Koreai nepperűzők

  2009. május 18. - Gulyás G Címkék: korea nepper

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Megúszható a bünti a harmincas táblánál!
2011-11-29 17:22:00

Hiba a mátrixban – gondoltam először, mert más ésszerű magyarázat hirtelen nem jutott eszembe, mikor

Injektor és szeneslapát
2011-07-21 06:00:00

– Melegszik a főtengelycsapágy! – Kenünk, vagy állítunk? – Állítunk! – 30-32-es kulcs, pajszer

Megvesztegethetetlenségeskedéseitekért
2011-06-27 18:05:00

  Legalább tizenöt vodkát ivott aznap este egy bárban az a tiroli férfi, akinek egy közúti ellenőrzésnél

Közveszélyes az öko-kamion
2011-05-22 08:00:00

Az ECO-üzemmódba kapcsolt kamion ugyanis nem más, mint egy gördülő forgalmi akadály. A mögötte tucatszám

Azt mondják, németül nem lehet igazán jól káromkodni. Tény, hogy a magyar nyelv lenyűgözően változatos kifejezéstárával nem vehetik fel a versenyt, van azonban néhány nagyon praktikus szavuk, melyek egészen összetett dolgokat sűrítenek néhány karakterbe. (Persze igaz ez visszafelé is: mondja azt például bármilyen nyelven egyetlen szóval, hogy „olajszőkítő”.)

 

Ilyen szó például a Foliendrauflasser, azaz az az ember, aki rajtahagyja a fóliát. Mindenen. A mobiltelefonon, a GPS képernyőjén, elvetemültebbek a mikrohullámú sütőn és a karosszéken is. Egy életmód ez, egy szemlélet, egy hozzáállás a dologokhoz, ami a használati tárgyak, eszközök szinte minden áron való megóvását és konzerválását tűzi ki célul. Megvan a katódsugárcsöves monitorra borított terítő? Vagy az öreg bácsi, aki a tízéves, negyvenezret futott Suzukiját vasárnap délután letakarja a ponyvagarázzsal, majd hétfő délelőtt leszedegeti a ráhullott faleveleket, nehogy foltot hagyjanak a ponyván?

Ez a poszt azonban nem a germánokról, hanem a koreaiakról szól, akik között csak úgy nyűzsögnek a Foliendrauflasserek. Aki járt már autógyárban, vagy van valami kötődése egy autószalonoz, jól ismeri az ajtók élére cuppantott szivacsdarabkát: a roppant praktikus eszköz egyrészt a kinyíló ajtó élét, másrészt a mellette álló kocsit védi a sérülésektől egészen addig, amíg a boldog tulajdonos birtokba nem veszi a karcmentes autót.

Koreában azután is. Az utakon futó járművek jelentős részén ugyanis eleve rajtahagyják a kék szivacsot. Ennek a helyiek szerint az értékmegőrzés mellett még egy fontos szerepe van: a szomszédok és ismerősök számára egyértelművé teszi: új autóm van, lehet irigykedni!

Ugyanez a funkciója az ablakra ragasztott, a gyári azonosítást segítő vonalkód rajtahagyásának is. Ne gondolják, hogy ez csak a drága, zsír új autókkal van így: kék szivacsot öregebb autón éppúgy találni, mint a munkásokat szállító kisteherautón.

Apropó kisteher: a plató oldalfalának élét mindenképp védeni kell: ide a várható igénybevételnek megfelelően gumiprofil, vagy alumínium csík kerül. Nehogy már rakodás közben összekarcolódjon a szép fényezés.

Az üléshuzatvédő huzat alap, és sokan a gyári váltógombra is védőzacskót vagy kesztyűt húznak, nehogy már idővel meglátsszanak rajta a kopásnyomok. A szélvédőre cuppantott hatalmas GPS sarka alatt mindenképp van valami alátét, nehogy összekarcolja a műszerfalat. És mindenhol rajtahagyják a fóliát. Kedvencem a napellenzőre húzott gyári védelem, amit eleve úgy alakítanak ki, hogy a sminktükröt ki lehessen azért nyitni akkor is, ha rajta marad a zacskó. Kollégám nyolcéves autójában még ott figyel a két eredeti darab, és eszében sincs levenni őket.

Arra gondoltam: jó ezeknek a koreaiaknak. Elmennek egy használtautó-kereskedésbe, és valóban megkímélt, újszerű autók között válogathatnak. Nem pedig visszatekert órájú, fényesre glancolt, pedálgumi- és váltógombcserés, széthajtott romok között „nyugdíjas, vidéki orvos hölgy tulajdonostól”.

És Ön, kedves Olvasó, hogyan óvja autóját?

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr211126529

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Swind 2009.05.18. 16:53:05

Kesztyuben vezetek telen-nyaron, igy nem fenyesedik annyira a borkomany. Neha hulyenek neznek, nem erdekel, meg hagyomanyos is, illik egy sportkocsiohoz :)

w a s d 2009.05.18. 16:58:51

Én sehogy. Ahhoz, hogy szép legyen, olyan, amit érdemes óvni, az értéke sokszorosát rá kellene költeni, ami nem éppen ésszerű egy elég gyakori KGST- s típusnál.

Leonardo Di Cabrio (ex-Fidel Castrol) 2009.05.18. 17:01:57

Egy szivacsdarab nem fogja védeni az autót, max arra való, amire az elején írjátok: villogni.

ocsisajt78 2009.05.18. 17:02:49

hat igen, >>>mas kultura

Teeboy 2009.05.18. 17:03:08

Az üléshuzatként használt horgolt terítő azért mindent visz :D
Amúgy meg miért nem tervezik eleve olyanra pl. a napellenzőt, hogy a sokszor fogdosott helyeken kevésbé piszkolódjon, a GPS-t gumírozott aljúra, hogy ne karcoljon, az autó oldalára meg eleve odadizájnolni egy a kocsi színével megegyező szivacs darabkát...!?

indapass90210 2009.05.18. 17:03:43

"És Ön, kedves Olvasó, hogyan óvja autóját?"

Nem adom kölcsön a csajomnak.

Redokee 2009.05.18. 17:12:13

Dövan, ott a pont... :D
Én sem engedek nőt a kormányhoz :D

Káposztakukac 2009.05.18. 17:19:17

a gyári számkód rajtahagyása nem kultúrális sajátosság. csomó magyarországon futó kia kisteherautón is rajta van a kasztnin a vezető ajtaja mellett. egész egyszerűen olyan erősen oda van ragasztva, hogy senkinek sincs kedve levenni, főleg nem egy munkagépnél...

hátezgáz 2009.05.18. 17:22:18

Bakker a sógorom pont így él. De nem csak az autóban. Tévé, hi-fi távirányító. nilonban. Mikro stimmel. Cipő csak dobozban áll el, esőben nem használunk új cipőt. De a legnagyobb dobása: mobiltelefon kameraoptika védőfólia egy év használat után is a gyárban odabigyesztett helyén figyel.

Seth Gecko 2009.05.18. 17:31:41

Lehet, hogy én gondolom (ezek szerint) rosszul, de a tárgyak azért vannak, hogy szolgáljanak minket. Kopik, használódik - de ezért találták ki. Soha nem fogok egy tárgyat szolgálni. Nem kell szétverni, de nem múzeumban élek.
Az idegeimre mennek a fóliázott cuccokkal rohangáló örömtelen szerencsétlenek.

muhahaha 2009.05.18. 17:35:06

Ez mennyire szánalmas már :D:D

loláb 2009.05.18. 17:37:49

Sehogy. Használom, vigyázok rá, de ez csak arra elég, hogy én ne okozzak benne kárt. Megteszi más: lelopják a dísztárcsákat, leparkolják a lökhárítót, belekoccannak hátulról. Ez van. Leszarom.

esde 2009.05.18. 17:43:52

úgy védem az autómat hogy vettem neki egy garázst, retek időben bent marad, meg fölösleges dolgokra sem használom:)

Grifter 2009.05.18. 17:46:20

@Seth Gecko: Teljesen igazad van és ez az általános vélekedés is. Sőt, ez folyik mindenhonna, nem is annyira titkoltan. Használtai tárgy, tehát használd el. Persze lehetne úgy is használni, hogy nem használódik el "annyira" és ez leginkább csak szándék meg odafigyelés kérdése, de az ember kényelmes állatfajta.
A sors fintora meg az, hogy:
- A te lehasznált autóddal (és bármi másoddal)előbb te, majd más szopik
- A más lehasznált autójával (és bármi másával) előbb más, utána te szopsz
- Az öregbácsi féltve örzött autóját meg olyan kincsnek tekintjük, ami csak a mesében létezik - mégis hülyének nézzük érte, (a)hogy vigyázott rá.

Hát nem vicces...

kékfog 2009.05.18. 17:54:41

Kicsit talán túlzás, de maga a szemlélet nekem tetszik...

foolproof 2009.05.18. 18:13:24

Erdekes emberek vannak. Elkepzelem, ahogyan pl. az Aston 1-77-en rajtahagyja a gazdi az osszes foliat oszt` ugy virit vele az epsomi derby-n. Azon meg megertenem, persze nem igy lesz, de pont egy ilyen "orokkevalosagra tervezett" tucatszutykon? Szanalmas.co.kr

2009.05.18. 18:16:09

Engem még megtanítottak a szüleim, hogy azok a tárgyak amiket használok pénzbe kerültek, sok órai munkába kerültek, idegeskedésbe, stresszbe kerültek. Ennek okán alapvető, hogy féltve óvok mindent a mai napig... Tárgyaknak élő boldogtalan? Az MP3 lejátszóm legalább 8-10 éves, még az első felbukkanóak közül, minden nap ha ránézek, boldog vagyok, hogy nem kelett kidibnom egy csomó pénzt egy újabbra egy évi intenzív gyilkolás után... Boldogtalan....

Atesz1987 2009.05.18. 18:16:44

Meg kell találni az egyensúlyt a tárgyaink "szolgálása", és a tulajdonunk igénytelenül használása között. Egyik szélsőség sem egészséges. Mert például minek a 4 éves telefonra védőfólia, mikor már ocsmány, ahogy ott liffeg az egyik sarka? A legovatosabbnál is koszolódik. Ilyenkor az a legnagyobb kérdés, hogy mi értelme annak, hogy ép maradjon az autónk, telefonunk, ha közben egész pályafutása alatt soha nem láthatjuk kibontva, teljes, és persze szebb valójában? Egy zsír új 159-es Alfán például nem tudnám elnézegetni ezeket a szivacsokat. Elrontják az egész összeképet.

Füvész 2009.05.18. 18:17:06

Olajat cserélek benne...

s-s-s 2009.05.18. 18:22:45

Most azért rondítsam műanyagokkal meg szivaccsal, hogy ha egyszer eladom, akkor másnak szép uj kocsija legyen?? sz@rt... ha már megvettem legyen NEKEM szép. Illetve legyen majd... ha lesz... És még csak csuda-ocsmány bőrt se fogok tenni a motorháztetőre... Pedig az ma nagyon menő

Ottopappa 2009.05.18. 18:22:47

Korea:
"a szomszédok és ismerősök számára egyértelművé teszi: új autóm van, lehet irigykedni!"

Magyarország:
"a tolvajok számára egyértelművé teszi: új autóm van, lehet ellopni!"

idióták...

Seth Gecko-val értek amúgy egyet, az milyen már, hogy megveszel valamit, és évekig fóliában tartod... Nem is olyan szép, és nem is lehet úgy örülni neki. Az ilyen emberek az én hitvallásommal (az életet átélni, és nem túlélni kell!) szöges ellentétben járnak...

prokee · http://blog.prokee.hu 2009.05.18. 18:22:51

"És Ön, kedves Olvasó, hogyan óvja autóját?"

Megkérem a barátomat, hogy vezesse, aztán megyek előtte a másikkal...

Ottopappa 2009.05.18. 18:23:48

Ja, és egyébként szerintem is lehet úgy is vigyázni valamire, hogy nincs nyakig betekerve, mint egy múmia.

belashx 2009.05.18. 18:27:41

@Seth Gecko: Egyetértek. Maximálisan. Tesóm kerget őrületbe: Távirányítók fóliázva, oszt' találd ki melyik gomb mire való. Hülyeség. Amúgy én is próbálok vigyázni a cuccaimra, csak általában nem sikerül :-). A telefonomon most nyúzom a 3. kijelzőt. (Az első csere a telóm 2. napján vált esedékessé,leesett.) Szóval szolgálja mindenki a tárgyait, jó mulatást hozzá!!!

belashx 2009.05.18. 18:30:31

@Seth Gecko: Egyetértek. Maximálisan. Tesóm kerget őrületbe: Távirányítók fóliázva, oszt' találd ki melyik gomb mire való. Hülyeség. Amúgy én is próbálok vigyázni a cuccaimra, csak általában nem sikerül :-). A telefonomon most nyúzom a 3. kijelzőt. (Az első csere a telóm 2. napján vált esedékessé,leesett.) Szóval szolgálja mindenki a tárgyait, jó mulatást hozzá!!!

