Sör, virsli, tuning!

Wörthersee Tour 2009 magyar szemmel

  2009. június 10. - Koncz János Címkék: tuning vw clean cult tour rat worthersee

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Már csak a fluxuskondenzátor hiányzik!
2014-04-03 14:18:11

Jelentem, elkészült. Három és fél év után roncsaiból újjáépült Botond barátom (a Totalcar-közösség

Jól mondta Buddha: az élet szenvedés
2014-03-28 17:12:16

Éjfél lehetett, amikor úgy az ezredik kanyar után felültem a sötét alvósbuszon a fogorvosi székemből, hogy

KRESZ nincs, csak a csodás nők
2013-04-04 15:12:09

A karibi szigetvilág egyik legnépesebb államában, a Dominikai Köztársaságban, a gyönyörű tengerpartok, az

Na, ez már nem megy terepre!
2012-09-03 15:22:26

Kész a kübelesített Tramp, jelentem. Több munkát tettünk bele, mint terveztük, de kevesebbet, mint kellett


Évente egyszer kitör az őrület Wörth-i tó partjára telepedett, békés községekben és kisvárosokban. Ebben az osztrák, közelebbről karintiai kisrégióban tartják ugyanis minden tavasszal a legnagyobb európai Volkswagen-találkozót, amelyen természetesen a konszern többi márkái is részt vesznek. Mivel utcai VW-t unásig láthat mindenki, a Wörthersee Touron a tuningverdáké a főszerep. A program nem túl bonyolult: az autók pipecre takarítása, túráztatása, lassú krúzolás a tó körül, hogy minél többen lássák a járgányt, este bulik: sör, virsli, tuning.
A Cult-Hungarian Klub 30 fős delegációja természetesen az idén is ellátogatott a rendezvényre, igaz, csak másfél napra, a 4 Monkeys építőcsapat viszont végig kint volt, ők szerezték a szállást is a többieknek a Fakker See-nél, egy kellemes panzióban. Pelei Csaba klubvezetőt kérdeztük, mit láttak, hogyan érezték magukat.

- Volt részünk kellemes és kellemetlen élményekben is, de mindenképpen az előbbiek voltak túlsúlyban. Elképzelhetetlen mennyiségű autó lepi el a Tour idején a tó környékét! A VW mindig készít speciális, egyedi átépítéseket  a találkozóra, amik később mennek a gyári gyűjteménybe. Az idén Polo GTI (18 colos, Budapest márkanevű felnikkel), ültetett futóműves Golf GTI, a 325 lóerős Scirocco GT 24, és egy 408 lóerős Audi Q5 Custom Concept szerepelt a hivatalos menüben. De szemügyre vehettük a rengeteg kisebb-nagyobb tuningcég, építőműhely és a megszállott amatőr építők több ezer autóját is.

- A Touron látottak alapján mik a jellemző irányzatok manapság?  

- Én úgy vettem észre, hogy csökken az agyonspoilerezett, rikító színekben pompázó autók száma, és teret hódítanak a visszafogottabb stílusok, mint például a cult. De láttunk sok rat VW-t is. Mi a Golf I-esekre mentünk rá, rengeteget fotóztunk, el kell ismerni, hogy a motorterek szépítésében, a krómozásban még van mit tanulnunk. Rengeteg ötletet kap az ember ilyenkor a saját terveihez, építéseihez, már csak ezért is érdemes kiugrani a Wörthersee Tourra. És persze szemügyre vettük az alkatrészek, kiegészítők elképesztő kínálatát is, sőt, pár apróságot meg is vettünk.

- És mi az, ami nem annyira tetszett?

- Igazából semmi komoly kifogáson nincs, de azért elmondok pár dolgot, ami egy ilyen monstre rendezvénnyel együtt jár, hogy aki a következőre kilátogat, ne lepődjön meg. Az egyik az irdatlan tömeg, és az ebből következő szinte folyamatos dugók, torlódások. A szervezett programok helyszínére, Maria Wörth-be csak 35 eurós jegy ellenében lehetett volna autóval bemenni (plusz fejenként 5 euró), így a kocsijainkat nyolc kilométerrel távolabb leparkolva végül taxit fogtunk. Amúgy sem lett volna értelme autóval kínlódni abban a zsúfoltságban. Már délután is találkoztunk spicces, sőt, ittas egyénekkel, az este azonban hátborzongató volt, legalábbis a Veldenben szervezett partin: részegek mindenütt, bajor bőrgatyák, kirakatba kitett cicik, de inkább csöcsök, ordítozás, gumifüstölések. Sok volt a rendőr, de nem nagyon avatkoztak közbe, igaz, nem is kellett, a népek még kómásan is érezték, hol a végső határ. Ez volt a péntek este, szombaton állítólag minden képzeletet felülmúlt a tömeg, de mi akkor már nem voltunk ott.

- Hol lesz a következő nemzetközi happening?

- Szeptember 20-án rendezik meg az osztrákok Linzben a nemzetközi Cult Society Parade-t, ahová a magyar klub kiállítóként meghívást kapott. Úgy tervezzük, hogy legalább tíz átépítést bemutatunk, amelyek jól reprezentálják, milyen színvonalat ért el Magyarországon a cult-élet.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr611176464

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tipo16v 2009.06.10. 21:26:01

:O:O mi ez a fikázás? elolvastátok a előítéletes belsőséget vagy mi?
ááá ez a rat style nagyon bejön nekem.

