A maranellói gyors

Ferrari California Spider

  2009. február 23. - Winkler Róbert Címkék: vélemény ferrari california

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Így kínozzák az utángyártott lámpákat Tajvanon
2015-06-12 11:07:30

Az Eagle Eyes nem számít nagy gyárnak Tajvani viszonylatban, de még a sziget déli részén, Tajnan városában

Néhány megfigyelés az új fényezési trendekről
2015-05-26 17:52:20

A China Airlines Tajvanból Frankfurtba késett másfél órát, így buktam a budapesti csatlakozást. Az ölembe

Cuki cicák a gumigyári klotyóban
2015-05-22 17:46:25

Ránk szakadt a monszun, amit Tajvanon nagyon vártak, mert a száraz évszak nem csak száraz volt, de hosszú is.

Felkúrták az agyam Tajvanon
2015-05-21 15:52:45

Konfuciánus szentély a Vacron-központ kerítésénél Ma a sokadik dashcam-céget látogattam meg a Taitra

 

A vevő zsebeiben diszkréten dagad az ötvenmillió forint, meg is veszi az F430-at, de nagy valószínűséggel az lesz az utolsó Ferrarija.

Vélemények az azonos című cikkünkről.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr92960026

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Rocko- 2009.02.23. 09:43:04

video tetszett, jó volt.
az autó részleteiben szép, de mindent összeadva nem tetszik, aránytalan.
Csiket meg sajnáltam, video közben éreztem, látszott rajta, h örül neki, megilletôdött, de nem ezt várta. sajnálom, h ilyen volt az elsô (de remélem nem utolsó!) Ferraris élménye.

hátulra amúgy hogy ültettétek be a srácot, amputálátok a lábát?

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2009.02.23. 09:47:32

Én is ezt láttam, de szerintem senkinek nem lenne mindegy, ha VÉLETLENÜL csinál egy hülyeséget a kocsival, másnap meg ott áll egy ember az ajtóban, és egy papírt lobogtat, amin az van, hogy akkor innentől minden pénzed az enyém.

loláb 2009.02.23. 10:08:18

Komoly kis gépjármű, mondjuk a sajtófotó galériában lévő piros vagy fekete szebb, ennél a billikéknél. Főleg azzal a bordó bőrrel...hmm álom.

A hátulja mondjuk nem tetszik, nem világos, hogy a csomagtartóba nyúló, kidomborodó féklámpa-e az, amit az amerikai követelményeknek megfelelőség miatt műveltek vele, vagy eleve ezt találták szépnek a tervezők, de nekem ez nem tetszik.

Azért kéne, ronda féklámpával, bugyikékben is, egy pár hónapra mindenféleképpen.

Kopi3.14 2009.02.23. 10:22:29

Szép gép, szép gép. De mitn a zisráf, otthonra nem kéne.

Kedves "szakik", az acélt kéretik nem leszólni a súlya miatt, szilárdsága kb háromszoros tud leni az alimíniumhoz képest, így okos tervezéssel kompenzálhatja a súlyhátrányt, s lehet azonos súlyú, mint egy alu szerkezet.

Meg van zakkanva a blogmotor, vagy mi van, hogy a szövegek, kommentek jobb szélét levágja? Már sokadik böngészőben, sokadik napja

eks 2009.02.23. 10:24:23

Az autó gyönyörű, a videó meg az eddigi legprofibb munka, amit a Totalcaron láttam, és jó látni, hogy kezd ismét beindulni ez a része az oldalnak. Karotta is várható esetleg egy-két teszt erejéig?

floydian · http://floydian.blog.hu/ 2009.02.23. 10:30:02

Eljárogatnék egy feketével bevásárolni. Egy hegesztett, difis Ladával meg kijárnék a tarlóba.

Gyurcsánytakarogy 2009.02.23. 10:38:19

Gazdagok játéka.
Azért az elgondolgodtató hogy a Ferrari rekord évet zárt és hónapokkal előre elvannak adva az autók a többi gyártó meg döglődik. A társadalmi szétszakadás itt is egyre inkább érződik.

Agent Cooper 2009.02.23. 10:46:10

Egy M1 stílusú képes híradót csináltatok, amiben a műsorvezető elmondja, hogy milyen szép az autó hangja.
Túl sok a pofázás a videóban, szinte semmit nem hallani a hangjából. Vágjátok meg újra, és csináljátok meg rendesen.

NINJA 2009.02.23. 10:47:16

Én a cikkről mondanék véleményt.Szerintem ezt a tesztet nem a Winklernek kellett volna megcsinálni.(hanem a Csikósnak)Számomra érthetetlen hogy lehet egy autós újságiró ilyen savanyú,kedvetlen,szinte nyűg neki a "munka".Meg " a jellegzetesen Ferraris formakra immunis vagyok" bevezető is jellemzi a hozzáállást.A legtöbb autóbuzi a fél karját odaadná egy tesztkörért.Ha ekkora nyűg volt, oda kellett volna engedni a Csikóst vagy Vályi urat, ők élvezetes élménybeszámolót írtak volna, a W. meg maradhatna az őskövület mazdánál vagy a tehénnél.Egyébként az autó állat, kár hogy kék.

Gyurcsánytakarogy 2009.02.23. 10:51:37

@NINJA: Az autót a Ferrari olyan színben festi amilyenre akarod, nem csak a katalógus színeiből hanem bármilyen színt lehet választani egyedileg is. Nah így már már megveszed??

Stock 2009.02.23. 10:57:40

ez a cikk... brrr!
csak a Winkler nem veszi észre , hogy totál ki van égve?!?! ez borzalmas, de már nem is első alkalommal...
összeszedetlen, értelmetlen, köze nincs a kocsihoz!!
Winklerben kicsit azt látom, mint a magyar focistákban: fiatalon még volt tűz, tehetség, kreativitás.. aztán elkezdett jönni a lé.., az addigi móka munkává fásult..... kissé sok lett a profi szemlélet "ő főszerk., neki ne mondja meg senki.."
eredmény: a cikkek kritikán aluliak, de szerencsére egyre ritkábbak!

Dervenkál Egon 2009.02.23. 10:58:33

Én értem Winklert. A Ferrarinak miért kéne kényelmes bevásárló autót gyártania? Mi a túrónak?

Jövő héten jön a fanyalgás, hogy nincs sporwagon a GTB-ből? Ez az autó a gazdag amerikaiaknak készült. Aki egy S klasse helyett vesz Ferrarit, Lambó-t, az tényleg marha.
De aki ilyen autót vesz, annak áll már a garázsában egy Range vagy egy sofőrös limó is. Szóval nem azért veszi, mert nincs mivel bevásárolni járni.

California monnyon le. Családi Ferrarinak ott a 612-es. Csajozni meg bármelyik jó :)

streetsta · http://managertoys.hu/ 2009.02.23. 10:59:26

Nos, hogy autóbuzinak feltétlenül össze kell-e vizelnie magát egy Ferraritól, azt nem tudom -engem általában nem hoznak lázba a szupersport autók. Van egy kettő, ami komolyan tetszik (az örök kedvenc az F-40), de szerintem megengedhető, az autóbuziságba bőven belefér, hogy ne kezdjen el izzadni valakinek a tenyere ha Ferrarit lát.
Két észrevétel a videóval/cikkel kapcsolatban: a V8 Ferrari motor hangja megmagyarázhatatlanul semennyire sem hasonlít bármi más vényolchoz. Gyönyörűen üvölt. Asszem engem is leginkább a hangja tudna lenyűgözni.
A Ferrari felirattal kapcsolatban csak annyit, hogy emlékeim szerint ez már régi hagyomány, megkockáztatom, a tipográfia része, hogy az összes betű össze van kötve egy anyaghíddal. Nincs azzal semmi baj.

Csubakka Junior 2009.02.23. 11:04:37

A közelmúlt Ferrarijai közül ez tetszik a legkevésbé. Valahogy a forma nem hoz lázba. Ezekről a teljesítmény adatokról nem egy ilyen mosolygós kinézetű autó jut az eszembe.

Dervenkál Egon 2009.02.23. 11:05:56

Amúgy szerintem a top 3 sport(os) autó, ami 4:

1. F430 - Gallardo
2. V8 Vantage
3. Corvette

A Corvette egyszerűen az ára miatt kell, hogy benne legyen :)

Gyurcsánytakarogy 2009.02.23. 11:10:44

@Csubakka Junior: Talán mert ezt igazábó a "nép" ferrarinak szánják. Az ára is egészen olcsó a többihez képest.

Draco3D 2009.02.23. 11:10:55

www.youtube.com/watch?v=MRhOPpfGcbg&feature=channel_page
Számomra ennek van a legszebb hangja,a cikk szerintem meg nagyon jó,főleg ha az RSX-SRT8 as tesztre gondolok.

thetriggerhappy 2009.02.23. 11:13:21

a maranelloi gyárból még nem jött ki olyan autó, amiért ne lelkesedtem volna. ez is ilyen. pont olyan, amilyet akartak: egy eggyel finomabb, kevésbé kompromisszummentesebb ferrari azoknak, akik szeretik a cavallino rampantet de nem feltétlenül utcai versenyzők vagy akik hétköznap is szeretnek ferrarival járni.
szerintem a california még mindig sokkal jobb irány mint a cayenne és a panamera.

(miért van prancing horse a cikkben? ha olasz az autó, akkor maradjunk az eredetinél vagy írhatunk ágaskodó lovacskát is...).

valószínüleg még sokáig nem lesz olyan gondom, hogy milyen ferrarit vegyek, de ha meglenne a pénzem, azt hiszem, hogy én ezt választanám. nem vagyok schumacher, használni szeretném és tetszik is. még úgy is, hogy alapból inkább vászontető párti vagyok.

Kifordított kacagány 2009.02.23. 11:21:56

vessetek meg érte, de nekem tetszik. még a hátsója is. és mint minden ferrariról, erről is nyilvánvalóan sugárzik a minőségi munka(és itt most nem a drága anyagokat értem). ettől függetlenül ha választanom kellene, akkor inkább a corvette. ha pedig korlátlan anyagi lehetőségeim engednék, akkor mindkettő. ilyenkor sajnálom, hogy nem engedik:)
a filmanyag is tetszett. tényleg el kellene gondolkodni azon, hogy ha a tv-ben nem is, itt a neten valamivel összeszedettebb, rendszeres "műsorral" jelentkezzetek.

Rocko- · autofilia.blog.hu 2009.02.23. 09:43:04
én nem azt láttam rajta, hogy nem ezt várta, inkább a feszült akarást, hogy úgy próbálja meg kiélvezni a lehetőséget, hogy közben ne menjen tönkre a családja a tizedik unokával bezáróan:) meg tudom érteni

Kopi3.14 2009.02.23. 10:22:29
viszont nagy hátránya, hogy elrohad, ezeket az autókat meg szeretnék 10-20-30 év múlva is olyannak eladni, aki komolyabb összeget fizet érte:)

Gyurcsánytakarogy 2009.02.23. 10:38:19
befektetés. gazdagok meg mindig lesznek. vagy te úgy gondoltad, hogy ennek a csinált válságnak csak vesztesei lesznek?

NINJA 2009.02.23. 10:47:16
szerintem meg Winkler visszafogott lelkesedése jobban passzolt az autóhoz, mint egy nyílt onanizálás. függetlenül attól, hogy a másik két uriember is élvezetes cikket fabrikált volna róla.
nem kell aggódni, egy ilyen visszafogott irás után is felüti majd a fejét a sárga irigység, ami majd jó kis epeköpködésbe csúcsosodik ki.

thetriggerhappy 2009.02.23. 11:25:35

most néztem meg a videóanyagot, ami nagyon szépen van vágva, főleg az eleje, de azért az tisztán látszik, hogy winkler nem nagyon fáradt el a készítésében.
szerintem bmilyen ferrarit a corvettehez hasonlítani olyan, mintha mastroiannit, gassmant vagy fellinit hasonlítgatnánk stallonehez, schwarzeneggerhez vagy james cameronhoz.
az utóbbiak is jók a saját kategóriájukban, de mégsem illik ilyet tenni.

baranyp 2009.02.23. 11:29:45

"Nem is volt nagy zokogás a temetésén" Ezt a parasztot! :) de jót nevettem.
Csatlakozom a Vályit és Csikóst favorizálókhoz!Egyébként jó a gép,csak ronda a hátulja,ferrari utánzó fiat kupés.

mv3 2009.02.23. 11:33:28

Ha semmi másra nem költhetnék el 50 milliót, csak autóra, akkor abból annyiféle örömöt ki lehetne sajtolni, hogy az csuda, de eleve flottában gondolkodnék.
50 millió autóra... még mindig emésztem a gondolatot. Eleve a fele jöhetne inkább üdülési csekkben:o))

Kifordított kacagány 2009.02.23. 11:37:23

rossz a feltevés. mert mi van, ha van 500 milliód autóra? akkor a flottába egy ilyen is belefér....és egész biztosan jut üdülésre is.

