Ide jutottunk

  2009. február 25. - ommm Címkék: subaru automata wrx

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Négyhengeres BMW? Ugyan már...
2015-07-30 16:22:46

...mondták nekem sokan, miután lett egy 136 lóerős E30-am. Persze hülyeség, hiszen a könnyű bódéhoz elég

Hétvége a tóparton? Belsőség-találkozó 2015!
2015-07-29 12:04:49

Öregszünk, öregszünk , más nem is jut nagyon eszembe arról, hogy immáron tizenkettedik (!) alkalommal

A trollkirály V8-cal érkezik
2015-06-22 13:58:43

Leborulok, zokogok és megadom a trollkodás brilliánsokkal díszített aranyfokozatát. Hogyan piszkíts bele egy

Szétszórjuk a VIP-jegyeket! Akár a tiéd is lehet egy!
2015-06-08 15:31:58

Úgy, ahogy az AC/DC-nek is egy igazi énekese volt és ahogy a Black Sabbath is csak Bill Warddal az igazi , úgy


Sejtettem, amikor megjelent a mostani Impreza, tudtam, amikor vezettem. Ez az új irány, ez a trend. Isa, por ës homou vogymuk. Oké, a lassan eltűnő WRC-ben is szekvenciális váltóval nyomják, de az egy más világ, egy más dimenzió. Jött ma a hír, itt a WRX STI AUTOMATIC.
Kicsit szomorú vagyok, de majd elmúlik. Amíg van eladó békalámpás Sportback WRX, addig lesz kedvenc Subarum.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr48964895

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

miximixi 2009.02.25. 11:42:49

Tiszta szégyen....:(

prokee · http://blog.prokee.hu 2009.02.25. 11:43:54

Nyugi, mire beleöregedtek a kényelmességbe, mekkora jó lesz, hogy az akkori veteránautókban dízel lesz, automatával, és mindegyikben lesz fűtött prosztatamasszírozó.

floydian · http://floydian.blog.hu/ 2009.02.25. 11:58:13

"...addig lesz kedvenc Subarum."
Nekem is.

alvajaro 2009.02.25. 11:58:38

"Szóljon hozzá a lassan kocsonyás hájtömeggé WRX-hez!"

Nem így gondoltátok inkább?

"Szóljon hozzá a lassan kocsonyás hájtömeggé váló WRX-hez!"

Amúgy meg... szerintem biztosan gyorsabban vált automatával a kocsi, mint a legtöbb kocasofőr, aki ilyen békát hajt.

Lehet a Ferrarik nyitott váltókulisszája miatt is siránkozni, de ha azt nézzük, hogy a bennük lévő automataváltó nagyságrenddel gyorsabban vált, mint egy átlagos, vagy akár annál jobb sofőr, akkor azt mondom, hogy van létjogosultsága. Arról már nem is beszélve, hogy azért így jobban kontrollálható a váltás: nincs legyalult fogaskerék, szétégetett kuplung a felhasználó balfaszsága miatt.

papracing 2009.02.25. 12:01:52

:-( Bár úgysem lett volna lehetőségem manuálisat venni sem :-(((

Káposztakukac 2009.02.25. 12:03:13

nem kötelező megvenni...

Hu (törölt) 2009.02.25. 12:05:52

Az előző szériás Impreza WRX is kapható volt automata váltóval.
Amúgy a mai autómaták jobbak mindenben a manuálisnál(gyorulás,fogyasztás,váltási sebesség)

aszinkron degenerátor 2009.02.25. 12:07:16

mire ez a válság lecseng, örülhetünk, ha lesz még SUBARU.
szerintem.

Agr3ssor 2009.02.25. 12:08:10

Ez egy kicsit felháborító... Nem tudom melyik értelmi fogyatékos találta ki ezt az Impreza formát... Egy szerencsétlen ferdahátú jellegtelenségként kell innentöl az Imprezára gondolni...
Már várom mikor jelenti be a Mitsubishi, hogy a Lancer mostantól csapottseggű Kalos-utánzat... Értem én, hogy környezetvédelem, de akkor is most előre haladunk, vagy hátra??? Nyugdíjas szívódízelként pörgő benzinmotorok... Ferdehátú legendás szedánok... Mi höhet még??
Kék szedán, nagy szárnnyal... Sárga üstökös az oldalán... És körülötte remegnek az ablakok... Ez volt az Impreza, és nem csak az Sti...

Agr3ssor 2009.02.25. 12:09:58

Tényleg!!! Egy autómatával szerelt gépben mit csinál a lefújószelep??? Vagy ezekben már nem pillangós megoldás van??

Lowtyo 2009.02.25. 12:13:16

imádom az automatát, városi, poroszkálós, családi autóban.
tuti gyorsabban vált ez az automata, mint én tudnék a kézivel (talán még gyorsabban) nekem mégis kéziváltós kéne wrx-ből. és igen, a békalámpás kombi, feketében.

S@nya 2009.02.25. 12:28:10

Vegyen akinek bejön, nekem egyenlőre tuti nem kell automata autó. :)

series_one (törölt) 2009.02.25. 12:30:24

nem értem ezt a kombimániát.
egy autó, ha élvezeti érték, akkor legyen hangos, szűk, kemény, kényelmetlen szar. ne a racionalitásról szóljon.
kombi...
ne magyarázza meg nekem senki, mert nem akarom látni, hogy ez jó.
:)))

megint 2009.02.25. 12:31:06

Családi autóban nagyon jó az autómata, kényelmes , gyors, amég van választás sportautóban is, tehát, hogy autó/kézi, addig nem tudom minek kell sírni.

Nap 2009.02.25. 12:33:04

Egeszen addig jo ez a sok elektronikus szar, amig be nem doglik. Marpedig elobb-utobb.

Ameddig ott all anyemek garazsaban a ketutemu, addig lesz kedvenc trabantom.

perszepersze 2009.02.25. 12:33:28

Miért húzzák le az automata váltót mindíg? Sokan azt sem tudják, hogy milyen nap mint nap ilyennel közlekedni, életükben nem fognak automata-s autót vezetni. Mert az audi rs2 anno, olyan rossz volt, és a 911 turbo 2. is? Pedig automata.... mind2! Milyen élvezet keresztülgangolni pesten úgy, hogy csak 12000 * váltottál. Tiszta orgazmus!Freiburg-Tokaj tengely, 1430km, beteszed a váltót D-be és elfelejted, hogy mi is a "vezetés öröme"! Miért a suzuki-opel-dévósevi hibája az, hogy a 120 hónapra vásárolt autó törlesztőjébe nem fért bele ez a kényelmi extra? Ha + "fussa rá", ne várjon senki attól az ősrégi váltótól csodát. A fejekben van a hiba...Lehet, hogy fillérbaszó vok, de a 11 éves volvo-m és a 9 éves honda-m cash-ban vettem, és nem cserélem le csak azért, hogy menőzzek a lakótelep parkolójában, hogy mekkora élet császára vagyok.

loláb 2009.02.25. 12:38:55

Nahát ez már tényleg vicc.

Hu (törölt) 2009.02.25. 12:41:51

Sokan elfelejtik,hogy a Ferrarik,Lamborghinik,Porschék többségét automata váltoval veszik.Ugye ezek a gépek azért talán adnak némi élvezetet?Mondjuk ez nem a szomszéd 24éves Golf 3seb. automatája.

prokee · http://blog.prokee.hu 2009.02.25. 12:42:55

"Ameddig ott all anyemek garazsaban a ketutemu, addig lesz kedvenc trabantom."

Szeretlek :)
Tudok akciós narancs és fekete festéket, csomagban, teddihengerrel, érdekel ? :)

Hu (törölt) 2009.02.25. 12:46:57

Ez macsó duma a kézi váltóról(merhogy a kemény csávók kézzel váltanak) annyira röhejes és idejétmúlt.Olyan mint annó az ABS.Akkor is ugyan ez a hiszti ment.

zöldi 2009.02.25. 12:54:44

Nem tudok azonosulni a szomorúsággal.
Van rengeteg használt kéziváltós, azokat még kb 20 évig meg lehet venni.
Amúgy az automata a legnagyobb királyság. Még a rángatós, turbólyukas, felülhirtelen megfúlós pd tdi motor karakterisztikáját is kivasalja. He egyszer kipusztul alólam a kocsi, soa többet nem veszek kéziváltósat.

