Csak unalmas ne legyen

Genfi trendszpotting

  2009. március 12. - TóthZé Címkék: vélemény

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Kicsi vagy nagy? 911-essel ralizni jó.
2009-12-20 14:15:00

Szögezzük le az elején. Az előbb bejött a dolgozóba az Éva, a feleségem és aranyvasárnap ide vagy oda a

Egy év nirvana
2009-11-08 09:57:00

Eseménydús volt az elmúlt pár hónap a hátsókerekes, kocka Corollával . Karc nélkül megúszta a két

Hazaértek az extrém Insigniák
2009-09-30 08:25:58

  Kipróbáltuk az Opel Insigniák Ecoflex, 4x4 és OPC modelljeit, végre hazai pályán. Jó móka volt.

Magyar dráma Imolában
2009-09-19 13:39:00

Az élet a legjobb rendező, ilyet hollywoodi forgatókönyvírók egész hada sem találhatna ki. Az előzményekről

 

Szuper minik, szuper sportkocsik, szuper csajok és szuper ígéretek. Aki a tavalyi genfi autószalonon kómába esett, majd az idein felébredt, aligha hinné, hogy gazdasági válság van.

Vélemények az azonos című cikkünkről.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr97997057

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

vranyek (törölt) 2009.03.12. 01:31:57

ha már ennyi hölgyeményt sikerült lencsevégre kapni egy nagyhangú szalonon,hogy ennyire nem maradt hely az autóknak,legalább ne lenne a 80 %-a rókaképű:S nem rossz indulatból,de azért egy ilyen kiállításra kicsit jobban megválogatnám a hölgyeket, egyik-másikat elnézegetve...

mediterrano 2009.03.12. 02:09:20


Ez az! Félre az autókkal, jöhet újra a hostess-szépségverseny. :)

Ciri 2009.03.12. 05:09:26

"A még jelentősebb, még fontosabb, még ismertebb típus árnyékából ez a Genfben bemutatott kisautó pedig nagyon nehezen tud majd kitörni. Különösen, hogy ennyire hasonlítanak egymásra."

Minden tiszteletem a tiéd TZ, de ekkora marhaságot hogy lehet leírni?
Mi tör ki honnan?
Milyen árnyék?
Mi van?

Tudod: alma-körte

TóthZé 2009.03.12. 06:28:08

Kedves Ciri.

Sajnálom, ha nem sikerült elég jól kifejezni magam, nem eléggé érthető ez a rész. Először arra próbáltam rávilágítani, hogy a VW konszern modellpolitikája miatt a Polónak mindig nehéz dolga volt. Az épp aktuális új kisautó platform először kijött olcsó, de konzervatív formában (Skoda Fabia). Aztán jön a vagány, de még mindig nem drága Seat Ibiza, végül a VW Polo, ami már nem olcsó, de legalább nem is túl izgalmas kocsi. Persze a márkanév, a jól bevezetett modell sokat elbír, de ez akkor sem könnyű rajt egy zsúfolt piacon.

Most pedig a Golf VI előrehozott bemutatójával szerintem még nehezebb helyzetben van a Polo. Persze, nem közvetlen vetélytársai egymásnak, de Te is nyilván láttál már sok (főleg) német összehasonlítót, ahol egy erősebb, jobban felszerelt Astra áll szemben egy alapabb Vectrával, khmm, bocs, Insigniával. Vagy egy fullosabb Polo kontra Golf? Nem olyan hajmeresztő ez. És nem csak a szerkesztőségek, de a vevők fejében is gyakori az ilyen összehasonlítás, még ha szigorúan véve ez a körte-alma esete is, amik egyébként a gyümölcspiacon ugyanúgy konkurálnak egymással, ahogy a jonatán a goldennel az almák között.

Ráadásul eléggé hasonló a két típus formája, nagyon új mindkettő, szerintem igenis benne van a márkán belüli kannibalizmus lehetősége - persze mindkét irányba, a Polo is vehet el vevőket a Golftól.

És simán lehet, hogy a Volkswagennek lesz igaza, mindkettő pörög majd, mint állat és fütyörészve élik túl a válságot. Ettől még a jelenség szerintem érdekes és említésre méltó.

eko 2009.03.12. 07:25:37

"Vagy egy fullosabb Polo kontra Golf? Nem olyan hajmeresztő ez. És nem csak a szerkesztőségek, de a vevők fejében is gyakori az ilyen összehasonlítás,"

Ha a vevő ezen gondolkodik, akkor a VW-nak már nyert ügye van.
Mint ahogy a péknek is qrvára mindegy, hogy sós kiflit veszel-e, vagy vajast.

Gomulka Béla 2009.03.12. 08:05:03

Kisautók? Aki még soha nem állított ki BMW-t Genfben, azt nem tudja, milyen érzés...

yeti 2009.03.12. 08:32:15

@TóthZé: Ez a kétütemű Lotus motor felkeltette a kíváncsiságomat.Lehet róla tudni valamit bővebben?

chipanddale74 · http://www.autosvilag.com 2009.03.12. 08:33:32

Az tény, hogy az újságírók lényegesen kevesebben voltak, mint például tavaly. Ennek az oka tényleg az, hogy sok lapnál takarékosságból nem küldtek embert, és saját pénzen kevesen mennek el. A látogatószámot leírni azonban még némileg korainak tartom, hiszen vasárnapig látogatható a kiállítás. A Toyota sajtótájékoztatója pedig "terv szerint" maradt el, hiszen az előparty során már közölték, hogy az ottani Verso bemutató helyettesíti a standon leendő bemutatót. Köszönhető ez annak is, hogy így nem veszítettek azzal fél napot, hogy az újdonságok a sajtótájékoztatóig le legyenek takarva.

gin74tonic 2009.03.12. 08:48:47

ismetlem csak magam: ha mind csodbe is megy, en nem fogok sirni.

a V8-at feltalaltak az autoiparban, a tobbi azota porhintes :)

gatsy 2009.03.12. 08:50:37

@yeti: Na, én is pont ezt akartam kérdezni.
Az egész cikkben ez volt a legérdekesebb. Mindenmást mindenki megszellőztetett már jó előre.

Butyok (törölt) 2009.03.12. 09:06:16

ha minden autó elektromos lesz, akkor honnan az istenből fogunk annyi áramot fejleszteni amivel egy ha nem si akkorát mint a mai de mondjok egy fele akkora nagyságut el tudnánk látni energiával? építübk még 5-6 atomreaktort? merthogy azellen is tiltakozni fog a sok okos

Tiamin 2009.03.12. 09:07:15

Még jó, hogy itt mindenki V8-cal tolja...

