Korea az új Japán

  2009. április 09. - Gyulavitéz Címkék: hyundai ix55

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Sírjatok velem!
2012-02-05 07:38:00

Már vagy két hete túl vagyok a dolgon, de egyszerűen nem bírtam leülni, hogy megírjam. Majdnem sírtam. Nem

Hogyan lesz a sportautó-szakíróból hitetlen kutya?
2011-11-21 13:21:00

12 év elteltével sem csúnya Nos, igen, nem sietem el a dolgot. Tavasszal találtam ki, hogy megválok tőle , de

Ki fog tejelni, ha betartjuk a szabályokat?
2011-09-07 06:00:00

Egyre több a traffipax. Belegondolt már, mi lesz, ha az autósok a sok kamera miatt egyáltalán nem mernek majd

Halál a macskákra!
2011-08-27 17:30:00

Ez itt a két kutyám. A nagyobbik, Lloyd, egy 55 kilós hovawart. Nemcsak a macskák, de a kutyák, sőt a betörők


Az ix55 nagyon jó autó, remekül összerakták. Precíz és pontos, pont olyan, amilyennek egy japán autót elképzel a mi egyszerű, egységesített gondolkodású agyunk. Kívülről nem túl izgalmas, utastere azonban minden elvárást kielégít. Nem kínál olyan luxust, mint a prémium gyártók hasonló modelljei, a különbség azonban nem vészes − olyan, mintha egy kivételesen jó ötcsillagos szállodát hasonlítanánk össze egy átlagos ötcsillagos szállodával.

Véleményük mai cikkünkről.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr211056415

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2009.04.10. 13:16:31

@Hrzrasn: "Ezt az ökörséget magyarázd el légyszíves. Kit igázott le Gottlieb Daimler, vagy Adam Opel? Miféle gyarmati pénzekbôl részesültek ôk?"

Nem tudom, e két úriember személy szerint honnan szerezte a pénzeket, de, ugye, az első millió forrását nem illik forszírozni. ;)
Nem egy lakatlan szigeten éltek ám ezek az urak, sok mindennek kellett állni a háttérben ahhoz, hogy a germán ipar ennyire felfejlődhessen. A tehetségüket nem kérdőjelezem meg, félre ne értsd.

Ha gondolod, lefénymásolom és elküldöm a Harc a petróleumért című könyvet 1936-ból. Sok mindent más megvilágításban kezdtem el látni, mióta olvasom.
(Pl. a tegnap olvasott fejezetben arról volt szó, a semleges svédek hogyan látták el gépfegyverrel meg robbanóanyaggal a szemben álló feleket... A konszern egyik tagja az egyik félnek adta el a cuccot, a másik a másiknak. Közben a tőkét meg onnan szerezték a fegyvergyártáshoz, hogy leigázott népek földjéből ellopták a kőolajat. Aztán rotált az egész... És ment minden tovább, csak pepitában.)

w a s d 2009.04.10. 13:23:18

@Hrzrasn:
Igaz.

Akkor úgy mondom, kevesebb területen kínálnak magánszemélyek számára (nem ipari felhasználásra) termékeket, az talán valamivel helytállóbb.

classicmotoring · http://motoring-culture.blogspot.com 2009.04.10. 13:28:28

vannak itt akik nagyon oda vannak az europai autoiparert, ha bedoglik akkor mi lesz. Semmi nem lesz!!!!, a nagy szamban eladott/eladhato kocsikat majd itt gyartjak, es kesz, mint ahogy peldaul mar csinaljak is a Toyota, Nissan, a Daewoo csinalta annak idejen. Ja es a Suzuki is igazi tavolkeleti kocsi, nem?

ccorsa (törölt) 2009.04.10. 13:28:41

"semleges svédek hogyan látták el gépfegyverrel meg robbanóanyaggal a szemben álló feleket"

Ja. Jacobson, meg Davidson :)

w a s d 2009.04.10. 13:29:42

@F/:
Sőt, ha még hozzáteszem, hogy (ha az előbb ki is maradt), az autógyártókra értem, úgy talán még inkább.

classicmotoring · http://motoring-culture.blogspot.com 2009.04.10. 13:33:20

... ja es az europai autoipar ha bedoglik, csak azert fog mert peldaul ugyan azt a szart probalja eladni csak sokkal dragabban.

w a s d 2009.04.10. 13:35:03

@classicmotoring:

Csak szerintem nem mindegy, hogy a nyereség nagy részét viszi el a kínai haza a kis Adiads hátizsákjában, vagy marad itt (gondolkodjunk nagyban, merjük magunkat Európához sorolni) az európai tulajdonosnál, aki itt él, ezért jó részét itt költi el.

Carfan 2009.04.10. 13:44:13

@classicmotoring: Láttál te már életedben árlistákat? Hol sokkal drágább egy európai? Mikor bejött a Ceed 1.4 klímás alapverzióban 3.5 volt. Pl Egy Golf vagy Astra szintén. Most megéri 3Mért klímásan egyébként NEM...

lacza87 (törölt) 2009.04.10. 13:51:30

Nem mintha potenciális SUV vásárló lennék, de nem tudom megérteni, h valaki miért pont ezt választja. Semmiben sem emelkedik ki a kategóriából. Akkor meg miért pont ez, az európai és japán márkák többségénél van valami amivel kitűnik a tömegből.

w a s d 2009.04.10. 13:52:42

@classicmotoring:
Nekem valahogy úgy tűnik, hogy a legjobban menő kategóriákban valahogy a japán autók a drágábbak (az Európában gyártottak is).

The Good Boy 2009.04.10. 14:00:07

Jól szórakozok a kommentelőkön:)

@victor vacendak:

"A Hyundai úgy negyedik, hogy közben a Kia-val egyesült (és szemben a németekkel, nekik jelentős hányad a kis és olcsó autók eladásából jön, pont abban a kategóriában, ahol egyik nagy német sem érdekelt - így azért kissé más a leányzó fekvése)."
Hyundai konszern csak ötödik legnagyobb, de gondolom örülnek neki, hogy már valaki előre sorolta őket:)
A németeket szerintem senki nem kényszeritette arra, hogy csak nagy és drága autókat gyártsanak. Elvileg a vw is népautó akart lenni eredetileg (sőt dájcsban a nép veszi, nem a magát menőnek képzelő 17 éves gyíkarc magyar, hogy "prémium" passatban villogjon)

"És a piaci részesedésük legjava ázsia."
Meg a nagy víz túloldala, ahol a bolond amcsik veszik mint a cukrot a kiahjundájt. Egyébként a nagy német gyártók elsődleges piaca meg europa,+ ők minőségi autó cimszóval próbálják lehúzni drágá(bb) pénzért az amcsikat.
"Az meg, hogy miért nem fogy a német nagyon egyszerű: jelenleg az autók ára a fő tényező. Ebben az egy kategóriában versenyképes korea. Az összevetést minőségben nem állják sem japánnal, sem a németekkel."
Ez akkora baromság, hogy nem is tudok rá értelmes választ adni, úgyhogy megkérdezem: ültél már egy cee'd, vagy i30 volánjánál? Max a szent quartzóra lehet negativum. Az árról pedig annyit, hogy meg kell próbálni olcsóbban adni, hátha akkor jobban fog menni (bár szerintem nem dnak el arányaiban kevesebb autót a németek sem, mint a többiek-a prémiumkategóriában meg növekedés van)
"És akkor még nem is beszéltünk arról, hogy egy Hyundai-t vagy Kia-t használtan mekkora buktával lehet eladni, sőt, hogy a használt autók vásárlását tervező potenciális vevő egyáltalán fontolgatja-e egy koreai megvételét? Általában nem."
Szerintem egy gyárat ez izgat a legkevésbé. Mondjuk szerintem az sem normális, hogy egy '83-as golf2-ért félmilkát is el mernek kérni...

@29 Palms: "Sokkot kapok már a Totalcartól, meg se merem már nyitni lassan..."
Arról nehogy már a tc tehessen, hogy olyan autókat kap a keze közé tesztelni, amik neked nem tetszenek. csinálj egy weblapot, aztán dobj fel oda néhány Audi/bömös/merci,stb* (megfelelő behelyettesithető) tesztet, aztán nézegesd azokat, vagy menj el valahova vezető formatervezőnek, és ha tetszik a munkád, akkor az egész világ a te kocsijaidat fogja másolni, és akkor a tc.-n is neked tetszőket fognak tesztelni.

