Vízautó

  2009. március 27. - Gulyás G Címkék: technika áltudomány

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Megúszható a bünti a harmincas táblánál!
2011-11-29 17:22:00

Hiba a mátrixban – gondoltam először, mert más ésszerű magyarázat hirtelen nem jutott eszembe, mikor

Injektor és szeneslapát
2011-07-21 06:00:00

– Melegszik a főtengelycsapágy! – Kenünk, vagy állítunk? – Állítunk! – 30-32-es kulcs, pajszer

Megvesztegethetetlenségeskedéseitekért
2011-06-27 18:05:00

  Legalább tizenöt vodkát ivott aznap este egy bárban az a tiroli férfi, akinek egy közúti ellenőrzésnél

Közveszélyes az öko-kamion
2011-05-22 08:00:00

Az ECO-üzemmódba kapcsolt kamion ugyanis nem más, mint egy gördülő forgalmi akadály. A mögötte tucatszám

 

Látott már működő vízautót? Tud olcsón eladó kókuszolajat? Használ vízbefecskendezést? Hülyeségnak tartja az egészet?

 Vélemények az azonos című írásunkról.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr291028469

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Reszö 2009.03.28. 10:39:34

Itt már lehet is kapni!

www.magnumtuning.hu/hu/alkategorialista/elektronikai_tuning-fogyasztas_csokkentes-vizhajtas/vizhajtas-hidrogen_generator_kiegeszitok

Esetleg a Totálcar szerkesztösége elmehetne egy tesztre hozzájuk...
Kiváncsi lennék az eredményre... :)

RavenMD 2009.03.28. 11:03:48

@flamer:
Hát lehet, hogy egyszerű csávó vagyok, de annyira vagyok intelligens, hogy nem sértegetek embereket csak úgy. Nem tudom, mi lehet a végzettséged, de biztos nem magasabb, mint az enyém. De ha magasabb lenne, az sem adna indokot ehhez a beképzeltséghez. Attól, hogy a világot másképp látom, még nem kell így sértegetni.

Shadowbull 2009.03.28. 12:20:08

@decens: "a beszívott benzin levegő keverék mellé az égéstérbe juttatva mint egy katalizátor a benzin égését javítja, és a motort jobb hatásfokra kényszeríti, miközben vízzé ég el. Azaz az addigi kb 25%-os hatásfokot 5-10%-al feljavítja."

Sajnos ez csak mese.

Rosszabb esetben szandekos atveres.

sb

IQLight 2009.03.28. 12:43:59

@Shadowbull: Nem kötekedésképp, de miért lenne csak mese? Adott a benzin és a levegő, ami az égéstérben x hatékonysággal ég el. Miért ne lehetne igaz, hogy ha teszünk oda még valamit, ami megnöveli az égés hatékonyságát, akkor ugyanabból a benzin- és levegőmennyiségből nagyobb teljesítményt tudnánk kihozni? Ne durranógázban gondolkodj, hanem általánosságban!

Az a baj, hogy leragadnak az emberek annál a gondolatnál, hogy "az autógyárakban mérnökök ezrei...". Hát a f*szt. Ez nagyon nem igaz.

Don Quixote de la Ferko 2009.03.28. 13:01:05

Miért nem létezik vízautó?

Elég egyszerű a válasz: Mert macerás megoldani azt, hogy a vizet ne otthon a csapról lehessen tankolni, hanem a kútnál, ugyanannyiért mint a benzint.

ssmith 2009.03.28. 13:20:21

Jó reggelt ;)

Végre látni itt nyitottabb embereket is ;)

Shadowbull:
Ugy érzem Te személyesen ismered a szerzőt, vagy elég elfogult vagy, bár én is az tudok lenne néha, fontos, hogy kitartson az ember a véleménye mellett. ;)(de nem a végtelenségig) Különben nem lehetne vitázni, ami előre viszi a világot(nem a veszekedés!!!)

Ha azt mondod, hogy szakember a szerző, el is hiszem neked. Max annyit fűzök hozzá Ő sem tökéletes ahogy én sem. (tegye föl a kezét akinek még sosem volt gondja szakember munkájával(elméletével), akármilyen területen!!!)

Szerencsére van valami közöm a vezérlésekhez, elektronikus szabályzókhoz, s hidd el nem olyan nagy kihívás 1 "szakembernek" (főleg hogy a cégek ált csapatokat állítanak 1 problémára) megoldani 1 ilyen elektronikus rendszert. Csak pénz kérdése, fizetik vagy nem. (nagy eladott darabszámnál vissza jön hamar + a license)

Fentebb láttam 1 hozzászólást, ahol aktívan alkalmazzák a megoldást. A puding próbája az evés, szokták mondani. Így le kell tesztelni.

Valaki írta hogy föláll a hátán a szőr arra a szóra hogy: "igény" :D na igen. Hogy mire van igény, vagy nincs az elég szubjektív (a cégek sokszor másképp látják mint kellene, de ez is csak az én véleményem). Bár a piac, s forgalom vissza igazolja, hogy kelendő e a cucc vagy sem, legyen szó bármiről. Sok olyan cuccot adnak el aminek nem minden szolgáltatását tudjuk kihasználni, s sok hiányzik. De mit lehet tenni? Keresni kell, moddolni kell a cuccokat, vagy elfogadni ami van-nincs.

Más:
Az alternatív meghajtásoknál (nem elektromosok) találtak jobbat is mint a dugattyús, pl erre a turbinás rendszerek, amiket tankokban (M1 Abram, T90, stb, + repülők), nagy hajókban is alkalmaznak. Csak sajnos van hátránya bőven. Személyem szerint a Wankel-motor elég érdekes, nekem legalább is bejött az RX-7 esben. Élvezetes volt hajtani vele, csak a kopás, "sarok" letörés ne lenne + még 1-2 dolog :D

Visszatérve a az eredeti témára a vizzel hajtott autókra, keresni kutatni kell, mert kicsitt több mint 100 éve még a repülésre is azt mondták, hogy lehetetlen, s felesleges foglalkozni vele, ma meg már.....

Csak mindig vannak hitetlenek, vagy épp elvakult inkvizítorok akik tűzzel-vassal írtani fogják a szokatlan, s új dolgokat(sok tudományos, s nem tudományos dologra hivatkozva).
Ezért nem is egyszerű ilyen témában kutatni(elég sok el nem ismert kutatás foly(t)ik ).

Így azt mondom foglalkozni kell vele, reklámozni, tesztelni kell az újakat, s bebizonyítani az előnyét, rámutatni a hátrányára. S majd eldől, hogy megéri e ;)

uff

Shadowbull 2009.03.28. 14:00:24

@IQLight: "Az a baj, hogy leragadnak az emberek annál a gondolatnál, hogy "az autógyárakban mérnökök ezrei...". Hát a f*szt. Ez nagyon nem igaz."

De, ez pontosan igaz.

Az autogyarak profitot akarnak termelni, es leszarjak nagy ivben az olajlobbit.

Ha lenne egy ilyen kutyu, ami valoban mukodne, mar regen minden autoban benne lenne.

Lasd meg a csodabodon, ami szinten minden, 10 evesnel nem oregebb konstrukcioju motorban benne van.

sb

lacza87 (törölt) 2009.03.28. 14:02:50

@ssmith: A tudományos tételeket pontosan értelmezve a repülés lehetőségét nem lehetett kizárni, a csak vízzel működtetett bármilyen gép lehetőségét viszont igen.

Shadowbull 2009.03.28. 14:09:24

@ssmith: "Ugy érzem Te személyesen ismered a szerzőt, vagy elég elfogult vagy"

Valoban ismerem, es valoban elfogult vagyok.

Ugyanis pontosan tudom, mit tett le eddig az asztalra, min dolgozott, es milyen szakmai tapasztalata van. (Najo, mindent azert nem mert ipari titok is van a vilagon)

De ez nem lenyeges.

A lenyeg az, hogy soha senki sem tudta hitelt erdemloen bizonyitani az ilyen csodakutyuk mukodeset, nem lehetett meg sohasem hitelesen kimerni.

