Dezső (majdnem) kész

  2009. április 08. - ommm Címkék: garázs e28 finis

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Négyhengeres BMW? Ugyan már...
2015-07-30 16:22:46

...mondták nekem sokan, miután lett egy 136 lóerős E30-am. Persze hülyeség, hiszen a könnyű bódéhoz elég

Hétvége a tóparton? Belsőség-találkozó 2015!
2015-07-29 12:04:49

Öregszünk, öregszünk , más nem is jut nagyon eszembe arról, hogy immáron tizenkettedik (!) alkalommal

A trollkirály V8-cal érkezik
2015-06-22 13:58:43

Leborulok, zokogok és megadom a trollkodás brilliánsokkal díszített aranyfokozatát. Hogyan piszkíts bele egy

Szétszórjuk a VIP-jegyeket! Akár a tiéd is lehet egy!
2015-06-08 15:31:58

Úgy, ahogy az AC/DC-nek is egy igazi énekese volt és ahogy a Black Sabbath is csak Bill Warddal az igazi , úgy

Ezt is megéltük, Tádé újra gurul. Mikor legutóbb a kazánházból jelentkeztem, még meglehetősen hiányos beltérrel lapított, várta a szélvédőst. Közben jött a bénából sántává avanzsált Transporter, addig a 28-as kiköltözött az udvarra, nekünk pedig nem maradt más, csak az imádkozás, hogy ne most zúduljon le egy kiadós tavaszi zápor. Mázlink volt.

Egyik délelőtt megjött a szélvédős profi és pikk-pakk ki-be rakta a szélvédőt és a hátsó üveget. Peti eközben a kárpitos patentekkel rögzítette a tetőkárpitot, így már szépen feszül, nem gyűrődik körbe a széleken. Mivel én hétközben általában a szerkesztőségben lopom a napot, így este hazaérve mindig egy újabb elkészülési fázissal szembesültem. Tettestársam melózott rajta keményen. Szépen összerakta az ajtókárpitokat, húzta a vezetékeket, kicserélte a hűtőt, a zárakat és a kormányoszlopot, így már egy kulccsal nyitható minden és indítható a gép. A beltér kezdett autóra emlékeztetni. Munka után bekapcsolódtam én is, hiszen szorított az idő, a találkozóra mindenképpen készen kell lennie. Menet közben persze merültek fel gondok, a küszöbdíszlécek két vékony alumínium csíkja borzasztó sérülékeny, így korosan meg pláne, ráadásul a világításkapcsoló-konzol egyik rögzítőfüle is le volt törve és a jobb első ajtókárpiton végigfutó felső panel is görbe volt, el volt csavarodva, befelé hajlott. Autóba vágódtunk, aztán Petiéknél Óbudán felkínlódtuk magunkat a padlásra a temérdek alkatrész és üveggyapot közé. Kukáztunk megfelelő cseredarabokat, hónunk alá kaptuk a Disco Box lemezjátszót és visszahúztunk a város másik végébe.
A lemezjátszó-elhozatal is legalább olyan fontos volt, mint az alkatrész, hiszen remek LP-ket leltem a bérelt házban, többek között jó öreg (Bon Scott) AC/DC-t, Black Sabbathot, de önsanyargatásképpen hallgathatnánk Póker Gyuri-felvételeket is. Zenével jobban megy a munka.

Tudtuk, hogy a vezetőülés rugói töröttek, jellemzően a bal oldalon, ott kapja a nagyobb terhelést ki- és beszálláskor. Volt egy hibátlan ülésünk Peti régi 35i-jéből, azt bontottuk szét és húztuk rá Tádé huzatát. Inkább időigényes mintsem idegölő munka volt, a kis fémpántokat óvatosan kell visszahajlítani, ha sokat mozgatják őket, eltörnek és nem szorítják az üléskárpitot a vázhoz. Megoldottuk és amíg Peti a lámpakapcsolót és az alsó műszerfalpanelt bűvészkedte a helyére, addig snájdig deréktámaszt fabrikáltam az ülésbe egy 5 centi vastag szivacs és sniccer segítségével. Príma lett, ahogy maga a műszerfal is. Érdekes tanulság, hogy a hibátlan E28, E34 műszerfal olyan ritka, mint a lilapettyes fehér holló. A huszonnyolcasoké reped, nehéz ellene tenni bármit is, az utód harmincnégyeseké pedig vetemedik, ezt főleg a légbeömlők körül látni. Ezen is van már egy apró hajszálnyi, de nem könnyű észrevenni. Ettől függetlenül még bosszantja az embert.

