2500 felesleges lóerő

  2009. május 12. - ommm Címkék: wtf mosler 2500hp

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Négyhengeres BMW? Ugyan már...
2015-07-30 16:22:46

...mondták nekem sokan, miután lett egy 136 lóerős E30-am. Persze hülyeség, hiszen a könnyű bódéhoz elég

Hétvége a tóparton? Belsőség-találkozó 2015!
2015-07-29 12:04:49

Öregszünk, öregszünk , más nem is jut nagyon eszembe arról, hogy immáron tizenkettedik (!) alkalommal

A trollkirály V8-cal érkezik
2015-06-22 13:58:43

Leborulok, zokogok és megadom a trollkodás brilliánsokkal díszített aranyfokozatát. Hogyan piszkíts bele egy

Szétszórjuk a VIP-jegyeket! Akár a tiéd is lehet egy!
2015-06-08 15:31:58

Úgy, ahogy az AC/DC-nek is egy igazi énekese volt és ahogy a Black Sabbath is csak Bill Warddal az igazi , úgy


Ha nem ez az, akkor mi?

Rejtélyes hírszerkesztőnk elefántcsont-tornyából egy morzsát hullajtott alá. Lám:

The Land Shark: 2500 lóerő a hátsó tengelyen

Valószínűleg az egyik leggyorsabb utcai sportkocsit sikerült elkészítenie az Intense Automotive Design nevű cégnek a Mosler MT900 XX alapjaira.

A The Land Shark elnevezésű középmotoros kupé az eredeti Mosler tovább csupaszított változata: összesen 861 kilogrammot nyom, így valószínű, hogy már az eredeti, 600 lóerőig izmosított, kompresszoros GM V8-assal is fürgébb lenne, mint a gyári MT900-as, de a motort is kicserélték benne, méghozzá egy egyedi építésű, 2500 lóerős nyolchengeresre. A 6,2 literes, ikerturbós szörnyeteg a General Motors LS7-es motorján alapul, de jóformán csak a méretek stimmelnek: a blokk egy alumínium tömbből forgácsolt darab, hengerenként négy különböző méretű befecskendező fúvókát alkalmaznak, és és mindkét hengersorra külön turbófeltöltő, illetve versenyautókhoz használt, percenként több mint 22 liter benzint szállító benzinpumpa dolgozik.

Eddig úgy néz ki, az átépített Mosler minden szempontból rekorder alkat. 2,5 másodperc alatt gyorsulhat 100 km/h-ra – valószínűleg csak a megfelelő tapadás hiányában nem hamarabb -, 6,7 másodperccel az indulás után elérheti a 240 km/h-t, és elvben a 400-as álomhatárt is átlépheti 17,5 másodperc múltán. A 0-160-0 is rekordidő alatt megy: az egész mutatványhoz elég 8,7 másodperc. Az autó elméleti végsebessége 491 km/h, bár egyelőre még ezt sem sikerült kipróbálni. Az építők azonban több hitelesített próbát is terveznek, egyebek közt elmennek a Bonneville Speed Weekre, ahol a végsebességet tesztelhetik, és a Nürburgringre, ahol új körrekordot próbálnak felállítani az utcai autók mezőnyében.

Nem sejtettük, hogy meddig vezet majd a Koenigsegg és a Bugatti által kirobbantott sebesség-háború, de az már most látszik, hogy az európai sportkocsigyárak messze nem aknázták ki a lehetőségeket.

Na, gondoltam, végre! Úgy hiányzott már egy 2500 lóerős sportkocsi, mint egy falat kenyér. De tényleg, kezet a szívre, van élő ember a világon, akit még lázba hoz egy ilyen hír? Aki remegve ragad pennát és köszönőlevelet ír a Moslernek, hogy ilyen ínséges időkben is tartják bennünk a lelket, éltetik a reményt, hogy az idiotizmus határtalan és örök?

Vagy csak szimplán arról van szó, hogy Sam bácsi álmatlanul forgolódik esténként és inkontinenciával küzd mióta a Volkswagen megcsinálta a Veyront? Van ennek értelme? És ha igen, micsoda? Maga a tudat és a tény, hogy na, csak a miénk a legerősebb és lám csillió eggyel megy egy kiszáradt sóstóban, netán 0,7 tizedet ver a 2000 lóerővel gyengébb vasakra a Nürburgringen?

Mi lesz a következő? Egy ablaktörlős Forma-1 autó? Tizenhat turbós Landwind? Netán egy Geely Super Leopard GTi?

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr241116259

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Hrzrasn (törölt) 2009.05.12. 21:20:33

@www.totalcar.hu/nepitelet/?op=itelet&cat_id=83059: "Az R8-nak a gyakorlati haszna magában az a tény, hogy lehet használni hétköznap is :-)"

És az nem faszverés, hanem racionális választás, mi? :)))

"Ezt meg még pályán sem, mert két körönként tankolni kell. Nordschleifén talán körbe se érne egy tank benzinnel."

