Kézműves műanyagok sebességmaximalizátorral

  2009. június 01. - ommm Címkék: vélemény

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Négyhengeres BMW? Ugyan már...
2015-07-30 16:22:46

...mondták nekem sokan, miután lett egy 136 lóerős E30-am. Persze hülyeség, hiszen a könnyű bódéhoz elég

Hétvége a tóparton? Belsőség-találkozó 2015!
2015-07-29 12:04:49

Öregszünk, öregszünk , más nem is jut nagyon eszembe arról, hogy immáron tizenkettedik (!) alkalommal

A trollkirály V8-cal érkezik
2015-06-22 13:58:43

Leborulok, zokogok és megadom a trollkodás brilliánsokkal díszített aranyfokozatát. Hogyan piszkíts bele egy

Szétszórjuk a VIP-jegyeket! Akár a tiéd is lehet egy!
2015-06-08 15:31:58

Úgy, ahogy az AC/DC-nek is egy igazi énekese volt és ahogy a Black Sabbath is csak Bill Warddal az igazi , úgy

 

Münchenben jártunk, de nem Bundesliga-meccsen. Bajor virslit toltunk az arcunkba, de nem a négy torony árnyékában. Mégis mit kerestünk ott? Öregedtünk egy kicsit dobozos Fordokban.

 Vélemények az azonos című írásunkról.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr681156132

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

e1 · http://beszoltam.hu 2009.06.01. 03:41:39

Nagyon jó volt ez a cikk, jót röhögtem miközben olvastam. Több ilyet. ;)

joskaaaa 2009.06.01. 06:53:53

Szerintem is!Nem volt ez olyan uncsi!

márk.co 2009.06.01. 08:02:15

Tényleg jó az írás, de nem értem miért kell úgy hozzáállni, hogy már az elején utálom az egészet!?
Ommm! Miért te mentél?

Riasom 2009.06.01. 08:06:41

@márk.co: talán mert ő a legfiatalabb tagja a szerkesztőségnek és a többiek még ennél is kevésbé érdeklődtek? :()

Sportos kisáruszállító... jaaaj.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2009.06.01. 09:18:44

Kár hogy az 1 es BMW ből nincs hátul lemezelt változat,elválasztóráccsal:-))
nekem az kéne.:-)
az sportos lenne.
Vagy a Panamérát megcsinálni úgy mint a Skodákat szokták,üveg lemezelve hátsó ajtó behegesztve:_)))
na az sportos lenne:-))

BeeTm · http://beeproject.atw.hu 2009.06.01. 10:05:33

Szerintem már meg is hekkelték azt a 110-es maximalizátort.....

Amasan (törölt) 2009.06.01. 10:13:05

ommm megint remekelt... egyedül azt felejtette el leírni, hogy amint Mo-ra kerül a Tranzit, kb. 2 nap múlva már kikódolással foglalkozó "vállalkozások" kezdenek hirdetni "sebbeségmaximalizátor" jeligével... :)
(a Ford velünk nem számolt... XD)

pickapu 2009.06.01. 10:22:15

Én a nagy Transitban is a gatyámba törölném a szalonnazsíros kezem.
Munkagép ez, úgy tűnik nem is rossz, a menedzserek meg járjanak Mondeóval...

milyen_Péter? 2009.06.01. 10:24:47

Tehergépkocsi nem is mehet autópályán többel, mint 110. Aki ennél is többel kíván száguldozni, annak meg megy a >30k csekk.

Azért a 100km-ként 1L spórolás szerintem jó. A mostani Transit connect iszonyat sokat zabál, városban bekajolja lazán a 11-13-at, ami rengeteg. Ebből is kéne ilyen eco változat.

intruder66 2009.06.01. 10:45:13

Nekünk van négy Ford teherautónk. Egy Connect és három Tranzit.
- a connectben szétesett a motor 60.e km után és nem vállalták rá a garit, mivel volt rajta egy utólagos hütő kompresszor
- a tranzitok többet vannak szervízben mint munkában
- a fogyasztásuk horror (pld dobozos 16 litert eszik)
Szóval Fordot soha többé ...

Leadfoot 2009.06.01. 10:56:10

A Fordnak azért elég nagy múltja van sportos áruszállítók terén...

www.taunus.hu/beta/tipus/ford_transit_supervan.html

Ciri 2009.06.01. 10:59:07

@intruder66:
És ebből mit akartál kihozni? Bízom benne, hogy nem azt, hogy a Transit, meg úgy általában a Ford, egy megbízhatatlan típus.

"connectben szétesett a motor 60.e km után és nem vállalták rá a garit, mivel volt rajta egy utólagos hütő kompresszor"

Nagyon helyes!

Negrogo 2009.06.01. 11:00:14

@intruder66: Hmm, erdekes. en az eggyel regebbi Fordal huzattam, heti 1x beugrokent fuvaroztam. A legalapabb verzios turbo nelkuli diezel motorral. Palyan ha sietni kelett 140-et hozta megrakva es ekkor is 10 leteres atlagok jottek ki. Tul volt mar a 400 ezer kilometeren is. Nekem nagyon bejott.

dextercapo 2009.06.01. 11:03:58

azert probalkoznak a ford-nal . pl feltalaltak az elsokerekhajtott furgont . emelje a difi magassagaig a cuccot akinek bela az anyja . arrol nem is szolva hogy bo egy arasszal magasabbra teve a cucc a gep sulypontjat is jelentosen emeli . remeljuk hogy most amikor mar az image nem adja el a vackaikat , lemondanak a mukodeskeptelen adagolokrol , gagyi elektronikarol.

Ottopappa 2009.06.01. 11:04:40

Nekem tetszik a Transit, egy 9 személyes változattal meg is lenne oldva a (jövőbeli) család szállítása, vagy költözködés.

Ottopappa 2009.06.01. 11:06:29

Érdekes: itt is és az életben is sok olyan ember van, aki nagyon dícséri ezeket a Fordokat, és sok, aki nagyon szidja... Aranyközéputas véleményt még nem hallottam...

dextercapo 2009.06.01. 11:06:46

@Ciri: igen . volt egy szeriajuk ami felenk is tobbet volt szervizben mint munkaban . ha jol remlik egy csuklonyi meretu csatlakozo volt rajta - talan EPIC adagolos volt . sorozatban mentek szet .
ezzel nem akarom azt mondani hogy a ford altalban megbizhatatlan tipus , de ez a tipus az volt .

