Egy nap, reggeli nélkül

  2009. április 03. - papptibi Címkék: ford fiesta focus

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

A XI. Blitz Weekend képekben
2015-07-27 19:29:36

Gabi, akit az udvari dohányzóhelyen csak Mantás Gabesz néven szólítanak, az idén újabb fejlesztéseket hajtott

Itt sem Ferrariból van a kerítés...
2015-07-16 17:43:31

Az autósport a hőskorban még a városokban zajlott, de idővel száműződött onnan. Aztán az autósport gondolt

A legkirályabb ötlet, amit gumin láttam
2015-06-06 14:02:50

A minap gumibemutatón jártam, bár ilyesmiről nem szoktunk írni, egyszerű megfontolásból. Marha nehéz

Kéne egy Tesla?
2015-05-15 18:19:48

Vagy beérnéd egy villany-Golffal is? Netán utálod a villanyautókat, mert az autó benzinnel megy? Az sem baj. A

Még 2006-ban történt. A Ford meghívása az M-Sporthoz szólt, vagyis a Ford ralirészlegéhez. Igazából ez egy magáncég, amelyet a többszörös angol bajnok ralipilóta, Malcolm Wilson alapított, 1997 óta kizárólag ők fejlesztik és versenyeztetik a WRC autókat. Székhelyük az északnyugat-angliai Cumbriában, Dovenby Hallban van, amely egy szép kis birtok, sok fával és régi épületekkel. Korábban – ahogy ők mondják – pszichiátriai klinika üzemelt itt, de a népnyelv egyszerűbben fogalmaz: elmegyógyintézet. Wilson ezt vette meg, erősen romos állapotban.


Malcolm Wilson (balról) megmutatja a birodalmát

Itt épült fel a fejlesztő- és gyártóközpont, ahol az összes WRC-autó készült, méghozzá úgy, hogy a modern csarnokok stílusa tökéletesen passzolt az ódon épületekéhez. Tényleg olyan központot húztak fel itt, hogy elámul az ember. Az udvaron nyulacskák szaladgálnak, a közelben patakok, a domboldalban rövid lábú birkák legelnek.


Cumbria: birkák mindenhol

A műhelyben pedig elkészül úgy évi 20 WRC-autó, meg fel is újítanak jó párat, ez a tevékenység a McRae-érában szárnyalt csak igazán. Az M-Sport pechje, hogy ebben az időszakban Franciaországban is virágzásnak indult a rali, és felfedeztek egy verhetetlen pilótát, bizonyos Sébastien Loeböt. De ettől függetlenül a Ford is tudott győzni, márkavilágbajnok volt 2006-ban és 2007-ben. Sajnos, az egyéni címeket a francia srác gyűjtögette akkoriban is, meg most is.


Szinte nagyüzem, de a padlóról enni lehet. A weblapjukon szerintem még akad ezekből a kocsikból eladó

Az M-Sport szép múltra tekinthet vissza, olyan versenyzőik voltak, mint McRae, Sainz, Duval, Solberg és a jelenleg visszavonultnak tűnő Grönholm. Az út fő attrakciója az volt, hogy Grönholm megautóztatta az újságírókat. Köztük engem is.


Ő a Ford Focus WRC 06, Grönholm akkori autója

Az ilyen programok előtt nem szoktam enni, azóta, amikor egyszer régen egy ártatlan Yokohama-bemutatón, a Pannóniaringen beültem véletlenül egy ötvenes, szimpatikus úriember mellé, akiről kiderült, évtizedekig ralizott Ladákkal. Az a napom el volt rontva. Bár nem szeretnék elveszni a részletekben, de amikor az embernek felkavarodik a gyomra, akkor jár jobban, ha a reggelitől megszabadul. Én viszont az a típus vagyok, akiben benne marad a reggeli, és csak kavarog, kavarog. Borzalmas.
A kihagyott english breakfast (sült gomba, tükörtojás, bab, kolbászka, pirítós, satöbbi) és a Grönholm-taxi között volt egy üzemlátogatás Malcolm Wilson birodalmában is, ami a vártnál érdekesebb volt. Azért, ha a parkolóba valaki ilyen archívumot tud felállítani egy karéjban, ugye ez nem csoda…


M-Sport archív. Ebből egyet látni is élmény, ez már szinte túladagolás

...és akkor még ott van egy kisebb múzeum, benne régi Escort Cosworth, Sainz és McRae ruhái, kupái, és hasonlók. Az egyik átjáróban pedig Hannu Mikkola egyik ős-Escort raliautója téblábolt.


