van. Az egyik a hátsó kerék meghajtás, ami mára már nem annyira domináns, de igenis jelentősége van és a minőség és minőségi anyagok alkalmazása is bele tartozik ebbe. Van még más is ezen kívül egy példa: nincs face lift a gyártás idején (kb.8 év) esetleg egyszer minimális.
Termmészetesen vannak még prémium márkák, de nálunk Mercedes-BMW és Audi a trendi elfogadott.

Rocko- 2009.07.05. 00:24:53

@D e n i e l: na most kezdetről beszélünk vagy betörésről? :)
kezdeni a 200-assal kezdték, majd 90. aztán a szivar 200-zal folytatódott, abból lett a V8, ott már akarództak belépni a prémiumba, de nem vették komolyan. ami a latba nyomott nagyon az viszont valóban az A8 volt.

"Az egyik a hátsó kerék meghajtás, ami mára már nem annyira domináns"
inkább nem releváns. :)
"Van még más is ezen kívül egy példa: nincs face lift"
van. :)
totalcar.hu/tesztek/bmw730d09/
de.wikipedia.org/wiki/Audi_A8#Bauzeiten_.28Baujahre.29
csak értelmét nem látom, azon túl, h egyesek megtehetik, h 3 évente _kidobálják_ a kocsit.

MogmondomZazOszintet 2009.07.05. 01:03:43

@Rocko-: A szivarral betörtek a prémium kategóriába, na ne röhögtess öregem, ez most valami vicc?!

Azért használják állam- ill. kormányfők stb, mert a VW konszern ad flottakedvezményt, egy igazi prémiumgyártó ilyet soha nem tenne, bár vannak kivétlek. Szerinted azért jár a fél magyar hivatalnoki vezérbagázs Audival mert jó az ízlésük?! Na ne röhögtess. Occsóé, ezt kapják, a középvezetők meg VW-t ;)

Azért örülök, hogy még vannak olyanok, akik a TTC cikkeiből lesznek ilyen qrva okosok, azért alkalomadtán kérdezd meg a szerkesztőktől hányszor kapnának tesztautót, ha bármi elementáris erejű rosszat mernének róluk írni. Ébredj fel ember, mindenki a hülyeségeiddel foglalkozik - pedig menthetetlen vagy... UI. Majd a bayer haveromat megkérdezem miért van három BMW-je és miért nem akar venni egy nyomorult prestige Audit... :D

MogmondomZazOszintet 2009.07.05. 01:07:31

@MogmondomZazOszintet: Tudod milyen autókat gyártott akkor a Mercedes és a BMW, amikor az Audi "betört" a premium kategóriába a szivarral?! Hány szivart látsz ma az úton és hány akkori Mercedet, BMW-t, na ez, ennyit erről. Én már A8-t sem nagyon :D

KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.07.05. 01:08:56

@Rocko-:
"úú geccciii, előre látod, hogy a most bemutatott autó MAJD nem fogja megütni a mércét? jövő heti lottószámokat nem lehetne? ;)"

Kérném a kiváló spanyol minőséget bizonyító statisztikákat, irónia helyett ;) Amúgy az Audi mércét látatlanban megüti szerinted? Ha már viccelünk.

"bármi ami elkophat. nem tudom nálatok hogy működik a termelés, de gondolom az elromlott alaktrészt lecserélitek, aztán megy tovább a munka. teszem azt ha a nyomtatóból kifogyott a festék az irodában, akkor rendeltek hozzá új festéket, nem kidobjátok a gépet."

Egy prés szerszámot összehasonlítani egy festékpatronnal eléggé vicces példa. Eurómilliókról beszélgetünk, nem 15 euróról. Már csak azért is hibázik, mert sokszor van úgy, hogy olcsóbb egy új nyomtató (nem ipari és nem lézer), mint ha külön patronokat kéne venned.

"hogyne lenne költséghatékony? már egy kész sort kapnak meg, aminek X%-át kell cserélni, nem pedig egy új sort, azaz 100%-ot hozni."

Egy kész sor, amin lefutott pár tíz-százezer darab. Valóban az év ajánlata :D Mi az a pár cserélendő alkatrész (folyamatosan) és az a néhány prés elem egy kotta újhoz képest? :D Ha viszont még így is megéri, kéretik az általa préselt vacakokat ennek megfelelő áron kínálni. A Skodának érdekes módon megérte az Octavia 2.-höz új sort építtetni, mégis hajszálnyi 1-1.5 millió a különbség autónként. Nem a Seat javára. De biztosan ők a sík hülyék, a statisztika is ezt mutatja, meg a piaci részesedésük :)

"igen, mert az Audi, mint márka kifejezetten erről szól...
"

Igen, az Audit én is mint a jótékonyság fogalmát ismerem :) De mintha lett még volna ott egy mondat valami spitzentechnikről.