Hrzrasn (törölt) 2009.06.01. 11:08:55

@intruder66: "- a connectben szétesett a motor 60.e km után és nem vállalták rá a garit, mivel volt rajta egy utólagos hütő kompresszor"

Joggal. Nehogy már más csengesse ki a szétkendácsolt szarodat.

Ciri 2009.06.01. 11:10:44

@dextercapo:
Ugye,milyen szépen (is) meg lehet fogalmazni egy adott márkáról/típusról a véleményünket?

És még csak nem is volt utalás a cikkben a "ajapánsohanemromlikel" faszságról.

Alakul ez a TC. :))))

Pityuuu 2009.06.01. 11:21:12

Tetszik a cikk, csak néha olyan szinten átmegy szőrszálhasogatásba hogy pfff. Mi a f*sznak kell kopogtatni egy munkás autóban a műszerfalat? Az csak azért van ott, hogy legyen valami. A tetőn látszanak a pont hegesztések nyomai? Hát istenem. Ha lenne egy Transitom és valaki felmászna a tetejére, hogy megnézze látszanak-e ilyen nyomok ott helyben ütném agyon. Hát kit érdekel? Ja és a kedves műszerfal kopogtatóknak ajánlom az IFA műszerfalat például:D Azt üsse ahogy bírja:)

Sunburst 2009.06.01. 11:22:23

Régebbi Transitot hajtottam én is, jól bírta a harcot, abban még egy 2,5 -es
régi dízel motor volt.
Arra, hogy a TDCI motorok mennyit fognak bírni, majd a jövő adja meg a választ.

A dízel 1,8-as Connectet is vezettem többször, autópályán megrakva sem vallott szégyent. Az anyósülése viszont tragikus,
oda csak az ellenségeit ültetné az ember.

dextercapo 2009.06.01. 11:26:26

@Ciri: az adott tipusrol kialakul velemenyemet a kereskedesben hagyott penz mennyisegen lehet lemerni . vw , ford = 0 a ford nem kizart , de a vw konszern pl orokre elvagta magat .

hé haver 2009.06.01. 11:29:39

Há ezek tényleg nem személyautók. Jé. De egy év alatt mennek annyit, mint más autó a teljes életciklusában egész a bontóig. Ráadásul 60-80% -ban rakottan (vagy túlrakottan), változó sofőrökkel, akik pusztítják rendesen. Ezért aztán kopog a műanyag, meg látszik a hegesztés, de bírja, mert erre van.

Hrzrasn (törölt) 2009.06.01. 11:40:51

Mondjuk tényleg nem ártott volna odaküldeni valakit, aki látott már életében haszongépjármûvet, és van összehasonlítási alapja.

milyen_Péter? 2009.06.01. 11:43:22

A cikk valóban néhol túlkap. Ezek melósjárgányok, nem kell alcantara bőrkárpitot keresni, meg vajpuha műanyagokat és fabetétet, azok ugyanis 2 hét alatt szétkopnának, lemállanának, és úgy nézne ki a kocsi, mint valami 10 éves 2milliót futott, leharcolt haszonjármű.

Amúgy nekem a connectel nem lenne semmi bajom, ha nem lenne ilyen irdatlan a fogyasztása, meg nem kellett volna 96000-nél porlasztócsúcsokat cserélni 300k-ért. Reméljük már nem lesz ilyen hiba vele és futhatja tovább a sokszázezer km-eit.

Ciri 2009.06.01. 12:11:15

@dextercapo:
Mit tett veled a VW? Mesélj! :)

(csak ne kamuzz...)

Gyurma73 · https://plus.google.com 2009.06.01. 12:12:23

@Hrzrasn:
szerintem a legtöbben azt sem tudják miaz az utólagos hűtő kompresszor.
A hűtőkocsikba mindegyikbe utólag teszik be ,gyárilag ilyen nincs.A hűtőkocsikat mindig utólag csinálják,kisebb cégek.
De ha mutatsz egy Ford gyárban készült hűtőkocsit akkor bocs.
A motornak nem sok köze van hozzá,lehet hogy amúgy is szétesett volna.Ez kb olyan mintha utólag klímát raksz bele és megáll a motor .

Gyurma73 · https://plus.google.com 2009.06.01. 12:14:39

Amúgy a tgk autópályán is csak 80 al mehet,mármint az említett nagyobb tranzit mert az biztos hogy több mint 2,5 tonna összzsúlyú.Tehát a 110 is elég ahhoz hogy kapjál egy 40 ezres csekket.

pickapu 2009.06.01. 12:33:44

@Gyurma73: Na ez még egy betarthatatlan szabály 2x2 sávon... és valószínűleg még a Nysák korából maradt ránk. Ideje lenne változtatni rajta.

Hrzrasn (törölt) 2009.06.01. 12:39:42

@Gyurma73: "A hűtőkocsikat mindig utólag csinálják,kisebb cégek."

Csak nem mindegy, hogy ki, mit, hogyan rak bele.

"De ha mutatsz egy Ford gyárban készült hűtőkocsit akkor bocs."

Ford Transit Freshline.
0°C és -20°C változat is van.

"A motornak nem sok köze van hozzá,lehet hogy amúgy is szétesett volna."

A feltételezések a kutyát nem érdeklik egy konkrét káreset megítélésénél. Hogy a motornak mennyi köze van hozzá, arról felesleges vitatkozni, amíg nem láttad a motorteret.

"Ez kb olyan mintha utólag klímát raksz bele és megáll a motor."

Ott is csak a gyári (ill. modellspecifikus) kitet rakhatod be, különben elhajtanak a vérbe. Kompresszor meg a blokkon lakik, és a motor hajtja, nagyon is van köze a motorhoz. Hogy melyik modell mennyi plusz terhelést jelent a motornak, és ez milyen kihatással van a motor élettartamára, azt leginkább a Ford tudja eldönteni, nem a Józsi a sufniban.

tomcsibácsi 2009.06.01. 12:47:20

@Ratnet: Szerintem meg nézz utánna!
Én a télen fizettem 40k-t, 3,5t-s transit, autópálya 80 helyett 112. Az indoklásban is ez szerepelt! Ők csak tudják tán'.

expert-mérnök 2009.06.01. 12:49:03

"Egy motorburkolat nagyon sokat javított volna a járáskultúráján"

hmmmmmmm... a járáskultúráján semmit!
:))))

a zajszigetelésen azon igen!

