Határ a csillagos ég?

  2009. április 16. - ommm Címkék: aero ssc veyron oder was

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Négyhengeres BMW? Ugyan már...
2015-07-30 16:22:46

...mondták nekem sokan, miután lett egy 136 lóerős E30-am. Persze hülyeség, hiszen a könnyű bódéhoz elég

Hétvége a tóparton? Belsőség-találkozó 2015!
2015-07-29 12:04:49

Öregszünk, öregszünk , más nem is jut nagyon eszembe arról, hogy immáron tizenkettedik (!) alkalommal

A trollkirály V8-cal érkezik
2015-06-22 13:58:43

Leborulok, zokogok és megadom a trollkodás brilliánsokkal díszített aranyfokozatát. Hogyan piszkíts bele egy

Szétszórjuk a VIP-jegyeket! Akár a tiéd is lehet egy!
2015-06-08 15:31:58

Úgy, ahogy az AC/DC-nek is egy igazi énekese volt és ahogy a Black Sabbath is csak Bill Warddal az igazi , úgy


Somi barátom pár fotója indította el a gondolatlavinát, amely végül is ezen poszt megírásához vezetett. Nem csoda, egy Bugatti Veyron mindig megmozgatja az ember fantáziáját. Ferdinand Piëch valóra vált lázálma mind a mai napig megosztja az autós társadalmat, ha nem magát a közvéleményt. Egyik oldalon állnak azok, akik számára nem a borzasztó tempó jelenti az adrenalint, a másik tábort pedig a javarészt a sebességőrültek alkotják.

Valahol középen helyezkedik el a józan kisebbség. Magam sem tudom, hogy csapodárként melyik csoporthoz tartozom, de abban biztos vagyok, hogy maga a Veyron inkább egy autóépítészeti-műremek, mintsem egy köznapi értelemben vett autó. Persze mint minden alkotásnak, ennek praktikuma is szinte nulla, de ugye nem gondoltuk egy percig sem, hogy erről szól?

Akár a korszak tökéletes demonstrációja is lehetne, mint az űrrepülőgép vagy a mobiltelefon. Itt tart  az emberiség, erre is képesek vagyunk, ha akarjuk igazán, persze rengeteg pénzből és erős ráfizetéssel, de meg tudjuk csinálni a 400 km/órás sebességet elérő...hmm...autót? Nevezzük annak. A maga módján több minden szupersportnál, külön állatfaj. (Majdnem ideírtam: mint a Kia Soul, ScionxB, lol.)

Mert autó-e ez még vagy valami más? A Bugatti Veyron maga módján nem inkább egy önálló valami? Egy über-über granturismo? Van egyáltalán kategóriája és ha igen, mik a kritériumai? A négyszázas tempó elérése vagy a borzasztó ár? És itt jött el a vita pillanata. Mert nézzük csak, a Volkswagen nem szimplán a világ leggyorsabb autóját csinálta meg, hanem a világ leggyorsabb használható autóját. Lehet, kicsit zavaros a megfogalmazás, ha tud valaki jobbat, ide vele. Szóval hektoliternyi izzadtság, gigantikus mérnöki munka és temérdek beledöntött pénz árán elkészítettek valamit, amibe beülünk, bekötjük magunkat, hátradőlünk a kényelmes ülésben és mondjuk Darth Vader belépőjének taktusai közben négyszázra gyorsulunk. Az automataváltó dolgozik, a klíma kellemes, az Autobahn kihalt és nyílegyenes, mi pedig zúdulunk alá, mint egy fékszárnyait nyitott Stuka.
Chris Harris megmutatja, milyen egyszerű is ez. A hang pedig....

Persze vannak, akik félreértették a dolgot és azonnal hajtani kezdtek még magasabb sebességért. Az Ultima Aero SSC naná, hogy gyorsabb. Nézzék csak.

Szerintem a balkezes eldobott kesztyűt vette fel a Shelby Supercars. Ettől persze övék lett a világ leggyorsabb szériában gyártott autója, lehet Veyron Bust-matricát osztogatni az érdeklődőknek, de vessük össze a két videót még egyszer. Nem tűnik fel valami? Vagy már én hülyültem meg teljesen és beszélem be magamnak, hogy egy bőrüléses, puritán versenyautót látok piedesztálra emelve egy automataváltós, kényelmes GT-vel szemben

Na és a képek, az egyetlen szlovák Bugatti Veyronról, melynek tulajdonosa Zoroslav Kollár egy  disztingváltnak mondott, műkedvelő milliárdos. Nincs egyedi rendszáma, az utcán parkol. Ahol jónak látja. Az ugyan biztos, hogy megteheti, nem kell, hogy aggassza a bírság, de fene tudja, mennyivel szebb lenne, ha tényleg úriemberként viselkedne. Nem ciki Bugatti kulcstartót pörgetve állni a verda mellett, míg lekerül róla a bilincs?

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr981068824

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Shadowbull 2009.04.17. 08:43:20

@victor vacendak: "A többi már sznobéria. Ráadásul egy VW miatt..."

Na latod, ez a sznoberia.

sb

Shadowbull 2009.04.17. 08:51:06

@Ratnet: " van akit felbosszant a tudat, mi különbség van ember és ember közt."

Miert, nincs kulonbseg? Van aki alacsony, van aki magas, van aki okos, van aki buta, es meg sorolhatnam napestig.

Csak az ostobak hiszik azt, hogy minden ember egyenlo. A jogaik, talan.

sb

ommm 2009.04.17. 09:06:04

Riasom 2009.04.17. 00:00:14

El kell, hogy keserítselek. A közelmúltban a parlament által elfogadott és azóta már hatályba lépett új közl. törvény drákóian szigorú. lehet, a 32 euróval jól is jártál, már a legkisebb kihágás esetén is 50-ről indítanak. Ha pl. nincs autópálya-matricád (Hegyeshalomnál el szokták sokan felejteni, hogy a pozsonyig tartó bekötő már autópálya), akkor ott helyben elveszik a rendszámot.
Ha nem vagy hajlandó kifizetni a bírságot, ugrik a jogosítványod. Ez ellen ők sem tehetnek semmit, nem tudom, alkalmazzák-e már a rendőr-kamerákat, tervezték felszerelésüket az autókra, a korrupciót megelőzendő.

Jómagam is indokolatlanul szigorúnak tartom ezeket a rendelkezéseket, de nincs más választásom, ha átérek a határon, fokozottan figyelek.

gin74tonic 2009.04.17. 09:07:19

tavaly tavasszal beallt mellem a lampanal egy szurke, elindultunk, en kicsit jobban nyomtam neki es elobbrebb kerultem, a veyronos nyomott egy kover gazt es csak a legkozelebbi lampanal lattam a negy kor meg kozepen a csik feklampajat, de oda mar ugy erkeztem hogy a telefonom video uzemmodban volt:) ott mindketten padlon kilottunk, es azota sem lattam veyront csak kepen. ja en clk 55 amgvel ( v8, 387LE, van rola fekpados papir ) voltam. hat nem kicsivel megy jobban, hanem nagyon. magam sem hittem volna ekkora kulonbseg van.

gin74tonic 2009.04.17. 09:16:47

elobbrebb - lorince lajos dijas uj szo :D elorebb term

GrandePunci 2009.04.17. 09:30:49

Nekem hiányzik az elejéről a Homasitás LED! :D Rengeteg régi A6-on látok, nem is beszélve a Hondákról! Szerintem ennek is jól állna! :D

gin74tonic 2009.04.17. 09:35:56

apropo, tudja valaki pontossan mi a kulonbseg az amerikai loero es az "europai " kozott? SAE - minek a roviditese???

gin74tonic 2009.04.17. 09:39:43

kozben wikipediaztam
a SAE lóerőt Amerikában használták a 1970-es évekig. A különálló, minden tartozékól mentes motor teljesítményét mérték egy tesztpadon, így a valódi, gépjárműbe szerelve leadott teljesítménynél lényegesen többet mutatEurópa más részein, Dél-Amerikában és Japánban a metrikus lóerő terjedt el. A magyar lóerő (LE), a német Pferdestärke (PS).....

gin74tonic 2009.04.17. 09:41:41

a SAE által jóváhagyott (SAE-certified) lóerőt 2005-ben vezették be azzal a céllal, hogy a korábbi eljárás többértelműségeinek kiküszöbölésével és független megfigyelők bevonásával a korábbinál összemérhetőbb adatokat adjon.
a DIN lóerő Európában használatos, mérése a SAE nettó lóerőhöz hasonlóan történik, de azzal ellentétben metrikus lóerőben szokták megadni.


na most megszunt a 70es evekben vagy nem???? amennyi oldal annyifele info..... bexaras

Ratnet 2009.04.17. 09:43:22

@Shadowbull: Jól látod, bizony van olyantéren is különbség. Meg hát származási- anyagi- és lehetőségbeli is. Csakhogy ez itt egy emberi 'társadalom' ami anno azért jött létre, hogy kiegyenlítse a különbségeket, az 'egyedek' kölcsönösen hasznosak legyenek egymás számára nem pedig, hogy 'felfalják' egymást. Nem kell messzire menni a negatív mintavételért, elég ha azt nézzük miért tologatnak le mindenkit a belső sávban olyan SUV-ok és 'bálnák' amiknek gazdái fölé helyezik magukat másoknál, az autójuk árából pedig komplett családok élnének meg hosszú évekig.