Viszont azt csodálom, hogy a Honda FCX Calrityről nem esett egy szó sem...
Külföldön mint valami megváltót emlegetik, lévén elektromos, 0 emisszió, és nem kell konnektorba dugdosni, meg akkumulátort cserélni (villanymotorral együtt... Micsoda agyrém ez?!?), hanem beállunk a kútra, 2 perc alatt feltöltjük hidrogénnel, és megy 4-500km-t.
Kaliforniában, Németországban, meg a fejlettebb régiókban már most van "sok" olyan kút, ahol tud tankolni.
Gyaníom akku cseretelep meg most pl sehol...
Plusz nem tartom valószínűnek, hogy bárki kicserélné magának az akkut, mikor bemegy "tankolni". Kosztümben, öltönyben, stb. A bazi drága, lítiumos, 500 V feszültségű, 1-200 kilós egységet. Meg kiteszi az esőre, stb.
A lényeg, hogy lehet, inkább ezt a hidrogén vonalat lenne célszerű erőltetni kicsit, és akkor nem lesz 8971623867123 tonna használt akku évente, plusz az arabok is mehetnek vissza kecskepásztornak.

(ja, és Honda.com oldalon, a hirdetés szerint havi 300 dollárért lehet leasingelni. Az nem túl sok...)

Hrzrasn (törölt) 2009.03.12. 09:25:56

@TóthZé: "szerintem igenis benne van a márkán belüli kannibalizmus lehetősége"

És erre szerinted rajtad kívül senki nem gondolt? :)

Nem véletlenül a VW az autóipar Legósdoboza.

yeti 2009.03.12. 09:26:10

@gatsy: Rövidebb angol leírásokat találtam róla,de jobb lenne pár részletes ábra,kép,mert ami van abból nem sok derül ki.

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2009.03.12. 09:43:18

@TóthZé:
Szerintem a Polonak a büdös életben nem volt nehéz dolga, mindig is élen járt a kategória eladási statisztikáiban. Legalábbis azokon a piacokon, amelyek valóban számítanak. A magyar piac nem esik ebbe a kategóriába.

Amióta megfigyelhetö az upsizing, ráadásul sokan átpártoltak a Golftól a Polohoz. Méretre már akkora mint anno dacumál a III-as Golf volt, biztonságban, kényelemben és extrákban meg többet is nyújt. Tökéletesen megértem a Polo vásárlókat.

Hrzrasn (törölt) 2009.03.12. 09:49:49

@malenykij polgar: Bizony. A Polo IV-et is viszik, mint a cukrot, kompletten kiárulta a VW a teljes készletet plusz nyegyvenezres (!) termelés ellenére:
www.focus.de/auto/neuwagen/abwrackpraemie/abwrackpraemie-vw-polo-ausverkauft_aid_378271.html

yeti 2009.03.12. 10:01:44

@Butyok: Jogos felvetés,de az elektromos autók csak fokozatosan fognak elterjedni(ha fognak).Egy fokozatosan növekvő áramfogyasztásra könnyebben fel lehet készülni.Például Budapest levegőjének jót tennének ezek a járművek,annak ellenére hogy a "tankolt" elektromos áramot valószínűleg hagyományos energiahordozókból állítanák elő.Egy erőmű által kibocsájtott szennyezőanyag,mivel nagyobb mennyiségű,és a szennyezés forrása nem mozog könnyebb kezelni,de legfőképpen nem a belvárosban pufogják ki.

Dassler 2009.03.12. 10:15:16

@malenykij polgar: Pontosabban csak Európában viszik. A többi piacon vagy nem a kis autók a keresett kategória, vagy más márkák a dominánsak. Tény, hogy a kategóriájában nem rossz, ha ebben a kaegóriában kén gondolkodnom, esélyes lenne, de azért a konkurencia sem rossz.

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2009.03.12. 10:18:06

@Hrzrasn:
Ráadásul TóthZé egy nagyon fontos kritériumot elfelejtett: a Polo értéktartását. Ez többet számít, mint hogy izgalmas-e egy modell vagy nem. A VW nem az izgalmas modellek gyártója. Azért a Seat felelös a csoporton belül. Csak az elmúlt 5 évben aludtak.

gelbelex 2009.03.12. 10:22:58

"a különlegessége, hogy a széria 160 lóerő helyett gombnyomásra akár 60 is lehet. Hülyeségnek tűnik, pedig nem az, ... ilyenkor lényegesen kevesebbet fogyaszt és kisebb a károsanyag-kibocsátása. "

Pedig hülyeség. Gombnyomás helyett kisebbet nyomok a gázpedálon...

joskafiser 2009.03.12. 10:29:32

csokolom kivanok mindenkinek.

a genfi autoszalon NEM ilyen, mint ahogy a cikkiro ur eloadja.

NEM, nincs kevesebb latogato, nincs kevesebb kiallito!

A Tesla roadstert pl a Brabus allitotta ki tuning autokent, es veletlenul sem volt eldugva.
A Bentley Supersportnak NEM az a lenyege, hogy ethanollal (is) mukodik, hanem az, hogy SOKKAL sportosabba tettek az autot (ha TZ odament volna a Bentleyhez, kezsegesen beengedik, beultetik es elmagyarazzak neki centirol centire hogy miben mas az az auto, mint a GT).
Elektromos vonalon gyakorlatilag csak a marhaknal (mar bocs) van az, hogy rovid tav-hosszu toltes.
Ez nem mas, mint ujsagiroi sztereotipia erosites. Ugyanaz, mint "aaa zamerikaiautoba kopog a muanyag" -mert mas kocsiban nyilvan nem...- . Szimpla ostobasag. Ha az angol Lightnigcarban meg tudjak oldani hogy 10 perc alatt toltodjon fel a kocsi, es lehessen vele menni 300km-t, akkor a tobbinel hogyhogy nem ??? Mindezt ugy, hogy az alkatreszeket vasaroljak kutyakozonseges beszalltioktol. Nem, nem sajat fejlesztes. Jah, hogy veluk is beszelni kellett volna es akkor maris nincs a sztereotipiaerosites.

Mindenkinek ajanlom a genfi autoszalont, erdekes, latvanyos, izgalmas. Orulnek ha erdeklodsz, elmondanak mindent, beengednek szinte barhova. Es egyaltalan nem draga mulatsag.

