Koppány.Solex.Lada

  2009. április 02. - ommm

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Négyhengeres BMW? Ugyan már...
2015-07-30 16:22:46

...mondták nekem sokan, miután lett egy 136 lóerős E30-am. Persze hülyeség, hiszen a könnyű bódéhoz elég

Hétvége a tóparton? Belsőség-találkozó 2015!
2015-07-29 12:04:49

Öregszünk, öregszünk , más nem is jut nagyon eszembe arról, hogy immáron tizenkettedik (!) alkalommal

A trollkirály V8-cal érkezik
2015-06-22 13:58:43

Leborulok, zokogok és megadom a trollkodás brilliánsokkal díszített aranyfokozatát. Hogyan piszkíts bele egy

Szétszórjuk a VIP-jegyeket! Akár a tiéd is lehet egy!
2015-06-08 15:31:58

Úgy, ahogy az AC/DC-nek is egy igazi énekese volt és ahogy a Black Sabbath is csak Bill Warddal az igazi , úgy


Mi tagadás, nem éppen verőfényes nyári napsütésre ébredt az ember vasárnap reggel. Ismerik az érzést, mikor tudjuk, hogy ez az a nap, amikor ki sem kell kelni az ágyból. Nem lehetett, megegyeztünk, hogy ma irány Tatabánya, Lada-találkozó lesz ott, az olyan pedig általában jó szokott lenni, persze sok hülyegyerekkel, szerencsére még több komoly, öreg zsigulissal, versenyzőkkel, motorépítőkkel, jó arcokkal.

Bajban voltam, mikor végre kiértünk Tatabánya szélére, valami elhagyott, lepukkant betonplaccra. Persze a hely tökéletesen megfelelt a szocializmus képi világának, szürke mivoltában olyan volt, mintha Csernobil utcáin röffent volna össze a jónép. Valami volt benne, mert mindenkiből sugárzott a jókedv. Erősen saccolni lehetett csak a Ladák számát, mivel mindig jött-ment mindenki, olyan 80-90 autóra tippeltünk.

A szlalompályát ekkorra már a sokadik önjelölt versenyző próbálta meg körberajzolni, itt aztán tökéletesen látni lehetett, mire is jó a sperrdifi (nem ám a Colotti-féle szorított pótcselekvés, netán a "kétpálcás", százas sperr), de persze kellő rutin nélkül a legjobb épített Lada sem ér semmit. Voltak, akik csetlettek-botlottak, bőgették az agyonkínzott motort, de meg kell hagyni, hogy már a hangjuk alapján is komoly kerek- és kockalámpások között nem egy pilóta tényleg látványosan, profin kente a gumit. Voltak, akik inkább a közeli, sóderesben próbálkoztak, változó eredménnyel.

A felhozatal színes volt ugyan, de kristálytisztán definiálható volt a két fő csapásirány. Az egyik a pár tízezer forintos, bontóból összefércelt, egyszer használatos fos, míg az ellentábort az igényesen restaurált vagy ízlésesen és főleg szépen átépített autók alkották. Ide tartoztak a becsövezett amatőr és profi raliautók, a tőcsavaros-gyereküléses, Bilstein futós utcaiak. Volt 5-6 olyan gép, amit szó nélkül elfogadtam volna. Egy kifordított, fehér felnis, koppányos, ezeröcsi  például olyan masszívan hozta az old school telepi racing-érzetet, mintha egy időgépbe csöppentünk volna, de a dupla 40-es Solexes verseny-Lada is keménynek tűnt.

Pedig valószínűleg ez még csak a jéghegy csúcsa. Messze nem volt itt a ladás társadalom fele sem, sajnos néha volt olyan érzésem, hogy éppen a bölcsebb, idősebb része hiányzott. Mikor már a harmadik pelyhesállú tinédzser gyorsult egyet a parkolóban, a tömegben, akkor tényleg kedvem lett volna lenyomni a torkán egy 328/304-es Havassy-tengelyt. Tisztelet a józan kivételnek persze, mert akadtak azért olyanok is, velük el lehetett beszélgetni, nem zenét bömböltetve füstölték tele az autót.

Ennyit a negatívumokról, nem is érdemelnek meg többet, mert összességében véve jól éreztük magunkat, és úgy tűnt, hogy mindenki más is. A valószínűleg előző nap délután összehenkelt turbós ezerkecskében ott volt az üzenet: szórakozás, állatkodás és semmi más. Hálás gépjármű ez a Lada, kiszolgál fiatalt, öreget, adrenalint keresőt és restaurátort egyaránt. Olcsóbb hátsókerekes játszóautót pedig még nem hordott hátán a Föld.
Az orosz hachiroku. Na majd Ádándon…
 

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr231040037

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

dansun 2009.04.02. 03:00:12

Erős a Ladát? Akkor nyomd a fingomat a falnak!
Россия вперед!

gin74tonic 2009.04.02. 04:55:59

az orosz hacsiroku:DDDDDDD

feketenap · http://www.zoldszempont.hu 2009.04.02. 06:24:54

Jó témáról lehet csak jól írni.
Fasza poszt!

laslo71 2009.04.02. 06:58:05

nosztalgia.

nekem volt 88-95-ig egy 1200as, szerettem

nagyon jól meg lehetett tanulni vele vezetni

utána az 525i-vel (E34,192LE) bármit megcsináltam sosem estem el

gin74tonic 2009.04.02. 07:08:43

nekem sose volt. mikor akartam nem tudtam venni, mikor tudtam akkor meg mar ciki volt, most vennek mint allat de itt meg nincs. szoval beteljesuletlen szerelem marad.

arra emlekszem mikor a merkur telepen vette at apam a daciat ( ka-26-21 ) 1982-ben akkor mar volt kocka lada, az egy elerhetetlen alom volt, es ott sorakoztak elottem.... egy kulon kaszt szinte... karnyujtasnyira.... :)

a dacia 1300 tx 121.000ft volt ha jol csalodom, a kocka lada 1500 meg 180.000ft, de nem vagyok benne biztos.

BeeTm · http://beeproject.atw.hu 2009.04.02. 07:09:49

gyári,megkimélt,egygazdás nem volt?

citrix 2009.04.02. 07:29:46

Aki Ladán (Zsigulin) tanult vezetni,az játékszerként kezeli a mai agyonkényelmesített (ABS,ASR,SRS,TCS,sávkövetés,aut.vészfékezés,etc.)gépeket.Azon tanultam,azt hajtottam 25 éven keresztül.Egyszerű mint a gémeskút,olcsón javíttatható,elég jól megy 1500-ös motorral.