@smartwizard: "A comment beküldésekor az Új Octavia Scout alapára 2.0 TDI DPF mocival 9.085.400... Extrákkal 11.211.800"
Na ez aztán fájdalmasabb összeg volt, mint egy "luxusterepjárónak" nevezett valamiért 13,2 milka. Skoda dealer vagy-e?

redriot77 2009.04.10. 14:01:54

@victor vacendak: "A Hyundai úgy negyedik, hogy közben a Kia-val egyesült "

Toahahahahahah! :DDD Bezzeg a Folkszi-Ódi-Seat-Skodder gang-bang az más tészta, mi? :))

morphine · http://designpumpa.blog.hu/ 2009.04.10. 14:17:24

Most tök őszintén megkérdezném a TC szerkesztőségétől: titeket nem zavar, hogy a Belsőségen gyakorlatilag kizárólag habzó szájú anyázás megy? Járok még egy-két blog.hu oldalon, azért a legtöbb helyen megpróbálkoznak legalább valamiféle moderációval, ez itt komolyan ilyesztő......

Mondjuk tény, ez a cikk nem is volt igazán jó másra, és persze Hyundai banner van felette, szóval még igen áttetsző is a furcsán egyoldalú nyelvezete, csak akkor meg minek a blogposzt mellé?

w a s d 2009.04.10. 14:18:18

@The Good Boy:
Ha az a 83- as Golf gyári állapotú (főleg ha még nem volt javítva, de olyan, mint az új), még többet sem pofátlanság kérni érte.

Carfan 2009.04.10. 14:20:26

@morphine: Mert röhögnek a sok marhán. Szerinted miért csak olyan cikkhez kapcsolódik blog ami tuti indulatokat vált ki???

w a s d 2009.04.10. 14:24:43

@morphine: Nálam spec. a Renault haszongépjárműveit hirdetik fönt.:D

Gomulka Béla 2009.04.10. 14:26:19

Rendes esetben teljesen mindegy, hogy koreai-e az anyacég/konzorcium/lóanyja. A Logan gyár Romániában teremt munkát, a Kia Szlovákiában, a Suzuki Magyarországon. Hogy a kinézer mennyi profitot visz haza az Aidás-feliratú hátizsákjában, az az adott ország kormányán és annak a szakszervezetekkel/szociális partnerekkel való egyu"ttmu"ko"désén múlik. Hogy ki gyarmatosít, hogyan és mennyire, már nem csak a potenciális gyarmatosítón múlik.

@lacza87: A suv, egy alapjaban véve értelmetlen dolog, így nem vonz racionális do"ntéseket (mennyit fizessek a két tonnás, terepre alkalmatlan ámde nehezen parkírozható, sokat zabáló de lassan haladó autóért?), úgyhogy a suv-piacon az irracionális do"ntések fedettpályás világbajnokaié (márkajelzés, presztízs - jelentsen ez bármit) a terep. Olcsó és jó autót meg vegyen az, aki taxis.

The Good Boy 2009.04.10. 14:31:01

@F/: nem muzeumi példányra gondoltam, hanem csak úgy nagy általánosságban (najó, lehet, hogy 4k, nem félmilka):)
@redriot77: ja azt én is akartam irni, csak lemaradt.

Gomulka Béla 2009.04.10. 14:34:01

@morphine: A blognak ez a dolga. A szerkeszto"k vihognak rajtad meg rajtam (Vályi tájszólással vihog), a magyar meg habzik, és attól jobb lesz neki. Akit megaláz a fo"no"ke, akit meghurcol az adóhivatal, akit lenyom vagy kirabol a politikus (=) maffiózó, akit meglop a roma szomszédja vagy akit leko"p a 'magasabb rendu"' nem roma szomszédja, az mind idejo"n hogy elmondja mennyibe keru"l az oktávia, mert az a barom még ezt se tudja. Értu"nk van ez a blog, és ezt a jószívu" Csikós éppúgy tudja, mint az index valamennyi dolgozója, a takarítótól a cirkuszigazgatóig. (Paralelepipedon.)

Ciri 2009.04.10. 14:45:45

@Gomulka Béla:
"mennyit fizessek a két tonnás, terepre alkalmatlan"

Hányat(hánytat :D) próbáltál már ki terepen Bélám?

lacza87 (törölt) 2009.04.10. 14:46:32

@Gomulka Béla: igen. Értelmetlen kategória a SUV. Ez nekem is egyértelmű. De egyszer: itt és most az a téma
Kétszer: a hozzászólásom a Hyundai-ra mint márkára vonatkozott. Ez tényleg nem volt pontosan megfogalmazva az igaz.

w a s d 2009.04.10. 14:47:20

@The Good Boy:
Nem is kell múzeuminak lenni. Egy viszonylag normális GTI, vagy 1,9 TDI- vé alakított öreg golf ér ennyit. (Az 1,3- as, 1,6- os, 1,6 d/td- s és 1,8- asokért tényleg csak hibátlan állapotban adnék ennyit, másképp max. a felét.

Ciri 2009.04.10. 14:47:33

@Gomulka Béla:
"és ezt a jószívu" Csikós éppúgy tudja"

Nem !! Csikós nem jószívű, mert ha az lenne, eladná azt a kib.szott Pandát. :D

political ideology 2009.04.10. 14:53:05

nekem elsőre a subaru tribeca segge jutott az eszembe...de ne köpjetek le érte...

redriot77 2009.04.10. 15:01:04

@Carfan: "Egyébként nem is értem miért kell hasra esni a koreaiaktól. A kisebb SUV-ok (Sportage Tucson) és a KIA Ceed-en kívül szinte minden modelljük a futottak még kategóriába tartozik. Az igaz, hogy sokat javult a minőségük, design-juk, felszereltségük, de sajnos az áruk is a komolyabb márkák szintjére emelkedett."

A tavalyi Amerikai Év Autója győztes a Hyundai Genesis Sedan lett. V8, 350+ lóerő. A részletekre is odafigyeltek: a hifit szállító cég a Genesisen kívül egy típusba szállít audio-cuccot: Rolls-Royce Phantom.

Vagy ott a Genesis Coupe. V6, 300+ lóerő. A Nissan 370Z első számú konkurrense. Toyota Supra már 10 éve nincs, a Honda az S2000-el kiszállt a sportautó bizniszből (az elölkaparósok nem igazi sportautók). A Ford Mustang meg... Hehe, merev hátsó híd mint a Zsiguliban.

Futottak még? Gondold át mégegyszer... Tíz évvel ezelőtt igen, de most fordult a kocka. Még valami: a Nissan negyedmillió embert küldött el nemrég, a Daimler-Chrysler a Fiattal való fúzióban reménykedik, rekordveszteség és gyárbezárások a Fordnál, a GM Obamánál kuncsorog segílykéért.

Előbb utóbb olyan költséghatékony módszereket kell bevezetniük, ami a minőség rovására mehet. A Kia-Hyundai ezzel szemben egymás után húzza fel az új gyárakat, és soha nem látott tempóban mutatja az új modelleket. És minden új modell előrelépés az elődhöz képest. (Nem úgy mint a hatos Golf az ötöshöz képest.)

The Good Boy 2009.04.10. 15:15:42

@redriot77: van hatosgolf?:) azt hittem, az csak az 5.2-es:)
Na idejöttem szüretelni a pofonfát.:)

Hrzrasn (törölt) 2009.04.10. 15:25:25

@sipike78: "Nem tudom, e két úriember személy szerint honnan szerezte a pénzeket"

Befektetôktôl, te barom.

Naná, majd elmentek parafakalappal a fejükön kirabolni a négereket. Te teljesen hülye vagy.

Hrzrasn (törölt) 2009.04.10. 15:27:45

@Hrzrasn: (Attól nem beszélve, hogy mekkora volt a német "gyarmatbirodalom". Gyakorlatilag egyetlen országból állt.)

