Ahol az öregség gyönyörű

Árpilis 17. és 19. között rendezik a III. Oldtimer Expót a Vasúttörténeti Parkban.

  2009. április 17. - TóthZé Címkék: 2009 oldtimer expo

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Kicsi vagy nagy? 911-essel ralizni jó.
2009-12-20 14:15:00

Szögezzük le az elején. Az előbb bejött a dolgozóba az Éva, a feleségem és aranyvasárnap ide vagy oda a

Egy év nirvana
2009-11-08 09:57:00

Eseménydús volt az elmúlt pár hónap a hátsókerekes, kocka Corollával . Karc nélkül megúszta a két

Hazaértek az extrém Insigniák
2009-09-30 08:25:58

  Kipróbáltuk az Opel Insigniák Ecoflex, 4x4 és OPC modelljeit, végre hazai pályán. Jó móka volt.

Magyar dráma Imolában
2009-09-19 13:39:00

Az élet a legjobb rendező, ilyet hollywoodi forgatókönyvírók egész hada sem találhatna ki. Az előzményekről


Gyorsan essünk túl a nehezén: a III. Oldtimer Expót most hétvégén rendezik, szombaton reggel 9 és éjjel 11 óra között, vasárnap szintén kilenctől délután hatig várják a látogatókat. Négy éves kor alatt ingyenes a belépés, gyerekeknek 12 éves korig 900, e fölött pedig 1800 forintba kerül a jegy. A cím pedig: Magyar Vasúttörténeti Park, 1142 Budapest, Tatai út 95. Minden navi odatalál.

Az Index beszámolója az Oldtimer Expóról >>>


MG versenyautó: ezért bárkinek a fél kezét odaadnám

Már az első is profi, de főleg szerethető és kellemes rendezvénynek tűnt, bár voltak gyerekbetegségei. Aztán a Citroën Kacsa 60. születésnapját méltón ünneplő másodikat már Csikós kolléga is őrjöngve imádta. Annyira önkívületi transzba esett, hogy lelkének legmélyebb bugyraiból hosszú eposzként tört elő a Puch-szerelem. Az idei meg még jobb lett, még én is elolvadtam tőle, pedig erre kevésbé vagyok hajlamos.


Vannak a régiónak előnyös arcai is

A 2009-es öregautó dzsembori két érdekes centenáriumot is megünnepel: az Audi és a Morgan 100. születésnapját. Az elsőt a Mercedes-hívők ugyan némi folytonossági hiányra hivatkozva vitatják, a második meg olyan, mintha a születése óta egyfolytában száz éves volna, de ettől még kijár a tisztelgés mindkettőnek. További évforduló a Mini 50. szülinapja, a Citroën 90., a Traction Avant 75. és a CX 35. életéve, az Rohamkocsi szolgálat 55. jubileuma és a KGST születésének kevésbé magasztos, de szép kerek 60. évfordulója.


Egy darabka Audi történelem

Vitatható vagy sem, a szervezők méltón ünneplik a száz éves Audit. A négykarikás márka történetéből több olyan különlegességeket is összegyűjtöttek, amiből alig néhány darab létezik a világon. Ilyen például a '70-es évek szupertitkos nagymotor projektje, a Z 02 is, amit az A50-es kódjelű kisautóval, a későbbi Volkswagen Polóval egy időben fejlesztettek. Annyira titokban dolgoztak a mérnökök, hogy még a kísérleti részleg csarnokának védelme sem volt elég: külön fabodéban reszelték a kétkerekűt.


Mindössze ez az egy van belőle az egész világon: Audi Z 02 motor

A próbamotorzásokat éjjel és hétvégéken tartották, a kiállított prototípusba így röppent bele vagy 1000 kilométer. Szegény Z 02 halva született: az Audi vezetése közben lecserélődött és mire Roland Gumpert irányítása alatt a fejlesztőmérnökök elkészültek a motorral az új főnökök más irányba kormányozták az ingolstadti márkát. Talán kár érte.


