Egy adag zaj, egy fekete folt
Négyhengeres BMW? Ugyan már...
2015-07-30 16:22:46...mondták nekem sokan, miután lett egy 136 lóerős E30-am. Persze hülyeség, hiszen a könnyű bódéhoz elég
Hétvége a tóparton? Belsőség-találkozó 2015!
2015-07-29 12:04:49Öregszünk, öregszünk , más nem is jut nagyon eszembe arról, hogy immáron tizenkettedik (!) alkalommal
A trollkirály V8-cal érkezik
2015-06-22 13:58:43Leborulok, zokogok és megadom a trollkodás brilliánsokkal díszített aranyfokozatát. Hogyan piszkíts bele egy
Szétszórjuk a VIP-jegyeket! Akár a tiéd is lehet egy!
2015-06-08 15:31:58Úgy, ahogy az AC/DC-nek is egy igazi énekese volt és ahogy a Black Sabbath is csak Bill Warddal az igazi , úgy
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
series_one (törölt) 2009.03.22. 01:02:09
látni kéne.
mondjuk a merci se az én világom, meg ez a fajta átalakítás se, csak hát élőben lehet, hogy egész jól adná magát. ötletnek minden esetre érdekes.
series_one (törölt) 2009.03.22. 01:20:46
:)))))
mesélte az állandó jellegű tettestársam, mink kattogok?
Hrzrasn (törölt) 2009.03.22. 01:30:03
Honer (törölt) 2009.03.22. 01:41:25
gin74tonic 2009.03.22. 01:59:26
megint 2009.03.22. 02:02:37
Wizardus86 2009.03.22. 02:03:43
ezért van zippo-m hogy ne kelljen nélkülözni az ultimate autóbuzi-drogot, amikor épp nem az ébredező szervízparkban sétálok kamerával a kézben :)
gin74tonic 2009.03.22. 02:05:13
Vajda Gábor (Gabor_V) · http://www.linkedin.com/in/gaborvajda1984 2009.03.22. 02:10:05
gin74tonic 2009.03.22. 02:10:52
gin74tonic 2009.03.22. 02:12:54
gin74tonic 2009.03.22. 02:17:10
Honer (törölt) 2009.03.22. 02:29:03
FeroxX 2009.03.22. 02:43:18
gin74tonic 2009.03.22. 02:48:42
egyszeru es megis utos, tok jo!
Alhazred 2009.03.22. 03:08:48
gin74tonic 2009.03.22. 03:20:27
gin74tonic 2009.03.22. 03:21:58
martong 2009.03.22. 03:23:53
szóval ez egy létező igazi Skizofrén Mad Max gépállat, és gondolom mindig megosztja a közönséget. Respect :)
gin74tonic 2009.03.22. 03:28:33
Szűcslaci 2009.03.22. 06:03:29
redriot77 2009.03.22. 07:28:35
Állólámpás maszk a 123-ason. Nem rossz, de azért láttam ettől jobbat pár éve: Ascona B orra egy fekete lépcsőshátú Manta B-n. No, az szigorú volt.
TCSA · http://make.blog.hu 2009.03.22. 07:54:29
(Nem rosszindulat, de gondolom 'levelezőn' vizsgázik.)
BeeTm · http://beeproject.atw.hu 2009.03.22. 07:59:39
Sajna összetört és nagyon sajnáltam,olyan kényelmes volt......
karlov 2009.03.22. 08:15:21
3.0tdi quattro 2009.03.22. 08:20:15
Szódával elmegy.
Én biztos nem gányoltam volna vele ennyit,de nem vagyunk egyformák.Ha neki igy tetszik hát áldja meg a magasságos szüzmária még vagy 100 évig.
Gyurma73 · https://plus.google.com 2009.03.22. 08:23:03
stellaz1 2009.03.22. 08:32:47
pizo 2009.03.22. 08:32:56
Zoli
ZYLO 2009.03.22. 08:38:32
Legalább azt a lemezt, a légszűrők elől, azt tessék levenni, az fáj.
Gomulka Béla 2009.03.22. 08:39:03
Ubul1 2009.03.22. 08:47:36
Na és Hendrixnek melyik is ez a száma ami háttérnek megy?
Mammut8 2009.03.22. 08:49:18
Ubul1 2009.03.22. 08:49:53
All Along The Watchtower
Bontószökevény 2009.03.22. 09:21:19
Damavend 2009.03.22. 09:38:06
Jiminek respect.tök mindegy ,hogy Merci-e vagy sem ,egyszerűen jó stílusú ez a gép.
min 2009.03.22. 09:38:21
Kniight 2009.03.22. 09:39:28
Sajna a folyatás nincs meg....
ratrider02 2009.03.22. 09:46:46
Damavend 2009.03.22. 09:50:52
Mi a helyzet a seb.oltára blogon beígért folytatással? AMIT MÁRA ÍGÉRT!Szerintem elég sokan tudjuk merre lakik ,ne akarja bőszíteni a tömeget, kellemes vas.napi zuglói tömegtüntetés, hát kell ez?
Rocko- 2009.03.22. 09:50:57
ááá, nem, ortdox mercisek ledobják a gépszíjat, láncot, bocs, de komoly gép ez. :) kéne hát!
"jimmyt aki közelebb áll hendrix-hez, mint zámbóhoz"
:DDDDDDDDDDDD
ún. Imrével találkoztatok? :D
bőr kemény.
képek durvák. eléggé.
"színes buborék." :DDDDDD
"néha majdnem a saját szemgolyónkra tapostunk, amikor megjelent vele."
:)))))
amúgy Jimiről nekem Danny Trejo jut eszembe. :)
Honer 2009.03.22. 01:41:25
sztem csomagtartó. a funkcióját megtalálod a cikkben.
megint 2009.03.22. 02:02:37
pont ez a lényege.
gin74tonic 2009.03.22. 03:20:27
kupé 123-ba LCD? minek?
=Daniken= 2009.03.22. 09:52:23
loláb 2009.03.22. 09:55:21
(Azt viszont Zsolt, magyarázd el kérlek, hogy miért vagytok a klubban ennyire dízelesek? Nem jobb egy ilyen sorhat 185 lóval, mint egy két-háromliteres szivódé 55-80 pacival?)
Pista Bácsi 2009.03.22. 10:03:12
Mert ez az autó ronda, félkész, stílustalan, összegányolt :-(((
Nem szeretem a merciket, de ezt a példányt a szívem mélyén nagyon sajnálom, hogy egy ilyen kretén keze alá került!
Bukowszky · http://bukowszky.blog.hu 2009.03.22. 10:08:53
a gyorsulós kép nagyon meggyőző
series_one (törölt) 2009.03.22. 10:10:01
aztán melyikre szerinted?
series_one (törölt) 2009.03.22. 10:11:08
azt nem a csikós írja, hanem a zirig.
series_one (törölt) 2009.03.22. 10:14:04
jobbnak jobb, csak nem mindig adja azt a műsor, amit szeretne az ember.
én se pont ilyent akartam, ami végül is lett, de ettől függetlenül perpillanat nem cserélném le csak azért, mert nem az a motor hajtja, amivel úgymond megálmodták ezt a bódét.
series_one (törölt) 2009.03.22. 10:15:32
végigolvastad, hogyhonnan került ide, milyen körülmények közül?
törött volt, rohadt, a motor a taknyán csúszott, sok már nem volt hátra neki.
akkormeg?
andrisba 2009.03.22. 10:20:53
Szép kis hozzá szólások, volna valakinek bátorsága neki ugrani egy ilyen feladatnak, ami a lényeg, meg van mentve egy klasszikus autó. Aki átalakította van stílusa, hogy van olyan akinek nem tetszik??? Üljön Suzukiba!!!!! Hála az égnek nem vagyunk egyformák, Én gratulálok hozzá!!
Hrzrasn (törölt) 2009.03.22. 10:23:02
Hogy a fenébe ne lenne jobb. De a mercik 316i-jét is meg kell vennie valakinek.
yomsisi 2009.03.22. 10:23:21
Volt már 123-as limuzinom is.
Tehát nem vagyok teljesen kívülálló és szeretem a Merciket.
A szóban forgó autó viszont gányolt, elképzelés nélküli és ízléstelen. A belseje szépnek mondható, bár láttam már jobb huzatot is.
A törés után, inkább eredeti állapotára kellett volna helyreállítani.
Szerintem.
tibidanny 2009.03.22. 10:31:40
nem passzol semmi semmivel..
kivulrol viszont elmegy..
ColT · http://kilatas.great-site.net 2009.03.22. 10:32:49
Mondjuk szerintem igazából ratrod, de hát a stíluson nem veszünk össze :) Meg gonosz így is úgy is. :)
Az sem zavar hogy Mergát vágott szét, mert ezek már eléggé tömegautók voltak.
loláb 2009.03.22. 10:38:00
@Hrzrasn:
Na ja, ha csak egy-két ember venné meg a két literes szivódét, nem is kérdezem meg. De a korábbi cikkekben Zsolt már utalt rá, hogy a klubban szinte csak ezek a motorok mennek. Ő is mindig ilyeneket keresett, vett (Era, Hans, Bazeg), a benzineseket soha meg se nézte.
Tudom, hogy a fogyasztása jobb, meg megbízható is, csak nem teljesen értem, hogy egy veteránnál a fogyi miért számit.
A megbízhatóság persze más, fontos, hogy ne kelljen százezreket beleönteni a motorba vásárlás után, de valahogy nehezen hiszem, hogy amelyik gyár millió km felett elmenő dizel motorokat gyárt, annak ne lenne hasonlóan masszív benzinese.