Körbeér, fogd már fel. A nagyteljesítményû üzemanyagpumpa az üzemanyagnyomás felépítéséhez és a nafta keringetéséhez kell, NEM ANNYIT ESZIK AZ AUTÓ. Fogta mindenki?

(Egy Kamov helikopter sem eszik percenként 22 lityit (max 12-16ot), pedig az 6 tonnát képes a levegôbe emelni, ember!)

Henry82 2009.05.12. 21:30:40

"Akkor elmagyarázhatnád, hogy az R8nak pl hol a gyakorlati haszna :DDD"

Miért tetszenek valós szupersportkocsikhoz hasonlítani ezt a torzszülöttet?
R8, Lambok, Ferrarik, ésatöbbi, ezek az autózás csúcsaik, a képzeletbeli skálán a 10-es helyet elfoglalva, azoknak akik szeretik az autókat és rengeteg pénzük van, a Veyron a 10+1, hogy azért egy menő válallkozónak vagy gengszternek ne legyen már olyan autója mint egy olajsejknek vagy Abramovicséknak, ennek a szarnak viszont nincs helye a listán, nem jó semmire!

Hrzrasn (törölt) 2009.05.12. 21:36:28

@Henry82: "ennek a szarnak viszont nincs helye a listán, nem jó semmire!"

Miért, az R8, Lambo, Ferrari mire jók szerinted? (Gondolom azokon van vonóhorog meg tetôcsomagtartó :)))

histar007 2009.05.12. 21:39:25

Nem látom a Kéne/Nem kéne szavaszógombot.
Nekem kéne

www.totalcar.hu/nepitelet/?op=itelet&cat_id=83059 2009.05.12. 21:41:17

@Hrzrasn:

"És az nem faszverés, hanem racionális választás, mi? :)))"

Nem ez volt a kérdésed... Amúgy az én autóm létezik, használható - ez nem, csak "állítólag" létezik.

---------------------------------
www.vezess.hu/hirek/2500_loeros_kocsi_michael_schumachernek/18737/

"Nagyon gyorsan tud menni a gép, de messzire nemigen, ugyanis padlógáznál a versenyautós üzemanyagpumpák, a hengerenkénti négy injektoron keresztül 22,5 liter üzemanyagot pumpálnak percenként a motorba! De a nafta sem normál 118 oktánszámú benzin, etanol, illetve hidrogén. A 100 literes üzemanyagtankkal nem jutna 50 kilométerre sem a gép."

Hát, most nem azért, de akár 8 liter/perccel sem vagyunk sokkal előrébb szerintem...

Shadowbull 2009.05.12. 21:44:10

"blokk egy alumínium tömbből forgácsolt darab"

Wáó, ekkora baromsagot mar regen olvastam :)

sb

Hrzrasn (törölt) 2009.05.12. 21:44:15

Apropó, egy fószer poénból tényleg felhívta a Ferrarit, hogy nincs-e tetôcsomagtartó meg vonóhorog az F40hez, mert nem tudja az Obi-ból hazavinni a virágföldet :)

Aki tud németül, kötelezô darab:
www.gumbl.de/telefonverarschungen/ferrari.mp3

TRC 2009.05.12. 21:48:34

@Henry82: "ennek a szarnak viszont nincs helye a listán, nem jó semmire!"

1. Tanulj meg németül.

2. Nézd meg ezt: www.youtube.com/watch?v=IMNdJxDJERU


"R8, Lambok, Ferrarik, ésatöbbi, ezek az autózás csúcsaik" ( A Pagani-t azt mért felejtik ki mindig!!!)

3. Ha már vezettél valamit is a listáról, akkor vetíthetsz :D

www.totalcar.hu/nepitelet/?op=itelet&cat_id=83059 2009.05.12. 21:54:05

@Hrzrasn:

"Miért, az R8, Lambo, Ferrari mire jók szerinted? (Gondolom azokon van vonóhorog meg tetôcsomagtartó :)))"

Mondjuk sportautózni hétvégén, jó időben :-)

Ha a másik oldalról nézzük: ez a valami mire jó? Mert még arra sem lehet használni, mint egy Ferrarit. (És továbbra is, ez még csak egy sajtóközlemény szintjén létezik, egyetlen hiteles bizonyítéka sincs sem létezésének, sem tudásának.)

Shadowbull 2009.05.12. 21:56:48

Ööö, Urak, csak halkan jegyzem meg, hogy manapsag benzinmotoroknal nem nagyon van visszafolyoag a tankba...

Persze itt attol meg lehet, de azt gyanitom, ez a pumpa bizony a 2500 pacihoz kell.

De szinte az is biztos, hogy egy negyedmerfoldet talan kibir, de tartos nagyteljesitmenyu uzemre, netalantan versenypalyara valoszinuleg teljesen alkalmatlan, ugyanis a hutes/kenes ilyen teljesitmenyekre szinte megoldhatatlan feladat.