Mellesleg az is megfigyelhető, hogy jellemzően nem a csórók/melósok demagógoznak le.:-)

Ratnet 2009.04.17. 09:44:41

@gin74tonic: És még ott van a kilowatt is, csak nehogy egyszerű legyen.:-)

gin74tonic 2009.04.17. 09:46:39

@Ratnet: orom az elet! :)

egy weboldalon meg azt talaltam hogy 1980ota nem is szabvany mertekegyseg a loero:)

Ratnet 2009.04.17. 09:51:45

@gin74tonic: Ha megnézzük a forgalminkat abban is már csak a kilowatt-ban mért teljesítmén olvasható. Sokszor csak hasraütött- vagy katalógusból kimásolt érték formájában. Viszont ha beírod bizonyos online biztosításkötési oldalon a teljesítmény rubrikába a kilowattot, az meg átszámolja egyből lóerőre.:-)

Kopi3.14 2009.04.17. 10:05:49

@Ubul1: digó? Kérlek legalább wikizz egyet, mielőtt leírsz ekkora baromságokat.

@gin74tonic: nem SI mértékegység. A mérnöki mértékrendszerben ellenben az.

"Ratnet 2009.04.17. 00:08:23
Én inkább arra lennék kíváncsi, hogy a 'kisember' mikor kap már a fejéhez, hogy az ő ki-nem-fizetett béréből vannak ezek az ocsmány, hi-tech/presztizs fosok is, amikre az ízlésficamos, hereverő gazdagok maszturbálnak.
Mégvalami: a művészet öncélú, meg hablablabla. Ja. Nem ám a mocskosnagy lóvé miatt születnek ezek a számunkra érinthetetlen vasak mi? Bruhaha.:-) Akkor tán műszaki múzeumokban lenne a helyük és nem 'Barbiknál' és 'Keneknél'. Asszem épp eleget láttam a kapitalizmusból. Mostmár jöhetne valami emberi, társadalom orientáltabb világ. Az ügyeskezű srácoknak is nagyobb kedve lenne autót bütykölni, ha nem aláznák őket folyton a pénzen megvehető, tehetséget nem igénylő, 'luxuskésztermékekben' ülő tehetős(apukájú) kortársaik. Az autóbuzi ismérve, hogy Wartburgot szerel, míg a látensbuzi Audival csajozni megy és kurva sokat kommentel."

mesélj, a Veyron milyen ki nem fizetett bérből jött létre? És milyen nagy profitja van rajta a VW-nek? Az alázást nem értem mire gondoltad. aki bütykölni akar az most is megtalálja a maga bütykölhetőjét, és őt nem lehet alázni, mert nem foglalkozik a másikkal. De ha már így kibuzkott belőled, mesélj, csak nem elvitte drága olajosnadrágos barátunk a csajodat egy metroszexuális ifjú milliomos, vagy csak használt nagyautót fenntartó valaki?

Shadowbull 2009.04.17. 10:06:09

@Ratnet: Erdekes, engem meg soha nem tolt le sem SUV, se balna a belso savbol. Talan azert, mert ha jon egy gyorsabb auto mogottem, akkor elengedem, es nem csinalok belole tarsadalomfilozofiai alapon presztizskerdest?

en azt gondolom, hogy a mostani tarsadalom is hasznos minden egyed szamara. Letezik egy fajta kozos kockazatviseles, es letezik szolidaritas is.

Nem allitom, hogy a jelenlegi gazdasagi/tarsadalmi rendszer tokeletes. De ez az egyetlen, amelyik ugy tunik mukodik.

Az egyszeri melos szempontjabol persze erthetetlen, hogy neki miert jar csak annyi, amennyit kap a munkajaert, masnak meg miert jar 5x annyi. Pusztan azert, mert aki tobbet keres, az olyat tud, amit a munkaeropiac igy honoral.

Ez sarkal egyedul kimagaslo teljesitmenyre: ha annak eredmenye van.

Ha nincs az egyen szamara kezzelfoghato eredmenye, akkor nem lesz pluszteljesitmeny sem.

Ugyanez ervenyes a vallakozokra: o az egzisztenciajat, vagyonat kockaztatva folytat gazdasagi tevekenyseget, ha ezt jol csinalja, akkor teljesen jogosan keres annyit, hogy egy Veyront megvehessen. Ha nem lenne neki erre lehetosege, ha os is csak annyit kapna cserebe, mint egy alkalmazott, akkor nem kockaztatna, es az egyszeri melosnak nem lenne munkahelye.

Tudom, hogy a kovetkezo erved a rabloprivatizacio, a bodzaszedok, es az adocsalok lesznek, de ezek a rendszer vadhajtasai.

sb

Kopi3.14 2009.04.17. 10:10:40

@gin74tonic: az amerikai és európai teljesítménymérési eljárások között a különbség, hogy a segédberendezéseket honnan hajtják, azok teljesítményigényét figyelembe veszik-e a vizsgálatnál.

Kopi3.14 2009.04.17. 10:13:19

@Ratnet: szerintem tévedsz: a társadalom nem azért jött létre, hogy kiegyenlítse a különbözőségeket, pont előtte volt nagyobb egyenlőség, még az ősközösségben. Volt egy vezér, meg wegy sprituális vén marha, akire hallgattak, a többieknek kb ugyanannyija volt. A társadalom a különbözőségek kihangsúlyozására jött létre. Egyik ügyes vadász volt, de pocsék szakcakészítő, így azt mással csináltatta meg. A hamradik értett a növényekhez, a negyedik tudot állatot szelídíteni, stb. És innentől jöttek az eltérések.

budapester 2009.04.17. 10:18:33

@Ratnet: legyél szíves menjél egy másik fórumra az álszociológus dumáddal. ("negatív mintavétel", na itt röhögtem egy sort, első éves szociológus hallgató-e vagy?). Azért mert a budin szabadidődben Hobbes-t meg Locke-ot olvasol még nem leszel társadalomtudós.
Ha valakinek a kipufogóról a punci jut eszébe, meg az hogy mennyire megduná xy csajszit, akkorsem itt fogja kibeszélni (legalábbis nem több hszon keresztül). Kérlek pályázz át valamilyen olyan fórumra ahol ennek megvan a helye és ideje.
PEACE.

Ratnet 2009.04.17. 10:23:59

@Kopi3.14: "Aki bütykölni akar az most is megtalálja a maga bütykölhetőjét, és őt nem lehet alázni, mert nem foglalkozik a másikkal."
Jártál már amatőr autóversenyen ill. rendezvényen? Pénz beszél. Nem kell ugye részleteznem, hogy ha a hosszú hónapok munkájával készült autód mellé odáll (vagy versenyen legyőz)a készen (és drágán) megvett ugyanolyan (vagy inkább sokkal 'jobb') akkor mennyire lesz motivációd a továbbiakban.

"mesélj, a Veyron milyen ki nem fizetett bérből jött létre? És milyen nagy profitja van rajta a VW-nek?"
Miért, szerinted nem találnak gazdára az ilyen kiglancolt, 'mutatványos kordék'?:-)

Ratnet 2009.04.17. 10:25:46

@budapester: Mezei sofőr vagyok, miszter "társadalomtudós" úr.:-) Most vezess le mélyremenő következtetéseket villámszáj.

Ratnet 2009.04.17. 10:30:24

@Kopi3.14: Nézd már meg mit írtál. Az egyik ebben volt jó, a másik amabban. Akkor nem kiegyelítik és segítik egymást az igazi társadalom tagjai?:-) Példádban is egymás hasznára fordították a tudásukat.

