A Bugattinál dolgoznál, vagy a Mercedes is megteszi?

Moholy-Nagy Művészeti Egyetem

  2009. március 18. - Winkler Róbert Címkék: vélemény

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Így kínozzák az utángyártott lámpákat Tajvanon
2015-06-12 11:07:30

Az Eagle Eyes nem számít nagy gyárnak Tajvani viszonylatban, de még a sziget déli részén, Tajnan városában

Néhány megfigyelés az új fényezési trendekről
2015-05-26 17:52:20

A China Airlines Tajvanból Frankfurtba késett másfél órát, így buktam a budapesti csatlakozást. Az ölembe

Cuki cicák a gumigyári klotyóban
2015-05-22 17:46:25

Ránk szakadt a monszun, amit Tajvanon nagyon vártak, mert a száraz évszak nem csak száraz volt, de hosszú is.

Felkúrták az agyam Tajvanon
2015-05-21 15:52:45

Konfuciánus szentély a Vacron-központ kerítésénél Ma a sokadik dashcam-céget látogattam meg a Taitra

 

Németh Gábor a Mercedesnél, Wittinger Csaba a Renault-nál, Stunya János a Pininfarinánál, Varga Tamás pedig a Volkswagennél, konkrétan a Bugatti részlegen dolgozik.

Vélemények az azonos című írásunkról.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr691009039

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

thetriggerhappy 2009.03.18. 10:54:12

én azon is ledöbbentem, hogy egy valószínüleg nem kis fizetésből élő designer miért néz ki úgy mint egy könyvelő? nem konzervatív, hanem unalmas.

Hrzrasn (törölt) 2009.03.18. 10:55:07

@www.totalcar.hu/nepitelet/?op=itelet&cat_id=83059: A stúdiót Hooydonk vezette már évek óta, de nem baj. Bangle talán az E46 ban rajzolt utoljára s.k. És még azt sem egyedül csinálta.

Értsd meg, NEM létezik olyan az autóiparban, hogy ÉN csináltam valamit egyedül. Egy adott modell sok ezer ember munkája.

Ati81 2009.03.18. 11:04:24

Tisztelt Winkler Róbert van-e rá mód hogy Totalcar oldalán ezeket az elkészített tanulmányokat a készítői részleteiben is beutasák nekünk kifejtve elképzelésük alapjait?

TH 2009.03.18. 11:04:40

@Riasom: ""...az is tipikus magyar virtus, hogy első kérdésként beleakasztod a bajszod a vendégbe... " - nem, nem ez a magyar virtus, hanem a Nagy Német Cégvezetőhöz kezet tördeleve, csak szépeket-jókat kérdezve közelítő hozzáállás lenne a magyar virtus."
Még csak itt tartok, de ezzel nagyon egyetértek. :D Egyáltalán nem volt bunkó a kérdés szerintem.

TH 2009.03.18. 11:09:55

@Hrzrasn: Pedig szerintem egy újságíró akkor jó, ha jó kérdéseket tesz fel, nem ha "alákérdez" az interjúpartnerének. Szóval aki ezt a - szerintem tök normális - interjút fikázza, az egyszerűen ezt a gusztustalan-posványos interjúztatást fikázza, ami nálunk divat, és amiért egy politikus sem kap soha értelmes kérdést. Vagy alákérdeznek, és nyaliznak, vagy magukat teszik nevetségessé, mint a Napkeltében mondjuk. :)

GYUSZI BACSI · http://www.fizetesem.com 2009.03.18. 11:16:25

@TH: szerintem tök normális interjú nem lehet az, aminél az első válasz: "Nem értem a kérdését"

ez is tipikus magyar: tíz percig tartó kérdés, majd a válasz: nem / nem értem a kérdést

a riporter szerepel vagy a kérdezett?

Hrzrasn (törölt) 2009.03.18. 11:41:49

TH, Gyuszi bácsi, abszolút igazatok van. Egy riporter sosem ejti ki a száján azt a szót, hogy "én".

lanciabacci 2009.03.18. 11:47:52

Szerintem meg kiváló beszámoló a MOME-ről, remek ráérzésekkel. Az iparon eléggé kontraszelektált a tanári kar régóta és abszolút megáll a mondás, miszerint aki tudja csinálja, aki nem tudja tanítja. Az autódesign szakirányról nem sokaknak van fogalma itthon, illetve dehogynem, csak ők nem érnek rá tanítani, vagy nem keresték meg őket, netán külföldön dolgoznak, esetleg súlyosan őrültek és/vagy szociopaták. A legtöbb hallgató pedig valóban megragadt az iskolai füzetrajz tempónál, csak időközben megtanulta elődani magát suhanósban és a hiányt arccal pótolja. Eleve, hogyan lehet bárki szerint szakmailag tájékozódni ebben a műfajban professzionális nyelvismeret nélkül? Ez így csak a formatervezés közhelyeinek karikatúrája.

Megaztán a Winklernek szvsz tök igaza van, hogy kellene legalább az alapokat ismerni az általános autós műveltség szintjén, még akkor is, ha nem akarjuk korlátozni feleslegesen a fantázia kibontakozását a technikai megkötésekkel. Ez így viszont csak vaktában lövöldözés egy mozgó célpontra, meg maníros gesztusok. És ne feledjük, erre a zsíros feladatra nyilván összekapták magukat alaposan.

Természetesen vannak kivételek, de ők általában eleve tehetségesek, lendületből önképzőek és az iskola legfeljebb csak kereteket ad nekik, de nem sokat tesz hozzájuk, így aztán mire beérnének, le is lépnek külföldre. Mondjuk ez és az ösztöndíjak lehetősége sem lebecsülendő persze az adott hallgatónak, még ha a minimum is, de végső soron így csak szivességet teszünk másoknak, jó drágán.

Mellesleg ugyanez a helyzet a MOME másik húzószakán, a belsőépítészeten is, ahol a hallgatók két statikaelőadás után valódi építésznek(!) képzelik magukat.

P_Lac 2009.03.18. 11:50:59

Sajnos a legtöbb mai autó ,,tervezőjét" úgy hívják, hogy CATIA4 vagy CATIA5 ( aki meg kezeli, azt úgy, hogy operátor), ezektől a CAD-del rajzolt szörnyektől van az, hogy nem túl sok egyedi vonás van a mostani kocsikban. A kereskedelmi szempontok sem kedveznek az igényesebb ezért valamivel drágábban gyártható kialakításnak. Nem akarom megbántani a srácokat, de régen a tervezés művészet volt, ma a legjobb indulattal se tudnám annak nevezni. Nagyon jó dolog lehet formatervezőnek lenni, de mint fentebb megpróbáltam felvázolni, nincs túl nagy alkotói szabadság a kezükben a mai viszonyok között.
Winkler öltözködése tényleg kicsit gáz ebben a környezetben, szerintem dobjunk neki össze egy öltönyre meg fodrászra, hogy máskor stílusosabban tudjon megjelenni ilyen helyen :-)

lanciabacci 2009.03.18. 12:11:19

Vicces ez a sok önjelölt stylist... :)

Egy ilyen kipakoláson senki nem lepődik meg az extravagancián ("művészek", ugye) és a punkokon sem, sőt.