Ős-állat, khhm, Ur-quattro

Bár a fene tudja, a Quattro hívek biztos nem bánják a fordulatot. Az Audi stand másik nagy durranása két lenyűgöző versenyautó, amikben egy dolog közös: a pilóta személye. Az egyetlen példányban épített és kolosszális pályacsúcsot futó Pikes Peak attacker, a 600 lóerő lóerő körüli teljesítményre képes S1 sport quattro és az amerikai Trams Am széria 510 lóerős alázógépét, a 200 Turbo Quattro egyaránt bizonyos Walter Röhrl vezette. Nem is akárhogy, szerencsére a kocsi mögötti kivetítőn ezt bárki megnézheti.


NSU-k

Az Audi mellett az Auto Union, a DKW, a Horch, a Wanderer és az NSU márkák tradícióit is őrző történelemből további ízelítőt jelent egy 1915-ből származó, alig öt példányban fennmaradt, 750 köbcentis NSU stabilmotor, egy Wanderer Puppchen V1, amit 1914 és 17 között gyártottak és amiből szintén csak 4 darab maradt meg, valamint egyik személyes kedvencem: az 1972-es NSU TT versenyautó.


Száz éves - a Morgan márka

Ilyen változatos kiállítási anyagot a szintén száz éves Morgan nem tud felvonultatni, hiszen formája hagyománytiszteletből a '30-as évek óta lényegében változatlan. Ettől még csodás műalkotás mind, bár nekem valahogy szimpatikusabb az olyan autómárka, ahol a fejlődés nem állt meg. Viszont az oldtimer rajongóknak telitalálat a Morgan: már új korában is szerethetően régi.


Imádnivaló installációk

Ami a formákat illeti, majdnem ugyanez igaz az Oldtimer Expo másik nagy durranására, a szinte egész csarnokot tartalmasan megtöltő Minire is. Az angolok idén 50 éves kultautójának egy korai példányát élő egyenes adásban szerelik össze az osztrák Hwezda műhely restaurátorai: a közvetítést az Indexvideo jóvoltából a Totalcaron egész hétvégén folyamatosan élvezhetik. Reméljük nem lesz gond és mind az 5362 alkatrész a helyére kerül és nem amolyan Mr. Bean stílusban. A 16 órányi munka eredményeként vasárnap már elvileg beröffen a ritka sárga színű, 1964-es Mini.


Itt és most E-type épül

De nem csak Mini épül az Oldtimer Expón: a Classicautomobile Warvasovszky egy 1966-os évjáratú Jaguar E-type 2+2 fog lábra állítani a három napos rendezvényen. Állítólag vasárnap délelőtt ennek a kizárólag gyári alkatrészek felhasználásával helyreállított kupénak is felbőg a motorja.

Persze a Citroën Kacsa sem maradhat ki az oldtimer legóból. A márka klubjának standján ugyanis demonstrálni fogják, hogy a 2CV-t milyen könnyű szerelni: napjában többször is lemeztelenítik majd felöltöztetik a nem túl bonyolult francia kiautót, igaz ők az alvázat a motort, a váltót és futóműt nem piszkálják. Viszont a 4 sárvédővel, a 4 ajtóval, a tetővel, a csomagtér-fedéllel, a motorháztetővel, az ülésekkel és a kabinnal állítólag végeznek pár perc alatt. Szerintem ez nem akármilyen móka lesz. Szintén a tébolyult franciák hazai rajongóinak nevéhez fűződik az egyik szabadtéri látványosság: egy hidropneumatikus Citroën három kerékkel fog szlalomozni a Park bejáratánál lévő lebetonozott pályán.

Szombaton délelőtt 11 kor egy másik látványosnak igérkező megmozdulás miatt lesz érdemes kinézni a Park árnyas fái alá. Az 55 éves rohamkocsi szolgálat szakemberei korabeli mentős egyenruhával és eszközökkel egy 20 perces bemutató keretében az akkoriban használatos mentési eljárásokkal fognak orvosolni egy balesetet. A döbbenet garantált.