Sam75 2009.04.02. 07:47:41

@citrix: Ezzel ezerszázalékig egyetértek. Aki ladát tud vezetni az mindennel elboldogul, nem ijed meg a szervó nélküli kormánytól. Én is sokat vezettem. Nagyon szeretem még most is.

Vajda Gábor (Gabor_V) · http://www.linkedin.com/in/gaborvajda1984 2009.04.02. 07:56:33

Jaj, én annyit őrlődök, hogyha lesz minimális pénzem, 120-as Skodát, kispolákot, vagy Ladát vegyek... :)

Zz_ 2009.04.02. 07:57:50

Mi a jó a Ladában? De tényleg!

Dax 2009.04.02. 07:58:36

tavaly voltam kint, akkor jobb idő volt

Dax 2009.04.02. 07:59:53

@Gee Halen: mindhárommal sokat kell vacakolni, szóval csak szubjektíven lehet dönteni :D

Maybe_ · http://maybe130.blogspot.com/ 2009.04.02. 08:00:31

Látom Kisbenkő is ott volt (széles kék körlámpás) :)

Randy Marsh 2009.04.02. 08:00:51

Nekünk is volt két ladánk. Egy almazöld(valószínű nem ez a gyári színkód)1200, meg egy bordó 1500 kocka, a négygangos. Jó volt mind a kettő, szerette őket az öregem. Egyedül azt utálta az ezerötben, hogy a nem épp takarékos vezetési stílusában 300 km után mehetett tankolni. Mikor a másodikat eladtuk, én még akkor is minimum 10 évre voltam a legálisan megszerezhető jogsitól, de arra emlékszem, hogy én legjobban azért szerettem, mert szuper volt bennük a fűtés. Előtte mindig kékre fagytam a trabantban. Jó kis cikk, eddig az egyetlen jó dolog a mai napon. Ez a valóság(nekem),nem a Z4.

junkie 2009.04.02. 08:04:55

> Olcsóbb hátsókerekes játszóautót pedig még nem hordott hátán a Föld.

a Skoda mindig is olcsobb volt es mindig is olcsobb lesz mint a Lada. Gy.k. az is hatsokerekes.

w211 2009.04.02. 08:05:41

A Nivánál jobb nem igen akad,olcsón fenntartható,van hozzá minden,télen nem akad el sehol,kijön a kútból is!Én imádom,többet babusgatom,mint a 64-es Nagyfecskémet:-)

mis 2009.04.02. 08:16:07

Kedves Ommm!

Azért -szerintem- beleférhetett volna a cikkedbe, hogy leírd, milyen programok voltak, vagy esetleg melyik egyesület szervezte, netán 1 rövid interjú a szervezőkkel...sokan szívesen olvasták volna.

@BeeTm: Egy elsőtulajos, megkímélt veteránautó-tulajdonos nemszívesen viszi ki az autóját, hogy egész nap ázzon... :)
És ez így van jól. Akár lada, akár bármi más esetén.

Mis

somogg (törölt) 2009.04.02. 08:39:54

Sajnos ez mar a sokadik cikk a totalcaron amibol csak az derul ki, hogy ott voltatok. Nem tul informativ. Egy-ket erdekeseget leirhatattok volna. Ez a videora is vonatkozik. Ertekeles: helyesiras:5, tartalom:1. Udv, Mogyi

erdomester 2009.04.02. 08:41:02

A faltolós, gumiégetős idiótát nem preferáltam volna, mert egy köcsög alapján általánosítanak az emberek. Például, aki igen komolyan foglalkozik a gépével, ez alapján "csak egy ladás" lesz..

erdomester 2009.04.02. 08:43:40

A klub honlapja, ahol sok információ fenn van:

tlse.hanzo.hu/

Szabi01 2009.04.02. 08:47:22

@junkie: Az is hátsókerekes, csak jóval erőtlenebb mint a Lada, és a súlyelosztása miatt az elejét tolja. Nem lehet vele olyan szépen ökörködni.
A kispolszki is hátsókerekes, mégsem jut senkinek eszébe vele kilincsel előre közlekedni! :-D

Szabi01 2009.04.02. 08:49:35

Mielőtt beszól valaki természetesen gyári kivitelű és bontószökevény állapotú Lada-Skoda-Kisplákról beszéltem.

gin74tonic 2009.04.02. 08:57:45

skoda mint elmenyauto:) mert nem azol? max azert elmenyauto mert nem kell gyalogolni:D

loláb 2009.04.02. 09:01:06

Kéne. 2107-es, ütött-kopottan, lökhárító nélkül, krémfehérben, piros sparco sportüléssel, enyhe 110-120 lóerős tuninggal, és fehér 15-ös alufelnivel.

Önjáró Talajgyalu 2009.04.02. 09:04:04

"csak jóval erőtlenebb mint a Lada"

Höhöhöhö... :)

"Nem lehet vele olyan szépen ökörködni."

Höhö, höhöhö... :)

"A kispolszki is hátsókerekes, mégsem jut senkinek eszébe vele kilincsel előre közlekedni! :-D"

Szerintem ezt meg a kispolszkisok fogjak kikerni maguknak. Egyebkent en eleg sok Skodat lattam mar kilinccsel elore fele kozlekedni. Tobbet kene Skoda talalkozokra jarni... :P

Önjáró Talajgyalu 2009.04.02. 09:07:00

Ha mar itt tartunk, en a legjobban mindig az ossznepi, nem tipusfuggo, hanem inkabb korszakfuggo talalkozokat kedvelem, ahol mindenfele regi auto szerelmese egyutt van. Ket ok miatt. Egyreszt annyi elvetemult jarganyt sehol sem lat az ember mint ott, masreszt a laza belterjes vaganykodas helyett benne a levegoben az elmult evtizedek rivalizalasanak szolid, vagy olykor nagyon is hatarozott aromaja. Ez pedig mindenkibol kihozza a legjobbat, vagy eppen a legrosszabbat. Tehat van esemeny boven. :P

Maybe_ · http://maybe130.blogspot.com/ 2009.04.02. 09:12:59

Régebben voltak skoda-lada párbaj néven futó rendezvények is. Nem az öldöklésről szólt, hanem mindenki megszemlélte a konkurenciát, aztán versenyeztek egy jót. Jó lenne, ha lenne újra ilyen... (itt a tc-n is van a letölthető videok között egy ilyen rész)

yeti 2009.04.02. 09:26:11

Azt hiszem a Ladák azok az autók amik pár éven belül kikopnak a forgalomból és 10 év múlva mindenki szájtátva fog körbebámulni egy szépen felújított példányt.Talán a jó öreg dupla szemű keselyűk vannak leginkább eltűnőben,pedig egy szép fényezéssel csillogó krómokkal milyen elegánsan néznek ki.

