Így könnyebb tartani

Tempomat utólag

  2009. március 14. - papptibi Címkék: vélemény

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

A XI. Blitz Weekend képekben
2015-07-27 19:29:36

Gabi, akit az udvari dohányzóhelyen csak Mantás Gabesz néven szólítanak, az idén újabb fejlesztéseket hajtott

Itt sem Ferrariból van a kerítés...
2015-07-16 17:43:31

Az autósport a hőskorban még a városokban zajlott, de idővel száműződött onnan. Aztán az autósport gondolt

A legkirályabb ötlet, amit gumin láttam
2015-06-06 14:02:50

A minap gumibemutatón jártam, bár ilyesmiről nem szoktunk írni, egyszerű megfontolásból. Marha nehéz

Kéne egy Tesla?
2015-05-15 18:19:48

Vagy beérnéd egy villany-Golffal is? Netán utálod a villanyautókat, mert az autó benzinnel megy? Az sem baj. A

 

A Távol-Kelet elhalmoz minket sok jóval, de sosem hittem volna, hogy tempomatot is lehet utólag. Pedig de.

Vélemények az azonos című cikkünkről.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr21001355

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ciri 2009.03.14. 19:35:07

@loláb:
:D

Legalább te nem mondod, hogy tudsz...
...ő meg mondja...

Bambano 2009.03.14. 19:35:15

@non olet: teljesen kizártnak tartom, hogy az én tempomatomban az indexkar végén az összes kapcsolót ne ugyanaz a can buszos interfész kezelje le... A fék kapcsolója valószínűleg más.

A normális mérnök koncepció nálam a riasztómnál megdőlt :P

@yard: ha te azt hiszed, kevesebb drót lett az autómban attól, hogy kend buszos, súgok: tévedsz:)

BeeTm · http://beeproject.atw.hu 2009.03.14. 19:37:12

@prokee: Bélabá volt az ötletadó,neki először a 2t trabijában volt a kilincsváltón(hely adott),majd a 4t-be a botváltón.... ;))))

yard (törölt) 2009.03.14. 19:37:54

@non olet:
nekem is van, de egyszer használtam (amikor kipróbáltam). Most sznob vagyok? Nem, csak a mocskos, koszos szélvédőt egy két csepp esö miatt ne kezdje el karistolni a lapát. Ha elkezd esni, és koszos az üveg(poros), lespriccelem .Bocs, ha épp előtted vagyok, bár az én mosóm jól van beállítva, meg lézervezérlésű-sebességfüggő automatika állítja a fúvókákat, figyeli az oldalszelet is. (A lézer nem csinál semmit, csak marketingfogás):D :D :D

non olet (törölt) 2009.03.14. 19:42:08

@BeeTm:

Azert ez messze van a tempomattol!!!
Ez egy kezi gaz amit szukseg szerint allitgatsz ...ha jol ertem.

A tempomat ezzel szemben TARTJA a beallitott sebesseget AUTOMATIKUSAN
(esetemben +- 1 km/h turessel)

ha lejto jon eppen akkor is...
ha a szelerosseg valtozik akkor is...
ha az aszfalt minoseg valtozik akkor is...

loláb 2009.03.14. 19:42:15

@Ciri:
Ettől függetlenül persze én is szoktam...igaz józanul egyre ritkábban:)

pumpuj 2009.03.14. 19:43:50

A másik funkció ami zavar a sok elektronika között az az, hogy amikor benyomom a féket (ballal), hiába marad a lábam a gázon, az elektronika visszaveszi a gázt. Kár érte, bár értem, hogy a biztonság miatt van rá szükség...

Ciri 2009.03.14. 19:44:55

@loláb:

"Ettől függetlenül persze én is szoktam...igaz józanul egyre ritkábban:)"

Ja, ja! Ismerős szitu! Másnap meg ugy szoktam kérdezgetni a többieket, hogy nagyon durva voltam?? :D

pumpuj 2009.03.14. 19:46:53

Amennyiben végre eljutunk ebben a kibaszott beszélgetésben addig, hogy ...
-

Nem értem, hogy miért vagy ideges? Én csak kérdeztem valamit, amit eddig nem értettem. És azt az érvet, hogy valakinek így kényelmesebb motorfékre kapcsolni, mint egy rövid fékkel, vagy kuplunggal el is tudom fogadni.

Hozzáteszem: Engem nem zavar, hogy van kikapcsolás funkció, csak nem értem/nem értettem, hogy minek... Ennyi. Bocs ha nektek minden egyből egyértelmű, nekem meg nem. Béke

loláb 2009.03.14. 19:47:50

@Ciri:
És a legjobb, amikor erre azt mondják, hogy: Fene tudja, nem emlékszem...

yard (törölt) 2009.03.14. 19:49:00

@Bambano:
Világos, villanyszerelő vagy:)
Nem neked:
"A járművek új generációja egy olyan technikai újdonsággal jelenik
meg,amely forradalmasítja a járművek elektromos hálózatát.
A kommunikációs eszközök szükségessége miatt a járművekben egyre
több elektromos vezeték jelenik meg,amelyek összekötik az érzékelőket akár
több eszközzel is.A vezetékek számának növekedése megemeli a gyártási
költségeket,és azok beépítése sem problémamentes.
Ezen problémák megoldására fejlesztették ki a CAN/Controller Area
Network/ rendszert.
A CAN egy olyan programozott adatkommunikációs soros bus,valós idejű
alkalmazásokhoz,amely az autóipar számára készült,a Bosch és az Intel
közös fejlesztése nyomán.
Mind a mai napig a járművek többségében egy elektromos vezeték csak
egyetlen funkciót tölt be,egy bizonyos eszközhöz vezet,vagy információt
ad,illetve fogad.Az új modellekben a hagyományos elektromos hálózatok
elérték fizikai határukat,a karvastagságú vezetékkötegekkel és két és fél
kilométeres vezetékhosszal.
Elég csak arra gondolnunk,hogy milyen egy autó
felszereltsége:elektromosan fűthető hátsó üveg,elektromos ablak,központi
zár,lopásgátló rendszer,nyolc elektromos állítási lehetőség és két memória
eszköz minden ülésen.Mindez több mint 50 kábelt jelent minden
autóban,amely beépítése sem egyszerű feladat,nem is beszélve a rendszer
megbízhatóságáról.
Ahelyett,hogy egyetlen elektromos vezetékhez egyetlen funkció
tartozna,a CAN "multiplex" hálózati kapcsolatot használ,amely több
központi vezetéket köt össze,és nagymennyiségű információ áramoltatását
teszi lehetővé,és csak egyetlen vezetéken keresztül irányít.
Mindezt a "soros" adattovábbítás teszi lehetővé,ez a vezeték képes
egymillió "bit" információt továbbítani másodpercenként,amelyet az autó
különböző pontjain elhelyezett mikroszámítógépek dolgoznak fel.
Egy ilyen rendszerrel az autó működtetéséhez elegendő lenne négy
kábel:földelés,egy input/adatbeviteli/,akkumulátor feszültséggel,és kettő
jeltovábbító vezeték.
A CAN egyik legfontosabb előnye,hogy több központi vezetéket is
összeköt azért,hogy koordinálja egyrészt a közös funkciókat,amelyek rövid
idő alatt információt cserélnek,másrészt a kapott és helyesen beolvasott
információk megerősítését,és a hibák jelzését.
A CAN-BUS úgy áramoltatja az adatokat,hogy a fontosabb információk
elsőbbséget élveznek."