Nem veletlenul van 10 huto a Veyronban. Lehet ebben is van, nem tudom. De az biztos, hogy amannyivel nagyobb a teljesitmeny, annyival nagyobb huto kell.

sb

Henry82 2009.05.12. 22:10:48

Hrzrasn:
Most akkor csak az a jármű jó valamire amivel vontatni lehet, vagy szállítani? :))
A motorokkal sem szokás vontatni, azok sem jók semmire? :)

TRC:
1.Nem tudhattad, hogy nem tudok németül! :)
2. Fasza volt!
3. az ésatböbbi jelentette a Paganit, Koenigsegget, és még sok mást amit nem akartam felsorolni, mert minek?!

Miért vetítek?:) Mert nem vezettem még semelyiket? Az autók nagy részét még nem vezettem, a nők nagy részével sosem találkoztam, a világ nagyrészén sosem jártam, akkor nem alkothatok semmiről vélemyényt azok alapján amit láttam, olvastam, hallottam róluk? :)

Te mindent megtapasztalsz mielőtt megszólalsz? :) Hmm...

Egyébként ha hiszed ha nem, erre gyűjtök most, ha ezen túlleszek, remélem írhatok megint;)

www.thruxtonracing.co.uk/experiences/italiansupercar.html

Shadowbull 2009.05.12. 22:11:04

ja es arrol se feledkezzunk meg, hogy 2 ekkora turboval az auto valoszinuleg tokeletesen vezethetetlen.

sb

Tomchy 2009.05.12. 22:12:41

Ez szupi, de vajon hány wattos a hifi benne????

TRC 2009.05.12. 22:13:22

www.youtube.com/watch?v=3CRV6xDpkZo

Hát ja, egy Paga Z. F egy Veyron ellen!
Na, ki nyer????

Hrzrasn (törölt) 2009.05.12. 22:14:26

@Shadowbull: Itt a 2x 2400 paci lefetyel 12-16ot percenként, úgy, hogy lóg rajta pár tonna tömeg, meg a gravitációt is le kell gyôzni:
www.heliswiss.ch/de/home/kamov.htm

Kizárt, hogy ne legyen benne visszafolyóág. Azt sem tudjuk, mekkora üzemanyagnyomással dolgozik. Mondeo PDCjét kimérted? :)

Hrzrasn (törölt) 2009.05.12. 22:17:16

@Henry82: "Most akkor csak az a jármű jó valamire amivel vontatni lehet, vagy szállítani? :))"

Természetesen nem. De a szupersportkocsik közül egynek sincs gyakorlati haszna. Másról szól.

www.totalcar.hu/nepitelet/?op=itelet&cat_id=83059 2009.05.12. 22:19:47

@Hrzrasn:

Trójaival fertőzött az oldal, amit belinkeltél :-)

(Valahol olvastam, hogy tizen valahány [ha jól emlékszem 14] perc alatt a Veyron is kiszippantja a tankját csúcssebességgel.)

Hrzrasn (törölt) 2009.05.12. 22:20:29

@Shadowbull: 2500 LE levitele az aszfaltra valóban nem triviális feladat, de nézd a pozitív oldalát: valszeg pördül egyet egy komolyabb gázadásnál, körhintának szerintem szuper :)

(Meg persze arra, hogy állatkodjon vele az ember egyet a bonneville-i kiszáradt sóstó medrében.)

Shadowbull 2009.05.12. 22:23:17

@Hrzrasn: Nem biztos hogy egy gazturbina jo osszehasonlitasi alap :) De majd holnap megkerdezem, mekkora pumpa kell 500 lohoz :)

Miert lenne kizart, hogy ne legyen visszafolyoag?

Nem mertem ki, fonok, elfelejtettem, fonok :)

sb

Shadowbull 2009.05.12. 22:24:37

@Hrzrasn: Nem is az a gond, hanem az, hogy ket ekkora bazi turbo alacsony fordulatszamon tokeletesen halott, viszont amikor megjon a nyomas, akkor odabasz. Szinte kontrollalhatatlan.

sb

Shadowbull 2009.05.12. 22:26:50

nem a moka kedveert van 4 turbo a Veyronon. Kisebb turbo hamarabb ebred.

sb

Hrzrasn (törölt) 2009.05.12. 22:27:22

@TRC: Köszi, fasza a videó. Egyébként ott 520 LE-rôl beszélnek.

GYUSZI BACSI · http://www.fizetesem.com 2009.05.12. 22:28:24

engem például kifejezetten érdekel ez az autó

csak kár, hogy a hírt már május 9-én olvastam a worldcarfans.com-on

igaz, ott nem kommentálták úgy, hogy ez kit hoz lázba, mert ott csak az van, hogy a hír az hír, az autós hír meg az autós híroldalra való, akkor is, ha a szerkesztőnek nem az a kedvenc kocsija

Hrzrasn (törölt) 2009.05.12. 22:30:48

@Shadowbull: Kérdezd meg, tényleg érdekelne.