orv 2009.04.02. 09:27:19

w211!
A Nívával csak X baj van.Néhány: -csak az új a megbízható,az meg irreálisan drága
-terepgumival megőrülsz tőle,80-nál szétmegy a fejed a zajtól,virslivel meg sz--rt se tud,úgyhogy fölöslegesen szívsz vele
-országúton egytized másodpercre nem lazíthatsz,mert kóvályog,mivel egyenestartása nulla
-ahhoz képest,hogyí egy apróság,a hátsó ülése fapad,tehát gyakorlatilag 2 személyes /hátul gyerekhalál/ kegyetlen a fogyasztása,még LPG-vel is sok
-alkatrész olcsó,szerelő viszont nem,ráadásul utálják
-szar fékek,isszonyatos beltér,nulla csomagtartó
Viszont:álommunkákhoz ideális /pl.mezőör,micsoda munka,egész nap Nívázni a sárban egyedül...!/
Összességében: nagy nap volt, mikor elcseréltem,egy az egyben, de azóta is álmodozok róla.
Na majd egyszer...

m.a.c.h.i.n.e. 2009.04.02. 09:39:01

Zz_ "Mi a jó a Ladában? De tényleg!"

Az első két autóm lada volt, anno a 90-es évek elején és biztosan állíthatom, hatalmas fíling az orosz "csodát" terelgetni közúton kívül! Mivel minden alkatrésze őskori, sokkal inkább érzed egy "élő" gépezetnek, mint a mai csupatechnika autókat. A hátsó hajtás meg zseniális amikor csapatásról van szó!
Hétköznapokra, autópályára valóban büntetés, de élményautónak a bozótosban...hatalmas!!! :)

erdomester 2009.04.02. 09:47:10

Kedves orv!

Csak azért, mert egyszer volt egy olyan autód, amihez nem értettél semmilyen szinten és ezért negatív tapasztalataid vannak, kérlek ne hírdesd tudatlanságod.
Nem azért kérem, mert nekem is Nivám van és csak fölöslegesen kelted egy tipikusan munkagép rossz hírét. Én sokszor jöttem ki dagonyából majdnem slikk 205-ös aszfalt gumikkal.. Országúton jellemzően egy kezem pár ujjával tartom csak a kormányt, parkolni egy kézzel szoktam. Szerelni nem bonyolult, pár villáskulcs, csavarhúzó elég hozzá. Átlag utazósebességem 100-110 km/h, NEM tuning 1.6-ról beszélek.
Ne haragudj, de a hsz-d tipikusan a tapasztalatlanságból eredő rosszindulat iskolapéldája.

ZoliV6 2009.04.02. 09:54:07

Sziasztok!

Eddig csak olvasgattam itt, de most megérintett a téma. Apumnak 20nehány mindenféle zsigulija volt, a jogsim megszerzése után 6 évig 1-2 kivétellel csak azokat vezettem. Meg is maradt örökre. Jelenleg a 3. Mondomat nyúzom, MKIII V6 Ghia, gyönyörű. DE!!!
Év elején eljutottam oda, hogy végre vettem egy fehér 21053 kocka Ladát! 1500ös 5 gangos, szép.
Mondeoja, meg többi átlag kocsija lehet minden hülyének. De a zsiga az más. Jó beleülni, hogy semmi szervós szarság nincs benne, egyedül a fék. Ilyen váltója semmi másnak nincs. Nem rudazatot rángatok, hanem rögtön fogaskerék van a váltókar alatt. Hallani minden alkatrésznek a működését. Imádom.
Télre kicsit fel is szeretném fejleszteni, mert úgy a szép a zsiga.
Én biztos hamarabb adom el a Mondeot, mint a zsigát.
"Állandósult érték a változó világban! "

jenko80 2009.04.02. 09:57:27

A Skoda nagy előnyét a Coupék jelentik a Ladákkal szemben, ui. azok szépek. Másrészt pedig - tuning esetén - a skoda jobban tudja átvinni a teljesítményt a farnehézség miatt, és nagyobb tempónál a csúsztatása sem okoz gondot, bár némileg alattomosabban kezd elindulni a fara, nehezebben kordában tartható. Nekem Ladám sosem volt, de volt szerencsém kocka 1300-assal ökörködni. Az enyhe tuningos S110R Coupém jobban bejött, bár ebben nagy szerepe volt a megjelenésének, és nekem a hangja is jobban tetszett.

w211 2009.04.02. 10:28:50

@orv: Én az enyémet majdnem nulláról építettem,anyósom adta "ajándékba",újkora óta a paprika földön gyílkolták.Ukrajnából hoztam hozzá majd mindent,átalakítottuk 1.7es kasztnira,új motor faládából/GES-es ismerettség:-)
Ukránok rengeteg kiegészítőt árulnak,komplett iparág,profi hangfogó szőnyegezés,toló hátsóablak,motoros első,stb.Tök jó lett!
Viszont 1996-ban Németországban vettünk fillérekért egy ott összeszerelt Niva Californiát,nagy vászontető,sparco ülés,megemelt kaszni eibach gázos telókkal,bőrkormány,5ös váltó,egy élmény volt,ja,ATS-felnik,félterep gumikkal. 2évig volt meg,beleadtam 98-ban 1 új 406-osba,és az értékéről elmond valamit,hogy 550ezerért számolták be!
És ez is igazol egy városi legendát,miszerint a nyugatra menő ladák jobbak voltak.

Árpád82 2009.04.02. 10:41:18

@mugen:egyetértek!!Hobbiautónak, nosztalgiázáshoz, csapatáshoz, ökörködéshez kiváló!!Viszont mindennapi használatra nem kéne, az biztos.

janó74 2009.04.02. 10:52:13

@newtehen: Én kocka ladán tanultam, de utánna évekig skodát hajtottam, S100, 120L. A 100-as 69-esévjáratú volt, sosem hagyott ott sehol(98-ban adtam el). A 120-as már inkább.