Legalabb a totalcaron hagyjuk mar ezt a sztereotipia erositest.

mikrovp 2009.03.12. 10:36:12

Én sem siratom az autógyártókat. Tessettek volna a felívelés éveiben felkészülni az ÉSSZERŰ, MEGBÍZHATÓ és OLCSÓ autók gyártására, nem csak a lóvé után rohangászni meg hülyeségekkel teletömni a kocsikat. Tök röhej, hogy a 30 évvel ezelőtti szoc kocsik belvilága - a kor lehetőségeihez képest - fantáziadúsabb és igényesebb, mint a mostaniak egyenszürke műanyag óccószága. Pl.

bluesky 2009.03.12. 10:43:43

A sűrített levegős autóról miért nem irtak egy szót se?

L'âne Trotro 2009.03.12. 10:52:58

Jó a cikk. Csak egy sor adott nekem okot a derültségre:

"Egy kis osztrák vállalat, a Magna-Steyr egy háromajtós, pehelysúlyú elektromos tanulmánnyal jelentkezett, amelynek szintén cserélhető lemerült hajtási rendszere, akksik és elektromotor egyben"

Ez a "kis" osztrák vállalat, kb 10.000 fövel gyartja a BMW x3-ast, a mercedes 4matic e-klasset, Jeep-et és Chrysler e300-at, valamint a saab93-t, stb. A Magna a világ egyik legnagyobb, nem-OEM autógyartója.

Az audi TT 1 és az új fiat Bravo teljes egészében magna tervezés. Teljes eröböl folyik a Li-ion akkuk feljesztése (aminek én is részese vagyok itt grazban villamosmérnökként)

sportquattro 2009.03.12. 11:15:10

És ha jól tudom a Magna-Steyr szereli össze a Mercedes G-osztályt is,ki tudja hány éve,csak nem lehet az olyan kis üzem.

sharlax 2009.03.12. 11:46:03

Szerencse hogy férfiembernek pinával mindent el lehet adni.

Shadowbull 2009.03.12. 11:59:42

@joskafiser: " Ha az angol Lightnigcarban meg tudjak oldani hogy 10 perc alatt toltodjon fel a kocsi, es lehessen vele menni 300km-t, akkor a tobbinel hogyhogy nem ??? "

Lehetosegek:

1. A Lightingcar sem tudja megoldani
2. A technologia iszonyatosan draga
3 A gyorstoltes akkora teljesitmenyt igenyel, hogy a leveri az eromuvet
4. A tobbiek is tudjak, de az olajipar osszeeskudott
5. Erik a tok.

sb

Shadowbull 2009.03.12. 12:02:49

@Tiamin: "lévén elektromos, 0 emisszió, és nem kell konnektorba dugdosni, meg akkumulátort cserélni (villanymotorral együtt... Micsoda agyrém ez?!?), hanem beállunk a kútra, 2 perc alatt feltöltjük hidrogénnel, és megy 4-500km-t.
Kaliforniában, Németországban, meg a fejlettebb régiókban már most van "sok" olyan kút, ahol tud tankolni."

Aham. Nemetorszagban van vagy 3 osszesen.

Kaliforniaban mennyi van?

Az FCX egy kutyakozonseges uzemanyagcellas auto, nincs benne semmi kulonleges az egvilagon. Csak az hogy rohadt draga.

A hidrogenes meghajtas nagy valoszinuseggel zsakutca, a hidrogen termelesi/szallitasi/tarolasi nehezsegei miatt.

sb

SquareWire 2009.03.12. 12:05:38

@Tiamin: Ne feledd, hogy a hidrogén "előállításához" is nagyon sok elektromos áramra van szükség, úgyhogy ezzel sem vagyunk beljebb. (bár szerintem is hasznosabb ez, mint az akkumulátorosdi)

Ciri 2009.03.12. 12:17:18

"végül a VW Polo, ami már nem olcsó,"

Nem drága a piachoz képest, csak magasabb az ára a Skodához és a Seathoz viszonyítva. Nem mindegy!

"nagyon új mindkettő, szerintem igenis benne van a márkán belüli kannibalizmus lehetősége"

Hála Istennek, de ez mindenképp többletforgalmat generál, és semmiképp nem kerül egyik típus sem a másik árnyékába.

"fullosabb Polo kontra Golf? Nem olyan hajmeresztő ez."

Ez mindíg csak játék volt a számokkal, jó ezen elmélkedni, aztán végén arra az elhatározásra jutsz, hogy még mindíg "csak" egy Polod van majdnem Golf árban, és nem Golfod.

Új modell lesz egy olyan szegmensben, ahol nagyságrendileg 3milla körül kelnek el a kocsik.
A Golf és a Polo között mindíg is ott lesz az a kábé 1millás szakadék, a gyengébb fejtér-lábtér, motorok, meg alapvetően a célközönség mássága.
Ez fog dönteni vásárláskor, ez osztja majd két írányba a vevőket, ahogy ez mindíg is így működött.

Béke.

TóthZé 2009.03.12. 12:48:17

@yeti:

Egyelőre ennyit lehet tudni róla a Lotus motorról:
www.grouplotus.com/mediacentre_pressreleases/view/433

Hamarosan lesz más szemszögű, más hangulatú tudósítás is Genfről, én ezeket a tendenciákat, trendszerű jelenségeket tartottam fontosnak, más meg mást.

JDM90's 2009.03.12. 12:55:17


Ne felejtsétek el,h a Hidrogén ebben az esetben csak egy "szállítóközeg" tul.képpen,mivel az elektromos áramot ugye nem nagyon lehet komolyabb mértékben tárolni,ezzel meg 4-500km-es hatótávolság érhető el,ami aksikkal sztem lehetetlen...ezért nem zsákutca

Agr3ssor 2009.03.12. 13:58:20

@gelbelex: Gondolom tisztában vagy vele, hogy hülyeséget írtál, és poénnak szántad...

@Ciri: Szerintem a Polo igenis mocsokdrága autó!!! "Mellékállásban" alkatrészeket szoktam szerezni ismerősöknek bőven ár alatt... És páréves tapasztalatom az, hogy egy Polo fenntartása nem éppen filléres mulatság... Megmagyarázhatatlan dolog számomra, hogy egy 3 éves Polo-hoz miért kerül 3x annyiba ugyanaz a Bosch féktárcsa, mint egy 10 éves Xsara Picasso-hoz... (ugyanaz képletesen, nyilván más méret)
Egy hulladék 1.2-es 3 hengeres 60 lovas verzió, de a vezérléscseréhez csak az anyag megüti a 80000ft-ot... Fékbetétet csoda, ha 12000 alatt talál hozzá az ember... Olyan áron mérik hozzá a cuccot, hogy az én limitált fos francia hulladékom negyedannyiba fáj, minden hozzányúlásnál...
És arról még nem is beszéltem, hogy olcsóbban megkapod ugyanazt Seat formájában... És saját tapasztalatom, meg a Porsche Hungaria-s haverok elmondaása alapján még az "ugyanaz" kifejezésbe is belekötnék a saját mondatomban... Mert nem kevés téren, de főleg futómű téren a Seatokkal kevesebb a gond, mint a Volkswagenekkel...