29 Palms 2009.02.23. 11:37:45

Dervenkál Egon

"A Corvette egyszerűen az ára miatt kell, hogy benne legyen :)"

Voltam egy Corvette találkozón tavaly (odapofátlankodtam egyenesen közéjük egy Mercedessel), ami gyakorlatilag a komplett német nyugdíjas- és veteránszövetség felvonulása volt. Néztem a corvettes öregfiúkat, és azon gondolkodtam, mi a fenéről tudnék én beszélgetni velük? Hiszen még működik a prosztatám, nem ismerem a menő járókeret-típusokat, és egyedül is kitalálok a klotyóra. A történet tanulsága: soha, de soha ne menj ki Corvette-rendezvényre, ha nem akarod minden illúziód elveszíteni. :)

Kifordított kacagány 2009.02.23. 11:44:52

a corvette az az autó, amit mindenki megengedhet magának, ha elegendő ideig él hozzá:)

vwfun 2009.02.23. 11:51:46

Nekem kéne az autó...szerintem gyönyörű. Amit akartak a Ferrarinal megcsinálták, lehet hogy inkább ezzel a "butított" Ferrarival járnék. :D
A cikk szuper, videót meg még rengeteget!
Én bírom a Winklert és örültem, hogy megint hallhattam.
Jöhet az anyázás... :)

Dervenkál Egon 2009.02.23. 12:15:57

@Kifordított kacagány: én tudom, hogy a corvette elsődleges célközönsége az 50-es amerikai nők, de most az ár-érték arányról írtam.
Egy MX5 bőven elég lenne sporolásra nekem. Pályára nem is vágyom, de ha már választani kéne (pisztoly a fejemhez), hogy mivel szupersportolnék (tudjátok azok az autók, amiről 6 évesen álmodunk), akkor a fenti lista nekem áll.

Kifordított kacagány 2009.02.23. 12:22:11

nem baj, akkor majd mi is hordjuk 60 évesen találkozókra az autónkat és megvitatjuk az aktuális járókeret divatot:)

morphine · http://designpumpa.blog.hu/ 2009.02.23. 12:31:46

Nem volt ez olyan rossz, mint tavaly némelyik winkler írás, sőt, a videó meg szerintem teljesen állat, számomra pont elég volt benne mindenből.

Kivéve egy dolgot. Magyarországon nem lehet ferrari (maserati, lambo, aston, porsche) tesztet rendesen megcsinálni, mert senki sem adja oda ilyen fejleszedős papír nélkül. És szerintem Winkler visszafogott "lelkesedése" is ennek szól: oké, itt ez az autó, vezethetem, éppen csak KIPRÓBÁLNOM nem szabad - nincs pálya, van felelőségvállalás és mikronmérővel ellenőrzik majd a gumit, amikor visszaadjuk. Akkor meg minek? Én is pont ugyaníg éreznék.

Minden tiszteletem a GM-é, hogy nem sajnálnak Corvette tesztautókat rendesen kiadni újságíróknak. Amit vezettem, az is ilyen volt, tükörre kopott hátsó gumikkal és folyamatosan olajcseréért síró fedkomp-pal. És kettőt is tartottak, tudtommal, miközben ők sem adnak el többet, mint a fenti márkák, hiába olcsóbb a Corvette, magyar értelemben még mindig rengeteg pénzt kérnek érte.

A videó meg tényleg tetszett, nem lehetnem, hogy Ommm is megkapja a rendes, pénzben mért videókészítés lehetőségét? Rossz nézni, hogy jót akar, de hiányzik a technika és a szakember.......

morphine · http://designpumpa.blog.hu/ 2009.02.23. 12:35:35

Hogy a témához is hozzászóljak: nincs a califirniával semmi baj, a Porschénál is van boxter / cayman, meg Astonból is van hasonló, kell az olcsó, de jó változat is. Hogy a BMW M6 a legközelebbi vetélytárs? Lehetne ezen vitatkozni, de figyelembe véve a BMW egegben járó márka-elismertségét, szerintem pont most kár volna. Mondjuk az értékét biztos gyorsabban veszti, mint a California fogja. Szóval szerintem van ennek helye.... de én biztos, hogy Caymant, vagy Corvette-t vennék :-D

ildottore 2009.02.23. 12:44:47

Valóban nem Winklernek kellett volna írnia, az egész cikket Csikós összefoglalója menti meg. Az egy dolog hogy Winkler savanyú, de a szöveg is stílustalan, csapongó, nem tudunk meg szinte semmi lényegeset. Tíz perc alatt kellett megírni? Pedig én bírom a Winklert.

Kifordított kacagány 2009.02.23. 12:48:17

mi kellett volna még? adatok, vagy vásárlási tanácsok? úgysem veszel ilyent.
ha meg még rendesen ki sem próbálhatták, akkor mit vársz, miről írjanak még?

Negrogo 2009.02.23. 12:52:29

nagyon kene. meg ebben a szinben is.

ChPh 2009.02.23. 13:02:40

Hjah, egy Ferrari, nem egy családi ótó, de uhh, a hangja tényleg majdnem olyan jó, mint egy bubunak :D

Lowtyo 2009.02.23. 13:10:08

sosem voltam oda a ferrarikért.
aztán elolvastam amit winkler írt, majd amit csikós.
aszem most már én is aláírnám azt a rohadt papírt, még ha nincs is összesen 50 millám, bár ha eladnám néhány szervemet...
tényleg, nem tudja valaki, mennyit kapnék az egyik vesémért?

konti10 (törölt) 2009.02.23. 13:11:03

Ez oldalról totál az új corvette. Még az arányai is. Ha veszek egyet a spórolt pénzemen, az azért tuti vörös lesz, nem kék.

Peperacing 2009.02.23. 13:16:43

Szerintem STRANDKORLÁTKÉK!!! Szép napot.

aqwre (törölt) 2009.02.23. 13:34:56

Elkezdtem olvasni az írást és a fele a Ferrari többi tipusairól szólt!!! + Ráadásul szar fej,szar humor!

Misu · http://hu.linkedin.com/in/viktoradorjan 2009.02.23. 13:39:45

amikor az első promo fotókat megláttam, rögtön az jutott eszembe, hogy olasz TVR. Most nincs előttem a Sagaris és társainak összes paramétere, de ez volt az első blikk.

A Laci 2009.02.23. 13:40:45

Winkler! Mi volt a zene a legelején? Nagyon el lett találva...
...egyébként a verda nem rossz, így is el lehet tapsolni 50 milkát, de akkor már inkább Lamborghini! :)

cs0ki 2009.02.23. 13:57:13

maga a videó nagyon tetszett, főleg az eleje, szinte, mintha a top gear-t néztem volna.. de ez az autó... soha nem fogom tudni megszeretni.. de legalalább a hangja hasonlít egy ferrarira

Fiery 2009.02.23. 14:24:49

Amilyen jol indult a video, annyira lapos volt a bevezeto resz utan :( Nem mintha belviszalyt akarnek gerjeszteni, de a Karotta-fele F430 Spider teszt fenyevekkel jobb volt. A hang ott sokkal jobban atjott, az elmeny pedig szazszor jobban megjelent a videon es Karotta arcan is.

Ertem en, hogy nem tesztelhet mindig ugyanaz Ferrarit, de ennek igy mi ertelme van? Egy Ferrari az elmenyrol szol, ha valaki eleve savanyu arccal kezd hozza, abbol ugysem lesz egy jo teszt, jo video.

SZVSZ a filterek alkalmazasa is eltulzott, mar-mar az Automania c. musorra emlekeztet. A video elejen egyertelmuen ereztem, hogy a Top Gear ihlette a bevezetot, es ok szoktak eleg gyakran filtereket is hasznalni (eklatans pelda a Focus ST teszt), azonban me'g ok sem szoktak ennyire eltorzitani a szineket...

megint 2009.02.23. 14:30:02

Hátulról nem lett valami szép ez a ferka, amúgy rendben van, de a régebbi 360-as sztem sokkal szebb. Amúgy Winkler írásait azért szerettem, amiért Karottáét, nem jött elő az, hogy melyik országnak vannak elkötelezve, és nem próbálták fényezni, vagy lehúzni ez miatt a tesztelt tipust.
Azért nem rossz, hogy egy 50 millás autó váltóját, hasonlítják vw-hez, ezek szerint tényleg jó váltó van bennük.

Lowtyo 2009.02.23. 15:08:17

annak azé örülök, hogy azt írtátok, hogy fasza vezetni.
kívülről kicsit olyan picsa-verda, amit majd periszhilton, meg viktóriabekem megvesz, de ha belül maradt ferrari, akkor nincs nagy baj.

w a s d 2009.02.23. 15:32:48

@Dervenkál Egon:
"...hogy mivel szupersportolnék (tudjátok azok az autók, amiről 6 évesen álmodunk)..."

Akkor nekem Nivával kellene "szupersportolnom"?:D

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2009.02.23. 15:38:37

"mennyit kapnék az egyik vesémért?"

5 évet felfüggesztve. :)

AtoszMester 2009.02.23. 15:44:55

Milyen szar autók vannak dicsak.

Szeressétek testvéreim a bodzaszörpöt, és jövőre veszek egy ilyet :)

Dervenkál Egon 2009.02.23. 15:45:35

@F/: Ecsém hat évesen még nem volt Níva, 15 évesen viszont csapattam vele, úgyhogy nekem az nem volt álom autó :)


Még California: tényleg van egy erős 8C utánérzése, csakhát az tényleg demo autó volt. De egy szupersportolónak (ezért is a hat éves hasonlat) kell legyen valami extravaganciája. A California meg kicsit olyan semmilyen. Még egy 430-hoz képest is. Mint egy fiat barchetta (csak az a saját kategóriájában jópofa volt).
Én nem ilyen ferrariról álmodom :)

WP12 2009.02.23. 15:47:11

Tényleg király a hang. A Master of Puppets-től is jobb. :-)

w a s d 2009.02.23. 15:59:16

@Dervenkál Egon:
De nekem óvodás koromban az volt az über- király- kedvenc.

Seca81 2009.02.23. 16:13:33

@A Laci: Nem mernék rá megesküdni, de mintha az Ál/arc c. filmben hallottam volna a végefelé... Keress rá valahol, ismerem pedig de a címét nem tudom, rohadtul idegesít!!! :)

Isten ez a kocsi, bár pirosban lenne az igazi.
Sztem jó a videó is, csak rövid, és kár, h nem tolhatták neki emberesen...

SsPL71 (törölt) 2009.02.23. 16:17:27

@konti10: Nem is hasonlítanak mert az egyiknek a képen baloldalon van a csomagtartója a másiknak meg jobb oldalon. Meg a színük is más :)

Seca81 2009.02.23. 16:26:27

@A Laci: Dehogy Ál/arc!!! Ez az Armageddon zenéje, akkor lehet hallani mikor a végén imádkoznak szerte a világon. Ha jól emlékszem, de a zene az tuti! Keress rá, Youtube-on fent van.

konti10 (törölt) 2009.02.23. 16:33:31

@SsPL71: Meg a tető is más színű :) Ez olyan koppintás, h a kínaiak csak jelenthetnek. Kizárólag a formára értve.

megszaLott · http://img23.imageshack.us/img23/6862/25ih.jpg 2009.02.23. 16:37:05

Megértem Winklert, nekem sem tetszik a masina. Olyan pufók 206cc-s kinézete van. A hangja jó, de én sem vinném haza.