"elmondanád, h miért éri meg egy gyárnak szart gyártani? még azt se mondhatod, h ennyire tömegterméket akarnak gyártani, a Seat se nem Skoda, se nem Suzuki."

Nem szart, csak nem azt a minőségi szintet. Nagy különbség, ne mossunk össze dolgokat. Mellesleg a Seat mitől is kevésbé tömegtermék, mint pl. a Skoda? Erre úgy őszintén kíváncsi lennék, de hab nélkül és érvekkel alátámasztva.


"ez igaz, a sportos vonalra megy rá, a Merci a luxusságra, az Audiban mindkettő megvan. viszont nincs elmaradva egyiktől se."

Ezt azért még rágjuk át kicsit. Ülj bele egy aktuális Mercedesbe és nem szükséges több magyarázat. Ez nem azt jelenti, hogy az Audi nem egy remek autó, csak azért tegyük már helyére a dolgokat és ne hidd el azt a kulcstartós reklámot egy az egyben.

www.youtube.com/watch?v=350tD8E7htM

MogmondomZazOszintet 2009.07.05. 01:32:22

@KuKori: Hehe, én már megnéztem, ez az igazi parasztvakítás :D. Tudod mi a fura, hogy nekik bármit be lehet adni, még azt is elhiszik, hogy a Suzuki egy japán minőségi autó, és azt is, hogy egy Audi felér egy Mercedessel, ezért Németországban bitófát állítanának neki. A bayerische virtschaft-ot összemosni a sváb úri néppel, ez meredek :D

Ciri 2009.07.05. 08:08:54

@KuKori:
Mi történik akkor ha beleülünk egy aktuális Mercibe és Audiba?

Kifejtenéd?
Hab nélkül, tudod...

Il mio nome è Nessuno (törölt) 2009.07.05. 11:02:36

@KuKori: "Ezek ellenére fenntartom azt, hogy a 7-8-9 éves levetett technikát (ami nem rossz amúgy) Seat maszkkal elrondítani és "A4 Classic" áron adni nem hogy pofátlanság, hanem egyenesen röhejes."

Mitôl röhejes? Azok, akik anno nem tudták újonnan megvenni az aktuális Audit, most megvehetik az elôzô generációt, Seat logóval, olcsóbban. A vásárló jól jár, mert egy kiforrott platformra épült autót vesz, olcsón, és újan, nem kell széthajtott, lelakott autót vennie (próbáltál már használt Audit venni?). A gyártónak is talált pénz, mert a fejlesztés és a szerszámok árát már behozták. Mi a problémád? Hogy nincs rajta Audi-jel?

"Tudni illik, egyszerűen nem hiszek a spanyolok minőségtartásában"

Nem is kell, mert a minôséget a VAG ellenôrzi, nem a spanyolok.

Rocko- 2009.07.05. 11:39:46

@MogmondomZazOszintet: "A szivarral betörtek a prémium kategóriába, na ne röhögtess öregem, ez most valami vicc?!"
írtam ilyet?
"Occsóé, ezt kapják, a középvezetők meg VW-t ;)"
aha. ha ócsót akarnak, akkor miért nem VW meg Superb?
"Azért örülök, hogy még vannak olyanok, akik a TTC cikkeiből lesznek ilyen qrva okosok"
nem mondom, h kurva okos vagyok, és nem csak a TC a hírforrásom.
"Majd a bayer haveromat megkérdezem miért van három BMW-je és miért nem akar venni egy nyomorult prestige Audit... :D"
mert a BMW tetszik neki. ami nem is baj, csak kurvára nem tudom, h minek akarod ezt erőltetni.

MogmondomZazOszintet 2009.07.05. 01:07:31
javaslom, járj nyitott szemmel.

@KuKori:
"Kérném a kiváló spanyol minőséget bizonyító statisztikákat"
sajnos nem tudok olyanról statisztikát mutatni, ami most fog gyártani.
"Egy prés szerszámot összehasonlítani egy festékpatronnal eléggé vicces példa."
nyilván árban hasonlítottam össze, nyilván nekem ugyanannyi mindkettő. nézz még hülyének légy szíves.
véletlenül se a mechanizmus a lényeg.
"ne hidd el azt a kulcstartós reklámot egy az egyben."
pedig erről szól.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.07.05. 11:43:58

@Ciri: Csak hogy a tapasztalat meglegyen, hogy a "nem marad el semmiben tőle" állítás egyszerűen nem helytálló így. A beltér minősége az Audinál is kifogástalan szokott lenni, de azt a pluszt, kényelmet és különleges extrákat csak a Mercedesben fogod megtalálni. Az anyagválasztás pedig még inkább minőségi.

Olyan érzés körülbelül, mint egy egy bőr belsős gép a szövetkárpitozáshoz képest. Csak tapasztalati úton lehet a számottevő minőség érzetbeli különbségeket felfedezni.