Felettük hamar kiderül az ég

De elég csak végignézni az Oldtimer Expón kiállított autókon és motorokon, a sok kívánatos csecsebecsén - modellező bemutató is lesz, szinte folyamatosan - és a döbbenet állandósul. Kint van például Kőváry "Trabantborító" Barna büszkeságe, amit ő maga csak "gányautónak" becéz. A Formula Trabant Easter versenyautó, amely 300 kilós és állítólag 60 lóerős pont olyan alacsony, mint amilyen alacsonyra az ember álla zuhan, amikor először meglátja. De a nosztagikus KGST időket csodálatos "kereklámpás" rali, taxi és rendőr Zsiguli, gyönyörű GAZ 13, ismertebb nevén Csajka vagyis a Sirály és egy makulátlan Wartburg is idézi.


Pszt, ne mond el senkinek!

De vannak kint amerikai muscle carok (Mustangok, Corvette, Charger, Pontiac Firebird) is szép számban, köztük egy szívünknek különösen kedves tojássárga Mercury Cougarral, bár erről egyelőre többet nem árulhatok el. A régi Mercedes tűzoltó autók, a Közlekedési Múzeum sok magyar vonatkozású autós, buszos és motoros ereklyéje, egy 1951-ből származó, csodálatosan restaurált magyar robogó prototípus és a felújításra váró, rozsdaboglyát idéző Fiat harmonikus békében megfér egymás mellett és csak arra vár, hogy Önök is a nyálukat csorgassák rájuk - mi már megtettük a magunkét. Nézegessék a képeket - elnézését a gigantikus galériáért, de képtelenség volt szelektálni -, látogassanak el az Expo oldalára, de szerintem legfőképpen menjenek ki a Vasúttörténeti Parkba. Nem fogják megbánni.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr11071851

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

sunblind 2009.04.18. 00:41:42

... én kimegyek holnap. Ez a Cougar a futós szöszié? :)

Dennis01 2009.04.18. 01:11:45

A Mini felhozatal nagyon klassz!!!
Mr. Bean Minijenek nincs veletlenul rossz oldalon a kormanya? :DDD

gin74tonic 2009.04.18. 02:34:47

uh, !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! a quattro!!!

Ciri 2009.04.18. 05:53:06

Csikós Zsóti már nyáladzik !! :)))))

Ronin_ 2009.04.18. 06:29:45

te is, meg én is!:-)

Végre nincs Merci meg Porsche túltengés.
Pedig szeretem őket, de ami sok, az sok.

biker_kolee 2009.04.18. 07:55:03

Szép a Cougar. De az Audi felhozatal egyszerűen pazar..

Mit lehet tudni erről az autófil kisasszonyról, aki többször is feltűnik a galériában? Nem akarja esetleg a szerkesztőség felvenni? :)))

nyelv-ész 2009.04.18. 08:08:39

@Ronin_: nincs túltengés, de azért van kinn néhány Merci. Porke az nem sok van.

Ami szíven ütött:

- A két P1800, egyik makulátlanul restaurálva, másik negyven évnyi mocsokkal és rozsdával a hátán,

- Jaguar E-Type, és mellette a kisszériás Kougar,

- Két Aston néz egymással farkasszemet,

- Galaxye :-)

Nem tudom, hétvégén nyitva lesz-e, de tegnap a bejárat melletti kis épületben meg lehetett nézni a terepasztalokat is, működés közben. Kifele menet érdemes oda is benézni.

nyelv-ész 2009.04.18. 08:09:55

Ja és Karotta Hachija is kinn van :-)

webber 2009.04.18. 08:40:39

Részemről hányok az egésztől, tudnillik itt van 50 méterre tőlünk a hely, és mikor rendezvény van, a kulturált autósok rendszeresen széttörik magukat mert nem adnak elsőbbséget, hangosan kurva anyáznak mert nem találnak parkolóhelyet, meg úgy általánosságban is kb. minth a Ligetben lennénk , akkora tömeg van...