Hrzrasn (törölt) 2009.06.01. 12:56:27

@expert-mérnök: Nem véletlenül "akusztikai takarólemez" a pontos nevük ;)

http://www.woco-kronach.de/de/produkte/akustikabdeckung.html

http://www.roechling.com/de/automobil-kunststoffe/produkte/motorakustik.html

Ratnet 2009.06.01. 13:00:35

@tomcsibácsi: Megnéztem! Jogos!:-)
Rég tanultam. Nincs mentségem.

Egyébként kisteherrel én is mindíg többel döngetek, maximum ha 'ráérzek' a rendőrre akkor elveszek a gázból. Még sohasem büntettek meg autópályán. A mostani kocsimmal meg nem is tudnának mert 100-nál többet csak hátszélben tud.:-)

Hrzrasn (törölt) 2009.06.01. 13:05:30

@Hrzrasn: (Az utolsó bekezdésben természetesen a klímakompresszorról van szó.)

Ratnet 2009.06.01. 13:07:41

@Ratnet: ...1 tonna rakománnyal meg szerintem pont belőve a megengedett sebességem.:-)

Gyurma73 · https://plus.google.com 2009.06.01. 13:09:49

@Hrzrasn:
ki írta hogy a józsi bácsi csinálta?
A kendácsolást már ti írtátok eredetileg csAk útólagos szerepelt ami nem biztos hogy rossz.Az hogy az ékszíj hajtja még nem jelenti azt hogy a motor erőlködne tőle.Hidd el kisebb terhelést jelent mintha meg lenne pakolva,és attól sem kéne beállni a motornak.Sokkal valószínübb hogy basztak megnézni az olajszintet és egyszerűen megette az olajat majd szépen beállt a motor.

tomcsibácsi 2009.06.01. 13:12:40

@Ratnet:
Én sem gondoltam volna, hogy megkülönböztetik. Szerintem is bicskanyitogató, hogy egy kalap alá vesznek a 40tonnás kamionokkal!

Gyurma73 · https://plus.google.com 2009.06.01. 13:15:11

az csak nálunk van hogy 2,5és 3,5 között különbség van?
nem értem miért nem a b-s jogsi a felső határa a sebességnek.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2009.06.01. 13:16:26

t4 ben volt olyan ami 2450 összsúlyú és olyan ami 2600kg a kettő között csak a rugó volt a különbség a többi egyforma volt.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2009.06.01. 13:18:24

És mégis az egyik 80 al mehetett a másik meg 130 al.De durvább ha ugyanaz az autó szgk nak van vizsgáztatva akkor mehet 130 al de ha teher akkor csak 80.(vannak ilyen körüvegesek)

Ratnet 2009.06.01. 13:21:52

@tomcsibácsi: A gyakorlatban egyébként (sajnos én is arra alapoztam) minden nagy teherautó és kamion 90 körül halad az autópályán.

Valóban lehetne például egy 100-110-es sebességet engedélyezni a (kisebb) teherautókra. Egyrészt mert haladni kéne és nem feltartani a forgalmat, másrészt mivel már legalább 15-20 éve képesek önerőből, biztonságosan 100-as tempó körül haladni ezek a gépkocsik is.

Ratnet 2009.06.01. 13:24:45

@Gyurma73: Arról nem is beszélve, hogy a T4 2.5Tdi-vel lazán tartható a megengedett sebesség. (Sőt, a 150-es utazó is.) Sokat melóztam egy zárt, hosszítottal, lazán hozta a személyautók 'komfortját' az autópályán.

pickapu 2009.06.01. 13:29:18

@Gyurma73: A zárt Mazda e2200-esemmel mehettem 130-at (már amikor olyan kedve volt), a kétszer olyan erős és négyszer stabilabb pickupomat meg megbüntethetik érte. Keresem az ésszerűséget... még nem találtam meg :)

Gyurma73 · https://plus.google.com 2009.06.01. 13:31:40

@Ratnet: az a 90 körül az pontosan 88 mert 10 %ot enged a törvény ,ez a hibahatár ezért az összes tachográf 88 ra van állítva.

Hrzrasn (törölt) 2009.06.01. 13:31:43

@Gyurma73: "ki írta hogy a józsi bácsi csinálta?"

Ki írta, hogy nem?

"A kendácsolást már ti írtátok eredetileg csAk útólagos szerepelt ami nem biztos hogy rossz."

Ja, általában az elôírásszerûen beszerelt márkás cuccokkal szoktak kivágni, ha gariban akarsz javíttatni. Életszerû.

"Az hogy az ékszíj hajtja még nem jelenti azt hogy a motor erőlködne tőle."

Nyilván azért okoz plusz fogyasztást a klíma használata, mert nem jelent pluszterhelést a motornak, professzor úr :)

"Hidd el kisebb terhelést jelent mintha meg lenne pakolva"

Aha. És olyankor mi van, amikor meg van pakolva ÉS megy a hûtés? Mert ugye az áruszállítóval többnyire árut szállítanak.
És akkor bizony a teljes rakományt a motor hûti, mert a második, elektromosan hajtott kompresszor csak akkor megy, ha áll a motor (a Thermo King-nél legalábbis).

"és attól sem kéne beállni a motornak."

Ezt milyen mérésekkel tudod alátámasztani?

"Sokkal valószínübb hogy basztak megnézni az olajszintet és egyszerűen megette az olajat majd szépen beállt a motor."

Ami szintén nem a gyártó sara.

Ratnet 2009.06.01. 13:32:12

@pickapu: Keresed az ésszerűségeeet?! Magyarhonban? Te nagyon optimista vagy.:-)

pickapu 2009.06.01. 13:34:34

@Ratnet: Míg élsz, remélsz...:)

Ratnet 2009.06.01. 13:37:12

@Gyurma73: Igen, erre már gondoltam én is.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2009.06.01. 13:40:00

@Hrzrasn:
szépen kiforgatod a szavaimat.
Amúgy meg nekem tök mindegy miért állt be a motorja.A szervízek általában úgyis kitalálnak valamit hogy ne kelljen fizetni.Az erőlködés meg a plussz 0,5 literes többletfogyasztás között azért van átmenet.
"Ami szintén nem a gyártó sara."
az hogy fogyassza az olajat??
hát kié?
Érdekes a régi TD-k sokkal többet elmentek.És nem mentek rosszul.
.