@Il mio nome è Nessuno:

"A vásárló jól jár, mert egy kiforrott platformra épült autót vesz, olcsón, és újan, nem kell széthajtott, lelakott autót vennie"

Hát őszintén szólva örülnék, ha ilyet állíthatnék, hogy "olcsón", mert akkor nem kéne gondolkoznom egy autóvásárlásnál, azt jelentené, hogy tele vagyok, mint Nyikolaj tetűvel. Ámbár, ha ezt az árat nem sokallnám, akkor viszont simán az Audit venném - újonnan. Igaz, hogy 2 millióval drágább, de a legújabb (biztonsági, technikai és minőségi) fejlesztést kapom ennyiért. Nagyobb lábtérrel. Meg a presztízst. Új gyártósoron. Német gyártással. 1.8-as turbós benzinmotorral, nem az 1.6-os őskövülettel. Audi extrákkal.

Egyéb kérdés?

A "kiforrott platform" szép szinonima, ha ez megnyugtat valakit. Csak ennek megfelelő áron kéne bevezetni, nem 6 millióért.

Il mio nome è Nessuno (törölt) 2009.07.05. 11:44:44

@Rocko-: "sajnos nem tudok olyanról statisztikát mutatni, ami most fog gyártani."

Már gyártásban levôrôl sem fogsz látni, mert a hibastatisztika üzleti titok. Ezért sincs túl sok értelme "spanyol minôségrôl" vitatkozni (meg azért sem, mert a VAG adja a gyártási technológiát).

KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.07.05. 11:49:46

@Rocko-:

"sajnos nem tudok olyanról statisztikát mutatni, ami most fog gyártani."

Már gyártják, de nem is ez volt a kérdés. Ne terelj.

Az eddigi spanyol termékekről van szó. Hol vannak ők a statisztikákban és hol van az Audi (vagy akár a Skoda)? Piaci részesedés, megbízhatóság, stb.

"nyilván árban hasonlítottam össze, nyilván nekem ugyanannyi mindkettő. nézz még hülyének légy szíves.
véletlenül se a mechanizmus a lényeg."

A példa még így is több sebből vérzik. Semmi átfedés nincs a mechanizmussal.

Il mio nome è Nessuno (törölt) 2009.07.05. 12:04:42

@KuKori: "Ámbár, ha ezt az árat nem sokallnám, akkor viszont simán az Audit venném - újonnan. Igaz, hogy 2 millióval drágább"

A 2 millió nagyjából az az összeg, amit fog a gyártó a megspórolt fejlesztésen és a gyártósorokon - ezt továbbadják árelônyként a vásárlónak. Adnak ajándékba 2 misit (az egykori Audi-árhoz képest), te meg reklamálsz, hogy drága? Most ôszintén, mi a problémád?

Il mio nome è Nessuno (törölt) 2009.07.05. 12:05:55

@KuKori: "Az eddigi spanyol termékekről van szó. Hol vannak ők a statisztikákban és hol van az Audi (vagy akár a Skoda)? Piaci részesedés, megbízhatóság, stb."

Nem tudom, de te talán majd mutatsz egy ilyen statisztikát. Tudod, azt, amelyik alapján a véleményedet megalkottad.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.07.05. 12:32:25

@Il mio nome è Nessuno: A mostani Audi árhoz/felszereltséghez/mérethez/technológiához képest volt viszonyítva. Olvasd újra.

A gyártó spórolása pedig a legkevésbé sem érdekel, ha nem érvényesíti az árban.

Il mio nome è Nessuno (törölt) 2009.07.05. 12:40:30

@KuKori: "A mostani Audi árhoz/felszereltséghez/mérethez/technológiához képest volt viszonyítva."

Aha. Mert az elôzô Audi olcsóbb volt a maga idejében, nem?

"A gyártó spórolása pedig a legkevésbé sem érdekel, ha nem érvényesíti az árban."

A 2 misi az szerinted micsoda? Dísz?

KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.07.05. 14:31:10

@Il mio nome è Nessuno:

Szövegértelmezési gondjaid vannak, vagy olvasási nehézségek gyötörnek?

Egy ELŐZŐ GENERÁCIÓS A4 kópia autóról, SEAT gyártással beszélünk, ami CSAK 2 millióval olcsóbb a JELENLEGI, ÚJ _AUDINÁL_ , ami fényévekkel magasabb szintű technika és ingolstadti gyártás.

Leesett végre? Nem AUDI A4 CLASSIC 6 millióért, ingolstadti gyártással, hanem SEAT.

www.totalcar.hu/nepitelet/?op=itelet&cat_id=83059 2009.07.05. 14:40:13

MogmondomZazOszintet:

hííííbazzzzz...


Kukori:

Az Audi presztízsben és minőségben is (legalább) ugyanott tart, mint a Mercedes és BMW megfelelő modellvariánsa. Mondjuk sokakkal ellentétben nem csak képek és egy autószalonos beülés alapján tudok véleményt mondani... Aki nem így TAPASZTALJA, amellett igencsak elfutott a valóság, vagy csak elvakult.

