Éljen az autó! De meddig?

Vacak tervezés, tervezett vacakok

  2009. július 01. - Gulyás G Címkék: vélemény

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Megúszható a bünti a harmincas táblánál!
2011-11-29 17:22:00

Hiba a mátrixban – gondoltam először, mert más ésszerű magyarázat hirtelen nem jutott eszembe, mikor

Injektor és szeneslapát
2011-07-21 06:00:00

– Melegszik a főtengelycsapágy! – Kenünk, vagy állítunk? – Állítunk! – 30-32-es kulcs, pajszer

Megvesztegethetetlenségeskedéseitekért
2011-06-27 18:05:00

  Legalább tizenöt vodkát ivott aznap este egy bárban az a tiroli férfi, akinek egy közúti ellenőrzésnél

Közveszélyes az öko-kamion
2011-05-22 08:00:00

Az ECO-üzemmódba kapcsolt kamion ugyanis nem más, mint egy gördülő forgalmi akadály. A mögötte tucatszám

 

A rosszindulatúan hangzó pletyka, mely szerint a gyártók a tartós tesztelést az első néhány ezer vásárlóra bízzák, nem teljesen alaptalan. A jelenlegi modellciklusok mellett többre se idejük, se pénzük nincs.

 Vélemények az azonos című írásunkról.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr191219237

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

w a s d 2009.07.01. 23:47:56

Aki drágállja pl. a modern diesel- ek alkatrészeit, az vegyen pl. 1,6 d Golf 2- höz új adagolót.:D

www.unixauto.hu/UnixOnline/Unix_CikkekLista_Form.aspx?cTipAzon=P1658&cMegnNr=783

Shadowbull 2009.07.01. 23:48:38

@a_balazs: Meg arra valaszolj legyszives, hogy lattal-e valaha olyan kitetelt lastenheftben, rajzon, egyeb gyari muszaki dokumentacioban, szerzodesben, barhol, ahol azt vartak volna el, hogy az altalatok gyartott reszegysegeknek X ciklus utan biztosan tonkre kell mennie?

sb

Vortex 2009.07.01. 23:50:58

Il mio nome è Nessuno 2009.07.01. 23:40:29

"A szerviz a hibáknak csak a töredékét ismeri, sôt, még az összes kiolvasott DTCt sem látják a teszteren. Egy szerviz a büdös életben nem fog annyi hibát látni, mint ami az összesített belsô hibastatisztikákban és jegyzôkönyvekben szerepel."

----------------------------------
A belső hibastatisztikákat és jegyzőkönyveket honnan töltitek fel adatokkal, ha nem a szervizektől?

Titokban felműszerezitek Kiss Béla autóját egyik éjszaka, és három hét múlva egy másik éjszaka leveszitek a szenzorokat, meg a rögzített adatokat az autójáról, aztán betöltitek a rendszerbe?

Shadowbull 2009.07.01. 23:51:55

@Vortex: "a lényeg, hogy hosszú időn keresztül legyen problémamentes a szerkezet."

Teljesen normalis vevoi elvaras. Igyekszunk is neki megfelelni. Sajnos nem mindig sikerul, de ez nyilvan a mi hibank.

"egy márkánál dolgozó autószerelők pár évi rutin után nagyon-nagyon nagy közelítéssel azt kell hogy lássak, amit a gyári statisztikák mutatnak."

Biztosan nem fognak korrekt aranyokat latni. Ok azt latjak, hogy mar megint bejott egy auto ugyanazzal a hibaval, mint a mult honapban ketto.

Azt nem latjak, hogy hany fut hiba nelkul.

Pedig ez lenyeges info.

sb

Shadowbull 2009.07.01. 23:54:39

@Ratnet: "Mindenesetre ha 'béjemvé' vásárláson törném a fejem, akkor nem téged kérdeznélek meg, hanem egy szakit. Ez a 'szomorú' igazság, és a mai napi téma lényege is egyben."


Ha BMW-t akarsz venni, ne kerdezz meg senkit, csak vedd meg :)

sb

Ratnet 2009.07.01. 23:57:01

@Shadowbull: Na látod, ez viszont egy nagyon jó marketingszlogen volt!:-)

Emelem kalapom.

Shadowbull 2009.07.01. 23:57:14

@Vortex: "A belső hibastatisztikákat és jegyzőkönyveket honnan töltitek fel adatokkal, ha nem a szervizektől?"

A szerviz nem tudja, hogy melyik tipusbol mennyit adnak el osszesen. Pedig az lenyeges.

Egyebkent meg csodalkoznek, ha a szerviz vezetne akar csak a sajat adatait is, hogy mikor mit miert javitott, es ebbol elemzeseket keszitene.

Neki erre nincs szuksege.

Persze majd jon egy szervizes kollega es kijavit.

sb

Il mio nome è Nessuno (törölt) 2009.07.01. 23:57:37

@Shadowbull: "Ehh, ezt mar kezdem unni."

Ez azért van, mert képtelen vagy intelligens kommunikációra :)

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2009.07.01. 23:59:28

"Ha BMW-t akarsz venni, ne kerdezz meg senkit, csak vedd meg :)"

Aztán majd szophat vele, mint a szembeszomszéd rendőr gyerek, aki vett egy batárt rajolni, aztán vakarta a kócost, mikor nem akart elindulni az a fostalicska. 2 hónap múlva már ki is tette rá az eladó táblát. Lecserélte egy Astrára.

De azért nyugodtan vegye meg, amelyik megtetszik neki. A csajoknak majd biztosan bejön. Csak ne velük akarja majd betoltani. :)

Amúgy kerékkulcs volt már a kezedben? Vagy bármi, amivel effektíve autót lehet szerelni? Érted? Szerelni. Nem tervezni, aztán orbitális ökörségeidet mind a húsz körmöd szakadtáig védelmezni.

a_balazs 2009.07.02. 00:00:43

@Shadowbull: ilyen sehol, soha. legfeljebb ez a limit ter el. a mercinel, bentleynel, rollsnal magas, olaszoknal alacsonyabb.

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2009.07.02. 00:03:46

Lehet, hogy statisztikát nem vezet a (szak)szerviz, de a munkalapokból a gyártó, ha igazán kíváncsi, kihámozhatna pár adatot.
Persze, ha inkább a csodatáblának hisz, mintsem a valóságnak, lelke rajta.

Shadowbull 2009.07.02. 00:03:49

@a_balazs: Koszonom.

Aki erti, erti, aki nem, az meg remenytelen.

sb

Ratnet 2009.07.02. 00:04:53

@sipike78: Relax. Svéd autóról az ember nem tér csak úgy át németre. Más életérzés a kettő. Bár most is van egy német kocsim. Transporter. Ezt például szeretem mert jó.

SilverGhost 2009.07.02. 00:05:41

@sipike78: Ühüm, és hány évesen vette milyen futásteljesítménnyel? Szervízbe hordták vagy a sarokra a "szakihoz"?

Ilyen példát bármilyen autótípusra lehet hozni

Vortex 2009.07.02. 00:07:35

@Shadowbull:
"A szerviz nem tudja, hogy melyik tipusbol mennyit adnak el osszesen. Pedig az lenyeges.

Egyebkent meg csodalkoznek, ha a szerviz vezetne akar csak a sajat adatait is, hogy mikor mit miert javitott, es ebbol elemzeseket keszitene."
----------------------------------
Értem én hogy nem tudja hány 530d fogyott ilyen meg olyan szoftverrel, de a meghibásodási számok tőlük jönnek, nem?

Vagy én vagyok hülye? :)

SilverGhost 2009.07.02. 00:11:23

@Vortex: De nem mind1, hogy 10 eladott kocsiból 3 produkálta-e a hibát vagy 8.

