2500 felesleges lóerő

  2009. május 12. - ommm Címkék: wtf mosler 2500hp

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Négyhengeres BMW? Ugyan már...
2015-07-30 16:22:46

...mondták nekem sokan, miután lett egy 136 lóerős E30-am. Persze hülyeség, hiszen a könnyű bódéhoz elég

Hétvége a tóparton? Belsőség-találkozó 2015!
2015-07-29 12:04:49

Öregszünk, öregszünk , más nem is jut nagyon eszembe arról, hogy immáron tizenkettedik (!) alkalommal

A trollkirály V8-cal érkezik
2015-06-22 13:58:43

Leborulok, zokogok és megadom a trollkodás brilliánsokkal díszített aranyfokozatát. Hogyan piszkíts bele egy

Szétszórjuk a VIP-jegyeket! Akár a tiéd is lehet egy!
2015-06-08 15:31:58

Úgy, ahogy az AC/DC-nek is egy igazi énekese volt és ahogy a Black Sabbath is csak Bill Warddal az igazi , úgy


Ha nem ez az, akkor mi?

Rejtélyes hírszerkesztőnk elefántcsont-tornyából egy morzsát hullajtott alá. Lám:

The Land Shark: 2500 lóerő a hátsó tengelyen

Valószínűleg az egyik leggyorsabb utcai sportkocsit sikerült elkészítenie az Intense Automotive Design nevű cégnek a Mosler MT900 XX alapjaira.

A The Land Shark elnevezésű középmotoros kupé az eredeti Mosler tovább csupaszított változata: összesen 861 kilogrammot nyom, így valószínű, hogy már az eredeti, 600 lóerőig izmosított, kompresszoros GM V8-assal is fürgébb lenne, mint a gyári MT900-as, de a motort is kicserélték benne, méghozzá egy egyedi építésű, 2500 lóerős nyolchengeresre. A 6,2 literes, ikerturbós szörnyeteg a General Motors LS7-es motorján alapul, de jóformán csak a méretek stimmelnek: a blokk egy alumínium tömbből forgácsolt darab, hengerenként négy különböző méretű befecskendező fúvókát alkalmaznak, és és mindkét hengersorra külön turbófeltöltő, illetve versenyautókhoz használt, percenként több mint 22 liter benzint szállító benzinpumpa dolgozik.

Eddig úgy néz ki, az átépített Mosler minden szempontból rekorder alkat. 2,5 másodperc alatt gyorsulhat 100 km/h-ra – valószínűleg csak a megfelelő tapadás hiányában nem hamarabb -, 6,7 másodperccel az indulás után elérheti a 240 km/h-t, és elvben a 400-as álomhatárt is átlépheti 17,5 másodperc múltán. A 0-160-0 is rekordidő alatt megy: az egész mutatványhoz elég 8,7 másodperc. Az autó elméleti végsebessége 491 km/h, bár egyelőre még ezt sem sikerült kipróbálni. Az építők azonban több hitelesített próbát is terveznek, egyebek közt elmennek a Bonneville Speed Weekre, ahol a végsebességet tesztelhetik, és a Nürburgringre, ahol új körrekordot próbálnak felállítani az utcai autók mezőnyében.

Nem sejtettük, hogy meddig vezet majd a Koenigsegg és a Bugatti által kirobbantott sebesség-háború, de az már most látszik, hogy az európai sportkocsigyárak messze nem aknázták ki a lehetőségeket.

Na, gondoltam, végre! Úgy hiányzott már egy 2500 lóerős sportkocsi, mint egy falat kenyér. De tényleg, kezet a szívre, van élő ember a világon, akit még lázba hoz egy ilyen hír? Aki remegve ragad pennát és köszönőlevelet ír a Moslernek, hogy ilyen ínséges időkben is tartják bennünk a lelket, éltetik a reményt, hogy az idiotizmus határtalan és örök?

Vagy csak szimplán arról van szó, hogy Sam bácsi álmatlanul forgolódik esténként és inkontinenciával küzd mióta a Volkswagen megcsinálta a Veyront? Van ennek értelme? És ha igen, micsoda? Maga a tudat és a tény, hogy na, csak a miénk a legerősebb és lám csillió eggyel megy egy kiszáradt sóstóban, netán 0,7 tizedet ver a 2000 lóerővel gyengébb vasakra a Nürburgringen?

Mi lesz a következő? Egy ablaktörlős Forma-1 autó? Tizenhat turbós Landwind? Netán egy Geely Super Leopard GTi?

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr531116259

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

OrbanseggenLorincz 2009.05.12. 12:31:23

Jófajta, de
Az 1.4-es golfommal lenyomom a f*xba,
előbb rohad le és fogy el a nafta ^ ^

adjanak belőle 150 pacit és szent a béke :)

csufar 2009.05.12. 12:32:57

nem csodálkoznék ha kamu lenne

princza · http://princza.com 2009.05.12. 12:35:07

A kamu nekem is eszembe jutott.
Viszont mi ebben az "utcai sportkocsi"?
Ki vinné ki az utcára :)

bankár 2009.05.12. 12:45:46

utca?!?!?

ahhoz hogy végig tudj vele menni az utcán kell kb 50 liter benzin!!

mi értelme van ennek? már egy 250 LE-s utcaiautót sem tudsz kihasználni, erre ezek csinálnak egy 10x erősebbet

MANszerelő 2009.05.12. 12:48:33

Az ilyen autók egy buzi olajsejk garázsában élik le az életüket. Egy jó e30 328i, vagy egy régi Alfa GTV sokkal több valódi élményt nyújt!

OrbanseggenLorincz 2009.05.12. 12:55:56

erről jut eszembe ha valaki tud egy eladó jó állapotú 5-ös GTI Golfot DSG-vel szóljon pls :)

Moodshooter (törölt) 2009.05.12. 13:04:02

Én csak azt nem értem, hogy miért nem nézték meg, hogy mennyi a maximum sebessége. Ha én építenék egy ilyen masinát az volna az első dolgom, hogy maxigáz torzuljon a horizont!
Nézegetni építették? Végül is szép!

Csubakka Junior 2009.05.12. 13:07:05

Gondolom a potenciális vásárlók többségének már van egy Veyronja, ezért valami olyat kell felmutatni nekik, ami túltesz rajta. És ha már autóról van szó, akkot az a valami legyen mondjuk a sebesség.

3 gb 2009.05.12. 13:09:30

Szerintem nagyon király! Irigyek vagytok, ez az igazság.

29 Palms 2009.05.12. 13:12:39

Nincs igazad Ommm, mert nem gondolkodsz megfelelő távlatokban. :)

"...versenyautókhoz használt, percenként több mint 22 liter benzint szállító benzinpumpa..."

Mondjuk legyen 110 literes tankja...kell bele egy visszaszámláló, tankolás után reset, és van 5 perced hogy elérd a következő kutat. Innentől az élet csupa kaland... :)

pedro0630 2009.05.12. 13:13:42

Egy ilyen autó motorja a verdámból fémforgácsot csinálna!!!

eftomi 2009.05.12. 13:13:48

Mire jó?
Pölö: filmet forgatni a géptetőn Jenna Jamesonnal...

BocaNegra 2009.05.12. 13:14:56

Hát ennek sztem sincs a világon semmi értelme. Pláne, h földi halandó még véletlenül sem juthat hozzá egy ilyen autóhoz, ha mégis akkor meg úgysem tudná vezetni...

Percenként 22 litert tud a benzinpumpa?
Baaaaaaaaaazzzzeeeeeg, mit fogyaszthat ez a vas?

pedro0630 2009.05.12. 13:15:07

@eftomi: Jenna után meg fél milla letakaríttani:)

w a s d 2009.05.12. 13:15:57

Szerintem nem fölösleges az ilyesmi. Tulajdonképpen ez is a technika fejlődését szolgálja.

kukaberci (törölt) 2009.05.12. 13:18:56

„6,7 másodperccel az indulás után elérheti a 240 km/h-t... A 0-160-0 is rekordidő alatt megy: az egész mutatványhoz elég 8,7 másodperc.”


Azért ez egy klassz autó: 240-re két mp-cel hamarabb gyorsul álló helyzetből, mint ugyanúgy 160-ra...

Gratulálok, hol kapható a negatív gyorsulású gép?

kukaberci (törölt) 2009.05.12. 13:20:14

@kukaberci:
benéztem, bocs, én vagyok a f@rok :-)
Igaz, nem 2500 lovas...

eftomi 2009.05.12. 13:21:10

@BocaNegra: hengersoronként 22 liter, az már 44. de ennyit a pumpa tud, egyáltalán nem biztos hogy ki is használja a rendszer.
azért elég durva, hogy elméletileg 1-2 perc alatt lezabálja a tankot.

10000rpm 2009.05.12. 13:23:27

Addig, amíg vannak akik ezeket megveszik, sokkal jobb üzlet összebarkácsolni tíz darabot, mint belekezdeni bármi más autós projektbe, merthogy ezeken orbitális haszon van. Ezek a srácok meg kifejezetten jól csinálták, mert a váz meg a karosszéria fejlesztésére szinte semmit nem szántak. Végülis egyszerű recept, nincs kedve valakinek csinálni egy ilyet Magyarországon? Csak venni kell egyet a számtalan egy-két példányos középmotoros szupersportkocsiból, tervezni bele egy bivalyerős motort, nem félni nagy számokat mondani, és utána örülni az úszómedencés villának.