Az is érdekes, hogy ma még mindig komolyan gondolják egyesek, hogy a számítógép bármilyen egyszerű kreatív munkát is képes lenne elvégezni az ember helyett... pedig már az írógép sem tudott írni. És bár valóban korlátozottak a lehetőségek, az autókat ma is leginkább a formájuk adja el, nem pedig a még oly praktikus/funkcionális egyéb tulajdonságaik.

P_Lac 2009.03.18. 12:17:59

lanciabacci

Tudod, hogy készül el egy karosszéria?
Vagy leirjam, hogy a Magna Steyrnél hogy csináltuk a cubing-ot egy uj Proton limuzinhoz?

lanciabacci 2009.03.18. 12:34:43

@P_Lac:
Írd csak, egyfelől érdekel, másfelől természetesen fogalmam sincs, hiszen nem dolgoztam ebben a szakmában.

Ugyanakkor az állításomban biztos vagyok, vagyis hogy a számítógép nem végez kreatív munkát, legfeljebb sablonokkal vagy előre megadott rutinokkal dolgozik. Nyilván vannak egyébként olyan filozófiájú cégek és tömegmodellek (ld. Proton), amelyek az egykori Ladákhoz hasonlóan kb mindegy milyenek ha elég olcsók, és így sablonokból is összerakhatók.

lacza87 (törölt) 2009.03.18. 12:43:37

@lanciabacci: Ott a pont. A számítógép, egy csodálatos, nagyon sokoldalú ESZKÖZ.
Mit is jelent: CA... -computer AIDED vmi

www.totalcar.hu/nepitelet/?op=itelet&cat_id=83059 2009.03.18. 12:46:04

@Hrzrasn:

"Értsd meg, NEM létezik olyan az autóiparban, hogy ÉN csináltam valamit egyedül. Egy adott modell sok ezer ember munkája."


Értelmező olvasás...

(Mint korábban is írtam: "Evidens, hogy nem ő maga rajzolgatja hétköznap esténként a padláson egy olvasólámpa fénye mellett az összes tervet, természetesen ehhez kell egy team. Viszont azt sem lehet megcsinálni, hogy ha felvetődik egy-egy új autó formatervével kapcsolatos kérdés, akkor felsoroljuk mind a 100 nevet, aki részt vett a munkákban.")

Shelby_Cobra 2009.03.18. 13:22:25

A következő szó fogalmazódott meg bennem: gagyi.

Ubul1 2009.03.18. 13:34:56

@Hrzrasn:
Jó megpróbáltad, impotens erőlködés volt, most már leülhetsz...

Rolando 2009.03.18. 13:54:47

@Winkler Róbert:

Kedves Robi!

A cikkben közölt Wagener interjúból számomra az derül ki, hogy ismét kis hazánkba látogatott, egy németesen merev, a humort, a kissé kellemetlen kérdéseket semennyire sem akceptáló, felsőbbrendűséget sugalló vezető, aki -mindazon túl, hogy a nevéhez fűződő dizájn megoldások fantasztikusak (pl.: S osztály)- nem tett túlzottan jó benyomást rám ,mint olvasóra (illetve, mint német autómárkák kedvelőjére), inkább ellenérzéseket váltott ki. Ez a "nem értem a kérdést" is esszenciálisan ezt hordozza, az első másodpercben megpróbálja a számára feltehetően nem túl szimpatikus riportert megalázni, és ezt az érzést fenntartani a rövid beszélgetés végéig. Jól csináltad, érezhetően nem engedted magad "lenyomni". Gratula

loláb 2009.03.18. 14:09:43

@Hrzrasn:
Nem is az effektív munkavégzés a lényeg, hanem a felelőség. Chris Bangle volt felelős a dizájnért, őt istenitik, akiknek tetszik, őrá hánynak akiknek nem.

Tökmindegy, hogy effektíve ki rajzolta meg az ötös bmw könnycseppjét, az "Bangle dizájn", és pont.

Az, hogy valójában hány százan (és kik) dolgoztak rajta, mégcsak nem is részletkérdés, hanem totálisan lényegtelen. A "külső" szemlélőnek, sajtónak, vásárlóközönségnek legalábbis.

Lowtyo 2009.03.18. 14:16:59

ez a fritz elég egy nyegle csávónak tűnik
nemtom mér, mer az f700-nál szebbet hányok

gromek7 2009.03.18. 14:28:46

Ez a cikk egy nagyon korrekt munka volt. grat

Shadowbull 2009.03.18. 14:59:13

@P_Lac: "Sajnos a legtöbb mai autó ,,tervezőjét" úgy hívják, hogy CATIA4 vagy CATIA5 ( aki meg kezeli, azt úgy, hogy operátor), ezektől a CAD-del rajzolt szörnyektől van az, hogy nem túl sok egyedi vonás van a mostani kocsikban."


Ekkora marhasagot mar regen olvastam.

Tokmindegy hogy Catia vagy egy ures lap meg egy ceruza.

Mindketto csak egy eszkoz a tervezo kezeben.

sb

yeti 2009.03.18. 15:17:19

@P_Lac: "csináltuk a cubing-ot"-ezt sajnos nem értem igazán.Megtennéd,hogy kifejted pár sorban mit is jelent?Előre is köszönöm.

w a s d 2009.03.18. 15:45:14

@Ubul1: Van azon a tablón Golf 2 meg 6 is.

TH 2009.03.18. 16:03:06

@GYUSZI BACSI:
"szerintem tök normális interjú nem lehet az, aminél az első válasz: "Nem értem a kérdését" ".
Szerintem az, hogy a kérdezett idióta, nem a kérdező felelőssége.

w a s d 2009.03.18. 16:08:57

Könnyen el tudom képzelni, hogy a cikkíró azért merészelt motoros dzsekiben megjelenni, mert motorral ment.:D

lanciabacci 2009.03.18. 16:26:01

"családi autó, közép-kelet-európai célcsoportnak"

Vajon mit jelethet ma ez egy ifjú magyar tervezőnek?
Mercedes Vianot? Daciat? esetleg összecsukható konténerszállítót?
És egy németnek?

Szerintem Fiat Doblot, Cubot és különösen Multiplát, Citroen Berlingot, Picassot, Renault Scenic-et, VW Caddy-t, Opel Merivát és Zafirát meg Ford izéket, netán Suzuki Stift kombit kellene jelentenie, vagyis gazdaságos, praktikus, tágas, jól variálható, lehetőleg többcélú, sallangmentes, józan autókat a közhelyek és az alácsúszás helyett.

Na, ezekből egyet sem láttam sehol. Itt egyszerűen mindenki a 3 hónapos MB bulira ment rá azzal amije éppen kéznél volt, meg a "belső körre", nem a feladatra. És talán ez a legnagyobb baj.

