Feltámadás házilag

  2009. március 24. - ommm Címkék: bmw felújítás e28 524td

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Négyhengeres BMW? Ugyan már...
2015-07-30 16:22:46

...mondták nekem sokan, miután lett egy 136 lóerős E30-am. Persze hülyeség, hiszen a könnyű bódéhoz elég

Hétvége a tóparton? Belsőség-találkozó 2015!
2015-07-29 12:04:49

Öregszünk, öregszünk , más nem is jut nagyon eszembe arról, hogy immáron tizenkettedik (!) alkalommal

A trollkirály V8-cal érkezik
2015-06-22 13:58:43

Leborulok, zokogok és megadom a trollkodás brilliánsokkal díszített aranyfokozatát. Hogyan piszkíts bele egy

Szétszórjuk a VIP-jegyeket! Akár a tiéd is lehet egy!
2015-06-08 15:31:58

Úgy, ahogy az AC/DC-nek is egy igazi énekese volt és ahogy a Black Sabbath is csak Bill Warddal az igazi , úgy

Legutóbb akkor járhattak a garázsban, mikor Peti behozta az E28-ast. Nos, azóta természetesen történtek dolgok, de csak szép sorjában.
Az első – és egyben legnagyobb probléma – a hihetetlen kosz és szemét volt. Égett is a pofám miatta rendesen, pedig javarészt nem az én saram. Valószínűleg azóta nem látott seprűt, mióta megépült, ennek mintegy 20 éve lehet. Mindenfelé görbe alátétek, csavarok és gumidarabok, a beszáradt, centi vastag por pedig guánóként borított el minden polcot és magát a padlót is. Első látásra egy telibeszart denevérbarlangra emlékeztetett, az itt-ott kiégett, pislákoló satnya égők csak fokozták a hely hangulatát.
Nem éppen ideális alap egy valamirevaló műhely számára. Tiszta, rendes helyen lehet jól dolgozni, első a masszív takarítás.

Megkímélném az olvasókat a részletektől, legyen elég annyi, hogy a szerencsétlen porszívó akkorát alakított, mint Staller Ica az istállóban, csúcsra járatva is négyszer ürítettük ki a porfogóját. A négy zsák szemét már csak hab volt a tortán, de a padló és a polcok legalább elfogadható állapotba kerültek. Igen ám, de ott tátongott még a szerelőakna, alján, a bokáig érő getvában bármi rejtőzhetett, háborús tömegsírtól mutáns patkányokig.
Borzasztóan mocsok, szemét munka volt. Míg én alant küzdöttem, addig Peti szépen megszámozta az aknát fedő gerendákat, elejét véve ezzel az anyázásnak, amikor az utolsó nem akar majd sehogyan sem a helyére menni. Magát az aknát közben fehérre meszeltem, nézzen már ki valahogy.

Kora délutánra elkészültünk, szerencsére a tavaszi napsütésben jobban ment a munka, mint a taknyos-nedves depresszív időben.
A java azonban még hátra volt, helyet kellett találni egy műhelynyi szerszámnak és berendezésnek, valamint a 28-as alkatrészeinek. Gyűlt, gyűlt a holmi, de valahogy csak kisakkoztuk. Jöjjön az autó.

Magáról a gépmadárról tudni kell, hogy Peti válságautója. Persze némiképpen más perspektívából kell a fent említett helyzetet vizsgálni, hiszen számára a válság egyet jelent kedvenc E34 540i-jének nélkülözésével. Az eredeti terv szerint az 540-es csaknem teljes felújításon esik majd át. A futómű, a fékrendszer átalakul, a beltér teljes bőrözést és minden létező extrát megkap majd (jómagam is meglepődtem, mennyi minden volt rendelhető a kilencvenes évek elején a 34-esbe). Tavaly ősszel lett gyári alkatrészekből felújítva a motor, a nikasilos blokk remek állapotban van, erősíteni csak ilyet szabad. Nem titok, hogy a cél a típusjelzésnek megfelelő számú lóerő elérése mindenféle optikai erőszak nélkül. Ezt kompresszor-kittel és egyéb, speciális alkatrészekkel (hajtókarok, dugattyúk, fémbetétes sportkatalizátorok stb.) minden további nélkül el lehet érni, az 540 automataváltója azonban csupán 500 Nm-ig van hitelesítve, így valószínűleg a titánszinkronos, kézi hatsebességes kerül majd alá.
De ez majd egy következő történet lesz, egyelőre itt áll a frissen fényezett 524td, ezt kéne újba tenni.

Maga az autó 1985 áprilisában gördült ki a gyárból, majd élete javarészében a Kassböhrer Italia szolgálati autójaként működött. A soros, hathengeres turbódízel az ún. kisturbós szériából való, blokkjában jelenleg valamivel több, mint 250 000 kilóméter van hengerfejét már felújították és leszámítva a valamikor belegányolt turbónyomásmérő után maradt ledugózott csonkot remek kondíciónak örvend. Új porlasztócsúcsokkal és izzítógyertyákkal felszerelve sem egy erőgép, de a 140-150-es utazót gond nélkül tudja, nem füstöl, nem eszi az olajat. Jó gazdái voltak az olaszok (meglepő, ugye?), és idehaza is csak finoman legyintette meg a kókány szele. Persze sokakban hitetlenséget válthatnak ki az állítások, pedig a megoldás nagyon egyszerű, öreg, dízel BMW-k esetében pedig hatványozottan érvényes: kizárólag gyári (vagy gyári beszállítótól származó), de mindenképpen új alkatrészekkel szabad javítani. Nem kell megijedni és rémesen hosszú számlák böszme összegeit vizionálni: szinte minden rendelhető és kapható hozzájuk, teljesen elfogadható áron. Persze a széttaknyolt, minimális törődést is nélkülöző példányok uralják a hazai piacot, na ezekbe aztán vödörszám lehet borítani a pénzt, de szerencsére, ez nem ilyen.