Mondjuk ez a 2500 lóerő ez tényleg leveri a biztosítékot, még az ezer lovas 2JZ-k után is.

partyface1973 · http://blog.puruttya.hu/ 2009.05.12. 13:26:29

Omm, mág mindig olyan ostoba és szánalmas vagy :( miért nem halsz meg..? mindenki jobban járna :(

t230e 2009.05.12. 13:29:05

azert azt nem igazan ertem, hogy start utan mar 6,7 masodperccel 240 el megy, de 0-160 gyorsulast csak 8,7 masodperc alatt nyomja le. Akkor most hogy is?
Ja ertem, 6,7 masodpers kell a 240ig, majd 2 masodperc alatt vissza tud lassulni 160ra. Csucs!!

gnme 2009.05.12. 13:29:19

Egyest dobsz, kettest dobsz, hármast dobsz .. de mindegy hogy hányast dobsz.. mer' úgyis lenyomunk érted!

www.youtube.com/watch?v=Bz5ceNAdE2k

á.m 2009.05.12. 13:32:36

0-160-0
GYK:
0=áll
160kmh-val megy
0=áll

Jean-Baptiste Emanuel Zorg 2009.05.12. 13:34:16

@kukaberci: 0-160-0
szóval meg is áll, miután elérte a 160-at.
egyébként én azt hittem először, h mérföld/h, de nem, 0-160-0

gnme 2009.05.12. 13:34:54

Ez a gép tér-idő ugrásra képes ... Ti ezt nem érthetitek.

:)

Kifordított kacagány 2009.05.12. 13:35:00

@á.m: na ezért nincs értelme az ilyen autóknak. a célközönség még a 0-160-0-t sem érti:)

yomsisi 2009.05.12. 13:35:27

Ha van pénzük, hogy két marékkal szórják, akkor csinálják.
Akit érdekel az nézze, a többi meg forduljon el.
Én elfordultam.
Ennyi.

Sütő Zsolt · http://autonews.blog.hu/ 2009.05.12. 13:43:27

Fasza kb 430kg jut a hátsó hajtott kerekekre, amire 2500 lóerő szabadul. Hát elkéne némi ballaszt a seggébe. Ha gyorsítasz kicsit hátrébb kerül a súlypont, oszt úgy próbálj meg kormányozni. Hát ez az első alkalom, hogy nem irigylem a tesztpilótákat. A Viperek is lepotyognak az útról, pedig azok "gyengébbek".

XJS · http://www.ae86.hu 2009.05.12. 13:52:47

@29 Palms: Melyik auto eszik annyit, amennyit a pumpaja szallitani tud?
Kattintekony poszt, csak gratulalni lehet hozza. Vszinu pont ilyen volt a fel VW konszern reagalasa amikor az Audi az istenitett B csoportos sokszazlovas autot meglengette a menedzsment elott. Aki akkor atlatta, az most az uberkiraly nem? Aki meg olyan odivatu, hogy meg mindig lovat futtatna a vonat elott jelzoemberrel, az meg ne irjon/olvasson technikai/technologiai temaban.

Nap 2009.05.12. 13:53:07

Propellert rá, oszt had repüljön!

Sir Shame 2009.05.12. 13:53:21

Nem nagy szám!

Ezt már apám ezerkettes, citromsárga Zsigája is tudta '82-ben!
mármint a percenként 22 litert!

Hrzrasn (törölt) 2009.05.12. 13:56:30

" De tényleg, kezet a szívre, van élő ember a világon, akit még lázba hoz egy ilyen hír?"

Van. Kb mindenkit lázba hoz, akit érdekelnek az autók, és nem savanyú neki a szôlô. Ha a kutyát nem érdekelné, nem készülnének ilyen autók. De készülnek, és meg is veszik ôket.

MANszerelő 2009.05.12. 13:58:19

A benzinszivattyú felépít egy adott nyomást a hengerenkénti tároló csövek felé. A motor vezérlőegység pedig a befecskendező szelepeket vezérli úgynevezett ,,kitöltési tényező"-vel, a percenkénti 22 literre pedig azért van szükség, hogy a maximális terhelés mellett is elegendő üza.nyomás álljon rendelkezésre, mert kb 5 milisec alatt kell bejuttatni a megyfelelő mennyiséget. Az üzemanyagpumpa nem hiszem, hogy ennyi idő alatt felépítené a nyomást.

citromhély (törölt) 2009.05.12. 14:03:15

Én 491 kiszámításának képletét szeretném tudni.

Laszcar 2009.05.12. 14:04:26

Nagyon is csodálatos kis gép"jármű" ez itt. Egyáltalán nem felesleges, tegnap el is morzsoltam pár könnycseppet miatta.
DE azt azért senki se gondolja komolyan, hogy lesz olyan ember aki 2500LE-vel fog vele utcára menni. Ám ha van a közelben egy jó kis kiszáradt sóstó hát miért ne adhatna azoknak a lovaknak egy kis szteroidos zabot?:)
Ha lenne elég pénzem vennék egyet, nem is kérdés.

citromhély (törölt) 2009.05.12. 14:06:04

azért a rendszáma vagány, szerintem Moulder ügynök kocsija ez

hottentotta 2009.05.12. 14:06:48

Azért úgy látom, megint van itt néhány funkcionális analfabéta :-)

MANszerelő 2009.05.12. 14:07:29

Vagyis: fossa bele a bengát, mint az állat, ami meg nem kell, azt visszaküldi a tankba.

Seca81 2009.05.12. 14:11:41

Na jó, asszem 2 év múlva falhoz vágom a malacperselyt...
Végre egy autó amelyért érdemes :)

Wadindián 2009.05.12. 14:13:16

@citromhély:

motorfordulat x áttétel x kerékátmérő=491 mert szerintem, kiforog leszabályzásig....

Szkotti 2009.05.12. 14:38:19

Hegesztett difis Zsiguli kéne ;o)

Merida001 2009.05.12. 14:38:37

Most ne úgy tekintsünk erre az egészre, hogy nekünk a büdös életben sem lesz még egy fele ennyi lóerős verdánk sem meg hasonló teóriák sokasága..., hanem azt vegyük alapul, hogy a technika ilyen szinten áll már, hogy "széria" autóban ekkora erőt birtokolhatnánk elvileg és akár közel 500km/h-val is mehetnénk vele. Tudom, hogy ez kivitelezhetetlen az utak minősége miatt is, de valahol egy adott elméletből és ötletből, kézzel fogható valóságot kreált a gyártó!Elismerésem!:) Nyílván való, hogy hihetetlen mérnöki munka és tudás áll egy-egy ilyen tervezés és kivitelezés mögött. Na ezt kell figyelembe venni jelen esetben leginkább!

bgy_ 2009.05.12. 14:39:54

Nincs ebben semmi rossz. Valószínűleg azért nem próbálták még ki a végsebességét, mert nem merik. Nem elég felgyorsítani, jó lenne az úton is maradni és kanyarodni meg megállni is kellene.
491 km/h-nál már egész érdekes felhajtóerő keletkezhet a legkisebb felületen is. Persze ha van leszorítóerő, az más.
A sokszáztonnás Boeing 747 felszállósebessége kb. 300 km/h lehet, igaz, annak bazinagy szárnya van.

Jamci 2009.05.12. 14:40:08

@Wadindián:
Ja meg laktényező, meg légellenállás, meg surlódás. Azért bele lehet még vinni pár tényezőt, mert ezekkel a számokkal akár a sutyoki is mehetne 400-at :)

Szkotti 2009.05.12. 14:42:01

0-160-0: ez ennyire bonyolult lenne, hogy kb. minden 5. kommentelő nem érti?

Floyd · http://www.gazmegfek.hu 2009.05.12. 14:44:00

Amugy van 2500 lovas utcai gép, forgalomban, az USA-ban. Teljesen használhatatlan, amit ő tud az a 1/4 mérföld de azt jól. Ez a masina is ilyesmi, 1200-1300 ló felett már csak egyenesen jó menni:P.
Ja ha érdekel vkit a corvette: safetyarea.blog.hu/2009/02/18/a_mennydorgos_mennyko_kozuton

Szkotti 2009.05.12. 14:44:19

@Jamci: A "sutyokinál" még papíron se jön ki a fele sem. Számolj utána, ahogy írva vagyon: motor max. fordulat, áttétel, kerékátmérő.

Kopi3.14 2009.05.12. 14:50:15

A probléma az, a hűtés kissé alul van méretezve tartós utcai használathoz. Eléggé zárt a kasztni hozzá. Szóval a probléma mókás, egyszer lehet megy nnyit, de utána tegyen a tulaj alá valamit, hogy felfogja az alumíniumtömböt, ami leolvad a blokkból...

jihad motorsport 2009.05.12. 14:54:01

Szeritem még könnyíthetnének rajta! Pl eü doboz tök felesleges benne!de amúgy a hozzászólásokat olvasva ti sokkal hülyébbek vagytok mint legelőször gondoltam!

szilla 2009.05.12. 14:58:28

Ennek az autónak sztem semmi értelme, max nyíl egyenes gyorsulásra. A Porschénak a 917-esből volt egy 1580LE-s változat de csak szabadedzéseken mentek vele végül mert vezethetetlen volt pályán slickel, meg profi versenyzőkkel a volán mögött. Az 1580LE/800kg volt. Akkor ez mennyire lesz vezethető a nordschleifen????? Semennyire!
Vályi kollégának teljesen igaza van, ez az autó azért épült, hogy nehogymá a szomszéd tehene...Beleb@sztak egy dragmotort aztán a többi elmélet.

BeeTm · http://beeproject.atw.hu 2009.05.12. 15:01:43

Hiába,ha V8 van, minden van!

Azért az a LeMnas-i Dodge Chrager Olympis se piskóta,figyeloda:

www.youtube.com/watch?v=5hVTe7KZX2U&feature=related

Egyébként meg ha kiszárad a Balaton,akkor nekünk is lesz hol tesztelni a zsiga végsebességét!

Floyd · http://www.gazmegfek.hu 2009.05.12. 15:01:45

A 2. kép mondjuk tök jó, a kormány tényleg felesleges bele:D:P

Hrzrasn (törölt) 2009.05.12. 15:07:37

@10000rpm: "Addig, amíg vannak akik ezeket megveszik, sokkal jobb üzlet összebarkácsolni tíz darabot, mint belekezdeni bármi más autós projektbe, merthogy ezeken orbitális haszon van."

Tévedés. Kis példányszámon, manufakturális módszerekkel a lehetô legnehezebb bármiféle profitot realizálni.