Persze lehet elmeleteket farigcsalni, csak azt be is kell bizonyitani.

sb

decens 2009.03.28. 14:10:58

@jenko80:
De igen, "terheli" a generátort 3-5 amperrel. Márha ezt terhelésnek lehet nevezni egy 10% fölötti üzemanyag fogyasztás csökkenés esetén. Ez kb egy fényszóró izzó teljesítménye.

decens 2009.03.28. 14:29:11

@Shadowbull:
Mondod te, akinek még sose volt ilyen készülék a kocsijában.
Elméleti szakember.....
Különben mindegy, hogy ki mit mond történetesen a water4gas technológiáról, ha nekem a kocsiban jól működik, számtalan mérési eredményem, vezetési tapasztalatom van, és a hatása kocsi műszaki állapotára is meglehetősen kedvező, nekem bevált.
Nem akartam itt ezt népszerűsíteni, és csak azért írtam be ebbe a blogba, mert már dühít, hogy sok nagyfejű, aki nem is látott ilyet közelről, nemhogy készített volna, azonnal kész a válasszal, hogy ez hülyeség. Azért, mert neki azt mondták az egyetemen, hogy perpétum mobile nincs, ezért minden amihez történetesen nem konyít, az számára perpétum mobile...

IQLight 2009.03.28. 14:30:32

@Shadowbull: lol

A levegőbe beszélsz, inkább hagyjuk.

decens 2009.03.28. 14:37:19

@jenko80:
A kipufogót akkor korrodálja a víz, ha nagy mennyiségben benne ragad a kipufogó dobban. Ezt pedig elsősorban a rövid városi menetek tudják okozni. Ilyenkor látni, hogy csöpög a kipufogó végén ki a víz. Ha most elképzeljük, hogy mennyi víz került nekem kilométer arányosan (gőz) formájában a kipufogómba amikor 2400 kilométer alatt elfogyott 7 deciliter vizem, akkor nem kétséges, hogy ennek nincs igazán korrozív hatása.

IQLight 2009.03.28. 14:44:24

@decens: írtam mélt. alkalomadtán válaszolj lszi! :)

Gulyás G 2009.03.28. 15:04:49

@luciferko: Addig jutottam el a valószínűleg a huszas évei elejét taposó u.n. "szakértő" írásában...

Mit tegyek, Mester, hogy ujra huszoneves lehessek, mondd! :)

Gulyás G 2009.03.28. 15:07:40

@lacza87: @ssmith: A tudományos tételeket pontosan értelmezve a repülés lehetőségét nem lehetett kizárni, a csak vízzel működtetett bármilyen gép lehetőségét viszont igen.

Es a vizimalom, he? ;)

Shadowbull 2009.03.28. 15:55:25

@decens: "Elméleti szakember....."

Kapufa.

"számtalan mérési eredményem"

Aha. Tehat van egy hitelesitett fekpadod, ahol fajlagos fogyasztast tudsz merni, mindenfele uzemallapotban.

"ezért minden amihez történetesen nem konyít"

Szinten kapufa.

sb

decens 2009.03.28. 15:55:57

Látom már moderálnak, lehet le is tilt a főnök. Sebaj, nem lételemem ez a fórum.

decens 2009.03.28. 16:01:54

@Shadowbull:
Nem, saját fékpadom nincs, de mérést azt végeztettem a teljesítménymérés,hu -nál, nem kevés pénzért, eddig már kétszer is. Azon kívül igen jó tesztpályám van Érd és Dunaújváros között este 8 és 9 között.
Egyébként nem reklámozni akartam magamat, mert nem érdekem. Jól elvagyok magamban.
Csak azt utálom, amikor valaki nagyokos, amikor még közelről nem is látott ilyet. Nem a reklámszövegek az érdekesek, hanem a tényleges tapasztalatok. Nekem pedig ez van, neked pedig nincs.

Shadowbull 2009.03.28. 16:04:37

@IQLight: Pont hogy en nem beszelek a levegobe, leven eleg jol ismerem az autogyarak gondolkodasmodjat.

sb

tiboru · http://blogrepublik.eu 2009.03.28. 16:22:55

Az összeesküvéselméletek mondják meg a tutit erről a témáról is, ne is erőlködjetek:

konteo.blog.hu/2009/01/24/hajsza_az_energia_utan

lacza87 (törölt) 2009.03.28. 16:35:27

@Gulyás G:
huh de igazad van. Egyes. Pontosan kell fogalmaznom. Szóval olyan gépre gondoltam, ami nem a víz mozgási energiáját hasznosítja.

gin74tonic 2009.03.28. 16:39:58

@Shadowbull: en is ismerem az autogyarak gondolkodas modjat, foleg miota henry ford ( 60-as evek vegen talan ) megfogalmazta: eddig autot gyartottunk, innentol penzt fogunk!

az autogyarak gondolkodasmodja: PROFI MORE AND MORE AND MORE. ITS VERY EASY.

gin74tonic 2009.03.28. 17:40:07

profit, lemaradt a T, mint hogy az egesz profit az autogyartoknal - de szellemes vagyok vazzze :D

Shadowbull 2009.03.28. 18:05:25

@decens: "neked pedig nincs. "

Valoban. Nekem mas jellegu tapasztalataim vannak, amik a te tapasztalataid ellen szolnak.

sb

Shadowbull 2009.03.28. 18:10:30

@gin74tonic: "
az autogyarak gondolkodasmodja: PROFI MORE AND MORE AND MORE. ITS VERY EASY. "

Ez valoban igy van. Pontosan ezzel tamasztod ala, hogy ezek a hokuszpokuszok nem mukodnek.

Egy ilyen vizbonto kutyut par euroert nagyszeriaban gyarthatnanak. Ha valoban hozna 10%-os fogyasztastcsokkentest (vagy akar tobbet) mindegyik egybol berakna, mert ezzel versenyelonyt, piaci reszesedest, es tobb profitot termelne.

10%-os fogyasztascsokkenesert a felelos mernokok az anyjukat is eladnak, nem beszelve a menedzserekrol, bar ok mar eladtak korabban a sajatjukat.

Olyan megoldasokat visznek most szeriaba, amiknek a bekerulesi koltsege sokkal magasabb mint a vizbontoe, a megtakaritas, amit el lehet erni vele, jelentosen alacsonyabb.

Mondhatnek konkret peldakat is, de minek.

sb

IQLight 2009.03.28. 18:16:49

@Shadowbull: Még mindig csak hablatyolsz, úgyhogy mondj lszi konkrét példákat.

decens 2009.03.28. 18:28:36

@IQLight:
Kár a gőzért, hogy meggyőzz itt valakit aki ennyire okos! Szerintem ennek itt semmi értelme. Ezért én sem propagálom, ha nekem jó, akkor számomra ezzel kész!
Nem születtem én prófétának....

Riasom 2009.03.28. 18:40:11

IQLight, decens: szerintem nem lehet úgy értelmesen vitatkozni, hogy ti a hiteteken kívül semmit nem tudtok felmutatni egy olyan szerkezet működésével kapcsolatban, ami a kémia és a fizika néhány nagyon alapvető törvényének mond ellent. (Lásd pl. az eredeti cikk "Csakhogy" alcímű bekezdése.) Ha erre valaki rámutat, akkor saját - és így akár pro, akár kontra ellenőrizhetetlen - tapasztalatokra hivatkoztok, de hiteles méréssel még soha sehol senki nem tudta igazolni egy ilyen szerkezet hatékonyságát, pedig nem kerülne milliókba egy hiteles mérés. És kérlek cáfoljatok meg, nagyon érdekelne pl., hogy pontosan milyen eredményeket adott a valamelyikőtök által hivatkozott fékpados mérés.

IQLight 2009.03.28. 18:54:05

@Riasom: Ha visszaolvasol, én nem a "hitemen" vitatkoztam, hanem azon, hogy miért ne létezhetne olyan katalizáló anyag, mely elősegíti az égés hatékonyságát. Kb. ennyi, de rögtön egy kalap alá vettek Egelyvel. Ez van. :)

Shadowbull 2009.03.28. 19:08:18

@IQLight: Konkret peldak, aminek a fejleszteseben magam is reszt vettem:

Audi-fele 1,8TFSI:

- Szigoru fejlesztesi cel volt a motor belso surlodasanak a csokkentese, sok ponton parhuzamosan folyt az optimalizalas, ami engem erintett, az egy specialis honolasi eljaras bevezetese abbol a celbol, hogy az osszeszerelt blokk hengerfurata minnel pontosabban alakhu legyen, aminek a segitsegevel csokkenteni lehetett a dugattyugyuruk elofesziteset, igy a belso surlodast.