Az egy régóta túlhaladott baromság, hogy a "Mercedes a kényelem, a BMW meg a sportosság". Bele kell ülni az új 7esbe (de mondhatnám a hosszított A8-ast is), és ámulni-bámulni, hogy milyen minőségi és kényelmes, semmivel sem rosszabb egy S-Classénál. Vezetni kell egy V8, V10es vagy V12es Audit, és akkor ízelítőt kap az ember belőle, hogy milyen is egy 2 tonnás luxuskocsival sportkocsikat tologatni, és szinte már hihetetlen kanyarsebességet elérni.

Régóta nem igaz, hogy a Mercedes sokkal minőségibb autót csinál a BMW-nél vagy az Audinál, ahogy az sem, hogy csak a BMW képes igazi sportos autót csinálni. Igencsak összeért ez a hármas, ahol már igazából az egyéni szimpátia dönt - persze ha valaki képes objektíven szemlélni a dolgokat.

Ciri 2009.07.05. 17:48:18

@KuKori:

"de azt a pluszt, kényelmet és különleges extrákat csak a Mercedesben fogod megtalálni."

De mit is?

"Csak tapasztalati úton lehet a számottevő minőség érzetbeli különbségeket felfedezni."

Ó, ez most komoly? :)))))
De mit is?
Tudod, hab nélkül..

loláb 2009.07.05. 18:35:10

@Il mio nome è Nessuno: A kommentelők jelentős részével ellentétben te mindig azt mondod, az új autó, új fejlesztés a legjobb. Biztonsági és kényelmi extrák, karosszériamerevség, mindez 10-12 év alatt gyakorlatilag egy generációt fejlődik.(Már ha jól értettelek eddig)

Tegyük fel, hogy igazad van ebben, akkor szerinted nem átk.rás egy 2004-ben bemutatott autó gyártósorán készített terméket átcimkézve újrahasznosítani?
A mindenki által emlegetett fejlesztési idővel számítva ezt az autót kb 2000 elött kezdték el fejleszteni. Lényegében véve ez az autó 9-10 éves konstrukció lehet (most, de ez már csak öregszik).

9-10 éves karosszériageometria, 9-10 éves passzív biztonság, olyan áron, amiért manapság új, 1-2 éves fejlesztésú középkategóriás autót adnak, amely a SZINTJÉN a legmodernebb fejlesztéseket, anyagokat, gyártástechnológiát tartalmazza.

Mindez braziliában, meg kínában elmegy, az másodlagos piac, oda jó az itt levetett gyártósor, de szerintem ez itt európában átverés.
Én úgy gondolom, európának kijár az, hogy egy aktuálisan bemutatott autótipusba egy gyár mindent beleadjon, és ne azzal oldja meg a "kötelező" fejlesztést hogy újrahasznosít egy tíz éves autót. (Kötelező...lóf.szt kötelező, nem az egyszeri autóvásárlók akartak két évente faceliftet, öt évente vadi új modelleket. Persze húsz év alatt hozzászokott európa, mostmár valóban kötelező a frissítés.)

Erről mi a véleményed?

KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.07.05. 18:55:59

@Ciri: de komolyra fordítva néhány példa csak a C klasse-ból:

-Intelligens világítási rendszer
-Automatikusan elsötétülő belső ÉS külső tükör
-Eső esetén automatikusan záródó tetőablak
-Beépített gyerekülés
-Automatikus gyerekülés felismerés

és még számtalan apróság, hadd ne másoljam át a teljes listát, jó? :)

Rocko- 2009.07.05. 19:25:40

@loláb: "Tegyük fel, hogy igazad van ebben, akkor szerinted nem átk.rás egy 2004-ben bemutatott autó gyártósorán készített terméket átcimkézve újrahasznosítani?"
miért lenen átkúrás? nem tagadták, h az előző A4-ből van. ha valamit mismásolnának, az lenne az átkúrás. amúgy meg mi a gond az újrahasznosítással, mindenhol ezen megy a hiszti, most alkalmazzák is, nem kis méretekben, most ez a nem jó?
"Lényegében véve ez az autó 9-10 éves konstrukció lehet (most, de ez már csak öregszik)."
az ember meg 28 000 éves. na és?
amúgy pár dolgot nem lehet, de aktív biztonságot, felszereltséget lehet belerakni. és még úgyis fejlettebb lenne, mint pár mai autó.
kimondva (h elindítam a fika lavniát) miben ülnél balesetkor? egy ilyen 12 éves konstrukcióban v egy új, pár éves fejlesztésű swiftben?

loláb 2009.07.05. 19:48:11

@Rocko-:
"miben ülnél balesetkor? egy ilyen 12 éves konstrukcióban v egy új, pár éves fejlesztésű swiftben?"