Hrzrasn (törölt) 2009.05.12. 22:36:37

@Shadowbull: N54B30on is kettô van. Kíváncsi leszek a turbós motorokra amúgy.

Shadowbull 2009.05.12. 22:38:53

@GYUSZI BACSI: de ez nem hiroldal, ez blog. Es ezert szubjektiv.

sb

Zsoli · http://prohardver.hu/tema/a_nagy_volvo_topic/hsz_1-50.html 2009.05.12. 22:38:55

Na, van itt még valaki, akinek meg kell magyarázni, hogy NEM fogyaszt X·22 litert percenként?

Shadowbull 2009.05.12. 22:42:03

@Hrzrasn: hat en nem lelkesedem irantuk kulonosebben..... Nincs annal jobb, amikor egy 4 literes V8as forog 8400-at :)

sb

GYUSZI BACSI · http://www.fizetesem.com 2009.05.12. 22:42:46

@Shadowbull: hát bocs, de a totalcar.hu-n a fő cikk jelenleg, blog ide vagy blog oda

akkor nem kell a híroldalra kitenni

Henry82 2009.05.12. 22:46:21

@GYUSZI BACSI:
Sztem sokkal jobb ez így, hogy szépen megbeszélhetjük itt a gondolatainkat, véleményünket, ettől lesz ez sokkal emberibb, személyesebb!
A Totalcaron is megtalálod a híroldalakat, ott nem tesz hozzá senki semmit...

Zsoli:
Nem most már teljesen világos, én már azt is elhiszem, hogy benzin sem kell neki, a Nürburgring-i friss nyári levegővel is körbemegy majd (elvégre a technika csúcsa)! :D:D

Hrzrasn (törölt) 2009.05.12. 22:46:36

@Shadowbull: Na de pl az EfficientDynamics-es 1es nem errôl szól. Jó oda a 3 dugó is turbóval, anyu meg hadd örüljön, hogy 4-5 liter benzinnel elketyeg az autó.

Shadowbull 2009.05.12. 22:51:28

@Hrzrasn: perszepersze, oda tokeletes.

sb

classicmotoring · http://motoring-culture.blogspot.com 2009.05.12. 23:23:46

meg kezi valtos is! gondolom, hogy normal kozlekedesben csak a 6-kat kell hasznalni, nehogy elfustoljon egy rend gumit minden indulasnal.

1regisztrált 2009.05.12. 23:34:21

Senki nem tudja letagadni, hogy honnan jött !!!
A cikk szerzője is bepillantást enged egy igazi megkeseredett, alsóházi proletár frusztrált lelki világába.
Többször volt az az érzésem , hogy a cikkírót egyenesen a pártirodáról tették ide, hogy ha a közhangulat azt kívánja erősítse a munkásosztályban a hitet: KITARTÁS!!! A KAPITALIZMUS ROHAD!!!!
Ennyi kispályát és demagógiát a SZOMSZÉDOK (sorozat) egy évadjában láttam összesen!!!

Bambano 2009.05.12. 23:39:17

@www.totalcar.hu/nepitelet/?op=itelet&cat_id=83059: láttam már olyat (nem én voltam a bűnös:)) hogy vectra levillogott az m3-on a belső sávból egy porsche-t és onnan kezdve a porschés 130-cal ment pestig, pedig előtte nem annyival mentek:)

Az kétségtelen, nem a kocsik közötti valós erőviszonyokról szólt ez a sztori, hanem a vezetők közötti bátorságpróbáról :)

levi110 2009.05.12. 23:59:38

A falat kenyér dumán szó szerint percekig röhögtem! ( még most is)
Imádom az efféle humorú írásokat!

Köszi

Levi

ommm 2009.05.13. 01:10:02

@partyface1973: Van itt bent az Indexben egy remek projektor, ha beküldöd a képed, akkor talán megnézném élőben, na meg a hanghoz is akad egy finom B&O/rendszer, partyman.

ommm 2009.05.13. 01:18:38

@Carfan: Nem, barátom. Sajnos eleve nem ülök olyan járműbe, amitől félek. Ettől meg félnék, egy pillanatig sem bíznék sem benne, sem magamban és hidd el, ha a kezedbe nyomnák a kulcsát, alattad is megremegne a láb, ebben biztos vagyok.

ommm 2009.05.13. 01:29:57

@1regisztrált: Mellé öregem, de jó próba volt. Legközelebb.