DemoJoe 2009.02.25. 12:58:15

F1 félautomata, mond valakinek valamit? Akkor meg miről beszélünk? A "fékezz és szépen vált" megy valakinek? 3 láb kell hozzá ugyanis!

Pal85 2009.02.25. 12:58:24

Én a 125 lovamat, 1040 kg-al és 3 sebességes automatával rettentően szoktam élvezni. Kinek ez, kinek az.
Ha lenne lehetőségem egy Subarura, akkor lehet, hogy automatával választanám, de az biztos hogy törném rajta a fejem. Gondolom ez is megszokás kérdése...

zöldi 2009.02.25. 13:00:34

Az F1-be én visszahoznám az aszinkron kéziváltót. Dolgozzanak csak.

kalandrover 2009.02.25. 13:05:15


Már tudjuk, hogy a Porsche Boxterből is jön a dízel, most meg a Subaru Impreza WRX STi kap automata váltót. Vége mindennek, mi jön még? LPG-s Ferrari? Elektromos Lambó?

Igeeeen!

"Nagy nyomás nehezedik az autógyártókra, hogy környezetbarát megoldásokat keressenek és használjanak fel az új modellekben. Annyira nagy, hogy még a kizárólag méregdrága luxusautókat gyártó Bentley is készített egy bioüzemanyaggal működő autót. A környezetbarát Bentley Continental Supersports a Genfi Autószalonon mutatkozik majd be." :-)))))

Yocoo 2009.02.25. 13:11:54

@Miköll:

De ez STI nem "sima" WRX!

DonAks 2009.02.25. 13:15:57

Mindég élvezettel olvaslak benneteket, de a hasonló témákban ezek az eltúlzott reakciók meg a "kikötöttem az abs-t" típusú kinyilatkoztatások kezdenek nagyon fárasztóak lenni. Mind egy ovodás aki nagyon akar valamit bizonyítani, de mit?
Mondom ezt úgy, hogy soha nem vennék automata váltós sti-t, és nekem is nagyon fáj, hogy úgy kell keresni manapság az 1,5t-nál könnyebb kozépkategóriásokat. De alapvetően nem vagyok a fejlődés ellen sőt meggyőződésem hogy egy jó kis duplakuplungos legalább olyan élvezetesen használható mind egy jobbfajta kézi...

ccorsa (törölt) 2009.02.25. 13:29:26

Amíg kapható kézivel is, mi a probléma?
Amíg van benyás, akkor nincs vész.
Amíg rendelhető összkerék, addig no para :)

Maybe_ · http://maybe130.blogspot.com/ 2009.02.25. 13:29:34

Lehet, hogy sokan azt mondják, ronda, de nekem mégis ez kéne a legjobban:
www.myevo.com/Impreza_MY00_3_8Stef.jpg
Az igazi echte impreza forma csíklámpákkal, impreza-kékben, nagy szárnnyal, arany felnikkel...

szilard77 2009.02.25. 13:31:31

Nekem egy MY06-os WRX STI-m van.


Kipróbáltam a 2008-as "szappantartót" is, mikor megynílt a Subaru RR, meg vezethettem egy EVO X-et is tavaly - hát az se olyan, mint a VI-os, vagy mondjuk a VIII/IX-es volt. Videojáték feeling. Semmi a régi kis alattomosságból, vagy rosszindulatból - ami csak azért volt ott, hogy észhez kapj néha: Hello, itt 300LE / 400 Nm dolgozik, és figyelj rám!
Ezeket a verdákat már tényleg bárki botkezű / botlábú el tudja vezetni, és ha hibázik, akkor a kis ketyerék megmentik a full TK-tól, vagy a túlvilágtól.

Subaru Boxer dízel - igen. Legacy-ban próbáltam. Szerintem abban a kategóriában zseniális. Egy Saab 9-3 TTiD "kísérőautóval" jöttek velünk. Sehol nem volt. Kanyarban verhetetlen sebességeket produkált a Legacy (is) -> Symmetrical All-Wheel Drive.

Új WRX STI - NEM.
WRX STI Automata - Még-NEM-ebb.

Hammer · http://car-pencil-etc.blog.hu/ 2009.02.25. 13:33:06

én úgy vagyok vele, hogy aki a kéz váltót siratja, az miért nem sír a kézi előgyújtás állításért, meg a karisszéria és az alváz ilelsztési pontjainak rendszeres olajozásáért? de a kurblis ablakemelőért sem hullat senki könnyeket. a manuális váltó is egy ilyen múltbéli csökevény, csak piaci okokból nem halt még ki (bár az USA és Japán piacán szinte ki is halt.)

nem, ne higyjétek, hogy az önmagát vezető autóra szavazok: az autó akkor és úgy gyorsuljon, lassuljon, kanyarodjon, amikor és ahogy én a kezelőszerveivel (gáz/fék/kormány) ezt megmondom neki. (ok, ABS, nem túl durván beavatkozó menetstabilizáló jöhet)

gin74tonic 2009.02.25. 13:35:51

nem kell sirankozni, biztos nem azert gyartanak ilyet mert ugy gondoljak nem tudjak majd eladni. most mindenki leszall a magas lorol es olyat gyart amit valoszinu megvesznek.

IstvánS 2009.02.25. 13:35:56

Volt eddig is automata kivitel, csak itthon nem lehettett kapni - legalább is újonnan. Ha meghagyják a kézi váltós kivitelt is, nem értem mi lehet a gond ezzel a "csomaggal". Egyébként meg nem mindegy, a Subaru Impreza már rég nem arról szól, ami miatt igazán megszerették az emberek - mentségére legyen mondva, ma már a legtöbb autóra igaz ez az állítás.

ccorsa (törölt) 2009.02.25. 13:35:56

Bár a Lacetti külsőt megbocsátani nem tudom...

Maybe_ · http://maybe130.blogspot.com/ 2009.02.25. 13:39:16

Ja, ha meg már sportos autó tényleg sportos célokra, nem mindennapi közlekedésre használva, akkor szekis váltó egyenes fogazással, sírjon, csattogjon, ahogy kell...

gin74tonic 2009.02.25. 13:42:54

@Agr3ssor: az automata volvo kamionban is olyan szepen lefuj orom hallgatni :) valtaskor eleri ( hegynek fel, es min 40tonnaval, egyszoval terhelessel ) az 1490et akkor elejti a fordulatot, kis gazfroccs magatol es jon a kovetkezo fokozat. ugyanugy lefuj, tisztan hallhato.

gin74tonic 2009.02.25. 13:46:14

@zöldi: hat en meg nem lattam "rángatós, turbólyukas, felülhirtelen megfúlós pd tdi motor" -t, hasznaltam pd tdi-s golfot 3 evig de csak a motorral nem volt semmi bajom, ismeretlen amit irtal elottem. keveset evett, jol ment, mi kell meg?

karlmann 2009.02.25. 13:48:28

Nem értem a sírás okát. Kötelező megvenni automataváltóval? Másrészt rosszul emlékeznék, hogy a Ferrari és a Porsche évek óta használja és gyorsabb mint a manuális? Arról nem szólva, hogy a gyárnak is jobb mert a sok fakezű/falábú kretén nem nyírja ki a kuplungot meg a váltót. Ja nehezebb vele szörnyethalni és másokat megölni? Szemét Subaru!

Floyd · http://www.gazmegfek.hu 2009.02.25. 14:01:12

OFF- csak nekem van összenyomva a komment ablak? Úgy hogy kb minden hozzászólűs fele lelóg?

Csubakka Junior 2009.02.25. 14:04:59

Szép lassan kikopik majd minden ralis fíling az utolsó harcosokból is. Pénz beszél, a cuccot el kell adni, bárhogy. A ralis imázzsal pusztán gondolom egyre nehezebb autót eladni, már nem annyira "menő" mint 10 évvel ezelőtt. Kell bele az automata ugyanúgy, mint a sok hárombetűs kütyü. Igen, ezzel oda a romantikának.

megint 2009.02.25. 14:17:35

Floyd, nekem is így van, nem látom a mondatok végét.