Miután visszacsavaroztam az üléseket a négy-négy 17-es fejű csavarral, jutott eszünkbe, hogy be kéne vezetékelni az ülésfűtést, hátha egyszer az a szerencse ér, hogy találunk fűthető darabokat, nem hempereg minden sarkon az ilyesmi. Na, újra ki minden és 10 perc múlva vissza. Eszméletlen egyszerű, logikus és szerelhető az öreg bajor. Minden csatlakozó világos, mindennek ki van alakítva hely és működik is, mint egy gigászi Lego Technik.

Mivel Petinek kezdett tele lenni a hócipője a vezetékeléssel, így az ISO-csati bekötése rám maradt. Igaz ugyan, hogy a modern, USB-s autórádiót kívánta a műszerfal, mint halott a csókot, de végül is nem OT-s autónak készül, hanem mindennapi közlekedési eszköznek.
Végre-valahára, hajnali fél háromra kész lett a barna beltér. Az E12 váltógomb nosztalgiából maradt meg, ahogy a békebeli H-matrica maradvány a hátsó szélvédőn.

De a pezsgőbontás még messze volt. Be kellett rakni az új LUK kuplungszerkezetet, amihez persze le kellett engedni a motort, lehúzni a váltót. Na pontosan eddig jutott a kuplunggal Peti este tízre, mire lekerültem az aknába, persze nem lazsált, kicserélte a lengőkarokat mindkét oldalon (az egyik 86-os volt még, a másik 97-es). Duplán megszívtuk, hiszen amellett, hogy az ötsebességes Getrag nem éppen könnyű (persze messze van az 540 automatájától, ami kb. 124 kiló), de még az akna korlátaival is szembesülnünk kellett. Hiába áll felbakolva az autó, nem lehet benne felegyenesedni. De leülni sem, ahhoz már túl mély. A nyelestengelyre rápróbáltuk a kuplungtárcsát, nagyon finoman játszva, de passzentosan rácsusszant, ahogy kell. Ez eddig kerek, de kétrét görnyedve, egy kézzel az öntvényt nyomva felfelé, másikkal ide-oda mozgatva a kihajtást (berakott első fokozatban) már nem is annyira vidám dolog. Vörösödő fejű barátom elöl tolta, igazgatta, én meg hátul szuszogtam, mint tót a pinán. Nem akart sikerülni az Istennek sem, így letettük az egész miskulanciát és egy gyógyító dohányrudacska közben kitaláltuk, hogy miből gyártsunk központosítót (ekkor még azt hittük, hogy emiatt nem akar a helyére menni, erőből meg az ilyesmit nem ajánlatos megoldani). Végül egy tízes és egy 17-es crovafejet szerkesztettünk össze egy elflexelt imbusszal, egyik vége pontosan illeszkedett a főtengely végi lyukba a másik pedig a kuplungtárcsáéba. Öreg hiba, megfizettük az árát, hogy megfeledkeztünk a központosítóról, de remekül sikerült a műtét, alig két-három sornyi hophophop és elharapott bszdmg után már helyén is volt a váltó. Persze kiderült, hogy nem nyomtuk eléggé felfelé először, ezért nem ment. Levezetésképpen a délután megkezdett felniket pucolgattuk még, embertelen kín volt már, még a fogkefe-Ultraderm kombó is csak hosszas dörzsölés után hozott némi eredményt. Aznapra letettük a lantot, elég volt.

Másnap, mire hazatámolyogtam, már összeállt az öreg. Elmondhatatlan érzés volt végre a napsütésben látni, ahogy 26 évét lerázva magáról hetykén áll a kertben, nem csálén lóg kiomlott belein, mint kortársai java része. Motorja, ha nem is halk, de remek kondícióban van, nem zavaró a hangja (naná, sorban a hat henger, hiába dízel) a váltó patent, finoman rugózik át az úthibákon, nem zörög, nem csörög a beltér, minden működik, az ajtók röviden puffannak, a kárpitok feszülnek, benne van a megfoghatatlan érzés, örülünk neki.