Káposztakukac 2009.05.18. 18:35:11

@baskiria: mégis, mit érsz te egy 8-10 éves mp3 lejátszóval, ami még működik? naponta 30-szor meghallgatod azt a 3 számot, ami ráfér?

.: mimino :. · http://chinacar.blog.hu 2009.05.18. 18:36:54

lemosom, kiporszívózom és WS PLATINUMMAL kezelem :D mert azzal EGYMILLIÓÓÓt is adnak érte, galambszarral együtt._DD

barnuska77 2009.05.18. 18:53:02

sosem volt betekerve a távirányíton fóliával
de 15 éve működik...
a tv hamarbb fog kimulni
A telefonom naponta hatszor esik le, fürdik a gyerek innivalójában stb..
és nincs baja, csak lassan az aksi feladja.
az autóm 12 éves, és nincs benne üléshuzat, se párna, és nem kell fészkelődnöm igazgatnom ha beleülök, és még 8 évet szeretném ha kiszolgálna.
ki is fog,
mer "nyilony" nélkül is meg lehet valamit kímélni

KIZS 2009.05.18. 19:10:43

én úgy védem a kocsimat, hogy motorral járok mindenhova ;)

2009.05.18. 19:11:25

@Káposztakukac: memókártyás, a drágábbat vettem, hogy évekig szolgájon :)

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2009.05.18. 19:20:49

>"És Ön, kedves Olvasó, hogyan óvja autóját?"

Idomított galambok. Csak kéthetente szarják le.

sandrew 2009.05.18. 19:22:13

Én azzal értek egyet, aki az egyensúlyt hangsúlyozta. Nincs fólia, nincs üléshuzat, viszont van kíméletes használat és megfelelő tisztítás, karbantartás. A tárgyaim általában meghálálják a törődést, nekem pedig addig okoz örömet valami, ameddig esztétikus, újszerű. (Hiába működik jól valami, ha ránézek és hányok.)

Ciri 2009.05.18. 19:23:08

Basszus, ezek állatok !
Amikor átveszek egy-egy autót, az első, hogy ezeket a szarokat leszedem. A szivacs alatt lévő fólia ragasztója egyébként kurva erős, oldószerrel jön csak le tisztességesen.

Anyáméknak 96-ban volt egy Tico-juk, a hátsó kisablakban még eladáskor is ott figyelt egy 15*15-ös papírlap vonalkóddal, szép számokkal. :)

Hűű van egy olyan sztorim egy zsír új hibrid Lexus GS-el "átalakításával" kapcsolatban, hogy beszarnátok... :)
De most lusta vagyok leírni. :)

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2009.05.18. 19:26:44

Amúgy ki az, akinek mobilon egy hónapnál többet kibír a fólia?

Láttam már lefóliázott ülőgarnitúrát, ami így nézett ki:

-Bőr, amin a normális emberek ülnek.
-Fólia, amit a nagyon pedáns háziasszonyok is csak egy ideig hagynak rajta( ők mondjuk sokáig)
-Fóliavédő huzat, hogy ki ne szakadjon a fólia
-Báránybőr, mert az illik a bőr garnitúrához, amiről tulajdonképpen ki se derül, hogy bőr, mert nem látszik.

Mal 2009.05.18. 19:27:44

Azért én bírnám, ha egy 1978-as 924-est kínálnának nekem 400.000HUF-ért, védőfóliákkal, és szivacskákkal az oldalán... :)

arthur877 2009.05.18. 19:28:44

A távírányítók sokáig be voltak fóliázva nálam is, de a gyerekek miatt csak.
Egyébként rögtön lehúzom a védőfóliát mindenről, és a telómim mégis úgy néznek ki, mint az újak.
Egyszerüen vigyázok egy kicsit mindenemre, mert én is úgy nőttem fel, hogy mindenre spórolni kellett, ha egyáltalán megvehettük...

Kifordított kacagány 2009.05.18. 19:29:23

@prokee: ez azért úgy tudom nem mindig jön be:)

Leadfoot 2009.05.18. 19:32:46

@Atesz1987: Szinte egy az egyben ezt akartam írni.
Én valahol középen szeretek lenni. Nem szeretem, ha valaki lesajnálja az autóját, de ez is ugyanolyan taszító számomra.

Én igyekszem vigyázni a cuccaimra (autóra, ruhára, műszaki cikkekre egyaránt), de betegesen óvni őket az nemgyerebe.

Az első autóm újonnan került hozzám, a belsejében szinte egy karc sem keletkezett négy év alatt (pedig nem folyamodtam ilyen "praktikákhoz", csak simán vigyáztam rá). Aztán négy éves kora előtt két héttel TK-ra törték. Érdemes lett volna minden nap fogkefével végigsikálni a kipufogót is belülről? Lóphaszt!
Akármit csinálsz, egy autó (vagy épp egy cipő, egy telefon) kopik, használódik. Ezt teljes mértékben csak úgy tudod elkerülni, ha egyáltalán nem használod. De akkor meg mi értelme?

Apám egyik Skoda-rajongó ismerőse jut eszembe erről: faterom benézett a piros 120-as Skodájába, majd a következő párbeszéd zajlott le:
- Na, Robi, de szép tiszta itt minden.
- Ja, a hétvégén leszilikonoztam a gumiszőnyegeket is. Tegnap hazahoztam a Pityut, tudod mit csinált az az állat!??
- Úristen, mit?
- RÁTETTE A LÁBÁT!!!

Ciri 2009.05.18. 19:34:47

Ja egyébként van nem egy Taxis ügyfelem, akik már sokadik autót vették nálam, na azok kegyetlenek:

-Átvétel után rögtön viszik az autót, és telibe fóliázzák. Nem ám sima átlátszó fóliával, hanem az autó színétől teljesen eltérővel, például fehér autó, feket fóliával.

-Az ülésen lévő fóliákat mindig rajta kel hagynunk, átvételkor a fóliára rákerül egy egyébként profi üléshuzat, még a könyöklőkre is. Természetesen a bőrkormány is kap kormányvédőt :)

Nem egyszer láttam már 2-4 éves Passatot 200-300 ezer kilométerrel, optikailag teljesen szalon állapotban, kívül-belül. Viccen kívül megdöbbentő a látvány.

bounty123 2009.05.18. 19:43:29

Nekem is van foliendrauflasser ismerősöm, mindig röhögök rajta és próbálom győzködni. Mondjuk részben anyám is ilyen. Ott a szép újrakárpitozott fotel, és vazzeg rárakja a plédet, "hogy szép is maradjon". Az, hogy így akár lehetne csoffadt redvás undorító is hisz úgyse látja soha milyen szép, nem zavarja. Ugyanez az ismerős hipercsúcs mobiltelójával, amin sose fog látszani, hogy nincs rajta egy karc se, mert mindig tokban van. Én majd rakok az autóra üléshuzatot, ha elkopik az eredti, addig élvezem, hogy szép.

Ciri 2009.05.18. 19:45:06

@Ciri:
Értelem szerűen ez nem minden Taxisra vonatkozik (sajnos), ez egy konkrét 5-6 fős miskolci csapat.

Ottopappa 2009.05.18. 19:53:09

@scheerti: Egy ismerősöm annó az új Nokia 3310-esén hagyta rajta vagy 4 hónapig. Én már előre röhögtem, mert tudtam, hogy mi lesz, ha le akarja szedni. Persze, mikor ezt meg akarta tenni, a fólia már úgy rá volt gyógyulva a kijelzőre, hogy miután nagy nehezen lerángatta, tiszta ragacs maradt a kijelző, és még valami benzinszerű szarral kellett törölgetni, hogy nagy nehezen lejöjjön a gané. Kérdem én: megérte???

Leadfoot 2009.05.18. 19:56:18

@bounty123: Hát ez az... öcsém húszéves Pözsójában szakadásmentes és szinte teljesen kopásmentes volt a gyári üléskárpit. Oké, igénytelen, strapabíró anyag volt, de a jelenlegi autóm nagy valószínűséggel feleannyi ideig sem lesz meg: eladom, összetörik, neadjisten ellopják, történhet bármi. Vagy ha mégis olyan sokáig nálam lesz, és már olyan ronda a kárpit, hát legföljebb újrakárpitoztatom.

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2009.05.18. 20:00:05

Hogyan védem az autóm fényezését? :-D

Höhö. :-D


Szombat délután csavarogtunk egy kicsit Mogyoród-Gödöllő-Babatvölgy vonalon, találtunk egy-két sűrű bozótost is, aztán hogyismondjam... vonalak kerültek a bódéra.
Vasárnap kérdezi haver: "Te, neked mér' néz ki úgy az autód, mint a kottapapír?"
Aztán röhögtünk egyet, merhogy ő is terepjárós, úgyhogy tudta ő jól, hogy mér' néz ki úgy. :-D

psmith 2009.05.18. 20:00:19

Minden tavasszal lemosatom.
Idén kimaradt, válság van.

tibidanny 2009.05.18. 20:01:40

amcsiban is eloszeretettel rajtahagyjak a vonalkodot a baloldali hatso szelvedon...

2009.05.18. 20:02:24

Én még az ülésről is leszedtem a huzatot a rosseb fogja védeni azt a kurva szivacsot,, kicsit jobban tapad mint enélkül de mehogymá az ótó legyen az úr....:9

Shadowbull 2009.05.18. 20:03:05

Gulyas, magat meg Koreaban eszi a fene?

Monnyonle :)

sb

alvajaro 2009.05.18. 20:04:31

A baj az, hogy a technika már megengedné, hogy olyan használati tárgyakat gyártsanak az élet legtöbb területén, ami nagyjából örök... Csak ekkor fejre állna a gazdaság, mert senki sem venné meg az újat. Ezért beleprogramozzák az elhasználódást gyárilag. Ezért dobjuk ki a dvd lejátszót 3-5 évenként, és ezért szakad el a vezérműszíj 150 ezrenként...

ipari_fostalicska 2009.05.18. 20:11:27

hiába óvom az autóm, ha a másik szarik rá és rányitja az ajtót. Én meg csak nézem, hogy egyre több az apró kis heg az ajtókon. De még mindig óvatosan nyitom-csukom. Mert bennem még él a másik vagyontárgya iránti tisztelet...

Big-B 2009.05.18. 20:13:58

Divatot teremtenék a piros szivacsdarabka bevezetésével. Vagy a sárgával?

efi 2009.05.18. 20:14:10

Sony tévé képernyőjén (!) rajta hagyott narancssárga S betű volt már? Videón, DVD-felvevőn 20*5 cm-es matrica a logókkal? Egész mobil vastag átlátszó műanyag szutyokba bújtatva, azon gombok 50 N erővel nyomkodva? Beépített ablakon, ajtón a 20 kg matrica körbe, meg az üvegfelületen a 10*10 centis vonalkódos matrica 5 évig rajta?

yard (törölt) 2009.05.18. 20:17:25

Hát én ráb@sztam volna, ha a GPS kijelzőn rajta hagytam volna a fólát, miután nem átlátszó, hanem egy szines EU térkép volt rajta.(Hülyék ezek a GARMIN-ék:D).
Amúgy mindenki úgy védi a cuccait, ahogy akarja, sajnos általában mások miatt pusztulnak le.

makmarci 2009.05.18. 20:17:45

@alvajaro: Vagy esetleg tán azét, mert olyan drága lenne, hogy nem tudnánk megvenni ?

Te vennél olyan autót, ami sosem romlik el, min. 500.000 km-ig ? És persze nem kell szervizelni sem, csak épp 3x annyiba kerülne, mondjuk egy swift 6-8 milla ?!

Lackó81 2009.05.18. 20:20:03

AZ én telómon is rajta van a fólia és másfél éves:)

Mondjuk, mivel eleve mélyebben van kicsit a kijelző, így nem is vált még le.

makmarci 2009.05.18. 20:21:11

A csúcs akkor is a Lada ajtajára ráhúzott élvédő, ami ugyan védte a rányitástól, csak épp elrohadt alatta !

Shadowbull 2009.05.18. 20:25:27

@alvajaro: Ehh. Kezdodik.


Az autoiparban nincsen tervezett tonkremenetel.

sb

phaidros 2009.05.18. 20:27:39

Ez valami? Én a cipőimet sem szedem ki a dobozból amikor felveszem. Így jobban látszik a "Joseph Siebel" felirat. :)

phaidros 2009.05.18. 20:29:06

Sose fogom megjegyezni a nevét rendesen...

