Sanzonbizottságot a kipufogókhoz!

  2009. április 29. - Winkler Róbert Címkék: vélemény

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Így kínozzák az utángyártott lámpákat Tajvanon
2015-06-12 11:07:30

Az Eagle Eyes nem számít nagy gyárnak Tajvani viszonylatban, de még a sziget déli részén, Tajnan városában

Néhány megfigyelés az új fényezési trendekről
2015-05-26 17:52:20

A China Airlines Tajvanból Frankfurtba késett másfél órát, így buktam a budapesti csatlakozást. Az ölembe

Cuki cicák a gumigyári klotyóban
2015-05-22 17:46:25

Ránk szakadt a monszun, amit Tajvanon nagyon vártak, mert a száraz évszak nem csak száraz volt, de hosszú is.

Felkúrták az agyam Tajvanon
2015-05-21 15:52:45

Konfuciánus szentély a Vacron-központ kerítésénél Ma a sokadik dashcam-céget látogattam meg a Taitra

 

Az én VMaxom hangja speciel a világörökség része, ezen ne is nyissunk vitát. A koppány-kipufogós Zsiguli hungaricum.

 Vélemények az azonos című írásunkról.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr201092822

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

fagzal 2009.04.29. 04:08:35

Őőőő...

Miről szól ez az írás??

lujo22 2009.04.29. 05:43:57

arról, h a szerző szerelmes a kocsijának a kipufogójának a hangjába, és nem szeretné, ha a -szerinte büdös, bunkó rendőrök-, emiatt cseszegetnék őt.
Csak én meg utálom, ha az ablakom előtt parkoló barom felébreszt, aki hajnalban megy dolgozni nagy zajjal pöfő kocsijával.

lujo22 2009.04.29. 05:52:52

amúgy suszter maradjon a kaptafánál, és a szerző autókról írjon, ne politikáról. Azt hagyja másnak, pl. Tóta W. Árpádnak, neki szellemesebben megy

cuebler 2009.04.29. 05:55:50

akibe/amibe szerelmes az ember fia, azt előbb-utóbb megpróbálja felhúzni a fa..ára. namármost az autófília, egyszerűen eltévedt a cikkíró. winkler fiam, egyes, ülj le szépen...

mellesleg. lehet, hogy a büdös nagyfaluban nem érzitek, de nálunk (vidéki kisváros kétszámjegyű főúton) tényleg jobban figyelnek az autósok a sebességhatárokra és a gyalogosokra is az utóbbi időben. ha pénzbeszedésnek indult is, de bejött. egyébként én is csengettem harmincat a nagy kasszába, eszembe sem jutott vitatkozni. röhögtem ezerrel, hogy egyetlen egyszer robogok haza este hétkor egész napos terepmunka után, és pont akkor... a kipuffot pedig pont előző este 11-kor szidtam, mivel két suhanc a házunk alatt próbálgatta a hangját. mire kiértem a testápolóval, sajna leléptek...

ChPh 2009.04.29. 06:10:55

áh, látom az előttem szólók nem értették meg a cikket, olvassátok el újra.
Senki sem mondta azt, hogy miért trafiznak, meg hogy hangos kipuffot mindenkinek. A lényeg: NE ÉSZ NÉLKÜL és lehetőség szerint a tényleg életveszélyes elemeket büntessük.

félreértés ne legyen, se hangos kipufogóm, se gyorshajtó nem vagyok (még 30K-m sincs feleslegbe), igyekszem figyelemmel közlekedni.

csarlee 2009.04.29. 06:17:25

Na, végre egy jó írás a Winklertől!
Nem baj a politizálás mert nem öncélúan teszi, és igaza van. Pontosan így van, ahogy leírja, sokkal egyszerűbb az autópályán relatíve gyorshajtókat bemérni a felüljáróba épített trafival mint a telefonálós-nem-indexelős-kurvára-sietek-bazzeg taplókat kiszűrni.

ekkerjoz 2009.04.29. 06:34:30

Két percen belül itt lesznek a motorosok azzal, hogy a hangos cső igenis életmentő, meg a belvárosi kipufogó antagonisták, akik szerint minden motorost a zajoló csövére kéne húzni.
És onnantól tényleg felborul a Rend.

kranführer 2009.04.29. 06:39:31

@lujo22: Akkor nem érted. Kondorosi elvtárs nagyon meg volt elégedve magával, büszke a nagy semmire.

BraGo 2009.04.29. 06:49:36

Nekem speciell nagyon teszett ez a politikával finoman (talán néhány embernek túl finoman) átszőtt kis eszmefuttatás, és nagyon egyetétéret vele.

Stock 2009.04.29. 07:27:57

önök egy megbomlott elme tudtahasadásos ámokfutását olvashatták...

Robi, hidd el azok az eszmefuttatások, amik nem többek a fejedben cikázó (külső impulzusok hatására) állandóan változó gondolatoknál.. átkötés, és megfelelő megfogalmazás nélkül semmi értelmük!!!!

egyszer próbáld ki, hogy visszaolvasod, amit leírtál.., mert így...... pfff!

amúgy miröl is szól ez a cikk??
mert úgy látom, hogy egy kicsit mindenről, de lényegében semmiről... de legalább mindenki belelátja a saját igazát!

békaapu 2009.04.29. 07:32:24

Winkler úr, részemről ötös.
Van irónia, nincs bántó él...van mondanivaló, nincs fölös magyarázkodás,hogy azt én úgy gondoltam...

Én örültem ennek a cikknek, egyetértettem vele, ami meg másképp is létezik, arról úgyis olvasok a kommentekben. Leeeeesz belőlük...

Alhazred 2009.04.29. 07:33:39

milyen morcos írás már, szokatlan

BeeTm · http://beeproject.atw.hu 2009.04.29. 07:41:49

Winklert a pártba!
Ja,és Budapestet decentralizálni,elköltöztetni vidékre!

olajbúvár (törölt) 2009.04.29. 07:42:47

A Winkler "monnyon le" !!!
Ilyen szar cikket utoljára a Csikós írt pár hete. Ha a föszerkesztőből ez képes kijönni, mit várjunk a beosztottaktól? EZÉRT kár volt koptatni a billentyőket. Vagy a fizetés havi leütésszámhoz van kötve?
Kérem a szerzőket/szerkesztőket kíméljenek meg bennünket önnön hülyeségeiktől...

tomgi 2009.04.29. 07:44:21

szerintem picit javult a morál, többen beengednek, de nagyon lassan megy a fejlődés.
okosaink segíthetnék ezt tájékoztató táblával, pl. zipzár elv besoroláskor, stb.
a rendőrséget nem lehet eleget cikizni, elájulnak maguktól, meg az akcióiktól.
nálunk nem intézkednek amikor szükséges, hanem akcióznak amikor ők jónak látják, lehetőleg napsütésben, békés autósoknál ellenőrzik a mentődoboz szavatosságát. elkeserítő, hogy nem lehet ezen változtatni.

Riasom 2009.04.29. 08:07:21

Szerintem ez egy nagyon jó írás, még ha kissé túloz is pár dologban!
Akik nem értenék, itt nem arról van szó, hogy WR annyira imádja a recsegő kipufogók hangját, hanem arról, hogy a fasz kivan a látszatintézkedésektől és a hangzatos lózungoktól, miközben a valódi gondok legjobb esetben is csak 'maguktól' oldódnak meg valahogy, ha egyáltalán, és nem a hivatalból Audit vezetők ténykedései nyomán.

Amúgy a közlekedési morál szerintem sem annyira tragikus, normálisan viszonyulva a többiekhez általában velem sem bunkóznak. (Igaz, Pesten belül keveset autózok.) Az autópályákon viszont teljesen egyértelműen lelassult a forgalom az utóbbi egy-két évben, ha stabilan óra szerinti 140-150 körül megyek, már ritkaságszámba megy, hogy bárki is megelőzzön, pár éve még nem ez volt a helyzet. De lehet, hogy ebben a benzináraknak ugyanakkora hatása volt, mint az ojjektív felelősségnek.

fogash 2009.04.29. 08:08:02

@lujo22:"amúgy suszter maradjon a kaptafánál, és a szerző autókról írjon"

Ha néha beszédülnél egy könyvesboltba, vagy csak nézelődnél a neten, tudnád, hogy a Winkler mindent ír, és az autós írás csak egy kis szelete a munkásságának.

Amúgy sztem jó a cikk, egyetértek vele. Tuti, h megint vmi f@szság készül, aminek az "ártatlanok" isszák meg a levét, miközben a sok 12 éves hüjegyerek az apjától kapott félmilliós robogót bőgeti a belvárosban. Na AZOKAT kellene sörétessel mellbevenni, mert a szar hangos kipufogójuktól semmivel se lesznek gyorsabbak, ráadásul a béna hajtáslánc miatt csak alapjárat és 6000rpm van bennük, nem pedig a sebesség növekedésével emelkedő motorhang.

Érdekes 2009.04.29. 08:08:28

@olajbúvár: Nyílván nem kötelező el olvasni, ha építőjellegűt meg nem tudsz hozzászolni, akkor minek beböfögni?Így könnyebben megy a reggeli *zarás majd?

qmatch 2009.04.29. 08:14:06

Nem tudom, mi volt az IGAZI célja a cikknek, de ami nekem átjött végül belőle, az hű lenyomata kis világunknak: kicsit zavaros, kicsit vezérlevek nélküli, kicsit öncélúan moralizáló... stb...DE MINDENKÉPPEN VALÓSÁGOS. Na már most: az evidenciák szajkózása vagy összekovácsolja a nemzettestet, mert mindenki egy emberként bólintva fejeli le a billentyűzetet...vagy éppenséggel kurvára unalmas - hogy ezt a szart kelljen olvasnom még itt is, nem elég nekem nap mint nap...

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2009.04.29. 08:15:12

Az Új Rend pont arra volt elég, hogy egy valag autón ne legyen első rendszám, meg a gyorsasági motorosok nem 35, hanem 60%-a hajtja meg kifliben a rendszámot. Cserébe a lesből traffizó rendőr büszkén lőhet magának 61-el ámokfutó Skoda 120L-t, meg vadászhatnak mentőládákra.

A rendpárti prolizsötem-maszlag is csak addig tart, míg jól meg nem basszák a rendpárti állampolgárt, utána nem őszinte az ő mosolyuk se.

Grifter 2009.04.29. 08:16:24

...ez legalább vicces ^^

bonifac · http://vezetek.blog.hu 2009.04.29. 08:20:34

Mindig kitalálnak valami újat, amit aztán természetesen nem tartatnak be, ugyanúgy, mint a korábbi, meglévő szabályokat.

Akkor meg minek?

Első lépésnek logikusabb volna a meglévő szabályokat betartatni.


"Rendőri jelenlét

Na a címben szereplő az, ami szart sem ér önmagában. Nagyon jól tudjuk, hogy a rendőrök - tisztelet a kivételnek - csak feszítenek a kocsiban, és tesznek a nyilvánvaló szabálytalanságokra. Sőt, ők telefonálnak kézből, be nem kötnék az övet, gyorshajtanak, és tudnak intézkedni a leglehetetlenebb, sőt életveszélyes helyeken, akár autópálya leállósávján is.

Megy a duma arról, hogy kevés a rendőr, több kell, mert a rendőri jelenlét kell az utakra. Minek? Miért legyen kétezer rendőr kint, ha az a kétezer ugyanúgy nem csinál semmit, mint az az ezer, aki most kint van?

