Életveszélyes öt csillag

Mi a bajom az Euro NCAP-vel?

  2009. március 25. - Tóth Zoltán (törölt) Címkék: vélemény

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Új M3-as BMW 24 ezerért
2009-09-18 12:09:00

Először azt hittük, a Kész átverés show német verziójának recsegő humorú stábja is forgat a szalon

Az új VW Polo, de Silva remekműve
2009-07-31 12:14:00

  Véleményük az új VW Poloról.

Életveszélyes öt csillag
2009-03-25 01:18:49

  Az elmúlt évtized európai autós életének egyik legfontosabb fejleménye, hogy egy mai kisautó sokkal

Obama zöldre váltana
2009-01-20 02:40:00

  Az Amerikai Egyesült Államok 44. elnöke, ifj. Barack Hussein Obama a washingtoni beiktatási

 

Az elmúlt évtized európai autós életének egyik legfontosabb fejleménye, hogy egy mai kisautó sokkal biztonságosabb, mint egy 20 éves középkategóriájú limuzin. Ez nagyrészt az Euro NCAP töréstesztjeinek köszönhető, de a politikájuk mostanában nagyon fura.

Vélemények az azonos című írásunkról.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr571023878

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Phrascarica 2009.03.26. 14:20:53

@Hrzrasn: az utasnak is kellene 2 és automatánál is befér még 1 utána már csak a 15/sec-el van gond :D

off
a másik poszton kérdeztem tőled hogy a Mercinél hogy lehet utánanézni hogy mennyit bír (Nm) a váltója?
on

szakmernok 2009.03.26. 16:08:40

Egy kérdésem volna:ugye az EuroNCAP töréstesztjein sárgára festett autókat használnak. Ki festi be azokat? Ugy kérik a gyártól? A kinai kocsinál láttam hogy bár a festés az matt, de igényes hiszen még a króm csíkokat is szépen kihagyták. És miért sárga?

Phrascarica 2009.03.26. 16:14:56

@szakmernok: hogy láshassák az emberek hogy mennyi lové van benne és miért is kerül egy ilyen teszt 3 millió euróba és miértr tart az előkészület 3 hétig :D

Avant1 2009.03.26. 16:45:06

@Cartman (ex Cartman):

"Ha azt írjátok, hogy egy 15-20 éves autó nagyobb biztonságot nyújt, mint egy új, azzal lenulláztok egy komplett K+F iparágat. Ez azért elég bátor állítás..."

Én is érintve vagyok, mert azonos szempontok alapján választottam, igaz más márkát. Az állítás nem erről szól, egyáltalán nem.

Arról szól, hogy egy 15-20 éves szuper luxusautó (és itt 2-3 márkára érdemes gondolni..) a technológia mai állását nézve is még legalább 5-8 évig biztonságosabb marad, mind egy ~4-6M forintért megvehető alsó(?)középkategóriás, felextrázott, védelmi eszközökkel ellátott autó. Mindezt fele vagy negyed összegből.

Ezt a tényt itthon is felismerte egy konkrét réteg, köztük én is.
Persze nem csak a biztonságról van szó. Jobb érzés vezetni, erős, komfortos, csodás használni, és nincs bankhitel meg hasonló hülyeség. Szerencsés esetben pedig élő autótörténelem is, amiben ülsz. A kontra pedig a magasabb fogyasztás - az viszont a használattal arányos, kalkulálható. Az élet pedig megfizethetetlen...
és túl rövid ahhoz, hogy unalmas autókra pazaroljuk :)

Egész sok jó állapotú példány van, érdemes szétnézni...mindenkit bíztatok erre, aki érez magában elszántságot többre, jobbra.

Ami még jó ezekben, hogy általában jobb kezekben voltak, kevésbé jellemzők a biztosítási csalások(törések) és szakértő módon voltak karbantartva. Ezért nagyobb eséllyel lehet jókat találni. A korrózió, mint a legfőbb félelelm pedig egyáltalán nem jellemző.

Avant1 2009.03.26. 16:51:01

Az még benne a félelmetes, hogy egy ilyen biztonságos régebbi csúcs kocsinál a TCO (teljes birtoklási költség) fele, rosszabb esetben kétharmada egy 60-70% önrésszel indított újautó részletfizetési konstrukciónál, kedvezőtlen, nagyrészt városi használati profil mellett is, 15e/év használatig egészen biztosan.
Mindez úgy, hogy egy 1,6-os fogyasztását, értékvesztését, kötelező cascoját, szervízköltségét teszed mellé egy 2,3-2,5 literes benzines ugyanilyen adatai mellé. Többek közt saját tapasztalat, az elmúlt 4 év alapján.

Seca81 2009.03.26. 17:43:41

Kamaz nem találkozik közúton tankkal... Közúton jelenleg kb a kamion a legveszélyesebb az autókra csattanásnál.

a balfék 2009.03.26. 18:26:09

A legjobb modszer a töréstesztre,ne törj autot.Mindenki vegye tudomásul,az autogyártok érdeke az auto eladása elsödlegesen.Az autokat közlekedésre gyártják nem az ütközésekre.Csak az 5 csillagos teszt sebességével közlekedjünk mert ha annál gyorsabban megyünk akkor az auto halált okozhat(50),ezt garantálja a törésteszt.

Cartman (ex Cartman) 2009.03.26. 19:26:07

@Avant1:

Kétségeim vannak.
1. Biztos, hogy a maguk idejében ezek a nagyautók sokkal biztonságosabbak voltak az egy-két kategóriával lejjebb lévőknél. Ezt az előnyüket nyilván évekig meg is őrzik. De meddig? 25 év!? Kétlem!
2. Nem elhanyagolható szempont a súly sem. A nagyobb autó már csak a tömegénél fogva is biztonságosabb (bár ezt balesete is válogatja, van amikor a nagyobb súly hátrányt jelenthet). De itt is van kontra: az egyre modernebb autók szépen híznak. Hasonlítsatok össze egy mai felső-középkategóriást egy 15-20 éves luxusautóval...
3. Az első tulaj még biztos vigyáz az ilyen autóra, nem sajnálja rá a pénzt (írom, de nem hiszem: főnökeimmel sokat utaztam merciben, BMW-ben, Volvoban - inkább nem részletezném, ütötték, vágták, és szervízbe is csak akkor vitték, ha már húzta a belét), de a második-harmadik tulaj már biztos szarik az egészbe. És nagyon ki kell fogni! A legtöbb luxusautót nem hétvégi kocsikázásra veszik, 200-300ezer simán belemegy az első pár évben. És egy luxusautó futóműve, motorja, váltója... Hát, inkább ne nekem kelljen javíttatni.
4. A korrózió egyes tipusoknál tényleg szinte kizárható, de a törés más dolog. Lehet, hogy épp nem biztosítóznak vele, de sokat használják olyan emberek, akik számára ez csak egy munkaeszköz, nem akkora érték (netán "családtag"), mint egy középkategóriás egy átlagembernek.

W140 2009.03.26. 20:09:30

@Cartman (ex Cartman):
"1. Biztos, hogy a maguk idejében ezek a nagyautók sokkal biztonságosabbak voltak az egy-két kategóriával lejjebb lévőknél. Ezt az előnyüket nyilván évekig meg is őrzik. De meddig? 25 év!? Kétlem!
2. Nem elhanyagolható szempont a súly sem. A nagyobb autó már csak a tömegénél fogva is biztonságosabb (bár ezt balesete is válogatja, van amikor a nagyobb súly hátrányt jelenthet). De itt is van kontra: az egyre modernebb autók szépen híznak. Hasonlítsatok össze egy mai felső-középkategóriást egy 15-20 éves luxusautóval..."

Én csak csatlakozni tudok Avant1 -hez.
Én egy 17 éves 5 literes autót hajtok, ezek a videók pedig a márkán belüli 30 éves típusokról készültek.
Ez üresen 2 tonna, úgyhogy még mindíg több, mint ma bármelyik.
Jellemzően 15-20 éves autóban érdemes ilyen szempontok alapján gondolkozni, azok maximálisan hozzák ebben a kategóriában a mai követelményeket.
Az feelingről meg ne is beszéljünk :)
Ezek a videók 30 !! éves autókról készültek, érdemes megnézni.
Van közötte mai teszt is.:

www.youtube.com/watch?v=ezlNKSANtbo&feature=related

www.youtube.com/watch?v=NwcVEnyxeo8

www.youtube.com/watch?v=EqMEGA76HsE

www.youtube.com/watch?v=YzFXN9lFvws

A Mercedesnél már 30 éve alap volt az övfeszítő, a légzsák, ABS, gyűrődőzónák, és már akkor is tesztelték a borulást és a ráfutásos balesetet is a mai autókkal ellentétben.Ma már csak dísz a fejtámla, ha beléd jönnek hátulról, kitörik a nyakad :(

W140 2009.03.26. 20:19:27

@Cartman (ex Cartman):
A szerviz és a fogyasztás...
Valóban többe kerül fenntartani, de nincs értékvesztés!
Megveszel egy új autót 5 millió forintért, és 5 év múlva ér jó esetben 1,5-öt!!!Ezzel buktál 3,5-öt, plusz legalább 1,5-öt a hiteled kamatain, mert ennyit kevesen fizetnek ki zsebből...

Ha megveszel egy 15 éves S osztályt 1,3m ft.-ért, és ráköltesz szervizre 1 milliót az öt év alatt (ahhoz azért nem kis pech kell), akkor benne van az autód 2,3-ban, és a piacon még mindíg ér 1,3-at, sőt, ha vigyáztál rá, és rendbe raktad, akár többet is!

Tehát 5 millió bukta, vs 1 millió bukta.
Ennyit meg marha nehéz elbenzinezni :)
Az élmény pedig utánozhatatlan :))))))

Phrascarica 2009.03.26. 20:40:00

@W140: milyen autó az az 5M ft-os amelyik 5 évesen jó ha 1.5-öt ér. Az egy nagyon elkonfigurált rommá törött elhanyagolt.
Ha az öreg autót ugyanígy elhanyagolod az első év közepén a bontóban van 300K-t kapsz érte kb. A másik meg hogy idióta hitel az ahol 5 év alatt 3.5 millára 1.5 milliót fizetsz (mivel ez a régi autónál is rendelkezésre állt hiszen ebből vetted). Egy kicsit mintha azt venném ki hogy elszámoltad az összegeket hogy igazold a választásodat. Erről ennyit.