Ohmygod 2009.05.18. 20:35:06

Ezek a kék szivacsdarabok.... szánalmas látvány..
Tényleg más kultúra.
Bezzeg mikor Rómában jártam :)
Nem volt ép autó..
Mindegyiken volt valami kis karc, valami apró vagy nagyobb horpadás. De szarnak rá.
Ezek a koreaiak ott frászt kapnának :)
Lehet ezért nem láttam ott egyet sem.

Dr Kangörény 2009.05.18. 20:36:26

Amikor először vettem új autót, majdnem vettem rá üléshuzatot. Aztán rájöttem, hogy hülyeség, addig használom huzat nélkül, amíg lehet és akkor veszek huzatot, ha már szarul néz ki. A sorrend számít!

nexiafanatic · http://nexiafanatic.wordpress.com/ 2009.05.18. 20:41:11

@Ohmygod: Jaja fater Fiatja is igazi olasz verda :) olyan áramvonalassá alakította a temprát, h az már csuda!

Winston Smith 2009.05.18. 20:43:00

@Kangörény_:

Ez nekem is megvolt, csak faterommal kellett megküzdeni ennek érdekében.

Vettünk új kocsit, élből vett hozzá jó ronda üléshuzatot is. Egy évbe került, amíg sikerült levetetnem.

Winston Smith 2009.05.18. 20:47:42

@Shadowbull: De tervezett szerelhetetlenség van!

Ottopappa 2009.05.18. 20:54:44

@Shadowbull: Lehet, hogy te ezzel foglalkozol, de ezt valahogy nem tudom elhinni. A technika megengedné. Régen meg is engedte. Most mi van? Nem basztatásból kérdem, de a mai kapitalista, fogyasztásra kihegyezett világban nehéz ezt elhinni...

dennisthemenace 2009.05.18. 21:03:50

En at szoktam vaxolni,nagyjabol ennyi.Nem hajtom,rendesen szervizelem es kesz.

lacza87 (törölt) 2009.05.18. 21:06:48

@Winston Smith:
Bezzeg régen :D pl.: olyan szellős motorterek voltak mint az álom. Csakhogy a maiakhoz képest szinte semmi nem volt bennük. Kb. ugyannyi térfogatba bezsúfolva.
Egy autó, de bármilyen más dolog tervezése, de lehet az egy program elkészítése, egy cikk megírása stb. esetében millió szempont van. A végeleges "mű" nyilván mindig kompromisszumok eredménye.

Kisnyomdász 2009.05.18. 21:06:52

Én is zacsiztam a távirányítót, a gyerek miat, de megoldotta a keleti kérdést kivágta a szemetesbe úgy ahogy volt, mire észbe kaptunk a kukásautó épp elment :)

Hrzrasn (törölt) 2009.05.18. 21:07:24

@José Luis Torrente: Celofános távirányító mindent visz :)

Most komolyan: egy átlag távkapocsnak kell egy 10 év, mire elkopnak a kontaktok a gumigombokon. Veszel 2 rugóért másikat, ha még megvan a TV egyáltálán - cserébe viszont nem kell 10 évig a retkes-ragacsos fóliát taperolni.

Hrzrasn (törölt) 2009.05.18. 21:09:34

@Winston Smith: "De tervezett szerelhetetlenség van!"

Faszt van. Viszont téged elnézve, tervezett ostobaság, az tényleg van.

hamika 2009.05.18. 21:13:04

Használom,mert az auto legyen értem és ne forditva.
Különösebben nem érdekel az állagmegovás,azt a -3-4 évet kibirja nállam,és a következő gazdája majd óvhatja ha akarja.
Persze ha valami normális uj autom lehetne egyszer azt lehet jobban kimélném,de a 3-4 millás kategoriátol az azért arébb van.

pickapu 2009.05.18. 21:19:23

Használom hogy be ne álljon a motor...
Egyébként az autó van értem és nem én az autóért. Meg kell adni neki az alapvető törődést, de nem vonhat az uralma alá.
Ha ezt elkezdi: csere! (Nem hobbi, hanem napi használatú autóról szóltam)

Doubledeceker 2009.05.18. 21:19:24

Az ilyen állatoktol én is agyfaszt kapok.

z összes olyan autót is utálom, ami csilog, mint állat, Mi a fasznak?

Én belül ülök, ott legyen tiszta, kivül nagyon leszarom, oszt gondoljon mindeki amit akar.

Ufyis nekimennek a barmok itt-ott, szóval kell erre rágörcsölni.

Azért van, hogy használja az ember, ha pedig szétesőbn van venni kell egy újat. Az összes ilyen védőfolia barmságtól és eldurran az agyam. ED akinek jó csinálja, csak ne kapjon szívbajt, ha megkarcolják a kocsiját, Pesten ez alap.

Henry82 2009.05.18. 21:20:42

Az autoktól eltekintve sztem nem is baj, ha kb 5 évenként tönkremennek a szórakoztató elektronikai cikkek, így veszünk újat, haladunk a korral, élvezhetjük az újabb és újabb technikákat, eltartjuk a gyártókat, ezzel rávéve őket, hogy fejlesszenek tovább, jó ez így!
Így nyugodtan el lehet távolítani a fóliát kicsomagolás után, nem arra való az, hogy védjen, csak hogy amikor először kibontod, tuti hibátlan legyen!
Épp ma mutatta az egyik ismerősöm az új Nokia nagykijelzős képernyőjét, és büszke is volt rá, hogy milyen nagy felbontású a képernyője, csak ezt sajnos nem láttuk, mert egy sűrűn csíkozott fólia eltakarta. Kikacagtam őt, hogy rajtahagyta, az meg kikapta a kezemből és letépte, esküszöm rosszul esett, ha már ilyen hülye, ne már én szarjam el a baromságát:)

viktor134 2009.05.18. 21:20:45

ezek fillérbaszók. :)

aztán csodálkoznak, ha az asszony is lelép mellőlük.

elég néha tisztán tartani, ha nagyobb baja van javítani.

Hrzrasn (törölt) 2009.05.18. 21:25:40

@Nandi29: "Azért van, hogy használja az ember, ha pedig szétesőbn van venni kell egy újat."

Azért idônként nem ártana karban tartani, mert a lelakott szarodat nem veszi meg senki (max a nepper, negyed áron).

pickapu 2009.05.18. 21:25:53

@hamika: Bakker ezt nagyon egyszerre gondoltuk ;)

Eryk 2009.05.18. 21:26:05

Istenem mennyi hülye van. Bocsánat a kivételeknek. Mindig röhögtem annak idéjén, mikor a Videtoton Infra Color távírányítok folpackban voltak. Olyat is láttam, hogy letörlik a cipő talpát mielőtt beülnek az autójuka. Ez szintén idiótaság. Engem soha nem érdekelt, milyen idő van, leömlött a cóla, ketchap stb. Az autó van értem és nem én érte. Egyszer élünk vagy mi a fene. Különben belehülyülünk a sok marhaságba. Múltkor nekem jött egy kölyök bringával. Sajnáltam, elesett. Majd kijavítják az ajtót. Ennél nagyobb gond sosem legyen. Az életben sokkal nagyobb problémák vannak. Éheznek, rákban halnak meg. Kit érdekel egy vas.

Kisjankó 2009.05.18. 21:29:05

...nem fóliázom, de hetente 2-3 alkalommal lemosom... szivaccsal, semmi gépi mosás... aztán átnyalom... nyelvvel...

...ja hogy az autót?
Azt is.

papa33 2009.05.18. 21:30:37

Öreg almatermelőnek gyönyörű almái vannak a kamrában, egy nap észrevesz egy kicsit fonnyadtabbat, leveszi, megeszi. Másnap megint észrevesz egyet és megeszi, másnap...

Hrzrasn (törölt) 2009.05.18. 21:32:18

@Eryk: "Olyat is láttam, hogy letörlik a cipő talpát mielőtt beülnek az autójuka. Ez szintén idiótaság."

Mitôl idiótaság az, hogy valaki nem szereti összesarazni az autóját? Attól, hogy a tied disznóól, másnak az még nem feltétlenül tetszik.

"Engem soha nem érdekelt, milyen idő van, leömlött a cóla, ketchap stb. Az autó van értem és nem én érte."

Azon viszont ne lepôdj meg, ha a kajától bûzlô, lelakott csótányodért a kutya nem akar adni egy fillért se.

A fólia meg a szivacs erôs túlzás, de azért igénytelen putriscigánynak se kell lenni.

Rocko- 2009.05.18. 21:33:29

ha ezek annyira védik a mindenüket, nem is értem, ők miért jöttek ki a kottonból?

@prokee: :DDD

Lolalal 2009.05.18. 21:33:35

számomra szívcsavaró és egyben orgazmusszerű letépni a védőfóliát egy új mobiltelefonról... mint amikor kinyomsz egy pattanást :S

Garp 2009.05.18. 21:35:25

Ó anyám! Ha valaki innen látná kocsimat, szerintem k*rva messze elküldene. Mentségemre szóljon heti 1200-1300km-t megyek, reggel 8-tól este 7-ig benne élek. A padló mint egy kekszesdoboz. Hetente/kéthetente egyszer sikerül kidobálni a szemetet. Hozzá tartozik, hogy alkatrészek, dobozok, szerszámkészlet utaznak folyamatosan velem. A karbantartást megkapja szegény, de a takarítást....úgy 1.5 havonta egy portörlés, porszívózás. Mosást csak ha épp van plusz 20 percem rá - szóval ritkán. Amíg az Octival jártam fájt is a szívem érte, azt hittem, majd ha beleülök a "melósba" más lesz. Hát most egy '00-s Punto van a seggem alatt (hosszú történet) de ezért is lelkifurdalásom van. Ilyenkor mindig úgy érzem, hogy olyan nyomi lettem, mint a kolléga, akinek az autó olyan, mint egy vasaló. Szolgálja ki hibamentesen (vagy a legkevesebb hibával) és kész.

Szóval ez a másik véglet szerintem (bár az írek eszméletlen dolgokra képesek: mindennapos az ablakok és a kasztni illesztéseiben zöldülő moha az autókon, vagy a kompletten zöld tetejű fehér furgon. Amúgy szerintem 2 évesnél idősebb autót leüttetlen kasztnival itt nem lehet látni. Igénytelen barmok.). Szívem szerint a melós kocsit hetente takaríttatnám, az Octira meg vigyázni. Persze azért a fülpucolós szellőzőtakarítástól szintén messze vagyok. :)

Henry82 2009.05.18. 21:38:23

De egyébként sokan nem azért óvják annyira az autójukat, hogy később magasabb áron lehessen értékesíteni, hanem mert a szaros autójuknak élnek.
Egy munkatáram minden nap másfél órát baszakodik a kis corsájával, csak hogy mindig csillogjon, neki ez a mindene, kicsit vicces, de végülis érthető, nomeg ő az életben nem fogja eladni.
Bár ő a fóliát egyből leszedné, mert azzal túl matt lenne:)
A túlzott előre gondolkodás számomra az, amikor a jóember attól függetlenül, hogy tetszik-e neki a szín, ezüstmetál mercit vesz, fekete bőr kárpittal, mert a statisztikák alapján később használtan drágábban értékesíthető...
Faszok...

zippofcy6 2009.05.18. 21:38:54

Erről boldogult dédapám mondása jut eszembe: "Fiam a pénzt megkeresni és nem megspórolni kell!"

Na igen az öreg könnyen beszélt, ő nem a komcsik alatt élt ahol az állam a keresetek 80%-át különböző adókkal beszedi (vagy egyszerűen ki se fizeti) így aztán nem lehet normálisan keresni csak illegális módon.

Intéző volt birtokon, aztán kiment az USAba, ott fene tudja mit csinált de mikor pár év múlva hazajött vett két házat és sose dolgozott többet.

Nagyapám valszeg a neveltetése miatt nem lépett be a pártba akkor se mikor emiatt nem nevezték ki állomásfőnöknek.

Ja és téves amit a volt besúgók állítanak hogy fenyegették őket. Aki részt vett az előnyöket kapott, aki nem azt békén hagyták. Aki nyíltan ellenállt, csak annak verték ki a fogát. (mint pl. egyik nagybátyámnak 56 után, mondjuk neki a fejét is szétverték)

De tudom manapság az exkomcsi seggnyaló gurcsány meg bajnai féléknek jó a keresetük csak.
A Trianoni békeszerződést is a magyar küldöttek írták alá, mégis a franciákat szidjuk érte. A török küldött elé is eléraktak ugyanolyat, erre közölte ő ezt nem írja alá. Akkor háború lesz, mondták.
Legyen, mondta. Churchill még elharcolgatott ott pár évig, leöletett pártízezer angol katonát (néhány millió török is éhenhalt), aztán belebukott (és csak a Hitlertől való félelem segítette jóval később hatalomra.) Törökország területe egyben maradt.
A magyar küldöttek meg? Aláírásukért cserébe életjáradékot kaptak.