Vagy mégis annyival megbízhatatlanabb lennének a benzines motorok?
vincent923 2009.03.22. 10:43:02
ChPh 2009.03.22. 10:44:06
vannak érdekes megoldások, nekem a belseje jobban tetszik :)
series_one (törölt) 2009.03.22. 10:46:38
azé egy kéccázdét ne tegyél egy 316i mellé.:))))))
series_one (törölt) 2009.03.22. 10:48:05
eredeti állapotára helyreállította.
csak úgy nem tetszett neki. nem szerette. így meg igen.
series_one (törölt) 2009.03.22. 10:49:22
"Vagy mégis annyival megbízhatatlanabb lennének a benzines motorok?"
mondjuk én nem vennék k-jetes autót, azért annyira nem szeretek szopni.
korzo 2009.03.22. 11:20:56
bopat 2009.03.22. 11:35:11
Az autó amúgy jó,,,
andrisba 2009.03.22. 11:40:07
Lehet hogy a későbbiekben még lesz alakítva és a kis hibák csinosítás alá kerülnek.
Hrzrasn (törölt) 2009.03.22. 11:48:04
Tényleg ne, mert még az ótvar 1.6i is kicsihol magából 100 lovat. De a lényegen ez sem változtat, az 50-80 LE-s szívódízelek a Mercedes-motorházak proletariátusa.
"mondjuk én nem vennék k-jetes autót, azért annyira nem szeretek szopni."
Mi a gond a K-Jetronic-kal? Mármint a szívócsôben történô keverékképzést leszámítva. Sok a szopó a mechanikus légtömegmérôvel?
terrybenedict 2009.03.22. 12:07:34
Hogy a faszba lehet lefesteni egy öreg autót mattra????
Hát egyből az jön le, hogy egy öreg kopott szar. Főleg azzal a bádogvödör peremmel a motortető közepén.
Mi ez???
Erről cikk készül??? Olyan, mint valami kistarcsai cigánygyerek zsigája.
A bőrözés meg....
Kurva gáz, ahhoz hogy mutogassa. A légszűrőtartó kialakításáról meg ne is beszéljünk...
Ez így egy nagy szar. Kár volt szétbaszni szegény kocsit.
Legalább akkor csinálta volna szépen, ízlésesen.
De az a csibeháló a kocsi elején.....
Bazmeg!!!!
És erről cikket írtok.....
series_one (törölt) 2009.03.22. 12:09:13
"Mi a gond a K-Jetronic-kal? Mármint a szívócsôben történô keverékképzést leszámítva. Sok a szopó a mechanikus légtömegmérôvel?"
mondjuk hogy folyamatosan hogyozik a szívócsonkba, eszetlen benzinnyomást igényel, ami ha nincs meg, szarul működik valamint találékony szerkezet, mert ott is hajlamos a falsra, ahol az ember nem is gondolná.
mondjuk amikor jó, akkor jó (na nem nagyon, úgy közepesen), de amikor szar, az ember haja kihullik.
nem is a javítástól, hanem az idegességtől. nagy vonalakban.
jó lesz így?
:))))
aqwre (törölt) 2009.03.22. 12:52:47
Humphrey 2009.03.22. 13:05:13
igy aztán ez teljesen izlés dolga hogy tetszik-e vagy sem
persze, aki akar csinálhat ilyet az autójával. az én világomtól ez az izé a lehető legtávolabb van. elsősorban a kilógó légszűrők előtti ultragagyi péhdarab meg a kipuffogó zavarja a szemem.
ha életben meglátom csak messziről nézem meg, nehogy valaki lefényképezzen : )
Hrzrasn (törölt) 2009.03.22. 13:06:11
qualitaet 2009.03.22. 13:19:54
Hűű, akkor biztos ismerte a Frédit (vagy Freddy-t). Itt lakott a hegyen - jóval lejjeb- Ő is.
Szakállas, napszemüveges, kissé ápolatlan csávó,az optikja bármelyik amerikai filmbeli motoros gangben megállta volna a helyét.
Mindenféle nagy motorral meg egy VW Bulli-val szúrta, 82-83 körül.
Bár rendes volt velünk, mindig kurva félelmetes csávónak tünt, legalábbis 13-14 éves fejjel, egy Simsonról nézve :)DDDD
Sunburst 2009.03.22. 13:23:21
Mondjuk Jimminek biztos tetszik, nyilván azért csinálta ilyenre, én azért a W123-as coupe-t ,,nemesebb vadnak" tartom annál, hogy ilyen rat(yi) rod -ot faragjanak belőle. Az ízlés(telenség) nagyon szubjektiv dolog, pl. az IQ bajnoknő Paris Hilton meg egy rózsaszín (pink) Bentley-vel nyomul, na az se egy egyszerű..
Az ilyen egyénileg gyártott verdák mindig a tulaj személyiségét tükrözik, hogy ,,mutasd meg az autód, megmondom ki vagy."
sajtosbrokkoli · http://kajapiazongora.blog.hu/ 2009.03.22. 13:24:24
Hosszasan gondolkoztam hogy legyen egy pozitív gondolatom az autóról:
Biztos sok időt és energiát áldozott a gazdi a kedvencére, de ez egyelőre szerintem csak neki jelent bármi örömet.( bár egy rossz házasságban a feleségnek is, mert hónapokig csak aludni jár haza dzsimi)
Szegény annyi csúnya. Számomra sok esztétikailag igénytelen megoldást tartalmaz. Ennek szigorúan egy mentsége lehet, ha azt mondja összesen 23.-Ft volt a felújítás költsége. Akkor még dícséretet is kap, különben csak egy fájdalmas miértre telik tőlem.
És még azt is elnézném, ha a maga örömére tenné ezt dzsimi, de hogy ezt még be is mutatjuk???
Basszus felelősek vagytok a a kialakulatlan ízlésssel bíró fiatalokért! Kérlek építő jellegű design ötletekkel bombázzátok őket.
Erre az autóra és ennek a nyilvánosságra hozatalára nincs mentség!
Bocsánat érte, mindenki nevében.
qualitaet 2009.03.22. 13:24:25
"De a lényegen ez sem változtat, az 50-80 LE-s szívódízelek a Mercedes-motorházak proletariátusa."
:)))
aqwre (törölt) 2009.03.22. 13:24:51
Sákif za morro? 2009.03.22. 13:42:16
karlov 2009.03.22. 13:45:08
Neki az új autóban óvatoskodó kispöcs lehet ugyanilyen szánalmas vagy nem.
Teljesen mindegy embert megítélni mert,milyen az életszemlélete az azért elég meredek dolog,ugyanis elsősorban magadat minősíted vele.
aqwre (törölt) 2009.03.22. 13:55:39
aqwre (törölt) 2009.03.22. 13:58:33
Bajor 2009.03.22. 14:05:22
Bajor 2009.03.22. 14:07:57
karlov 2009.03.22. 14:08:05
aqwre (törölt) 2009.03.22. 14:17:18
w a s d 2009.03.22. 14:18:29
aqwre (törölt) 2009.03.22. 14:19:31
AtoszMester 2009.03.22. 14:21:56
Bajor 2009.03.22. 14:27:34
Bajor 2009.03.22. 14:28:38
aqwre (törölt) 2009.03.22. 14:30:54
loláb 2009.03.22. 14:32:26
Nekem ugyan kéccázdém sosem volt, ellenben 316-os compactom igen(e36). Az, annak ellenére hogy a kora leggyengébb BMW motorja volt egyáltalán nem ment rosszul. Nyilván nem lehet mérni a nagy BMW-k menetteljesítményéhez, de sose volt gond vele tartani a forgalom ritmusát, még pályán sem (pedig akkoriban (2002-3) kezdődött el a hazai autópályákon az az ámokfutás, hogy 150-160 nal letoltak a belső sávból, ezt vágta vissza az objektív felelősség). Ez (mármint a ritmus tartása) az, amit a 200D-ről nem lehet elmondani.
Szóval annyira nem gáz e36-ig bezárólag a 316. Viszont állítólag az e46 316-os sokkal szarabb, az a súly már sok a motornak.
Az e36-os compact azt hiszem 1130 kg, erre 103 lóerő hunyorítva elegendő.
Bajor 2009.03.22. 14:37:08
Shelby_Cobra 2009.03.22. 14:38:23
aqwre (törölt) 2009.03.22. 14:45:17
Bajor 2009.03.22. 14:51:32
aqwre (törölt) 2009.03.22. 15:03:17
series_one (törölt) 2009.03.22. 15:12:16
azé egy ilyen konstrukciós faszság fölött már nehogy szemet hunyjunk, hogy az nem számít.
de.
számít.
tulajdonképpen innen ered az összes hibája.
aqwre (törölt) 2009.03.22. 15:15:45
Carfan 2009.03.22. 15:16:41
Hrzrasn (törölt) 2009.03.22. 15:19:07
Gyenge felfogásúak kedvéért harmadszor is elismétlem: azt *leszámítva*.
Tehát ha a szívócsôben történô keverékképzésen *kívül* (ami ismert probléma) lett volna érdemi észrevételed/tapasztalatod, arra lettem volna kíváncsi, nem a szövegértelmezési problémáidra.
A "nem számít" (amit sosem mondtam), meg a "leszámítva", meglehetosen eltérô jelentésû kifejezések. Nem beszélni mádzsár?
pickapu 2009.03.22. 15:31:25
Hrzrasn (törölt) 2009.03.22. 15:38:53
E36ból, E46ból, és E90bôl is próbáltam a 316i-t (meg E30ból a karburátorost), és brutálisan szar volt mind a többi BMWhez képest, méltatlan a névhez. Nem is árulják a nyugat-európai piacokon jó ideje, még az E46 idején megszûnt, 2003 körül.
korzo 2009.03.22. 15:46:17
(meg nekem mondjuk azt a b@szottsok vákuumcsövet se mindig sikerül szivárgásmentesen tartani. '85 saab900turbo)
Józsi bá\' 2009.03.22. 15:53:58
Igen, ebben a mondatban minden benne van. Többek között az én életfilozófiám is.