Ratnet 2009.04.17. 10:32:16

Na, megyek másik fórumba, ahol a bunkó 'fehérfurgonosok' szociológiáról értekeznek önmagukkal.:-)

Kopi3.14 2009.04.17. 10:41:17

@Ratnet: Spec ismerek valakit, akit rohadtul nem érdekelt milyen eredményt ér el, amatőrként, saját szórakozására versenyzett, Ladát barkácsolt, meg a haveja varjúját reszelték és kész. A környezettel nem foglalkoztak. aki meg véresen komolyan veszi a hobbiját, azt hogy úgy modnjam megérdemli magának.

Veyron és a nagy haszon: egyáltalán tudod mennyibe fájt a fejlesztéas a VW-nek? Egyetlen példánya sem hozott eddig egy cent hasznot sem.

Riasom 2009.04.17. 10:41:31

@ommm: jaja, ők is erre hivatkoztak, nem kétlem, hogy rajtuk is kényszer van, de ettől még teljesen nyilvánvaló volt, hogy az összes leállított autót addig nézik, amíg találnak valamit, bármit. Mindenesetre ideiglenes jogsit már kaptam is, a többi majd kiderül...

De akkor végülis mi a helyzet a termó-takaróval, és van-e vajon a Veyronban elsősegély-láda, hogy on-topic is legyek? :()

Kopi3.14 2009.04.17. 10:46:27

@Ratnet: Épp ez az, nem egyenlőbbek lesznek. Mert aki vadászik sok másik vadásszal együtt, az kevesebbet tud előrejutni, mint aki pl nyilakat készített nekik. Vagy szerinted a msotani társadalmi különbségek miből alakultak ki bogaram?

Ratnet 2009.04.17. 10:52:10

@Kopi3.14: Rátapintottál. Én is ezerpiciket barkácsolok szórakozásra/versenyre, hosszú évek óta. Meg egyéb öreg autókat is csak úgy a magam örömére. Hidd el, tudom miről beszélek. Nem a másik ember eredménye a fájó, hanem ha 'érdemtelen' a siker.
Sok ember fordult el a rallysport-tól is amióta a pénz jobban hajtja mint a lelkesedés.
Még maga McRae is belátta ezt...

Ratnet 2009.04.17. 10:56:55

@Kopi3.14: Szétoffoljuk a pályát?
Emberi természetből alakultak ki a különbségek mivel a jelen rendszer lehetővé teszi ezt. Vannak erőszakos lelkiismeretlen taposók, és vannak szerényebb, maguknakvaló emberek is. A dekormacák is jobban élnek manapság mint az átlagos külsejű nőtársaik. Hol van itt tehetségről vagy szorgalomról szó?

Kopi3.14 2009.04.17. 11:01:06

Ja, érdemtelen siker. Mert vezetni tudni is lehet pénzből. Jólvan, hidd ezt nyugodtan.

Emberi természet. Dekormacák? nem a társadalom kialakulásáról beszéltünk? Ott hol voltak dekormacák? Amikor a társadalom kialakult, akkor specializálódtak az emberek, a munkamegosztás terén, és onnantól indultak el a különböző vagoyni szintek is. Akkor pedig tehetség, szorgalom döntötte el melyik emberből lett gazdag, melyikből szegény.

Shadowbull 2009.04.17. 11:03:09

@Ratnet: Csak megmagyarazod :)

Nem baj, az embernek valahogy meg kell tamasztani a sajat onertekeleset.

sb

Riasom 2009.04.17. 11:09:02

@Ratnet: fura egy világképed van, szerintem valójában te titkon azt hiszed, hogy a pénz boldogít, ez jön le legalábbis abból, hogy szerinted a "dekormacák" jobban élnek, mint az "átlagos" nők. Mi az, hogy jobban, mitől élnek ők jobban? Mert _látszólag_ több a pénzük? És? Szerintem még a szexuális életük sem jobb feltétlenül az "átlag" nőknél, abból ítélve amilyen gyökér hímek mellett az ilyenek fel szoktak tűnni :)
Ez a rallis nyavajgás meg hülyeség, ha valaki adott kategóriában gyorsabb mint a többi, akkor ő nyer és kész, ez nem 'érdemtelen' siker, és nem csökkenti a lelkes amatőrök munkájának értékét.

Ratnet 2009.04.17. 11:10:15

@Kopi3.14: Fuss neki mégegyszer, hogyan is alakult ki a jelen társadalma. ('Erősebb kutya .aszik' elv.)
Versenyről pedig épp te vitázol velem?!:-) Az egyenesekben bizony a lóerőfölény nagyon sokat hoz a konyhára. Pusztán tehetséggel nem tudsz gyorsabb lenni, maximum ügyesebb. A gázt mindenki tudja nyomni.
Tudod, szlalomversenyen nem nyerő az Impreza, mint ahogy rallyn sem a Trabi.

Kopi3.14 2009.04.17. 11:16:29

@Ratnet: mióta beszélünk a jelen társadalmáról? Nem a társadalomról beszélünk? tereld a szót, hogy kényelmes legyen neked. Egyébként a jelen társadalomban sem feltétlen az erősebb kutya szaporodik elv érvényesült, lásd forradalmak. Ott a sok lúd disznót győz elv érvényesült.

Egyenesek meg lóerők: vajon miért is vannak akkor a különböző osztályok? Hogy ezen eltéréseket csökkentsék. Indulj olyan osztályban, ahol a géped esélyes lehet, ne pedig egyből WRC-zni akarj. És egy valamievaló rally-n az egyenes töltelék, a kanyarokon múlik a siker.

Ratnet 2009.04.17. 11:23:47

@Riasom: Fura a felszínességed. Ezt a 'pénz nem boldogít' szöveget csak az hiszi el, akinek nincs napi szinten anyagi problémája. Nem nem boldogít, hanem a megélhetéshez muszáj. Még egy szaros autóátiratás vagy egyéb papír is súlyos összegekbe kerül, sőt a kertben hónapok óta !álló! autóm után is adót/biztosítást fizetek, s a gyerek pelenkáját sem adják ingyen. A dekormaca mindezektől mentesül(a szar szexuális élet is valaminek a vonzata ugye) és nem "látszólag több" a pénze hanem valóban. Ráadásul egyéb előnyöket is élvez külsejénél fogva, s több a lehetősége is.(Levezessem?) Mindenesetre lényegesen kevesebbet ilyen hölgyet látok Skodában mint pl. X5-ben.
De ez már tényleg turbó OFF.

Ratnet 2009.04.17. 11:32:55

@Kopi3.14: A jelen társadalmáról 1989 óta beszélünk. Akkor történt drasztikus változás afelé amiben most élünk.

Sosem vonzott a WRC. Csak az amatőrfutamok, mivel ott vannak számomra érdekes öreg vasak. Ahogy találóan írtad a saját 'osztályomban' indultam. Ja. Ott aztán beraktak a kb. 70 lóerős otthonpiszkált ladámmal a többmillióból öszerakatott VFTS replikák közé(darabja legalább 130 lóerő), mondván 'tuningkategória'. Muhaha, röf-röf.:-) (De sosem lettem utolsó, ez mondjuk kisebb csoda...) Persze van aki tuning géppel szériában indul de az már legyen ő lelkiismerete ha leveri a mezőnyt.

Kopi3.14 2009.04.17. 11:47:33

@Ratnet: tuning, tuning. Ha ott is megpiszkálod a gépet, ahol nem engedi az adott kategória, akkor magadra vess. Haver pont emiatt nem tett pl turbót a Ladájára, mert akkor már más kategória, ahol esélye nem lett volna. Ha meg ezt megteszed, hogy besoroljanak más kategóriába, akkor magadra vess. Előbb méárd fel a lehetőségeket, utána dönts mit akarsz elérni, és az alapján lépj tovább.

Mikor kezdtél egyértelműan arról beszélni, hogy jelen társadalomról beszélsz? társadalom kialakulásáról beszéltél, ami kissé korábban volt. Párezer évvel megelőzte.

A dekormacás kérdéseket figyelembe véve szeirntem te kissé el vagy tévedve. Ha meg ennyire fillérbaszó vagy, miért rallizol? akkor költhetnéd a pénzed csicsás ruhákra. pl.

Ratnet 2009.04.17. 12:01:27

@Kopi3.14: Utóbbi időben nem tudok rallyzni, mer tavaly született a kisfiam. Azóta arra "baszom a fillért".