Szal thanks, but no thanks.

yenoee 2009.04.18. 08:56:36

Jó kis képek :)
Egy Dino GT-re azóta vágyom hevesen, mióta pár éve Bécsben a Ringen sétálva arra lettünk figyelmesek a haverommal, hogy egy veteránszalon kirakatából éppen kitolnak a járdára egy ugyanilyet. Az ember pár percig ügyködött vele, aztán beindította - nehezebben indult, mint a Daciánk:))) - de aztán valahogy elkapta, kicsit nyersen, de lett alapjárata, kicsit büdös volt, de mégiscsak egy Ferrari:)
Aztán, ahogy ott pöförgött a kora esti Bécs közepén a járdán, és rajtunk kívül kb. k.vára nem érdekelt senkit, a tulaj még egyszer körbejárta, aztán füttyentett a kis dakszli kutyájának, ami beugrott a jobb oldali ülésbe, az ember is beült, és közepesen bénázva elvánszorogtak.
Hárman maradtunk ott. Én a haverom, meg a cinksárga irigység.

Ubul1 2009.04.18. 09:05:07

Nem semmi felhozatal, van minden mint a búcsúban. Ehhez melyik metróállomás van a legközelebb?

webber 2009.04.18. 09:07:00

@Ubul1: Újpest Városkapu. De Árpád hídtól jön ide a 120as busz.

gepataki 2009.04.18. 09:22:23

nemtudom, valahogy a ferrari-aston-ford-ősaudi nekem idegen.
jobban kedvelem a május elsejei szoci verziót. (már autósban, nem MSZMP-ben)
:)

yeti 2009.04.18. 10:07:49

Prototípus robogó,U Csepel,Bamakos Csepel,pekingi Pannónia,Rigák vááááááááááá!Messze lakok majd máskor:(

2009.04.18. 10:09:02

valami baj volt a fényképezőgépetekkel?

nyelv-ész 2009.04.18. 10:19:19

Az a Citroen kisteherautó a harmincas évek elejéről egy az ageyben Ford A koppintásnak tűnik. Ha nem lenne az oldalára ráfestve a Citroen logo, meg a hűtőjén lecserélnék az emblémát, engem simán átvernének vele.

nyelv-ész 2009.04.18. 10:23:01

@webber: a Tatai út monnyonle!

Egyébként aki arrafelé nem talál parkolót, az nyugodtan adja vissza a jogosítványát. A balhé inkább azért van, mert mindenki a bejárattól max. 20 méterre akar parkolni.

nyelv-ész 2009.04.18. 10:24:22

@gepataki: van egy halom szoci verda, még Velorex is :-)

Ámond Pista 2009.04.18. 10:34:06

@webber: Nem a rendezvény tehet róla, hogy a sok bumburnyák lusta megkeresni a hátsó parkolót!

@immortalis: Igen, vannak Vespák is! :-)

OLDTIMER BUSSZAL A KIÁLLÍTÁSRA!

Ingyenes buszjárat áll rendelkezésre az Oldtimer Expóra kilátogatóknak.
Jó idő esetén egy 1963-as évjáratú Ikarus 630 Cabrio (esőnapon egy 1971-es Setra S 80) oldtimer busz viszi az érdeklődőket a Vasúttörténeti Parkba, de ha netán sokan érkeznének, akkor a 70-es. 80-as évek tömegközlekedési buszai, a jó öreg Ikarusok is besegítenek :)

Buszjárat:
április 17-én szombaton és 18-án vasárnap mindkét napon 10.00 - 16.00 óráig közlekedik

Indulás időpontja: 10.00 óra, majd kb. félóránként / busz

Beszálló hely: XIII.ker. Gyöngyösi úti buszmegálló - 105 autóbusz végállomása
(3-as - kék metró - Gyöngyösi úti megállójánál)

Útvonal: XIII.ker. Gyöngyösi úti buszmegálló - 105 autóbusz végállomása--Gyöngyösi utca--Kámfor utca -- Tatai út/a Vasúttörténeti múzeum főbejárata/--Dolmány utca--Reiter Ferenc utca--Gyöngyösi utca--Madarász utca--Gyöngyösi úti megálló

A BUSZRÓL MINDEN VÉGÁLLOMÁSON (GYÖNGYÖSI ÚTON ÉS A PARKNÁL) KÖTELEZŐ LESZÁLLNI!

webber 2009.04.18. 12:03:47

@nyelv-ész: Nana, nem egyszer volt olyan, hogy NEKEM kellett (aki itt lakik) 15 percnyi sétára megállnom innen, mivel minden hely elfogyott... Konkrétan majdnem a Petneházy utcánál.