Shadowbull 2009.07.02. 00:12:16

@sipike78: "Amúgy kerékkulcs volt már a kezedben? Vagy bármi, amivel effektíve autót lehet szerelni? Érted? Szerelni. "

:)))

Mondom hogy fingod nincs a melorol:)

Raktunk mar ossze a kollegakkal nem egy kiserleti motort a sajat kezunkkel kompletten, de az altalam tervezett alkatreszt rendszeresen be is szerelem a helyere, hogy lassam, mukodik-e. Szinte minden nap lemegyek a prototipusmuhelybe, ha valamin dolgozok, hogy lassam eloben is, megtapogassam, meglegyen a szemmertek. Ugyanezek autoban beepitett motoroknal is.

Van amikor a tartos teszt utan azon melegeben sajat magunk is szedjuk szet a motort, de ezt altalaban a szerelok csinaljak.

Rendszeresen jonnek konkurens termekek, nehanyat szetszedunk, alapesetben nem mi, de volt mar ra pelda, hogy en is csinaltam, mert kivancsi voltam, legutobb a Porsche GT3 hengerfejenel.

Sot alltam mar gyartosoron is, termelesben, szinten tapasztalatszerzesi celbol, bar a termelekenysegre nezve abban nem sok koszonet volt.

Egyeb kerdes?

sb

Shadowbull 2009.07.02. 00:14:11

@Vortex: "de a meghibásodási számok tőlük jönnek, nem?"

Nem csak toluk. Ott a gyartosor is. Ha szerencsenk van, meg ott megfogjak a hibas darabokat, es nem megy ki vevohoz.

De az attol meg meghibasodas.

sb

LAPoska 2009.07.02. 00:30:10

@F/: Ezert van az, hogy disel csak traktorba es kalyhaba... ;-)

skinnyslut 2009.07.02. 00:39:27

Fene egye meg megint későn jöttem, mindig lemaradok a balhéról:)

@Shadowbull:

Papi, sok hülyeséget összehordanak itt (nem olvastam el az összes kommentet) a tudásodhoz részemről nem fér kétség,de legyünk őszinték egymáshoz, Te sem vagy hajlandó semmilyen körülmények közt sem tudomásul venni, hogy számos (használó számára látható, érezhető) alkatrész esetenként nagyságrendekkel hitványabb anyagból készül mint régebben.
Kurvára zavaró a prémiumosztálybeli étalános "olcsósodás". Ha hozzám hasonlóan az újat és a régebbit
( fiatal,újszerű állapotban persze) Te is használtad volna akkor biztos értenéd miről is van szó. Addig meg a büdös életben nem jutunk e kérdésben közös nevezőre.
(Számtalanszor meg is próbáltuk - sikertelenül. Úgyhogy sietve ki is takarodok a vonalból (vitából):)

A régi jobb című hülyeséget hajtogatók fejét meg megnézném amikor egy új és sokkal fejlettebb modell hosszas használata után visszaültetnék őket valamilyen múmiába. Akkor ők is éreznék mennyire "buta és idétlen" tud lenni egy korábbi modell ergonómiája,vezetési feelingje.

ROY9791 (törölt) 2009.07.02. 00:40:11

Nem jelenteném ki, hogy a régi autók jobbak voltak, mint a maiak. Régen is, ma is gyártottak, gyártanak jó és rossz konstrukciójú kocsikat.
Ma valószínűsíthetően több a rossz konstrukció a logika törvényei alapján. A mai autókba több alkatrész kerül az elektronizációnak köszönhetően, és több a még kiforratlan anyagösszetételű alkatrész. Régen egy mechanikai rendszerben nagyjából mindent fémmel oldottak meg, ma egyre nagyobb a műanyagok különféle ötvözeteinek felhasználása. További probléma, hogy mára valóban lerövidült a tesztelési ciklus, és mivel a puding próbája, ha megeszik, a laboratóriumokba vitt gyors tesztek nem adhatják ki ugyanazt az eredményt mint a hosszas tesztpályázások.
A cikkben leírtakból két dologgal nem értek egyet.
1: presztízsveszteséget okoz, ha kitudódik egy gyártóról, hogy kétes hírű autókat készít. Gondoljunk itt csak a Citroënekre, vagy a leváltott PDTDI-kre. A Citroën nem éppen a megbízhatóság példaképe, mégis azt veszi a családapa, ha éppen az felel meg az elképzeléseinek a reklámban halottak, vagy egy autószaloni látogatás után. A VW-k pedig nem fogynak rosszabbul, hiába gyártottak huzamosabb ideig megbízhatatlan turbódízeleket. A Marketinggel ugyanis simán fel lehet váltani, a hibás részeket. Sajnos az átlagember még ma sem ért az autókhoz. Nem is az a dolga...

2: Az a sok sok ember nem hiába állítja, hogy a régi autók jobbak voltak, mint a maiak. Gondolom használta őket a mindennapjai során.

Ja, és még egy:
Egy autógyártót kicsit sem érdekel az, hogy a használt piacon milyen értéke lesz a termékének. Azért ennyire idealisták már tényleg ne legyünk!

qualitaet 2009.07.02. 00:47:55

@skinnyslut:

Megkértem az ámerikás Vékonykurvát, hogy küldje el a kommentemet bizonyítandó, hogy én is ismerek innen valakit.Hű de kicsi a világ!

Shadowbull 2009.07.02. 00:48:40

@skinnyslut: "Te sem vagy hajlandó semmilyen körülmények közt sem tudomásul venni, hogy számos (használó számára látható, érezhető) alkatrész esetenként nagyságrendekkel hitványabb anyagból készül mint régebben."

De igen, hajlamos vagyok elhinni, egyre tobb helyrol hallom.

Nincs semmifele tapasztalatom a belso ter tervezesevel,anyagvalasztasaval kapcsolatban, igy megalapozott velemenyt nem tudok mondani.

Regi autokat meg nem vezettem.

sb

qualitaet 2009.07.02. 01:39:35

@Shadowbull:

Ne legyél már vak baszod.:)) Enyém a komment.Nem ismersz rám? Ez a fasz Skinny (ezt a hülye nicket) a kinti haverom.
Azért küldtem át neki majd irattam be az ő nickje alatt, hogy lássák tényleg ismerem.:)

Ciri 2009.07.02. 05:26:05

@qualitaet:

Akkor van még plusz egy arrogáns genyánk?

:)))

AlexB 2009.07.02. 06:23:28

Szerintem ez a cikk egy ingyenes statisztika az autógyártóknak, milyen irányba menjenek tovább... Jól megettük mindnyájan :-)

Szsrobert 2009.07.02. 07:31:20

A vásárló kivételével kinek lenne érdeke 500000km-ig szervízt nem igénylő autót építeni?
A gyártónak?
A szerelőnek?
Az alkatrészárusítóknak?
A műszaki vizsgaállomásnak?

A jelenlegi megoldással a legmagasabb a profit.

Ymmi 2009.07.02. 07:34:39

@no_holy_shit: Húú ez igen,köszönöm-már vágom a témát-meglehet tervezni.Még egy kérdés:a cikk és az összes komment alapján az autóipar fejlődése 1 lépés előre 2 hátra?Mert az újabb hamarabb elromlik de a régiek meg nem is álmodhattak ilyen technikáról.A biztos régebbi vagy a bizonytalan új?Gondolom előnye hátránya mindkettőnek van.Nekem 2002 es full fapad(használtan) meg vagyok vele elégedve nem fikázom nem írigylem az újakat és öregeket sem.