Elejétől fogva a 'társadalom' jelentéséről beszéltem, hogy hová fajult el, s miért. Csak te tekerészted el a sztorit. Amúgy ha történelmileg vizsgálod akkor ugyanilyen periodikus változásokat fedezel fel mint az utóbbi -mondjuk- 50 évben.

Shadowbull 2009.04.17. 12:12:39

@Ratnet: "Ráadásul egyéb előnyöket is élvez külsejénél fogva, s több a lehetősége is"

Ocsem, ez aztan a komplexus :) Buszke lehetsz.

Mit javasolsz, mit tegyunk a szep nok elonyeinek a csokkenteseert? Eleg ha leontjuk oket savval, vagy vagdossuk is meg az arcukat?

sb

Shadowbull 2009.04.17. 12:15:05

@Ratnet: " A jelen társadalmáról 1989 óta beszélünk."

Tenyleg? Elarulom, a vilagtortenelem nem 89-ben kezdodott.

Kulonosen a Veyron-kontextusban marhasag amit irtal.

Zavaros vagy, na.

sb

Ratnet 2009.04.17. 12:25:12

@Shadowbull: Te muszájhozzászóló vagy?:-) Nem a szép nők megcsonkítása az út az esélyegyenlőség felé. Kikhez is vonzódnak a dekormacák és miért? Na itt a probléma. Ha nem látod akkor vak vagy.

Nem világtörténelemről beszéltünk agytröszt, hanem a társadalomról mint életközösség, ahol valamiért 'hierarchia' alakult ki.

Vagy tán minden rendben van a világban? Akkor jó, nem szóltam semmit. Kimegyek megnézem.:-)

Riasom 2009.04.17. 12:35:32

@Ratnet: nekem csak az jön le mindabból, amit írsz, hogy irigyled azokat, akiket utálsz, szeretnéd, ha a "dekormacák" nem csak a látványosan pénzes emberekhez vonzódnának stb.
Ezt az esélyegyenlőséget meg el kéne már felejteni, sose volt és sose lesz ilyen amióta a világon legalább két egymástól eltérő genetikai állományú organizmus létezik, legjobb esetben is csak a fair play lehetőségét lehet biztosítani egy társadalomban.

Shadowbull 2009.04.17. 12:38:42

@Ratnet: Igen, egy Veyronos posztnal az vagyok.

"Kikhez is vonzódnak a dekormacák és miért? "

A ronda nok kikhez vonzodnak? Ugyanazokhoz, akikhez a szepek, csak ok nem tudjak oket megfogni...

latom, teged a szep nok is frusztralnak :) Nem sikerult meg soha egy jo csajt sem megdongetni, mi? Szar ugy.

Persze ha ezentul csak dekormacanak hivod oket, enyhitheted a keserusegedet. (imadom azt is , amikor az elhizott, kover disznok botsaskanak hivjak a csinos, sportos lanyokat)

Mint ahogy nyugodtan hivd csak a Veyront ocsmany hightech/presztizs mocsoknak, ha ugy utana jobban erzed magad.

sb

ColT · http://kilatas.great-site.net 2009.04.17. 12:51:04

"Nem ciki Bugatti kulcstartót pörgetve állni a verda mellett, míg lekerül róla a bilincs?"
Inkább szánalmas mint ciki.

Amúgy meg az SSC Aero és a Bugatti nem egy kategória.
A sportkocsi puritán és jól kanyarodik, a Veyron meg inkább GT mint sportkocsi.

Ratnet 2009.04.17. 12:54:39

@Riasom: Nem irigylem őket, de egyébként jól beszélsz:
"legjobb esetben is csak a fair play lehetőségét lehet biztosítani egy társadalomban."
De az sincs meg.

@Shadowbull: Gondold át miket írsz. Visszakézből érvelsz, és sokszor hibázol.

Nem ugyanaz a csinos nő és a dekormaca. Valamint az átlagos/csinos nő érzelmi alapon dönt párválasztáskor, míg a dekormaca érdekből. A ronda nő pedig mindkét esetben alulmarad bizony.

Viszont a ronda nők nem feltétlen ugyanazokhoz vonzódnak mint a dekormacák.

Kár a "neked biztosan nem volt jó nőd"-del érvelni tovább. Szerencsére én a kilencvenes évek elején-közepén éltem a duhaj éveimet. Akkor több volt az anyagi érdek nélkül létező ember... (Vezesd le magadban a konzekvenciát.)

Azt pedig el kéne már felejteni, hogyha valaki valami visszásságra felfigyel, akkor az nem feltétlen irigy, frusztrált stb. Viszont véleményt alkot és leírja.

Nekem pedig ez(és a fent leírtak) volt a véleményem és erről a posztról jutott eszembe ezért ide írtam.:-)

Shadowbull 2009.04.17. 13:18:03

@Ratnet: "Azt pedig el kéne már felejteni, hogyha valaki valami visszásságra felfigyel, akkor az nem feltétlen irigy, frusztrált stb. Viszont véleményt alkot és leírja. "

Az nem is. Csak az, aki egy velt visszassagot fedez fel, ill. ugy beszel es ervel, olyan hasonlatokat hasznal, amibol egyertelmuen lejon, mennyire frusztralt es irigy :)


Amugy kicsit mokas, hogy gyakorlatilag a a ronda noket ert serelmekert emeled fel a hangod, mert a ronda nok hatranyban vannak a penzes farkak megfogasaban, mint a szepek :))) Legy szives szolalj fel az alacsony ferfiak erdekeben is, mert ok sohasem lehetnek peldaul kosarlabdavalogatottak. Es ez megiscsak meltanytalansag.

Tudod barmilyen nagyon draga, es ritka autorol van szo, egybol megjelennek a hozzad hasonlo osztalyharcosok, akik kifejtik, hogy az aktualis ontopik a munkasosztaly verebol es verejtekebol keletkezett.

De abban unikum vagy, hogy a szep noket is belekeverted a jatekba :)


sb

Ratnet 2009.04.17. 13:28:03

@Shadowbull: Többekközt te magad lovagoltál a dekormaca témakörön. Én egyetlen mondatban pendítettem meg fentebb, a társadalmi visszáságokra példaként. Ezek a visszáságok pedig nem véltek, hanem létezők. Hol élsz? A Marson? Néha nézz ki az irodaablakon...

budapester 2009.04.17. 13:30:15

@a_királyfi_lova:
"A Jaguar XJ220 járt ezen a csapáson, leggyorsabb utcai autó, elegáns külső, 300as darabszám.
De abban csak V6 van, nem W16."

Igazából a Jaguar már az XK120, XK150-el is ezen a csapáson járt (1950-ben stabil 200-as utazó tempót hoztak ki ezekből a dögökből) :)
De valóban jobban passzol a Veyronhoz az XJ220-as példa (időben és teljesítményben közelebb áll).

m.a 2009.04.17. 13:32:32

@Ratnet: Zsigulival időre menni? Arra vannak más autók, amik sokkal alkalmasabbak. Az enyém 130le jelenleg és még sose jutott eszembe, hogy íven végig mennyek akárhol is:)

Veyron formája nekem nem tetszik, de a technikai megvalósítás lenyűgöző.

Ratnet 2009.04.17. 13:39:02

@Shadowbull: "Tudod barmilyen nagyon draga, es ritka autorol van szo, egybol megjelennek a hozzad hasonlo osztalyharcosok, akik kifejtik, hogy az aktualis ontopik a munkasosztaly verebol es verejtekebol keletkezett."
Nem hát, sokkal inkább két unatkozó milliárdos, dobta össze a Veyront két golfparti közt. Munkások ott se' voltak.:-)

Shadowbull 2009.04.17. 13:43:21

@Ratnet: Igen, mert nagyon tetszik az a facsart gondolkodasmod, ahogy hoborogsz rajtuk :)

Valoban letezik az a problema, hogy a jo csajoknak tobb eselyuk van jobb minosegu farkat fogni maguknak, mint a rondaknak. Hogy ez visszassag lenne? Szerintem pusztan egy termeszeti adottsag.

Altalanosan ertve termeszetesen leteznek visszassagok a tarsadalomban, olyan dolgok is tucatjaval, amiken javitani kellene.

Az viszont nem visszassag, se nem igazsagtalansag, hogy egy melos nem vehet Veyront, csak Suzukit 60 havi nullas hitelre.