LD Zsolt 2009.04.18. 12:50:30

Mintha a fotósnak bejött volna a barna csaj:D Nekem is:)

Raticus 2009.04.18. 13:10:17

Hmm...Winkler eladta az MX-5 öt és nagy a titkolódzás hogy mit vett helyette,a Cougarról meg egyenlőre nem árulhatnak el semmit.Nem lehet hogy a Winkler vette vagy veszi majd meg (azt hiszem ez az a Cougar már a rendszámon lévő web-oldal miatt is,de ez mondjuk még eladó: kesmustang.hu/elado_autok/1038/1968/mercury-cougar-302 ).Szerintetek?

kzol 2009.04.18. 13:57:06

Valahol olvastam, de már nem emlékszem, szo. du. 3-6 között lesz a felvonulás az Újpesti rakparton?

Maybe_ · http://maybe130.blogspot.com/ 2009.04.18. 14:48:55

Basszus, és pont ezen a hétvégén nincs egy perc szabadidőm sem :(

HaDes 2009.04.18. 15:20:08

most lőjjem le a poént, hogy a Winkler egyik reggel elmondta a Sláger rádióban, hogy mit vette az mx-5 helyett?

hé haver 2009.04.18. 16:06:36

Nagyon köszönöm a beszámolót, szuper. Meggyőzőm a családot a holnapi programról...

Továbbra is javaslom egy normális fényképező beszerzését, nem az első eset, hogy gyenge minőségű fotókkal találkozom a Totalcaron.

bone · http://www.bernepper.hu 2009.04.18. 17:42:27

@nyelv-ész: Cougar és Galaxie
Ha már nyelvész... :-)

kzol 2009.04.18. 18:38:55

@HaDes: Lődd le kérlek, mert sosem hallgatok Sláger rádiót.

Bandi_jóválasztás (törölt) 2009.04.18. 19:05:44

Ide is, hogy van 1 eladó velorex. Érdeklődő vajon akad-e?

GYUSZI BACSI · http://www.fizetesem.com 2009.04.18. 19:48:40

én tavaly is voltam és idén is, nekem a tavaly kiállított autók közül több bejött, mint idén

de azért maga a rendezvény jól volt szervezve és a parkolás is sokkal jobb volt mint sok más rendezvényen

yomsisi 2009.04.18. 20:06:22

Ott voltam, jó volt, megyek jövőre is! :-))
A parkolással nem volt gondom, a titka csak annyi, hogy veteránnal kell menni. :-)

yomsisi 2009.04.18. 20:07:45

Ott voltam, jó volt, megyek jövőre is!

A parkolással szerintem semmi gond, veteránnal kell menni és kész.
:-)

w111 2009.04.18. 20:11:54

Hát kedves kartársak,ezt nem szabad lett vóna kihagyni!Beálltam a nagyfecskével,körberajongták,majd el olvadtunk!
Európai szinvonalú,gazdagságú,felhozatalú
heppening!
Grat a szervezőknek!

nyelv-ész 2009.04.18. 20:28:12

@bone: Van kinn egy gyönyörű bordó roadster, aminek az alapja Jag, de a hátulján ott a tábla, hogy KUGAR vagy KOUGAR, már nem emlékszem, de hogy K-val kezdődik, az tutti.
Szóval nem a Mercury Cougar.

A Galaxie az jogos...

Richi333 2009.04.18. 21:17:05

Hát, én a gigantikus galériát vmiér nem birom megnyitni.

Oscar2 2009.04.18. 21:54:06

@hé haver: nem tudom milyen gépet használnak a fiúk, de a fény(v)iszony a csarnokban egyenesen pocsék, a kocsik meg elég sűrűn vannak...