MANszerelő 2009.07.02. 07:49:58

@papa33: A részecskeszűrő regenerálás: a részecskeszűrőn található egy nyomás-különbség érzékelő, ami a beáramló, és a kiáramló kipufogógáz nyomásának különbségét érzékeli. Ezt az információt továbbítja a motorvezérlő-egység felé. Egy bizonyos eltömődöttségi szint felett a vezérlőegység utasítást ad a regenerálásra, ami a kipufogógáz bizonyos értékre történő felmelegítését jelenti a részecskeszűrő házban (integrálva van egy hőmérséklet érzékelő a folyamat ellenőrzése miatt). A vezérlőegység a következő utasításokat adja:
-megszünteti a kipufogógáz visszavezetést
-néhány fogyasztóval leterheli a generátort
-megnöveli az utóbefecskendezés szögét és mértékét, így a kipufogógázzal elégetlen szénhidrogén molekulák távoznak, ami a részecskeszűrőben ég el, gyakorlatilag ez végzi a regenerálást. Igen ám, de a fölösleges üzemanyag egy része (hiszen koncentráltan jelenik meg) a gyűrűhézagon átszivárog a forgattyúsházba, így hígítja a motorolajat. Ezért raknak minden DPF-es autóba olajminőség szenzort, és ezért mondom, hogy felelőtlenség a 30 ezres olajcsere-periódus.

no_holy_shit 2009.07.02. 07:54:00

@Ymmi:

rovidebb product lifecycle-k miatt en sem veszek frissen SOP utani kocsit. Tenyleg nem kiforrottak amikor gyartasba kerulnek.

(de megsugom: pl.: Golf2-ben volt egy szeria ahol utolag) beepitettek egy temosztatot a futoradiator ele, ami nem engedte a tul meleg vizet a radiatorhoz. A tul meleg viztol eszetmentek a radiatorok. Ennyit a G2 megbizhatosagarol.

Golf1: 1980-s faceliftig ugy rohadnak mint a szar.
kurva megbizto 1,9 TDI: elso szeriakban leszakadt a fotengely vegen a csavar ami a bordaskereket tarcsa)

morcosboci 2009.07.02. 08:00:51

ezek a tervezők milyen okosnak hiszik magukat, pedig ha tudnák , hogy milyen sok pénzt kidobnak felesleges csavarokra... elvannak a kis mikrovilágukban míg mi, egyszerű autószerelők tudjuk, hogy a csavarok 10%-át ki lehet hagyni másik 10%-át meg lehet szakítani és még mindig működőképes a szerkezet. Viccen kívül én elküldeném a német autótervezőket egy japán szervizbe, hogy nézzék meg a jó minőségű csavarokat illetve azt a mérnöki zsenialitást amivel egy lemezdarabból milyen alkatrészeket tudnak préselni-hajlítani.

IQLight 2009.07.02. 08:05:26

@MANszerelő: ebbendenagyonigazadvan. Csak sajna ésszel nem érik fel a tulajok, pedig olyan szépen le vagyon írva.

Shadowbull 2009.07.02. 08:16:02

@morcosboci: "elküldeném a német autótervezőket egy japán szervizbe, hogy nézzék meg a jó minőségű csavarokat illetve azt a mérnöki zsenialitást "

En spec. mar egy par japan autot. A Priuson kivul olyan nagy mernoki zsenialitassal nem nagyon talalkoztam.

Amiben nagyon jok: mindent a vegtelensegig leegyszerusiteni, egysegesiteni, darabszamot novelni.

sb

Ymmi 2009.07.02. 08:16:42

@no_holy_shit: akkor nagyon vigyázok arra ami van újra valszeg soha nem lesz kp-m ez meg megy mint az óramű.

IQLight 2009.07.02. 08:19:32

@Shadowbull: Küldtem mélt, majd nézz rá lszi!

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2009.07.02. 08:29:29

@SilverGhost: "@sipike78: Ühüm, és hány évesen vette milyen futásteljesítménnyel? Szervízbe hordták vagy a sarokra a "szakihoz"?

Ilyen példát bármilyen autótípusra lehet hozni."

Így van. ne is a márkát akartam leszólni (hiszen azt nem is lehet, csodálatos konstrukció), hanem a mindenek felett álló bizalmat vele szemben.

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2009.07.02. 08:36:25

@sipike78: "Amúgy kerékkulcs volt már a kezedben? Vagy bármi, amivel effektíve autót lehet szerelni? Érted? Szerelni. "

:)))

Mondom hogy fingod nincs a melorol:)

Raktunk mar ossze a kollegakkal nem egy kiserleti motort a sajat kezunkkel kompletten, de az altalam tervezett alkatreszt rendszeresen be is szerelem a helyere, hogy lassam, mukodik-e...
------

Porhintés.

Továbbra sem tudjuk, mit tervezett eddigi tyúkszaros élete során a kollégád. Az meg, hogy a gyártósoron mit okoskodsz össze, köszönő viszonyban sincs azzal, hogy egy autó a sorról legurulva mit fog tudni produkálni tartósság szempontjából.

Ezzel nem a szakértelmedet minősítem, mert azt elhiszem. Sőt hiszek benne.

Csak valahogy nagyon úgy tűnik, olyasmi lehet a felállás, mint mikor egy miniszter vagy államtitkár az íróasztal asztal mellől próbálja megmondani, hogyan is élnek az emberek.

na, béke veletek, hív a meló

skinnyslut 2009.07.02. 08:59:39

@Ciri:

"Akkor van még plusz egy arrogáns genyánk?

:)))"

Ugyan-ugyan! Én fasorban sem vagyok ehhez ( Mr.Qualifasz :) az örökké szarkasztikus,kékszakállú,piperkőc majomhoz :))))

morphine · http://designpumpa.blog.hu/ 2009.07.02. 09:04:56

Egy kicsit olyan ez a vita, mint az autópályaépítés. Akik fent ülnek, körmük szakadtáig tagadják, hogy lenne visszacsorgatva abból a sok milliárdból, akik azonban alsóbb szinten építik, vagy sok ilyet láttak már, azok valahogy nem tudnak szabadulni a gondolattól, hogy azért valaminek mégiscsak kell lennie, különben nem jön ki a matek.

Aki tervezi és képviseli, nem fogja sosem azt mondani, hogy tervezetten avulna (amibe azt is beleértem, hogy sok alkatrész annyira egyedi, és annyira drága, hogy a kelleténél sokkal hamarabb jön el a pont, ahol már nem éri meg feltámasztani). Aki viszont alsóbb szinten dolgozik vele, szereli, flottázik, esetleg sokat jár sok különböző autóval, az valahogy mind ugyanazt mondja, hogy kell itt valami turpisságnak lennie - ha másnak nem, hát a direkt drága javíthatóságnak, lásd csikós cikke w140-ről.

Hogy ebben valaha megegyezés lenne, akárcsak itt a TC-n? Nem hiszem. Én viszont aggódok kicsit, hogy 10 év múlva mit fogok majd megvenni - 10 éves használtként, amire nem megy rá a gatyám :-D

johnnyp (törölt) 2009.07.02. 09:15:25

@Hrzrasn: Mert mint írtam 1988-as és nem galvanizált.

skinnyslut 2009.07.02. 09:20:10

@qualitaet:

"Ez a fasz Skinny (ezt a hülye nicket) a kinti haverom."

Te vagy a fasz, béemvé-strici.!!:))))
Mi bajod a skinnyslut-tal?
Tudomásom szerint te nyekerged folyton, hogy 50 kiló felett nem köll a csaj! Hát most itt van egy,dögös, nickformában, Béluskám :)))
Kválitét? Muhaha! Nem rossz,de a szerintem a Cuhélter nicknév azért jobban állna.:)))))))))))))
Amúgy meg arról volt szó, hogy végre- valahára rendes márkára váltasz a hulladék Banglefos után.:)
MERCEDES RULEZ!

Alf (törölt) 2009.07.02. 10:18:03

@bablatty: egyes régi típusoknál még a gömbfejet sem kell egyből cserélni, hanem van egy hézagológyűrű, amivel lehet utánaállítani, ha kopik...

De ez mind részletkérdés.

A lényeg messze nem itt van.