Mammut8 2009.03.18. 16:26:15

turbina persze, akkor mért nem rakunk a kerekbe generátort, és akkor magától megy az autó?
(ki lehet játszani valahogy azt mondta a mérnök(bölcsész) úr)

Hrzrasn (törölt) 2009.03.18. 16:47:04

@Ubul1: Komolyabb érved is van, vagy megmaradsz a böfögés szintjén? Mi a tökömet akarsz egy osztrák állampolgártól, aki minden könyvben osztrákként szerepel?

Hrzrasn (törölt) 2009.03.18. 17:01:56

@P_Lac: Cubing-modellt és CADet egyformán használnak tervezéshez (egymást kiegészítve). Fogalmam sincs, mit hadoválsz itt, hogy a CAD megöli a kreativitást. Mindkettô csak egy *eszköz*.

qualitaet 2009.03.18. 17:09:22

@Rocko-:

"hogy éreztem h megjelennek a nagy tudású friccek. már csak kvalitét kéne egy jó kis buzipornóhoz."

A midenfajta tudást ill. tapasztalatot mellőző,többnyire ostoba és zavaros hozzászólásaid alapján eddig is világos volt, hogy gyakorlatilag mindenhez segghülye vagy, hisz érdemben megnyilatkoznod még ezidáig semmilyen témában sem sikerült.
Ez a tendencia megtörni látszik, hisz úgy látszik buziporno témában szakértő vagy.

OkosTóni 2009.03.18. 17:45:48

üdv,

"autótervezőt" a Budapesti Műszaki Egyetemen képeznek úgy hívják, hogy gépészmérnök autógépész szakirányon
Természetesen itt vannak lehetőségek a Bugattihoz vagy a Mercihez menni
Sőt Audihoz, BMW-hez.
Itt kigyomlálják az olyanokat, akik benzintankot raknak az elektromos autóra vagy hajtóturbinát a kocsi elejére... és azokat is, akik hisznek a vízmotorban vagy a motorolaj nélkül adalékkal működő belsőégésű motorban.

A cikkből is kitűnik mennyire értenek a művész urak az autókhoz Ahogy a művelt német mondja: "Life is a bitch"

aqwre (törölt) 2009.03.18. 18:05:52

@Winkler Róbert: Számomra siralmas,hogy egy ilyen eseményre egy " overálba mész" legalább egy félelegáns fazont dobhattál volna! Az nem lehet válasz,hogy a németeknél ez a "hétköznapi viselet" mert ha így gondolod elég nagy baj van! Sajnos ez a magyarokat mintázza,egyszerüen nincs helye a motoros szerónak! Nem akartalak megbántani,az írás amúgy jó,tetszett!

Béke :)

FeroxX 2009.03.18. 18:13:46

baromi jó, tök szívesen járnék ide. és még lenne is fél év gépészmérnöki tapasztalatom :D hehe.. amugy a pimp felniket én sem értem soha a dizájn terveken.. na meg az über agresszív ék ablak vonalvezetéseket sem, de ez mondjuk a világ minden táján "divat", szal nem csak nálunk szállnak el ennyire a talajtól.. imho szerintem is jobb lenne élet közelibben megközelíteni alapból a dolgokat. már csak azért is, mert csomószor volt már olyan, hogy láttam anno egy autó dizájn tervét amin kurvajól nézett ki, amikor meg megláttam a széria gyártott kocsit maga volt a csalódás.. tisztán látszik mindig ilyenkor, hogy hol kell lecsapniuk a dizájnból a mindenféle szabályzat meg biztonsági előírás miatt.. szal ez valahol önbecsapás szerintem

Bambano 2009.03.18. 18:18:56

jó ez, jöjjenek még, még sokan, a merci a bme-re, a john deere a Szent István egyetemre, a Simonyi Karcsi az eltére, gyakran, esetleg hagyjanak itt egy kinti embert, aki pár hónapig fújja a passzát szelet.

szvsz ott lehet rendes diplomát szerezni, ahol az ilyenek gyakran megtörténnek.

a hibákat meg majd kicsiszolják időben.

knox 2009.03.18. 18:22:06

Elöször is, nem Varga, hanem Hartai Tamás! (Kerem a szerkesztöket, hogy legyenek szivesek kijavitani. Köszönöm!)

En megertek mindenkit, aki mindenfele zöldseget ir a temäban. En törtenetesen a Mercedesnel dolgozom, meg is emlit engem a cikk.
Azt hiszem kicsit belterjes az egesz auto-design, ezert csak az lätja ät, aki tenyleg benne van. Rengeteg titkolozäs, felelem az ipari kemkedestöl, annyira elzärja a mindennapi embereket az auto-desigtol, hogy kialakul egyfajta mitosz. Pedig ez ugyan olyan munka mint bärmi mäs. Kollegäkkal, fizetessel, fönökökkel.

Amugy a sräcoknak a suliban meg nem feltetlenül kell tudni mindent a kocsik felepiteseröl. Nezzetek csak meg egy pforzheimi, vagy RCA-s kipakoläst! Ott a turbina az auto orräban nem kelt ekkora ellenerzest. A diäkok probäljanak csak rendesen elrugaszkodni, mert igy talälhatnak rä erdekes ötletekre.
A millimeter tologatäst meg a rendgeteg szabälyt bizzäk csak ränk, mi szenvedünk is eleget, egy szimpla kilincs megtervezesevel is. A felmerülö müszaki problemäkat egy designer pär ev tapasztalat utän böven tudja kezelni. Egy auto annyira komplex tärgy, hogy igen is a karosszeriatervezes egy külön szakmät igenyel. Regebben könnyebb dolguk volt, nem volt ennyi szabäly mint ma. Az exterior designer munkäja joval több annäl, hogy autokat rajzol...
(Egyebkent nälunk a kb 25-30 exterior designer közül csak pärbak van müszaki vegzettsege. Többnyire müveszeti egyetemekröl jön minden tervezö. RCA Pforzhim, IAD, IED, Passadena, MOME...)

Amugy minden tervezönek/designernek jol esik, mikor a fötervezö mellett megemlitik a nevet. De a TotalCar olvasonak valoszinüleg eleg a fötervezö is. Az autotervezessel foglalkozik több nemzetközi szaklap, ott bövebb informäciot kaphat minden erdeklödö. Auto&Design, CarStyling.

Mindazonältal ha a TC ir a dologrol, akkor nem ärtana picit tärgyilagosabb cikket közzetenni. Kevesebb pontatlansäggal, es hibäval! (Amugy mindig is szerttem a TotalCart, a stilussal sem volt sosem bajom. A megfogalmazäs attol meg lehet laza, es cool, de a tema igen is több komolysägot erdemelne.)

Meg egy dolog. Sajnos otthon nincs lehetöseg komolyan foglalkozni autodesign-nal. aki ilyesmit szeretne hivatäsänak, sajnos kenytelen külföldre menni. Ez van sajnos.

Miden jot!

P_Lac 2009.03.18. 18:56:51

yeti

Igen, ki fogom fejteni, ha el nem alszom este tul koran este.

hrzrasn:
,,Cubing-modellt és CADet egyformán használnak tervezéshez (egymást kiegészítve). Fogalmam sincs, mit hadoválsz itt, hogy a CAD megöli a kreativitást. Mindkettô csak egy *eszköz*."