Ebben az országban már vagy 100 éve a gerinctelen alakok kerülnek csak "pozícióba".
De ahogy már mondtam: Hiába vagy te a kakas a szemétdombon, attól az csak egy szemétdomb marad.

Haddel · http://zastava.gportal.hu 2009.05.18. 21:39:35

Foglalkozásomból adódóan az autóim is elég sok port látnak.De a porszívó csodákra képes.:) A telefonom mellé is simán berakok a zsebbe kulcsot, neadjisten csiszolóvásznat :D

redriot77 2009.05.18. 21:40:57

Hogyan óvom az autómat? Nem taposom ki a belét, jó minőségű olajat veszek bele 10.000km-enként.

Ja, és mivel nincs garázsom, éjszakára nem hagyom a fák alatt a kocsit, mert vmi gyantás szart csöpög róluk ilyenkor. Mivel nem mosatom kétnaponta a kocsit (inkább három hetente) van rajta egy porréteg, ami ezzel a gyantával keveredve igen ronda tud lenni a fehér autón. Egy hete mosott kocsi is úgy néz ki tőle, mint a Balatonból kiemelt Junker 88-as. :))) Erre nagyon háklis vagyok, más mániám nincs.

Pár apró karc van rajta a lökhárítókon és az oldalán, de ez egy hatéves városi autóm teljesen rendben van szerintem.

Telón fóliafenthagyás: fölösleges. Nem kell egy zsebbe rakni a telefont aprópénzzel meg kulcsokkal és nem lesz karcos.

Henry82 2009.05.18. 21:45:11

@Garp: Nemrég a Londoni magyar nagykövetségen voltam, erősen luxus környék, kb egy Újpestnyi területű Andrássy út, Aston Martin, Maserati arrafele olyan mint otthon a Swift, nem találtam parkolóhelyet, lementem egy méregdrága földalatti garázsba, olyan volt mint a luxusautókiállítás, ha hiszed ha nem, lent porosodtak a Ferrarik, Porschek, Lambok, de FEL UJNYI VASTAG POR RAJTUK, csak ket Phantom volt letakarva egy nagy fekete ponyvaval, rajtuk egy visszafogott Rolls Rollye jellel:):)
Gondolna valaki, hogy valakik Ferrarikat is elhanyagolnak? :))

Redokee 2009.05.18. 21:45:42

@Haddel: büszke lehetsz magadra!

Hrzrasn (törölt) 2009.05.18. 21:47:10

@Henry82: "De egyébként sokan nem azért óvják annyira az autójukat, hogy később magasabb áron lehessen értékesíteni, hanem mert a szaros autójuknak élnek."

Más meg bélyeget gyûjt, hegyet mászik, vagy vonatokat kukkol a sínek mellett. Ez neked miért fáj?

"A túlzott előre gondolkodás számomra az, amikor a jóember attól függetlenül, hogy tetszik-e neki a szín, ezüstmetál mercit vesz, fekete bőr kárpittal, mert a statisztikák alapján később használtan drágábban értékesíthető..."

Van, akinek használati tárgy az autó, viszont a pénzét is viszont szeretné látni, a színeket meg leszarja. És akkor mi van? (Az meg ugye tény, hogy az ezüst/fekete/fehér színeket viszik el elôször, zöldet meg a büdös életben el nem adsz.)

perszepersze 2009.05.18. 21:51:01

tanult szakmám autószerelő, és szakképzés befejezése után kimentem gyakorlatot szerezni. ott láttam merga W116 500 sel 6.9 literes motorterét. nem volt semmi! benne minden extra, az akkori méretben legyártott elektronika és mégis szellősebb, szerelhetőbb volt az autó mint arányaiban 1 swift vagy a hondám. ha valaki látott már ilyen autó futóművét, akármilyét az elgondolkodik, hogy miért 1200-1400 kg. egy mai, kiskategóriás autó és miért 2 tonna az akkori csúcsmerci... igen, van tervezett avultatás és alkatrész alulméretezés! hol lesz a 2 autóm 30 év múlva? hát, addigra még a mai hiperszuper olaj is lebomlik, magától a motorban...

Doubledeceker 2009.05.18. 21:51:27

@Hrzrasn:

Na de az enyém csak kivülről pudva, olajból igyekszem igen jót venni, a fótúmű meg szinte minden évben megújul. A többi kis biszbaszt meg csinálgatom amikor időm van. Csak az nem érdekel milyen a külseje, mondjuk az enyém szegény kapott már itt Pesten sokat.

Amúgy én például a belsejére igényes vagyok, azt ritkán de rendszeresen tisztitom, és nem eszem le nem iszom le az ülés huzatot.

Szóval műszakilag legyen rendben, lehessen benne élni, kivülről meg dögöljön meg....

Hrzrasn (törölt) 2009.05.18. 21:59:35

@perszepersze: "ott láttam merga W116 500 sel 6.9 literes motorterét. nem volt semmi! benne minden extra, az akkori méretben legyártott elektronika és mégis szellősebb, szerelhetőbb volt az autó mint arányaiban 1 swift vagy a hondám."

Hát ha ez neked szellôs, akkor valami kurva nagy gáz van a látásoddal:
http://www.benzhase.de/attachments/Image/Motor.jpg

Nincs egyébként 500 SEL a W116ból, a 6.9es motor a 450 SEL-ben volt.

Kisjankó 2009.05.18. 22:01:17

...az almás történet ismerős.
A család „Szedd-Vidd” akció keretében ősszel leszüretelt vagy 100 kg ropogós almát, de csak vagy 80 kg-ot fizetett ki, mivel az alma tömegét kocsival együtt mérlegelték utasok nélkül, és ha váletlenül volt a csomagtartóban 4x5 literes kanna tele vízzel, akkor azt szüret közben kiöntögeti az ember, minek hazacipelni...
Szóval jóapám lerakta a garázs aknájába a friss, ropogós almákat, mondta, majd milyen jó lesz az télen. Persze az alma almaságából adódóan előbb ráncosodik, majd rohadásnak indul, és ha több van belőle, akkor egyszerre több teszi ezt. Az volt a szerencsénk (szerencse?), hogy nem egyszerre tették, hanem minden héten kb. egy hétre való almaadag kezdett ráncosodni. Persze ezeket kellett ennünk, mondván, hogy a többi még kitart egy darabig, így nem kellett eldobni egyet sem, csupán a rohadt részt kivágni. A suliban még csak-csak sikerült elajándékozni a reggeli zsemjéhez kapott otthoni almát, de amikor apám esténként lelkesen felajánlott nekem 1-1 kráteres darabot, akkor nem volt többé menekvés... Tehát gyakorlatilag egész télen 100kg rohadt almát zabáltunk. Talán emiatt nem kívánom többé az almát. Most is van a konyhában egy két mosolygós darab, de valahogy nem kívánom... Inkább várok még 1-2 hetet addigra jól megrohadnak, és akkor majd nosztalgiázok egy jót...

Henry82 2009.05.18. 22:02:43

@Hrzrasn: nincs ezzel igazából semmi bajom, a "szaros" csak egy szófordulat volt, írtam is utána, hogy végülis érthető...

"Van, akinek használati tárgy az autó, viszont a pénzét is viszont szeretné látni, a színeket meg leszarja"

Ebben is igazad lenne, de egy Mercedes CLS 320 nem kifejezetten használati tárgy mint pl egy Citroen Picasso, ezek már prémium kategóriás autók...
Abba most ne menjünk bele, hogy miért veszik őket, de meg van rá az okuk, és mivel az biztos, hogy befektetésnek nem jó, használati tárgynak túlzás, mégiscsak maga az autó lehet a vásárlás oka, akkor meg logikusabb lenne olyat választani ami a legjobban tetszik...

Hrzrasn (törölt) 2009.05.18. 22:03:00

@Nandi29: "mondjuk az enyém szegény kapott már itt Pesten sokat."

Ezt valahogy sosem értettem. Én is milliós nagyvárosban lakom, mégsem divat összebaszni a másét, legyen az egy lepukkant 1es Golf vagy egy vadiúj E60.

Persze ha Pesten laknék, lehet hogy én is olyat vennék, ami már kapott - hogy egy újabb horpadásnál ne álljon meg bennem az ütô.

Henry82 2009.05.18. 22:06:42

@Kisjankó: :)))
Én meg szikkadt kenyeret ettem mindig, mert ugyan anyu mindig hozott frisset, fater azt mondta előbb a másikat kell megenni, mert mindjárt megszárad:)

Merida001 2009.05.18. 22:07:08

A "Harcosok klubja" című film is ezt feszegeti, hogy 2fajta embertípus van: Az egyik az aki megveszi az Ikeás kanapét és ezzel úgy érzi, hogy egy életre letudta a kanapé dolgot(óvja és ápolja). Másik pedig a nem tárgy függő kategória akinek nem cél, hanem eszköz egy-egy használati tárgy lényegében. Ugyanis nem én vagyok a tárgyakért hanem "ők" értem, elvet vallja!:)))

Kisjankó 2009.05.18. 22:07:41

@Henry82:
...lehet, hogy testvérek vagyunk?

Hrzrasn (törölt) 2009.05.18. 22:09:46

@Henry82: "Ebben is igazad lenne, de egy Mercedes CLS 320 nem kifejezetten használati tárgy mint pl egy Citroen Picasso, ezek már prémium kategóriás autók..."

Kövezz meg, de Mercit én is ezüstben vennék, vagy feketében, mert baszott jól néz ki. (Mondjuk CLS320ból is vannak cégesek, amiket 3 év után eladnak.)

Van egy régimódi, Silberpfeil-ezüstjük, ami egyszerûen minden Benznek jól áll, és fénytôl függôen még egy kicsit másképp is néz ki:

http://www.allsportauto.com/photoautre/mercedes/cls/2004_mercedes_cls_02_m.jpg

http://www.arabaresim.net/files/images/Mercedes-Benz-CLS-63-AMG-2009-model-1024x768-mersedes.jpg

Szóval azért nem valami hupikék hányadékot választanak a könnyû eladhatóság érdekében. Lássuk be, nem túl nagy a "kényszer".

sandrew 2009.05.18. 22:12:39

@Hrzrasn: Ma este mindenben egyetértek veled :)

Az takarításról annyit, hogy én csak tiszta ruhában, lakásban, autóban érzem jól magam. Pssszt! //ráadásul minden nap le is zuhanyzom// -ezt hülyét...

Hrzrasn (törölt) 2009.05.18. 22:16:10

@Merida001: Szerintem meg egy tárgyat túlzottan ajnározni, meg igénytelenül szétbaszni egyformán hülyeség.

Nem önsanyargató, celofánozós-szivacsozós módon, de ésszel használni és karbantartani, majd jó áron eladni - olyan bonyolult lenne ez?

Henry82 2009.05.18. 22:17:03

@Kisjankó: Lehet:)
Úgy látszik ez a fajta hozzáállás sok szülő mámora, kár, hogy a németeknek erre nincs valami szavuk:)

Hrzrasn: 100%-ig egyetértek, nekem is ezekben a színekben tetszenek a legjobban, azért írtam ezt, mert valamelyik autós magazinban olvastam egy cikket, amiben erről volt szó, tanácsokat adtak, milyen színú autót kell venni, milyen kárpittal, milyen felszereltséggel, hogy minnél drágábban lehessen majd eladni...

PixelPrint · http://www.behance.net/pixelprint/frame 2009.05.18. 22:22:05

Volt főnököm is fólia fetisiszta volt, mondjuk nálunk ez szakmai ártalom. A 3-6éves gyerekek csokit kaptak ha sikerült úgy beszállni a kocsiba, hogy sem a küszöböt sem az ülés hátulját nem rúgták szét. Újonan vett 3-as Golfot a végletekig levédtük..:-))
Eladásnál nem kapott a piaci árnál többet érte, viszont az első vásárló elvitte. Talán ennyi előnye lehet.
Én is gyári állapotú autót vettem, pedig már 12 éves volt.. -azért nem rossz az.

Hrzrasn (törölt) 2009.05.18. 22:23:18

@Henry82: "valamelyik autós magazinban olvastam egy cikket, amiben erről volt szó, tanácsokat adtak, milyen színú autót kell venni, milyen kárpittal, milyen felszereltséggel, hogy minnél drágábban lehessen majd eladni..."

Pedig igazuk van. Próbálj meg például egy bordó BMWt eladni. Vagy egy zöldet.

Doubledeceker 2009.05.18. 22:35:00

@Hrzrasn:

Hát nem én tehetek róla, hogy Tesco parkolóban, állandóan meghúzzák, meg az utcán is már nem egyszer neki mentek a parkolóban.