Bontószökevény 2009.02.25. 14:30:35

Khm! A közút nem versenypálya! Akár autómata, akár kézi, 90 felett fótóznak meg ilyenek! Az autósok többsége nem versenyezni akar, csak közlekedni! Eljutni A-ból B-be! Lehetőleg egészben! Nem akarnak csattanni egy fenegyerekkel sem! Na ez volt a szenbeszéd! :-D de tény hogy egyes egyedek állat módra közlekednek!
Hogy autómata vagy kézi? Izlés dolga! Ha én szeretem valamelyiket ne akarjanak meggyőzni róla hogy az szar! Amúgy nekem mindegy! Csak gurújjon! :-D

Butyok (törölt) 2009.02.25. 14:40:11

@karlmann: " Ferrari és a Porsche évek óta használja és gyorsabb mint a manuális?"
mert aztán a tömegében eladott Opelek/Fordok/VW-k stb stb tipusokban ugyanaz a speckó űbergyors automata van mi?
nem értem hgoy akkor miért van az hogy az átlag középkategóriás autók (és ebből van sok nem Ferraiból) lassabban gyorsulnak autómatával és még többet is esznek?? hmm hmm...

megint 2009.02.25. 14:46:25

DSG-vel ugye pl a gti 4 tizeddel jobbat tud mint sima kézivel.

zöldi 2009.02.25. 14:46:53

@gin74tonic:A céges autóparkban van sokféle pd-s VW, külömböző erősségű 1.9-ek, meg néhány 2.5, pár hdi-s Pug és néhány tdci ford.
A pug-ok motorja szerintem csúcs, nagyon erős mindenhol, azonnal veszi a gázt. A ford is szimpatikus, szintén egyenletes teljesítményleadású, de jóval gyengébb.
A VW-k lent alig mennek, olyan lefulladásokat produkálnak, hogy csak úgy bólogat mindenki, aztán egyszer csak rántanak egy nagyot, megindulnak, mint a veszedelem, hogy aztán 1500 fordulattal később szintén rántson egyet(nem leszabályzás), jelezvén, hogy váltani kéne. Viszont az egyik 2.5benm automata váltó van, abban mindebből semmit nem érezni, az kéne nagyon.

w a s d 2009.02.25. 14:59:15

Ha lehet választani, hogy manuális vagy automata legyen, akkor csak segíti a Subaru életben maradását, hogy akinek automata kell, az is megtalálja a cég kínálatában, amit keres.

Lesterx 2009.02.25. 15:06:13

Mosmegmá' ilyentse' veszek!Pedig hogy akartam...

McK (törölt) 2009.02.25. 15:09:31

Két dolog.
Hogy van automat subaru,az helyes,követni kell a piaci igényeket.
De egy WRX STI-N?!
Mint egy versenyagáron a pudli fazonranyírt sérója..brrr..
Hogy kerül egy vérbeli Rallyautóba autómata?
Lassan ha kurvához megyünk,azt is vacsoráni kell vinni előtte?
Na neee..
Egy WRX STI,ne tűrjön megalkuvást,legyen kőkemény,a sok álhuszár meg vegyen automata WRX-et,de nem STI-t..

McK (törölt) 2009.02.25. 15:13:12

@megint: A DSG-nek semmi köze a hagyományos automatához.
Mint ahogy a pedálos mocskvics sem autó,hiába néz ki úgy..

Tomchy 2009.02.25. 15:22:03

Off! Floyd, Megint: Nem, nekem is elvész a sorok vége. Exploreren jó, én Operát használok, azon nincs sorvég...

On!
Automata váltó? Venni egy családi kombit vele, meg mellé egy kis játékost manuál nővérrel, és minden OK!

Butyok (törölt) 2009.02.25. 15:23:58

@megint: mert a 4 tizedet érzed is...

gin74tonic 2009.02.25. 15:28:56

a piac diktal, es nem a streetracereknek van 20milliojuk kocsira hanem a deres halanteku penzes zsakoknak, ok meg megszoktak 20eve hogy nem kell valtani de az S klasze melle kell valami ami ellensulyozza a kapuzarasi panikot, de nem veszi meg mert valtani kell benne es akkor nem tud kozben fagyizni vagy titkarnot simogatni a szabad kezevel. gondolom ezt ismertek fel a subaru tuning international divizional es csinaltak otomatat nem pedig azert hogy ne tudjak eladni, es addig alljon a raktarban amig az elso jol sikerult ceges bulin ki nem viszik a tarlora es/vagy szet nem kapartatjak vele a fuji hegyet.

gin74tonic 2009.02.25. 15:31:54

@Butyok: ne viccelj butyok, itt mindenki megerzi meg a felet is!!!! :DDDD

Krisi 2009.02.25. 15:42:20

Azért elég siralmas, hogy a kommentek nagy részében miket írnak a jó kis manuál váltóról :(

Lehet, hogy gyorsabb nálam a déesgé, lehet, hogy 100 kilométeren 2 decivel többet fogyaszt, ha én kapcsolgatok, de az érzést kurvára nem adja vissza. Nekem kell, hogy legyen egy kuplung pedál. Ész érv nincs mellette, annál több érzelmi szál.
Sokan azért nem szeretnek kapcsolgatni, mert nem tudnak, nem hallottak még a gázfröccsös visszaváltásról, stb.

Szóval én mindig is rendes kézi váltós autót fogok venni, még ha a jövőben rá is kell majd fizetnem. Automatáról mindig a Trabi Hycomat jut eszembe :)

Aki meg a kézi váltót az ABS-hez hasonlítja, az egyszerűen nem 100-as. A kettő kurvára nem ugyanaz.

Krisi 2009.02.25. 15:44:17

Azt meg kihagytam, sok autóba automata kell (suvok, limuzinok, luxusautók, teherautók, stb), de egy olyanba, ami egyértelműen a vezetési élményről szól én nem tudok mást elképzelni.

Magyarul mélyen egyetértek Omm-al, én átérzem a dolgot :)

karlmann 2009.02.25. 15:55:07

@Butyok:

Őszintén szólva nekem nem jön be a Subaru, de ezzel együtt sem gondolnám hogy olyan automata váltót raknának bele, mint egy II-es Golfba. Mint ahogy azt sem hinném, hogy olyan nehéz lett volna kifejleszteni, vagy ha másképp nem megy lekoppintani és kicsit feltuningolni mondjuk valamelyik régebbi Porsche váltót.

2009.02.25. 16:00:46

A Subarukat azóta szeretem, hogy Rangáék azzal versenyeztek, egy élményautóban vicc az automata, arra ott vannak a családi és luxus autók. Valszeg az amerikai piac generálja rá a keresletet.
Egy Impreza WRX STI legyen manuális, és jó hangos BUBUBU!

stellaz1 2009.02.25. 16:03:24

Nem értem ezt a sirámot. Akinek nem tetszik nem fogja megvenni, az marad a kézi váltósnál.

Persze voltak sokan, akik az abs helyett is a lábukra esküdtek. Esküdtem én is, amíg ki nem próbáltam egy abs-es autót.