Ez az egesz jatek euromilliokba kerult fejlesztesi es gyartasi vonalon, megtakaritas fogyasztasban pedig par % jo esetben....

Aztan ott a BMW Efficient Dynamics programja, aminek a kifejlesztese es bevezetese 1 milliard euroba kerult. Start-Stop automatika (ami egy roppant koltseges szorakozas) generatormanagement, belso surlodascsokkentes, satobbi.

Az egesz hacacare eredmenye jo esetben 10%.

Ezek konkret peldak, amiben en magam reszt vettem/veszek, latom, hogy mit miert csinalnak, mekkora raforditassal es milyen eredmennyel.

Persze mondhatjuk azt is, hogy az osszes autogyar osszes mernoke/kutatoja egy nagy marha, de ez azert kevesbe valoszinu.

sb

Szabi01 2009.03.28. 19:11:25

@Shadowbull: Értem én, de akkor külföldön valahogy máshogy oldják meg.
Ugyanis ha nálunk fúj a szél a fele áll, nehogy túltermeljen az ötéves tervhez képest.
Építsenek pár gyors reagálású erőművet és oldják meg, ne akkor álljon a szélerőmű, ha fúj a szél. Mert ez így vicc.

IQLight 2009.03.28. 19:18:57

Sztem 10% az nagyon is jó eredmény.

papa33 2009.03.28. 19:47:46

Valaki emlékszik volt olyan autó BMW eta (a hatásfok jele). Viszonylag nagy motor nem túl nagy fordulattal és teljesítménnyel - méretéhez képest. Ma is elképzelném, az irány ma a komlikált 16V, de lehetne 2000 4 henger 8V 4000 Pmax, 2500 M max, gyengébb szeleprugók, gyűrűelőfeszítés mint írta valaki, stb. Van idő a tökéletes égésre.

Hidrogén, 1-2 gondolat: Csak azt hajtogatják, rengeteg H van a tengerekben. Valóban, motor hasonló, szal komplikált, de inkább tüzelőanyag cella, drága, ez tulképp hibrid (áramot termel, villamos motor hajt), mert a pillanatnyi csúcsigénybevételhez akku/kondi segít. Hidrogén előállítás csak drága (napelem?)vagy hogyan is, gázból?..., tárolás: gáz állapot kis hatótáv nagyon nagy nyomáson..., vagy folyadékként a veszteségek miatt 2 hét alatt elszökik a szuperanyagokból is. Erről nem beszélnek.
Lényegesen közelebbinek tartom a tölthető hibridet, kb 60 km minden benzin nélkül, éjjel tölt.

lacza87 (törölt) 2009.03.28. 19:54:19

@Szabi01:
Jelen pillanatban egy olyan fosszilis erőmű indítása, ami értelmes gazdaságos, fél órát vesz igénybe (még mielőtt: szerdán mondták alkalmazott termodinamikán). Persze lehet cél h gyorsabban indítható, nagyobb terhelési tartományban közel optimális hatásfokú erőműveket kifejlesszünk, de jelen pillanatban a fosszilis erőmű ezt tudja.
Természetesen lehet építeni a fenetebb emlegetett magaslati tározókat, ami megoldás lehetne. Lehet vele rossz hatásfokkal vizet bontani és bespájzolni a hidrogént, de ez sem ilyen egyszerű.

ssmith 2009.03.28. 20:38:40

A nagy cégek fejlesztési költségeihez szeretnék pár szót szólni. Sajnos hihetetlen nagy a pénz pazarlás minden fejlesztőcégnél(legutolsó alkalommal autómata ksiméretű vércukorszint ellenőrző-inzulin adagoló rendszerekbe volt bepillantásom).
Ami papíron 1millió euró, valójában kijönne 700e ből is(vagy még kevesebből). Elég csak a projekt vezetők, bónuszait nézni + egyébb "apróságokat".
Mondjuk ez is angol cég. Vol olyan hogy 1 levelet küldtek 1 500km re lévő másik laborba, majd 20k forintnak megfelelő összegért. Pedig mehetett volna a belső hálón is az cucc, mert úgy is digi formában volt minden infó..... De nekik mind1 volt, nem értek hozzá címszóval...
S a másik dolog, hogy a cégek is szeretik fölkerekíteni a számokat a külvilág felé.

A teljesen vízhajtású autó, hát nem tom. Nem dugattyús motorokkal.Ha kitalálnak 1 új gazdaságosabb vízbontást, vagy hidrogén tárolást, az nagy előre lépés lenne. Bár az üzemanyagcellákkal egyre jobban haladnak ;) De adalék ként egyre több technikát alkalmaznak, csak hogy védjék a fákat ;)

A BMW start-stop rendszere érdekes ötlet(bár azt a fejlesztési összeget inkább másra költöttem volna). Kíváncsi leszek mi lesz vele 5 évvel később. Vagy ha már rakoncatlánkodik a kocsi, hogy kapja majd el a járgány egyből. Ha meg nem megy rendesen be se kapcsolom ezt a funkciót, akkor meg nyista a fák védelmének....

Kopi3.14 2009.03.28. 20:47:28

@bgy_: Hát, pont Németországban láttam egy csomó olyan erőművet, ami nem működött nagyon sokáig, mikor pedig normális szél fújt. És mo-n is sok telepítettet látok, ami nem működik, csak áll. Biztos mert olyan jó és oclsó energiát termel.

Kopi3.14 2009.03.28. 21:02:21

@Szabi01: gyors reagálású erőművet tudsz mutatni? A már emlegetett szivattyúzuk fel a vizet magasra elvet kivéve, Amelyik csak korlátozott ideig tud elég lenni energiahiány esetén.
egy fosszilis erőmű, de az atomterőmű is akkro a leghatékonyabb, ha közel teljes terheléen működik, konstans. Lassan reagál, lassan lehet szabályozni, és a haékonysága jelentősen romlik.

Kopi3.14 2009.03.28. 21:04:35

@decens: és a fékpadon kimértetek részterhelsi állapotokat is? fogyasztással együtt? Mert a goyasztáscsökkentő hatás hitelt érdemlően akkor igazolható, ha a fékpadon van kimérve, minden paraméter hitelesítve, fogyasztásméréssel egybekötve.

Megfigyelo 2009.03.28. 21:35:01

Az egesz marhasag eredete egy felreertes: nemetul a hidrogen "Wasserstoff", azaz betu
szerint "viz-anayag", es ebbol valakik csak a vizet ertettek meg.

De persze jol megelnek belole...

gin74tonic 2009.03.29. 00:05:04

@Shadowbull: persze, tisztaban vagyok azzal hogy ezek a sz@rok nem mukodnek, nem vagyok gyerek.

az autogyarak meg elmennek a ...pa, csak a profit fontos nekik, a kornyezetvedelem kamu, ha no a profit mert zold egy kocsi akkor ok is zoldek, ha nem, nem. orulok ennek a valsagnak, elhullik a fergese.

elkepzelheto hogy par kutyu hasznos es jo, de azok altalaban karbatartas igenyesek es erteni kell hozza, tehat nem a nagykozonsegnek valok.

gin74tonic 2009.03.29. 00:13:46

jah, tegnap ejjel megittam ket sort es feltalaltam a levegovel mukodo autot, utcai levegovel megy, de most a kovetkezo svajcisapka szallitmannyal jon nagy adag hegyilevego is, avval is csinalok fekprobas merest. a konstrukcio megvasarolhato az ebayen, www.ebay.com/aki-hulye-mindent-elhisz cimen. ja, sajnos benzint termel a kocsi, de ma ejjel meg dolgozok a projekten:)

Mongoose 2009.03.29. 00:34:47

@Shadowbull:
A jóistenit neki! Az autóipar az olajos cégek zsebében van, részvények által, ezt vagy elhiszed, vagy nem, akkora ma már a vállalati összefonódás.