Szegedről meglehetősen hiányos beltérrel, spricnik, ablaktörlők, hátsóüvegfűtés nélkül, sebtében berakott szélvédővel, feldobott ajtókkal érkezett. Illetve ez nem egészen igaz, a teljes beltér benne volt, kisebb nagyobb darabokban. Miután minden szerszám a helyére került, elkezdtük szortírozni a használható és cserés alkatrészeket. Az utóbbi rakás lett nagyobb, de azért álljon itt egy rövid számvetés, a teljesség igénye nélkül:

- Ilyen korban már szinte minden E28-as műszerfalának tetejét repedések csúfítják, ezért kerül be egy hibátlan, barna darab (ilyen az egész beltér), valamint halszálkamintás ülések (a mostaniak is makulátlanok, de a pepita-barna szövet nem valami szép a szemnek).
megjöttek az új gumikéderek, a csomagtartó előszeretettel hanyagolt darabja is, ezt már be is ragasztotta Peti, újak a díszlécek körben.
- Új a Nissens-hűtő és a vízcsövek, a Behr-viszkó és a Lemförder lengőkarok szilentekkel együtt, a LUK kuplungszerkezet (prokee jóvoltából) és a kéttömegű lendkerék.
- Mivel az első lengéscsillapítók csupán pár hónapja lettek cserélve, így hátra kerül két új Sachs.
- Új izzítógyertyák, porlasztócsúcsok, olaj, olajszűrő és fékfolyadék.
- A szélvédő szintén új, de ezt ki kellett szednünk, szélvédősre bízzuk a berakását
- Az ajtóhatárolókat is cserélni kell (ezen már túl vagyunk), valamint a motorháztető zajszigetelő burkolatát és pántjait, a jobb oldali nem húzza be kellőképpen a helyére a géptetőt, ezért kicsit ferdén áll (ez leginkább a bal oldali illesztési hézagon látszik).

Dióhéjban ennyi, ami eszembe jutott, persze igyekszem majd időben utolérni a történéseket. A lényeg az, hogy a második nap végén minden a helyén volt, a beépítendő beltér nagy kupacként a heverőn tornyosult, mi pedig nekizuhantunk a munkának. Először is a központi zárat kellett beüzemelni. Mivel minden beltéri elem le volt bontva, így nem volt túl nehéz dolgunk, az ajtók üregei aránylag jól hozzáférhetőek, pillanatok kérdése csupán beakasztani a nyitómechanizmus karját a tenyérnyi motorok tetején található gyűrűbe. Először persze beszerelés előtt próbáltuk ki, működik-e a rendszer és rögtön belefutottunk az első problémába: csupán a bal első ajtó és a csomagtér zárja nyílt, a másik három motor néma maradt. Nosza, kibányásztam a jobb oldali A-oszlopba rejtett vezérlés dobozát. Két kis csavar rögzíti, a kesztyűtartó magasságában, magán a dobozon van egy kis pozícionáló pöcök, ami sokat segít a visszahelyezésben, hiszen a kis helyen matatva is kisebb ujjgyakorlat után, de vissza tudjuk tenni pontosan a helyére. A vezérlővel semmi gond, a relék kattannak, láthatóan, hallhatóan. Elakadtunk, törtük a fejünket, cserélgettük a motorokat, míg aztán Petinek beugrott, hogy van a sofőr ajtajában a zárnak egy mikrokapcsolója, ami a kulcsot érzékeli, talán az csinálja a galibát. Összedugta a csatlakozóit és máris hibátlanul működött minden. Kipipálva.

Az ajtók helyes beállítása emberes munka volt mivel az ablakkeret krómdíszléceinek, a vastag oldalsó gumicsíkoknak és az alsó illesztéseknek is vonalban kellene futniuk, ráadásul úgy, hogy sem a sárvédőknél, sem a B-oszlopnál ne legyen túl nagy a hézag. Egyikünk óvatosan belülről meglazította az ajtópánt csavarjait, míg a másik a földön ülve finoman három síkban mozgatta az ajtót (előre-hátra, ki-be illetve le-fel). Mikor jónak tűnik, akkor gyorsan ráhúzni és óvatosan becsukni. Nem csapni, hiszen a rosszul beállított, szoruló keret leszedi a friss fényezést, vagy akár neki is csapódik a karosszériának. Mindezt tucatszor eljátszani minden egyes ajtóval elég idegölő és pepecs meló, de megéri a fáradtságot, sokat dob egy ilyen öreg cápa külalakján ha nem lóg mindene össze-vissza.