A másik meg, hogy ilyen erővel lehet sírni, hogy miért nem egy szöcske vagy egy gokart minden sportos gép, mert már a szélvédő is luxus ebben a műfajban.

stellaz1 2009.02.25. 16:04:57

jah, meg az f1-ben is volt otál autómata váltó, meg talán a ralliban is

Lowtyo 2009.02.25. 16:18:52

@Krisi: azé, mer a porsche is meg a ferrari is...
mer ugye az elpuhult milliomos pöcsöknek csak az a fontos, hogy álljon egy ferrari, vagy porsche a garázsba, oszt ugye megszokták, hogy a suv-ban csak két pedál van, legyen a sportautójukban is csak ennyi. stuttgartban meg maranelloban meg nem hülyék, tudják, hogy az ilyen kamusrácok veszik az autóik jelentős részét meg, nosza gyártsunk olyat is. van benne ráció, végül is nem mi vagyunk a potenciális vevők, akik elsírjuk örömünkbe magunk egy nyitott váltókulissza láttán, vagy élvezzük, ha sikerül eltalálnunk azt a fordulatot ahol ideális váltani.
subaru is úgy van vele gondolom, hogy érzi, ha talpon akar maradni, igazodni kell a vevői igényekhez. többen vannak, akiket zavar a szélzaj, mint akik elélveznek a keret nélküli ajtó láttán, kellett egy dízelmotor is (ebben legalább keményfaszuak voltak) és látni a kommentekből is, hogy sokan vannak akiknek egy kemény sportautó képébe belefér az automata váltó is.

loláb 2009.02.25. 16:22:26

A Ferrari-Lambo-Porsche párhuzam azért nem teljesen helytálló, mert ezen autókat rengeteg nő, meg kapuzárási pánikos úr vette meg, csak reprezentációs célból, pl. Celebek (fúú, de utálom ezt a szót).
Imprezza Wrx-ben én még nem láttam nőt, deresedő halántékú ügyvédet.

Ez az autó mindig is a kompromisszummentes sportosságról szólt, ellenben a többi sportautó nem csak arról (a potenciál azokban is megvan erre, csak a vevők jelentős része nem használta ki).

Ettől függetlenül, ha ez (is) kell a Subaru túléléséhez, akkor felőlem legyen. Sokkal nagyobb kár lenne, ha csődbe menne a gyár, mint az, hogy van automata WRX.

Agr3ssor 2009.02.25. 16:32:12

@bad trip: Isten látja lelkem, hogy tényleg csak vicceltem a Daewoo Kalos-os dologgal... Erre csináltak belőle egy Chavrolet Lacettit... Baze...

megint 2009.02.25. 16:39:59

Butyok, autómata és kézi váltós autó is áll itthon, és jobban szeretem az autómatát.
Kézzel is kapcsolgathatsz ha akarsz, akár kormány mögött is. Nyilván itt sok embernek van sportkocsija, mert tudják, hogy milyen szar vezetni autómatával, ahogy az elektromos ablakhoz, úgy ehez is hozzá kell szoknotok, ez van.

McK (törölt) 2009.02.25. 16:45:28

@loláb: elkavartam a mailcímed,de holnap küldöm a mailt.
@megint: gondolom automatád van,de nem egy 300LE-s kifejezetten sportcélokra gyártott autóban.
Ebben ez istenkáromlás,hacsak nem egy hiper-szuper kapcsolási idejű váltóról beszélünk,amit nem bírál felül semmiféle elektronika.

Már látom is a lelki szemeim előtt,amint a szörfökre karoszéket szerelnek,mert úgy kényelmesebb..

Vicc,elkurvult a gyár.
Pénzért mindent,szopok,nyalok,gombot varok.

Frankofil 2009.02.25. 16:51:14

Váltsanak a parasztok:)

morphine · http://designpumpa.blog.hu/ 2009.02.25. 16:55:44

Eztet én most megint nem értem. Még mindig kapni manuálban nem? Akkor meg mi a gond? Örüljünk inkább, hogy csináltak olyan ótomatát, ami elbírja ennek a motornak a terhelését. A többi már a júzer dolga, mármint hogy melyiket választja.....

Egyébként gondolom az is közrejátszik ebben, hogy az evo X-ből van dsg verzió, gondolom sokat arcoskodtak, hogy milyenk mán megy két pedállal is, oszt valamit muszály volt lépni azt válság van és nem fussa dsg-re...........

dr.oid 2009.02.25. 16:57:00

sokféle autót vezettem olajkeverő pálcával felszerelt darabokat és automatát is. az automatával az a baj, hogy nincs motorfék és hamarabb elfogynak a fékbetétek, de Budapest-miniállam területén megfizethetetlen előnyt jelent a dugóban araszoláskor:D nincs remegő vádli (mint egy combosabb hidraulikus kuplungnál), kurvaanyázás, üresbe majd egyesbe kapcsolás, kuplungcsúsztatás stb. eddig legjobban a DSG jött be: piszokgyors, nem rángat, a fordulatot minimálisan ejti. gondolom a Ferrari F1 váltó sem piskóta. erről Csikós Úr írhatna egy élvezetes beszámolót, Winkler Úr fanyalgása nem teccett:D

Vasutas 70 2009.02.25. 16:59:08

IDE JUTOTT A VILÁG

SZERINTEM EGY CORVETTE MOTOTROS CHEVROLET SPARK KELLENE!!!!!!

Butyok (törölt) 2009.02.25. 17:04:04

@megint: nálunk is van egy automata és egy manuál.. és nem vitatom városban araszolgatni dugózni az automata sokkal jobb, de szerpentinre nekem nem kell automata. olyan autóra meg egyenlőre nem tellik amiben olyan váltó van ami mindig akkor vált el amikor és ahogy én éppen gondolom/szeretném....

P_Lac 2009.02.25. 17:06:45

Biztos, hogy lehet majd manuális váltóval is kapni, aki nem szereti, nem muszáj , hogy automatásat vegyen.
Mit kell ezen igy felfujni?

kese a maffiozo 2009.02.25. 17:22:09

A Subaru legfontosabb piaca továbbra is Észak-Amerika. Ott meg sokan azt sem tudják, hogyan kell kézzel váltani!
Örüljünk neki, hogy van még manuális is.

Bár egy gyors automata nem lehet rossz...

Stock 2009.02.25. 17:34:57

én hajtottam STI-t... és lehet, hogy szentségtörés, de nem szerettem!
pont az akadozó szar váltója miatt, meg az érzéketlen, két elindulást bíró kuplung miatt....
ráadásul annyira rövid a fokozat, hogy van sacc 2 másodperced váltani... :S

_Phoenix_ 2009.02.25. 18:12:39

@loláb: Gyere ki Angliába és meglátod kik vezetik a Subarukat. Ez a második lagsubarusabb ország. És rengeteg féle ember vezeti őket...többek között akiket írtál, azok is.
Meg lehet, hogy a barátnőm is azt fog.

_gram_ · http://www.miata.hu 2009.02.25. 18:36:53

Már megint mindenki jobban tudja a másiknál. Sose szoktok le róla? ;)

yard (törölt) 2009.02.25. 18:56:25

Úgy néz ki -legalábbis idáig -legalább 71 potenciális vevő van MO-on. Ez Qrva biztató manapság, vitatkozunk a sz@ron, az élet meg elrohan melletünk. Bocs.

Krisi 2009.02.25. 18:58:02

@stellaz1: továbbra sem értem? hogy jön ide az ABS????

@Lowtyo: közhellyel szólva így múlik el a világ dicsősége.
Én mindenesetre továbbra is azt mondom, hogy aki nem tud kézi váltóval elterelgetni egy ilyen erős autót, az előbb tanuljon meg vezetni, vagy vegyen egy automata 1.3-ast WRX kinézettel és azzal menőzzön a haverok előtt :)

2009.02.25. 19:10:12

@yard:
Mondjuk az tény, hogy akármennyire is szeretnék egy STI-t, nem hiszem, hogy a közeljövőben azt veszek (de ha vennék akkor manuálisat vennék :-) )
Így most potenciális vevő vagyok???

www.totalcar.hu/nepitelet/?op=itelet&cat_id=83059 2009.02.25. 19:48:38

A Subarunál komolyabb sportkocsikat - Porsche, Ferrari, Corvette, Lambo, R8, M3 - is lehet kapni automatával, és ne higgyétek, hogy mindegyiket olyan vezeti, aki nem tud kézi váltóval váltani...