Pedig még az új viszkokuplung csak most érkezik a hűtőventilátorra.
Ma meg is járatjuk, vár ránk egy Budapest-Pozsony-Budapest táv. Maximálisan megbízunk a gépben, és hiába néz szigorúan, szemében nincs harag. Jó volt, sokat tanultam, ami mindig hasznos, jöhet az 540i.
Bort, bluest, békességet.
oMm az aknából

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr871054373

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Sabc 2009.04.08. 20:28:38

Ja, ezúton kérnék meg mindenkit, hogy rendeljen valamely tetszőleges BMW márkakereskedésben nagy tételben E28-ashoz jobb első ablakvezető kédert, illetve jobbos-balos géptetőzsanért! Ezek ugyanis már nincsenek raktáron, és csak akkor gyártják le őket, ha összejön egy adott számú megrendelés. A Tádéban pedig ezért csálé a géptető és csak három kéder új, a negyedik maradt repedt. Szóval hilf me! :))))
(Csak VICC VOLT, nehogy rendeljen valaki, mert nem annyira olcsó, émmeg tökönszúrnám magam, amikor ki kell fizetnem 466 darab jobb első ablakkédert!!) :))))

hamika 2009.04.08. 20:31:12

Ha már bömi :)
Ezt egy barátom varázsolta ilyen szépre.Vagy 2 évig csináta mire elkészült.

img259.imageshack.us/my.php?image=635016.jpg

img259.imageshack.us/my.php?image=635019.jpg

Sabc 2009.04.08. 20:33:17

@Sunburst: Na, ez így ebben a formában nem igaz. A 25tds motor ha lehet, még kényesebb, mint a 24td.
Ahogy BMW körökben mondják egy tds hidegen már attól is hengerfejes lesz, ha rágondolsz a gázpedálra. Melegen rá is kell tenned a lábad. :)))
Persze nem akarom én megbántani a tds tulajokat, csak hát azokban a kocsikban is van már elég sok kilométer, és nem a magyar viszonyokra (értsd: baszunk rá, amíg megy, addig megy) tervezték őket.
Továbbá fontos megjegyezni, hogy az általam ismert legszebb E34-esek közül nem egy td vagy tds, melyek közül némelyik tulajával nagy örömömre jó barátságot ápolok. Legalábbis remélem, hogy ezt ők is így gondolják! :)

Sabc 2009.04.08. 20:34:43

@hamika: Elmentem kiv*rni. Majd jövök.
:))))))))))
Unfuckingbeliveable! :)))

békaapu 2009.04.08. 20:36:26

Omm úr, nagyon tetszett a leírás. Különösen a nekem is ismerős momentumok voltak szívmelengetőek : pölö a váltóvisszahelyezés orálszex jellege...
Nekem a legnagyobb eddíg egy 344- es Csepelinkó váltója volt - két olajemelő, háromméteres másfélcollos cső, három lánc, meg édesanyám segített összesen...
De ez a Béemwé is emberes meló volt.

Sabc 2009.04.08. 20:39:06

@békaapu: Az volt. És ha ommm nincs ott, akkor még mindíg(vagy mindig? Ezt sose tudom..) ott üldögélek a hokedlin az aknában, és gondolkozom, hogy rakjam vissza egyedül a váltót.
Szóval ez a Tádé nem jöhetett volna, ha nincs ommm valamint az ő garázsa az nekije.
Köszönet érte!

Sabc 2009.04.08. 20:40:11

@Sabc: ehhh..

Szóval ez a Tádé nem jöhetett volna LÉTRE, ha... stb stb.
Úgy látszik tikkadok. :)

Sunburst 2009.04.08. 20:41:00

@Sabc:

525tds volt a szomszédomnak, nem bírtam ki, hogy ne kérjem el néha napján. :-)
A motorjával sose volt semmi baj.
Elektronikus nyűgjei voltak idősebb korában, de semmi más.

524-esből volt ugye sima 524, meg 524td,
525-ből viszont már csak tur(b)ós volt.
A turbó külön tétel az egyenletben, arra
szintén illik ügyelni, ( forrón nem leállítani ugye, stb) nem lehet , hogy az ismerőseidnél a végeredménybe a motorok
megbízhatóságát illetően ez is belejátszott?

Dennis01 2009.04.08. 20:44:11

Gratula, nagyon szep lett a kocsi!

Zsomatograf 2009.04.08. 20:45:04

Minden elismerésem.
Lehetne arról szó, hogy ha netalán eladó sorba kerülne (majd egyszer), akkor itt is meglobogtassátok a hírt?
Konkrétan ezt a példányt egy az egyben cserélném az elektromos kütyükkel és elb*szódó jeladókkal teli modörn autómra.
Ilyen post-ok után mindig 1-2 óra ha.hu & mobile előtti nyálcsorgatás jön, erőteljes "kéne", valamint "faszé' van regadó???" gondolatokkal...