Mal 2009.06.01. 13:45:46

Szerintem van értelme a sportos kistehernek.
Rózsadombon az összes pizzás ilyet akar majd. :)

evil. 2009.06.01. 13:57:33

A szomszédunkban van egy öreg transit, nem tudnám a korát megmondani, de 20év körül lehet, talán meg több is, az nagyon bírj a strapát, télen-nyáron hóban-hőségben, ütik vágják és bírja, tényleg még az ellenségeimnek sem kívánnám, amit sokszor kap, szóval az elpusztíthatatlan:) az újabbakról nem tudok nyilatkozni, de az tuti a "régiekben volt anyag!" :D

Ratnet 2009.06.01. 14:16:36

@evil.: Jó tizenöt éve volt nekem egy nagyon öreg Transitom még a 'csőrös' kasznis, V4-es benzinmotorral. Nagyon jó volt vezetni. Régen nem a -két kötelező szervíz közti- sietős suhanás, hanem a masszív, nyugalmas döcögés volt a furgonok dolga, és ezt baromi élvezetes módon adták elő. Szerintem.

Hrzrasn (törölt) 2009.06.01. 14:56:26

@Gyurma73: "szépen kiforgatod a szavaimat."

Nem forgatok ki semmit. Prezentálj nekem egy olyan számítást, ami alátámasztja, hogy az adott motor az adott klímakompresszort elbírja maximális össztömeg mellett. Már a legelején megbukna a mutatvány, mert halvány fogalmad sincs, hogy ki, mit, hogyan, milyen motorra szerelt - de a szakértés tények hiányában is ezerrel megy.

Információra csak a hülyéknek van szüksége, az okosok anélkül is biztosak mindenben.

"Amúgy meg nekem tök mindegy miért állt be a motorja.A szervízek általában úgyis kitalálnak valamit hogy ne kelljen fizetni."

Ezt sem tudod bebizonyítani.

"Az erőlködés meg a plussz 0,5 literes többletfogyasztás között azért van átmenet."

Egyáltalán nem kell erôlködés ahhoz, hogy hosszútávon tökremenjen valami. Ehhez egy kis pluszterhelés egy arra alkalmatlan motornál bôven elég, a haszonjármûvek meg nem keveset futnak.

"az hogy fogyassza az olajat??
hát kié?"

Azé a baromé, aki számára merôben új információ, hogy az olajszintet minden autóban *rendszeresen* ellenôrizni kell.

Hrzrasn (törölt) 2009.06.01. 15:05:37

(Arról nem beszélve, hogy a klíma retrofiteknél gyakran még plusz hûtôventillátort is elôírnak - de amúgy ja, "semmi" köze a klímának a motorhoz.)

Atla 2009.06.01. 15:12:22

Kedves Ommm!

A stíluson érződött, hogy a hátad közepére se kívántad a kisteher Fordokat, ehhez képest a lényeget megtudtuk róluk.
A Connect bajuszkapcsolója Focus II, mint szinte minden más is a beltérben - valahol meg kell fogni a pénzt :)

qualitaet 2009.06.01. 15:17:43

"hiszen a békeidőket idéző, ROMAN kamionokat megszégyenítő éktelen vartyogás-krákogás, ami a motorháztető alól feltör, semmihez sem hasonlítható."

A ROMAN DIESEL-ek hibátlan, jellegzetes hathengeres hangon duruzsoltak, a Rábákhoz,régebbi Ikarusokhoz hasonlóan lévén ugyanaz az MAN-motor az alapjuk.
Picit dősebb MAN vontatókból ma is hallhatsz ilyet. Pont semmi közük az ocsmány Transit-kerregéshez.

Ez a mondat meg plágium:

" kellemes érintésű anyag még kevesebb, minden kőkemény plasztik. Tartósnak azonban biztosan tartós."

Szóról-szóra ezt írták egy kilencvenes évekbeli Lexus LS 400 tesztben. :)

Ciri 2009.06.01. 15:19:40

@Atla:
"A Connect bajuszkapcsolója Focus II, mint szinte minden más is a beltérben - valahol meg kell fogni a pénzt :) "

Ezzel mit akartál mondani?

GGG77 2009.06.01. 17:14:04

Transit Connecttel járok háromnegyed éve. Az enyém csak 90 lovas, ezek szerint a 110 lóerős se egy versenyautó.
2000-es fordulat alatt semmi, utána egy rúgás, 3200-tól megint semmi, csak a zaj erősödik. Ami amúgy is pokoli. oké, ez egy haszonjármű, de azt gondolom, hogy a XXI. század elején az ilyen erejű, ocsmány dízelvartyogás vérciki. Az ablaktörlők csíkosan töröltek és nyikorogtak már vadiújan is. Az utasülésen maximum 50 kilométert lehet kibírni derékfájás nélkül. Szerencse, hogy csak 180 centi vagyok, mert e magasság fölött már nem lehet eléggé hátranyomni az ülést. Jó, a könyököt tényleg kényelmesen ki lehet rakni...
Szóval az áru lehet, hogy jól érzi magát benne, de a sofőr és pláne az utas az tuti, hogy nem.
Gyűlölöm...

GGG77 2009.06.01. 17:15:15

@Atla:
Focus I-et akartál sztem írni. Legalábbis az órapanel onnan jön.

GGG77 2009.06.01. 17:16:50

Ja, és a 90 lovas városi fogyasztása 9-10 liter körül van, úgy, hogy nem nyomom neki (mert így is k...a zajos). Úgyhogy, aki spórolni akar az ne ilyet vegyen.