2108face 2009.06.10. 21:31:37

most valahogy nekem egyik se jött be annyira, előző években több jó cultról láttam képet :)

2108face 2009.06.10. 21:33:15

rat: rohaszd le a kasznit, kenyd be lakkal, tegyél a kocsi alá fasza felniket, kb ennyi

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2009.06.10. 21:37:55

@csiky944:
Nem értek egyet.
Bár van a "tuningolásnak" olyan ága, amin röhögök, vagy inkább sírnék, de szerintem ez nem az.

Belegondoltam.

Nézzük a saját esetemet. Ott a moszkvics, mondjuk rá, hobbiból.
Amikor csinálom, mindig ragaszkodom a gyári állapothoz, gyári alkatrészeket keresgélek, meg 14-es laptávú csavarokat (valami babona lehet, de 13-ast nem találni rajta. 12 v. 14mm)

Közben eljátszom a gondolattal, hogy raknék bele steppelt bordó bőrülést, meg az ajtóra steppelt bőrt. Duplaweber, miegymás. De ez nem erre való.

Szerintem a golfokból (I-II-III) annyi fut még, hogy nem bűn némelyiket nem eredeti állapotban tartani.
Egy ilyen autón mindenki megvalósíthatja, ami kipattan a fejéből, meg a pénztárcájából.
Legyen benne bőr? Legyen.
Legyen benne VR6? Legyen.

Értitek, mire gondolok.

A csicsastílus nem tetszik, örülök is, hogy egyre kevesebbet látok.

A cult tetszik. És ez a stílus bizonyos határokat szab az átépítésnek. Ami egyfelől jó, mert valószínűbb, hogy a jó ízlés határain belül marad a jármű, másfelől szerintem a sok egyforma autó az eredménye.

csiky944 2009.06.10. 21:41:30

@Mk412: nézd meg a poszt első fotóját
az olyanokra értem
azokból van több általában

glostyle 2009.06.10. 21:44:27

Szerintem meg nagyon jó lett a CC, ízlések és pofonok...

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2009.06.10. 21:52:23

@csiky944:
Nézd, én nem rajongok a nyalókaszínekért.

Szerintem a gazdája is rájön majd, és átrendezi a belteret.

Épp ez a lényege, hogy mindenki saját képére formálhatja. Neki ilyen képe volt.
Ha lenne lóvém, szívesen csinálnék én is egyet (már elkezdtem nézegetni a Caddy hírdetéseket), ha kész lennék, megmutatnám, és vagy beszarnál, vagy felnyomnád a fotókat a kárvoltra.

morcosboci 2009.06.10. 21:54:23

Nekem is a cult stílus tetszik, biztos a korral jár... Én mélységesen elitélem az egyes emberek teljesen alaptalan VW imádatát de abban nem értek egyet hogy a mostaniak szarabbul néznek ki mint a régebbiek. Szerintem pont kezd magára találni a márka (na nem német a tervező) az VI-os Golf simán veri a semmilyen IV-es V-ös szériát, a Passat CC is szép CLS utánzat lett a Scirocco meg kimondottan egyedi forma.

megint 2009.06.10. 21:55:04

2108face, azért a rat stílus nem ennyiből áll, és megcsinálni sem egyszerű, nem úgy működik ahogy leírtad, műszakilag tökéletes állapotban vannak, valahogy ez a kult sokkal emészthetőbb(sztem szép) mint a nfs-es agyonspojlerezett, hatalmas szárnyakkal, neoncsövekkel elrondított irányzat.

Hrzrasn (törölt) 2009.06.10. 21:58:08

@Vitalij: "Lassan a VW elgondolkodhatna azon, hogy mit csinál, mert lassan a Skoda, meg a Seat is jobb és szebb autókat csinál, és persze olcsóbban."

Legközelebb azért próbálj ki egy VWt is, mielôtt ekkora ökörséget hordasz össze. Az árkülönbözet nem véletlen, elég ha csak a beltér minôségét nézi az ember.

Gondolkodniuk meg nem nagyon kell, mert a leányvállalataik termékeit pontosan ôk pozicionálják oda, ahova.

Rocko- 2009.06.10. 22:04:05

gumifüstölés????

kövezzetek meg, de annak ellenére, h a németeket szeretem, a csöcsökön kívül csak az 50-es tetszett meg az 1600-as. meg ha TTS volt, és a rendszámon R5 az Reihe5-öt jelent, akkor annak a hangja izgat.

csiky944 2009.06.10. 21:41:30
most mi nem tetszik a vento szarbarna belsejében?
nagyon jó kontraszt mellé a 10 éves metállila.

CsGergo 2009.06.10. 22:06:47

"Én úgy vettem észre, hogy csökken az agyonspoilerezett, rikító színekben pompázó autók száma, és teret hódítanak a visszafogottabb stílusok, mint például a cult." Én ezt magamon vettem észre.Régen megőrültem az ilyen agyonspoilerezett cuccokért meg a sufnituningért,mára kinőttem szerencsére és én is a letisztultabb stílusért vagyok oda.

megint 2009.06.10. 22:13:00

Vitalij, ahogy kinéz a pénzügyi eredményeikből, egész jól gondolkodnak.

Hrzrasn (törölt) 2009.06.10. 22:18:36

"az este azonban hátborzongató volt, legalábbis a Veldenben szervezett partin: részegek mindenütt, bajor bőrgatyák, kirakatba kitett cicik, de inkább csöcsök, ordítozás, gumifüstölések."