Először el kéne kezdeni azt a jelenlétet tettekre váltani. Megbüntetni a tilosban parkolókat, a piroson áthajtókat, a száguldozókat, a szabálytalan xenonosokat, csak hogy a könnyű apróságokkal kezdjem.

Pont most voltam szemtanúja az abszolút rendőri közönynek. Állok a zebránál, nekem piros, keresztben kétsávos út, a külsőben eltép előttem egy Toyota Avensis, ránézésre olyan nyolcvannal legalább, majd bevág a belsőben haladók elé (a két sáv összeolvad). Ami városon belül azért szép. Aztán kicsivel mögötte a belsőben meg jön egy rendőrségi Octavia - ezek szerint a Toyota mellette tépett el - kb. szabályosan, az utasülésen egy civil csajjal, a sofőr biztos furikázta a csaját (na jó, lehet hogy a kolléganőjét vitte haza munka után, és hát mi mással lehet bevágódni).

Természetesen a rendőr le sem szarta a száguldó Toyotát, pedig még azonosítani sem lett volna nehéz, mivel egy új Avensis volt, amiből valószínűleg igen kevés szaladgál még.

Nem jelenlét kell, az kevés, hanem hogy leegyszerűsítsem: DOLGOZNI KÉNE! Aztán majd az is kiderül, hogy kevesen vannak-e a munkára."

szemmellato 2009.04.29. 08:37:02

Kondorosinak meg a vonat csináljon rövidnadrágot...

Érdekes 2009.04.29. 08:57:28

@bonifac: "Először el kéne kezdeni azt a jelenlétet tettekre váltani. Megbüntetni a tilosban parkolókat, a piroson áthajtókat, a száguldozókat, a szabálytalan xenonosokat, csak hogy a könnyű apróságokkal kezdjem."

Hát, ezek több mint tömény baromságok 1: Megszámoltad már, hány rendőr lámpa van?
2:Hány parkoló... 3:Hány száguldozó autó? 4: Mikor szabálytalan egy xenon, amikor sima halogének is rengeteg van balfaszul beállítva, és sok "utolagos" xenon van normálisan.

Ezekhez az apróságokhoz egy többszázezres rendőr flotta is kevés lenne, h figyelje.Ha meg csak azok figyeljék akik épp az úton vannak?Akkor most mire figyeljenek első sorban?Ha mondjuk meglátnak egy piroson áthaladót egyszerre, egy rosszúl beállított hallogénest meg közbe a visszapillbe, majd egy telefonálót és egy be nem kötött biztonsági övest?.. :D :D :D


Már nem 1x mondtam, h nem ilyen hülyeségekkel kellene törődni, hanem a probléma egyik gyökerénél, a tanításnál....Nem mindenkinek jogsit adni és kész

Aldo Moro 2009.04.29. 09:11:24

A kolesz, ahol dolgozom szemben van a sulival. Mellettünk a rendőrség. A fakabátoknak szokásuk, hogy a kolesz előtti parkolóban álldogálnak. Múltkor este 10-kor megszólalt a suli riasztója. A kolesz előtt parkoló rendőrnek álcázott képződmények, abban a pillanatban be az autóba és úgy húztak onnan, mint a vadludak. Nehogy már dolgozni is kelljen.

tompikee 2009.04.29. 09:14:27

Régebben autós-motoros tesztekről, hírekről lehetett a totalcaron olvasni. Most meg kiégett kábelkötegekről, és kitörött autólámpákról. Erről a semmitmondó cikkről már nem is beszélve. Kérdem én: szükségünk van erre? Vagy megint kapunk valamit amit fogadjunk el, hogy ez így jó nekünk. És ezek az emberek ezért kapják a fizetésüket.....

Orionton 2009.04.29. 09:15:24

Nekem tetszett az írás.Sajnos bármely szakterületet nézzük, kikerülhetelen a politika említése.A felületes látszatintézkedések és törvénymódosítgatások mind, csak rontják az emberek közérzetét.A Rendőrség "hatékonyságát" volt alkalmam megtapasztalni.Az autómat ellopták 2003-ban.Szánalmas volt a hozzáállásuk. Persze nem csináltak semmit.

Aldo Moro 2009.04.29. 09:15:33

Láthatóan nem mindenkinek jött le, miről szól a cikk. De így szép az élet, nem lehetünk egyformák.

békaapu 2009.04.29. 09:39:29

@scheerti: Na, te legalább nem bunkósbottal csapkodsz magad elé - köré...

Ezen legalább gondolkodtam kissé, miközben olvastam.

Vajda Gábor (Gabor_V) · http://www.linkedin.com/in/gaborvajda1984 2009.04.29. 09:52:51

Azt hiszem Winkler Róbert lett a TC legellentmondásosabb személyisége.

Most összezavarok mindenkit: "elment a cikk". :)

Amúgy odavagyok a V8, a turbós V6-ért (meg egyébként bátmilyen turbós hangért).
Érdekes módon, egy jó kipufogórendszerrel ellátott sor4 dízel kicsit V6-V8-ra enyhén hajazó hangokat képes kiadni magából.

Gico 2009.04.29. 09:55:50

@tompikee: Autós motoros teszteket most is olvashatsz...csak vannak itt ilyenek is. Szerintem ettől lesz egyedi a totalcar. A többi online semmitmondó kommersz autóslap helyett élmény ezt olvasni. Életszerű. Szerintem.

Detox 2009.04.29. 10:14:41

Ez a legnagyobb gond!?? Sajnos ma már kezdi felütni a fejét a legtöbb helyen egy olyan betegség, hogy ha az emebereknek egy nagyon szűk csoportja (max 0,5 %) felbőg valami miatt, akkor az "okosok" azt hiszik tenni is kell ellene. Elhiszem, hogy van akit a hangos motor/autó zaj idegesít. Azt is elhiszem, hogy vannak akik gusztustalam hangorkánt zúdítanak az emberek füleire azzal, hogy nyitott, kibelezett vagy esetleg kipufogó nélküli járművekkel járnak. De! Mind a két tábor elég kicsi. Miért kell azokat az embereket is baszogatni, akiknek mondjuk a gyárinál hangosabb a motorjuk, de nem bántó (az hogy szép e vagy sem, az már egyéni vélemény, szerintem ezt nem szabad idekeverni)? De ez nem csak a kipufogó zajszintjére érvényes, hanem máshol is.
A másik. Biztos vagyok benne, hogy a zéró toleranciának, az objektív felelősségnek, és a többi ilyen jellegű változtatásnak többnyire pozitív hatásai vannak. Engem az egészben csak az bosszant, hogy az osztrák rendszámos busz 150!!!-nel simán elment az autópályán a rendőr mellett, aki még a kezével sem fenyegette meg, nem hogy utána ment volna. Az, hogy az M0-son a román, osztrák, német és még sok más külföldi rendszámos autó végig megy 110-zel, úgy, hogy annak semmi (látszólagos) következménye nincs. De nekem 55-nél már kiküldik a csekket, ha lakotterületen belül lefényképeznek (szerencsére ilyenben nekem még nem volt részem, másnak viszont igen). Félreértés nem essen, ne nekem lehessen szabálytalankodnom, hanem a külföldinek sem. És igen is, ott a helyszínen állítsák meg és büntessék meg. Nem nagy dolog lenne egy euroban írt lista készítése, ha nem tudja lecsengetni, akkor addig ne menjen tovább, szerezzen pénzt ahogy akar. Így talán nekim még annyira sem állna érdekében szabálytalankodni, hiszen idő kieses is lenne számára. Szerintem ez a trafizás, amit manapság csinálnak elég gusztustalan. De ehhez a trafizáshoz miért kell 4 rendőr? Simán elég 1, a maradék három pedig hajtsa fel azokat az embereket akik feltörnek, ellopnak, kárt tesznek azoknak (is) az autójában, akik sok apróság miatt pattogan.

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2009.04.29. 10:18:38

@békaapu:

Az a baj, hogy sok olyan embert ismerek, akik kaján vigyorral az arcukon örvendeztek az Új Rend nevű tervezetnek, mikor az első hírek arról szóltak, hogy milyen büntetési tételek lesznek.

Abban reménykedtek ugyanis, hogy a Q7-est hajtó kopaszerős majd jól összefossa magát a három kilós bírságtól, aztán majd nem fogja őket lelökni az útról. Ha Dehogynem. Csak teszi mindezt egy olyan ország/sziget rendszáma alatt, amiről még a földrajztanárok se nagyon hallottak.

A csendszerető és minden tekintetben rendpárti Suzukis-Skodás-Matizos stb. pedig egy hirtelen elé ugró piros lámpa miatt kapja meg a 100 000 rugós csekket. Onnantól meg ugye kurva rendőrség, és a szemét pénzbeszedő banda című lemez, sokadszorra.

A statisztika jó, hiszen Suzukis-Skodás-Matizos fizeti a büntetést, legközelebb majd nem lesz szabálytalan, mert lehet, hogy nem lesz mivel. A tévébe be lehet mondani, hogy 90 000 gyorshajtót büntettek meg, és mennyivel biztonságosabb a közlekedés, mióta Kondorosi "Terminátor" Ferenc akciózik. Baltaarcú apu meg a nagyszobában böfög egy pörköltszagút, fingik egy erőset, és vigyorog, persze csak addig, míg ő nem kap csekket.

Közben meg a gyorshajtók, és szabálytalankodók rég rájöttek, hogy mennyivel gazdaságosabb külföldi rendszámmal járni, a rendőr nem csak megbüntetni nem tudja, de meg se állítja, mert külföldi rendszám, és hátha külföldiül kell beszélni, az meg ugye nem megy.

Azért remélem továbbra is sokan örülnek Kondorosi jó statisztikáinak.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2009.04.29. 10:37:05

Azért amekkora káosz ebben az orszgban van, szerinted (WR) mégis miért vágyik a nép rendre?
NEm kellett volna a rendpárti maszlag az elejére... Ha túl lenne szigorítva minden (és betartatva) akkor lehetne hőbörögni...

De akkor máris ott vagyunk hogy a cikk végére megjött az eszed, és
"Amikor a közlekedők egymást büntetik, telefonálnak és közben fogalmatlanul kacsáznak a sávok között, nem indexelnek. Csak hát melyik rendőr rögzíti ezt kamerával, és melyik szedi ki az illetőt a forgalomból?"

Hallod, engem évek óta pl. nem is igazoltattak. Tényleg ez a gond amit írsz, de azért tegyük hozzá, ennek a rendpárti lózunghoz valami kevés köze van, egyszerűen csak a szokásos politikai "vizet prédikál és lop" a dolog valójában.

Az objektív felelősség meg szerintem akkor is jó dolog, mert olyan egyszerűen nincs hogy csak annyit mondasz hogy "nem én vezettem".
(Vagy tulajdonképp te is 150-nel tolod kis falvakban, autópályán meg a Tehén végsebességével, csak nem írod le?)