Konkrétan én nem írtam, hogy a CAD megöli a kreativitást, ez csak Te konvertáltad így le az egybites kis agyaddal.
Egyáltalán tudod, hogy melyik melyik?
Mármint a cubing meg a CAD?
Vagy csak a szokásos IQ Fighter stílusodban akarod itt osztani az észt mindenkinek? Szerintem ne tedd, mert nincs Neked olyan sok, ha ilyen könnyelműen osztogatod a végén semmi se marad, aztán mi lesz Veled? Csikós múltkor azt kívánta Neked,hogy álmodj magadnak gyerekszobát visszamenőleg is, én meg csak annyit, hogy ha majd lehet kilóra venni intelligenciát a piacon, akkor állj párszor sorba. :-)
Rád férne!

makmarci 2009.03.18. 19:01:14

Ehhez a turbina az orrban dologról csak annyit, hogy kisiskolás korunkban durván kiröhögtük azt az osztálytársunkat, aki azzal állt elő egy papírból hajtott autónál, hogy a menetszél végigmegy rajta, majd a hátuljánál megfordul, és az hajtja.

Mondanom sem kell, pár éve amikor először hallottam arról a spéci katamaránról, ami ideális szélviszonyok mellett a szél sebességénél 1.5 szer nagyobb sebességgel tud haladni, egyből eszembe jutott a srác ! Ez is úgy működik, mint az az idióta papírautó. Hihetetlen....

Na de volt már aki valami fénymásoló izét talált fel, na őt is jól kinevették... -az meg átment a konkurenciához...

foolproof 2009.03.18. 19:34:29

A vilag legrovidebb konyvei:

-A nemet humor enciklopediaja

-Hrzrasn: Nagy Illemkodex balkani tahok szamara

yeti 2009.03.18. 19:44:21

@P_Lac: Ne aludj el légyszi.

Ha megteszed én maradok fenn sokáig a válaszodat várva:)

yeti 2009.03.18. 19:46:03

@makmarci: Egy linket nem tudnál adni erről a spéci katamaránról?

Yocoo 2009.03.18. 19:53:19

Ők csak rajzolgassanak, az anyagmérnök kiválasztja vagy ha nincs olyan akkor létrehozza az anyagot, a gépész majd megcsinálja a fogaskereket, a villamosmérnök az elektronikát, , a gazdász kitalálja, hogy mennyiért lehet eladni és azután a pr-os a hülye dumájával eladja.

Rob-úr 2009.03.18. 20:24:20

Shadowbull, esetleg Hrzracsni. Ti nem ismeritek esetleg személyesen Anisits Ferencet? (Der Papst)
Meg azon gondolkoztam, hogy ha ti rögtön Münchenbe disszidáltatok, akkor hírből sem ismeritek a Hochdeutsch-ot? Igazi vaskos, kantáros bőrpicsagatyás bajor parasztok vagytok? Esetleg néha felugrotok az alpokba jódlizni? Jó, ez komolytalan kérdés volt, de a pápa tényleg érdekelne.

P_Lac 2009.03.18. 20:35:38

yeti

Hullafaradt vagyok, nem akarom tulsagosan felultesen leirni.

Kuldok rola kepet:
www.magnasteyr.com/xchg/SID-0A100004-3D66CDBD/complete_vehicle/XSL/standard.xsl/-/content/1523.htm

control+C, Ctrl+V masold be a keresodbe.

Amire fel van téve a cubing,a nagy ,,platni+ az egy CMM
( koordináta-mérőgép) asztala, ott szereltük össze a paneleket.
( rear floor, top, left frontside, stb)
0,1 mm-es szerelési pontosság van előírva, ezért rakják( raktuk) össze a paneleket mérőgép alatt.
Többhetes munka, mivel ha nem illeszkedik a panel akkor szétszedik egy 5 tengelyes CNC marógéppel igazítanak rajta, aztán daruval visszaemelik
(emeltük ) a helyére, összecsavaroztuk
a tartóvázzal, és újra be lett mérve.
Ha csak egyes pontokon lóg ki a tűrésből pár század mm-rel, akkor csiszolóvászonnal beigazítják méretre.
A panelek egyébként tömör alumíniumból vannak kimarva.
Aztán ha össze van rakva a cubing,
( határidőre végezni kell vele) akkor jön egy team a megrendelőtől, és megtekintik, észrevételezik, ha a késztermék megjelenése nem nyerte el a megrendelő tetszését,
akkor nem hagyják jóvá a formatervet,
a cubing-ot szét kell szedni és később
egy újat felépíteni, ( ismétlődik a folyamat). Gyakorlatilag a cubing testesíti meg fizikai valójában az autót,
persze amire sorozatgyártásba kerül még hosszú az út. A gyártás felszerszámozásához kellenek az igen nagy beruházások.
Bár írta vmelyik észosztó, hogy a számítógép semmilyen kreatív munkára nem képes, azt azért elmondanám, hogy vannak
szoftverek, amelyek a CAD modellből képesek CNC programot készíteni, ezzel a programozó kollégák életét megkönnyíteni.
Lehet ezt is nem kreatív munkának nevezni, de a program is termék, méghozzá szellemi termék.

yeti 2009.03.18. 20:50:42

@P_Lac: Köszi a válaszod már világos,hogy mi is ez a cubing.Nem tudtam,hogy így csinálják manapság a prototípusokat.Mindig tanul az ember valami hasznosat.Még egyszer kösz:)

lacza87 (törölt) 2009.03.18. 20:51:23

@P_Lac:
"azt azért elmondanám, hogy vannak
szoftverek, amelyek a CAD modellből képesek CNC programot készíteni, ezzel a programozó kollégák életét megkönnyíteni"
Így van, de miért? Mert valaki elkészítette a programot, megtanította a számítógépnek valamikor. Magától sosem jön rá. Nem fog sosem újat kitalálni. Nem fogja sosem kitalálni, hogy de jó lenne, ha a el tudnám készíteni a CNC programot. Tehát kreatív munkát nem végez.

P_Lac 2009.03.18. 20:56:16

yeti

Nagyon szivesen. Tudnék róla még beszélni, ha bármi kérdésed van, tudok e-mail cimet adni.

Magáról a mérőgépről itt a fotó:

img.directindustry.com/images_di/photo-g/3d-measuring-machine-on-roller-bearing-with-dual-horizontal-arm-design-35580.jpg

Ilyeneket installálok, szervizelek, kalibrálok.

Shadowbull 2009.03.18. 20:58:46

@Rob-úr: Mivel Steyr-ben volt vezeto, es mar vagy 10 eve nyugdijban van, Münchenben meg nem sokat dolgozott, ha egyaltalan.

De ahelyett hogy arcoskodsz, meg belekotsz masokba, inkabb azt kene kifejtened, hogy: "Sajnos a legtöbb mai autó ,,tervezőjét" úgy hívják, hogy CATIA4 vagy CATIA5 ( aki meg kezeli, azt úgy, hogy operátor), ezektől a CAD-del rajzolt szörnyektől van az, hogy nem túl sok egyedi vonás van a mostani kocsikban."