Zabbancs 2009.05.13. 01:47:17

Az autó több tankkal is rendelkezik, és a gyártó állítása szerint a motor benzin/ethanol/hidrogén/methanol anyagokkal is működik, ám a "multi-fuel"-nak nevezett rendszer pontos működését nem árulták el. Humoros momentum, hogy az autót készítő cég vezetője, John Gocha állítása szerint a 2500 lóerős szörnyeteget a többféle üzemanyag miatt Californiában hibridnek ismerték el a hatóságok, így a legnagyobb dugóban is szabadon araszolhat a cápa

1regisztrált 2009.05.13. 01:47:55

@ommmA szomorú, hogyha én tévedtem, akkor ott sincs nagy összhang a buksiban.

Zabbancs 2009.05.13. 01:49:20

a futómű és a hajtáslánc elemei titániumból készülnek

Szal valszeg itt nincs "reccccsss" :)

Értelme nincs túl sok, ellenben meghajtanám valami 6millió négyzetkilóméteren lezárt betonplaccon... :)

szabopsz 2009.05.13. 02:10:22

@Bambano:

Van ilyen! pl egy A omega, 3000 24V azt nem nézed ki belőle, hogy a pirosnál el bír indulni. Aztán jön a meglepetés, hogy 230-nál még gyorsul akár a gödöllői emelkedőn is. Rejtett vadállat!Safrane biturbo 4x4... Lotus Omega, passat w8. Amikben azért kispolgári külső ellenére elég jó dinamika rejlik. Valahogy mindig is többre becsültem az ilyen "népautókat" mint a megfizethetetlen milliárdosok ékszerautóit. Az ilyen ritka sportkocsivásárlók 98% limuzinnal és sofőrrel jár, és csak azért veszi meg, mert presztizs, és kell a gyüjteményébe, és egy évbe 1-szer lesz beindítva és megkergetve a sok ló.

Kopi3.14 2009.05.13. 02:35:44

@Zabbancs: ne misztifikáljuk túl az anyagokat, a titánt is lehet szarul felhasználni, amikor törik, mint a ropi.

@Shadowbull: és vajon hogy tudják átvinni ezt a teljesítményt a talajra? vagy a 75%-át elfüstölik a hajtásláncon? A gázturbina egyébként jobban zabálja a kerozint, mint egy belsőégésű motor a neki rendelt naftát, már csak működési elvéből adódóan is.

Shadowbull 2009.05.13. 07:40:55

@Kopi3.14: Persze, az is problema, foleg alacsony sebessegnel. En megneznem azt a gumit is, ami megbizhatoan tud 500km/h-t. A Veyronon spec gumik vannak, de az se birja talan csak negyed oraig maximum sebessegnel.

sb

morcosboci 2009.05.13. 08:04:17

Aki azt írta, hogy az üzemanyag magas nyomásához kell nagy szállító-kapacitású üzemanyag-szivattyú az szégyellje magát, inkább meg se szólalt volna. Alapvető fizikai ismeretek hiányától szenved: folyadékok összenyomhatatlanok, tehát az 1bar nyomáshoz pont annyi üzemanyag kell mint a 300bar-hoz.

Tommi · http://matchboxmemories.blogspot.com 2009.05.13. 08:15:15

@szmoker: Ez mind szép és jó, csak oldd meg, hogy elférjen egy utcán is használható autóban...

MANszerelő 2009.05.13. 08:33:25

Morcosboci! Pedig azért kell! De nem nyomja össze, hanem a visszafolyó ágon a tankba kerül. Egy átlagos autó (1400-1600 ccm) benzinszivattyúja is szállít úgy óránként 120 liter üzemanyagot, de szerencsére nem fogyaszt annyit. Tehát a szivattyú folyamatosan termel, felépít egy nyomást a hengersoronkénti közös tárolócsőbe (nahát, nem ebből fejlődött ki a common rail?). Ez persze típusfüggő, van ahol állandó a nyomás, és van ahol változik. A vezérlőegység a begyűjtött információk alapján (motororterhelés jel, vagyis fojtószelep állás, szöggyorsulás, szívócsőnyomás, légmennyiségjel stb...) alapján egy úgynevezett ,,kitöltési tényezővel" megvezérli a befecskendező szelepeket. A ,,fölösleg" pedig visszafolyik a tankba. Miért is van erre szükség? Azért, mert a benzinszivattyú nem tudná a tárolócső nélkül lekövetni a befecskendező mágnesszelep néhány millisecundum-os nyitási idejét. Vissza pedig azért kell vezetni, mert a folyadék összenyomhatatlan, mint ahogyan írtad. Így biztosított (és direkt túlbiztosított) a motor üzemanyag igényének megfelelő mennyiség:

vwxyz (törölt) 2009.05.13. 08:52:43

Az autóskártyában van egy csomó típus, aminek a végsebességénél is csak egy hosszú vonal szerepel, mert azok olyan gyorsak, hogy a szám is már csak egy csíknak látszik. Azok az autók még ennél is sokkal jobbak!