ColT · http://kilatas.great-site.net 2009.04.29. 10:44:51

"A statisztika jó, hiszen Suzukis-Skodás-Matizos fizeti a büntetést, "

Hm, azért biztos nem csak ennyiből álla dolog. Elég sok Suzukis-Matizos-Skodás hülyegyerek tolta eddig is a gyorshajtást, legalább az ilyenek kedvét elveszik.
Az igazi tényleg az lenne ha a veszélyeztetésekért is reális veszéllyel büntetne a rendőr, de hát ezek...

sunblind 2009.04.29. 10:46:44

... jópár dologban teljesen egyetértünk. A perspektíva hiányában is, és mivel az én hallgatóságom nagyságrendekkel kisebb, még a radikálisabb véleményt is megengedhetem magamnak.
Szép adag anyagom van már a Kanadába kivándorlásról és az állampolgárság megszerzéséről, meg persze voltam már ott párszor. Mindenkinek ajánlanám a megtekintését, aki azt gondolja, hogy nem lehet máshogy élni, és bele kell törődni ebbe a a raklapnyi 'márapámisfeljelentetteaszomszédját' típusú félighülyébe, aki megállapítja, hogy mi a logikusan jó megoldás nekünk, ami rentábilis neki.

lanciabacci 2009.04.29. 10:47:37

Te Winkli, én a klasszik, narancsos kutya-sorozatod óta kajálom a stílusodat. Mostanában azonban - ahogy én látom - a szórakoztatás közben/után/mellett közéleti értelme is kezd lenni a dolognak. Számomra hiteles vagy, így ezzel ismét tudok azonosulni. Nagy öröm ez manapság. Köszi és grat!
Ja, és a legfontosabb: kitartás.

tipp: szarni a kommentelőkre

Shanjee 2009.04.29. 10:49:15

Ez a Winkler ritka mafla ember.

Jaffar 2009.04.29. 10:55:53

A cikk nagy részével egyet tudok érteni, DE AZZAL semmiképpen sem, ahogy a "vétkes" MINDIG megpróbálja kimagyarázni magát, ahelyett, hogy elismerné a tényt, hogy 30 helyett 50-nel ment. A rendszer oda-vissza müködik a legtöbb helyen. Amilyen a kutya, olyan a gazda. Ha egy építési övezetben kirakják a 30-as táblát "mer´ a zemberek dógoznak", akkor mia qrvaanyjukér nem tudják letakarni azt du 4-5-kor amikor eldobják a lapátot? Történetesen a szomszédos Ausztriában ez müxik gond nélkül és minden esetben.
Miért egyszerübb nálunk kirakni egy föútra a 60as táblát a kátyúk szaxerü betömése helyett?
Ez az érem egyik oldala. A másikon vagyunk mi, autósok.
Az úrvezetök min. 90%-a le se szarja, hogy a zebrán vki át akar kelni. Évente rengetegen HALNAK meg csak emiatt. A Bochkor a rádióban még nyíltan válallja is, hogy ez így van rendjén. A saját környezetemben volt az élö péda rá, hogy vki mindig is a "gyalogosok" ellen volt. "Nehogymá´ lassítsak 30-ra a zebra elött". Aztán ugy kb 2 hónapja már kicsit más véleményen van, ugyanis a saját (szabályosan közlekedö)édesanyját ütötte egy vadbarom. Szerencsére "csak" törés lett belöle, de érdekes módon azóta vhogy kezdi belátni, hogy nem neki volt igaza. Sajnos nagyon nagyon sok tanulni valónk van a közlekedési kúltúra kapcsán. Pl én szívesen látnám a közl. lámpákban a "villogós" megoldást ami Ausztriában van. Tudniillik ott a zöld 4-et villog mielött sárgára vált és a büdös életbe nem tudod kimagyarázni, hogy "épp most váltott sárgára".

BocaNegra 2009.04.29. 11:24:04

Sztem is jó cikk volt. Aki meg hülye, és nem értette, az próbálja meg elolvasni mégegyszer. Ha akkor sem megy, akkor meg: "Dobjátok a padlóla!"

dr.oid 2009.04.29. 11:37:11

Roberto Utopista Winkler bölcsész. bölcsész végzettsége úton-útfélen megjelenik írásaiban amit le kell szögeznem kedvelek. egyéni stílusban tálalja mondanivalóját, amit a világ- és hazai irodalmi, kulturális kitérőkkel fűszerez. ha az ember végigolvassa cikkét egyfajta rövidített mentális El Caminot jár be, melynek végén elér a megvilágosodáshoz. vagy nem ér el és akkor elgondolkodik azon, hogy tulajdonképpen mi a f..t (fenét) akart mondani Róbert ezzel az írással.

Stock 2009.04.29. 11:37:44

@ColT -- korbely.freeblog.hu/archives/2009/0:
"Az objektív felelősség meg szerintem akkor is jó dolog, mert olyan egyszerűen nincs hogy csak annyit mondasz hogy "nem én vezettem"
akkor az meg szted normális, hogy ők meg mindenképpen azt mondják, hogy te fizetsz..!?!?!?!?!?!? (hol marad az ártatlanság vélelme, ami egy köztörvényes bármit elkövetőnek is kijár?!) végezze a rendőrség rendesen a munkáját.. és vagy nyomozza ki hogy ki vezetett, vagy állítsa meg a szabályszegőt ott a helyszínen...

ez csak egy szájbavert sarcolás és kiborulok, hogyha valaki elkezdi isteníteni!!
baleset megelőző hatás, ugyanmár... csak a lényegi baleseti faktorokkal nem törődnek, mert az nem hozná, hanem vinné a pénzt, illetve, az nem lenne ilyen könnyen ellenőrízhető!

Jaffar 2009.04.29. 11:52:04

@Stock: Igenis legyél felelös a SAJÁT kocsidért, még akkor is, ha a szomszéd havernak kölcsönadtad. Ha már arra nem vagy képes, hogy kinyögd, hogy ki vezette, akkor szívjál te.

Gaijin70 2009.04.29. 12:06:54

Motorkipufogó:
"loud pipes save lives"
Szóval inkább üvöltsön, minthogy elüssék. Majd ha az átlag autós faszfej figyel a motorosra, akkor újra elő lehet venni a témát. Ja, nem motorozok. Azért éjszaka nem kéne húzatni neki.

"reménytelen a rendőrség"
Szerény véleményem szerint egy göcsörtös lófaszt reménytelen. Csak nincs versenyhelyzetben. Szépen meg kell alakítani egy másik szervezetet, aminek a neve legyen valami kevéssé irritáló, mondjuk X-Guard. Oszt megnézni mi az, ami nem működik a rendőrségen, és egyenként szépen átadni nekik a feladatot, meg a hozzá tartozó forrásokat és a hatáskört. Definíció szerint nem lehet X-Guard vezető egy ex-Rendőrségi vezető. Talpas X-Guard sem lehet ex-talpas rendőr. Tiszta, új szervezet kell, a régiek meg lehetnek inkalosok. Oszt mikorra elfogy a rendőrség utolsó feladata is, akkor bezárni a faszba és meg van oldva a probléma.

Funkerman 2009.04.29. 12:08:14

A körúton lakóknak alanyi jogon járjon pl családonként egy paintball puska és egy nagyfényerejű vaku.

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2009.04.29. 12:17:41

@Gaijin70:

>Szépen meg kell alakítani egy másik szervezetet, aminek a neve legyen valami kevéssé irritáló, mondjuk X-Guard. Oszt megnézni mi az, ami nem működik a rendőrségen, és egyenként szépen átadni nekik a feladatot, meg a hozzá tartozó forrásokat és a hatáskört.

Óóó, hát hogyne. Más sem hiányzik, mint egy másik civil szervezet, ami jogi felhatalmazással büntethet. Mert olyan jól működik a Centrumnál is, meg az ÁAK-nál sincsenek visszaélések, igaz? Badarság.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2009.04.29. 12:43:29

@Stock: Ha nem gyorshajtasz, nem baszogatnak. Ez simán csak hiszti.
Ha lehet választani hogy közveszélyes faszfejek mászkáljanak, vagy néhány barom feleslegesen fizessen, akkor inkább az utóbbi.
Ja és nem kell mindenfelé kölcsönadni a kocsid. Érdeke,s én meg tudom oldani hogy betartom a KRESZ-t.

Nam mondom, jobb lenne ha a redőrök mindenhol ott lennének, de addig ez van... A semminél jobb.

PepeXVI 2009.04.29. 12:44:11

Én csak annyit szeretnék hozzáfűzni, hogy egyetértek Winkler Róberttel a relatív/abszolút gyorshajtás, és a járművezetők képzésének borzalmas állapotát illetően.
A relatív gyorshajtást semmilyen trafipax nem mutatja ki, de ugyanúgy nehéz lebuktatni az autósiskolai oktatókat a sumákolásaik miatt. (Tisztelet a kivételnek - kötelező elem :)
Tessék például elgondolkozni, hogy hányan voltunk az autósiskolában éjszaka vezetni (kötelező), autópályán/országúton vezetni (kötelező), és hányunkat nem teremtett le az oktató, hogy váltsál 5-ösbe mert már 45-tel megyünk a Suzukival/Corsával, akármivel csak hogy jó legyen a fogyasztás... Sajnos volt alkalmam 4 különböző helyen, 4 különböző kategóriában megtapasztalni az eseményeket. Közlekedési morál, kulturált de lendületes vezetés oktatást sajnos sehol sem láttam.

Elmegyek pilótának, ott biztos küldősebb az oktatás téma :D:D:D

stevee 2009.04.29. 12:51:35

"csak a lényegi baleseti faktorokkal nem törődnek, mert az nem hozná, hanem vinné a pénzt, illetve, az nem lenne ilyen könnyen ellenőrízhető!" --by Stock

Na ez egy jól sikerült mondat, ezzel mélyen egyetértek.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2009.04.29. 12:54:18

"egyetértek Winkler Róberttel a relatív/abszolút gyorshajtás, és a járművezetők képzésének borzalmas állapotát illetően."
Na ez is igaz. Azt sem ártana beleverni a fejükbe hogy miért jó ha betartja a szabályokat.

Aldo Moro 2009.04.29. 13:04:42

Évente vezetek olyan 40-50 ezer km.-t. Semmi gyakorlati hasznát nem látom a fakabátoknak. A rendőrség monnyon le!

morcosboci 2009.04.29. 13:06:34

Winkler múltkor lehomiztalak mert akkor megérdemelted, de ez a mostani cikked a szívemből szólt. De ez sajna nem csak magyar probléma. Angliában például minden 10!!! emberre jut egy kamera. AZ SZDSZ ezt is el fogja tudni majd intézni mint a kakaóbiztos digitális táblákat. Írországban 20-22 évesek a bandavezérek, a rendőrség meg nem tudja elkapni őket. Szerintem nincs bűnözés rendőrség nélkül. A korrupt vizsgabiztosokat is simán le lehetne kapcsolni ha akarnák. Az a minimum, hogy azokat kellene kirugdosni először akik nem kapják el a félrelépő rendőröket,vizsgabiztosokat. Ahol a rendőrt meg lehet vesztegetni ott lőttek a jogbiztonságnak.

Stock 2009.04.29. 13:14:01

@Jaffar: miért is? hol van az előírva, hogy itthon el kell zárnom a kocsim kulcsát?? arról nem is beszélve, hogy milyen alapon lennék én felelős bárki másnak a tetteiért?!?!?!?!?!?!??!?!?!?!
de a legszebb az egészben, ha esetleg tudom (nem lehetek köteles tudni), hogy ki vezette, de az illető nem hajlandó fizetni, akkor is engem terhel a "felelősség" egy olyan esetben, ahol bizonyíthatóan nem követtem el semmit!!
jó nem??

ColT · http://kilatas.great-site.net 2009.04.29. 13:20:55

"nem lehetek köteles tudni"

Ja jó akkor viszem a kocsid bankot rabolni jó?
Az már nem csak kresz elleni vétség lenne...

Ha tudod hogy ki volt akkor meg nem téged fognak baszogatni nyugi.