Hányszor mondtam Hannunak, hogy ne ide parkoljon!

Az üzem fantasztikus, olyan fékpadjuk van, amiből kábé kettő van még a kontinensen, már nem is emlékszem, hány tonnás betontömbbe ágyazva; három dimenzós nyomtatót is láttam először, amely spéci, folyékony műanyagból szilárdítja meg a számítógépen megtervezett alkatrészt; a hidraulika és a hajtáslánc tesztelésére szolgáló próbapad is igazi csemege volt: ezeken a komplett rendszert felépítik, és minden üzemállapotot végigjátszanak. Az alkatrészek egy részét helyben készítik a raliautókhoz, de az igazán komoly ötvözetből készülőket olaszországi cégek gyártják, akikről kábé úgy beszéltek, mint a fémötvözés isteneiről. 


Ami szép, az szép

Sztorik is akadtak, arról például, hogy megfigyelték: ha Loeb hibázik, akkor is beér valahogy a célba, a Xsara, illetve a C4 rettentő szívós, míg a Focus ott maradt az út szélén. Erre külön tesztet találtak ki, az volt a dolga Grönholmnak, hogy egy óriási sziklához kellett odavágnia a kocsi alját, iszonyatos tempóval. Aztán elmesélték azt is, hogy Dovenby Hallnak állítólag van egy kísértete is. Ha Magyarországon lennénk, valami bulvár tévéműsor már odahordott volna legalább egy tucat szellemirtót, abban biztos vagyok. De ez Anglia, itt megtűrik a kísérteteket, még akkor is, ha a szerverszobában laknak.
Rövid buszos út után megérkezünk az M-Sport kedvenc hegyi erdei tesztpályájára, amely mellesleg egy természetvédelmi területen belül van, a kirándulók pedig kíváncsian ácsorognak a fordos sátraknál, hogy mi történik itt.


A nézők csak véletlenül jártak erre

Két autó pörgött, a Fiesta ST volt a bemelegítés, ezt a cseh Roman Kresta vezette, ilyenek futnak a mai napig a rali vébéhez kapcsolódó Fiesta SportTrophy International sorozatban – ez lényegében egy márkakupa, fiataloknak. A kis Fiesta arra volt jó, hogy megismertük a pályát, gondolom, aki ettől beijedt, még meggondolhatta magát. Bár a kocsit jól megerősítették, a motorja lényegében alig erősebb az utcai ST-nél, kínlódott is, amikor felfelé mentünk a hegyen: sajnos a videó nem érzékelteti eléggé, de iszonyatos meredeken megyünk eleinte felfelé, majd a végén le. Kresta egyébként nagyon jófej volt, akkoriban beugrós pilótaként időnként elindul a Ford gyári csapatával pár futamon, ma már otthon versenyez, S2000-es Peugeot 207-essel.


Kotor a kis Fiesta

Arra jó volt a Fiestás kör, hogy lássuk: rettentő mély szakadékok vannak az út mellett. Volt egy pont, ahol négy felkiáltójel volt az itinerben – ezt persze már nem használták a pilóták, fejből nyomták, ismerték jól a terepet. A négy felkiáltójeles rész egy ugrató volt – legalábbis a WRC-nek – még a felfele menős szakaszon, ahol, ha egyenesen ugratott volna el, akkor pont a szakadékban kötött volna ki az autó. A 150 pacis jószág közúton szinte erősnek számít, itt viszont szenvedett, kongtak a hasán a felverődő, hatalmas kövek, ordított a motor és vánszorogtunk.