ENZO 2009.02.23. 17:01:35

Vártam már nagyon a tesztet, de ilyen még nem fordult elő...a második oldal felénél abbahagytam az olvasást...

a videó viszont tényleg profi munka.


hajaj hol van mára régi TC... :(

ENZO

zero 0 2009.02.23. 17:17:05

Winklernek akkor se tetszett volna,ha 1000 lóerős a gép!! Most nem azért,de mért ilyen embernek adják oda tesztre?
"2000ről nem húz" Biztos nem!!!!!!!!!!

zalkapone 2009.02.23. 17:18:13

A világért sem taposnék a maranellói melósok lelkébe, de nem csak saját, házi alkatrészek vannak a Ferrarikban! A székesfehérvári Alcoa is gyárt nekik alumínium alkatrészeket! Zömében karosszéria-elemeket, térhálós-váz alkatrészeket. Ezért is volt a nyáron a Ferrari-túra egyik állomása a fehérvári gyár parkolója.

Slavedriver 2009.02.23. 17:36:16

Ha Ferrari, akkor 308 GTS/GTB, és persze egy Ferrari szaki, ingyen és bérmentve egy életre!

Gyurma73 · https://plus.google.com 2009.02.23. 18:56:02

a lambo meg már rég a Vw konszernné.

"Megértem Winklert, nekem sem tetszik a masina. Olyan pufók 206cc-s kinézete van. A hangja jó, de én sem vinném haza."
ja akkor maradj az alekónál ilyet csak képről láttál úgyis,eért írtad amit írtál.

megint 2009.02.23. 18:59:28

Egy fiatért mondjuk kicsit sok:)

Yocoo 2009.02.23. 19:03:32

Kövezetek meg, de ha nekem volna 50 millióm akkor innen vásárolnék:
totalcar.hu/magazin/hirek/?main:2009.02.23.&376191

loláb 2009.02.23. 19:03:34

Megnéztem én is a videót, alapvetően tényleg profi, igényes munka. Az sajnálatos, hogy nem sikerült meghajtani az autót, de ettől még önmgában nem lenne rossz az anyag, de:

Amit én hiányolok Winklerből, az az alázat az autó iránt.

Egy Ferrarit vezettél Robi, azt az autót, ami a világ minden pontján egyet jelent a erővel, a stílussal, a nemességgel és bizony a dekadenciával is!
Ezt elintézni egy vállrándítással, hogy "Jó-jó, de van több ilyen autó, max a hangja miatt kéne" szerintem súlyos bűn.

Ezzel a hozzáállással a boldogult nagyanyám is irhatta volna a cikket.

w a s d 2009.02.23. 19:13:20

Most jut eszembe, olyan választási lehetőség miért nincs a cikk végi szavazásnál, hogy nem tudnék választani?

Krisi 2009.02.23. 19:43:14

Hát nekem kéne. Egy hétvégére. Jól meghajtanám egy pályán, másnap valami szerpentinen, aztán visszaadnám. Ez a kategória (desokpénzemvan énvagyokakirályarc) nagyon távol áll tőlem, nem tudom magam beleképzelni. Ráadásul automata. Sportkocsiba automata? Tudom, ez más, meg duplakuplungos, de amelyik autóban csak két pedál van, az bizony automata, kár erőlködni. Külsőre meg szintén nem teccik, vannak ennél szebb formák is. Ha már Ferrari, akkor F40 vagy GTO, középmotorral és kulisszaváltóval. De ez semmiképp.

Jézusom, most fikáztam le egy Ferrarit, lehet, hogy nem is vagyok autóbuzi? Atyaég, most újra kell gondolnom az életem :)

Kifordított kacagány 2009.02.23. 19:52:53

Krisi 2009.02.23. 19:43:14
bérelj egyet. egy 430-as már a tiéd lehet 400 ropogós ezresért egy napra. annyit megér egyszer az életben, nem?

Shadowbull 2009.02.23. 19:53:17

@29 Palms: "Néztem a corvettes öregfiúkat, és azon gondolkodtam, mi a fenéről tudnék én beszélgetni velük? Hiszen még működik a prosztatám, nem ismerem a menő járókeret-típusokat, és egyedül is kitalálok a klotyóra. A történet tanulsága: soha, de soha ne menj ki Corvette-rendezvényre, ha nem akarod minden illúziód elveszíteni. :)"

Na en meg a Ferrari 60. szulinapi bulijan voltam Münchenben Csak kint, be nem engedtek :)

Minden tulaj 60 es a halal kozott volt.

sb

Shadowbull 2009.02.23. 19:57:00

@zalkapone: "A világért sem taposnék a maranellói melósok lelkébe, de nem csak saját, házi alkatrészek vannak a Ferrarikban! "

A vilagon az osszes autogyarnak vannak kulso beszallitoi.

Apropo: Az Alcoa mintha eppen most ment volna csodbe...

sb

Shadowbull 2009.02.23. 19:59:45

Egyebkent nekem meg pont a hangja nem tetszik, ahogy egyik Ferrarinak sem.

Bar sohasem voltam Ferrari-rajongo, de azert egy 599 GTB-t elbirnek viselni a garazsomban.

A Porsche Carrera GT-m mellett :)

Viszont meg ennek mintha olyan gagyi lenne a belseje, nem?

Tudom en hogy nepferrari meg olcsosag, nade akkor is.

sb

www.totalcar.hu/nepitelet/?op=itelet&cat_id=83059 2009.02.23. 19:59:50

Elnézést, hogy témán kívülivel kezdek, és azért is ahogy, de:

Mi a jó büdös fasznak nem lehet az indavideósokat elzavarni a picsába az egész rendszerükkel? Egyetlen egy videót sem lehet megnézni normálisan, csak ha délelőtt felcsapom a laptopot és akkor délutánra talán, mondom talán letöltődik. És nem isdn van itthon, hanem 40 megabites szélessáv. Tényleg kiborító, mert azért egy Ferrari tesztet mégiscsak szívesen néz(ne...) az ember.

Seca81 2009.02.23. 20:17:46

@www.totalcar.hu/nepitelet/?op=itelet&cat_id=83059: Nekem is szar az egész de megtaláltam a megoldást. Nyomogatom egymás után a resfresh-t (F5), így sikerül észhez térnie elég hamar... Mozillával nyomom, más böngészőt nem próbáltam.

www.totalcar.hu/nepitelet/?op=itelet&cat_id=83059 2009.02.23. 20:18:39

Elolvastam a cikket, és komolyan mondom, nekem (egyedül) ez a Ferrari nem jön be. Lehet hogy nagyon megy, lehet hogy nagyon exkluzív, lehet hogy nagyon nagyon, de a felesleges 50 milliót biztos hogy nem erre költeném el...

Privát vélemény, de ez egy elkurvult Ferrari. Egy Ferrarit "ne tudjon" vezetni egy szoliból hazafelé furikázó szőke picsa a tűsarkújában, egy Ferrari ne legyen ilyen buzis-kék színű. Tudom őrült vagyok, de szerintem ez van.

konti10 (törölt) 2009.02.23. 20:18:52

Ezeket nem valami reptéren szoktátok tesztelni? Szerintem ha egy tesztautót nem lehet kipróbálni, akkor el se hozzátok. Nektek blama. Ilyen keveset Ferrari tesztből kihozni, nem semmi. Tudom, ha csak fél órát hagytak volna csapatni vele a kifutón, abból mindjárt rendes cikk lenne.

Seca81 2009.02.23. 20:22:45

Ez a belső színösszeállítás sztem is béna, nekem vörösben lenne a tuti! Bár így is szívesen belehuppannék :)
Beszállás csak tiszta zokniban!

GGG77 2009.02.23. 20:23:35

Mindaz a jó, amit leírtatok róla, egy dolog miatt van. Ez a márka a versenypályán született, sokáig utcai autók csak azért készültek, hogy eltartsák a versenyzést.
Szóval imádom és tisztelem a Porschet, lenyűgöz a Lamborghini, kedves a Corvette amerikai tahósága, de Ferrari az más. Egy külön kategória. CSAK az kéne igazán. Persze vörösben, bár szép ez a kék is...

Rocko- 2009.02.23. 20:39:05

Kifordított kacagány 2009.02.23. 11:21:56
"én nem azt láttam rajta, hogy nem ezt várta, inkább a feszült akarást, hogy úgy próbálja meg kiélvezni a lehetőséget, hogy közben ne menjen tönkre a családja a tizedik unokával bezáróan:) meg tudom érteni"
túlzottan nem láttam ezt, de érthető h ez is a háttérben állhat.
szar ez így. dughatsz Marilyn Monroe-val, de nem veheted ki a pöcsöd. szar ez így.

morphine · designpumpa.blog.hu/ 2009.02.23. 12:31:46
"tesztet rendesen megcsinálni, mert senki sem adja oda ilyen fejleszedős papír nélkül."
ami érthető is.
2 dologgal kéne tisztában lenni. sok újságíró tett már le az asztalra nem egy vezetési tréningen voltak, nem az utcáról esnek be. javarészt nem BoyRacer, papír aláírása nélkül is tudja, h ez érték, vigyázni kell rá.
a másik: akinek ez befér a flottába, azt talán nem zavarja egy lekapott lökős, egy elfüstölt gumi. vagy ha hímestojásnak tartja, akkor ki se hozza sose a garázsból.

Kifordított kacagány 2009.02.23. 12:48:17
több élmény.
hozott anyagból kihozni a legjobbat.

Lowtyo 2009.02.23. 13:10:08
egy Trabant.

konti10 2009.02.23. 13:26:39
nem, az egyik fekete, a másik kék. az egyik balra, a másik jobbra áll. az egyik Ferrari, a másik Corvette.

Krisi 2009.02.23. 19:43:14
"Sportkocsiba automata?"
hülyebiztosság. :/ nem bízzák a userre, mert szébassza a váltót, nem tudja kezelni a nyomatékot, aztán meg viszi vissza, h "ez fos". lásd ugye Nissan GT-R post.

Shadowbull 2009.02.23. 19:59:45
ez van, ők nem sor, hanem V motorokat gyártanak. ;)

qualitaet 2009.02.23. 20:52:54

Shadowbull

"Egyebkent nekem meg pont a hangja nem tetszik, ahogy egyik Ferrarinak sem.

Pontosan. Erőtlenül üvölt mint a fába szorult féreg. Mint valami speedmotor. Sosem értettem miért szarja össze magát ettől egy csomó ember.

"A Porsche Carrera GT-m mellett :)"

Azaz. Ha sportautó NUR Poroló...

"Viszont meg ennek mintha olyan gagyi lenne a belseje, nem?

Tudom en hogy nepferrari meg olcsosag, nade akkor is."

Nem új dolog ez.

Egy haverom '92 őszén importált egy 348TB-t.
Már akkor is azt hittem, hogy elhányom magam. Ezrhatos lada helyzetjelzők, és műszerek,Fiat beltér, panelházat alulmúló illesztések
Leírhatatlanul hitvány , gagyi szar.
Tudom, hogy a legpitibb Ferrari volt de szó szerint napokig nem tértem magamhoz a csalódásból.

electricjohnny 2009.02.23. 20:54:03

www.mininova.org/tor/2151104
Egy Fifth Gear epizód, melyben Vicki keni a Californiának, piros, hangja is van, ééés nagyon élvezi!!! Érdemes megnézni!Bocs, fiúk, de neki jobban ment!

konti10 (törölt) 2009.02.23. 20:54:22

Ja, és ilyen felelősségi papírt aláíratni meg megalázó. Én ott hagytam volna a kocsit. A főbérlő pitiségét mutatja. Pl.: van tízezer kamion az országba, aminek az ára rakománnyal együtt ennek többszöröse, huszonéves gyerekek vezetik a nagyját, hulla fáradtan, éjjel-nappal. Ilyen papírról nem hallottak sose. Jogilag is simán támadható. A casco csodákra képes, max az önrészt kell betenni.

www.totalcar.hu/nepitelet/?op=itelet&cat_id=83059 2009.02.23. 20:56:32

Egyébként egyetértek azokkal, akik firtatják, hogy miért WR-nak kellett megírnia ezt a cikket.
Engem ez az egész arra emlékeztet, mikor talán egy éve Papp Tibor írt egy vérlázítóan gyenge cikket egy Ferrari Challange-es tűzesetről. Mikor nem tudta eldönteni, hogy legyen-e kedve beülni egy Ferrariba.

Nem kell hanyattesni egyik tesztalanytól sem látatlanban, de azért ne ilyen lagymatag hozzáállással kezdjünk már neki a munkánknak.

thetriggerhappy 2009.02.23. 21:06:29

@Shadowbull:

Ízlések és pofonok. Én hozzád hasonlóan érzek a Porschek iránt.
Könyörgöm, a Porsche gyártott 40 le-s autókat, most pedig a világ legrondább divatterepjáróját!