Azon lehet vitazni, hogy helyes-e a berszinvonal, de azon nem, hogy a kulonbsegek jogosak-e, mert jogosak.

Egyebkent is: a sajat sikertelenseged miatt ne masban keresd a hibat, hanem eloszor is sajat magadban.

sb

www.totalcar.hu/nepitelet/?op=itelet&cat_id=83059 2009.04.17. 13:46:24

@Ratnet:

1.
"A hibáidat pedig megtalálod egyedül is, nem vagy te hülyegyerek."

Jaaaa, ééértem már. Lehülyézel valakit, de azt már nem tudod miért. Valóban, ez így korrekt. Mutass már rá a helyesírási hibáimra, mester...

2.
Mondtam én, hogy eszméletlen frusztráció dúl benned... Ilyen idealista (vagy inkább naiv?) osztályharcosként VIP-helyed lehetett volna Lenin mellett.

A társadalmat és annak rétegeit csak a saját nézőpontodból tudod fikázni, avagy isteníteni, és mindezt istentelenül elfogultan teszed. Ez vegyül egy jó adag irigységgel is, az eredményt pedig látjuk. Egy-egy kirívó, ám arányaiban meglehetősen elenyésző társadalmi visszásságon lovagolsz, és folyamatosan azzal vagy elfoglalva, hogy másnak mije van, miből meg miért. Ahelyett, hogy mindezt az energiát a saját boldogulásodra fordítanád. Társadalmi egyenlőségről beszélsz, miközben az egyetlen célod a kicsit is kiemelkedőbbek lehúzása az átlag szintjére? Önkritika, önkritika...

Shadowbull 2009.04.17. 13:46:49

@Ratnet: Nem, a Veyront a melosok "csak" osszeraktak. Beraktak oda a csavart, ahova mondtak nekik, meghuztak annyira, ahogy mondtak nekik.

A mernokok, managerek, befektetok nelkul csak otthon huzogathatnak amit tudnak.

A javadalmazasuk is ennek a szerepnek megfelelo szintu.

sb

www.totalcar.hu/nepitelet/?op=itelet&cat_id=83059 2009.04.17. 13:47:36

@Ratnet:

1.
"A hibáidat pedig megtalálod egyedül is, nem vagy te hülyegyerek."

Jaaaa, ééértem már. Lehülyézel valakit, de azt már nem tudod miért. Valóban, ez így korrekt. Mutass már rá a helyesírási hibáimra, mester...

2.
Mondtam én, hogy eszméletlen frusztráció dúl benned... Ilyen idealista (vagy inkább naiv?) osztályharcosként VIP-helyed lehetett volna Lenin mellett.

A társadalmat és annak rétegeit csak a saját nézőpontodból tudod fikázni, avagy isteníteni, és mindezt istentelenül elfogultan teszed. Ez vegyül egy jó adag irigységgel is, az eredményt pedig látjuk. Egy-egy kirívó, ám arányaiban meglehetősen elenyésző társadalmi visszásságon lovagolsz, és folyamatosan azzal vagy elfoglalva, hogy másnak mije van, miből meg miért. Ahelyett, hogy mindezt az energiát a saját boldogulásodra fordítanád. Társadalmi egyenlőségről beszélsz, miközben az egyetlen célod a kicsit is kiemelkedőbbek lehúzása az átlag szintjére? Önkritika, önkritika...

Ratnet 2009.04.17. 13:49:11

@m.a: Igen, Zsigulival a 'Lada A' kategóriában időre szoktak menni, különben nem tudják ki nyert.:-) Az 'N' csoportban pedig érdemes, nekem is sikerült széria karikalámpással -lehet, nagy mákkal- párszor elcsípnem dobogós helyet pedig fronthajtásúak is indultak a kategóriában.
Abban igazad van, hogy keresztben sokkal élvezetesebb. Neked is és a nézőknek is:-)

www.totalcar.hu/nepitelet/?op=itelet&cat_id=83059 2009.04.17. 13:50:38

@Ratnet:

1.
"A hibáidat pedig megtalálod egyedül is, nem vagy te hülyegyerek."

Jaaaa, ééértem már. Lehülyézel valakit, de azt már nem tudod miért. Valóban, ez így korrekt. Mutass már rá a helyesírási hibáimra, mester...

2.
Mondtam én, hogy eszméletlen frusztráció dúl benned... Ilyen idealista (vagy inkább naiv?) osztályharcosként VIP-helyed lehetett volna Lenin mellett.

A társadalmat és annak rétegeit csak a saját nézőpontodból tudod fikázni, avagy isteníteni, és mindezt istentelenül elfogultan teszed. Ez vegyül egy jó adag irigységgel is, az eredményt pedig látjuk. Egy-egy kirívó, ám arányaiban meglehetősen elenyésző társadalmi visszásságon lovagolsz, és folyamatosan azzal vagy elfoglalva, hogy másnak mije van, miből meg miért. Ahelyett, hogy mindezt az energiát a saját boldogulásodra fordítanád. Társadalmi egyenlőségről beszélsz, miközben az egyetlen célod a kicsit is kiemelkedőbbek lehúzása az átlag szintjére? Önkritika, önkritika...

Esőfelhő 2009.04.17. 13:56:38

Én úgy látom, hogy Bugatti névvel más esélyük nem is volt, mint ezt összehozni. Sportkocsnak ott a Lambo, mint belső konkurencia. És ha annál exotikusabbat akarnak, akkor meg a pl. Pagani csodáival kellene versenyre kellni, szintén nem egyszerű feladat. Elegáns és stílusos GT-ből ott az Aston, a Bentley, a Maserati, mellettük nehéz labdába rúgni. Hát csináltak egy roppant exkluzív kocsit, feleslegesen sok erővel, hogy legyen mi megkülönbözteti más roppat exkluzív kocsiktól.

Nekem ami miatt kissé ellenszenves, az a fejlesztését övező izzadtságszag és erőlködés. Több évet csúszott, közben arra hivatkoztak, hogy túlmelegszik a motor, hogy nem bírja a gumi, miközben számos példát látunk ilyen teljesítményű és sebességű kocsikra (az említett Callaway Sledgehammer, Skyline-okból is vannak 1000 le felettiek, Viperből is vannak, ha jól tudom), azok valahogy könnyebben megoldották. Aztán ott az aerodinamika. Legjobb tudomásom szerint álló helyzetben át kell kapcsolni nagysebességű üzemmódba... És ha nem abba vagyunk, akkor egy óriási vasalódeszka emelkedik ki a kocsiból, hogy ne essen le az útról. Egy Enzoban ennél azé' kifinomultabb megoldások vannak, de egy nem túl friss Mitsubishi 3000gt-ben is. Mondjuk a Veyron fékszárnyas fékezése tetszik :)
Aki meg tartósságot említ, az meg vajh honnan tudja, hogy mennyit kell szervízelni?

Számomra ez egy derék munka, de semmi egyéb. Nem látom benne a zsenialitást, az öteltességet, azt, hogy valami igazán különlegeset alkottak volna. Ettől persze még jó kocsi :) Kíváncsi vagyok, hogy 40 év múlva a gyűjtők vajon többet adnak majd a Veyronért, mint mondjuk egy Zondáért.

Ratnet 2009.04.17. 13:57:15

@www.totalcar.hu/nepitelet/?op=itelet&cat_id=83059: Segítek ha nem találod: volt egy 'mon' tobzódásod, amire felhívtam a figyelmed. Ugyan mutasd már meg hol hülyéztelek le. Épp az ellenkezőjét tettem.

Apropó, Mr. Audi... Utólag vettem csak észre tegnap de jópofa dolog: Nem meglepő, hogy te ellenzed az osztályharcot.:-)

www.totalcar.hu/nepitelet/?op=itelet&cat_id=83059 2009.04.17. 14:14:02

@Ratnet:

Tudod, apámék világ életükben "egyszerű" emberek voltak. Apám és anyám is a földeken dolgozott, mint akkoriban szinte mindenki vidéken. Mikor már akkorák voltunk, akkor a testvéreimmel együtt nekem is ki kellett vennem a részem a munkából. Manapság sem esik nehezemre megfogni egy ásót, vagy tolni egy napig a fűnyírót itthon, attól függetlenül, hogy az ilyenek elvégzésére vannak külön embereink. Szóval nekem nem büdös a kétkezi munka sem alkalomadtán.