Hrzrasn (törölt) 2009.05.12. 15:09:51

@Laszcar: "Ám ha van a közelben egy jó kis kiszáradt sóstó hát miért ne adhatna azoknak a lovaknak egy kis szteroidos zabot?"

Errôl van szó.

Wadindián 2009.05.12. 15:11:32

@Jamci:

Feltételeztem, hogy a különböző járulékos ellenállásokat legyőzi a motor.... Ezért írtam, hogy szerintem kiforog.
Abban igazad van, hogy kerekek és a talaj között lesz sebességkülönbség, ez 3-5% (igaz ilyen tempónál az nem kevés).
A kerekek dinamikus kerékátmérő változása pont a szlip-el ellentétes hatású.
Valóban vannak még dolgok amit bele lehet számolni, de nagyságrendeket nem gondolom, hogy tévednék, ha egyszerűsítek.
Ha az a feltételezésem hibás, miszerint a motor az legnagyobb fokozatban is képes elérni a maximális fordulatszámot, akkor valóban jelentősen gyarapodik a számítás. Akkor jönnek a
gördülési ellenállások,
légellenállás (ami a jármű sebessége a négyzeten x homlokfelület x Cw érték x 1/2 légsűrűség).
A suzuki-rol nem gondolom, hogy leszabályoz 5.-ben, mert a teljesítményszintek között van 2 nagyságrend eltérés.

Bocs hogy hosszú lett, gondoltam ezúttal pontosabban fogalmazok.

Lord heckman 2009.05.12. 15:17:08

egy F1 es kocsi így is lehúzza mint a szart :D

Hu (törölt) 2009.05.12. 15:18:27

2500le...Minek?Kinek??Hová?
Agybaj.

Mathiask 2009.05.12. 15:23:02

Honnan jött a cikkből a 0,7sec-es előny a Nürburgringen(Nordschliefe)? Ott azon a pályán eléggé kijön a lóerő és a végsebesség. Több lesz az.:) Na nem mintha bármit és érne, hoyg ott azon a pályán melyik autó milyen gyors.

Auto-InterCont 2009.05.12. 15:23:48

Vonóhorgot raknak rá, ha kérem?

Auto-InterCont 2009.05.12. 15:26:46

Bár nem biztos, hogy ennyire bövíthetö az extra lista, hiszen van egy kép az alap verzióról, abban pl. kormány sincs.

Moleman 2009.05.12. 15:26:57

Ahelyett h fikáznátok, inkább tapsoljátok meg az amcsikat h véletlenül manuális váltót sikerült dugniuk egy autóba...
Példát vehetne azért pár más márka is, akik a "biturbó motorokat csak automatával" elvet vallják :P

Auto-InterCont 2009.05.12. 15:28:48

@Moleman:
Perverzek ezek a gringók és mást szoktam dugni az autóba(n).

RS 2009.05.12. 15:29:04

Gondolom, corvette alapokon nyugszik a gép, legalábbis a hátsó kialakításból ítélve. Amerikában sok a hosszú egyenes út, ott biztos jó lesz valamire, mert ennek az autónak a kanyarsebesége nem túl lehet túl nagy.

biturbo s - félázsiai bunkó állat · http://oldfordworks.blog.hu 2009.05.12. 15:33:44

Szvsz. elég kis pénisze lehet, aki erre gerjed, mint mondjuk olajsejk. Mi a fenének? Másrészt el nem tudom képzelni ennyit hogyan viszi az útra. Mert az a lényeg.

Tommi 2009.05.12. 15:39:55

"2,5 másodperc alatt gyorsulhat 100 km/h-ra..." ---> Ezt 1985-ben tudta a Lancia Delta S4 is... Nem értem, miért olyan nagy kunszt. :D

10000rpm 2009.05.12. 15:41:34

@Hrzrasn:

Ja, ez így működik az első féléves közgadaságtankönyvben. Csak aztán a valós piacon jóval több tényező van, ezért megy jobban a Mercinek most, mint a PSA-nak. Prémium termékekre, főleg megrendelésre készülő, egyedi sportkocsikra, akkora haszonkulcsot raksz, amekkorát nem szégyellsz. A legtöbb manufakturális módszerekkel működő autógyártó akkor bukott meg, amikor túl nagy lett a kereslet. Gyanús, hogy ez itt nem fog megtörténni.

Amúgy gyanúsan kamunak tűnik a dolog, sehol sem találok például infót erről az Intense Automotive Designsról.

Zsoli · http://prohardver.hu/tema/a_nagy_volvo_topic/hsz_1-50.html 2009.05.12. 15:43:15

Nekem már a Saleen S7 Twin Turbo is nagyon brutálisnak tűnt, ebbe meg bele sem merek gondolni.

Harlequin 2009.05.12. 15:46:24

Az a 3 popszegecs a szárnyon valami méregdrága dizájnelem? 3pálcás feeling...

siriuswhite 2009.05.12. 15:50:40

"2,5 másodperc alatt gyorsulhat 100 km/h-ra..." ---> Ezt 1985-ben tudta a Lancia Delta S4 is... Nem értem, miért olyan nagy kunszt. :D"

Igen csak az murváról volt 2,5sec
(öszkerék)
De ennek volt egy durvább változata is :D az ECV 1000le 1800 köbcenti :D

Seca81 2009.05.12. 15:50:44

@Harlequin: Neeeem, azok százas szögek...

Henry82 2009.05.12. 15:58:42

Miért gondolják sokan, hogy ilyen autók megjelenésével lehet mérni mennyire fejlett a technika?!
Egy ilyen autó építése tényleg csak a hülyegyerekek drága játéka, nem jó semmire...
A Technikát pl abban érdemes mérni, hogy mit tudtak kihozni 20 éve egy 1.4-es motorból és mit tudnak ma, a fogyasztásukat is összehasonlítva!
Mondjuk én is imádom a sportkocsikat, de amikor anno az F40 gyorsulása megközelítette a 3 másodpercet, onnantól nem igazán érdemes ezzel foglalkozni, mindegy, hogy 3.4, vagy 3.1, vagy 2.9, az olasz spotkocsik sebessége is megadja azt a maxot amire bárkinek szüksége lehet...
Oké van Veyron, meg a svéd kollegák, akit ez felizgat, örülhet, hogy lehet 400 felett is menni utcai autóval, de ez a 2500 LE-s faszság pont annyit ér mint amennyire a cikkíró utalt!

alvajaro 2009.05.12. 16:03:30

Áll a farkam vazzeg...

Kopi3.14 2009.05.12. 16:10:32

@alvajaro: hát, akko rád is inkább nőt bíznék, mitn autót. :)

@10000rpm: a Mercedes hol manufakturális megoldás? Tesztelési fejlesztési költségek hol oszlanak meg jobban? Manufakturába, max száz darabon, vagy nagy szériában, tizenezer darab per év termelésnél? A fejlesztési köültség nem tud kevesebb lenni kevesebb példány legyártása miatt. És ez nem a tankönyvben, hanem az életbe, az autóiparban van.

BeeTm · http://beeproject.atw.hu 2009.05.12. 16:15:19

Mennyi hitelt lehet rá fölvenni?

Petro 2009.05.12. 16:22:11

A legnagyobb autóbuzi oldalon nemtudtok értékelni egy ilyet?
Az itt bemutatott autók 90%ára amugy se lenne pénzetek, ez sem kivétel.

A cég aki készítette a kocsit, valószínűleg
megtízszerezi a megrendelői számát egy ilyen referenciával a háta mögött...

Ha értelemről van szó, vegyetek 1.4 Gastrát, minden más szenvedély!

Shelby_Cobra 2009.05.12. 16:24:55

Remélem szarrá alázza az eddigi rekordokat a Nürburgringen. Már kezdett unalmas lenni a Porsche-Nissan féle szenvedés.

joselin 2009.05.12. 16:25:14

Meddig fog néhány előitéletes marha úgy nyilatkozni( pl.RS),hogy a corvette nem tud kanyarodni? Egy Mustáng a merev hidjával is lenyügözi a tesztelőket. A Vette meg kb. tiz éve ott van a GT1-ben, nyeri a futamokat, de sok félhülye még most is pocskondiázza. Német autóm van,sose voltam jenki fun,de Moldova örök érvényű szavait idézve, a buta ember rosszabb, mint a halott.

Harlequin 2009.05.12. 16:25:30

@Shelby_Cobra: Jó összehasonlítás, gratulálok!

szilla 2009.05.12. 16:48:13

@joselin: Hát nem tudom kit nyúgöz le egy merev híd dobfékkel?!

AtoszMester 2009.05.12. 16:53:32

Feltehetően jelentősen túlméretezett a pumpa, ezért tudja, hogy padlógázas gyorsításnál tudjon akár 22 litert is szállítani percenként a motornak, amennyiben az szükséges.

Én amikor a Lagunának odalépek, a fedkompi van hogy 40L / 100KM pillanatnyi fogyasztást mutat. Ez nem azt jelenti, hogy 40-et eszik százon... De nyilván ehhez olyan teljesítményű pumpa kell, ami a motort 100 kilométerenként akár 50-60 Liter benzinnel is el tudja látni beállás nélkül.

Szal szerintem normál egyenletes közúti haladásnál el van ez a 2500 lovas autó 4-5 liter / perc üzemanyaggal is, ami 100Km-es távon 200-as tempóval 150
Litert jelent.
Ha 22 Literes fogyasztást számolunk percenként a lepadlózott 400Km/h-nál, az 100Km távolságon csak 330 Liter.

Nem is olyan sok átváltogatva :)

Carfan 2009.05.12. 16:54:59

Nem értem miért kell egy ilyen cikket kommentálni a kedves szerzőnek. Van rá fizetőképes kereslet azért gyártják valószínűleg. Racionális alapon már a Veyron is hülyeség, de ez nem is erről szól.
Bezzeg ha lehetőség nyílna egy tesztre akkor állna a sátor. Így meg savanyú a szőlő...