Miért baj az, ha más bulizik, jól érzi magát? Nem a közúton teszi.

"a népek még kómásan is érezték, hol a végső határ."

Na ez a különbség kelet és nyugat között. Itt a legnagyobb ordítozás után sem találsz felborított kukákat, összebaszott autókat.

Merida001 2009.06.10. 22:23:50

@Hrzrasn: Teljesen igazad van!! Megvan a gyártón belüli direkt előre megfontolt és precízen levezetett "hierarchia" kialakítása. Seat-ok valóban szépek a Skodákkal együtt, de hol vannak még egy Audi beltér minőségéhez képest?? Sehol, viszont a többi japó meg francia, olasz verdák beltér minőségével bőven felveszik a versenyt.

Ilyen méretű márka konszern találkozót más márkák esetén nem is tudok, hogy van-e egyáltalán?? Japánok, franciák, olszok csinálnak ilyet, vagy ehhez hasonlót? Amerikában szokott lenni amcsi verdás őrület, de egyébb márkák??

Kuss3 2009.06.10. 22:25:38

@Vitalij:
Hú barátom, ez csöppet erős volt.
Csak hogy tudd a VW-Audi a VILÁG legnagyobb autógyártója. Ha pedig nem menne neki bolt meg az eladás akkor már rég lehúzta volna a rolót, de sajna amint láthatod, valamit nagyon jól csinálnak mert megy a szekér. Irigy vagy mi?
Szegény a magyar hogy nekünk csak FOS suzuki jutott a németeknek meg ott a VW, meg jó pár egyéb jóféle márka.
Amúgy meg a legelső VW-t többe nézem mint bármelyik miautónkat.
"Plusz a Golf és Passat TDI vásárlóközönsége a legtahóbb az autóstársadalomban.. " Ember nézd már meg hogy milyen arcok vesznek/vettek suzukit/chevroletet meg hasonló minőséget 120 hónapra 0 befizetővel!!!!
Amúgy is ha nem tetszik a VW akkor nem kell ebbe a posztba belefirkálnod akkora baromságokat hogy leolvad a proceszor.
Amúgy mit hajtasz? Valami nagyhangú 1.4-est, esetleg Swift 1.0? Valószínű mert általában azoknak van ilyen kisebbségi komplexusuk.
Béke, aztán szépen lapozz tovább. Ne rontsd itt a levegőt

Palicska 2009.06.10. 22:30:13

Tisztelet a kivételnek uraim, de figyeljetek oda hogy mit írtok az átépített autókról meg egyáltalán a Vw mániáról. Soha nem lehet olyan autót építeni ami mindenkinek tetszik, viszont mindenki az autóját elsősorban a saját ötletei alapján építi, neki így szép meg jó.
Ami a Vw körüli rajongást illeti, fogjatok neki ti is Vw-ket szerelni, építsetek abból autót, tartozzatok hozzá a Vw közösséghez, érezzétek át azt amit maga a Vw közösség jelent, vagy azt amit maga a cult jelent, érezzétek a bőrötökön s akkor legyetek nagyvagányok.

Könnyű a levegőbe köpködni, akinek meg nem tetszik az egész az építsen autót mittudomén miből, pl Fiat-ból, abból is lehet szépet meg jót alkotni, s hagyja békén azt aki "más" (presze nem buzi).
Keziccsókolom.

Rocko- 2009.06.10. 22:40:03

itt van beltérre szép kontrasztpont: kep.ivpicture.hu/113597.jpg

martong 2009.06.10. 22:59:53

Az a kék caddy 'kőne' :)
Apropó, a Rat, mint olyan nagyonis fasza stílus, és köze sincs a rozsdaboglyához. Pl. egy szép '50-es Buick Eight-et megcsinálni ratra régi vágyam.

csiky944 2009.06.10. 23:05:15

@Palicska: "tartozzatok hozzá a Vw közösséghez, érezzétek át azt amit maga a Vw közösség jelent"

a lesajnáló pillantások miatt vagy miért?

Hrzrasn (törölt) 2009.06.10. 23:17:43

@Merida001: "Megvan a gyártón belüli direkt előre megfontolt és precízen levezetett "hierarchia" kialakítása."

Mindenki így csinálja. Nem hülyék, hogy önmagukkal versenyezzenek ;)

"Ilyen méretű márka konszern találkozót más márkák esetén nem is tudok, hogy van-e egyáltalán?"

Csinálnak mások is, bár nem ekkorákat, mivel nyilván a VWnek van a legnagyobb rajongói bázisa. De van pl ilyen is:
www.japan-all-stars.de/
(Bármilyen hihetetlen :)
Képek a Nachlese menüpont alatt.

Vitalij 2009.06.10. 23:19:16

Egy 220CDI Mergát hajtok. Passatom volt, de sok baj volt vele, ezért odaadtam öcsémnek, félig meddig bosszúból, hadd szívjon vele ő is.
A németeknek meg bizony ez a suzukija, csak nekik vastagabb a pénztárcájuk.(Volkswagen = népautó).
A Seat már most szebb és ötletesebb autókat csinál a VW-Audi alkatrészekből, a Skoda SuperB, meg simán ugyanolyan mint a Passat, csak épp jobb árral. A VW belterét meg vizsgáld meg egy kicsit jobban, mert elég made in spain..
Amiért letahóztam őket az meg az én általam az utakon tapasztalt élményeken alapszik. plusz a minap rám legyező kombi Golf TDi-s barmon.
Ennyit az offról.

