Mégis vehetünk új autót?

Eltörölték a Csiki-Bege autós cégeinek csődvédelmét

  2009. április 30. - TóthZé Címkék: vélemény

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Kicsi vagy nagy? 911-essel ralizni jó.
2009-12-20 14:15:00

Szögezzük le az elején. Az előbb bejött a dolgozóba az Éva, a feleségem és aranyvasárnap ide vagy oda a

Egy év nirvana
2009-11-08 09:57:00

Eseménydús volt az elmúlt pár hónap a hátsókerekes, kocka Corollával . Karc nélkül megúszta a két

Hazaértek az extrém Insigniák
2009-09-30 08:25:58

  Kipróbáltuk az Opel Insigniák Ecoflex, 4x4 és OPC modelljeit, végre hazai pályán. Jó móka volt.

Magyar dráma Imolában
2009-09-19 13:39:00

Az élet a legjobb rendező, ilyet hollywoodi forgatókönyvírók egész hada sem találhatna ki. Az előzményekről

 

Túltárolt autók-motorok közepesen olcsón. Új Aston Martin V8 akciósan, 33,9 milláért, valaki?

 Vélemények az azonos című írásunkról.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr511095116

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

lazlo85 2009.04.30. 12:18:42

az auditor cég ki volt? lehet tudni? vki a big4 kozul?

lazlo85 2009.04.30. 13:01:20

aston martint meg nem árulnak de én vennék:D

biker_kolee 2009.04.30. 13:02:22

Kíváncsi leszek azért a végére... Odébb van még az egyenes..

szaporító 2009.04.30. 13:02:39

Tetves szemétláda CIB itt is jól bekavart, mi?
Rohadékok mindent ellopnak ilyenkor...

The Good Boy 2009.04.30. 14:28:33

Miért van pl. hogy valahogy nem sajnálom ezeket az autóneppereket? Amikor ment a piac, akkor éltek, mint marci hevesen, most meg sirnak (ugyanúgy mint a bankok, akik európa legnagyobb profitját szakitották itthon - valahogy a tücsők és a hangya mese jutott eszembe, csak annyi különbséggel, hogy magyarisztánban valahogy a hangyától várják el /ismét/ hogy kisegitse a tücsköt).
Meg pl. a válságnak hála a jelenlegi 3 éves autóm az újkori ár 2/3-a helyett most a felét (sem) éri (pedig nem tucat buzuki), úgyhogy engem is lehetne sajnálni (igaz nekem ettől nem függ sok család anyagi helyzete, csak max annyiban, hogy most 1-2 évvel kijjebb csúszik a kocsicsere):(. Mondjuk az sem esett jól, hogy tavasszal az enyémtől magasabb felszereltségű és nagyobb motorral szerelt készleten lévő vasakat annyiért adták el, amennyiért annó 3 éve vettem az enyémet... hát engem pedig ezek a kereskedést mentő akciók nem viditanak fel:)

Egyébként,ha valakinek van pénze, nagyon jó áron tudna komoly autókat venni. a hahun is van fent pl. Maserati Quattroporte 57 000 € + egyéb költségek, igaz 2006-os raktári beragadt modellekről van szó, de aki 30+ milka árkategóriában gondolkodik, az nem kicsit szakithat az ilyeneken.

Anulu · http://salgoauto.hu/ 2009.04.30. 16:13:43

Agyonverném azt, aki ilyen áron mer autót értékesíteni. :s

Ciri 2009.04.30. 17:12:38

Végre elérted TZ, hogy nem kizárólag sületlenségeket hordtál össze. :)
Vannak már tények is és igazságok is a cikkben, bár butaságok is akadnak bőven, attól függetlenül, hogy "Csiki Bege Úr" időzeteitől hemzseg az iromány.
Ettől még nem lesz sem hitelesebb, sem tényszerűbb a dolog...

Továbbra is olyan "problémáról" írtál két (kettő!) oldalt, ami gyakorlatilag nem létezik, tehát nem életszerű.

TóthZé 2009.04.30. 17:58:52

@Ciri: Kedves Ciri! Ezt már a múltkor is szerettem volna felajánlani, akkor valahogy elsikkadt, de majd most.

Készséggel hajlandó vagyok elismerni ország-világ előtt, hogy ez a probléma nem létezik, csak az én túlbuzgó agyszüleményem, de ennek van egy feltétele.

Neked, saját zsebből kéne kártalanítani _mindenkit_, aki hasonló esetben pénzt veszített az elmúlt egy évben vagy pénzt fog bukni az elkövetkező kettőben.

Azaz befizetett vagy majd befizet egy új vagy használt autóra, a dealer csődbemegy, ő meg futhat a pénze után.

Őket hozzád küldjük, Te pedig fizetsz. Mivel a probléma nem is létezik, ez egyáltalán nem egy nagy vállalás, igaz?

Ciri 2009.04.30. 19:27:02

Kedves TéZé !

Megpróbálok kulturáltan fogalmazni, bár a múltkori szösszeneted kiverte a biztosítékot nálam is és rengeteg olyan kollégámnál is (márkától függetlenül) akik ebből élünk és tisztességgel, becsülettel dolgozunk a családunkért, mint az állat, mert tudod nem mindenki büdös nepper aki autót árul.

Próbáltam akkor is elég sok kommentet címezni neked a marhaságaidról, meg a rémálmaidról, azonban nem méltattál egy kibaszott válaszra sem.
„Ezt már a múltkor is szerettem volna felajánlani, akkor valahogy elsikkadt, de majd most.”
Na látod, ezt a nem most kellene puffogtatnod.

Tudod Zoli, mostanában lövöldözik le a cigányokat. Képzeld el, eddig is volt rá példa és ezután is lesz, attól függetlenül, hogy a televízió tíz percet vagy egyet szán a hírre.

Most úgy érzed, hogy nagyon okos lettél, mert a nagy megmondóember („Csiki Bege Úr”) elárulta a tutit, de ettől még marha kevés leszel a témához és nem is látsz bele. Finoman szólva vicces, hogy az a cégtulajdonos beszél a jóságról, amely a válság „kezdetétől” számított 3-4 hónapon belül majdnem lehúzta a rolót és csődvédelmet kér.
Ilyen kereskedő soha nem is volt és nem is lesz etalon a szakmában, tehát a véleménye is finoman szólva mellékes. Az , hogy reklámot csináltok neki, szépen bújtatva a sorok között, (mert ugye nála tutira be van biztosítva az ügyfél :D) már csak hab a tortán.
Megsúgom csendben, hogy már más felállásban el sem adhat autót, mert a bankjai meg sem engednék. Ezt tudtad? Gondolom nem…

A múltkori kommentek között volt talán egy emberke, aki hallott valamilyen Suzuki kereskedésről, ahol bazdmegoltak a pénzért/kocsiért.
Én személy szerint például egyetlen (!) esetről sem tudok, pedig benne dolgozok, bár ez nem jelenti azt, hogy ez nem létezik.