Szabi01 2009.04.02. 10:59:56

@Önjáró Talajgyalu: Na pont erre gondoltam, emiatt írtam oda a következő hozzászólásom.
Nekem volt mindkettő, a Lada sokkal nagyobb élmény. Saját tapasztalat, hogy a Lada hátulja tök könnyű, kis gáz és már tolja is. Ráadásul szépen irányítható. Sokkal egyszerűbb vele ilyeneket csinálni mint Skodával.
Nekem volt Lada 1500 kb 70 le, a Skoda 120 meg talán 50.
Fejből mondom, de kb. ez lehet az arány, ezen kár vitatkozni!

ommm 2009.04.02. 11:08:25

@mis: Nos, absz. magánszemélyként mentem ki TBányára, barátaimmal együtt, vasárnapi programként. A rendezvényt hirdetve sehol nem láttam, hozzánk sem futott be semmi infó, az általam olvasott LBK-n sem láttam sehol. A kutya nem tudott róla, hogy pont a Ti Egyesületetek szervez oda valamit, arról meg különösképpen sejtelmem sem volt, hogy ahány Ladás, annyi klub.
Nyugi van, kimentem, tetszett, ezért írtam róla. Legközelebb majd hivatalosan, tokkal-vonóval.

snowplow 2009.04.02. 11:24:42

Én felváltva használtam 5 évig zsigulit 1,5 motorral okosítva és kispókot. Ezeken tanultam meg vezetni. Most egy MKII focusban ülve csorgó nyállal nézegetem az épített ladákat és mindíg megfogadom, h a következő télre veszek. Bár ha most beállítanék vele a Sárkány kitenne a kanapéra :)

Zz_ 2009.04.02. 11:34:37

Volt nekem is amúgy :-). Autópályán egy büntetés volt. Városban meg soxoros fizikai munka volt vele kihasználni a fogalom adta lehetőségeket, olykor vicces is.
Én mondjuk egyik gépjárművemet sem mertem "csapatni" mert mindíg csak éppen az-az egy volt. A munkámhoz meg kellett, és a munkám miatt meg sosem volt időm második kocsit "bütykölgetni" csak úgy hobbiból. De ez már az én bajom :-).

dennisthemenace 2009.04.02. 12:13:32

A faltolos hulyegyereket miert nem csapta szajon valaki?????

W140 2009.04.02. 12:32:59

Engem is érdekelt volna, ráadásul a szomszédban volt, ha ilyent szerveznék, akkor tuti, hogy legalább a Totalcar-nak írnék pár sort ajánlásképpen.
Haverom nagy ladás, versenyez is, mégsem hallott róla.

2108face 2009.04.02. 12:41:42

zéró úttartás, dögnehéz kormányzás, iszákos motor, hamuvá rohadó test, hangja olyan, mintha olaj nélkül menne, hiába hátsókerekes, széria motorral az életben nem lehet pörögni. Akkor mi a jó benne? Mert egy balul sikeredett Fiat klónja? :D

bunkó · http://bunko.blog.hu 2009.04.02. 12:49:17

Ugyailyen Solex karburátorsor van a kert végében porladó 25 éves Toyotámban is. Amikor még üzemelt, gázfröccsre döbbenetes szívóhangokat produkált az öreg aszfaltszaggató :)

yenoee 2009.04.02. 13:50:43

Először én is egy Ladával pördültem meg...:)))
Azóta is azt gondolom, h az äzeroccaazäs elég jó gépezet, egy szép eredetit, vagy átépítettet mindig megnézek.

csiky944 2009.04.02. 14:28:37

@2108face: széria motorral kérlek versenyeztek 70-80-as években első osztályban,N csoportban
dögnehéz annak a kormány,akinek cérnából vannak a kezei

Rousboy 2009.04.02. 14:39:54

Én sem értem, értettem soha az elvakult Lada fan-okat, de biztosan igazatok van. :)
Próbáljatok ki egy 5 hengeres HGT bravot (ha már olcsó élményautóról beszélünk) és ha abból is visszavágytok a ladába, akkor bennem van a hiba. :)

ladarevolution · http://www.ladarevolution.atw.hu 2009.04.02. 14:45:31

@2108face:
"zéró úttartás" -szeritnem nem

"dögnehéz kormányzás" -195-ös gumik ellenére is könnyű (gyári gömbcsuklók forever)

"iszákos motor" -országút: 6,5 város: 8-8,5

"hamuvá rohadó test" - enyém 19 éves, az egész kasztnin összeadva ha van 5x5cm-es rozsdafolt :D

"hangja olyan, mintha olaj nélkül menne" -enyém halk, hála annak h 'álszerelő' nem állított rajta szelephézagot

"hiába hátsókerekes, széria motorral az életben nem lehet pörögni" -nem is akarok, mert nem kínzom :)

"Akkor mi a jó benne?" Olcsó, nincs rajta hitel, megbízható, nem eszik sokat, normális autó formája van, egyedi, nem áll minden parkolóba mellette 5 ugyanilyen árnyalatból.

Szeretem :)

Téged meg csak sajnálni tudlak h nem ültél még normális állapotú Ladába :)

AtoszMester 2009.04.02. 15:20:14

Pedig de érdekelt volna a felvágott motorháztetős, a hűtőrács elé kitett intercooleres gép bővebb leírása.

Az álmos vasárnap reggel álmos cikket szült. Jó volt mézesmadzagnak. :)

Csikós, ha olvasod - Voltál Április elsején Egerben? :D

pet77 2009.04.02. 15:30:24

@w211: Ja a 405- öst meg 600 000 ft-tal adták drágábban.
Mindenesetre igy megvolt az illúziód miszerint a ladád ert valamit...
...pedig minden fillér amit ráköltöttél, csak kidobott pénz volt.
Pl. a barátomnak BMW kellett!Vett egyet 500 000 -ért,aztán felszerelt rá minden szart amitől menőnek gondolta a bömöst.........majd 1 év mulva eladta 400 000-ért!!!!!!!!Hajrá faszagyerekek!
Ladára , BMW-re fel!
Aztám a koppánykipufogót le ne felejtsétek!!!!!

SsPL71 (törölt) 2009.04.02. 15:41:22

@pet77: Nekem István kipufogóm van.
Koppányt legyőztük már régen.

nico_baby 2009.04.02. 15:53:10

mi a jó a Ladában? aki nem tudja, nem is élt, ki kell próbálni és érezni-élvezni kell, nem is kell, jön magától a feeling....én már beleszerettem teljesen 8-)
...vasárnap volt alkalmam újra, többx kipróbálni. Köszönet érte: Ász, KisB, Yeti...és Rony, Ákos! :)

Laccee2107 · vaz2107.blog.hu 2009.04.02. 16:28:51

Sziasztok!

Látom kialakult a két tábor. Az egyik nem érti, mi a jó az olyan kocsikban, mint a Lada, Trabi, stb, a másik tábor pedig próbálja őket meggyőzni,kevés sikerrel. Én magam utóbbiak közé tartozok. Meló közben Focus-szal járok,ami szép ,erős, kényelmes, de nem adja vissza azt az érzést,amit egy Lada igen. Egy Ladát szó szerint vezetni kell, érzed a kocsit, jobban kell figyelned,és nem utolsó sorban karban is kell tartani. Egy mai kocsi esetében a vezetés inkább pihentető,mint fárasztó dolog. Én nem bírnám ki sokáig a 2107-esem nélkül,az tuti. Persze vannak vele gondok,és lesznek is az idő előrehaladtával,de ennek ismeretében is Lada párti maradtam.