Bontószökevény 2009.05.13. 09:10:59

Na megen megy a Veyron-nyalás! Hehe! :D

gnme 2009.05.13. 09:13:45

hallo sb, sztem kérdezzük meg ettől a manusztól, melyik gumi bírja tartósan a végsebességet

videa.hu/videok/vicces/bptv-elo-gerincmutet-budapest-tv-gaz-OvGtw09eqldzGnO1

:)

Shadowbull 2009.05.13. 09:17:28

@MANszerelő: Erdekes, mert en mar joideje csak olyan uzemanyagrendszereket latok, ahol nincsen visszafolyoag a tankba a nyomocsobol.

USA emisszios eloirasok miatt nem is lehet visszavezetni a meleg uzemanyagot a tankba.

sb

konti10 (törölt) 2009.05.13. 09:24:46

Kombiba kéne. Gyorsabban érnék pestre, meg a dombon se kéne visszakapcsolni. Kb. 560000 ft egy éves adója.

BartiS2 2009.05.13. 09:32:23

@Shadowbull: lehet az a negyed óra alatt ki is fogyna a benya...:-)

Shadowbull 2009.05.13. 09:43:08

@BartiS2: Asszem tiz percig tart a Veyronnak egy full tank max. sebessegen.

100 literes a tankja, azaz durvan 10 litert fustol el padlogazon percenkent.

Kis fejszamolas utan durvan 150 liter/100km fogyasztas adodik.


sb

MANszerelő 2009.05.13. 10:06:16

Shadowbull! Erre a problémára találták fel az aktívszén-szűrőt, hogy a párolgási emissziót csökkentsék. A BOSCH, és a Marelli rendszerek zömében van visszafolyó ág, de annyi féle befecskendező rendszer van már, hogy ezt lehetetlen számon tartani.

BartiS2 2009.05.13. 10:06:36

@Shadowbull: ok megjött a használtteszt a másikra.. :-)

SsPL71 (törölt) 2009.05.13. 10:14:07

ja, a BMW 335i, biturbóval az is vezethetetlen.

F1-es autókhoz is tudnak gumit gyártani, ami bírja a 300feletti sebességet.

Érdekes a kiszáradt sóstóban rendezett sebességi rekord kísérleteknél sem szakad atomjaira a gumi.

Egyébként mint ahogy az autó rendszáma is jelzi, ezt Alien technológia felhasználásával gyártották.

Szénszálas elemek, titánium, szerintem antigravitációs hajtóművet is használnak benne, meg nullponti energiát is hasznosít.

Riasom 2009.05.13. 10:29:03

@Shadowbull: csak szőrszálhasogatás, de asszem 12 percet bír 400 km/h körül, tehát valamivel kedvezőbbre (125l/100km ha jól számolom) jön ki a fogyasztás, de ez akkor is kb. a tízszerese annak, amit egy normál autó stabil 160-170-es tempónál megehet, tehát durván kétésfélszeres tempóhoz durván tízszeres energiaigény társul. Ezt kiadja a fizika?

gnme 2009.05.13. 10:33:02

Ha jobban megnézzük a képet nincs kormánya sem. Tehát ezt az autót a gondolat irányítja.

Eléggé fejlett műszaki színvonalú autó mit ne mondjak.

Asszem van tán ilyen repülő is .. izé .. Clint Eatswood vezette is már, megvan a Tűzróka repülő! A tűzrókát is gondolattal irányítják! De már mióta ... asszem a nyolcvanas évek óta.

joselin 2009.05.13. 10:37:03

@RS: Bocs, egy kicsit erős voltam. Itt egy teszt pl.totalcar.hu/tesztek/mustang05!2

Mathiask 2009.05.13. 10:37:14

@Riasom: Persze hogy kiadja. A fizika mindent kiad a mi szintünkön. A sebességgel négyzetesen nő a légellenállás pl.

Shadowbull 2009.05.13. 11:09:01

@MANszerelő: Aktivszen-szuro van a visszafolyasmentes rendszeren is.

En eloszor kabe 9 eve talalkoztam az Audi V8-asanal ezzel a megoldassal, volt szerencsem uzemanyagcsovet tervezni a motorra. Akkor mar a BMW V8asaiban visszafolyasmentes rendszer volt.

sb

Shadowbull 2009.05.13. 11:18:28

@SsPL71: "ja, a BMW 335i, biturbóval az is vezethetetlen."

A 335i-n ehhez kepest mikroturbok vannak. Es pont azert van ketto rajta, hogy ne legyen akkora turbolyuk.


"F1-es autókhoz is tudnak gumit gyártani, ami bírja a 300feletti sebességet."

Azert nagyon nem mindegy, hogy 300, 400 vagy 500.

sb

Shadowbull 2009.05.13. 11:24:31

@Riasom: Nem adja ki, durvan 6x akkora energiaigenye van a 400-nak mint a 160-nak. (Ugye negyzetesen novekszik a dolog).

Viszont teljes terhelesnel a turbomotoroknal bejon a kepbe az alkatreszvedelem: a turbok 1050 fok korul birnak max, ezert megnovelik a befecskendezett uzemanyagmennyiseget, hogy a nem elegett ressszel hutsek a turbokat.