Kifordított kacagány 2009.04.08. 20:47:01

szép munka, gratulálok

@Sabc: megrendeljük és jól nem hozzuk el. te meg megkapod jutányos áron....mind a kétmillió darabot. mert ugye biztos ami biztos többen rendelünk több helyen:)

gin74tonic 2009.04.08. 20:50:56

poker gyuri? na az ki?

waffen55 2009.04.08. 20:55:56

@Sabc: A könnyűfém keréktárcsákat nem az ultraderm tisztítja a legjobban. Erre a célra a legalkalmasabb az élelmiszeriparban elterjedt ún. varrattisztító (rozsdamentes anyagokhoz persze) ami egy rózsaszínű csak kesztyűben használható folyadék, na azt kell hígítás nélkül felvinni, kis konyhai szivaccsal eldörzsölni és vízzel leöblíteni
mint az új úgy fog kinézni! Ha gondban vagytok hol szerezzétek be a profi autómosók is ezt használják kérjetek tanácsot tőlük! Bár em olcsó dolog mivel igen kevés kell belőle így megéri nagyon is. Remélem tudtam segíteni.......!

ui.: Irigyellek, hogy bmw-d van!!! :)

ommm 2009.04.08. 21:01:07

@waffen55: Kösziköszi! Rámegyünk.

clubman 2009.04.08. 21:05:51

15 éve havernak volt 524 tédéje, kézi meg automata váltós is. Itáliából hoztuk be a Ritmokat. :-)) Egyik sem lett hengerfejes, igaz nem is gyilkoltuk őket. Imádtam a hangját alapjáraton, olyan volt mint egy dízelmozdonyé, azzal az ütemes vu-vu-vu hangjával. Egy ismerősnek van egy szép barna metál gépe vajszín (?) belsővel, nem tudom milyen motor van benne.

bonifac · http://vezetek.blog.hu 2009.04.08. 21:09:56

"hátul szuszogtam, mint tót a pinán."
Ez nagy volt! Duplán jó.

"elflexelt inbusszal"
Khm. Sínbusszal?! Imbusz a neve.

ekin_su_ocha 2009.04.08. 21:13:57

hogy is van az a gázolajjal nem is tudom mit csinálunk...a gáz az asszem főzésre a benzin meg...má megint nem jut eszembe :D
amúgy meg a dezső név sérti az önérzetemet...plágium :D
szép lesz tádé azé;)

Rocko- 2009.04.08. 21:27:23

dugnám. annak ellenére, h dízel, de dugnám.
kíváncsi vagyok már a komplett Dezsőre.
és hát persze, grat hozzá!

Sabc 2009.04.08. 20:28:38
"(Csak VICC VOLT, nehogy rendeljen valaki, mert nem annyira olcsó, émmeg tökönszúrnám magam, amikor ki kell fizetnem 466 darab jobb első ablakkédert!!) :))))"
bazmeg, már megrendeltem kauffernél. :D nem baj havan, elfér az, majd elfogy. :D

Sabc 2009.04.08. 20:39:06
mindig.
"ott üldögélek a hokedlin az aknában, és gondolkozom, hogy rakjam vissza egyedül a váltót."
sűrű eeezések közepette. :)))

Secnir 2009.04.08. 21:29:33

@bonifac:
ehh
ne kezdd már az inbusz-imbusz-imbisz vitát...

Devil2 2009.04.08. 21:47:38

@gin74tonic:
tényleg nem megy? na oké, hát a KÓÓÓRDAA!!

Mioporfeszosz (törölt) 2009.04.08. 21:49:29

Gázzal főzni, gázolajjal fűteni köll, az autók benzinnel működnek ;D
Gratula a géphez, reméljük szerencsésebb élete lészen, mint annak a bizonyos állatorvosi jószág 535i-nek...

L-K 2009.04.08. 21:49:52

Az összes régi D,TD,...már rég le kellet volna srótolni-ugyanúgy a mostani szivó benzineseket.
Ma már csak a az új TDCI,HDI,TDI,és a kis köbcentis turbóbenzin motoroké a jövő.

mennyi?husz! 2009.04.08. 21:50:02

@Sunburst: forditva inkabb! epp, hogy a tds volt az ami a bmw feketebaranya, sajnos legendasan szar motor. a regi 24td -ek meg mai napig mennek. volt nekem is. nagyon jo kis moci.

series_one (törölt) 2009.04.08. 21:55:52

@Zsomi84:

Ilyen post-ok után mindig 1-2 óra ha.hu & mobile előtti nyálcsorgatás jön, erőteljes "kéne", valamint "faszé' van regadó???" gondolatokkal...

ja.
ezt nekem is mesélték...