„Sok olyan − többnyire névtelen − hozzászólást olvashattunk a cikk kapcsán, hogy ez a probléma nem is létezik,”
Egy néhány importőr képviselője elég egyértelműen nyilatkozott a témával kapcsolatban, és nem névtelenül.
„Addig nincs is semmi gond, amíg az ügyfél és a kiskereskedelmi finanszírozó pénze − a kocsi vételára − valóban és hiánytalanul el is jut a készletfinanszírozóhoz.”

Ha belelátnál vagy gondolkodnál, rájönnél, hogy a kereskedések és importőrök január óta kőkemény készletleépítésbe kezdtek, a kereskedések döntő többsége NEM is tart raktári autót, természetesen az importőrök sem kötelezik a már korábban szerződésbe foglalt darabszám tartására őket. Jó lenne már leakadni erről a „készletfinanszírozás” szóról, de úgy látom, hogy amikor két hete megismerted, nem tudtok elszakadni egymástól.

„Egészen extrém esetben az is elképzelhető, hogy az adott autón két hitel van, azaz két követelés kapcsolódik hozzá − nem sikerült zárni a készletfinanszírozást, de már rajta a kiskereskedelmi hitel”

Hallottál már az Átadás-átvételi jegyzőkönyvről és az okmányirodás nyilatkozatról? Ameddig ezt nem mutatod fel a banknak, nem utalja a pénzt.
Még van benne sok marhaság, de már unom…

Ciri 2009.04.30. 19:29:42

Ja és vagy a Mozilla nem jó ide vagy nemtom, de a sorok végei nem látszanak.

Ciri 2009.04.30. 19:44:19

@TóthZé:
"Készséggel hajlandó vagyok elismerni ország-világ előtt, hogy ez a probléma nem létezik, csak az én túlbuzgó agyszüleményem,"

Tudod ilyet senki nem állított, csupán azt mondtam, hogy GYAKORLATILAG nincs is rá példa, hiszen az importőrök sem hoztak rá EGYETLEN intézkedést sem, még csak a televízióban sem hallani ilyesmiről, ahol a bolhából is elefántot csinálnak.

Ezzel szemben te ezzel a címmel nyitottál a TC-n:

"Ne vegyél új autót, veszélyes!"

Csak én érzek csúsztatást a mondandódban?
Ha már szenzációhajhász ökörségekkel tömöd az amúgy is bizonytalan emberek fejét, legalább nézz utána a dolgoknak, és próbáld meg tisztességgel tenni, attól függetlenül, hogy újságíró vagy.

TóthZé 2009.04.30. 19:55:54

@Ciri: Sehol, egyet árva szóval sem állítottam, hogy mindenki büdös nepper, aki autókat árul.

Gyűlölöm a cigányos hasonlatodat, de legyen: ha korábban évente egy bármilyen kisebbséghez tartozót embert lőttek le - amivel egyébként szintén foglalkozott a sajtó, most meg elkezdődött egy hajtóvadászat, akkor azért talán érthető, hogy utóbbi nagyobb nyilvánosságot kap. És ha lehet, ne ilyen hasonlatokat használjunk.

Sehol nem állítottam, hogy Csiki-Bege tudja a tutit, vagy etalon a szakmában.

Én meg személy szerint tudok ilyen esetekről.

Az importőrök - már akik válaszoltak - mind azt állították, hogy tudnak a témáról, valós veszélynek tekintik, és a volt, aki azt mondta, hogy igyekszik mindent elkövetni, hogy ez a saját hálózatában ne fordulhasson elő, akadt, aki meg azt mondta, hogy a kereskedés önálló gazdálkodó szervezet... De azért figyelik őket.

Tisztában vagyok a készletleépítésekkel, viszont vannak olyan kereskedések, amelyek ennek ellenére a (készlet)finanszírozó bankon keresztül fizetik ki az importőrnek az autók vételárát. Ha jól tudom.

TóthZé 2009.04.30. 20:06:14

@Ciri: az, hogy gyakorlatilag nincs rá példa, nem igaz. Mint ahogy az sem, hogy az importőrök nem tettek intézkedéseket.

Te tudod _garantálni_, hogy nem veszélyes? Miért nem inkább azt írod le, hogy hogyan?

Miért van az az érzésem, Neked vannak előítéleteid az én szakmámmal?

És most minden irónia nélkül: nagyon szívesen készítenék veled egy ilyen arcos-neves-beosztásos-fotós interjút, ahol mint a szakma etalonja, megmondod a tutit. Szerintem sokakat érdekelne.

Ciri 2009.04.30. 20:10:09

@TóthZé:

Ugye, hogy másképp is tudsz te fogalmazni? :D

"viszont vannak olyan kereskedések, amelyek ennek ellenére a (készlet)finanszírozó bankon keresztül fizetik ki az importőrnek az autók vételárát. Ha jól tudom."

Persze, jól tudod, viszont gyakorlatilag a készletfinanszírozó bank és az ügyfél számára pénzt "adó" bank,a kereskedések döntő részénél ugyan az. Mert például a bekötött hitelek mennyisége alapján egyedi megállapodások születnek a készletfinanszírozásra is.

Ilyenkor a legegyszerűbb és leggyorsabb az átadás, mert valós pénzmozgásra nem is kell várnia a kereskedésnek/ügyfélnek, hanem egyszerű kompenzációval megoldódik és a járműkísérő is "azonnal" elhozható, szinte az ügyfél hitelének jóváhagyásakor a bankból.

TóthZé 2009.04.30. 20:16:07

@Ciri: Mi ez, valami rendrakási misszió? Elég sokféleképpen tudok fogalmazni, tudod ez ennek a szemét, korrupt szakmának a velejárója.

A "legtöbb esetben", a "gyakorlatilag" és a "kereskedések döntő részénél" sajnos nem elég jó megoldás. Mert mi van, ha mégsem.

Ciri 2009.04.30. 20:20:10

@TóthZé:

"És most minden irónia nélkül: nagyon szívesen készítenék veled egy ilyen arcos-neves-beosztásos-fotós interjút, ahol mint a szakma etalonja, megmondod a tutit. Szerintem sokakat érdekelne."