Avant1 2009.03.26. 21:17:48


Az előző számítás nyilván gyors és elnagyolt, másik topicot megérhetne az egész..
Röviden, esetemre nézve (nem S Merci)
@Cartman (ex Cartman):
Tényleg működik. Az a radikális különbség, amit elsőre nehéz befogni fejben, hogy ezeknél a 2-300e km annyinak számít, mint a mai alsóközepeseknél a 60ezer km. Pl. a kocsim motorjában van 413ezer km, és még tök fitt, gyári norma alatt fogyaszt. A váltója ZF, amit több kocsit egymás után kiszolgál- amíg van benne olaj. A kasztni nem rozsdásodik, minden extra működik, a többi pedig nagyon lassan öregszik. A kopó-fogyó részek pedig megvehetők - túlnyomórészt, legalább 3-féle forrásból (gyári új, utángyártott 1-2-3 verzió, használt..) A maradék ritkán szükségesre, nehezen beszerezhetőre 5%-ra ott az ebay - ez esztétikát jelent lényegében. A kocsi "szépen" öregszik, vagyis nincsenek meglepetések, cserbenhagyások. Ha vmi fáj neki, már 6-9 hónappal korábban szól, hogy majd lassan kéne egy csapágyat vagy egyebet cserélni. Az elmúlt két évben elég volt egy db éves szervíz, vagyis mint egy újszerű kocsinál, 17 évesen.
A szervízköltséget is kérdezted. Nekem egy jobb évben 120 ezer, rosszabb évben a duplája, lehet átlagban kb 180e/év - ebben a téli-nyári nem noname gumi is benne van (igaz, a nyári használt, mert ultraszélesen ez húzós, a kevés km miatt felesleges mivel előbb elöregszik) és esetenként részegység felújítások is benne vannak. Az állagfenntartás mellett. Ez nagyészt rövid városi út mellett (80%, 20% sztráda), napi hatszori beindítással, tehát van strapa.

W140 2009.03.26. 21:38:06

@phrascarica:
Melyik?? Bármelyik!
Citroen C5 alapára most 6,4, 5 éveset 2 alatt kapsz.

octavia tour, ez egy 3 év 10 hónapos :

www.hasznaltauto.hu/2846869_skoda_octavia_2005

Az új ugyanolyan kasznis fapados ára 4 millió most.

Passat 4,5 éves 2-ért el lehet hozni:

www.hasznaltauto.hu/2836664_volkswagen_passat_2004

Az új valahol 6 fölött indul.

Renault megane 15dci 3,5 éves !! :

www.hasznaltauto.hu/2845877_renault_megane_2005

Az új 4,2-től indul.

Ez csak 4 hasraütésszerűen, ilyen autók vannak az ismeretségi körömben.

Ezek nincsenek még 5 évesek, mert direkt olyant kerestem, amit még ma is árulnak, de ezek 5 évesen amikor újban már nem lehet kapni, még kevesebbet érnek.
Ráadásul elég fapadosak, egy jól felszerelten természetesen még nagyobb a bukta.

Hitelnél ez volt az első amit találtam, gondolom a többi is hasonló:
renault.hu/finanszirozas/aktualis-akciok/index.jsp
itt a 3,949,000 -es autóra 5,370,000-et kell kifizetni 7 év alatt, az pedig majdnem másfél milla bukta.
+ árfolyamkockázat.
De számolhatsz úgy is, hogy 7 év alatt elbuksz rajta majdnem 5 milliót, mert 7-8 évesen már alig ér valamit.
Ha 5 éves korában ki akarsz szállni, akkor meg még nagyobb a bukta, mert hitelmódosítási díjat is kell fizetned, és az nem kevés!

Tipikus eset:
Suzukis barátom, wagonr+, 3,5 éve vette 10 éves hitelre havi 22e ft.-os törlesztéssel, 500e befizetéssel.
eddig letörlesztett 900e-et, + az 500 befizetés, az eddig 1,4m.
Most felment a havija 31e-re, és ezt még 6,5 évig kellene fizetni. (ez még további 2,4 milla lenne, az autója meg most ér vagy 1 misit.Visszaadni nem tudja, mert akkor rá kellene fizetnie az autóra 1 milliót (Ez 2,4 milla bukta lenne 3,5 év alatt a megtett 30.000 km-re!!!), így nyögi tovább a hitelt, a megemelkedett lakáshitellel együtt, bizonytalan munkahellyel, de tankolni már nem tud.
Én megvettem az autómat 2 éve kp-ra 1,3-ért, ráköltöttem 700e ft-ot (nem javításra, hanem teljes felújítására, és számold csak ki, hogy ez sem volt több havi 30.-nál) most 2.-ért könyörögnek, hogy adjam el, de eszem ágában sincs, inkább élvezem még pár évig az újonnan 30m ft.-os autó által nyújtott luxust, és biztonságot.
Ha ilyen gondosan rendbe van téve egy ilyen kategóriájú autó, akkor ezután már nem sok gondra lehet számítani.
Ezt már 4 autóval eljátszottam, és gyakorlatilag mindegyikből bukta nélkül szálltam ki 5 év után.
Én így gondolkozom, és még nagyon sokan rajtam kívül, de ezt nem mindenki érti meg, legyen az ő bajuk :)

(Szigorúan zárójelben még annyit tennék hozzá, hogy soha nem értettem meg, hogy hogyan vehet meg valaki egy 5M ft-os autót úgy, hogy csak a 10-20%-át tudja összekaparni, a többire meg hitelt vesz fel.)

Hrzrasn (törölt) 2009.03.26. 21:41:56

@phrascarica: Szívesen segítenék, de Mercibôl nem vagyok büfé, sem olyan dokumentációm, sem olyan tapasztalatom nincs, ami alapján használható és megbízható infót adhatnék neked. Ha BMW lenne, még az utolsó csavarról is megmondanám, hány Nm-rel kell meghúzni. :)

Qualität-et keresd meg ezzel, az ô kezei között megfordult már jópár darab, tán még fejbôl is megmondja ha pontos modellt írsz.

Hrzrasn (törölt) 2009.03.26. 21:48:24

@W140: "A Mercedesnél már 30 éve alap volt az övfeszítő, a légzsák, ABS, gyűrődőzónák, és már akkor is tesztelték a borulást és a ráfutásos balesetet is a mai autókkal ellentétben."

Baszhatod, mert az akkori karosszériageometria stabilitása és gyûrôdése ma már egy kalap szart nem ér, de még egy fiatalabb (10-15 éves) se.

Ezt a videót nem gyôzöm elégszer belinkelni:
www.youtube.com/watch?v=qBDyeWofcLY

Muad Dib 2009.03.26. 22:44:36

@GYUSZI BACSI:

No, rázzuk helyre egy kicsit a fizikát:

A te példádnál maradva, vegyünk 2 autót:
Első:
m1=2000 kg, v1=100 km/h, L1= 200.000 kg*km/h a lendülete.
Második:
m2=1000 kg, v2=50 km/h, L1= 50.000 kg*km/h a lendülete.

Mivel a lendület (és a sebesség) nem skalár, hanem vektormennyiség, úgy is kell őket összeadni. Kb. így viszonyulnak egymáshoz:

L1 ---->

Tehát van egy vasból és húsból álló 3000 kg tömegű masszánk, amely lendületének a nagysága:

L12=L1-L2 = 150.000 kg*km/h

Így a massza sebessége 50 km/h, és az első autó mozgási irányába mutat.

Ebből következik, hogy az első autó sebessége az ütközés következtében kb. 50 km/h-val változik (100-ról 50-re csökken), míg a másodiké 100 km/h val (50-ről -50-re).

Tehát a második jól megszívta.

A fenti gondolatmenet alapján, ha 2 egyforma tömegű azonos - mondjuk 65 km/h - sebességű autó frontálisan ütközik, az impulzusaik azonos nagyságúak, de ellentétes irányúak, tehát az összegük nulla. Azaz mindkét autó megáll. Az eredmény kb. ugyanaz, mintha 65 km/h-val egy betonfalnak csapódnál, mivel a sebesség-változás mindkét ütközés esetében 65 km/h.

A 130 km/h-nak a csak annyi köze van hozzá, hogy az az egymáshoz viszonyított sebesség.

Muad Dib 2009.03.26. 22:53:28

Persze elcsesztem, ez a lökött fórummotor html alapú, és a jobbra mutató vektoromat kommentnek vette, így a hozzászólás egy része kimaradt!

Na újra:

@GYUSZI BACSI:

A te példádnál maradva, vegyünk 2 autót:
Első:
m1=2000 kg, v1=100 km/h, L1= 200.000 kg*km/h a lendülete.
Második:
m2=1000 kg, v2=50 km/h, L1= 50.000 kg*km/h a lendülete.

Mivel a lendület (és a sebesség) nem skalár, hanem vektormennyiség, úgy is kell őket összeadni. Kb. így viszonyulnak egymáshoz:

L1 - - - - } { - L2

Az egyszerűség kedvéért vegyük úgy, hogy, ütközéskor a két test (autó) "összeragad", és együtt mozog tovább.
Az impulzusmegmaradás törvénye alapján a két test lendülete összeadódik (de mivel egymással szembe mutatnak a vektorok, a két számot ki kell vonni egymásból, és a közös impulzusvektor a nagyobbik irányába mutat):

L12 - - - }

Tehát van egy vasból és húsból álló 3000 kg tömegű masszánk, amely lendületének a nagysága:

L12=L1-L2 = 150.000 kg*km/h

Így a massza sebessége 50 km/h, és az első autó mozgási irányába mutat.

Ebből következik, hogy az első autó sebessége az ütközés következtében kb. 50 km/h-val változik (100-ról 50-re csökken), míg a másodiké 100 km/h val (50-ről -50-re).

Tehát a második jól megszívta.

A fenti gondolatmenet alapján, ha 2 egyforma tömegű azonos - mondjuk 65 km/h - sebességű autó frontálisan ütközik, az impulzusaik azonos nagyságúak, de ellentétes irányúak, tehát az összegük nulla. Azaz mindkét autó megáll. Az eredmény kb. ugyanaz, mintha 65 km/h-val egy betonfalnak csapódnál, mivel a sebesség-változás mindkét ütközés esetében 65 km/h.