Nekem a Porsche tulajokról mindig az jut eszembe, hogy nem volt jobb ötletük, hát vettek egy Porschét, mert a szomszédnak is az van.
Ebben Clarksonnal értek egyet.

(A fentiek ellenére tisztelem a Porschékat, de nem dobogtatják meg a szívemet. Nekem ők a sportkocsik Golfja. De így kerek a világ.)

2009.02.23. 21:06:57

Rövid - nem ide tartozó - kérdés:
Mi újság a pandával, ERA-val stb?
Hogy áll a panda összehasonlító teszt?

thetriggerhappy 2009.02.23. 21:10:06

@qualitaet:

Azért az a NUR kissé nagyképű :-)

Azok a Ferrarik más elvek szerint készültek. Láttál egyébként korabli Porschét? Azért az sem éppen a design csúcsa....
A Califonia nem olyan mint a régi Ferrarik, ezzel meg az a baja sokaknak, hogy miért köt kompromisszumot, miért nem ízig-vérig sportautó.
Mindenkinek nem lehet a kedvére tenni.

Riasom 2009.02.23. 21:17:30

@GGG77: én félek attól, hogy ez már a múlté, és pl. ennél a kocsinál már talán fontosabb szempont, hogy nemhogy az amerikai, de a kínaí újgazdag vevők igényeinek is feleljen meg, és ne haljanak meg benne az első esős estén egy autópálya-lehajtón vagy egy körforgalomban. Nekem csalódás lenne az olcsó érzetű műanyag is a szellőzők körül - ennyi pénzért egyedül kompromisszumokat nem várnék, azt viszont határozottan, hogy a kocsiban semmi, de semmi ne köszönhessen vissza egy Astrából vagy Focusból :)

Szerintem is tök jó a videó, egy nagy hiányosságot érzek benne, hogy éppen az egekig magasztalt HANGot alig lehet hallani benne - el tudnék képzelni a legvégén egy szép, hosszú "áriát!

Krisi 2009.02.23. 21:18:22

TC-s újságírókat meg nem szoktam fikázni, pláne nem Winklert, de ez már sokadik cikke volt, amit csak úgy átpörgettem. Megnéztem a képeket, beleolvasgattam pár bekezdésbe, de csatlakozom már én is a tömeghez, miszerint romlik a színvonal. Ha Csikós Zsolti 4/B nem ír hozzá szöveget, akkor egyenesen szar lett volna, de így azért ne mrossz.
Legközelebb ilyen autót Omm-nak kellene adni, ő még egy Matiz vs. Spark összehasonlításnál is izgatott lenne :)

qualitaet 2009.02.23. 21:21:28

thetiggertherapy

"Azért az a NUR kissé nagyképű :-)"

Oszt' az izlésnek mi köze köze van a nagyképűséghez?


"Láttál egyébként korabli Porschét? Azért az sem éppen a design csúcsa...."

Én 1992-ről beszéltem, nem 1964-ről...:)

ivcsi 2009.02.23. 21:23:19

Egy apró gondolat a videóhoz! A majd hétezres Corvette motor sokkal nyomatékosabb,így nyilván hetedikben jobban fog húzni! Nem értem miért kell ilyen marhasággal fikázni bármilyen autót!Jó utat!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Shadowbull 2009.02.23. 21:26:46

@Rocko-: "ez van, ők nem sor, hanem V motorokat gyártanak. ;) "

Höhö :) Van azert meg a sor6 mellett nemi V is :)

@qualitaet:

"Tudom, hogy a legpitibb Ferrari volt de szó szerint napokig nem tértem magamhoz a csalódásból. "

Volt szerencsem a fentebb emlitett szulinapon egy 612 Scaglietti-hez, persze csak nyalcsorgatas szintjen. Kivul kek volt, belul valami vajszin. Olyan csodalatosan gyonyoru autobelsot nem nagyon lattam meg.

Az 599 GTB sem volt kutyauto.

@thetriggerhappy: "Nekem ők a sportkocsik Golfja. De így kerek a világ."

Jaja, mindenkinek megvan a maga agybaja :) De a Carrera GT szvsz abszolutertekben is a vilag legjobbjai kozott van.

sb

thetriggerhappy 2009.02.23. 21:34:48

@Shadowbull:

Csak csúnya....Nekem.

qualitaet 2009.02.23. 21:35:33

Shadowbull

"Volt szerencsem a fentebb emlitett szulinapon egy 612 Scaglietti-hez, persze csak nyalcsorgatas szintjen. Kivul kek volt, belul valami vajszin. Olyan csodalatosan gyonyoru autobelsot nem nagyon lattam meg."

Én csak képeken láttam Scaglietti-t, de az tényleg nagyon szép meg nemes is.
Százszor inkább mint a szintén gagyi és enyhén proli Gallardo.(Ahhoz viszont volt szerencsém egy próba erejéig.)

thetriggerhappy 2009.02.23. 21:39:56

@qualitaet:

Na, ebben egyetértünk. A Gallardo nekem olyan pimpes.

hydrus 2009.02.23. 21:41:56

egyszer lesz egy Ferrarim,ha beledöglök akkor is

qualitaet 2009.02.23. 21:43:26

thetriggerhappy

"Tudom, hogy 1992-ről beszélünk. Szerinted ez a belső szép?"

Nem kifejezetten.
De a szocialista ipart idéző minőségű és kidolgozású 348TB-hez képest maga a mennyország...

Én lusta vagyok megkeresni, de Te nagyon szeretnél meggyőzni, ezért arról a pusztulatróL is belinkelhetnél egy képet.

Shadowbull 2009.02.23. 21:43:48

@thetriggerhappy: Abszolut ertekben talan valoban nem szep.

De en szepnek latom :)

sb

qualitaet 2009.02.23. 21:50:23

"Nem kifejezetten."

Ez KIZÁRÓLAG a beltérre vonatkozik.

Kivül a 911 letisztult egyszerű szépsége örök az összes generáción át.

thetriggerhappy 2009.02.23. 21:52:33

@qualitaet:

Azért szerintem ez nem olyan rossz, bár a 80-as évek nem volt a kedvenc design időszakom, még Ferrarilag sem.
(mindkét kép az első találat volt egyébként)

www.enzioferrari.co.uk/gallery/348%20interior.jpg

És, hogy fairek legyünk, itt egy fekete:

www.autodrome-cannes.com/ferrari_348_tb_interior.jpg

Shadowbull 2009.02.23. 21:52:43

@qualitaet: A Gallardo nekem nagyon bejon :)

De ha mar Lambo, akkor Murcielago LP640 Roadster.

sb

Seca81 2009.02.23. 21:53:47

@hydrus: Amcsiknál vannak régebbi Ferkók elérhető áron. Egy itteni alsó-közép új autó áráért kapsz 308-ast csini állapotban. Oké, mondjuk haza is kell hozni aztán fenntartani...
Nekem az egyik kedvencem a 308.

thetriggerhappy 2009.02.23. 21:55:16

@Shadowbull:

Én attól a hátsó szárnytól hidegrázás kapok. Mint egy streetracer Homasita igénytelen tunning szárny.
Nézd meg, hogy az Enzonál meg tudták oldani....

Seca81 2009.02.23. 21:56:46

Nem azt mondom, hogy tele van ilyenekkel az amcsi piac, de sok szép állapotút találhat az ember ha egy kicsit keresgél.

Dervenkál Egon 2009.02.23. 21:57:59

Látom egyesek belekezdtek a pors-ferka vitába :)))))))

Nekem alfám van (meg egy ford focusom), és egy mercis ismerős hirdette fennhangon, hogy lám a mercedes micsoda sportkocsikat gyárt, az alfa bezzeg nem. Mire én: ja de kukásautót se....

Poénnak ez jó volt, de minek itt nekiállni? A porsche és a ferrari célcsoportja nem is ugyanaz. Én ráadásul meghalok egy Countach-ért, de biztos, hogy nincs értelmes autós újságíró, aki normális autós értékek alapján azt jó autónak minősítené :)

thetriggerhappy 2009.02.23. 21:59:56

@qualitaet:

Azt hiszem, hogy ez a 308 esetében sem kérdéses.

Nekem a Porschéról nem a letisztultság, hanem az unalom ugrik be. Uaz mint a Golf. Nekem arról sem az ugrik be, hogy ez azért ilyen 30 éve mert ez tökéletes, hanem mert nincs jobb ötlet.

thetriggerhappy 2009.02.23. 22:01:20

@Dervenkál Egon:

Mert jó vitázni. :-) Ez nem racionális, észérveken alapuló vita, hanem ízlés kérdése.

qualitaet 2009.02.23. 22:01:49

thetriggertherapy

"És, hogy fairek legyünk, itt egy fekete:"


Tényleg fair vagy mert ez életszerűbb mint a felső beige.

Így képen nem érződik annyira, de hidd el amikor mentem vele anno, majd' 17 évvvel ezelőtt ,eszméletlenül lehangoló volt.
(lehet, hogy csak a '88-as 750i-m után?):DDDDDD )

qualitaet 2009.02.23. 22:04:34

thetriggertherapy

"Mert jó vitázni. :-) Ez nem racionális, észérveken alapuló vita, hanem ízlés kérdése. "

Pontosan ;)

www.totalcar.hu/nepitelet/?op=itelet&cat_id=83059 2009.02.23. 22:05:36

Másodszori olvasásra, nézegetésre tűnt csak fel, de most ez komoly, hogy egy Winkler Robi egy 8 milliós tömegautóba (VW Passat) belerakott DSG-t hasonlít össze egy 50 milliós, ha azt nézzük kisszériás autóba szerelt fejlesztéssel, aminél szinte egál, hogy mennyibe került? Ez most itt tényleg komoly, vagy csak nem értem a viccet?

gin74tonic 2009.02.23. 22:07:48

nekem csalodas ez a baby ferrari. haynesben ( greater - london ) van egy ferrari kereskedes es lattam kb 15 darabot barnaban (!) zoldben, ilyen kekben ... borzaszto volt.

nekem a ferrari a tr512 testarossa. pont. a tobbi az olajsejkeknek meg a buzi holivudi progyuszereknek valo.

www.totalcar.hu/nepitelet/?op=itelet&cat_id=83059 2009.02.23. 22:11:54

@thetriggerhappy:

"Nekem a Porschéról nem a letisztultság, hanem az unalom ugrik be. Uaz mint a Golf. Nekem arról sem az ugrik be, hogy ez azért ilyen 30 éve mert ez tökéletes, hanem mert nincs jobb ötlet."

Na na na... Ízlések és pofonok, de azért ennyire túlzásokba ne essünk már, hogy már ez is olyan unalmas mint a Golf

Rob-úr 2009.02.23. 22:15:32

qualitaet, és milyen volt vezetni egy 348TB-t? Szerintem ha nem mai szemmel, hanem 90es évek elei szemmel vizslatod azt a Ferci belteret, akkor annyira nem szörnyű. Mi volt akkor egy magadfajta neppernek az etalon? Egy Ferencben elsődleges szempont a technika, a többi a köret.

Rob-úr 2009.02.23. 22:17:24

Ja látom már megválaszoltad.

thetriggerhappy 2009.02.23. 22:18:36

@www.totalcar.hu/nepitelet/?op=itelet&cat_id=83059:

A koncepció uaz, nem? Megtaláltuk a tökéletes formát, ragaszkodjunk hozzá. A Golf az alsó közép (?) kategóriában, a Porsche a sportautók közt csinálja uezt.
Persze, hogy nem olyan unalmas mint a Golf, hiszen nem látsz napi 2389et, de arányaiban pont annyi sportautó vásárló vesz 911et mint ahány középkategóriás autós Golfot. És valamiért azt is megkockáztatom, hogy a legtöbb Golfos ha továbblép, az a Porsche irányába teszi.

aqwre (törölt) 2009.02.23. 22:19:06

Csak barnában,cognac vagy mogyoró belsővel:)

Shadowbull 2009.02.23. 22:19:20

@thetriggerhappy: "Nézd meg, hogy az Enzonál meg tudták oldani.... "

Hujuj :) Ingovanyos talajra erkeztunk :)

Az Enzot ne hozd fel, ugy nez ki mint valami ipari porszivo :)

sb

Rob-úr 2009.02.23. 22:22:02

Qualität. Akkor miben volt jobb az a Ferrari a 750i-dnél? Motor? Vagy semmiben?

thetriggerhappy 2009.02.23. 22:22:03

@Shadowbull:

Idéznék vkit:

" Abszolut ertekben talan valoban nem szep.