Stock 2009.04.29. 13:28:00

@ColT -- korbely.freeblog.hu/archives/2009/0:
"Ha nem gyorshajtasz, nem baszogatnak"
jah és hatályos elmaradott, életképtelen KRESZ szerint ugye olyan nehéz gyorshajtani?? országúti, városi 30-40 lépten nyomon!!!!!!! vasúti átjárót már ne is említsek.. OLYAN EMBER SOSEM VOLT MO-ON, AKI SOHA NEM MENT GYORSABBAN A MEGENGEDETTNÉL! sőt ezek miatt a szabályok mitt a leg szabáyltisztelőbb emberek is lépten nyomon szabályt sértenek!
mennyire jó, hogy automatikusan büntetnek, ugye?! pl megérkezel egy lámpához seggedben egy másik autóssal, csakhogy a lámpa közben vált, te meg fékeznél, csak a barom ott van a seggedben.. ezért mérlegelhetsz, hogy vagy lezúzod az addig sérülésmentes kocsidat, vagy nincs apelláta alapon befizetsz 100 rugót a nagy kapalba...

"lehet választani hogy közveszélyes faszfejek mászkáljanak, vagy néhány barom feleslegesen fizessen, akkor inkább az utóbbi."

szted ha valaki 50-nel megy át egy vasúton az közveszélyes? vagy a 65-tel csorog a városban?
a mondat második felében legalább te is kimondod, hogy baromság és hogy feleslegesen kell fizetni...!

te tényleg elhiszed, hogy agyorshajtás az elsődleges baleseti ok?

Bambano 2009.04.29. 13:30:18

A magam részéről csak igen hevesen és közízlést sértő módon tudok reagálni minden repedtfazék hangú kipufogóra. Az embereknek szüksége van csendre és pihenésre, ezt szétrombolni üres csövekkel, tahóság.

Igenis pusztuljon minden zörgő autó. Nem igaz, hogy nem lehet erős, gyors, csendes autót csinálni, nem igaz, hogy nem lehet kultúráltan közlekedni hang szempontjából (is). Akkor ne támogassuk ennek megszegőit.

Lehet, hogy rosszul fogtak hozzá a dologhoz és ezért meg lehet rugdosni a hatalom embereit, ettől még az, hogy csökkentsük a zajt, értelmes cél.

Stock 2009.04.29. 13:35:24

@ColT -- korbely.freeblog.hu/archives/2009/0:
miért, hol is van az leírva, hogy személyautóra köteles vagyok menetlevelet, vagy bármi hasonlót vezetni, vagy elzárni a kulcsát forgalmiját?!

éppen ez az egész lényege, hogyha bankrablásra használod a kocsimat , amit én odaadtam neked, akkor már egyből társtettes is vagyok eszerint az agyrém rendelet szerint, nem?

méghogy nem engem?! benne van a rendeletben, hogyha nem tud-akar fizetni akit megnevezel, akkor is a tulaj fizet..

ColT · http://kilatas.great-site.net 2009.04.29. 13:35:40

"OLYAN EMBER SOSEM VOLT MO-ON, AKI SOHA NEM MENT GYORSABBAN A MEGENGEDETTNÉL"
Na az biztos :) De én legalább nem városban nyomom a 90-et hanem kint a pusztában a hosszú egyenesekben mutatom meg az autónak, mi az a 160. És ezt is kb. félévente, különben 90. Főleg amilyen utak vannak itt Baranyában, némelyiken 90 körül is szét akar esni a futómű.

"ah és hatályos elmaradott, életképtelen KRESZ szerint"
Teljesen mindegy, amíg az a hatályos, azt kell betartani.
Szerintem is faszság a kint felejtett 30-as táblák, de ez van... És nem a kint felejtett tábláknál való "gyorshajtással" van a bajom, hanem a városban 80-nal nyomulókkal.

"szted ha valaki 50-nel megy át egy vasúton az közveszélyes?"
Hát mtatok én neked olyan vasúti átjárót amin nem hogy 50-nel, de 20-szal is óvatosan mennél át... Ha meg gyorsabban akkor tréler vinné el a kocsid.

"baromság és hogy feleslegesen kell fizetni...!"
Feleslegesen? Gyorshajtás miatt még nem basztak meg, pedig 10 éve van jogsim. Tudod mire képes egy kis önuralom?

"ezért mérlegelhetsz, hogy vagy lezúzod az addig sérülésmentes kocsidat"
Nagy ívben szarok rá hogy mi van mögöttem, főleg az ilyen seggrenyomulók miatt van. Ha belém jön ő lesz a hibás.

Bambano 2009.04.29. 13:35:40

@morcosboci: Értem én, hogy divat szidni a kormányt, de ha már, akkor csak precízen: a kakaóbiztos műsorszám az mszp-s műsorszám volt. Oké, túl nagyot nem változtat a világ folyásán ez a tény :)

lacza87 (törölt) 2009.04.29. 13:37:31

@Stock: Ha nem mondod meg h ki vezette a kocsidat, akkor h a tökömbe áll fenn h "bizonyíthatóan nem követtem el semmit"
és ezer db ?! sem érv egy faszság mellett

ColT · http://kilatas.great-site.net 2009.04.29. 13:37:56

"éppen ez az egész lényege, hogyha bankrablásra használod a kocsimat , amit én odaadtam neked"
Aha, érdekes hogy ilyenkor mindig mindenki kölcsönadja a kocsiját.
Érdekes, az én autómat nem nagyon szaokta semelyik haver elvinni. Meg én sem másét.
Asszony elvihetné, de kb. ő az egyetlen személy aki el szokta.
Ha meg családon belül pl. nagypapa-apa-gyerek-felesé használ egy kocsit, és valaki gyorshajtott, úgyis együtt fizetik ki.

Hiszti, hiszti vaze.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2009.04.29. 13:41:43

Jut eszembe, megállít a rendőr, kocsi forgalmijában tulaj neve Kovács Tihamér, te neved Büdös Géza, és haverok vagytok, ezért van nálad az autó.

Meg fognak vágni -ez már ezer éve így van- mert nem a tiéd vagy hozzátartozódé a kocsi, tehát az autó lopott.

Minimum egy kölcsönadási szerződés kell ehhez.

grigorij (törölt) 2009.04.29. 13:44:45

Ejha!!!
Végre olvashattunk egy kurva jó, tartalmas és igaz írást WRóberttől (pontosítok a nethuszárok számára: nem a többi írása rossz, hanem ez sokkal jobb!!!) , mire egy csomoan megszólják...

Igen, Kenderesi Elvtárs egy prosztó komcsi (volt), a részgi szovjet kiképzés példaképe!
Büntessünk!!! Büntessünk!!!
Soha nem fog fel olyan fogalmakat, mint megelőzés... mérlegelés... tolerancia...

Vegyük figyelembe, hogy ezt, néhány hozzászólón kívül EGYEDÜL WRóbert írta(ja) le!

Ezért tehát ne basztassátok!

A zaj, meg a többi egy más dolog!
Maradjunk a példánal felhozott zajmérésnél!

Köztudott, hogy a motoork kipuffugózaját nem csak állva kellene lemérni, hanem az úgynevezett elhaladásos méréssel is...

Azon a tuningolt gépek 90%-a lebukna...

ColT · http://kilatas.great-site.net 2009.04.29. 13:50:07

"Igen, Kenderesi Elvtárs egy prosztó komcsi (volt), a részgi szovjet kiképzés példaképe!"
Miért, a többi nem? Ez nem újdonság...

"Soha nem fog fel olyan fogalmakat, mint megelőzés... mérlegelés... tolerancia... "
Nem megelőzni kell hanem rendet tartani. Az út közepén parkoló, piroson átmenő bömbisekkel szemben a megelőzés semmit nem ér.
Mondjuk nem feltétlen a jelenlegi módszerekkel kell rendet tartani, azt már leírtuk hogy kéne, de a semminél ez is jobb, legalább csináltak valamit.

Stock 2009.04.29. 13:52:43

@lacza87: ha a rendőrség nem tudja, hogy ki vezette és tőlem kérdezi.. akkor nincs bizonyítéka sem ellenem se más ellen, ergó nem bizonyítható...
de jogos, valóban 2 értelmű az a mondat :)

Stock 2009.04.29. 13:57:12

@ColT -- korbely.freeblog.hu/archives/2009/0:
az ha spanomnak adom kölcsön valóban jogos, hogy papírral történjen a saját érdekében, de családon belül papírozni, azt ne már... :)

jenko80 2009.04.29. 14:02:02

szerintem majd ha eljön az ilyen triciklik ideje index.hu/tech/blog/2009/04/29/a_hy-go_lett_a_leginnovativabb_jarmu_gyorben/
akkor külső hangszórókat kell majd rájuk szerelni, amiből V8 hangot bömböltethetünk kifelé az elektronpedál állásával párhuzamban.
A kipufogók hangját (pláne a 4+ hengeresekét) imádom, csak a szagukat nem...
Tényleg, a Széchenyi Futamról itt hogyhogy nem esett szó, tavaly volt róla egy összefoglaló úgy emlékszem

AtoszMester 2009.04.29. 14:13:40

Jó szar írás. Szenvedés volt elolvasni.

Stock 2009.04.29. 14:19:40

@ColT -- korbely.freeblog.hu/archives/2009/0:
"Teljesen mindegy, amíg az a hatályos, azt kell betartani."
azért teljesen nem mindegy, mert abszurd az állami bürokrácia elavultsága, de valóban ezt kell betartani, amivel nincs is gondom, viszont a betartatásával, jobban mondva a szankcióival annál inkább!
mert ugye milyen vicces egy demokráciában, hogy olyanért büntetnek, amit nem tudnak a személyedre bizonyítani, de legalább fellebbezni sincs jogod (a rendőrségnek nincs mérlegelési jogköre a kollektív bűnösség elvébe tertozó dolgoknál) pl ha egy éve befejezett útépítésnél trafiztak le országúton 30-cal....

"Gyorshajtás miatt még nem basztak meg, pedig 10 éve van jogsim. Tudod mire képes egy kis önuralom?"
még engem sem, igaz nem önuralom miatt..

ColT · http://kilatas.great-site.net 2009.04.29. 14:31:55

@Stock: Családon belül nem is kell, de akkor meg ne már hogy ne mondja meg valaki ha letraffizták... Érted, a gyerek a bömbiddel 120-at nyom városban, aztán letagadja? Tök jó nem?

"a rendőrségnek nincs mérlegelési jogköre a kollektív bűnösség elvébe tertozó dolgoknál) pl ha egy éve befejezett útépítésnél trafiztak le országúton 30-cal...."
Ezt aláírom hogy faszság, de a jogszabály eredeti célja sem ez volt, ez csak a rendőrök faszsága.

"még engem sem, igaz nem önuralom miatt.."
Jó, de én nem zsebbe adott összegekkel intéztem el :)

Vajda Gábor (Gabor_V) · http://www.linkedin.com/in/gaborvajda1984 2009.04.29. 14:34:44

@sunblind: Hú, én ezen hányszor elgondolkodtam! Amikor a Google Earth-ön nézem Kanadát, elámulok az erdők, folyók, tavak mennyiségén. Ha beüt a gebasz, én is odamegyek!