De mivel eleve, ilyan kissé ütött kopott jószágot vettem, ami azért elég rendes nagy és valaha szép autó volt.

Nem értem a balfaszokat, de amióta ez van, nem idegeskedenm, néha konstatálok 1-2 újabb sérülést, amelyet nem én okoztam, aztán ennyi. nem kapok szívbajt, ha lenn áll az utcán, sőt néha be sem zárom, elfelejtem.

Aúgy szeretem ezt a kocsit, de kurvára kár túllihegni. Csak egy kocsi, se több se kevesebb.

Eryk 2009.05.18. 22:41:59

@Hrzrasn: A putricigányozást kikérem magamnak. Pláne úgy, hogy "nem őriztünk egütt libát sohasem". Viszont fent tartom a véleményemet, hogy cipőt letörőlni beszállás előtt és kaját kiborítani az autóban igenis lehet. Utóbbi csak véletlen esetekben persze. Sohasem szóltam rá egyik gyerekemre se ezért. Ez egy "gép" semmi más. Majd ki lessz takarítva. Az meg hogy mennyi lesz a használt értéke, az csakis az eladón múlik.(ki a kutyát érdekli)

Leadfoot 2009.05.18. 22:44:15

@makmarci: Erről nekem a Magyarországon inkább "tuning"elemként elterjedt kőfelverődés elleni bőrbugyi jut eszembe.

Shadowbull 2009.05.18. 22:47:47

@Winston Smith: Nincs. Sot, a konnyu szerelhetoseg egy fontos szempont a tervezesnel.


@Ottopappa: Az van, hogy az auto olyan bonyolult muszaki berendezes, amit ezerfelekeppen lehet hasznalni, es mind az ezerfelekeppen mukodnie is kell, hogy egyszeruen lehetetlen maximalis elettartamra tervezni.

sb

Henry82 2009.05.18. 22:48:23

@Hrzrasn:
Akkor ezek nem maguknak választanak autót, hanem a köv tulajdonosnak, nem igaz?
A statisztikákból felmérik mire lesz szükségük és megrendelik nekik, csak előbb használják egy pár évet és elbukják az autó értékének a felét...

Leadfoot 2009.05.18. 22:53:41

@Eryk: Koszos, kecsapfoltos ruhában is jársz? Mert hát azt is minek kímélni, úgyis koszos lesz, és elvégre az a párezer forintos gatya meg ing van ez emberért, és nem fordítva.

Leadfoot 2009.05.18. 22:55:37

@zippofcy6: Most őszintén hogy a faszba' jön ide ez a sok hülyeség? Ember, neked kifinomult érzéked van ahhoz, hogy kiakassz...

Hrzrasn (törölt) 2009.05.18. 23:02:46

@Henry82: "Akkor ezek nem maguknak választanak autót, hanem a köv tulajdonosnak, nem igaz?"

Nem feltétlenül tér el az ízlésük a nagy átlag (felvevôpiac) ízlésétôl. Sokkal kevesebb ember szeretne pl bordó autót, mint hinnéd. Te pl vennél olyat?

"A statisztikákból felmérik mire lesz szükségük és megrendelik nekik,"

Így van, vannak bizonyos felszereltségek amik nélkül kurvára nem lehet autót eladni. Ma már pl klíma és elektromos ablakemelô nélkül lassan már egy használt 5-6 éves Puntót sem adsz el. Xenon nélküli BMWvel is meg lehet izzadni. A sor tetszés szerint folytatható.

"csak előbb használják egy pár évet és elbukják az autó értékének a felét..."

Én is eladom az autóimat 5 éves korukban, mert jön az új, ami jobban tetszik, modernebb, erôsebb, többet tud, jobb vezetni. Öregebbet nem akarok, mert azokon már el lehet kezdeni a nagyobb javításokat (már ha tisztességesen karban akarja tartani az ember), én meg utálok szervizbe járni, és a tervezhetetlen költségeket is baromira utálom.

Mi ezzel a gond? Ha én nem adnám el 5 évesen, honnan venne használt autót, akinek az kell?

Hrzrasn (törölt) 2009.05.18. 23:04:24

@Leadfoot: Ne egyél, úgyis éhes leszel :)

Henry82 2009.05.18. 23:12:39

@Hrzrasn: Mindegy én mit vennék, nem vagyok nekik piac, de ezek szerint ők akkor sem vennének ha a bordó tetszene nekik a legjobban, mert az nehéz eladni, ezért mondom, hogy a köv tulajnak választanak autót!

"Ma már pl klíma és elektromos ablakemelô nélkül lassan már egy használt 5-6 éves Puntót sem adsz el"

Én prémiumkategóriás autókat említettem, miért beszélünk klímáról meg elektromos ablakemelőről? :)

És végül nem az a gond, hogy eladják, persze hogy eladják, hiszen megtehetik, hogy újabbat, jobbat vesznek, a lényeg az volt, hogy egy valag pénzt kiadnak egy autóért, vállalják a hatalmas értékvesztést és még csak nem is a saját ízlésük szerint állítják össze!
(abban az esetben persze amikor az ízlésük nem feltétlenül egyezik az eladhatósággal)

Eryk 2009.05.18. 23:16:35

@Leadfoot: Ne haragudj, nem érted miről beszéltem. Máshogy gondolkozunk. Tiszteletben tartom a Te és Hrzasn véleményét is. Nem akarom továbbmagyarázni a dolgot. Nem járok kecsapos cuccban. Sőt! Próbáltam arra rávilágítani, hogy sokkal, de sokkal nagyobb problémák vannak ezeknél. Ezek a dolgok kicsinyes piti ügyek annál, mint amilyenek körülvesznek bennünket mindennap. Sajnos én már megtapasztaltam. Kemény dolog.

Hrzrasn (törölt) 2009.05.18. 23:20:14

@Henry82: "Én prémiumkategóriás autókat említettem, miért beszélünk klímáról meg elektromos ablakemelőről? :)"

A xenont is írtam.

"És végül nem az a gond, hogy eladják, persze hogy eladják, hiszen megtehetik, hogy újabbat, jobbat vesznek, a lényeg az volt, hogy egy valag pénzt kiadnak egy autóért, vállalják a hatalmas értékvesztést és még csak nem is a saját ízlésük szerint állítják össze!"

Dehogynem. Csak 1-2 dolgot érdemes pluszban belerakni (már ha nem venné meg az ember amúgy is), hogy könnyen eladható legyen. 90%ban az ember amúgy is azt rendeli, ami után mások is ácsingóznak. A piac nem hülye, mindenki tudja, mi a jó. Az ilyen tanácsok nem írják elô, mit vegyél, viszont megóvnak attól, hogy eladhatatlan autót állíts össze.

Henry82 2009.05.18. 23:23:54

@Eryk: Nomeg nem szerencsés autót ruhákkal összehasonlítani, a ruhádat mindenki látja, az alapján meg is ítélnek, az autód viszont sokkal privátabb dolog, ha neked úgy tetszik, rajtad kívül az életbe be nem ül senki más!

Henry82 2009.05.18. 23:27:54

@Hrzrasn:
Xenont utólag belerakatni nem nagy mágia...

Talan a GPS az egyetlen amire azt gondolom, hogy ha nem kene, akkor is illik belerakatni, mert azon a szinten nagyon ciki szelvedore cuppantottat hasznalni...
De talan azt is lehet utolag is...

Hrzrasn (törölt) 2009.05.18. 23:29:21

@Henry82: "az autód viszont sokkal privátabb dolog, ha neked úgy tetszik, rajtad kívül az életbe be nem ül senki más!"

A seggedet se látja senki más, de azért ôszintén remélem, hogy kitörlöd ;)

Henry82 2009.05.18. 23:31:25

@Hrzrasn: :)))))
Tehát a személyes higéniád része az autód is...
Rendben, kiegyezek...:)

j311 2009.05.18. 23:35:47

@Henry82: Xenon-t utólag berakni úgy, hogy ne vakítsa el a többi autóst, sőt még egy forgalmi vizsgán is átmenjen lehetetlen.
Kivéve, ha van az autónak gyári xenonos változata és a gyári xenon kerül beépítésre a normál lámpák helyére.

Ma is egy ilyen kínai utángyártott xenonos vadparaszt vakított, le is lassítottam, előzzön, inkább menjen előttem, az kevésbé fáj a retinámnak. Ráadásul valami idióta zöld árnyalata volt, hogy még 2 perc múlva se láttam rendesen tőle.

Hrzrasn (törölt) 2009.05.18. 23:40:25

@Henry82: "Xenont utólag belerakatni nem nagy mágia..."

Viszont nem 2 fillér, mert lámpatesteket kell cserélni, rengeteget kábelezni (elsô/hátsó tengelyszenzort az automatikus magasságállításhoz), mosótartályt cserélni, plusz vízpumpát berakni, szoknyát átalakítani, becsövezni, fúvókákat berakni, vezérlôegységet cserélni, kódolni. SOKKAL többe kerül, mint gyárilag megrendelni.

De írhattam volna ülésfûtést is, ahol ki kell kapni és szét kell bontani az üléseket (plusz kábelezni), gyárilag meg csak 300 euró.

Vagy mondhatnám a fénycsomagot, ahol ha megspóroltad a 100-150 eurót gyárilag, utólag mind a négy (!) doorboardot cserélheted, kompletten. Gondolom sejted, mibe kerül pl a bôrösbôl 4 darab (plusz kábelezés!).

"Talan a GPS az egyetlen amire azt gondolom, hogy ha nem kene, akkor is illik belerakatni, mert azon a szinten nagyon ciki szelvedore cuppantottat hasznalni...
De talan azt is lehet utolag is..."

Utólag azoknál lehet a gyárit berakni, ahol a kábelkorbács eleve nagyobb áramfelvételre lett tervezve (5-ös, 7-es BMW). A "kicsiknél" az a gáz, hogy más kábelkorbácsot kapnak a navisok, nem tudod utólag berakni (1-2 kivétellel, ilyen pl a régi Z4). Félmegoldás viszont van, cradle-t szoktak árulni Garmin cuccokhoz, ahol a táp + TMC antenna a mûszerfal mögött van, drót egy szál se lengedezik az utastérben:
http://www.gpslodge.com/pictures/bmw_portable_navigation.jpg

Henry82 2009.05.18. 23:42:52

@j311: rendben, köszönöm az infót, de hozzátenném, hogy engem a gyári xenonosok is nagyon szoktak vakítani, főleg az SUV-k, amiknek a fejmagasságomban van a fényszórójuk!

Hrzrasn (törölt) 2009.05.18. 23:47:00

@Henry82: Nem mondom, hogy mindig patyolat, de az pl ki van zárva, hogy bárki is zabáljon vagy dohányozzon az autómban.

Henry82 2009.05.18. 23:49:17

@Hrzrasn: érthető, de Te is folyton azt kérdezed, miért fáj nekem, ha mások nem úgy gondolják, akkor vissza a feladónak, Neked miért fáj, ha valaki megreggelizik a saját autójában, aztán elszív rá egy jó reggeli cigit? :)

Hrzrasn (törölt) 2009.05.18. 23:54:56

@Henry82: "a gyári xenonosok is nagyon szoktak vakítani, főleg az SUV-k"

Ez nem igaz, nem kapnának típusengedélyt.

"amiknek a fejmagasságomban van a fényszórójuk!"

De nem szembe, vízszintes tengelyen világít, hanem döntött szögben lefelé, az úttestre. A bal fényszórónak meg még külön rövidebb a fénynyalábja tompítottnál, minden autónál. Az automatikus magasságállítás pont azért alapkövetelmény, hogy ne vakítson akkor sem, ha meg van pakolva. Mosó szintén azért kötelezô, hogy ne szórja a fényt, ha retkes a búra. Anélkül forgalmit se kap.

Hogy otthon ki mit kendácsol bele az autójába, az már más kérdés. Vannak olyan surmók, akik csak a lámpatestet cserélik hogy villoghassanak, a (kötelezô) segédberendezéseken meg fillérbaszóskodnak.

Hrzrasn (törölt) 2009.05.18. 23:58:20

@Henry82: Nem fáj, tôlem bele is szarhat. Csak nem szeretnék olyan ember autójába ülni (illetve nem fogom megvenni), ami bûzlik a kajától/bagótól, mint ahogy olyan emberrel sem szeretnék kezet fogni, aki nem mos kezet a klotyón.

cart 2009.05.19. 00:00:04

Én jól jártam emiatt az 1ből rányomok 1 üléshuzatot cucc miatt. Az autom mikor megvettem 14éves volt, németországból beohzott, de én már magyar embertől vettem, aki váltig állitotta h ö mikor behozta azota rajta van a huzat , meg a kormányvédő, és lám leszedtem még az árazás márkában volt rajta. Szebb állapotba volt az auto belülröl mint az ismerösöm 3éves astrája. Az más tészta h az üléskeret meg már eltört:D belül nem birta annyira. A telefonokról meg anyit h, az enyem 24 forint volt akciosan elöfizetessel:D ugy hogy ki a fa**om vigyáz rá. leesett már töröm zuzom , de müködik kifogastalanul.