Mivel tanultam annó az ütközés kinematikáját, ezért ebben. De ha már választani kéne, hogy egy új megane-ban, vagy ebben, akkor szemrebbenés nélkül a megane-t választanám.

"az ember meg 28 000 éves. na és?"
És a mai ember ugyanaz, mint a 28000 évvel ezelötti?

".miért lenen átkúrás? nem tagadták, h az előző A4-ből van."
Rosszul fogalmaztam, nem átkúrás, hanem igénytelenség. Mire gondolok: Az európai tömeggyártók többségének európa a legfontosabb piaca. Ennek a kitüntetett szerepnek köszönhető, hogy itt öt-hat évente modellváltások vannak, amikor az adott tipusba beletesznek mindent, ami abban a kategóriában akkor elérhető. Minden autógyártó tudatosan készül erre, gyakorlatilag minden modellváltással jobbak, többek lesznek az autók. Erre a seat fogja, és úgy oldja meg a lassan csereéretté váló toledo-t, hogy a 2008-ban leszerelt audi szerszámokat kamionra pakolja, átcuccolja spanyolországba, kicsit belepiszkál a külső dizájnba, kicsit jobban a belsőbe, azt mehet. (Természetesen ez csak egyszerűsítése a folyamatnak, mégha a konkrét megvalósítás ennél lényegesen bonyolultabb is, a lényege ez). Azaz megoldja az elvárt új modell elkészítését a lehető legolcsóbban, amolyan "Ezeknek jó lesz ez is" filózófia alapon. De ez szerintem (és ez a lényeg, hogy szerintem) a fogyasztók lenézése, komolytalan kezelése.

De egyáltalán nem biztos hogy igazam van.

Nores 2009.07.05. 20:03:27

Én meg azt mondom, ami 6-8 éve jó volt Audinak, az jó ma Seatnak :)

Balazs5 2009.07.05. 20:23:04

Béna lett ezekkel az első lámpákkal a régi Audi. A belseje szép.

Il mio nome è Nessuno (törölt) 2009.07.06. 02:10:05

@loláb: "Tegyük fel, hogy igazad van ebben, akkor szerinted nem átk.rás egy 2004-ben bemutatott autó gyártósorán készített terméket átcimkézve újrahasznosítani?"

Miért lenne átkúrás? Senki nem állítja, hogy ez egy vadiúj fejlesztés. Ellenkezôleg, messzirôl látszik rajta, hogy ez egy budget termék.

"A mindenki által emlegetett fejlesztési idővel számítva ezt az autót kb 2000 elött kezdték el fejleszteni. Lényegében véve ez az autó 9-10 éves konstrukció lehet (most, de ez már csak öregszik)."

De nem. Tudomásom szerint az Audi A4 B7-re épül (2005-2008). 2002 táján indulhatott a fejlesztés, és tavaly még gyártották. Innentôl kezdve mindenki maga dönti el, hogy ez neki elég friss-e, vagy sem.

"9-10 éves karosszériageometria, 9-10 éves passzív biztonság"

Ha így lenne, tényleg erôsen meggondolandó vétel lenne. De ennyire nem elavult.

"olyan áron, amiért manapság új, 1-2 éves fejlesztésú középkategóriás autót adnak, amely a SZINTJÉN a legmodernebb fejlesztéseket, anyagokat, gyártástechnológiát tartalmazza."

Tiszta sor, én is ezt választanám. De vannak, akiknek a nullkilométeres autó a mozijuk - plusz 2 misijük meg nincs. Húsz forint is sok, ha nincs, sokaknak lesz ez vonzó vétel, hidd el.

Il mio nome è Nessuno (törölt) 2009.07.06. 02:26:00

@KuKori: "-Intelligens világítási rendszer"

Opel, Adaptive Front Lighting

"-Automatikusan elsötétülő belső ÉS külső tükör"

Ez már 98ban volt az E38ban.

"-Eső esetén automatikusan záródó tetőablak"

Nem tudom, hányan kínálnak alapból komfortzárási funkciót a tetôablakhoz, de pl az Opelnál is megoldható:
www.opel-problemforum.de/faq/attachments/72/Anschluss%20Schiebedachmotor%20bis%20MJ2000.jpg

"-Beépített gyerekülés"

Ez már 1990ben volt az E36ban, a hátsó ülésbôl lehetett 2 gyerekülés hajtogatni:
www.bmw-syndikat.de/cgi-bin/bmwuploaded/magge30/bmw%20und%20ebay%20052.jpg

"-Automatikus gyerekülés felismerés"

Ez sem nóvum, és csak transzponderrel szerelt gyerekülésekkel mûködik.

"és még számtalan apróság, hadd ne másoljam át a teljes listát, jó?"

