Menet közben rögtönzésre már nincs idő

  2009. június 29. - ommm Címkék: lada budai mecsek ranga vfts

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Négyhengeres BMW? Ugyan már...
2015-07-30 16:22:46

...mondták nekem sokan, miután lett egy 136 lóerős E30-am. Persze hülyeség, hiszen a könnyű bódéhoz elég

Hétvége a tóparton? Belsőség-találkozó 2015!
2015-07-29 12:04:49

Öregszünk, öregszünk , más nem is jut nagyon eszembe arról, hogy immáron tizenkettedik (!) alkalommal

A trollkirály V8-cal érkezik
2015-06-22 13:58:43

Leborulok, zokogok és megadom a trollkodás brilliánsokkal díszített aranyfokozatát. Hogyan piszkíts bele egy

Szétszórjuk a VIP-jegyeket! Akár a tiéd is lehet egy!
2015-06-08 15:31:58

Úgy, ahogy az AC/DC-nek is egy igazi énekese volt és ahogy a Black Sabbath is csak Bill Warddal az igazi , úgy


Balázs Viktor küldte át az alábbi prospektust, termékismertetőt. Nem is lenne ebben semmi érdekes, ha nem a talán legsikeresebb hazai raliautóról lenne szó. Úgy bizony, a Vilnius Fabrik Tuning Sport gyártmánya, na és persze az azóta (nem csak) idehaza született VFTS-ek mind a mai napig megdobogtatják a rali-rajongók szívét. (Persze a vérbeli fanatikusoknál már kering egy ideje.)

Annak idején azonban, mivel ez egy legitim, megvásárolható termék volt, így kellett készíteni egy kis vevőcsalogatót. Ez látható itt alant.

Na most, ha VFTS, akkor Budai Béla, a raliban kicsit is járatosak tudják nagyon jól, hogy övé az egyetlen-egy gyári VFTS az országban. Felhívtam Budai urat, aki készségesen elmesélte az egész autóbehozatal-sztorit. Maga a procedúra két évig tartott, a MOGÜRT-Brundza Motorsport-Avtoexport és természetesen Moszkva főszereplésével. Bilinszkij elvtárs, a MOGÜRT moszkvai képviselője is tevékenyen részt vett a szervezésben. A sztori nagyon kacifántos, néha már-már tragikomikus, a múlt rendszer minden apró csavarja és sanyarúsága benne van. A legnagyobb gond a nyugati alkatrészekkel volt. A Weber karbik és a Sachs kuplung Ikarus alkatrészként érkezett Vilniusba és így szerelték be őket. Akkoriban egyedül Maruzsi Lászlónak akadt használható trélere, azzal mentek le az autóért. Két év után.

Persze mindez csak nagy vonalakban, ígéretet kaptunk Budai úrtól, hogy meglátogathatjuk kamerával, fényképezőgéppel felszerelve. Mi pedig élünk a lehetőséggel.

De ha már így szóba került ismét a rali, akkor bizony egy szomorú évfordulóról is meg kell emlékeznünk, még ha kicsit megkésve, akkor is. Június 16-án volt immár nyolc éve, hogy nincs köztünk a magyar rali örökös bajnoka, Ranga László. A végsőkig kitartott szeretett sportja mellett, nyugodjék békében a Mecsek császára.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr991215727

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

gnme 2009.06.30. 11:02:47

bazegh' OMM.. lefényképezted a tér-idő ugrást?

egész jó ..

alvajaro 2009.06.30. 11:54:48

Kirázott a hideg. :)

Süni25 · http://www.eakft.hu 2009.06.30. 11:56:36

Vazze ! Van ilyen kormányom !

Ubul1 2009.06.30. 12:00:20

Cifra nyomor a la KGST. Az elmaradhatatlan többéves litániával és mutyizással.
Paramétereket meg hozza egy mai átlag felsőközép.

Ubul1 2009.06.30. 12:03:14

Meg ennek a videonak mi köze a zsigához?

Ratnet 2009.06.30. 12:10:17

@Ubul1: Persze. Csak a VFTS feleannyi kiló.:-)

biker_kolee 2009.06.30. 12:10:29

Engem azért a torinoi Lancia rendszám még mindig ledöbbent. :)

joco082 2009.06.30. 12:11:13

@Ubul1: "De ha már így szóba került ismét a rali, akkor bizony egy szomorú évfordulóról is meg kell emlékeznünk, még ha kicsit megkésve, akkor is."