Addig osztom itten az észt amíg kifúrnak a tanszékről.:)
De a cégemnek jó sok pénzt termel(t) eddig is a hozzáértő villanyszerelők gányolása, úgyhogy van jövő!!!
Ps. Az ABS-t a rohadékok csak azért találták ki, hogy lehessen ESP!
(bár ez nem igaz, mert a mult század 30-as éveiben tököltek már az ABS elmélettel. És nem a japánok, kérdés: kik?)

yard (törölt) 2009.03.14. 19:51:22

@pumpuj:
Próbáld mind a három pedált (ha nem automata) egy lábbal nyomni egyszerre, akkor nem csinálja.

Ciri 2009.03.14. 19:52:30

@pumpuj:
"Nem értem, hogy miért vagy ideges?"

Nem vagyok, azt észrevennéd. :DD

"És azt az érvet, hogy valakinek így kényelmesebb motorfékre kapcsolni, mint egy rövid fékkel, vagy kuplunggal el is tudom fogadni."

Ezt szerintem senki nem hozta fel érvként,hiszen mindenki így használja az általa vezetett autóban, egyszerűen csak a balesetveszélyről beszéltünk, mint okról.

pumpuj 2009.03.14. 19:52:37

Próbáld mind a három pedált (ha nem automata) egy lábbal nyomni egyszerre, akkor nem csinálja.

- Jó ötlet, holnap tesztelem! :)

Ocvt 2009.03.14. 19:52:43

@non olet:
mi van, ha egy madár lekakilja a szenzort? Akkor maszatolja a száraz szélvédőt?

yard (törölt) 2009.03.14. 19:54:11

@pumpuj: A kapcsoló ottan van a kormányon, rohadtul nem kell keresgélni, csak ha be vagyok b@szva, de olyankor mindig viszek utast magammal, az segít kormányozni:)

pumpuj 2009.03.14. 19:56:11

"Ezt szerintem senki nem hozta fel érvként,hiszen mindenki így használja az általa vezetett autóban, egyszerűen csak a balesetveszélyről beszéltünk, mint okról."

Nos: BAMBANO: a tempomatot kinyomni kisebb mozdulat, mint előkeresni a lábam és pedált rugdosni :)

Szóval ő felhozta érvként.
Azt meg nem tudom, hogy honnét veszed, hogy mindenki így használja - hisz pl. én sem, meg fogadnék, hogy még sokan mások sem (annyira azért nem vagyok egyedi) :)

Örülök, ha nem vagy ideges. Csak úgy megszokásból szitkozódsz?

yard (törölt) 2009.03.14. 19:58:17

@pumpuj:

"Hozzáteszem: Engem nem zavar, hogy van kikapcsolás funkció, csak nem értem/nem értettem, hogy minek... Ennyi. Bocs ha nektek minden egyből egyértelmű, nekem meg nem. Béke "

Szerintem, azért, mert a kormányon baloldalon van nekem a rádió bisz-basz, oszt, ha jobb oldalon nem lenne semmi az olyan snasz lenne. Ez a formatervező és nem a marketinges bűne.

Ciri 2009.03.14. 19:58:52

@pumpuj:
"Örülök, ha nem vagy ideges. Csak úgy megszokásból szitkozódsz?"

Igen, mocskos a szám, már Anyukám is mondta. :D

Hrzrasn (törölt) 2009.03.14. 20:04:17

@non olet: "es ah elromlik az biztonsagi funkcio."

De nem romlik el, mert nem a hozzád hasonló idióták tervezik. Egyébként javasolnám figyelmedbe a "fék" és a "kuplung" megnevezésû pedálokat.

"Ezert is vannak ketsegeim a CAN busszal szemben...."

Meséld el, kedves mester, mi a probléma a CAN-nel. Mármint azt leszámítva, hogy lófaszt nem értesz hozzá.

yard (törölt) 2009.03.14. 20:07:44

@Hrzrasn:
Az hogy Józsi a szomszédból egy korsó sörért már nem tudja gányolni. Bár minden autón a can lenne a leggyengébb láncszem (tartósság-megbízhatóság).
Mondjuk keveri a Windows-al, ami megint csak más. Bár ha belegondol, hogy egy mai vadészgép már képtelen "repülni" elektronika nélkül...Na mindegy ez nem szabadegyetem

T-boy (törölt) 2009.03.14. 20:09:31

Bármikor elcserélnék egy tempomatot
nagy ccm+automataváltóra..

Hogy azt a szegény jó ABS-t mindig
megtalálja valaki.Talán azt sem vette
észre,mikor nem esett árokba,pedig
illett volna/nélküle/.

Hrzrasn (törölt) 2009.03.14. 20:10:04

@Ocvt: "mi van, ha egy madár lekakilja a szenzort? Akkor maszatolja a száraz szélvédőt?"

Értelemszerûen nem, mert a szarnak nincs fényáteresztô képessége, ezért a fotodióda által sugárzott fény egy része nem tud távozni rajta keresztül.

Hrzrasn (törölt) 2009.03.14. 20:13:20

@yard: "Az hogy Józsi a szomszédból egy korsó sörért már nem tudja gányolni."

Szerintem ezért igazából kezet kéne csókolnod nekem :)
Bár az is könnyen lehet, hogy pont visszájára sül el a dolog, és a szerencsétlen dilettáns idióták szakértelem hiányában minden eddiginél durvább gányolásokat fognak véghezvinni.

yard (törölt) 2009.03.14. 20:16:30

@Hrzrasn: Abból (is) élek...:D
Próbalámpa, szikráztatás, vezeték-megcsapolás, pisztolypáka a nyáknak, hajaj....
De inkább a repülőgép-hidraulikákról kéne beszélni. Az a kedvenc témám. T.illik ahoz sem értek:)

Hrzrasn (törölt) 2009.03.14. 20:16:50

@T-boy: "Bármikor elcserélnék egy tempomatot
nagy ccm+automataváltóra.."