A 130 km/h-nak a csak annyi köze van hozzá, hogy az az egymáshoz viszonyított sebesség.

W140 2009.03.26. 23:12:31

@Hrzrasn:
Mercedesről beszéltem, nem volvóról!
Gondolom nem nézted a belinkelt videókat.
Hidd el, hogy már 30,40, sőt 50 éve is elég merev volt a karosszériájuk, és a maival megegyező gyűrődésű zónák voltak bennük.

autohirek.hu/tart/cikk/i/0/33278/1/auto/Iden_70_evesek_a_Mercedes_biztonsagi_fejlesztesei

20 éve meg pont a csúcson voltak, hiszen már beépítették az összes mai biztonságtechnikát, de még nem kezdtek el spórolni az anyaggal!
Ezt a törött autót egy barátom vette meg, 400e ft.ba került a javítása.
A mai napig ezzel jár.
Az ötcsillagosban sajnos nem élték túl.
És ez a való élet, Budapest, Magyarország, nem egy szintetikus törésteszt.:
kepfeltoltes.hu/view/090326/chrash_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
Nemrég szedtünk szét egy 20 éveset.
A burkolatok, és a műszerfal alatt a fülke 6 cm vastag avélcsövekkel be van csövezve, mint a rally autók, a kormányoszlop 40 cm-t tud csukódni.

Wazzup 2009.03.26. 23:44:13

Lassan mindenkinek sikerül átmosni az agyát, hogy a végén csak egy nagy birodalmi csillag marad benne. Nah akkor választjuk meg Cs.Zs-t miniszterelnöknek! :)

Hrzrasn (törölt) 2009.03.27. 00:06:30

@W140: "Hidd el, hogy már 30,40, sőt 50 éve is elég merev volt a karosszériájuk, és a maival megegyező gyűrődésű zónák voltak bennük."

De nem hiszem el, mert egy hülyeség. Minden gyártónál folyamatos a fejlôdés, a Benznél is. (Az 50 év meg nem is hülyeség, de egyenesen baromság.)

"20 éve meg pont a csúcson voltak, hiszen már beépítették az összes mai biztonságtechnikát"

De nem. Kinyitod a Kramer-féle könyvet, és látni fogod, mennyi minden változott a passzív biztonsági rendszereknél és a balesetek modellezésénél az elmúlt 20 évben. A Benznél is.

"de még nem kezdtek el spórolni az anyaggal!"

Pont hogy nem az anyagmennyiséggel lehet a legdrasztikusabb változásokat elérni, hanem a karosszériageometriával, az anyagválasztással, a rögzítési pontok helyének és típusának megválasztásával. Minden tankönyv ezzel kezdi, ha az alapismeretekkel sem rendelkezel teljesen felesleges vitatkoznod a témában, mert csak hülyeség jön ki belôle.

Persze nyugodtan magyarázhatod, hogy a partvisnyelet nehezebb eltörni a bambusznádnál, mert "abban több az anyag", de attól még egy hülyeség marad.

Wazzup 2009.03.27. 00:28:08

@Wazzup: Merabbamég anyagvót azéhe! :)

Rocko- 2009.03.27. 06:57:22

Hrzrasn 2009.03.25. 08:26:13
"1) A ráfutásos balesetek 7%kal a legritkábbak. A kék Bosch-könyvben megnézheti, aki akarja.
2) Ezek jellemzôen nem 50nel történnek, hanem 10-20szal, mert többnyire arról van szó, hogy nem tud idôben fékezni a delikvens a sorban."
www.langlovagok.hu/html/galeria/3053.shtml
10-20.

Shadowbull 2009.03.27. 07:38:23

@W140: "Az ötcsillagosban sajnos nem élték túl."

Johogy nem, amikor egy joval nagyobb auto rongyolt belejuk oldalrol.

Az oldalutkozesek a legveszelyesebbek, a tulelesi hatar jelentosen kisebb mint a frontalis utkozesnel.

sb

Muad Dib 2009.03.27. 08:36:35

@Shadowbull: Arról nem is beszélve, hogy a szerencsétleneket rápréselete egy oszlopra...

Cartman (ex Cartman) 2009.03.27. 09:03:43

@W140: Hát ez jó! :) Jó, hogy nem olyat linkeltél (!), ahol felülről ejtették a mercit a 206-osra! Ha oldalról kapják el, a Mercedes is összecsuklott volna. Pláne így, hogy a másik oldalon ott volt a lámpaoszlop!

Cartman (ex Cartman) 2009.03.27. 09:37:42

@W140: Ne C5-öst nézzünk, hanem mondjuk egy dízel Golfot. Biztos, hogy öt évesen az új árának alig több, mint 30%-át éri? És egyébként is csalóka a kép. A válság pont a középkategóriás használt autók árát nyomta le legjobban!

A hitel hogy jön ide? Én pl. eddig soha nem vettem hitelre autót, és - ha minden jól megy - ezután sem fogok...

"Ha megveszel egy 15 éves S osztályt 1,3m ft.-ért, és ráköltesz szervizre 1 milliót az öt év alatt (ahhoz azért nem kis pech kell), akkor benne van az autód 2,3-ban, és a piacon még mindíg ér 1,3-at, sőt, ha vigyáztál rá, és rendbe raktad, akár többet is!" Na, ez az, amivel viszont nincs kedvem küzdeni! Egyrészt találni olyat, ami tényleg jó, másrészt ha sikerül, az is lutri. Tegyük fel, hogy jól tartja magát az az S merci. Akkor is előjönnek már ebben a korban iszonyú drágán orvosolható hibák. Nem véletlen az, hogy 1,3m-ért megkapod azt az autót!

@Avant1: "Tényleg működik. Az a radikális különbség, amit elsőre nehéz befogni fejben, hogy ezeknél a 2-300e km annyinak számít, mint a mai alsóközepeseknél a 60ezer km." Ez egyszerűen nem igaz! Lehet, hogy egyes részeit tartósabbra építik meg a nagyautóknak (szerintem amúgy ez is kétséges), de a 200-300ezer km-et már azok is megérzik, és a "tartósabb" (valójában inkább csak bonyolultabb) alkatrész sokkal drágább is. (A komfortot nem vitatom!) Ráadásul 200ezerrel kb. 3-4 évesen kell megvenned azt az autót, itt pedig 15-20 éves autókról beszéltek! 3-4 éves felső / luxuskategóriás autót is kaptok 1,3m-ért? Hol? Olyat én is kérek!

Avant1 2009.03.27. 10:40:44

Akkor mi mázlisták vagyunk. Igaz, keresgéltünk is, ~1 évig.

Avant1 2009.03.27. 11:00:44

"Lehet, hogy egyes részeit tartósabbra építik meg a nagyautóknak (szerintem amúgy ez is kétséges), de a 200-300ezer km-et már azok is megérzik, és a "tartósabb" (valójában inkább csak bonyolultabb) alkatrész sokkal drágább is. "

Mindkét oldalt ismerem, mert volt vadiúj autóm is, alsóközepes, meg 2 éves kortól szintén.
1. nem bonyolultat, egzotikust hanem robusztust kell keresni, szerencsére jópár ilyen van, ami nem bonyolult, és masszív, ráadásul abszolút megfizethető az alkatrész (motorhoz spec semmi nem kellett 4 év alatt, egy szelepfedél tömítésen, gyertyán túl)

2. Tényleg minden sokkal tartósabb: a műanyagok, a gumik, a festés, a felületkezelés. Még az acél is jóval keményebb, amiből készül. Ezt jó volt látni, tapasztalat (nem az asztalról írom, hanem sokat foglalkoztam öreg kvázi luxusautókkal)
3. Jól szerelhető, ezért nem nagy egységeket kell eldobni, hanem pl egy féknyeregnél az eredetit szétszedi az ember és az adott nyerget egy 5e Ft-os gyári készlettel felújítja - ezzel további sok évig újszerű fék van. És így tovább. Ugyanez a szervókormányműnél, a szivattyúknál. Az ilyesmi egy csomó mai típusnál nem lehetséges, ott tényleg meg van lőve az ember hosszú távon.
Néhány szerintem alkalmas típus, mert lehet hogy félreértésben vagyunk - hogy milyeneket érdemes gondolkozni. A lista tán nem teljes, de azért igyekeztem:
Úgy soroltam fel, hogy a tapasztalat szerint ezekkel lehet költség- és munka rentábilisan napi szintű bevetési képességet + azonnali, bármikori külföldképességet könnyen fenntartani:

Peugeot 605
Mercedes 124
Mercedes S
Audi 100, A6 - sor5, V6 ill. TDI
Audi 90/80 sor5, V6 ill. TDI
BMW 3 és 5-ös széria főleg 6 hengerrel

Phrascarica 2009.03.27. 11:14:33

@W140: hát a C5 és a félrekonfigurált Passat nem igazán jó példa, valamint az általad leírt árak listaárak, ebből C5-nél pl rögtön kapsz 30-40%-ot, de Passatnál is gyakran van 20-25% engedmény, és ha szalonautó volt akkor további lehetőségek is nyilnak.
A másik apró bibi pedig a fenntartási költségeknél van pl fogyasztás 10l vs. 25l városban, mert ne mondd már hogy az 5000 cm3-as V8 2t felett az bizony kijön 12-15 literből :DD ismerek nem egy V8 tulajt aki bevallja hogy városban 25, ha nyomja neki akkor pedig 35-40l-t fogyaszt a gépsárkánya.
A másik a "suzukis hitel" nehogy azt hidd hogy mindenki olyan hülye mint a barátod. Gyakori a 0% THM 1-2 éves hitelnél, de én 5.55% THM-el hoztam el az autómat és elengedtek belőle 12%-ot, jövő hónapban lejár a törlesztője és amennyivel nyáron kevesebbet fizettem annyival fizettem most többet. Ezt az autót még ha 10 évig használom akkor lesz olyan állapotban amilyet te megveszel "zsírlézerkirály" állapotban 15 évesen. De én nem vagyok ószeres ezért már 5 évesen kiszállok belőle hogy megvegye valami lúzer aminek utána 2-3 évenként jön rá 3-6 még nagyobb lúzer minek utána jössz te :D és baromi elégedett leszel egy olyan autóval amivel én már 10 éve sem voltam az és jön majd az "ebben még volt anyag" szöveged :DD

Cartman (ex Cartman) 2009.03.27. 11:16:55

@Avant1: "Igaz, keresgéltünk is, ~1 évig." Itt a lényeg!