.atti 2009.04.10. 15:44:29

hajlamosak vagyunk lenézni , koreát kínát stb, és azt mondjuk hogy ők utánozzák az x5 , ml suvokat .
Nem lehet hogy fordítva van ? . milyen városok épületek milyen kultúra van kínába japánba leesik az állunk , még hogy ők utánozzák az európait :))kicsit nevetséges .
Ők igaz megpróbálják kitalálni az ízlésünket , és olyan autót próbálnak gyártani ami tetszhet nekünk .
JAJ lesz az európai autóiparnak ha egyszer ráéreznek , szerintem már nem sok kell hozzá .
ők diktálják majd a minőséget és a divatot .

papa33 2009.04.10. 15:47:40

Nem vagyok VW fan. De: ha ugye a VW töbször akciózott, volt 3.5 milla a Golf 6 lufi+klima fapad, na ennyi elég lett volna. Lehet ragozni a felszerelési szinteket, árakat (milyen az mikor Jetta 1 millát engedett a dízelből?!!), de értéktartás nagy kérdéses része az autófenntartásnak. Velem vitázott egy Kia kereskedő, lám a Rio is milyen jó, na kérdem mennyibe számítanának be 1-2 éveset????? He????? Most meg kiveszik akcióban a +4 lufit, ááááááááááá. Ja van várni kell alkatrészre, pedig mondták 1-2 nap német központból.
Máskülönben vezetésre jobban tetszett (benyással mentem, a Dízelt Golfban nem próbáltam még)mint a VW.Változó szelepvezérlés, azt belátom az VW 1.6 102 LE, vagy az 1.4 86? nem ragadott meg, de csak közlekedni kéne nekem... TFSI CR PDTDI hagyjuk, marha drága, az 1.6 CRD Kia meglátjuk majd mit bír, a 2.0D drága, innét indultunk el.
Ja Renault akció+hitel gondolom 3 milla akkor nem veszek nem sokkal olcsóbbért Thaliát, vagy ? Dacia - biztonság, család, ha új autó... eladásnál 0.

berliner 2009.04.10. 15:48:06

Beleolvastam a kommentekbe. Vicces, hogy minden koreai autós cikk kommentjei az alábbi csoportokba sorolhatók:
- német autók fikázása (ez a legnagyobb csoport)
- elmagyarázni századszorra, hogy hogy lenézték az USA-ban a 70-es években a japán autókat, most meg mindenki Toyotával jár. ennek analógiája: most a koreaiak vannak ugyanebben a helyzetben és bezzeg 10 év múlva már itt is csak a hülyék vesznek nem koreai autót. (japánokkal mi lesz?)
- Magyarország fikázása. Európa minden más országában már elismerik a koreai autókat, csak nálunk megy a fikázás. "csak itt számít a presztizs". aki ezt gondolja, az kérje meg anyucit, h egyszer fizesse be egy külföldi útra - tetszőleges helyre.

Gomulka Béla 2009.04.10. 15:58:34

@Ciri: Terepen gyalog járok, mert úgy tartom helyesnek. De az utilitárius terepjárók (Mercedes G, Land Rover Defender, Toyota Tálib, stb) és a suv-ok ko"zo"tti mu"szaki ku"lo"nbségek látványosak. Nem értékelem alul a négykerékhajtást (Subaru Vivio-m volt, és még 660 ko"bcentivel is érdekeset mutatott a kocsi amikor benyomtam azt a narancssárga gombot a váltóboton), de ugye te sem gondolod komolyan, hogy a suv-ot akár a gyártó, akár a vevo" terepre szánná? Ami a Csikóst illeti, hát megint tévedtem. De Vályinak akkor is szép tájszólása van, akármit is mondasz!
@lacza87: Bocs, csak startkockának használtalak.

berliner 2009.04.10. 16:11:06

Amúgy a TC is szeret vitát generálni. (ez nem baj. 'Korea az új Japán'. Meg Kína, meg India, meg Malajzia, meg meg.
Már a kilencvenes években is ontották magukból a cikkeket a 'szakértők', hogy 2000-re a Kínaiak már x százalékos részesedést szereznek az európai/amerikai autópiacon és akár egy évizeddel később már 50%-os részesedést elérnek.
Ehhez képest? Kínai autógyárak - a kötelező nyugaeurópai partner ellenére - még nem voltak képesek olyan autót gyártani, ami sikeres lehetne Nyugaton. A malájok buktak a Mistsubishi koppintás Protonnal, az Indiaiak meg a Tatával kerülgetik a csődközelben lévő európai cégeket, hogy versenyképes technológiához jussanak. A koreaiak eddig sikerrel jártak. Azért a Daewoo egy kicsit megborult - most talán a megmentője is borul...

berliner 2009.04.10. 16:14:34

@.atti: látszik, hogy nem volt személyes élményed japánnal. (akár emberrel, akár magával az országgal). Európa ott kifejezetten menő. Menő európai stílusban berendezni a lakást, menő európai autóval járni (csak hát baromi drága), menő európai étterembe menni, etc. Ez nem jelenti azt, hogy ránk akarnak hasonlítani, csak azt, hogy 'az európaiság cool'.
Divat diktálásában meg nem annyira jók. Lehet, hogy megcsinálják azt jobban, amit más kitalál, de ők nem fognak divathullámokat indítani. (persze persze, van kivétel)

berliner 2009.04.10. 16:18:29

@redriot77: 'A Kia-Hyundai ezzel szemben egymás után húzza fel az új gyárakat, és soha nem látott tempóban mutatja az új modelleket. És minden új modell előrelépés az elődhöz képest. (Nem úgy mint a hatos Golf az ötöshöz képest.)'

Hány gyárat húztak fel? 'Soha nem látott tempó.' Szép, hatásvadász megfogalmazás, de konkrétan miről beszélsz? Hány modellt mutattak be hány év alatt, vagy mi ez a soha nem látott tempó? Max tőlük nem láttunk még ilyet, de mástól már láthattunk. (gondolj kb bármelyik japán autógyárra)

Ciri 2009.04.10. 16:24:41

@Gomulka Béla:
"de ugye te sem gondolod komolyan, hogy a suv-ot akár a gyártó, akár a vevo" terepre szánná?"

Béla ne beszélj butaságokat. A vevők jó része biztosan nem, de az összkerékhajtás technikáját megkérdőjelezni ezekben a kocsikban semmiképpen nem szabad, még akkor sem ha maga a gyártó is ismeri a felhasználókat.

29 Palms 2009.04.10. 16:24:50

The Good Boy:

"@29 Palms: "Sokkot kapok már a Totalcartól, meg se merem már nyitni lassan..."
Arról nehogy már a tc tehessen, hogy olyan autókat kap a keze közé tesztelni, amik neked nem tetszenek."

Persze hogy nem tehetnek, nem kell vérkomolyan venni mindent. :) Azzal is tisztában vagyok hogy millióegy embernek más az ízlése, nekik pont jó hogy vannak ilyen tesztek. De ettől még ritka rondák ezek az autók szerintem.

"csinálj egy weblapot, aztán dobj fel oda néhány Audi/bömös/merci,stb* (megfelelő behelyettesithető) tesztet, aztán nézegesd azokat, vagy menj el valahova vezető formatervezőnek, és ha tetszik a munkád, akkor az egész világ a te kocsijaidat fogja másolni, és akkor a tc.-n is neked tetszőket fognak tesztelni."

Uhh...ezt mind egyszerre? Lexust miért nem lehet? És akkor most kit másolnak? Csak hogy tudjam ki a felelős ezekért a rusnya buborékautókért.

berliner 2009.04.10. 16:30:48

@Ciri: 'de az összkerékhajtás technikáját megkérdőjelezni ezekben a kocsikban semmiképpen nem szabad'

Amerikai piacon elég sok SUV-ot árulnak szimpla kétkerék meghajtással. Szóval a gyárak se veszik komolyan.
Európában meg sok gyártó dob piacra, SUV-ra hajazó, álterepjárókat - költséglefaragás okán - elsőkerékmeghajtással.

Ciri 2009.04.10. 16:35:31

@berliner:

Én tisztességes autókra gondoltam, amelyekhez a cikkben is hasonlítják ezt az autót, nem pedig áámerikai szarokra.

Olvass, értelmezz!
Köszi.

Ciri 2009.04.10. 16:39:51

@Gomulka Béla:

"Ami a Csikóst illeti, hát megint tévedtem. De Vályinak akkor is szép tájszólása van, akármit is mondasz!"

Ommm kollégával semmi baj nem lenne, csak hát az a Mazda is zavar egy picit :D

Gomulka Béla 2009.04.10. 16:41:17

@Hrzrasn: Kamerun? Namíbia? Új Guinea? A lista nem teljes. Elismerem, természetesen, hogy a gyarmatoknak ko"zel sem volt olyan fontos szerepu"k a német (birodalmi) gazdaságban, mint teszem azt a brit birodalomében.