Pontosan, ha minden autó csak 10%-kal fogyasztana kevesebbet, az iszonyatos fogyasztási visszaesést generálna világszinten, ergo drasztikusan leesik az olaj ára, ami nem éri meg a kitermelőnek, illetve még mindig megérné mert kb. 3-4dollárért szállítással együtt megvan a kitermelés - felhozással együtt. Csak olajárkartell van, de szerinted az sincs, ügye?
Ha a BMW mondjuk kihozná elsőnek egy olyan fogy.csökkentő dolgot- legyen akár ez a víz befecskendezése - akkor szerinted nem fogja az összes gyártó 1-2év alatt azonnal lemásolni? Ezért rövid távon a BMWnek nyílván lesz előnye-plusz profitja- de ez elenyésző ahhoz a kieséshez, amit a fentebb leírt gazdasági tendencia miatt az olajcég(ek) zsebéből kiesik.
Olvass, ne rekessz ki semmit, azért mert te gőgösen kizárod, attól még igenis lehet-van!- sok dologban ráció.
Olvasd el kérlek a Világ Rák Nélkül c. könyvet, Edward Griffin tollából. Kezdd nyugodtan a második részével, a gazdasági összefonódásokkal, talán te is megérted egyszer-valaha. Őszintén kívánom! Esetleg javasolhatom a Tőkés társaságok világuralma c. hasonlóan színvonalas tanulmányt.
Nem erőszakkal akarlak meggyőzni, én csak azt kérem, hogy tájékozódj, és gondolkozz el pár dolgon józan ésszel. A kartellesedés igen komoly gazdasági hátráltató tényező. Valamint hány meg hány olyan feltalálót öltek meg, tűnt el, akik bizonyítottan alkottak valami csodálatosat, amivel lehúzhatták volna magukat az olajosok a WC-n.
Mindig azzal jössz, hogy hol vannak azok a találmányok, miért nem látjuk, hallunk róluk? Azért mert NEM ENGEDIK, hogy érvényre jussanak,az már sajnos az emberi jellem átka, hogy ha felfedezel olyan energetikai cuccot, amivel drasztikusan kisebb az olajfüggőség, vagy teljesen független tőle, akkor te se fogod világgá fecsegni a titkát, hisz ebből akarsz majd gazdag lenni. Gondold el! Életed legnagyobb lehetősége! Milliomos lehetsz! Ergo senki nem tudja meg, és sokszor a sírba viszed magaddal. Egy, adja az Úr, egy önzetlen ember lenne, aki meg merné lépni az ellenkezőjét, és elterjesztené a találmányát. Ma már nem lenne nehéz, de sajnos mindenki gazdag akar lenni. Pedig a lelki gazdagság semmihez se fogható.
Béke, és tanulj, figyelj a világ rejtett dolgaira. Légy nyitott az újra. Mindig.

Mongoose

Shadowbull 2009.03.29. 00:48:40

@gin74tonic:

"csak a profit fontos nekik"

mint minden kapitalista uzleti vallalkozasnak.

"a kornyezetvedelem kamu"

Ez igy azert meredek, mert a tortenet sokretu. Van ahol tesznek, hatekonyan azert, hogy vedjek a kornyezetet, valoban onkent, van ahol rajukkenyszeritik es azert, van ahol meg szarnak ra.

"elkepzelheto hogy par kutyu hasznos es jo, de azok altalaban karbatartas igenyesek es erteni kell hozza, tehat nem a nagykozonsegnek valok."

Sajnos? elmult az a vilag, amikor 3 fogaskerek mar bonyolultnak szamitott.

sb

Mongoose 2009.03.29. 00:53:16

Ezt már fentebb belinkelte valaki, de kérlek benneteket, olvassátok el. Akinek nem csak szájalás kell, hanem TÉNYEK, hosszú, sűrű felsorolásban:

konteo.blog.hu/2009/01/24/hajsza_az_energia_utan

Nem védem Egelyt, de ő is BME-t végzett, ahogy én is. Hányan szidjátok? Mindenkinek műszaki végzettsége van? Az nem érvelés, hogy "azt hallottam" hülyeség amit mondott az Egely.. Ő is megkapta az ortodox hagyományos képzést:
Egely honlapjáról:
"1950-ben születtem, 1974-ben diplomáztam a Budapesti Műszaki Egyetem Gépészmérnöki Karának erőgépész szakán. Itt hőátadással és általában energiaátadással foglalkoztunk, ezt folytattam első munkahelyemen is, a Központi Fizikai Kutatóintézet Atomenergiakutató Intézetében (1974-1990). Itt elsősorban az atomerőművek lehetséges baleseteinél lejátszódó energiaátadási folyamatokat tanulmányoztuk.

1982-ben kaptam műszaki doktori címet a Budapesti Műszaki Egyetemen műszaki hőtanból.

1980-81-ben a Nemzetközi Atomenergia Ügynökség ösztöndíjával az Egyesült Államokba kerültem Másfél évig dolgoztam a Brookhaven National Laboratory-ban atomerőművek áramlástechnikájával kapcsolatos kutatásban. Ebből számos publikáció született."

Hiszünk, nem hiszünk neki, egyet mindenkinek látnia kell, és azt ő nagyon jól megfogalmazza, kicsit hosszú, de kérek minden okos, gondolkodni akaró és tudó embertársamat, hogy OLVASSA VÉGIG EZT! Tudom, hosszú, de ez ne legyen - nem lehet! - mentség:

www.egely.hu/?page=dokumentum&lang=hun&id=6

Nem feltétlen a találmányokra kell fókuszálni - nem azon van amúgy se a hangsúly - hanem a történelmi sorozatos emberi hülyeséget, dilettantizmust kell észrevennünk. Sok minden más mellett.
Szóval csak józan ésszel Uraim, és netán Hölgyek?? :)

Shadowbull 2009.03.29. 00:58:37

@Mongoose:

"Az autóipar az olajos cégek zsebében van, részvények által, ezt vagy elhiszed, vagy nem, akkora ma már a vállalati összefonódás."

Ha mutatsz nekem egy ceget, ahol az olajipar donto befolyassal rendelkezik, keszsegel elfogadom az allitasodat.

"ha minden autó csak 10%-kal fogyasztana kevesebbet, az iszonyatos fogyasztási visszaesést generálna világszinten"

Hmm. Maradok a kaptafanal: a BMW 15 ev alatt durvan 30%-kal csokkentette a modellpaletta atlagfogyasztasat, pedig az autok nehezebbek es erosebbek lettek.
Szemernyi ketsegem sincs afelol, hogy a versenytarsak is hasonlo nagysagrendu fejlesztest vegeztek.
Valakik elfelejtettek szolni nekik, hogy sracok, osszeeskuves van.

De mondok mast: Az EU uj CO2-emisszios szabalyozasa valamint az uj USA szabalyozas is a fogyasztas tovabbi csokkenteset fogja eredmenyezni.

Pedig a kormanyok szorgosan osszeeskudnek. Altalaban.

Az autogyarakban mernokok ezrei dolgoznak a fogyasztas es emisszio csokkentesen. Nekik se szolt senki....

"én csak azt kérem, hogy tájékozódj, és gondolkozz el pár dolgon józan ésszel."

Azzal altatom magam, hogy ezt szoktam tenni.

"Olvasd el kérlek a Világ Rák Nélkül c. könyvet"

Megvan....

Ezerszer leirtam mar peldanak Japant. Okosak, szorgalmasak, innovativok, nincs naluk egy darab zsido se, es egy csepp olajuk sincs.

Naluk nemzeti erdek lenne minden olyan energiaforras, ami csokkenti a fuggoseguket.

Aztan ok is ugyanugy termelik az energiat, mint mi.

Te meg ezen gondolkodj el.

sb

Mongoose 2009.03.29. 01:11:32

@Shadowbull:
A világ- Bolygó - már réges rég nem a nemzeti érdekekről szól...Japánra reagálva.