De en szepnek latom :)"

:-)

Az Enzo szerintem az egyik legkülönlegesebb Ferrari. Kicsit súrolja a Lambok túlzásait, de szerintem még a jóízlés határain belülről.

zalkapone 2009.02.23. 22:22:08

@Shadowbull:

Akkor meg mire verik a nyálukat, hogy a Ferrari teljesen házi gyártmány? Ugyan olyan, mint más autó. Lego. Csak ezért írtam, hogy annyira ne legyenek már oda maguktól.
Amúgy nem tudom, hogy honnan veszed ezt a csőd dolgot? Van valami híred erről? Érdekelne!

gin74tonic 2009.02.23. 22:23:43

@thetriggerhappy: sokfelek vagyunk, sokmindent szepnek lehet nezni csak szem kell hozza.

nekem a ferrari = voros, v12, kezivaltos, annyi elektronival hogy menjen a szivargyujto.

tr512 testarossa - nekem ez a ferrari

Rocko- 2009.02.23. 22:25:29

pofáztok itt mindenféle autról, amikor Ferrari 308 GTS.

qualitaet 2009.02.23. 22:26:32

Rob-úr

"Szerintem ha nem mai szemmel, hanem 90es évek elei szemmel "

Mai szemmel elég nehezen vizslazhattam 1992 szeptemberében.

"Mi volt akkor egy magadfajta neppernek az etalon?"

Hát mondjuk az akkori autóm vagy a korabeli barátaim 140-es Mercijei/ Porschéi.

Ellenben Téged megnéztelek volna akkoriban, Gézu. Ha már így nepperezel...

Seca81 2009.02.23. 22:31:11

Rosszat linkeltem...
Szóval nekem Ő tetszik...

cll.hemmings.com/uimage/1643092-1600-1063.jpg

qualitaet 2009.02.23. 22:31:36

Rob-úr

"Qualität. Akkor miben volt jobb az a Ferrari a 750i-dnél? Motor? Vagy semmiben? "

Hát motorban akkor amikor a pina dalol.

Úttartás ,esetleg fék, oszt' viszont hallásra.

gin74tonic 2009.02.23. 22:32:20

alcoa? leanykori neven kofem? vittem egyszer oda reges regen slatinabol (roman) nyers aluminiumot, a parkoloja tele van nagyfeszultsegu villanyvezetekkel, olyan susogas van ejjel mintha jonnenek a kurucok a nadason at :) ott volt ferrari megallo? erdekes.

www.totalcar.hu/nepitelet/?op=itelet&cat_id=83059 2009.02.23. 22:33:03

@thetriggerhappy:

Pár éve a Ferrari F1 csapatának egyik vezetője nyilatkozta a sorozatban nyert VB címekkel kapcsolatos kérdésre, hogy a "jó csapaton ne változtass".

"de arányaiban pont annyi sportautó vásárló vesz 911et mint ahány középkategóriás autós Golfot. És valamiért azt is megkockáztatom, hogy a legtöbb Golfos ha továbblép, az a Porsche irányába teszi."

Túlzásokba esel, de nagyon.

Amúgy sokaknak pont ez a "konzervatív", mindig is erőt és jóságot sugárzó forma jelenti a mindent. Míg a pornósoknak, wannabe hállivúdi színészecskéknek és gengszterecskéknek a Ferrari jelenti azt, hogy már nem olyanok, mint a többi hasonszőrű. Ilyenek természetesen vannak a Porschénél is.

Kis lenézést érzek a hangodban a Porsche iránt.

thetriggerhappy 2009.02.23. 22:33:15

@qualitaet:

Szerintem olyan ezt a két autó összehasonlítani mint a Beatlest egy tál máglyarakáshoz. Mindkettőt szeretem, de nem behelyettesíthetőek.

tschyllagh 2009.02.23. 22:36:26

ha már Winkler a cikk írója, hátha látja ezt a kommentet... vagy bárakárki aki tudja: Karotta újra a totalcarnál van? Mert mostanában megint látni/hallani itt-ott a tesztekben...

gin74tonic 2009.02.23. 22:37:04

`92-ben szerintem nem volt w140-es,

a porsche a 924-es tipussal szerintem sokak szemeben "gagyizalodott", lehet ezt a folyamatot kezdte el a ferrari a californiaval korulbelul.

thetriggerhappy 2009.02.23. 22:37:15

@www.totalcar.hu/nepitelet/?op=itelet&cat_id=83059:

A jó csapat és az évtizedek óta változatlan forma szerintem nem uaz.

Mondtam, hogy nincsenek a kezemben szociológia tanulmányok és pontos kimutatások, de azért azzal nehezen tudnál vitázni, hogy a két autrónak hasonló a filozófiája. Neked ez az eleganciát jelenti (nekem az pld a Morgan), nekem a kispolgáriságot, amolyan németes kiadásban.

Nem nézem le a Porschét, biztosan nagyon jó autó, de soha a büdös életben nem vennék. De ismerek olyat akinek van mindkettő és szerinte sem egy kategóriában játszik a két autó (egy turbo és egy 430).

aqwre (törölt) 2009.02.23. 22:38:02

@qualitaet: A 750i jobb volt motorikusan mint a Ferrari?

zalkapone 2009.02.23. 22:38:37

@halmozottanhatranyoshejzetu:

Az biza!
Én is csodálkoztam, hogy mik vannak! Ezek szerint a Coca-Colás felépítmények nem hoztak eleget a konyhára. :-)

thetriggerhappy 2009.02.23. 22:38:54

@halmozottanhatranyoshejzetu:

Azért ez egy kicsit erős....a Porsche gyártott azóta valódi bébi Porschékat, mint a Boxster vagy a Cayman, amiket nem kell letagadniuk. Szerintem ezekkel párhuzamos egy kategóriával feljebb a California.

Shadowbull 2009.02.23. 22:42:27

@zalkapone: "Ugyan olyan, mint más autó. Lego."

Azetr ez egy kicsit tulzas, ill a dolgok leegyszerusitese.

"Amúgy nem tudom, hogy honnan veszed ezt a csőd dolgot? Van valami híred erről? Érdekelne! "

Mintha olvastam volna, de most csak olyat talaltam, hogy massziv minuszban van, es elkuldenek vilagszerte vagy 10e embert.

sb

gin74tonic 2009.02.23. 22:42:36

tenyleg, a piros zsigulikban regen ferrari magno volt - de nem lattam meg voros ferrariban zsiguli magnot - hmmmm

gin74tonic 2009.02.23. 22:44:38

@PUG 607: akkor volt, rosszul emlekszek

zalkapone 2009.02.23. 22:46:52

@Shadowbull:

Nyílván sarkítás. De kicsit nagy önbizalomról tettek tanúbizonyságot az olasz legények, és ez csípte a szemem. Ennyi az egész. Amúgy szerintem jó kis kocsi, szar színnel. Bár én maradok a Mustangnál.
A csődre azért kérdeztem rá, mert a tavalyi évet is több millió dollár nyereséggel zárta a gyár (már mint fehérváron). Az amerikai anyacég meg jó ideje vergődik. Az ausztrál Alcoa-City is lassan már csak bányamúzeum...

robertó 2009.02.23. 22:46:52

@tschyllagh: Nem, nincs, ő az indavideo főnöke. Ha jól emlékszem, egy videóban volt, ott is elenyészően.

gin74tonic 2009.02.23. 22:48:22

az elobb olvastam valakitol -most lusta vagyok visszatekerni - hogy csikos ur a vegen feldobta a cikket. es tenyleg. karotta lerobbant a hacsirokuval videken es nem kapott mentest? miert nem publikal mostansag? birtam ot is. winkler egyeniseg, most lehet mas gondok gyotrik - mondjuk ha tudom rossz passzban vagyok akkor elmegyek szabira...

gin74tonic 2009.02.23. 22:51:04

az al-ro ( aluminium romania ) is egy cegcsoportban van veluk es az jol prosperal, azt pont tudom. ezeket a nagy nyugati cegeket lassan mar a keleti leanyaik tartjak eletben - ja ezert volt az unios csatlakozas? na ez az atvagas, nem a mandzsettino!

zalkapone 2009.02.23. 23:00:47

@halmozottanhatranyoshejzetu:

Közben keresem a képeket, amiket csináltunk fehérváron. Az egyik csávó jó fej volt (valami osztrák pacák), a 360 Spiderrel vitte az embereket ott körbe-körbe!

Long Johnny 2009.02.23. 23:03:02

Szerintem a ferrarik belseje sose hozta azt a szinvonalat amit elvarnank töle. A formakra gondolok. Bar ez erösen szubjektiv dolog, de en a ferrariknal rondabb belsöt hasonlo arkategoriaban nem lattam. A 90es evek közepen volt szerencsem egy testarossahoz, igaz csak utas voltam viszont az a belsö ter egyszerüen csak gagyi. Ezt az elmenyt egy 355-ös tetözte meg ami ugyanugy kiabrandito volt.
Es ez a california belülröl ugyanugy kiabrandito.
A hangjuk az olyan amilyen, van aki szereti es van aki nem tudja elviselni. Nekem tetszik a hangzasuk, de csak ez miatt nem kellene. Qualität irta, hogy olyan mint egy speedmotor. Nekem azok is tetszenek, nem bukhat mindenki a chopperra :-)

Long Johnny 2009.02.23. 23:05:03

@halmozottanhatranyoshejzetu: 92-ben mar javaba volt a 140es, talan azert mert 91-töl arusitottak :-)

gin74tonic 2009.02.23. 23:10:59

"A hangjuk az olyan amilyen, van aki szereti es van aki nem tudja elviselni"

van ilyen ember?

1999-ban silverstoneban ( brit gp ) arultak ferrari kipufogogazt mint az uditok olyan dobozban es lehetett venni ferrari hang-cd-t, ahogy sumakker koroz maranelloban. erdekessegkeppen, a nemet uriember labat torte a versenyen, sajnos nem ott ultem es nem lattam:( na nem mintha a halalat akartam volna csak megis jo lett volna latni ahogy elesik.

qualitaet 2009.02.23. 23:16:01

thetriggerhappy

Persze, hogy nem lehet összehasonlítani.
Én sem hasonlítottam az összehasonlíthatalant csak válaszoltam egy meglehetősen bugyuta kérdésre.

Long Johnny 2009.02.23. 23:24:34

@halmozottanhatranyoshejzetu: kerdesedre a valasz: akad ilyen. pl Csikos nagyanyja is ide tartozhatott :-))

Köszönöm az angol peldat, megnevettettel. Lehidalok, ezek a marketingesek zsenik :-) Eladjak a levegöt dobozba csomagolva.

qualitaet 2009.02.23. 23:26:16

halmozottanhátrányoshelyzetű

"`92-ben szerintem nem volt w140-es,"

Ááá,dehogy...:)

1991 májusában amikor még a németek is körbeállták az utcán az Elitringen 6 azaz hat db (négy 300-as és két 500 SEL) ácsorgott már eladósorban.

Volt még egy akkor az egyik ismert ruhamárka tulajának, és az ország legelső 600 SEL -je BYM-483 itt lakott a hegyen a gazdája fiát jól ismertem.

Rocko- 2009.02.23. 23:27:42

Seca81 2009.02.23. 22:29:49
Magnumnak semmilyen Ferrarija nem volt.
viszont egy (több) Ferrari 308 GTS-t használt.

thetriggerhappy 2009.02.23. 22:31:00
nálam nem sokat nyom a latba. :)

qualitaet 2009.02.23. 23:30:40

PUG 607

"A 750i jobb volt motorikusan mint a Ferrari?"

Ez nem kérdés.

Erősebb tartósabb, szebben jár, a nyomaték, motorkarakterisztika tekintetében is köze nincs hozzá.

De mint a két modell, úgy a háromliteres V8 és az 5.0 v12 sem hasonlítható.

qualitaet 2009.02.23. 23:37:59

Long Johnny

A múltkor annyira meglepődtem a "leckéztetős" storyn, hogy elfelejtettem gratulálni a leendő új 7-eredhez...

Használd majd egészséggel!

(Ha nem lenne diesel hanem V8 narancsárga lennék az irgységtől. Így marad a halvány citrom árnyalat ;) )

Long Johnny 2009.02.23. 23:55:41

@qualitaet: köszönöm!