Henry82 2009.05.19. 00:04:02

@Hrzrasn: Én Angliában élek, itt évenként mennek a kocsik egy un MOT tesztre, ahol valószínűleg meg kéne bukniuk, de valahogy mégsem...
És bár bebizonyítani természetesen nem tudom, sokszor van, hogy SUV-k elvakítanak, pedig nem F1-es kocsit hajtok és alulról nézem a fényszórókat:)

Hrzrasn (törölt) 2009.05.19. 00:08:08

@j311: Van néhány, nem gyári, de típusengedélyes kivétel, de iszonyatosan ritkák és drágák:

http://www.bmw-syndikat.de/cgi-bin/bmwuploaded/XuMuK/hella_xenon.jpg

http://www.orange-tuning.de/shop/images/hella/1AL008875-851.jpg

Ja, és nem kínaiak ;)

Hrzrasn (törölt) 2009.05.19. 00:12:56

@Henry82: "itt évenként mennek a kocsik egy un MOT tesztre, ahol valószínűleg meg kéne bukniuk, de valahogy mégsem..."

De mivel te nem vagy ott a MOT teszten, nem tudod, hogy megbuknak-e pont azok, amik téged vakítottak. Ha meg átmegy, azt jelenti, hogy sikerrel abszolválta a kalibrációs mintát, amivel minden fényszórót tesztelnek.

Wadindián 2009.05.19. 00:35:39

@Hrzrasn:
Tudom hogy sokkal jobban látni a xenonnal.
Azt is, ha neked is az van, akkor kevésbé zavar, ha valaki azzal jön szembe.
Azt meg légy oly kedves, ne döntsd el más helyett, hogy zavarja-e, vagy vakítja-e a szembe jövő xenon-os fényszóró.
Ha neki nincs, a szembejövőnek meg van, akkor az eltérő színhőmérséklet miatt zavarható lehet. Ehhez az sem kell, hogy az ő lámpája szar legyen, csak a szeme mondjuk érzékenyebb...

The Good Boy 2009.05.19. 00:43:19

én normálsi módon védem az értékeimet (autóimat). Telefonon max 1 hétig marad rajta a fólia, de pl. a mostani telefonom kb. 5 éve van meg, éjjel nappal használom (céges kártyával), már a második új cégtelefon porosodik az irodai szekrényembe, mert hiába mondom, hogy nem kell másik, 2-3 évente adnak egyet, amit dobozában, használatlanul adok vissza. A jelenlegi ennyire a szivemhez nőtt:)
Az autónál annyira figyelek, hogy megkapja a megfelelő karbantartást, tuskó és hasonló hiperszupermarket parkolójában mindig a bejárattól messzebbi üres parkolórészen parkolok le, két sáv közé (lehet fejbelőni érte::)), hogy ne legyen hullámos 3-4 éves korára az oldala (mégis van már vagy 3 ajtónyitásos benyomódás a 3 éves vason, meg mindkét első sárvédőn 1-1 hosszirányú karc- hogy hol és mikor került rá?), kézzel mosom az autót, hogy ne sérüljön a fényezés. Persze naponta nem mosok motortere, meg alvázat (mint az egyik kollégám, aki minden hétvégén kivül-belül kitakaritja a saját és a céges autóját is /ami a poén, hogy az 5 éves sajátjában nincs 40000 km... szerencsétlen autó a sok mosástól fog elrohadni/).
Mondjuk most megy a vasam a 3 éves szervizre, eddig márkaszervizbe járt, de mivel most már lejár a garancia, ezért ismerősnek az elismert sokállásos szervizében lesz a vizit megoldva, és amikor mondtam neki, hogy a márkaszerviz egy évesen nem cserélt pollenszűrőt és levegőszűrőt pedig még egyáltalán soha, mert azt mondták, hogy ez még egy évig kibirja (nem is fizettem érte, és még a levegőszürőt tavaly meg is mutatták, hogy nem vészes, nyugodtan ki fog birni még egy évet), a döbbenettől szólni sem tudott... Most akkor én is trehány gazda vagyok, vagy valami hiba volt eddig a mátrixban, hogy a márkaszerviz nem akart keresni rajtam (olajat lecserélték,mert üvegfalon néztem)?????
Ismerek olyan embert, aki olyan állapotban tartja az aktuális autóit, hogy eső után két nappal is csak úgy lehet beleülni, ha hoz magával az egyszerű utas egy ujságot, amire ráteszi bent a lábát (persze csak akkor veszi elő, ha aigner szilárd legalább egy hétig felhőmentes időt jósol).

Hrzrasn (törölt) 2009.05.19. 00:49:27

@Wadindián: "Azt is, ha neked is az van, akkor kevésbé zavar, ha valaki azzal jön szembe."

Ez nem igaz. Akkor sem vakított, amikor nem volt.

"Azt meg légy oly kedves, ne döntsd el más helyett, hogy zavarja-e, vagy vakítja-e a szembe jövő xenon-os fényszóró."

Ezt nem én döntöm el, hanem a típusengedélyeket kiadó szervek. Ha bármilyen szinten balesetveszélyes vagy vakító lenne, a büdös életben nem kapna forgalmit. Hogy mást ne mondjak, az USAban már szarrá perelték volna a gyártókat.

"Ha neki nincs, a szembejövőnek meg van, akkor az eltérő színhőmérséklet miatt zavarható lehet."

Rossz hírem van: a hagyományos halogénízzók közül is rengeteg eltérô színhômérsékletû és árnyalatú van. Ennyi erôvel a ki se menj a közútra, mert hátha szembejön egy Philips BlueVision vagy egy Osram Cool Blue, és megvakulsz.

Henry82 2009.05.19. 00:49:51

@Wadindián: Ráadásul nekem egy 10 éves civicem van, aminek nagyon szar a féynszórója, amikor télen sötétben jártam haza a melóból városon kívűl, legtöbbször azt sem láttam mi vakít el, csak hogy valami nagyobb jármű lehetett:)
Eőször vadul villogtam nekik, de aztán rájöttem, hogy ezek xenonok, nem reflektoroznak:)
Fujjj de utálom ezeket, betiltatnám mind, még mielőtt egy árokban végzem...

GYUSZI BACSI · http://www.fizetesem.com 2009.05.19. 00:50:57

ez a kék szivacs a Lexuson ultragáz szerintem

mit csinálnak a kefés mosóban? előtte leveszi aztán visszaragasztja?

Henry82 2009.05.19. 00:57:43

@GYUSZI BACSI: lehet arra külön szivacsápoló spray van:))

The Good Boy 2009.05.19. 01:03:23

az első új autómat pesten vettem meg (osztrák határ mellett lakom) és decemberben (fél)országos havazás közepette hoztam haza. Másnap mikor leolvadt róla a hó, ledöbbentem, hogy a kék autóm fehér lett a rárakódott só miatt. Mivel kint röpködtek a minuszok, ezért mosóba vittem (mint minden korábbi, de használt autómat), meg még a tél folyamán jópárszor. Tavasszal már úgy nézett ki a kocsi (utólag valljuk be nem éppen acélos, csúcs tartós fényezése volt), mint egy 15 éves autó, gyönyörű körkörös karcmintákkal. Akkor eldöntöttem, hogy ujonnan vett autóim nem látnak gépi mosót. Aztán amikor 2-3 évesen mennek a háztól, akkor mindig mondom, hogy ezért kár volt kézzel súrolni őket...:)

Garp 2009.05.19. 01:05:37

Az autó, mint tárgyhoz való ragaszkodásról jutott eszembe:
Így jöttek nálam sorba
kispók, Jetta II GTi, Š105, Š120, Š Felicia kombi, Š Octavia 1.9tdi és most vele párhuzamosan egy Punto 1.2.
A pókot imádtam, első volt. A Jettát ki nem álhattam. 550ezerbe' volt, 25ért adtam végül túl rajta. A 105 kényszer megoldás volt, de az első hóban végleg beléestem. A 120-as csak a folytatás volt, amikor belémjöttek kiadaktam a gtk-n. Még megvan a garázsban, szebb napokra vár. A Felicia nőtt ki a biztosítós lóvéból. A első "nyugati" megbízható kocsim. És ha hiszitek, ha nem, ezt az egyenautót, amiből otthon kismillió van komolyan megkönnyeztem amikor becseréltem az Octaviára (amit a mai napig nem tudok megszeretni). Nemes egyszerűséggel annyi helyre vitt el 2 év alatt, annyi élmény kötődött hozzá, hogy a "vasalóból" családtag lett. A Octavia nagy, keveset eszik, jól is megyeget, de amikor leraktam ideiglenesen és rácsuktam a garázsajtót még csak vissza se néztem rá. Tőlem lehetne Renault, Opel, vagy bármi más jel az orrán. Na ő nekem egy vasaló. Szóval csak annyit, hogy szerintem az autóhoz való hozzáállást nagyban az élmények határozzák meg. Én nem tudok ugyanúgy 2 autóra nézni. Pl a Bogár cummogásától a mai napig feláll a karomon a szőr (0-13 évig voltam egynek utasa), de a szomszéd Impreza-Skyline kettőse (bár szépnek szépek) irgalmatlanul hidegen tud hagyni. Sportvasalók.

Zsoli · http://prohardver.hu/tema/a_nagy_volvo_topic/hsz_1-50.html 2009.05.19. 01:41:58

Na, megjelent a xenon, mint téma. Kérem, olyan mint a vaku! Lehet hogy ez valakinek jó, ellenben másokat zavar(hat).
Mondjuk a kék LED is hasonlóan irritáló szerintem.

Henry82 2009.05.19. 01:46:53

@Zsoli: csak ha egy vakuval elvakitanak, max utana pislogok egy kettot, de ha egy xenonnal vakitanak el, es rossz helyen vagyok rossz idoben, akar ott is maradhatok, ezert ne intezzuk el annyival, hogy "Lehet hogy ez valakinek jó, ellenben másokat zavar(hat)"

de tudom ez nem ide valo, reszemrol befejeztem a xenonozast...

Henry82 2009.05.19. 01:53:40

de hogy le legyen annyira off, megkérek minden kedves xenon felhasználót, hogy ezúttal legyen vérbeli Foliendrauflasser és a xenon fényszórókon hagyja rajta a teljes gyári csomagolást! :)

Zsoli · http://prohardver.hu/tema/a_nagy_volvo_topic/hsz_1-50.html 2009.05.19. 04:23:42

@Henry82: Én egyetértek veled. Talán az „akár ott is maradhatok” kicsit túlzás, de tény, hogy a xenonozás megnehezíti a szembejövő dolgát, különösen ha egyébként is rosszak a látási viszonyok (pl. nedves aszfalt éjszaka).

Vagy tegyenek rá polárszűrőt, én meg felveszek egy szintén polárszűrős szemüveget (nyilván nem derékszögű a két polársík, mert akkor semmit nem lehet látni), és akkor ki van szűrve a dolog,

qualitaet 2009.05.19. 04:30:48

Én három-négynaponta mosatok,vagy mosok idehaza, kéthavonta wax,( szintén sk.) Tisztaságmániás elmebetegként kétnaponta porszívózok megesik, hogy naponta is!.

( A belsejéhez nem nyúlhtanak a mosóban semmilyen körülmények közt sem. Fasznak hiányzik, hogy a börtönviselt mosósgyerekek belehuppanjanak az ülésembe az ablaktisztítás közben 6-8, óra melóval a hátuk mögött szúrós izzadságszggal ill. enyhe hajléktalan-bouquet-t árasztó gatyájukban.PFUJJJ!)

Rühellem a a legkisebb porszemet is a műszerfalon, a zsíros ablakokról nem is ugatva.
Tíz perc az egész művelet,hisz a rendszeresség miatt sosem koszolódik be a beltér, a kesztyűtartót leszámítva szinte semmit nem tartok a kocsiban.
Ahogy beállok fogom is a porszívót, utánna jöhet a nedves Vileda műszerfalra, ülésre. Ablaktisztítás, majd egy-két fújás a szőnyegekre a direkt a kocsihoz tartott klasszikus parfümmel. A gyakori törölgetéstől egyik szellőzőrostélyban vagy sarokban sincs egy porszem se.
Azon kívül, hogy jó másnap kristálytiszta ablakú, kulturált autóba ülni, sosem kell nagytakarítással szarozni.