Még ey Polo-s mese: Kollégám mondta, hogy le kellene cserélni az olajat a Polo-jában, de a szervízben ez bőven 40 rugó fölött van... És ez fáj neki...
Egyik kedves barátoméknál egy közeli Bosch Car Service-ben volt egy olyan akció, hogy 1.5 alatti kocsikba 8900-ért full olaj-szűrő csere, és minden Castrol&Bosch... Gondoltam elküldöm a srácokhoz a kollégámat... Másnap kapok egy telefont, hogy az ilyen autókat inkább ne küldjem... Köszönik, hogy ügyfeleket csinálok nekik, de erősen deficites volt ez a projekt a szervíznek... Meglepődtem...

Szerintem méltatlanul drága autó, mind árban, mind fenntartásban... Tudom hogy jó, de ennyire nem...

afrosamurai 2009.03.12. 14:18:14

az a pözsó a képek közt az milyen pözsó?

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2009.03.12. 14:24:45

@Agr3ssor:
Akkor az volt a hülye, aki olyan akciót csinál, hogy ráfizessen. Már ne is haragudj. Erröl miért a Polo tehet?

Ciri 2009.03.12. 14:35:00

@Agr3ssor:
Csak a kedvedért: (:D)

Vettem a fáradtságot, és körbekérdeztem a kollégáktól, hogy a saját bejáratott helyeiken, számlával, hogy is vannak ezek a dolgok.

"hulladék 1.2-es 3 hengeres 60 lovas verzió, de a vezérléscseréhez csak az anyag megüti a 80000ft-ot."

Komplett vezérlés,minden ami vele jár, no meg vízpumpa: 55.000.-HUF (mellesleg megkérdezném, hogy a 90 ezrenkénti 80.000 HUF, amit rengetegen "meg sem élnek" a saját autójuknál, mitől olyan szörnyű, de nem ez a téma)

"hogy le kellene cserélni az olajat a Polo-jában, de a szervízben ez bőven 40 rugó fölött van..."

Persze, persze. 28.600.- HUF számlával, garanciával,olajszűrővel, munkadijjal,mobilitásgarancia meghosszabbítással, természetesen szakszervízben, pusztán több helyről kellett volna ajánlatot kérni.

"Bosch Car Service-ben volt egy olyan akció, hogy 1.5 alatti kocsikba 8900-ért full olaj-szűrő csere"

Ó, hát nyílván 5W-s Castrol olajjal, és ráadásul ez a Polo hibája! Tényleg mese :D

Poénból felhívtam az Unixot,a fékbetét 6800-18500/garnituráig, idegenként, számlásan,bármilyen kedvezmény nélkül,stb.

Béke.

morphine · http://designpumpa.blog.hu/ 2009.03.12. 15:39:11

Ez annyira félelmetes, hogy van itt egy téma, ami azt nézi, hogy vajon merre megy az autóipar, de 30. kommentben már egymást anyázzák a kedves júzerek, hogy ki tudja jobban a VW Polo alakatrészdíjait. Könyörgöm, ha a feleség ellenáll, még mindig ott a bal kezed....!

morphine · http://designpumpa.blog.hu/ 2009.03.12. 15:44:58

@Shadowbull: Én nem írnám le a hidrogént tankoló üzemanyagcellás megoldásokat egyből, bár látszik egy rakás probléma ez tény. Mégis, néhány dolog:
- benzint gyártani sem egyszerű, mégis megoldották gazdaságilag életképesen
- a benzin és a dízel is gyúlékony, mégis viszonylag ritka a robbanás
- az olaj fúrása, finomítása és szállítása is igen energiaigényes, tehát nem a nullához képest kell mérni a hidrogén energiaszükségletét

Ezekkel szemben pedig az áll, hogy jelenlegi tudásunk szerint kifogyhatatlan, és víz a melléktermék. No meg az is, hogy képes arra a mutatványra, amire egyelőre semmilyen más elektromos megoldás: "2 perc tankolás után 400km hatótáv" Szóval én nem írnám le, bár még sok van hátra, mire eredményt hirdethetünk.......

Agr3ssor 2009.03.12. 15:53:44

@malenykij polgar: Az a hülye azért csinálja mert: elöször is nem minden autónál deficites, másodszor gyűjti az ügyfeleket, akik majd visszamennek máskor is (tudod, marketing, meg ilyen hülyeségek), harmadszor pedig nagyon nem mindegy mennyire deficites a dolog...

@Ciri:
webshop.langauto.hu/List.aspx?G&16332&9900117&9900126&0&9&5&0&~/frmCarBrowser.aspx?IGCB|18|10|4|3
www.unixauto.hu/UnixOnline/Unix_CikkLista_Form.aspx
webshop.langauto.hu/List.aspx?G&16332&9900117&9900108&0&9&0&0&~/frmCarBrowser.aspx?IGCB|18|10|4|3
www.unixauto.hu/UnixOnline/Unix_CikkLista_Form.aspx

Igazad van, létezik Delfi fékbetét 10000 forintért, mivel most Szuperakciós... Mellesleg az enyémhez ez 5000 forint...
És bocsi, de az ultraszar fos kategóriájú alkatrészeket nem veszem ezekbe bele, mert hulladékok, és ugyanakkor idióta aki megveszi, mint aki forgalmazza... Kérdezd meg Csikós barátunkat, milyen jó amikor a hulladék utángyártott fos szétesik a hátsó fékdobban...

Mellesleg az Unix azért ilyen rohadt jófej veled telefonban, mert pontosan ismeretlenül beszélsz velük, úgy, mint az átlag balfék, akit lehúznak... Tudom, mert dolgoztam a Lángnál... (hasonló) És az egy dolog, hogy mit mond a Webshop, meg a telefonos diszpécser... Gyere koma, 7000-ért van, aztán a helyszínen közlik, hogy vagy Bosch 15ért, vagy Ate 20ért...
Szóval nem sikerült meggyőznöd... És modom, a hulladék nevenincs alkatrészeket tényleg hagyjuk ki... Azt idegenáruba én is meg tudnám szerezni, csak valamiért mégsem...

Agr3ssor 2009.03.12. 16:00:59

Ja, és el is felejtettem!!!