@Ciri: És a négykerékhajtás megléte elég a terepjáráshoz? (Piszkáltak is eleget a kollégák, mikor megvolt a Vivio, hogyha elakad a Massey Fergusson a mezo"n, akkor én majd bemegyek a négyszernéggyel és kihúzom.) (Elakadt, nem mentem be. Egy Ford ment be, négykerékhajtásos, az kihúzta.)

redriot77 2009.04.10. 16:42:21

@berliner: csak itt a szomszédban felhúztak két gyárat az elmúlt két évben: Kia - Szlovákia, Hyundai - Cseh Közt. A Hyu az elmúlt három évben majdnem az egész modellpalettáját lecserélte: i10, i20, i30, ix55, Santa Fe, H1, Genesis modellek.

A Kia meg... 10 év alatt eljutott innen:
www.autoplenum.de/Bilder/P/p0005066/KIA/KIA-Pride-GLXi--1997-2000-.jpg

ide:
www.globalmotors.net/wp-content/uploads/2009/03/2010-sorento-2.jpg

Miközben ők fejlődtek, a japán minőség hígul, (Renault sebváltók Nissanokban? Miért kellet, könyörgöm?!) a német meg max. stagnál.

berliner 2009.04.10. 16:50:38

@redriot77: ja, ezekről én is hallottam. De azért ezt nem nevezném 'soha nem látott' fejlődésnek. Na mindegy, nem akarok ezen kötözködni, csak egy kicsit túlzónak érzem ezt a 'hasraesést'.
Tagadhatatlan h fejlődnek. De azért mások is, csak azokat nem tömjénezik annyira. Pl az Opel. (nem vagyok Opel fan, csak objektíven ítélem meg őket). Tíz éve ők is nagyon messze voltak az átlagtól, most meg azért egyre jobb dolgokat mutatnak be. Vagy a Mazda. Ott is volt egy forradalom. Csak hát a tc-ne egyikről se cikkeznek annyit, mint a 'koreai csodáról'.

BeeTm · http://beeproject.atw.hu 2009.04.10. 16:53:17

Ha lehet hinni az árlistáknak,akkor azért nem olyan nagyon olcsó...
Inkább egy Volvo vagy Audi,ha volna ennyi pénzem.

berliner 2009.04.10. 16:55:44

@BeeTm: az tényleg meredek, hogy a Volvo olcsóbb. Amúgy nekem a listából Toyota Land Cruiser vagy BMW X5 kellene. (venni egyiket se vennék, nem jönnek be annyira ezek a SUV-ok)

Carfan 2009.04.10. 17:28:55

@redriot77: Már ne haragudj, de ezek az év autója díjak egy kalap sz@rt nem érnek. Kezdjük ott, hogy kb 100 különféle létezik a világon... De egyébként az autóik nagy része tényleg a futottak még kategóriában van. Pl Európában nem hinném, hogy a Kia Magentis, Carens, Hyundai Sonata eladások az egekben lennének. Mint már írtam egy-két SUV-ukat és a Ceedet leszámítva sehol sincsenek Európában.

Egyébként semmi bajom velük csak kicsit tulzó, ez a sztárolás. Az elmúlt 10-15 évben megközelítették az európai és japán színvonalat. Ennyi és nem több. De mivel az áraik is szépen fejlődtek különösebben sokra nem megy vele a vásárló. Ha régi áron produkálnák a mai színvonalukat akkor emelem kalapom. De a jelenlegi árakon inkább egy jól csengő márkát vennék már csak az értéktartás miatt is. Lehet sznobozni stb de eladásánál igenis számít a név. Az emberebe az elmúlt évtizedekben az ivódott bele, hogy Mercedes, Opel, Renault stb. Sok embernek még mai napig nem mondanak semmit ezek a mikrosütő márkák.

w a s d 2009.04.10. 17:30:34

@berliner: Szerintem az Opel maga volt az átlag.:D

berliner 2009.04.10. 17:32:30

@Carfan: 'Egyébként semmi bajom velük csak kicsit tulzó, ez a sztárolás. Az elmúlt 10-15 évben megközelítették az európai és japán színvonalat. Ennyi és nem több.'

Ez az! Jól megfogalmaztad. Tényleg idegesítő ez a sztárolás. A TC valamiért (pénz?:)) kitalálta, és a kommentelők egy érsze gyorsan magáévá tette, azóta meg mind a TC, mind ezek az emberek csak mondogatják (irogatják), mint az imát.

berliner 2009.04.10. 17:37:59

@F/: jogos:) de a gyakorlatban szerintem nem ütötték meg az átlagot tíz éve. 90-es években lejtőn száguldottak, és most kapaszkodnak vissza.
amúgy az emberek fejében tényleg az Opel testesíti meg Az Átlagautót:)

Carfan 2009.04.10. 17:53:04

@berliner: Ezért nem kell adni senkinek a véleményére:) Én már csak saját és megbízható ismerősi véleményekre adok. Elhiszem, hogy pár emberke megvette a rozsdás R19 meg Kadett után 800e Ft-ért a 3 éves Accentet és neki a világ legjobb autója, de ekkora hülyeséget nem kellene szent meggyőződéssel hangoztatni.
Ja és ami a legjobb leszarozni a komplett európai és japán autógyártást. Azért az ilyen emberektől megkérdezném hány szabadalom fűződik a koeraiakhoz? Hány Forma-1-es, Le Mans, Rally VB, DTM, WWTC stb győzelem fűződik a nevükhöz? Szinte egy sem... Nem értem miért kell a tradicionális márkákat fikázni? Azért ők már letettek valamit az asztalra míg a ferdeszeműek nem sokat (kivéve japánok)
De egyébként nem mondom, hogy rossz autók a koreaiak, csak egyszerűen vevőként nem látom miért éppen azt kellene választanom. Ha megbízható kell veszek japánt lényegében azonos áron, ha olcsóbb kell európait. Koreai autó amolyan se hús se hal számomra. Értéktartásáról nem beszélve...

Hrzrasn (törölt) 2009.04.10. 21:09:33

@Gomulka Béla: Namibia. Guineanak csak toredeke + par sziget volt protektoratus alatt, es Kamerunban sem volt jelentos befolyas, az is csak 11 es 16 kozott.

en.wikipedia.org/wiki/Hendrik_Witbooi_(Namaqua_chief)

redriot77 2009.04.10. 21:52:21

@berliner: "Tagadhatatlan h fejlődnek. De azért mások is, csak azokat nem tömjénezik annyira. Pl az Opel."

Az új Ecotec-ek is 2 litert fogyasztanak? (mármint 1000km-en, nem 100-on, és motorolajat, nem benzint) :) Vagy ott a Renault: a zseniális kulcsnélküli rendszerüknek hála, retteghetnék, hogy megengedi-e az autóm hogy beülhessek, vagy telefonálhatok a márkaszervíznek. Kiváló újítás.

Én nem a TC-stáb hatására választottam a Hyundait, hanem rengeteget bújtam a szóba jöhető típusok fórumait, és a Népítéletet. Az egyiknél komoly elektromos problémák, a másiknál több embernek is behalt a váltó még 70.000km előtt. Rengeteg apró bosszúság. A Hyundaitól én is idegenkedtem, magam is mikrosütő márkának tartottam, de hoppá: a fórumokon alig írnak hibákról, azok is általában elhasználódások, kopások. Így esett a márkára a választás, mióta megvan a legkisebb rendellenességet nem produkálta.@Carfan:

Tulajdonképpen valamilyen szinten igaz a Hyundaira, hogy mikrosütő-márka: olyan megbízhatóan működik mint egy mikro. Ha arra használják amire való, kivisz a világból. (haver '91-es Ponyja már túl van a 270.000-en, és semmi különösebb baja nincs)

Carfan: "Nem értem miért kell a tradicionális márkákat fikázni?"

Azok közt is vannak jók, a maiak között is, persze. A régiek közt meg pláne. A koreai autósok sem őrültek, nyilván egy tip-top 560SEC láttán az én szemem is felcsillan. De tömegautó kategóriában szerintem már igenis ott vannak mint a konkurencia, és kicsit vicces hogy a magyar ember még mindig alánéz a Hyundainak, hogy nem lószarból ragasztották-e össze az alvázat.