A tuning VW-k meg szépek. Az A2es krómszíne meg egyenesen fantasztikus, már-már annyira, hogy lehet a Mercit lefújatom ilyenre.

comp 2009.06.10. 23:23:31

Egy a baj ezzel a sok VW-nel, rossz oldalon van a hajtás.

megint 2009.06.10. 23:32:09

Hrazan, evvel kicsit vitatkoznék, olyanok mint az angol szurkolók, mindenki az angol mintával példálózik, külföldön meg szétvernek egy kerületet ha épp kikapnak, vagy csak mert sokat ittak, otthon valóban nem balhéznak, ennyivel több eszük van, plussz tudják, hogy simán börtönbe kerülnek,de külföldi nyaralásaimon nem ezt vettem észre, mármint, hogy kultúráltan buliznak.
csiky944 ha oda tartozol akkor milyen lesajnáló pillantásokról beszélsz, nagyon is segítőkész emberekből áll nagyrészt, pár nagyképű fax van az igaz, tapasztalatból mondom.

Hrzrasn (törölt) 2009.06.10. 23:33:20

@csiky944: Pedig a parasztporsche is oda tartozik. Üdv a VW-klubban, haver! :D

(Csak óvatosan a lesajnáló pillantásokkal.)

biker_kolee 2009.06.10. 23:34:07

@Rocko-: Gyönyörű.


Én nagyonis szeretem a cultot. Ratből is vannak szépek. Na de az a gyári 50-es Audi... Annál kerülgetett a szívbaj, annyira gyönyörű.

Tetszik: narancs kettes, piros jetta, gulf ülés (kettő rendel), fehér egyes, scirocco (csak ne lenne az oldalán az a matricavagymi), narancs egyes.

Nemtetszik: Galéria nyitóképén a polo, pirosfehér airbrushos mittudoménmicsoda, szürke bora, az a csúnya clean A3 a gallery végén.

A többi az elmegy kategória.

spoon88 2009.06.10. 23:37:17

Nekem 1.3-as, 88-as Golf II van. Nincs különösebb extra benne. Jó lenne átépíteni: erősebb motor, űltetés, flip-flop szín...stb.
Jelen állapotában, nekem sokkal szimpatikusabb és szerethetőbb a maga egyszerűségével. A-ból B-be elvisz gond nélkül. Nem szaggatja az aszfaltot és
szerintem nem érdemes fikázni a VW-t, mert az "üzembiztosság" védjegyét letette az asztalra!!. Láttam már útszélén, nyitott motorháztetővel Renault-t, Citroen-t, Chevy-t. Suzukit vontattam egy alkalommal a fél országon át. Meg is fizette vontatás árát (Pénzben), majd megköszönte a segítséget. Mondtam az illetőnek: Ne köszönd, EMLÉKEZZ!!

megint 2009.06.10. 23:43:47

Vitalij, nem kell diploma hoz, hogy normális ember el tudja dönteni, melyik a minőségibb beltér, elég csak beülni, vagy elég csak teszteket olvasni, de végülis teljesen mindegy egy helyre folyik be a pénz.

Carfan 2009.06.10. 23:53:49

@csiky944: Elárulnád mi szánalmas benne? Ha valakinek az tetszik hajrá. Egy dolog szánalmas: Valakit az autója alapján megítélni.

Ciri 2009.06.11. 05:31:27

@csiky944:
Gyanítom, hogy suzukid van, vagy valami csodálatos francia..:)Az ilyeneknek vannak komplekszusai.


@Vitalij:
Elárulnád, hogy milyen felszereltségű és évjáratú Passatod volt?

csiky944 2009.06.11. 05:47:11

@Hrzrasn: és kinek van parasztporschéja?

csiky944 2009.06.11. 05:49:42

@Ciri: Suzuki?
ne sértegess légy oly szíves

Szsrobert 2009.06.11. 06:53:10

Minden autó megbízható, ha gondos a tulaja.

románc cuvée 2009.06.11. 07:39:17

Előző évben egy gyári őskövület quattro volt az Audi standján kiállítva...de az 50-es se rossz;)

Lowtyo 2009.06.11. 07:42:43

kicsit hervasztó számomra ez a cult stílusirányzat.
mer'hogy készen kapsz egy receptet, amit ha követsz, lesz egy "tucatautód". mert mostanában mindenki cult autót csinál a vw-ből, ha tuningolásra adja a fejét és ez kissé unalmassá teszi. sok egyediség nincs abban, ha írott szabályok alapján tuningolsz. nekem is sokszor mondták, mikor kész lett a bogaram, hogy ha lecserélném az első felniket keskenyebbre, meg ledobnám a lökhárítót egész kellemes cal look gép lenne belőle. nekem meg égnek állt a hátamon a szőr, mert nem úgy építettem, hogy valamilyen stílusnak megfeleljen, hanem, hogy nekem tetszen. culttal is az a bajom, hogy porig ülteted széles felniket pakolsz rá, peres gumikkal, a többit próbálod meghagyni gyárias kinézetűre (ami mellesleg nekem is bejön), de ha sok van belőle akkor unalmas. jobban szeretem az olyan, ízlésesen megépített autókat, amiknek a tuningja nem úgy indult, hogy csinálok egy rat, clean vagy cult autót.