10000rpm 2009.05.12. 17:07:46

@Kopi3.14:
A Merci nem manufakturális, azzal csak a prémium haszonkulcsot akartam érzékeltetni.

Fejlesztési költségek. Hasonlítsuk össze mondjuk a Veyron és ezt az amerikai csodát. A Veyronnak minden darabján valóban iszonyatos méretű veszteség van, mert hatalmas pénzeket kellett abba beleölni, hogy hétköznapi autóként is használható legyen. Itt meg adott egy úgy-ahogy megcsinált amerikai szupersportkocsi, egy bitangerős nyolcas köré épített könnyűszerkezetes karosszéria. Na és akkor ezt fogják, és beleraknak egy valószínűleg drag-technikával felfújt motort, anélkül hogy az aerodinamikát, a hűtést, a futóművet láthatóan módosították volna. Nem olcsó egy alumíniumöntvény blokk, de sokkal olcsóbb, mint akárcsak egy 500 lóerős, használható szupersportkocsi teljes kifejlesztése. Amúgy emg továbbra is azt mondom, hogy publicity stunt az egész.

Jean-Baptiste Emanuel Zorg 2009.05.12. 17:26:52

@Moodshooter: azért, mert még bejáratós :) majd a kötelező szervíz, meg olajcsere után. :D

Jean-Baptiste Emanuel Zorg 2009.05.12. 17:31:07

lethistorylive.com/2009/05/mosler-mt900-gtr-xx-by-intense.html
gondolom innen szedték az infókat meg a képeket, google-ben a negyedik.
azért érdekes lehet ilyet vezetni, nem a bal lábad alatt, hanem mellette van az első kerék :D

Kopi3.14 2009.05.12. 17:31:20

@10000rpm: atya ég: prémium haszonkulcs. Nagyobb marhaságot tudsz mondani a témával kapcsolatban? Autóiparban a gyártónak mindig 10% alatti a haszna, ha milliós éves darabszámokról beszélünk. A Porshce, Ferrari nem autógyár. És még úgy is fehér holló.
Ezt a reemkművet hol lehet megvenni? Egyáltalán forgalmonbahelyezhető-e? Amíg ezekre nicns válasz ami a nemtől eltérő, addig a költségeiről ne is beszéljünk.

@AtoszMester: roszul számolsz. A benzinszivattyúnak lényegesen több benzitn kell megmozgatnia, mint amennyit befecskendeznek, hiz a rendszernek állandó nyomáson kell üzemelnie, és folyamatosan áramlik vissza a tankba beznin pont emiatt.

Vakul a drakula (törölt) 2009.05.12. 17:32:33

Ez műalkotás, a technika és az emberi alkotóképesség csúcsa. Hogy lehet ilyet mondani, hogy minek? Csak az fikázhatja, aki jobbat tud építeni. ommm te azért fikálódsz, mert tudsz jobbat, csak nem akarsz?! Ha nem így van, akkor csak szimplán irígy, vagy csak egyszerűen butuska vagy... Bocs.

Alhazred 2009.05.12. 17:38:06

@RS: amennyiben a Corvette motorja hátraköltözött...

Kopi3.14 2009.05.12. 17:40:27

@Jean-Baptiste Emanuel Zorg: Még nem vezettél kispókot? Ugyanez a helyzet.

@ugyankérem: öö hülye vagyok, de ebben mi a technika csúcsa? És mitől műalkotás? Ez lenne az emberi alkotóképesség csúcsa? Kína mindjárt magára robbantja az orszáto, Japán meg a szigeteit.

szmoker (Homo Trollicus) 2009.05.12. 17:44:44

1, Ez egy hülyeség.

2, Szerintem egy FXX megeszi reggelire versenypályán.

3, Majd amikor 95-ös ólommentessel elmegy 100000 kilométert szétesés nélkül (Budapesten 10000 is elég), akkor nevezhetjük utcai autónak.

4, 2500 lóerő... és? people.bath.ac.uk/ccsshb/12cyl/ ez meg 108920 lóerős, 102-es fordulatszámon :), és 30-40 évig biztos elketyeg folyamatos üzemben.

Vajda Gábor (Gabor_V) · http://www.linkedin.com/in/gaborvajda1984 2009.05.12. 18:01:06

1. A világ legnagyobb baromsága.

2. Na és?

3. ÁÁÁÁÁÁEZZZZKEEEEEEEELLLLLLL!!!!!!

apoa 2009.05.12. 18:08:16

Tessék mostmár más autóval példálódzni, mint az 1.4 G Astra. Mondjuk Aveo.

Hawaii- 2009.05.12. 18:13:25

"2500 lóerő a hátsó tengelyen"

vs.

"Intense Automotive Design also claims to have developed an all-wheel-drive system...."

Henry82 2009.05.12. 18:14:41

Úgy tűnik egyesek a technika csúcsát és műalkotásokat lóerőkben mérik:)
Sztem bármelyik jobb európai gyártónak ha azt mondanák, csinálj egy sokezer lóerős kocsit, fogyasztás mindegy, használhatóság mindegy, nem baj ha nem is igazán autó, csak hatalmas számokat prezentáljon, gond nélkül megépítenék, csak nem akarják, mert nem pazarolják baromságokra a pénzt, főleg mostanában nem!
És nem azért mondom, a 2500LE-höz képest nem is annyira nagyok azok a számok:)
Ha ez komoly technika volna, 1 másodperc alatt kéne 100-on lenni és 800-at menni a sóstóban! :)

Egy Caterham R500 vagy egy Ariel Atom 100-on különben is megfogja, az meg "talán" mindenki számára elérhető is lehet...:)

Nancho 2009.05.12. 18:17:28

Úgy látom ti nem látjátok ennek az autónak a valódi értékét.
Gondold el!
Kőgazdagon ülsz a Veyronodban tepersz a pályán 400 akárhánnyal és úgy érzed te vagy az utak királya mert a nyomodba se ér senki. Erre mögéd ér egy ilyen gép levillog négyszáznál majd szépen elmegy melletted 490-nel. Ez szerintem eléggé lemossa az ember arcáról a mosolyt és egy ilyen autó pontosan erre jó és ezért lesz aki megveszi. Ez az egész egy ovodai farokmérő verseny nagyban.:)

Mathiask 2009.05.12. 18:17:57

@JC-II.: Majd, ha beleraknak egy viszkokuplungos összkerékhajtást.:)

yeti 2009.05.12. 18:20:38

@szmoker: E köré építeni egy dizájnos kasznit aztán mehet a menet:)))))))

Alf (törölt) 2009.05.12. 18:24:31

kéne.

az ára.

vagy egyheti benzinfogyasztása.

Henry82 2009.05.12. 18:28:47

Nancho

:))
Jaa igazad van, de azért olyan nehéz elképzelni ahogy valaki egy Veyronban békésen utazgat 408-al, majd jön valami másik békés vasárnapi vezető 490-nel egy ilyen izében és le kell előznie..:)

Ha csak nem építenek ezeknek külön 80 méter széles autópályákat, ahova 700LE-s autó alatt nem lehet behajtani...

Kopi3.14 2009.05.12. 18:30:16

@Nancho: sajna a fantáziád sosem valósulhat meg, Veyronnal akárhol nem lehet négyszázazni, azt is csak pályán, a gyár felügyeletével. Marad a max 350. És akkor sem tudsz teperni sem, németeknél sem, akkora a forgalom. Ez meg azért sem érne utol, mert hamarabb ogyna ki belőle a benzin.

noel74 2009.05.12. 18:43:01

@kukaberci: o-160-0,ami azt jelenti,hogy meg is áll.Olvasd figyelmesebben!

Veight 2009.05.12. 18:48:45

Ha adják manuális váltóval, veszek egyet.

tac 2009.05.12. 18:49:16

Arra még nem gondoltatok, hogy hol kapsz erre gumit 500 km/h-s sebességindex-szel?

Hawaii- 2009.05.12. 19:04:33

tac: Az nem elég, ha ők gondoltak?

Handro 2009.05.12. 19:18:50

A 3 hengeres BMW-k után igazi felüdülés ilyen autóról olvasni.
Ha, ez egy európai vagy japán cég kreálmánya lenne, megemelném a kalapom. Így viszont biztos vagyok benne, hogy csak üres dobálózás a számokkal. A motor lehet, hogy tudja a 2500 LE-t, de vajon a hajtáslánc többi eleme mit szól a dupla turbós V8-as legalább 3000 Nm-es nyomatékához?
Megmondom: Reccs...

Dela 2009.05.12. 19:19:18

Arra én is kíváncsi vagyok hogy megy majd a Nürburgringen? De szerintem csak légvonalba. :)

pickapu 2009.05.12. 19:24:47

Hej! Ha magasabb vóna és platója vóna...

Marc94 2009.05.12. 19:26:34

Szerintem poén lehet megépíteni egy ilyet ha már van pénze az emnbernek.

Bambano 2009.05.12. 19:30:45

ezt nem értik az ilyen autobianchi (hogy kell írni?) rajongók... ez instant get.

Kicsit idegel a gondolat, hogy 2x22 liter folyik ki a tankból percenként, tehát nem árt hozzá egy Stratotanker minimum, de ettől még kell...

Bambano 2009.05.12. 19:34:30

Általában nekem szokott nagy lenni a pofám, hogy a másik autójának akkora motorja van, mint nekem egy hengersor...
Bambanő most csendben lefelé néz, fütyörészik kicsit, cipője orrával rugdalja a kavicsokat... :)

gnme 2009.05.12. 19:37:03

omm, szedd mán le ezta autót, sok helyet foglal totálkár felső szegmenséből..

nemcsúnya vagy ilyesmi, de erre most nincs kereslet..

Bambano 2009.05.12. 19:42:34

@Henry82: láttam a topgearben az ariel atom tesztet... ahogy akkor nézett ki a figura feje, ahhoz képest még a simpson család is egy matyóhímzés:)

@Nancho: amíg a német luxustúrakocsik jelentős részénél 250-nél leszabályoz az elektronika, addig ilyen tulajok bosszantásához elég egy opc vectra is.