Itt már Grönholm mellett. Az egyikünknek ez munka, a másiknak szórakozás - tessék kitalálni, melyikünknek

Grönholm, aki finoman szólva sótlan fazon – bár ebben is veri Loeb – már úgy tűnt, kissé már unja a taxiztatást, de ezért miközben becsatoltak, megbeszéltük, hogy ültem már WRC-ben, jóval régebben, egy Seat Cordobában. Aztán start.


Irány a hegy!

A fiestás menet után még megdöbbentőbb a Focus WRC. Gyakorlatilag úgy ment fel a hihetetlen meredek emelkedőn, mint egy felszálló repülőgép. És közben megdöbbentően csendes volt – utólag mesélték, hogy a 2006-os WRC-nél Marcus kérése az volt, hogy ne ordítson a gép, mert az két-három nap alatt fárasztó bír lenni. Hát megcsinálták neki.
A fokozatokat a kormányon lévő kapcsoló leffentyűkkel pakolta, de közben működött a hagyományos szekvenciális váltókar is, vagyis csapkodott előre-hátra. A videón látszik, hogy viszonylag unott arccal üldögélek, ennek két oka van: egyrészt nekem nem ül ki az eufória az arcomra (ilyen vagyok, bocsánat) másrészt figyeltem, hogy mi történik. A műszerfal alatt, középen, a padlón volt ugyanis egy monitor, ahol jóval nagyobb információzuhatag jelent meg, mint Grönholm előtt. Többek között ott volt a sebesség is.


Döbbenetes tapadás, ott, ahol a köves talajon gyalog alig lehetett járni

Bár a Cordoba után nem volt meglepetés, hogy a murvagumikon milyen gyorsulásra képes egy raliautó, az még egy lényegesen régebbi konstrukció volt: ha elemelkedett egy-két (vagy három) kerék, a mechanikus diffizárak elkezdtek dolgozni, rángatott, bőgött, de ment. A Focus viszont olyan volt, mint egy luxuslimuzin, az aktív diffik úgy játszanak benne az erőkkel, hogy észre sem veszi az ember: lényegében ezzel kormányozzák az autót. És mivel a teljesítmény korlátozott – bár azért a hivatalos 300 lóerőre nem vennék mérget – a nagy erő alul és középen jelentkezett, gyorsításkor nagyon hamar felkapcsolt Marcus, egyszerűen azért, mert nem szükséges forgatni a motort. Magas fordulatszámon csak akkor pörög, ha jön egy hosszabb egyenes szakasz. Hát jött az is.


2006-ban végre világbajnok lett a Ford

A rémisztő az volt, hogy lejtőn lefelé mentünk közben, és kétoldalt – ez a videón is látszik – hatalmas farakások voltak. Úgy tűnt, nagyon közel az úthoz. A monitoron, amit néztem, úgy 150 km/órás sebesség jelen meg közben – így visszanézve, a kocsiból félelmetesebbnek tűnt. Ja, az egyetlen szó a felvételen, ami menet közben elhagyta a számat, egy rövidre vett féktáv után szaladt ki a számon, bocsánat érte.
Aztán vége is volt, nagyon hamar. A lejtő alján fékezés, Grönholm azonnal lekapcsolja a „durva” üzemmódot normálra, kihámoznak az övekből, kiszállok, és a magyar kollégák megkérdik, milyen volt. Hát ilyen, mert később megkaptuk a fedélzeti kamerák felvételeit:

Ja még egy dolog. A navigátornak és a pilótának ugye könnyű dolga van, hiszen foglalt a kezük, de én nem igazán tudtam az enyéimmel mit kezdeni, végül az volt a legcélszerűbb, hogy összetettem a kezeimet, így legalább a karjaim nem csapódtak ide-oda. Hát ezért tűnhet úgy, hogy imádkozok – de nem. Bár minden okom meglenne rá.
 

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr71044878

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Zozóka 2009.04.04. 00:26:27

1.:)a video nem semmi:O Mázlistaaaa

101010 2009.04.04. 00:53:57

Tibi, mindjárt elalszol ott jobb elöl. Ezt a hidegvért. :o)

ekutya 2009.04.04. 01:07:32

Mi az? Német vagy?