Üdv!

Vajda Gábor (Gabor_V) · http://www.linkedin.com/in/gaborvajda1984 2009.04.02. 16:37:19

@Laccee2107: Mia jó a Ladában?Az, hogy ilyen már nem lesz. Mikor lesz újra hátsókerekes autó potom pénzért?

2108face 2009.04.02. 16:55:32

@ladarevolution: amúgy ültem 75-ben és 89-ben is zsír újonnan vettünk Ladát. (2101 és 2105)

w211 2009.04.02. 17:05:00

@pet77: Elsiklassz a szavak felett:A Niva California 1982-es volt,és csak le lett festve,tehát 16évesen 1998-ban számolták be 550ezerbe egy új 406!-os Peugeotba.
A mostani Nivám 1994-es,és Családi! autó,ezért nem ment bontóba,hanem fel lett újítva! Más a pénzt meg elgépezi,meg elissza,vagy simán elbukja,ebben viszont benne van.

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2009.04.02. 17:39:30

Moszkvicsosként abszolút átérzem a lada fílinget.
Pár ladásnak javaslom, egyszer próbálja ki a moszkvát is!

tanulo 2009.04.02. 17:49:32

Lada hm.., nekem is volt akkor utáltam. Az még AUTÓ volt az autózás hőskorából annak minden nyűgjével, végül is hobbyautónak ma már nosztalgiából talán, de akkor már inkább "nagypolszki" csakazértis.

gio · http://www.napiauto.blog.hu 2009.04.02. 18:00:58

"szürke mivoltában olyan volt, mintha Csernobil utcáin röffent volna össze a jónép."

Csernobil pezsgő kisváros, igaz, egyre-egyre kevesebben lakják. ám azért túlzás lenne állítani, hogy betonplacc, komolyabb lakótelep sincs benne :)

m.a 2009.04.02. 18:32:15

@Rousboy: Ülj be egy komolyabb, erős, sperres zsiguliba aminek a pilótája tudja is azt vezetni és rájössz miről beszélnek itt páran. Punto HGT? Ugyanmár... elsőkerekes bevásárlóautó:) Volt régen egy VTI-m ami kb. egy kategória vele, de sokkal nagyobb volt az élmény a zsigulimmal, amikor egy verseny alkalmával leradíroztam pár garnitúra gumit:)

gerely89 2009.04.02. 18:39:34

ezzel az "aki Ladát tud vezetni, az mindent tud vezetni" véleménnyel nem értek egyet. A váltója nem elég szar, ahhoz, hogy igaz legyen az állítás. Vannak ennél sokkal rosszabb váltójú autók, azokra inkább igaz a feltevés. Pl.: Dacia 1310 TLX 80-89 közötti gyártmány leharcoltak példányai.....

yard (törölt) 2009.04.02. 18:56:00

Aja-jajj, kérdezzetek meg egy két idősebb taxist, mit mond a Ladákról. állat (volt) az városban és pályán is.

invad3r 2009.04.02. 19:17:59

@gerely89: A Ladát nem a váltó miatt nehéz vezetni, hanem a kuplung miatt. A váltó tényleg halálpontos, de ha nem kuplungolsz elég finoman akkor úgy berángat h kiesel a kocsiból :D

A Ladában az adja az élményt h nem vagy elszigetelve a mechanikától, hanem tényleg olyan érzeted van h te vezeted az autót, nem olyan steril, mint egy újabb autó. Sokan pont emiatt utálják, de számomra ez az igazi élményt. Meg az h elég egy murvás mellékút és úgy megy keresztbe a széria 1200-es mintha erre tervezték volna, ráadásul nagyon jól lehet irányítani, nem úgy mint pl. egy Skodát (hála a jó súlyelosztásnak).

abwert 2009.04.02. 19:20:26

ha meglátok egy ladát mindig vérszemet kapok és lenyomom őket az útról XD
egy hülye haverom volt lada buzi és onnan jön a rossz szokás :D lehetne akár skoda vagy dacia is mind1 :p

a márk 2009.04.02. 19:54:32

én, mint Ladát birtokló inkább nem is mondok semmit...
ilyen álom váltó egy mai kocsiban nincs (megjegyezném, hogy aki elég ügyes az tudja kuplung nélkül is használmni, pl. én...). brávó! persze hogyne elsőkeréken élményautózni (háháháá), meg a níva, mint rosz autó. elárulnám a nívea volt az első SUV, sehol senki nem gyártott még akkoriban önhordó kasztnis terepjárót. sokat eszik relatíve. pont ez érdekelne utoljára (1.7i talán nem...). hihetetlen milyen örömmel ülök be a ladikomba bármilyen modern autó után, minden apró rezdülésről tudom mi történik. valóban könnyen javítható és ténylegesen nevetséges pénzből vadállatot lehet belőle faragni. aki meg élvezi, hogy lenyomhat egy majdnem 50 éves konstrukciót a mnodern szarjával, hát büszke lehet tényleg...

abwert 2009.04.02. 20:42:31

jah, 25 éves GTI Golfal XD

pet77 2009.04.02. 20:48:40

a fiat 131 supermiafiorinál jobb váltót még egy autógyár sem csinált.Azóta sem...
Aki vezetett ilyet , az tudja miről beszélek.

2108face 2009.04.02. 20:56:03

@a márk: az az igazság, hogy ott baxta el a Lada, amikor ennyi ideig gyártották a 2101-2107-eket. A Samara mehetett volna 1991-ig, a 110-es 97-ig, Priora, Kalina 2003-ig, persze okosan felszerelve, dízel motorral is, jobb minőségben.Ma már egyiknek se lenne helye az új autó-katalógusban, friss típusok kellenének. Ha ezt így betartották volna, ugyanott tartana presztizsben ma, mint a Fiat vagy Opel.

MrAC 2009.04.02. 21:02:20

A Lada életérzésre születni kell!
Ha tehetem csak azzal megyek, de hétvégén tutira mindig. Mondjuk enyém vilantós mer erős , pattog mer kemény hangos mer hangos , kicsit bódé hangja is van mer amugy üres, sedernek a hátsókerekek mert hátul egyszerre hajt és ezért szépen úszik a hátulja és szeretem!
Már megszoktam az elvert újautósok arckifejezését , de amit még nem az a sok elismerő mosoly és integetés a "civilektől", ugyanis kívülről egész jól néz ki és hihetetlen de díjazzák!