Nagy különbség viszont a családom és közted, hogy nálunk sosem volt divat mástól sajnálni, amije van. Mikor sokkal de sokkal szerényebben éltünk a feleségemmel, akkor sem. Mi inkább a magunk dolgával foglalkoztunk, és lám, lett is eredménye egy idő után.

Nem tudom megmondani, hogy az osztályharcot ellenzem-e, vagy az ilyen (már megbocsáss) okoskákat utálom, mint te. Észt osztani, azt tudtok, meg várni hogy a gazdag odaadja a fél vagyonát a két szép szemetekért. Társadalmi egyenlőség követelésébe bújtatott irigység - ez elég szépen megy már.Ez a visszás dolog szerintem...

Amúgy amennyi adót a cégeim befizetnek évente, hogy a te meg a többi "kisember" (by Ratnet) családjait támogatni tudja az állam, vagy hogy a gyerekeid főiskolai tanulmányait finanszírozni tudja és ne neked kelljen zsebből, valamint amennyi kétkezi munkásnak a hozzám hasonló emberek cégei munkát adnak, azok után azt hiszem, vissza lehetne venni ebből az osztályharcos dumából...

Shadowbull 2009.04.17. 14:24:49

"Több évet csúszott, közben arra hivatkoztak, hogy túlmelegszik a motor, hogy nem bírja a gumi, miközben számos példát látunk ilyen teljesítményű és sebességű kocsikra (az említett Callaway Sledgehammer, Skyline-okból is vannak 1000 le felettiek, Viperből is vannak, ha jól tudom), azok valahogy könnyebben megoldották"

Pont hogy nem oldottak meg. Teljesen mas ugy tervezni a hutest, hogy az auto egy 400m-es sprintet tulmelegedes nelkul teljesiteni tudjon, es teljesen mas az, ha azt akarod, a teljesitmenyt tartosan es uzembiztosan le tudd adni. Hogy a szerkezet ne adja meg akkor sem magat, ha Kaliforniaban 40 fokban 3 oran keresztul dugoban csorognak vele, es akkor sem, amikor Moszkvaban -25-fokban kell elinditani. Ezek egyaltalan nem magatol ertetodo dolgok. Raadasul a tobb eves csuszast, es ezzel a fejlesztok hozzaerteset a partvonalrol kritizalni eleg erdekes....

"Egy Enzoban ennél azé' kifinomultabb megoldások vannak, de egy nem túl friss Mitsubishi 3000gt-ben is. "

Az enzo hol megy 400-at? Plane a Mitshubishi? Ne rohogtess kerlek.

"Nem látom benne a zsenialitást, az öteltességet, azt, hogy valami igazán különlegeset alkottak volna."

Ez pusztan csak azt jelenti, hogy nem igazan tudod realisan megitelni a dolgokat.

"Kíváncsi vagyok, hogy 40 év múlva a gyűjtők vajon többet adnak majd a Veyronért, mint mondjuk egy Zondáért."

A Zondaban mi a kulonleges? Megvettek a Mercitol a motort, krealtak kore egy kasznit, meg futomuvet, aztan jóvan. Hol van ez a Veyron komplexitasahoz es egyedisegehez kepest?

sb

Ratnet 2009.04.17. 14:45:00

@www.totalcar.hu/nepitelet/?op=itelet&cat_id=83059: Mindezeket én nem kérdeztem tőled, és számon sem kértem, hogyan kerültek a termelőeszközök a te kezedbe, miáltal melósok sorsa felett dönthetsz (amit te valamiféle jótékonyságnak élsz meg).:-)

Dolgoztam épp eleget magánkézben lévő cégeknél, és valahogy a bérkifizetéskor nem voltak olyan nagyon jótékonyak és nem nagyon támogatták a családomat és a gyermekeimet. A túlórát, szombati munkanapot viszont elvárták és egyetlen aduászuk a szóvá tett problémáimra a 'különben mehetsz máshová' volt. Bizonyára rendben van ez így.

Az én családomat (te és a cégeid) egyelőre -és szerencsére- semmivel sem támogatod. Fura helyzet de hidd el így van.:-) Az adóidat rettentően sajnálom, biztosan sokkal érzékenyebben érint a napi megélhetésben mint engem az enyéim.

A gazdasági válságra azért remélem figyelsz. Nem véletlenül alakult ki...

Más: Mint sofőr és mint hobbi autótákoló, kezdem magam magányosan érezni egy autós oldalon.:-)

Ratnet 2009.04.17. 14:47:13

@Shadowbull: Főleg a managerek fontosak a folyamatokban. Ezt már tudom.:-)

www.totalcar.hu/nepitelet/?op=itelet&cat_id=83059 2009.04.17. 15:16:41

@Ratnet:

Az a bajod, hogy baromira egyoldalúan nézed a dolgokat, és meg sem próbálod felfogni a másik oldal véleményét/helyzetét/nézeteit.

Más: mindenkinek megvan, hogy mennyit ér a munkája. Egy teknővájó ne várjon 200 ezres fizetést, mert nem ér annyit a munkája, mint egy tanáré...


"Az én családomat (te és a cégeid) egyelőre -és szerencsére- semmivel sem támogatod. Fura helyzet de hidd el így van.:-) Az adóidat rettentően sajnálom, biztosan sokkal érzékenyebben érint a napi megélhetésben mint engem az enyéim."

Nem sajnálatkeltésként említettem meg az adóimat. Viszont ha már ennyire otthon vagy társadalmilag, valószínűleg csak valami véletlen folytán feledkezel meg egy bűvös szóról: közteherviselés. Azokhoz a bizonyos közterhekhez meg kicsivel többet teszek hozzá, mint te...Bocs, hogy felébresztelek Csipkerózsika álmodból, de nem csupán a te szja-dból kaparja össze az állam a gyereked főiskolai oktatására a forrást, és nem csak a "kisemberek" adóiból tartanak fenn pl. egészségügyi rendszert.

Túlléphetnél ezen a mártírszerepen, nem áll jól...

Szerintem itt fejezzük be, hatalmas szakadék tátong a nézeteink és világlátásunk között. További szép napot.

Shadowbull 2009.04.17. 15:25:45

@Ratnet: A managereknek is megvan a maguk szerepe es feladata. Mint ahogy a marketingesnek, a kontrollernek, a beszerzonek, a logisztikusnak es a minosegbiztositonak is.

sb

Shadowbull 2009.04.17. 15:27:37

@Ratnet: "Mint sofőr és mint hobbi autótákoló, kezdem magam magányosan érezni egy autós oldalon.:-) "

Talan nem osztalyharcos dumaval kellett volna inditani.

sb

Ratnet 2009.04.17. 15:31:06

@www.totalcar.hu/nepitelet/?op=itelet&cat_id=83059: "Azokhoz a bizonyos közterhekhez meg kicsivel többet teszek hozzá, mint te..."
Nyilván önszántadból teszed és nem az állam veszi el...:-)
"Az a bajod, hogy baromira egyoldalúan nézed a dolgokat, és meg sem próbálod felfogni a másik oldal véleményét/helyzetét/nézeteit."
Ha már úgy is befejezted, akkor én elmegyek egy csendes sarokba és elmerengek a helyzeteden és nézeteiden.:-)

Komolyra fordítva: Nem vagy utolsó vitapartnernek de valóban nagyon-nagyon különbözünk, és 'Neverending story' lenne a további párbeszédünk etémában.

Neked is szép napot, egy másik poszt alatt talán még összefutunk.

KucsiKN 2009.04.17. 15:35:39

Nem tom emlitette-e már valaki. Ez nem az egyetlen szlovákiai Veyron, es nem is Kolláré. Igaz neki is van, de az ove mar lassan 1 éves lesz. Ezt az autot tulajdonosa aprilis elso heteben kapta kezhez. En 6.án találkoztam vele az autopályán Pozsonybol Pest fele menet, kb olyan 300 korul mehetett, 140nel lehagyott mintha álltam volna. A kerekbilincses kep meg 8.án keszult, Pozsony egyik foterén, egesz delután ott állt a kocsi. Egyebkent ez az auto egy bizonyos Baternáké,építkezési vállalkozóé. Az elso szlovák Veyron egyébként full fekete: miloshi.wordpress.com/2008/08/01/bugatti-veyron-v-bratislave/
Ja, és a Veyront egy szlovák ember tervezte, lehet kapnak rá kedvezmenyt vásárláskor. :D

Ratnet 2009.04.17. 15:36:12

@Shadowbull: Persze. De néha úgy érzem kicsit többen vannak a kelleténél és túl nagy hangsúlyt kapnak. A 'marketing' szóról meg csak a plakátbaborult városok és a 'hozzáadott érték' jutnak eszembe...:-)

Nem 'osztályharcos' duma volt az első kommentem, csak egy olyan nézőpont ami éppenséggel nem technikailag szemlélte a Bugatti Veyront. Számomra mást sugall, mint számodra. Ez van.