"Még az acél is jóval keményebb, amiből készül." Ez nem feltétlenül kategória függő. Ld. Golf!

totalcar.hu/tesztek/merciw140!2
Utolsó 8-9 bekezdés...

Azt is tudom, hogy azért más érzés egy ilyen autót vezetni, és mindig vannak kivételek, de... túl sok a de! Legalábbis nekem. Én egy autóval max. annyit vagyok hajlandó foglalkozni, hogy évente háromszor-négyszer lemosom, és - használattól függően - egyszer-kétszer elviszem szerelőhöz olajat cserélni... :)

Phrascarica 2009.03.27. 11:25:28

W140 ... és ami még érdekes hogy ha elmész megnézni ezeket a hasznaltauto.hu-ról leszedett autókat akkor rájössz hogy a 71000 km az igazábó 278000 (akár a B oszlopon hagyott olajcsere matricából) és 3 donorautóból van a bódé összetákolva, nyáron még az is feltünhet hogy bogaras az oldala!! mert 4 nyomon fut a gép :) Nem hiába tart egy jó autót levadászni akár 1-2 évig is. Egyik barátom így járt egy BMW-vel 1.5 évig kereste aztán 1/2 év múlva összecsukta egy villamoson. Most járhat megint az öreg csótány teherutójával 1.5 évig (szerencsére volt CASCO) és örülhet ha csak 1.5 milla bukta lesz 1 3.6 millás autón 1/2 év alatt :))

Árpád82 2009.03.27. 11:53:34

bizonyos sebesség felett teljesen mindegy miben ülsz, Suzukiban, vagy S osztályos Mercedesben, mindegyik a fejedre hajlik. Lásd Lady Dy vs. betonoszlop...

qualitaet 2009.03.27. 12:40:31

@Árpád82:

"bizonyos sebesség felett teljesen mindegy miben ülsz, Suzukiban, vagy S osztályos Mercedesben, mindegyik a fejedre hajlik. Lásd Lady Dy vs. betonoszlop..."

Az y.nal írt Lady D nél csak a példa nagyobb baromság, tekintve, hogy a jobb 1-en ülő testőr is túlélte mert használta az övet.
Ha Diana és Al Fayed is be van kötve,akkor nagy valószinűséggel a becspódástól rájukfeszülő övek okozta zúzódásokkal úszták volna meg a balesetet.

qualitaet 2009.03.27. 12:58:46

@phrascarica:

"ismerek nem egy V8 tulajt aki bevallja hogy városban 25, ha nyomja neki akkor pedig 35-40l-t fogyaszt a gépsárkánya."

Ez maximum egy Grand Cherokke-val vagy valami hasonló "korszerű" amerikai autóval lehetséges.

Egy mai 4-5 literes V8 símán eljár 15-17-tel városban, ha néha szúrod neki akkor is.Ennél többet soha...

De a réggebi nagyok (német) is max. húsz körül ettek általában a városban.
A korai 126-os 500-as esetleg bekap 22-t, egy 600-as bálna meg 24-et,de ez a plafon.

qualitaet 2009.03.27. 13:02:08

@qualitaet:

Ja majd' elfeljtem: a 760Li is megáll 22-nél, akárhogy rúgod.

Wazzup 2009.03.27. 15:00:10

Azért nem mind1 hogy 5-7L vagy 20-22L!

Agr3ssor 2009.03.27. 15:27:39

Sokakat félrevezet a pillanatnyi fogyasztás mutatója szerintem...

Egy mezei Suzuki Swift is kiír erőteljesen csúsztatott kuplungos elindulásnál 40 liter/100km-et... Egyesben jó ha húszig lemegy, és még sorolhatnám... Miért jön ki akkor mégis a 8-9-es átlag???
Rohadt egyszerű, mert sokat megy a kocsi motorfék üzemben (ahol semmit nem fogyaszt, max 1300-1500 alatt), vagy üresben gurlunk, ahol elenyésző a fogyasztás...
A komám 740i-je is elment városban 16-18 lityivel simán... Pedig végig koppig kint volt az analóg mutató hajtáskor!!! Érdekes dolgok ezek...

Árpád82 2009.03.27. 16:10:06

@qualitaet: Ha már a helyesírásnál tartunk: Grand Cheeroke-val

W140 2009.03.27. 17:52:53

@phrascarica: "@W140: hát a C5 és a félrekonfigurált Passat nem igazán jó példa, valamint az általad leírt árak listaárak, ebből C5-nél pl rögtön kapsz 30-40%-ot, de Passatnál is gyakran van 20-25% engedmény, és ha szalonautó volt akkor további lehetőségek is nyilnak.
A másik apró bibi pedig a fenntartási költségeknél van pl fogyasztás 10l vs. 25l városban, mert ne mondd már hogy az 5000 cm3-as V8 2t felett az bizony kijön 12-15 literből :DD ismerek nem egy V8 tulajt aki bevallja hogy városban 25, ha nyomja neki akkor pedig 35-40l-t fogyaszt a gépsárkánya.
A másik a "suzukis hitel" nehogy azt hidd hogy mindenki olyan hülye mint a barátod. Gyakori a 0% THM 1-2 éves hitelnél, de én 5.55% THM-el hoztam el az autómat és elengedtek belőle 12%-ot, jövő hónapban lejár a törlesztője és amennyivel nyáron kevesebbet fizettem annyival fizettem most többet. Ezt az autót még ha 10 évig használom akkor lesz olyan állapotban amilyet te megveszel "zsírlézerkirály" állapotban 15 évesen. De én nem vagyok ószeres ezért már 5 évesen kiszállok belőle hogy megvegye valami lúzer aminek utána 2-3 évenként jön rá 3-6 még nagyobb lúzer minek utána jössz te :D és baromi elégedett leszel egy olyan autóval amivel én már 10 éve sem voltam az és jön majd az "ebben még volt anyag" szöveged :DD"

1. én nem a listaárat írtam, hanem az akciósat.
2. Beülsz mellém, és padlógázon elautózhatsz egy tank benzint, ha nem hiszed el, hogy egy 500-as bálna nem eszik 18 liternél többet.Ez csak város, tél, és padlógáz.
Hosszú úton 11-12, autópályán 140-150-nél max 13.
A 600-as valóban sokat eszik, de az 12 hengeres.
Ez nem egy amerikai karburátoros hodály, hanem egy modern 32 szelepes, változó szelepvezérlésű katalizátoros, lambda szondás, hengerenkénti befecskendezésés autó.
Az előd 5 literes karbis motorja jobb étvágyú.
3. Nem hiszem, hogy te 30 milliós autót vettél volna 15 éve, amivel 5 éves korában már elégedetlen lettél volna....
Különben nem írnál ilyen ökörségeket a fogyasztásról...
Vagy igen?
Most mivel is jársz?

W140 2009.03.27. 17:54:34

@Árpád82:
200-al, betonoszlopnak mentek.
Csak az halt meg, aki nem volt bekötve.
És nem azonnal.
Szerinted mi történt volna egy swiftben?

W140 2009.03.27. 18:17:23

@Digitális lábnyom:
"totalcar.hu/tesztek/merciw140!2
Utolsó 8-9 bekezdés..."

Igen, az a cikk megérne egy misét.
Akkora marhaságok vannak benne, hogy megáll az ember esze :)
Van egy klubunk, ahol cirka 15 bálna, és még több egyéb mercedes van, párszor már kielemeztük a sok okosságot.
Akkor csak a lényeg:
"Az automata váltó például súlyosan érzékeny" Ez nem igaz, csak akkor van vele gond, ha soha nem cserélnek benne olajat, ebben az esetben viszont 170e ft. egy teljes felújítás gyári alkatrészekkel.
"A kipufogó is mostanában kezd lemállani ezekről, az ára földre teríti az embert, ha jó minőséget szeretne."
Van két fölös rendszerem, senkinek sem kell, mert nem megy szét.
"A futóműben olajtöltésűek a szilentblokkok, ha eleresztik a gélt, attól még nem kopog, csak az autó rugózása lesz borzalmas. Azokat se olcsó cserélni."
Ez nem igaz, a bálnában hagyományos szilentek vannak, 800 -4000 ft az eredetiek ára.
" A szellőzőrendszer pedig szinte mindegyikben beteg – a klíma rendszerint félgőzzel megy, de sokszor fűtés sincs, mert az elektronikusan vezérelt rendszer megbolondul."
Csak a fűtéscsap problémás, azt csak tísztítani kell, valamint a fűtésventi szabályzó szokott meghalni, de ugyanez van a többi Mercedesben is.
"„Aztán ott a hátsó szélvédő, amelyiknél hamar beköszön az üveghalál, azaz elválik egymástól a két réteg, és tejesedni kezd, néha el is törik. Magától persze."
Ez igaz,15 évesen elkezd felhősödni, de el nem törik, a gyári új 50e ft.
"A tetőablak sem szeret rendesen zárni egy bizonyos kor után (elkopik egy spiáter alkatrész), a motoros ajtóbehúzók mindig bemondják az unalmast, és a hűtőrendszerrel is sok a baj."
A tetőablak is igaz, valóban eltörhet az a kis spiáter, 500ft az új....
Az nem motoros ajtóbehúzó, hanem vákumos.....
Ha rossz, akkor be kell csapni az ajtót, mint egy normál autóban.Kicsit nyűgös, néha letilt, de egy reset után(bizti ki, bizti be) sokáig jó.
"a hűtőrendszerrel is sok a baj. Általában a ventilátor viszkokuplungja száll el, de millió más probléma is lehet, pedig a W140 motorjai nem szeretik a túlmelegedést, ilyentől hamar hengerfejesednek” – szidja tovább az autót."
Ez KIZÁRÓLAG a dízelre igaz, de az nem is illik egy luxusautóba,összesen 1 db.-ról tudok csak az ismeretségi körben.
"„És persze rohadnak is, tucatnyi helyen. A csomagtér sarkai például, meg a csomagtérfedél nyomógombja mellett – ez nem is látszik a műanyag betéttől –, az emelőbakoknál, a sárvédőíveknél. A W140 csak utódjához, a W220-ashoz képest jó, mert az feleannyi idő alatt kétszer annyi helyen elrozsdásodik."
Ezt el sem tudom képzelni honnan vették, a rozsda ismeretlen ennél a típusnál.