Hogy mindez miért a Polo hibája??? Mert a nevét fizeted meg... Olyan mint a Golf... A nagy Golf, ami a 3-es széria óta mégsem az igazi... Kiérdemelte annó a nevet, és azóta ezt fizeti a nép!!

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2009.03.12. 16:01:39

@Agr3ssor:
Deficites akciót nem csinálunk, te marketing guru.

mikrovp 2009.03.12. 16:04:16

Most mondja a rádió, hogy az európai autógyártók támogatást kapnak az energiatakarékos, környezetbarát autó kifejlesztéséhez. Mert eddig a hülyeségre szórták a lóvét, most meg hogy baj van, feltalálják a spanyolviaszt. Broáf.

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2009.03.12. 16:04:42

@L'âne Trotro:

Tényleg mókás :)
97-ig ök gyártották a Voyagert.
2006-ban 12.000 munkavállalójuk volt.

A következö modellek gyártását tervezik:
Aston Martin Rapide
Mini Colorado
Peugeot 308 RC Z
Porsche Boxster
Porsche Cayman

TóthZé bácsinak, szeretettel.

Agr3ssor 2009.03.12. 16:12:29

@malenykij polgar: Nem vagyok marketing-guru, de ahogy látom Te sem... Mert bizony csinálnak deficites akciót, ha ezáltal késöbb lényegesen megnő a forgalom... Hozzáteszem részben bejött nekik...
De lehet felhívon a komám, hogy egy Totalcaros kommentező szerint ez meg sem történt, amit ők 2 hónapig csináltak...

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2009.03.12. 16:14:51

Nálunk csak olyan akciót csinálunk, amin kisebb a nyereség.
Ha az ablakon akarnám kidobni a pénzt, nem akcióznék, hanem kezdeném lapátolni.
Érted-e?

Agr3ssor 2009.03.12. 16:21:10

@malenykij polgar: Akkor lapátolj felém is ha mégis rászánod magad... Én értem mire akarsz célozgatni, de ne felejtsd el, hogy sok autónál nem deficites... A szervíznek kicsit más áron jön az olaj, meg a szűrő, mint nekünk... Egy kis Ford Fiesta 4 lityi olajjal, saját Bosch szűrőkkel meg tud állni ennyiből... Meg is állt... És ha legközelebb visszajön, hogy "Hú de kurva jól jártam én itt a múltkor", akkor már meg is érte...
Mellesleg ha befektetsz, akkoris deficittel indítasz nem??? A hozam mindíg késöbb jön! Vagy nem jön!!!

PFace 2009.03.12. 16:29:30

"de ennél fontosabb hír, hogy a Toyota zseniális iQ-jába nagyobb motorok is elérhetők lesznek. Nekem már tavaly is személyes kedvencem volt a japánok törpéje, ami a sok retrómodell mellett üdítően modern és ötletes kocsi."

Hát valóban ez egy nagyon fontos hír! A sok retrómodell?? A kettő az már valóban nagy szám:P Na majd meglátjuk mennyire lesz kelendő, mert a minivel és a fiat 500-al ne említsük már egy lapon, a smart pedig egy jóval korábbi koncepció, -leginkább hozzá lenne mérhető.

Carfan 2009.03.12. 16:34:19

@Ciri:
Pontosan így van. A VW titka a jó források megtalálása. Mind a vásárlásnál, mind az alkatrészeknél. Így semmiképpen nem drágább a nagy többségnél. De ugye sok okos ember egyből fröcsög, hogy drága meg nincs benne elektromos ablak... Na az ilyen nyomogassa a 8 elektromos ablakát a hibátlan francia autójában amíg várja az autómentőt:D

mikrovp 2009.03.12. 16:35:24

Totál érdektelen rétegautók. Tudjátok, hogy tavaly hány Smart talált gazdára hazánkban? Kb. 150. Úgy látom, ebből 140 a Bp. V.ker-Rózsadomb-Szabadsághegy háromszögben. Most akkor erről mit beszéljünk?

PFace 2009.03.12. 16:39:39

@mikrovp:

IQ-ból meg fele ennyi se fog elmenni, az Aygo is nagyobb siker lesz...
De a lényeg, h ez a legnagyobb hír, a zseniális IQ :D

Tiamin 2009.03.12. 16:42:06

@SquareWire:
Egy kérdés: (még nem olvastam végig a kommenteket, csak válaszolnék egyet)
Szerintetek menlyik könnyebb?
Áramot előállítani (és ezzel hidrogént), akár atomerőműben, akár más erőműben szerintem nem sokkal nehezebb, mint kipumpálni a köolajat a földből, elvinni bazi finomítókba, ott össze-vissza alakítgatni, aztán megint tartályokban szállítani keresztül földrészeken, benzinkutakhoz, ahol bekerülnek az autókba.
Laikus vagyok, de ez sem túl egyszerű. Akkor talán az áram téma könnyebb kicsivel...

Agr3ssor 2009.03.12. 16:43:13

@Carfan: Én pont a saját autómmal vagyok a legkritikusabb!!
És bocs, hogy beleugatok (mert ugye nem nekem írtad), de részbe értek csak veled egyet!
Neked, meg nekem nem probléma a jó kapcsolatok megtalálása, mert autóbuzik vagyunk és ezt nézzük az inteneten amúgy is, ha nincs jobb dolgunk!! De a Polo vevőköre nem feltétlenül a hozzánk hasonlókból tevődik össze, hanem olyan emberekből, akik kisautót akarnak, mert a nagyra nincs igény/pénz... Jó példa, akár nyugdíjasok, hátralevő éveikre, egy 1.2-es kis Polo-ba ülnek bele... Tőlük ne várj el jó kapcsolatokat!!
És pont nem a saját francia szaromat hoztam fel példának, hanem egy konszerntársat, a kevesebbért ugyanazt/jobbat... Csak a neve cseng rosszabbul!! Érted!!
És igen, szerintem bármelyik Polo megbízhatóbb, mint bármelyik francia!! De miért sokkal drágább, mint a Seat?? Ez az én problémám...

Agr3ssor 2009.03.12. 16:44:35

mármint RÉSZBEN értek csak veled egyet!! Bocs, elb...

mikrovp 2009.03.12. 16:55:37

Tehát: ha egy autó mozgásához mondjuk 50kW kell (nagyon szűken persze, ez 68lóerő), akkor ha 100.000 autó mozog egyszerre, akkor az 50kW x 100.000 = 5.000.000kW, ami annyi, mint 5.000Megawatt. Magyarország energiatermelése kb. ennél kevesebb, tokkal vonóval. Ez a baj a villanyautóval. És akkor rendes voltam, mert nem számoltam hatásfokkal.