Dörmögő_Dömötör · http://montewehro.blog.hu/ 2009.03.22. 15:54:11
bexxter 2009.03.22. 15:58:52
monticello (törölt) 2009.03.22. 16:02:00
Dörmögő_Dömötör · http://montewehro.blog.hu/ 2009.03.22. 16:04:33
"Nem vagyunk zöldek, de ezt szeretjük."
Elgondolkodnál azon, hogy mit is akartál mondani "újságíró"? Nehéz nyelv a magyar, de te már sikeresen töröd, alkalmasint kerékbe.
series_one (törölt) 2009.03.22. 16:12:08
de ombre.
pont azért, hogy folyamatosan tudjon befecskendezni, állatnagy benzinnyomás kell, ami ha töredékét is csökken, már nem működik rendesen.
korzo is ezt említi elkoszolódás alatt.
ugyanúgy, mint a fals levegőt.
van egy igen kiváló állandó jellegű tettestársam, szerinte a kjet tipikusan az a szerkezet, ami még légüres térben is képes falsot szívni.
elhiszem, hogy ha jó, akkor szeretik a népek, de abban mi a kunszt. működjön, a kurva anyját, azért van autóban és nem kiállítási tárgy. ez olyan dolog, hogy ha jó, akkor egy m20b20 motoron nem veszed észre, hogy k jet, L jet vagy motronic, mert szimplán csak működik.
a különbség akkor van, ha elkezd legatyásodni benne valami(bármi), akkor az a használhatóságot mennyire befolyásolja illetve milyen sűrűn.
egy k jetes m20b20 úgy indul, hogy nyihinyihinyihinyihibrumm, az L jetes meg úgy, hogy nyibrumm. mármint üzemszerűen. és ugye az L jet messze nem a befecskendezési rendszerek királya. beszélek én magyarul, meg értek is, de most szerintem abba ne menjünk bele, hogy az értő és értelmező olvasás kinek mennyire erőssége, ne személyeskedjünk.
Szucs Andras 2009.03.22. 16:32:33
Könnyű másokról ítélkezni, de csúnya dolog. Szóval megteszem.
Nekem ezek a Mercik mindig tetszettek, bár a korabeli SL volt az igazi kétajtós (kupéban az SLC, abból sikeres rally autó is készült). Ha én egy törött példányhoz jutnék, akkor sem festeném feketére és nyúlnék a belsőhöz.
A motorháztetőhöz pláne nem. Sajnálom, de csak nem fér belém. A múltkori Toyotánál legalább volt funkciója és emlékeztetett a hetvenes évek szabadságára. Itt már csak ízléstelen és céltalan, közelebb van a kilencvenes évek KGST piacának szomorú realitásához. Nem is illik az autó stílusához ez a kafferkedés.
Aki olyan szépen tud motort felújítani, mint a Toyotán, annak érdemesebb lenne nem ilyen reménytelen és törött példányokat bevállalni. Értem én a beleszarós mentalitást, de újrafesteni és akármennyit költeni már nem poén, hanem komoly dolog. Ez már nem cool.
Erre mondja Michelle Pfeiffer a Sebhelyesarcúban, hogy abba az autóba be nem szállna, mert úgy néz ki, mint valaki rémálma. Pedig a szóbanforgó Cadillac jobb állapotban volt. Én például szívesebben vezetném a törött, de háborítatlan Mercedest, mint ezt a Mad Mercit. Akkor inkább már az optikailag tuningolt BKV Ikarus.
A 185 lóerőből pedig jó, ha 140 megmaradt mára. Akkor is, ennél az autónál az még egy kényelmesen sportos autós élményt biztosíthat. Nem szabad hozzárakni a motorhoz, tessék felújítani vagy legalább az olajat és szűrőket cserélni!
loláb 2009.03.22. 16:32:36
1.6-os, injektoros, azt hiszem 95-ös (de lehet, hogy 94)-es volt, fapados, tekerős ablakkal, klíma nélkül, kazettás rádióval, és napfénytetővel (ami szerintem az egyik legjobb dolog a világon), és könyöklővel (az szintén).
"...Forgalom ütemét tartani, meg dinamikusan autózni sem ugyanaz, elôbbire egy Twingo is képes..."
De a 200D nem, már új korában sem volt rá képes, és húsz-harminc évesen, az 55 lóerőből maradt 45-tel pedig végképp.
Sose állatkodtam semmilyen autómmal, de néha kellett dinamikusabban indulni (rossz sávválasztás, beragadás miatt), arra alkalmas volt a compact is, de gyanítom, hogy a 328-335 még jobb lehet.
m.a.c.h.i.n.e. 2009.03.22. 16:33:28
m.a.c.h.i.n.e. 2009.03.22. 16:35:59
m.a.c.h.i.n.e. 2009.03.22. 16:41:31
Gyurma73 · https://plus.google.com 2009.03.22. 16:42:36
w211 2009.03.22. 16:45:45
loláb 2009.03.22. 17:12:24
A benzinesek nem olcsóbbak, mint a dízelek? (Ezekre a szivódékre mindig lesz kereslet, viszont a benzinesek hónapokig fenn szoktak lenni a használtautón)
Ráadásul Era fogyaszt 8-9 litert, egy ismerősöm w126-osa (2800ccm, sportline, automata) a bevallása szerint 10-12-t (erre azért nem tenném a nyakamat). De az legalább megy, méghozzá elég jól.
Csikós Zsolt 2009.03.22. 17:15:31
Ha jársz vele, nagyon számít a fogyasztás.
Megvilágítom egy példával, jó?
Volt egy 230.4-es, ügyes állólánykám, nem ilyen 16-18 litert zabáló bősz, mint a cikkben, hanem egy 12-15 között szörcsölő négyhengeres.
El akartunk menni vele külföldre, asszem Horvátország, kis átruccanás Olaszba lett volna a terv, olyan 2000-2500 km-t terveztünk. Már nem emlékszem az akkori árakra, de vegyük a válság előtti 350 HUF-ot: ez olyan 80-105 ezer forint lett volna. Nem mentünk.
Tavaly a Bazeggel (200 D) gondolkodás nélkül megcsináltunk egy ugyanilyen tripet - hozzáteszem, hogy 2005-ben pont annyit kerestem, mint ma, tehát nem az anyagi felemelkedés miatt döntöttünk máshogy. A Bazeg nem egészen 8-at eszik 110-nél (a benzinessel sem érdemes 120 fölé menni, mert az is zajos, és olyankor nyal bele a 13-15-be). Az eredemény: 55-70 ezer forint.
A különbség úgy nagyjából 30 ezer. Amit jobb időkben egy hónap alatt félreteszek. Vagy amiből közel egy héten át ebédeltünk. Ha messzebb mész, még durvább. És hidd el, ezekkel a 280-asokkal sem szelnek már át kontinenseket 170-nel, a szabályok felrúgói sem.
Kétszázból egy-egy különösen jól karbantartott autó akad, amellyel nagy ritkán, egy tiszta pályaszakaszon tolnak egy 160-ast pár száz kilométert. De nagyon nem ez a jellemző használat, a hathengeres borzalmakkal is inkább csak találkozókon jaszkariznak, a pályán 110-130 a tempó. Akkor meg minek?
Értem én, aki a legnagyobb motoros ilyet veszi meg, de a benzinest ha kicsit elbaszod, rögtön másfélszerest eszik (K-Jetronicban a hidegindító dobozzal, Strombergben bármivel), ha a dízelt kontárkodják szét, akkor 8 helyett 9-et kajál. 20 éve csinálom, volt benzines (3), dízel (6), álló-fekvőlámpa, mindenféle, plusz vedd hozzá a klub hasonló, szerteágazó tapasztalatait, ami az enyém x50 (vagy 100). Nem véletlen.
zselapoh 2009.03.22. 17:16:17
korzo 2009.03.22. 17:20:45
Erre a stílusra mondjuk sokkal jobb alap lett volna egy XJ-S. Bár annak az ára is komolyabb 8-)
Ati232 2009.03.22. 17:20:46
Szerintem most már hanyagoljuk a környéket. Van a városban rengeteg szép hely. Pl. a Városligetet tudnám ajánlani vagy a szomszédos Gellérthegyet. ;)
Az autót meg nem értem minek csinosítgatni. Sárga matricás: ősztől nem jöhet be a belvárosba. Az autót pedig általában helyváltoztatásra használják. :)
Csikós Zsolt 2009.03.22. 17:20:56
A torlólap, amiről mechanikus légtömegmérőként beséltek csodásan ügyes dolog. Egyáltalán, a K-jetronic iszonyú egyszerű, szétbombázhatatlan szerkezet. Csak a szivattyúra, a benzinszűrőre és a hidegindító-dobozra érzékeny, de utóbbi bármelyik hasonló Audiból, BMW-ből, Volvóból jó (vagy kis matatással átalakítható), ha nem találsz Mercedest. Végigszoptam egynek a megcsinálását, méghozzá olyan autóét, amit több generáció alatt próbáltak sorozatosan meggyilkolni, és végül piti kis vezetékhibája volt (drót moccant a benzinszállítást letiltó vezeték sarujában), de csak fordulaton, menetben, bemelegedve, terhelés alatt jött ki. És nem volt a környéken próbaterheléses pad, hogy ott mérjük, egy 200 ezer HUF körüli autóra nem költesz 40 ezreket Bosch próbapadon.