L-K 2009.04.08. 21:56:00

@Mioporfeszosz: Tanyán laksz és régi Ladád van ?

series_one (törölt) 2009.04.08. 21:57:58

@Kifordított kacagány:

azé az nem úgy megy, hogy megrendelem oszt lesz.
általában ez ilyen cuccokra kérnek némi előleget is.
:))))

Mioporfeszosz (törölt) 2009.04.08. 21:59:09

@L-K: décéíhédéitédéi?:)) Sztem magad sem tudod és érted, miért is lenne ennyivel jobb(!?!?) a közösnyomócsöves befecsi, mint egy régi, de már elektronikusqan vezérelt forgóadagoló, Ahogyan az sem vilinger, egy kis köbcentis(?) benzines turbómotorban mi a jó, azon túl, hogy vagy pörög mint a barom, vagy nem megy, rohadtul kell rá vigyázni, a turbó élettartama töredéke a blokkénak..stb,stb..:)

series_one (törölt) 2009.04.08. 21:59:21

@gin74tonic:

korda mammamma mammamariíííía györgy.
:))))

series_one (törölt) 2009.04.08. 22:00:37

@bonifac:

innensechskantschraube.
szóval inbusz.

ekin_su_ocha 2009.04.08. 22:03:09

ja amugy a kesztyűtartóban lévő káendhás füzetecske az nagyon jó..ha szándékos lenne, lehetne akár jelzés értékű is... :D

series_one (törölt) 2009.04.08. 22:03:10

@Mioporfeszosz:

az ötharmincöti sztori vége se túl szimpla.
én ott döntöttem úgy, hogy jó lesz az nekem.
már az e28.

Devil2 2009.04.08. 22:03:32

@Sunburst:
valóban volt ugyan (turbótlan) 524d
de én még olyat nem láttam. Szóval nem gyakori.

Mioporfeszosz (törölt) 2009.04.08. 22:04:42

@L-K: Tanyán, opersze;)) A ladám is ilyen vényócas propelleres izé, ma is pofátlanul akart felszedni a kúton a pénztáros csaj, pedig nem is egyedül vótam...biztos kicsit trágyalészagú vagyok, meg a traktorról is csepegett a sár, és arra gerjed...kitudja..te maki, te :DDDD
Kár hogy csak provokálni akarsz, de még addig se jutsz agyilag, hogy belássad, mennyire szánalmas itt a kényszeres szöveged a régi technika értő rajongói közt.

Mioporfeszosz (törölt) 2009.04.08. 22:11:39

@series_one: El vót az a példány átkozva, belebút a kórság, vagyhogy..:)
--viccen kívül, propelleres ótókkal ennyi xopásra az elmult évtizedben összesen nem emléxem--
Bár lehet, mostmég vidám fickó vagyok, majd az eharmincnyóc bemutatja apránként nekem, hol lakik a bajorok istene.. :\

mennyi?husz! 2009.04.08. 22:12:05

@Devil2: turbotlan azaz 24d csak a 3-as E30 kasztniban volt csak.

mennyi?husz! 2009.04.08. 22:15:17

sztornO! kevertem mar az E34-el abban tenyleg nem volt sima 24d. De E28-ban igen...bar en se lattam olyat meg soha.:)

a márk 2009.04.08. 22:18:20

@L-K: téged kéne leselejtezni erről az oldalról.
kéne, mint a kombi porse.

series_one (törölt) 2009.04.08. 22:19:16

@Mioporfeszosz:

azé az az autó egy hideg novemberi éjszakán igennagyon meghálálta a törődést.

totyy528 2009.04.08. 22:23:24

@mennyi?husz!: VOLT TURBOTLAN 524, DE KI VETT OLYAT?EZ MEG CÁPA IS, MEG BENZINES IS www.carstyling.hu/car_shower.php?id=8325

ekin_su_ocha 2009.04.08. 22:23:59

"Bár lehet, mostmég vidám fickó vagyok, majd az eharmincnyóc bemutatja apránként nekem, hol lakik a bajorok istene.. :\"

vagy én maradtam le valamiről vagy vettél egy hetest az 520-as gyors helyett :D
neszivass

series_one (törölt) 2009.04.08. 22:26:27

@totyy528:

...meg le kéne baszkodni róla azokat a műanyag bigyókat ott körben aztán akkor jó is lesz.
;)

Mioporfeszosz (törölt) 2009.04.08. 22:30:24

@ekin_su_ocha: vagy -leginkábbis- összekeversz valakivel, de dulván' ?:)