STS 2009.04.04. 01:13:34

Mint egy élőhalottD:

ocsisajt78 2009.04.04. 01:31:09

Nekem is utcai Fiesta ST-m van ^^ joaz! ha kapna a 2 lityos motorja egy kis turbot... hmmm en sem panaszkodnek, bar igy is jol megy :]

A nagy FORD meg elmehet a sunyiba... itt egy remek 4wds szornyeteg... de a parasztnak 2WD kell... utolso elmenyautojuk a Cossie Escort volt :p azota eroltetik a buzi fronthajtast a sportos verziokban :(

Fiesta ST kompresszorral, na igy mar dofinger :] ->
www.youtube.com/watch?v=L9HPdP8RN0k

meg1 reszing egy ugyanilyen eros Focus ST-vel:
www.youtube.com/watch?v=40OtsMfQyRY&feature=channel_page
:p

GGG77 2009.04.04. 01:48:01

nekem sem imádkozásnak tűnik, hanem a nagypapának, aki elszunyókál a fotelban a vasárnapi ebéd után :)

gin74tonic 2009.04.04. 01:48:33

bazz, jobban irigyellek mint pamela anderson uj palijat!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

zajcev 2009.04.04. 05:33:46

úgy ülsz mint anyám a tyúkólban!
állati videó lett!!!!

Ciri 2009.04.04. 06:06:22

Tibi:

Oda kellett volna szólni Grönholmnak, hogy mi van búúzi, tán fosol, hogy nem nyomod neki? :DD

schrank 2009.04.04. 07:28:35

nna ennyit a nagy rally-ról , ilyen murva gumi, olyan difi , amolyan váltó ...
ezennel megkezdem a forma1 vs wrc vitát :DDD
mert ugye anno karotta írt élménybeszámolót a forma autós sajátkezű élvezésről nna de nem hiszem el hogy nem tudnak már ennyi év óta egy nyamvadt kört kétüléses forma1 rakétában amikor szezonja van !!!

deoby 2009.04.04. 07:37:11

Csak az ilyenekert akartam anno autos ujsagiro lenni... :))
Na de ez van,maradunk az irigykedessel... :P

dirige 2009.04.04. 07:48:36

Nekem a tökönvágós "klasszik" sebváltó szellemirányítós kapcsolgatása tetszik igazán a videon...

Vasutas 70 2009.04.04. 08:27:28

Ez bexarás. Ez a Grönholm brutálisan drives. Nézem mindig a wrc közvetitést is, hát azon is jó nagy hátasokat dobok. Komolyan mondom én is elmegyek egyszer autós ujságirónak. És ezér még pénzt kapnak hhhhuuuuuu.

Fasza az a fiesta st, semmi bajom vele, de ha itt tartunk nekem inkább egy octavia rs kéne, jó bevált motor az az 1.8 as turbó. És a hangja-- VROOOOOOM VROOOOM

Meg megy mind a disznó www.youtube.com/watch?v=gPCLE-SvN8M&feature=related

iriszi 2009.04.04. 08:35:56

nincs az a videó ami az élményt vissza adja
20 éve nem tudom elfelejteni azokat a zsigulis téli havas mecseki éjszakákat akkori magyar rally pilóták mellet az élmény megfizethetetlen

Vasutas 70 2009.04.04. 08:40:58

Hát én meg azt nem tudom elfelejteni amikor az anno 100-as skodánkkal a jégen csuszkáltunk. Jobbra teker balra megy , Balra teker megy az árokba. A Sputnik

streetsta · http://managertoys.hu/ 2009.04.04. 08:53:04

Egy újabb irigylésre méltó élmény! Bár a videón valóban nem jön le annyira a sebesség, de az igen látványos, ahogy az ülésben leszíjazva is pattogsz. Csak azt nem értem, mit is mondasz a féktávon...

Gubo77 2009.04.04. 09:04:03

A jóllakott napközist ma apa hozta haza :)

red87 2009.04.04. 11:09:35

éééénisakaroooooookkkkkk!!!!!