GGG77 2009.06.01. 17:18:37

@Gyurma73:
Én meg azt nem értem, hogy az autópályán miért van egyáltalán sebességhatár...

evil. 2009.06.01. 17:30:44

@Ratnet: Az egy 2.5ös szívódízel, azzal a nagyon jellegzetes kerregő hanggal, amirőlazt hiszed,h mondjárt szétesik, de nem...bírja és csak hajtják:)
jó kis gép:)
A nagyapán egy 1.3as ford escort van-t hajt munkásjárgányként, hét mit ne mondjak, az is tudna mesélni:)

Kopi3.14 2009.06.01. 17:33:56

@GGG77: egyáltalán mi a haszonjárművek fő funkciója? Az áru elszállítása A-ból B-be. Innentől kezdve a sofőrnek csak kényszerből kell ott lennie, és nem az ő komfortja a lényeg. Egyébként oly nyolc a motorhang, mennyire kereg, megy, nem megy, kész. A kerregés, ha normál üzemhez tartozik és nem meghibásodás jele, a világon midnenki leszarja. Haszonjárműveknél.
Sebességkorlát autópályán: talán hogy ne legyen az összes temető?

@Ratnet: A sebességkorlát nem a sebesség tartása, elérése miatt van, még ha meglepő is. sokkal inkább a fékezések miatt. A fékút jelentősen megnő egy agyonpakolt járműnél, és ennek hatását a sebességkorlátozással akarják elérni.

@expert-mérnök: Nem nekem kell megjegyezni. :)

Gyurma73 · https://plus.google.com 2009.06.01. 17:35:08

@Hrzrasn:
tudom hogy ezek a perifériák a motor teljesítményéből vesznek el, de nem olyan mértékben amitől egy hibátlan motornak be kellene állni.
A te érvelésed szerint akkor egy utánfutó ,vagy vontatás biztos motorhalál??
Szóval semilyen plussz fogyasztót nem bír el a motor?

"de a szakértés tények hiányában is ezerrel megy."
Hát azt észrevettük:-))

Gyurma73 · https://plus.google.com 2009.06.01. 17:45:27

szóval te mindenképpen azt állítod hogy a motor egy plusszfogyasztó miatt állt be??
Szerintem meg más oka volt de a szervíznek volt egy jó hivatkozási alapja.

Kopi3.14 2009.06.01. 17:48:28

@Gyurma73: láttad a kompresszort meg a felszerelésének módját? láttad a konkrét motort hűtőrendszerrel, minden egyébbel ellátva? Láttad a kompresszortól kiépülő hűtőkört? Ezek nélkül nem modnható meg, hogy a motorhibának volt-e köze az utólagos átépítésnek, avagy sem.Ezért midnen állítgatás most csak a levegőbe puffogtatott sóspuska.

Hrzrasn (törölt) 2009.06.01. 17:51:10

@Gyurma73: "tudom hogy ezek a perifériák a motor teljesítményéből vesznek el, de nem olyan mértékben amitől egy hibátlan motornak be kellene állni."

Bizonyítsd be.

"Hát azt észrevettük"

Belenéztél a tükörbe? Mert eddig itt te voltál az egyetlen, aki lófasz konkrétumok nélkül légvárakat épített.

Hrzrasn (törölt) 2009.06.01. 17:53:47

@Kopi3.14: Ezt magyaráztam neki idáig, de képtelen felfogni agyilag.

GGG77 2009.06.01. 17:55:17

@Kopi3.14:
Aha, tehát a sofőr le van szarva, aki eljuttatja az árut A-ból B-be. Remélem nincsenek alkalmazottaid/beosztottjaid, mert akkor sanszosan hamarosan arcon leszel k...a, ilyen mentalitással.

Németországban szerinted temetők az autópályák?

Kopi3.14 2009.06.01. 18:03:42

@GGG77: a korlátozás itt is csak mese. Menj végig modnjuk az A3-on Passautól Frankfurtig, dugig lesz korlátokkal. 100, 120, rengeteg 80, most még 60 is van midnen második bokorban. A korlátozásmentesség melllé itt megvan a kellően széles pálya, általában három sávval a korlátozásmentességhez, és megvan a közlekedési kultúra is hozzá- kellene is nekünk is mindkettő. mondjuk németekbe is bele kéne verni a tompított fény és a jobbra tarts használatának lényegét.
nincs neek alkalmazottaim, de amit mondok az így van. A sofőr csak az autó lényege, nem pedig kiszolgálandó eleme. Mert a sofőrért nem fizet a megrendelő. Ez személyszállításnál is fontos, nem a sofőr kényelme a döntő, hanem az "áru kényelme". És azt nézik a tulajok is leginkább. kérdezz meg száz, vagy akár ezer fuvarozót a világon, hogy inkább vesz oylan kamiont amelyikkel 10%-kal több árut tud szállítani, mert kisebb a fülke mélysége, vagy vesz olyat, amelyiké nagyobb és ezáltal a sofőrnek sokkal kénylemesebb? Garantálom neked, az utóbbit senki nem fogja venni.

Kopi3.14 2009.06.01. 18:05:33

@GGG77: Hozzátenném még, votl is népharag mostanában, mert elgondolkodtam a kötelezően bevezetend sebességkorlátozásokon bizonyos környékeken. települések környékén most is végig tötyörögni kell, százas tempóval, ahog a lehajtóknál is. Persze a németek nagy ívben tesznek rá, de korlátozás van. Mondjuk a Köln-Passau távnak szeirntem kevesebb, mitn a fele korlátozásmentes. Frankfurtnál végig,. Würzburg szitnén, Regensburg detto, stb.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2009.06.01. 18:10:14

@Kopi3.14:
"láttad a kompresszort meg a felszerelésének módját? láttad a konkrét motort hűtőrendszerrel, minden egyébbel ellátva? Láttad a kompresszortól kiépülő hűtőkört? Ezek nélkül nem modnható meg, hogy a motorhibának volt-e köze az utólagos átépítésnek, avagy sem.Ezért midnen állítgatás most csak a levegőbe puffogtatott sóspuska."
ez a másik oldalról is így van,te sem láttad.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2009.06.01. 18:11:27

@Hrzrasn:
szóval te láttad a motorteret ??
akkor bocs igazad van.

Hrzrasn (törölt) 2009.06.01. 18:41:25

@Gyurma73: "szóval te láttad a motorteret ?"

SENKI nem látta a motorteret, ezért kurvára nem lehet megmondani, hogy mi történt pontosan. Az az állításod is faszság, hogy a klímának semmi köze nincs a motorhoz, nagyon is van köze.