Lajaa 2009.04.02. 21:37:51

WARTBURG FÓRÉVŐŐR!!!!!
de azá a lada is istenkirály tuti verda!!!!!!!!!

CsGergo 2009.04.02. 21:41:25

Úúú de elmentem volna nyálat csorgatni!!Ladaőrült lévén,nekünk is Samaránk van.Jó, nem hátsó hajtás,de IMÁDJUK!!Nekünk bevált,szívattunk már meg jó néhány "újótómvankeményvagyok" csávót.:D Én csak röhögök az újótósokon.Divatos,másnak is olyan van?Vegyed akkor,nyögjed a részletet.Leszarom!!Ahogy a jó öreg felirat mondja:"Ez öreg,de ki van fizetve!"Tudom és érzem hogy lenéznek sokan mert Ladával járok.Nem tud érdekelni.Suzukin tanultam vezetni,jó kocsi meg mittudomén,de lenézem az olyat aki keménykedik vele, mintha több száz lóerő volna benne.-.-'

Szabi01 2009.04.02. 21:45:16

@2108face: Szerintem meg a Lada ott baszta el, mikor spórolásból előre tették a hajtást.
Onnantól oda a feeling, nem Lada a Lada!

Balachyvp 2009.04.02. 22:04:19

Sajna a lada tekintélyének egy része ott veszett el a 90 es évek eleje közepe fele amikor kezdték behozni a nyugati leharcolt autókat.mer a hülye magyar azt gondolta hogy most "már autóm is lessz".aha persze, jó nagyot tévedett mivel amikor hozták a leharcolt 1 es golfot a kadettot,asconát a kocka escortot és a többit nem gondoltak bele hogy azokkal a németek igen csak határtól határig hajtották öket 3-400 ezer km es futásig.persze a magyarnak jó lessz, csak amikor kellett vinni müszakira az autót akkor volt nézés mer ezekhez annak idején csak a fékcucc annyiba került majdnem mint egy zsigulit müszaki vizsgára felkésziteni.és legtöbb nem biztos hogy jobban is ment mint egy azonos ccmvel rendelkező lada, és ugyanugy rohadt annak idején bmw a VW ,opel stb mint egy lada.az autós világba elég nagy szerepe van ennek az orosz csodának mivel a rallyn a mai napig közkedvelt autó és az is marad reméljük.sajna egyre kevesebb példány marad meg belölük érdemes lenne megbecsülni őket.ha engedné ez az ország hogy forgalmazzák az ujjonnan gyártott kockákat az alacsony ára és a nosztalgia kedvéért biztos vennének sokan.aki meg lenézi az vessen magára mer kimarad a világ eggyik apró öröméböl.

McK (törölt) 2009.04.02. 22:09:18

Ez egy nagyon jó kis nosztalgiaautó ma már.
A mindennapi közlekedésre csak fakírnak ajánlanám..
DE! A hírnevét a fiatalok közt a rallyversenyeken alapozta meg,ahol Cigány,Sóvári Peti,Balatonyi Árpi,Wieszt Jani,vagy a legutóbb Balázs Öcsi úgy mentek ezekkel az autókkal,hogy csorgott a pisi a lábszáron..

www.youtube.com/watch?v=apgIMgM14xI&feature=related

Ezt meg kell nézni.
No comment.

w a s d 2009.04.02. 22:18:59

Az a baj, hogy nekem nagyon kellene egy 2T Trabi meg egy hátulhajtós Lada is megtartva a farmotoros Škodát, csak egyenlőre ez az egy, ami belefér. Remélem, nem fogy el a másik kettő, mire lesz lehetőségem megvenni és fenntartani őket.

Balachyvp 2009.04.02. 22:20:34

Hétköznapi autónak is teljesen tökéletes.ha ezelött 20 éve nagyrészt csak ez volt és akkor bejárták vele a világot akkor most is ugyanugy lehet vele menni.

McK (törölt) 2009.04.02. 22:41:47

20 éve kicsit más volt az élettempónk..
Nem beszélve arról,hogy 20 évvel ezelőtt anyáink igen jó nők voltak..csakhát ugye az a fránya idő..:D

hahohaho 2009.04.02. 22:59:54

SZeva srácok! Imádom a totalcart! Sok Sikert! ettől teljese független kérdésem lenne "bocsi" ha fenn vagytok az index nevü portálon az ottani cikkekhez mért nem lehet kommentet irni? nem merik vállalni, vagy nem birják összehozni technikailag? Akko'? nálatk, hogy lehet?

schimi 2009.04.03. 07:37:06

Ha jó a sejtésem arról, hogy McK kolléga ki is valójában, akkor az ő munkásságára is érdemes egy kis időt szánni! Keressetek rá valamilyen videómegosztón a Mckoncz névre!

lagunásfókusz 2009.04.03. 09:01:19

Nekem is volt egy szép 1200-es ladám. A nagyapámtól örököltem. 1979-es volt a kicsike és 1993-ban 13000 !! Km volt benne amikor átvettem. Jó volt, de én nem szerettem. Pedig még a gyári szag ott volt benne. Elcseréltem egy Zastavára.

Szabi01 2009.04.03. 09:33:08

Pont egy Zastavára? Lol! :-D

Hrzrasn (törölt) 2009.04.03. 09:50:37

@Balachyvp: "nem gondoltak bele hogy azokkal a németek igen csak határtól határig hajtották öket 3-400 ezer km es futásig"

Hülyeség, itt is ugyanúgy ingázásra használja a többség az autót, nem világjárásra.

"ugyanugy rohadt annak idején bmw a VW ,opel stb mint egy lada."

Szintén hülyeség, az E30 soha nem rohadt úgy, mint a Lada, rozsdát max a küszöbspoiler A-oszlopnál levô végénél találsz.

Szabi01 2009.04.03. 10:39:19

@Hrzrasn: E30 meg a Lada? Hát inkább a BMW 1500 vagy az 1800. Azok a kortársak, (Pláne, ha a Fiat terveket vesszük alapul.) csak a BMW- nél nem felejtették időben abbahagyni a gyártást. :-)

Szabi01 2009.04.03. 10:42:18

Ja igen, a vége lemaradt. Szóval tapasztalatom szerint a régi Ladák rohadtak kevésbé. (Ott még tényleg nem volt nagy különbség)
Ahogy telnek az évek, egyre rohadósabb autókat gyártanak az oroszok.
Normális autógyárakban ez pont fordítva működik.