Mioporfeszosz (törölt) 2009.04.04. 11:17:06

Nem pont autós téma, de zavaró tévedés, ha már emlegetve van, legalább ne hülyeség lenne leírva:

A 3D nyomtató nem "kimarja" a műanyagból a formákat, --azt CNC marógépnek hívják--, hanem rétegesen összeolvasztja folyékony anyagból, mint a sima nyomtató a 2D képeket.

Kimarni ugyanis csak azt lehet, amihez van olyan és akkora szerszám, odafér ahová kell, akkor is programot kell írni, meg kell határozni, és a gépnek "elmagyarázni", hogyan lehet az illető darabot egy tömbből kiszoborni.

Belső üregek, bonyolult szerkezetek nem hozhatók létre.
A 3D nyomtatónak elég a 3dimenziós digitális kép, ami kb akármilyen lehet, megnyomunk egy gombot, és a tökéletes kész alkatrészhez jutunk.

streetsta · http://managertoys.hu/ 2009.04.04. 12:30:16

@TicTac: Ilyesmit értettem én is, de ezért még nem kell bocsánatot kérni -erősebbre számítottam. Aszittem, hogy csak nem értem, de akkor ezek szerint mégis.

Jetfighter 2009.04.04. 13:28:42

Azt a (murva)? :)))
Tényleg meglepően halk a gép. Ekkora váltókar-ugrásokat meg utoljára a Mégane I-ben láttam... pedig nem is szekvenciális volt :))) Az a balos ugrató a szakadék előtt - mindenkinek grat, akinek nem könyököl ki a barna maci.
Azért nem rossz, amikor rájön az ember, hogy a vezetés is egy szakma, és vannak világnagyságai.
Állítólag a videózás hajnalán egy kolléga saját kamerával akart rögzíteni egy hasonló élményt. A jobb kezébe fogta. A végeredmény: kabintető-lábtér-kabintető-lábtér-kabintető-lábtér, 3 percben...

empetya 2009.04.04. 13:51:36

Papptibi, hogy én téged mennyire úúútállak!!!! :o)

Világéletemben ilyen élményre vágytam. Igaz, már találtam helyet, ahol be lehet fizetni ilyenre, persze nyilván nem Grönholm mellett. Úgyhogy nem halok meg, amíg nem éltem át!!!

Nem kis élmény lehetett, pedig-valljuk be őszintén-, közel nem ment versenytempóban. De biztos így is becsokiztam volna...
Munkám során jártam már párszor a Monte Carlo rali egyik hegyi szakaszán autóval, és mikor csak elképzeltem azt a tempót, ahogy ők mennek ott, attól is jobban vert a szívem. :o)

naat2 2009.04.04. 14:11:20

És 6-osba fel se rakta???

ommm 2009.04.04. 14:45:59

Tibor, a kőarcű fűrészes :)
Irigység ám ezerrel...

=Daniken= 2009.04.04. 15:07:24

Hogy ez a Grönholm milyen, egy enervált, unott barom:-DDDD

Mondjuk tele lehet a töke az ilyen farakásos, hurcolgatós vezetésekkel...de akkor is:-DDD

Kurvajó videó.

Agr3ssor 2009.04.04. 15:16:18

@Vasutas 70: Ja, és mennyivel drágább az Octavia RS?? Mert én mindkettőt imádom... Inkább minden márkának szeretem a "sportos közúti" kocsijait, de a Fiesta ST egy aránylag olcsó és kellemes kompromisszum... Vagy Clio Sport... Én bármelyiket elfogadnám...

Grönholm évek óta a kedvencem... Mákos kalács vagy cimbora!!!

ocsisajt78 2009.04.04. 16:11:28

@Agr3ssor: Pontosan :] Eddig akit idaig "vittem egy kis Demora" a kis gomboccal, mindenkinek tetszett... lehet abban is azert fogni az ulest... mert a kis tomegehez kepest eleg jol harap :] Nem vagyok az elso tulaj, de visszavittem az elozo tulajahoz gumicserere(gumis muhelye van szal ingye volt a melo tok rendes srac!) majdnem megsiratta amikor visszaadtam neki a kulcsot, hogy akkor hagy nosztalgiazzon egy kicsit :D pedig neki erosebb dizel kocsija van, de visszasirja (az erzest es a hangot) :ppp