Pedig nyugodtan. A Benz-nek rengeteg jelentôs innovációja volt, de ezek pont nem azok.

megint 2009.07.06. 02:26:48

Kukori, írd már le, hogy miben minőségibb jelenleg egy Merci belső mint egy Audi? Szerintem te még nem próbáltad ki mind a kettőt, kicsit csalődni fogsz a mostani merci belsőktől, méltatlanok sztem a névhez, bmw sportos ez igaz, de ahogy kinéznek a mostani dolgok pl az m3 semmivel nem gyorsabb mint az rs4, pluszz egy kitűnő R8 sportautót is összedobtak, szal nincsenek itt már nagy különbségek.

vmaast 2009.07.06. 02:29:28

@D e n i e l:

Ezt a két butaságot hol olvastad?

KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.07.06. 02:44:45

@Il mio nome è Nessuno: Mégsem rendelhetők Audi A4-hez. Erről ennyit. A BMW-s és Opeles példák csak nekem sántítanak? :D Ha már ugye Audiról van szó.

@megint: Nem sportmodellekről beszélünk.

Ciri 2009.07.06. 06:02:14

@KuKori:
Keresgess még abban a konfigurátorban egy picit "tapasztalati úton". :)

Béke.

loláb 2009.07.06. 08:21:10

@Il mio nome è Nessuno:

"Ellenkezôleg, messzirôl látszik rajta, hogy ez egy budget termék."
Én, (ez gondolom nem meglepő) pártolandó gondolatnak tartom a régi modellek "Classic"-ként való forgalmazását. Az autó árából kikerülnek a fejlesztés költségei a rendes modellciklus alatt, lehet olcsón viszonyalag jó, de legfőképpen új autót adni az embereknek. Egy szót nem szólok, ha A4 classicként tovább forgalmazzák ezt az autót, akinek a modern kell, az megveszi az újat, aki meg csak audit akar, az megveszi a budget a4-et minusz két misiért.
De ez más. Én nem várom el (igen, elvárás, a seat talán az egyetlen VAG-os autómárka, amit vennék, lehet hogy venni fogok következőnek. Ez ettől nem változik meg, de sajnálom, hogy ennyire fantáziátlanok) egy seat-tól, hogy audi legyen, azt várom el, hogy fejlesszen, járja a saját útját, és abban újítson időről időre. Ebben a hozzászólásomban: loláb 2009.07.05. 19:48:11 leírtam mi a bajom ezzel. És még annyi, hogy aki nem szereti a vw-éket, annak a legfőbb érve az, hogy "dehát az a3 átcimkézett golf, a golf pedig átcimkézett octavia". Ami szerintem egy baromság, miért ne lehetne a szinergiákat kihasználni, ha mindeközben minden márka jól elkülöníthetően saját arculattal rendelkezik. Ez most, én úgy érzem sérült. Egy seat ne legyen audi, egy seat legyen seat, és képes legyen annyira gyökereset változni, mint pl a legutóbbi toledo.

"De ennyire nem elavult."
Mostmég. Gyártásban tartják mondjuk öt évig, és akkor nézd meg majd a különbségeket. Az előző a4 tavaly 34 pontot kapott az ENCAP-on, az új mgane 37-et. Ez a különbség kissebb már nem lesz, nőni esetleg nőhet, korántsem biztos, hogy a seat megkapja azokat az anyagokat, amikből az audit építették.

"De vannak, akiknek a nullkilométeres autó a mozijuk - plusz 2 misijük meg nincs."
Naná ez egyértelmű. Azon az áron, ami erről az autóról sejtető (5-6 millió körül) vannak a konkurencia hasonló autói. Nekik belefért, hogy öt-6 évente fejlesszenek, és lépést tartsanak a korral? Ez az autó sosem lesz astra classic, hogy a szarért-hugyért újautó érzést adja az embereknek, még mindig 5-6 millióról beszélünk. Az szvsz egy budget autóért sok.

w a s d 2009.07.06. 11:00:41

@MogmondomZazOszintet:
Nekem meg úgy tűnik, hogy több fut errefelé az utakon öreg A8- ból, mint korabeli 7- esből vagy S osztályosból.


Amúgy már az első Toledo is tudomásom szerint nagyban Golf 2 alapokra épült. Az akkor egy ~2x ilyen öreg konstrukció volt.

Il mio nome è Nessuno (törölt) 2009.07.06. 12:04:00

@loláb: Ezt a Classic-mutatványt csak az alsókategóriás autóknál szokták eljátszani. 206ost lehetett kapni 207tel párhuzamosan, 188as Puntót árulták/árulják holott már rég itt a 199, 1-es Golfot meg valami 2-3 évvel ezelôttig lehetett kapni Dél-Afrikában. Ha bemész egy prémiummárka szalonjába, és kiválasztasz egy tetszôleges új autót, mindig a legújabb technikát kapod, abba az imázsba nem fér bele a classic. Ezért árulják ki az ilyen cuccokat egy alacsonyabban pozicionált márkanév alatt.