Ne nagyképűsködj és ne flegmázz, mert azzal nem leszünk előrébb, ha kérhetlek. Sem a szakma etalonjának, sem tutit mondónak nem tartom magam természetesen, de az érveidet meg végképp nem.

"Miért van az az érzésem, Neked vannak előítéleteid az én szakmámmal?"

Elárulnád azt, hogy a Csikós vagy Ommm irásai után miért nincs akkora előítéletem a szakmáddal?

"Te tudod _garantálni_, hogy nem veszélyes? Miért nem inkább azt írod le, hogy hogyan?"

Természetesen nem, viszont nem én voltam az aki a mindennapos magyar valóságként és mindennapos problémaként közölte le egy olvasott internetes oldalon.

Bízom benne, hogy érzed a különbséget a kettő között.

"Mint ahogy az sem, hogy az importőrök nem tettek intézkedéseket."

Az én importőröm egészen biztosan nem tett vagy szigorított meg semmit ezzel a témával kapcsolatban. A készletproblémákban segít bárkinek, ahogy azt eddig is tette mind.

Hrzrasn (törölt) 2009.04.30. 20:20:50

@Ciri: A Firefox-oddal semmi baj, sokkal inkább a fakezû amatôrrel, aki a blog template-jét csinálta.

Ciri 2009.04.30. 20:24:03

@Ciri:
Valamint ha kérhetlek, mondj konkrét példát, ahol az új autóba fizetett foglaló és az autó is elveszett, mondjuk a cég csődje miatt.
Tényleg csak azért kérem, hogy tudjam milyen márkáról és kereskedésről van szó.

Hrzrasn (törölt) 2009.04.30. 20:30:38

@TóthZé: "az, hogy gyakorlatilag nincs rá példa, nem igaz."

Akkor lássunk néhány példát.

TóthZé 2009.04.30. 20:37:18

@Ciri: "Ne nagyképűsködj és ne flegmázz, mert azzal nem leszünk előrébb, ha kérhetlek. Sem a szakma etalonjának, sem tutit mondónak nem tartom magam természetesen, de az érveidet meg végképp nem."

Ok. Akkor simán csak mond el a _megoldást_. Amit lehet ajánlani az egyszerű, bizonytalan embernek, hogy ezt meg ezt, így meg így csinálja és akkor nem _lehet_ gond. Én meg írok belőle cikket. Kétoldalast.

Alkalom adtán kérdez meg a Csikóst vagy a Vályit, hogy miért nem írnak ilyen témákról.

"Természetesen nem, viszont nem én voltam az aki a mindennapos magyar valóságként és mindennapos problémaként közölte le egy olvasott internetes oldalon.

Bízom benne, hogy érzed a különbséget a kettő között."

Érzem, nagyon is érzem.

De azért, mert még nem kezdtek el tömegesen bedőlni a márkakereskedések, ez a lehetőség igenis fennáll, része a mai magyar valóságnak.

És nem én dolgozok abban a szakmában amelynek eddig egyetlen tagja sem tudott megnyugtató megoldást ajánlani.

"Az én importőröm egészen biztosan nem tett vagy szigorított meg semmit ezzel a témával kapcsolatban. A készletproblémákban segít bárkinek, ahogy azt eddig is tette mind."

Akkor vagy a Te importőröd a kivétel, vagy azok, akikkel én beszéltem.

De könyörgöm, ne a szavakon lovagoljunk, hanem _oldjuk meg_.

papa33 2009.04.30. 20:55:53

Na mégegyszer, szóval az olcsón vett autókat vissz, el adták nyugatra, most hozzák 300 feletti árfolyam miatt drágábban az új (gondolom ott kint túltárolt)autókat és erre kérnek támogatást, mikor maguk-vezetőjük szerint 400 ezer/év a kapacitás. Sajnáljam őket? Egyszer megtudni az autó árát amiből vagy engednek százezreket (és még így is marad), vagy nem -akkor mennyi marad? Ja persze a szervíz, 1-2*elviszi az ember aztán annyi mert trehány semmitérő és baromi drága...
Az Ász vezetőjének pedig lassan szabadulnia kellene...

Ciri 2009.04.30. 20:56:17

@TóthZé:

"De könyörgöm, ne a szavakon lovagoljunk, hanem _oldjuk meg_."

Sokadjára mondom, hogy nem tudom ki, hol, és hogyan került ilyen helyzetbe, ezért nem tudok a konkrét példára, konkrét választ adni.
Tényleg kérlek, hogy írj konkrét esetet!!

TóthZé 2009.04.30. 21:05:55

@Ciri: Ne visszafelé, előre oldjuk meg. Nem fogok olvasói levelekre, illetve bennfentes információkra támaszkodó csőd közeli helyzeteket névvel kiírni, ami egy (talán csak még működő) vállalkozásnak direkt anyagi kárt okozhat, ez talán érthető.

A megoldás nem azon múlik, hogy kiről van szó. Mindenkire ugyanazok a szabályok és törvények vonatkoznak, ebből induljunk ki. Te milyen biztosítékot tudsz ajánlani a hozzád betérő vevőjelöltnek?

Ciri 2009.04.30. 21:24:08

@TóthZé:
Tudod az emberek néha olyan kereskedést is csődközelinek látnak, ahol erről szó sincs.
Saját ügyfelem kérdeztem meg az üres udvarunkat látva (országos raktáron egyetlen szabad autó sincs, a gyári rendelések +2 hónappal hosszabbak,saját készletünket réges rég eladtuk, tehát ha megszakadok sem tudom feltölteni a szalont), hogy egészen biztosan csődben van a cég mert nincs autó..
Erre például mi a tökömet tudok mondani, azon kívül, hogy kiröhögöm kínomban?

Másik ügyfelemnek adminisztratív okokból egy nap(!) késéssel tudtam csak átadni a kocsiját, (akinek a hitelét vért izzadva rugdostam át a bírálaton, hogy ne szopjon be), ordítva elégedetlenkedett, hogy biztosan fizetésképtelen a cég -hála például neked érte- és azért nem tudom átadni.Erre te mit mondanál neki? Egy napért...

"Te milyen biztosítékot tudsz ajánlani a hozzád betérő vevőjelöltnek?"

Még SOHA nem találkoztam eddig olyan ügyféllel, aki bármilyen biztosítékot kért volna !!