Jaffar 2009.04.29. 14:38:39

@Stock:

"azért teljesen nem mindegy, mert abszurd az állami bürokrácia elavultsága,"
Ez igaz, de ez nem lehet az indokod arra, hogy a SZABÁLYOKAT semmibe vedd, csak azért mert neked nem teccik.
Ha lakott területen 50en a megengedett akkor 50. Függetlenül, hogy betartják-e vagy sem. Attól, hogy vki gyorsan hajt vagy netán autót lop, nem hivatkozhatsz rá, hogy ö is azt csinálja. Ha viszont te ugy döntesz, hogy akkor is gyorsan hajtasz, akkor meg ne csodálkozz a csekken. Sajnos a megelözés egy olyan országban nem müködik, ahol MINDENKI meg tudja magyarázni, hogy az aktuális szabály miért is nem vonatkozik őreá :(

GergőÁron (törölt) 2009.04.29. 14:38:52

@Stock:

az a baj, hogy kurvára életszerűtlen, amit gagyogni próbálsz.
Te kurvára nem az ártatlanokad akarod védeni, hanem a kis buzis simliseket, és fáj neked, hogy msot becsuknak előtted egy kiskaput.
Hát a te kocsidért ki a faszom legyen a felelős, ha nem te.

Eddig milyen jó volt, hogy lefotóztak kilóhusszal a harmincasövezetben, akkor csak elég volt annyit mondani, hogy nemtudom ki volt, mert az öcsi is hajtja néha a kocsit, hehehe!

Most meg ha cigánykodsz, megbasznak. Ezek e gecik becsukták a kiskaput, a rohadékok.

Ha öcsi szabájtalankodik, akkor majd elkéred tőle a pénzt, vagy legközelebb nem adod oda neki a kocsit? nem kurva egyszerű?

2009.04.29. 14:41:00

Nem ertem az embereket, siman lehet kapni autokhoz elektromosan nyithato kipuff szelepet. Nekem ilyen van a kocsimon, ha a 6literes V8-at akarom hallani, akkor szepen kinyit, ha este van, es es nem akarok senkit zavarni, akkor becsuk. Nem nagy ordongosseg figyelni kicsit masokra (nameg nem padlozom le babakocsik mellett, etc.).

Jaffar 2009.04.29. 14:43:06

Egyébként a németeknél már rájöttek, hogy a pénzbüntetés valóban nem tart vissza, vagy csak részben. A multkor láttam egy adást ahol a csákókám bele ment a másik seggébe az autópályán (persze a zsernyákok mozgó kocsiból kameráztak), tolta le az útról a kocsit. Kapott pénzbüntit meg 1 hónapra elvették a jogsiját :D Ez kellene itthon is. Utána egy új tanfolyammal lehet vizsgázni aztán majd meggondolja a parasztja :D

Lehet köpködni engem azért mert nem szeretek lopni, csalni, hazudni...

2009.04.29. 14:46:13

Jaffar, ha nem szeretsz "lopni, csalni, hazudni..." akkor rossz orszagban vagy, itt ez megy, ugyhogy koltozni kell :) Nallunk is a csalad egy resze mar kintvan.

Stock 2009.04.29. 14:48:31

"Érted, a gyerek a bömbiddel 120-at nyom városban, aztán letagadja? Tök jó nem?"
ez persze nagyon tré lenne, de nem erre az eshetőségre gondoltam, hanem van egy pár jogsi a családban.. bárki szabadon használja a kocsit, majd 3 hónap múlva kijön egy csekk, hogy fizess!!
szted emlékszik bárki a pontos történésre? (lehet hogy észre se vette, hogy túllépte az 50-et elvégre nem lehet mindig a km órát bámulni, mert egy csomó dolog történik, meg hát balesetveszélyes nem az útra figyelni(ami miatt én veszélyesnek is tartom az ojjektívet)) ellenben, ha ott a helyszínen megállítják és közlik, hogy ez történt
és most irgum-burgum, az korrekt, mert azt bünteti, aki elkövette és valószínű, hogyha a megfelelő szigorral a lelkére beszélnek 1-2 napon át még hatás is lesz, nem úgy mint egy csekknek!

lényeg a lényeg, hogy sztem nem az elsődleges baleseti ok a gyorshajtás és a legnagyobb baromságnak tartom az ezzel kapcsolatos szankciók szigorodását!
ha balesetet akarnak megelőzni, akkor talán nem ártana inkább az autók műszaki állapotával foglalkozni, a vezetői képzést teljesen megreformálni, illetve a balesetet okozókat büntetni...
nagyon nem reprezentatív felmérés de sztem vannak emberek akik rendszeresen balesetet okoznak, legtöbbször figyelmetlenség miatt..
sztem ezekre kellene egy adatbázis és megfelelő szankciók, akár a jogsi végleges bevonása is!!!!!!!!

mert nem az fog balesetet okozni, aki 50 helyett 70-nel megy hanem, aki elbambul, vagy türelmetlen és nem adja meg neki az elsőbbséget, vagy előzésnél frontálisan belecsattan.....


én sem kenőpénzre gondoltam, csak figyeltem, meg szerencsém volt :)
így hiába gyorshajtottam a figyelmemnek hála se rendőrök karjaiba nem futottam, se balesetet nem okoztam, ergó még soha nem "relatívgyorshajtottam!" és azt hiszem , hogy minden preventív intézkedésnek ez lenne a lényege, hogy baleset ne történjen!!

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2009.04.29. 14:51:06

Én se vagyok gyorshajtáspárti, de elismerem, sokszor nem azon múlik a baleset.
Ma reggel előzött a 4-esen egy Swift egy Borát, erre egy mellékösvényről kifordult eléjük egy Lada. Mindketten nekimentek, a sofőrje nem volt bekötve.
Zsákban hagyta el a helyszínt.

Ha 90-nel hajtunk, figyelmetlenek, idióták akkor is voltak, vannak, lesznek. :(

megint 2009.04.29. 14:51:07

Engem egyszer vágtak meg 60-as táblánál 90-nel, meg egszer mert nem égett a lámpám, 100 méteres szakaszra nem kapcsoltam fel, elfelejtettem, az övvel kapcsolatos szigorítással teljesen egyetértek, és az ittas vezetés szigorú büntetésével is, egyébként én is gyorsabban szoktam hajtani főúton, viszont veszélyes előzésbe soha nem megyek bele, inkább várok, be kell fektetni 220000 ft-ot lézer/radar blokkolóra(nem gagyira!), négyszer már segített

ColT · http://kilatas.great-site.net 2009.04.29. 14:55:36

@Jaffar: Itthon jogsi nélkül is menne tovább.

@sipike78: Na ja, de ha 130-cal tolja a Swiftes, lehet az is meghal. Mondjuk ha a Ladás be van kötve, valszeg túléli...

"lényeg a lényeg, hogy sztem nem az elsődleges baleseti ok a gyorshajtás és a legnagyobb baromságnak tartom az ezzel kapcsolatos szankciók szigorodását!"
Viszont városban kurva sokszor volt már hogy éppen csak a mák miatt nem zúztak le, mert az 50-et etartottam, a seggfeje meg kényszeresen előzött... Aztán még neki állt feljebb. Tehát ilyen esetekben a gyorsan menés (gyorshajtás) baszott veszélyes.
Na meg vedd a múltkori gyerekeket szállító buszba menő pickupot. Az is 50-nel ment gondolom.

"mert nem az fog balesetet okozni, aki 50 helyett 70-nel megy"
Az a baj hogy általában ezek nem hajlandóak 3mp-et valaki mögött tölteni aki lassabban megy, és ebből lesznek a balesetek.

GergőÁron (törölt) 2009.04.29. 15:01:12

@Stock:

És? akkor majd apjuk befizeti a csekket, és elosztják, ahogy akarják.

Jaffar 2009.04.29. 15:06:50

@Stock:
Sajnos ecsém te klinikai eset vagy.

"ez persze nagyon tré lenne, de nem erre az eshetőségre gondoltam, hanem van egy pár jogsi a családban.. bárki szabadon használja a kocsit, majd 3 hónap múlva kijön egy csekk, hogy fizess!!
szted emlékszik bárki a pontos történésre? (lehet hogy észre se vette, hogy túllépte az 50-et elvégre nem lehet mindig a km órát bámulni, mert egy csomó dolog történik, meg hát balesetveszélyes nem az útra figyelni(ami miatt én veszélyesnek is tartom az ojjektívet)) ellenben, ha ott a helyszínen megállítják és közlik, hogy ez történt
"

Ki a faszt érdekel, hogy emléxel-e rá vagy sem? Hallottál már pl. telepített trafipaxról? Sok külföldi országban alkalmazzák és ott sem fog a traffipax (gép) téged megállítani és igazoltatni, hanem küldik majd a csekket. Egyébként meg jobban tennétek a családban, ha odafigyelnétek az ilyen dolgokra.......

Stock 2009.04.29. 15:07:46

@ColT -- korbely.freeblog.hu/archives/2009/0:
totál egyet értek, azért van baleset, mert valaki türelmetlen, figyelmetlen, vagy béna... aki majdnem lezúzott a hülye előzésével az azért lett majdnem csatt mertrosszkor próbált előzni, nem azért mert a tök üres sávjában 20-szal gyorsabban haladt...

Stock 2009.04.29. 15:10:39

@GergőÁron:
tényleg nem érted, mi?!
egy jogállamban, megbasznak valami miatt, amit nem követsz el, bizonyítási eljárás és tárgyalás nélkül, szted ez korrekt és elfogadható?

Jaffar 2009.04.29. 15:15:15

@Stock:
"egy jogállamban, megbasznak valami miatt, amit nem követsz el, bizonyítási eljárás és tárgyalás nélkül, szted ez korrekt és elfogadható?"

Ne mondd el senkinek, de egy igazi jogállamban (lásd USA), ha csak rosszul nézel a REND ÖRÉRE, már azért is ejnye-bejnye jár, nem ám szabálysértésért. Éppen az a baj, hogy az olyan szarjankók aki váltig meg vannak gyözödve arról, hogy ök a szabályok alól kivételek, na azok ellen nem nagyon lehetett eddig tenni. Most itt egy új jó/rossz (ki-ki megítélése szerint) döntés és lám, már vinnyognak is :D

ColT · http://kilatas.great-site.net 2009.04.29. 15:16:35

@Stock: Figyu, általában aki a tök üres úton 20-szal gyorsabban halad az a tele úton is. Ennyi.
Ha nem lenne ennyi seggfej akkor most nem kéne szopni. Köszönhetjük a nagyopfájú kihaénnem emberkéknek.

"egy jogállamban, megbasznak valami miatt, amit nem követsz el, bizonyítási eljárás és tárgyalás nélkül, szted ez korrekt és elfogadható?"
Miért amikor helyszíni bírságot fizetsz?
Amúgy nekem teljesen elfogadható, legalábbis elfogadhatóbb mint az amikor a zebrán átmegy valami hülyegyerek a gyalogoson.