Benne van a szövegben, hogy mi köze van a VFTS-hez. Mindkettő a magyar rali történetének egy mérföldköve.( Segítségképpen)

lanyi 2009.06.30. 12:19:00

Ranga Laci miatt lett az első nyugati autóm egy Lancia Delta.
Persze nem integrale, de én imádtam...

Elismerésem, hogy nem feledkeztek meg a magyar rali királyáról.

A Ladához nincs hozzáfűznivalóm, mert nem érdekel.

luigi Vercotti 2009.06.30. 12:19:57

Fekete Kálmán VFTS varázslók c. könyvében részletesen le van írva a teljes Budai Béla történet. AY-96-07 (GBD-525) Láttam mindkét rendszámával versenytempóban. Rajtam kívül sok libabőrös kisgyerek állt még tátott szájjal a kazári gyorson.

Tipo16v 2009.06.30. 12:30:10

apám miatt szeretném h ha az első autóm egy delta integrale lenne:D
amugy az írás nagyon ottvan, még ilyet!
RIP Ranga Laci!!!!!

csiky944 2009.06.30. 12:36:51

@Ubul1: úgyhogy Ranga Laci,ő meg szintén nagy zsigulis volt

Acmee 2009.06.30. 12:38:10

Nyugodj Békében Laci!

gnme 2009.06.30. 12:50:35

...kedvenc videóm-e

.. mindig máshova rakják, anyjukba a jóistent .. múltkor belinkeltem aztán most már itt találtam csak meg ..

nehéz a popszakma

www.youtube.com/watch?v=rOfTd2l80n0

Papp Sanyi 2009.06.30. 12:58:18

Lada Forever! Abból főztek, amilyük volt. Emiatt respect!

Maybe_ · http://maybe130.blogspot.com/ 2009.06.30. 13:15:27

A Budai-féle VFTS-t nagyon megnézném, várom már a cikket. Az lenne az igazi, ha össze tudnátok hasonlítani egy mai "épített" VFTS-el, melyik miben jobb, mennyit fejlődött a technika, stb. Persze gondolom ezt nehéz lenne megvalósítani. Akkoriban a közelébe se lehetett érni a gyári versenyautónak, de közben eltelt 20 év, komolyabb anyagokból tudnak építkezni, ennek köszönhetően jobban bírják a motorok a fordulatot, szinte minden bokorban akad sperr, tolós váltó, stb. Viszont kaszni szempontjából elég nehéz lenne utolérni a gyárit.

Ranga Laci: Nyugodjon békében! :( van még tőle valahol autogramom, a kisterenyei körgyorson kaptam még '94 környékén kis szarosként. Nekem azóta is AZ a rally, amit ők csináltak, ott.

ommm 2009.06.30. 13:19:01

@Maybe_: Elmondása szerint a motor egy építőnél van már idestova 10 éve és bármennyire is akarták már nagyon sokan megvenni, nem adja el soha. Az eszmei értéke megfizethetetlen.

Rosszindulatú Vászka 2009.06.30. 13:25:21

Ő... izé... nekem felállt :)

És eccer lesz VFTS-em. De legalább egy kereklámpás kupém.

jozsika31 2009.06.30. 13:27:41

Most őszintén,már amikor elkezdték gyártani akkor elavult volt.Én mindig röhögtem a vfts-ladákon,meg a tuning zsigulikon-ladákon.A 124-es fiat alapból többet tudott mint egy ilyen orosz eredetű akármi.Kb 20 év kellett hozzá hogy rájöjjenek hogy szíjjal is lehet vezérműtengelyt hajtani.Nevetséges az egész.

Maybe_ · http://maybe130.blogspot.com/ 2009.06.30. 13:29:39

@ommm: Persze, ez alap, én sem adnám el soha :) Másik dolog, hogy ilyenkor megmozdul az emberben a kisördög, mi lehet abban a motorban valójában. Már akkoriban is divat volt a trükközés a rally világában, lehet, hogy az az 1600 ccm és a 160 ló egy picivel több :) Persze nem állítom azt, hogy csaltak volna, de volt már rá jópár példa, sok gyártónál (anno erről emaileztünk is). Márpedig ha most tudnak simán 1.9-es Lada motort csinálni, akkor tuti h akkoriban is megpróbálták. A homologizációs lap csak tájékoztató jellegű, szerintem. Persze az igazság már soha nem fog kiderülni.

ommm 2009.06.30. 13:34:02

@jozsika31: Hmm...fene tudja, engem egy versenymotornál nem zavarna, hogy láncos...