2108face 2009.04.03. 10:57:35

@Szabi01: Feeling biztos megvan, de nem véletlenül állt át mindenki a fronthajtásra. Merci, BMW, stb. is csak ESP-vel meg hasonló trükkökkel maradt a hátsókeréknél, különben egy Opel Astra jóindulatúbb lenne a kanyarban, mint egy 5-ös BMW. :D

Luke56 2009.04.03. 11:13:45

@2108face:" de nem véletlenül állt át mindenki a fronthajtásra"...LOL
Egyébként ugyan ugy lehet kanyarodni hátsókerekessel mint elsővel...már persze aki tud vezetni és van némi agysejtje..."egy Opel Astra" ugyan ugy tudja tolni az orrát kanyarban, mint egy hátsós a seggét. szal erről ennyit.

2108face 2009.04.03. 11:22:26

@Luke56: "egy Opel Astra" ugyan ugy tudja tolni az orrát kanyarban, mint egy hátsós a seggét". Igen, csak jóval könnyebben uralható az alulkormányzottság, mint a túl. Nem mindenki tud ám olyan jól vezetni, hogy ez mindegy legyen. Meghát ott van az alsóbb kategóriában a magasabb zajszint, stb. De én még nem láttam olyan Opelest, Renaultst vagy VW-st, aki visszasírta volna a hátsókerékhajtást. Csak Ladást.

Szabi01 2009.04.03. 11:24:52

@2108face: Hát persze! Az elsőkerekes autó
az olyan stabil, hogy csak na! Akkora élmény mikor megcsúszik az eleje a kanyarban, meg gyorsításkor tekergeti a kormányt a kezedben, hogy hihetetlen. Mindenki erre vágyik, véletlenül sem azért álltak át, mert az elsőkerék meghajtás sokkal olcsóbb!

kisBenko 2009.04.03. 12:07:13

először is:
"A tudatlant lehetetlen érvekkel meggyőzni."
aztán... mentem már elég sok autóval főleg az új BMW-k közül, meg volt Clionk meg van Fabia-nk 1,4 16V (101 ló), ami kicsivel gyengébb csak a zsigulimnál... kényelmes (bár a kagylókban jobban érzem magam), csendes, nyugis meg minden, van rengeteg előnye, de egyik új autó sem tudja azt nyújtani, mint a lada...
És az a baj, hogy akik itt beleokoskodnak mindenbe, azok összetévesztik a kőművesek hurcolkodós ladáját azokkal, amik a talin voltak... (najó, azért akadt pár kotvadék is, és nem akarok ujjal mutogatni :D )
Szóval a kétkedőknek ajánlom a következő talit (ami ugyanúgy hirdetve lesz, mint ez volt, csak megfelelő helyen kell keresni), és bekéreckedni akár hozzám, akár más mellé, aki olyan élményt szerez, hogy ladát akarsz venni utána...

kb. ennyi most a véleményem...
Egészség legyen, meg nyomaték!

ommm 2009.04.03. 12:10:49

@erdomester: Privátban ment a válasz zorronak.

2108face 2009.04.03. 12:58:49

@Szabi01: olcsóbb és egyszerűbb, na ja. És ha nem is rosszabb, hanem inkább előnyösebb, akkor mi a baj vele. Autógyáraknak nem a raj gyerekek az elsődleges célközönségük, akik kilincselnek előre.

Balachyvp 2009.04.03. 13:01:24

nem az a lényeg hogy mennyit mentek a németek hanem hogy a magyar ugyanugy egy leharcolt autót kapott.másrészt meg eggyik havernak volt egy 90es 324D bmwje aminek igen csak hiányzott mindeggyik oldalról a küszöb.amugy meg donor autó lett és a motorja bekerült egy UAZba:D lada gyártásnak egyetlen problémája volt hogy sajna volt minőségi szórás.dehát tökéletes autó nem létezik.amugy meg még 1 ilyen élményt egy autó se nyujt.teljesen igaza van kisbenkonek.

jenko80 2009.04.03. 13:17:10

@2108face: hidd el, hátsókerekessel szűkebb kanyart be lehet venni. Ha valaki A-B útvonalon közlekedik, vigyék az első kerekek. Ha valaki élvezni szeretné (és tudja) az autózást, csak hátsókerék. És mivel ez egy olyan blog, ami az autózni szeretők kedvét keresi, fogadd el, hogy a többségnek nem az orrtolós-taknyolós fröccsöntöttbelű szürke zsömlék fognak tetszeni. Én is visszasírom a skodámat, pedig a Golf használhatóbb. De nem élvezetesebb.

2108face 2009.04.03. 13:21:16

@jenko80: én is szeretem az autózást, legfeljebb más szempontokból, mint te. ennyi.

jenko80 2009.04.03. 13:33:56

@2108face: no ennek örülök :)
lehet, hogy csak igénytelen vagyok, de legalább innen még van bővülési lehetőség :)
éljen a tavasz, most pedig megyek BRINGÁZNI

zazooo 2009.04.03. 14:16:17

@jenko80:

"orrtolós-taknyolós fröccsöntöttbelű szürke zsömlék"

:D ezt használni fogom

zazooo 2009.04.03. 14:18:26

@jenko80: csak a hátsókerékhajtás mi? :P

ladalover 2009.04.03. 14:45:50

Az ám!Csakis a hátsó kerék hajtás! 2108face te egy érdekes szerzet vagy. Akkor te mit élvezel az autóvezetésben? :)
Látszik hogy tudatlan vagy és hogy közöd nem volt igazi autóhoz. Látszik hogy te az a fajta platymatag irodában ülős kényelmes lusta csóka vagy akinek az izmai úgy elfonnyadtak hogy ha nincs szervó akkor nem is tudod már tekerni kormányt.Ennyi.Köszönöm sziasztok...

McK (törölt) 2009.04.03. 14:49:09

2108face

"Igen, csak jóval könnyebben uralható az alulkormányzottság, mint a túl."

Ezt hol olvastad?!
Ez egy égbekiáltó baromság..
Pontosan fordítva van,ráadásul elfelejtjük,hogy a hajtási befolyás csak az elsőkerekesen érezhető,ami ugye pont nem hasznos..
A vezetésben rutintalanok valóban könnyebben boldogulnak el CSÚSZÓS úton egy első kerekessel,de kizárólag azért,mert később kapar ki a kerék a súlypont miatt.
Amint elkapar,vagy ,megcsúszik,képtelenek mindenre ebben is,abban is.
Sőt.
Hátsó kerekes autóban a kanyarban történ túlkormányzottságot SOKKAL KÖNNYEBB MEGOLDANI,mint egy elsőkerekesben,ugyanis elég ilyedtedben elengedni a gázt..
Az elsőkerekes is megoldja ezt..rögtön megforgat..magyarul állni kéne a gázon,amit a laikus sosem tesz ilyedtében.
Az orrtolás pedíg a legnehezebben korrigálható viselkedése az autónak,ha egy mazsola odáig jut,hogy az autó tolja az orrát,mindegy,melyikben ül..
De aza alapgondolatra visszatérve,a túlkormányzás pont a hátsókerekessel korrigálható könnyebben,egyszerűbben.
Ami miatt elterjedt az első hajtás az az olcsósága,és a jobb kapaszkodó képessége,nem a vezetési élmény.
De ha gondolod,mondj egy kemény 350LE-nél erősebb első kerekes utcai autót..én hátsót tudok..sokkal többet.