Esőfelhő 2009.04.17. 15:42:44

Shadowbull: Továbbra se tudom, honnan veszed, hogy 3 órás kaliforniai dugót túlél? Mert sztem egyáltalán nem biztos... Nekem például a 4 turbó ennek igencsak ellentmond. Biztos majd minden tulaj figyel rá, hogy kellőképp visszahűtse őket, illetve, hogy ne hidegen tapossa.

A több éves csúszás meg nem gond. Pontosan tudom, hogy egy ilyen termékfejlesztésnél ez benne van a pakliban. Az viszont be kell látni nem túl szép, hogy félévente közöljük, hogy szállítjuk, aztán utána mégse.

Az enzo nem megy 400-at, de 370-et igen. Az FXX meg hasonló alapokon ki tudja mennyit. A 3000gt meg közelébe se, de az is képes jelentősen változtatni az leszorító erején és légellenállásán óriási hátsó szárny nélkül.

A Zonda-ban megjelenése különleges. Meg a full karbon váza.

Számít-e egy Maseratinál, Astonnál, hogy mennyivel megy vagy milyen erős? Sztem nem. Ha 100-al vagy 200-al több ló lenne benne, akkor se vennék többen és akkor se szeretnénk jobban. Nincs rá szüksége. Ha a Bugatti 600 le lenne, vajon beszélnénk róla ennyit?

Ciri 2009.04.17. 16:14:16

@Esőfelhő:
"Shadowbull: Továbbra se tudom, honnan veszed, hogy 3 órás kaliforniai dugót túlél? Mert sztem egyáltalán nem biztos... Nekem például a 4 turbó ennek igencsak ellentmond."

Persze, persze. Teljesen logikus következtetés. :DDD

Öreg, nem vagy semmi! :DD

TomiCar 2009.04.17. 17:07:54

Hogy lehet egy ilyen kaliberű autót fikázni? Kinek van itt ettől jobb autója?Sztem a legtöbben még nem is láttatok Veyront élőben, de ami biztos, hogy soha nem fogtok/fogunk vezetni ilyet. Szerintem is vannak szebb autók, bár ez elég szubjektív dolog de ezt semmiképp nem mondanám csúnyának meg sz@rnak sem. Ez az autó egy műalkotás! (de nekem sem ez a kedvencem)

Shadowbull 2009.04.17. 17:17:26

@Esőfelhő: "Továbbra se tudom, honnan veszed, hogy 3 órás kaliforniai dugót túlél?"

Pontosan ugyanazok a kovetelmenyek voltak hetkoznapi hasznalhatosagra a Veyronnal, mint egy normal utcai autonal. Volt nyari probafutason Death Valley-ben, es telin a sarkkoron. Mukodik.

"Meg a full karbon váza."

A Veyronnak is full karbon vaza van. Meg osszkerekhajtasa, W16-os 4 turbos motorja, egyedi DSG valtoja.... Es szerintem sokkal jobban nez ki, mint a Zonda, ami valami buta bogarra emlekeztet.


"Számít-e egy Maseratinál, Astonnál, hogy mennyivel megy vagy milyen erős? Sztem nem. Ha 100-al vagy 200-al több ló lenne benne, akkor se vennék többen"

Mar hogy a fenebe ne szamitana? Egyebkent meg nem olyan egyszeru valahova meg 200 lovat belepakolni.

sb

schimi 2009.04.17. 20:09:23

Miért olyan nagy csoda, hogy egy bazi nagy turbós motor erős? Nahát, és még az utcán is működik? Ki hallott már ilyet! Kb ez lehet az autógyártás történetének legnagyobb giccse.

Shadowbull 2009.04.17. 22:02:53

@schimi: Feltetelezhetem, hogy fingod sincs az autok muszaki hattererol?

sb

davidson (törölt) 2009.04.17. 22:35:59

@schimi: oszt attól giccs hogy a legerősebb?,ja,mán nem is az........
hülye vagy te bazmeg

Dinsdale Piranha 2009.04.17. 23:27:05

A Veyront azóta csodálom amióta megjelent. Tényleg lenyűgöző műszakilag. Másfelől viszont undorítónak tartom azt a gigantomániát ami körülveszi. Tudom, demagógnak fogtok tartani, de mikor naponta százával halnak éhen emberek, 1 millió euróért autót...Arról ne is beszéljünk, hogy borzasztóan ronda, kb. olyan mint egy félbevágott krumpli, a tervezőknek illett volna harakirit elkövetni miután megrajzolták.

Kopi3.14 2009.04.17. 23:51:55

@Esőfelhő: az FXX mennyit is bír ki? Bevallottan nem más, mint laboratórium pénzes embereknek, csakis versenypályán. Így nem fontos az élettartam. Az Enzohoz meg kérlek olvass vissza, lkeírtam miket kellett szívni, de volt még pár más, csak a motor oldalán, a hűtésről ekkor még nem beszéltünk. De ha gondolod segíthetek megvilágítani miért akkora mérnöki teljesítmény a motor.

@Dinsdale Piranha: a forma tulajdonképpen adta magát. Megvolt a minimálisan megkövetelt utascella méret, meg a sebesség miatt kellett az áramvonalaság, felhajtóerő-termelés minimamlizálás. Ezt dobta a gép optimumnak.

@Ratnet: akkor a marketingről sem sok fogalmad van.

Lajos63 2009.04.18. 01:41:28

Jó kis vw. Az F1 másról szól mint ez. Az s70-es nagyon frankó motor volt a maga korában.
Köridőket belinkelhetne valaki.

Ratnet-> Észak-Korea

gin74tonic 2009.04.18. 02:17:48

@Kopi3.14: igen, valami ilyesmi bontakozik ki elottem is, ez lehet a megoldas. mar csak azert is erdekel mert nemet gyartasu autom a gepkonyveben 340PS -t irnak, az amerikai meropad szerint meg 387SAE, ami erdekes lehet mert az auto teljesen gyari, max 100+ oktanos benzin van benne meg mas a kerekatmero mint a gyari, lehet azon is mulik valami.... hacsak nem az elmult kb 60.000merfold csak javitott rajta:))) szoval elvesztem a loerok utani nyomozasban de az lehet az egesz keveredes mogott amirol te irsz.

gin74tonic 2009.04.18. 02:23:13

a veyronban van egy muszer , 1001-ig van skalazva, azt mutatja eppen mennyi loero "dolgozik". erdekes egy muszer, ilyet lehetne mas kocsiba is.... nem tudom szobeszed-e vagy sem, van egy orosz uriember, fegyverkereskedelem a fo profilja, a 7csillagos szallodaban lakik dubaiban es ove az UAE 1 -es ( united arabian emirates ) rendszam, o kizarolag veyronnal kozlekedik, moszkvaban, dubaiban es londonban is tart egyet, bar osszesen 8db van neki. vele kene egyeztetni tartos - teszt kolcsonkocsiert ( ha letezik e gazdag ur ) :) biztos szimpatikus srac lehet :DDDD

gin74tonic 2009.04.18. 02:25:20

nyomoztam letezik e az elobb emlitett ur, nem talaltam semmit csak par kimondottan jo kepet veyronnal kapcsolatban

www.boreme.com/boreme/funny-2009/bugatti-veyron-truck-russia-p1.php

ezek az oroszok :))))

schimi 2009.04.18. 07:24:19

Na, szóval miért olyan nagy csoda,ha egy bazi nagy turbómotor erős? (20évvel a forma-1 turbókorszaka után.)

Kopi3.14 2009.04.18. 08:09:36

schimi: nem az erő a csoda, hanem a tartóssága. Vagy amit edig írtunk az nem olvastad el?

aqwre (törölt) 2009.04.18. 10:19:37

Tőlem ezt gyárthatná bárki( persze Bugatti felirattal ),nekem az első 3 álomautómban benne van:-)

gin74tonic 2009.04.18. 10:25:12

pugatti weiron - made in china :DD

szerintem elojon az ido.....