Sajnos nem lesz V8 benzines mert a 65be öt ev alatt ca 320ekm ment. Ez finanszirozhatatlan benzinnel. Szivem szerint V8 dieselt szerettem volna, ha lenne :-(

Megrpobalom egeszseggel hasznalni, remelem "ö" is egeszseges marad :-)) Kicsit felek töle mert nem kiforrott, de megkockaztatom. Ha annyit elmegy mint a 65ös gond nelkül akkor az nekem eleg.

GGG77 2009.02.24. 00:03:41

Igen, a Ferrari egy ideig használt Fiat vagy Lancia kapcsolókat, de a belsőt akkor sem lehetett összekeverni semmivel.
Viszont ma például a Gallardo kiköpött Audi.

Ha pedig a vevőkör bővítésének célját kifogásolja valaki a California esetében, annak jusson az eszébe a Cayenne is, különösen a "jól csengő" 3,0 TDI (vajon lesz a 911-eshez is?) vagy 3,2 FSI kiegészítéssel. Az autóipar legszánalmasabb autói. (na jó, ott vannak a Jaguar dízelek is...).
Mondom, imádom a 911-et, de a Porsche nálam mára jóval lejjebb írta magát, mint, ahol a Ferrari áll.

morphine · http://designpumpa.blog.hu/ 2009.02.24. 00:11:09

@Rocko-: 2 dologgal kéne tisztában lenni. sok újságíró tett már le az asztalra nem egy vezetési tréningen voltak, nem az utcáról esnek be. javarészt nem BoyRacer, papír aláírása nélkül is tudja, h ez érték, vigyázni kell rá.
a másik: akinek ez befér a flottába, azt talán nem zavarja egy lekapott lökős, egy elfüstölt gumi. vagy ha hímestojásnak tartja, akkor ki se hozza sose a garázsból.

Hát, kedves Rocko, valamennyire tisztában vagyok vele, hogy az autós újságíró mennyire tiszteli ezeket az autókat és mennyire tudja saját határait - amennyire én látom, Csikós Zsolti a pozitív kivétel. És arról sem tudok, hogy folyamatosan versenypályán élesítené a magyar újságíró a kezét-lábát, drága dolog az sajnos, meg macerás is..... Persze kivételek vannak. De pl a BMW nem mer már M-es autót parkba beállítani, mert eddig ahányszor magyar kézbe ilyet adtak, ott törés volt.... Vagy amikor Subaru tuner meséli, hogy újságíró hozzá szaladt a leszakadt orrú STI-vel, mert ezt így nem viheti vissza az emil freynek. Itthon még nem született meg az az olvasó, aki a vezetési tudást kérné számon, aki azt nézné, van-e versenypályás tapasztalata, és hány órát töltött el tréningen.....

És szerintem abban is tévedsz, legalábbis eddigi tapasztalataim alapján, hogy ilyen lazán vennék a gazdik. Magyarhonban? Pont hogy nem, pont az ellenkezője. Ezért nem látsz porsche meg ferrari teszteket nyakra főre itthoni autós médiumban, pedig a hivatalos importőrök azért néhányat már eladnak, és bizonyára van rajta hasznuk is, de mégsem.

Szóval az a vicc, hogy annyira méltatlanok ezekhez az autókhoz a hazai tesztek, még akkor is, ha normális emberek csinálnák, de egyszerűen nekik sem szabad rendesen, hogy én már előre csomagolom a csalódást, ha ilyet látok valahol...

megint 2009.02.24. 00:22:32

A belső sosem volt erőssége a ferkának, mondjuk a lambonak sem, most, hogy az audié lett , így már kinéz valahogy belül.

gin74tonic 2009.02.24. 00:48:10

@morphine: ha lenne egy meter szeles ferrari akkor itthon azt vennenek, mert mind2 oldalon egyszerre ki lehet konyokolni belole....

bizonyara sokan vennenek 1.2 benzines ferrarit is ha lenne, azert hogy a nagykoruton menjen vele arra eleg eros.

itt nincs kulturaja ezeknek a kocsiknak, a vevokoruk meg - tisztelet a kivetelnek - koztorvenyes bunozok.

Zeush 2009.02.24. 07:03:31

Kedves Róbert!

Ezért a tesztért regisztráltam, azt kell, hogy mondjam, hogy ez volt életem legkiábrándítóbb tesztje, amit tőletek valaha láttam. Komolyan el vagyok keseredve. Őszintén szólva nem is értem, hogy hogyan lehet így Ferrarit, vagy egyáltalán autót tesztelni. Ki a rákot érdekel a másik srác, meg hogy ő most mit érez? Az autóról alig-alig esett szó, nézd meg a Karotta 430 Spider-tesztjét, sokkal-de sokkal színvonalasabb. Arról nem is beszélva, hogy ott volt nálatok a legújabb Ferrari, és 7 percnyi videót sikerült belőle felmutatni, azt is botrányos minőségben?? Hol van a régi Totalcar? Hol vannak a régi tesztek, a minőség? Sajnálom, hogy ezt kellett írnom, de nagyon elkeserített ez a teszt, amit 1 hete, a Mazdád mosása óta vártam.

Egyszóval? KÁR!

Zeush 2009.02.24. 07:06:40

@konti10: Na, pontosan. Szívemből szóltál

Rocko- 2009.02.24. 07:20:18

morphine · designpumpa.blog.hu/ 2009.02.24. 00:11:09
"Hát, kedves Rocko, valamennyire tisztában vagyok vele, hogy az autós újságíró mennyire tiszteli ezeket az autókat és mennyire tudja saját határait"
imho az újságírói közösség kiveti magából azokat, akik tudás ellenére jóval többet bevállalnak, másrészt aki zsebből kifizeti a leszakadt Imprezat, az nem újságíróskodik.
nem azt mondom, h azonnal állítsanak rendben 50 darabos California flottát, hadd vigyék, de azért nem az utcáról esnek be az emberek tesztvezetésre. járnak az újságírók képzésekre, és a sok autó közt azért ragad is rájuk valami. ha nem, akkor meg nem való újságírónak az az ember.
"És szerintem abban is tévedsz, legalábbis eddigi tapasztalataim alapján, hogy ilyen lazán vennék a gazdik."
akinek a sokadik autója ez, annak kb. mindegy. akinek csak ez az egy van, annak nem.

zöldi 2009.02.24. 07:22:03

Tegnap este megnéztem, nekem nagyon tetszett. Zsolt arca is. :-)
Pont.

Kifordított kacagány 2009.02.24. 08:21:17

Zeush 2009.02.24. 07:03:31
nem gáz egy kicsit csak ezért regisztrálni?

kempelenmatyi 2009.02.24. 08:22:46

A ferrari szép, a ferrari jó. De.

Nem tudom eldönteni vajon Winkler vagy Csikós kollega vonzódik jobban a vasúthoz. Ha jól emlékszem már az E60 520d cikk is valamelyik budától délre fekvő állomás vasúti rakodóján készült és volt még egy másik cikk nem sokkal azután.

Ha TC pályafutásuk véget ér szerintem tuti esélyesek az Indóház Magazin vagy a MÁV Dokumentációs részlegénél, mint a 'Vasút és környezete harmónikus ábrázolásának' mesterei. :-)

Miért nem csodálkozom, hogy e cikkben is egy vágány mellett kattant a fényképezőgép? :-)

lacza87 (törölt) 2009.02.24. 08:52:56

A Mercedes SL 63 AMG csak nekem tűnik alternatívának? Én ebből a kategóriából mindenképpen arra költeném a nemlétező 50 millám.

zöldi 2009.02.24. 09:06:52

@lacza87: Akkor már inkább ML63 AMG. Az mégiscsak türhősebb :DD A múltkor ment előttem egy a városban. Esett az eső, de felnyitottam a sisakot a szimfónia hallgatás miatt, ugyanis a gazdija előszeretettel tolta a padlógázt, ha volt előtte akár 10 méter hely is :DDD

lacza87 (törölt) 2009.02.24. 10:01:41

@zöldi: én attól még fenntartom amit írtam
írjál Unterturkheimbe, hogy csináljanak nyitható keménytetőst az MLből:)

lacza87 (törölt) 2009.02.24. 10:22:34

sőt inkább Münchenbe írj, hogy X3 CC-t, X5 CC-t és X6 CC-t akarunk!:)
ott úgyis fogékonyak az ilyesmire, hátha a homlokukra csapnak és a hétfői éretkezleten megbízzák Shadowbullt a projekt vezetésével:)

qualitaet 2009.02.24. 10:57:09

Azt hozzátenném, hogy az Elitring egy autókereskedés volt a Boldizsár utcában ahol szinte előbb lehetettett W140-est kapni mint Németországban :)))

morphine · http://designpumpa.blog.hu/ 2009.02.24. 11:30:39

@Rocko-: Oké, akkor nézzük csak a TC-t. Gyulavitéz oktatja is, pipa, Kari meg raliversenyeken megy hátul hajtós kocsival, ők tehát tudják, mit kell ezekkel csinálni. De vajon Csikós mester, Wnkler Robi, vagy Ommm, költöttek már 100 órákat pályán? tanulták már meg, mit kell csinálni, amikor nagyon sok lóerő elszabadul? Mert a sok autó sokat vezetése, illetve a sajtó számára szervezett bemutató gyakorlatok arra jók, hogy a közúti forgalomban az átlagnál nagyobb biztonságban terelgessék a vadat, de arra kevés, hogy egy ilyen igen erős jószágot balesetveszély nélkül hajtsanak a limit közelébe. Sőt, igazából a határt nagyon nagy tudás nélkül nem is lehet ilyennel elérni. Szóval ha Golfot kell tesztelni, a tudásuk tökéletesen elegendő. De ha Ferrarit, hát......

És én ezt most mindenféle kukacoskodás nélkül írom, tényleg nincs semmi bajom a fenti urakkal, és a többi autós médiumnál nagyon hasonló a helyzet. Sőt, rosszabb: a legtöbbnél nem találod meg a helyi gyulavitézt és karit.

Míg angliában az autós újságírók egyben porsche, ferrari és lambó vásárlók is, addig itthon az újságírók 99%-nak még arra sincs pénze, hogy rendesen megtanuljon gyors autót vezetni. Ez van, ezt hívják úgy, hogy gazdasági realitás. Csak éppen emiatt vannak akkora előnyben pl. az angol médiumok, ha igazán erős autót kell valóban tesztelni: egyrészt jogukban áll gumit elfüstölni, mert elég nagy a piac, másrészt maga a vezető is tudja, mit is kell ilyen jószággal tenni, például amiatt, mert neki is van egy hasonló.

Ennyit akartam csak jelezni az eredeti kommentben: hogy tehát itthon sem az emberi, sem az anyagi körülmények nem adottak egy ilyen teszt rendes megcsinálásához.

Most gyorsan megkerstem Karotta F355 Spider tesztjét is, ott sem történt más, mint két erős, de egyenes vonalu kigyorsítás, meg két erősebb kanyar, a műsort Karotta ömlengése vitte el. Mondja is, hogy magánautó, nem lehet gumit gyilkolni. A helyzet azóta csak annyit változott, hogy Winkler úr elfelejtett ömlengeni arról, hogy pénzért kell Ferrariban ülnie. Ennyi ez, kedves Rocko.

sunblind 2009.02.24. 11:59:43

a warm-up adta a kocsit? monnyuk nem hinném ... Ez azért nem leányálom. Odatolnak az autós zsurnaliszta arcodba egy ilyen szörnyeteget, és adják mellé a papírt, hogy ha nekib@sszák a teszkónál a kosarat, akkor te fizeted. Mit mondjon az ember ilyenkor? Persze zsigerből azt, hogy akkor ba..d meg a ferráridat. De ezt nem lehet, mégiscsak profi újságíró az ember, vagy mijaf.sz. Szóval a cikk az adott helyzetben szerintem tökéletesen életszerű. Szomorúak a részletek, de mindkét fél hozzáállása messzemenően érthető, ez itt nem anglia. Örüljünk annak, ami van, vagy legyen bátorságunk változtatni.
... a ferrári márpedig akkor is legyen fekete, fehér, vagy piros. Ez az optimistakék akkor sem jó szerintem, ha amúgy jól áll a kocsinak. :)

www.totalcar.hu/nepitelet/?op=itelet&cat_id=83059 2009.02.24. 12:03:48

GGG77 2009.02.24. 00:03:41

"Ha pedig a vevőkör bővítésének célját kifogásolja valaki a California esetében, annak jusson az eszébe a Cayenne is, különösen a "jól csengő" 3,0 TDI (vajon lesz a 911-eshez is?) vagy 3,2 FSI kiegészítéssel. Az autóipar legszánalmasabb autói. (na jó, ott vannak a Jaguar dízelek is...).
Mondom, imádom a 911-et, de a Porsche nálam mára jóval lejjebb írta magát, mint, ahol a Ferrari áll."