Ez az egész rendszer, a hitelre vásárolt autóktól kezdve a nem tartós mosógépeken át a hamar eldobható mobiltelefonokig, de a ruhákra is igaz a rövidéletűség, mint majdnem minden tárgyra, amit megveszel, ez se nem a gyártók se nem a vevők hibája.

Ez a pénzügyi rendszer hibája, amelyben élünk, és amelyet tudtunkon kívül elfogadunk.

Ebben a rendszerben nem az államok által kibocsátott pénz adja a forgalomban lévő pénz nagy részét, hanem 95%-át az úgynevezett hitelpénz adja.

A hitelpénzt a bankok teremtik meg a hitel kiadásával, bármily abszurd is ez az állítás, és csak addig létezik, míg a hitelt vissza nem fizetik. Utána már csak a kamat marad, amelyet a bank eltesz, és amely fizetése újabb hitelt igényel.

Erre alapoztuk korunk gazdaságát, és ahhoz, hogy ez működni tudjon, folyamatosan fönt kell tartani a hitelfelvétel és visszafizetés láncolatát. Nem engedhetjük meg, hogy ne vegyünk fel hiteleket 3-4 évente autóra, nem engedhetjük, hogy nadrágunk kitartson 5-6 évig, a fogyasztás kényszer, mely nélkül összeomlik a rendszer.

www.youtube.com/watch?v=1JE-IPKzUtY

toncsi64 2009.07.02. 11:37:12

A „régi autók jobbak mint az újak” vélemény kialakulásában (a sok szubjektív benyomás mellett) jelentős szerepet kaphatott az is, hogy jóval több a javítandó alkatrész a mai kocsikban. Bár ezek egy része a régiekben nem is volt, jónéhányuk igen mégsem hallottunk róluk ebben az aspektusban. Ki hallott anno a javitandó, cserélendő alkatrészek között a lendkerékről vagy a főtengely ékszíjtárcsáról például?!
A másik véleményalkotó kérdés a javíthatóság lehet. Ma (szerintem) rengeteg olyan alkatrész cserélnek az autóban javítás címszó alatt, ami valóban JAVÍTHATÓ lenne. Jó példa erre az itt olvasott SAAB kijelző esete is, de nyilván mindenki tud hasonlókról.
Ami pedig a „tervezett avulás” kérdéskört illeti. Véleményem szerint is létező a dolog, de negatívumként csak abban az esetben korrekt emlegetni, ha a tervezés során a maximum élettartam „beállítása” a cél nem pedig a minimumé. Hogy az autógyártók melyiket preferálják azt én nem tudhatom :-)

Ciri 2009.07.02. 11:46:33

@skinnyslut:

"Amúgy meg arról volt szó, hogy végre- valahára rendes márkára váltasz a hulladék Banglefos után.:)"

Jaja, mondtam is neki, hogy vegyen egy tisztességes Audit.. :)

ipari_fostalicska 2009.07.02. 11:53:20

Nekem igazán rokonszenvesek ezek az idegenbe szakadt hazánkfiai megmondóemberek, mert a stílusukkal megakadályozzák, hogy még több hozzászólás legyen egy adott témánál. Köszönöm Nektek!

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2009.07.02. 13:54:43

@Shadowbull:
"Megis honnan a banatos lofuttybol tudnal barmilyen relevans informaicot megtudni a valos hasznalatban fellepo hibak mennyisegerol es milyensegerol?

Csak egy helyrol: a gyari statisztikakbol.

Olyan meg a szerelonek nincsen."


A gyárnak viszont nincs statisztikája arról, hogy a garanciaidőn túl szerte a világon elvégzett javítások, szerelések milyen jellegűek, összetételűek.

Így könnyen lehet, hogy mire fény derül valamire, a típus már rég kifutott a gyártásból, és némelyik modell a hemzsegő típushibáiról hírhedt.

skinnyslut 2009.07.02. 14:18:44

@Ciri:

Én is! Volt már neki réges-rég (ráadásul az akkori nagy kedvencem) de egy hülye és nem érezte be mert csőlátő beémvés.:)
Helyesbitek: AUDI (is)RULEZ!
(Szeretem a bömbit is nyugi, csak nem annyira mint a többi nagy dajcsot)
Na, elég mára a blogozásból:)

Shadowbull 2009.07.02. 14:21:13

@Mk412: "A gyárnak viszont nincs statisztikája arról, hogy a garanciaidőn túl szerte a világon elvégzett javítások, szerelések milyen jellegűek, összetételűek."

Na most erre nem mernek merget venni, de szerintem ezt is lejelentik a szervizek.

"a típus már rég kifutott a gyártásból, és némelyik modell a hemzsegő típushibáiról hírhedt."

Ha a tervezett minimalis elettartam utan hibasodik meg valami, az a gyarat nem erdekli.

De nem is varhatja el jozan esszel senki, hogy az autok idotlen idokig meghibasodas nelkul uzemeljenek.

sb

BartiS2 2009.07.02. 15:29:30

10 év múlva 30 évest kell venni ami már OT-s és kész.. ja hogy nem lesz benne levegősál meg kanyarfényszóró?... nekem ezek nem is kellenek

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2009.07.02. 16:26:42

@Shadowbull:
"Na most erre nem mernek merget venni, de szerintem ezt is lejelentik a szervizek."

A márkaszervizek nyilván.

"Ha a tervezett minimalis elettartam utan hibasodik meg valami, az a gyarat nem erdekli."

Azért a márkaszervizbe hordás (gariidő) és a tervezett élettartam között eltelik pár év. A gyárak erről a pár évről kapnak kevesebb információt.

Csakhogy gariidőn túl az autók egy része nem lát többé márkaszervizt, és még a pótalkatrészként eladott darabszám sem mérvadó a statisztikákhoz, hiszen az autók egy része gyári alkatrészt sem lát többet.

Véleményem a fenti vitáról:

Megint azt látom, hogy ki-ki a maga szakterületét helyezi előtérbe.
Szerintem pontos következtetésre akkor jutunk, ha minden a témában érintett szakembert bevonunk.

De az, hogy a szerelő szídja a mérnököt, a mérnök meg a szerelőt, az sehova nem vezet.


Munkám során gyakran találkozom olyan építészmérnök hallgatóval, aki fiú létére 3-adéves hallgatóként még nem fogott pl. fűrészt a kezében.
Nem kevert betont.
Jó, oké, nem ez lesz a dolga, de így lesz átfogó rálátása a dolgokra.

És ahogy egy nagy közös kedvencünk írta a könyvében:
"Az ember először engedelmeskedni tanuljon meg ott, ahol később parancsolni fog!"

zsenyaf 2009.07.02. 16:31:02

Szerintem is jobbak a régi vasak, bár azzal egyet kell értenem, hogy régebben nem voltak ennyire kihegyezve az autók. Ám íme egy gyakorlati példa az "öregek" dícséretére!
Van egy 13 éves SAAB900-am. 2 liter, benzines turbófeltöltős, fokozatosan tuningolva az évek során, jelenleg 310LE/400Nm-re módosítva (gyári értékek 185LE/230Nm). 283ezer kilométerrel, eredeti hajtókar, dugattyú.
Az automata váltó gyári terhelhetősége 250Nm, ennek ellenére 150e km-t ment úgy, hogy kibírta az először 35%, majd most már 60%-os túlnyomatékot.
Beszéltem SAAB szervízekkel, mindenki egyetért abban, hogy ezt az extrém módosítást a jelenlegi konstrukciók már nem lennének ilyen tartósan és mértékben elviselni...

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2009.07.02. 16:46:44

@zsenyaf:

Talán a régi vasak mellett szól még az, hogy egyszerűbb szerkezetűek, egy 10-es villás, meg egy csavarhúzó segítségével bármely férfiember képes rá, hogy megjavítsa. Alkatrészár töredék, sokszor fel sem tűnik.