Hasonlatodra visszatérve hadd kérdezzek vissza: miért akarsz új Seat-ot? Miért nem inkább használt VW-t? ;)

Il mio nome è Nessuno (törölt) 2009.07.06. 12:05:47

@loláb: "még mindig 5-6 millióról beszélünk. Az szvsz egy budget autóért sok."

Egy szám önmagában lófaszt nem jelent. Elmész, kipróbálod az Exeo-t, megnézed mi mindent kapsz, milyen minôségben, aztán megnézed, máshol ugyanezért mennyit kérnek. Ezután lehet eldönteni, sok-e.

loláb 2009.07.06. 12:30:07

"egy prémiummárka szalonjába, és kiválasztasz egy tetszôleges új autót, mindig a legújabb technikát kapod, abba az imázsba nem fér bele a classic"

Igen, ezt gondoltam. Nekem ezzel a konkrét autóval különösebb bajom nincs. Ha vw-ként, vagy skodaként jelenik meg, egy szót sem szólok, mert azok a márkák nem izgatnak. De a seatot szeretem, elég sok ismerősömnek van, és mindenki elégedett vele. (Ráadásul fontolgatok egy autócserét, ezt a méretkategóriát, 2 liter körüli dízelmotorral (sporvitorlás vontatáshoz). De ezt az autót biztos nem fogom megvenni, mert nem akarok audit, audiként sem, de seat jelvénnyel főleg. Ellenben a seat új középkategóriás autója (ha viszi a korábbi évek image-ét) az érdeklődésemre számot tarthatott volna.

"Egy szám önmagában lófaszt nem jelent"
De, annyit jelent, hogy kb bármelyik hasonlóan pozicionált autómárka hasonló méretű, teljesítményű autója kijön ebből az árból. Új fejlesztések, önálló márkaarculat, kb minden konkurens egy-másfél éven belül megújult, vagy meg fog újulni. Ez viszont egy régebbi modell, kb ugyanazon az áron, mint a többiek. Ennek az autónak -szerintem- akkor lenne létjogosultsága, ha kb 15-20%-kal olcsóbb lenne, mint a kategória átlag.

Ettől függetlenül persze könnyen előfordulhat, hogy zajos piaci sikert arat. Végül is az audi népszerű autó, én biztosan nem veszem meg, de lehet, hogy más igen.
A legfőbb bajom vele a fantáziátlanság. Ami a seatra az utolsó hat-nyolc évben egyáltalán nem volt jellemző.

Il mio nome è Nessuno (törölt) 2009.07.06. 12:58:54

@loláb: "Ha vw-ként, vagy skodaként jelenik meg, egy szót sem szólok, mert azok a márkák nem izgatnak. De a seatot szeretem"

Rögtön gondoltam, hogy innen fúj a szél ;)
Viszont még mindig nem értem, mi a gond. A kategóriákkal jobb Audi technikát megveheted a neked tetszô Seat logóval.

"De, annyit jelent, hogy kb bármelyik hasonlóan pozicionált autómárka hasonló méretű, teljesítményű autója kijön ebből az árból."

De az nem Audi light ;)
Sokan fogják emiatt választani, hidd el.
Mint ahogy a Skodát is a VW miatt veszik.

"Ez viszont egy régebbi modell, kb ugyanazon az áron, mint a többiek."

De nem, ez egy átcímkézett A4. Abból a kategóriából nem kapsz semmit ennyiért.

loláb 2009.07.06. 13:19:39

"De nem, ez egy átcímkézett A4"
Biztos? Merthogy ugye a skoda is csak átcimkézett vw. Legalábbis ezt mondják a tudatlanok. Ti erre mindig azzal érveltek, hogy nézzék meg pl a rezgésscsillapítást, ott kijön az áreltérés, skoda-vw szinten is. Akkor egy seat-audi között miért lenne másképp?
Nem láttam még belülröl ezt az autót, szétszedve meg főleg, de őszintén szólva marhára meg lennék lepve, ha ez egy A4 light lenne. Úgy lesz átcímkézett A4, ahogy az octavia átcimkézett golf.

" Abból a kategóriából nem kapsz semmit ennyiért."
Valószinüleg. De aki seatot akart, az nem audit akart venni, hanem seatot. Konkurens esetleg a renault, a mazda, a citroen, de semmi esetre sem az audi. Úgy pedig főleg nem (és nekem erre erős a gyanúm), hogy ez az autó úgy lesz audi, ahogy az az árba belefér. Azaz sehogy, hiszen nem a 4 karika miatt fizetik a 40-50% pluszt.

"Viszont még mindig nem értem, mi a gond."
Ez egy fantáziátlan megoldása a kötelező fejlesztésnek. Ez a gondom NEKEM.

"Rögtön gondoltam, hogy innen fúj a szél ;)"
Naná, szubjektív vagyok, ezt nem is tagadom. Ez ráadásul véletlenül pont érint is kicsit. Ha porsche-lamborghini, vagy Dacia-Renault összemosásról lenne szó, az nem különösebben izgatna.