Maybe_ · http://maybe130.blogspot.com/ 2009.06.30. 13:34:09

@jozsika31:
A 124-es fiat egy dolog, azért azt se felejtsd el, hogy az olaszoknak mennyi pénzük/tapasztalatuk volt a motorsportok terén. Azért a szovjet éra idején eléggé meg volt szabva, hogy ki mit fejleszthet, és mennyiért...
Én inkább úgy mondom, hogy a rally ladák ahhoz képest, hogy milyen körülmények között épültek, k.ravjó kis autók voltak. Sőt, még most is tudnak ütőképesek lenni. Csak megfelelő pilóta kell hozzá.

Ratnet 2009.06.30. 13:39:26

@jozsika31: "A 124-es fiat alapból többet tudott mint egy ilyen orosz eredetű akármi."

Vesd össze kérlek a két gépjármű adatait, aztán revidiálhatod a nézeteidet.

Ratnet 2009.06.30. 13:42:58

@Maybe_: Nem beszélve a látványról. Általában nem az elsőkerekes gépeknél ujjong legjobban a közönség a magyar rallykon. Mégcsak nem is az összkerekeseknél...:-)

choexy 2009.06.30. 13:52:06

@jozsika31: Sziijas motor megbizhatatlan...
Egyebkent hallotal mar szijjszakadasrol?
hanyszor?
es lanc szakadasrol? hanyszor?
na megvan a viszonyitasi szamod.
Van meg kerdes?

Szkotti 2009.06.30. 13:52:36

@Maybe_: Nem tudom a tutit, csak amit hallani lehet: Béla bá' autója a maga korában jó autó volt, de közel sem volt 160 lovas.
A "gyári" készítésű kaszniknak annyi előnye van az "otthoni" készítésűekkel szemben, hogy az elemeket nyersen, felületkezelés nélkül lehet összerakni, mindenből még szűz alkatrészt használnak, nem egy balesetesből legózzák össze, a bukócső anyagához a homologizáltat használják, nem gázcsövet, plusz ha rászánják az időt a présüzemben, akkor megcsinálják vékony anyagból, esetleg alumíniumból a borításokat, mint tették azt a 130RS esetében.
Az AKKORI gyári kaszni és egy MOSTANI neves építőnél készült bódé összehasonlítása mondjuk tényleg érdekes.
Csak nézz meg egy korabeli videót, hogy milyen focikapukkal voltak felvértezve azok a kocsik, az ember hátán feláll a sző, hogy azokkal versenyezni mertek. Volt alkalmam közelről megnézni pl. egy eredeti Audi S1-et, az autó maga besza-behu természetesen, de a bukócsövön olyan hegesztések voltak, hogy gyász.

Maybe_ · http://maybe130.blogspot.com/ 2009.06.30. 13:54:50

@Ratnet:
Ennyi. Mondjuk aki olyat leír, hogy mindig is röhögött a vfts-eken, az úgysem volt még rallyversenyen (vagy a wrc-ken kívül mást nem hajlandó megnézni). Kár a szóért :)

Maybe_ · http://maybe130.blogspot.com/ 2009.06.30. 13:59:47

@Szkotti: Na akkor még jobb kérdés, hogy a gyári 50-100 kilóval könnyebb tömeg elég-e ahhoz, hogy ellensúlyozza az esetlegesen gyengébb motort. Mondjuk a Ladánál nem jön annyira rosszul, ha kicsivel nehezebb a cső, legalább lenyomja a seggét :)

Alhazred 2009.06.30. 14:05:21

@Ubul1: "Paramétereket meg hozza egy mai átlag felsőközép."

ezt azért megnézném :)

ppbgtszk 2009.06.30. 14:06:43

@Ratnet: Egyáltalán ki ül bele egy elsőkerekes autóba ? :-)

Ratnet 2009.06.30. 14:14:05

@Rosszindulatú Vászka: Bizony! Izé...'véeftées mirafiori'.:-)

Amúgy anno rettentően hiányoltam a rally játékokból (legalább 'bonus car'-kén) az Abarth-okat. Mert az oké, hogy a Lada nem elég 'nemzetközi', de Fiat131-est kihagyni....vétek.:-)

megint 2009.06.30. 14:16:40

Baranyában egy Mifu nevezetű emberről már hallottam , aki magasfokon csinálja ezeket a régi ladákat, meg elég sok tanácsot ad versenyzőknek mikor építik a vasat

Ratnet 2009.06.30. 14:17:33

@ppbgtszk: Megmondom neked: a nők, a gyengébb képességű kezdők, és akik mondjuk amatőrversenyen 'N' kategóriában eredményre hajtanak az élmény helyett.:-)
Szerintem.