-Semmiképpen nem kérünk el senkitől 400.000 forintnál többet, még 8-9 millás kocsi gyári rendelésénél sem.
-ha hiteles a vásárlás, az önerő maradék részét kizárólag akkor utaltatjuk/hozatjuk be a hitelét már beutalta felénk a bank.
-A használtautóját vagy annak árát kizárólag az átadás napján kell behoznia, bár ezt nem nagyon szeretjük mert az ügyfélnek is kockázat ha pl. összetöri
-A cég több, mint 15 éves és jóhírű, illetve stabil, valamint több lábon áll.
-előleg átvételekor azonnal előlegszámlát adunk, nem elismervényt

Ismétlem, soha nem volt ilyen problémánk.

vnweb 2009.04.30. 21:33:19

majd ha ingyen adják a kocsikat és csak az átírást kell fizetni akkor dobjatok egy mailt és megyek... :) thx :)

Ciri 2009.04.30. 21:35:58

@vnweb:
Ok, máris jöhetsz, de az átírási illeték 4 milla. :D

TóthZé 2009.04.30. 21:45:15

@Ciri: attól tartok, hogy az átlag vásárló számára általános megoldásnak ez kevés, amikor Gémosz főnökök jósolják, a kereskedők 4-40% -a a közeljövőben csődbe mehet.

Egyébként, csak kíváncsiságképpen: Nálatok mennyi idő telik attól számítva, hogy utalt a retail finanaszírozó, és az ügyfél bevitte a "maradék önerőt", addig, hogy átadjátok a kocsit?

TóthZé 2009.04.30. 21:48:33

@Ciri: "Még SOHA nem találkoztam eddig olyan ügyféllel, aki bármilyen biztosítékot kért volna !!"

Szerintem amióta értékesítő vagy, de megkockáztatom, amióta élsz ('75, ha jól tudom ;), ilyen válság még nem volt. És ez persze rám is vonatkozik, meg szinte az összes olvasónkra is. Szóval lehet, hogy fel kéne készülnünk a legrosszabbra. Legfeljebb kellemesen csalódunk.

Ciri 2009.04.30. 22:00:37

@TóthZé:
Ha készletfinanszírozott (csak a kedvedért írtam), akkor másnap, hacsak nem kell például vonóhorog miatt újravizsgáztatni, mert akkor attól függ, mikor kap vizsgaidőpontot.

Ha nem, akkor kábé 3-4 munkanap (pénz utalása az importőr felé, az megjelenik a számláján, elpostázza a járműkísérőt, okmányirodás ember viszi az anyagot)

"amikor Gémosz főnökök jósolják, a kereskedők 4-40% -a a közeljövőben csődbe mehet."

Már megint a jóslatok és a borúlátás. Mellesleg ezeknek a 99%-a Suzuki lesz, abban biztos lehetsz.

"attól tartok, hogy az átlag vásárló számára általános megoldásnak ez kevés,"
Ha Te vagy az átlag vásárló, akkor tényleg az. Már már valamilyen fóbiát vélek felfedezni nálad.

Tudom, hogy azt szeretnéd hallani, hogy létezik egy olyan megoldás, ahol egy svájci bankszámlára teszik be a pénzed, hat jogász egymástól függetlenül csak a te autóvásárlásodra koncentrál, és egy egész sereg kommandós vigyázza minden egyes ügyfél autóját az átadás napjáig (még az APEH se merjen hozzányúlni), de ezzel sajna nem szolgálhatok.
És azért nem, mert nincs igény/szükség.
Érted-e?

Ciri 2009.04.30. 22:09:35

"Szerintem amióta értékesítő vagy, de megkockáztatom, amióta élsz ('75, ha jól tudom ;), ilyen válság még nem volt. És ez persze rám is vonatkozik, meg szinte az összes olvasónkra is. Szóval lehet, hogy fel kéne készülnünk a legrosszabbra. Legfeljebb kellemesen csalódunk."

Teljesen egyetértek veled, most először.
Csak tudod, ha már szarság van, azt kell keresni hogy jutunk ki belőle, mert ugye a bizalmatlanság generálja még csak kurvára a válságot.
A pesszimista és a realista látásmód nem ugyanaz.

Amennyiben a próbléma "tényleg elterjedt" lesz/lenne, mindenki meg fogja tenni a kellő lépéseket.

Ciri 2009.04.30. 22:11:58

@Ciri:
"Amennyiben a próbléma "tényleg elterjedt" lesz/lenne, mindenki meg fogja tenni a kellő lépéseket."

De ameddig nem az, ne írjunk már ilyen cikkeket, ilyen címmel: "Ne vegyél új autót, veszélyes!"

The Good Boy 2009.04.30. 22:13:41

Off: helyrejött az oldal tördelése... Hurrá!
On!
Azt már az első cikknél sem értettem (annak ellenére, hogy csupán az esetleg utcára kerülő emberek miatt sajnálom az autóbizniszt), miért kell - az állitólag magyarhon legolvasottabb autós portáljának - fölösleges hisztériát kelteni?
Valóban létező veszély lehet az esetlegesen bedőlő kereskedések, de arra pont nem az a jó megoldás, hogy kéthetente riogatjuk azt a még megmaradt kevés újautót vásárolni szándékozó embert (hátha tényleg elfordul az új autótól, és inkább egy használt telepen vesz egy ott parkoló gépsárkányt-mondjuk, úgy meg legalább azok adnak el +1 autót).
Én meg speciel tudok olyan várost (okmányirodai infó!), hogy januárban egyetlen egy használtautós átirás nem volt!
Cirivel egyetértek én is abban, hogy itt ha valakik bedölnek, akkor azok első körben a magyar gyártású "japán" vasak forgalmazói lesznek, akik gyakorlatilag minden kisebb faluban nyitottak kereskedéseket.

TóthZé 2009.04.30. 22:17:12

@Ciri: Hosszú este lesz ez..

"Már megint a jóslatok és a borúlátás. Mellesleg ezeknek a 99%-a Suzuki lesz, abban biztos lehetsz."

Nem vagyok benne biztos. Szerintem nem kizárólag a márkán(kákon) múlik, hogy ki milyen pénzügyi helyzetben lesz az idén, lásd még, hogy ne kelljen messzire menni: Csiki-Bege.

Egyébként borúlátó ez esetben nem én voltam, bár tény, hogy én sem látom túl rózsásan sem a világgazdasági, sem pedig különösen a magyar gazdasági viszonyokat, de ez legyen az én bajom.

Egyszer voltam "átlag újautó vásárló", kp-ra, készleten lévő autóra, válság előtt. Nem ment olyan gyorsan, mint ahogy írod és ma tényleg nem mennék bele újra a dologba, és nem elsősorban azért, mert élvezem, hogy milyen frankó használtakat lehet mostanában venni. De Te nyugodtan hívhatsz paranoiásnak.