W140 2009.03.27. 18:19:57

@phrascarica:
Rétegvastagság mérőről, márkaszervizes állapotfelmérésről hallottál már?
Persze vannak balekok, azok ne vegyenek ilyen autót.

Árpád82 2009.03.27. 18:33:30

@W140: mindenki meghalt volna...nem a Suzukikat akartam fényezni az összehasonlítással, távol álljon tőlem. Lehet, hogy kicsit szar volt a példa, elismerem, de a lényege az lett volna a mondanivalomnak, hogy bizonyos sebesség tullépése után már nincs az az autó, ami megvédje a benne ülőket. Van a YouTube-on egy videó, egy 7-es BMW és egy Volvo megy egymásnak frontálisan. Bár a jelenet megrendezett, nem hiszem, hogy ha az egy közúton történik azokból bárki kiszállt volna élve...Persze az a sebesség, amellyel ütközve a bent ülők biztosan zsákban végzik nagyságrendekkel más egy nagy autóban mint egy kicsiben.

W140 2009.03.27. 18:46:59

@Árpád82:
Igazad van, mindíg van olyan sebesség ami már túl sok, de egy nagyobb autó esetében az már általában illegális.

Árpád82 2009.03.27. 19:31:23

@W140: Ez igaz...Az már többnyire az autópályán megengedett sebességnél is jóval több.

qualitaet 2009.03.27. 20:45:00

@Árpád82:

Látom még ráteszel egy lapáttal a baromságokra:

"Ha már a helyesírásnál tartunk: Grand Cheeroke-val"

209.85.129.132/search?q=cache:1V3FGM-lVTMJ:en.wikipedia.org/wiki/Jeep_Grand_Cherokee+grand+cherokee+5.2&cd=5&hl=hu&ct=clnk&gl=hu

Gratulálok... :)DDDDDDDDDDDDDD

Árpád82 2009.03.28. 08:25:59

@qualitaet: én is Neked a "kk"-val írásához...

Phrascarica 2009.03.28. 10:04:54

@W140: ja, csak szart sem ér egy márkaszervízes felmérés (általában). Egy márkaszervízben sem tudják megmondani hogy visszatekerték-e az órát ha "tisztességes a munka". A rétegvastagság mérőt megcseszheted egy 5 éves autónál is egy 15 évesnél meg méginkább. Mert úgyis azt mondja hogy végigkulcsozták, ami akár lehetséges is, csak az a kérdés hogy totálkár előtt vagy után?

Phrascarica 2009.03.28. 10:06:21

@qualitaet: off hol lehet utána nézni hogy mennyi nyomatékot bír egy MB váltója? on

Phrascarica 2009.03.28. 10:27:29

@qualitaet: attól függ hogy kinek mi a város, lehet a város vasárnap hajnali 6 kor a rakpart, vagy hétköznap 17 órakor az Oktogon-Margithíd útvonal is. Azt tudom hogy az én autóm (220 cdi) tud enni 6.8-at is és 19l-is ezeken a szakaszokon, úgyhogy ennek ismeretében elég lehetetlennek tartom hogy egy korszerütlen (20 éves konstrukció) 5 literes V8 ami kicsit nehezebb 18 litert egyen padlón télen városban (szinte bárhol) NA NE! mikor egy haveromnak van 220-as W124-e automata és városban simán zabál 13-18 litert egy másiknak meg 3l Omegája ('99) ami átlag 17l fogyaszt, Alfa 166 3.0 24V ami átlag 16l fogyaszt, ÚJ 911 3.8 4S Porsche 19liter, A8 4.2Q (1997) 30-35 liter! Sőt régebben mentem ('93 ban) W124-essel 500E-vel de az is benyelte városban simán a 25-30l-t.
Egyébiránt ha nagyon óvatos az ember és nem kerül dugóba elképzelhetőnek tartok egy 15-18 literes fogyasztást is, de akkor meg minek a V8 és 300 LE???

W140 2009.03.28. 10:34:35

@phrascarica:
Csak a Mercis állapotfelmérésről tudok nyilatkozni, Itt felemelik, leellenőrzik az összes futóműalkatrészeket, fékeket, megállapítják melyik elem volt fényezve, megnézik, hogy az adatbázisuk szerint meddig volt a márkaszervizben szervizelve, eredeti motor ven-e benne, a motoron kompressziómérést csinálnak,co ellenőrzést, az autón pedig egy teljes diagnosztikát, ami még azt is kiírja, hogy melyik égő volt kiégve, vagy milyen tárolt hibák voltak, illetve pillanatnyilag van-e hiba az elektromos rendszerbben.
Azt hiszem, a többi már igazán nem számít egy olyan autónál, amit az új árának a 20-ad részéért árulnak.
A rétegvastagságmérőt tudni kell használni.
Ha két elemen vastagabb a festés, akkor azokat fényezték, ez nem nagy baj.
Ha az egész autón egyenletesen vastagabb a gyárinál a festék, akkor esztétikai fényezés volt.
Ha az egész eleje egyenleesen vastagabb a gyárinál, akkor szakszerűen javították a törött elejű autót, elemcserékkel.
Ha az elején különböző rétegvastagságok vannak, akkor meg szakszerűtlenül.
stb....

Melyik váltó nyomatéktűrésére vagy kiváncsi?

W140 2009.03.28. 10:49:54

@phrascarica:
Ma este 7 után Mercedes találkozó lesz az Aréna pláza P2 parkolójában.
Lesz ott vagy 10 V8-as bálna is, sőt V12-es is.
Akit érdekel, jöjjön csak el nyugodtan, megnézheti a gépeket, mehetünk is egy kört.
Többen van fedélzeti computer is, meg lehet nézni a fogyasztást.
Sokan használjuk pesten, a jellemző átlag a 16 liter.
Mivel 100 literes a tank, elég hosszú távon jön ki az átlag, nem csak dugóban araszolás van benne.
Annyit még érdemes tudni, hogy a V8-as Mercedes automata, és a kickdownos padlógázon kívül mindig kettesből indul, és ez 130-ig jó.
Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy városban dinamikusan használva sem megy a fordulatszám soha 1300-1500 fölé.
Óvatosan meg 1000 fölé! Ott ugyani elvált.
Városban nem a 320 lóerővel közlekedsz, hanem az 1000-es fordulatszámtól rendelkezésre álló 400 nm-es nyomatékkal, ami 2000-től már majdnem 500.Vannak 300 lóerős 2-3 literes autók is, de azokat pörgetni kell, hogy menjenek! A V8 teljesen más világ.
Itt nem nyomatékgörbe, hanem nyomatékegyenes van :)

Phrascarica 2009.03.28. 10:56:22

@W140:
akkor lássuk egyenként:
1./
"www.hasznaltauto.hu/2846869_skoda_octavia_2005

Az új ugyanolyan kasznis fapados ára 4 millió most."

Nézd csak meg a skoda.hu-t a címoldalon van 3 milláért!!!

"Passat 4,5 éves 2-ért el lehet hozni:

www.hasznaltauto.hu/2836664_volkswagen_passat_2004

Az új valahol 6 fölött indul."

Na szóval ez a kaszni 5milla alatt volt újonnan listaáron!


"Renault megane 15dci 3,5 éves !! :

www.hasznaltauto.hu/2845877_renault_megane_2005"

4.2 a listaára (valóban), a Renaultnál már 1 autóra flottakedvezményt kapsz (minimum 10%+ hitelnél még 10%)

2./ mostanában ha nem haragszol nem ülnék W140-esbe mert hogy úgymondjam "vérciki", még azt hinnék az enyém, egy swiftbe hamarabb!
3./ valószinüleg ha azt vettem volna (ha megtehetném megvenném) akkor is cinkesnek érezném, de nem 5 évesen hanem 2 évesen, mivel áll a mondás "luxus nincs másodkézből" az már csak egy "uraság" -nálunk inkább maffiózó bodzatermesztő- széthajtott levetett szarja 5 évesen. Nemhiába a piac beárazza ezeket az autókat.

W140 2009.03.28. 11:03:43

@phrascarica:
Még annyit a korszerűtlenségről, hogy a 220-as Merc tényleg olyan 30 éves konstrukció, a többit nem nagyon ismerem, de az biztos, hogy nem sokat jelent a gyártási év, hiszen az opel és a vw is árul ma olyan motorokkal új autókat, amik 40 éves konstrukciók.
Például a vw 16-os nyolc szelepes őskövülete, amivel 5 millió körüli autót is adnak el.
Ezekhez képest, mennyire korszerűtlen, egy könnyűfém hengeres 32 szelepes változó szelepvezérléses, hengerenkénti gyújtásos, lambda szabályzású hengerenkénti befecskendezéses, elektronikus gázpedálos, egr-es, motorvezérlő computeres motor?

Phrascarica 2009.03.28. 11:07:26

@W140: tehát 220cdi 110 KW automata

Phrascarica 2009.03.28. 11:08:45

@W140: ehhez képest nem az, de hát 2009-van!

Phrascarica 2009.03.28. 11:11:37

@W140: és még nyilván mechanikailag nem nagyon újítottak ezeken a motorokon, de az elektronikában valamelyest változtak, mivel ezek a motorok lényegesen szolidabban fogyasztanak egy mai nehezebb autóban

W140 2009.03.28. 11:20:37

@phrascarica:

"2./ mostanában ha nem haragszol nem ülnék W140-esbe mert hogy úgymondjam "vérciki", még azt hinnék az enyém, egy swiftbe hamarabb!"

Te bajod, váljék egészségedre :))))

"3./ valószinüleg ha azt vettem volna (ha megtehetném megvenném) akkor is cinkesnek érezném, de nem 5 évesen hanem 2 évesen, mivel áll a mondás "luxus nincs másodkézből"

Vannak még egyéb hülye mondások is :))))
Ha veszel egy rózsadombi villát, vagy használt yacht-ot, esetleg egy Rolls-royce silver shadowt, vagy elveszel egy már nem szűz szupermodellt, akkor az már nem is jó ugye? :-D

Nagy mondások kis embereknek...
Én túl keveset élek ahhoz, hogy ne legyen 300 lóerős repülő bőrfotelem, saját családi házam, ésatöbbi.
Ja hogy nem telne újra?
Választani kell egy 10 éves csúcsautó, és egy fingmentes pöcsköszörű közül?
Én választottam :)
Amikor majd megkérdezi az unokám, hogy milyen autóim voltak, szívesen fogok emlékezni az ajtószervós Mercedesemre, a Jaguáromra, és a corvettemre is, sőt talán még a maseratimra is, pedig azzal voltak gondok :))))
De hát én autóskártyán meg matchboxon nőttem fel, biztos a szülei hibája :)

W140 2009.03.28. 11:24:32

tehát 220cdi 110 KW automata :

Az a váltót nem ismerem, de ez már a nagyon kicentizett, tervezett avulásos kor szülötte.