Szkotti 2009.06.30. 14:25:38

@Maybe_: Ez se egyszerű kérdés azért, v.ö: murvakocsi vs. aszfaltkocsi. Nem is olyan rég Matics Misinek volt egy-egy VFTSe alumínium elemekkel, könnyített kabinnal aszfaltra, és egy acéllemezes, több erősítéssel murvára. Csak hogy legyen "húzása"...ez a nevesebb gyártóknál elvileg most is így van.

INSIDER 2009.06.30. 14:34:52

@Ubul1: Te Ubull! Azért, mert Te egy segg vagy, még nem kell segghülye kérdéseket feltenni. Szerintem.... Tsók!

ppbgtszk 2009.06.30. 14:48:47

@Ratnet: ...Celebeket lehagytad. :-)

Tommi 2009.06.30. 14:57:55

@Maybe_: www.autowp.ru/pictures/vaz/2108/autowp.ru_lada_eva_1.jpg

Lada Samara EVA (Experimental Vilnius Avtotechnik) Turbo. 1896 cm3, 4WD, 230 lóerő. NEKEM kéne. :)

deak.atti 2009.06.30. 14:58:46

Üdv!

A Fekete Kálmán-féle VFTS-könyvben (az első részben) azért azt is elmondta Budai Béla, hogy a B-s homologizációhoz szükséges 400 példányt nem tudták Brundzáék legyártani, egyszerűen nem volt rá elegendő kapacitásuk, ezért az elkészült autók jelentős része cseh és bolgár építésű VFTS volt. Ők dolgoztak be Brundzáéknak, hogy meglegyen a 400 példány. Tehát Ő igen szerencsés, hogy meg tudott szerezni egy eredeti litván VFTS-t. Mondjuk, nem tudom, hogy egy Metalex VFTS mennyiben lett volna rosszabb, mint a litván? A csehek már 1980 környékén 16 szelepes Lada-hengerfejjel kísérleteztek, és az 1300/1600 (kereklámpás bódéban 1.6-os dupla Weberes motorral) típust is ők homologizálták, nem a VAZ gyár. Azt viszont egybehangzóan állítják a mára már őszülő hajú egykori hazai versenyzők, hogy a gyári csapatban használt (úgyí látszik, már akkor fogalom volt az "ügyfélautó" ...) VFTS-ek nem 1600-asok voltak, hanem 1.8-asok. Hozzá még elég érdekes váltó- és difiáttételeken üzemeltek. Csak éppen akkor még nem szervizpark volt, hanem az út szélén szereltek a versenyzők ... elég sok oldalára borított VFTS-t lehetett akkoriban az utolsó gyorsaságik után és a célba futás előtt látni a szervizpontokon ... Csak hát a BBK arról szólt, hogy csalás miatt nem zárunk ki más nemzet versenyzőjét, mert abban az országban is lesz verseny, és akkor ott meg szőröznek majd a mieinkkel. Egyetlen Salgón zárták ki csak a lengyel Bublewicz-et a Polonezzel, mert egy FIA által lepecsételetlen homológlappal jelent meg a gépátvételen. Még ezt elnézték volna a verseny előtt a magyar rendezők, mondván, hogy meghagyják az elért eredményt, ha a következő BBK futamig pecsétet kap a homológlap. De Bublewicz nyert, megbontották a Polonez-t, és kiderült, hogy még ennek a homológlapnak sem felel meg a kocsi ... Kizárták. A következő lengyel EB-futamon, a Rajd Polski-n Ferjánczékat a rajt előtti utolsó órákig b@sztatták az Audival, hogy ez sincs rajta, meg az sincs rajta, tehát ki vannak zárva a versenyből! Majd nagy kegyesen engedték őket elindulni ... össze is törték egy kicsit a vasat, és ki is estek miatta. Tehát ez a BBK nem volt sem békés, sem barátságos.

Motor: Béla bá' szerint az eredeti litván VFTS motor olyan 130 paci lehetett, viszont alul nyomatékosabb volt. Ezt használta murvára, aszfaltra meg készíttetett itthon egy forgósabb, 150 ló körüli motort, majd ezt a két motort váltogatta, versenyfajtától függően.