Nem kell nekem svájci gárda, bár nem rossz gondolat. Elég lenne a mai cikkben leírt biztosítás, vagy akár biztosítás nélkül egy nyilatkozat az importőr(ök) részéről, hogy ha ilyen előfordul, akkor a kocsit majd mi leszállítjuk, a többit meg rendezzük a kereskedővel. Ezzel átvennék a kockázatot, ami egyrészt egy nemes gesztus volna - nem több, hiszen ahogy Te is írtad, nincs _gyakorlati_ veszély -, másrészt rájuk hárulna, hogy belenézzenek, közelről ellenőrizzék a márkakereskedőik gazdasági működését. Ez azért nekik könnyebben kéne, hogy menjen, mint egy olyan béna és paranoiás vevőjelöltnek, mint mondjuk én. Ráadásul, ha csődbe megy xy márka kereskedője, az a márkára se vet túl jó fényt, különösen, ha az ügyfelek befürödnek a pénzükkel, autójukkal, hitelükkel. Nos?

TóthZé 2009.04.30. 22:19:00

@Ciri: Utoljára: MIK A KELLŐ LÉPÉSEK???

TóthZé 2009.04.30. 22:22:00

@Ciri: még valami a Suzuki témához. Meg bármelyik "rossz" kereskedőhöz. Erre könnyű legyinteni: had hulljon a férgese. Ok. DE. Az ő ügyfeleiket ért anyagi veszteséggel, azzal majd mi lesz? Melyik "ne riogassuk már a népet, mert ez csak még nagyobb gondokat okoz" szószóló vállalja, hogy kártalanítja őket???

Ciri 2009.04.30. 22:29:16

"Hosszú este lesz ez.."

Nem lesz, mert a picilányom épp most kiabált át a másik szobából, hogy húzzak be hozzá, mert velem szeretne aludni. :D
(Tényleg!)


"Ezzel átvennék a kockázatot, ami egyrészt egy nemes gesztus volna - nem több, hiszen ahogy Te is írtad, nincs _gyakorlati_ veszély -, másrészt rájuk hárulna, hogy belenézzenek, közelről ellenőrizzék a márkakereskedőik gazdasági működését."

Attól még, hogy különálló gazdasági szervezetekről van szó (hacsak nem az importőr saját szalonja), természetesen folyamatos ellenőrzés az van, még ha nem is a könyvelésben, függetlenül a válságtól.
A statisztikákból azét sokat szűrhet le az importőr is.

Ha egy márka meg akarja tartani a szalonjait (nem úgy, mint pl. a suzukinál, ahol már el van döntve, hogy hány szalonnak kell összesen jövőre maradnia), akkor azokhoz foggal körömmel fog ragaszkodni szerintem.

TóthZé 2009.04.30. 22:30:47

@The Good Boy: Te, elnézését a tegezésért. Szóval Te ugyanaz a kritikus vagy, aki fél év múlva, amikor már a sokszázadik pórul járt szegény embert mutatja be a Fókusz és a Totalcar, meg a többi autós újság is leközöl egy cikket a témáról, jelenségről, akkor a következő, építő jellegű kommenttel szólsz hozzá:

"Így utólag de okosak vagytok. Miért nem szóltatok előre?"

Mi találtunk egy szerintük súlyos veszélyekkel fenyegető problémát, erre próbáltuk felhívni a figyelmet és igyekszünk minden erőnkkel megtalálni az ellenszerét, megoldását. Hogy a lehető legkevesebben károsodjanak. Különösen az "átlag vásárlók" - akik egyébként az "átlag olvasóink" is.

Ciri 2009.04.30. 22:32:22

@TóthZé:
"Utoljára: MIK A KELLŐ LÉPÉSEK???"

Esküszöm te szopatsz!
Nincsen semmilyen "akcióterv" mert nincs mire.
Milyen nem létező lépést találjak már ki, hogy megnyugodj?
He? :D

waffen55 2009.04.30. 22:38:10

Talán betegek vagytok? Vita már van - elég meddő, de még anyázás em volt, hogy lehet ez? :DD

Vegyünk konkré példát a MEGELŐZÉSRE! Én vagyok Menő Manó és új autót akarok venni méghozzá 40% önrész 60% hitel, bepattanok a kereskedésbe sikerülnem felbosszantani a kereskedőnek hanem kiszolgálni sőt meg is tudunk egyezni egy megrendelésre - mit tudtok javasolni, hogy ne csak az önrészt ne bukjam el hanem még autóm is legyen, milyen valóban tuti iztosítékot kell kicsikarnom a kereskedőtől/importőrtőlbanktól?

TóthZé 2009.04.30. 22:40:23

@Ciri: Szerinted. Csak akkor miért nem ezt válaszolták nekem? És főleg: MIÉRT NEM RÁJUK HARAGSZOL? És ne gyere azzal, hogy a cikket én írtam, meg a címét én adtam. MIVEL nem kaptam megnyugtató válaszokat, EZÉRT ezt éreztem helyénvaló címnek.

Ellenőrzés az van, ezt többen hangsúlyozták is. Jótállás meg nincs. Pedig kéne, _szerintem_.

TóthZé 2009.04.30. 22:44:53

@Ciri: ne ez a fő baj, de most már tényleg abbahagyom, mert lelkiismeretfurdalásom lesz a kislányod miatt.

Szóval szerinted nincs mire, szerintem meg van.

Te a saját munkahelyedből, egy biztosan tök jól működő kereskedésből indulsz ki, én meg másból.. Ezt had ne részletezzem.. Én aggódok, Te nyugodt vagy. De szerintem mára aludjunk.

TóthZé 2009.04.30. 22:46:54

@waffen55: csalódott vagy, mi? :)

Bár tudnék válaszolni. Talán csak annyi, hogy menj Cirihez. És ezt most megint minden irónia nélkül. Aki háromnegyed 11-kor is védi a "mundér becsületét", az megérdemli.

Péter 2 2009.04.30. 22:54:26

@TóthZé: Triviális a válasz, igen, igazad van, a biztosítás. Teljesen lényegtelen, hogy Ciri tapasztalt-e ilyet az eddigi praxisában. Biztosítást nem utólag szokás kötni, hanem előre, amikor *még* nincsen baj. Nyilván megelőzi valamiféle reális kockázatelemzés: nem feltétlenül lenne érdemes szorgalmazni, hogy a hazai márkakereskedők biztosítsák be magukat meteorok becsapódása ellen. Ellenben egy gazdasági válság közepette, amelynek ráadásul éppen az autóipar az egyik legjellemzőbb elszenvedője, a várható csődökre való felkészülés messze belül esik azokon a kereteken, amelyre ennek a szakmának fel *kell* készülnie.

waffen55 2009.04.30. 22:58:19

@TóthZé: Nem vagyok cslódott akkor lennék az ha vki végre hasznos tényeket közölne márpedig pozitívan...