Koszi.

sb

yeti 2009.03.18. 20:59:55

@P_Lac: Nem semmi szakma!Az e-mail címet szívesen venném,mert érdekel a téma.

Shadowbull 2009.03.18. 21:01:11

@P_Lac: "Bár írta vmelyik észosztó, hogy a számítógép semmilyen kreatív munkára nem képes, azt azért elmondanám, hogy vannak
szoftverek, amelyek a CAD modellből képesek CNC programot készíteni, ezzel a programozó kollégák életét megkönnyíteni."

Huha, ez egyre jobb.

Tehat ha tervezek egy ontvenyt 3D-ben, aztan a program meg lerakosgatja nekem masodpercek alatt a nezeteket meg a metszeteket, akkor maris kreativ munkat vegez?

Folytasd csak, kezd szorakoztato lenni a dolog :)

sb

Shadowbull 2009.03.18. 21:02:13

Hej, ezt elneztem, nem Rob-ur irta a fentieket.

sb

Hrzrasn (törölt) 2009.03.18. 21:03:13

@P_Lac: Igen, tudom, hogy melyik melyik.
Nincs itthon Catia-m, de egy SketchUp meg SpaceExplorer akad. Cubing modellt is láttam már, igaz, nem az én mûvem volt.

lacza87 (törölt) 2009.03.18. 21:03:38

@Shadowbull:
ááá bedobod h EdgeCAM, meg 5 tengelyes marógép és igazad van. ennyi.

Shadowbull 2009.03.18. 21:04:53

@knox: "mi szenvedünk is eleget, egy szimpla kilincs megtervezesevel is."

Igazan nem kotekedni akarok, de egy alkatreszt nem a dizajner tervez meg.

Maximum leskicceli.

Az tervezi meg, aki konkretan anyagot valaszt, pontos mereteket, alak es helyzettureseket, feluleti erdessegeket, bevonatokat, es egyeb apro-csepro reszletet meghataroz.

Az meg nem a dizajner.

Persze ezt nem a dizajnerek leszolasa celjabol irtam, pusztan a terminologiat akartam helyretenni.

sb

P_Lac 2009.03.18. 21:07:10

Shadowbull

Csak 1 rövid történet:

1991-ben, és 92-ben 2x jártam a BMW-nél Steyrben, összesen 1 helyre nem engedtek be minket, az a Diesel-ek Entwicklungszentrum-a volt, ott dolgozott Anisits Úr, és tényleg nem Münchenben.

A technikai szinvonaltól padlót fogtunk párszor már akkor is, pl. lézer gravirozta már akkor a blokkba a motorszámot, a forgácsoló üzemben nem találkoztunk emberrel stb,
mint manapság egy Bluetooth szett, akkora drótnélküli Senheiser kütyüt kaptunk a fülünkbe, hogy értsük mint mond az ember aki végigkalauzolt minket,
persze a lelkünkre kötötték, hogy ne vigyük el olyan frekvencián kommunikál, hogy otthon semmire se tudnánk használni..
Ezek ma már szép emlékek, akkor meg nagy élmény volt.

Hrzrasn (törölt) 2009.03.18. 21:07:21

@Shadowbull: Sôt, meg is tervezi helyetted. Te amúgy is hülye vagy, csak a "Next"-eket nyomogatod a "Motortér Varázsló 5.0"-ban :)
(Na jó, egye fene, néha bekattintasz egy 1-1 checkboxot is.)

P_Lac 2009.03.18. 21:10:15

yeti

Hogy tudom itt elkuldeni, hogy mas ne lassa?

Hrzrasn (törölt) 2009.03.18. 21:16:47

@Rob-úr: Tahó módon sértegetsz, és elvárod, hogy válaszoljak? Hülye vagy, bazdmeg?

És ha bôrgatyás bajor paraszt vagyok, mi a fasz közöd van hozzá?

Hrzrasn (törölt) 2009.03.18. 21:19:57

@P_Lac: Na, a számítástechnika ördöge.
Lehetôleg ezek után ne nagyon oszd az észt a CAD-rôl.

Yocoo 2009.03.18. 21:23:40

miért nem privátban anyáztok?

P_Lac 2009.03.18. 21:23:43

Hrzrasn
(tudom ha a nevére kattintok lehet üzenetet küldeni)

Csak kivancsi voltam. Benned nem csalódtam tahóka.

knox 2009.03.18. 21:31:15

@Shadowbull:

Tévedés! Nálunk van egy részleg, ahol kifejezetten lámpákat tükröket és kilincseket nyomják. Lights and parts a neve.
Amire én akartam rávilágítani az, hogy olyan banális dolog mint egy kilincs is rengeteg problémát vet fel. Mert ha tudnád, hogy mennyi hardpoint van egy package-en, ami a kasztnit befolyásolja, nem szólnál be a designerre. Milliméterre meghatározott, hogy hol kell lennie pl. a kilincsnek. De olyan dolgokra is figyelni kell, hol lesznek az ajtózsanérok. Ez is komoly kihatással van a felületek alakítására.

Egy autó karosszériáját megtervezni több, mint egy vasalót vagy kenyérpirítót. Arányokról, stílusról, márkáról, típusról, műszaki tartalomról, költségekről van szó.
Ja és olyan hogy ütközésvédelem, gyalogosvédelem, , csomagtér, mororhűtés, lámpák stb, felsorolni is nehéz, mennyi minden másra is figyelni kell.
Ezek mellett kell kihozni olyan autókat, amit majd megvesznek a vásárlók. Nem olyan egyszerü feladat. Tudom, mert nap mint nap szembesülök vele. De érdekes munka, kihívásokkal, megoldandó feladatokkal. Ez a lényag.
Amúgy meg a nagy designer-mérnök vitákhoz még csak annyit, haogy normális esetben a designer és a mérnök együtt dolgoznak, segítik egymást. Ezért van mindkettőnek meg a saját feladata.

Jó éjszakát!

Rob-úr 2009.03.18. 21:31:16

"Tahó módon sértegetsz, és elvárod, hogy válaszoljak? Hülye vagy, bazdmeg?

És ha bôrgatyás bajor paraszt vagyok, mi a fasz közöd van hozzá?"

Hűtsd le magadat cimbi. Nehogy elpattanjon egy ér (egy vezeték hogy te is értsed :D) az agyadban. Ez egy ártatlan kis szúrka-piszka volt, egy kis móka. De úgy látom egy milligramm humorérzéked sincs, biorobotként tengeted a napjaidat, így inkább nem erőltetem. Sb kollégád fegyelmezetten tudta kezelni a dolgot. Kéne neked egy kis önkontroll, hogy ne kelljen ilyen prosztó formában kitörnöd és fröcsögnöd. (Szóval fityeg otthon a fogasodon bőrkosztüm? :))

Hrzrasn (törölt) 2009.03.18. 21:31:37

@P_Lac: Remélem, a duplakattintás megy már, Neumann. Mesélsz még a CAD-rôl? :)

foolproof 2009.03.18. 21:33:55

@Hrzrasn:
"És ha bôrgatyás bajor paraszt vagyok, mi a fasz közöd van hozzá?"