Ha tudod, hogy egy tempomatkar áráért (80-100 EUR) hol lehet vényócat kapni, kérlek feltétlenül értesíts. Biztos érdekelne itt néhány embert.

pumpuj 2009.03.14. 20:17:45

Egyébként, ha jól emlékszem, a Peugeot 406-oson meg csak egy bajuszkar volt a tempomat, amit fel meg le lehetett billenteni. A kikapcsolásához meg egy külön nyomógomb volt valahol a műszerfal alján baloldalt, lent a kormány vonalán alul. Szóval ott nem is esett kézre, hogy az ember menet közben csak úgy kapcsolgassa. Ez volt az első tempomatos autóm, talán ezért szoktam rá a "féklámpavillantásra". A Passaton meg egy "tolóretesz" a kikapcsolója,szóval nem simán egy reset gomb - nekem ez sem tűnik praktikusnak. Inkább a fék. De persze ahány ház annyi szokás - egy új mazda 6-oson pl. nagyon jól kézre áll.

yard (törölt) 2009.03.14. 20:19:54

@Hrzrasn: Alig használtban érdekelne engem is, a tempomatot elintézem a NewDuettnél (csak a hangja miatt):D

Hrzrasn (törölt) 2009.03.14. 20:21:19

@yard: Ahh, a jó öreg lengyelpiacos pisztoly, az kell az SMD komponenseknek, hadd szóljon. És a legszebb, hogy miután baltával szétverte a porcelánboltot az istenbarma, még neki áll feljebb, hogy "szar az elektronika" :)
(Amit persze a fórumon is elôad, legalábbis van rá egy fogadásom, hogy itt néhány elektronikát fikázó Neumann professzornak bizony az ostobaságból eredô frusztráció a mozgatórugója.)

Hrzrasn (törölt) 2009.03.14. 20:23:41

@yard: Azt a kérdést már fel sem merem tenni, hogy mi legyen azokkal, akik vényócat, automataváltót, meg tempomatot is rendeltek az autójukba, mert meglincselnek.

non olet (törölt) 2009.03.14. 20:28:33

@Hrzrasn:

Lofaszt nem tudsz rolam, de pofazol.
A CAN buszra speciel kulonbozo cuccokat tervezek...tobbek kozt autokba is.
Szeretem az ilyen szeles arcokat...

non olet (törölt) 2009.03.14. 20:29:55

@yard:

A faszomat kostolgasd... oke ?

yard (törölt) 2009.03.14. 20:31:03

@Hrzrasn:
"Ahh, a jó öreg lengyelpiacos pisztoly, az kell az SMD komponenseknek, hadd szóljon. És a legszebb, hogy miután baltával szétverte a porcelánboltot az .."
Mondja az ember: szakadás van itt mindenütt "kiomozta". Mondom, ja, de ez egy többrétegű nyák....Az mi? Ennyi.
Próbalámpa a testre, másik vége próbálgatva a "drótokra", ahol a lámpa világít az a 12 V. Mi ebben az érdekes?
Tescos, Corás toladóradar be...Azt van ráírva, ez minden kocsiba jó...

"Azt a kérdést már fel sem merem tenni, hogy mi legyen azokkal, akik vényócat, automataváltót, meg tempomatot is rendeltek az autójukba, mert meglincselnek."
Az ország ezek miatt tart itt, és kész!
Na ma délutánra is megvolt:D
Béke mindenkinek.

yard (törölt) 2009.03.14. 20:32:17

@non olet:
Tervezzél. De ne nagyon bízzál benne..:D

yard (törölt) 2009.03.14. 20:34:47

@non olet:
Csávikám, a 107-es buszra nem tervezel valamit, zsúfoltság ellen?
A faszodat meg küld el, a kutyám minden szert megeszik.

Hrzrasn (törölt) 2009.03.14. 20:36:08

@yard: "Mindezt a "soros" adattovábbítás teszi lehetővé,ez a vezeték képes
egymillió "bit" információt továbbítani másodpercenként,amelyet az autó
különböző pontjain elhelyezett mikroszámítógépek dolgoznak fel."

1 Mbaud-ot nem mindegyik tud, csak az ISO-11898-2. Tipikusan 100 kbaud (karosszéria) ill. 500 kbaud (motorvezérlés) sebességekkel dolgoznak.

"Egy ilyen rendszerrel az autó működtetéséhez elegendő lenne négy
kábel:földelés,egy input/adatbeviteli/,akkumulátor feszültséggel,és kettő
jeltovábbító vezeték."

Zavaros ez nekem kissé, mintha a fordításban elveszett volna a lényeg. A költô szerintem eredetileg arra gondolhatott, hogy a +12VDC, GND, CAN_H, CAN_L, azaz 4 drót, minden vezérlôegység üzemeltetéséhez elég, hacsak nincsenek külsô aktorai és szenzorai, valamint nem funkcionál gateway-ként. Amúgy ezt melyik jegyzetbôl / könyvbôl / tananyagból idézted?

yard (törölt) 2009.03.14. 20:38:31

@non olet:
Bocs: szert=szart
oke, ez úgy mondjuk OK.
:D

yard (törölt) 2009.03.14. 20:47:06

@Hrzrasn:
Gondolod, hogy gépelek ennyit? A jegyzeteim bennt vannak. A Wikipedia- mint modern Élet és Tudomány próbálja így magyarázni, lényegretörően, de szokás szerint nem pontosan. Lényege hogy a "drót" többé már nem csak "drót", ha ezt megértik, már előbbre vagyunk. Végül is valahogy úgy fogalmaz " tulajdonképpen elég lenne 4 vezeték, utalva arra, hogy ma már nem lehet mindent direktben ellátni-visszajelezni, nem beszélve a hibakeresésről.
Alapnak sztem. elég. Mint ahogy a jövő a 24 V, vagy 48 V személykocsiknál is.

Hrzrasn (törölt) 2009.03.14. 20:51:01

@yard: Ha jól megy a német, oda tudom adni neked a kék Bosch-bibliát elektronikus formában, ha kell. Igaz, hogy csak a nagyon-nagyon-nagyon alap dolgok vannak benne, de kiindulópontnak jó.

yard (törölt) 2009.03.14. 20:59:17

@Hrzrasn:
Kösz, de a németet csak tanultam, inglis inkább. De túl mélyen nem igazán bonyolódnék bele (van nálunk is aki jobban ért hozzá, mint mindenütt:D)
Egyébként könyvileg és neten (nem Wikipédia szinten:D) nagyon sok dologhoz hozzájutok.