TóthZé 2009.04.30. 23:03:38

@waffen55: Nem véletlenül van a cikkben keretesként a biztosítós ügyvéd levele. És persze továbbra is azt gondolom, hogy az importőröknek nagyobb, deklaráltan vállalt szerepet kéne vállalniuk az ügyben.

waffen55 2009.04.30. 23:03:57

@TóthZé: Neked azt javasolnám, hogy a kereskedő és az importőr után ugyan keresd már meg a mindenható bankot illetve a biztosítót - nekik mi a válaszuk erre a kérdésre hisz a szorító keményebbik sarkában ők állnak, sőt nem lene hülyeség magát a mérkőzésvezetőt (apeh) is megkérdezni mik a lehatőségek pl. inkasszó esetén és hasonlók! Már csak azért is jó móka lenne mert végre a bankárokat is szidná valaki és jönnének ők is veszekedni (én is az vagyok de ingatlanos és rendkívül kedves a kollégákkal :P ).

waffen55 2009.04.30. 23:08:45

@TóthZé: A biztosítós ügyvéd jó dolgokat mondott, de jobb lenne ha hivatalos cég mondana hasonlót - aki garanciát is vállal az igazára!

Hrzrasn (törölt) 2009.04.30. 23:13:12

@TóthZé: "Nem fogok olvasói levelekre, illetve bennfentes információkra támaszkodó csőd közeli helyzeteket névvel kiírni"

Nem is a csôdközeli állapotokra kíváncsi senki, hanem az - állításod szerint létezô - olyan konkrét esetekre, ahol a delikvens elbukta a pénzét, és az autóját is. Amíg ezeket nem bírod prezentálni, azt kell higgyjem, hogy hazudsz.

Hrzrasn (törölt) 2009.04.30. 23:23:15

@The Good Boy: "Off: helyrejött az oldal tördelése... Hurrá!"

Tényleg. Mondjuk még lenne rajta mit gyurmázni, mert még mindig 101 hibát talál benne a HTML validator:
validator.w3.org/check?uri=http%3A%2F%2Fbelsoseg.blog.hu%2F2009%2F04%2F30%2Fmegis_vehetunk_uj_autot&charset=%28detect+automatically%29&doctype=Inline&group=0

TóthZé 2009.04.30. 23:23:57

@Hrzrasn: Azt hiszel, amit akarsz. De elég a gugliba a "márkakereskedés" és a "csőd" hívószavak beírnod.

Péter 2 2009.04.30. 23:37:03

@Hrzrasn: Az Indexnek, sajnos, egyetlen olyan weboldala nincs, se a hírportál, se a fórumok, se semmelyik, amelyik ne hemzsegne a technikai hibáktól...

TóthZé 2009.04.30. 23:52:52

@waffen55: Hiába mondja, ha senki nem köt vele szerződést.

Hrzrasn (törölt) 2009.04.30. 23:58:09

@TóthZé: Nem vagyunk az óvodában, rakjál már be egy rohadt linket.

Mammut8 2009.05.01. 07:26:52

Jobb híján ide írom:
totalcar.hu/tesztek/audir8v10/:

"vagy olyan tetű lassan vezetik fel az autókat, hogy ott legfeljebb önkezünkkel vethet véget életünknek."

gin74tonic 2009.05.01. 08:12:43

lemaradt az (X) - fizetett hirdetes a cikk vegebol :)

en ugy erzem ez volt a parja az elso csikibeges cikknek, amiben arrol volt szo hogy csodkozeli helyzetben van de megsincs es minden jo lesz vele nyugalom, aztan most irjatok mekkora penzugyi zseni ez az ember ( ami igaz is lehet )es minden oke vehetsz tole autot everybody happy

lehet rosszindulatu vagyok es a veletlen muve hogy mindig az emlitett kereskedot kerdezitek.

apropo csikos szabin van?

a kommentek vege safarival nem lathato, explorerrel mukodik ellenben.

w111 2009.05.01. 08:54:49

Már megint a sánta ördög fog jól járni!!

clubman 2009.05.01. 10:16:19

@w111: Meg a kopasz kutya! :-))))

The Good Boy 2009.05.01. 10:21:04

@TóthZé: "Te, elnézését a tegezésért. Szóval Te ugyanaz a kritikus vagy, aki fél év múlva, amikor már a sokszázadik pórul járt szegény embert mutatja be a Fókusz és a Totalcar, meg a többi autós újság is leközöl egy cikket a témáról, jelenségről, akkor a következő, építő jellegű kommenttel szólsz hozzá:"Így utólag de okosak vagytok. Miért nem szóltatok előre?"

"Te"!
1. Gratulálok a stílusért, valószinüleg ez már a szeretett autós oldalam negatív végpontja felé közelit.
2. Nagyon betalált Neked Ciri, hogy ennyire ki vagy akadva, és éjszakába nyúlóan magyarázkodsz.
3. Idézzél már be tőlem valahonnan, ahol azt irtam, hogy nem következhet be valamely kereskedés(ek) bedőlése (rámehetsz nyugodtan a radarra, aztán csak szorgalmasan keresgélj, de megkönnyitem a helyzetedet, mert én ilyet soha nem irtam:)
4. Az én számba ne adj mondatot, föleg úgy ne, hogy vagyok olyan értelmes egyenes ember, aki nem fog saját mondandónának ellentmondani pl. fél év múlva (szemben pl. a(z ex) kollégáiddal aki pl. képes volt fél éven keresztül isteniteni pl. a dákót, hogy a világ nyolcadik csodája, minden nagycsaládosnak ez kell, aztán miután visszaadta a gépet, rohant venni egy tízéves 3 autóból összemonyákolt göncöt mielött "Te" ismét betámadsz, nem szószerinti idézet volt a fenti).
5. Szerencsére vagyok olyan helyzetben, hogy nem vagyok rászorulva Fókusz, Aktív, Mahunikasó és társai nézésére, de néha azt érzem, hogy időnként a szeretett oldalam is közelit ehhez a szinthez, úgyhogy ha számodra a hiteles tájékoztatás forrása egy fókusz szintű alkotás, akkor kezdelek sajnálni (nekem a pártatlan magyar és külföldi gazdasági, pénzügyi sajtó az, de ha műsorról van szó, akkor esetleg egy Juszt féle tv ügyvédje, bár már régen volt időm arra, hogy nézzem)