Sok ember szeme előtt szerintem a 20 évvel ezelőtti borzadalom automaták képe lebeg, pedig ezek az újak, főleg a duplakuplungosak nagyon mások. Szerintem próbáljon rá minden kétkedő, lehet alakulna a véleményetek :-)

Egyébként meg lehet kapni továbbra is kézi váltóval a a Subarut, szóval nincs világvége :-)

w a s d 2009.02.25. 19:49:58

@F/:
Meg különben sem vennék STI- t. Inkább egy 135i.:P

www.totalcar.hu/nepitelet/?op=itelet&cat_id=83059 2009.02.25. 19:52:09

Szerintem a bio-Bentley (kacaj) sokkal "kiakasztóbb" ennél. 50 milliós autóba sütőolajat? Vicc :-)

aqwre (törölt) 2009.02.25. 20:28:29

Az automata a világ legkényelmesebb mególdása! Ezt csak az nem ismeri el aki még nem használta hosszabb távon! Az más kérdés,hogy egy ehhez a Subaru-hoz illik-e.......... De nem állt meg a világ,lehet ezt manuálisba is venni:)

GGG77 2009.02.25. 20:30:04

Az hogy a Subaru új iránya pénzügyileg sikeres lesz, nem vitás. Viszont kis szériás modellekkel meg lehetne tartani szerintem a régi vevőkört.
Ja, és a Mitsubishi Lancer Evo még él!

Artredis 2009.02.25. 20:52:18

Végig olvastam viszonylag sok kommentet és egy dolgot nem értek. Nem kötelező ilyen váltóval venni az STI-t, aki váltogatni szeretne az rendelje kézivel.Nem értem most ezt a nagy hepajt...

konti10 (törölt) 2009.02.25. 21:23:29

Subaruba nekem se kéne automata. Pláne, h gyanítom még drágább is. De nem vagyok biztos benne, ha egyszer kipróbálnám, úgy igaziból, nem-e törnék meg...

Barclay 2009.02.25. 21:47:44

Nekem is van kedvenc Subarum. A sajátom.

Rocko- 2009.02.25. 22:01:15

series_one 2009.02.25. 12:30:24
de hát hova rakod az elfüstölendő kerekeket? :)
igen, a kombi csomagtartóba!

Hammer · autoskartya.blog.hu 2009.02.25. 13:33:06
nem rétek egyet vele, elveszik a vezetési élmény.
és még azt se lehet mondani, h nehéz egyszerre tartan ia kormányt és váltani, elég sokaknak ment eddig.

Lowtyo 2009.02.25. 16:18:52
"azé, mer a porsche is meg a ferrari is..."
inkább nem merik konkrétan a kezükbe adni a sok lovat, inkább az automata osztogassa.

Krisi 2009.02.25. 18:58:02
"vagy vegyen egy automata 1.3-ast WRX kinézettel és azzal menőzzön a haverok előtt :)"
na azokat szokták Swift néven árulni, majd szépen lassan alakul át a lakótelep szeme előtt. pfeeej.

www.totalcar.hu/nepitelet/?op=itelet&cat_id=83059 2009.02.25. 19:48:38
"A Subarunál komolyabb sportkocsikat - Porsche, Ferrari, Corvette, Lambo, R8, M3 - is lehet kapni automatával"
de javarészt CSAK automatával.

www.totalcar.hu/nepitelet/?op=itelet&cat_id=83059 2009.02.25. 22:07:48

@Rocko-:

A lehetőség mindegyiknél megvan, hogy válassz egy többé - kevésbé(Corvette) jó automata vagy kézi között. Az más kérdés, hogy a többség a nagyon jó automaták mellet dönt, és nem azért, mert nem tudnak úgy vezetni, mint egy Subarus :-)

Hrzrasn (törölt) 2009.02.25. 22:31:55

A dolog egyetlen szépséghibája, hogy akik itt picsognak, a Subaru számára nem képviselnek vásárlóerôt, mert a büdös életben nem vettek új Subarut.

Szakértenek a matrózok az Auróra dekkjén, hogy mivel kell enni a kaviárt? :)

Hrzrasn (törölt) 2009.02.25. 22:39:51

@Artredis: Ne akkód, ôk sem értik, a lényeg, hogy lehessen kicsit kenegetni a szart. Ommm meg amúgy is szívesen pörgeti ezt a szittyakesergôs régiszépidôk-lemezt.

Azért megnézném 1-2 fotelhuszár arcát, amikor a vitathatatlanul gyorsabban kapcsolgató automata STI-vel úgy elkennék a pályán a szájukat, mint a huzat.

Remélem, lehet paddle-t rendelni mellé a kormányra.

nfs 2009.02.25. 23:07:37

Ja kelenek ezek 7 meg 8 fokozatú szekvenciális automaták pl: Q7-be, S klasse-ba, X5-be, de akár egy Enzoba, egy 911turboba stb-be.De egy relative olcsó ÉLMÉNYAUTÓba egy ilyen drága kütyü? Élményautóba 150-300le (150le elég már pl Caterhamba), szintén párszáz newtonmeter, 1500kg-tól kisebb önsúly (minél könnyebb annál jobb, persze karosszériamerevség is kell), állítható, jó hangolt futómű, meg hátsó- vagy összkerék hajtás, meg még nagyon sok minden.(Most aztán arcoskodtam egy kicsit- majd én megmondom mi kell bele)
De a dsg az nem kell. Ülésfűtés sem. Meg nem kell bele olyan fabetét, hogy a hangverseny zongora megirigyelné. Meg Bose hangrendszer se házimozival. Meg rajtelektronika. Ki ne felejtsem I-drive sem. Régi Imreza, M3 szintén régi(nem tudom E hanyas), VIevo, rx7 kéne.Meg ae86, de mér mind szétrohadt.

Áki501 2009.02.25. 23:17:25

A véleményem már réges régen az volt,hogy egy subaru az No1 a maga kategóriájában,és a fejlesztések csak az autó javára fognak válni.
Én is szeretnék majd egyszer egy subarut, de nyilván a mai világban nem ez lesz az elsődleges célom.
Viszont ezzel az új formával egy világ omlott össze bennem. Egyszerűen elkúrták és kész!
Nem baj a technika a lényeg!Gondoltam.
Aztán az új hír: lesz csak elsőkerekes is!Hurrá!Ezzel vége,már nem is kell anyira a subaru.
Nekem azért is egy státusszimbólum,mert most elérhetetlen magasságokban van. Tehát ha tudok majd venni egyet, pl. sima 2,5-ös motorral,semmi sti,meg wrx,akkor érezném hogy igen megcsináltam.
Erre szembejöhet egy elsőkerekes ami felébe kerül,és köze nincs a filinghez? Ezt már nem veszi be a gyomrom.
Oké,még így is ennek van szimmetrikus összkerekes hajtása,és (36 év alatt jól kifejlesztett) boxere,de elveszett számomra az az elérhetetlenség,ami még följebb emelte a szemeben.
Automatát vegyenek a mazsolák!Aztán araszoljanak vele Pesten!
Haló!
Ez nem Pestre való,hogy megmutassam magam,na ki a fasza gyerek itt Pesten.
Aki a hegyekben használja igazán biztos hogy jobban élvezhetőbb egy kézi váltós.Hiába van az automata outback-ban 3 féle programválasztó,az csak azt bizonyítja,hogy egy automata sosem lesz olyan mint egy kézi váltó.
Viszont Sti-ben hol van a kényelem?Nemár hogy a futóműve is kényelmes lett!Akkor meg mit akarunk kényelmeskedni.
Ez nem arról szól.Automatában ott a 7-es bmw,abban élvezhetik az utazást.
Ebben csapatni kell sés kész!
Trafi?
Szarni bele, szól a zene!
Ha lenne pénzem egy subarura,lenne még ott gyorshajtásra is!
Az oké hogy a piaci igények,meg többet akarnak eladni, és szélesítik a kinálatot,de nem fognak valódi konkurenciát teremtetni egyik szegmensben sem.A 36 év alatt kifejlesztett technikát is le fogják butítani,hogy beleférjenek egy más kategóriába,ahol már sokkal kiforrottabb autókat találunk.Ezzel az új koncepcióval csak rontják a márka presztizsét.
Ezt csak erősíti,hogy a békalámpás nekem is jobban kéne mint ez,de csíklámpás az ami igazán bejön,legalábbis nekem.

nfs 2009.02.25. 23:20:40

@Hrzrasn: Néhány tizeddel gyorsabb autó nem egyenlő "elkennék a pályán a szájukat"-tal.Legalább is ameddig az autók nem magukat vezetik.Ettől kezdve meg már...?