Hrzrasn (törölt) 2009.03.14. 21:07:34

@yard: Azzal nem tudok szolgálni, nagyon kevés angol könyvem van.

paveway 2009.03.14. 22:39:31

100-160ezer Forint????????? Japán autóba??? 12 éves TDI Golfba 20ezer volt beszereléssel meg minden franccal. És mivel az M7-esen használom sokat, gondom sincs: a 110LE meg a 235Nm simán megeszi a pályát! Mi az, hogy általános elektronika, ami mindenhez jó? Az talán nem jó semmihez igazán? Ja, a japánokba az is jó! Megbízhatóságban tutik a japánok, de ott meg is áll a tudomány. Ja, amúgy a 12 éves TDI hibátlanul húzza 5 személlyel és telepakolva a 140-150et.

nincs_nick 2009.03.14. 23:05:07

"Bár vannak olyan csúcs-tempomatok, amelyek képesek akár fékezni a szent cél érdekében" Ezek ma már kihalóban vannak (szerencsére), mert a fékezni tudó tempomat és az ACC között már csak a radar a hardware-es különbség, az pedig nem túl drága a nyújtott többlet szolgáltatáshoz képest.

@Hrzrasn: Azért a kék Bosch könyvvel vigyázni, azt elolvasva azt hittem, a Bosch csinált mindent az autóiparban. Bár mondjuk ez minden más gyártó könyvével így van valami rejtélyes oknál fogva.:)

eko 2009.03.14. 23:20:03

@yard:
Ha nem megy a német, van ez magyarul is:
www.dialogcampus.hu/index.php?page=kiadvany_reszletes&kid=31
Nekem mióta meg van, nem billeg a satupad.
:-)

Rocko- 2009.03.14. 23:30:43

Ciri 2009.03.14. 18:26:49
városban közlekedik többnyire. szóval minek?

yard 2009.03.14. 18:48:54
"Vazze, attol, hogy blogod van, már bocsáss meg f...sz vagy a dolgokhoz"
mi az hogy blogom van? többen írjuk. és mi köze van a blognak ahhoz amit ÉN mondok?
"f...sz vagy a dolgokhoz (sokan vannak ebben az országban)"
tükör?
"Ne feledjük, a rendszer nem minden esetben csökkenti a fékutat, egyes esetekben hosszabb is lehet."
erről beszélek.
"Egyébként ez tanítják, minden közl.mki szakon"
hajjaj, a közlekedés mérnöki szakok. látom milyen elmebajosakat szabadítanak az országra.

Kormi 2009.03.14. 19:32:42
"Figyelj, szerintem az élményautózást nem zárja ki sem az ABS, sem a tempomat, se a többi extra, egyszerűen csak lehetővé teszi, hogy másnap is élményautózhass."
értem. nekem is az élményautózás az az, hogy kapcsolgathatom a klímát, illetve állítgatom a tempomat gombját. sőt, programozgatom az ájdrájvomat!
hú mekkora élmény!
"attól még nem agyatlan barmok és tudják, hogy nem attól lesz valaki nagyobb autó-fan, hogy ha meghal a kocsijában"
sose hallottam olyanról, h valaki meghalt volna, mert nem volt tempomat az autójában. ellenben tempomat mellett könnyebb elaludni.

ellenben én részemről itt befejeztem a témát, mindenki tempomatozzon ha akar, különösebben nem zavar.
ÉN nem fogok. pont.

BeeTm 2009.03.14. 19:35:06
harmincé' lécci. :D

Hrzrasn (törölt) 2009.03.14. 23:47:57

@mauser: "Ezek ma már kihalóban vannak (szerencsére)"

De nem, mert a mai hathengeres BMWk tempomatjához alapból jár a fékezô funkció. Nem is rendelheted anélkül, csak ha négyhengerest veszel.

"mert a fékezni tudó tempomat és az ACC között már csak a radar a hardware-es különbség, az pedig nem túl drága a nyújtott többlet szolgáltatáshoz képest."

De nem, mert egy E60ba 1291 EUR egy ACC-szenzor alkatrészáron, csak szólok. Extraként 1150 (E60), ill. 1290 (E90).

"Azért a kék Bosch könyvvel vigyázni, azt elolvasva azt hittem, a Bosch csinált mindent az autóiparban."

Majd hülyék lennének nem kihangsúlyozni a saját vívmányaikat.

Hrzrasn (törölt) 2009.03.14. 23:50:47

@eko: "Nekem mióta meg van, nem billeg a satupad."

Marha. :)
(Mondjuk a magyar oldalon Robert Bosch szerzôként van feltüntetve, ez elég kemény. Nem tudtam, hogy ilyen jó egészségnek örvend az öreg.)

Hrzrasn (törölt) 2009.03.14. 23:59:16

@Rocko-: "sose hallottam olyanról, h valaki meghalt volna, mert nem volt tempomat az autójában. ellenben tempomat mellett könnyebb elaludni."

Ekkora baromságot is csak az bír összehozni, akinek még a büdös életben nem volt tempomatos autója.


"ellenben én részemről itt befejeztem a témát, mindenki tempomatozzon ha akar, különösebben nem zavar."

Akkor meg mi a ráknak lovagolsz rajta? Nem jutott kenderföld?

.com 2009.03.15. 00:06:22

@pumpuj:
A pinan azert van szor, hogy kidorzsolje az arcodat

Szakadj mar le a kikapcsolhato tempomatrol
Azert kikapcsolhato, mert ez van bazdmeg.

nincs_nick 2009.03.15. 00:42:22

@Hrzrasn: BMW-nek beszállítót kéne váltania.;-) Elhiszem, hogy a BMW képes elkérni ennyit alkatrészként egy sima radarért, de ezek már most 100€ (+ tokozás) áron megvehetőek. (Ok, mocskos sokat keres rajta mind a beszállító, mind a BMW utána.) (Elég felkapott téma lett ez mostanában, szinte havonta jön az új low-cost radar bejelentés.) Btw, aut. fékezéshez két plusz szenzor kéne még abba a szeleptömbbe, szóval érdekes policy-t követ a BMW. Filléres alkatrészért kér 1000€-os felárat, amit meg elkölt arra, hogy minden kocsijába a nagyobb szeleptömböt rakja.:)

nincs_nick 2009.03.15. 00:48:17

szenzor kéne még = szenzor kell még

Zsuppim 2009.03.15. 01:12:08

Hm anno 2006-ban 17000 huf-ért beledobták a fóbiákba a tempomatot, egy vezérlőszállal egyetemben. Lassú szerelő esetén 15 perc az egész, aktiválással együtt.

Ha már emlegettétek a szar francia elektronikákat:

a Megane-nál felesleges megrendelni gyárilag a tempomatot, ugyanis az biza benne van az autókban szőrőstül-bőröstül, kapcsolók nélkül. Kis kreativitással 1700 huf-ért 4 gombbal és egy I/0 kapcsolóval ugyanúgy működik mint a gyárilag kormányra szerelt kapcsolókkal.

Seca81 2009.03.15. 08:38:35

Jó dolog a tempomat! Enélkül kellett nem1x végigtolnom Enschede-Bp távolságot. Cordobában sajgott a térdem, Mondeoban nem annyira. El lehet aludni tempomat nélkül is, nekem majdnem sikerült...