Hajnali fél háromra lettünk készen az ajtókkal, közben még jutott idő beragasztani a motorháztető zajszigetelő szivacsát és rákerült a műanyag burkolat is. Inkább már csak kötelességtudatból megnéztük a tetőkárpitot is, de rájöttünk, hogy ki kell szedni a szélvédőt és a hátsó ablakot, ha azt akarjuk, hogy szépen feszüljön az anyag. A kárpiton körben egy kis visszahajtás van, ami fémpántokkal rögzül a tető illeszkedő peremébe. A szélvédő berakásakor sokan megfeledkeznek erről az apróságról, majd csavarhúzóval tuszkolják be az anyagot a gumikéder és a lemez közé. Na ez aztán úgy is néz ki. Aki ilyen autót vesz és furcsállja, hogy a tetőkárpit baldachinként lóg alá, az most már tudja, hogy a beltéri – a szélvédő mögött keresztben futó, árnyékolós műanyag idom alatt – valószínűleg szarrá gyűrt anyag fogadja majd.

Másnap Peti kicserélte a hűtőt, befűzte az új kédereket, cserélte a porlasztócsúcsokat, az izzítógyertyákat és várta a szélvédőst, de hiába (közben, ismét prokee jóvoltából, lett másik). Lassan alakul az öreg, az E34 15 colos BBS pókhálós felnijei is megvannak már (mivel ezen típus fékei vannak beépítve, így nem férnek el a gyári 14 colos felnik alatt), raktári készletből visszamaradt új Dunlopokkal, minden valószínűség szerint ma megérkeznek a vízcsövek és a kuplungszerkezet, haladunk.

Közben persze nem teltek eseménytelenül a napok, szombaton este hatkor négy másik elmebeteg társaságában lezúztunk Szegedre egy 26 éves dízel, japán kisbusszal, felhoztuk a hidraulikus prést, a CO-mérőt, a motorforgató állványt és az alkatrészmosót. Emlékezetes utazás volt, éjfél után pakoltunk ki, minden porcikánk fájt már. A kisbusz azonban remekül teljesített. Persze a fáradtság nem volt hiábavaló, nagyon jó hasznát vesszük mindennek.

Egy rövid időre azonban fel kell függesztenünk a lábraállító-projektet (a találkozóra kész lesz), mivel egyik közeli barátunk ismerősének munkaautója igényel halaszthatatlan beavatkozást, így a sorozat következő részében erről írok majd. Egy T2-es Transporter, lapos farában egy soros, 2,1-es öthengeres, valaha K-Jetes Audi-motorral, immáron egy típusazonos Pierburg-Zenith 34/34 2B5 porlasztóval. Volt baja bőven, pedig szakemberek újították fel és alakították át, de jól alakul, ha kész van, beszámolok.

Pontosítanék, mivel csak most tudtam meg, hogy ez már az autó második turbódízele, a nagy turbós eredeti 85-ös még tavaly fáradt el örökre, abban volt több, mint 650 ezer kilóméter és egy leszakadt szelep okozta vesztét még az előző tulajdonosánál.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr261022700

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

aqwre (törölt) 2009.03.24. 22:17:58

@series_one: Hát ez csak egy indok:)) A fő probléma az,hogy borzalmas paraszt!! Minden maradjon közel gyári állapotában nem véletlenül tervezték úgy őket! Ezek az autók akkor és most is így szépek,ne kontárkodjon bele a nagy kerékkel,kamu szárnnyal,8 kipufogóval,izléstelen matricákkal meg a "nagy zenével" felvértezett magyar design hős:)

ommm 2009.03.24. 22:29:31

@Carfan: 83-as gyártmány, a forgalmi szerint.

Bambano 2009.03.24. 22:39:08

Ez meg a következő 3-as és 5-ös még tetszik, a nagyon kerek bangle motorwerke autók már nem annyira...

series_one (törölt) 2009.03.24. 22:40:56

@Bambano:

a bangleötösig, az e60ig még KETTŐ generáció volt, nem egy.

3.0tdi quattro 2009.03.24. 22:48:34

A szerelő aknának mért nem meszeltétek ki az alját is???mondjuk sárgára!
Amugy jó a cikk. tetszik tetszik!!!
Várjuk a folytatást! :)

aqwre (törölt) 2009.03.24. 22:48:50

@series_one: Ha gyári akkor igen!! Ha megnézed a nagyobb ( 18-19-20 ) felniket mindig izlésesen tálalja mindegyik gyár az adott típushoz! Meghalok azon amikor az autóhoz nem illő felnit tesz rá a beteg! Az a lényeg,hogy jó nagy legyen,aztán forog a közepe,meg világít a szelepsapka meg minden kurva anyja:)

Bambano 2009.03.24. 22:49:38

@series_one: interpolálj:) ez tetszik, a következő is, a rákövetkező picit már nem, a bangles meg nem :)))

Carfan 2009.03.24. 22:58:44

@ommm: Akkor szegény átesett már egy magyar "ráncfelvaráson" :D

ommm 2009.03.24. 23:02:48

@3.0tdi quattro: :)
Egészen őszintén mondva: tele volt már a tököm a meszeléssel :)
Pedig gondoltunk rá, hogy milyen jó lenne világos padlón keresni az alkalomadtán leeső apróságokat.

A kisbusz érdekes, lehet, hogy a T2-es forgalmiját néztem?
Mindegy, maradandó élmény volt így is :)

ZsoltK 2009.03.24. 23:03:42

Te Pug, miért vitatod el az emberek jogát arra, hogy ne 12 egy tucatként üljenek az autóikban, hanem kényük, kedvük, ízlésük szerint átalakítsák?