Mioporfeszosz (törölt) 2009.04.08. 22:32:27

@series_one: én is tudom a végét,... lehet igy is értelmezni, kétségtelen

ekin_su_ocha 2009.04.08. 22:33:56

hopp, tényleg... :D igazából elqrtam...nem picit, nagyon...dulván :)
azt hittem valamiért hoyg S1 irta...
apró ponttá zsugorodva meghúztam magam a sarokban :D nameg grat az e38-hoz :D

series_one (törölt) 2009.04.08. 22:34:30

@Mioporfeszosz:

velem kever össze, én vagyok a lendkerekes.
de nyugi, nem cserélünk.
neked is jó, nekem is.
:))))

akos696 · www.focusauto.hu 2009.04.08. 22:38:21

@L-K: Jó nagy barom, vagy már ne is haragudj! Veled is jól elhitették ezt a marketingmaszlagot. Vegyél csak csodadízelt, mindig az ilyen hülyéken röhögök, mikor bemegyek a tizenéves benzines BMW-mmel egy dízel sepcializálódott szervizbe a szerelő meglátogatása céljából és halomra állnak az új dízel csodák, és mindnek a gazdája sok-sok százezerrel lesz szegényebb ilyenkor. Bár érdekes, BMW-t soha nem láttam, de Mercit, Audit, Vw Passatokat rengeteget.

A jövő benned van, hogy eltartsd a szervizeket a koromfelhő szarjaiddal (amik nem mellékesen sokkal jobban szennyezik a környezetet, mint egy azonos benzines).

Az öreg Tádé viszont tetszik, egyedül egy 6 hegeres dízel Bömbi hangja tetszik a traktormotorosok közül. Tényleg olyan utánozhatatlan vontatóhajószerű hang.

Turbo 2009.04.08. 22:40:17

A FIAT Croma 2.5TD is él még 21 év után
www.youtube.com/watch?v=5Peb_4CdiDM

series_one (törölt) 2009.04.08. 22:40:57

@ekin_su_ocha:
hát na, férne még bele erő, de nem panaszkodok, mert egyéb vonalon bőven hozza az átlagot. láttad te is, milyen.

zalkapone 2009.04.08. 22:42:50

SABC!

Melyik kéder kell? Jobb első?

Rocko- 2009.04.08. 22:44:15

series_one 2009.04.08. 21:55:52
az van amelyik nem csak nyálcsorgat, hanem azt mondja, h faszé van regadó, majd azon kapja magát h a gps azt mondja: hajts fel az autópályára és menj tovább 1400 km-t. ;)

zalkapone 2009.04.08. 22:46:44

@Rocko-:

Megvan, hogy mikortól nem lesz regadó. Viszont megvan az is, hogy mi lesz helyette... :-(
Sose lesz Mustangom, bakker...!

series_one (törölt) 2009.04.08. 22:54:08

@zalkapone:

ha van, akkor nézz egyet nekem is.
csak új érdekel.

series_one (törölt) 2009.04.08. 22:57:52

@Rocko-:

nem volt az ezernégyszáz.
valami néccázvalamennyi, de csak pislogtunk, hogy kb 480 km volt még hátra érkezésig, oszt a mohabá meg közölte, menj_négyszázhatvanöt_kilométert.
mondjuk a haguárt is ígí vettem, német viszonylatokban valami jászkarafaszajenő kaliberű helyen, aztán a legközelebbi autópályafelhajtó meg volt vagy tíz-tizenöt kilométerre...

series_one (törölt) 2009.04.08. 22:59:52

@zalkapone:
huszonnyolc. mint ahogy a sabcnak is.

Nándesz 2009.04.08. 23:00:08

Mint tót a pinán??? :DDD

ekin_su_ocha 2009.04.08. 23:00:31

@series_one: jaja...bár ne láttam volna...
még most is könny szökik a szemembe...nem is beszélve arról hoyg ááámerikai stílusra alakitottad a lámpákat...
sajnos az egyetlen dolog az e28-ban ami nem tetszik a felemás lámpa amit te pont átalakitottál..és ez fáj... mert olyat akarnék, ha e28-am lenne
bár a barna bél még a másik ami visszatart...ha fekete-beige( nem bézs hanem beige) belseje lenne,akkor baszki...nem is tudom...az a gyengém :D
de a legütősebb akkor is egy e21 323i (nyilván) amig meg nem szerzem, nem halhatok meg :)

Rocko- 2009.04.08. 23:01:00

ehh, elolvastam az e28 535-öt, visítottam, és elképzeltem, ahogy Peti ezt elmeséli, üszkve kettő - azaz kettes - darab percben. :)

zalkapone 2009.04.08. 22:46:44
ehh. :/
előre félek.