Kopi3.14 2009.04.18. 10:26:36

@gin74tonic: egyrészt ez lehet eltérés, másrészt azért van szórás is a motorok terén, kifoghatsz kivételesen erős példányokat. Talán még a 30% plusz is esélyes, ahogy a mínusz is előferdül.

gin74tonic 2009.04.18. 10:53:29

@Kopi3.14: elofordulhat, vegul is jol megy, es ez a fo! nem hajtom amugy, pontossan nem is emlekszem ra mikor hajtottam gyorsabban mint a max limit....

aqwre (törölt) 2009.04.18. 15:27:33

Gyönyörű a gép,csak ilyet!

Shadowbull 2009.04.18. 18:09:06

@schimi: Nem csoda, hanem kivalo muszaki teljesitmeny.

Eleve magat a motort megalkotni sem volt hetkoznapi, a blokk, a hengerfejek, a vezerles, a forgattyus mechanizmus megtervezese es legyartasa jelentosen bonyolultabb feladat, mint barmely mas hagyomanyos motore.

Raadasul ennel a teljesitmenynel oriasi problemakat okoz a hutes, ugyanis kis terfogaton hatalmas vesztesegho keletkezik, amit el kell vezetni.

Egy tuningszornynel ez nem gond: 400 meteren kiadja a max. teljesitmenyt, aztan vege a dalnak, de ez az auto ugy van megtervezve, hogy tartosan kepes legyen tulmelegedes nelkul uzemelni.

Marpedig ez bonyolult dolog, megha az egyszeri topikolo nem is gondolja annak.

De ugyanez a problema a kenesi rendszernel, a mechanikai szilardsagnal, az eroatvitelnel, a futomunel.

Extrem igenybevetel van, es nem 10 masodpercig kell birnia.

sb

schimi 2009.04.18. 19:43:55

@Shadowbull: Tudom,nem egészen szerencsés a versenyautós példa,de szerintem érthető. a 80-as évek turbós f1 autói stabilan 8-900le-sek voltak,ezt rövid időre fel lehetett vinni jócskán 1000 fölé. Persze ezek sem voltak éppen túl megbízhatóak,de kibírtak egy 1,5-2 órás versenyt, végig teljes terhelésen anélkül, hogy túlmelegedtek volna, úgyhogy a hűtést (kenést) azért már ott is meg tudták oldani. Mindezt 1500ccm-ből,4-5 bar-os turbónyomással ami azért valószínű komolyabb hő és mechanikai terhelést okozott, felületre kivetítve legalábbis, és kevesebb hely is volt pl. hűtők beépítésére.(nem beszélve a tömegkorlátokról) Ilyen motort épített a Porsche, Renault, Ferrari, Honda, BMW, Ford, más most nem jut az eszembe. Bocs,ha közhelyeket írtam, de így talán érthető, miért nem látom ezt akkora "csodának"

Shadowbull 2009.04.18. 22:55:28

@schimi: Igazad van, valoban nem szerencses.

Ugyanis egy utcai autonal, ahol ezer mas szempont is letezik, csak hogy mast ne emlitsek, a kornyezetvedelmi eloirasok, ott 1000 lovat kinyomni a fotengelyen teljesen mas mufaj, mint pl. az F1-ben.

Amugy pl. a Brabham-BMW 1,5 literbol az edzeseken 1500 lovat is kihozott. Egy vezethetetlen szornyeteg volt, akkora turboval, mint a fele blokk...

Pusztan a nyers muszaki adatok alapjan probalsz 2 osszehasonlithatlan dolgot egymas melle tenni, es abbol kovetkezteteseket levonni.

Fele ekkora teljesitmenyeknel is orbitalis szopas lehet egy mukodo jarmu osszerakasa, amitol azt varjuk, hogy ne csak 400 meteren brillirozzon, hanem mukodjon esoben-hoban-fagyban-sivatagban-dugoban-versenypalyan azaz mindenhol es minden korulmeny kozott.
Ez a legnehezebb.

sb

schimi 2009.04.18. 23:29:48

@Shadowbull: Persze,értem én hogy más ez a két dolog, de a hőterhelés az hőterhelés függetlenül(nagyjából) az egyéb szempontoktól, ezért írtam. Az mellet viszont kitartok, hogy a Veyron motorja, bármilyen erős is, nem egy különöseben kihegyezett technika, (kb 125le/liter,ha jó tudom), ezért nem jelenthet az átlagostól sokkal ngyobb gondot a környezetvédelem és a működőképesség biztosítása. Hogy a VW-nél valamiért erre W-elrendezésre izgulnak, és ezzel saját maguknak okoznak problémát, amit csak kínkeservesen tudnak megoldani, az legyen az ő bajuk. Tudom, meggyőzni nem foglak,ahogy te sem engem,de legalább lassan túllépünk a személyeskedésen.

schimi 2009.04.18. 23:35:10

A Brabham -BMW 83-ban világbajnok lett, annyira vezethetetlen nem lehetett. Viszont jelentős részben az átáramló üzemanyag hűtötte, ezért nem erőltettem azt az 1500 le-t. A későbbi üzemanyagkorlátozásokkal nagyjábol le is áldozott a fénykora.

Shadowbull 2009.04.19. 00:04:47

@schimi: persze, mihez kepest. A mai gepekhez kepest egy alattomos szornyeteg volt, kabe 7000/min ig halott volt, aztan bamm, odavagta.

Viszont 4 hengeres volt, a W16 osnak a toredeke volt komplexitasban.

Ma es uzemanyaggal hutik a turbokat egy bizonyos fordulatszam felett..

sb

Pasas 2009.04.19. 23:32:20

Igen. A Bugattit a VW gyártja. Minthogy a Lamborghinit is. Minthogy a Ferrari egy gyors Fiat, az Aston Martin pedig egy gyönyörű Ford. (fejlesztésekor még a Ford-é volt). A Corvette meg GM. (Opel, Saturn, bruhaha) Etc, etc... Erről ennyit.
Amúgy meg ha Bugatti, akkor EB112. Persze a Veyron is jöhet.

Pasas 2009.04.19. 23:39:45

@UV pót: "A belseje pedig mint egy krematórium... Hiába, ez is csak német autó."
Hát persze. A többiek olyan szép belsőket gyártanak.

Kopi3.14 2009.04.20. 00:01:45

@schimi: szép sorban: F1, turbó. A végére alaposan visszavágták a turbónyomást, és edzéseken votl egy motor, versenyeken egy másik, következő futamra komplett új blokk jött elő. hol van ez a Veyrontól elvárt tizenezres futásteljesítményhez viszonyítva?
W motorelrendezés: már leírtam, így ismétlem magam: a főtengely nem bírta el a motor nyomatékát, pedig itt sokkal rövidebb, mint egy V elrendezésnél. A Caddilac is oda fordult segítségét a maga V16-os blokkjához, ahol a W16-ost is fejlesztették.
teljesítmény, lökettérfogatva normálva: azért nem oylan húdegyakori manapság sem a 100+LE/l teljesítmény, mondhatjuk nyugodtan, igenis mérnüki mestermunka ilyet produkálni, mindegy, hogy turbóval, vagy turbó nélkül tesszük.

beépítési lehetőségek az F1-ben és a Veyronban. Az f'-ben a pilótafülke volt a szükséges rossz tér, előbb megterveztek midnent, aztán helyezték el a pilótát. A Veyronnál az ergonómia is fő szempont volt, ami rengeteg megkötést igényelt. A hűtőket elhelyezni úgyszintén, tartós nagy sebeségű futásnál is alacsony sebességű gurulásnál is biztosítania kell a motor veszteséghőjének hatékony elvezetését. Az utóbbi igen nehéz feladat, autóversenyen nem túl gyakori probléma, ellenben közúton bármikor előjöhet. Száguldhatsz a pályán vígan 300-al, majd két km alatt beleállhatsz egy csúnya dugóba, amiben araszolsz. És a hűtésnek meg kell odlania, hogy a kenőolaj ne forrjon fel, ne érjen el kritikus hőmérsékletet az olaj hőmérséklete, a hűtőfolyadék se forrjon fel. Nem egyszerű, ha nicns légáramlat. Sokszorosára képes ilyenkor nőni a hőleadó felület méretigénye.

Kopi3.14 2009.04.20. 00:43:27

@Pasas: Én ezt kérném:Bugatti Type 41

Kopi3.14 2009.04.20. 00:45:36

Ja, meg a Typ55-öt. :)

Pasas 2009.04.20. 01:08:39

@Kopi3.14: Bármelyikért odaadnám a 112-t.
süti beállítások módosítása