Gondolom ha egy hozzátartozódat elgázolná valaki, akkor téged is érdekelne hogy 40-nel csapta el vagy hetvennel.

loláb 2009.04.29. 15:21:29

Asszem mostanra jutott el a TC odáig, hogy kurvára nem érdemes már olvasni! Sorra születnek a f.szságok a nagy semmiről. Régen 10 autótesztre jutott egy ilyen vélemény, most pedig 10 cikkből 3 sajtóközlemény, két olvasói levél, 2-3 vélemény, jó esetben hetente van két, azaz kettő autóteszt.
Nem gondoltam volna, hogy valaha beírom ezt, de egy nagy kalap szar lett az oldal. Sajnálom.
(Mindezek nem vonatkoznak Csikós Zsolt írásaira, általában zongorázni lehet a különbséget az ő és a többi szerző cikkei között, felkészültségben, témaválasztásban, stílusban-bár ez ugye szubjektív)

Stock 2009.04.29. 15:29:48

@Jaffar:
írtam neked egy fél a4-est de eltűnt... :(
nincs erőm újra kezdeni.. :S
röviden : nem az a lényeg, hogy emlékszem e, hanem hogy a rendőrség nem bizonyít.. ami azért is szopás mert nem tom rémlik e az M1-en a mikrobuszos ügy?!
vagy mi van ha meghibásodik a traffi, akkor is jogorvoslati opció nélkül jön a kamucsek büntetés!!

neked az hogy tetszene, ha megnézném a renszámodat, az utcán, véletlenül nekem is olyan kocsim van mint neked... elmegyek a matricáshoz és nyomatok egy rendszámot... ami után te kapod a büntit!!
amivel példálózol országok ha jól rémlik kinagyítják a söfőr arcát és azt büntetik aki vezetett... ami már rendeben is van, de ez így, ez nagyon beteg!

bocs a pongyola fogalmazásért nem volt erőm újra összeszedni!

baranyp 2009.04.29. 15:31:32

Az utóbbi idők egyetlen értelmes WR cikke,rengeteg igazsággal,grat!

Stock 2009.04.29. 15:34:56

@Jaffar:

először is nem hinném, hogy megítélés kérdése lenne az, ami nem jogállami és diktatórikus!
"hogy ök a szabályok alól kivételek, na azok ellen nem nagyon lehetett eddig tenni. Most itt egy új jó/rossz (ki-ki megítélése szerint) döntés és lám, már vinnyognak is :D"
miért ne lehetett volna eddig mit tenni?
csak a kedves rendőrség eddig is szerette a dolog könnyebik végét megfogni, miszerint hogy munka nélkül follyon a pénz...
mert ha a gyorshajtót a helyszínen megállították volna.....

Jaffar 2009.04.29. 15:38:05

@Stock:
Nem stock, Ausztriában pl senkit nem érdekel, hogy ki vezetett. Az autónak van egy üzemben tartója/tulaja aki FELELÖSSÉGGEL tartozik. Ha ellopják a kocsidat, valszeg bejelented a rendörségen, tehát "van alibid". Amikre hivatkozol az egyáltalán nem életszerü. Ha a traffi lefényképezte az autodat akkor vki azt vezette. Ha nem te, akkor neked TUDNOD KELL, hogy ki. Ha nem tudod, akkor meg jobb ha befogod és perkálsz. Majd legközelebb figyelsz.
Egyébként én MINDEN esetben a kocsi üzembentartóját büntetném, függetlenül, hogy ki vezetett. Majd az üzembentartó lerendezi az igazi "vétkessel" :D

Jaffar 2009.04.29. 15:39:17

stock te hülye vagy
(pirossal és csupa kis betüvel)!!!!!

Ciao

Stock 2009.04.29. 15:40:59

@ColT -- korbely.freeblog.hu/archives/2009/0:
a helyszíni bírság nekem elfogadható, mert ott az elkövető bűnhődik, nem az van eleve bűnösnek kikiálltva, aki a nevére veszi a kocsit!
a gyalogoson meg ugyan úgy átmegy a hülyegyerek, mert a gyalogoson átmenés nem tempó hanem figyelem kérdése..

csak azt nem lehet ilyen jól-egyszerűen mérni és büntetni..

Jean-Baptiste Emanuel Zorg 2009.04.29. 15:44:31

vki nem szereti, ha az ablaka alatt dübörögnek az utcán :) áááácsi, mintha semmit se lehetne tenni ellene. Vannak fasza 2 v 3 rétegű hő és hangszigetelő nyílászáró rendszerek, tessenek befektetni. még a falakra is pakolhatsz szigetelést, és azzal még a fűtésnél is takarítasz. azért a kevés felébredős emberért nem kell sztem ilyen hangszabályozást bevezetni. alvászavarok tekintetében kérdezze meg kezelőorvosát, gyógyszerészét.

Jean-Baptiste Emanuel Zorg 2009.04.29. 15:46:28

ja és aki itt ócsárolja a totalcart, sztem nincs igazuk. csomó fórumtémát dobnak be hétről hétre, ami aktuális, és elmondhatja mindenki a véleményét. akinek nem tetszik, miért jön ide?

Stock 2009.04.29. 15:46:41

@Jaffar:
miért nem életszerű, amit írtam?
az sem életszerű, hogyha leveszem a rendszámot már ki is vontam magam ebből az elmebeteg rendeletből??
nagyon szűklátókörű és primitív vagy, de legalább egy érvet nem hoztál fel a faszságaid mellett!
mi az hogy tudnom kell????
ez nem fegyver, amit a fegyvertartási törvény előír, hogy a családtagok elől elzárva kell tartanom!
ha megmondod milyen kocsival jársz és mi a rendszáma és esküszöm megcsinálom a matricás balhét... és megnézem a kis egyszerű arcodat, hogy mit szólsz az 5. csekkedhez :))))))

Stock 2009.04.29. 15:57:43

@Jaffar:
mellesleg ebben a vezetés átengedési témában már ügyész is adott igazat, amikor fater kakrták megkúrni miatta még vagy 10 éve, de biztos ő is hülye volt, ugye? :-D

www.totalcar.hu/nepitelet/?op=itelet&cat_id=83059 2009.04.29. 16:13:49

Jaffar:

El akarsz válni az asszonytól, annyira kiidegel. Az meg fogja magát, kezébe veszi a (még) közös sportkocsitok kulcsát, mely természetesen a te neveden van, és egy BP-Siófok távon lefényképezik 3szor 230-cal.

Elváltok.

2 hónap múlva jön a 3 csekk, szumma szummárum 900.000 HUF. Nem érzed kicsit igazságtalannak, elbaszottnak a rendszert, hogy neked kell kifizetni a 9 kilót, miközben a nő meg röhög a markában...? Valóban, ez a rendszer ilyen, el kell ezt fogadni...

------------------------------------

Az eszetlen és valóban veszélyes kihágásokat büntessék, de ha kicsi észt is vinnének a keretrendszer kidolgozásába, valószínűleg kevesebb háborgó ember lenne, és még talán a közlekedési morál is javulna.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2009.04.29. 16:22:40

@Stock: Ja. Az emúlt 3-4 gyalogosgázolásból mennyi ment 50-nél gyorsabban?

Hozzáteszem, a telefonálást is büntetni kéne (kézből).

ColT · http://kilatas.great-site.net 2009.04.29. 16:24:57

@www.totalcar.hu/nepitelet/?op=itelet&cat_id=83059: Jajj jjajj jajj, kifogás hiszti anyámkínja.
Nyilván akinek kellett már fizetni annak fele ilyen volt nem?

@Stock: És utána te mit fogsz szólni a hitelrontásért beperléshez, meg ahoz amikor a rendőrök jönnek megbaszni mert megváltoztattad a rendszámot?

Jaffar 2009.04.29. 16:26:12

@www.totalcar.hu/nepitelet/?op=itelet&cat_id=83059:

Ez megint csak egy kifogás :D
Ötleted sincs, hogy mi lenne a jó megoldás, hiszen már azzal sem értesz egyet, hogy vmilyen módon szankcionálni kell a nótorius blicceöket, gyorshajtókat. Viszont kifogást mindenre találsz.

Kb olyan ez mint anno a katonaság volt. Teccik nem teccik ez van. A többség egyetért vele, ha ez kell ahhoz hogy a tahók rendet tanuljanak. De asszem már megint messze járunk a topik eredeti témájától.

HAWOCK 2009.04.29. 16:39:58

Az objektív felelősség (ami egyébként alkotmányellenes, jogilag nem megalapozott) kétségtelenül eredményes. Többek között bezár kiskapukat. Ezt megelőzően a rendőrség tehetetlen volt az ügyben, és mit csinált? A tehetetlenségük végett kerestek egy kiskaput magának(!) és kreáltak egy objektív felelősség nevű dolgot a közigazgatási birsággal karöltve, ami természetesen aránytalan ugyanis nem válogat. Aki tele van heti nettója 300ezer azt nem nagyon érinti a dolog, magyarul szarik rá. Olyan blokkoló rendszert lehet kiépíteni egy autóban 500-600 ezerből amellyel már igen komoly védelem érhető el aztán lehet tolni és ha megbüntetik akkor is mi van? Semmi, kirázza azt a néhány tizest.

De akinek a családban egy főre jut max nettó 60 ezer az nagy szarban lesz, ha esetleg benézett valamit és kap egy komoly csekket. A különbség az, hogy bár a szabály mindenkire vonatkozik van aki esetleg beszarik amíg kifizeti van akit meg abszolute nem érdekel.

De legyen, de akkor legyen mindenhol ez a szigor.. A buszmegállóban, mozgássérült igazolvánnyal parkoló A8 (nem vicc), legyen úgy meg***va hogy belezöldül. (de nyilván mindenkit megvásárolt már) Közterületen, zebrán, járdán szabálytalanul elhelyezett járművekre, füstokádó szánalmakra az objektív felelősség miatt leszedett első rendszámosokra szintén. És persze mindenkire gyalogos, biciklis aki szabálytalan…. Vagy a közútkezelőre, akinek a tevékenységéből kifolyólag meglévő borzalmas útminőség miatt a motoros/autós már nem ér haza….stb stb. (ja kinn volt hogy az „út itt ér véget „ ill „ha kedves az élete max 30km/h a főúton” mely tábla véletlenül kintmarad miután esetleg mégis javítva lesz az út
)

Mert ugye fentieknek megfelelően mindenkire alkalmazható lenne ez a dolog. Ne aprózzuk el, rakjunk rendet mindenhol. A korrupciós ügyeknél vagy a közügyek más „rákos” területén miért nincs zéró tolerancia meg objektív felelősség szigora? Ja hogy az egész országot átszövi, meg melós lenne? Nagyon melós, koncepció kellene meg tisztesség, terv, munka lenne vele, hát ez bizony kemény. Ehhez nem lenne elég a háromlábú, meg a doboz az útszélére (ezekre persze van pénz) ennél bizony több kellene.

superbfanatic 2009.04.29. 16:44:09

@ColT -- korbely.freeblog.hu/archives/2009/0:
Üdv!

"Nagy ívben szarok rá hogy mi van mögöttem, főleg az ilyen seggrenyomulók miatt van. Ha belém jön ő lesz a hibás."

A biztosító meg maximálisan kártalanít.Muhaha!

Alf (törölt) 2009.04.29. 17:01:01

ööö... miről szólt a cikk?

Stock 2009.04.29. 17:05:59

Colt: jah tényleg ezt el is felejtettem, hogy leszarod a seggrenyomulókat, mert neked mindegy ha beléd jön...

nézzük csak: pár napig 2 hétig fix hogy nem lesz autód függően a sérülés mértékétől, a javírás soha nem fog úgy kinézni mint a gyári... és ha el akarod adni százerekkel ér majd kevesebbet amiatt a kis malőr miatt...

Stock 2009.04.29. 17:07:16

Colt, Jaffar: érvrendszeretek nulla! egy szájbavert ellenérv el nem hangzott részetekről!

Stock 2009.04.29. 17:10:10

@ColT -- korbely.freeblog.hu/archives/2009/0:
milyen hitelrontás?? :)
az ha véletlenül lebuknék a kamu rendszámmal a töredékébe fájna az egyszeri legnagyobb gyorshajtási bírságnak ;)

Stock 2009.04.29. 17:11:45

jah és még seggrenyomulásnál, ha hitelre van a kocsid neadj isten totálra törik egybe fizetheted a baknak, csak mert ojjektív bűnösség van, de jó is ez nem?