Hrzrasn (törölt) 2009.02.25. 23:25:51

@nfs: Barátkozz meg a gondolattal, hogy a DSGs, ülésfûtéses, fabetétes, Bose hangrendszeres, rajtelektronikás, iDrive-os csodák úgy elkenik az "echte" élményautók száját a pályán, hogy csak úgy zörög.

Mert nem csak a kényelmi funkciók fejlôdtek ám, de a motor meg a hajtáslánc is. A 215 lovas E30 M3mal úgy felmossa a padlót a 420 lovas E92 M3, hogy nézni is rossz. Abban is biztos vagyok, hogy az automata STIk is lazán ki fogják picsázni a régieket, mert a Subaru tervezôasztalai mögött sem hülyegyerekek ülnek, akik egyre rosszabb és rosszabb, lassabb és lassabb autókat csinálnak.

Hrzrasn (törölt) 2009.02.25. 23:29:09

@nfs: Itt bôven nem néhány tizedrôl van szó, egyszer majd próbálj ki néhány ilyen autót, hogy érezd a különbséget. Hogy mást ne mondjak, az E30 egy pudingfutómûves szaros dodzsem, az E92 meg 200 fölött is mintha sínen menne - a majdnem kétszer annyi lóerôrôl, meg az M-DSG váltóról, vagy az MDrive-ról nem beszélve.

nfs 2009.02.25. 23:38:35

@Hrzrasn: Én nem csak arra tudok gondolni,nem csak attól tudok élvezni,hogy el kenjem más autós száját.

Áki501 2009.02.25. 23:43:16

@Hrzrasn:
Azért érdekes hogy a DSG-ről már a tervező is megmondta,hogy túl drága, és inkább a 8 sebességes automatát fejlesztik.Lehet hogy drága lesz a szervízköltsége?
Mindenesetre a boxer és a szimmetrikus hajtáslánc kibaszott nagy filingje főleg kanyarban ismeretlen lesz az M3-ban, dsg ide vagy oda.

Hrzrasn (törölt) 2009.02.25. 23:52:55

@nfs: És arra gondoltál már, hogy a több lóerô, jobb futómû, nagyobb élvezet is egyben? :)
(Fôleg a kanyarokban!)


(Elô ne add, itt, egy autóbuzinak mondott blogon, hogy a kevesebb lóerô jobb, mert elsírom magam :)

Hrzrasn (törölt) 2009.02.26. 00:01:19

@Áki501: "Azért érdekes hogy a DSG-ről már a tervező is megmondta,hogy túl drága, és inkább a 8 sebességes automatát fejlesztik."

Aki kicsenget egy új WRX STIt, azt szerinted ez meghatja? Aki 48.000 eurót kirak az asztalra, nem azt fogja nézni, hány kilométert egy el egy liter benzinnel, meg hogy a VW-nél nem olcsóbb-e 100 euróval a DSG.

"Lehet hogy drága lesz a szervízköltsége?"

Egyik 48.000 eurós autónak sem alacsony a szervizkötsége, nyugodj meg.

m.a 2009.02.26. 00:05:23

@Hrzrasn: Nekem személy szerint, az a szar pudingfutóműves, lassú, régi E30 M3 kellene, persze ha mind a kettő 0kmes és szigorúan élményautózás a cél :)

Áki501 2009.02.26. 00:13:38

@Hrzrasn:
Az tény hogy ebben a kategóriában nem a fogyasztást fogja nézni aki megveszi.
az viszont szerintem még a 48e. Euro-t kicsengetőnek is furcsa lehetne ha a túl bonyolult,túl költségesen előállított és nem utolsósorban nehéz dsg váltót cserélni kellene, vagy egy csere árával felérő javítást igényelne.
Eddig kezdtem elhinni hogy a dsg egy jó fejlesztés és srtapabíró lehet.Bár ettől még lehetne csak Klaus Draeger nyilatkozata nem ezt sugallta.
A lényeg,hogy vérbeli sportos autóba nem kell dsg, pont azért mert ott szempont a súly, és a súlypont,ami nem előnye ennek a konstrukciónak.

Rocko- 2009.02.26. 00:20:00

www.totalcar.hu/nepitelet/?op=itelet&cat_id=83059 2009.02.25. 22:07:48
na de mit lehet élvezni egy sportos autóban az automatánál?

Áki501 2009.02.26. 00:30:16

@Rocko-:
Ugye ezt te sem gondoltad komolyan!

icimot 2009.02.26. 02:25:58

spotautóba dízelmotor? csak annyi
hogy germán cimboráink a Le Mansi
pályán arattak már vele. En mellette
vagyok

megint 2009.02.26. 02:47:38

McK, 225 lóerős dieselhez van, egy 6 sebességes autómata, F1 funkcióval, azaz kormányváltóval is, gyorsan, rángatás nélkül vált, nem egy versenyautó, de azért lehet vele szépen haladni, de igazából 90%-ban D-ben van, majd dolgozik helyettem.
Volt egy erős alfám, kézi váltóval, azt is lehet persze szeretni, de valahogy könnyebb megszokni az autómatát, mert kényelmesebb.

Rocko- 2009.02.26. 07:08:05

Áki501 2009.02.26. 00:30:16
én? ők rakták bele.
meséld már el h miért jó h az automata dolgozik helyetted?

Kifordított kacagány 2009.02.26. 08:23:11

@Rocko-: hülye kérdés. egyrészt két kézzel markolhatod a kormányt, ami nem hátrány, másrészt ha el akarod engedni, akkor a váltó helyett a csajod combját markolászhatod. hidd el, nagy előny az ilyen.

w a s d 2009.02.26. 08:58:10

@Áki501:
Ugyan már...
Meg kellene nézni valamilyen használtautós oldalon, hogy hirdetnek- e 2wd Subaru Leone- kat meg régi Legacy- kat...
Utána lehet panaszkodni, hogy milyen dolog az, hogy a Subaru mostanában csak elsőkerekes autókat is árul.

Hrzrasn (törölt) 2009.02.26. 09:05:20

@Áki501: "48e. Euro-t kicsengetőnek is furcsa lehetne ha a túl bonyolult,túl költségesen előállított és nem utolsósorban nehéz dsg váltót cserélni kellene"

Miért kéne cserélni?

"A lényeg,hogy vérbeli sportos autóba nem kell dsg"

Te már csak tudod, sok ilyen autót vettél életedben. Ezért rendelnek egy csomóan az M-DKG Drivelogic-ot az M3ba, mert nem való bele ;)

Hrzrasn (törölt) 2009.02.26. 09:07:40

@Rocko-: "meséld már el h miért jó h az automata dolgozik helyetted?"

Miért dolgozna helyetted? Manuálisra állítod, és miközben taposod a gázt mint a barom, a kormányt két kézzel markolva a másodperc törtrésze alatt kapcsolgathatsz fel-le a paddle-ekkel.

Ugye te még a büdös életben nem vezettél DKGs/SMGs autót, hogy ilyeneket kérdezel?

Hrzrasn (törölt) 2009.02.26. 09:10:10

@m.a: Nyugodtan etetheted ezzel magadat, de csak önmagadat csapod be.

nyjozsi2 2009.02.26. 09:43:20

Volt ilyen is - olyan is, családi autónak ótómata kombi dízel 4WD, STi és EVO esetében már kérdéses. Volt már a kezetekben egy jó kis szekvenciális váltó? Kar, előre hátra tologat, mint az ótómatában, csak kőkeményen vált is gép azonnal, ja és még csattog is ha nem szinkronizált.

Mondjuk sose fogom megérteni, hogy miért a képen látható módon építik az utcai vasba a váltót, előre tolom fel, hátra húzom vissza vált. Ha gyorsítok, akkor ugye belesüppedek az ülésbe, tehát lényegesen logikusabb lenne, hogy hátrafelé húzogatom a kart a váltáshoz, ha meg fékezek, akkor előre lendülök, tehát visszaváltásnál inkább az előre tologatás a logikusabb -- mint ahogyan a versenyre gyártott szenkvenziális váltó is működik...