Én nagyon szerettem a K-Jetronicot, ellentétben a gyilkosan szemét Stromberg-karbikkal.
GGG77 2009.03.22. 17:20:56
Mondjuk egy SL soha ne kerüljön a kezei közé! :)
pet77 2009.03.22. 17:22:09
loláb 2009.03.22. 17:22:35
A Te indokodat ismerem, és abszolút megértem, neked tényleg nem mindegy, hogy 16, vagy 8 liter.
Igazából a Klub benzin ellenességre voltam kiváncsi, ott mindenki napi szinten ezeket az autókat használja? Mert ha csak havi 3-400 km-t mennek, ott szerintem halál mindegy, mennyit fogyaszt, arról nem beszélve hogy normális állapotú, nem kőműves/szobafestő-mázoló dízel zöldséges mára kb 100-ból egy.
Csikós Zsolt 2009.03.22. 17:23:46
Az a baj, hogy nem olvasol. Jimi nem iszik, egyáltalán, nem cigizik, gyűlöli az ilyen lakótelepi kultúrát, nem véletlenül lakik a mai napig a Maros utcában. Mind benne van a cikkben, csak az utolsó megállapítás nem.
Te is csak hőzöngeni jársz ide, nem olvasni, látszik.
Szerintem ha ordibálni, utálkozni akarsz, menj valahová tüntetni, mostanában van elég lehetőség. Ide olvasni gyere, ha olvastál, utána írhatsz.
Rocko- 2009.03.22. 17:23:49
"van egy igen kiváló állandó jellegű tettestársam, szerinte a kjet tipikusan az a szerkezet, ami még légüres térben is képes falsot szívni."
ezt mint ha már hallotam volna. :)))))))))
Csikós Zsolt 2009.03.22. 17:26:39
Igen, jól mondod, a K-Jetben a benzinszűrő a Szentséges Kehely. Azzal nem szabad játszani.
The Good Boy 2009.03.22. 17:27:56
www.hasznaltauto.hu/2803739_mercedes-benz_slc_1974
férfiasan bevalva egyre gyakrabban. Doktor úr: úgye nem lesz maradandó bajom?
korzo 2009.03.22. 17:29:14
Általában sokkal jobb benzinest lehet venni olcsóbban, mint dízelt. Az árkülönbözetből, meg a nem elköltött szervizből viszonylag sok benzint lehet venni. Én az asszonkának valami nagy benzinest keresek. Arra az évi 3-4ezer km-re tök mindegy mennyit fogyaszt 8-)
Rocko- 2009.03.22. 17:31:19
"Én nagyon szerettem a K-Jetronicot, ellentétben a gyilkosan szemét Stromberg-karbikkal."
állítólag újra kezdik gyártani:
www.bosch-presse.de/TBWebDB/en-US/Presstext.cfm?CFID=761&CFTOKEN=56164738&ID=3550
aztán h mennyi van belőle, én nem nagyon hallottam h van a boltok polcain. pedig jelentős Audi, BMW, Mercedes vásárlótömeg indulna meg feléjük.
korzo 2009.03.22. 17:31:56
Csikós Zsolt 2009.03.22. 17:31:57
A 200D-t már Fecske-korában is országúti akadálynak mondták a korabeli német tesztekben. És az 1965-ben volt... Nagyjából annyi lóerővel (55 helyett 60), nagyjából az a motor még 1984-ben is szolgált a fekvőlámpában, pedig addigra még jobban felgyorsult a forgalom.
Hát... Meg kell tanulni vezetni, az biztos, nagyon nem mindegy, hogy osztod be a kocsi csekélyke erejét, a váltó négy fokozatát, a lendületét. Ennek ellenére egy normálisan használt 200D-vel is állandóan lassabb akadályokba ütközik az ember országúton.
2009.03.22. 17:34:54
egyébként zsír, azt a bőrt én is simogatnám :)
pet77 2009.03.22. 17:35:44
zsir karosszériával,de évek óta áll.
Mondtam mneki,adok érte 100 ezret, de nem adta .Mennyit érhet?
Csikós Zsolt 2009.03.22. 17:38:52
Ehem, az a fekvőlámpában (200 kilóval kevesebb) is 15-17, legalábbis városban. A nagy benzinesek fogyasztását mindig külvárosi, vidéki használók polírozzák nagyjából vezetett adatokkal. Megadom a normákat:
280S-280SE: 15-16 l
300 TD: 12,5 l
Egyébként nagyon máshogy fogyasztanak a dízelek és a benzinesek. A benzinmotor hidegindításkor nagy benzinfelesleggel működik, ráadásul viszonylag sokáig, a dízel csak kicsit alapjáratot emel, és csak rövid ideig. És egy azonos méretű benzinmotor alapjáraton 2-3-szor annyit fogyaszt, mint a dízel.
Emiatt rövid távon, dugóban a dízel fogyasztása töredéke tud lenni a benzinesének.
Autópályán, bemelegedve, hosszú távon közelebb kerülnek az adatok, főleg az einspritzes, újfajta benzineseké és a régebbi fajta dízeleké. És ha a nyolcvanas évek elejét-közepét nézd, akkor ott a benzines széria már az új volt, dízelekből meg még a húszéves konstrukciók mentek - épp a W123-W126 korában.
Csikós Zsolt 2009.03.22. 17:41:39
Hát, elég sokan használják intenzív napiban a 123-asokat, 126-osokat. Inkább Jimi a kivétel, aki csak nyáron veszi elő az autót.
Csikós Zsolt 2009.03.22. 17:43:37
Képzelem, mennyi lesz. A német bontósunknál, aki kedvezmény ad, most 250 euró volt baráti áron egy új (mgmaradt, régi, de dobozban lévő) CD175. És csak nekünk. Persze abban is helyből az összes gumi csere.
Csikós Zsolt 2009.03.22. 17:44:43
Asszem valami olyan oka volt, hogy ne menjen be túl sok víz esőben. Nem hinném, hogy áramlástanilag lett kiszámolva mondjuk.
loláb 2009.03.22. 17:46:20
Opelfan 2009.03.22. 17:55:48
2009.03.22. 18:00:48
értem, csak a formájával nem voltam teljesen kibékülve, bár így ötször végignézve a videót és a képeket, most már nem zavar
más: a két oldalon kivezetett kipufogó átmegy vizsgán? dolgozgattam egy mazda 626 ('85 - GC) kupén, azon zsír lett volna, de sajnos tavaly megcsapott a válság előszele és már nincs meg az autó, de még pici esély van a visszavásárlásra...
series_one (törölt) 2009.03.22. 18:04:09
www.youtube.com/watch?v=yVli522f4CA
akkor egy kis segítség, hogy mit nem tud a kjet.
nem az átlag kjet, hanem a jó.
és még egyszer, a kjettel az az egy probléma van, hogy nagyon hisztis szerkezet és ha letérdel, megy a vakarózás, mert nem csak az a probléma, hogy mit javítunk meg, hanem egyre többször az is, hogy miből.
series_one (törölt) 2009.03.22. 18:08:09
te most kifejezetten az esztétikumról beszélsz.
nem hinném, hogy műszakilag ez hulladék lenne, hány olyan 123as van, amelyiket lefújnak ötvené', de az alja sík táblalemezből fölpöttyözött (ha nem popszegecselt) darabokból van és két centi vastagon telefújják alvázvédővel, mert akkor nem egyből tűnik fel vizsgán.
utcán azok lehet, hogy jobban csillognak, de műszakilag meg egy nagy halom szar az egész.
szerinted melyik a vállalhatóbb a kettő közül?
Mammut8 2009.03.22. 18:14:43
Opelfan 2009.03.22. 18:21:48
A popszegeccsel semmi gond nincs, elfogadják műszaki vizsgán, legalábbis eddig ahány kocsit kellet vinni műszakira sehol nem okozott gondot legalábbis az én családomnak. Az pedig nem gond ha a kocsi alja toldozott, ugyanis egyedül az számít hogy ne rohadjon, pl. vannak olyan vizsgabiztosok akik a kocsit szurkálják csavarhúzóval - szerintem jogosan - és ha beleszalad valahol akkor megbukik a kocsi, mondjuk azért megnézném én is ezt a kocsit, hogy belehalad-e az emelő a küszöbbe :).
Egyébként valóban igazad van, az esztétikumról beszélek, egy laikus nem fogja azt mondani rá, hogy hú milyen klassz autó, hanem azt mondja hogy milyen szar, vagy egyszerűen csak elröhögi magát ha meglátja. Én pl bele se ülnék egy ilyenbe mert azonnal az járna az eszembe hogy vajon mit gondolnak rólam a járókelők, hogy milyen csóró vagyok, hogy egy ilyennel menőzök. :)
w211 2009.03.22. 18:30:27
SZÉLES UTAT,OLCSÓ BENZINT,a rock örök és elpúsztíthatatlan!
pet77 2009.03.22. 18:30:51
És mi van ,ha tényleg olyan csóró vagy??
Vagy én vagyok olyan csóró??