Kopi3.14 2009.04.29. 17:16:20

Jaffar: Németeknél a jogsielvonás leginkább a munkábajárás ellehetetlenülése miatt olyan nagy érvágás. Azért pár havi fizetéskesés elég komoly probléma.

Carfan 2009.04.29. 17:18:44

@HAWOCK: Abban igazad van, hogy teljesen jogellenes az objektív felelősség, de hogy eredményes az már kérdéses. A csúnya kopasz terpjárós/luxusautós emberek akik eddig szartak a szabályokra ezután is szarni fognak. Úgyis megvan a rendőrhaver és hogy hogynem eltűnik a rendszerből a bünti, ha történik egy kis malőr... Persze az egyszeri állampolgár kapja a csekket a sok tízezerről ha véletlenül átcsúszik egy piroson vagy a kint felejtett 30as tábla mellett teljesen agyement módon "elszáguld" 45-el. Ezt azért nem nevezném eredmények. Max pár boyracer hülyegyereknek elveszi a kedvét a száguldozástól, de más értelme nincs. Az állami bevételek növelésén kívül persze...

Kopi3.14 2009.04.29. 17:20:59

Ja, Winkler, elgondolkodhatnál, tedd le a klavit, és nézz valami más mleó után, borzalmasak a műveid. Valami frusztrál, vagy a Tehenet nem lehet megdugni, vagy mi van? Egyre silányabbakat alkotsz.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2009.04.29. 17:25:33

@Stock: Szerinted, a 18 éves kocsimnak nem mindegy? Németből hozott, már akkor volt törve mikor megvettem :D
Másrészt én tudok élni autó nélkül is.
Hitelre meg nem fogok autót venni, nem őrültem meg.

Amúgy hitelrontás a rendszám átragasztása azért mert gyanúba kevernél.

@Kopi3.14: Annyira azért ne bántsd Winklert, fényévekkel jobb mint a többi író mostanában.

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2009.04.29. 17:42:51

Engem pár hónapja büntettek meg 30ezerre. Bementem a rendőrségre, mondtam, szeretném megnézni a felvételt. Mutatja a fotót. Mondom, köszi, állóképpel hogy lehet sebességtúllépést bizonyítani? A videófelvételre gondoltam.

Elsősorban a fotót szokták mutatni - mondja a rend éber őre.

Láttam, hogy egyszerűbb lenne lóval kártyázni, így nem is vitatkoztam, befizettem.

Azóta ott, ahol lekaptak, 50-nel megyek. Persze, az utolsó szakadt robogós is öklét rázva meg szokott előzni...

www.totalcar.hu/nepitelet/?op=itelet&cat_id=83059 2009.04.29. 17:47:34

@ColT -- korbely.freeblog.hu/archives/2009/0:

Nyilvánvalóan a fele sem volt ilyen. De mondjuk vegyük ezt egy olyan felállásra, hogy neked, mint ColT, van 70 ezer Ft nyugdíjad, a "kis" fiad elviszi az autótokat, mert az övé szervizben van, és a falutáblán belül 5 méterrel még 100-zal megy (még életszerű is), és 2 hónap múlva neked kijön a csekk 150.000-ről. A fiad nem akarja/tudja kifizetni, maradsz te, elvégre te vagy objektív felelős, megmondja a rendszer. Abban szerencsére most már biztos lehetek, hogy te nagy mosollyal az arcodon adod fel a pénzt, mert "hát ez van, nincs itt mit tenni". Örülök, hogy vannak még ilyenek alázatos befizetők ebben az országban.

-------------------------------------

@Jaffar:

"Ez megint csak egy kifogás :D"

Nem, ez egy lehetséges helyzet, mely rámutat a rendszer visszásságára.

"Ötleted sincs, hogy mi lenne a jó megoldás"

Viszont nem vagyok egyedül ezzel, mivel neked sincs sokkal több, ha már itt tartunk. A minden szarba (mert ez a rendszer szar) birkamódon beletörődés nálam nem jelent megoldást...

"...hiszen már azzal sem értesz egyet, hogy vmilyen módon szankcionálni kell a nótorius blicceöket, gyorshajtókat."

Olvasd is el amit írtam, nem csak nézd. Javaslom áttekintésre az utolsó mondatomat :-)

"Viszont kifogást mindenre találsz."

Nem keresek kifogást. Ha szabályt sértek és elkapnak, kifizetem pofázás nélkül. Viszont azt nem szeretem, hogy pár idióta agyszüleménye szerint kell közlekednem, amire sok birka még bólogat is, hogy igen ezt így kell csinálni, jobban nem is lehet. Hát nem...

superbfanatic 2009.04.29. 17:56:49

@ColT -- korbely.freeblog.hu/archives/2009/0:

Üdv!
A hitelre vett autók méterekkel előbb állnak meg mint a Te 18 évesed, úgy hogy ne is száguldozzál! Szerintem.

herut 2009.04.29. 18:42:27

A Kondorosi elnevezésű ex-államtitkár melyik tudomány professzora?
"Szerényen,tisztességgel, becsületesen" jegyzem meg: Ilyen semmitmondó,lózungokat pufogtató az '50-es,'60-as éveket idéző, a polgárokra hülyébbnél hülyébb ötleteket zúdító alpolitikus még nálunk is feltűnő,bár néhányt sorolhatnék.

UrQuattro 2009.04.29. 19:54:53

"hiszen itt még a régebbi A8-asokat is képesek 2.5 TDI-vel venni a népek − na, ők ne is hangoskodjanak. "
Jajj..
Ez derogáljon már valakinek!
Fuha..
Az 5ös bmw 1800as motorral aztán überel mindent gondolom! Nem is idegesítem fel magam..

arnd 2009.04.29. 19:56:39

Nesze semmi, fogd meg jól!
Gyenge kis szösszenet.
Az ötlet egyébként, nem rossz. Érdemes lenne foglalkozni a kipufogó hanggal, főként elektromos autók remélhető térnyerése viszonylatában is... a már említett vényócas.mp3 stb. stb.

Egyébként nekem az a véleményem, hogy nem a kipufogóval, vagy a hangjával kellene foglalkozni hanem az emberek fejében lévő káosszal, értékrend hibával. Amikor közlekedek a városban egy hangosabb kipufogós motorosra jobban felfigyel az ember (életet ment, nem közhely) viszont amikor a szőke maca mellé gurulva húz egy csutkát, hogy a macának bugyit kell cserélnie... hát lehet, hogy másként élem meg. Főként ha az asszony az a maca, még ha nem is szőke.

A másik szintén nem tolerálható szitu amikor az Óceánárok környékén "egy négy nem megy honda" írtózat hanggal, gyorsulgat (szerinte) hajnali egy - kettő között...

Egyébként ahogy az sem normális, hogy nagy tapasztalatú/tudású emberek által épített autó "lepapírozása" lehetetlen vállalkozás nálunk, míg az ilyen széteső rozsda marta xar futóművű stb. stb. csak a hangra gyúró trágyákon meg rendszám van! Szégyen.

trogerfighter 2009.04.29. 20:04:01

nagyon jó kis írás ez kérem!jó ez a kis szemétkedős irónia.sajnáltam,hogy vége lett.

Stock 2009.04.29. 20:31:38

@ColT -- korbely.freeblog.hu/archives/2009/0:
"Ja. Az emúlt 3-4 gyalogosgázolásból mennyi ment 50-nél gyorsabban?"

gondolod, hogy tényleg amiatt ütötték el mert gyorsabban mentek és ha mindent betartanak nem tették volna? lehet, de én nem hiszem!
modellezzük: mennyivel mehet egy "átlagosgyalogosgázoló"? 70-80 az kb reális nem? tegyük fel, hogy így elüti és a gyalogos csattan a szélvédőn a levegőben dob egy mittoménmilyen berger szaltót... belsővérzések törések, nem értek hozzá.. mindez abból fakadóan, hogy a fékezés ellenére még jelentős sebességgel halad a zebrán.
ha viszont betartja az 50-et és ugyanúgy elbambul, nem veszi észre a gyalogot szted akkor megáll a zebra előtt??
én nem hiszem, a gyalogos szinte biztos, hogy sokkal olcsóbban megússza, de
a gázolás ténye nem változik, tehát én változatlanul állítom, hogy nem gyorshajtás vezet az ilyen esetekhez!!
(én annó rendszeresen 70-110zel közlekedtem a városban és 200 pár ezer km alatt összesen 3 szor nem engedtem át gyalogost a zebrán!
figyelmetlenségből...

konti10 (törölt) 2009.04.29. 21:28:51

Értlmes cikk. Velem lehet a baj h nem értem. Kimaradt belőle, a vizipockok nemi élete szikes talajon c. rész. Winkler nem depis?

kafferbivalybalamber 2009.04.29. 21:38:49

@arnd: Ja, itt az Óceánárok utca 1 km-es körzetében itt lenne az ideje kiadni a vadászati engedélyt az üvöltő kipufogójú büdösköcsögökre. Nem lehet nyitott ablaknál aludni, mert a sok bunkó itt őrjöng, autóval, motorral, kinek mije van.
Kalasnyikovot a népnek! Meg vállról indítható rakétákat.

Hrzrasn (törölt) 2009.04.29. 21:51:32

@Jean-Baptiste Emanuel Zorg: "Vannak fasza 2 v 3 rétegű hő és hangszigetelő nyílászáró rendszerek, tessenek befektetni."

Te meg építs magadnak 6 méteres szögesdrótot, mert különben minden nap az udvarodra szarok.

Az a szarházi fizesse a szigetelést, aki a zajt okozza.

BMW MB 2009.04.29. 22:33:12

@scheerti:

Te vagy a legjobb arc! :D Maximálisan egyetértek.

A "baltaarcú apun" 2 percig röhögtem. :))))

Jean-Baptiste Emanuel Zorg 2009.04.29. 22:36:09

:D rendben, megteszem a szükséges óvintézkedéseket.
Viszont abban kurvára igaza van a Winklernek, h a zsaruk csak arra vannak, h baszogassák a közlekedőket? (jönnek itt a német, meg osztrák példákkal... de kérem, azért ott van közbiztonság is.) másban meg egy nagy nullák. ezért tart ott, ahol most tart a nemmondommilyenkisebbségibűnözés. gyalogosan az utcán jobban kell félni, mint 1 sörrel autózva, h jaj, most nem olyanok a reflexeim.
(a német meg osztrák példára visszatérve, nem kell mindig feltétel nélkül elhinni a példákat. adott egy osztrák szélerőművel fenntartott farm, és ha nincs szél, rácsatlakoznak arra a hálózatra, amin az a villamos áram halad, amit Mo. ad el Németo-nak túltermelés esetén. ja, és ha mégse azt, akkor van alternatív tüzelésre is lehetőség, fával. 60%-ban ukrán, 40%-ban magyar fával tüzelve. Ja, kéremszépen, így könnyen lehet ausztriában környezettudatosan élni. Ez azt hiszem egy látvány, vagy demonstrációs farm. Egyik tanárom mesélte egyetemen.)

megint 2009.04.29. 23:01:23

Stock te számolod fejben, hogy mennyi gyalogost engedsz át? És mindezt 200000 km-en át?