Értéktartás: gyorsan vesztik az értéküket, de ez bizonyos szempontból nagyon jó. Hároméves autóba beülhetsz féláron. Ha utána egy év múlva el akarod adni, az persze nem jó bolt.

guest_ 2009.04.10. 22:04:28

@A6 2.7 TDI - a lomha tehén: Európai fejlesztés? Na ne röhögtess már! 100 évvel ezelőtt még talán lehetett beszélni ilyenről, de hasonlíts már össze egy, az utóbbi 15 évben készült japán vasat egy európaival mondjuk az alsó-közép szegmensben! A szutyok ezeréves európai konstrukciókra tényleg büszke lehetsz... Japán nélkül ma kicsit máshol tartana a világ technikai fejlettsége.

smartwizard 2009.04.10. 22:09:13

@The Good Boy: "A comment beküldésekor az Új Octavia Scout alapára 2.0 TDI DPF mocival 9.085.400... Extrákkal 11.211.800"

"Na ez aztán fájdalmasabb összeg volt, mint egy "luxusterepjárónak" nevezett valamiért 13,2 milka. Skoda dealer vagy-e?"

Nem, nem vagyok skoda díler, csak egyik kedvenc autóm az octavia scout és amire ez a kocsi való, (Városban, falun, telekre járni stb) arra egész jól megfelel a skoda is, csak jobb felszereltség mellett olcsóbb.

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2009.04.10. 22:33:38

@Hrzrasn: Bake, a Wikipédiát felejtsétek már el végre... Plíz.
Kamerun, Tanzánia, Togo, Namíbia. Ezek voltak német gyarmatok.

Amúgy Opel is varrógéppel kezdte, mint a japánok, de az sem utolsó szempont, hogy elvett valami pénzes francia csajszit. ;) Hja, élni tudni kell.

lacza87 (törölt) 2009.04.10. 22:52:59

@sipike78: Ezek aztán akkora jelentős gyarmatok. Sasold már meg légyszi a brit, francia, spanyol és portugál gyarmatbirodalmakat. Amiket említesz azok, gazdaságilag, területileg, stb. kevéssé jelentős területek voltak.

Carfan 2009.04.10. 22:58:52

@redriot77: Volt Ecotech Astrám és EGY DECI OLAJAT NEM FOGYASZTOTT. Látod ezért nem népítélet és hasonló marhaságok alapján kell autót venni. Különben használtan aláírom, hogy vannak jó vételek koreaiból, de újonnan tuti nem venném meg. És azért ha belegondolsz egyszer neked is el kell adni és akkor nem fog jól esni az értékNEMtartása:D

guest_ 2009.04.10. 23:32:27

@Carfan: "Volt Ecotech Astrám és EGY DECI OLAJAT NEM FOGYASZTOTT"

Ezzel valószínűleg egyedül lennél a világon, ezért ez nem is igazán hiteles a számomra. Az a motor (meg nagyjából az egész Opel kb. 20 éve úgy ahogy van) egy nagy rakás szar. Ipari hulledék, semmi több. Ez is saját tapasztalat. Lassan talán elkezdett volna végre kimászni a szarból, de addigra tán bedől a GM-mel együtt. Én azt se bánnám, nem lenne nagy kár érte.

Gomulka Béla 2009.04.11. 08:00:12

@Hrzrasn: Nem is mondtam hogy a gyarmataikból éltek. De megfordult bennu"k a gondolat. Aztán jo"tt a lébenstrajm...

Vortex 2009.04.11. 09:17:09

phrascarica 2009.04.10. 09:55:46

A Saab még mindig gyárt civil repülőgépeket is :

www.airliners.net/photo/Sprint-Air/Saab-Fairchild-SF-340A(QC)/1508420/L/

Egy márciusban, Ferihegyen készült képet is találtam egy másik típusról :

www.airliners.net/photo/Carpatair/Saab-2000/1508179/L/


Zsolt

The Good Boy 2009.04.11. 09:35:32

@smartwizard: nem jött át a mondandóm, ezért leirom másként: 11,2 milka egy skodáért??????

redriot77 2009.04.11. 10:15:58

@guest_: azért az Insignia ígéretesnek tűnik. Utoljára ami telitalálat autójuk volt, a Vectra A, a kétliteres nyolcszelepes 115 lóerős motorral: strapabíró, tágas, erős, takarékos autó volt.

Carfan: "Látod ezért nem népítélet és hasonló marhaságok alapján kell autót venni."

Miért is? Az autómra kb. minden igaz eddig amit a fórumokban olvastam. Az egyetlen hiba sem ért váratlanul, mert előtte már olvastam róla: a bal hátsó ajtó gumiszigetelése a B-oszlop felőli részen elválik. Típushiba. Ennyi.

PeterGee · http://sciennet.com/H316758/ 2009.04.11. 10:53:39

Egyetlen dolog zavar a cikkben. A Toyota Land Cruiser, hogy kerül a SUV-ok közé? A akárki akármit mond egy TEREPJÁRÓ.

w a s d 2009.04.11. 10:56:17

@redriot77:
Apám pl. úgy vett kicsi Hyundait, hogy végigjárta a kereskedéseket, ez tetszett meg neki, megrendelte.
De nem rossz kis autó, az biztos, én is szeretem.

Viszont az i20 szerintem már drága. Clioból pl. kombit is lehetne annyiért venni.

w a s d 2009.04.11. 10:59:06

@guest_:
És mik azok a hatalmas műszaki fejlesztések, amik a japán alsóközepes autókban már benne voltak az elmúlt 15 évben, az európaiakban meg nem?

foolproof 2009.04.11. 11:06:36

Ahogy elnezem, igazi valsagtermek ez az oto, csak egy kisse olcson adjak... Tartok tole, hogy nem lesz igazi huzomodel kishazankban, pitbullfejuekenek nem elegge marcona meg sznob, minden mas igenyre ott az olcsobb koreai/japan konkurencia plusz a Volvo-k.

Egyebkent mer regota tunodom azon, ugyan hany "7szemelyes" SUV vasarlonak van szuksege erre a sokules funkciora. Taxiznak vele a hatarban? Vagy osszefogdossak a csemeteket a school run elott es 1 anyuka kornyezettudatosan megsporol egy csomo ingazast tobb csaladnak? Igy jobban huzza a 3.5t-s utanfutot(amihez mellesleg "E"jogsi is kene), rajta a pacival/jetskivel? Kerem a segitseget, kulonben elkarhozom!

Thyby66 2009.04.11. 12:22:13

Úgy érzem az ára a járgánynak tetszik legkevésbé sokaknak. Ha fele lenne, akkor az lenne a vélemény, hogy minőség alatti szutyok az egész. Akár tetszik, vagy nem, ennek a márkának van helye a piacon. Az hogy nálunk a csupasz seggel is többet akarunk, az is változni fog, csak előbb a felfogásnak kellene. Státuszemblémával is lehet szutykot a vásárlókra sózni. A "neves" gyártóknak sem minden típusa prémium kategória.
Megjegyzem, európai autót használok, sosem volt más. De bevállalnák egy "keletit" ha tudom hogy jó, és megtudom fizetni. Annak ellenére hogy egyes típusokkal komoly előítéleteim vannak, és tudom sosem vennék. Ezek közt bőven van európai.
Sokan kiemelik a német autót. Van szerelő csak azok javítására állt rá
(nem hajlandó mást). Ha hibátlanok lennének már éhen halt volna. Ennek ellenére köszöni megvan. Mást meg azért nem favorizál, mert lehet h egyszerűen nem ért hozzá.
Az hogy SUV minek? Egyre jobban kelti fel az érdeklődésemet, az úthálózatunkat használva.(kétszer hegesztettem már kartert, +gumi, egyéb) Csak a méret nem mindig előnyös.

Thyby66 2009.04.11. 12:48:23

@PeterGee:
Úgy hogy az emberek a külső alapján azonosítják az autókat, nem a műszaki tartalom alapján. A Land Cruiser sok mindenben az eddig említettek felett áll.
A Hilux-ot pl."terepjárózzák". Három ismerősöm teherautóként vásárolta.
Szállítanak(különben minek a plató?), vontatnak vele. Megértetni a különbséget ritkán sikerül nekik. Igaz terepen is jól elboldogulnak vele.

www.totalcar.hu/nepitelet/?op=itelet&cat_id=83059 2009.04.11. 13:05:58

Lehet, hogy jó. Lehet, hogy (valakinek talán) szép. Lehet, hogy minőségi is, de azért álljunk meg. 13 millió és 200 ezer magyar forintot melyik baromarcú fog kiadni egy Hyundaiért...? El nem tudom képzelni magam előtt azt az embert.