Vagy valaki más.......bár a popszegecselést te emlitetted.....
w211 2009.03.22. 18:41:02
Már rég rossz,ha egy autóban,motorban nem a gépet,a,kor technikáját látjuk,hanem "STÁTUSZSZIMBÓLUMOT".
sgabo · http://www.w123club.hu/sgabo 2009.03.22. 18:54:33
ami meg a kjetet illeti szeretném megvédeni, mert 30 év kitudja milyen használat és álás meg egyebek mellett még mindig gyönyörűen muzsikál, anélkül, hogy valah egy csavarhúzó vagy egyéb szerszám belenézett volna. ha valami nem megy rajta, akkor tekersz, csavarsz állítasz és megy. no elektricski.
köszi Zsolt a cikket, jó volt! :)))
sgabo · http://www.w123club.hu/sgabo 2009.03.22. 18:56:12
Rocko- 2009.03.22. 19:02:26
naja. de inkább vesznek a fanatikusok egy drágábbat biztosan, mint egy esetlegeset olcsón.
vagy: tesznek rá motronickot. v vissza: karbit. :)
Opelfan 2009.03.22. 17:55:48
ez nem kellés kérdése hanem akarásé.
"Pl a rokonságban is van egy 123-as de az normálisan néz ki, rendbe van rakva."
miből gondolod h ez nem?
"Beleölt rengeteg munkaórát és pénzt de az egész kocsi egy hulladék. "
mármint hogy egyenlőségjelet teszel aközé h neked nem tetszik meg aközé h nem működik.
Opelfan 2009.03.22. 18:21:48
tehát a gondossággal összerakott autó neked gond, hulladék, de a popszegecs az rendben van.
AtoszMester 2009.03.22. 19:12:05
A belső szép, kivéve a kormányt, az tényleg brrrr.
Viszont a városban kb. 80-al repesztés, és utánna satufék helyett illendőbb lett volna egy - a kipufogóhoz és légszűrőhöz tartott tartott - gázfröccsös videó- és hangfelvétel. Na meg a járó motorról. :(
ommm 2009.03.22. 19:21:34
"A popszegeccsel semmi gond sincs..."
Na látod, az ilyen filozófiát követők miatt rohangál ezernyi tákolt, lógóbelű fos ezeken a szar utakon barátom...
Gondold át még egyszer.
GalloG 2009.03.22. 19:23:51
Attól meg, hogy Neked, képek alapján nem tetszik, még nem szar. Sőt, lehet teljesen szuper a műszaki állapota és rozsdamentes a kasznija.
A popszegeccsel javított dolgok viszont annál inkább hagynak kívánni valót maguk után, mert az javarészt igénytelenség. Vagy csavar nincs, vagy hegesztő. Egy átlag autón popszegecs gyárilag igen kevés van, azok se látható helyen.
Opelfan 2009.03.22. 19:26:25
Figyelj öreg, látom kicsapta a kultúra a biztosítékot "nebasszálfelidegileglégyszíves" :), először is én a saját tapasztalataimról beszéltem, nálunk egy kocsit se rántottak meg popszegecs miatt, ha normálisan meg van csinálva popszegeccsel hát azzal NINCS BAJ (ja és úgy, hogy nincs eltüntetve)! Sokszor láttam már, hogy pl teherautó felépítményen is van nagy rakat popszegecs, pl gondolok itt a Pepsi-s Volvo teherautókra amiknek az oldala redőnyszerűen felnyitható... Szóval ha egy teherautó rázkódását képes elviselni akkor talán egy személyautóét is képes.
Pet77: Ha tényleg olyan csóró vagyok, hogy nincs pénzem menő autóra és éppenséggel egy 123 Coupe-m van akkor hagyom normál állapotban és meghúzom magam hogy legalább ne tűnjek szánalmasnak és nem mellékesen nem költök rá rengeteget, mert ennyi erővel be is gyújthatnék 10.000-ekkel.
w211: azt mondod, hogy a kor technikáját látjátok benne, ezen a kocsin alig van eredeti állapotban valami, szinte mindene kókányolva van. Egy veterán 123-as nyilván más tészta, dehát ebből veterán soha nem lesz.
Koczeka, a pampák királya (törölt) 2009.03.22. 19:33:30
Én is 100-at adtam egy dízel kombiért, most van széthányva az egész, de a rozsda leverése után azon gondolkodtam, hogy hogy bukok kevesebbet: ha így ahogy van leadom a MÉH-telepen és a kapott pénz fedezi a fuvart, vagy ha ráköltök annyi pénzt, aminek max. a feléért lehetne eladni.
Végül vesztett a józan ész, már félig ki van lakatolva, talán nyár végére kész lesz. Az a helyzet, hogy egy 2.3-as turbós benzines sedan mellett nem baj ha van egy dízel kombi, ami ha kell, hátul egy kétszemélyes hálóhely, ha kell egy hétszemélyes(!) szgk.
A cikket olvasva gondolkodtam rajta, hogy esetleg megcsinálnám-e rat-sítlusban, de nem: én a "gyári állapotban" stílus híve vagyok.
De mindenképpen elgondolkodtató: rozsdafoltokkal és az elején, hátulján míniummal tarkított fehér autónak tekintélye van a bp-i forgalomban:-D
A szép autók menekültek előle, szó szerint megnyíltak a sávok... pedig nem én törtem, így vettem.
series_one (törölt) 2009.03.22. 19:44:08
aztán arra fölcsavaroznak egy vázat, amibe mindenféle egyéb merevítéseket csavaroznak/hegesztenek, aztán rászegecselik a borítást.
csak borítás, tartása nincs.
egy autó önhordó karosszériájában meg popszegeccsel taknyolni...
befedni lehet vele lukat, hogy ne folyjon be a víz, de setöbb.
tartása nem lesz semmi.
de egy ilyen taknyolás nyilván egyenrangú tud lenni _minden_helyzetben_ egy ép lemezzel.
nyilván.
és semmi baj sincsen vele.
korzo 2009.03.22. 19:44:45
Vicces fiú vagy te, hallod-e :o)
Ezzel a mentalitással még sokra viheted.
Tegye fel a kezét, aki emlékszik még DaewooFan-ra! :-D
pet77 2009.03.22. 19:49:20
Egyszer már ki lett lakatolva kb 96-ban, jelenleg tényleg nem rozsdás.
Egyébként 2.4-es benzines sedan.A belseje is szép........
Mégsem merek belevágni.Neked sok sikert!
Kitartás!
pet77 2009.03.22. 19:57:07
Nemrés szemeztem egy 262 bertone kupéval
(talán láttad a használtautón, ez az egy volt fenn honapokig)
De ugylátszik más sem mert belevágni,pedig igazán ritka és csak 700 ezerbe került
Opelfan 2009.03.22. 19:59:01
Kb 8-9 éve ezen a néven futok minden chaten és fórumon, szóval mellényúltál ha azt gondolod hogy Daewoofan néven voltam már itt.
Opelfan 2009.03.22. 20:07:44
Ha hegeszted akkor meg a hegesztési pontokon fog elkezdeni majd rohadni, persze mondjuk lehetséges még a forrasztás is csak azt meg problémás bizonyos helyeken.
Tudod milyen komoly súlya van annak a "csak" burkolatnak ami egy teherautón van? Ne röhögtesd már ki magad!
Na mindegy az én véleményem az, hogy inkább egy fiatal autó legyen az ember alatt 1-5 éves, mert a szerelgetésnek vége-hossza nincs. Egy ilyen kocsin nincs olyan hogy "na végre kész" mert állandóan lehet bütykölni ezt tapasztalatból tudom.
Koczeka, a pampák királya (törölt) 2009.03.22. 20:18:42
Egy márka-fan gyűjtőnek biztos hogy megér annyi pénzt, mert tényleg ritka, viszont nagyon szép...
Amúgy egy 13 éve lakatolt autó - ha használták is - azóta a kurrens helyeken és/vagy a hegesztés mentén biztos hogy már újra rohad:-(
Mivel benzines, meg szedán, szvsz a 100 eFt határeset... ahhoz hogy ennyit adjon érte az ember, a padlókárpitozás, az első ülések alá illetve a csomagtartó zugaiba kellene nézni. Én félek, hogy egy normál műszakin elhasalna...
series_one (törölt) 2009.03.22. 20:19:16
"Egy ilyen kocsin nincs olyan hogy "na végre kész" mert állandóan lehet bütykölni ezt tapasztalatból tudom. "
na ja, kilazulnak a popszegecsek.
apoa 2009.03.22. 20:20:34
"Easy Rider, a 1969 American road movie" Legfeljebb a cikkíró volt még csak egy elképzelés!
Rocko- 2009.03.22. 20:22:00
opelfan, ti otthon kormányművet is gyurmáztok, meg vízfestékkel színezitek az autót? :DDDD
a gumi meg újraolvasztott rágóból van. lol. :DDD
Mioporfeszosz (törölt) 2009.03.22. 20:46:49
Én még ennél is durvábbra csináltam volna, kompresszor, áramvonalas légbeömlő, "kaszabolós" felnik (szabadonforgó középpel, olyat kocsin még nem is láttam), meg hasonlók :DDD
powerage 2009.03.22. 21:10:58
Mi a következő cikk témája? A Velorexből gányolt Humungus-verda?
Haddel · http://zastava.gportal.hu 2009.03.22. 21:19:49
w211 2009.03.22. 21:47:42
Haza hozott még vagy 15 veterán volvot is,ha érekel,összehozlak vele,szerintem ad el belőlük .PV-től kezdve,egézen a 7-es ig.
Rocko- 2009.03.22. 22:06:44
Cím: Debrecen
Megye: Pest
vissza a közös magyar-japán határt!
szóval kicsit furán értelmezte a megyehatárokat. :) vagy megbukott földrajzból.
GalloG 2009.03.22. 22:08:22
Légyszi dobj már fel egy képet az autódról valamelyik oldalra, persze felkapcsolt lámpákkal, hadd nézzük már meg, tetszik-e itt mindenkinek amid van! Vagy azon minden gyári az utolsó matricáig?
Nem hiszem el, hogy itt sokan annyira egyszerűek, hogy a személyes nemtetszésük okán végtelen ostobaságnak tartják, amit ez a jóember csinált. Ugyan miért nem olyanra csinálta volna, ami Neki tetszik?