Ocvt 2009.04.04. 17:54:07

az csak nekem furcsa, hogy a tc-n egy szó sem esett az egri raliról ami most van...
mostanában mintha lehúzták volna itt a redőnyöket.

off:
vicc:

Új faj hazánkban: a sündőr :DD

Vasutas 70 2009.04.04. 18:08:35

@Agr3ssor: hát nézd meg hogy a mobile.de-n mennyiért árulnak 1.8-as rs eket. Én szlovákiában lakom, már itt nincs korona, de anno koronára átszámitva 180 000 koronáért árulnak ott rs eket. az azért nem semmi. itt 260 000 korona egy uj fábia. De mondtam én hogy semmi bajom az st-kkel nekem is tetszenek.

Vasutas 70 2009.04.04. 18:10:10

A clio sportot is elismerem az is nagyon fasza.

papptibi 2009.04.04. 19:58:36

@naat2: nem, én is meglepődtem. Így se volt lassú

papptibi 2009.04.04. 20:00:55

@Mioporfeszosz: Köszönjük, akkor félreértettem valamit. Egy biztos, bemegy a CAD-adat és kijön műanyagból a cucc.

Puhi 2009.04.04. 20:15:18

Nem rossz élmény lehetett!
Átérzem a helyzeted, hogy miért ültél olyan faarccal a "jobbegyben", hisz nekem is volt ehhez hasonló lehetőségem! Nekem szerencsém volt Turi Tamás mellett ülnöm egy "körre" még az Octaviában, és pont ugyanilyen pofát vágtam én is a belső felvételeken! Olyan hirtelen kapja az élményeket és a rengeteg infót az ember, hogy nincs idő feldolgozni, és nem látszik semmi az arcán, se félelem, se eufória! Na de utána!!!
A nővérem a Fabia WRC-ben ült Csehországban, Armin Schwartz mellett, és hasonlóan jellegtelen arckifejezést lehetett megfigyelni az ő belső felvételein is!
Pedig akkora élmény ez mindenkinek, akinek adódi ilyenre lehetősége, hogy soha nem felejti el! Én ha felidézem magamban, vagy újra nézem a videókat, már akkor az egekben van az adrenalin szintem!!!

sam99 2009.04.04. 20:16:25

Azt meg megfigyeltétek-e, hogy amikor az autó belsejét mutatják menet közben, Grönholm szinte felhúzott térdekkel ül. Valszeg ezt a Fordot nem az ő méreteire készítették. Azért egy kényelmetlen WRC-ben kibírni egy napot! :-))))

meakzs 2009.04.04. 21:12:51

EZEK az autós ujságiróknak még fizetnek is ezért , a mocskok.

EZ olyan mintha a KURVA fizetne a kuncsaftnak .

DonVincenzo 2009.04.05. 00:49:49

papptibi és naat2

Azt ugyan várhatjátok,hogy felkapcsoljon 6-ba mert ez már csak 5 sebességes.
Ugyanúgy mint a Peugeot 307 WRC.
Azt mondták,hogy annyira nyomatékos a motor,hogy elég az 5-ös is és így még a váltási időn is spórolnak.

Kivancsi 2009.04.05. 13:27:19

HI,

Allitolag egy magyar srac dolgozik kint a cegnel...
Nem lattatok a melos parkoloban egy Trabantot?
Kivitte az autojat azzal jar be dolgozni!
:):):):):)
Biztos jo sokat megnezik es elamulnak!
:):):):):)

BTO11 2009.04.05. 14:44:50

Papp Tibi

Grönholm nyaka a tiedhez képest bika.nem bologat annyit
D:))))))))))

egyébként mnjé a pbe .

uuutállak az ien élményekért.

Dextro (törölt) 2009.04.05. 19:42:41

Nekem ez a korszak jelentette a RALLY-t. A többi az csak...Akarom vissza!:-)

www.youtube.com/watch?v=TKgeCQGu_ug

McK (törölt) 2009.04.05. 20:53:32

Don Vincenzo!

A Ford 6 sebességes..
A félretervezett 5 sebességes 307-en kívül mindegyik WRC az..