A másik: verhetik a seggüket a földhöz, és akár még össze is szarhatják magukat a koreaiak, a világ egy tekintetben soha nem fog változni: egy koreai autót komoly ember soha az életben nem fog egy lapon említeni egy Mercedessel (érthetjük a többi német prémiumautó-gyártóra is). És nem sznobságból, hanem mert egyszerűen több egy német prémiumautó, mint egy koreai prémiumnak kikiáltott valami (most tekintsünk el áámerikától, mert ott minden szart rá tudnak tukmálni arra a sok idiótára). Amúgy tényleg sokat fejlődött a koreai autógyártás - mondjuk volt is honnan... :-)

Akik úgy összességében temetik és fikázzák erősen a német autógyártást, javaslom, üljenek bele egy nagyon felszerelt S-Classéba vagy egy hosszított, Exclusive Line A8-ba. Amit azok tudnak, ott tart ma az autógyártás, és nem Kelet-Ázsia egy kis félszigetén.

smartwizard 2009.04.11. 13:39:37

@The Good Boy: "nem jött át a mondandóm, ezért leirom másként: 11,2 milka egy skodáért??????"

Nos, igen. Lehet, hogy furcsán hangzik, de ha utánaolvasol, mit tud ennyiért AZ a skoda, amiről beszéltem, szerintem nem fogod sokallni :) Legalábbis nem lesz már ilyen megdöbbentő. Persze, van sokkal kevesebbért is octavia, csak én most azt hoztam fel, ami vetélytárs lehet a kár ennek az IX55-nek, leszámítva a 7személyességet.

w a s d 2009.04.11. 13:48:15

@smartwizard:
11,2? Inkább egy fapad Transportet összkerékkel annyiért.:D

GGG77 2009.04.11. 14:09:06

Az a vicc, hogy X5-t leszámítva még jobban is néz ki, mint a konkurenciája.

smartwizard 2009.04.11. 14:24:18

@F/: Ez is egy lehetőség :)

nick74 2009.04.11. 15:14:48

Megy a fikázás oda vissza.Ami engem illet,egy Getz CRDi-t hajtok,2 éve.1.5-ös 88 lovas,235Nm,5 liter fogyi.Vettem rá 16 collos polír fekete alufelniket,lefóliáztam,belerakattam egy pioneer hifit,hangszóróstul,egy Mcaudio mélycucc hátul.Tökéletesen kielégíti az igényeimet.Ja és marha jó érzés,mikor megfordulnak utána,elismerően integetnek.Odajönnek,kérdezgetnek,volt aki le is fényképezte.Negyvenezer kilométer van benn,hibátlan.3 millámba került zsír újan.Ja és simán utolérte az európai autógyártást korea.Hogy mondjuk a genezis van-e annyira prémium mint az A8 nem tudjuk,hisz,még magyar újságíró sem látott,esetleg fényképeken.Megvenném e az ix55-öt?Igen,mert más,nem tucat suv,felfigyelnek rá az emberek.

www.totalcar.hu/nepitelet/?op=itelet&cat_id=83059 2009.04.11. 20:06:12

@nick74:

A buzik is mások, mint a normális "tucat" emberek, és felfigyelnek rájuk mikor rázzák magukat az Andrássyn... :-)

nick74 2009.04.11. 20:44:25

@www.totalcar.hu/nepitelet/?op=itelet&cat_id=83059: Az más,azok csak egy évbe egyszer rázzák a seggük. :D
"a világ egy tekintetben soha nem fog változni: egy koreai autót komoly ember soha az életben nem fog egy lapon említeni egy Mercedessel (érthetjük a többi német prémiumautó-gyártóra is). És nem sznobságból, hanem mert egyszerűen több egy német prémiumautó, mint egy koreai prémiumnak kikiáltott valami"
Na ezt nem tudhatod,mert még a büdös életben nem láttál még koreai prémiumnak nevezett valamit.Szerintem nem is fogsz.Nem értem hogy lehet valamit fikázni amibe még a segged sem tetted bele.Az audiról meg annyit,hogy egy 20 milkás autóban ne zörögjenek a kárpitok.Ezzel arra célzok hogy az audi is csak egy prémiumnak nevezett valami.Ha egymás mellé állítasz egy bömöst,egy merdzsót ,meg egy ódit,na akkor veszed észre miről beszélek.A merciből,Bmw-ből árad a minőség,az audiból meg legföljebb:milyen szépek ezek a króm díszlécek.Nem beszélve arról hogy a motorjaik kicsit elavultak az előző kettőhöz képest.Ja a CR hmm.. majd meglátjuk.

www.totalcar.hu/nepitelet/?op=itelet&cat_id=83059 2009.04.11. 21:41:20

@nick74:

Akik a németeket fikázzák, azok sem ültek még bennük, különben nem beszélnének folyamatosan blődségeket velük kapcsolatban...

El vagy te tévedve az Audival kapcsolatban, de nagyon. Nem egy és nem kettő ember mondja, hogy az Audik belső minősége igencsak ott van, ha nem veri a BMW és a Mercedes szintjét. Amúgy gyanítom, te sem sokat konyítasz a prémium kategóriához (S-Classe, 7es, A8, Lexus LS még talán), vagy legalábbis nem volt még A8-asod. Itt ugyanis nem holmi CR dízelmotor a tétel, hanem a V8 és V12, meg olyan kényelmi és minőségi szolgáltatások, amik a kisebb kategóriákban majd jó ha 10 év múlva előfordulnak :-)

nick74 2009.04.12. 08:06:33

Lehet hogy egy két ember mondja,de ez attól még nem így van.A merci,bmw az igen.Az audi csak egy négykarikás passat.Ennyi.Akik veszik elhiszik milyen jó,aztán irigykedve fikázzák a lexust.Hogy őszinte legyek nem is lesz A8-am.Egyébként volt lehetőségem kipróbálni.Nem autópályán,ezért mondtam hogy zörög az igényes belső minőség.Kár ezen vitatkozni,engem az audi nem fogott meg.Aztán tehetnek az elejére gyönyörű ledsort,de az meg olyan mint egy tescós tuningszett.Ja audi csinálta, akkor nagyon szép.Én megmaradok a saját kategóriámnál,nem hiszem,hogy hyundait hajtok szarabb ember lennék,mint aki audit.Talán nem vagyok annyira "sikeres".

www.totalcar.hu/nepitelet/?op=itelet&cat_id=83059 2009.04.12. 09:16:37

@nick74:

"Az audi csak egy négykarikás passat.Ennyi."

Akinek az Audi átcímkézett VW, azzal azt hiszem, nincs miről vitázni... :-)

Egyébként értő olvasás: a "nem egy és nem kettő ember" nem azt jelenti, hogy ketten mondják, hanem hogy nagyon sokan. Még a mindent fikázó autós újságírók egyre nagyobb része szerint is alegminőségibb belsőket talán az Audi csinálja jelen pillanatban. Javaslom megtekintésre pl. az A4 vagy a Q5 belterét. Tizen éves kifutott modellekből főleg, de egy pár perces "beülésből" sem lehet azt megállapítani, hogy milyen a belső minősége egy autónak, szerintem.

És leminősíteni egy egész márkát, hogy gagyi a belső minősége, mert egy általad kipróbáltban éppen zörgött (...) a belső egy szir-szar úton, szép teljesítmény.


"nem hiszem,hogy hyundait hajtok szarabb ember lennék,mint aki audit.Talán nem vagyok annyira "sikeres"."