Másfelől, ahogy azt már nagyon régen leírták: ízlésről márpedig nem vitatkozunk. Többek között azért sem, mert az általad ízlésesnek tartott autót más simán leszarozza, mondván: ízléstelen.

aqwre (törölt) 2009.03.24. 23:04:22

@F/: A 16" a legjobb! A kocsinál és a pulykánál is:)

ommm 2009.03.24. 23:06:41

@Carfan: Inkább ez a valószínű, tisztán emlékszem a 46 kw, szállítható személyek száma:9 után elborító verítékre.

Carfan 2009.03.24. 23:07:06

@ommm: Ugye lesz a T2-ről legalább egy blog? T1-T2 a legcultabb kisbusz a világon:)

pickapu 2009.03.24. 23:12:39

Volt kisbusztulajként engem is érdekelne a T2.

Pasas 2009.03.24. 23:14:29

83-as forgalmira hoztatok egy kisbuszt kintről? Na ezt tudja meg a rendőrsíííg!

series_one (törölt) 2009.03.24. 23:16:33

@Pasas:

oszt ha az elejére csomót kötöttek, és ez volt bontóban?
nem életszerű szcenárió, mi?

aqwre (törölt) 2009.03.24. 23:17:30

@ZsoltK: Dehogy vitatom! De amit nálunk művelnek " kozmetika" címszó alatt az siralmas! Ha meg valaki "pump my ride"-ra vágyik az csinálja meg úgy! Ott minden passzol mindenhez, az egy komoly meló!De az baszki hogy berohanunk a Homasitába és megveszünk mindent,utána flexel szétvágjuk az autót,szárnyakat ragasztunk rá, az borzalmas! Ezt a véleményemet vállalom,és igazából nem érdekel,hogy kit sértek meg vele!

series_one (törölt) 2009.03.24. 23:19:09

@Rocko-:
nézz be a veterán autók-motorok topicba az indexen, ez a t2-t3 dolog pont ma volt vita tárgya.

ommm 2009.03.24. 23:20:13

@Carfan: Na helyesbítenék, mivel én is beleestem a Transporter típusjelzés csapdájába: szóval egy Type2 T3 a delikvens. Mielőtt még parázs vita robbanna ki a gyári kódosok között.
Köszi.

Pasas 2009.03.24. 23:14:29

Talán ez megmagyarázza a helyzetet. Bevallom, nem vagyok egy Transporter-guru, sosem volt még ilyennel dolgom.

zalkapone 2009.03.24. 23:25:56

Hajrá Peti! Viszont ha ezzel jössz a találkozóra, akkor toborozni sem kell a csajokat! :-)

ZsoltK 2009.03.24. 23:25:59

@PUG 607: Én értem amit te mondasz, de akkor te is értsd meg amit én mondok: ízlésről vitatkozol, aminek nincs mértéke, sem mértékadója. Neked tetszik, másnak nem. Értékelni, vagy nem értékelni a munkát lehet, de azt is csak akkor, ha csináltál már ilyesmit és tudod mi mennyi munka.

Carfan 2009.03.24. 23:26:39

@ommm: 5 hengeres T3 is több mint ütős:) De azért kicsit kár, hogy nem T2:(

Rocko- 2009.03.24. 23:29:07

series_one 2009.03.24. 23:19:09
én is összekeverem gyakran. :)

ommm 2009.03.24. 23:20:13
akkor jól sejtettem, már csak a soröt miatt. :)

ommm 2009.03.24. 23:33:35

@yeti: Inkább a szükség hozta össze a jó népet. Ideiglenes megoldás, amíg el nem készül az állandó hely.

ommm 2009.03.24. 23:35:29

És persze az igazsághoz hozzátartozik, hogy némi átfutással posztolom a történteket, de igyekszem utolérni magam. A héten lényegében már minden kész is lett...na ez egy másik sztori.

yeti 2009.03.24. 23:35:32

@ommm: Ismerős a helyzet.Én egy haveromhoz járok "segíteni".Legtöbbször csak nézem amiket csinál,ha szükséges egy harmadik kéz segíteni is tudok,és tanulok.

megint 2009.03.25. 00:55:38

Karotta által tesztelt hippibusz volt a legszebb, csak valami motor kéne azokba, mert egy gyorsabb traktor is leelőzi.

Borisz2003 2009.03.25. 01:18:28

Ez a vas volt nálam egy 7végét szervízjárműként. Akkor olyan grínpíszes dízel volt, hogy a CO-ja pont annyi volt, mint egy benzinesnek. :D
Ugye Laller? :)

series_one (törölt) 2009.03.25. 01:34:57

ez nem a kétezernyolc május háromtól kétezernyolc november tizenötig terjedő időszakban volt?
;)

Negrogo 2009.03.25. 08:01:37

Ez egy nagyon jo kis moci ami ebben van. E30-ban volt ilyenem. 18 evesen es 360ezer kilometer utan lett eladva a motor belole hibatlan allapotban. Atlag 7 litert evett szepen hasznalva, olajat nem ette es akar 190-re is felgyorsitotta a kasztnit.