220 cdi ehhez képest nem az, de hát 2009-van!

Megjegyezném, hogy a 220cdi blokkja megegyezik a 40 éves 200d.-jével, csak raktak rá egy modern adagolót.
Nem is a blokk a gyenge pontja...

Phrascarica 2009.03.28. 11:45:17

@W140: hát nem igazán mivel ez egy alu blokk egy közvetlen befecskendezéses hengerfejjel, tehát a megeggyező alkatrészek száma a 0-hoz közelít :)

avulásos kor szülöttéből már nem 1-et láttam ami 500e Km felett volt 1-2 olajcserével lásd pl német taxikat

Phrascarica 2009.03.28. 11:48:10

"Amikor majd megkérdezi az unokám, hogy milyen autóim voltak" - na itt megvan az egyetlen érv mellettük :D, de én kinőttem ezekből az autókból 12 éve, úgyhogy én is tudok villantani az unokáknak a /8-assal és az E9-el valamint a Saab 9000 Turbo16V-vel

Phrascarica 2009.03.28. 11:50:38

"Ha veszel egy rózsadombi villát, vagy használt yacht-ot, esetleg egy Rolls-royce silver shadowt, vagy elveszel egy már nem szűz szupermodellt, akkor az már nem is jó ugye? :-D" - ez viszont tipikusan a szezonnal a f@szom összekeverése másképpen a kacat és az érték (kivévve a RR és a Yacht, mivel az sajnos RR ide RR oda az bizony KACAT!)

Shadowbull 2009.03.28. 13:56:29

@W140: "hiszen az opel és a vw is árul ma olyan motorokkal új autókat, amik 40 éves konstrukciók."

Ekkora marhasagot mar regen olvastam..
sb

qualitaet 2009.03.28. 14:47:49

@phrascarica:

"attól függ hogy kinek mi a város, lehet a város vasárnap hajnali 6 kor a rakpart, vagy hétköznap 17 órakor az Oktogon-Margithíd útvonal is."

Én olyan városi fogyasztásról beszélek amiben a fentiek és esetleg egy két komolyabb gyorsulás egyaránt benne vannnak,és általában egy tank benzin elfüstölése után a kútnál mértem.

"Azt tudom hogy az én autóm (220 cdi) tud enni 6.8-at is és 19l-is ezeken a szakaszokon"

...Te meg gyaníthatóan a computeren leolvasható pillanatnyi fogyasztásokról beszélsz.Nem mindegy...
Itt lehetnek szélsőséges adatok de az effektív átlagfogyasztás szempontjából ez teljesen érdektelen.
Nem ismerem a 220 CDI-t, de elképzelhetetlennek tartom, hogy tankoláskor 10-11 liternél nagyobb átlagot bármikor is mértél volna.
Egy négyhengeres dieselből többet "kihozni" szerintem fizikai képtelenség.
(Volt 535d-m 14 liternél többet semmilyen körülmények közt sem tudott fogyasztani, akárhogy toltam neki.)

"úgyhogy ennek ismeretében elég lehetetlennek tartom hogy egy korszerütlen (20 éves konstrukció) 5 literes V8 ami kicsit nehezebb 18 litert egyen padlón télen városban (szinte bárhol) NA NE! mikor egy haveromnak van 220-as W124-e automata és városban simán zabál 13-18 litert egy másiknak meg 3l Omegája ('99) ami átlag 17l fogyaszt, Alfa 166 3.0 24V ami átlag 16l fogyaszt, ÚJ 911 3.8 4S Porsche 19liter, A8 4.2Q (1997) 30-35 liter! Sőt régebben mentem ('93 ban) W124-essel 500E-vel de az is benyelte városban simán a 25-30l-t."

A 220 motor kicsi és gyenge a 124-es kabinhoz, folyamatosan szenved, érthető, hogy sokat fogyaszt.
Az Omegák és Alfák fogyasztását is elhiszem.(A Porschét meg mindig tapossák ezért ennyi. Több sokkal már nem lehet.)

De te is hidd el, hogy bő másfél étizede a hbátlan állapotú E32-es 750-i be sosem tankoltam városban 20-nál többet(kevesebbet sem) az E38-as 5.4-es szintén nem evett többet, sőt országúon az 5.0-nál is kevesebbbet.
Az 540i-knek (E34/E39) sosem ment 16 fölé (igaz kézi váltós)
A mostani 550i (szintén kézi) nagyobb, nehezebb, gyorsabb de ugyanúgy nem fogyaszt városban sem 16-17-nél többet, ha hiszed ha nem.(

Az Audi fogyasztása is meskete,(nyílván egy lamdaszonda-hibás pusztulat vagy csak egy gyorulás közben lenullázott computrerről olvasott értéke) mert nekem is volt anno három éves S8-am (szintén 6 gang kézi)és egyszer nem ment 17 fölé.(Hangsúlyozom nem a computer hanem az átlag, tankoláskor.)
500E-m saját nem volt de nagyon jól ismertem az országba bekerült első darab (szürke, CYY-s tábla)gazdáját. Irtózatosan nyomta, rengeteget versenyeztünk, de Ő is 20 liter körül járt.

Szerintem tipikus dieselesként (ne vedd sértésnek,de annyira jellemző) folyton a fogyasztásmérőn csüngesz és mint ilyen duplán fogékony vagy a bezinesek fogyasztásaival kapcsolatos rémtörténetekre.

"Egyébiránt ha nagyon óvatos az ember és nem kerül dugóba elképzelhetőnek tartok egy 15-18 literes fogyasztást is, de akkor meg minek a V8 és 300 LE???"

Látod, ezt mondom.: "Óvatos". Csak egy dieseles tud így félni.:)
A nagy benzinmotor (teljesítménye,robbanékonysága, a rugalmassága, futáskultúrája, hangja,stb) minden szituációban élvezhető ill.örömet okoz a parkolástól a 250-es autobahn-tempóig.

Ezt egy CDI/TDI- tulajnak ezt úgysem lehet megmagyarázni. Nem azért mert ők rosszabbak lennének bárkinél is, csak pusztán képtelenek ezt átérezni. Ugyanúgy ahogy én sem fogom soha megérteni azt földöntúli boldogságot amit ők éreznek, amikor egy deciliterrel sikerül lejjebb tolni a fogyasztást :)DDD

Ja a váltókról még annyit, én sem tudom sajnos hol lehet utánna néznia Mercinek. A BMW-hez konyítok csak és ezt is csak tapasztalatból.

qualitaet 2009.03.28. 14:53:16

@Árpád82:

"én is Neked a "kk"-val írásához... "

HúÚ, de égő csávó vagyok ezt nem is láttam. Elgépeltem, bár ez a pofára esésemen sokat nem változtat, de a tiéden sem, hogy kijavítasz egy hülyeséggel.
2:1 :)DDDDDDDDDDDD

qualitaet 2009.03.28. 17:53:37

@qualitaet:

Ezt egy KISEBB motorú CDI/TDI,stb. úgysem lehet...,bocs.

Phrascarica 2009.03.28. 19:41:05

@qualitaet: "...Te meg gyaníthatóan a computeren leolvasható pillanatnyi fogyasztásokról beszélsz.Nem mindegy..."
Nem, a napi átlag szokott kijönni 6.8-19-ig városban, országúton nem tud 13 nál többet idióta üzemmódban sem.
De 4 hengeres motorral van a Fiat Ducato maxi (2.2 120le) is és tavaly megjártam vele Portugáliát (alvázas dobozos) 18.5-22 ig fogyasztott 20.5 literes átlaggal :D

"A nagy benzinmotor (teljesítménye,robbanékonysága, a rugalmassága, futáskultúrája, hangja,stb) minden szituációban élvezhető ill.örömet okoz a parkolástól a 250-es autobahn-tempóig."
kizárólag a Porsche fogott meg a menetteljesítményével, a többi benzines lagymatag nyomatékszegény és ingerszegény autózást nyújtott, (egy TD-nek sokkal jobban bejön a karaktere mégha csak 2500 fordulaton át nyújtja is azt a 350-400 NM-et) én valahogy a turbót jobban értékelem mint a (kicsi vagy nagy) szívómotorokat legyen az dizel vagy benzines :)

Phrascarica 2009.03.28. 19:53:39

...ép ezért most jön el az én időm jönnek a turbó motorok benzinesből is, végre lesz nyomatékja egy nyamvadt benzines motornak is!

Seca81 2009.03.28. 22:05:45

...ép ezért most jön el az én időm jönnek a turbó motorok benzinesből is, végre lesz nyomatékja egy nyamvadt benzines motornak is!

Hát ez jó! :DDDDDD

GYUSZI BACSI · http://www.fizetesem.com 2009.03.28. 22:53:28

@Muad Dib: na így már kezd hasonlítani az én általam vázolt történetre

igazából szerintem az a fontos, hogy két egyforma tömegű autó szinte sosem találkozik

főleg, ha te törekszel arra, hogy a nehezebb és nagyobb legyen tealattad

én megteszem ezt a bent ülő családom védelme érdekében és másnak is csak ezt tudom javasolni

mert hiába 10 csillagos a Splash meg a Twingo meg a nemtudommianyavaja, ha egy Hummer vagy egy 5 méteres limuzin jön szembe, a kis kocsi x-szer nagyobb ütést kap

na én azt hagyom meg másnak

qualitaet 2009.03.28. 23:32:55

@phrascarica:

"" De 4 hengeres motorral van a Fiat Ducato maxi (2.2 120le)"

Bocs, én csak szgk-ban gondolkodtam.

Ölég nehéz rajtad eligazodni...

Először ezt mondod:

"de akkor meg minek a V8 és 300 LE???"