uglykid 2009.06.11. 08:53:57

@Hrzrasn: Az, hogy elfogult vagy -nem kicsit- nem probléma!Viszont az, hogy kultúráltsággal "vádolod" az ottani okádékbanröfögőibizaszökevényeket már sovinizmus!!!
Biztos régen jártál a Balaton körül, ahol egyes környékeken már félni kell a magukat otthon moderáló -nyilván műxik a POLIZEI- itt viszont ordenáré módon viselkedő, szemetelő, ordibáló, "bulizó" suttyóktól!A paraszt ott is paraszt pejoratív értelemben...

uglykid 2009.06.11. 09:04:51

@Kuss3: Hát, ez egy kicsit Tőled is erős volt!
Biztos nem vagyok egyedül vele aki lépten-nyomon belebotlok idióta PDTDI versenyzőkbe, akik a turbó fingján szállva még a speedmotorosokat is le akarják tolni a nagy egójukkal!
Az pedig, hogy a VW a legnagyobb nem jelenti azt, hogy mindenekfeletti is.T ö m e g gy á r t ó = N é p a u t ó gy á r t ó!
Azért mert a parízerből fogy a legtöbb még nem lesz a legfinomabb felvágott!!!

csavarkulcs78 2009.06.11. 09:16:02

Off.
Bocs, de miért nem lehet a képeket .jpg-ben kitenni.
a .bmp sok helyet foglal feleslegesen.
Régen jpg volt a szokásos.

István TLX 2009.06.11. 09:28:10

Kezdem az elején:Kuss3 nevü illetőnek szeretném mondani hogy tisztába legyen a dolgokkal hogy a világ legnagyobb autógyártója a General Motors.Ami valószinüleg hamarosan a Fiat tujaldonában lesz.
Most megközelitem a dolgot más irányból:A VW kocsik a mai világban azoknak az embereknek az autója akiknek csak arra kell az autó hogy az aktatáskáját és zakóját a hátsó ülésre téve értekezletekre menjen,vagypedig az asszony a gyereket vigye ovodába vele.Azok veszik akik nem akarnak motort látni,hozzányulni csak ha megál előkapja a mobiltelefont és hivja az autómentőt.
Aláirom megbizható autók a Vw-k.Viszony ezért tulajdonképpen azt az árat fizetjük hogy DÖG UNALMAS.Természetesen a régibbei tipusoknem unalmasak annyira mert azokkal többet kell törődni.A Vw egy olyan autó számomra ami tul jó ahogy hogy használjuk és tul unaslmas ahoz hogy megvegyem.

Rocko- 2009.06.11. 09:47:03

Ciri 2009.06.11. 05:31:27
"@csiky944:
Gyanítom, hogy suzukid van, vagy valami csodálatos francia..:)Az ilyeneknek vannak komplekszusai."
:DDD

Lowtyo · autofilia.blog.hu 2009.06.11. 07:42:43
ez a német tuning. egy unalmasból csinálsz egy másféle unalmas, kisszériás unalmast.

thetriggerhappy 2009.06.11. 10:00:15

@Palicska:

vw közösség? ez maga a megtestesült oximoron.

két autóm van, mindkettőnek integetnek, villognak a márkatársak. népautóéknál létezik ilyesmi?

és mielőtt elkezdődne a vita: volt golfom, nem volt vele semmi gondom. egy gép, ami arra van, hogy elvigyen a-ból, b-be. de, hogy ezen mit lehet szeretni, azt soha nem fogom megérteni. nem járok össze a candy hűtőgép tulajdonosokkal és a moulinex robotgép használókkal sem.
számomra érthetetlenek a kia, hyundai, suzuki és a vw klubok.
de ez persze az én véleményem.

Hrzrasn (törölt) 2009.06.11. 10:05:54

@megint: "de végülis teljesen mindegy egy helyre folyik be a pénz."

Ez benne a legszebb :)
Olyan ez, mint az egymást reklámban fikázó Saturn meg MediaMarkt - végül mindegy, melyiket választod, egy kézben van :)

www.totalcar.hu/nepitelet/?op=itelet&cat_id=83059 2009.06.11. 10:09:39

@István TLX:

"...szeretném mondani hogy tisztába legyen a dolgokkal hogy a világ legnagyobb autógyártója a General Motors.Ami valószinüleg hamarosan a Fiat tujaldonában lesz."

Hogy tisztában legyél a dolgokkal, a világ legnagyobb autógyártója (még) a Toyota. Azért "még", mert a VW nagyon odaért a nyakára ;-)

A GM már évek óta nem a legnagyobb, mostani helyzetében meg örül, hogy még harmadik. A Fiat meg az évszázad baklövését csinálja üzletileg-pénzügyileg, ha ezt a döglött tehenet felvásárolja.

Nekem a németesen egyszerű, nem mindenképpen a tömegből kitűnni akaró, ámde részletekbe menően precíz és időtállóbb formavilág tetszik. A gyakran futurisztikus francia és japán, ill. az olasz csődör típusú Alfa formák nekem kevésbé jönnek be. Most akkor hülye vagyok?

sunblind 2009.06.11. 10:18:55

... ejjjh, codálatoszan szép hárminchatosz felniket ákartam venni tegnap, ádtak volna hozzá két színárány lekszusz fáliórát, csák nem volt nálam elég lej ...

Hrzrasn (törölt) 2009.06.11. 10:24:05

@thetriggerhappy: "vw közösség? ez maga a megtestesült oximoron."

Nem, ez a megtestesült hülyeség. A VW-nek van talán a legnagyobb közössége Európában, saját újságokkal és rengeteg rendezvénnyel:
vw-scene.de/
www.vw-speed.de/

"két autóm van, mindkettőnek integetnek, villognak a márkatársak. népautóéknál létezik ilyesmi?"