Ezt fogd már fel végre, te szellemi nyomorék.

Kopi3.14 2009.06.01. 18:46:29

@Gyurma73: de nem is véleményezek, minek lehetett oka, hogy tönkrement.És a szervízt sem hülyézem le, mert az utólagos beépítés miatt nem ad garanciát.

Hrzrasn (törölt) 2009.06.01. 18:50:29

@Gyurma73: Meg persze az az állításod is hülyeség, hogy ne lehetne haszongépjármûveket kapni gyári hûtôberendezéssel, ahol a klímakompresszor, a motor, és a hûtôventillátor is megfelelô teljesítményû, egymásra méretezett, mindez szakszerûen beszerelve.

Tehát foglaljuk össze: úgy vonod kétségbe egy márkaszerviz szakképzett szerelôinek döntését, hogy semmiféle információd nincs az esetrôl, és halvány fingod nincs a témáról.

Mi ez, ha nem a siker receptje? :DD

Ratnet 2009.06.01. 19:19:27

@Kopi3.14: Értelek a sebességkorláttal kapcsolatban de a járművek is fejlődnek és a furgonsofőrök sem vasárnapi autósok, hogy ne tudnák milyen rakottan avagy rakatlanul közlekedni, illetőleg megállni.

Másik téma lenne, hogy a KRESZ alkotók miért nem veszik észre, hogy kirakhatnak ők 20-as korlátozó táblákat is akár, az emberek tojnak rá ha nem érzik ideálisnak azt a sebességet. Manapság 10 autósból jó ha 1-2 tartja be maradéktalanul ezeket. És nagyrészük nem azért mert bűnöző hajlamú, hanem azért mert baromságnak tartja a KRESZ megoldásait a béna vezetők és tudatlan gyalogosok okozta balesetekre.

Az én kedvenceim a lakott területeken kívül elhelyezett 60-as táblák sík, normál minőségű úton. Pl: 51-es, 52-es.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2009.06.01. 19:23:21

@Hrzrasn:
"Ezt fogd már fel végre, te szellemi nyomorék"
Na ez a te szellemi szinvonalad,további sikeres észosztást.
de szerintem túl sokat osztottál szét, mert neked már nem maradt.

Ratnet 2009.06.01. 19:25:26

@evil.: Jaja. Ugyanekkora (2.5D) motorral én egy Daf 431-est hajtottam 5 évig. A motorjához (pedig Peugeot!) soha nem kellett nyúlni.

Kopi3.14 2009.06.01. 19:40:04

@Ratnet: az, hogy a furdonsofőrök nem vasárnapi autósok egy dolog, ellenben a személyautókat vezetők helyett is nekik kell gondolkodni, mert egy furgonról kívülről nem látszik mekkora terhet visz, és így simán besorolhat eléjük más úgy, hogy az normál, üres járműnek nem gond, de terhelten meg beleszalad.

Szabályok- ham idnenki betartaná, akkor nem lenne ennyi baleset, veszélyes helyzet. A feleslegesen kinn levő táblákat felül kéne vizsgálni, de attól még nem lesznek veszélyes helyzetek, mert indokolatlanul kinn levő táblánál megy midneki hatvannal.

Ratnet 2009.06.01. 19:50:12

@Kopi3.14: Az elméleted teljesen jogos, azonban én még teherautóval nem futottam rá soha egyetlen elém bevágóra sem az utóbbi 10 évben.

Nem mondom, egy-két "kurv..nyád!" helyzet azért volt, mégis jellemzően inkább engem tört meg néhány női vezető. Nem vagyok az 'egészségesnél' jobban soviniszta, de ez van.

Kopi3.14 2009.06.01. 20:02:27

@Ratnet: másik indok, ami szintén a fékezésel kapcsolatos, hogy a pályán is kialakulhat hirtelen sor, s elég csúnya látvány egy teherautó, amint bleerongyol a személyautókba. Láttam régi filmeket, amikor 60-nal esett álló sorba egy teher, és biza lezúzott jópár gépet. Kb hatot bontott meg, lapított, mire megállt.

Ratnet 2009.06.01. 20:24:00

@Kopi3.14: Szerintem ezt a 'féktávolság' nevezetű létező szabály hivatott orvosolni.
Mert ha csupán azt vesszük alapul amit te is mondasz akkor újfent felmerül Tomibácsi feltevése, hogy egy kalap alá veszik a kisteherautót a kamionnal. Azaz nem mindegy, hogy 3,5 tonna avagy 25 tonna gurul 90-100-al. Egy kisteherautó 0,5-1 tonna súllyal(ahogyan általában dolgozni szoktak) azért lazán meg tud állni ha a sofőr ébren van, valamint tényleg elvégezte az ide vonatkozó tanfolyást és PÁV-ot. Mert ugye nagyon sokan úgynevezett 'ügyintéző' ill. 'anyagbeszerző'-ként vezetnek kistehergépkocsikat, mezei 'B' jogsival.

Úgyhogy lenne mit szabályozni....

conect 2009.06.01. 20:28:40

Kamionok azért mennek autópályán 90-nel, mert van sebességkorlátozójuk, és ott korlátoz. Amúgy mennének gyorsabban is:)))

Na connect.

Nekem is van egy 6 hónapos belőle. Végül is meg vagyok elégedve vele, bár szerintem a 7 L átlagfogyasztás kicsit magas.
Utasülés, az jó, nem is értem miért írjátok hogy kényelmetlen.
Ja nekem nem a gyári van, hanem az oldallégzsákos:))
Csak meg kell venni bele a normális utasülést.

Ami bosszant, hogy nem lehetett sok extrát rendelni bele. Tempomat és fedélzeti computer nem létezett hozzá.

Azt mondták, mit akarok, ez teherautó.
Mondtam is nekik, éppen ezért, mert állandóan benne ülök. Legyen kényelmes és komfortos.

Röhely, hogy nincs benne széria utasoldali légzsák, normális utasülés, sok kényelmi extra.

conect 2009.06.01. 20:30:18

@Ratnet:

És ez miért baj??
Miért is kell PÁV hozzá, hoyg valaki meg tudjon állni??
Csak vezetni kell hozzá tudni. Ennyi.