DA

Alhazred 2009.06.30. 15:04:42

@Tommi: olvastam 300 lóról is, de amúgy nekem is :)

Rosszindulatú Vászka 2009.06.30. 15:09:54

A Gellért szálló előtt parkolt pár napig nemrég egy kitörött kerekű lada, azt nemtom VFTS volt-e, de bukócső volt benne.

akiak 2009.06.30. 15:11:08

jaja, összehasonlítás jó lenne..
Mondjuk Bútor Robi VFTS-ével

Doubledeceker 2009.06.30. 15:39:52

Ez a vezérmű lánc kéréds még manapság is elő előkerül.

Pedig a sportosabb autók, még mi is inlkább láncosak.

A szíjnak a legnagyobb előnye, hogy halk.

A többé nem lényeges.

És mostanság megint kezd visszakerülni a lánc, az tényleg csak nagyon ritkán szakad.

A mai autók, meg attól nevetségesek, hogy nehezek mint a dög.

Én egy 1.6-os 100 Lovassal nyomulok, csak azért tűnik elfogadhatónak, mert csak 1050 kg a bódé, de bele se merek gondolni, mit csinálnak az 1400kg-s 1.6-os középkategóriás autók, bűn ilyet gyártani.

Doubledeceker 2009.06.30. 15:39:52

Ez a vezérmű lánc kéréds még manapság is elő előkerül.

Pedig a sportosabb autók, még mi is inlkább láncosak.

A szíjnak a legnagyobb előnye, hogy halk.

A többé nem lényeges.

És mostanság megint kezd visszakerülni a lánc, az tényleg csak nagyon ritkán szakad.

A mai autók, meg attól nevetségesek, hogy nehezek mint a dög.

Én egy 1.6-os 100 Lovassal nyomulok, csak azért tűnik elfogadhatónak, mert csak 1050 kg a bódé, de bele se merek gondolni, mit csinálnak az 1400kg-s 1.6-os középkategóriás autók, bűn ilyet gyártani.

balota 2009.06.30. 16:01:10

Ranga László is sokat ment Ladával!
Egy igazi autóban meg lánc van és kardán :)

joeramirez · http://automeo.blog.hu/ 2009.06.30. 16:18:05

@lanyi: Ki nem feldekezett meg Rangáról???

Simán lenyúlták a videot a youtube-ról...

Egyébként R.I.P id.Ranga Laci !!! :(
Sokan nem tudják, hogy fájdalomcsillapító injekciókkal tolta le az utolsó idényét. Akkor már menthetetlen volt, de Bükin kívűl nem sok mindenkinek beszélt róla.
Igazi sportember!

ommm 2009.06.30. 16:20:07

@joeramirez: Nana, azért a "nyúlás" egy kicsit erős szó, tekintetbe véve, hogy egy nyilvános, publikus videómegosztóról beszélünk.
Mindamellett, ezek előtt is fenn volt már Indavideón, csak valamivel gyengébb minőségben.

A linkre kattintva pedig egy remek interjút lehet megtekinteni.

Tipo16v 2009.06.30. 16:26:11

és akkor az 1400kgos 1,2es corsa?:O

KritikánAluli 2009.06.30. 16:27:04

annyira fel tudja b*szni az agyamat ez a vilnius fabrik tuning sport hülyeség...
Valami okos ezt egyszer kitalálta és azóta is csak ezt lehet olvasni mindenhol.
A hülyeséggel szemben itt az igazság:
Vilnjusszkaja Fabrika Transzportnyih Szredsztv. Ha valaki tud oroszul fordítsa le.

Íme a VFTS homológlapja:

zsiguli.hu/files/cikk13_VFTS_FIA_homolog.pdf

17. oldalon az igazság...

Ubul1 2009.06.30. 16:27:40

@balota:
igazi autóban kormány van meg 3 pedál és valamilyen motor.
@INSIDER:
Azon a videon 1 árva zsiga nincs, más kérdés h kinek állít emléket, Raga tényleg profi volt.
@Alhazred:
www.hasznaltauto.hu/3006560_audi_100_1994
Ez megteszi? Más kérdés h egy ilyen kocsit nem basznék szét lószar dagonyában, mert húzósabb összetákolni utána mint egy szaros zsigát.
Szvsz fosputtony átlag paraméterekkel. Egyel nyugatabbra körbe is röhögték volna annakidején is.