Dohányozni meg magától érthetődően tilos, a kocsiban zabálni meg a proli wirtschaft netovábbja.

Ciri 2009.05.19. 05:35:21

@qualitaet:

Basszus, szóról szóra ilyen hülye vagyok én is.Nem is szóról szóra, betűre pontosan.De komolyan! :)

Fokozom:
-havonta beviszem a céghez, felemeltetem, a mosós kollégák leszedik a felniket, és belülről alaposan kimossák.
-a beltérben semmi feleslegeset nem tárolok, csakis eldugott helyen (kesztyűtartó), még a telefon is a könyöklőben landol, egyébként is ki van hangosítva.
-két hete volt mind a négy betét cserélve, a kollégával fél óráig a nyergeket pucoltattam.
-péntek este mostam, és tegnap este is..
-a porszívózás a párom kedvence, szintén hetente minimum egyszer/kétszer mindkét autót.

Mit kapok én ezért mindjárt...

Shadowbull 2009.05.19. 07:20:28

@Hrzrasn: Hehe :) Fogadjunk nincs gyereked :)

Mi amikor hazafele megyunk, mr repternel elokerulnek a perecek :)

Igaz ragados cuccokat autoban nem eszunk, a morzsakat meg ki lehet pucolni. Nagyjabol :)

sb

Shadowbull 2009.05.19. 07:34:36

Es akkor ti idegbajt kaptok, ha lesz az auton egy egy horpadas vagy egy karc?

sb

zöldi 2009.05.19. 08:06:17

Hogyan óvom az autómat: Motorral járok, minden rendszeres TMK-t megcsinálunk...

Hrzrasn (törölt) 2009.05.19. 08:24:25

@qualitaet: Beltérre Vileda helyett inkább ezt használj:
http://www.armorall.com/products/view_product.php?product_id=1&main_group=1&category_index=wipes

Hrzrasn (törölt) 2009.05.19. 08:27:16

@Shadowbull: Ne éheztesd szegény lányt, álljatok meg ebédelni :)

Salzburgi határátkelô Ausztria felé menô oldalán van egy Servus Europa nevû hotel, az étterme a földszinten van a Mekivel szemben. Hauspfandlt javasolnám, utána aznap már nem kér enni :)

Hrzrasn (törölt) 2009.05.19. 08:29:41

@Henry82: "ha egy xenonnal vakitanak el, es rossz helyen vagyok rossz idoben, akar ott is maradhatok"

Hülyeségeket beszélsz be magadnak.
Arról nem beszélve, hogy százszor több van olyan halogénes barmokról, akik rajtahagyják a refit, vagy nincs beállítva a lámpájuk - na az TÉNYLEG vakít.

Hrzrasn (törölt) 2009.05.19. 08:36:48

@Zsoli: "Vagy tegyenek rá polárszűrőt, én meg felveszek egy szintén polárszűrős szemüveget"

És mi legyen a franciák sárga fényszóróival, vagy a színezett Osram/Philips halogénekkel? Mindenre tegyenek polárszûrôt, aminek nem enyhén sárgás halogénszíne van, és nem felel meg a színhômérséklete neked? Menjél már a sóhivatalba ezekkel a hülyeségekkel.

Vegyél egy xenonos autót, és megszûnnek a komplexusaid. (A kék LED meg a többi karácsonyfadísz viszont tilos.)

Hrzrasn (törölt) 2009.05.19. 08:42:42

@The Good Boy: Ma már egyik, valamirevaló mosóban sem használnak hasított mûanyagkefét, hanem habosított polietiléncsíkokat vagy textilt.

http://www.christ-ag.com/Produkte/Waschmaterialien/SENSOFIL-/index,cat131.html

http://www.christ-ag.com/Produkte/Waschmaterialien/SENSOTEX-/index,cat130.html

Shadowbull 2009.05.19. 08:49:09

@Hrzrasn: Ebed utan szoktunk indulni, de az autoban perecezesnek van egy bizonyos romantikaja :) Egyebkent is megmakkannank, ha minden fanal megallnank, sose ernenk haza :) Pont eleg az az 5 ora.

Ja es nem is Salzburg fele jarunk, hanem Deggendorf fele. Gyorsabb.

sb

Hrzrasn (törölt) 2009.05.19. 09:09:28

@Shadowbull: A tudjukmelyik cégnél kapható nagyon patent kis Fondschutzdecke a kutyásoknak, vegyél a gyereknek egy ilyet :)

http://img113.imageshack.us/img113/240/imagedocn3.jpg

The Good Boy 2009.05.19. 09:34:33

@Hrzrasn: sajnos rossz helyen lakok, mert a környéken nincs olyan mosó ahol ilyen lenne (egyről tudtam, egyszer bementem oda, megnézni a keféket, hát majdnem elsirtam magam, hogy milyen állapotban vannak), egy időben direkt vadásztam rá...

Hrzrasn (törölt) 2009.05.19. 09:40:04

@The Good Boy: Valamelyik határmenti osztrák ÖMV kútnál garantáltan van Sensofil-mosó.

loláb 2009.05.19. 09:50:34

@Hrzrasn: Én annó bordó Bmwt vettem, mert az tetszett a legjobban. De volt egy ismerősömnek egy barna 325-öse, na az is állat volt, beige bőrrel.

Hrzrasn (törölt) 2009.05.19. 09:53:01

@loláb: És mennyi ideig tartott, mire eladtad? :)

SsPL71 (törölt) 2009.05.19. 09:55:24

Basszus, most veszem észre, a másfél éves mobilon rajta van a képernyő fólia.

Kocsit meg úgy óvom, hogy félévente mosom csak le, így nem kopik el idő előtt a fényezés.

Hrzrasn (törölt) 2009.05.19. 10:08:09

@loláb: Gondolom nem 2-3 éves, nagy értékû autó volt. Ott ugyanis NAGYON megnézik, mit kapnak a pénzükért.

loláb 2009.05.19. 10:11:06

Hát nem. Egy akkor 9 éves e36-os volt, kb annyiba került, mint egy zsír új swift. Használtnak drága, újnak nem új. Én azt hittem, hogy hónapokig fogom árulni, engem lepett meg a legjobban, hogy gyakorlatilag az első komoly érdeklődő elvitte.

SsPL71 (törölt) 2009.05.19. 10:20:45

@qualitaet: Szakmai ártalom, gondolom előtte kocsimosóban dolgoztál, ha ennyire tisztában vagy a részletekkel, bouquet illetően. :)

Lord heckman 2009.05.19. 10:25:45

Na azt mondja valaki egy szóval más nyelven, hogy "elüldögélgethettem" :)

Lord heckman 2009.05.19. 10:31:53

az uccsó kép LS lökszus? Az mondjuk kemény a kék szivaccsal :) Amúgy amikor valaki pl mobiltelón fenthagyja a fóliát, előbb utóbb feljön a széle, ami azért is rosz, mert összegyűjti a port, mert bár a ragasztó már gyenge, hogy magát tartsa, de annyi ereje még van, hogy a port összeszedje... és ami a legundorítóbb: csíkot hagy, ha utána mégis leszednéd.... én mindig leszedem a fóliákat... főleg azonban azért, mert idegesítenek.

Gyerekkoromban volt egy haver, aki minden ajándékozós ünnepre egy zsák matchboxot kapott... volt neki többszáz... de soha egyiket sem vette ki... ott álltak a dobozban, csak nézegettük öket... én meg a falra másztam kínomban :S

mentobacsi 2009.05.19. 10:33:14

@kobalt: így csinálom én is! tele a zacsim a papásokkal, én felnin járok, nem érdekel a gumi állapota. leszedtem a kormányt, nekem ne védjen semmit, csőfogóval tekerem a csonkot.
mosástól sem fosok, ledrótkeféztem a vétel napján. belül megluggattam a padlót 12es fúróval, morzsa simán kiesik, ami bennmarad, azt betolják a rendszeresített gyöngytyúkok. xenon? francot, lézer!!!
prolik...

mentobacsi 2009.05.19. 10:35:59

ja, mobilon meg muszáj rajtahagynom a fóliát, mert beázna, mikor naponta mosatom...

Dani7 (törölt) 2009.05.19. 10:57:48

Nem olvastam végig a kommenteket, lehet hogy már volt ,de a Foliendrauflasser leforditható magyarra. Annyit jelent fóliakinthagyó.

Nálunk mondjuk parasztságnak vennék, ha egy autón rajta maradna ez a szivacs és úgy járna vele valaki. Mondjuk a 90-es években a fiatalság körében divott az a divat, hogy a márkás új farmeren vagy pólón az utcai viseléskor is rajta lógott a gyári papir márkajelzés meg a mosási javaslat. Ez is valami hasonló.

Wadindián 2009.05.19. 11:43:19

@Hrzrasn:

Örülök annak, hogy téged nem zavar.

A típusengedély valóban szavatolja a minőséget, de ettől még lehet zavaró. Ez nem azt jelenti, hogy veszélyes, csak mondjuk kellemetlen(ebb mint egy sima H4).

Nem halok bele, ha valaki xenonnal jön szembe, de ne akard megmagyarázni, hogy mást ez nem zavarhat.

Nekem az utólag, házilag beszerelt szarokkal (amik nem kapnának típusengedélyt) van bajom, meg azzal, hogy nem büntetik őket az út szélén.

@Kisjankó:

Jó sztori!:-)

Henry82 2009.05.19. 12:04:49

Nekem akkor sem magyarázza meg senki, hogy ez nem lehet veszélyes!
2 évvel ezelőtt télen Ráckevére mentünk éjszakai fürdőzni Pestről, öten ültünk az autóban, havas, jeges volt az út, lassan mentünk, már kiértünk a városból rég, 20 perce nem jött senki szembe, a szemem hozzászokott a sötéthez, egyszer csak egy élesebb kanyarban jött szembe egy xenonos, úgy elvakított, hogy pár másodpercig pontosan nulla lett a látótávolságom, fékezni nem mertem, mert nagyon csúszott az út, abban a civicemben viszont ABS nem volt, döbbent csend lett az autóban és reméltük, hogy a megfelelő íven kanyarodok tovább!
Mire a kanyar egyensedett ki, szerencsére már láttam annyit, hogy hogy a sávelválasztó alapján be tudtam lőni kb hol kéne mennem, de nem sokon múlott!
Bárki bármit mond, valós veszélyhelyzet volt és fenttartom a véleményemet, rossz helyen rossz időben, rossz körülmények között igenis veszélyes lehet, nem csak zavar mert nekem nincs!
És ne feledjük, azért mert valami még nem történt meg, nem jelenti azt, hogy soha nem is fog!

eko 2009.05.19. 15:14:59

@Henry82: Az biztos, hogy teszkós, vagy homasitás kszenon volt, nem gyári!

lack 2009.05.19. 15:18:54

En lila autot akarok..de nem lehet kapni :P

Zsoli · http://prohardver.hu/tema/a_nagy_volvo_topic/hsz_1-50.html 2009.05.19. 15:21:16

@Hrzrasn: „Mindenre tegyenek polárszûrôt, aminek nem enyhén sárgás halogénszíne van, és nem felel meg a színhőmérséklete neked?”

Na várjál, itt valami nem stimmel.
Egy rózsaszín Ferrari színhőmérséklete sem felel meg nekem, de az legalább nem vakít.
Azért a nemtetszés és a fizikailag zavarás között van különbség.

„Vegyél egy xenonos autót, és megszűnnek a komplexusaid.”
Nem tudom mire gondolsz, de ha arra hogy azért nem tetszik, mert nekem nincs és irigy vagyok akkor tévedsz, ha pénzem lenne sem vennék ilyet, magammal csak nem ba×ok már ki.

Egyébként szerinted miért van rendben, hogy ilyen magas színhőmérsékletű fényszórókkal jönnek szembe?

SsPL71 (törölt) 2009.05.19. 15:30:12

@Henry82: Ez is azért történhetett meg, mert nem hagyták rajta a fóliát a xenon-on és túl nagy fényerővel világított, vagy éppen hogy rajta hagyták és nem kívánatos módon szétszórta a fényt.