"Az autóipar legszánalmasabb autói" - te jó isten...

Lehet nálad leírta magát a Porsche, csak közben ők saját zsíron megvásárolják kilóra a VW-t, annyira veszik az autóikat világszerte, a Ferrari meg pár ezer darabbal "szenved" évente, Fiat támogatással a háta mögött.

Nem azzal a szándékkal, hogy lekicsinyítsem a Ferrari érdemeit és sikereit, mert szerintem is a világ talán legdurvább sportkocsijait csinálja, de kíváncsi lennék saját zsíron mi sikerülne. Mert ugye addig könnyen vigyorognak és ölnek eurómilliókat egy-egy új modell fejlesztésébe, amíg megfinanszírozza a Fiat. (Én úgy tudom, nyereségesen működik a Ferrari, de ami nyereséget termel, abból nem futná egy Californiához hasonló kocsi fejlesztésére sem véleményem szerint.)

Bocs, de engem zavar, hogy itt néhányan annyira mindenki fölé emelik az olasz márkát, hogy közben teljesen elfeledkeznek egy Porschéről, egy Aston Martinról, egy Lamborghiniről stb. Nem kisebb sportkocsi gyárak azok sem, minőségük pedig felveszi a versenyt a Ferrariéval, sőt. Persze, mindenkinek vagy egy szíve csücske, de engem zavar pl thetriggerhappy stílusa. Finoman azért a magasztalással és a lehúzással is.

aqwre (törölt) 2009.02.24. 13:03:49

Lambo,Ferrari az egy dolog,a Porsche az nem ez a vonal! Az említett olasz márkák kuriozumnak számítanak a világ bármely pontján,SZERINTEM a németet nem " bámulják" annyira! Kivétel a carrera gt,na az már hasonló:)) Te melyiket választanád?? Nekem más lenne 430-ból kipattanni,mint egy Carrera-ból!

www.totalcar.hu/nepitelet/?op=itelet&cat_id=83059 2009.02.24. 13:36:16

@PUG 607:

"Lambo, Ferrari az egy dolog" - jah, az egyik már a Porschéé... Valóban más vonal, sokkal inkább veszik a tengerentúli kivagyi nímandok a Gallardokat, de csak mert abban egy kicsivel jobban megbámulják a diszkó előtt a ribancok, mint egy Porschében. Kuriózumok az olaszok? Jártál te már Miamiban vagy az araboknál? Egyébként tényleg ez lenne egy autó fokmérője, hogy mennyire bámulják meg az utcán?

Mondjuk egy F430at egy 911 Turbo-val (480 LE) vagy GT2-vel (530 LE) illene összehasonlítani, nem egy alap Carrerával... Már csak az áruk miatt is. Ennyi erővel egy GT3-at is összehasonlíthatnánk ezzel a kis semmivel (California), értelme nem sok lenne.

Tudom, beleírtad a kommentedbe, hogy szerinted, de szerintem te is túlmisztifikálod egy kicsit a Ferrarit.

qualitaet 2009.02.24. 14:09:14

Morphine

"addig itthon az újságírók 99%-nak még arra sincs pénze, hogy rendesen megtanuljon gyors autót vezetni."

Hányszor, de hányszor eszembe jutott ez már már sok-sok évvel ezelőtt is, csak nem akartam egyikőjüket sem megbántani. Most sem szeretném hisz nem tehetnek róla.
Soha nem használtak hosszabb távon komolyabb autót, de borzasztó könnyen ítélkeznek.

PUG 607

qualitaet 2009.02.24. 14:32:55

PUG 607

"Nekem más lenne 430-ból kipattanni,mint egy Carrera-ból! "

Hidd el, az új Porsche vásárlók jókora hányadánál huszadrangú szempont, hogy kevésbé "büntet" mint egy Ferrari, sőt egyseket (mint pl. engem is ,noha nem vagyok potenciális vevő egy vadonat új szupersportkocsira)kifejezetten taszít a túlzott harsányság ill. feltünés.
Arról nem beszélve -pár tesztet szemügyre véve magad is meggyőződhetsz róla -, hogy számtalan tekintetben a Porsche egyszerően jobban teljesít.

Egyáltalán nem biztos, hogy mire eljutnál oda(szívből kívánom Neked!), hogy választanod kellene, a fentieken kívül azon is elgondolkodnál, hogy amíg a Ferrarik döntő hányada pár ezer km megtétele után valamiért mindig szervízbe kényszerül, addig a Porschék közt az évi több tízezres, problémamentes futásteljesítmény és a midennapi használhatósághoz jóval közelállób mivolta teljesen nyilvánvaló.

Long Johnny 2009.02.24. 14:51:39

Sajnos nincs erre külön blog, de sikeresen atküzdöttem magam a bmws cikken.
Kicsit offtopic de neha nem artana ha a totalcar kicsit összeszedne magat. Ez a californias cikk is egy nagy erölködes. Nemhiszem, hogy az importörben kellene keresni a hibat ha alairat egy papirt. Szive joga es mindenki a sajatjat felti. Az, hogy winkler nem tudott egy normalisabb tesztet irni a kocsirol azt nem egy alairt papirnak kell köszönni.
A multkor a szökenös cikkben olvastam a cdi motorok porlasztocsucsairol, pont az a lenyege ezeknek a motoroknak, hogy nincs porlasztocsucs. De nem tudhatja ezt mindenki, azert egy ujsagirotol elvarnam.
Ma ujbol leszerepeltetek kicsit racz ur cikkjeben. "1992-ben a régi háromliteres motort lecserélték" - erre reagalnek: A regi haromliteres motort (M30) sose csereltek le az E32ben. Parhuzamosan arultak egymas mellett az M30 es M60as motorokat a modellvaltasig. Laikusoknak feltünhetett ez a sorhatos kissebb vesejen. Katalogusokban pedig 730/R6 es 730/V8 jelzessel voltak feltüntetve. Biztosan a 3,5ös motorra gondolt a kedves szerzö mert azt levettek a palettarol a V8 megerkezesekor. Nem akarok en szörszalakat hasogatni, de amikor nekem (laikus vagyok) feltünnek ilyen marhasagok akkor gond van.
Bullshittet mashol is tudok olvasni, miert vagyok meg mindig itt? :-))))

thetriggerhappy 2009.02.24. 14:57:40

@www.totalcar.hu/nepitelet/?op=itelet&cat_id=83059:

Valóban jobb lenne ha pld minden mondatomban szerepelne, hogy "saját zsíron". Akkor biztosan tetszene a stílusom. Ez egyébként mit jelent magyarul?

A Ferrari pénzügyi helyzetéről szerintem tájékozódj. A Fiat a bezárás küszöbén állt, amikor a Ferrari nyereséges volt.

Az általad felsorolt autógyárakból az Aston a Fordé, a Lamborghini az Audié (VW csoprt). Miről is beszélünk?

És légyszi mutass rá, hogy én hol és mikor kicsinyltem le bármit is! Érdekes, hogy a Porsche fanekkel egészen jól megtudtuk vitatni ezt az alapjában ízlésbeli kérdést......

zero 0 2009.02.24. 17:00:32

A videón 04:25nél majdem leesik a feje akkorát ránt,mikor visszarakja!! :)

Negrogo 2009.02.24. 17:08:49

Kerdes, a TC -nek: Az ilyen kaliberu videok mint ez a Ferrari teszt is elerhetove valnak-e HD minosegben idovel? 720p -re gondolok elsosorban!

www.totalcar.hu/nepitelet/?op=itelet&cat_id=83059 2009.02.24. 18:25:12

@thetriggerhappy:

Nem kell megsértődni, ha vitába szállok veled. (Saját zsíron = saját erőből.)

"A Ferrari pénzügyi helyzetéről szerintem tájékozódj. A Fiat a bezárás küszöbén állt, amikor a Ferrari nyereséges volt."

Ha olvasnád is amit írok, nem csak néznéd, akkor emlékeznél, hogy szinte ugyanezt írtam: ugyan a Ferrari nyereséges, de az a nyereség nagyon sovány ahhoz, hogy abból Enzokat meg Californiákat fejlesztgessenek. Ennyi. Ha nem lenne Fiat, nem valószínű hogy lenne California sem. Shadowbull bizonyára tud beszélni arról, hogy egy teljesen új típus fejlesztése mikbe kerül.

"Az általad felsorolt autógyárakból az Aston a Fordé, a Lamborghini az Audié (VW csoprt). Miről is beszélünk?"

Senki nem is mondta, hogy azok önállóak. Csak itt úgy beszél szinte mindenki a Ferrariról, mint egy világot megváltó önálló nagy gyár, ami mellesleg a világ legjobb sportkocsigyárai között van (szerintem is). Tévedés, a Fiat pénze nélkül ugyanúgy nehézségei lennének, mint anno volt a Lambo-nak a VW előtt.


"És légyszi mutass rá, hogy én hol és mikor kicsinyltem le bármit is"

A te tolladból származik:
"Nekem ők a sportkocsik Golfja."
"Nekem arról sem az ugrik be, hogy ez azért ilyen 30 éve mert ez tökéletes, hanem mert nincs jobb ötlet."

Maradtam tisztelettel.

thetriggerhappy 2009.02.24. 19:08:06

@www.totalcar.hu/nepitelet/?op=itelet&cat_id=83059:

Nem sértődtem meg, valamit félreolvashattál, csak meglepődtem.

Kissé leegyszerűsíti a kérdést, hogy milyen pénzből fejlesztgetnek, ugyanis csoporton belül a Fiat és annak többi márkája is profitál a Ferrari fejlesztéseiből. Nem tudom, hogy a Ferrari K+F-ből mennyi pénz csorog be a Fiattól, de ha te tudsz erre vonatkozó adatokat, szívesen veszem. A Lambo az Audi házasság előtt is sokkal manufaktúrább volt mint a Ferrari, ami mellesleg nem a kilencvenes években került a Fiat szárnyai alá, így nem igazán lehet kettejüket összehasonlítani. Szerintem a Ferrari jó példa arra, hogy egy nagy konglomerátum tagságát ki lehet jól is aknázni.

Igen, ezeket tartom. Ez a véleményem a Porschék külleméről. Ha neked a Golf sértő, akkor beszélgess egy megrögzött Golfossal, aki szerint ez dícséret. Nekem csak ténymegállapítás.

qualitaet 2009.02.24. 19:24:36

Long Johnny

Van itt más is...

Pitiáner dolgok,de érthetetlen, hogy miért ír valaki cikket úgy hogy fingja nincs a tárgyról vagy ha mégis legalább annyi fáradságot vegyen, hogy egy szaros prospektust átlapozzon.

Az összes motorméretben volt hosszú változat.
Nem hónapokig kinálták V8 hanem több mint két évig. 286ps nem 282.

Bagatell kis hiányosságok, kiváltképp ehhez a csonthülye, fontoskodó megjegyzéshez képest:

"Némi kockázatot jelentenek a V8-as motorok: a nikasil-bevonatú hengereket kikezdi a magas kéntartalmú üzemanyag. A gyár a legtöbb blokkot garanciában cserélte, de vásárlás előtt ellenőrizzük a motorszámot a neten! "

Minek ellenőrizni? Ha újkorában mégis kicserélték akkor mindegy, ha meg a lefutott sokszázezer kilométer alatt nem jelentkezett efféle probléma vélhetőleg már eztán sem fog.
Ráadásul ez egy abszolút ismeretlen probléma .
Egyfelől nem lehetett jelentős számú az efféle garanciális csere, másrészt szerintem magas vérdíj kitűzésével sem találnának olyasvalakit az elmúlt évtizedekből, aki használt V8-as vásárlásakor ilyesmivel szívott volna.

qualitaet 2009.02.24. 19:41:01

thetriggerhappy

Nem akarok a vitátokba beleugatni, de azért Rajtad sem könnyű eligazodni.