Carfan 2009.03.12. 16:56:49

@Agr3ssor:
A jó kapcsolatokat simán egy alapos piaci áttekintésben értem elsősorban. Pl nem az első autóboltban vagy szalonban vásárolok hanem jobban körülnézek. Abban teljesen igazad van, hogy drágább valamivel pl az alkatrész, de nem horribilis mértékben. Új korában pedig semmivel nem drágább maga az autó. Pl amikor autót kerestem megpróbáltak rámsózni egy szuper akciós 1.2es Fabiat gumiszőnyeggel, rádiómagnóval és egyéb hightech extrákkal 2.6M-árt, a szomszéd VW szalonban pedig 3M-ért 1.4es elektromos csomagos, klímás metál fényű Polot adtak. Tehát azonos felszereltség mellett nem feltétlenül drágább. Értéktartásban pedig még mindig jobb a VW. Akár van alapja akár nem.

Agr3ssor 2009.03.12. 17:09:59

@Carfan: Értéktartásban valóban sokkal jobb. De a poén, hogy a cikkben mi is volt?? Polo-Golf ár/érték arány, összehasonlítás... Vajon veszi e majd valaki a Polo-t... Biztos fogják...
De ha az emerek elkezdenek abszolút racionálisan gondolkozni, akkor tényleg szarban lehet majd a Polo... Leszámítva a Te eseted!

Carfan 2009.03.12. 17:19:55

@Agr3ssor:
Mindenki azt vesz amit szeretne távol áll tőlem, hogy bárkit is meggyőzzek:) Csak már kicsit unalmas az örökös VW fikázás és elcsépelt sztereotípiák. Ha kicsit javul a közhangulat biztosan sikeres lesz az új Polo. Eddig sem volt gond az eladásokkal. Bár lehet tényleg racionálisabban fognak az emberek autót választani. És akkor mindenki régi Swifttel és Dacia Logannal fog járni. Kívánom, hogy ne így legyen:)

mikrovp 2009.03.12. 17:24:25

Én meg azt kívánom, hogy a VW is racionális autókat gyártson, ne státusz szimbólumot. Racionális árért.

Lipi1945 2009.03.12. 18:04:34

@mikrovp: Ja ja ja! Mintha magyarország kőolaj kiteremelése fedezné az összes kocsi tankolását. Na ez a baj a belsőégésű motorokkal! Mintha az az infrastruktúra ami az autók tüzelőanyaggal való ellátására létrejött mindig is lett volna! A benzint se a kútból húzom! Erre is kikellett építeni egy infrastruktúrát! Több erőmű kell az elektromos autók ellátásához? Ha lessz igény, kereslet, akkor lessz kínálat is, emiatt egy pillanatig se aggódj! Lásd példaként a kőolaj kitermelését, szállítását, finomítását, ez is kiépült.

Tiamin 2009.03.12. 18:15:17

@mikrovp: Épp ez az! A benzin se a semmiből jön. Azt előállítani, lehet több, mint a hidrogént. (azonos tételben) Csak senki sem számolja ki, nem számol vele.
Ráadásul így nem lenne mástól függés. Nem kell olajtermelő ország...

Hatásfok: a belső égésű motor hatásfoka van vagy 30%
Villanymotor meg sokkal jobb. Az üzemanyagcelláét nem tudom. De a fejlesztés elején vagyunk, ne felejtsük el, a benzinmotor meg elméletileg se lesz soha >40%
Plusz, 0 lesz az autók környezetszennyezése. kis gumipor, és kész. Ez nagyon nagy dolog.
Megér 2-3-5-10 erőművet...
Úgyis ez a jövő, nem a biodiesel.

Az meg, hogy mennyi hidrogén kút van, csak elhatározás, kedv kérdése. (meg némi pénz persze)
Mennyi methanol kút van?
Mennyi akkucseretelep?
Ugyanúgy kevés...

Az erőművet meg kirakod a tenger közepére, hegy gyomrába, tökmindegy neki.
Plusz az 5000 Megawatt tuti?
Mert kicsit kevésnek tűnik.

Ciri 2009.03.12. 18:18:38

"Gyere koma, 7000-ért van, aztán a helyszínen közlik, hogy vagy Bosch 15ért, vagy Ate 20ért..."

Aha. Csak a sztori úgy végződik, hogy elmegyek, megmondom hol dolgozok (ismernek egyébként egy néhány éve...:D)és kapom a további engedményeket.
Ezért is írtam, hogy ismeretlenül csörögtem oda.

"Szóval nem sikerült meggyőznöd..."
Eszemben sem volt, csak te se próbálj nekem olyan dolgokról butaságokat írni, amit több, mint 9 éve csinálok, végképp ne a VW szervízköltségeiről ne akarj meggyőzni.

"A nagy Golf, ami a 3-es széria óta mégsem az igazi... Kiérdemelte annó a nevet, és azóta ezt fizeti a nép!!"

Természetesen, és drága is!! :D
A Toyota meg soha nem romlik el, a francia autók szarok, az olaszok is, a hibrid Lexusok termelik a benzint,a német prémiumok meg túl vannak árazva és azokból is csak a 82éves az igazi, mert abban még anyag volt!! :D
Tudjuk, tudjuk ! :DD

Béke!

Tiamin 2009.03.12. 18:19:00

Ja, és az áramot elvinni vhova könnyű. A vizet megint (zömében van is mindenhol. araboknál nem sok, de az nem érdekel)
A lakóhelyem mellett meg inkább hidrogén előállító, vízbontó telep legyen, mint finomító...
Oxigén szag, vagy olaj/füst szag?
Nekem az oxigén szimpatikusabb valamiért.
(nyilván nem lesz oxigénszag, csak jól hangzik)

Lipi1945 2009.03.12. 18:21:59

@mikrovp: Képzeld el a következőt 20. század eleje, benzinmotor VS ló. Egy kocsi mozgatásához kell 1-2 ló ami eszik ennyi füvet, szalmát, mittudoménmit, de van belőle mindenütt, egy benzines meg fogyaszt soksok benzint, honnan lessz az a sok benzin? Jaj jaj jaj több hajó kell az ideszállításához, több finomító kell, több benzinkút kell. Na ez a baj a benzinmotorral.