Csökkentették, az emberi kényelem miatt. effektíve valóban csökkent, ha azt nézed, hogy nehezebb és erősebb lett, mint 15éve, de én most az átlagos olajfogyasztásról akartam beszélni. Ami kb. 7-10L átlagosan, ügye? 1.6 Benzinmoci, átlagfogyasztása. Ennyi volt régen is az átlag,nemde? :)
Na,majd még kifejtem.
Az ok, h megvan, de el is olvastad??? Az nem mind1. :) Ha azt elhisszük, és miért ne? Dokumentáltam emberek 10ezrei gyógyultak ki a rákból, miközben "nincs" ellenszer, gyakorlatilag a profit mindenekfelett céllal gyilkosságokat engednek meg maguknak odafent. Nem lehetetlen ez az olaj esetében is? Amíg egy csepp olaj is van ezen a bolygón, addig itt kő kövön nem marad.

Ne haragudj, még folytatjuk, csak elmegyek aludni, mert reggel F1 van, és azért én is redves autóbuzi vagyok, mint te is?! :) Hát azért nem semmi amit a Brawn GP művel! :) Szerintem vastagon megérdemlik. A győzelmet.

Mongoose 2009.03.29. 01:16:59

Ott van például Kawai Teruo mérnök, aki - jó pár év kísérletezgetés után - 1995-ben egy mágneses örökmozgószerűséget épített, amelyet nem kisebb szaktekintélyek, mint a Hitachi kutatási-fejlesztési részlegének emberei vizsgáltak meg és három hét után „érthetetlen módon bár, de működni látszik” kommentárral adtak vissza a feltalálónak. Teruo (vagy Kawai?) meg sem állt az USA-ig, ahol az 5.436.518 számú szabadalmi bejegyzést kötötte találmányára, majd egy amerikai céghez ment, akikkel előszerződést kötött a tömeggyártásra.

Sajnos, ez az amúgy tiszteletreméltó japán mérnökember gyanús alakokkal barátkozott, tudniillik egy hét múltán megjelent ugyan a szerződéskötés időpontjában, de nem egyedül: két, roppant hallgatag, napszemüveges, honfitársának kinéző fickó volt vele, s mindkettőjüknek hiányzott egy-egy kisujja. Jakuzák voltak. Kawai (vagy Teruo?) széttárta a kezeit és szégyenkezve azt mondta az amerikai félnek, hogy közbejött egy csomó családi probléma, ezért ő most nem írna alá semmit, hanem gyorsan kéri szépen vissza a prototípust és már nem is zavarna, mert a gépe perceken belül indul és viszi vissza Tokióba. És lőn.

gin74tonic 2009.03.29. 05:32:23

@Mongoose: :DDDDD

ket balfasz hentes kiserte el, mintketten az unokatesoi, azert kellett visszautazzon mert beteg lett a tehene, ismerem a kawait ( kavasi terezrol japanositott kawai teurora ) kispesten a postan dolgozott a nagybatya, az apja a lekvarzsibbaszto gepgyarban volt ejjelior, attettek nappalos muszakba azert disszidalt elobb romaniaba, majd japanba. (allitolag kozlekedes biztonsagi okokbol ment japanba, mindig reszegen vezetett a tuloldalon, igy legalizahatta magat a balos kozlekedes miatt, de masok szerint egy tevedes miatt, ugyanis felszallt reggel az 5os buszra es mondta a kalauznak hogy EGYET A GYARBA - az meg el ertette EGY JEGYET JAPANBA - es meg sem alltak szuzukaig a busszal,- nem voltam ott nem tudom igaz e de igy meseltek) kavasi egeszen kis koraban szuletett, ott volt az anyja is, aztan mikor kisgyerek lett kapott nevnapjara egy tamagocsit. haza akart telepulni par eve de megnezte a neten a gyozike sot es ugy dontott inkabb japanban hal meg.

na ha te elhiszed ezt, en is elhiszem a te sztorid :DDDDD

Shadowbull 2009.03.29. 10:48:25

@Mongoose: "Ami kb. 7-10L átlagosan, ügye? 1.6 Benzinmoci, átlagfogyasztása. Ennyi volt régen is az átlag,nemde? :) "

Nem. Abszolut ertekben csokkent a flottafogyasztas ennyivel.

"Az ok, h megvan, de el is olvastad??? Az nem mind1. :)"

Nem, en disznek szoktam venni a konyveket, jol mutatnak a konyvsepolcon.

"Nem lehetetlen ez az olaj esetében is? "

Lehetseges, persze. De nem vagyok rakkal foglalkozo orvos, ugyhogy annak a konyvnek az igazsagtartalmat nem tudom hitelesen felmerni.

Ellentetben az autoiparral.

sb

Big-B 2009.03.29. 11:23:20

Pár évvel ezelőtt nagy divat lett energiafüvet termeszteni, abból ugyanis kitűnő üzemanyag-adalék készíthető. Támogatta is az EU rendületlenül, míg ki nem derült, hogy a megnövekedett energiafű-termesztési kapacitás az élelmiszer-iparnak termesztett haszonnövényektől veszi el a kapacitást, ezzel megemelve az élelmiszerek árait a világpiacon, ami éhínséghez vezetett.
Ha megjelenne a vízzel hajtott autó, akkor a vízszolgáltatók immár nem a lakósságnak adnák el az ivóvíz formájába, illetve a mezőgazdaságnak öntözésre, hanem üzemanyagnak, hisz azért sokkal több pénzt kapnának. Ez pedig oda vezetne, hogy
1. a lakósságnak csökkenne az ivóvíz-állománya, általánossá válna a vízhiány
2. a mezőgazdaság vízhiánnyal küszködne, ami terméscsökkenést okoz

...de az autóm már nem szennyez

decens 2009.03.29. 11:25:36

@Kopi3.14:
Nem, a részterhelési állapotokat nem a teljesítmény mérőpadon, hanem az Érd- Dunaújváros-Érd útvonalon, forgalommentes állapotban, az időjárási körülmények regisztrációjával együtt (este 8-9 között) és sok alkalommal mértem. Ezen kívül 4 évre visszamenőlegesen megvan minden fogyasztási adatom tankolásonként, havi és éves összesítésben is. Természetesen az összes költség regisztrációjával együtt.

Riasom 2009.03.29. 11:33:54

@Big-B: az energiafüvet (amit itthon annak ismerünk) nem adaléknak, hanem közvetlen elégetésre termesztették (biomasszának), de gyakorlatilag csak kísérleti jelleggel, soha nem foglalt el jelentős termőterületet egyetlen európai országban növénytermesztésében sem.

Ami miatt viszont egy-két éve nemzetközi szinten is felmerült, hogy az üzemanyag-célú termesztés elterjedése miatt veszélyeztet(het)i az élelmiszer-termelést és -árakat, az a kukorica-bioetanol.

Big-B 2009.03.29. 11:34:26

Jobb ötletnek tartanám - és kivitelezhetőbbnek is - ha mondjuk a többi olajszármazékból készült anyagot pótolnák valami környezet-barátabbal. Értem ezalatt a műanyagok és építőipari anyagok gyártását.

Big-B 2009.03.29. 11:36:42

@Riasom: Igaz, köszönöm a kiigazítást. A dolog viszont már 2008-ban olyan súlyos volt, hogy az EU le is állította az ilyen termények termesztési támogatását.

Az olaj-helyett-vízhajtás alapvető problémája az, hogy a meglévő vízkészlet egyszerűen nem elég arra, hogy még autókba is azt töltsük.

Riasom 2009.03.29. 11:38:13

..ja és még "biogáz"-előállításra is felhasználható az energiafű, mint ahogy még sok más "rohasztható" szerves alapanyag. Ezek mind nagyon jó dolgok, de nem ez fogja kiváltani a kőolajat.

Mongoose 2009.03.29. 11:39:42

@Shadowbull:
Akkor nézd meg ezt, kis gazdasági kitekintő, az IMF-ről, és hogy mennyire is uralják a világot. 1órás, de vasárnap van, ha teheted nézd meg, már a 6. percben megmondják a kemény valóságot. Sőt, igazából az első perctől:

video.google.com/videoplay?docid=-5757788352029577832

Mongoose

Big-B 2009.03.29. 11:41:34

Valami olyan dologgal kell a járműveket hajtani, ami egyrészt megújuló, másrészt jelenleg nem kerülnek hasznosításra.