Nagyképűségnek minősíted,hogy pusztán eltérő a ízlésem, kisvártatva imigyen nyilatkozol:

"Nekem a Porsche tulajokról mindig az jut eszembe, hogy nem volt jobb ötletük, hát vettek egy Porschét, mert a szomszédnak is az van."

Engem nem zavar, hogy mi a véleményed egy autóról hisz más a ízlésed, ellenben a tulajokat ilyen csacsi módon kategorizálni elég ciki.

www.totalcar.hu/nepitelet/?op=itelet&cat_id=83059 2009.02.24. 20:29:38

@thetriggerhappy:

Sajnos meddő vita, nem érted amit mondok. Viszont az is igaz, hogy ember legyen a talpán, aki eligazodik néha a válaszaidon...

A Golf és a Porsche bármilyen témában történő (kivéve mondjuk a tulajdonlást) egy szinten említése kb. olyan sértő, mint egy A-Classe és egy Maybach esetén.

zalkapone 2009.02.24. 21:21:38

@gin74tonic, @halmozottanhátrányoshelyzetű, @shadowbull, stb.:

Az otthoni gépemről átküldte Drága, Jó Édesapám a tegnap általam említett képeket. Izelítőül néhányat megosztanék veletek:

kepfeltoltes.hu/view/090224/Ferrari_60__v_011_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

kepfeltoltes.hu/view/090224/Ferrari_60__v_003_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

kepfeltoltes.hu/view/090224/Ferrari_60__v_006_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

kepfeltoltes.hu/view/090224/Ferrari_60__v_042_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Rocko- 2009.02.24. 22:30:28

morphine · designpumpa.blog.hu/ 2009.02.24. 11:30:39
"De vajon Csikós mester, Wnkler Robi, vagy Ommm, költöttek már 100 órákat pályán?"
omm szokott rendszeresen járni ringekre, Csikós BMW-s tréningen, Winkler meg Audison volt, kapásból ennyi jut eszembe. ettől függetlenül lehet, h van más a szerkesztőségben, aki nem küzdene meg a Ferrarival.
"de arra kevés, hogy egy ilyen igen erős jószágot balesetveszély nélkül hajtsanak a limit közelébe."
lehet fokozatosan. egyszer egy Kia, másszor M6. szépen lassan az ember akarva akaratlanul megtanulja tisztelni a lóerőket, hideg fejjel terelgetni a ménest.
"Sőt, rosszabb: a legtöbbnél nem találod meg a helyi gyulavitézt és karit."
na, ez már sajnálatos, ezt elismerem.
"Míg angliában az autós újságírók egyben porsche, ferrari és lambó vásárlók is"
hát ha megfizetik. tudod, itthon mindenkinek ugyanannyi a fizetése: nem elég.
"addig itthon az újságírók 99%-nak még arra sincs pénze, hogy rendesen megtanuljon gyors autót vezetni."
nem olyan egetrengető pénz az a tréning. a hiánya már annál fájóbb. persze csak jobb ha hívják, mint ha saját zsebből kéne fizetni.
"Csak éppen emiatt vannak akkora előnyben pl. az angol médiumok, ha igazán erős autót kell valóban tesztelni: egyrészt jogukban áll gumit elfüstölni, mert elég nagy a piac,"
más a piac, így mondanám.
"Ennyit akartam csak jelezni az eredeti kommentben: hogy tehát itthon sem az emberi, sem az anyagi körülmények nem adottak egy ilyen teszt rendes megcsinálásához."
neeeem, úgy lenne helyes: itthon az emberi és anyagi körülmények igen korlátozottak egy realista teszt leforgatásához.

morphine · http://designpumpa.blog.hu/ 2009.02.24. 23:08:08

@Rocko-: "omm szokott rendszeresen járni ringekre, Csikós BMW-s tréningen, Winkler meg Audison volt, kapásból ennyi jut eszembe."

Ha visszaolvasod, Ommm abban a ringes posztban, kb egy hete, épp azt ecsetelte, micsoda élmény volt, hogy végre ilyet is csinálhatott. Nem vall 100 óra kemény gyakorlásra. Voltál már ilyen tréningen? Én voltam, és egy dologról győzött meg: hogy ezzel nem egyszer, és nem kétszer 5 órát, hanem legalább 100x5-öt kell eltölteni ahhoz, hogy egyáltalán közöm legyen ahhoz, ahogy egy ilyen ferrarival tényleg gyorsan kanyarodni lehet, illetve hogy meg tudjam fogni, ha elnézném a kanyart.

Persze, beleülni, esetleg egy jót gyorsítani egyenesen, elterelgetni a forgalomban lehet ennyivel, egy kezes, automata kocsiról beszélünk, ha gonosz vagyok azt mondom: még anyám is el tudna furikázni vele napos időben. Sőt egy sima autóval húzósabbnak számító kanyar is belefér. Csak míg ezzel egy 1.6os Golf tudásának kb 60-70%-át le is fedted, és valóban teszteltél, addig egy ilyen ferrarinál ez kb a lehetőségek 2%-a. Igen, kettő. Teszt? Ugyanmár, esetleg jóindulattal menetpróba.

Persze egy Ferrarinál ez is keveseknek adatik meg, csakhogy míg Karotta átérezte, hogy különleges ajándékot kapott, és ezzel megmentette a 355 Spider egyébként semmitmondó anyagát, WR-ből ez itt teljesen hiányzott. A végeredmény: tesztnek kevés, boldog autóbuzi ömlengés nincs, akkor most mi volt ez?

Még egyszer mondom, nem őket akarom ezzel bántani. Ha az a terved, hogy tudj rendesen bánni egy ferrarival, akkor az több százezer huf benzinre, pályára és legalább néhányszor instruktorra, kevesek tehetik meg, hogy ennyi pénzt áldozzanak valamire, ami ezt a plusz ráköltést sosem hozná vissza. Én sem, pedig elhiheted, megfogadnám saját tanácsom, és ezért tudom, hogy én sem tudnék többet kezdeni egy ilyen ferkával. Mert például a Corvettel sem tudtam, hiába volt alattam, benne benya, előttem az országút. És nem iratott senki sem gyilkos papírt róla. Nem bántásból mondom tehát mindezt, csak magyarázom, amit nem akarsz nekem elhinni: hogy ez így nem teszt.

Long Johnny 2009.02.24. 23:35:05

@qualitaet: pont ezek az aprosagok amik idegesitöek. Valoban, ha mar veszi valaki a faradtsagot es cikket ir egy autorol akkor jo volna ha "megbizhato" forrasokbol szerezne az adatokat. Ekkora marhasagok utan a cikk hitelesseget vesziti, kar erte.
Erröl a nikasil-blokkcseres temarol elvetve hallottam valamit, javareszt azokat a kocsikat erintette amiket nem a megfelelö benzinnel tankoltak (89-91 oktanos) akkoriba. A mai napokban ez a problema mar nem jelentkezhet mert az összes benzin ami kaphato kenmentes!!! Ennel az tipusnal se jelentkezett volna ha valakik nem a kuton akartak volna sporolni.
A v8as motoroknak mindig nagy ellensege volt az olajpumpa csavarjai, fellazulhatnak es leeshetnek a karter aljaba ahol szerencsetelen esetbe a lanc felkapja öket. Loctiteval könnyen orvosolhato, mas motorikus hibarol en nem tudok. Amikor e38 740i-m volt (kis ideig) akkor laza volt par csavar. Sokkal sürübben elöfordulo problema.
Amikor meglattam a hetes hatuljat a cimlapon akkor mindjart nekiugrottam es olvastam mint egy hülyegyerek. Kar volt az idöt pazarolni :-((

Rocko- 2009.02.25. 07:26:09

morphine · designpumpa.blog.hu/ 2009.02.24. 23:08:08
"Ha visszaolvasod, Ommm abban a ringes posztban, kb egy hete, épp azt ecsetelte, micsoda élmény volt, hogy végre ilyet is csinálhatott."
nem, azt ecsetelte, h milyen jó pályán szórakozni, ahol nem kell forgalomra figyelni h kit zúzunk le, ölünk meg.
de ott van a minis vezetés, sztem ott is volt vmi okítás, ha nem akkor az öregtől, volt korábban már gokartpályán csúszkálni.
"Nem vall 100 óra kemény gyakorlásra."
na, ezt már nem állítom biztosan.
"Voltál már ilyen tréningen?"
nem sajnos, de ami késik...
"hogy ezzel nem egyszer, és nem kétszer 5 órát, hanem legalább 100x5-öt kell eltölteni ahhoz, hogy egyáltalán közöm legyen ahhoz, ahogy egy ilyen ferrarival tényleg gyorsan kanyarodni lehet, illetve hogy meg tudjam fogni, ha elnézném a kanyart."
ez így van. de írta ő is: nem utoljára voltak ott.
"ha gonosz vagyok azt mondom: még anyám is el tudna furikázni vele napos időben."
pont ez a California lényege.
" A végeredmény: tesztnek kevés, boldog autóbuzi ömlengés nincs, akkor most mi volt ez?"
na, ezt tőlük kérdezed, rajtuk kérdezd számon. de mondom, a szerződés kötötte őket.
"Ha az a terved, hogy tudj rendesen bánni egy ferrarival,"
Ferrarival talán nem, értelmetlen befektetésnek tartom egy olyan autót megtanulni vezetni, ami kb. sosem fogok vezetni. viszont hazai szinten lévő autókhoz azért szeretnék konyítani, ne dobjam el az első kanyarban se az M6-ost, se az RS6-ost, vagy bármi mást.
"Nem bántásból mondom tehát mindezt, csak magyarázom, amit nem akarsz nekem elhinni: hogy ez így nem teszt."
tiszta ez, és elhiszem, amit kéne látni, ahhoz latymatag. én azt az alapvető felvetést akarom bizonyítani, h a jó ideje író újságírók értenek a témához, nem csak az utcáról esnek be, h "lesz kaja, lepadlózom a ferkát, majd böfögök pár sort ha nagyon muszáj" jelleggel állnak hozzá a dologhoz.

thetriggerhappy 2009.02.25. 11:04:16

@www.totalcar.hu/nepitelet/?op=itelet&cat_id=83059:

A Golfnak és Porschnéak a designhoz való hozzáállása a hasonló. Mindkét autónál ragaszkodnak egy, korábban jól bevált formához. Ahogyan fel fogod ismerni a X. generációs Golfot, úgy fel fogod ismerni a 2034-ben kijövő 911-est is. Mi ebben a sértő és mi ebben az érthetetlen?

morphine · http://designpumpa.blog.hu/ 2009.02.25. 13:44:12

@Rocko-: Jólvan részemről akkor értjük egymást, peace

nagyd 2009.02.25. 14:03:24

szép a feneegyemeg; de jó volna ezzel leugrani a Panorámába' pénteken...

GGG77 2009.02.25. 20:35:42

@www.totalcar.hu/nepitelet/?op=itelet&cat_id=83059:

Egy pillanatig sem vitatom a Porsche üzleti eredményeit, sőt az ő esetükben még a Cayennenel szemben sincsenek fenntartásaim. (bár ha már az a kategória, akkor X5 kéne). No, de dízelmotor!!!??? Mert szerintem, aki egy kicsit is érez valamit a Porsche iránt, az az életben be nem ül egy ilyenbe...

GGG77 2009.02.25. 20:36:50

Ja, és az tuti, hogy én leszek a leghangosabb ha a Ferrari valaha ilyet meglép.

Rocko- 2009.02.25. 21:44:06

morphine · designpumpa.blog.hu/ 2009.02.25. 13:44:12
písz, gyere majd találkozóra. :)

morphine · http://designpumpa.blog.hu/ 2009.02.26. 13:27:59

@Rocko-: :-) ha lesz idén Yetro, arra most nagyon pályázok, van co-pilot és van nevezhető vas is :-DD

Rocko- 2009.02.26. 19:04:27

hmm-hmm. lehet nézőnek elröffenek.

Nick@Day 2009.11.10. 00:25:27

A Ferrarit Isten pirosnak teremtete, a VW korszak Lamboit diszkózöldnek és narancssárgának. Kb. mutatja melyi mire való, egy lapon nem említeném őket...

BTW: a Porsche eredetileg csak diesel motorokat gyártott, érdemes ellátogatni Gmündbe, az eredeti Porsche gyár városába Ausztriában.
süti beállítások módosítása