@Kopi3.14: szerinted az 1.4 mpi octavias rendőr az autópályán kap lehetőséget annak megkérdezésére, hogy forgalomba lett-e helyezve? :)

www.totalcar.hu/nepitelet/?op=itelet&cat_id=83059 2009.05.12. 19:43:08

Ebben az autóba mi a francnak légkondi??? 10 percet ül benne max az ember a fogyasztása alapján, azt még 40 fokban is ki lehet bírni...

Amúgy nagy ratyinak tartom. És nem, nem tudnék jobbat, egyszerűen csak felesleges, üres arcoskodásnak tartom.

www.totalcar.hu/nepitelet/?op=itelet&cat_id=83059 2009.05.12. 19:46:51

@Bambano:

Elég nagy frusztrált fasz lehet az, aki azon kiakad, hogy egy korlát nélküli OPC Vectra leelőzi 250-nél :-)

Hrzrasn (törölt) 2009.05.12. 19:54:20

@10000rpm: "Ja, ez így működik az első féléves közgadaságtankönyvben."

Nem, ez a gyakorlatban mûködik így.

"Prémium termékekre, főleg megrendelésre készülő, egyedi sportkocsikra, akkora haszonkulcsot raksz, amekkorát nem szégyellsz."

Ez eleve egy ökörség, mert a prémiumautók fejlesztése és elôállítása baromi drága, messze nincs akkora haszonkulcs, mint ahogy azt Móricka elképzeli (hogy mást ne mondjak, az gyártók zászlóshajói majdhogynem nullszaldósak). Sajnos te még a büdös életben nem láttál autógyárat belülrôl, felesleges okoskodnod.

Hrzrasn (törölt) 2009.05.12. 19:55:45

@www.totalcar.hu/nepitelet/?op=itelet&cat_id=83059: "Amúgy nagy ratyinak tartom. És nem, nem tudnék jobbat, egyszerűen csak felesleges, üres arcoskodásnak tartom. "


Akkor elmagyarázhatnád, hogy az R8nak pl hol a gyakorlati haszna :DDD

Hrzrasn (törölt) 2009.05.12. 19:57:23

@Kopi3.14: "Ezt a remekművet hol lehet megvenni? Egyáltalán forgalmonbahelyezhető-e?"

Kizártnak tartom, hogy bárki is forgalomba akarná helyezni. Ennek a pálya az otthona.

Hrzrasn (törölt) 2009.05.12. 20:03:29

@Bambano: "Kicsit idegel a gondolat, hogy 2x22 liter folyik ki a tankból percenként, tehát nem árt hozzá egy Stratotanker minimum, de ettől még kell..."

De nem folyik ki, értsd meg. Az üzemanyagnyomást fel kell építenie a pumpának valahogy, és folyamatosan keringetnie kell.

Seca81 2009.05.12. 20:05:13

Sztem ez a barom nagy teljesítmény kiatutózhatatlan. Városban kizárt, pályán sem hinném, a sivatagban talán.

www.totalcar.hu/nepitelet/?op=itelet&cat_id=83059 2009.05.12. 20:05:22

@Hrzrasn:

Az R8-nak a gyakorlati haszna magában az a tény, hogy lehet használni hétköznap is :-)

"Kizártnak tartom, hogy bárki is forgalomba akarná helyezni. Ennek a pálya az otthona."

Ezt meg még pályán sem, mert két körönként tankolni kell. Nordschleifén talán körbe se érne egy tank benzinnel.

respiro (törölt) 2009.05.12. 20:26:42

3:1 arányban fogadok bárkivel, hogy a jelzett autó az említett paraméterekkel nem létezik. Nos, hisz még bárki benne?

Veight 2009.05.12. 20:27:26

Ebből a motorból csak kettőt kell beépíteni egy Ladába és meglesz az 1 mach is. És rondább sem lenne, mint ez a csoda.

TRC 2009.05.12. 20:51:45

@10000rpm: Hát ha rendesen utána néztél volna akkor azt is tudnád, hogy a Mosler az egy elég komoly autókat gyártó manufaktura!!!! Így az mt900-as elég jó alapnak számít, mivel versenysportban is használták! A motor az lehet, hogy picikét túlméretezett, de ennyi megalománia már csak kell :D

isti75 2009.05.12. 20:55:45

Ennek a rekordnak semmi értelme. A mai világban nem benzintemetőkkel kellene rekordot csinálni. 2500LE... És mi a sz...rt csinálsz vele??? Ráírhatod a hátsóablakra, hogy mindenki jól lássa, azt jóccakát. A belvárosi dugóban teljesen mindegy hány lóerőd van, mellesleg ezt még autópályán sem tudod kihasználni. El kell ismerni biztos magas műszaki színvonalat képvisel, csak a világon semmi értelme...

Krisi 2009.05.12. 21:03:23

Ezt a nagy lóerőhajszolást már az 510 lóerős családi kombiknál sem értettem (RS6 vs. M5), de itt már tényleg nem tudom, hogy mire jó az egész.

Mert technikai csoda az nincs benne semmi, Drag motort belekókányoltak egy már létező autóba. Megfelelő szerszámokkal és anyagi háttérrel szerintem pár magyar autóépítő is lazán megcsinálná.

Ommm meg nyilván csak irigykedik, ő már csak ilyen, ezeken röhögök a legjobban :D

Amúgy biztos nem én vagyok a célközönség, a motorom 21 lóerő, és mégis fülig ér a szám amikor megyek vele valahová, viszont egy ilyenben csak fosnék egész úton, hogy mi van, ha véletlenül valami gepasz történik.

@Hrzrasn: "Akkor elmagyarázhatnád, hogy az R8nak pl hol a gyakorlati haszna :DDD"

Hehehe, ez frappáns visszavágás volt, tudsz Te ha akarsz :D

retroautok 2009.05.12. 21:05:49

szánalmas vagy vályi, maradj is a szar mazdádnál aztán azt tuningolgasd te barom

Hrzrasn (törölt) 2009.05.12. 21:20:33

@www.totalcar.hu/nepitelet/?op=itelet&cat_id=83059: "Az R8-nak a gyakorlati haszna magában az a tény, hogy lehet használni hétköznap is :-)"

És az nem faszverés, hanem racionális választás, mi? :)))

"Ezt meg még pályán sem, mert két körönként tankolni kell. Nordschleifén talán körbe se érne egy tank benzinnel."

Körbeér, fogd már fel. A nagyteljesítményû üzemanyagpumpa az üzemanyagnyomás felépítéséhez és a nafta keringetéséhez kell, NEM ANNYIT ESZIK AZ AUTÓ. Fogta mindenki?

(Egy Kamov helikopter sem eszik percenként 22 lityit (max 12-16ot), pedig az 6 tonnát képes a levegôbe emelni, ember!)

Henry82 2009.05.12. 21:30:40

"Akkor elmagyarázhatnád, hogy az R8nak pl hol a gyakorlati haszna :DDD"

Miért tetszenek valós szupersportkocsikhoz hasonlítani ezt a torzszülöttet?
R8, Lambok, Ferrarik, ésatöbbi, ezek az autózás csúcsaik, a képzeletbeli skálán a 10-es helyet elfoglalva, azoknak akik szeretik az autókat és rengeteg pénzük van, a Veyron a 10+1, hogy azért egy menő válallkozónak vagy gengszternek ne legyen már olyan autója mint egy olajsejknek vagy Abramovicséknak, ennek a szarnak viszont nincs helye a listán, nem jó semmire!

Hrzrasn (törölt) 2009.05.12. 21:36:28

@Henry82: "ennek a szarnak viszont nincs helye a listán, nem jó semmire!"

Miért, az R8, Lambo, Ferrari mire jók szerinted? (Gondolom azokon van vonóhorog meg tetôcsomagtartó :)))

histar007 2009.05.12. 21:39:25

Nem látom a Kéne/Nem kéne szavaszógombot.
Nekem kéne

www.totalcar.hu/nepitelet/?op=itelet&cat_id=83059 2009.05.12. 21:41:17

@Hrzrasn:

"És az nem faszverés, hanem racionális választás, mi? :)))"

Nem ez volt a kérdésed... Amúgy az én autóm létezik, használható - ez nem, csak "állítólag" létezik.

---------------------------------
www.vezess.hu/hirek/2500_loeros_kocsi_michael_schumachernek/18737/

"Nagyon gyorsan tud menni a gép, de messzire nemigen, ugyanis padlógáznál a versenyautós üzemanyagpumpák, a hengerenkénti négy injektoron keresztül 22,5 liter üzemanyagot pumpálnak percenként a motorba! De a nafta sem normál 118 oktánszámú benzin, etanol, illetve hidrogén. A 100 literes üzemanyagtankkal nem jutna 50 kilométerre sem a gép."

Hát, most nem azért, de akár 8 liter/perccel sem vagyunk sokkal előrébb szerintem...

Shadowbull 2009.05.12. 21:44:10

"blokk egy alumínium tömbből forgácsolt darab"

Wáó, ekkora baromsagot mar regen olvastam :)

sb

Hrzrasn (törölt) 2009.05.12. 21:44:15

Apropó, egy fószer poénból tényleg felhívta a Ferrarit, hogy nincs-e tetôcsomagtartó meg vonóhorog az F40hez, mert nem tudja az Obi-ból hazavinni a virágföldet :)

Aki tud németül, kötelezô darab:
www.gumbl.de/telefonverarschungen/ferrari.mp3

TRC 2009.05.12. 21:48:34

@Henry82: "ennek a szarnak viszont nincs helye a listán, nem jó semmire!"

1. Tanulj meg németül.

2. Nézd meg ezt: www.youtube.com/watch?v=IMNdJxDJERU


"R8, Lambok, Ferrarik, ésatöbbi, ezek az autózás csúcsaik" ( A Pagani-t azt mért felejtik ki mindig!!!)