Tiamin 2009.03.12. 18:27:12

Jól mondta anno Jay Leno.
Új korszak jön ezzel!
A hidrogén körforog, és így megmarad a benzin az igazán jó autókba, hobbinak, stb.
Ahogy anno a ló is munkaeszköz volt, most meg hobbi. Mert kiváltotta valami jó.
És 10 év múlva játhat(na) mindenki ugyanúgy a kedvenc VW-jével, Hondájával, Citroenjével, mert megmarad a benzin, nem pedig fogy, és lesz 10000 pénz 1-1 adag...

mikrovp 2009.03.12. 18:27:39

@Tiamin: Ácsi! Először is az energiatermelést felfuttatni mondjuk - szerényen - a duplájára nem könnyű, meg nem 5-10 év ám! Az egész világ attól szenved, hogy nem bír elég energiát termelni. Se atomból, se máshonnan. Elérjük szép lassan a plafont, egyszerűen technikailag nem megy feljebb, legalábbis a most használt módokon. Mert nem tudjuk hová tenni a nukleáris hulladékot, mert már pár éve csökken a fosszilis energiahordozók (szén-olaj-gáz) kitermelése, mert az alternatív energiákat csak szerény hatásfokkal bírjuk kinyerni.
Az áramot meg ilyen mennyiségben egyáltalán nem könnyű elvinni, gyakorlatilag a mostani TELJES hálózatot cserélni kéne egy ekkora új fogyasztás megjelenésekor. Kőccség...

mikrovp 2009.03.12. 18:31:07

Na egy szó mint száz: takarékos autó kéne, olyan 2 litert fogyasztós. Hogy aztán azt a 2 liternyi energiát benyából, vagy áramból, az már részletkérdés. Értitek?

Ciri 2009.03.12. 18:31:59

Apropó, a lényeg!

A csajok azért odab..sznak !!

Tiamin 2009.03.12. 18:36:06

OK, de azt látjuk, hogy ha ezt folytatjuk, akkor meghalunk.
Ha ezt felfogja a döntéshozók egy része, meg a tiltakozók egy része, akkor talán nem lesz megkötve a kezük azoknak, akik tudnak építeni ilyeneket.
Magyarul, ha kell az erőmű, akkor építenek. Nem csak a szemüket forgatják.
Nem 5-10 évről beszélünk, de tudjuk, hogy ha lenne bármi összefogás, elég erős gazdasági érdek, akkor simán meg lehetne csinálni.
De senkit sem érdekel, mert van benzin, oszt kész...

Északon azért máshogy megy.
Van áram, van olaj is a tengerben körülöttük, de mégis sokkal sokkal fogékonyabbak az alternatív energiákra, mint mi.
Akarat kell, és meg lehet csinálni.

Tiamin 2009.03.12. 18:37:53

Takarékos oké, elismerem.
De az is hiába van meg, nem érdeke senkinek megcsinálni.
Épp VW csinált anno 1 literes autót, vagy a 3 literes Lupot, de mennyi kelt el belőle?
Mert nem gazdaságos...
És ezt húzzák rá mindenre. Más indok nincs is...

Tiamin 2009.03.12. 18:40:47

És itt van a hatásfok kérdése is.
Egy 1-1.5 tonnás autót mozgatni kell mondjuk 50kw. Ahogy az előbb mondtad.
Ez elég lomha, de ok.
A robbanómotor hatásfoka legyen 30%.
Akkor ki is lehet számolni, hogy mennyi üzemanyag kell minimum. Aminél kevesebb nem lesz, bárhogy is csavargatják.

mikrovp 2009.03.12. 18:41:22

@Tiamin: Létrejött a konszenzus. Megyek haza. Csá.

Moodshooter (törölt) 2009.03.12. 18:46:35

Tudom, hogy nem ide tartozik, de egy természetfilmeket vetítő adón láttam, hogy a hidrogént elő lehet (majdnem felhasználásra kész állapotban) állítani szemétből (nem tudom a pontos nevét milyen) baktériumok segítségével. Ennek az a nagy előnye, hogy ebből az állapotból már nem szükséges akkora energia a végső állapot eléréséhez. (A filmben a hidrogént vonatok meghajtásához használták volna.)

Moodshooter (törölt) 2009.03.12. 18:49:19

@Tiamin: Azért azt ne feledd, hogy sok pénz is kell az alternatív hajtóanyagok kifejlesztéséhez.

Agr3ssor 2009.03.12. 19:00:02

@Ciri: Pont most sikerült megkérdeznem a kollégám... Tényleg nem 40 fölött, csupán 34 rugóból állt volna meg az olaj/szűrő csere... 4 lityi olajért, 3 szűrőért, meg 20 perc melóért még ez sem meggyőző!! Ja, érdi szervíz...

Hrzrasn (törölt) 2009.03.12. 21:32:07

@malenykij polgar: "A VW nem az izgalmas modellek gyártója."

Nem is állították ezt magukról, bár egy GTIt vagy egy 2 literes DKGs Sciroccot bevállalnék (ha nem lenne elsôkerekes :). Valamilyen oknál fogva sokan kérik számon rajtuk, hogy "de méé nem izgalmas", elfelejtve, hogy a "kispolgári szürkeség" soksokmillió ember számára vonzó az eladási adatok alapján.

Hrzrasn (törölt) 2009.03.12. 21:36:23

@Agr3ssor: Abszolút reális árak, BMW márkaszervizben 160 EUR ugyanez. Viszont ingyen van a kávé, narancslé, ásványvíz, meg újságok, a Frankfurter Ring 35 joggal tartana igényt "a világ legdrágább kávéháza" titulusra :)

Hrzrasn (törölt) 2009.03.12. 21:41:52

@Agr3ssor: "Egyik kedves barátoméknál egy közeli Bosch Car Service-ben volt egy olyan akció, hogy 1.5 alatti kocsikba 8900-ért full olaj-szűrő csere, és minden Castrol&Bosch..."

Ha te ezt bevetted, akkor téged még párszor igen kegyetlenül át fognak baszni az életben. Nézd már meg, mibe kerül a Castrol olaj.

bömbölő 2009.03.12. 22:08:01

Nagyon sok szép képet láttam a lányokról, igazán irigyellek Titeket, hogy ott lehettetek, de igazán nem bántam volna ha egy kicsit több képet látok az autókról is......., igazán nem szeretnék tolakodó lenni és nem venném zokon ha küldenétek pár képet az email címemre:) speciálisan az én kis Fiat Grande Puntómról
Előre is köszönöm
Peti