Rocko- 2009.04.29. 23:46:59

@UrQuattro: ha bár Audista vagyok, itt igazat kell adnom. neked is, az idézetnek is. vannak bizonyos típusok. A8 2.5TDI (nem hittem el, amíg nem láttam, sőt a 3.3 is nehezen hihető volt anno), 518 meg 316 Bimmer, ami tipikusan fillérbaszó dolog.
sajnos ilyen van mindenhol.

qualitaet 2009.04.30. 00:37:14

@UrQuattro:

"Az 5ös bmw 1800as motorral aztán überel mindent gondolom!

A maga 115 lórejével mindent azért nem max. a röhejes 101 lóerős,2 literes Audi 100-at.

de.wikipedia.org/wiki/Audi_100_C4

ColT · http://kilatas.great-site.net 2009.04.30. 00:39:19

@superbfanatic: D én nem is száguldozok. Sebességhatárokat betartom, nagyeszű.

@Stock: Arról pofázok hogy nagy sebességnél ha ugyanakkor veszed észre, már lehet hogy késő.
Másrészt aki az 50-nel menést nem tartja be az mást sem, tehát nem szokta a gayalogokat sem elengedni.
Neked meg csak gratulálni tudok a városban 100-hoz.

m.a 2009.04.30. 00:40:53

@Jean-Baptiste Emanuel Zorg: Én fizessek azért, mert van pár nyomorék, akinek az a hobbija, hogy a verseny kipufogós gépekkel éjjel 2 kor nyélgázon megy? Régebben laktam BP-n, az Irnyi úton. Lehetett választani, hogy megdöglesz a melegtől (télen-nyáron) vagy a zajtól kapsz agyfaszt (főként a nyitott kipuffos gépekre gondolok).

qualitaet 2009.04.30. 00:49:35

@UrQuattro:

Amúgy az E28-as cápa öttitennyolcí is 115 lóerős volt már, amikor még az Audi 100-at nem átallottak 75(!) lóerős motorral is gyártani.


"de.wikipedia.org/wiki/Audi_100_C3#Motoren

"Az 5ös bmw 1800as motorral aztán überel mindent gondolom! Nem is idegesítem fel magam.."

Tényleg ne. De hülyeségeket se hordj össze.

qualitaet 2009.04.30. 02:11:20

@qualitaet:

"az E28-as cápa öttitennyolcí is 115 lóerős volt már"

Elírtam, 105.

apoa 2009.04.30. 05:21:51

Jelentkezzen, aki városban egyenes, üres kétsávos úton 50-el szokott menni. Vagy az a bátor, aki reggeli rohanó forgalomban mer ötvennel autózni és nem lökik le az útról. Ha Bp-en betartanánk a sebességet, a dugók kétszeresére nőnének.

Gajdos Attila · http://www.iqi.hu 2009.04.30. 08:39:43

"remény nincs", írja W,

én meg szép csendben magamba fordulok. Hiába van most rengeteg munkám, egyre kevésbé érzem, hogy itthon otthon vagyok.

Lehet, hogy én már csak egy olyan magyar leszek, akinek a nyelve és néhány érzése magyar, egyébként meg elhúzok innen másik országba, ahol átengednek a zebrán.

Gajdos Attila · http://www.iqi.hu 2009.04.30. 08:40:48

btw, Angolország mennyivel jobb, amikor ott a csodás mindenholkamera- és terrorfenyegetettség-érzés?

Mitől válik _igazán_ élhetővé egy ország?

Gajdos Attila · http://www.iqi.hu 2009.04.30. 08:42:36

@BocaNegra: Lökjétek a padlóla, dulván.
Olvassa át hálomszol még, legalább.

Stock 2009.04.30. 08:52:26

@megint: jaja, bennem elég mély nyomot hagy, ha valakit veszélyeztetek! a mai napig látom annak a gyalogosnak az arcát, akinek vissza kellett lépnie (ugrania) a járdára mert nem őrá figyeltem..
azt persze nem számoltam, hogy hány gyalogost engedtem át... :)

Stock 2009.04.30. 09:02:30

@ColT -- korbely.freeblog.hu/archives/2009/0:
"Arról pofázok hogy nagy sebességnél ha ugyanakkor veszed észre, már lehet hogy késő"
lehet! de szerintem akkor is a figyelem a kulcsszó, mondom, nekem még a natúr sebességtúllépés soha nem jelentett gondot, aban, hogy megálljak a zebránál!!

"Másrészt aki az 50-nel menést nem tartja be az mást sem, tehát nem szokta a gayalogokat sem elengedni"
ez baromság, egy üres általánosítás.... , meg tudnád indokolni, hogy miért nem?

"meg csak gratulálni tudok a városban 100-hoz."
mmint ahoz, hogy még soha nem volt önhibás balesetetm? köszönöm! hidd el csak odafigyelés, előrelátás, reflex, és a kocsi műszki állapota teszi... :D

a tréfát félre téve, nem kéne ilyen álszerénynek lenned az országúti 160-akkal, nem hinném, hogy az kevésbé veszélyes!

redriot77 2009.04.30. 09:08:27

A zéró toleranciának ebben a formában valóban nem sok értelme van. 3 méterenként sávot váltásért, kormányráhúzásért, büntetősatuzásért, irányjelzés elmulasztásáért, nem megfelelő követési távolság tartásáért szerintem még nem büntettek meg embert Magyarországon. Pedig ezek veszélyesebbek, mintha valaki átmegy egy falun éjszaka 50 helyett 65-el.

Kipuf: forgalmas út mellett lakok, hallok mindenfélét. Subarukkal, V8-asokkal tényleg nincs bajom, szép hangjuk van. Akiket bezúzatnék járművel együtt:

-robogós fityfaszok: hajnali egykor éééééééééééééééééééééém - visszhangzik a panelházak között 50ccm haláltusája.

-redna-redna: négyhengeres tömegautók a legkommerszebb sportkipuffal, némelyik vicces fingószeleppel: annyira hasonlít a hanghatás egy versenyautóra, mint Beavis és Butthead ökörködése James Hetfield énekére. Ettől függetlenül kurva hangos némelyik.

Hrzrasn (törölt) 2009.04.30. 09:21:41

@qualitaet: Régen láttunk, papa. Nyaraltál? :)

Pasas 2009.04.30. 14:11:24

CBR600+Two Brothers=Szarok rája!!!

Geri001 2009.04.30. 14:28:45

"amúgy suszter maradjon a kaptafánál, és a szerző autókról írjon, ne politikáról. Azt hagyja másnak, pl. Tóta W. Árpádnak, neki szellemesebben megy"

Tóta Weiss Árpád inkább fogja be azt a nagy ZS... pofáját!
amekkora baromságokat ír én már lecsuktam volna!
rohadt tetves magyarellens kis geci!
pont.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2009.04.30. 15:50:26

@Stock: Jaja, én sem mondom hogy nem veszélyes, de évente egyszer-kétszer esik meg hogy eddig elhúzom a kocsit, máskülönben 90. Ez azért nem mindegy, mert amúgy meg szinte mindenki megelőz, és nem azért hogy előttem 90-nel menjen tovább, hanem ahogy kifér.

lujo22 2009.04.30. 17:26:37

Ahogy elnézem, egyesek olyan mélymagyarok, akinek az öregapja a Vereckei hágon jött be. :D Nekik nem a Totalcart, hanem a szeker.hu-t, kellene olvasniuk!

Geri001 2009.04.30. 19:44:06

Tóta akkor is egy köcsög!
ha vki az ő "fajtájáról" irna ugy mint ahogyan ö ir dolgokról akkor bizony végig lenne sértve!

egy hulladék ember!
ez a véleményem nemtom másnak mér teccik!

és ha a vereckei hágon jött be akkor mivan?:D
problémád van?

te meg olcasgatsd a szombat.hu-t
aztán röhögjél velük eggyütt!

Geri001 2009.04.30. 19:46:00

mér marad le a mondat vége?
nemtom mér de az jobb oldalsó sáv kitakarja a szöveg egy részét!

lujo22 2009.04.30. 20:55:36

teccik, amikor a magyarok féltéglával verik a mellüket, ennyi Nobel díjasunk van, vagy pl a Fradi micsoda nagy múltú csapat, aztán jó részük zsidó volt, vagy nekik köszönhető.
amúgy semmi közöm hozzájuk, a kuruc.info-t is szoktam olvasni, de nem vagyok hűlye

Tipo16v 2009.04.30. 21:18:29

mi ez a politizálás itt a ufogóknál?:D

Geri001 2009.04.30. 22:17:20

a magyar foci szar ugyhogy nem foglakozom vele!

Nobel dijas meg télleg sok van!
persze sok köztük a zsidó származású!

akkor még mások voltak a zsidók is!
ma meg bezzeg....
nem csoda ha utálják öket!

Tóta meg akkor is egy hülye!

Hrzrasn (törölt) 2009.04.30. 22:37:04

@lujo22: "teccik, amikor a magyarok féltéglával verik a mellüket, ennyi Nobel díjasunk van"

Ez mondjuk érdekes dolog, mert Magyarországnak összvissz 9 Nobel-díjasa van, míg Ausztriának 19, Franciaországnak 57, Hollandiának 18, Németországnak 102, Nagy-Britanniának 113, Svédországnak 28, Svájcnak 25. A pofa sajnos itt is nagyobb, mint a teljesítmény.

qualitaet 2009.05.01. 03:45:34

@Hrzrasn:

Igen + az időm is kevesebb mostanság;)

ColT · http://kilatas.great-site.net 2009.05.01. 14:59:35

@Hrzrasn: Ezek mekkora országok, mennyi lakossal...

papa33 2009.05.01. 18:07:04

Ez az objektív ugye nem tetszik. Az, ha 100 méterenként mérnének és megállítanák a gyorshajtót, az se tetszik. Amúgy mostanság mondta valaki a brutális (ADR, tachográf-érdekes a túlvezetés, bemozdulás számít, a 70 helyett 100-at leszarják-mért???) bünti nem az emberek, hanem a szabálytalankodók ellen van, mégis rengeteg a túlsúlyos-pedig módosult is a jogszabály-utak meg szarok.Állítólag a gyakori kisebb bünti hatékonyabb lenne. Önkormányzat is mér-oké, de ne maszek...

Na, ez a gyorshajtás elfogadottság csak addig tart, míg valaki a családból emiatt megmurdel, nem kéne ennyire bocsánatos bűnnek tekinteni. Meg lehetne mérni városban sulinál, mert kint a 110 nem olyan mint sulinál 70. Szóval lehetne ésszerűbben.

lacza87 (törölt) 2009.05.01. 20:32:59

@ColT -- korbely.freeblog.hu/archives/2009/0: nyugodtan eloszthatod a lakosok számával úgyis sokkal jobbak Magyarországnál.

UrQuattro 2009.05.02. 13:47:22

Hmm..
Nem azt irtam hogy gyenge,hanem hogy szánalmas egy ekkora autóba 1.8as motort ,nem a kw-ról hordtam össze dolgokat.
M1, nem birom Winkler urat..ez van, biztos emiatt nem tetszik a cikk.

Glg 2009.10.14. 16:54:55

Ez a post egy isten. Rengeteg mondata már bennem is megfogalmazódott. Én személyszerint azoktól a szarrágó robogósoktól dobom le a gépszíjat akik mindenféle elcseszett szar dobokat raknak a tetves kávédarálóikra. A rendőrség természetesen telibeszarja h olyan zajszennyezést kreálnak ezzel hogy 2 utcával arrébb is felébred tőle az ember.
süti beállítások módosítása