Mint a mongoloknál a trágyából készült fűtőanyag. Bár ez esetben a legyek biztos bosszankodnak... :)

Big-B 2009.03.29. 11:47:45

@Mongoose: Belenéztem, de a török gazdasági válságon kívül mást nem látok benne. Mikor derül ki a filmben, mi is a pénz?

Riasom 2009.03.29. 11:49:17

@Big-B: a növények támogatásában semmi változás nem történt az EU-ban, ugyanis a kukoricáról (kis túlzással) csak jóval betakarítás után derül ki, hogy takarmányt vagy bioetanolt csiálnak-e belőle. Sok esetben maga a termelő sem tudja, hogy a kereskedő aki tőle megveszi, kinek adja majd tovább (persze ha eleve egy feldolgozóval szerződésben termel, az más helyzet, de ez a ritkább). Aminek megszűnt a támogatottsága, az a nyakló nélküli etanolfeldolgozó-építés, mert az etanol a jelenlegi olajárak mellett nem versenyképes. De igazából ezt a piac intézte el és nem az EU, mert úgy tudom nem volt semmi általános támogatás ilyen célra, de az egyes tagországok persze nyomhatták ide is a fejlesztési pénzeket ha akarták. Pár éve még akarták, most már senki nem akarja, mert a jelenlegi két magyar etanolüzem is kapacitás alatt működik.

Az etanol/biodízel célú növénytermesztés hatása a világ élelmiszeráraira egyáltalán nem egyértelmű, komoly szakértők vannak mindkét álláspont mellett.

Riasom 2009.03.29. 11:52:32

@Big-B: ...és az se lenne baj, ha egy ilyen csuda új energia-hordozóból közel annyi energiát lehetne közel olyan könnyen kinyerni, mint az olajból, különben legfeljebb a hajunkra kenhetjük.

Mongoose 2009.03.29. 13:01:23

@Big-B:
Még én se értem a végére! :) De azt vedd észre, hogy nagyon gyorsan ugyanerre a sorsra jutunk. Ma nem tudjuk, nem hozzák nyilvánosságra a kapott IMF kölcsön feltételeit, és ne legyenek ábrándjaink, hogy a teljes gazdasági hatalom irányítása a cél, és az ország gazdasági leépítése, és ha ez megtörtént, akkor majd mégjobban felvásárolnak mindent. Ismerem a Gödöllői Agrár egyetem EU szerte elismert professzorát - tanszékvezető - és igen kemény dolgokat mesélt a mezőgazdaságunkról. A legelső, pl. - remélem tudod - hogy MO-on van egész eu-ban a legjobb minőségű termőföld, pár év - tized? - múlva égetően kérdésessé válik, hogy kié ez a föld. A vízkészletünkről nem is beszélve. A magyar politika az IMF hatására évek óta módszeresen leépíti a magyar gazdákat, tavaly még sok bank adott kül. támogatásokat, felvehető agrárhiteleket. Ezek teljesen megszűntek. Én nagyon szeretem ezt az országot, hisz ez a Hazám, és szomorú vagyok, hogy ezt látom.

Shadowbull 2009.03.29. 13:12:37

@Mongoose: Lattam mar ezt is korabban.

Viszont azt nem igazan ertem, hogyan jutottunk el az autogyarak innovativ kepessegetol az IMF-ig....

Egyebkent a film rendkivul egyoldalu es manipulativ. Azert az ilyesmit illik eszrevenni, ha gyakorlo osszeeskuveselmelet-hivo az ember.

sb

Riasom 2009.03.29. 14:49:32

@Mongoose: azért ezek így ebben a formában nem teljesen így vannak, és biztos vagyok benne, hogy a tisztelt tanárod (akit szerintem nekem is volt szerencsém hallgatni annak idején) nem pont így adta ezt elő. Vegyük pl. az igen érzékeny, az általad is vázolt összeesküvés-elméletnek is táptalajt adó magyar földkérdést. 2011-től, mint azt gondolom tudod, gyakorlatilag az vesz földet aki akar, tehát bármely uniós külföldi is, ez pedig sokak szerint tragikus, IMF, nagytőke, magyar gazdák kiszorítása stb. E kockázat (ami szerintem eleve el van túlozva) gyökerét a mai napig rendezetlennek nevezhető hazai birtokviszonyoknak okozzák (osztatlan közös tulajdon, társas vállalkozások földvásárlásának tilalma). Ennek viszont egyetlen, teljesen tiszta felelőse van, és érdekes módon ez nem az IMF, hanem a mindenkori töketlen magyar politika, ami húsz éve képtelen egységes, hat-öt-négypárti álláspontot elfooglalni e kérdésben. Ha tehát a magyar földet 2011-től kezdve "kiárusítják", azért nem az IMF, meg azsidók lesznek a felelősek, hanem mindenki, akinek ehhez a kérdéshez _itthon_ köze volt az elmúlt húsz évben. Soha nem szabad összeesküvést sejteni ott, ahol sima inkompetencia is szóba jöhet!

loláb 2009.03.29. 22:32:19

@Shadowbull: Az Efficient Dynamic 1 milliárd euróba (250 milliárd forintba) került???? Mi a francra ment el ez a rengeteg pénz?
Mond el kérlek, megöl a kiváncsiság!

loláb 2009.03.29. 23:03:11

@Mongoose:
"..ergo drasztikusan leesik az olaj ára, ami nem éri meg a kitermelőnek, illetve még mindig megérné mert kb. 3-4dollárért szállítással együtt megvan a kitermelés - felhozással együtt..."

Ez nem igaz. Az arab olajállamokban a legkisebb a hordónként kitermelési és szállítási költség, 22-25 usd (mezőtöl függ), az oroszoknál 35-40, a mélytengeri fúrótornyok esetén még ennél is magasabb, 50-60 usd/hordó.

Az olajkartelleket sokkal kevésbé érintené egy kifejlesztett fogyasztáscsökkentő eljárás (melynek tömegessé válása és globális elterjedése alsó hangon 10 év), mint amennyire a mostani válság érintette. 150 dollárról 37-re csökkent az olaj hordónkénti ára októberben.

És ennek bizony semmi köze nincs az autóiparhoz, egyedül a kinai, indiai gazdasági lassulás (illetve a "forró pénzek" eltünése) okozta. Ha az "olajkartellek" a saját profitabilitásukat akarják biztosítani, akkor nem az autóipart teszik zsebre, hanem a spekulánsokat. Lényegesen több befolyásuk van ugyanis az olaj árának alakulására.

@Riasom: Így van, 2-3 éve egész kelet európa (magyarország, szlovákia stb...) sárgállik tavaszal a repcétől.
Olyannyira érezhető volt az élelmiszerárakban ez a folyamat, hogy minden valamirevaló bank, befektetési alapkezelő 2008 tavaszán megjelent árupiaci termékekbe fektető befektetési jegyekkel, attól várták az extra profitot, csak közbejött a válság, ami letörte az olajárakat, és ezzel keresztülhúzta a biodízeles elképzeléseket.

gin74tonic 2009.03.29. 23:58:31

IMF nel tartunk:) ma olvastam, a norvegok adnak penzt kolcson az IMF nek.

amugy meg a susu a sarkanyban is benne van minden!! csak meg kell latni benne!! a vizipok-csodapok meg nem is szol masrol mint a vilag gazdasagi valsagrol, egy az egyben! csak tudni kell olvasni a sorok kozott.

braziliaban kb 20 eve etanollal jar a jarmupark 75szazaleka, es ugy tudom elnek meg emberek braziliaban. ( meg fociznak is de az mas teszta )

Shadowbull 2009.03.30. 09:13:46

@loláb: Fejlesztes+teszteles, es adott esetben uj alkatreszek, valamint gyartasi folyamatok.

Ez bizony ilyen draga mulatsag.

sb

loláb 2009.03.30. 10:48:59

És ez megéri? Megtérül ez valaha vásárlói szemszögből? Vagy az egész csak a EU-s CO2 kibocsátási mizériának köszönhető, és nem is számolnak megtérülést?
(Illetve nyilvánvalóan megtérül, mert kevesebb bírságot kell fizetni az EU-nak, közelebb lesz a flotta az elvárt CO2 kibocsájtáshoz)

Shadowbull 2009.03.30. 12:15:01

Kozvetlenul es rovidtavon nyilvanvaloan nem eri meg.