Seca81 2009.03.15. 08:41:04

Távolsági buszoknál tetszik a tempomat, a bajuszkapcsolóval gyorsít vagy lassít, lehet, h kocsiban is van ilyen, én még csak buszban találkoztam ilyen megoldással. Tetszett :)

Hrzrasn (törölt) 2009.03.15. 10:04:38

@mauser: "BMW-nek beszállítót kéne váltania.;-) Elhiszem, hogy a BMW képes elkérni ennyit alkatrészként egy sima radarért, de ezek már most 100€ (+ tokozás) áron megvehetőek."

Néhány konkrét forrást, ha lehetne.

Hrzrasn (törölt) 2009.03.15. 10:11:13

@Seca81: E32ben már 1986ban bajuszkapcsolós tempomat volt. Merciben talán még elôbb is.

pumpuj 2009.03.15. 11:16:01

@.com: Ha olvastad volna a blogot folyamatosan, akkor már láttad volna hogy "leszakadtam" a kikapcsolható tempomatról.

Egyébként miért zavar téged, hogy felhoztam a kérdést? Miattam aztán ne idegesgedj!

Ha neked elég válasz, hogy "...mert ez van, bazdmeg!", az téded minősít. Neked nyilván elég, ha coca a kóla...

Ezt a stílust meg otthon a kutyáddal szemben engedd meg magadnak, BAZDMEG!

Kiwicake 2009.03.15. 11:38:47

Húú, de fárasztó ez a szájtépés, amit itt elővezettek. Miért nem húztok át MSN-re és tárgyaljátok ki ott a "miért van kapcsoló a tempomaton", a "japán kocsi szar kocsi, német kocsi jó kocsi" és a "szerintem akkor is a blokkoló kerék lassul jobban" témákat?

nincs_nick 2009.03.15. 11:50:56

@Hrzrasn: Miért érzem úgy, hogy kiemelsz egy-két mondatot és azokban kötözködsz, ahelyett, hogy próbálnád megérteni a mondandóm lényegét? (= ACC esetén a radar a plussz, az pedig közel nem kerül annyiba, mint az egyéb részegységek, amik kellenek ahhoz hogy tudjon a tempomat fékezni is. Egyszerűen a gyártók szeparálásra használják fel, úgy mint az ABS-re/ESP-re épülő összes hárombetűst, amit fillérekért lehet megvenni a gyártóknak, de hogy nézne ki, ha az összeset tudná már a Polo is?

Szóval néhány konkrét ipari forrás: TRW, rfbeam, stb. Ők már bemutatták a 24GHz-es radarjaikat, melyek már jók leszenk ACC-hez is, tessék tőlük sample-t/árat kérni. Erre rájön a hozzáadott értéke a fejlesztésnek a gyártó/beszállító részéről, de az nem 900% lesz, bár a végárban már annyi.:) Ha 77Ghz-es kell, az Infineon nemsokára kész lesz/van a RXN7740-nel, a komplett rendszerre ígérnek vele 20%-os (végár)csökkentést, de chip(radar) maga olcsó: "Der Preis für den Chip liege stückzahlabhängig zwischen 30 und 40 Euro."

A még olcsóbb radarokról készült tanulmányokkal meg Dunát lehet rekeszteni (!nem konkrétan!) pl.: Scarponi-ék 20 eurós complett radarjáról szóló cikk utolsó mondata: "... we have demonstrated the feasibility of a complete 24GHz Doppler radar sensor at an estimated industrial cost less than 20 euro."

Agr3ssor 2009.03.15. 12:31:09

@Zsuppim: Ezt szeretem a Renault-okba, lehet velük Legózni... Én a műszerfalamat kábé 20 másodperc alatt szétbontom, és összerakom... És igen, azért mert valamiért gyakorlott vagyok benne! :)
Egyébként én azért nem is pakolok tempomatot a vasba, mert szerintem M.o-n felesleges!! Mész 140-150-el az autópályán, a belsőben nem tudsz, mert mindíg jön valami Xenonos prémium... Ha kimész a külsőbe hogy elengedd, akkor meg tuti nem tudod addigsem tartani a tempód, mert utoléred a 100-al haladó adrenalinbombákat... Igazából pont 130 körül, és kicsivel afölött nincs az embernek keresnivalója az autópályán... Érdekes... Ja bocs, M7-eseről beszélek...

Egyszer jött nagyon jól! Mentem le olaszba haverom 740i-jével... 150-nél rányomtam a tempomatot, a fogyasztásra 9 litert írt ki!! És annyi is volt, annál a bömbinél ez a spórolós funkció volt...

A Futrinka utca lakója (törölt) 2009.03.15. 12:41:06

Nem furcsa, hogy mindig ugyanaz az ember csinálja a fesztivált? Pedig a frászt se érdekli se ő, se a BMW-i..

gazsi bácsi 2009.03.15. 12:44:17

A C Maxban is csak a gomb hiányzik, amit állítólag nem lehet rendelni, de azért csak meglett a cikkszám, aztán a szoftveren ki kell pipálni, hgy bent van, és már műküdik is.

Hrzrasn (törölt) 2009.03.15. 15:28:26

@mauser: "ACC esetén a radar a plussz, az pedig közel nem kerül annyiba, mint az egyéb részegységek, amik kellenek ahhoz hogy tudjon a tempomat fékezni is."

Milyen részegységEK? Hardveresen konkrétan egy erre felkészített Hydroaggregat kell neki. Ami jelenleg olcsóbb, mint a szenzor, viszont mindenképp szükség van rá. Tehát nem értem, mitôl halna ki - egy opcionális plusz funkció miatt, amit messze nem mindenki rendel az autójába?

"Egyszerűen a gyártók szeparálásra használják fel, úgy mint az ABS-re/ESP-re épülő összes hárombetűst, amit fillérekért lehet megvenni a gyártóknak, de hogy nézne ki, ha az összeset tudná már a Polo is?"

Ennek technikailag semmi akadálya, csak a Polo vásárlóközönsége kurvára nem fog 1000+ eurót kicsengetni érte, nekik a 100-150 eGas kar is bôven jó. És még azt sem mindig rendelik meg!

"Szóval néhány konkrét ipari forrás: TRW, rfbeam, stb. Ők már bemutatták a 24GHz-es radarjaikat, melyek már jók leszenk ACC-hez is, tessék tőlük sample-t/árat kérni."

Hogy 100%ig ugyanazt tudja, azt akkor hiszem el, ha az Einkauf kivágja a Boscht, és áttérnek a jóval olcsóbb TRWre. Egy ilyen ziccert senki nem hagy ki, fôleg nem ma. De azt sem hiszem, hogy a Boschnál megállt az idô, és ôk megmaradanak az 1200 eurós szenzorok szintjén.