Ja vki irta, hogy ez meg az ujabb 5-os jon be neki csak...az E39 az meg ekte BMW. Ez van most: img2.tar.hu/mezesnegro/size2/37428742.jpg

Jo munkat az E28-hoz. Legnagyobb dolog legozni.:)

streetsta · http://managertoys.hu/ 2009.03.25. 09:20:32

Asszem mégiscsak milliárdosnak kéne állnom... Kövezzetek meg, de én minden nap szívesen bütykölgetnék ilyen "öregszarokat". Ahányszor ilyen szerelgetésről olvasok, mindig elkap a vágy, hogy egy nekem tetsző gépet atomjaira szedjek és újra összeépítsem. Nagyon jó érzés, amikor egy autó megint összeáll. Ja, és még valami: A BMW-k sem szívem csücskei, de ezek az öreg ötösök nagyon szépek. Irtózatosan jók az arányaik. Az korabeli 3-asok, meg 7-esek nem ilyen szépek (mármint az én szememnek).
F/ 2009.03.24. 22:59:38 Ez a táblázat valami zseniális! Tökéletes!
series_one 2009.03.24. 22:09:35 Sőt, nemiscsakazhogy, hanemhogy "pinák motoron"! Ehheheheh.

ZsoltK 2009.03.25. 09:51:15

@streetsta: vagyunk így ezzel egy páran :)

BocaNegra 2009.03.25. 10:59:14

Tetszik, jó cikk. :)
Pinás képet a falra! :D

Apropó, miért áll a víz az aknában?

békaapu 2009.03.25. 12:12:25

Tiszta, pontos, germán stílusú szerelésleírás. Könnyen érzem magam a főszereplő helyébe. Szívesen olvasok ilyesmit is.
Kérem a folytatást...

ommm 2009.03.25. 12:52:14

@BocaNegra: ? Nincs benne víz. Valszeg hülye volt a fotós :)

BMWSzabi 2009.03.25. 14:08:28

ommm!Várom a folytatást a kicsikéről!Nagyon jó kis cikk amúgy,nekem bejön!;)

w211 2009.03.25. 14:22:14

Szép munka,kitartás,én a Puchomat csinálom éppen,a MAZDA BUSZ 98-KÖRÜLI LEHET,én is járta ilyennel,nyomorogtunk benne rendesen!
A BMW-hez tudok egy gyári rádiót,Bavariat,csak benne van egy mattfekete kupémerciben,lehet odaadnák?:o)

series_one (törölt) 2009.03.25. 16:49:38

@w211:

nem igazán az eredeti állapot a cél, mert attól nagyon messze van és messze is lesz.
egy korrekt felújítás, hogy utána sokáig lehessen közlekedni vele minimális ráfordítással.

ekin_su_ocha 2009.03.25. 17:12:08

óóó, fasza lesz nagyon tádé! azért haladtok vele rendesen!erre mondják hogy "deráértek bazzeg"!
amugy meg pinás képet a falra!de ha igazán kemények vagytok,szereztek valami óckúl tupírozott hajú (lehetőleg vörös) nőről szigorúan félmeztelen képet valahonnan a 90-es évek elejéről (a parizer mellet és a zilszelepsapkányi mellbimbót nem kell mondanom hogy kötelező...ügye)

pickapu 2009.03.25. 18:36:03

@w211: 97' második felétől szélesebb műszerfallal gyártották az e2200-t, és eltűnt az első ajtóról az ablak alatti fekete csík, helyette kicsit lefelé ívelő ablakszem került nagyobb tükrökkel. Alig észrevehető volt még az akkori változtatás, de nekem pont az a fajta volt, ezért vagyok biztos benne. 2000-ben aztán jött az új lökhárítós változat... Az első középső ülés volt a büntetőhely :)

Ronin_ 2009.03.25. 20:17:57

Még jó, hogy itt volt ez a 650 e km-es megjegyzés, mert úgysem hitte volna el senki, hogy egy ennyi idős, Italia-ban a Kässbohrer által használt autó csak 250 e km-t futott:-)
Amúgy nekem is tetsz az e28.

series_one (törölt) 2009.03.25. 20:30:44

@Ronin_:

az még hagyján, hogy olaszországban használták, de az autó ott is készült.

Hrzrasn (törölt) 2009.03.25. 22:30:47

@series_one: Nincs európában külföldi BMW-üzem Graz-on kívül (ill. Oxford/Goodwood, de az Mini/RR), így Olaszországban sem.

series_one (törölt) 2009.03.25. 23:09:38

egen.
ez nyilván azt jelenti, hogy nem is volt.

Hrzrasn (törölt) 2009.03.25. 23:22:49

@series_one: Nem, nem is volt, mert különben nyoma lenne az üzemek kódbetûlistáiban. De nyugodtan írd be ide az alvázszám utolsó 7 számjegyét, napra pontosan megmondom hol és mikor készült.

series_one (törölt) 2009.03.25. 23:31:30

tscm alvázszáma van, de megvan az eredeti szám is.
majd jön a sabc aztán megmondja.
de ez száz százalék, hogy nem hülyeség.

series_one (törölt) 2009.03.25. 23:55:07

@Hrzrasn:

de, éjfélkor.
majd jön, aztán beírja.
szokott ide irogatni.
imgfrm.index.hu/imgfrm/6/2/5/6/IMG_0005696256.jpg
ez az enyém.
az övé pl nagyon nem ilyen, több sorban is különbözik, pl neki nem ABE kódja van, hanem DGMOM. valamint a madeinwgermany sor se rémlik...