Vajda Gábor (Gabor_V) · http://www.linkedin.com/in/gaborvajda1984 2009.04.05. 21:35:54

Kb. olyan arckifejezés volt a résztvevőkön az arcokat mutató videón, mintha autósmoziban a delfinek párzásáról szóló dokumentumfilmet néznének... :D

A-tech · http://www.oszkar.com 2009.04.05. 21:46:21

Micsoda smart talk a kör végén. Lényeg hogy egyetértettek...
persze ilyenkor mi mást lehetne mondani?! Esetleg hogy: thanks, it was lovely :)

papptibi 2009.04.05. 22:19:16

@BTO11: Az biztos. Ráadásul ő tudja, mikor kell befeszíteni.

papptibi 2009.04.05. 22:20:52

@Puhi: Igazából kellet volna egy kicsit orrot túrnom, integetni az otthoniaknak, vagy valami hasonló, most már én is látom...

jihad motorsport 2009.04.06. 20:02:53

Hát nekem ez a M-sport olyan mint az araboknak mekka! Grönholmot meg nem a jófejsége miatt szertjük! Nekem is egy cossie az álmom! De ha megis venném úgyse tudnám fentartani! De évek óta egy rs turbóval jelentek csekély mértékben veszélyt a társadalomra! Sok nagytuningos arcát visszavette már! Remélem a ford nem adja fel a rallyt soha! Inkább legyenek lebutítva csak menjenek!
Csigiri csá!

Kistvan_from_tb 2009.04.07. 09:20:00

Szép napot mindenkinek!

Csak egy apró félreértést szeretnék tisztázni:

AZ FIA szabálykönyvében nincs és nem is volt olyan rész, hogy a wrc nem lehet több 300 Le-nél.
Amikor a wrc kategóriát megálmodták, akkor kiszámoltak egy turbószűkítő mértet, amely mellett elméletileg 300 Le-sek lehettek az autók.
A mai napig ez a turbószűkítőméret van megadva, csupán a zsurnalisztaszleng vezette be a max 300 Le "fogalmát", amelyet aztán a "hozzáértő" társadalom a mai napig is emleget.

Az viszont tény, hogy a technika és a technológia fejlődött annyit, hogy az a 300 már nem 300, inkább 350.
De ami durva, az a nyomaték és annak görbéje.

Egy mai wrc simán tud 600 Nm környékét.

És mint tudjuk a nyomaték a gyorsulás:-D

DonVincenzo 2009.04.07. 17:57:47

McK!

Most nem fogom magam verni arra,hogy mennyire otthon vagyok ralis témában mert ez hülyeség. Tudom,Te már ültél nem egyszer WRC-ben de azért tudok még újat mondani neked is.

www.worldrallychampionship.net/features/index.php?id_display=19

Ezen a linken megtalálod azt amiről beszéltem. (gyengébbek kedvéért a "Gearbox" fejezetnél) De ha ennek az írásnak nem hiszel akkor nézegess belső felvételeket és jelezd,ha találsz olyat ahol 5-nél feljebb váltanak RS06 vagy 07-es Focus WRC-ben. De semmi trükk! :)))

McK (törölt) 2009.04.07. 18:55:02

Hááát..
Én kérek elnézést,kérek engedélyt megkövezni magam.
:D
Ilyenben még nem ültem.
Keresek majd belsőt..hátha..:D
Grönholm folyton szidta az 5 sebességes váltókat,van is valahol anyagom róla,amint fikázza.
Bocs,biztos tévedtem,az emberek szoktak.
Én is..

DonVincenzo 2009.04.07. 19:51:07

Nekem most elméletileg elégedett mosollyal kellene hátradőlnöm a székben...de mégsem.
Így utólag visszaolvasva szégyellem,hogy olyan stílusban írtam "odaát". Ne haragudj,tényleg bárki tévedhet.

És azt tudtad,hogy a félretervezett 307 WRC-n teszteltek 4(!) sebességes váltót is? De aztán nem lett homologizálva.

Tigrisszív 2010.10.22. 10:08:52

Tibikém, helyesírásra azért még gyúrjál... :D
süti beállítások módosítása