Kozeptavon mar igen, egyreszt a buntetesek esetleges elkerulese miatt, masreszt pedig az alacsonyabb fogyasztas okozta versenyelony miatt.

Mostanaban ha BMW-tesztet olvasol, szinte mindenhol leirjak, hogy milyen meglepoen alacsony a fogyasztas, abszolut ertekben is, es a versenytarsakhoz kepest is.

Ez egy konzekvens fejlesztes eredmenye.

sb

loláb 2009.03.30. 15:16:38

Értem, kösz. Azért arra kiváncsi lennék, nagyjából miket fejlesztettetek ezért, de megértem, ha ezt nem mondhatod el.

Shadowbull 2009.03.30. 16:52:17

@loláb: Ugye a cimszavak azok szoktek lenni, hogy:

- Start-Stop automatika
- generatormanagement fekenergia-visszanyeressel (mikro-hibrid)
- elektromos kormanyszervo
- elektromos vizpumpa (ahol elegendo)
- allithato legterelok a huto elott.

Meg persze az aprolek.

A motorok tovabbfejlesztese nem szamit igazan bele, de valahol az is a fogyasztas csokkentese iranyaba is tortent.

sb

loláb 2009.03.30. 17:58:41

Köszi.
A motorfejlesztés az gyártásfejlesztés volt (mint az audinál a leírt hónolási eljárás), vagy volt benne szerkezeti változtatás is, pl: égéstér geometria módosítás, vagy hasonlók?

Shadowbull 2009.03.30. 20:14:54

@loláb: Az Audis fejlesztes egy kicsit keverek jellegu fejlesztes volt, mert ugyan a vege az lett, hogy modositottak a gyartasi eljarast, de hogy azt hogyan kellett, azt a fejlesztes hatarozta meg, es a szimulaciokat, valamint az eles teszteket is a motorfejlesztes vegezte.

A BMWs motorok kozott sok az uj konstrukcio, uj a hathengeres benzines, a hathengeres dizel, es a negyhengeres dizel is, valamint most jott ki az uj V8-as benzines biturbo.

sb

Kopi3.14 2009.03.30. 20:36:10

@decens: légnyomás, szélsebesség, páratartalom is mérve volt? Ezek nélkül nem vethető össze két "mnérés".

nekem sikerült és megmutatom 2009.03.30. 21:20:51

Sziasztok!

Szerintem felkeresem a totalcart... Én már hajtottam teljesen vízzel belső égésű motort....
Rövidesen bemutatom a totalcar által... ha ők is akarják....

loláb 2009.03.30. 21:29:46

@Shadowbull: Értem, kössz az infót.

Szabi01 2009.04.01. 14:01:35

@Kopi3.14: Vízerőműben is van tipikusan gyors reagálású, de pl. a gázerőmű sem lassú.
A felszivattyúzott, és turbinán át visszacsorgatott víz, az eléggé gazdaságtalan, és tényleg rövid ideig működik. Viszont az energiahiány sem tart sokáig, csak addig amíg beröffennek azok az istenített fosszilis erőművek.
Félre ne értsetek, nem vagyok energetikai szakember. Csak azt látom, hogy ezt máshol megoldják, ha áramot termelek pénz kapok érte, és kész. Nálunk meg nem.
Mert nálunk erős az olajlobbi!
De nem sokáig, 2010-ig kaptunk haladékot az EU-tól, ők is tudják, hogy ez így nem normális.

Gulyás G 2009.04.03. 21:18:00

@nekem sikerült és megmutatom: Én már hajtottam teljesen vízzel belső égésű motort....
Rövidesen bemutatom a totalcar által... ha ők is akarják....

AKARJUK!

lütyő 2010.05.10. 06:31:46

Nekem 40 napja bevan épitve egy hho generátor előte sokat kilódtam mire jól müködöt de megérte ! A 20% bármikor képes produkálni de volt hogy 28% is elment . Ugy gondoltam amig nem látok komoj eredményt nem költök komoj lóvét az egészre . Enek most jötel az ideje .

vízagy 2010.11.29. 19:19:45

Most "estem"ide.Nekem is van vízbontóm.Értem már el 51%-os fogyasztás csökkenést is.Még csak kisérleti stádiumban van a ketyere.Műszaki vizsgán a CO 0.87(!)volt a 23 éves kis polszkimnak.Vannak eredmények,de még messze vagyok a tökéletestől.Segítség képpen(több fórumról is)kapok tanácsokat-legtöbbjük hablaty,vagy szándékos félrevezetés.Keservesen halad a dolog,de HALAD!Akik meg sarlatánnak nevezik a HHO-val foglalkozókat(rengeteg ilyen van)le vannak.....!Én úgy látom,vannak mindenhol beépített emberek,akik gáncsolnak,hülyéknek tüntetik fel az ezzel foglalkozókat.Tegyék.Az igazságot ideig-óráig lehet leplezni.Kiváncsi vagyok a pofájukra,amikor kiderül.remélem nem sokára!

váév építők (törölt) 2011.02.10. 11:12:50

alig várom már, hogy otthon is tölthető tisztán elektromos autóm celláit az udvaron álló szélkerékkel termelt villannyal töltsem...

Luk Szájpóker 2011.03.03. 17:10:37

Nem vagyok szakértő, szerencsére. Mert ha értenék hozzá akkor tudnám, hogy ezek a dolgok nem működnek :-)).
Mivel néhány (kortársai szerint) alulképzett embernek köszönhetjük szinte az összes jelentős találmányt, ezért én úgy gondolom, hogy a T.cikkíró által képviselt stílus elfogadhatatlan.
Egely témakörben: egy ismerős benyújtott energiatermelési témakörben (is) egy szabadalmat, másnap már kapta is a fenyegetést telefonon.
Én úgy vagyok vele, hogy bárki csináljon/mondjon amit akar, ha egy dolog működik, akkor működik, ha nem, akkor meg nem. Nem fikázni kell egymást, hanem kísérletezni, fejleszteni, próbálkozni. Ha körbenéztek a természetben akárhol - számtalan ("törvényeink" szerint)magyarázhatatlan, de működő dolgot láttok, miért pont a "vízhajtás" lenne a hülyeség. Állam meg költhetne az ilyen emberekre, mert 100 ilyen kaliberű ember közül ha csak egy nem szélhámos, akkor már az egész országnak megérte VASTAGON. Míg ezt a hsz-t leírtam több pénzt lopott el az államapparátus, mint az egész projekt költségvetése - inkább ilyenre szórjuk a pénzt szerintem. Na, szép estét!

benom 2011.03.05. 12:11:25

nnya, elolvastam a hosszadalmas, imitt-amott meg vicces is, de termeszetesen lehuzo cikket... sajna nem vagyok mernok, de ne feledjuk, h a vilagraszolo talalmanyok sosem a maradi, hanem az orult tudosok agyabol pattantak ki, kulonben nem lettek volna vilagraszoloak, nemdebar? nem azt mondom, h igaza van minden orultnek, hanem azt, h nezzuk meg, hagyjunk neki teret, es majd kiderul, de eleve lehuzni, mert eddig ilyen meg nem volt es masok eddig nem tudtak megoldani, na az a hulyeseg... meg azt irni a cikkben, h ha 10 euroval tobbe kerul egy motorban valami, akkor nem epitik be: es akkor mi van a felso- / luxuskategoriaval..??

benom 2011.03.05. 12:14:45

@Luk Szájpóker: nem olvastam el a reakciodat, mielott leirtam volna az enyemet, de amint lathatod, kb egy huron pendulunk. batoritsuk egymast, emberek, ne lehuzzuk, pont ezert tartunk ott, ahol!!