Most meg ezt:

"kizárólag a Porsche fogott meg a menetteljesítményével, a többi benzines lagymatag nyomatékszegény és ingerszegény autózást nyújtott"

Én NAGY benzinmotorról beszéltem.
Valószínűleg nem a megfelelő méretet próbáltad.
Amúgy az igényességed még elismerést is keltene, de így csak jót röhögök tekintve, hogy el nem tudok képzelni olyan három liter fölötti vagy V8-as modellt ami egy 220 CDI-ből átülve "lagymatag nyomatékszegény és ingerszegény autózást" nyújt :)DDDDDD

Elrebeghetnéd mi volt a próba tárgya...

qualitaet 2009.03.28. 23:37:46

@phrascarica:

Arra meg kívácsi lennék melyik V8-nak vagy V12-nek nincsen "nyomatékja" :)))

W140 2009.03.29. 16:04:57

@Shadowbull:
"Ekkora marhasagot mar regen olvastam..
sb "

Te minek neveznéd az őskövület 8 szelepes motorjaikat?
Szerinted azok mikori konstrukciók?

Phrascarica 2009.03.29. 20:08:17

@qualitaet: van nyomatékja persze, de nem elég meggyőző pl: az új C250CDI hiába csak 204 lóerő a nyomatékja alapján sokkal fílingesebb mint egy 300le V8-as, mivel mindig mindenhonnan azonnal el tud indulni és 60-100-ra akár 6.ban is ütősen gyorsul az 500 Nm miatt, próbáld ki nagyon kellemes, ha érted mire gondolok, de ha csak a benzines a jó akkor hiába mondom, de ott van a Saab 9000 Aero a 343 Nm miatt sokkal erősebbnek érezni mint 225 le. a lényeg én ezt szeretem és hamarosan meg is kapom újból is!

Phrascarica 2009.03.29. 20:12:59

@qualitaet: na szóval a 220CDI alapból 400Nm kis Chiptunningal meg 500Nm, most akkor hol is van a V8????, pont ezért szerettem volna megtudni hogy mennyit bír a váltó :) veszteni is tudni kell :DD

qualitaet 2009.03.29. 21:04:40

@phrascarica:

"na szóval a 220CDI alapból 400Nm kis Chiptunningal meg 500Nm,"

Aha, és akkor felébdredtél és a kezed meg belelógott a bilibe :))))


"209.85.129.132/search?q=cache:hhM4OkiBhwwJ:www.autorevu.hu/leiras_autoteszt.php%3Fid%3D3184+mercedes+e+220+cdi&cd=9&hl=hu&ct=clnk&gl=hu

"veszteni is tudni kell :DD"

Kinek is? :)DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD

qualitaet 2009.03.29. 21:12:31

@phrascarica:

Mellébeszélés helyett azt kellett volna végre kinyőgni, hogy milyen V8-at próbáltál de a fenti zöldségeket olvasván attól tartok nem próbáltál te lófaszt sem.

W140 2009.03.29. 21:40:25

@phrascarica:
"@qualitaet: van nyomatékja persze, de nem elég meggyőző pl: az új C250CDI hiába csak 204 lóerő a nyomatékja alapján sokkal fílingesebb mint egy 300le V8-as, mivel mindig mindenhonnan azonnal el tud indulni és 60-100-ra akár 6.ban is ütősen gyorsul az 500 Nm miatt, próbáld ki nagyon kellemes, ha érted mire gondolok, de ha csak a benzines a jó akkor hiába mondom, de ott van a Saab 9000 Aero a 343 Nm miatt sokkal erősebbnek érezni mint 225 le. a lényeg én ezt szeretem és hamarosan meg is kapom újból is!"

Hihetetlen mekkora marhaságokat írogatsz!
a cdi nyomatéka csak egy szűk tartományban él, egy 20 éves V8-nak 1000-es fordulattól több mint 400nm-es nyomatéka van, 3900-as fordulatnál meg már 480, ami ki is tart 6000-ig!
A 140-es bálna üresen több mint két tonna, és két személlyel, automata váltóval is 7 másodperc alatt van 100-on, egy sokkal könnyebb 220 cdi meg több mint 11 mp alatt. Addigra az öreg v8 már 140-nél jár.
Akkora nyomatéka van, hogy gyárilag kettesből indul, ami 130-ig jó.
Ott váltja a 3-ast, és ha nem veszed el, bevillog a kipörgésgátló háromszöge.
Az egyest csak kicdown-al lehet előcsalogatni.
Tudod te miről beszélsz?
A V8-nak gyakorlatilag nincs nyomatékgörbéje.

W140 2009.03.29. 21:44:03

A v12-ről ne is beszéljünk, az állandó, közel 600 nm-es nyomatékával.....

Phrascarica 2009.03.30. 01:10:07

@W140: melyik 220cdi-ról beszélsz a W211-es 170Le 400Nm és automatával kevesebb mint 9 sec alatt van 100-on, egy néhányszázezer Ftos brabus(.de) chiptunningal az 7.8, nem igazán számít hogy hol a nyomaték, azt intézi a automata váltó, de hogy van nyomaték (480Nm-ugyanannyi mint az 5l-es V8-asé)
Tudom nyomatékegyenese van de le kell vele nyeletni az 1 liter benyát hogy tudja tartani az iramot amit egy szar dízel diktál:D
Pl itt is látszik hogy hiába 20 év nagy idő. Gondold el hogy a W212 az 250CDI egy brabussal, ott már hiába nyomsz padlót, az már mindenhol megeszi a bálnát vacsira :DDD és mindenhol meggyőzőbb lesz mint a V8. A V8 ideje lejárt :P

Phrascarica 2009.03.30. 01:14:50

@W140: ja ha már számháború 400Nm már itt is van 1400-tól és 480 2000-től, nem 3900-tól

W140 2009.03.30. 02:25:30

":DDD és mindenhol meggyőzőbb lesz mint a V8. A V8 ideje lejárt :P "

Nahát, egy Brabus tuningos vadonatúj középkategóriás autó csak 1 másodperccel marad el egy 20 éves 2,2 tonnás limuzintól gyorsulásban, hát ez tényleg meggyőzött :D
És szerinted aki v8-at vesz, az állandóan a fogyasztásmérőt lesi( proli szokás), vagy az élvezet kedvéért jár vele, mert nem egy kerregő szarban akar megöregedni?

Nagyon vicces vagy :)

Persze, lejárt a V8 ideje :-D

totalcar.hu/magazin/hirek/?main:2009.03.27.&376709

Majd magyarázd el a Brabusnak is, hogy ne 730 lóerős 1320nm-es benzines óriásautókat készítsen, mert eljárt felettük az idő, hanem a kis 2 literes dízelt piszkálja tovább az olyan okostojásoknak mint te :)

www.origo.hu/auto/20070515gyilkos.html

"@W140: ja ha már számháború 400Nm már itt is van 1400-tól és 480 2000-től, nem 3900-tól "
Úgy látszik, ezt nagyon nem vágod...
És mi van 700 és 1300 között? És 3000-től 6500-ig? Ott is végig megvan a teljesítmény, és a nyomaték?

Phrascarica 2009.03.30. 10:28:40

@W140:
1./ "a fogyasztásmérőt lesi( proli szokás)"
szerintem meg játszani a csekonics bárót más levetett 20 éves fos öreg szarjába a lakótelepen és havi 2-3 ezer km-et menni (mert leeszi a gatyámat) és csak naponta 1/2X rálépni a gázra (mert ing gatya) na az az igazi proli szokás.
Egy ilyen autó egy 500se hez képest 30 ezer km alatt (azaz 1/2 év autózással megtermelne nekem egy W140-et! érted 1/2 évenként vehetnék csak az üzemanyag megtakarításból egy tipikus proli autót egy W140-est. Azért óriási hiba összekeverni egy egykori luxus autót egy leharcolt proliwagennel egy 500SE-vel. Egy ilyennel járni a legnagyobb GÁZ! Mindenki tudja hogy olcsón vetted -és még annyit sem ér- és a hátad mögött összesúgnak a benzinkútnál, hogy szerencsétlen vazze ezzel az öreg csótánnyal. Meg hogy nézd már a proli majmot milyen gáz és észre sem veszi magát. Egy ilyen autó értéke (az ára nem) megduplázódik egy szervíz és teletank után :DD
2./ valószinüleg a Brabus sem a V8-V12 vonalból él mert abból nem lehet sokat eladni az csak a presztizs miatt van. Valószinünek tartom hogy a dízel chiptunningból melynek előállítása nincs több mint 50.000 Ft és 8-10X-es áron el lehet adni.
3./ 700-és 1300 között (950 az alapjárat!!) látszik hogy neked még mindig IFA a dizel és nem tudsz haladni a korral.
Ha rálépsz a gázra induláskor 1600-ról indul a móka, (tudod automata) tehát a turbólyukat 1:1-ben elfelejtheted
3000-4000-ig 450Nm van utána pedig elvált (tudod automata) és folytatódik a gyorsulás. Egyszer próbáld ki nagyon meg fogsz lepődni hogy lehet 8 liter gázolajból is móka nem csak 20 liter benzinből :)

Phrascarica 2009.03.30. 10:34:36

@W140: a Brabus Rocketről csak annyit hogy az olyasmi mint egy F1-es Ferrarival példálózni (vagy még olyan sem) mivel -legfeljebb- 2 db készült belőle és az sem látta senki sem, ez egy "prototipus" és valószinűleg gyűjtők veszik hogy besuvasszák egy garázsba :D -ez is szánalmas.

Phrascarica 2009.03.30. 11:49:14

@W140: még annyit hogy megnéztem a "bárkát". Igazán igényes lehetsz (gyertyák, olajak, szűrők) 20.000 Ft-ért,
Ne haragudj már de 8 db igényes gyertya nem igazán jön ki 20.000 ből, hátmég az Tescos olaj és a szűrő :DD
Mondom hogy olyan panelproliféle vagy aki azzal villog a haverjai előtt hogy "sosem nézem a fogyasztást", de azért minden 3. sorban megjelenik a népitéletedben, azt meg kár volt tagadni itt hogy 20-at eszik városban, mivel az irományban benne van.
"Csak városban persze 20 körül fogyaszthat" MENJ MÁ' :DDDDD
Fényszorókapcsoló 2000 Ft :DD és hát 15.000 km alatt 450eFt-ot elkölteni egy városban alig járó autóra NA EZ IGEN!!!

m.a 2009.03.30. 12:00:56

@phrascarica: mennyit mész egy évben, hogy ennyire isteníted a 220CDI-t?