Ratnet 2009.06.01. 20:35:16

@conect: Azért kell a PÁV, hogy fuvarozó lehess, azaz ezt napi szinten munkaként végezzed. A mai gyakorlatban persze nem ez van, én is tudom de a PÁV-ot nem véletlenül találták ki anno. 'C' jogsit nem is tehetsz nélküle.

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2009.06.01. 20:38:12

Csak azon gondolkoztam el, hogy hogy fog működni ez az ecobasz.

110 a vége... amíg ki nem herélik, alkalmatlan hosszútávú fuvarokra, hiszen a kutya nem megy furgonnal 130 alatt.

Ergo marad városi furgonnak. Ott meg ugye amikor lehet, nyomják neki (a végsebesség elég), úgy meg nem fog 6-7 litert fogyasztani, hanem 10-et. Szóval egy pofon a szarnak.

conect 2009.06.01. 20:41:01

@Ratnet:
A,B,C,E kategóriás jogosítványom van, PÁV nélkül.
28 éve vezetek.

Ratnet 2009.06.01. 20:47:06

@conect: Fuvarozó nem lehetsz PÁV nélkül, bocs elcsesztem fentebb.

Nekem taxivállalkozóinál és a árufuvarozóinál is kellett. Ja meg plusz KRESZ vizsgák, több kérdéssel és kevesebb hibalehetőséggel.

Kopi3.14 2009.06.01. 20:53:19

@Ratnet: 0,5-1,0t? Ezt plusz súlyban érted? Vagy össztömegben?
Megnéztem a magyar Fordnál, a legkönyebb tourneo 1400 kg, erre jön 600 kg terhelés, ami majd 50% plusz, ez így elég jelentősen változtat a jármű viselkedésén. A Transitok 1600kg-nál kezdődnek, és erre jön még egy tonna terhelés min. Ezek bőven nagy eltérések, ami mellé jön a menetstabilitás terén romló tulajdonságok a magasabb súlypont miatt. Másik odlalról nézhetjük a sofőr érdekéből, nem kényszerítheti bele a fuvarozó a sofőrt kockázatos közlekedésbe azzal, hogy mondjuk egy ezer km-es útra ad nyolc órát hogy tegye meg.

conect 2009.06.01. 21:12:43

@Ratnet:
Akinek van PÁV vizsgája, az sem tud jobban vezetni. Nem a PÁV adja a riutint. Az csak egy vizsgálat. PÁV III-at mindenkinek oda adják.
Akinek meg nem annak a jogsiját is be kellene vonni.

Ratnet 2009.06.01. 21:16:04

@Kopi3.14: Rakomány súlyára értettem igen. (Össztömeg? 500kg? Az mi?:-)...)

Hidd el, gyakorlati tapasztalatból mondom, hogy a fent említett súlyokkal megpakolt kistehergépkocsival is meg lehet állni, hisz belekakulálod a féktávodba (valamint általában van jólműködő fékerőszabályzó is a világon). Arra pedig, hogy valaki bevág eléd féktávon, arra bármilyen járművet vezetve számítanod kell. Illetve nem kellene de sajnos ez van.

A gyakorlatban nekem a legfőbb problémám az volt -máramikor munkáltatónál dolgoztam-, hogy a nagy pörgésben nincs is idő rendesen rögzíteni az árut. (Magyarul: beba...a a targonca hátra a raklapokat oszt mennyé'!) Fékezéskor pedig ez tényleg nagy probléma lehet.

Maszekként már inkább van lehetőség bíbelődni spaniferrel meg ékekkel, a saját időd/pénzed és a várakozó ügyfél rovására persze.:-)

Luzso 2009.06.01. 21:16:24

@intruder66: Halihóóóó. A Connect ékszíjtárcsa letörését kihagytad... :(

Ratnet 2009.06.01. 21:21:06

@conect: Egyébként ezzel mondasz valamit. Egyszer valakivel beszélgettem és felmerült a gondolat, hogy a PÁV III. szintjét aki nem éri el az ne közlekedhessen gépkocsival. Bizony, sokkal kevesebb lenne a baleset.

A PÁV egyébként nem rutint ad hanem szűr. Pszichológiai, figyelem- és reflex alapon. Ezeknek -lássuk be- a forgalomban való részvétel feltételeihez elég sok köze van.

conect 2009.06.01. 21:24:38

@Ratnet:
Van köze, csak ahhoz nincs köze, ki hogy vezet.
PÁV nélkül is lehet jól vezetni és PÁV-al is lehet szarul.

Nekem azért nincs, mert soha nem volt szükségem rá. Saját autómat vezetem, saját vállalkozásomban.

papa33 2009.06.01. 21:42:17

Lehet C PAV nélkül. Kutya nem kérdezte sosem, 30 éve vezetek.
41/2004. (IV. 7.) GKM rendelet.
A mai jogszabályok szerint 7.5 t-ig még fuvarozáshoz sem kell PAV.
Lehet nyafogni, mint a 2.5 t feletti 50-70-80-on, ez van jelenleg.
Ma nem kell gyakorlat a buszhoz, erre varrjatok gombot.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2009.06.01. 21:59:11

@conect:
Asszem az az Apeh nál is van olyan szabály
(vagy volt)hogy milyen extrák lehetnek egy tgk ban.

Ratnet 2009.06.01. 22:01:09

@conect: Már hogyne lenne köze a reflexeknek és az elmeállapotnak a vezetéshez. Amire te gondolsz az az, hogy PÁV nélkül is lehetnek jó reflexeid, stb.

Nyilván nem árufuvarozó vállalkozó vagy. Mert ahhoz például kellene a PÁV.

ommm 2009.06.01. 22:02:46

qualitaet 2009.06.01. 15:17:43

Úristen! Plágium? Hol az a cikk? :)
Amúgy meg fogdosta a fene, csak a kezeléshez és a könyökléshez szükséges felületeket érintette aljas, újságírói szőrös karom.

A járáskultúráért elnézést, halkabb lehetne. Egy motorburkolat nem a világ.
Vagy csomagolják hőálló szivacsba, vagy zacsiba, mindegy :)

Ratnet 2009.06.01. 22:03:45

@papa33: Ezen már túl vagyunk, de például fuvarozó vállalkozóihoz, taxi vállalkozóihoz és buszhoz kell.