Tammm 2011.03.05. 15:56:17

@decens: érdekelne.van bővebb infód róla?

gondolkodj! 2011.03.05. 23:17:13

@Shadowbull: Szia!
Látom, rengeteg gyakorlati tapsztalatot szereztél ebben a témában, aminek nagyon örülök.
Megjegyzem, egy keveset én is, bár lehet, hogy annyit nem, amennyit Te. Csak egyetlen egyet írnék le abból, mit használnak fel a cégek, szervezetek,kormányok, amiből sokan profitálhatnának... biztosan emlékszel még a legutóbb történt olaj katasztrófára, ami a BP berkein belül történt. Egy magyar feltalálónak évek óta van egy találmánya, ami semlegesíti a vízbe kiömlött olajat. Cégünk hatalmas üzletet szimatolva a dologban , óriási lelkesedéssel nekilátott, hogy megossza ezt az információt az érintett szervezettel. Naponta küldtük el a mailt...semmi. Gondoltuk, biztos velünk van a baj, rossz helyen kopogtatunk. Mail az érintett kormánynak szintén naponta...mail a Greenpeace-nak szintén naponta...erre mindig kaptunk választ. Mindig ugyanazt. Kivizsgálják a dolgot, köszönik szépen a megkeresést. Nem vizsgálták ki. Senki sem jutott el még odáig sem, hogy azt mondja, küldjetek már egy kurv@ üveggel ebből a löttyből a saját költségeteken, marhák, aztán majd lehet, hogy kaptok valami vállveregetést, ha beválik a cucc,vagy nem kaptok semmit, csak küldjétek, de nem. Azt sem mondta senki, hogy böff. A tv-ban meg ment minden átkozott nap a rinyálás, hogy mekkora katasztrófa, meg sírt rítt a fél világ. Na, barátom, akkor leesett, hogy a világ nem az , aminek látszik. Csak vannak, akik elhiszik azt a sok marketing sz@rt, amivel minden nap mérgezi a média az embereket. És az emberek nagy része meg is eszi ezt a sz@rt, a maradék másképp kondolkodót meg hülyének nézik mert nem illenek bele a fogyasztói társadalomnak nevezett birkák sorába. A saját tapasztalatomat írtam le, amit jómagam is megéltem, nem a szomszédtól hallott/valakitól olvasott/tanult információt fogadtam el igaznak. Hát, jó gondolkodást!

gondolkodj! 2011.03.05. 23:19:31

@benom: Köszönöm az építő jellegű hozzászólást. Maximálisan egyetértek!

gondolkodj! 2011.03.05. 23:28:14

@Shadowbull: "
Az autogyarak profitot akarnak termelni, es leszarjak nagy ivben az olajlobbit.

Ha lenne egy ilyen kutyu, ami valoban mukodne, mar regen minden autoban benne lenne."

Szia!
Látom, rengeteg gyakorlati tapsztalatot szereztél ebben a témában, aminek nagyon örülök.
Megjegyzem, egy keveset én is, bár lehet, hogy annyit nem, amennyit Te. Csak egyetlen egyet írnék le abból, mit használnak fel a cégek, szervezetek,kormányok, amiből sokan profitálhatnának... biztosan emlékszel még a legutóbb történt olaj katasztrófára, ami a BP berkein belül történt. Egy magyar feltalálónak évek óta van egy találmánya, ami semlegesíti a vízbe kiömlött olajat. Cégünk hatalmas üzletet szimatolva a dologban , hatalmas lelkesedéssel nekilátott, hogy megossza ezt az információt az érintett szervezettel. Naponta küldtük el a mailt...semmi. Gondoltuk, biztos velünk van a baj, rossz helyen kopogtatunk. Mail az érintett kormánynak szintén naponta...mail a Greenpeace-nak szintén naponta...erre mindig kaptunk választ. Mindig ugyanazt. Kivizsgálják a dolgot, köszönik szépen a megkeresést. Nem vizsgálták ki. Senki sem jutott el még odáig sem, hogy azt mondja, küldjetek már egy kurv@ üveggel ebből a löttyből a saját költségeteken, marhák, aztán majd lehet, hogy kaptok valami vállveregetést, ha beválik a cucc,vagy nem kaptok semmit, csak küldjétek, de nem. Azt sem mondta senki, hogy böff. A tv-ban meg ment minden átkozott nap a rinyálás, hogy mekkora katasztrófa, meg sírt rítt a fél világ. Na, barátom, akkor leesett, hogy a világ nem az , aminek látszik. Csak vannak, akik elhiszik azt a sok marketing sz@rt, amivel minden nap mérgezi a média az embereket. És az emberek nagy része meg is eszi ezt a sz@rt, a maradék másképp kondolkodót meg hülyének nézik mert nem illenek bele a fogyasztói társadalomnak nevezett birkák sorába. A saját tapasztalatomat írtam le, amit jómagam is megéltem, nem a szomszédtól hallott/valakitól olvasott/tanult információt fogadtam el igaznak.

Endlosz 2015.06.26. 12:22:46

@gondolkodj!: végre valaki, aki tisztán lát :-)

Endlosz 2015.06.26. 12:30:05

@nekem sikerült és megmutatom: remélem, fogják akarni, bár Csefkó Pali azt mondta, amikor bemutatta a vízzel hajtott terepjáróját, véletlenül kigyulladt a háza. Nem tudom, érdemes-e szembeszállni a nagyhatalmak érdekeivel, túl sok hivatalban van barátjuk, gondolom, a tűzszerészeknél is lehetett, amikor megállapítottak valamit, nem tudok semmit erről, csak feltételezek, remélhetőleg nincs igazam, de ki tudja.

Endlosz 2015.06.26. 12:31:11

Nahh basszus a dátumokat nem néztem, most jót röhögtök rajtam :-DD

nyikk 2015.08.03. 13:10:01

Szerintem Gulyás úr cikkében van legalább egy állítás, ami badarság.

"E nyilvánvaló tények ellenére lelkes amatőrök százai kísérleteznek különböző vízbontó szerkezetekkel, azt remélve, hogy az energiamegmaradás törvényére fittyet hányva több energiához juthatnak a gáz elégetésével, mint amennyit az előállításához felhasználtak."
Biztos vagyok benne, bár bizonyítani nem tudom nyilván, hogy a többségnél nem ez a cél, hanem az, hogy olcsóbban tankoljon.És ugye a víz jelenleg olcsóbb, mint a benzin, az egész folyamat hatásfoka meg nagyjából egy nagyságrend az egyéb belsőégésű ketyerék hatásfokával.Ha hozzáveszem, hogy a víz, (szemben a kőolajjal), az égből is hullik ingyen, akkor volna mit keresgélni.
Másik dolog, hogy a fedélzeti vízbontással is azért kísérleteznek sokan, hogy ne kelljen hidrogénkút, drága tartály, technológia a hidrogén tárolásához.Just in time, ugye.
Egely sem örökmozgót akar, hanem olcsó, szennyezésmentes energiaforrást.

tyberius 2015.08.03. 14:00:31

Kíváncsi vagyok, a sok konteó-hívő hogyan intézi el magában, hogy ezt az átkozott Elon Muskot még mindig nem lőtte ki az olajmaffia? Merthogy nála károsabb figura valsz nincs a szénhidrogén-hegemónia számára.

énisfélek 2015.08.03. 14:38:52

Az üzemanyag-víz szuszpenziót már rég kifejlesztette a Magyar Benzinkutasok szövetsége: ezt tankoljuk a kutak 90%-án.
A további víz befecskendezés már csak rontana a helyzeten, úgyhogy magyarországon kár ilyesmivel kísérletezni.

énisfélek 2015.08.03. 14:46:39

Az autókban házibarkács módszerrel gyártott hidrogén nincs elkülönítve az oxigéntől, ezt a gázkeveréket úgy hívják, hogy durranógáz, ami tulajdonképpen egy gáz halmazállapotú robbanóanyag.
(mielőtt bárki szétokoskodná az agyát: nem robbanóanyag sem a benzin, sem a gázolaj, sem a dízel, de még a hidrogén sem, mert ezek önmagukban nem képesek robbanni, a durranógáz viszont igen)

Dzsontra Volta 2015.08.03. 21:51:36

10 millió szélesgábor országa vagyunk :) . Azért azt nem igazán értem, hogy, aki az udvaron szotyizott fizikaóra helyett áltiban, az honnan szedi az önbizalmat ekkora baromságok leírásához. Most pedig megyek és lekapcsolom a gravitációt.

Atyu 2015.08.04. 21:49:17

Kíváncsi lennék Flórik Tanár Úr véleményére! Messze-vidék legjobb, legnagyobb fizikatanára - 40 éve meggyőződésem...