Akkor Chip Foose meg Boyd Coddington (RIP) is egy hülye? Mert eléggé sok ritka autót is szétvágtak már átalakítás végett (a sok nem ritka között)...
Haddel mondja a tutit.
citromhély (törölt) 2009.03.22. 22:09:18
GalloG 2009.03.22. 22:10:06
Ja, hogy nincs saját, átépített kocsi. Akkor mi is ez a reklamáció?
fankigruv 2009.03.22. 22:25:52
Amúgy a kocsi nekem kicsit sok. És amúgy is egy szépen kiglancolt, tojásfehér e30-ra gyúrok, fekete kerekekkel - de semmi pimp! :)
citromhély (törölt) 2009.03.22. 22:27:18
citromhély (törölt) 2009.03.22. 22:40:25
"There must be some kind of way out of here,"
Said the joker to the thief,
"There's too much confusion,
I can't get no relief.
Businessman they drink my wine,
Plowman dig my earth
None will level on the line, nobody offered his word, hey"
"No reason to get excited,"
The thief, he kindly spoke
"There are many here among us
Who feel that life is but a joke
But you and I, we've been through that
And this is not our fate
So let us not talk falsely now, the hour is getting late"
All along the watchtower
Princes kept the view
While all the women came and went
Barefoot servants, too
Outside in the cold distance
A wildcat did growl
Two riders were approaching
And the wind began to howl
*buisness man there, drink my wine,
Come and take my herb.
pink75 2009.03.22. 23:08:50
hosszú lépés 2009.03.22. 23:18:54
KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.03.22. 23:46:51
Ha csak matt fekete lenne és sötét króm, de kb. gyári, akkor még bele is nyugodnék, de ezek az idétlen kipufogók és a kendács légszűrők kidugva a masszív hányingert hozzák elő belőlem. Ahogy az "ízlésesen" megvágott első lökös, hogy beférjen az oda nem illő hűtőmaszk.
Hát gratulálok, ízlése és lelke, na az nincs az emberünknek.
fankigruv 2009.03.23. 00:02:58
Doubledeceker 2009.03.23. 00:15:38
Elég vad stílusa van én nem járnék ilyennel, de tisztelem Jimmit, hogy azzal jár ami neki tetszik.
Más:
Sajnos az én mostani CFarismám eleje és hátulja, sőt az oldala is szét van csapva.
Eleinte gondolkodtdam rajta, hogy kap egy telibe fényt, de rájöttem felesleges, nagyon könnyű vele közlekedni, mindenhová beengednek, egyszerűen szuper, én pedig csak a belseját látom.
Sőt mindeki gondolkodjon el ezen, Te benne ülsz az autóban, belül kell, hogy szép és kénylemes legyen.
Pasas 2009.03.23. 01:16:55
gin74tonic 2009.03.23. 01:39:49
aqwre (törölt) 2009.03.23. 01:53:53
Koczeka, a pampák királya (törölt) 2009.03.23. 02:31:13
w211 2009.03.23. 07:47:55
gin74tonic 2009.03.23. 08:18:07
aqwre (törölt) 2009.03.23. 08:35:30
Acmee 2009.03.23. 08:57:04
Csikós ajánlása szerint OLVASS!!!
A legtöbb veterános rosszul van az ilyen átalakításoktól. Olyan, mintha egy hercegnőből csinálnál köpködő, káromkodó, dohányzó,tetovált kocsmáros csajt!
A gazdájáról pedig egy szót ne szólj! Le a sipkával, olyan autóval jár, ami neki tetszik, ezt viszont nem a pénzével érte el, hanem a két kezével.
Amíg Te betolod a szervízbe a verdádat, addig a régi autós otthon megcsinálja, amiért téged lerántanak sok10ezerre.
Nem tudod mit jelent, ha a saját erejéből gurul ki a garázsból a munkád, tudni azt, h te raktad össze, és most működik újra, 30évvel a gyártása után.
Hol lesz a nickedben szereplő autó 30év múlva? Az életben nem fogod azt érezni, mint egy autóépítő, aki nagyrészt mindent a saját kezével csinál! Soha nem fogod azt érezni, hogy a fél éve még üres kaszni most R-be rakva kitolat a garázsból.
Sosem fogod azt érezni, hogy egy hang alapján tudod, hogy mihez nyúlj, nem a check engine világít a pofádba.
Hidd el, kurva jó érzés a saját munkád eredményét látni, főleg ha laikusként álltál neki a dolognak.
Abban szerintem pedig egyetértünk, hogy más örömébe beleszarni kurva nagy geciség.
Lehet, hogy Neked nem tetszik, a gazdájának tetszik, ez a lényeg. Az pedig külön becsülendő, hogy saját maga alakította olyanra az autóját, amilyen neki tetszik!
aqwre (törölt) 2009.03.23. 09:20:57
Koczeka, a pampák királya (törölt) 2009.03.23. 09:55:43
De van aki soha nem fog újat venni, még akkor sem ha történetesen megengedhetné magának, mert - mint pl. én - a jelen "technikai fejlődést" lenézem, csak arra szolgál hogy függővé tegye az autóst a márkaszervíztől és ellenőrizhetetlen, hogy amikor azt mondják x baja van, hogy tényleg az-e a baj. Ez a másik fajta autós.
Mag van olyan is, akinek az autómárka nem fétis, szeretne valami átlagtól eltérőt, ezért nekiáll flexelni és olyan lesz amilyen. Majd akkor áll meg, amikor elérte a kívánt látszatot vagy megunta a melót vele. Ha funkcionálisan jó, ám tegye.
Őszintén szólva nekem sem tetszik, nem is a szép autó szétvagdosása miatt, hanem mert szerintem ez egy még sehova sem sorolható stílus: rat-nak nem elég kókány, eredetinek sem mondható már, ha nekem kellene tetszetősebbé tenni, valószínűleg MÉG vagdosnék rajta, hogy förtelmesebb legyen, meggyőződésem hogy az még elviselhetőbb lenne.
No de így leszólni más autóhoz való hozzáállását még neked sincs jogod, mint ahogy azt meghatározni sem, hogy miről szóljon egy TC-cikk, akárki írta.
Ha nem tetszik, meg kell várni a következőt, vannak itt írások új autókról is, csak várj türelemmel...
w211 2009.03.23. 09:59:26
Csíkos el Prezidente,porfavorr!!!
aqwre (törölt) 2009.03.23. 10:13:06
Acmee 2009.03.23. 10:14:22
Nem a sértő megjegyzésre céloztam!
Inkább arra, hogy valakinek biza "nem büdös" tenni valamit azért, hogy a jármű, amivel jár, olyan legyen, mint ami neki tetszik, ha a gyárból nem úgy gurult ki.
Nem a munkát látjátok, amit egy ilyen átalakítással jár. Nézd meg Jimi blogját, a motorokat, melyeket régebben épített. Nem építTETett...
A tákolás szó használatával pedig ásd el magad, komolyan! Attól, hogy valaki a saját kezével csinál meg valamit, és nem márkaszervízre bízza, az egyből tákol? Tudod mit jelent a tákolás??
Elárulom Neked, otthon a garázsomban pl. egy általános szervizelést gondosabban megcsinálok, mint egy "márkaszervíz"!
Tákolok? Fenét!
A tákolás szóval a munka minőségét illeted, arra pedig egy kurva szavad nem lehet!
Láttam élőben az autót, ültem benne, jó minőségben, odafigyelve csinálták meg.
Tévedésben vagy! Nem a PUG-ot szidtam, hanem egy "modern" (értsd: plasztik, tervezett avultatás, stb.) autógyártás termékét. Pl. PUG 205 1.8 szívódöbbenet egy végtelenül fasza autó... Az is elmegy legalább 600.000-et...
w211 2009.03.23. 10:18:19
DemoJoe 2009.03.23. 10:24:38
ommm 2009.03.23. 10:26:07
Csikós kolléga szerdáig nincs (irigylésre méltó helyre ment), nem valószínű, hogy válaszolni fog.
Kösz.
DemoJoe 2009.03.23. 10:28:30
w211 2009.03.23. 10:30:35
aqwre (törölt) 2009.03.23. 10:43:44
Coupeboy 2009.03.23. 10:59:07
Opelfan 2009.03.23. 11:13:09
Azért ezt ne hasonlítsd már Chip Foose meg Boyd Coddington munkáihoz. :D
MKati 2009.03.23. 11:36:40
Úgy látszik kedveském nem érted a magyar nyelvet, bár láthatóan tanultál róla.
Megpróbálom egyszerűbben megfogalmazni a hozzászólásaiddal kapcsolatos problémát.
Az autóról írhatsz, amit akarsz, mert az egyéni ízlés kérdése, senkit nem zavar. A tulajdonosát viszont nem ismered személyesen, csak egy autó átalakítása kapcsán, tehát nem kulturált mindenfélét írni róla csak úgy. Persze lehet, hogy szeretsz kötözködni, akkor sikerült.
aqwre (törölt) 2009.03.23. 12:10:30
Szerintem nem,csak abból tudsz konzekvenciát levonni amit írok,mégis negatív a hangvételed felém!! Miért,hát nem is ismersz? ERGO: Én csak az autót láttam tehát nem kell ismernem a tulajt ahhoz,hogy negatív dolgokat írjak, mert az embert a tettei alapján simán be lehet tenni egy bizonyos" kosárba"! Ugyanúgy ahogy Te is úgy mindenki általánosít! Képzeld, a cikk elejénél tartottam,és az volt az érzésem,hogy ezt tuti egy rocker,farmer kabátos pali tulajdona!! Végére értem és ott áll ebben a szeróban,begumizott hosszú hajjal! Így legyen ötösöm!