Szabi01 2009.04.03. 14:53:33

@2108face: Hát én soha nem fogom megérteni, hogy mit esznek emberek az elsőkerékhajtásban.
Az nem indok, hogy ha kis teljesítményű autóval lassan mész, akkor mindegy, olcsóbb előállítani és ilyen a célközönség.
Ettől még valami nem jobb.
Szokták mondani, hogy mert ott a súly, és az csúszós úton jól odatapasztja a kereket. Hát ez Ladánál még elfogadható indok, de egy modern autó nagyjából 50-50%-os súlyelosztású.
A másik jó érv, hogy ha megcsúszol, csak gáz kell és az elsőkerékhajtás kihúz a kanyarból! Hát erre már inkább nem is írok semmit.
Na mindegy, kár vitatkozni rajta, ebben soha nem fogunk egyetérteni.
Ha már meg kell csúsznom, én inkább nem azt választom, hogy a hajtott kerékkel próbáljam kormányozni a gépet. Mindenki azt szeret amit akar, a maga ízlése/tapasztalata szerint.

Szabi01 2009.04.03. 14:59:19

@McK: Na mire leírtam, hozzászóltál.
Teljesen egyetértek, kivéve a "A vezetésben rutintalanok valóban könnyebben boldogulnak el CSÚSZÓS úton egy első kerekessel,de kizárólag azért,mert később kapar ki a kerék a súlypont miatt." mondattal. Az előbb már említett (Nem Lada, de ma már gyakori)5 0-50%- os súlyelosztás miatt, gyorsításkor a súly a hátsó tengelyre kerül, az elsőt pedig emeli. Vagyis a hátsó tapad jobban. Mondjuk havas úton dombra fel úgyszintén. Lefelé meg isten is segít.... :-D

kisBenko 2009.04.03. 15:36:21

engem még kötekedés nélkül az érdekelne, hogy a "bontószökevény" vs. "én autóm"nál a videóban... egy gépkönyves autó mitől "igényesen megépített félversenyautó"? :) ;)

McK (törölt) 2009.04.03. 16:49:18

Igen,egy BMW-nél áll az 50-50 arány kb..
Csakhogy egy Fabiánál,suzukinál 70-30 lehet az arány,tehát a súlyból több van az elején.
De teljesen mindegy.
Mindkét autóból használok többfélét.
Mindnek van előnye,és hátránya is,de aki egy HGT bravot ajánl egy top A-s zsiguli ellen(egy ár) az az egyikben még nem ült..:D

McK (törölt) 2009.04.03. 16:51:53

@McK: Jah..
és itt most havas,jeges útról beszélünk,nem szárazról,ahol az erők eredője segít a hátsókerekesnek..

w a s d 2009.04.03. 17:06:25

@McK:
Ford Fiesta 61/39, Hyundai i20 60/40, Mitsu Colt 61/39 %.

De az, hogy a tapasztalatlannak mi a jobb, az érdekes dolog. Itt vagyok én példának, FWD- t már tettem árokba (pedig nem is állatkodtam), RWD- t (pedig azt eddig többet használtam, meg az saját, ezért néha jobban eleresztem) max. a padkának csaptam, volt, hogy azt is az üres orr miatti orrtolás miatt.

2108face 2009.04.03. 18:23:13

@ladalover: :D Mit élvezek az autózásban? A sebességet, meg hogy pakolom a fokozatokat, tekergetem a kormányomat :D.

2108face 2009.04.03. 18:25:57

Sztem zárjuk le a témát azzal, hogy se a front, se a hátsó hajtás nem jó. Összkerekes autó a király! :D

Haddel · http://zastava.gportal.hu 2009.04.03. 19:46:09

Nekem is ezeröcsi volt az első..hamarabb megvolt ,mint a jogsim,igaz addig nem is használtam ,hanem felujitattam.Nagyon rossz állapotban vettem,a szine se volt szép ,de beleszerettem a próbaúton.:) Szerettem,sok szép élményünk volt együtt,legjobban a telet szerettem.Szépen ment lapján,miközben bent tombolt a meleg :D Aztán kezdtek vele bajok lenni,akkoriban még nem tudtam ,hogy nem csak az alvázvédelem a fontos ,hanem az üregvédelem is ,igy elkezdett ujból rohadni.Eladtam hörcsögvadász romáknak.Azóta eltelt 8 év,azt hittem már szétporladt ,de pár hónapja tesóm látta ,gyönyörüen felujitva,szép vajszinben a csúnya haragzöld helyett.Azért örülök ,hogy megmentették .:)Játszós autónak most is elfogadnék egyet, egy kis tuninggal..

Szabi01 2009.04.03. 21:06:29

@McK: Rosszul gondolod, az új Fabia sincs messze az 50-50-től!
De ezen kár vitázni, ez lényegtelen, hiszen a Lada messze van tőle, és mégis hihetetlenül király! :-D

w a s d 2009.04.03. 22:08:57

@2108face:

Az.:D
Gondoltam, ha már valahol láttam ilyen adatot a szóba került kategória pár képviselőjéről, akkor leírom.

a márk 2009.04.04. 00:19:30

@abwert: na az kapásból kétszer modernebb autó... kész lesz egyszer nem merem majd használni, mert olyan kincsnek tartom.
aki nem tudja miért jó a Lada az jobb, ha soha nem is tudja meg. legalább több öröm jut nekünk akik szeretik és tisztelik. ráadásul a legjobb tulajdonságát még senki nem is említette, LADA-LEGO azt hiszem ettől igazán jó a lada...

McK (törölt) 2009.04.04. 11:58:01

F/
Nem a számokon van a hangsúly,hanem az arányokon.
Még a legjobb hátsókerekesek is alíg hozzák a hajtott kerékre 50%-ot,de nagyon sok csak 40%-ot tud.
Azaz ha ezt összeveted azzal,hogy az álatalad vázol típusoknál ez 60%,akkor pontosan másfélszer anmnyi van a hajtott keréken azonos súlyú autóknál.
Így pedíg komoly a különbség.
süti beállítások módosítása