Azt nem tudom megérteni, hogy ha ilyen kategóriás autókról van szó, akkor miért jön elő állandó jelleggel a kisebbségi komplexus az emberekből? Ki mondta hogy szarabb ember vagy, mert nem német luxuslimuzinnal jársz? Istenem...

aqwre (törölt) 2009.04.12. 10:33:08

@www.totalcar.hu/nepitelet/?op=itelet&cat_id=83059: Képzeld el! Lesötétítve,nagy zene,polír felni és mindenki megfordul utána:)) Az Audi meg szar és zörög benne a kárpit!!! Persze amelyikkel biztosítoztak, és egy cigány rakta össze!! Az a baj a tesóval,hogy túl hangosan szólt a beépített mélynyomó és teljesen barom lett! Úristen ki vagy Te Getz állat??? :))

andzsin 2009.04.13. 08:08:45

a német autók fikázásához (meg a többi európaihoz) azért annyit, hogyha valaki átböngészi a TÜV statisztikáit, akkor azért abból sok minden kiderül:) ha a legtöbbször meghibásodott autókat nézzük hát ilyen kocsikat találunk itt a 2-3 éves autók versenyében:
83. BMW Z4 6,1 %
Fiat Punto 6,1 %
Renault MŽgane 6,1 %
86. Opel Zafira 6,3 %
Peugeot 206 6,3 %
88. BMW X5 6,4 %
89. Citro‘n C5 6,5 %
90. Citro‘n C2 6,6 %
Fiat Dobl˜ 6,6 %
92. Citro‘n C3 6,7 %
Opel Frontera 6,7 %
Suzuki Swift 6,7 %
95. Kia Rio 6,8 %
Mercedes C-Klasse 6,8 %
97. Renault Clio 6,9 %
98. Peugeot 406 7,0 %
Fiat Panda 7,0 %
100. Fiat Seicento 7,1 %
101. Chrysler Voyager 7,3 %
102. Alfa Romeo 156 7,4 %
103. BMW Mini 7,5 %
104. Alfa Romeo 147 7,6 %
Peugeot 307 7,6 %
106. Mercedes M-Klasse 8,1 %
Mitsubishi Colt/Lancer 8,1 %
108. Fiat Stilo/Bravo/Brava 8,4 %
Opel Omega 8,4 %
Seat Arosa 8,4 %
111. Renault Kangoo 8,7 %
112. Nissan Primera 9,2 %
113. Renault Laguna 12,6 %
114. Renault Espace 12,7 %
115. Chrysler PT Cruiser 13,5 %
116. Kia Carnival 19,7

ebből sok minden kiderül:
1. a koreaiaknak van még mit tanulniuk.
2. a Renaultnak sikerült a béka feneke alá tornásznia a Nissant, gáz.
3. egyetlen japán autót sem látok itt:))

AZ ÉLLOVASOK:
1. Mazda 3 1,2 %
2. Mazda 2 1,4 %
3. VW Golf/Bora 2,2 %
Ford Fusion 2,2 %
5. Honda Jazz 2,3 %
6. Mazda MX-5 2,4 %
Porsche Boxster 2,4 %
Porsche Cayenne 2,4 %
9. Ford C-Max 2,5 %
Mercedes A-Klasse 2,5 %
Opel Meriva 2,5 %

Ebből a következők adódnak:
1. mondjuk a státuszautókat nem keverném a sima mezei polgár autói közé, mert mondjuk a porsche nem egy népautó és ennyi pénzért talán elvárható, hogy teljesítsen.
2. most vagy a németek jöttek fel az utóbbi években vagy a japánok megszívták az európai összeszereléssel, mert a korábbi éllovas Toyota sehol nincs. érdekes módon a 10-11 éves autók versenyében az első 10 között Toyota típust is találunk

Ugyanakkor nagyon nagy a szórás, a különböző korú autók versenyében, egy állandó pont van: a Porsche:)

4-5 éves autók:

2. Honda Jazz 2,9 %
3. Subaru Legacy 3,4 %
4. Porsche Boxster 3,6 %
5. BMW 7er 3,9 %
6. Toyota RAV 4 4,0 %
7. Subaru Forester 4,3 %
8. Honda CRV 4,5 %
9. Audi A4 4,6 %
10. Mazda MX-5 4,7 %

6-7 éves autók:

1. Toyota RAV 4 3,6 %
2. Porsche 911 4,5 %
3. Porsche Boxster 4,6 %
4. Mercedes SL 4,8 %
5. Mazda Demio 5,7 %
6. Mazda MX-5 6,2 %
7. Subaru Forester 6,6 %
8. Mercedes SLK 6,9 %
9. Toyota Avensis 7,1 %

Próbáljon meg mindenki okosságokat kiolvasni ezekből. a teljes lista:
www.vdtuev.de/presse/tuevnachrichten/weitere-informationen-und-downloads-zum-tuv-report-2008/dok_view?oid=105574

nick74 2009.04.13. 08:42:45

@PUG 607: Senki nem mondta hogy szar.Nálam a prémium a Mercinél,bmw-nél Lexus-nál kezdődik.Ennyi.Amúgy jó szól a hifi,kööszi,a polír kerek is szépen csillognak,a fólia faszán árnyékol.Süt a nap, fűnyírót kéne vennem,mit tanácsolsz milyet vegyek?Esetleg PUG? 607 literes fűgyűjtővel?Nem asszem mégse,asszondják a franciák szarok,bár nem tudom még egyet sem vezettem de ha sokan mondják biztos így van...

www.totalcar.hu/nepitelet/?op=itelet&cat_id=83059 2009.04.13. 12:30:26

@nick74:

Ha az Audi nem prémium, akkor a Lexus miért az...? :-)

Semmivel sem tettek le többet az asztalra a Lexusnál, sőt... Rettentő szűk motorválaszték, kicsi modellpaletta, nevetséges csomagos extrázás tizenmilliós autóknál. Ez lenne neked prémium?

Horneten 2009.04.13. 13:17:27

Nagyon sok sznob, buta ember van...
Merthogy sajnos nem tudják elviselni, hogy a Hyundai nemhogy felnőtt az európai márkákhoz, nagyon sok tekintetben már jobb is! De hát ugye M.o.-on a név számít, az, hogy milyen a kocsi, mennyire megbízható, nem lényeg. A sok szánalmas, aki írja, hogy nem ülne be egy Hyundaiba, egyszerűen nevetséges! Barátom, be lehet ülni egy mondjuk egy i30ba, ki kell próbálni, akkor nem ez lesz a véleményed. Bár ki tudja, sok ember egyszerűen reménytelen. Maradnak a megbízhatatlan Opelnél meg a többi német szarnál, mert azoknak nevük van. Mennyire sajnállak benneteket. (amúgy a Hyundai vette meg a Kiát, mivel a Hyundai a legnagyobb Koreai autógyár)

Carfan 2009.04.13. 15:49:13

@Horneten: Az a szánalmas hogy ilyen kisebbségi komplexusok emberek próbálják igazolni magukat, hogy micsoda üzletet kötöttek mert vettek 700e Ft-ért egy 3 éves Hyundait... Úgy elhiszem, hogy jó vétel de újonnan pár modell kivételével sehol nincsenek. Azok is csak azért jók mert olcsók:)

nick74 2009.04.13. 15:52:22

@www.totalcar.hu/nepitelet/?op=itelet&cat_id=83059: Nemtom,igényesebbnek tűník.No meg audit minden utcasarkon látok kettőt,ez meg azért lehet mert 2évesen a 12 millás audit megveszik 6misiért.Valahogy nekem nem sugallja a minőség érzetét.Lehet egyszerűen nem szimpatikus,ezért nem ismerem el,makacs vagyok na.Ebben a témában nem tudok objektív lenni,nem is akarok.Idekeveredtem erre az oldalra,és dumáltunk egyet.Igaz a pözsós gyerek belepofázott.Lehet kicsit meggyőztél,ha másról nem is arról,hogy előbb gondolkodjak és csak utána írjak.
Na amiért regisztráltam,a hyundai igenis utolérte az európai autógyártást.Teccik-nemteccik ez van.Nem kell elkeseredni,kína is utol fogja,még öt év.

aqwre (törölt) 2009.04.13. 16:07:40

@nick74: Te gyík! Nem az autódat néztem le,hanem amit csináltál belőle! Polír felni,sötétítés,a legparasztabb dolog amit csinálhatsz!! Hülyeséget meg ne beszélj,próbálj ki sok más autót a sajátodon kívűl és meglátod,hogy KOREA hol van a többihez képest! Nem mondom,hogy szar mielött megint " belepofáznék" de kell még pár év nekik! Te tuning hős:))

aqwre (törölt) 2009.04.13. 16:24:25

@nick74: Saját magad vagy az élő példa arra,hogy miért nem tart ott KOREA ahol a prémium gyártók : Neked saját magadnak kellett sötétíteni,nagy zenézni,polírfelnizni mert a TE autódhoz nem lehetett kérni ilyen opciót!! A komolyabb márkáknál erre van külön csomag gyárilag! Ilyenkor az Audinál rendelsz egy Sline csomagot,és sportos fazont csinálnak az autódból:))

nick74 2009.04.13. 17:55:39

@PUG 607: Saját magad vagy az élő példa arra,hogy miért nem tart ott KOREA ahol a prémium gyártók : Neked saját magadnak kellett sötétíteni,nagy zenézni,polírfelnizni mert a TE autódhoz nem lehetett kérni ilyen opciót!