Loncsár szomszéd 2009.06.01. 22:03:59

Hogy lehet valaki lusta és igénytelen a saját munkájára?
Nekem aztán ne szidják eztán a kelletlenül mozduló hivatalnokokat, mert semmivel sem jobbak, sőt.... Ez a cikk sz..t sem ér , amolyan igazi jó szocsta brigád munka, félig se elvégezve, de jól bekenve sárral.
(A végén még néznem kell egy másik autósoldalt, pedig a kezdetektől kitartottam; sajnálom hogy így alakul, méltatlan ez.)

ommm 2009.06.01. 22:11:45

@Loncsár szomszéd: ...sőt, anyámat is, ugye?

Nyugi, öregem, míg te itt fortyogtál, mi dolgoztunk, tegnap is, ma is.
Hogy holnap is visszajöhess...
Béke

Ratnet 2009.06.01. 22:16:48

@Loncsár szomszéd: ..hát nem tudom én nem nagyon vagyok oda ommm-ért (még nem szolgáltatott rá okot) de például ezalatt a cikk alatt marha jól elbeszélgettem a többiekkel. Nekem már megérte.
Végülis tehát: kösz ommm!:-)

ommm 2009.06.01. 22:21:09

@Ratnet: Ha már csak ennyi hasznod is volt belőle, akkor részemről a megtiszteltetés, mert megérte.

Ratnet 2009.06.01. 22:29:23

@ommm: Azért jelezném: Mielőtt a társasági életbe vetettem volna magam, előtte elolvastam a cikket is!:-)

ommm 2009.06.01. 22:31:41

@Ratnet: Tisztelem és becsülöm.

Vityaz 2009.06.01. 22:56:24

@Tie: Pont az a lényeg, hogy nem herélik ki a sebességhatárolót: gondolj bele, a figura kifizeti a felárat a kisebb fogyasztás reményében, és a végén még újfent fizet, hogy kiiktassa? Na nem, valószínűleg ez nem a türhő magyaroknak van kitalálva :)

qualitaet 2009.06.01. 22:59:28

@ommm:

A plágium természetesen vicc, de kísértetiesen így fogalmaztak.
Már nem emlékszem pontosan mert az Auto Motor und Sport-ban az Auto Bild-ben és az Auto Zeitung-ban is olvastam anno tesztet. Valamelyik ezek közül.

A román motorhang viszont valahol azért stimmel mert a gusztustalan Aro dieseleknek tényleg egy az egyben Transit hangjuk volt. Pontosabban fordítva.

conect 2009.06.02. 00:30:57

@Gyurma73:
Lehet, ezt nem tudom.. de akkor kamionban miért lehet tempomat és fedélzeti komputer, kisteherben meg miért nem???

conect 2009.06.02. 00:32:32

@Ratnet:
Szerintem a lényeget nem érted.

Az, hogy van valakinek PÁV-ja, még nem jelenti azt, hogy tud is autót vezetni.

PÁV-ot lehet csináltatni addig is míg nincs jogosítványod.

Ratnet 2009.06.02. 01:30:29

@conect: De én értem a lényeget. Szerintem már önmagadat győzködöd, miért nem kell a PÁV.:-)

Komolyra fordítva:
Neked nem kell, mert nem követeli meg a szakmád és ezért nincs is. Ez rendben is van. Ettől még vezethetsz jól, senki sem vonja kétségbe.
Maradjunk viszont abban, hogy bizonyos gépkocsivezetőknek kötelező, és ez nem véletlenül van így. 'Okos' emberek már előttünk kitalálták.

Mindenesetre ha alkalmazottat keresnék én jobban örülnék ha meglenne a PÁV II-je, a legalább egy-két évtizedes, 'szakmában' eltöltött balesetmentessége mellé.:-)

(Viszont a fentebbiekből okulva, asszem nem leszek rest utánaolvasni a legújabban kifacsart jogszabályoknak mert sokmindenről itt derül ki, hogy rosszul tudom, vagy megváltozott. Ezért is jó idejárni.)

Ciri 2009.06.02. 05:19:01

"Lehet, ezt nem tudom.. de akkor kamionban miért lehet tempomat és fedélzeti komputer, kisteherben meg miért nem???"

De. Lehet.

conect 2009.06.02. 07:24:05

@Ratnet:

Nem győzködöm magam, tudom, mikor mi kell.
Egyetlen hozzászólásomban sem vontam kétségbe, hogy bizonyos esetekben kell PÁV.

Csak az eredeti felvetésedre válaszolva írtam, hogy nem attól függ, hogy valaki meg tud állni, hogy van e PÁV-ja.

"Egy kisteherautó 0,5-1 tonna súllyal(ahogyan általában dolgozni szoktak) azért lazán meg tud állni ha a sofőr ébren van, valamint tényleg elvégezte az ide vonatkozó tanfolyást és PÁV-ot. Mert ugye nagyon sokan úgynevezett 'ügyintéző' ill. 'anyagbeszerző'-ként vezetnek kistehergépkocsikat, mezei 'B' jogsival."

conect 2009.06.02. 07:25:58

@Ciri:
Csak éppen nem rendelhető bele. Mármint a connectba.

Ratnet 2009.06.02. 11:32:25

@conect: Szerintem az általad idézett kijelentésem rendben van de a kedvedért akkor fogalmazzunk úgy: " ..az ide vonatkozó tanfolyást és esetleg PÁV-ot." Azt még írhattam volna, hogy "gyakorlott sofőr".

SsPL71 (törölt) 2009.06.03. 12:09:02

A kisteher meg a kamion fékrendszerét, futóművét...stb. sem az önsúlyhoz méretezik.

intruder66 2009.08.10. 22:56:21

@Hrzrasn:
"Joggal. Nehogy már más csengesse ki a szétkendácsolt szarodat."
Te Isten barma! Honnan veszed ahhoz a bátorságot, hogy látatlanban ítélkezz?
A Ford kereskedö által ajánlott mühelyben és specifikus alkatrészekkel végezték el az átalakítást.
Nem az a baj, hogy a Ford kisteherauók nem elég jók.
A nagyobbik baj, hogy a képviselet és a kereskedök magatartása kritikán alúli. Ez adja pedig az élettartam komfort több mint 50%-át.
Vegyen Fordot az akinek két anyja volt...
süti beállítások módosítása