Sajna, nincs akkora szerencsenk, mert tudtommal erre a nepcsoportra kevesse jellemzo a balkani tahok allhatatos nevelese, kerve-keretlenul, ekes magyar nyelven. De lehet, hogy csak te vagy a szabalyerosito kivetel, oh, mein Gott, remelem, a peldad nem lesz ragados!

foolproof 2009.03.18. 21:45:45

Ezek a fasz totalcarosok meg annak idejen szegeny Balazs Viktoron viccelodtek, hogy o a " szerkesztosegi nemet". Hat, most mar a belsosegnek is van egy, legalabb. Kicsit savanyu, kisse kiszamithato, de a mienk, szeretjuk.

Hrzrasn (törölt) 2009.03.18. 21:46:29

@knox: "Ja és olyan hogy ütközésvédelem, gyalogosvédelem, , csomagtér, mororhűtés, lámpák stb, felsorolni is nehéz, mennyi minden másra is figyelni kell."

De ezek egyikét sem a designer csinálja, hanem az arra szakosodott mérnökök, mert ezek önmagukban is külön szakterületek.

Az olyan esetekrôl nem beszélve, hogy hiába rajzolod meg a világ legszebb kötényét, ha nem fér be mögé az állófûtés aggregátja, megy a levesbe.

A designereket nem szólta le senki, csak épp mérnöki feladatokra alkalmatlanok, mint ahogy én sem tudnék csodaszép lámpákat rajzolni. Schuster, bleib' bei deinen Leisten.

P_Lac 2009.03.18. 21:47:12

Hrzrasn

Tesztkérdés ( szólok előre)
.vda- jelent valamit?

Hrzrasn (törölt) 2009.03.18. 21:54:09

@foolproof: El vagy te tájolva, ha itt nem tudsz viselkedni, gyorsabban fogsz egy sallert, mint hinnéd. Múltkor a Hofbräuhausban egy ugrabugráló huszonéves turistának olyat lekevert egy hatvan éves törzsvendég tata, hogy fekve maradt.

loláb 2009.03.18. 21:58:18

@Hrzrasn: Nem érzed az ellentmondást?

"...De ezek egyikét sem a designer csinálja..."

kontra:

"...hiába rajzolod meg a világ legszebb kötényét, ha nem fér be mögé az állófûtés aggregátja, megy a levesbe..."

Most akkor figyelni kell(ezt a szót használta knox is, nem azt monta hogy ők terveznének bármit is) a fent említett dolgokra vagy sem?

Shadowbull 2009.03.18. 21:58:52

@Hrzrasn: ""Next"-eket nyomogatod a "Motortér Varázsló 5.0"-ban :)
(Na jó, egye fene, néha bekattintasz egy 1-1 checkboxot is.) "

Nyihihi :)

Amugy a villanyosok nekem ne magyarazzanak, csak osszedrotozzatok a cuccot, a szoftvert meg letoltitek a netrol :)

sb

Hrzrasn (törölt) 2009.03.18. 22:00:02

@P_Lac: Húha, te ismersz legalább egy CAD file formátumot? Megérinthetem a lábad nyomát?

foolproof 2009.03.18. 22:04:01

@Hrzrasn:

Jo, hogy szolsz, garantalom elkerulom azt a helyet ha legkozelebb arra jarok. Egyebkent magyar( ugyertem olyan altalanosan igazi, sudribunko, balkani t.) volt az agresszor?

Mert az mindent megmagyarazna! Az olyan aztan rettenetesen feltudja am bosszantani a tuchtig Burgereket, ahogy beletrappol a jottment labszagaval a havasi gyoparos idillbe!:)

Hrzrasn (törölt) 2009.03.18. 22:05:24

@Shadowbull: Most már bevallhatom, Bittorrentrôl töltünk mindent. A drótpödrést viszont kikérem magamnak, mi csokit használunk! :)

Shadowbull 2009.03.18. 22:07:51

@knox:

Kedves Knox,

a vilagon sem akartam megserteni a dizajnereket, plane nem beszolni.

Olyan dolgot tudnak amit en nem, es meg sem tudnam tanulni, ha 7 eletem lenne sem, mert arra szuletni kell.

Nyilvan nem art, ha egy konstruktorbe is szorul nemi kreativitas, de az teljesen mas jellegu dolog.

Pusztan en mast ertek megtervezes alatt, de az munkafolyamat azon resze semmivel sem ertekesebb vagy fontosabb a masiknal.

Ahogy mondod, egymasra vagyunk utalva.

(a hutes figyelembevetelet ne nagyon emlegesd, mert eppen nemreg szivtunk, ugyanis a dizajnerek nem akartak oda lyukat tenni, ahova kene, aztan meg mar a Nürburgring-szimulacioban elfosta magat a hutes, nemhogy eloben, lett is fejtores. "Szerencsere" a vilagvalsag kinyirta a projektet, igy nem kellett nekunk kinyirni a dizajnereket :)))

Tiszteletem

sb

P_Lac 2009.03.18. 22:07:54

hrzrasn

Többfélét is ismerek ( *.sat,*sab, folytathatnám)

b. kérdés,

Mitől más a .vda?

Sajnos nekem itthon csak CATIA van, meg Solid Edge, Solid Works, és egy Pro-E,
az, hogy miképpen kerültek a hozzám, már más kérdés :-)

Shadowbull 2009.03.18. 22:12:54

@Hrzrasn:

ugyehogyugye :)))

E hoch drei meg WO orrba-szajba :)

sb

Hrzrasn (törölt) 2009.03.18. 22:19:58

@P_Lac: "Többfélét is ismerek ( *.sat,*sab, folytathatnám)"

Húha! DXFet is láttál már? Nekem a cseten azt mondták, az a király :)

"Sajnos nekem itthon csak CATIA van, meg Solid Edge, Solid Works, és egy Pro-E,
az, hogy miképpen kerültek a hozzám, már más kérdés :-)"

Te aztán nagyon menô arc lehetsz, ha tudod használni a Bittorrentet! Most megyek, és szégyellem magam egy kicsit.

Mortal Vombat 2009.03.18. 23:07:46

A műszaki egyetemre járok ipari termék és formatervezés szakra,így van némi rálátásom a témára.Azt kell,hogy mondjam ez a szak sokkal kevesebb lehetőséget nyújt annak,aki tényleg autó-formatervező szeretne lenni,mint a Moholy-Nagy. Nevetséges mennyiségű formatervezés óra van a műszaki tudományokhoz képest(ami meg a hagyományos gépészhez képest lebutított). Mikor ezt a szakot választottam,lelkes voltam,hogy majd egyszer belőlem is autódesigner lesz,de a mostani tanév elején rájöttem,hogy ez hiú ábránd. Nálunk a legmenőbb hallgató sem ér ezek nyomába,helyette élete fő műve egy sótartó formaterve lesz,míg a kevésbé szerencsések meg max egy cég logóját tervezik meg.
Szóval aki azt kifogásolja,hogy kevés a műszaki ismeretük ezeknek az ifjaknak,az gondolja meg: Ki a jobb formatervező? Aki heti 3 órában designerkedett egy matek meg egy fizika gyak közt és tud integrálni meg van némi mechanikai ismerete,vagy az,aki mást se csinált fősikolai évei alatt,mint rajzolt.