Ezt tortenik a Veyronnal is, es minden turbomotornal.

sb

SsPL71 (törölt) 2009.05.13. 11:30:01

@Shadowbull: Ezen nem azért van 2 turbó, hogy ne legyen turbólyuk?

Handro 2009.05.13. 11:42:24

@ommm: Lehet, hogy remegne a lábam, de biztos kipróbálnám!

Egyébként, ha az autóra, mint közlekedési eszközre gondolunk, nincs értelme 100LE-nél erősebb motorokat gyártani. De,KELL "mint egy falat kenyér"!!!

SsPL71 (törölt) 2009.05.13. 11:44:41

@Shadowbull: "Viszont teljes terhelesnel a turbomotoroknal bejon a kepbe az alkatreszvedelem: a turbok 1050 fok korul birnak max, ezert megnovelik a befecskendezett uzemanyagmennyiseget, hogy a nem elegett ressszel hutsek a turbokat."


2-88MM IAD/AEROTECH WATER COOLED CERAMIC BALL BEARING TURBO CHARGERS

Azért ez a vízhűtéses kerámia csapágyazású turbó, nem biztos, hogy csak 1050fokot bír.

SsPL71 (törölt) 2009.05.13. 11:50:07

Illetve lehet, hogy csak annyit bír (1050 fokot) de ezt nem üzemanyag többlettel hűtik, mint ahogy azt általános ismereteid alapján azt gondolod.

Ez spec. turbo, az autó főbb egységei teljesen eltérőek az ismert általános autóépítési normáktól.
Hajtáslánc, motor, vezérlés...stb, mind spéci.

Shadowbull 2009.05.13. 12:05:52

@SsPL71: Most gondold el, egy 3 literes, 300 lovas motorra is ket turbot kell ahhoz rakni, hogy ne legyen (akkora) turbolyuk.

Namost ez 6 literes 2500 lovas.

100Le/liter vs. 400Le/liter. Ennyivel nagyobb turbo is kell ra.

sb

Shadowbull 2009.05.13. 12:10:30

@SsPL71: Minden benzines turboban van vizhutes. Csak arra szolgal, hogy a csapagy korul le legyen tul forro a turbinahaz, ill. leallitas utan ne kokszosodjon el az olaj a csapagyban. A komplett turbinahazat nem tudod huteni, es a legnagyobb problema nem is a hazzal van, hanem a turbinakerekkel. Azt csinalhatod nagyon extra nagyon specialis anyagbol, akkor sem fog tobbet birni. A Porschenal a VTG-turbo terelolapatjai keramiabol vannak, az is 1050 fokot bir, a Mitsubishi csinal nagyon extra turbinakerekeket, az is annyit.

Normal utcai autonal valahol 950 fok korul van vege a mokanak.

sb

eftomi 2009.05.13. 12:23:16

Azért kipróbálnám, ha egyszer a fogaskerekű helyére felszerelnék.
Viszont az biztos, hogy bőr ülései vannak, mert a szöveten átdiffundálna a pilóta...

eftomi 2009.05.13. 12:24:25

vagy egyből fém tepsiből

SsPL71 (törölt) 2009.05.13. 13:51:45

@Shadowbull: Akkor mégsem Alien technológia :)

Ha az lenne, többet bírnának.

Riki_ 2009.05.13. 14:12:27

ez vót má'?

Blokkolnám!

:D

Rocko- 2009.05.13. 14:20:35

@Zsoli: nekem, lécci-lécci! :D

Suttora 2009.05.13. 14:59:56

A Toyotánkba ugyanilyen bajuszkapcsolók vannak.....
:DDD

SsPL71 (törölt) 2009.05.13. 15:19:38

@Suttora: Bakker, tényleg, nekem a suzukiban vannak ugyan ilyen bajuszkapcsolók :D
(viccen kívül, komolyan)

Szabi01 2009.05.13. 16:19:16

A középső szellőzők meg a Chevrolet Aveo-ból ismerősek! :-)

Kép: z.about.com/d/cars/1/7/C/f/ag_07aveo_interior.jpg

ColT · https://www.boredpanda.com/author/hcl/ 2009.05.13. 16:51:06

"Geely Super Leopard GTi"
HA nincs 3000Le akkor kell a kutyának :D

repecs 2009.05.13. 19:52:34

Sokkal nagyobb hatással lenne rám egy 100 lovas 3liter átlagfogyasztású megfizethető árú jármű.