Wazzup 2009.03.23. 12:20:48
aqwre (törölt) 2009.03.23. 12:24:01
w211 2009.03.23. 12:42:13
A hosszú hajat levágják
Meghíznak a rockerek
Én akkor is ilyenleszek!
Na ehhez tartsd magad,azt kussoljál!
fahey 2009.03.23. 13:06:05
de a mercisre mutat, aminek ez a blogposztja itt
Rocko- 2009.03.23. 13:20:05
w211 2009.03.23. 13:22:01
Acmee 2009.03.23. 13:31:32
És az igazságos-e, hogy dinamikus terhelésszámra van méretezve az alkatrész? Az igazságos-e, hogy 35.000.000 "ütés" után eltörik egy főtengely, vez.tengely, akármi??(tudom miről beszélek, hidd el) Az igazságos-e, hogy az alkatrészeket már nem 20-30éves élettartamra tervezik, hanem 4-5évesre?
Ezt hívják mennyiségi és nem minőségi gyártástechnológiának!
Nem, ne buzerálják egész nap az emberek a verdákat, a gyárak építsenek olyan autót, ami elmegy 20évig, minimális hibajelenségekkel!
Nem véletlen, hogy a kicsit is hozzáértők mindig(!) szerelhető autót vesznek, mivel pont az autókereskedő/javító a legnagyobb átbaszó gépezet Mo.-n! Nem véletlen, hogy akinek egy minimális műszaki vénája van, olyan autót vesz, amit még úgy terveztek, h ha valami elromlik, kicserélem, nem pedig kitolom a kukába az egészet!
w211 2009.03.23. 13:33:53
Peace!
aqwre (törölt) 2009.03.23. 13:41:17
Acmee 2009.03.23. 13:45:45
Hú, de kurva biztonságos 1 Swift... Ez igen, barátom!
Hogy nőttél fel, ha Ladákhoz, Trabikhoz, Skodákhoz hasonló roncsokban szállítottak a szüleid??
Az odafigyelést és a vezetni tudást a légzsák nem pótolja. Persze, kisebb a kockázat egy Volvoban, mint egy Suzukiban, de ennyi erővel mindenki tankkal járhatna!
Saját zsebedre beszélni pedig okos dolog.
Csípi a szemed, h a Csikóshoz hasonló újságírók felnyitják az emberek szemét, h nem kötelező ingyéhitelre 3évente hordani a másik autót?? Az autókereskedő mivoltod pedig nem az őszinteség, becsületesség mintapéldányát feltételezi...
Egon Bondy 2009.03.23. 13:46:30
Először hang nélkül szörnyülködtem, nem jött le, hogy bőrborítású. Hát durva!
Viszont elvihettétek volna a felvétel előtt egy futóműveshez az autót, mert most a kormányon kétóránál van az egyenesfutás (0:49 s-től), ami már nem is kendács, hanem ciki!
Kedves szerzők ha nem is vagytok zöldek, a Tabán nem éppen a legjobb próbapálya. Sok kismama és gyerek sétál arra, az egy park ugyanis. Nem kellene Mad Max-eket csinálnotok az apukákból! :)
w211 2009.03.23. 13:48:37
w211 2009.03.23. 13:56:55
Akkor én maradok az átlag.
Ja,kérdezném,hogy a Swiftbe a 64-es 220sMercimet,és a két Steyr-Puchomat beszámítanád? Persze ráfizetek.
Éljen a világbéke!
x 2009.03.23. 13:58:33
Swift 1 példa ,de 4 csillaggal azért jobb mint pl. 1 '92-es civic- biztonság szempontjából, kárszakértő is vagyok amúgy !
Nap mint nap látom hogyan készültek,javítottak autókat , lánggal heggesztett, összevágott,innen onnan összetákolt gány kocsikat. A laikus mindebből a szép fényezést látja , még nekem is nehéz megállapítani soxor a valós állapotot.
Ne vegyél Suzukit! 1 mill-ért vehetsz bármi visznylag fiatal, biztonságos kocsit, kérlek ne veszélyeztess másokat azzal hogy 100-200 e Ft-os otvarba ülteted őket és külön megkérlek nehogy nekem jöjjön egy ilyen mert akkor kihúzom a belét. Havi 25e vagy menjen BKV-val, robogóval stb. bringa is jó !
ommm 2009.03.23. 13:59:25
Egy darabig.
Te sem szeretnéd, ha most mindenki egyszerre kezdené el szarozni az életed, a családi viszonyaid vagy a gyerekeid transzportálását.
Főleg úgy nem, hogy nem tudsz reagálni arra a híg fosra, amit a nyakadba kapsz.
Emberibb hangnemet kérek mindössze, dolgozunk ugyanúgy, mint más.
De nem állunk le a kareskedésed elé "hazug, gyilkos neppert" kiabálva.
Köszönöm.
Kukimustáros 2009.03.23. 14:00:02
x 2009.03.23. 14:06:29
Ez polkorrekt.
Azért ha valami baleset hasonló okokból követekezik be, a bíróságon a Totalcar-os cikkek íróit azért beidéztetem.
Népbutító kisstílű majmok !
martong 2009.03.23. 14:09:43
Egyébként kicsit tovább nézve a képeket, annyiban módosítanom kell a véleménymet, hogy bár a gép még mindig tezsik: a szélterelő lap ami egy játékhajó orrára hasonlít az pont nem tölti be a szerepét, mert a vizet egészen pontosan a harmadik (szélvédőhöz kozelebbi) szűrőbe vezeti.
Amúgymeg ha az ortodox mercisek el tudták fogadni az autót akkor én sem fogok vele kötözködni, hogy miért 23-as.
ommm 2009.03.23. 14:12:32
Ennyi.
aqwre (törölt) 2009.03.23. 14:13:54
w211 2009.03.23. 14:16:28
x 2009.03.23. 14:22:17
Az olvasóitok közt rengeteg hitellel terhelt ember van akinek bántja az érzékenységét hogy kvázi hülyének nevezitek, amiért a kis családját biztonságban akarja tudni.
2.Nem bodza szedő vagyok,sem hasonló Mr.M X-ről pedig eleget tudok , a jogvédő szervezeteknek ha nem elfogultak pont az ilyen félretájékoztatás ellen is kell tenniük.A rendőr sem mehet el egy bűntett mellett,ha nincs szolgálatban.Ez hivatás.
Mégegyszer: Roncsot a fan-oknak, biztonságos kocsit a családoknak. A hitelest meg békén kell hagyni ,mert azt megszopatták keményen.
Ha lenne az országban összetartás, a következő 1 havi díjat senki nem fizetné be- ezért még nincs szankció! akkor a bankok is észhez térnének. - talán...
aqwre (törölt) 2009.03.23. 14:25:37
ommm 2009.03.23. 14:25:43
w211 2009.03.23. 14:36:00
Wazzup 2009.03.23. 14:38:02
Emléxem amíg a körkettőn osztottátok az észt szinte minden műsort megnéztem mert jobb volt mint az autómánia, start-ról meg garázs-ról nem is beszélve. Ti mutogattátok a legjobb kocsikat, a legjobb összehasonlításokat (pl wrx vs evo), és nemcsak a legérdekesebb autós műsor volt, de a legviccesebb is.
Mára viszont teljesen elkurvultatok, és lehet ennek a fő oka a pénzhiány, de nem hiszem hogy túl nagy anyagi áldozatot kéne hozni ahoz, hogy a kereskedőktől vagy importőröktől elkérjetek 1-1 uj, környezetkímélő, technológiailag fejlett, az emberek vágyát képező autót, és azt mutassátok be akár képekkel fűszerezett írásos, akár video formájában. Ehelyett az ilyen easyrider csotrogányo tirpákmobilokat sztároljátok. Ez az autós ujságírás legalja amit Cs.Zs leművel. Az utolsó valamire való cikketek a scirocco bemutatása videoanyaga volt (érdekes uj autó vicces bemutatással).
Végezetül csak annyit szeretnék, hogy lehet a fórumon hozzászóló emberek véleményével és stílusával van a baj, de inkább azt kéne megnézni mi váltja ki belőlük a köpködést, és lehet rájöttök hogy jogos.
KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.03.23. 14:40:55
Az autó a cikkben mega-szánalom. Valahogy így :)
ommm 2009.03.23. 14:43:19
Mondjuk a jövő hét folyamán :)
Wazzup 2009.03.23. 14:46:09
w211 2009.03.23. 14:47:29
De kú....ra megöregetem,36vagyok..
w211 2009.03.23. 14:49:30
kékfog 2009.03.23. 14:57:17
aqwre (törölt) 2009.03.23. 14:57:27
w211 2009.03.23. 15:00:10
Wazzup 2009.03.23. 15:01:18
Sőt, utálom a suzukit, meg az összes többi egyen autót attól függetlenül hogy a tulajaiknak pont egy olyan igénytelen igavonóra volt is szükségük. De hidd el, inkább beülnék egy suzukiba is, minthogy egy ilyen tahóverdába égessem magam. A bőr sülne le a képemről ha ezzel mutatkoznék bárhol is. Ez megagáz.
aqwre (törölt) 2009.03.23. 15:05:18
w211 2009.03.23. 15:12:17
Most azért minősíteni valakit,mert megossza a történetét velünk,ráadásul mindezt olvasmányos formában,meglátásom szerint nem vall nagyfokú toleranciára!