Létezik, építettek belôle húszmilliót:
www.vwkaefer.org/

guest_ 2009.06.11. 10:31:22

@morcosboci: "az VI-os Golf simán veri a semmilyen IV-es V-ös szériát"

Na ne röhögtess már! Pont ez a három az, ami tök egyforma! A 4-es óta mind ugyanúgy néz ki, máshol ez még ráncfelvarrásnak is gyenge lenne...

guest_ 2009.06.11. 10:39:24

@Kuss3: "Csak hogy tudd a VW-Audi a VILÁG legnagyobb autógyártója"

Ezt ki mondta neked? Azért ne írjunk már ekkora hülyeségeket!

guest_ 2009.06.11. 10:48:03

@Kuss3: Ja, és bár általánosítani nem korrekt dolog, de az "a Golf és Passat TDI vásárlóközönsége a legtahóbb az autóstársadalomban" megállapítás sajnos nagyon is helytálló. Tapasztalom nap mint nap.

thetriggerhappy 2009.06.11. 10:48:59

hrazsn, lowtyo,

ok, mea culpa, a bogár nem ér. :-)

w a s d 2009.06.11. 10:50:41

@Lowtyo: Az a szép a cultban, hogy némelyik kocsihoz (pl. régi Bogár) számtalan gyári kiegészítőt lehet megvenni és be-/fölszerelni, és rengeteg apróság van, ami így különbözhet.


Amúgy azzal értek egyet, aki azt írta, rossz helyen a hajtás (legalábbis a legtöbb VW- nál). A keresztben- motoros awd- knél meg még az sem hiszem, hogy túl tartós lenne, ha valahogy leoldjuk az első hajtást.

(Így kb. marad a BMW az "akire felnézhetünk" falon.)

Ciri 2009.06.11. 10:50:43

@guest_:
"Na ne röhögtess már! Pont ez a három az, ami tök egyforma! A 4-es óta mind ugyanúgy néz ki, máshol ez még ráncfelvarrásnak is gyenge lenne..."

Bazdmeg, annyira hatökör vagy az egészhez...
Elárulnád, hogy a négyesnek mi köze az ötöshöz, te nagytudásu ?
És még kiabálva hirdeti...
Lepetézek, komolyan mondom.

Kuss3 2009.06.11. 10:52:26

@uglykid:
ÚÚ biztosan én sem vagyok egyedül azzal a sok kis pöcs boyracerrel akik állandóan versenypályának nézik a közutat mert magát MS-nek képzeli. Na ezek általában 20-25 éves szakadékokkal, kályhacsöves kipufogóval szaladgáló 60-70-80 lovas versenyautók. Viszont nagy valószínűséggel sokkal kevesebb Golf V-VI meg Passat tulajt látsz versenyezni az Andrássyn mint szétspoilerezett daewoo nexiát meg hasonló csúcs autókat.

Ezzel a kijelentéseddel meg elárultad hogy semmit se tudsz a VW-ről:

"Az pedig, hogy a VW a legnagyobb nem jelenti azt, hogy mindenekfeletti is.T ö m e g gy á r t ó = N é p a u t ó gy á r t ó!
Azért mert a parízerből fogy a legtöbb még nem lesz a legfinomabb felvágott!!!"

Egyrészt a VW csoport alá tartoznak olyan márkák mint pl. Bugatti, Lamborghini, ezek meg nem igazán tucat autók. Az tény hogy nem ebből adják el a legtöbbet, de ha van felesleges 100 milliód akkor kapsz egyedi(bb) járgányt a pénzedért. Ha meg elég egy Polo, Golf akkor meg azt veszed.
Azt meg egy szóval nem mondtam hogy a VW-től nincs jobb autó, DE AZ TÉNY hogy nagyon értenek az üzletpolitikához ezért is világelsők.

Ha neked meg csak most esett le az hogy mit jelent a TÖMEGGYÁRTÓ szó, akkor nagyon sajnállak. Bazz, szerinted melyik mai autógyár nem, az egy két manufaktúrát kivéve??? Ezzel akkora hülyeséget mondtál hogy az már fizikai fájdalmat okozott.
Viszont neked is csak azt tudom mondani amit kedves @Vitalij barátodnak:
Ha nem tetszik a VW akkor nem kell ebbe a posztba beleirkálnod. Lapozz tovább.
Ennyi!

lacza87 (törölt) 2009.06.11. 10:53:19

@István TLX: Arról már nem is beszélve, h a Fiat a Chrysler-t akarja "felvásárolni", a GM maradékát épp az állam készül tulajdonába venni. A többit lásd www.totalcar.hu/nepitelet/?op=itelet&cat_id=83059 kollégánál

Phrascarica 2009.06.11. 11:01:20

@Ciri: ...mert hasonlít rá pl mindegyiken VW embléma van :D

guest_ 2009.06.11. 11:14:58

@Ciri: Ha ezt nem látod, akkor vagy vak vagy, vagy teljesen elborult VW-hívő. Mindegy melyik, innentől nincs miről beszélni. De ez nem baj, az emberek igényszintje különböző. Neked ennyi is elég. A kommented kulturált hangneme pedig elárul mindent rólad. Légy boldog a szuper 456-os Golfoddal, sose jobbat!