Bogyo85 2009.05.13. 23:15:01

Nemtudom mit vagytok kiborulva....:D
Megépítették mert megtehették és mert miért ne. Ugyanolyan gazdaságtalan,drága,és kihasználhatatlan mint a többi ehhez hasonló lóerőgyár de kit érdekel ez igazából.
Természetesen összefosnám a bokámat egy ilyenbe, remegne nekem is a lefosott lábam de kipróbálnám vagy legalább beülnék vki olyan mellé aki tudja ezt a koporsót vezetni, mert ha én tenném belehalnék. Sajnos még nem gyorsultam 6,7 alatt 240re semmivel még utasként se.
Engem mozgatna...:D Csak kibirok ennyi időt levegővétel nélkül

Handro 2009.05.14. 10:33:42

@Bogyo85: Ez volt eddig a legértelmesebb hozzászólás!

Kopi3.14 2009.05.14. 14:23:12

@SsPL71: a bezninbefi a turbinalapátok miat is kell. A több benzin lehúzza az égéstérben a gázok csúcshőmérsékletét, így mire a turbóhoz kerülnek még hűvösebb lesz a gáz, s az acél lapátok sem az álló, sem a forgó lapátsoron nem olvadnak meg. A forgó lapátokat pl nem is lehet hűteni vízzel hatékonyan, ehhoz vékonyak, plusz a radiális lapátkialaítás sem ad lehetőséget a repülésben használt trükkök alkalmazásához. :(

MonteCarlo 2009.05.14. 15:53:19

Miért ne használnák utcán is? Ha azt nézzük, pl. Monacoban is fölösleges a 32000 lakosra a kb. 4500 Ferrari (és a többi szupersportkocsi), mert baromi kicsi az egész állam, szűk utcák, álandó dugók, rengeteg gyalogos. Méágis mindenki ilyenekkel jár.

Ilyen egy világ, na ...

lesprit 2009.05.14. 20:21:38

a kozuti autok csucsa: Ultima GTR www.ultimasports.co.uk/Content.aspx?f=gtrintro
ez kene, de ez a 2500 LE-s Mosler szorny csak gyorsulasra valo..

vwxyz (törölt) 2009.05.14. 22:51:21

Pusztán a gyorsulás kedvéért kár ilyenben verdában gondolkozni. A vursliban néhány ezresért felülhetsz azokra a játékokra, amik simán megvernek bármilyen túrakocsit gyorsulásban.

Devil2 2009.05.15. 09:10:39

@MANszerelő: Na ez egy korrekt magyarázat volt! Tuti hogy ettől fény gyúlt sok-sok sötét buksiban! :)

Devil2 2009.05.15. 09:16:41

@Shadowbull: "Nem adja ki, durvan 6x akkora energiaigenye van a 400-nak mint a 160-nak. (Ugye negyzetesen novekszik a dolog)." A teljesítményigény mindig köbös! A légelenállás, na az a négyzetes.

Shadowbull 2009.05.15. 18:31:47

@Devil2: Kar hogy hulyeseget magyarazott, mert egy csomo autonal nem ugy van.

Mar nagyon regen nem igazan hasznalnak olyan rendszereket, ahol van visszafolyoag.

sb

joeramirez · http://automeo.blog.hu/ 2009.05.20. 12:54:33

Nem hiszem el az egészet.

Pláne nem hiszem, hogy Michael Schumachert "csak úgy" szerződtették volna.

Nagyon kacsa

Hurka 2009.05.20. 20:59:06

Sokan azt kérdezitek, hogy mi a f@sznak egy ilyen autó, meg 500LE-s kombi, meg 320lovas Kispolszki, meg hasonlók... Hát megmondom: ez a természetes szelekció. Maga az emberiség immunrendszere, amely kilöki magából a selejtet, jelen esetben a hülyéket. Hogyan? Hát úgy, hogy egyesek elég sok eszet kaptak ahhoz, hogy ilyen műszaki bravúrokat alkossanak azoknak a HÜLYÉKNEK, akik megveszik és a lehető legnagyobb sebességgel száguldjanak a halálba: árokba, fának, kamionnak, vonatnak, akárminek. Hadd hulljon a férgese...

vwxyz (törölt) 2009.05.23. 19:06:16

@Hurka: Csakhogy gyakran nem csak a férgese hullik, hanem ártatlanok is, akik rosszkor, rossz helyen voltak.

agybeteg 2009.06.08. 18:45:11

Nem tudom hogy mi alapján mondjátok hogy a teljesítményigény négyzetes vagy köbös, mert tudtommal a teljesítmény az egy következmény és a fordulatszám függvényében változik és a nyomaték és a fordulatszám viszonyából jön ki.
elnézést hogy ha tévedek de kérlek ez esetben javítsatok ki!:)

agybeteg 2009.06.08. 18:51:03

Értelme pedig az az erős kocsiknak hogy kielégítik az ember igényeit és új igényeket tesznek lehetővé.
Azaz: az ember mindig többet és többet szeretne elérni minden téren és ezért gondolkozik, és fejleszt hogy ha kifejleszt valamit a tökéletességig akkor egy annál is jobbat csinálhasson.
Ezt tartja életben az embert és ezért dolgoznak milliók a világon.
Csak már a gazdaság fejlődne ilyen gyorsan világszinten!:)