3. Ha már vezettél valamit is a listáról, akkor vetíthetsz :D

www.totalcar.hu/nepitelet/?op=itelet&cat_id=83059 2009.05.12. 21:54:05

@Hrzrasn:

"Miért, az R8, Lambo, Ferrari mire jók szerinted? (Gondolom azokon van vonóhorog meg tetôcsomagtartó :)))"

Mondjuk sportautózni hétvégén, jó időben :-)

Ha a másik oldalról nézzük: ez a valami mire jó? Mert még arra sem lehet használni, mint egy Ferrarit. (És továbbra is, ez még csak egy sajtóközlemény szintjén létezik, egyetlen hiteles bizonyítéka sincs sem létezésének, sem tudásának.)

Shadowbull 2009.05.12. 21:56:48

Ööö, Urak, csak halkan jegyzem meg, hogy manapsag benzinmotoroknal nem nagyon van visszafolyoag a tankba...

Persze itt attol meg lehet, de azt gyanitom, ez a pumpa bizony a 2500 pacihoz kell.

De szinte az is biztos, hogy egy negyedmerfoldet talan kibir, de tartos nagyteljesitmenyu uzemre, netalantan versenypalyara valoszinuleg teljesen alkalmatlan, ugyanis a hutes/kenes ilyen teljesitmenyekre szinte megoldhatatlan feladat.

Nem veletlenul van 10 huto a Veyronban. Lehet ebben is van, nem tudom. De az biztos, hogy amannyivel nagyobb a teljesitmeny, annyival nagyobb huto kell.

sb

Henry82 2009.05.12. 22:10:48

Hrzrasn:
Most akkor csak az a jármű jó valamire amivel vontatni lehet, vagy szállítani? :))
A motorokkal sem szokás vontatni, azok sem jók semmire? :)

TRC:
1.Nem tudhattad, hogy nem tudok németül! :)
2. Fasza volt!
3. az ésatböbbi jelentette a Paganit, Koenigsegget, és még sok mást amit nem akartam felsorolni, mert minek?!

Miért vetítek?:) Mert nem vezettem még semelyiket? Az autók nagy részét még nem vezettem, a nők nagy részével sosem találkoztam, a világ nagyrészén sosem jártam, akkor nem alkothatok semmiről vélemyényt azok alapján amit láttam, olvastam, hallottam róluk? :)

Te mindent megtapasztalsz mielőtt megszólalsz? :) Hmm...

Egyébként ha hiszed ha nem, erre gyűjtök most, ha ezen túlleszek, remélem írhatok megint;)

www.thruxtonracing.co.uk/experiences/italiansupercar.html

Shadowbull 2009.05.12. 22:11:04

ja es arrol se feledkezzunk meg, hogy 2 ekkora turboval az auto valoszinuleg tokeletesen vezethetetlen.

sb

Tomchy 2009.05.12. 22:12:41

Ez szupi, de vajon hány wattos a hifi benne????

TRC 2009.05.12. 22:13:22

www.youtube.com/watch?v=3CRV6xDpkZo

Hát ja, egy Paga Z. F egy Veyron ellen!
Na, ki nyer????

Hrzrasn (törölt) 2009.05.12. 22:14:26

@Shadowbull: Itt a 2x 2400 paci lefetyel 12-16ot percenként, úgy, hogy lóg rajta pár tonna tömeg, meg a gravitációt is le kell gyôzni:
www.heliswiss.ch/de/home/kamov.htm

Kizárt, hogy ne legyen benne visszafolyóág. Azt sem tudjuk, mekkora üzemanyagnyomással dolgozik. Mondeo PDCjét kimérted? :)

Hrzrasn (törölt) 2009.05.12. 22:17:16

@Henry82: "Most akkor csak az a jármű jó valamire amivel vontatni lehet, vagy szállítani? :))"

Természetesen nem. De a szupersportkocsik közül egynek sincs gyakorlati haszna. Másról szól.

www.totalcar.hu/nepitelet/?op=itelet&cat_id=83059 2009.05.12. 22:19:47

@Hrzrasn:

Trójaival fertőzött az oldal, amit belinkeltél :-)

(Valahol olvastam, hogy tizen valahány [ha jól emlékszem 14] perc alatt a Veyron is kiszippantja a tankját csúcssebességgel.)

Hrzrasn (törölt) 2009.05.12. 22:20:29

@Shadowbull: 2500 LE levitele az aszfaltra valóban nem triviális feladat, de nézd a pozitív oldalát: valszeg pördül egyet egy komolyabb gázadásnál, körhintának szerintem szuper :)

(Meg persze arra, hogy állatkodjon vele az ember egyet a bonneville-i kiszáradt sóstó medrében.)

Shadowbull 2009.05.12. 22:23:17

@Hrzrasn: Nem biztos hogy egy gazturbina jo osszehasonlitasi alap :) De majd holnap megkerdezem, mekkora pumpa kell 500 lohoz :)

Miert lenne kizart, hogy ne legyen visszafolyoag?

Nem mertem ki, fonok, elfelejtettem, fonok :)

sb

Shadowbull 2009.05.12. 22:24:37

@Hrzrasn: Nem is az a gond, hanem az, hogy ket ekkora bazi turbo alacsony fordulatszamon tokeletesen halott, viszont amikor megjon a nyomas, akkor odabasz. Szinte kontrollalhatatlan.

sb

Shadowbull 2009.05.12. 22:26:50

nem a moka kedveert van 4 turbo a Veyronon. Kisebb turbo hamarabb ebred.

sb

Hrzrasn (törölt) 2009.05.12. 22:27:22

@TRC: Köszi, fasza a videó. Egyébként ott 520 LE-rôl beszélnek.

GYUSZI BACSI · http://www.fizetesem.com 2009.05.12. 22:28:24

engem például kifejezetten érdekel ez az autó

csak kár, hogy a hírt már május 9-én olvastam a worldcarfans.com-on

igaz, ott nem kommentálták úgy, hogy ez kit hoz lázba, mert ott csak az van, hogy a hír az hír, az autós hír meg az autós híroldalra való, akkor is, ha a szerkesztőnek nem az a kedvenc kocsija

Hrzrasn (törölt) 2009.05.12. 22:30:48

@Shadowbull: Kérdezd meg, tényleg érdekelne.

Hrzrasn (törölt) 2009.05.12. 22:36:37

@Shadowbull: N54B30on is kettô van. Kíváncsi leszek a turbós motorokra amúgy.

Shadowbull 2009.05.12. 22:38:53

@GYUSZI BACSI: de ez nem hiroldal, ez blog. Es ezert szubjektiv.

sb

Zsoli · http://prohardver.hu/tema/a_nagy_volvo_topic/hsz_1-50.html 2009.05.12. 22:38:55

Na, van itt még valaki, akinek meg kell magyarázni, hogy NEM fogyaszt X·22 litert percenként?

Shadowbull 2009.05.12. 22:42:03

@Hrzrasn: hat en nem lelkesedem irantuk kulonosebben..... Nincs annal jobb, amikor egy 4 literes V8as forog 8400-at :)

sb

GYUSZI BACSI · http://www.fizetesem.com 2009.05.12. 22:42:46

@Shadowbull: hát bocs, de a totalcar.hu-n a fő cikk jelenleg, blog ide vagy blog oda

akkor nem kell a híroldalra kitenni

Henry82 2009.05.12. 22:46:21

@GYUSZI BACSI:
Sztem sokkal jobb ez így, hogy szépen megbeszélhetjük itt a gondolatainkat, véleményünket, ettől lesz ez sokkal emberibb, személyesebb!
A Totalcaron is megtalálod a híroldalakat, ott nem tesz hozzá senki semmit...

Zsoli:
Nem most már teljesen világos, én már azt is elhiszem, hogy benzin sem kell neki, a Nürburgring-i friss nyári levegővel is körbemegy majd (elvégre a technika csúcsa)! :D:D

Hrzrasn (törölt) 2009.05.12. 22:46:36

@Shadowbull: Na de pl az EfficientDynamics-es 1es nem errôl szól. Jó oda a 3 dugó is turbóval, anyu meg hadd örüljön, hogy 4-5 liter benzinnel elketyeg az autó.

Shadowbull 2009.05.12. 22:51:28

@Hrzrasn: perszepersze, oda tokeletes.

sb

classicmotoring · http://motoring-culture.blogspot.com 2009.05.12. 23:23:46

meg kezi valtos is! gondolom, hogy normal kozlekedesben csak a 6-kat kell hasznalni, nehogy elfustoljon egy rend gumit minden indulasnal.

1regisztrált 2009.05.12. 23:34:21

Senki nem tudja letagadni, hogy honnan jött !!!
A cikk szerzője is bepillantást enged egy igazi megkeseredett, alsóházi proletár frusztrált lelki világába.
Többször volt az az érzésem , hogy a cikkírót egyenesen a pártirodáról tették ide, hogy ha a közhangulat azt kívánja erősítse a munkásosztályban a hitet: KITARTÁS!!! A KAPITALIZMUS ROHAD!!!!
Ennyi kispályát és demagógiát a SZOMSZÉDOK (sorozat) egy évadjában láttam összesen!!!

Bambano 2009.05.12. 23:39:17

@www.totalcar.hu/nepitelet/?op=itelet&cat_id=83059: láttam már olyat (nem én voltam a bűnös:)) hogy vectra levillogott az m3-on a belső sávból egy porsche-t és onnan kezdve a porschés 130-cal ment pestig, pedig előtte nem annyival mentek:)

Az kétségtelen, nem a kocsik közötti valós erőviszonyokról szólt ez a sztori, hanem a vezetők közötti bátorságpróbáról :)

levi110 2009.05.12. 23:59:38

A falat kenyér dumán szó szerint percekig röhögtem! ( még most is)
Imádom az efféle humorú írásokat!