Hrzrasn (törölt) 2009.03.26. 00:08:42

@series_one: Ezen még betûkód sincs, olyan régi. 1986 jan. 8-án készült Dingolfingban. Trópusi kivitel, exportra készült.

series_one (törölt) 2009.03.26. 00:11:32

@Hrzrasn:

ehhez képest végig németországban szolgált.
meg ne magyarázd nekem baszki, mert a briefben az első pillanattól benne volt az összes tulaj, végig main-spessart tartományi tulajai voltak.

Hrzrasn (törölt) 2009.03.26. 00:19:18

@series_one: Ez akkor is egy bronzitbeige metallic 520i, fekete kárpittal, trópusi kivitellel, klímával, zöld hôvédô üveggel, központi zárral, elektromos ablakemelôvel, elektromos anyósoldali tükörrel, kartámasszal, plusz tanktöltéssel, exportra, angol nyelvû papírokkal, km/h-beosztású kombival, manuális antennával, rádióelôkészítéssel.

Én nem magyarázok neked semmit, "baszki", ha tökönszúrod magad, is ez áll az adatbázisban.

Hrzrasn (törölt) 2009.03.26. 00:21:00

Ja, és fejtámaszok is vannak hátul, ez is feláras volt.

series_one (törölt) 2009.03.26. 00:26:06

ez az autó egy bronzitbeige 520i, nutria barna halszálkás belsővel, klíma nélkül, színezetlen üvegekkel, központi zárral, kurblis ablakokkal, vezetőoldali elektromos tükörrel, kartámasz nélkül, fordulatszámmérő nélkül, hátsó fejtámla nélkül.

series_one (törölt) 2009.03.26. 00:27:20

valamint oem trxstyle-2 felnivel és manuális lemeztetővel és oem vonóhoroggal.

Hrzrasn (törölt) 2009.03.26. 00:33:51

@series_one: 86. jan. 9., Dingolfing, nutria belsô, kp-zár, felirat nélkül, kurblis tetôablak, kazis Business rádió, manuális antenna, kazettatartó, és valszeg tréleren vitték a kereskedôhöz, mert nem kértek rá waxolást.

series_one (törölt) 2009.03.26. 00:34:41

imgfrm.index.hu/imgfrm/6/3/1/9/BIG_0005696319.jpg

imgfrm.index.hu/imgfrm/6/3/2/4/BIG_0005696324.jpg

elég jól látszik a fejtámla hiánya, a barna belső, a kurblis ablak valamint a fehér üveg.
de azért csak bátran.
:))))

Hrzrasn (törölt) 2009.03.26. 00:34:52

@series_one: Vonóhorog késôbb került rá.

series_one (törölt) 2009.03.26. 00:37:00

@Hrzrasn: öhm.
waxolás az volt rajta, szóval ez se stimmel, de azért csak összerakod.
a konzerválás egészen tisztán látszik a mai napig a motortér minden elemén.
a műanyagokon is.

series_one (törölt) 2009.03.26. 00:38:39

@Hrzrasn:

jó, hagyjuk.
te tudod, milyen autóm van, nekem meg fingom sincs róla.
szóval jó is, hogy itt vagy.

Hrzrasn (törölt) 2009.03.26. 00:38:40

@series_one: Szerintem a jövôben azzal arcoskodj, aki hajlandó rád pazarolni az idejét.

Hrzrasn (törölt) 2009.03.26. 00:39:54

@series_one: Aussenhautkonservierungnak köze nincs a motortérhez, de azért legyél okos nyugodtan.

series_one (törölt) 2009.03.26. 00:40:56

@Hrzrasn:
írsz valami hülyeséget, erre én mutatok neked KÉPET róla, hogy mennyire nem (egyébként az egyoldali tükör is látszik), ezek után meg az én anyámat.
persze nem értem, hogy ezért miért, de az én anyámat.

Hrzrasn (törölt) 2009.03.26. 00:43:03

@series_one: Nem raktam össze semmit te tahó, rossz VINt választottam a listából. A db minden esetben pontos.

series_one (törölt) 2009.03.26. 00:44:38

@Hrzrasn:
mindösszesen csak annyi, hogy körben ugyanazzal a konzervvel fújták végig az autót.
ezeknek a nyomait még kívül is meg tudom mutatni, ajtófalcokban, ilyemi helyeken.
kerékjáratokban, lökhárító mögött, ahol szétszereléssel tudták volna csak kipucolni.
még egyszer, te ismered ezt az autót, én meg nem, kezd nagyon úgy kinézni.

Rocko- 2009.03.26. 00:44:52

series_one 2009.03.26. 00:34:41
csssh, ő mindig jobban tudja. :D

series_one (törölt) 2009.03.26. 00:47:38

@Hrzrasn:

javasolnám, hogy élőszóban talán tartózkodj az ilyesmi hangvételtől, mert valaki egyszer még pofán talál baszni hasonló kifejezésekért, aztán majd még csodálkozol is.
vegyél vissza, légy szíves.
köszönöm.

ommm 2009.03.26. 02:37:36

@series_one, Hrzasn: Na, ezen most tök felesleges volt összeveszni, Hrzasn másodjára jót lőtt nem?
Nyugi van már, inkább csekkoljuk ezt:

9394447

Na, mit dob a gép, ez a fehér :)

Phrascarica 2009.03.26. 07:29:33

@Hrzrasn: mercedesnek hol lehet utánanézni pl: hogy milyen váltó van benne, illetve mennyi nyomatékot bír?