Phrascarica 2009.03.30. 12:32:04

@m.a: nem istenítem, aki isteníti az autóját az W140 ha jobban megnézed. átlagban 30.000 km-t megyek évente de volt olyan év amikor előfordult 60.000 km is 85% városban. A 220 CDI A-B pontok között tökéletes. Ez nem egy élményautó (de nekem nem is igényem, volt már olyan is), de szerethető a sok kompromisszuma ellenére is. Egy W140 es ami 15000 km alatt legalább 3X volt szervízbe, hát egy ilyen autó már inkább a szemétdomb kategóriába tartozik a 170.000 Ft-ból "felújított" automata pedig inkább a vicc kategóriában van mert egy tisztességesen elvégzett váltóolaj csere szűrővel több mint 60 lepedőbe fáj! és akkor még hol van a tömítésgarnitúra és a felújítás, valamint a munkadíj. De ha neki sikerült 170.000 Ft-ból váltót felújítani az bizonyára "hosszútávu" befektetés lesz :DDD röhely
és megegy
"az klíma összes fúvókáját, reteszét, és a központi zárat is sűrített levegő működteti. " vazze az VÁKUUM!!!! van egy kis különbeség a kettő között

m.a 2009.03.30. 16:03:13

@phrascarica: Lehet nem a Kárpát utcában csináltatta a felújítást, de attól lehet az még szakszerű. Abban egyetértünk, hogy A-B közöt tökéletes egy ilyen, bár inkább C kaszniban. Nálunk is diesel az utazó autó (7es, évi ~80-100e km), ennek ellenére a benzinest sokkal jobbnak. tartom.

Phrascarica 2009.03.30. 18:04:06

@m.a: a C egy "szegényház" ha megnézed nem sokban különbözik az anyagok minősége egy C vektrától FÚJ :)
A kárpát utcában hozzá sem nyúlnának ilyen tetemhez, tudom nekem 22 éve nem nyúltak hozzá egy W115-höz sem, pedig csak szelepet kellett volna állítani. Azt mondták nincs hozzá alkatrész :D (a szelepállításhoz) MO-n épp ma olvastam az AM-ben a BMW dizel eladásainak aránya 82% !!! Hagyjuk már a benzinest akkor tán!
A váltó felújításról pedig az a gond vele hogy ha összeadod az olajat a szűrőt és a tömítéseket akkor már nem marad anyagra és munkadíjra AKKOR MOST EZ HOGY? Ö csinálta az anyag meg ingyen volt? Vagy csak szét-össze mert az olaj folyt csak, bár kiszedni is benne van 1-2 órába.

W140 2009.03.30. 21:50:32

@phrascarica:

Látom bőven van benned kispolgári düh :)

Mint írtam is, ezeknek a hibáknak a 90%-a olyan, ami nem befolyásolta a használhatóságot, csak én elég maximalista vagyok, és mivel megengedhetem magamnak, teljesen rendbe teszem az autót.
Panelben hála isten életemben nem laktam, max akkor járok benne, ha a könyvelőmnél van dolgom.
Alkatrészért a márkaszervizbe járok, ha itt túl drága, akkor átugrok ausztriába, vagy küldetek az angliai ismerőseimmel eredetit, érdekes módon ott sokkal olcsóbb.
Megjegyezném, hogy a márkaszervizben 800 ft az eredeti gyári (Beru) gyertya darabja, és a tömítések is filléres tételek.
A váltó teljes felújító szettje például 60.000 Ft.
Persze van olyan marha, aki a Kárpát utcába jár, ahol 50.000-re lehúzzák egy olajcseréért, de létezik korrekt, hozzáértő szakember is, aki 2000 ft-os rezsióra költségért dolgozik, nem pedig 20.000 ft-al számol.
A Mercedes plakettes dextron 3-as váltóolaj literje 3000 ft sincs, a motorolaj pedig 2000-be sem kerül...
Ebbe még nem szintetikus lötyik kellenek.

"havi 2-3 ezer km-et menni (mert leeszi a gatyámat) és csak naponta 1/2X rálépni a gázra (mert ing gatya) na az az igazi proli szokás."

Ezt nem értem, tanulj meg magyarul.

"Egy ilyen autó egy 500se hez képest 30 ezer km alatt (azaz 1/2 év autózással megtermelne nekem egy W140-et! érted 1/2 évenként vehetnék csak az üzemanyag megtakarításból egy tipikus proli autót egy W140-est."

Évi 60.000 km? arra ki venne ilyen autót? ez nem arra való.
Szaladgálni, ütni-vágni nekem is van 2 másik, egy toyota, és egy furgon.

"Azért óriási hiba összekeverni egy egykori luxus autót egy leharcolt proliwagennel egy 500SE-vel. Egy ilyennel járni a legnagyobb GÁZ!"

Ha neked egy szép állapotú karbantartott, garázsban pihenő S osztály leharcolt proliwagen, akkor az a te bajod, nem is neked árulják őket 10.000 euró fölött a németeknél.

Phrascarica 2009.03.31. 07:30:46

@W140: "nem is neked árulják őket 10.000 euró fölött "
nem hát,de 2890-ért sem :), a panelproli pedig nem kell hogy panelba lakjon, elég ha úgy viselkedik valaki. Panelba is laknak nagyon józan okos emberek. Egy luxusautó csak az első tulajdonosánál az, utána jönnek a szánalmas lúzerek akiknek nem tellik rá és megveszik 17 évesen és azt hiszik ők ugyanazt kapták olcsóért és újként csak idióták vásárolnak pedig itt pont fordítva van.

W140 2009.03.31. 10:54:27

panelba ? tellik ? stb. ?
Jézusom, egy 5 általánost végzett emberke osztja nekem a bölcsességét :-D

Phrascarica 2009.03.31. 15:26:06

@W140: hát szerintem ez csak téged minősít, hogy ha lemarad egy "n" betű akkor végre meg van a fogás.
A "tellik"-en meg hogy mit nem értesz az egészen érdekes, szerintem megy be egy oviba majd megmagyarázzák a kiscsoportosok. (esetleg egy 5.-es) :D esetleg guglizzd meg, de tudod mit (mivel valószínű hogy a "guglizás"-t sem tudod hová tenni csak a te kedvedért elmagyarázom:
"nem tellik rá"="nem fussa"="nincs rá della"="nincs rá pénze" látod csak kérdezned kéne ha kimaradt a szókincsedből ez akkor egy 5.-es elmagyarázza a kiscsoportos korlátolt lelkednek :)

Phrascarica 2009.03.31. 15:49:33

@W140: ui.:azért szerencsére nem csalódtam a "W" utáni 140 nem az intelligencia hányadosodra vonatkozik arra jobban illene a /8 ha már merci :)
Tipikusan beleillesz a "bálnamercisek"-ről alkotott képbe IQ140/8 :D

W140 2009.03.31. 16:50:09

TELIK te suttyó, nem TELLIK :-D

Phrascarica 2009.03.31. 19:19:25

@W140: na akkor lássuk tőled mire TELLIK

"átugrok ausztriába"->átugrok Ausztriába
"A v12-ről ne is beszéljünk, az állandó, közel 600 nm-es nyomatékával....."
600 négyzetméteres nyomaték vagy mi?
->Tudod Nm azt jelenti Newtonméter
"Rolls-royce silver shadowt" ->Rolls-Royce Silver Shadowt "ésatöbbi"-> és a többi
"corvettemre"-> Corvettemre

NA SZÓVAL ERRŐL ENNYIT 5 Perc alatt! Ez egy autós fórum, nem pedig nyelvészeti! Forgasd ki csak mondatonként IQ bajnok, de előtte nézd már meg te miket írsz :D

balnasel 2009.05.23. 22:58:25

@phrascarica: szerintem tényleg nem nyelvészeti a forum de ezek még mindig aprobb hibák mint amit te vétettél!! Nekem 3-as volt a helyesírásom bocs mindenkitöl!Ettöl függetlenül nem tartozom semmi féle kisebséghez nem hurkás a nyakam és mégis egy 500sel-el (ami V8)járok évi közel 100 ezret ami valóban teligázzal sem eszik 20litert városban, az autópályán tempomattal 140es sebességnél 10 liter alatt mocorog 100 km-en és ha valóban égő 2 tulajdonasnak lenni 1 ilyen "proli" autónak akkor azt kivánom hogy alegnagyobb égés az legyen az életemben, hogy nekem csak ilyenre telik! Az orosz miniszterelnöknek még megfelel akkor talán nekem is!:))
Ez mellet van 1 dieselem is ami szintén merci és szégyen szemre csak sima szivó 25. évét kostálja, 140-el utazik zökkenömentesen, tökéletesen 8 literes fogyasztással! Ez is s-os és elégedett vagyok ezzel is.De a v8 5 liter feketében halkan gurulva a mai napig vért fagyaszt minden emberben!Ezt csak a bálna tudja nyujtani a mai napig!
Én sem lakom panelban, és mielött arra gondonál hogy ismerem a vita másik tagját megnyugtatlak hogy nem! Aki pedig tömben lakik, bérböl él és 500as v8-assal tud menni pár ezer kilómétert is 1 évben azt nem lenézni kell hanem segíteni a törekvésben! Ha proli akarna maradni suzukit vett volna, de nem!!
Elismerem az összes Merci álltal kiadott autót! Vannak jók és a legjobbak, hiszen ezért osztályozták öket!!

csá

balnasel 2009.05.23. 23:06:37

@W140: Helló! még nem ismerlek se téged se a klubbotokat, de ezen szeretnék változtatni!
Szintén bálna tulajdonos vagyok és szükségem lenne néha nagyritkán 1 kis szakmai tanácsra néha alkatrészre!Ha nem zárkozol el töle kérlek jelezz itt!

W140-V8 2010.01.14. 17:22:10

Sziaasztok! Most jött el az első bálna megvételének ideje, és nem tudom még melyik motor a legjobb közülük ha valaki tud jó tanáccsal szolgálni szivesen fogadom! Az 500-as felé húzok de van aki azt szídja van aki agyondicséri. Előre köszönöm!
süti beállítások módosítása