JTX · http://www.villanyverda.hu 2009.03.12. 22:57:39

mikrovp : az elektromos járműveknél a teljesítményeknél másképp kell gondolkodni. Nagyon nagy különbség van pl. a hatásfokokban vs. belsőégésű. Mondjuk 90% vs. 30%. Továbbá motorok "névleges" teljesítménye is megszokást igényel. Gyakorlati példa: a mi Revánk motorjának csúcsteljesítménye 13kW (665 kg önsúly, akksikkal), de egyébként csak 6 kW átlagos teljesítményt ad le. Ez a kW teljesítmény a hatásfok különbség miatt megefelel egy benzines 50-60 LE-nek (merthogy a főtengelyen mért hatásfok különbségen kívül az elektromosnál nincs veszteség a sebváltón, mivel nincs).
Az elektromos összteljesítmény egyébként tudomásom szerint is ott körül van, pontosabban 8.800 MW beépített kapacitás, amiből 6.000 MW a csúcskapacitás.
De ugye nem egyidejűleg fog százezer villanyautós akksit tölteni. Na és akkor jön a termelt ENERGIA vs. fogyasztott energia. Az országos termelt energiáról nincs adatom, de csak egy pici példa Jánossomorjáról:
"Az összesen nyolc megawatt összteljesítményű szélerőműpark évente mintegy 20 ezer megawattóra elektromos energiát táplálhat be az országos elektromos hálózatba. Magyarán hat-nyolcezer háztartás (egy Jánossomorja nagyságú város ) energiaigényét képesek kielégíteni, miközben megkímélik az emberi-természeti környezetet 15 ezer tonna szén-dioxid keletkezésétől."
Visszatérve a gyakorlati példához: a mi Revánk egy teljes töltése 9 kWh, ez 80 km-re elég neki. Napi 60km, havi 1.200km, évi 14.400 km, az évente 129.600 kWh. Tehát a Jánossomorjai szélerőmű 154.000 Reva elektromos városi autót tud ellátni árammal...

JTX · http://www.villanyverda.hu 2009.03.12. 22:59:25

Akit érdekel, nézzen be az Index Fórum Elektromos Autó, vagy a Villanyverda topicjaira, és/vagy a villanyverda.hu-ra... :)

JTX · http://www.villanyverda.hu 2009.03.12. 23:00:26

@mikrovp: bocsi elszúrtam, a reakcióm kettővel előbb van :)

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2009.03.13. 08:06:43

@Hrzrasn:
Egyetértünk. Nem is kicsit.
Az eladások bizonyítják (Polo, Golf, Passat), hogy a VW-vásárlók szarnak az izgalomra. Minöséget, gazdaságosságot, megbízhatóságot és értéktartást várnak ezektöl az autóktól.
Izgalomnak rendelnek piros varrást az ülésre meg alupedált.
Bár a Scirocco valóban dögösen néz ki, egyszer ki kéne már próbálni egyet. Magukhoz képest egész jól sikerült a beárazása is.

Agr3ssor 2009.03.13. 09:34:55

@Hrzrasn: Nem, egyáltalán nem reális ár egy minden szempontból kicsi és elméletileg olcsó autóért... És ne magadból indulj ki, aki ugye egyböl BMW-t hozza fel (ha kell, ha nem), másoknak lehet, hogy nincs erre pénze...

A másik pedig, hogy én ezt nem bevettem, hanem a saját szememmel láttam... De persze csak kívülállóként, mert holmi 5W-40es Castrol olaj nekem kicsit kevés lenne a kocsiba, főleg úgy, hogy bőven nem tartozom bele a kategóriába...
És köszi, nem fognak "még" átbaszni jópárszor, mert eddig sem sikerült!!

mikrovp 2009.03.13. 11:08:56

@JTX: Szép a gondolatmenet, ami a számolást illeti. Azonban ad1: nem városi autókra van a nagyobb igény (ha már veszünk, férjünk be öten meg a fűnyíró, jogos...), ergo a fogyasztásuk is több lenne. Ad2: igenis százezres nagyságrend töltené egy időben a kocsit, hiszen naponta százezrek használnák (le) nappal és este töltenék. Micsoda áramcsúcs lenne ebből! Ad3: ahogy megjelenik a piac, mint tényező, elkezdenek hízni az autók, az egyre feleslegesebb beépített fícsöröktől, mert a piac sajnos pont arról szól, hogy nem ökológikusan szabályoz. És akkor jönne az erőmű lobbi, és az áram ára játszaná el azt, amit most az olaj. Szóval nem csak technológiai váltás kéne, hanem gazdaságszemléleti, hagy ne mondjam: világszemléleti inkább!

JTX · http://www.villanyverda.hu 2009.03.13. 12:39:38

@mikrovp: igazad van, szemléletmód váltásra szükség van. És ez független a használt technológiától. Más szóval nem szükséges ellenezni egy új, tisztább technológia eljövetelét...
BTW, az áramszolgáltatók mindig is arra vágytak, hogy a hullámvölgyeik (éjszaka) ki legyenek egyenlítve... amíg ön töltődik az éjszakai alvással, addig autója is... :)
Ja, szvsz elkezdeni kell a dolgokat, hiszen akkor VAN esély, hogy másképp, az eddiginél jobban, a környezetet jobban figyelembe véve alakítsunk ki dolgokat. Én főleg ezért kezdtem bele.

HAWOCK 2009.03.13. 13:24:02

@Shadowbull:

"Az FCX egy kutyakozonseges uzemanyagcellas auto, nincs benne semmi kulonleges az egvilagon.

Működőképes termék és úgy használható mint kvázi bármely más autó, nem álomfikció, mint sok repis holmi amit mutogatnak egyes gyártók. Ez legalább nem mellébeszélés és vizionálás, hanem vmi ami le van téve az asztalra. Már ettől is különleges.

„Csak az hogy rohadt draga.”

Mégis mit vártál, nem évi 100.000 db készül belőle, jelenleg azon kívül hogy drága, marha veszteséges is gyártónak, azonban valakinek áldozatokat is kell hozni a jövőért.

Rocko- 2009.03.13. 14:07:50

Shadowbull 2009.03.12. 12:02:49
ezért van hirdogénes BMW is? :)
imho ez a fejlôdés útja, nem ez az elektromos akukkal szarakodás. FCX egyetlen hátránya, h nincs kiépítve hálózat (- mint ahogy a többi alternatív hoz sem, de ez legalább nem vonz a benzinen éránál 2* nagyobb szennyezést maga után - lásd akkuk).

mikrovp 2009.03.13. 16:38:52

@JTX: nem ellenzem, sőt! De ehhez az autózás fogalmának újragondolására volna szükség elsősorban, hogy aztán ne a mai autókkal szemben támasztott igényeket kérjük számon a villanyautóktól, mert az nem lesz jó. Amit a benzin tud, azt nem az áram tudja. Viszont az tud mást.

JTX · http://www.villanyverda.hu 2009.03.13. 18:09:49

Nagyon ajánlott film a témához:
"Who Killed The Electric Car?"
süti beállítások módosítása