Szerintem a formatervező fantáziája szárnyaljon,ne törődjön a műszaki szarságokkal,az nem az ő dolga. Az a csúcskategóriás mérnökprogramok reszortja.

Shadowbull 2009.03.18. 23:14:02

@Mortal Vombat: "Az a csúcskategóriás mérnökprogramok reszortja. "

Ennyit jartal egyetemre, oszt csak idaig jutottal?

"Szerintem a formatervező fantáziája szárnyaljon,ne törődjön a műszaki szarságokkal"

Hat ha csupa megvalosithatatlan formedvenyt kivan alkotni, akkor csak hajra.

sb

m.a 2009.03.18. 23:50:55

@Mortal Vombat: Sótartó formaterve? Szerintem nézz szét inkább mielött ilyeneket beszélsz. A lebutított gépész tárgyakra meg azért van szükség, hogy megvalósíthatatlan (de látványos) dolgokat ne csinálj, mert megy a levesbe úgy is.

GYUSZI BACSI · http://www.fizetesem.com 2009.03.19. 00:15:17

na tessék: itt az új Panamera alja, nem tudom mit kell ezzel annyit szöszölni a tervezésnél, szinte tök sima az egész (:

img.worldcarfans.com/2009/3/large/porsche-panamera-extra-large-lightweight-underfloor-cover-for-improved-aerodynamics.jpg

Milu 2009.03.19. 12:46:14

Szerintem fölösleges dolog, hogy minden ifjú tervező az autótervezés királya posztot célozza meg. Pláne nevetségesnek vélem ezt egy iparművésznél. Ez a kor amúgy is a dizájnkodás kora. Mindenki rohadtul ért hozzá. A 90%-a meg legyárthatatlan már első ránézésre, a maradék 80%-a meg a piac szempontjából életképtelen.
Sokszor kicsit olyan, mint ha a szakácsiskolába járók jól leskiccelik, kiszínezik, lerenderelik az új brassói receptet. Attól még megfőzve xar lesz.
Mondjuk, hogy a BME formatervező szak mekkora fos, arról is lehetne disszertációt írni. Bár ha autót akarsz tervezni talán mégis oda. Úgyis csak magadban bízhatsz, magadat kell kiképezned.

Autót akarsz tervezni? Te? Komolyan? Gondolkozz el, mert másban már rég sikeresebb lennél, és úgyse te leszel az új design főnök. Nézd a cikket milyen fiatal. :)
Nash-féle játékelmélet. Tudjátok mennyi mobiltelefon tervező állás van ma is meghírdetve Londonban? Sok. Pl. Ez majdnem olyan cool.

Mammut8 2009.03.19. 12:50:01

@makmarci: hogy mehet gyorsabban a szélnél??? akkor már szemből hat rá a levegő nyomása
kétlem hogy létezik

Gombaraz 2009.03.19. 13:40:42

Ennyi fikázást ami itt elhangzott...
Annyit mondok, szabad a pálya mindenkinek, meg kell próbálni, utána fikázzatok:)
Mortal Vombat! Rajzolj sokat!mi is ezt csináljuk, és nekünk is sajna a hülyébbnél hülyébb órákon kell ülnünk...szóval senki nem tanítja meg neked hogyan kell autóttervezni (rajzolni:)) Ha csak nem Knox- jár itt ismét:)))

wantedtobi 2009.03.19. 14:32:27

Nagyon szép keresztmetszete ez a magyar autógyártásnak amit itt leírtok.
Mindenki ért hozzá de van aki csinálja is
csak itthon valahogy mindig géppuska lesz belőle és lőjük vele egymást.
Ahol működik ott a Designer az engineer meg a design engineer is egy ún. csapatban
"team" dolgozik és mindenki ért a saját szakmájához magas szinten (up to date)
költenek a dolgozók továbbképzésére mert
a team (cég)úgy marad versenyképes.
Amúgy nem minden Designer tud igazán jól rajzolni Pl( marc newson vagy akár Amer Mahmud)
van aki csak az ercát tolja jó a dumája meg hosszú és nedves a nyelve. jó néhány
úgynevezett szupersztár is csak kiválasztja a neki tetsző rajzot "megveszi"( mer' a designer ezér kap fizetést) és prezentálja a főnökség meg a marketing csoport felé! De hát
ilyen az élet.
Azért a műszaki oldalról annyit hogy
modellezni 1:4 ben festve meg ami bele fér (interior)esetenként műszaki rajzot
nézeti tape drawing-ot készíteni kell ugyan de ez nem feltétlenül mindennapi
tevékenység.A designer fő feladata az ötletelés, viszont komoly helyeken észérvekkel alátámasztva. (gyűjtés- elemzés)
Azt tudjátok hogy az ipar a mass customization felé tart( vagy tartott)
Magyarul tömeges egyediesítés vagy még magyarabbul pimpelés. Szóval lesz otthon mindnkinek 3d printere persze 30G(eneration) oszt olyan pezsót meg hundajt nyom magának Maxba lowpolyval amit az arca elbír. Állítólag a holdon is jártak már, meg a katamaránnak merev a vitorlája és addig lapos lesz nekem is a föld amíg nem megyek körbe rajta.

www.szem.tv · http://csikosgabor.blogspot.com/ 2009.03.19. 16:13:13

@Mortal Vombat:
Értem a keserűségedet, de az még nem minden, hogy csúcskategóriás mérnökprogi elsimít mindent. Jön a csúcskategória analóg változata és megkér, hogy hagyd már az amerikai izomautó stílust, mert a terveidbe nem fér be egy létező motor, hacsak nem vágják ki a motortetőt. Ha autós formatervező leszel, még azt is meg fogod tanulni, hogy hova, és miért oda kell bekötni a lengőkaron a rugóstagot.

Shadowbull 2009.03.19. 22:18:47

"az még nem minden, hogy csúcskategóriás mérnökprogi elsimít mindent"

Minthogy nem is tesz ilyet.

A csucskategorias tervezoprogramok semmit nem terveznek meg a mernok helyett.

sb

Hrzrasn (törölt) 2009.03.19. 22:35:36

@Milu: A skiccek régen is irreálisak voltak, de ez azért a szériáig "szelídül". Ami viszont teljesen hiányzik rengeteg koncepcióból, azok az olcsó, egyszerû, mindennapokban használható praktikus ötletek, mint pl a Corsa lökhárítóba integrált biciklitartója:
www.opel.de/shop/technics/flexfix/index.act

Szarok a 21"-es pimpkerekekre, meg hogy kinek a fényszórója agresszívebb, inkább még több ilyet. Amikor a homlokára csap az ember, hogy miért nem találták ezt fel elôbb.