"Ha 77Ghz-es kell, az Infineon nemsokára kész lesz/van a RXN7740-nel, a komplett rendszerre ígérnek vele 20%-os (végár)csökkentést, de chip(radar) maga olcsó: "Der Preis für den Chip liege stückzahlabhängig zwischen 30 und 40 Euro.""

Egy 2 dolláros mikrokontroller sem drága, mégsem tudsz vele telefonálni. Ha a kész egység ára 20%kal csökken, akkor kb a 800 eurót értük el, nem a 150et.

"A még olcsóbb radarokról készült tanulmányokkal meg Dunát lehet rekeszteni"

Olcsón jót, ugye. Vajon miért nem vállalják be ôket a gyártók?

"(!nem konkrétan!) pl.: Scarponi-ék 20 eurós complett radarjáról szóló cikk utolsó mondata: "... we have demonstrated the feasibility of a complete 24GHz Doppler radar sensor at an estimated industrial cost less than 20 euro.""

Egy feasibility study messze van a szériagyártástól. Nyilván olcsóbbak lesznek az ACC szenzorok, de máról holnapra nem fog tudni senki tizedáron gyártani.

Hrzrasn (törölt) 2009.03.15. 15:33:08

@A Futrinka utca lakója: Tudod egy Dacia Logan példáján elég nehéz lenne elmagyarázni ezeket a rendszereket, mert abban van négy ülés meg egy kormány, csókolom. Marad a BMW. Persze válthatunk Mercire is, ha attól enyhülnek a komplexusaid.

qualitaet 2009.03.15. 15:51:10

@Hrzrasn:

Vót az már 1978-ban is az E23-hoz (gyengébbek kedvéért az 540-es kódú "Geschwindikeitsregelung")

www.nowakshinterhof.de/pageID_5607403.html

e28-hoz a kezdetektől,e30-hoz 85-től.

Seca81 2009.03.15. 16:12:43

@Hrzrasn: Az én Mazdám 86 decemberi volt melyben a tempomat még nem volt alap (USA RX-be persze tettek, de az enyém EU-s), 87 elejétől már minden GXL változatban megjelent, az ABS-el egyetemben. Hát így jártam :)

Seca81 2009.03.15. 16:14:36

Nem mondom, hogy pótolhatatlan volt, de 1x 2x jó szolgálatot tett volna. Utólagos beszerelésével nem foglalkoztam, főként városban járok...

Hrzrasn (törölt) 2009.03.15. 16:16:52

@qualitaet: A te emlékeid nyilván régebbre nyúlnak vissza, mint az enyémek ;)

Számomra az is a meglepetés erejével hatott anno, hogy az E23ban már volt egyáltalán CheckControl.

Hrzrasn (törölt) 2009.03.15. 16:20:29

@Seca81: Olyankor jó, mikor hosszú úton zsibbad az ember lába idônként, és levenné a pedálról pár percre. Én legalábbis sosem megyek vele tartósan órákat.

Seca81 2009.03.15. 16:22:30

Elsőként a Chrysler Imperial-ban volt rendelhető a tempomat 1958-ban, a feltalálása is az amcsik érdeme, Európában a Mercinél volt először megtalálható 4 évvel később.

Agr3ssor 2009.03.15. 16:30:08

@Hrzrasn: Én nem tudom, de szerintem képtelen vagyok a tempomat "pihentető" előnyeit kihasználni... Ha nem a gázt nyomom, akkor reflexből ott a lábam a féken... Hosszú lejtőn történő üresben gurulások alkalmával szintén... Nekem nem megy... ;)

Seca81 2009.03.15. 16:30:20

@Hrzrasn: Nekem a térdem sajgott órák után, alig vártam, hogy végre megálljunk tankolni. De stau-ban sem volt jobb, araszolni órákat a 3-ason, Frankfurt előtt rendre beszoptuk, később már a 45-ösön jöttünk amíg lehetett... Na ott többen is hiányoltuk a sebességtartó ótómatikát.

Seca81 2009.03.15. 16:32:48

@Agr3ssor: Én ha hosszabb utakra használnék egy kocsit, tuti tempomatost keresnék. Nem kell a jobb lábamat egy fix ponton tartani.

qualitaet 2009.03.15. 16:34:01

@Hrzrasn:

Másoknak is anno, főleg élőben:)

Érdemes nézegetni a "Preisliste"-t évről évre...
Boardcomputer vagy defekktűrő(!!) TRX-gumik ill. ABS szériában 1979-ben
Ilyen extrákat a sehol a világon nem láthattak még anno.
(ABS természetesen volt már a Mercinél is csak nem széria mint a 745i-ben.)

Hrzrasn (törölt) 2009.03.15. 16:42:50

@Agr3ssor: Nekem nem gond, visszahúzom a jobb lábfejem a pedálokról, és lerakom a másik lábam alá, a szônyegre. Múltkor azzal szórakoztunk, hogy automata, ACCs autóval beálltunk a körgyûrûn egy másik mögé, ACC be, úgy mentünk végig a városon, hogy csak a kormányt kellett tekerni. Fura érzés, hogy helyetted fékez az autó, de megszokható.

Hrzrasn (törölt) 2009.03.15. 16:46:44

@Seca81: Ha hosszú útra keresel majd autót, a tempomat mellé az aktív ülést se felejtsd ki. Csodákat tesz zsibbadás ellen.
www.7-forum.com/modelle/e38/images/aktivsitz-b.jpg

loláb 2009.03.15. 17:22:33

A tempomat is tuti olyan dolog, hogy ameddig nincs, nem hiányzik. De ha egyszer lesz, és megszokja az ember, akkor hiányzik ha utána olyan autót kell vezetni, amiben nincs.

Nekem a könyöktámasz volt ilyen. Sokáig nem volt, nem is hiányzot. A 316-osomban volt, és noha csak pár hónapig volt meg, de úgy megszoktam, hogy utána a G Astrába utólag tetettem egyet (voltam olyan buta, hogy anélkül rendeltem). Nem szép, de a célnak megfelel.

Agr3ssor 2009.03.15. 17:42:34

@Hrzrasn: Csak nekem elszáll minden biztonságérzetem, ha nincs a jobbos lábam a fék közelében... Egyéni fogyatékosság...
Mondjuk az ACC durva lehet...

nincs_nick 2009.03.15. 18:27:30

@Hrzrasn: Tényleg ennyire nem akarod megérteni mit írok?

"Milyen részegységEK? Hardveresen konkrétan egy erre felkészített Hydroaggregat kell neki. Ami jelenleg olcsóbb, mint a szenzor, viszont mindenképp szükség van rá. Tehát nem értem, mitôl halna ki - egy opcionális plusz funkció miatt, amit messze nem mindenki rendel az autójába?