Nekem van régi, és igen régi autóm.
Sosem mondtam, hogy nem kellett szerelni, ennek ellenére jobban megbízom bennük. Ha elromlik, azt nem onnan veszem észre, hogy letilt a komputer, aztán hívhatom a trélert, hanem előtte (napokkal, hetekkel, évekkel) elkezd zörögni, csöpögni, így fel tudok készülni az eseményre. Éh ha van nálam egy méter drót, szigszalag, akkor hazajutok bárhonnan.

ommm 2009.07.02. 18:23:41

@SilverGhost: A kommentek számától nagyon nem.

SilverGhost 2009.07.02. 19:01:54

@ommm: Mert a kommenteléshez nem kell a postra kattintani? dehogynem

morcosboci 2009.07.02. 19:06:04

Vannak olyan országok (elvileg Magyarország is ide tartozna) ahol NEM kell márkaszervízben szervizeltetni az autót ahhoz, hogy garanciális maradjon. Ezekből a szervizekből hogy a viharba kap információt a tervező?

Egyébként utánanéztem és a BMW-nél nem dolgozik herr Shadowbull, úgyhogy kamu az egész cikk...

Shadowbull 2009.07.02. 20:01:21

@Mk412: "Azért a márkaszervizbe hordás (gariidő) és a tervezett élettartam között eltelik pár év. A gyárak erről a pár évről kapnak kevesebb információt."

Errol az idoszakrol valoban kevesebb informacio van, de azert a vilag boldogabbik felen garanciaido utan is jarnak autok a szakszervizbe.

En is ott csinaltatom a Mondeot, pedig nem lenne muszaj.

"De az, hogy a szerelő szídja a mérnököt, a mérnök meg a szerelőt, az sehova nem vezet."

Ha lennel szives olyan kommentet idezni innen, ahol a mernok szidta a szerelot?

sb

Shadowbull 2009.07.02. 20:02:43

@zsenyaf: "Az automata váltó gyári terhelhetősége 250Nm, ennek ellenére 150e km-t ment úgy, hogy kibírta az először 35%, majd most már 60%-os túlnyomatékot."

Gondolom azert te sem jarsz mindig padlogazon.

sb

29 Palms 2009.07.02. 20:45:14

Shadowbull elmondta az elején hogy mi van. De mivel marketingessel még nem találkozott, én meg igen, ehhez a részéhez hozzátennék valamit. Tegyük fel, hogy a fejlesztő odamegy a marketingeshez, és azt mondja hogy feltalálta az alkatrészt, ami a százezredik utolsó garanciális km után 5 perccel tönkremegy. Akkor a marketinges nem egy negyven évvel ezelőtt kitalált összeesküvés-elméletre fog hivatkozni, hogy ez milyen jó, hanem azt fogja mondani, hogy ebből 2-3 éven belül iszonyat botrány lesz. Márpedig a bizalmát vesztett vevőkör visszacsábításának költsége úgy kb. 10-szerese egy normál reklámkampány árának, tehát egy nullát akkor majd tegyetek lécci a költségvetésünkhöz. És ez bizony nem kevés pénz. Még ha létezne is a tervezett avultatás, korántsem egyértelmű hogy a gyártónak olyan rengeteg haszna lenne belőle.

a_balazs 2009.07.02. 21:03:48

@Szsrobert: ha vegiggondolod, a vasarlonak se. mert lehet ugyan ilyen autokat gyartani, de nem venned meg, annyival dragabb lenne. sokkal tobbe kerul mar az anyagvalasztas is, a terhelesprobak, stb. es mire oda jut a gyar, hogy szeriaerett a kocsi, a mainal nagysagrenddel tobbet koltott fejlesztesre. es veled - ki massal - fizetteti meg a vegen. meg azt a kockazatot is te fizeted meg, amennyivel nagyobb riziko 5x annyit kolteni a fejlesztesre, ha aztan nem fogadja jol a piac a jarganyt.
ugyanez az oka annak, hogy nem gazdasagos selejtmentesen gyartani. ha teljesen ki akarod zarni a selejtet (nulla ppm), sokkal tobbet koltesz erre, mint amibe az a nehany ppm selejt kerul. es a tobbletkoltseget mindig a vegso vevo fizeti meg.
nezd meg a maybach arat. nem azert annyi, mert annyival tobb, jobb mint egy S merci. hanem azert, mert olyan garanciakat nyujt melle, amit meg egy S merci araert sem eri meg nyujtani.

no_holy_shit 2009.07.02. 21:07:50

@Shadowbull:

"Errol az idoszakrol valoban kevesebb informacio van, de azert a vilag boldogabbik felen garanciaido utan is jarnak autok a szakszervizbe."

orulok, hogy a bajor motor gyar termekeit gari idon tul is viszik szervizbe es FOLEG, hogy a markaszervizek garanciaidon tul is vezetik is a protokollt. A nyugatra eso konkurenciatoknal sajnos csak a gari idorol van rendes protokol. Es amivel tenyleg lehet is vmit kezdeni azok az USA garanciaprotokolok. Az amcsiknal 3 ev garit kell adni.

no_holy_shit 2009.07.02. 21:11:27

@Shadowbull:
@morcosboci: "elküldeném a német autótervezőket egy japán szervizbe, hogy nézzék meg a jó minőségű csavarokat illetve azt a mérnöki zsenialitást "

En spec. mar egy par japan autot. A Priuson kivul olyan nagy mernoki zsenialitassal nem nagyon talalkoztam.


egyetertek! a japanoktol en sem vagyok elajulva

Ciri 2009.07.02. 21:12:08

@skinnyslut:

Á, fekete annak már a lelke. A négy karikából már gyerekkorában is csillagot hajtogatott. :)

Seca81 2009.07.02. 21:26:45

Tök off de ez az A7 gecire odabasz!!!
Már bocsánat...

no_holy_shit 2009.07.02. 21:32:46

@zsenyaf: "Az automata váltó gyári terhelhetősége 250Nm, ennek ellenére 150e km-t ment úgy, hogy kibírta az először 35%, majd most már 60%-os túlnyomatékot."

Gondolom azert te sem jarsz mindig padlogazon.

1, gyarilag is ugy meretezik es tesztelik a valtokat, hogy felveszik x kocsiban az adott fokozatokban a terhelest es Wöhlerrel atszamoljak a terhelest max. terhelesre es egy adott fordulatszamra es a tesztprogramot ugy csinaljak, hogy az igy kapott futasido/roncsolas 95-99%-t leteszteljek. mivel ugye a Wohlervonalnak is van egy szorasa (anyagminosegi, gyartsai es pl. zarvanyok miatt) ezert ezt is figyelembe kell venni.
amikor atszamolod a tesztelt autokbol akkor is erdemes ezzel atszamolni es amikor leteszteled akkor erdemes abbol kiindulni, hogy a tesztelt darab epp atlagos terhelhetosegnel 3 szigmaval jobb es ennyivel emelni kell a terhelest.

Persze a letesztelt darab lehet rosszabb is (mondjuk epp 3 szigmaval) es ha akkor is tul eli akkor minimum 6 szigmaval tul van meretezve. Ezert is nehez 1 teszt darabbal ertelmesen tesztelni, pedig sokszor nincs tobbre ido.

a lenyeg a lenyeg, a valtokat valos profilok alapjan tesztelik.

qualitaet 2009.07.02. 21:39:20

@skinnyslut:

Ne kostólgass, Buzivíz!
Ahogy elnézem a Camry-s postban valaki tökéletes személyleírást adott Rólad, mind a szexuális beállítottságodat mind pedig az optikodat illetően.:)DDDDDDDDDDDD
Pláne, ha tudnák, hogy mennyire bűzlesz a gázolajtól CDI/TDI-s ,spurgeci, Szarvirág!