series_one 2009.04.08. 22:57:52
bocs, hasraütésből mondtam. :)

series_one (törölt) 2009.04.08. 23:07:40

@ekin_su_ocha:

találtam egy hibátlan (mármint HIBÁTLAN, se karc, se fakulás) fekete motoros belét, négy fejtámlával. nagyon eszem magam rajta, hogy elkönyörgöm az embertől, mert amiben van, abból már nem lesz autó, az egészen biztos. olyan állapotú az a belső, hogy fejben összead húszig. és repedésmentes a műszerfal, bár azt tuti, hogy nem fogom tudni elhozni belőle.

zalkapone 2009.04.08. 23:11:41

@series_one:

Meghatározott ajtóra kell, vagy legyen egy teljes szett?

series_one (törölt) 2009.04.08. 23:15:39

jobb első ablakkéder körben.
amibe beleül az abalak, meg amiben le-föl közlekedik, mert lemegy a sínbe is egy darabon.
és JOBB oldali.
az összes többi rendelhető, ez az egy valamiért nem.

yeti 2009.04.08. 23:16:55

@békaapu: A Csepel 344 váltó nekem is ismerős, az ember a puszta látványától is sérvet kap:)

AtoszMester 2009.04.08. 23:25:28

Kéne a halálnak. Inkább egy E36 :)

Fox888 2009.04.08. 23:51:49

Gratula. Kár hogy nem valami bezinesnek adtatok még 20 évet így ,de mind1.

=Daniken= 2009.04.09. 01:17:19

@hamika: ÓÓÓÓ, muzáj leírnom, nem maradhat bent:Baz+, sírva jegyzetelek és hullok alá a sárga irígységtől, hang nélkül, zokogva könnyezek és amikor már mindez elfogy, akkor tolják belém az infúziót magas cseppszámmal a feszes kblű playmate nővérkék mélyen dekoltált kisköpenyben, miniszoknyában, selymesen puha tenyerükkel tartva közben a buflák fejem...hát ilyen nincs...:-))

ÁLOMSZÉP!!!!! 2 fix autót szeretnék majd a garázsomba:

Egy E30 cabrio-t és egy E24-et.
Ez nem változik, sohasem.

Sabci:

gratula, büszke lehetsz!! csodaszép lett az öreg cápi:-) Téged ismerve tökéletes lett, ami azt jelenti, hogy sosem lesz tökéletes ,mert olyan nincs amíg az utolsó patent nem az!;-)
Meghajlok!;-)

Dani

Airnold · http://volvosagok.blog.hu/ 2009.04.09. 01:42:33

Dekisszép...egyemmeg... :)
Gratula... :)

A

streetsta · http://managertoys.hu/ 2009.04.09. 07:36:52

Lehet, hogy jobban jártnk volna, ha 35i-nek építitek -elolvasva a vonatkozó leírást, igen sok, hosszú, könnyfakasztó poszt készülhetett volna a szopáshegyekről.:))
Nodeezzelszemben nagyon jó kiállású gép lett ez! Talán említettem, nem vagyok BMW-fan, de a napokban több csinos E28-at is láttam, és meg kell állapítsam, az idő nem csak az emlékeket, de a BMW-ket is megszépíti. Kifejezetten kezdenek tetszeni. Az egykorú 3-asok, 7-esek nem tűnek nekem ilyen jó arányú gépeknek. Csinos, na!

Zoltec 2009.04.09. 08:32:12

Már nem azért, de ha a két lengökaron lévö évszámot egyformán nézzük, akkor az egyik 97-es a másik 98-as (ami forditva 86). Ez nem lehet? (amugy az elhasználtsága tényleg öregnek láttatja...)

Amugy szép kis kocsi, használd egészséggel!

Mioporfeszosz (törölt) 2009.04.09. 08:38:02

35i-vel sincsen semmi, nem véletlen volt az M30 a 70es évektől kb 93ig használatban.
Itten van abból a korból a 7-es:)
img.infocoches.com/img/bmw/1977-7_Series/bmw_1977-7_Series-001_1.jpg

mennyi?husz! 2009.04.09. 09:09:38

@totyy528: igen, utolag mar bevillant nekem is , hogy volt ilyen. de kb csak papiron;) nagyon szep a 5-os ha tied!

mennyi?husz! 2009.04.09. 09:13:53

@akos696: tat ige, sajnos lattam en mar traktor hangon bekocogo, 740d-et vagy diagnosztikan 8-10 motor hibat jelezve 530d-et , ugyanezt a tipust szetbombazva mert vmi beletort es megette egy hengert es stb. tenyleg nagyon durvak ezek a 35d es tarsai motorok de kivancsi leszek hol lesznek 15 ev mulva. meg egyaltalan megerik -e azt, hogy bontatlanok maradtak.