Hrzrasn (törölt) 2009.02.26. 09:52:45

@nyjozsi2: "Ha gyorsítok, akkor ugye belesüppedek az ülésbe, tehát lényegesen logikusabb lenne, hogy hátrafelé húzogatom a kart a váltáshoz"

Nem logikus. Az elv mindig az, hogy a felváltáshoz/gázadáshoz/sebességnöveléshez mindig nagyobb erôfeszítést kelljen tenni, mint a leváltáshoz/gázelvételhez/sebességcsökkentéshez. Ezért kell a tempomatkart is *tolni* sebességnöveléshez.

Kinyílott a pitypang. Megírom. 2009.02.26. 10:08:09

Szerző, felteszem, ugyanígy siratja a kézi előgyújtásállítást. Ekkor, és csak ekkor, értem, hogy mi is a problémája...

Rocko- 2009.02.26. 10:09:48

Kifordított kacagány 2009.02.26. 08:23:11
ez oké, de ezen felül?

Hrzrasn 2009.02.26. 09:07:40
büdös életben.
"Miért dolgozna helyetted? Manuálisra állítod, és miközben taposod a gázt mint a barom, a kormányt két kézzel markolva a másodperc törtrésze alatt kapcsolgathatsz fel-le a paddle-ekkel."
akkor minek automata?

Hrzrasn (törölt) 2009.02.26. 10:12:37

@Rocko-: "akkor minek automata?"

Talán mert tízszer olyan gyorsan vált, mint te, meg a kormányt sem kell elengedni hozzá?

(Remélem, azt már nem kell elmagyarázni, hogy miért is fontos egy *sport*kocsiban a gyors váltás.)

Artredis 2009.02.26. 10:42:05

Szerintem itt sokan keverik az autómata és szekvenciális váltó fogalmát.
Az autómata: Nyomod a gázt, váltogat amikor kedve van, ha padlót nyomsz vissza vált, te "nem tudsz váltani"
Szekvenciális: Nagyából ugyan ez, ha viszont úgy érzed h most nekem kakaó kell, megpöckölöd a váltót (vagy a fület a kormány mögött) és kb 1 tized másodperc alatt, dupla kupplungal (ez már csak egy program kérdése) egy sebességi fokozattal lejjeb vagy és máris ott van előtted az a 350Le.

Azért ne sírjon a szánk h ez hű de rossz. Igen persze jó móka kézzel váltani, de ezt is ellehet viselni. ;)

Rocko- 2009.02.26. 12:03:01

Hrzrasn 2009.02.26. 10:12:37
és tizedannyira nem élvezed.

Krisi 2009.02.26. 12:59:33

@Hrzrasn: Biztos, hogy egy DSG gyorsabban vált nálam, ezt nem vitatom. De nekem akkor sem kéne, hogy egy elektromos szar váltson helyettem.

Te lehet, hogy arra élvezel el, hogy "hűű, hány tized alatt vált el az elektronika", de nekem az a móka, hogy rugdosom a kuplunkot meg a gázpedált visszaváltásokkor.

Neked úgy látom az az élményautózás, hogy mindenkinél gyorsabb legyél a pályán (ahol helyetted vált a kocsi), nekem az, hogy egy üres kanyargós úton megyek pusztán a vezetés miatt. Ezen kár tovább lovagolni szerintem.

A lóerők kérdése meg szintén relatív: a tömegtől függ az egész. Ha egy autó könnyű, akkor nem kell bele sok ló a tempós haladáshoz. De ha van benne DSG, ülésfűtés meg 9.3-as hifirendszer, akkor nehéz lesz, ezért kell be nagy motor és sok paci.

Krisi 2009.02.26. 13:01:03

Kuplung akart lenni, csak nem tudok írni :)

Kifordított kacagány 2009.02.26. 13:03:14

Rocko- · autofilia.blog.hu 2009.02.26. 10:09:48
ez a két indok nem elég? a lényeg, hogy be tudj avatkozni és úgy irányítsd az autót, ahogy te akarod, ez az automata pedig ezt neked lehetővé teszi. a vezetés élményét a gép igába hajtása adja, nem az, hogy mikrokapcsolók helyett egy botot kell rángatni.

Rocko- 2009.02.26. 16:40:04

ifordított kacagány 2009.02.26. 13:03:14
nekem nem. :)

w a s d 2009.02.26. 17:15:07

@Kifordított kacagány:
"...a lényeg, hogy be tudj avatkozni és úgy irányítsd az autót, ahogy te akarod, ez az automata pedig ezt neked lehetővé teszi..."

Azért megnézem, milyen, amikor kinyomja az ember a kuplungot egy ilyen automatánál...
:D

Kifordított kacagány 2009.02.26. 17:48:59

meséld el a helyzetet, amikor kinyomott kuplunggal kell közlekedned

w a s d 2009.02.26. 18:33:33

@Kifordított kacagány:
"Ha sok

Mindenkivel előfordul, hogy elsokall a kanyarban illetve túlságosan megindul az autó hátulja. Ennek kivédésére a legjobb a már említett kuplungbenyomás. Ilyenkor az autó mentesül a hajtási befolyástól és visszaáll egyenesbe. Fontos, hogy a megfelelő sebességgel kövesse a kormányzás az autó visszaforgását, mert aszfalton a kuplung benyomása után hirtelen megtapadhatnak a gumik."

m.a 2009.02.26. 18:38:27

@Hrzrasn: Nem etetem magam vele, tényleg az kéne. Egyszerűen jobban tetszik, úgy ahogy van. Mellesleg fontolgatom egy ilyen régi M3 vételét, lehetőleg minél kevesebb extrával és minél eredetibb állapotban, csak a magyar forgalombahelyezés ilyen korú autónál nem éppen 'felhasználóbarát'. Más rendszámot meg nem akarok rá...

Rocko- 2009.02.26. 19:00:06

F/ 2009.02.26. 18:33:33
nem merném lefogadni, de ezt megcsinálja az automata is gázelvételre, ezért nem hoztam fel én.

GGerg · http://gergoblogja.blog.hu 2009.02.26. 19:09:37

Az új automaták nagyon jók, eszembe nem jutna kézi váltóval venni egy modern autót...

www.totalcar.hu/nepitelet/?op=itelet&cat_id=83059 2009.02.26. 19:17:02

@Rocko-:

A sebességet :-)

Sokan szerintem tévhitben éltek, a modern automatákat is lehet kézzel kapcsolgatni, a sportkocsiknál meg szinte mindegyiket kormány mögül is (bár én utálom a füleket). Ha meg a lábnyomkodás hiányzik, akkor tapossátok a kerékjáratot, csak elfárad a lábatok egy idő után :-D

Semmit sem vesz el az élményből egy JÓ, csúcskategóriás automata, sőt, még lehet hogy fokozza is az élményt. Múlt héten vezethettem egy M3-ast, na az a DKG (remélem jól írom) automata váltó pazar egy darab - mondom ezt úgy, hogy az enyémben az R-Tronic is közelít a tökéleteshez.

@Krisi:

Lóerőből sosem elég. Alap.

Hrzrasn (törölt) 2009.02.26. 19:30:08

@Rocko-: "és tizedannyira nem élvezed."

Komolyan érdekelne, hol szeded össze ezeket a válogatott baromságokat.

Nem élvezetes az, hogy sem a kuplungolással nem buksz idôt, sem egy szaros botot nem kell rángatni, sem a kormányról nem kell levenned a kezed, hanem a másodperc tizedrésze alatt lövöldözheted be dühöngô elmebeteg módjára a fokozatokat, miközben csak tolod, tolod, tolod neki? A Drivelogic, EDC és a DME különbozô kombinációiról az MDrive-ban (majdnem 270db!) ne is beszéljünk, mindenki a szája íze szerint állíthatja be, és egy hetet is el lehet tölteni egy versenypályán (nyaralásnak sem utolsó), míg az ember az összes kombinációt kipróbálta.