Ubul1 2009.06.30. 16:33:06

@KritikánAluli:
szalacsi kolega megmondta a frankót...

jozsika31 2009.06.30. 16:36:23

@choexy: Szijjat lehet cserélni akár minden verseny után,mert olcsó,de egy akkor gyártott láncot már 10 perc után cserélni kellett,érdekes,annó úgy reklámozták az a csoda lada motort hogy "a fiat motor erősebb korszerüsitett változata!!!"Ezek közül egyik se állta meg a helyét.Érdekes a fiátéknak akkor jó volt a dohc-hengerfejekkel a kis fiat blokkok.Nem szakadtak,ment rendesen,és nem kujtorgott benne egy méteres hajlékony vasdarab:):):)Ha valaki ment eredeti 124-essel és utána beült egy zsiguliba az tudja mi a különbség.Szar motor,rosszabb fék,katasztrofális futómű!!!Ajájdékba nem hoznék el ladát lehet az bármilyen.

jozsika31 2009.06.30. 16:38:58

@Ratnet: ha ültél volna valamikor mindkettőben akkor tudnád a különbséget.Ahogy régen mondták:kevés lett volna egy zongora a lejátszásához.

w a s d 2009.06.30. 17:20:59

@Ubul1: Az az Audi 500 kilóval nehezebb a Ladánál, de kb. ugyanannyi LE, mint a VFTS...

Alhazred 2009.06.30. 17:32:10

@Ubul1: ember, a vfts egy _versenyautó_, direkt dagonyában szétbaszásra tervezve - és ahol valószínűleg keresztben nyelné le az audit. amivel amúgy szemeztem egy időben...

Ubul1 2009.06.30. 18:16:34

@Alhazred:
Akkor is inkább egy Quattro. Rosseb erőlködne egy kihegyezett zsigával. Ezen a versenyautós dumán megvolt a napi poén.

ladarevolution · http://www.ladarevolution.atw.hu 2009.06.30. 18:38:38

@Ubul1:
Hmm, ennek a '94-es Audinak annyira erős motorja van, h literteljesítménybe (42,3kW/liter) éppen megelőzi a kb 25 évvel korábbi konstukciójú Zsigát (38kW/liter) :D
Ez aztán komoly német űrtecnológia xD

littlerock 2009.06.30. 18:43:14

Minden tiszeteletem a Mecsek koronázatlan királyáé, de nekem sajnos kettős érzéseim vannak vele szemben.

Ma már mindenki a szép dolgokra emlékezik, de Kiss Feri félreállítását is neki köszönhetjük. Mentségére legyen mondva ő már a családjára gondolt, és szeretteink jövője többnyire pénzben mérhető.

a fakezű ifj. Angyalfi nagyon sokat fizetett, hogy beülhessen a WRC-be, és ha jól tudom, Janikánknak is igencsak megérte, hogy ne legyen valódi ellenfele... A Ranga-team ezek után nem adta ki a licenszét, és erre magyarázatot sem adott... ezen el lehet gondolkodni

gondolom ebből a kommentből csúnya anyázás lesz, de nem a csetponthu-ról vettem eme infókat.

Kamaszkorom igazán nagy kedvence a kétszeres magyar bajnok, zsiguliszereléssel kereste ezek után a kenyérrevalót...

Ленина · http://szanalmas.hu 2009.06.30. 18:45:58

vezettem ladát :)
kicsit kocka, de jó.

Ratnet 2009.06.30. 18:51:39

@jozsika31: Ültem. A Fiat124 gyengébb, 'nyeszegősebb' és jobban rohad. Az 1300-as Polski-ra emlékeztet.:-)

dr.oid 2009.06.30. 19:22:51

Stasis Brundza Walther Röhl Alitaliás Abarthját koppintotta 1az1be, ebből született a komenyista csodaautó:) Látványosan ment kizárólag félkeresztben, vijjogott-csattogott a váltó, dadogott a motor, a gép pattogott mint a kacsázó kavics az orfűi tavon, a dupla weber alatt egy tálcában tocsogott benyzina, de ez volt a csoda. Aztán Ferjánczék Quattróba ültek, Rangáék Deltába ültek, megváltozott a világ, nem volt mutatvány meg csinnadratta csak mentek mint az istennyila, szegény VFTS meg levitézlett és helyi autómatadorok alatt ficánkolt a másodosztályban amíg szét nem esett..sic transit gloria mundi...