"Hydroaggregat"- Bosch-nál dolgozol-e?:D Azért részegységek, mert kettő szenzor kell pluszban, ami meg többesszám. És igen, jelenleg talán még olcsóbbak alkatrészáron (de ha a fejlesztési pénzt megnézed már nem biztos (kétszer kell verif, kétféle ág, stb.)), de a köv. generációban meg már nem lesznek azok, ezért írtam, hogy kihalóban vannak. Amit most kezdenek el csinálni és 2013 után lesznek bemutatva, azokba valszeg. már megy a filléres 24Ghz-es radar a gyártók nagy többségénél. A német gyártóknál biztosan plusz pénz lesz még az elején, a franciáknál meg már megy bele a kezdetektől, aztán majd az EU jól megaszogya, hogy mindenbe legyen, mint most az ABS, nemsokára meg az ESP.

"Ennek technikailag semmi akadálya, csak a Polo vásárlóközönsége kurvára nem fog 1000+ eurót kicsengetni érte, nekik a 100-150 eGas kar is bôven jó. És még azt sem mindig rendelik meg!"

Nem hát, 1200€-ért én sem rendelném, de te sem gondolod hogy az eGas kar is 100-150 euróba kerül mindennel együtt? Ha széria lenne, 10€-ba sem fájna (és nem az olcsóbb "gyártás" miatt) de most az eGas is "extra". Nézd meg mi lesz majd a TPMS-sel 2011(?) után, mikortól tudnia kell az összes bevezetésre kerülő kocsinak. Vagy ott a többi hárombetűs. Legtöbbször semmi meló nincs velük, csak tesztelni kell, hogy megy-e, aztán mégis horribilis összeg, mire a végfelhasználókhoz eljutnak. Miért? Mert a gyártók így szeparálnak.

"Hogy 100%ig ugyanazt tudja, azt akkor hiszem el, ha az Einkauf kivágja a Boscht, és áttérnek a jóval olcsóbb TRWre. Egy ilyen ziccert senki nem hagy ki, fôleg nem ma. De azt sem hiszem, hogy a Boschnál megállt az idô, és ôk megmaradanak az 1200 eurós szenzorok szintjén."

Nem hiszem, hogy a Bosch-nál megállna az az idő, biztosan ők is lépnek/léptek már, nekik nem kell nagydobra verni (hiszem beszállítók jó pár helyre), ha kifejlesztenek egy olcsóbb szenzort, elég ha csak követik a piacot és folyamatosan versenyképes áron tudnak szállítani. De az E90-nél maradva, az még a 2002-es év technikája (2005-ös bemutatást tekintve), akkor még csak a drága szenzorok léteztek.

"Egy 2 dolláros mikrokontroller sem drága, mégsem tudsz vele telefonálni. Ha a kész egység ára 20%kal csökken, akkor kb a 800 eurót értük el, nem a 150et."

Hát jha, csak itt ugye max 40euró a cucc, a maradék megy "fejlesztésre" (CAN integrálás, tokozás, kiskutyafüle/nem mérnöki meló/), aztán kijön az 1000 euró valahogy, de hogy hogy azt könyvelő nem mondja meg. Az ACC-t integrálni nem egy nagy dolog ma már (az algoritmusok ugye már megvannak).


"Olcsón jót, ugye. Vajon miért nem vállalják be ôket a gyártók?

Honnan tudod hogy nem vállalják be és 2015-ben már nem az ő cuccukkal készül a kocsik többsége? A kínaiak ABS-e is így kezdte/kezdi. A Hyundai Mobis sem licence-t vett, ha jól tudom (legalább is nagyon verik a mellüket, hogy saját a cumó, még az ABS nevet is elvetették, mert az meg Bosch jogdíjas.:)) ACC-nél maradva, a japán belpiacos lézeres ACC-k is egyetemi tanulmányként kezdték.

"Egy feasibility study messze van a szériagyártástól. Nyilván olcsóbbak lesznek az ACC szenzorok, de máról holnapra nem fog tudni senki tizedáron gyártani."

Pedig pont ez a lényeg. A technika már rendelkezésre áll olcsón és kikerültek nem közvetlen beszállítókhoz. Olyan ez mintha a "Hydroaggregat"-ot innentől kínai cégtől venné a Bosch, bár az sem lesz már messze, ha így haladunk...

A Futrinka utca lakója (törölt) 2009.03.15. 22:50:15

@Hrzrasn: tőlem arról beszélhettek, amiről csak jólesik, csak egyrészt jó lenne, ha leállnál a mindenkinek-köpök-egy-beszólást stílussal, másrészt hidd el, hogy tényleg nem kíváncsi ám mindenki az összes belsős BMW infóra, hogy hol van az ülésben a seggmasszírozó, meg hányas szériától milyen elektronika van, meg ilyesmik.
Az igazán fontos bizniszmenek egyébként újabban már nem repülnek? Ott nem divat a soksok órás autóút :)

A Futrinka utca lakója (törölt) 2009.03.15. 22:52:56

Annyi jutott még eszembe, hogy valami nagyon szomorú és nélkülözésben teljes fiatalkorod lehetett, mert most, hogy végre lett egy jobb autód (mert az is csak egy autó, akármi van az orrán), mindenkinek fennhangon odatolod, hogy "igen, gazdag vagyok, jól megy, különb vagyok nálatok".
Érdekel ez valakit vajon? :)

KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.03.15. 23:32:49

@Agr3ssor: megszokás kérdése csak. Eleinte nekem is idegen volt a kis finom döccenés, amikor a "robotpilóta" átveszi az irányítást :) Valahogy gyorsabbnak tűnt a haladás, mintha én taposnám a pedált. De már elmúlt :)

Néha a magyar pályán is lehet használni pár kilométeres szakaszokra - főleg, ha éppen befelé tartasz az országba :) Ahogy közeledik BuTapest, úgy romlik a használhatósága.

Hrzrasn (törölt) 2009.03.16. 00:28:26

@A Futrinka utca lakója: "csak egyrészt jó lenne, ha leállnál a mindenkinek-köpök-egy-beszólást stílussal"

Aki nem beszél hülyeséget, annak nem szólok be, hanem értelmesen beszélgetünk.

"másrészt hidd el, hogy tényleg nem kíváncsi ám mindenki az összes belsős BMW infóra, hogy hol van az ülésben a seggmasszírozó, meg hányas szériától milyen elektronika van, meg ilyesmik."

Bemutatom új barátodat, a PgDn gombot. De ha ennyire irtózol a gépjármûtechnikától, mi a tökömnek olvasol autósblogot? Vegyél egy matchboxot, ott nem kell gondolkodni, csak berregni.

Hrzrasn (törölt) 2009.03.16. 00:32:34

@A Futrinka utca lakója: "Annyi jutott még eszembe, hogy valami nagyon szomorú és nélkülözésben teljes fiatalkorod lehetett"

Nem mintha közöd lenne hozzá, de mindenre magam megkerestem a pénzt nyaranta, nem kellett nélkülöznöm semmit.