Jetfighter 2009.03.26. 09:53:55

Grat a cikkhez, a garázstakarításért külön respect, az autóhoz sok szerencsét!
Bíztató kezdet, finom széria lehet belőle.
"Minden hosszú menetelésnek megvan az első lépése..." :)

Long Johnny 2009.03.26. 17:51:11

Hüha micsoda vita, mintha nem lenne teljesen mindegy... :-)))

En sajnos nem tudom az extrakat lekerdezni, csak alap dolgokat tudok.

Vin: 9640789

Typschlüssel: 4051
Katalysator: ohne
Sichtschutz: nein
Lenkung: links
Getriebe: manuell
Baureihe: E28
Ausführung: Europa
Bezeichnung: 520i
Motor: M20
Karosserie: Limousine
Produktionjahr: 01/1986

Vin: 9394447

Typschlüssel: 4211
Katalysator: ohne
Sichtschutz: nein
Lenkung: links
Getriebe: manuell
Baureihe: E28
Ausführung: Europa
Bezeichnung: 524td
Motor: M21
Karosserie: Limousine
Produktionjahr: 04/1985

Nem kell mindjart fenyegetözni, inkabb örülni kellene, hogy valaki vette a faradsagot es megprobalt utananezni az autonak. Ha el is nezett valamit, de legalabb megprobalta.

A cikkhez annyit ahogy qualität is irta: az 540i alatt egy A5S 560Z valto van ahol az 560 a nyomatekot jelenti amit elbir. Szaknyelven valoszinü, hogy 5hp24 vagy 5hp30 van alatta. Evjarattol függöen. Mindegyik 560nm-ert bir.

Hrzrasn (törölt) 2009.03.26. 21:28:22

@series_one: Tudod öcsibusz, a neten fenyegetôzni nem vall túl nagy észre, mert könnyen megeshet, hogy felfújt arccal becsengetsz valahova, aztán egy fejjel magasabb ember nyit ajtót.

Attól te ne félts engem, hogy elôben nem merek megismételni bármit is, bármikor a szemedbe mondom, hogy egy ostoba, tanulatlan, nagyarcú tahó vagy, akinek fingja nincs a BMWrôl.

A képeken látható Alpinweiss 524td pacific belsôvel, ABS/DSC3mal, komfortfutómûvel, széles gumikkal, modelljelzés nélkül, zöld hôvédô üveggel, kp-zárral, elsô elektromos ablakokkal, olasz papírokkal, olasz piacos kivitelként gördült le a dingolfingi szalagról 85 ápr. 1-én. A Länderausführung azt jelöli, melyik piacra, melyik országBA készült az autó, és nem azt, hogy melyik országBAN. Hogy ebbôl te a 2 bites agyaddal, meg a 3 szavas német szókincseddel azt vetted le, hogy ott készült az autó (a büdös életben nem volt a BMWnek olaszországi gyára!), és ettôl már azt hitted, a te seggedbôl süt a nap, fényesen demonstrálja, hogy mennyire segghülye vagy a BMWhez, és mekkora, nulla tudásra arcoskodó telepi tahó vagy.

A realitás az, hogy annak ellenére, hogy kurva okosnak hiszed magad, te még a legutolsó falusi BMWszervizben sem adogathatnád a nyomatékkulcsot.

ekin_su_ocha 2009.03.26. 21:51:56

"aztán egy fejjel magasabb ember nyit ajtót."
nem biztos

"hogy egy ostoba, tanulatlan, nagyarcú tahó vagy, akinek fingja nincs a BMWrôl."
nem biztos

"te még a legutolsó falusi BMWszervizben sem adogathatnád a nyomatékkulcsot."
nem hiszem

ja amugy nem akarok belevau...nameg sztem feleslegesen maszturbáltok egymásra :)

qualitaet 2009.03.26. 23:52:45

" majd élete javarészében a Kassböhrer Italia szolgálati autójaként működött."

Ahogy a rendszámát elnézem (DBX= 1992 október )élete java részét bőven idehaza töltötte...

Rocko- 2009.03.26. 23:54:11

Hrzrasn 2009.03.26. 21:28:22
olyan nehéz beismerni h tévedtél?
erre itt elkezdesz magas lóról magyarázni, meg okoskodni.
tévedtél, ennyi pont.

Sabc 2009.03.27. 00:02:45

@Hrzrasn: Az infókat köszönöm, hasznos.

A többibe nem szólnék bele.

streetsta · http://managertoys.hu/ 2009.03.27. 00:09:53

@Hrzrasn: Szerintem valamit súlyosan félreértettél. Nem fenyegetet téged senki, csak jelezték, hogy ha ilyen stílusban beszél valaki az emberekkel élőszóban is, ne csodálkozzon, ha egyszer a másik fél a további érvelés helyett más módját választja a vita rendezésének. Nem nehéz belátni, hogy sok igazság van Series One megállapításában -már megint kicsit elszaladt veled a ló, és olyan kifejezéseket, jelzőket és jelzős szerkezeteket használsz, amit senki nem engedett meg magának veled szemben. Megismételheted Series One-nak élőben az összes itt leírt mondatodat, de ne lepődj meg rajta, ha egy, esetleg két fejjel is magasabb emberrel találod szembe magadat. Sőt, szerintem megijedned sem kell, a vitastílusából ítélve ő nem az az ember, aki esetleges fizikai fölényét ki akarná használni. Talán pont a fizikai adottságai miatt is ilyen higgadt...

streetsta · http://managertoys.hu/ 2009.03.27. 00:15:40

@qualitaet: DBX-ig már októberben eljutottak? Én áprilisban kaptam CAN kezdetűt. Igaz, a következő DZY volt, azt meg emlékeim szerint 93 év vége felé kaphattam. Pörögtek az események akkoriban!:)

qualitaet 2009.03.27. 00:38:53

@streetsta:

Teljes káosz volt, tudom mert akkoriban hoztam a legtöbbet:

Pl: CBB,CBD 1991 júl., CZJ '91 nov. míg a CHV-s '92 áprilisi volt a Tiedhez hasonlóan.

