Paul Bracq neve fogalom a formatervezők között, ehhez kétség sem férhet. Az 1933-ban, Bordeaux-ban született mester hihetetlen érzékkel alkotott maradandót, legyen az BMW, Peugeot, Mercedes, vagy nagy sebességű francia vonatszerelvény (TGV).
Bracq zsenialitásának igazán mély lenyomata azonban örökre a Mercedes-Benz 600-as (W100) marad (na jó, az E24-et nem felejthetem ki). Kevés dolog van, ami jobban kifejezné a háború után újjáépülő és csúcsra jutott német autóipart, gazdaságot. Széles, hosszú (már a rövid kivitel is 5450 milliméter hosszú), nehéz (2600-2770 kiló) és maximalista. A Mercedes-Benz guruló erődemonstrációja.
Csikós küldte át az alábbi képeket, emlékezete szerint valamelyik Mercedes-Benz Classic újságban olvastak egyszer róla a pénteki klubesten. Ne szörnyedjenek el, inkább nézzék sokáig és rájönnek, hogy Bracq a lehetetlent vállalta. És győzött. El Benzo, nem kell hozzá nagy fantázia, hogy tudjuk, miről van szó. Csik is csak annyit tudott kideríteni, hogy a kisteher-formaterv eredeti Bracq, de bármennyit telefonált is, nem derült ki, hogy ki és kinek építette az autót, ahogy azt sem, hogy a 6330 köbcentiméteres, turbós V8 milyen paraméterekkel rendelkezik. Egyedi darab, értéke felbecsülhetetlen.
A Belsőség kollektív tudata talán többet tud nálunk, ha valakinél akad egy kis El Benzo-infó, ide vele.
Még valami: itthon is készül ilyesmi, rajta vagyunk, komoly lesz.
Bracq vázlatán az E24. Isteni szerencse, hogy végül az alsó terv lett a nyerő.