Ratnet 2009.06.30. 19:31:20

@dr.oid: A mai napig vígan futnak a Ladák a rallyban. Csak ez sokaknak valamiért fáj. Mások meg élvezik. Például a közönség, meg a Vaz-sofőr.:-)

Ratnet 2009.06.30. 19:35:24

@dr.oid: Nem kevered össze véletlenül a 124-et a Spider-el vagy a 131-el?:-) A Weber karbi meg igencsak népszerű dolog volt. Lásd még: Alfa Romeo, stb.

joeramirez · http://automeo.blog.hu/ 2009.06.30. 19:56:58

@ommm: pontosan ismerem a video készítőjét.
Ebben a formában bármi mást állítasz, nem igaz.

Egyébként javaslom a youtube feltételeit áttanulmányozni!
www.youtube.com/t/terms

Content on the Website is provided to you AS IS for your information and personal use only and may not be downloaded, copied, reproduced, distributed, transmitted, broadcast, displayed, sold, licensed, or otherwise exploited for any other purposes whatsoever without the prior written consent of the respective owners.


Nem arról van szó, hogy embedded formában belinkeltétek az oldalra, hanem előbb valaki letöltötte a videot, majd ugyanazt egy másik videomegosztóra töltötte fel. Ez szimplán nyúlás. Bármilyen jogi aspektusból.

ladarevolution · http://www.ladarevolution.atw.hu 2009.06.30. 20:07:05

Amúgy ha már Ladánál tartunk akkor miért nem ír valaki valami jó kis cikket pl arról h a töbszörös brit túraautóbajnok James Thompsont leszerződtette a Lada, és hétvégén már Ő vezeti a Lada Priorát a Túraautó Világbajnokságban?

Bár lwhwt ez senkit nem érdekel...

McK (törölt) 2009.06.30. 20:20:37

@Ubul1: Halvány lila fingod nincs,hogy miről beszélsz,de legalább feldobod néhány ember napját...:D
Ekkora baromságokat összeszedni sem lehetett volna.
Javaslom,most kezdj függőhídtervezésről osztani az észt,nagyobb hülyeségeket ott sem tudnál mondani.
15 méteres körzetében nem voltál még VFTS-nek . Annak egy utcai zsigulihoz annyi köze van,mint hamvas, tüzes szukának a fogatlan nyugdíjasklubtaghoz..a személyi szám kettes mindkettőnek,de ennyi..bár szted ugyanaz.
Igaz,ez ízlés kérdése...ühüm..

DonVincenzo 2009.06.30. 20:39:58

Egy állat vagy Robi de magam sem találtam volna szebb hasonlatot. :D

@dr.oid: 1az1be koppintás erős túlzás tekintve,hogy a Fiat csak 2 ajtós volt és 2 literes dupla vez.tengelyes. Esetleg a szélesítések hasonlóak de ilyen erővel az Integrale is az Audi Quattroról koppintotta a sárvédődomboritást...a 3 ajtós Opel Corsa A-ról nem is beszélve.

Azt pedig már csak merő okoskodásból mondom,hogy Ranga Sierra és Audi után ült csak Lanciába. :)

McK (törölt) 2009.06.30. 20:59:44

@McK: Jah..és a BMW és Mercedes nem tekinthetők nagy gyáraknak,de láncos motorokat készítenek..ühüm..

Ratnet 2009.06.30. 21:38:22

@dennisthemenace: Minek szólsz hozzá Zsigulis posztokhoz ha ennyire a bögyödben van a típus? Ha a Lada olyan szar lenne, akkor nem kéne állandóan bevédeni azt a szerencsétlen Fiatot.:-)

Szerintem itt mélyen gyökeredző oroszellenesség lapul.

Egyébként meg támaszd alá adatokkal miért jobb a 124-es mint a Lada. Mert a 'marhaság'-beszólás igencsak gyengécske érv.

hiheto 2009.06.30. 21:46:34

@Ratnet: Szerintem nemrég is Ő osztotta a baromságokat a lada vs 124 vitában :)

Ratnet 2009.06.30. 21:58:51

@hiheto: Tudom, az ominózus V8-as Lada cikknél kezdődött az agymenés.:-)

A kacagó ember 2009.06.30. 22:26:19

Nyugodjon Békében Ranga Laci! Szerencsém volt, még láttam versenyezni az EVO Deltával, igaz voltam vagy 10 éves. A felvételek a mai napig megvannak, imádom visszanézni őket :)
Ellenben aki kitalálta, hogy ilyen zene menjen a tribure alatt, az most jelképesen kap tőlem egy nyakonvágást, mert borzalmas.