Wazzup 2009.03.23. 15:13:58
w211 2009.03.23. 15:16:05
Ebben a viharban meg legjobb itthon,max a "roncsok"közt a garázsban:o)
KovacsArankaOtto 2009.03.23. 15:17:25
Régóta nagy rajongója vagyok A TCnek meg Herr Csikós műveinek is, de ezt most nem értem, csak ülik itten napok óta megnyúlt arccal...
Most akkor mi ez?
Én elismerem Jimi sosem múló erényeit, a 80-as években herlivel krúzolni nagy királyság VOLT. De ezt az autót most miért kellett?
Lehet vannak benne eredeti ötletek, de a megvalósítás silány. Ez kérem egy tessék lássék összetákolt, igénytelen munka.
Nem értem, miért kap ez ekkora nyilvánosságot, miért olvasom én ezt?
Igazán nem szeretnék senkit megbántani, főleg Jimit, de ezt az autót nem mutogatjuk. Eljárunk szépen vele, legyen csak belőle egy következő urban legend, a Budapesten cirkáló sokszázezer lóerős agyontuningolt mattfekete veszedelemről. Rendben van. De szépen kérek má' mindenkit, miért kell mutogatni azokat a nyomorult odakendácsolt légszűrőházakat, a BMW rádiót????
Meg egyáltalán ezt az egészet?
Ez ma itt nálunk az autóépítés?
Szomorú vagyok.
Ennyi erővel lehetne mutogatni a halálból visszahozott, agyongittelt, ecsettel lemázolt ezerketteseket (nincs semmi bajom a Ladákkal!) is, Tecsó tuningos üléshuzattal, utólag felragasztott légbeömlő nyílásokkal (mondjuk a hátsó sárvédőkre, mert az úgy igazán eredeti) meg lángnyelvekkel az oldalán. Az is biztosan tetszik valakinek, kb annyira és annyi embernek, mint ez a szerencsétlen romhalmaz.
Sajnálom, sok meló meg eredeti ötletek. Maximum respect.
A kivitelezés tré.
Azért meg hogy ezt egyáltalán a TC égisze alatt közzétettétek minimum fejlövés.
köszöntem a lehetőséget
aqwre (törölt) 2009.03.23. 15:23:34
Wazzup 2009.03.23. 15:25:33
"Ennyi erővel műlégbeömlős aluszárnyas krómsárkányos puklis fóliás suzukikat is mutogathatnátok."
És a kérdésedre is válaszolnék: "Ez ma nálunk az autóépítés?"
"ha már mindenképp a tuning kell, akkor www.carstyling.hu -n találtok épp elég igényes munkát..." Nah a felsőbb kategóriákban találhatók akár autó(sz)építésnek is nevezhető.
Wazzup 2009.03.23. 15:26:56
aqwre (törölt) 2009.03.23. 15:36:59
2009.03.23. 18:10:44
kedves szerkesztő kartársak mostantól kezdve úgy kell postot írni, hogy előzetesen kiteszitek az autó képét, műszaki adatait, rövid leírását, majd egy szavazást tesztek alá.
ha a látogatók 90%-ban támogatják a cikk elkészültét akkor hozzá lehet kezdeni.
természetesen ez a 90%-ot kattintó befizet fejenként 1000 Ft-ot, ezzel támogatva a cikk elkészültét.
a prémium csomagosok 3000 Ft-t fizetnek be, nekik viszont el kell küldeni a post nyers változatát, ők itt-ott belejavíthatnak.
a Premium Gold csomagosok (10.000 Ft) a cikk tartalmától függetlenül saját életükből kis anekdótákkal bővíthetik a post tartalmát max 500 karakterben.
ha mindez megvan, megjelenhet cikk, de a kommentezést ki kell kapcsolni, mert a maradék 10% itt fog anyázni, de hát ugye aki nem fizet, az ne magyarázzon.
Shelby_Cobra 2009.03.23. 18:21:54
Riasom 2009.03.23. 18:37:44
Riasom 2009.03.23. 18:39:40
(blogmotor levágta az előző végéről mer' vlamit HTML-nek nézett)
2009.03.23. 18:41:59
lehet, de mégis azt hiszem a fenti rendszer a blog végét jelentené, és akkor hova járnának fikázni a kilencdanos szájkaratebajnokok...
Riasom 2009.03.23. 19:04:25
A TC szerintem nyugodt lehet, amíg kb. ugyanolyan arányban anyáznak a különböző autók elvakult hívei - majd ha rendszeresen billentyűzetet ragad a Nemkicsi BMW Tulajdonosok Schutzbund és a Középmotoros Suzukisok Baráti Körének elnöke, hogy dícsérje a cikkeket, akkor lesz baj :)
Wazzup 2009.03.23. 19:08:16
Cs.Zs. személyes blogjában valószinű mindenki örülne neki, itt botrány.
Wazzup 2009.03.23. 19:16:55
Nem az a baj, hogy vannak olyen beteg emberek, akiknek ez szép.
Az a baj, hogy ezt országos elismertségű lap éjjenzi és reklámozza.
series_one (törölt) 2009.03.23. 19:59:35
a baj az, ha döglenek a nyulak.
a többi csak probléma.
de ez még csak nem is probléma, a belsőség a totalcarhoz lazábban kapcsolódó dolgok gyűjtőhelye, nem maga a totalcar, ezt azért ne felejtsük el. aztán ebbe meg belefér.
pickapu 2009.03.23. 20:24:51
aqwre (törölt) 2009.03.23. 20:47:16
Ratnet 2009.03.24. 00:51:20
Ratnet 2009.03.24. 01:11:47
Csikós írásai többnyire olvasmányosak, jópofák, érdekesek. Én személyszerint szeretem olvasni őket. De. Ez a Merci tényleg egy olyan ízlésficamos stílusferdület ami mellett jóérzésű ember nem tud (rossz) szó nélkül elmenni. Szeretem a 'Mad Max' stílust nagyonis, éppen ezért nekem duplán fáj amit ezzel a Mercedessel műveltek. Egyszerűen nem illik az autó karakteréhez a világvége-pimp, főképp, hogy ilyen rossz az összkép és tákolásnak tűnnek a részletek.
Én Volvo buzi vagyok, de nem fogok hupákolni a gyönyörtől ha egy sebtiben streetfighterre pekváncolt 760-ast pörgetnek mellettem, inkább a gyomrom forogna tőle.
KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.03.24. 01:48:19
benkoo 2009.03.24. 11:17:17
Wazzup 2009.03.24. 14:05:38
aqwre (törölt) 2009.03.24. 14:32:05
Dennis01 2009.03.24. 22:56:41
KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.03.25. 01:49:00
Ratnet 2009.03.25. 10:49:45
Azt még mindíg nem árultad el mit értesz manapság 'proli' kifejezés alatt. És a szemébe szoktad-e mondani, amikor teszemazt eléd tolja a hamburgert vagy megjavítja az autódat?:-)
A te stílusodhoz igazodva búcsúzom: Egyes fiam, leülhet! (...itt még jöhetne a szokásos gúnyos kacaj de azt már meghagyom neked.)
KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.03.25. 12:53:06
Mára -nem ok nélkül- pejoratív jelentése lett a "proli" szónak. Már akkoriban is léteztek a legolcsóbb kisfröccsöt és sört felböfögő bugris lumpen elemek, a gyárat a kapun át kihordó tolvajok és "alkalmazott munkanélküliek" jelentős csoportja. Nekik köszönhető a proli kifejezés új értelme. Így most a műveletlen, kisstílű, ostoba és rosszindulatú, felelősségtudat nélküli panellakó "polgárokra" jellemző ez a -módosított jelentésű- jelző.
Egyébként nem eszek hamburgert, köszönöm, a gépkocsimat pedig magán vállalkozó javítja, nem az óbudai autójavító ;) A prolinak pedig a szemébe is mondom a véleményemet, ha szükséges, bár szerencsére nem igazán kell velük érintkeznem semmilyen módon. Van, aki felelősséggel végzi a tisztes munkáját, így nem keveredik közéjük :)
Kérdését köszönjük.
Ratnet 2009.03.25. 15:22:04
"...proletárok azok, akik vagyonnal nem rendelkeznek és csak napi munkájuk után élnek; magasabb értelemben olyanok is, kik vagyontalanságuknál fogva kiszorulnak abból az osztályból, amelybe műveltségüknél fogva beillenének..."
Ennél többet nem tudok neked segíteni, hogy felvilágosodj.
Ratnet 2009.03.25. 15:47:16
"Ma a proli nem azonos a szakképzett, gyárban, vagy kisüzemben dolgozó munkással. A mai prolik a váltás vesztesei, és ezek gyerekei. Nem polgárok, nem közalkalmazottak, nem parasztok. Vagy foglalkoztatottak, vagy nem, nincs létbiztonságuk, nincs lehetőségük, se tanulni, se vállalkozni. Néha van munkahelyük, de többnyire nincsen, kényszervállalkozók, egyik napról a másikra élnek, eladósodva, a hitelt is hitelből törlesztik. Azok sem állnak jobban, akik valamilyen munkahellyel bírnak, a minimálbérnél kevesen kapnak többet legálisan. Kevés olyan munkahely van, ahol értékén kezelik és fizetik meg a munkást."
...hát ebből jópár ember magára ismer azt hiszem.:-)
KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.03.25. 20:33:16
Ratnet 2009.03.25. 21:28:44
Te meg a való világ....buhaha!!:-)
A többit megtalálod fentebbi válaszaimban.
KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.03.25. 23:54:47
Ratnet 2009.03.26. 09:37:44
Loloke_ 2009.04.25. 23:00:36
ROY9791 (törölt) 2009.07.17. 10:12:32
Letörném a kezét, ha például egy korabeli BMW-vel csinálná ugyanezt. :)