Köszi

Levi

ommm 2009.05.13. 01:10:02

@partyface1973: Van itt bent az Indexben egy remek projektor, ha beküldöd a képed, akkor talán megnézném élőben, na meg a hanghoz is akad egy finom B&O/rendszer, partyman.

ommm 2009.05.13. 01:18:38

@Carfan: Nem, barátom. Sajnos eleve nem ülök olyan járműbe, amitől félek. Ettől meg félnék, egy pillanatig sem bíznék sem benne, sem magamban és hidd el, ha a kezedbe nyomnák a kulcsát, alattad is megremegne a láb, ebben biztos vagyok.

ommm 2009.05.13. 01:29:57

@1regisztrált: Mellé öregem, de jó próba volt. Legközelebb.

Zabbancs 2009.05.13. 01:47:17

Az autó több tankkal is rendelkezik, és a gyártó állítása szerint a motor benzin/ethanol/hidrogén/methanol anyagokkal is működik, ám a "multi-fuel"-nak nevezett rendszer pontos működését nem árulták el. Humoros momentum, hogy az autót készítő cég vezetője, John Gocha állítása szerint a 2500 lóerős szörnyeteget a többféle üzemanyag miatt Californiában hibridnek ismerték el a hatóságok, így a legnagyobb dugóban is szabadon araszolhat a cápa

1regisztrált 2009.05.13. 01:47:55

@ommmA szomorú, hogyha én tévedtem, akkor ott sincs nagy összhang a buksiban.

Zabbancs 2009.05.13. 01:49:20

a futómű és a hajtáslánc elemei titániumból készülnek

Szal valszeg itt nincs "reccccsss" :)

Értelme nincs túl sok, ellenben meghajtanám valami 6millió négyzetkilóméteren lezárt betonplaccon... :)

szabopsz 2009.05.13. 02:10:22

@Bambano:

Van ilyen! pl egy A omega, 3000 24V azt nem nézed ki belőle, hogy a pirosnál el bír indulni. Aztán jön a meglepetés, hogy 230-nál még gyorsul akár a gödöllői emelkedőn is. Rejtett vadállat!Safrane biturbo 4x4... Lotus Omega, passat w8. Amikben azért kispolgári külső ellenére elég jó dinamika rejlik. Valahogy mindig is többre becsültem az ilyen "népautókat" mint a megfizethetetlen milliárdosok ékszerautóit. Az ilyen ritka sportkocsivásárlók 98% limuzinnal és sofőrrel jár, és csak azért veszi meg, mert presztizs, és kell a gyüjteményébe, és egy évbe 1-szer lesz beindítva és megkergetve a sok ló.

Kopi3.14 2009.05.13. 02:35:44

@Zabbancs: ne misztifikáljuk túl az anyagokat, a titánt is lehet szarul felhasználni, amikor törik, mint a ropi.

@Shadowbull: és vajon hogy tudják átvinni ezt a teljesítményt a talajra? vagy a 75%-át elfüstölik a hajtásláncon? A gázturbina egyébként jobban zabálja a kerozint, mint egy belsőégésű motor a neki rendelt naftát, már csak működési elvéből adódóan is.

Shadowbull 2009.05.13. 07:40:55

@Kopi3.14: Persze, az is problema, foleg alacsony sebessegnel. En megneznem azt a gumit is, ami megbizhatoan tud 500km/h-t. A Veyronon spec gumik vannak, de az se birja talan csak negyed oraig maximum sebessegnel.

sb

morcosboci 2009.05.13. 08:04:17

Aki azt írta, hogy az üzemanyag magas nyomásához kell nagy szállító-kapacitású üzemanyag-szivattyú az szégyellje magát, inkább meg se szólalt volna. Alapvető fizikai ismeretek hiányától szenved: folyadékok összenyomhatatlanok, tehát az 1bar nyomáshoz pont annyi üzemanyag kell mint a 300bar-hoz.

Tommi 2009.05.13. 08:15:15

@szmoker: Ez mind szép és jó, csak oldd meg, hogy elférjen egy utcán is használható autóban...

MANszerelő 2009.05.13. 08:33:25

Morcosboci! Pedig azért kell! De nem nyomja össze, hanem a visszafolyó ágon a tankba kerül. Egy átlagos autó (1400-1600 ccm) benzinszivattyúja is szállít úgy óránként 120 liter üzemanyagot, de szerencsére nem fogyaszt annyit. Tehát a szivattyú folyamatosan termel, felépít egy nyomást a hengersoronkénti közös tárolócsőbe (nahát, nem ebből fejlődött ki a common rail?). Ez persze típusfüggő, van ahol állandó a nyomás, és van ahol változik. A vezérlőegység a begyűjtött információk alapján (motororterhelés jel, vagyis fojtószelep állás, szöggyorsulás, szívócsőnyomás, légmennyiségjel stb...) alapján egy úgynevezett ,,kitöltési tényezővel" megvezérli a befecskendező szelepeket. A ,,fölösleg" pedig visszafolyik a tankba. Miért is van erre szükség? Azért, mert a benzinszivattyú nem tudná a tárolócső nélkül lekövetni a befecskendező mágnesszelep néhány millisecundum-os nyitási idejét. Vissza pedig azért kell vezetni, mert a folyadék összenyomhatatlan, mint ahogyan írtad. Így biztosított (és direkt túlbiztosított) a motor üzemanyag igényének megfelelő mennyiség:

vwxyz (törölt) 2009.05.13. 08:52:43

Az autóskártyában van egy csomó típus, aminek a végsebességénél is csak egy hosszú vonal szerepel, mert azok olyan gyorsak, hogy a szám is már csak egy csíknak látszik. Azok az autók még ennél is sokkal jobbak!

Bontószökevény 2009.05.13. 09:10:59

Na megen megy a Veyron-nyalás! Hehe! :D

gnme 2009.05.13. 09:13:45

hallo sb, sztem kérdezzük meg ettől a manusztól, melyik gumi bírja tartósan a végsebességet

videa.hu/videok/vicces/bptv-elo-gerincmutet-budapest-tv-gaz-OvGtw09eqldzGnO1

:)

Shadowbull 2009.05.13. 09:17:28

@MANszerelő: Erdekes, mert en mar joideje csak olyan uzemanyagrendszereket latok, ahol nincsen visszafolyoag a tankba a nyomocsobol.

USA emisszios eloirasok miatt nem is lehet visszavezetni a meleg uzemanyagot a tankba.

sb

konti10 (törölt) 2009.05.13. 09:24:46

Kombiba kéne. Gyorsabban érnék pestre, meg a dombon se kéne visszakapcsolni. Kb. 560000 ft egy éves adója.

BartiS2 2009.05.13. 09:32:23

@Shadowbull: lehet az a negyed óra alatt ki is fogyna a benya...:-)

Shadowbull 2009.05.13. 09:43:08

@BartiS2: Asszem tiz percig tart a Veyronnak egy full tank max. sebessegen.

100 literes a tankja, azaz durvan 10 litert fustol el padlogazon percenkent.

Kis fejszamolas utan durvan 150 liter/100km fogyasztas adodik.


sb

MANszerelő 2009.05.13. 10:06:16

Shadowbull! Erre a problémára találták fel az aktívszén-szűrőt, hogy a párolgási emissziót csökkentsék. A BOSCH, és a Marelli rendszerek zömében van visszafolyó ág, de annyi féle befecskendező rendszer van már, hogy ezt lehetetlen számon tartani.

BartiS2 2009.05.13. 10:06:36

@Shadowbull: ok megjött a használtteszt a másikra.. :-)

SsPL71 (törölt) 2009.05.13. 10:14:07

ja, a BMW 335i, biturbóval az is vezethetetlen.

F1-es autókhoz is tudnak gumit gyártani, ami bírja a 300feletti sebességet.

Érdekes a kiszáradt sóstóban rendezett sebességi rekord kísérleteknél sem szakad atomjaira a gumi.

Egyébként mint ahogy az autó rendszáma is jelzi, ezt Alien technológia felhasználásával gyártották.

Szénszálas elemek, titánium, szerintem antigravitációs hajtóművet is használnak benne, meg nullponti energiát is hasznosít.

Riasom 2009.05.13. 10:29:03

@Shadowbull: csak szőrszálhasogatás, de asszem 12 percet bír 400 km/h körül, tehát valamivel kedvezőbbre (125l/100km ha jól számolom) jön ki a fogyasztás, de ez akkor is kb. a tízszerese annak, amit egy normál autó stabil 160-170-es tempónál megehet, tehát durván kétésfélszeres tempóhoz durván tízszeres energiaigény társul. Ezt kiadja a fizika?

gnme 2009.05.13. 10:33:02

Ha jobban megnézzük a képet nincs kormánya sem. Tehát ezt az autót a gondolat irányítja.

Eléggé fejlett műszaki színvonalú autó mit ne mondjak.

Asszem van tán ilyen repülő is .. izé .. Clint Eatswood vezette is már, megvan a Tűzróka repülő! A tűzrókát is gondolattal irányítják! De már mióta ... asszem a nyolcvanas évek óta.

joselin 2009.05.13. 10:37:03

@RS: Bocs, egy kicsit erős voltam. Itt egy teszt pl.totalcar.hu/tesztek/mustang05!2

Mathiask 2009.05.13. 10:37:14

@Riasom: Persze hogy kiadja. A fizika mindent kiad a mi szintünkön. A sebességgel négyzetesen nő a légellenállás pl.

Shadowbull 2009.05.13. 11:09:01

@MANszerelő: Aktivszen-szuro van a visszafolyasmentes rendszeren is.

En eloszor kabe 9 eve talalkoztam az Audi V8-asanal ezzel a megoldassal, volt szerencsem uzemanyagcsovet tervezni a motorra. Akkor mar a BMW V8asaiban visszafolyasmentes rendszer volt.

sb

Shadowbull 2009.05.13. 11:18:28

@SsPL71: "ja, a BMW 335i, biturbóval az is vezethetetlen."

A 335i-n ehhez kepest mikroturbok vannak. Es pont azert van ketto rajta, hogy ne legyen akkora turbolyuk.


"F1-es autókhoz is tudnak gumit gyártani, ami bírja a 300feletti sebességet."

Azert nagyon nem mindegy, hogy 300, 400 vagy 500.

sb

Shadowbull 2009.05.13. 11:24:31

@Riasom: Nem adja ki, durvan 6x akkora energiaigenye van a 400-nak mint a 160-nak. (Ugye negyzetesen novekszik a dolog).