A kacagó ember 2009.06.30. 22:28:01

Már csak azt nem értem iért írtam nagy b-vel a békébent :D

Alhazred 2009.06.30. 23:16:43

@Ubul1: a lényeg, hogy megértetted, amit írtam.

csiky944 2009.06.30. 23:23:29

persze a lada szar
de amikor egy 12wrc-s mezőnyben egy 130lovas 21074(tehát nem vfts) megy egy abszolút 9. időt,akkor el lehet gondolkozni,hogy mennyire szar

INSIDER 2009.07.01. 00:34:51

@Ubul1: Te biztosan az a fajta ember vagy az életben, aki szerint lapos a Föld és elég a fény energiáját hasznosítani, nem szükséges semmilyen fehérje bevitel az emberi szervezet számára. De ez így van jól, mert ennek köszönhetően, még véletlenül sem fogunk egy asztalhoz ülni egy kis beszélgetésre.

Maybe_ · http://maybe130.blogspot.com/ 2009.07.01. 00:51:06

@csiky944: Meg el lehet gondolkozni, hogy mennyire gyenge pilóták ülhetnek ma már wrc-k volánja mögé, akik megtehetik, de minek... :(

ommm 2009.07.01. 01:13:09

@joeramirez: Öregem, ha fáj, hogy a videód terjed a neten, egy szavadba kerül és kiveszem a posztból.
Aztán szólj a többi helyre is oda, ahol feltűnik.
Üdv

Luke56 2009.07.01. 07:41:23

Bírom az ilyen szájkaratés fikamanókat akiknek fogalmuk sincs a dolgokról,legalább olvass utánna mielőtt hülyeségeket dumálsz.Nem jó mikor a hülyeség a szorgalommal párosul; )
Lada van,volt, és lesz! És a VFTS még mindig istenkirály!

morcosboci 2009.07.01. 07:45:51

én ültem 124-es Fiatban de annak a motorja sokkal gagyibb mint a széria 1200-es Ladáé és nem szíjas hanem láncos OHV. Egyébként ha a kérdés lánc vagy szíj akkor egyértelműen lánc. Szinte minden japán nagymotorban az van és simán pörögnek éveken keresztül akár 20.000-et de manapság már minden valamirevaló autóban lánc van, sőt a BMW és a Merci a nagyobb motorjait eddig is azzal csinálta.

McK (törölt) 2009.07.01. 10:31:30

Volt alkalmam egyszer részt venni egy élménynapon,ahol magyarországi piacvezető cég középvezetőit,és területi képviselőit kellett megautóztatni,de még csak nem is VFTS-el,hanem egy A-s 07-essel.
Azt kellett volna kitenni a netre,milyen fejük volt...:D
Nagyjából 4 perc volt egy kör,azalatt az arcokon igen sokmindent lehetett látni..az első mindenkinek a döbbenet volt. Kivétel nélkül,hisz nem tudták mire számítsanak. Pedíg a legutolsó területi képviselőcske is 3000000Ft-os autóval járt..MÉGSEM TUDTA ÖSSZEFOGNI A SZÁJÁT SENKI,MÉG A HÖLGYEK SEM.
Nem mitsuval akart menni a többség,pedíg ott volt,hanem ezzel az üvöltő matuzsálemmel.
Aki nem próbálta,nem tudhatja..
Minden pillanata élmény.

csiky944 2009.07.01. 10:34:46

@McK: kelletté oda te is
mer amúgy egy állat vagy :)

DiliQtya 2009.07.01. 10:55:48

A kerekei teccenek :)

w a s d 2009.07.01. 11:18:24

@morcosboci:
Azért 124- esbe tettek az olaszok DOHC motort is...

McK (törölt) 2009.07.01. 13:40:21

Ha érdekli a szerkesztőket,gyönyörű állapotú 124-est tudok mutatni.
Van a tarsolyban..;)

dennisthemenace 2009.07.01. 20:35:10

@morcosboci: Miert is gagyibb? Mert nem zabalt annyit ugyanolyan teljesitmeny mellett,mint az a ruszki otvar?

dennisthemenace 2009.07.01. 20:36:59

@Ratnet: Mert mernokok terveztek,nem inzsenyirek.Most boldog vagy?
süti beállítások módosítása