Hrzrasn (törölt) 2009.06.11. 11:19:50

@www.totalcar.hu/nepitelet/?op=itelet&cat_id=83059: Ott azért még nem tartunk :)
Toyota az elsô, GM a második, 9 millió körüli darabszámmal, a VAG bár a harmadik helyen, de 6 millió körül.

Amiben viszont világelsô a VAG, az a világon legtöbbet gyártott autó, a Golf személyében (asszem valami 22 millió).

w a s d 2009.06.11. 11:21:23

Nem azért, de miért baj, ha van állandóság egy típus generációi között?

www.totalcar.hu/nepitelet/?op=itelet&cat_id=83059 2009.06.11. 11:25:15

@Hrzrasn:

Ha jól emlékszem, még itt a TC-n is volt róla cikk, hogy ha csak csisszre is, de tavaly már több autót adott el a VAG, mint a GM. Az idei számokat meg szerintem meg sem kell várni... :-)


@F/:

Ott a pont!

Ciri 2009.06.11. 11:29:30

@guest_:
"Ha ezt nem látod, akkor vagy vak vagy, vagy teljesen elborult VW-hívő."

Mit kellene látnom te szerencsétlen?
Erről pont Te beszélsz?
Próbálj már valami konkrét tapasztalatot is szerezni a kocsmainfókon kívül, utána beszélj ökörségeket.

Ciri 2009.06.11. 11:30:52

@guest_:
Van egyáltalán arról halvány fogalmad, hogy a Golfoknál s páros és páratlan számok mit is takarnak a generációváltásban?

Sam. Joe · http://www.matchboxmemories.hu 2009.06.11. 11:34:15

@Szsrobert: "Minden autó megbízható, ha gondos a tulaja." Így van, erre remek példa a Tavria. 8-]

Tudja valaki, hogy azzal a kormányszerű készséggel mit csinál a szimpatikus fiatalember az Audi motorterében?

Tipo16v 2009.06.11. 11:50:20

@2108face: és akkor mivan h ha ennyi?
ha valakinek nincs több millája egy másféle tuningra akk csinál egy rat-et.
egy rat auto nem lehet szép?

mint tudjuk a rat németországbol ered..nemhiszem hogy azért csinálták mert nincs pénzük.

Hrzrasn (törölt) 2009.06.11. 11:55:40

@Tipo16v: "nemhiszem hogy azért csinálták mert nincs pénzük."

Ja, itt mindenki gazdag :)

lacza87 (törölt) 2009.06.11. 12:33:23

@Hrzrasn: már túl vannak a 25 millión is, mégpedig 2007 május óta, azóta már sztem 26-27 körül is lehetnek. Szép számok: generációnként kb. 5 millió. Csak egy hozzá fogható autó van manapság a Pug 206 :D:D:))))))))))

Lowtyo 2009.06.11. 13:44:57

@Tipo16v: hehe
nekem van egy natural born rat gépem
há nem szokták körbetapsolni, pedig mechanikailag hibátlan
veszel ócsóért valami RATket, rendbevágod a műszaki részét és jóval beljebb vagy.
buta németek

Kuss3 2009.06.11. 14:11:34

@guest_:
Csak hogy tudd én nem csak a személyautókra gondoltam hanem a komplett VW konzorciumra. Ebben az esetben viszont te írsz hülyeségeket. BOCSI

Tipo16v 2009.06.11. 14:28:50

@Lowtyo: hát szted én mit akarok? veszek egy I es golfot, a cult drága lenne...ratnek meg jólesz..rá ugyse rakok semmit csak leszedek rola:D mocitetőt széen fémig csiszolni, locsolgatni...jó is lenne..

Lowtyo 2009.06.11. 14:44:36

@Kuss3: én meg az ájkengetnó szetiszfeksönre gondoltam, oszt senki sem találta el

spoiler..!? nein danke! 2009.06.11. 15:53:13

@Tipo16v:

Építettél már RAT stílusban autót?
Hát akkor vágj bele pajtás,de szólok előre hogy nyisd ki a pénztárcádat,mert nem úszod meg olcsón.
A BRM felni 175.000ft

Soroljam még az árakat?@Lowtyo:

Hülyeséget ne beszélj már ember,inkább járj utánna a dolgoknak mielőtt itt osztanád az eszet.

Hrzrasn (törölt) 2009.06.11. 16:02:09

@www.totalcar.hu/nepitelet/?op=itelet&cat_id=83059: Nincsenek még 2008as számok:
oica.net/category/production-statistics/2008-statistics/

2007es van:
oica.net/wp-content/uploads/world-ranking-2007.pdf

Kizárt, hogy azóta a VAG 50%kal megemelve termelését, elôrázott az ingujjból évi 3 milliót.

Lowtyo 2009.06.11. 16:08:40

@spoiler..!? nein danke!: egy rat-ra miért tesz valaki brm felnit?

spoiler..!? nein danke! 2009.06.11. 16:32:54

@Lowtyo: Mert attól lesz igazán egyedi,mintsem egy 2.000ft-os lemezfelnivel.
Minél egyedibbet akarsz annál több pénz kell hozzá.Nem csak arról van itt szó hogy fémig csiszolod és locsolgatod a napon mint tubarózsát.