Long Johnny 2009.05.19. 16:01:56

Mult heten voltam egy tüzepes ismerösömnel. Mar indultam volna haza amikor mondta, hogy varjak egy kicsit. Aztmontda, hogy figyeljem az öreget a feher swift sedannal. Az öreg kivett a hatso ülesröl egy lapatot es elkezdte a zuzott követ lapatolni a csomagtartoba. Azthittem nem latok jol, majdnem lefeküdtem a röhögestöl. A harmadik vagy negyedik kanyarja volt, az egesz tüzep csak röhögött. Az elsö kanyar utan felajanlottak az öregnek, hogy kiviszik hazhoz is, megköszönte es közölte, hogy majd megoldja :-)

Az autot nalunk a gyerek mossa kizarolag sk, kb hetente, neha sürübben. A belsöt is kb hetente takaritja es porszivozza. Jutalmul mehet egy kört :-)

qualitaet 2009.05.19. 16:02:24

@Ciri:

És milyen faszán el lehet meditálni a kerti waxolgatás közepette.
Ezekben a hetekben -hatalmas ricsaj közepette basznak a feketerigók a gesztenyefáinkon- különösen hangulatos elfoglaltság. :))))D

qualitaet 2009.05.19. 16:15:45

@Long Johnny:

"Az autot nalunk a gyerek mossa kizarolag sk, kb hetente, neha sürübben. A belsöt is kb hetente takaritja es porszivozza. Jutalmul mehet egy kört :-)
"

Baszki, mintha Apámat hallottam volna 25 éve! Én is így kezdtem... 12 éves koromban kiállhattam a garázsból a kertbe mosás ürügyén.
15 éves koromtól meg elmehettem a következő sarokig und curükk. Balatonon még messzebb... Csoda, hogy mindig tiszta volt?:)

qualitaet 2009.05.19. 16:19:14

@SsPL71:

Nem,csak oda járok kéregetni.Rendesek mert cudar idő esetén ott is alhatok :)

qualitaet 2009.05.19. 16:29:52

@Shadowbull:

Gyerek az más tészta. Az unokahúgaim amíg kicsik voltak természetesen rágcsálhtattak az autóban.
14 éves kor fölött viszont nincs legelés. Felnőtt ember uralkodjon magán.
A horpadást leszarom, mert használat során elkerülhetetlen. Én nem féltem a kocsimat semmitől. A tisztaság engem boldogít magmáért van nem az autóért.
Enyhe sérülésekkel lehet együtt élni. A kosszal nem.

Hrzrasn (törölt) 2009.05.19. 19:04:33

@Zsoli: "Nem tudom mire gondolsz, de ha arra hogy azért nem tetszik, mert nekem nincs és irigy vagyok akkor tévedsz, ha pénzem lenne sem vennék ilyet, magammal csak nem ba×ok már ki."

Hát, akkor te sajnos nem veszel ilyet. Elvégre nem kötelezô.

"Egyébként szerinted miért van rendben, hogy ilyen magas színhőmérsékletű fényszórókkal jönnek szembe?"

Már miért ne lenne rendben? Mert *neked* nem tetszik? Nekem meg a sárga fényszórók nem tetszenek, baromira nem vagyok hozzászokva. Mégsem beszélek be magamnak olyan hülyeségeket, hogy vakít.

Hrzrasn (törölt) 2009.05.19. 19:05:43

@qualitaet: Mol és ÖMV kutakon szokott lenni. Nem olcsó, viszont jó. A textiltisztító kendôjük is fasza.

Hrzrasn (törölt) 2009.05.19. 19:09:13

@Henry82: "jött szembe egy xenonos, úgy elvakított, hogy pár másodpercig pontosan nulla lett a látótávolságom"

Na és utánamentél, megnézted, milyen rendszer volt beépítve? Mert ha nem, nincs mirôl beszélni.

Gyengébbek kedvéért még egyszer: a gyári xenon NEM vakít, különben a gyártókat már a halál faszába perelték volna. Halvány fogalmatok nincs, hány teszten megy át egy-egy komponens, mire nemhogy az utcára, de egyáltalán gyártásba kerül.

dennisthemenace 2009.05.19. 19:46:54

@Henry82: Azert,mert az Ebay-rol vezik a 100-as izzot,amit mar az eladok ugy hirdetnek,hogy "off road use only".
A muszakin meg tenyleg azt nezik,ami fontos,szarsagokkal nem foglalkoznak,mint a magyarok.

Hrzrasn (törölt) 2009.05.19. 20:12:55

@dennisthemenace: Azaz, az meg a másik, a kínai 100W-os izzók. De azok meg is kapják a méltó büntetésüket, szétolvasztják a foncsorozást, lehet lámpatestet cserélni.

censor013 2009.05.19. 22:35:53

Keresztanyám ilyen. Távirányító szigorúan zacsival betekerve-olyan típus, ahol a TXT-hez le kell csúsztatni egy részt, szóval sosem tudta a TXT-et használni-, majd egy szép napon a sukár tévé pofára zúgott, mert lebillent a csipketerítőről. Ugyanitt újszerű távirányító eladó.
Volt olyan idióta kollégám, aki az új kocsin tecsósra cserélte a dísztárcsát, mert ha majd eladja, akkor mind meglegyen, szép állapotban. Bazzeg, nem a következő tulajnak veszek kocsit...

Long Johnny 2009.05.19. 22:49:16

@qualitaet: kb 10 eves koraban mondta: apa, koszos az auto! Koszos? Igen, az! Akkor mosdd le! Kapta a slaugot es a vödröt :-) Nem ert fel mindenhova, azokat a reszeket en mostam. Jutalmul beallhatott a garazsba, majd kesöbb a telepen mehetett par karikat. Sajnos közutra nem lehetett kiengedni mert a regi idöd ota valtozott sokminden. Azota sokkal technikasabb lett, söt josgsit is szerzett :-) En igy apol(tat)om automat :-)

gin74tonic 2009.05.19. 23:47:04

hasznalati targy kopik. ez van.

Zsoli · http://prohardver.hu/tema/a_nagy_volvo_topic/hsz_1-50.html 2009.05.20. 02:58:11

@Hrzrasn: egyszer lett véve egy kínai kompakt-fénycső, csak úgy a poén kedvéért. De 2 percnél többet nem volt használva, mert ezzel egyszerűen nem lehet együtt élni, olyan hullaszínű. Ismétlem, nem az volt az alapvető probléma, hogy nem tetszett, hanem az hogy k¤rvául zavaró volt.

Meg tudom különbtetni a rendes és a kókány xenont, de mivel inkább utóbbival találkozom, ezért kollektívan utálom a xenont. A gyári fényszórók valóban sokkal tűrhetőbbek.

„Nekem meg a sárga fényszórók nem tetszenek, baromira nem vagyok hozzászokva. Mégsem beszélek be magamnak olyan hülyeségeket, hogy vakít.”
Arra én sem mondom. Az emberi szem sokkal jobban tolerálja az alacsonyabb színhőmérsékletet, kiváltképpen ha fényforrásról van szó.

dennisthemenace 2009.05.20. 19:36:51

@Hrzrasn: Ezeket a soteteket nem erdekli..Ket veglet van;az egyik sotetben,kodben,esoben vilagitas nelkul,a masik ejjel-nappal kod-es szurofenyszoroval vezet.

Ciri 2009.05.21. 05:54:36

@qualitaet:
"És milyen faszán el lehet meditálni a kerti waxolgatás közepette.
Ezekben a hetekben -hatalmas ricsaj közepette basznak a feketerigók a gesztenyefáinkon- különösen hangulatos elfoglaltság. :))))D"

Basszus, nagyon egy rugón jár az agyunk. :)
Kibaszottul meg tud nyugtatni.
Ez az egyetlen elfoglaltság, amit anyóséknál szívesen csinálok :)
Már Apósomat is rászokattam az alapos autóápolásra, de komolyan.:))

Ciri 2009.05.21. 06:01:20

@censor013:
"Volt olyan idióta kollégám, aki az új kocsin tecsósra cserélte a dísztárcsát, mert ha majd eladja, akkor mind meglegyen, szép állapotban. Bazzeg, nem a következő tulajnak veszek kocsit..."

Nekem meg van olyan ügyfelem, aki megrendelte a gyári R-line külső/belső optikás Golfot (talán ha kettő van az országban), egy vagon pénzt kifizetett érte, majd átvétel után leszedte a gyári 18-as kerekeket,felrakott helyette 16-os replikát, valamint lecserélte az első és hátsó lököstoldatokat (többek között ettől R-line)és felrakta helyette a fekete műanyagot.

Ezt persze elmondása szerint is azért tette, hogy eladáskor majd úgyis visszarakja....

Flu 2009.05.22. 01:18:17


Látom mindenki szereti szidni a xenont. Ha nem projektoros lámpába teszik , vakítani fog, mert nem irányított a fénye. Érdekes, nekem nem villognak szembe a xenon miatt, nem is vakít. Van elég autós ismerős, jönnek szembe, mennek előttem, nem fordulnak be az árokba miatta. Borotvaéles a fény széle. Nem szór. Műszakin csont nélkül megy át. Beállítás és lámpatest kérdése. Az a baj, hogy itthon az átlag autós azon éli ki tuning hajlamait, hogy 80 vagy 100w-os izzókat tesz az autóba a másik fele meg "tekerd följebb, hogy lássak, lesz*rom a többi autóst" hozzáállásal állítja be direkt rosszul a lámpákat. Majd ha mentél már szembe "tuning" ladával" 100W-os off-road izzókkal, utána mondd, hogy vakít a xenon.

@Henry82:kanyarban jött szembe egy xenonos, úgy elvakított, hogy pár másodpercig pontosan nulla lett a látótávolságom, fékezni nem mertem, mert nagyon csúszott az út, abban a civicemben viszont ABS nem volt, döbbent csend lett az autóban és reméltük, hogy a megfelelő íven kanyarodok tovább!

Azért az éjjel látszik, hogy jönnek szembe, ha tudod, hogy szar a lámpád, csúszik az út, nincs ABS, akkor talán lassíts és nem lesz halálfélelem.

@Henry82: SUV-k elvakítanak, pedig nem F1-es kocsit hajtok és alulról nézem a fényszórókat:)

Azért a civic-ek se a magasságukról híresek. Ezt teljes mértékben átérzem én is a Tigra-ban. Magasabb autó, jól beállított lámpával is zavaró, de azért látni mellette. A gyári lámpái ennek is katasztrofálisak voltak. Semmit se lehetett látni. Mikor beletolattak ment bele az Angel Eyes. Azzal már láttam az utat, de mivel nem magyar utakra tervezték az átlag (2000-5000Ft-os) H1-esek 1-2 hónaptól nem húzták tovább. A xenon benne van 1 éve, és semmi bajom vele, nem gyári, mert tényleg nincs rá 200-300 ezrem. Amúgy meg Civic-be is vannak normális lámpák, ha éppen látni akarsz. Ha tudod, hogy a gyárija szar, ne a szembe jövőket szidd, hanem cseréld ki. Tudod, ha az autópályán mindenki szembe megy veled, nem biztos, hogy mindenki más a hülye.

viktor134 2009.05.22. 15:31:41

tárgy használva van oszt cső.
tisztitása időnként, ugysi el kell vinni a gépet néha átnézetni, és ha már ott van, akkor mehet rá a slag is. :)

Harkov 2009.05.22. 19:15:27

Na látom előjött a xenon téma itt is.Sajna mindenki szarozza(tisztelet a kivételnek) de szerintem a kevés számú értelmes módosítás egyike.Csakhogy itt Magyarországon ahol műszakin gond nélkül átmegy egy 6 voltos Trabi gyertyaszintű világítással de utólagos xenonnal te vagy az első számú közellenség

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2009.05.23. 19:39:53

néha meg kell állni valami kukamellett, ha már nem fér be rendesen az autóba az ember, és kiszedni a cuccokat.
Kiönteni a hamutartót, meg a váltónak a szüttyűjét, a gumiszőnyegek szélét felhajtva óvatosan kiemelni az összegyűlt sarat, meg csikket, és beleverni a kukába.

Néha legőzborotválni, és kiirtani a beköltözött csótányokat.

Ha meg eladom, kitakarítom rendesen, és eladom, mint nemdohányzó kocsit, hölgytulajdonostól. :o

isti75 2009.05.24. 14:27:40

@Henry82:
A GPS egy nehéz téma... Én kérnék bele gyárit akár utólag is, de az én autómba való navi ismeretei megállnak az osztrák határnál... Így aztán van két alternatíva: vagy van egy szinesképernyős rádiód /naviplus/ 150ezerért, vagy szélvédőrecuppantóssal navigálsz a belvárosban 30ezerért...

dennisthemenace 2009.05.25. 08:13:52

@isti75: Mi a baj a szelvedore cuppantossal?

Neurotoxin 2012.04.08. 01:17:52

@isti75: A felcuppantós jobb. Te frissíted fel a gyári szoftvert és térképet. Ha lejárt a licensz, jelképes összegért megújítod. Gyári? Komolyabbak súrolják a fél millát, csak a szakszervízben tudod felfrissíteni, külföldre nem tud értelmesen határról áttervezni, sokkal hiányosabb, mint egy felcuppantható. Kivéve persze néhány NNG által gyártott szoftverrel rendelkezőt.
süti beállítások módosítása