Aldo Moro 2009.03.20. 08:25:19

Nem ide tartozik, előre is bocs, de nem lehet a teszteket kommentelni, muszáj vagyok itt kiereszteni a gőzt. Ezt a fikázást, ami a Puntonál megy! Lagunához, meg Golfhoz hasonlítja. Drakulálok. Miért nem mindjárt egy Mercihez? Igénytelen belső tere a Kia Rionak van, nem ennek. Meg a stift sport, mint alternatíva? Megnézem, mikor megy az így. Konkurencia egy 207-es, ami mindjárt drágább is és legalább kívül is okádék.
A műanyagok tényleg trék, de azért leigénytelenezni egy bőrkormányú dupla digit klímás belteret... 3,5-ért hol lehet ilyen motorral ilyen felszereltségű autót kapni? Persze ha a Lagunához mérjük...

gin74tonic 2009.03.20. 08:41:06

talan ha a szerzo nem motorosruhaban megy egy superbrand vezeto tervezojehez akkor lehet ertette volna a kerdest az alany... a cikk jo volt, de nem kell egybol lenacizni a palit mert nem ertette a kerdest - latott egy festett szoke motorosdzsekis koldust aki valami homalyos ok miatt bejohetett ( ra adasul koze van valami website hoz ) a terembe es ot kerdezi...micsoda dolog!!! na majd jo pokerarccal valaszolok neki, szalljon mar le a foldre.

gondolom ugyanezt kerdezte volna londonban tole valaki a top gearbol oltonyben nyakkendoben akkor ertette volna.

a cikk erdekes volt es jo mindezekmellett.

gin74tonic 2009.03.20. 08:43:38

a pofatlansagot es a jopofasagot nagyon vekony hajszal valassza el egymastol....

Riasom 2009.03.20. 09:03:27

@gin74tonic: láttál te már Top Geart? :()
Ha igen, emlékszel meddig jutott Richard Hammond, amikor a Toyota egyik dizájnerét kérdezte Tokióban, azzal a kis egyszemélyes, önjáró kerekes-székhez hasonló járművel kapcsolatban? (Konkrétan az az egy kérdés "jutott eszébe" a Hamsternek, hogy a kövérek számára vajon csinálnak-e majd nagyobbat. És a japán szintén nem tudott mint mondani, biztos mert a Hamsteren nem öltöny volt...)

És igen, persze, ők eltúlozzák a látszólagos bénaságukat ilyenekben meg minden, de pont nem a Top Gearesek azok akik hűde komolyan vennék a "superbrandek" nagyonkomoly, nagyonöltönyös, nagyonnémet vezetőit...

Riasom 2009.03.20. 09:10:16

Ja és még az eredeti témához kapcsolódóan, tegnap belenéztem a TG első évadjának harmadik epizódjába, és abban éppen a dizájn a fő téma, ráadásul két meghívott tervezővel súlyosbítva (Peter Horbury, aki pl. valamelyik nagy Volvo-kombit is csinálta, illetve Ian Callum, aki a Clarkson által éppen akkor a világ legszebb autójának kikiáltottt Aston Martin DB7 Vantage-ot "rajzolta"). Baromi érdekes, egyrészt mert megrajzoltatja velük egy új E-Type skiccét (és egymástól függetlenül szinte pont ugyanazt rajzolják), másrészt Callum beszél azokról az akkor éppen friss biztonsági előírásokról, amik erősen megkötik a tervezők és gyártók fantáziáját az újabb modelleknél.
De mutatnak Miurát és Citroen DS-t is, azok se csúnyák.

gin74tonic 2009.03.20. 10:23:49

@Riasom:
igazad van, de azert winkler huzhatott volna egy rendes ruhat.

gin74tonic 2009.03.20. 10:26:17

az a citroen DS .. az mekkorat szolhatott mikor megjelent... mint egy istenno a sarki falusi diszkoban...

Kopi3.14 2009.03.20. 12:39:20

@Mortal Vombat: Alapvetően nem jársz rossz helyre. Fodor Lórántot keresd meg, utolsó általam ismert ipari munkahelye az EAG fő designere volt. Mondjuk designer akkor már csak kb két ember volt ott rajta kívül, aki tanult is olyat. Vele megéri beszélgetni, sokat tanulhatsz tőle. Egy nyáron végzett rokonlelked a Drexinél dolgozik perpill, bár tervezni ő sem tervezhet a designer értelemben. Nyugi, a képzésed nem rossz. Miért? Mert halvány fogalmad azért lesz a járművekről, gyártási módokról, stb. A desinod kevésbé lehet öncélű épp ezért. De ha nagyon be akarsz kerülni a sűrűjébe, akkor Auto Design magazine állandó olvasójává válva, annak nyelveit alaposan megtanulva már egyből moccanhatsz a hirdetések között fellelhető cégek felé, esetleg olasz iskolákba, ahol járműdesignt osztogatnak. Csak idő, pénz és kitartás kell hozzá.
Ismerőseim terveztek utcabútort, búvármaszkot, stb, szóval a sótartós baromságod kalap szart sem ér. Lehet nem első évről kéne öt év egészét fikáznod, de te tudod. Ha akarod onnan is lehet belőled bármi. De ilyen mentalitással egyvalamire megkérnélek: kérlek ne jelentkezz a német gyakorlati lehetőségre a Közlekkaron, mert akkor idekinn szétcincálunk téged. :) Esetleg egy-két korábbi hasonlóak nagytudású egyén után irányítunk, akinek a szája nagyobb volt, mitn a tudása.

@Aldo Moro: nem tisztem védeni semmit, de szerintem a Kia Rio belseje nem problémás, amennyiben kétszínű kivitelben kéri az ember. Vannak azért designproblémák, pl kartámasz mérete és formája, stb, de úgy már elfogadható. Az alap valóban borzalmas látványra.

w a s d 2009.03.20. 16:14:42

@Aldo Moro: Ha a 207 okádék, akkor tényleg a BMW a legjobb autó a világon megkérdőjelezhetetlenül...

Gombaraz 2009.03.21. 16:28:14

Mindenesetre én nem hagynám ki azok helyében akik azt mondják "műszaki alapok kellenek" hogy egyrészt nem mindíg biztos hogy sokkal jobb ha valakinek megvannak ezek, mivel kicsit nehezebben rugaszkodik el a valóságtól, és ez néha fontos a design-ban, másrészt, ahhoz hogy ilyen szinten rajzoljon valaki, kb. 1 évtizedes rajzgyakorlat kell!! és hát elég kevés mérnök úr jár 2 statika óra között aktokat rajzolni napi 3-4 órában...ugye?:)) Szóval egy nagyvállalatnál erre nincs is szükség..1 designerre kb.10 mérnök jut, vagy több...Kis cégeknél persze kifizetődő, ha a designer-nek van műszaki tapasztalata is...legalább is én így tapasztalom:)
süti beállítások módosítása