Te, ha ennyire halvány fingod nincs a sportkocsikról, minek szakértesz a témában?

ps3peter 2009.02.26. 19:45:45

Ez az elöl + hátul - pöcögtetési irány engem is irritál, hiába is írja Hrzrasn hogy így logikus, mert nekem nem. Meg szerencsére a BMW mérnökeinek sem...

www.totalcar.hu/nepitelet/?op=itelet&cat_id=83059 2009.02.26. 20:01:00

@ps3peter:

Szerintem is van benne valami ráció, hogy magadtól "eltolva" a váltót váltasz felfelé, míg magad felé, "lefelé" húzva vissza. Nekem ez a logikusabb és kényelmesebb, mikor úgy használom a váltót :-)

ps3peter 2009.02.26. 20:36:55

@www.totalcar.hu/nepitelet/?op=itelet&cat_id=83059:
Az összes pöcögtetös váltó mintájául szolgáló (rallys) szekvenciális váltó elöl - hátul + szisztémával müködik.
Itt pl gyönyörüen látszik:
www.youtube.com/watch?v=yH1G8qbcPxY
Még a WRC Subaruban is így van.

www.totalcar.hu/nepitelet/?op=itelet&cat_id=83059 2009.02.26. 20:40:45

@ps3peter:

Hát utcán aztán sokat számít, hogy a rally autókban hogyan szokás... :-) Nekem továbbra is logikusabb az elől + hátul -.

ps3peter 2009.02.26. 20:43:10

@www.totalcar.hu/nepitelet/?op=itelet&cat_id=83059:
Nem kell átszokni, ha hirtelen átülsz egy WRC-böl egy utcai BMW-be :))))

www.totalcar.hu/nepitelet/?op=itelet&cat_id=83059 2009.02.26. 21:39:06

@ps3peter:

Az R8-at meg a 8ast eddig még nem sikerült egyszer sem "félreváltanom". Lehet azért, mert nem rallyztam? :-)

Artredis 2009.02.26. 23:13:17

Lehet h ez orbitális baromság, de ez az előre hátra dolog, nem amiatt van, hogy gáz adásra "hátra felé mozdul el a tested" amiatt húzni keljen a kart és ne tolni. És ugyan ez a fékezésnél.Hogy miközben az öv tart az ülésben, ne egy ellentétes irányú mozgást kelljen végezned, csak "rádőlni" a váltóra.

Rocko- 2009.02.26. 23:15:25

www.totalcar.hu/nepitelet/?op=itelet&cat_id=83059 2009.02.26. 19:17:02
na de sebességhez irreleváns a váltó milyensége. :)
"Ha meg a lábnyomkodás hiányzik, akkor tapossátok a kerékjáratot, csak elfárad a lábatok egy idő után :-D"
a kettő együtt. h érzed h mikor kapja el a kuplung. h te rakod oda a sebességet. h addig forgatod ameddig te szeretnéd.
de jó lenne ha nálam kompetensebb mondaná el.

Hrzrasn 2009.02.26. 19:30:08
"Nem élvezetes az, hogy sem a kuplungolással nem buksz idôt"
hogy függ össze a kettő?
" sem egy szaros botot nem kell rángatni,"
azért kormánytekergetés még megy vagy az is fárasztó nehéz feladat?
"sem a kormányról nem kell levenned a kezed"
ez eddig az egyetlen értelmes érv.
"A Drivelogic, EDC és a DME különbozô kombinációiról az MDrive-ban (majdnem 270db!) ne is beszéljünk, mindenki a szája íze szerint állíthatja be, és egy hetet is el lehet tölteni egy versenypályán (nyaralásnak sem utolsó), míg az ember az összes kombinációt kipróbálta."
mekkora fasza lehet, kimegyek a pályára és próbálgatom a váltó program módjait. kurvához meg azért megyek, h kvantumfizikáról társalogjun kegy tea mellett. :DDD
"Te, ha ennyire halvány fingod nincs a sportkocsikról, minek szakértesz a témában?"
ennyire antiszoc vagy mi a faszért jösz emberek közé?

www.totalcar.hu/nepitelet/?op=itelet&cat_id=83059 2009.02.27. 05:59:39

@Rocko-:

"Kézi módban" (mikor te kapcsolgatod) addig forgatod a motort ameddig akarod, ha úgy szeretnéd akkor 1-esben tiltásig. Oda váltogatsz ahova akarsz, ráadásul nagyon nagyon gyorsan. Jó, abnormális eseteket nem enged (tehát 100nál nem engedi visszatenni az 1.be, de gondolom ez érthető). Én értem, hogy neked szükséged van rá, hogy lábon keresztül érezd a technikát, de szerintem próbálj ki egy DKG-vel szerelt M3-at vagy R-Troniccal szerelt R8-at, hidd el, nem nagyon fog hiányozni a kuplung :-)
(Az Aston Martin V8 Vantageban olyan kemény kuplung van, hogy ott még egy kézihez szokott embernek is begörcsölne a vándlija egy pár órás csapatás után. Szóval azért nem rossz dolog sportkocsiban az automata.)

Rocko- 2009.02.27. 07:08:38

oké, amint lesz alkalmam kipróbálom ezeket. :)

Kifordított kacagány 2009.02.27. 08:09:26

Rocko- · autofilia.blog.hu 2009.02.26. 19:00:06
ne is fogadj rá. úriember biztosra nem fogad.

Krisi 2009.02.27. 10:41:52

@Rocko-: Szerintem ne erőlködj, úgyse fogják megérteni. Most is épp megmondják, hogy neked mi a jó :)

Én továbbra is tartom magam ahhoz, hogy élményautóba rendes váltó kell, legalábbis nekem. Másnak meg nem, megértem őket is.

De már kezd az egész olyan lenni, mintha arról folyna a vita, hogy melyik nő néz ki jobban :)

www.totalcar.hu/nepitelet/?op=itelet&cat_id=83059 2009.02.27. 12:33:36

@Krisi:

Vezettél már pl. M3-ast DKG-vel? Az is "rendes" váltó, csak automata... :-)

Én nem akarom megmondani Rocko-nak meg senkinek, hogy mi a jó, de amíg nem próbáltátok, ne is zárkózzatok el tőle kategorikusan. Lehet nagyot változna a véleményetek egy próba után.

"Én továbbra is tartom magam ahhoz, hogy élményautóba rendes váltó kell" - extrém példa, de a Ferrari Enzo nem elég nagy élmény? :-)

Krisi 2009.02.27. 13:53:25

@www.totalcar.hu/nepitelet/?op=itelet&cat_id=83059:

Biztos vagyok benne, hogy élvezném egy hasonló autó vezetését, de engem egy veterán autó ezerszer jobban lázba hoz, mint bármelyik új csilivili erőgép, szóval a Ferrari Enzo nekem nem lejent semmit, hiába kerül annyiba, mint egy családi ház a Normafánál és hiába van benne 800 ló (vagy mennyi)

Nyilván jó móka vezetni őket a zsír 3betűs váltókkal, majd ha egyszer lesz alkalmam vezetni egy hasonlót mert olyan körökben mozgok, akkor kipróbálom, de erre jelenleg nincs túl sok esély :)
Majd akkor Rád fogok hivatkozni :D

Viszont azt bátran kijelentem, hogy olyan automata jelenleg nincs, ami viszaadná azt az érzést, amikor fékezés közben jobb lábbal egyszerre nyomom a fékpedált és a gázpedált a sarkammal visszaváltásnál, a másikkal meg a kuplungot. Ezt persze csak ritkán teszem, de addig a pár percig tényleg úgy érzem, hogy na, most egy kicsit tudok vezetni :)
Ezt semmilyen DSG nem adja vissza, abban biztos vagyok.

Hammer · http://car-pencil-etc.blog.hu/ 2009.02.28. 22:19:20

komolyan nem értem...

életem legnagyobb autós élményei, a legzsigeribb autózások kivétel nélkül mind gokartozások voltak.
váltó nélkül(!) röpsúlyos kuplunggal.

most magyarázzátok már meg, hogy én azt nem élveztem, mert nem kellett egy botot markolásznom...

Rocko- 2009.03.01. 00:09:19

nem magyarázzuk meg, kinek így, kinek úgy.
ha Te úgy érezted jól, ám legyen. de másnak kell.
süti beállítások módosítása