Viszont teljes terhelesnel a turbomotoroknal bejon a kepbe az alkatreszvedelem: a turbok 1050 fok korul birnak max, ezert megnovelik a befecskendezett uzemanyagmennyiseget, hogy a nem elegett ressszel hutsek a turbokat.

Ezt tortenik a Veyronnal is, es minden turbomotornal.

sb

SsPL71 (törölt) 2009.05.13. 11:30:01

@Shadowbull: Ezen nem azért van 2 turbó, hogy ne legyen turbólyuk?

Handro 2009.05.13. 11:42:24

@ommm: Lehet, hogy remegne a lábam, de biztos kipróbálnám!

Egyébként, ha az autóra, mint közlekedési eszközre gondolunk, nincs értelme 100LE-nél erősebb motorokat gyártani. De,KELL "mint egy falat kenyér"!!!

SsPL71 (törölt) 2009.05.13. 11:44:41

@Shadowbull: "Viszont teljes terhelesnel a turbomotoroknal bejon a kepbe az alkatreszvedelem: a turbok 1050 fok korul birnak max, ezert megnovelik a befecskendezett uzemanyagmennyiseget, hogy a nem elegett ressszel hutsek a turbokat."


2-88MM IAD/AEROTECH WATER COOLED CERAMIC BALL BEARING TURBO CHARGERS

Azért ez a vízhűtéses kerámia csapágyazású turbó, nem biztos, hogy csak 1050fokot bír.

SsPL71 (törölt) 2009.05.13. 11:50:07

Illetve lehet, hogy csak annyit bír (1050 fokot) de ezt nem üzemanyag többlettel hűtik, mint ahogy azt általános ismereteid alapján azt gondolod.

Ez spec. turbo, az autó főbb egységei teljesen eltérőek az ismert általános autóépítési normáktól.
Hajtáslánc, motor, vezérlés...stb, mind spéci.

Shadowbull 2009.05.13. 12:05:52

@SsPL71: Most gondold el, egy 3 literes, 300 lovas motorra is ket turbot kell ahhoz rakni, hogy ne legyen (akkora) turbolyuk.

Namost ez 6 literes 2500 lovas.

100Le/liter vs. 400Le/liter. Ennyivel nagyobb turbo is kell ra.

sb

Shadowbull 2009.05.13. 12:10:30

@SsPL71: Minden benzines turboban van vizhutes. Csak arra szolgal, hogy a csapagy korul le legyen tul forro a turbinahaz, ill. leallitas utan ne kokszosodjon el az olaj a csapagyban. A komplett turbinahazat nem tudod huteni, es a legnagyobb problema nem is a hazzal van, hanem a turbinakerekkel. Azt csinalhatod nagyon extra nagyon specialis anyagbol, akkor sem fog tobbet birni. A Porschenal a VTG-turbo terelolapatjai keramiabol vannak, az is 1050 fokot bir, a Mitsubishi csinal nagyon extra turbinakerekeket, az is annyit.

Normal utcai autonal valahol 950 fok korul van vege a mokanak.

sb

eftomi 2009.05.13. 12:23:16

Azért kipróbálnám, ha egyszer a fogaskerekű helyére felszerelnék.
Viszont az biztos, hogy bőr ülései vannak, mert a szöveten átdiffundálna a pilóta...

eftomi 2009.05.13. 12:24:25

vagy egyből fém tepsiből

SsPL71 (törölt) 2009.05.13. 13:51:45

@Shadowbull: Akkor mégsem Alien technológia :)

Ha az lenne, többet bírnának.

Riki_ 2009.05.13. 14:12:27

ez vót má'?

Blokkolnám!

:D

Rocko- 2009.05.13. 14:20:35

@Zsoli: nekem, lécci-lécci! :D

Suttora 2009.05.13. 14:59:56

A Toyotánkba ugyanilyen bajuszkapcsolók vannak.....
:DDD

SsPL71 (törölt) 2009.05.13. 15:19:38

@Suttora: Bakker, tényleg, nekem a suzukiban vannak ugyan ilyen bajuszkapcsolók :D
(viccen kívül, komolyan)

Szabi01 2009.05.13. 16:19:16

A középső szellőzők meg a Chevrolet Aveo-ból ismerősek! :-)

Kép: z.about.com/d/cars/1/7/C/f/ag_07aveo_interior.jpg

ColT · http://kilatas.great-site.net 2009.05.13. 16:51:06

"Geely Super Leopard GTi"
HA nincs 3000Le akkor kell a kutyának :D

repecs 2009.05.13. 19:52:34

Sokkal nagyobb hatással lenne rám egy 100 lovas 3liter átlagfogyasztású megfizethető árú jármű.

Bogyo85 2009.05.13. 23:15:01

Nemtudom mit vagytok kiborulva....:D
Megépítették mert megtehették és mert miért ne. Ugyanolyan gazdaságtalan,drága,és kihasználhatatlan mint a többi ehhez hasonló lóerőgyár de kit érdekel ez igazából.
Természetesen összefosnám a bokámat egy ilyenbe, remegne nekem is a lefosott lábam de kipróbálnám vagy legalább beülnék vki olyan mellé aki tudja ezt a koporsót vezetni, mert ha én tenném belehalnék. Sajnos még nem gyorsultam 6,7 alatt 240re semmivel még utasként se.
Engem mozgatna...:D Csak kibirok ennyi időt levegővétel nélkül

Handro 2009.05.14. 10:33:42

@Bogyo85: Ez volt eddig a legértelmesebb hozzászólás!

Kopi3.14 2009.05.14. 14:23:12

@SsPL71: a bezninbefi a turbinalapátok miat is kell. A több benzin lehúzza az égéstérben a gázok csúcshőmérsékletét, így mire a turbóhoz kerülnek még hűvösebb lesz a gáz, s az acél lapátok sem az álló, sem a forgó lapátsoron nem olvadnak meg. A forgó lapátokat pl nem is lehet hűteni vízzel hatékonyan, ehhoz vékonyak, plusz a radiális lapátkialaítás sem ad lehetőséget a repülésben használt trükkök alkalmazásához. :(

MonteCarlo 2009.05.14. 15:53:19

Miért ne használnák utcán is? Ha azt nézzük, pl. Monacoban is fölösleges a 32000 lakosra a kb. 4500 Ferrari (és a többi szupersportkocsi), mert baromi kicsi az egész állam, szűk utcák, álandó dugók, rengeteg gyalogos. Méágis mindenki ilyenekkel jár.

Ilyen egy világ, na ...

lesprit 2009.05.14. 20:21:38

a kozuti autok csucsa: Ultima GTR www.ultimasports.co.uk/Content.aspx?f=gtrintro
ez kene, de ez a 2500 LE-s Mosler szorny csak gyorsulasra valo..

vwxyz (törölt) 2009.05.14. 22:51:21

Pusztán a gyorsulás kedvéért kár ilyenben verdában gondolkozni. A vursliban néhány ezresért felülhetsz azokra a játékokra, amik simán megvernek bármilyen túrakocsit gyorsulásban.

Devil2 2009.05.15. 09:10:39

@MANszerelő: Na ez egy korrekt magyarázat volt! Tuti hogy ettől fény gyúlt sok-sok sötét buksiban! :)

Devil2 2009.05.15. 09:16:41

@Shadowbull: "Nem adja ki, durvan 6x akkora energiaigenye van a 400-nak mint a 160-nak. (Ugye negyzetesen novekszik a dolog)." A teljesítményigény mindig köbös! A légelenállás, na az a négyzetes.

Shadowbull 2009.05.15. 18:31:47

@Devil2: Kar hogy hulyeseget magyarazott, mert egy csomo autonal nem ugy van.

Mar nagyon regen nem igazan hasznalnak olyan rendszereket, ahol van visszafolyoag.

sb

joeramirez · http://automeo.blog.hu/ 2009.05.20. 12:54:33

Nem hiszem el az egészet.

Pláne nem hiszem, hogy Michael Schumachert "csak úgy" szerződtették volna.

Nagyon kacsa

Hurka 2009.05.20. 20:59:06

Sokan azt kérdezitek, hogy mi a f@sznak egy ilyen autó, meg 500LE-s kombi, meg 320lovas Kispolszki, meg hasonlók... Hát megmondom: ez a természetes szelekció. Maga az emberiség immunrendszere, amely kilöki magából a selejtet, jelen esetben a hülyéket. Hogyan? Hát úgy, hogy egyesek elég sok eszet kaptak ahhoz, hogy ilyen műszaki bravúrokat alkossanak azoknak a HÜLYÉKNEK, akik megveszik és a lehető legnagyobb sebességgel száguldjanak a halálba: árokba, fának, kamionnak, vonatnak, akárminek. Hadd hulljon a férgese...

vwxyz (törölt) 2009.05.23. 19:06:16

@Hurka: Csakhogy gyakran nem csak a férgese hullik, hanem ártatlanok is, akik rosszkor, rossz helyen voltak.

agybeteg 2009.06.08. 18:45:11

Nem tudom hogy mi alapján mondjátok hogy a teljesítményigény négyzetes vagy köbös, mert tudtommal a teljesítmény az egy következmény és a fordulatszám függvényében változik és a nyomaték és a fordulatszám viszonyából jön ki.
elnézést hogy ha tévedek de kérlek ez esetben javítsatok ki!:)

agybeteg 2009.06.08. 18:51:03

Értelme pedig az az erős kocsiknak hogy kielégítik az ember igényeit és új igényeket tesznek lehetővé.
Azaz: az ember mindig többet és többet szeretne elérni minden téren és ezért gondolkozik, és fejleszt hogy ha kifejleszt valamit a tökéletességig akkor egy annál is jobbat csinálhasson.
Ezt tartja életben az embert és ezért dolgoznak milliók a világon.
Csak már a gazdaság fejlődne ilyen gyorsan világszinten!:)
süti beállítások módosítása