@Ciri:

" Jaja, mondtam is neki, hogy vegyen egy tisztességes Audit.. :)"

Cirikém, Te meg ne szervezkedjé' a hátam mögött, mert ha nem vigyázol befizetlek az anyósoddal(így, csupa kisbetűvel)együtt egy kétszemélyes világkörüli, hajóútra,hogy véletlenül se tudd magadról lelökni három teljes hónapon át :)DDDDDDDDD

no_holy_shit 2009.07.02. 21:44:05

@Mk412:
"De az, hogy a szerelő szídja a mérnököt, a mérnök meg a szerelőt, az sehova nem vezet.


Munkám során gyakran találkozom olyan építészmérnök hallgatóval, aki fiú létére 3-adéves hallgatóként még nem fogott pl. fűrészt a kezében.
Nem kevert betont.
Jó, oké, nem ez lesz a dolga, de így lesz átfogó rálátása a dolgokra."

hogy en mennyi ilyennel talalkoztam a gepeszmernok evfolyamtarsai kozott. DE a viccesebb, hogy (van a helyi egyetemnek egy motorsport egyesulete, amiben jelenleg mar vegzett mernokok es kevessel vegzes elotti mernokhallgatok csavarozgatnak es) sikerult mult heten ugy osszerakniuk mindket oldalt a golyalabat, hogy a toronycsapagyat kézzel meg sem lehetett mozditani... es csodalkoztak, hogy miert olyan kibaszott nehez tekerni a kormanyt.


"Az ember először engedelmeskedni tanuljon meg ott, ahol később parancsolni fog!"
csak reszben adok igazat...

no_holy_shit 2009.07.02. 21:55:28

@Mk412:
"De az, hogy a szerelő szídja a mérnököt, a mérnök meg a szerelőt, az sehova nem vezet.


Munkám során gyakran találkozom olyan építészmérnök hallgatóval, aki fiú létére 3-adéves hallgatóként még nem fogott pl. fűrészt a kezében.
Nem kevert betont.
Jó, oké, nem ez lesz a dolga, de így lesz átfogó rálátása a dolgokra."

hogy en mennyi ilyennel talalkoztam a gepeszmernok evfolyamtarsai kozott. DE a viccesebb, hogy (van a helyi egyetemnek egy motorsport egyesulete, amiben jelenleg mar vegzett mernokok es kevessel vegzes elotti mernokhallgatok csavarozgatnak es) sikerult mult heten ugy osszerakniuk mindket oldalt a golyalabat, hogy a toronycsapagyat kézzel meg sem lehetett mozditani... es csodalkoztak, hogy miert olyan kibaszott nehez tekerni a kormanyt.


"Az ember először engedelmeskedni tanuljon meg ott, ahol később parancsolni fog!"
csak reszben adok igazat...

Shadowbull 2009.07.02. 22:31:21

@no_holy_shit: Szerintem altalanosan is viszik a szervizbe az autokat garancialejarta utan is.
Nyilvan idorol idore kevesebbet.

sb

ommm 2009.07.02. 22:48:33

@SilverGhost: A kommentek száma ad olyan-amilyen képet, de elenyésző az olvasók számához képest.

Bockó · https://muslimstatistics.wordpress.com/ 2009.07.02. 23:33:29

@Gulyás G: Inkább vesz ötévente 2.5ért? Add fel a küzdelmet a logikával, ez bizony planned obsolesence.

Bockó · https://muslimstatistics.wordpress.com/ 2009.07.02. 23:36:26

@Shadowbull: Nem maximális tartósságra terveznek, a többi szócséplés.

Shadowbull 2009.07.02. 23:53:46

@Bockó: Papa, rossz hirem van: maximalis tartossag nem letezik.

sb

Vortex 2009.07.03. 00:11:29

@Shadowbull

Azt mond meg nekem, hogy miért alakult ki a "reégiben még volt anyag" érzés az autósok jelentős részében?
Nyilván van valami alapja, különben nem tépnénk itt a szánkat.
Tudod, nem zörög a haraszt...

Il mio nome è Nessuno (törölt) 2009.07.03. 00:18:35

@no_holy_shit: "orulok, hogy a bajor motor gyar termekeit gari idon tul is viszik szervizbe"

Messze nem csak a bajor gyár termékeit.
Itt legalábbis.

"es FOLEG, hogy a markaszervizek garanciaidon tul is vezetik is a protokollt."

Magától értetôdô. Miért ne vezetnék? Pénzbe kerülnek a bitek az adatbázisban?

Il mio nome è Nessuno (törölt) 2009.07.03. 00:23:25

@Vortex: "miért alakult ki a "reégiben még volt anyag" érzés az autósok jelentős részében? Nyilván van valami alapja"

De nincs. Ülj be egy E90be, aztán ülj át egy E30ba, és azt fogod kérdezni magadtól, hogy ki gyártotta ezt a kibaszott dodzsemet. A kísérlet tetszôleges gyártó tetszôleges modelljeivel megismételhetô, ahol volt a két modell között legalább 10 év.

A "volt anyag" azoknak a szerencsétleneknek a dumája, akik a büdös életben nem fognak tudni újabb autót venni, és ebben keresnek önigazolást.

Shadowbull 2009.07.03. 00:28:38

@Il mio nome è Nessuno: Jaja.

En amikor autot kerestem, kiprobaltam egy E46-ot.

Az E91 utan egyszeruen szanalmas volt. Ilyesztoen szanalmas.

Arra marhara kivancsi vagyok, hogy a kovetkezo 3as generacio is tud majd ekkorat ugrani?

sb

Shadowbull 2009.07.03. 00:31:35

@Il mio nome è Nessuno: Viszont Qualität kollega elmelkedese a belso ter anyagminosegenek silanyodasarol azert elgondolkodtato, kulonosen premiumoknal.

Nekem nincs osszehasonlitasi alapom, igy nem tudom megitelni.

De pl volt E-Kadettem. Meg ultem mindenfele Astraban azota. No az is erdekes osszehasonlitas :)

sb

Seregély 2009.07.03. 01:32:13

Bátyám az egyik legnagyobb európai autógyár alkalmazásában áll. A munkája, hogy járja a Magyarországon, Romániában, Horvátországban a roncsautó telepeket és a márka ide került járműveit vizsgálja. A főbb alkatrészek állapotát ellenőrzi. Pl. ha kiderül, hogy a roncstelepre került autók 90%-nak a váltója tökéletes, a gyárban csökkentik a tartósságát (olcsóbb előállítás). A végcél az lenne, hogy egy jármű minden alkatrésze egyszerre menjen tönkre. Szerinte elég jelentős a haladás ebből a szempontból. A 80-as évekből szétrohadt, szétesett autók kerültek a roncstelepekre, sokszor tökéletes motorral. A 90-es évjáratokra a működű erőforású járművek száma a márkánál kb. 0-ra csökkent. Az 2000-es évektől, egyre több kocsiban, már a váltó is tönkremegy a motorral együtt, de még van mit javítani az arányon.

Shadowbull 2009.07.03. 07:11:24

@Seregély: Gondolom a batyad kompletten felszerelt muhellyel, es anyagvizsgalo laboratoriummal utazik egyutt, csak hogy ne legyen gond a roncstelepen kiszedni a valtokat, szetszerelni, es minden alkatreszet alaposan analizalni, hogy milyen allapotban vannak.

Csak hogy tudjak, hogy a gyarban megis melyikhez kell hozzanyulni, ha a "tartossagot" akarjak csokkenteni.

sb

Il mio nome è Nessuno (törölt) 2009.07.03. 07:37:23

@Shadowbull: E30-E36nál ugyanekkora ugrások voltak. Hogy az F30 lesz, jó kérdés, de garantáltan jobb lesz. Legalábbis az E60-F10 között is érezhetô a különbség.