Lowtyo 2009.06.11. 16:44:24

@spoiler..!? nein danke!: ne zsibbassz.
egy kívülről lepukkantnak kinéző verda alá bepakolsz valami csip-csup kereket?
az tényleg egyedi lesz

spoiler..!? nein danke! 2009.06.11. 16:49:00

@Lowtyo: "csip-csup"? neked mi van az autód alatt? homasita,króm szpineres dísztárcsa?
az egyediséget meg kell fizetni...ez is egy stílus és az csak egy dolog hogy neked ez nem tetszik,de szerintem teljesen felesleges győzködnöm akárkit is,mert felesleges.
Tudnál mutatni fotót az autódról?

Carfan 2009.06.11. 17:05:07

@csiky944: Ja így már értem. Ha látsz egy adott típusból egy neked nem tetsző átépítést, akkor az egész márkát le kell sajnálni, a több millió vásárlójával együtt. Alfától Volvóig bárki tudna linkelni undorító tuningot... Ezzel a komplexussal javasolnám egy pszichológus felkeresését:D

www.totalcar.hu/nepitelet/?op=itelet&cat_id=83059 2009.06.11. 17:41:59

@Hrzrasn:

Jaaa, hogy nem csak személyautókról van szó... :-)

Csak mert abban a 9 millióban benne van az Opel Corsától kezdve a kisteherautókon át a buszokig minden. Úgy azért más a leányzó fekvése...

csiky944 2009.06.11. 18:07:33

@Carfan: most vigyorogsz mi?
a helyzet az,hogy a fele megjelent autó ilyen idétlenül van megcsinálva
a cult jó volt,míg el nem kezdte mindenki majmolni
a rat jól néz ki egy régebbi típuson,de ezek műanyag autókat is rat-esítenek,pl golf5,azon pl sírni lehet
a clean meg,visszafogott külsejű autót megtisztítani a jelzésektől, egyenlő szappanautót csinálni

Palicska 2009.06.11. 18:09:56

Itt aztán vannak hozzászólások, olyanok is amik nem is tartoznak ide, a Wörthersee túra nem arról szól hogy melyik gyártó hány autót készít, akinek meg nem tetszik a Vw műsor az, ahogy fennebb is írták, lapozzon odébb, van még elég oldal az interneten amit nézni lehet, 3x-es is van elég.

spoiler..!? nein danke! 2009.06.11. 18:25:58

@csiky944: nekem van vw-em is! De te büszke lehetsz a motorodra öreg.

Carfan 2009.06.11. 18:30:30

@csiky944: Nem vagyok bolond, min vigyorogjak? Egyébként ha nem csak a színvonalas TC galériát nézegetnéd, hanem pl a vwhome.de galériáit rájönnél, hogy igencsak sok igényes autó volt a tónál. Ízlésfiacamos meg van mindenhol. Ettől még nem lenézendő senki és semmi.

Tipo16v 2009.06.11. 18:46:04

@spoiler..!? nein danke!: még nem építettem, tisztában vagyok vele, hogy minden tuninghoz sok pénz kell, de 18évesen nem hinném hogy 170ezres f elnit raknék a kocsira, ha az nagyon faszán néz is ki, az ráér majd pár év múlva.

csiky944 2009.06.11. 19:01:35

@spoiler..!? nein danke!: a motor újkora óta van a családunkban,szóval úgy fikázd,hogy kicsi többet jelent,mint motor

csiky944 2009.06.11. 19:08:58

@Carfan: valószínűleg sok igényesen épített gép is volt,nem is írtam,hogy nem
az igénytelenül,de sok pénzből átalakított autót más is lenézi,na nem a munkát,hanem az összképet

Lowtyo 2009.06.11. 19:29:11

@spoiler..!? nein danke!: króm szpiner kurvadrága volt, vettem inkább simát a teszkóban, de a kérdésemre továbbra sem válaszoltál, hogy miért raksz egy szép, drága felnit egy reteknek kinéző autóra.
képet találsz az autóimról a blogunkon. még vw is találsz köztük.

spoiler..!? nein danke! 2009.06.11. 19:41:14

@Lowtyo: kicsit légy figyelmesebb a válaszaimra ha már ennyire érdekel a stílus!
Hogy minél egyedibb legyen!!!!!! stim?

Tipo16v 2009.06.11. 20:39:09

de most miért kell egymást offolni? van akinek ez tetszik van akinek az.

Vincenzo90 2009.06.11. 23:34:08

VW. Das Auto.

Semmi többet nem kell mondani azt hiszem.

csiky944 2009.06.12. 10:05:31

@Vincenzo90: még jó hogy nem jut mindenkinek

spoon88 2009.06.12. 22:00:16

Olvasom a RAT és CULT stílus szavakat. Megtudnátok mondani hogy melyik stílus, milyen jellegzetes vonásokat visel az átalakítás során. (pl: peres gumi, sötét üveg...stb) köszi!

Califa 2009.06.15. 22:20:27

Érdekes, hogy valódi Cult autókat meg alig fotóztak a cultosok. Na itt azért van egy jó pár:
www.vwdepo.hu/index.php?option=com_content&task=view&id=545&Itemid=49

spoiler..!? nein danke! 2009.06.23. 19:18:50

@Califa:

Miért nem mentél ki a Wörthersee tourra?
Élőben érdekesebb kispajtás mint a monitor ülve nyálat csorgatni.

spoiler..!? nein danke! 2009.09.14. 17:03:02

@csiky944: Büszke lehetsz a kis mopedre jóbarát :O Na told el a biciklit de gyorsan....

spoiler..!? nein danke! 2009.09.14. 17:06:29

@gerely89: Én meg a Suzukikat szpineres KRÓM dísztárcsával :O
süti beállítások módosítása