Majd '92 vége felé a dupla W-t tartalmazó A-sok, B-sek, paralell a D-vel.

streetsta · http://managertoys.hu/ 2009.03.27. 00:50:01

@qualitaet: Gondolom az okozhatta, hogy sok kocsit hoztak, meg a régieket is folyamatosan rendszámozták újra, aztán küldték a táblákat az országban mindenfelé. Ami még feltűnt, hogy sok bogárnak volt egyforma elejű rendszáma (CP valami, vagy CF valami, már nem is tudom, de egyhez közöm volt, ezért tűnt fel a sok másik Bogár ugyanolyan három betűvel).

qualitaet 2009.03.27. 01:02:52

@streetsta:

"Gondolom az okozhatta, hogy sok kocsit hoztak, meg a régieket is folyamatosan rendszámozták újra, aztán küldték a táblákat az országban mindenfelé."

Szerintem is. Emlékszem a B-sorozat alig három hónap alatt lement.
'91 februárban BEN-t kaptam a Mozambikban (Mozaik u.) májusban meg már BZU-t.

qualitaet 2009.03.27. 01:08:38

@qualitaet:

"dupla W"

De hülye vagyok. Dupla vé, vagy W.

series_one (törölt) 2009.03.27. 09:53:48

@Hrzrasn:

"mert könnyen megeshet, hogy felfújt arccal becsengetsz valahova, aztán egy fejjel magasabb ember nyit ajtót."

nahát azért a kettőhúszas emberek nem rohangálnak mindenfelé. másrészt meg nem nagyon szoktam csengetni, de valahogy nem veszi a gyomrom az élből tahózást.

:))))


"A realitás az, hogy annak ellenére, hogy kurva okosnak hiszed magad, te még a legutolsó falusi BMWszervizben sem adogathatnád a nyomatékkulcsot."

nyomatékkulcs?
mifelénk vidéken ilyesmit nem is ismernek, itt szakadás előtt negyed menetig szoktuk húzni a belorusz traktoron a csavarokat.
:))))

streetsta · http://managertoys.hu/ 2009.03.27. 13:56:26

@series_one: Mondd, van egyáltalán teneked vérnyomásod? Bár az is igaz, ha nálad annyira megy fel a pumpa, mint másban, az még mindig csak az ádámcsutkád...

Rocko- 2009.03.27. 14:33:29

van neki. :)
múltkor sikerült is eltalálni, csak amikor láttam a kerékkulcsot a kezében, akkor jöttem rá, h nem a legjobb volt az idôzítésem.

series_one (törölt) 2009.03.27. 19:27:31

@streetsta:

hogyne lenne.
csak erről az oldalamról nagyonnagyon kevesen ismernek.
:)))

series_one (törölt) 2009.03.27. 19:29:01

@Rocko-:

az mi is volt az?
valószínűleg móron volt, amikor átraktuk a zötnegyvenre a kerekemet, de mi volt az, amire akkor nekem idegesnek kellett volna lennem?
:))

streetsta · http://managertoys.hu/ 2009.03.27. 19:51:37

@series_one: áhh, egyre kevésbé hiszem. Olyan lehetsz, mint Borivoje Surdilovics, felpolcolt láb, meg kávé kell, hogy egyáltalán valahogy működjön a rendszer:)))
Úú, bazz, most jutott csak eszembe, nem játszotta ki senki a Dzsollidszókert! Azé vitatkoztok itten, mer agresszív béemvés köcsögök vagytok! ehehehhh

Rocko- 2009.03.27. 20:14:55

series_one 2009.03.27. 19:29:01
amikor raktátok át, és milumannak finoman megjegyeztem, h nekem nem kell ilyen, fél órája kurblizzák ezeket a szar béjemvéket, de egyik se indult be. :)))))

series_one (törölt) 2009.03.27. 20:25:08

@streetsta:

"Azé vitatkoztok itten, mer agresszív béemvés köcsögök vagytok! ehehehhh"

'ssolsz.
:))))

series_one (törölt) 2009.03.27. 20:26:33

@Rocko-:

ja igen, a gyári emelő az elég lassú, azt meg kell adni neki. viszont nyugodtan alá is feküdhet az ember (mesélték), elég bizalomgerjesztő darab.

series_one (törölt) 2009.03.27. 20:56:44

@series_one:

ja, emelő.
a sabc talált abban a garázsban egy uaz emelőt.
na annál egyszerűbb és jobb konstrukció tuti, hogy nem létezik.
:)))

Rocko- 2009.03.27. 21:28:34

:))))
meghiszem, h jóra tervezték azt az emelőt.
süti beállítások módosítása