Lord heckman 2009.04.09. 10:05:26

Ó be szép :)

kisiskolás voltam, mikor 90 ben a család először ment át Ausztriába... az egyik első nyugati verda amit meláttunk, egy ilyen ötös volt. Kérdeztem is fatert a wartburg hátsó üléséről, hogy nem cseréljük e le a "tecát" (tc-s kombiwaresz volt :)) egy ilyenre. Apám felnevetett, majd mondta: Ilyenünk sohasem lesz... ha 100 évig élünk, akkor sem... ha eladnánk a házat, akkor meg tudnánk venni a kerekeit....

Hát igen..... régi szép idők :) de főleg régi :)

zöldi 2009.04.09. 10:18:32

@Zoltec: Ott a pont. Kollégáim most röhögnek, hogy mit forgatom a fejem :-)))

ommm 2009.04.09. 11:26:08

Közlöm, hogy a tesztút megvolt.
Olyannyira, hogy poszt lesz belőle.
Történtek dolgok, de hajnali háromnegyed hatkor már Budapesten voltunk ismét.

series_one (törölt) 2009.04.09. 14:02:46

@ommm:

hallod, fölhív ez a zállat, mond két szót, aztán a harmadiknál a szememmel már a forgalmit kerestem. MINDKETTŐT.
:))))

ommm 2009.04.09. 14:04:48

Nana, azért megoldottuk, tréler nélkül, patentül :))

Tudtuk, ki lesz ébren jóval éjfél után :)

streetsta · http://managertoys.hu/ 2009.04.09. 14:10:50

@ommm: Mi van, road-side party volt?
Várom a tesztútbeszámolós poszt!

series_one (törölt) 2009.04.09. 14:14:25

@ommm:

az a szar, hogy a dunától erre én vagyok, a dunától arra meg a miki aztán mindig "történnek dolgok".
szóval ez egy ilyen kis önállótlan csávó, meg kéne már nevelni, vagy hogy.
:))))

Rocko- 2009.04.09. 15:20:49

de örülj neki h csak országhatáron belül mozog, gondold le, telefonálna, h itt vagyok groznijban, nincs véletlenül egy vezérmûtengelyed? :DDD

békaapu 2009.04.09. 16:35:21

@ommm: Tisztelt ommmm úr :

BILLENTYŰZZÉ MÁÁÁÁ!!!

Khmmm...izé... szóval várjuk a posztot...

:-))

GGG77 2009.04.09. 18:03:48

Gratula, és sok sok örömöt hozzá! Nagyon jól néz ki!
Kéne, pláne benzinesben!

series_one (törölt) 2009.04.09. 19:26:30

@Rocko-: na ha már ott tartanának, akkor pláne kár, hogy dízel ez a dög, mert az igazi autótűz az bizony benzines.
:))))

dennisthemenace 2009.04.09. 21:06:01

@Dennis01: Van neked bor a kepeden?? Mi is van a Minidre irva hatul???
"100 % BMW free!" Igaz?!

Ákos76 2009.04.09. 21:14:18

Gratulálok! Gyönyörű!!!! Sok-sok képet rakj még róla és élvezd, élvezd, élvezd!!!!

Rocko- 2009.04.09. 21:30:49

series_one 2009.04.09. 19:26:30
tudod, megszorítások, ez van. :)

Alex Raps 2009.04.10. 11:52:03

Kedves Sabci! Nagyon szép és igényes munka. Gratulálok és sok szerencsét valamint balesetmentes közlekedést kívánok hozzá! :)

Dannert 2009.04.10. 12:44:25

@Sabc:
nahát, még megvan!:)

series_one (törölt) 2009.04.10. 13:35:46

@Alex Raps:

aszongya sabci.
höhö.
eléggé előttem van, amikor vikinégyzet TÖBBSZÖR megkérdezte, hogy dehát sabciii. méradtadeeeeel?
:))))))

balota 2009.04.10. 14:53:18

ommm, Manfred Rennen tervezte az E28-at, nem Paul Bracq.

t2 2009.04.10. 20:11:05

Helyes. Mindenki vegyen 100 kobcentis, 500 loeros mechanikusan ES turbosan feltoltott autokat hengerenket 9 szeleppel es 5 gyertyaval, DSG valtoval!
Nalam lehet alkatreszt venni... :)
Es ne feledjetek: ha az egyik auto 1,3 loerovel erosebb, akkor az jobb is!
Sok sikert.
süti beállítások módosítása