És akkor mégegyszer leírom a véleményemet a témáról a gyengébbek kedvéért, meg azért, hogy "Te" majd fél év múlva is tudjál velem szemben hivatkozni a mondandómra:
Sajnálok minden olyan embert és családot, akik a válság miatt kerültek utcára, vagy a válság miatt szenvednek anyagi kárt (lényegtelen, melyik szektorban dolgoznak), de a szociális érzékenységemet nem igazán hatja meg az autókereskedők és gyártók nehéz helyzete, mivel ők és a bankszektor az elmúlt években óriási extraprofitra tettek szert a mesterségesen generált extraforgalom miatt. Biztos, hogy fognak bedölni kereskedések, már csak azért is, mert néhány márka a tényleges reális magyarországi kereslethez képest indokolatlanul nagy kereskedői hálózatot épitett fel (vagy hagyott kiépülni).
Előnye is lesz a válságnak, mert sokkal életképesebb modell lehet az, hogy kevesebb kereskedés, de több márkát fog árusitani (amit viszont csak a tőkeerős nagyok fognak tudni létrehozni)
És ami engem érint: vagyok annyira gyarló ember, hogy az egyéni szociális problémám jobban érdekel, mint a számomra idegen embereké (jó ez nem teljesen igaz, mert együttérzek az elesett, munkáját elvesztő emberekkel, és a lehetőségeimmmel mindenkinek próbálok a magam módján segiteni), de a válság engem is érint, igaz nem a mindennapi betevő elvesztése miatt, hanem olyan a már fentebb irt dolgokban, minthogy az autóm sokszáz ezerrel ér kevesebbet, mint pl. egy évvel ezelőtt ért egy hasonló korú (gyengébbek kedvéért: egy tavaly 3 éves, és egy most 3 éves árát összehasonlitva), ami miatt nekem is kitolódik az autócsere (ami úgye már a kereskedőnek sem jó, mert egy potenciális vevővel megint kevesebb lett). Az is az én saját szociális problémám, hogy a két hitellel terhelt (nem vagyok sikeres, mert nem használt kp. autóban ülök) autónk közül az egyik havi részlete, hónapok óta 40-50%-al több, mint volt az eredeti, a másiknál pedig negyedévente kifizetek pluszban egy hónapnyi összeget. (holott pl. a 4,4 milkás autó esetében a futamidő végére összesen 5 milka alatt lett volna a géperejű, azaz nagyon alacsony kamat és thm van rajta, és úgy gondoltam a vásárláskor, hogy félmillió forint plusz felár nem rossz konstrukció). Az meg az én szerencsém, hogy a válság hatásai nem döntötték be a családi kasszát, ezeket a plusz költségeket ki tudom köhögni, mégha nem is esik jól.

És mégegy Tisztelt TóthZé: Nekem az a legnagyobb bajom, hogy kéthetente riogatjátok azt a még megmaradt kevés újautót vásárolni szándékozó embert, holott egy konkrét tényeket tartalmazó cikk sokkal korrektebb lenne (lehetne hivatkozni a "Te" magad irt guglis keresés eredményével, persze csak azután, ha normális oknyomozó cikket irva, végig vannnak járva a konkrét cégek és hiteles valós tényfeltáró cikk születik és nem a szennylapok szinvonalát hozó szenzációhajhász irás.
Megintcsak az én személyes véleményem, hogy a tc nagyon csúszik lefelé és az ilyen "koncepció nélküli" reklámszagú cikkek csak tovább ártanak, miközben egyre kevesebb szinvonalas irás jelenik meg (Vályi úr feltünése pozitiv szinfolt volt, és talán megoldás a Csikós Zsolt, Karotta és a Winkler féle minőségi újságirás bövitésére)

TKornel · http://tkornel.blog.hu 2009.05.01. 10:47:37

Akkor én is írok egy kicsit!
Én is autókereskedő vagyok, a múltkori "Ne vegyél autót mert veszélyes" című cikk nálam is kiverte egy kicsit a biztosítékot! De szerintem már teljesen mindegy, hogy egyel több vagy kevesebb szenzációhajhász, félelemkeltő cikk jelenik meg a médiában.
Most a többiek megdobálnak, a cikk tartalmával, mondanivalójával részben egyet tudtam érteni! Miért? A szomszéd vw kereskedés az elrettentő példa, roló le és hoppon maradt ha jól tudom 5 - 6 ügyfél! Szerencsére az élelmesebbek időben kapcsoltak és legalább a befizetett előleg értékeben hoztak használt autót /több mint a semmi/ szerencséjük volt mert gyorsabbak voltak mint a bank!
Ha van biztos módszer szóljatok!!!
Sajnos tény, hogy sok importőr eldöntötte hány kereskedés marad a jövőben! /Suzuki, Peugeot, Citroen.../ Nem egy szívderítő számok de sajnos csak így lehet a többi kereskedés jövőjét szavatolni, többé nem fog megélni két azonos márkakereskedés 50km-en belül! Hiszen most is a kereskedések nagy hányada a szakadék szélén táncol, sőt ismertségi körben meglepően sok helyen a fizetések is elcsúsztak néhány hónapot, igen ott már nagyon - nagy a baj! Én még szerencsésnek tartom magam!
Részemről hirtelen ennyi!!

Zselé_j 2009.05.01. 13:30:12

Helló Ciri, Helló TóthZé!

Én magam is autókereskedő vagyok. Vidéki. Több márkás. Régóta.

A véleményem a következő:
Az alaphelyzet az, hogy a magyar kereskedői hálózatot (800 tul., 1100 értékesítési pont) olyan állapotában érte 2008 nyár végén – ősz elején a válság, amely következtében nagyon jelentősek lesznek a változások.

Kezdjük azzal a ténnyel, hogy ennek a hálózatnak a kapacitása bőven meghaladta a 300.000 db/év új gk. értékesítést. A legjobb időszakban is (2004-2005) csak 75%-ban volt ez a kapacitás kihasználva, 2008-ban 175.000 db-nál valamivel kevesebb új szgk. és kis tgk. talált gazdára.
Ugye itt már közelítünk az 50%-os kihasználtsághoz.
2009. első 4 hónapjának a visszaesése 2008 ugyanazen időszakához képest további 45-48%.
Azaz, a jelenlegi kihasználtság (az időközbeni, szerény mértékű értékesítési pont csökkenéssel is korrigálva) kb. 25-30%.