Il mio nome è Nessuno (törölt) 2009.07.03. 07:50:38

@Shadowbull: Qualität-nek igaza van a beltérrel kapcsolatban, vannak méltatlanul elhanyagolt részletek. Gyártási hibás, nem rendesen rögzített üléshuzat, egy év után elengedô, kunkorodó velúrszônyegek, 2 hónap után szétmálló mûbôr kulcstok - mindben volt részem, szó nélkül javították / cserélték. Nem véletlen, hogy nem vitatkoztak, tudják ôk, hogy szar van a palacsintában. De említhetném azt is, hogy a gyári bôr/króm váltógomb helyére kértem shortshiftet, majdnem elsírtam magam, amikor megláttam az eredményt. A leggagyibb mûanyag díszléc (sajtófotóhoz köze nem volt), és még a markolat is mûanyag volt, de a legsmirglisebb fajtából. (Azzem veszek bele egy M-est, az legalább bôrbôl van.)

De hogy maga az autó rosszabb vagy gyengébb lenne, az egy ökörség. Erre elôbb-utóbb mindenki rájön, legkésôbb, amikor csattant egyet egy ilyen "volt benne anyag"-autóval, és az tangóharmonikaként nyeklett össze.

Szsrobert 2009.07.03. 09:28:10

@a_balazs: Én inkább vennék drágább, de üzembiztos autót.
Vagy egy új Lada 2107-est 1 miskáért. :-)

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2009.07.03. 09:42:11

@Seregély:

"...A 80-as évekből szétrohadt, szétesett autók kerültek a roncstelepekre, sokszor tökéletes motorral. A 90-es évjáratokra a működű erőforású járművek száma a márkánál kb. 0-ra csökkent...."

Persze, mert a '80-as években hamar elrohadtak, a '90-es évekre meg megoldották, hogy nagyságrendekkel többet bírjon a kaszni.

Nekem egy 15 éves puntóm van, hetedik éve megvan. Van olyan rész rajta, ahol már akkor sem volt festék, amikor megvettem. Hetedik éve nézem a horganyzott lemezt, ami festék nélkül sem akar rozsdásodni. Nekem ennél jobb reklám nem kell. A motorban van 250e.
Tartok tőle, hogy nekem is motort kell majd cserélnem 400-nál. A rohadékok! Direkt szarul csinálták, hogy ne élje túl a motor, nem úgy mint a régebbi fiatoknál. :D

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2009.07.03. 09:51:14

@Il mio nome è Nessuno:

Nem értek egyet.
A "van benne anyag" érzésre azonnal ráharaphatsz, ha egyszer fél órát beszélgetünk egyszerűen a moszkvicsomnak nekidőlve. Nem vagyok egy nagyon nagydarab ember, meg tudom, hogy a sárvédő, meg az ajtó nem fotel. Viszont bármely autó huppog alattam. Ez viszont másfeles lemez, rámászhatok ugrálhatok rajta!

Mielőtt ledorongolnának, tudom, hogy egy nagyobb baleset esetén semmi nem maradna belőlünk, egy parkolói koccanásnak, vagy kisebb ütközésnek sokkal jobban ellenáll. Ilyet az ember gyakrabban szenved el, mint 120-as frontálisat.
Innen van "van benne anyag" érzés.

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2009.07.03. 10:04:02

@Shadowbull:

Konkrét anyázás innen így nem rémlik.
Viszont az általam ismert világot nem kizárólag ezen a blogon keresztül látom.
De itt a blogon is látom, hogy rengetegen fikáznak pl. olyan szerelőket, ahol éppen nincs kint egyik gyár emblémája sem a szaki műhelyében a falu végén.
Megfigyeltem az alap hozzáállást, miszerint az összes ilyen az kontár.
Meg az életben is több hasonló esetet láttam.

Nem arra gondoltam, hogy Te fikáztál volna bármely szerelőt.

Il mio nome è Nessuno (törölt) 2009.07.03. 22:12:07

@Mk412: "A "van benne anyag" érzésre azonnal ráharaphatsz, ha egyszer fél órát beszélgetünk egyszerűen a moszkvicsomnak nekidőlve."

Ez igazán nagyszerû, de én leszarom, milyen érzés nekidôlni, én vezetni szoktam. Atekintetben meg a Moszkvics egy szaros erôtlen imbolygó életveszélyes dodzsem a mai autókhoz képest. (Már elnézést.)

Il mio nome è Nessuno (törölt) 2009.07.03. 22:19:42

@Mk412: "Megfigyeltem az alap hozzáállást, miszerint az összes ilyen az kontár."

A 15 éves Puntódat bármelyik ilyen meg tudja javítani. Viszont a mai autók elektronikájához hozzá sem tud szagolni, mert se mûszerparkja, se képzettsége. E tekintetben tehát igenis kontár. 2009ben aki azt hiszi magáról, hogy minden autóhoz ért, az lófaszhoz sem ért.

A gyári embléma sem garancia amúgy semmire, mindössze annyit jelent, hogy a szakszerû munka *elôfeltételei* megvannak. Hülyék persze ott is vannak - mint mindenhol.

Bockó · https://muslimstatistics.wordpress.com/ 2009.07.04. 00:08:52

@Shadowbull: Rossz hírem van, fiam: hülye vagy. Ez persze mindenkinek nyilvánvaló a hozzászólásaidból, de azért be is bizonyítom. Abból, hogy nincs maximális tartósság, az következik, hogy létezik végtelen tartósság. A tartósságot ugyanis jellemezhetjük egy valós számmal, amin egy részbenrendezési reláció van értelmezve, vagyis a tartósságokat sorba lehet rendezni, és ki lehet választani közülük a legnagyobbat. Ha ez nem létezik, abból az következik, hogy minden tartósságnál van nagyobb.

Kösz, hogy jöttél.

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2009.07.04. 10:12:31

@Il mio nome è Nessuno:

Az a baj, hogy az információkat olvasás közben fésűszerűen szűröd.

Le is írtam, hogy nem akarom más szempontból pl. a moszkvicsot a mai autókhoz hasonlítani.
Csupán az az egy dolog, ha körbejárod, körbekopogtatod, úgy érzed, mintha tömör lenne.

Kicsit nagyobb tiszteletet várok a moszkvicsomnak, nem bántsd légyszíves.

papa33 2009.07.04. 14:50:20

Egyre több kis szerelőt látok, nem márkaszervíz, nincs márkajel, aki a legzűrösebb hibákat megtalálja, írtam a zopel márkaszervíz egyik modelljét egy kicsivel olvastatja ki.
1 példa, márkaszerviz a kíváló francia gépen nagynyomású szivattyút cserélnének..., a kicsi kicserélt egy gagyi műanyag csövet. Nesze drága márkaszrvíz, mondjátok, miért is jobbak? Láttam márkaszervízben hónapok óta porosodó műszert, a legújabbat, ugyanitt saját márkánál csak 1 gond:nem indul be...3 hét alatt meglett. Nem tudom a gazdája mit szólt...
Amúgy lehet én vagyok az első?-vennék Golf II D-t, turbo nélkül is, mért, a dákót is veszik.

Ratnet 2009.07.04. 15:26:27

@papa33: Egyszer egy eladó kocsim árába beszámítottam egy Golf 2 diesel-t. Több mint 300ezer kilométer volt már benne, az előző tulaj gyűrűztette a motort. Nekem akkor jól jött átmeneti rohangálósnak, meg közben ráérős időmben kifoltoztam a taposólemezét. A motor meg csak 'kety-kety-kety', járt szépen hiba nélkül. Fél évre rá jött egy barátom, megtetszett neki a gép és hiába akartam lebeszélni róla (hagyjad má' mingyá szétesik) mindenképp magáénak akarta. Belementem, baráti értékben elcsereberéltük. Azóta eltelt két év és a Golf még mindíg 'kety-kety-kety'. Ilyenek a régi autók.

feroka72 2009.07.04. 16:59:26

A régi swift 800 kg , a világból is kimegy komolyabb hiba nélkül, az új francia, olasz egykét német márkát is ide értve amelyek ütik a 1300 kg , egy nagy kalap szar a megbízhatóság terén.A súly nem arányos a megbízhatósággal !!!

feroka72 2009.07.04. 17:02:50

@F/:modern diezel motorhoz csak fő alkatrészt kapsz, a régi adagolókhoz pedig az utolsó csavarig minden alkatrészt.miért kellene új adagoló ?