"mert most, hogy végre lett egy jobb autód"

Mi az, hogy "végre"? Mindig is BMWim voltak, kizárólag. Téged apád még ott hordott a nadrágszíj alatt, mikor nekem már E36om volt. A saját, leadózott keresetembôl.

"igen, gazdag vagyok, jól megy, különb vagyok nálatok".

Semmi ilyesmit nem mondtam, kisebbségi komplexusaidat pszichiáterrel kezeltesd.

Hrzrasn (törölt) 2009.03.16. 00:41:09

@mauser: "Hát jha, csak itt ugye max 40euró a cucc, a maradék megy "fejlesztésre" (CAN integrálás, tokozás, kiskutyafüle/nem mérnöki meló/), aztán kijön az 1000 euró valahogy, de hogy hogy azt könyvelő nem mondja meg."

Talán mert üzleti titok. De felesleges extraprofitot szimatolnod, unterm Strich ha a gyártónál marad 10% nyereség a pénzügyi év végén, földhöz verhetik a seggüket örömükben. Mert az "extraprofitból" bizony csomó más tevékenységet kell szubvencionálni.

Amúgy a CAN integrálás kurva nagy meló, csak szólok. Pl. az összes variánssal, rengeteg felszereltségi kombinációval le kell tesztelni, na és persze a talált hibákat ki kell javítani. Tokozás is mehet klímakamrába, EMV tesztre, meg a tököm tudja hová, azt sem csinálja meg egy szakmunkás, komoly pénzbe kerül.

Hrzrasn (törölt) 2009.03.16. 00:56:53

@loláb: "A tempomat is tuti olyan dolog, hogy ameddig nincs, nem hiányzik."

Hiányozni hiányzik, mert a lábad fáradni fog, csak mivel ha még sosem volt tempomatod, nem gondolsz feltétlenül arra, hogy az lenne a megoldás.

"De ha egyszer lesz, és megszokja az ember, akkor hiányzik ha utána olyan autót kell vezetni, amiben nincs."

Xenon pl ilyen. Akinek még sosem volt, annak max azért kell, mert "jól néz ki" (mennyi ilyen tákolmány van!), akinek viszont már volt, úgy érzi, hogy normál lámpával nem lát semmit. Pedig dehogynem, csak a selyem után a vászon is lópokrócnak tûnik.

Hrzrasn (törölt) 2009.03.16. 01:02:12

@mauser: "Ha széria lenne, 10€-ba sem fájna (és nem az olcsóbb "gyártás" miatt) de most az eGas is "extra"."

Már ahol. BMWnél 9/95 óta (asszem) széria a leglepukkantabb 316i-ben is.

"Legtöbbször semmi meló nincs velük, csak tesztelni kell, hogy megy-e, aztán mégis horribilis összeg, mire a végfelhasználókhoz eljutnak. Miért? Mert a gyártók így szeparálnak."

Bocs, de ez egy hülyeség. A közúti tesztek rengetegbe kerülnek, lefutnak pármillió kilométert a komponensek a tesztflottában, mire gyártásba mennek.

loláb 2009.03.16. 08:23:56

@Hrzrasn:
Valami ilyesmire akartam én is kilyukadni, habár én még nem vettem észre, hogy fáradna a lábam. Mondjuk autóval a legtöbb talán bő 600 km volt, amit egybe lenyomtam.
Ellenben a térdem fáj, már egy óra után is, de ez inkább a sport maradványa lehet.

Amit viszont nem akarok megszokni az a céges fordokban a tolatóradar. Idegesít, hogy ha még bő fél méter van, már akkor is bőszen pittyeg, elveszi az önbizalmat. Azt hiszem van ott valami, amit nem látok, holott, lehet hogy csak valami bokor ágat, vagy egyszerüen csak a távolságot jelzi. Sokkal sutább vagyok vele, mint a radar nélküli Astrával, pedig annak a C oszlopa egy t72-est is kitakar.

Hrzrasn (törölt) 2009.03.16. 08:41:14

@loláb: Fél méter nem szabad legyen, egy 20 centi szokott lenni. Az kb megfelel az átlagos reakcióidônek, ha 3-4 km/h-val tolat az ember. Ha 0 cm-re, koppra parkolna a PDC, akkor lenne egy csomó dühös ember, akinek össze lett baszva a fényezett lökhárítója, illetve egy csomó dühös ember, aki nem tudna kijárni, mert úgy ráparkoltak, hogy 3 centire van a másik autó.

Hrzrasn (törölt) 2009.03.16. 08:57:53

@loláb: Lehet amúgy a G Astrádra is PDCt rakni:
www.waeco.com/de/302_456.php
(170 EUR)

De szintén bemegy a BMW PDC low-ja, ami ennél is olcsóbb (kb 90 EUR), és nem kell szoknyát fúrni hozzá, mert a rendszámtáblatartón vannak a szenzorok.
Kb. minden autóba berakható, mert a tolatólámpára kötik rá párhuzamosan, nem kell neki CAN. Az Opel saját Parkpilot-ja is gond nélkül megoldható utólag, de az asszem olyan 400 EUR körül van.

loláb 2009.03.16. 09:52:36

@Hrzrasn:
Igazából valszeg az a titka, hogy meg kéne szokni, mennyi távolságra mit jelez. (Nem az enyém az autó, csak előfordul néha, hogy én vezetem)

Már elég gyorsan (fenyegetően) pittyeg kb fél méternél is, de az igaz, hogy amikor már csak kb 10 centi van, akkor folyamatosan sípol, nem pittyeg.

Radar nem kell, nem akarok "elkényelmesedni". Ha nagyobb autóm lenne (mint pl a mondeo) abba valszeg kérnék. Mondjuk budán (ahol lakom, meg ahol munkaügyből megfordulok) nincs rá nagyon szükség, napközben pesten pedig az elmult fél évben talán ha kétszer jártam.

PepeXVI 2009.03.16. 12:02:52

Hát jól elkanyarodtunk a tempomat témától. Azért voltak nagyon vicces hsz-ok.

Ha majd megint a tempomat témában folyik az eszmecsere, bekapcsolódok.

Amanitin2 (törölt) 2009.03.16. 12:16:20

@Hrzrasn:
möszjő!
ha igaz amit mondasz, hogy a bonyolult autókon nincs haszon, és 10% haszonnál verik a seggüket a földhöz a gyárak, akkor az hogy van, hogy a Porsche kilóra megvette a VAGot?

Hrzrasn (törölt) 2009.03.16. 14:04:59

@Amanitin2: A Porsche sem az autógyártáson keres, hanem a tôzsdén. A profitjuk magasabb, mint az árbevételük.

A Futrinka utca lakója (törölt) 2009.03.16. 17:43:49

az egyetlen dolog, amitől komplexusom van, az a bmw-s beképzelt bunkó, a 3B

süti beállítások módosítása