Egyébként a látnivalókra nincs panaszom, de olyan sűrűn álltak a kocsik, hogy tisztességes képért meg kellett küzdeni (főleg a mai tömegben). (Különösen, ha vki nemcsak egy kocsi elejére kíváncsi)

Üdv.

apuc 2009.04.18. 22:22:00

Sajnos a hely kevés volt teljes járművekre,illetve egy fix 50/1.4-es obival lehetett használható képeket lőni,az viszont lábzoomos,és hiányzott a nagylátó-szög..Az viszont nem elég fényerős ebben a sz@r csarnokban,illetve nincsen 350 ezrem egy olyanra...

dansun 2009.04.19. 16:14:00

@apuc: ugyan, 10ezer egy jó monopod és akkor mehet bármivel:
indafoto.hu/dansun/image/3796139-7b826bb5

Akos74 2009.04.19. 19:34:57

Azért vitatkoznék az újságíróval, hogy a tavalyi vagy az idei expo volt-e a jobb, mert a tavalyin minimum egy hosszú sörsátornyival több veterán autót és motorkerkpárt mutattak be és a szabadban is több veterán autó parkolt. Egyetértek az előttem írókkal a fényviszonyok katasztrófálisak a csarnokban, vaku nélkül sötétek lesznek a képek. Vakuval nem egyenletes a fényeloszlás és a veteránok fényesre vixolt alkatrészei is megcsillantak. Vasúti javítóműhelynek biztosan jól funkcionált a csarnok, de kiállítási térnek harmatgyenge. Tisztában vagyok a gazdasági lehetőségekkel, de azért pár pótlólagos fényforrás beállítása, szerintem nem jelentett volna akkora plussz kiadást az expo jellegéhez és méretéhez képest.

Rocko- 2009.04.19. 20:59:57

ó fakk.
most hívott series_one kolléga h marhára eltontotam, h nem voltam.
jövő héten nem lesz? :)

Audik nagyon szépek, kellenének, különösen az S1-esek és a Trans Am.

perko_ · http://perko.hu 2009.04.19. 22:02:31

Jó kis rendezvény volt. Nagyon tetszett a felhozatal. Csak az AE86-os Toyota nem tudom mit keresett ott.:)

Csikós Zsolt 2009.04.19. 22:15:17

@hé haver:
Canon EOS450D (Zoli), Nikon D80 (TC-s, CsZs használatában). Mi ketten fotóztunk, ezek tűrhető SLR-gépek. Fény nem volt. De ha te kivonulsz a Mamiya RB67-tel, Gitzo-állványal, vagy esetleg egy Globicával, Linhof Technikával, és számottevően szebbeket csinálsz abban a fényben, ennyi ember lökdösődése és nézelődése mellett (és úgy vélem, nem illik a látogatót megzavarni, aki szórakozni jött, fizetett a belépőért, esetleg nincs sok ideje, vagy gyerekkel van), akkor tessék, lehet küldeni, majd mi bíráljuk :-)

Csikós Zsolt 2009.04.19. 22:16:42

@nyelv-ész:
Tőle kicsit odébb, a másik soron pedig a Mercury Cougar. Ha nem nézel körül, miért írsz?

dansun 2009.04.20. 00:20:57

@Csikós Zsolt: Na, meg kell védenem @nyelvészt. Ő csak bone kommentjére reagált és a 1968-as Jaguar Kougar-ra gondolt.
Ezen a képen látszik:
indafoto.hu/dansun/image/3814619-06167442
Balra Kougar, jobbra a háttérben Cougar.

A Kern féle felolvasáshoz pedig gratula!

w111 2009.04.20. 07:18:34

Csak egy megjegyzés,kis hiányérzet Steyr-Puch,és Fecske Merci terén.Nem volt egy sem,csak egy fél kupé.
De nem baj,kurva jó buli volt!

nyelv-ész 2009.04.20. 08:07:54

@Csikós Zsolt: Ha az előzmény kommenteket nem olvasod el, miért írsz?

@dansun: Köszi, igen, erről van szó. A kép baloldalán félig belógó valami, az a Kougar. Látom, neked a Skodri jobban bejött :-)

yeti 2009.04.20. 09:18:35

@Csikós Zsolt: A cikked felolvasását majd láthatjuk valahol?

oldtimerek 2009.04.20. 20:31:14

@biker_kolee: Szia, véletlen tudom ki a csaj, egyébként éppenséggel Autós Újságíró. Mostanában egy dögös majdnem veterán Chevy-vel nyomul, nagyon menő :D A sok jó mellet van egy rossz hírem is, van palija...