Shadowbull 2009.07.04. 22:36:55

@Bockó: Haverem, zseni vagy, barki meglatja.

sb

Fischer 2009.07.23. 19:58:32

hm...

mennyi marhaságot összehordanak itt nagytudású emberek!... :-)


a cikk érdekes, az aspektus érthető, bár számomra PR ízű volt, sponsored by bajor bikák... :-)

kár, hogy a csöpögtetett információk és az egyéni vélemények alapvetően torz értékítéletet mutatnak az olvasó felé.

persze, a korábbi autótervezők mind tehetségtelen barmok voltak, a maiak tudják a tutit, a mostaniak dolgoznak jól a cikk szerint.

ennek tükrében érthetetlennek tűnik, miért van olyan sok 15 évesnél idősebb autó, ami időnként milliós kilométerfutás után is különb állapotban van, mint egy 2 - 300 ezret futott fiatal.

szóval, igen, kedves bajorországban dolgozó tervezőmérnökök, szoruljon csak ökölbe a kezetek és álljon is bele a görcs, mikor olyan szarokat terveztek, amik időnként a 100 ezer kilométeres futást sem érik meg...

...és igen, öreg autó használó, szerető és hívő vagyok...
elfogultságom többek közt abban gyökerezik, amit tapasztaltam, új és régi autók kapcsán.
mivel autós szakmákban dolgozom, belülről van tapasztalatom, innen ered az értékítélet és a tapasztalatok...
elég szart és aranyat láttam... :-)

értem én, hogy a világ kitermeli a maga konzumidióta - ész nélküli fogyasztó - rétegét, csak azt nem értem, hogy lesz az egyre nagyobb...
ennyire butulna az emberiség?...

csak egy példa. a sokat emlegetett common rail befecskendezéses dízelek nagynyomású rendszerének 150 ezer kilométerenkénti esedékes alkatrészigényének árából minimum fél milliós futásteljesítményre feljogosító felújítást tudok elérni a saját régi szívódízel autómon.
ráadásul nem fogyaszt többet a gép, mint a modernnek csúfolt szarok, a rezsije sok szempontból kisebb azokénál.
ki a fenének kell akkor a modernek csúfolt technika, kenjék a hajukra...

dave007 2009.09.03. 05:28:24

az autókhoz csak nagyon alapszinten értek ,de a következő elképzelésem van.
Egy autót megterveznek , kitalálják mennyiből kéne legyártani, hogy eladható legyen a kategóriában és versenyképes a többivel.A kinézet számít leginkább ez tutira veszem majd a kényelmi extrák és csak utána a teljesitmény majd a legvégén a megbizhatóság. kiadnak egy megrendelést és azt mondják, hogy na kérem ilyen csapágyakra és alkatrészekre lenne szükségem de csak ennyim maradt.Aztán a költésgfaragás végett itt jön a spórolás az anyaggal.Van ahol nem, de azt Roysnak hivják.
Súly? nem gondolom, hogy a mai autók ott romlanak el, ahol a könnyités van. A kaszni könnyebb, de nem az romlik el.Egy utcai autónál, amiben 1.5, 1.8 2.0 -s motor van , nehogy már számítson az a 100 kiló (ennyivel meg nem is lenne több),mert izmosabb alkatrészt raktam be.
Alkatrész szándékos rontását meg nem igy nevezik, hanem csak ugy, hogy kevesebb pénzből állítják elő és még súlyt is csökkentettek.
Kerékpárokhoz viszont elmondhatom, értek és a shimanonál kovácsolt alu hajtókar volt már középkategóriában is 94 ben mondjuk, most ha ugyan ezt szeretném akkor az csúcskategória és 170 ezer forint (XTR)... arányában nem volt ilyen drága,harmad ennyire sem.A mostani felsőközép kategóriás alkatrészek a régi also kategória minőségével vetekednek.És a régi középkategória jobb , mint a mostani csúcs. súlyban is,tartósságban is, merevségben(itt ez bonyolultabb a szabványváltozások miatt) is.
Egy régi elsőváltó akár 6-7 versenyszezont elment, a mostaniak 1 sarasabb szezon után már cserés.javitás esélytelen.gyengébbek a csapágyazások,a szegecselések, nagyobb pontatlansággal,ráhagyással dolgoznak és a minőségellenőrzés is gyatrább.(az utobbi 2 évben több gyárihibás alkatrészem volt nekem is és ismerőseimnek is ,mint előtte 10 év alatt)
Persze igy lehet csak csilliárdokat keresni, ezt nem vitatom.alacsonyköltségvetésű dolgokat adunk sokért, amiket nem lehet megszerelni, hanem cserélni kell blokkonként.Nem gondolom, hogy igy direktbe terveztetnék, hogy hamar tönkremenjen, csak a mérnök úr megmondja, hogy mennyi az ami pont elég erre a felhasználásra ha nem hagyunk neki tűrést, a gyártásban meg a tűrések végett már kikerül sok nem olyan jó és sok elfogadhatatlan,amit a gyatra minőségellenőrzés kihagy és esetleg a boldog tulajdonos kicsit jobban használja a kelleténél és már szét is esik a verda.
Nekem egyébként egy 98as mazdám van (utolsó széria) és barátnőméket a cliojukért furikáztam anno a szervizbe,mert beszart a vezérlés meg egy rakás dolog. persze gari pont lejárt 1 évvel előtte és a szerelő azt mondta, hogy ez nem egy kivételes dolog,nem csodálkozik ezen.

dave007 2009.09.03. 05:51:47

Azt még hozzáteszem, hogy faternak igen sok autója volt az évek során (velem ellentétben ő ért az autókhoz) és a jobb kategóriából volt neki már audija a6,a8, VW bora passat,ezek mind cégesautóként és ezek nem épp az olcsó kategóriák(mind lízingelt szalonautó volt),ezektől elvárja az ember, hogy semmi bajuk ne legyen. Rengeteget használta mindegyiket a munkája során és mindegyikkel rengeteg baj volt.pl: a8 nál a lámpa állandóan pislákolt és a hátsó ablakok mindig leestek. passatnál meg a tetőablak ugy recsegett, mint ha beakarna törni és a szerelők nem mertek hozzányulni,mert hogy a kárpitot ha leszedik, az látszani fog és nem is biztos, hogy megtudják csinálni ezenkivül működik, tehát nem garicserés.
Most már nem ott dolgozik, de most már mégtöbbet utazik autóval és vett egy saját autót, egy régebbi honda legendet (használtan,100.000 km kb.) 3-4 éve meg van már neki kb. és eddig egyszer az ülésmotor nem müködött, kicsuszott egy vezeték és egyszer az ABS világitott állandóan, de az is valami apróbb elektronikai hiba volt.nem tudom hány kilométer lehet benne, de jó sok. Romániába járkál vele sűrűn ,meg az országban mindenfele.a kis mazda után szeretnék majd egyszer szeretnék egy ilyet, ha olcsóbb lesz a benzin :D
kollegája egy régi maximát vett és azzal sincs semmi,pedig az sem egy mai darab.
Az a baj, hogy nem nagyon van olyan ismerősöm sincs, aki mondjuk 5 éven belül vett volna egy autót és nem szidná.Egy van, annak egy 407ese van, ujonnan vette és ugy megy vele,mint ha himestojás lenne a gázpedál alatt és még a széltől is óvja.Télen ha sózzák az utat bkvzik.Ez nem vicc!
süti beállítások módosítása