Ha ez a tény sem győz meg valakit arról, hogy a márkakereskedések jó része bizony tönkre fog menni, akkor az már beteges optimizmus. A 30-40%-os arány egyátalán nem túlzó.

Ciri drága. Ez van. Még olyanokkal is meg fog történni a baj, akikre nem is mersz gondolni!

Tehát ez a probléma igenis létezik. Elméletileg is, meg gyakorlatilag is. Egyébként az egy kicsit furcsa, hogy aki ebben a szakmában dolgozik, az ezt nem látja…

Mindezeken túlmenően is vannak problémák, melyek a szakmát érintik. A kereskedések üzletpolitikája nagy részben épült a hitelpiacra. Itt 75-80%-os a visszaesés. Ezidáig ebből a tevékenységből származott a kereskedők értékesítéshez kapcsolódó bevételi forrásának jó része. Ez most – tulajdonképpen – eltűnt. Mi ez, ha nem probléma?

Azt azért nem ajánlom senkinek, hogy ennek olyan nagyon örüljön, ugyanis ennek köszönhetően voltak annyira olcsók az autók.
Hogy is van ez? Hát úgy, hogy már az importőr úgy kalkulált az árképzésnél, hogy tulajdonképpen nem maradt a kereskedőnek árrése, de ezt ugyebár eddig kompenzálta a hitelek utáni jutalék.

Most, hogy nincs hitel jutalék, meg kell emelni a kisker árakat, hogy legalább arra a szintre jusson az autókon az árrés, amely elegendő a kereskedés költségeinek fedezetére.
Az ugye természetes, hogy, szépen felszerelt szalonok, széles spektrumot átfogó új gépkocsi készlet, jól felszerelt tesztautók, színes prospektusok, teljes körű ügyintézés, felkészült értékesítők állnak a vevők rendelkezésére. Ez ingyen van? Nincs. Ezt bizony az árrésből kell finanszírozni.

Mindeneken túl (a kereskedések jelenét-jövőjét érintő kérdésekben) még akár 10 oldalt is írhatnék.

Azt azért még hozzáteszem. TóthZé féle interpretálása a Csiki-Bege féle témának nem túl szerencsés, ráadásul abszolút nem is teljeskörű, néhol kifejezetten „amatőr”, de a lényeget láttatja.

És azt nem mondhatjuk, hogy ez a probléma nincs.

Ha meg van, akkor ne csodálkozzunk, ha a média foglalkozik vele…!

papa33 2009.05.01. 21:06:38

Csak azt tudnám, mikor fogy a vevő-potenciális vásárló, mert kevesebb a munkahely, a lóvé, stb, ÁFA emelés és FT árfolyam, kinek is fognak drágán eladni autót a jól felszerelt szalon szakképzett eladói?

Megint megemlíteném név és márka nélkül a környék legnagyobb kereskedését,(vidék és több is van neve alatt) nem túlzok, nem ismerek vevőt (sem új, sem használt autó), akit nem csesztek volna át:
Rozsdásodó autó állapota eltitkolva, bemutató autó km és évjárat eltérése (meghamisítva), aláírt hitelszerződés újra keletkezett (dátum, árfolyam és részletek miatt-talán okirathamisítás az aláírás meghamisítása), a szerződés előtti pillanatban derült ki a havi 19 az 26 mert a beszámítás nem kp..., nekem lekezelően:ilyet nem szoktunk bevenni, aztán hetek múlva telefonok..., és a legszebb: az említett (ja jól felszerelt modell...) márkával tesztút: a konzerválóanyagtól nem lehet kilátni, tank üres ne sokat...és ennek az autónak MEGVOLT A GAZDÁJA! Na itt nem veszünk autót... a szervizével KIVÉTEL NÉLKÜL ELÉGEDETLEN MINDENKI, volt régebben egy tanuló a szervízt egyedül végezte.Horror árak.

ommm 2009.05.01. 23:47:07


ommm 2009.05.01. 23:45:16
@Zselé_j: Nem szándékozlak példaként felhozni, de aki ebben a posztban kommentel, láthatja, még "szakmán belül" is mennyire másképpen ítélitek meg a helyzetet.
Zoli megkapirgált valamit, ami a látszólagos szilárd burok alatt azért bűzlik rendesen, ez itt a baj.

Meddő vita, majd az idő megmondja, kinek volt igaza, de azt kikötném, hogy Zolit hazugnak nevezni csupán azért, mert nem szolgáltat ki személyes információkat attól a több tucatnyi embertől, akik a szerkesztőségbe küldtek levelet azzal, hogy se autó, se pénz, egyszerűen hülyeség.

Mert vannak ilyenek, hiába szeretnénk azt a látszatot kelteni, hogy "Nincsen semmilyen "akcióterv" mert nincs mire."

Van itt egy létező és valós probléma, amire - sajnos - egyelőre csak szükségmagoldások léteznek. A bankok nem fognak lépni, a kereskedők kezén lassan egyre szorosabb lesz a kötél. A fogyasztó pedig rosszul jár, mese nincs.
De nem is állítja senki, hogy erről a kereskedő tehet.

TZ ma elutazott egy időre, várjátok meg, míg visszaérkezik, gondolom, érdemben válaszolni fog minden, normális hangvitelű levélre.
Kösz.

fgeza 2009.05.05. 07:59:26

Sziasztok! Na jó, akkor egy konkrét példa. Próbálj meg venni egy Mitsubishi Lancert a miskolci márka(!)kereskedőtől. Fizess neki foglalót, majd csodálkozz azon, hogy az importőr nem szállítja ki neki a lefoglalózott autót, mert annyi a tartozása!!! Megtörtént, a múlt héten. Ja, a foglaló? Azt ő bánatpénznek kezeli... Csak szeretné, mivel ilyenkor a kereskedő hibájából meghiúsult vásárlás esetén a KÉTSZERESÉT fizeti vissza a márkakereskedő. Aki nem hiszi, járjon utána. Véresen komoly. Na gyerünk fiúk, keressetek még példákat az országban, és azt is szellőztessétek meg hasonló stílusban!!! Nem azzal van a baj, amit írtok, hanem ahogy írtok. Oskola kéne még. Meg átrgyszerűség. Sztem

fgeza 2009.05.08. 06:54:58

Ez is lecsengett? Pedig első nap majdnem 600-an szavaztak. Hogy is van ez????
Szerintem ennyire nem érdekli a tömegeket...

Zselé_j 2009.05.10. 21:25:05

@ommm: TZ elbújt, vagy még külföldön van?
süti beállítások módosítása