Il mio nome è Nessuno (törölt) 2009.07.06. 20:31:53

@loláb: "Biztos?"

Nem láttam magát az autót, amit eddig látni belôle (hogy pl még csak az ajtókat sem változtatták meg), az alapján elég valószínû. Kérdés, cseréltek-e benne valamit olcsóbb megoldásra, ha elérhetô lesz, meglátjuk. (Ettôl lesz "light".)

"Merthogy ugye a skoda is csak átcimkézett vw."

Nem, ott tényleg nagyságrendbeli különbségek vannak. Vannak persze közös platformok (mind fizikai padlólemezt, mind a fedélzeti elektronikát tekintve), de alapvetôen más minôségû, árfekvésû, és vezetési karakterisztikájú autókról van szó.

"Ez egy fantáziátlan megoldása a kötelező fejlesztésnek."

Nem, a fejlôdés ettôl függetlenül megy tovább, nem "tartottak szünetet" emiatt. Én az Exeo-t inkább egy olyan Sonderedition-nak tekintem, ami egy kicsit felkavarja az iszapot a Seat háza táján. El is megyek kipróbálni, ha lesz idôm. Szerintem pofás, és a technika újrahasznosítását is jó ötletnek tartom.
(Minôségre is jobb lesz talán, mint a többi Seat, persze ez csak feltételezés.)

Il mio nome è Nessuno (törölt) 2009.07.06. 20:39:30

@F/: Évek óta le akarják cserélni, a jelek szerint még nem sikerült. A bogarat is nehéz volt kinyírni Mexikóban, a kispénzû piacokon gondolom nem olyan egyszerû a modellváltás, ragaszkodnak ahhoz, amihez van olcsón alkatrész.

Il mio nome è Nessuno (törölt) 2009.07.06. 20:53:03

@loláb: "Akkor egy seat-audi között miért lenne másképp?"

Van akkora minôségbeli különbség 2 Audi-generáció között, hogy ne kelljen sokat "rontani" rajta, hogy Seat-ként lehessen eladni. Ha semmit nem vettek volna ki / spóroltak volna belôle, akkor is bôven meglenne az aktuális A4 elônye az Exeo-hoz képest.

Il mio nome è Nessuno (törölt) 2009.07.06. 20:56:35

@KuKori: "Mégsem rendelhetők Audi A4-hez."

Nem ez volt az eredeti állítás. Hanem ez:

"de azt a pluszt, kényelmet és különleges extrákat csak a Mercedesben fogod megtalálni."

Ez meg ugye nem igaz.

loláb 2009.07.06. 21:40:25

@Il mio nome è Nessuno: Én nem bánnám, ha a Toledo vonalon mennének tovább. Eleinte marhára nem tetszett, de megszoktam, és egy különleges szinfolt volt a gruppe egysíkú autói között. Ha lesz folytatása annak is, akkor elfér az Exeo is, ha viszont ez a folytatás, az viszont kár lenne.

"...Van akkora minôségbeli különbség 2 Audi-generáció között..."
Oké, ez tiszta. De ha nem rontanak, akkor viszont könnyen előfordulhat, hogy az exeo minőségibb lesz, mint az aktuális passat (ami kb egykorú a leváltott A4-gyel, tehát egész biztos nem jobb).
Márpedig a seat árban egyértelműen a vw alá van pozicionálva (még ez is, pedig ez nem olcsó, de listaáron olcsóbb, mint hasonló passat), faramuci helyzet lenne, ha minőségben pedig főlé lőnének a "das auto"-nak.

Én ezért gondolom, hogy rontanak rajta. És úgy viszont ennek az autónak az értelme, az "audi lightság" kérdőjeleződik meg.

D e n i e l 2009.07.06. 22:34:57

Nem kell ezen ennyit rágódni!
Ha elolvasnák ezeket a kommenteket a valódi döntéshozók biztosan jókat röhögnének az eszme futtatásokon!!!

A Seat-nak kellett már egy Toledo után pótlás. A Toledo nevet lejáratták a legutolsóval :) Ezért ezt meg kellett változtani és Exeo lett.
Jelenlegi válságos helyzetben új fejlesztés kockázatos. Ezért a legegyszerűbben áttolták az A4-et nekik face lift-tel mert az legalább 4 ajtós. Rájöttek, hogy emberek nem fognak egyterűeket venni csak. Seat-ot szinte ilyen stílusra állították be. Össsze szerelés és beszállítói kör áttevődik spanyolba (minőség és ár elképzelhető).
Vevőkör megnyugszik, "Én tulajdonképpen Audit veszek" :)))
Tudomásom szerint a Skodákba előző technológiás levetett VW cuccok kerülnek (pl.futómű). Lám mennyien veszik és nem rágódnak, mert azt mondják VW színvonal. Sajnos nem, de ez kit zavar: SENKIT.
süti beállítások módosítása