Ez így van.1999-es fejlesztés kicsit le volt maradva.Na bumm.Nekem akkoriban kellett a takarékos kis dízel.Pedig annyit kipróbáltam,Mjet,cdti,hdi,tdi.Valahogy mégis ez tűnt a legmegyőzőbbnek.
Ja a hifit meg azér rakattam bele,mert szeretem a jó zenét,jó minőségben hallgatni.A polírfelni megy a fehérhez,a fólia meg árnyékol,és nem látják a motyódat a hátsó ülésen ha parkolsz.Ez oly "paraszt" dolog?
Ja kinéztem a fűnyírót,AL-KO Silver 4.5LE fűgyűjtős.Szerinted,Jó lesz?
Faszom,ennyit az autókról. :D

www.totalcar.hu/nepitelet/?op=itelet&cat_id=83059 2009.04.13. 18:08:25

@nick74:

„Igényesebbnek tűnik” …ezzel sokkal közelebb jutottunk a „probléma” magjához :-)

Előre bocsátom, a következőkkel nem meggyőzni akarlak, csak mondok egy másik véleményt :-)

Először is, szerintem a prémium kategória a nagy luxuslimuzinokat jelenti, mint S-Classe, BMW 7, A8, és még talán idesorolnék olyan (az előzőekhez képest) ritkaságokat, mint például Maserati Quattroporte vagy Bentley Continental Flying Spur. (Nehogy most valaki RR Phantomokkal jöjjön, mert az egy teljesen más kategória.) Nekem egy 3as BMW vagy egy A6os Audi nem prémium, mert a gyártójuk igazi tudásához, úgymond prémiumához képest (jelen esetben 7es és A8) jószerével „semmit” sem tudnak.

Az, hogy itthon Audiból ennyi van, és Lexusból meg annyi, szerintem nem azt jelenti, hogy a Lexus prémiumabb, hanem hogy a vásárlók sokkal többre értékelik a német típust. Ha egy prémiumnak kikiáltott márka termékéből annyit tudnak elsózni itthon (van itt pénz, még ha nem is látszik) mint Porschéből, akkor ott gondok vannak szerintem. Ugyanis ez nem arra utal, hogy olyan jó a Lexus mint a Porsche, hanem hogy egyszerűen nem kell a fizetőképes vásárlóknak a japán. Ugyanannyiba kerülnek, kb. ugyanazt tudják, mégis a németeket veszi a nép.

Persze, nemrég indult még csak be az értékesítés, de nagyvonalakban Európa más országaiban sincs sokkal jobb helyzetben a Lexus. Külföldön sem sokkal jobb a Lexus piaci részesedése, akárki akármit mond. Küszködnek csak Európában, engem az meg a legkevésbé érdekel, hogy ááámerikában hogy megy nekik a szekér. (Elég lesújtó véleménnyel vagyok a nagy víz túloldaláról, de az egy másik téma.)

Nekem egy Lexus LS nem prémium, mert ha már kiadok 25-30 millió magyar forintot egy autóért, akkor nehogy már csomagokból kelljen választanom az extralistán. Nem érdekel, hogy így kényelmesebb a japánoknak. 2 motor közül lehet választani 2009-ben? Ez vicc szerintem. Érdekes dolog, hogy mikor kijött az LS, úgy áradoztak a kényelmi felszereléseiről, mintha valami világújdonság lenne, közben meg pl. a masszírozós szellőzős elektromosan állíthat hátsó ülések már régóta megtalálhatóak voltak nemcsak egy Mercedesben és BMW-ben, hanem az Audiban is. Ha egymás mellé állítod a három német és a Lexus csúcsmodelljét, lehető legjobban felszerelve, akkor rájössz, hogy ott az Audinak igencsak kevés szégyellnivalója van, pedig már 7 (!) éves konstrukció. Állja az összehasonlítást az új 7es BMW-vel is, pedig az aztán nagyon jól sikerült véleményem szerint, szinte tökéletes autó.

Szóval, én nem meggyőzni akarlak, mert nekem aztán tök mindegy hányan szeretik az Audit, csak azt gyanítom, hogy nem látod az érem másik oldalát. Úgy könnyű imádni és magasztalni a Lexust (Magyarország jeles példa erre), ha valaki csak álmodozik róla, esetleg a katalógust lapozgatta vagy a neten böngészgetett. Gyakran szoktam mondani, hogy a kibicek helyett a fizetőképes vásárlóréteg véleménye a mérvadó. Az pedig nem arról árulkodik, hogy az Audi nem prémium, sőt…

A témához: majd ha a koreaiak csúcsmodelljei azt tudják mind minőségben, mind technikában és persze nem utolsó sorban presztízsben, mint a németek, szerintem akkor mondhatjuk, hogy Korea utolérte Németországot :-)

Ennyit akartam csak mondani, szép délutánt!

KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.04.13. 19:39:08

Az Audi megkérdőjelezhetetlenül prémium lett, már jó pár éve. Bele kell ülni és tudod, miért annyi, amennyi és azt is látod, érzed, tapasztalod, hogy mit kaptál a pénzedért. Mondom ezt egy rizskályhából!

Ez a koreai terepjárónak látszó tárgy (SUV) biztosan remek autó! Csak nem ennyiért!!! 10 milla alatt az év vétele lehetne. Aki pedig tizenmilliós kocsit gyárt és meg akarja mutatni hogy ő mekkora szuper hájtek és kifinomult gyártó, azt igenis a tizenmilliósokkal kell összehasonlítani, mert "annak a babérjaira tör" (LOL).

Horneten 2009.04.13. 22:11:59

PUG607, hogy mersz egyáltalán írni, hiszen neked hulladék francia autód van. Ne röhögtess már! Lehet hogy a kocsidban benne van mindenféle kényelmi cucc- a franciák értenek hozzá meg a borcsináláshoz- de hogy autót gyártanak, az az utóbbi években a legröhejesebb dolog.Úgyhogy bagoly mondja verébnek, jobb lesz, ha csöndben maradsz! Bár ugye savanyú a szőlő, nehéz elviselni, hogy egy fiatal márka sokkal megbízhatóbb és jobb autókat gyárt!

w a s d 2009.04.14. 12:19:11

@Horneten:
Peugeot 207 RC, Renault Clio 3 RS.
Várom a példákat az ezeknél jobb koreai "hot hatch"- ekre.:D

KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.04.14. 14:47:40

@F/: Francia sportkupékat is kérünk egyúttal, csak hogy ne legyen részrehajlás ;)

w a s d 2009.04.14. 16:17:26

@F/:
Laguna- t nem merem mondani, mert a hátul- hajtás hiánya miatt nem mondanám tiszta szívvel, hogy sportkupé, ahogy a 407 Coupéra sem.

És ahogy most nézem, egy ideje a Venturi meg Monakóba költözött.:S

Az új Renault Alpine fejlesztése talán el se kezdődött...

Vagyis jelenleg is gyártott francia sportkupét nem tudok.
De had legyek már részre hajló, autókról van szó, nem mosógépekről.:D

(De legalább régi, már rég nem gyártott kupé az van, amit említeni lehet (koreai izmos csapotthátú ilyen sincs túl sok...), mint a régi Alpine- ok. Vagy kicsi (vagy nagy) ferdítéssel a Renault Sport Spider.)

CL 2009.04.15. 14:57:56

Ha én lennék a hyundai, biztos hogy nem az SUV-be invesztálnék, mivel már így is hatalmas a modellpaletta, és azok az emberek, akiknek SUV-ra futja, biztos hogy nem koreait fognak venni. Sokkal értelmesebb lenne, ha mondjuk az ix55 egy versenyképes crossover, egy afféle emeltetett kombi lenne, mivel abból nincsen még olyan sok az europai piacon.Ezt kéne egy ilyen versenyképes áron 5 év garanciával kínálni, és biztos vagyok benne, hogy nagyobb sikert érnének el.

Zolee59 (törölt) 2009.04.15. 20:43:20

Pár számolni tudónak egy kérdés: az alábbi árak jók lennének itthon is?

www.hyundaiusa.com/vehicle/veracruz/pricing/pricing.aspx

...erről nem a kóreaiak tehetnek .....
süti beállítások módosítása