Miénk a harmadik legnagyobb mértékű visszaesés

  2009. február 16. - TóthZé Címkék: válság eladás

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Kicsi vagy nagy? 911-essel ralizni jó.
2009-12-20 14:15:00

Szögezzük le az elején. Az előbb bejött a dolgozóba az Éva, a feleségem és aranyvasárnap ide vagy oda a

Egy év nirvana
2009-11-08 09:57:00

Eseménydús volt az elmúlt pár hónap a hátsókerekes, kocka Corollával . Karc nélkül megúszta a két

Hazaértek az extrém Insigniák
2009-09-30 08:25:58

  Kipróbáltuk az Opel Insigniák Ecoflex, 4x4 és OPC modelljeit, végre hazai pályán. Jó móka volt.

Magyar dráma Imolában
2009-09-19 13:39:00

Az élet a legjobb rendező, ilyet hollywoodi forgatókönyvírók egész hada sem találhatna ki. Az előzményekről

A JATO Dynamics legfrissebb jelentése alapján az európai új autó piac továbbra sem látja a kiutat a gazdasági válságból. Az eladások 26%-kal (335 364 darabbal) maradnak el a tavalyi év első hónapjának számaitól, ezzel 954 234 db-os összeladást produkálva.

“Az autóiparban senkit sem leptek meg a mostani számok, de a nyers adatok összessége egy igen borongós képet fest”, mondja David Di Girolamo, a JATO Consult üzletág vezetője. “Kevés a bizakodásra okot adó mozzanat, bár egyértelmű, hogy az új modell bevezetések mindig kellemeset lendítenek az amúgy kevés reményre okot adó európai új autó piacon. A Jaguar új XF modellje például 35,5%-os eladási növekedést eredményezett a márkának. Most a vevők diktálják a piacot, tehát az ügyfelek a legjobb áron keresik a legjobb autókat.”

További sikermodell a nagy népszerűségnek örvendő Fiat 500-as, amely magasabb eladási számokkal büszkélkedhet, mint tavaly januárban (+5,9%, igaz akkor még nem volt elégséges a gyártási kapacitás), valamint a Nissan Qashqai (+2,8%, a “+2” változatoknak köszönhetően), a Peugeot 107 (+11,5%, ez az egyetlen tiszta növekedés), a Volkswagen Tiguan (+62,1%, bővebb kínálat) és a Honda Jazz (+28,7%, új modell) is növelte darabszámait. A top tízben egyedül a Ford Fiesta (+11,4%) és az Audi A4 (+20,8%) volt képes növelni eladási számait tavaly januárhoz képest, ők is a 2008-as modellváltásnak köszönhetően.

Az idén is a Volkswagen Golf indított a legerősebben Európában. A gyengébb összeladások ellenére is sikerült megnövelnie piaci részesedését tavaly januárhoz képest. A Golf-ot követi a Ford Fiesta, a Peugeot 207, a Ford Focus, az Opel/Vauxhall Corsa, a Volkswagen Polo, a Fiat Panda, az Audi A4, a Fiat Punto és a Renault Clio.

A Golf és a Tiguan sikerének köszönhetően az idén is a Volkswagen lépett elsőként a dobogó felső fokára, megelőzve ezzel a Fordot, az Opel/Vauxhallt és a Fiatot.

A top 10-es lista egyik szereplőjének sem sikerült megnövelni számait januárban a tavalyi év első hónapjához képest, azonban a top 10-en kívül a Jaguar bravúros növekedést produkált az új XF eladási sikereinek köszönhetően.

A jelen gazdasági körülmények tükrében nem meglepő, hogy minden egyes piacot jelentős csökkenés jellemzett idén januárban a tavalyi év első hónapjához képest. A franciáknál volt a legkevésbé érezhető a krízis, ahol a csökkenés mindössze 7,9%-os volt. A legtragikusabban még mindig Izlandot érinti a válság, ahol a piacesés 88,1%-os volt januárban. Náluk az idei év első hónapjában mindössze 170 új autó fogyott.

Nekünk, magyaroknak sincs miért örülnünk, 52,1%-kal zsugorodott a piacunk, ami a harmadik legnagyobb mértékű visszaesés Izland és Írország (66,3%) mögött. Franciaország mellett viszonylag jó tartja magát a német piac, itt csak 14,2 százalékos a visszaesés, viszont a spanyol és az olasz eladások szabályosan összerogytak, itt nemcsak százalékosan, de abszolút értékben is súlyos a zuhanás. Olaszországban egy éve még közel 80 ezerrel több új autót talált gazdára, míg Spanyolországban 40 ezres a mínusz.

Egyelőre nem látszik, hogy meddig zuhan tovább a piac, az viszont biztos, hogy idén a gyártóknak és forgalmazóknak is elképesztően kemény éve lesz. Az autóipar mellett pedig régiónkat is kiemelten sújtja a válság.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr98946470

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Vortep 13 2009.02.16. 15:02:15

Van még valami a világon,amiben nem mi vagyunk az utolsó 5-ben?

misi107 2009.02.16. 15:05:56

@Vortep 13: az egy főre eső politikusok számában tuti az élmezőnyben vagyunk...

yeti 2009.02.16. 15:08:14

@Vortep 13: Igen:dohányzás,alkoholfogyasztás,tüdőrák,szív és érrendszeri megbetegedések. :)

Carisma001 2009.02.16. 15:09:32

Vortep 13 !

Igen, segélyosztásban szerintem egyenesen élen állunk!- sajnos!

Én mint autóértékesítő, kifejezetten nehéz napokat élek át. Gondolom a többi kollégám is!
Sebaj, majd mi is beállunk a sorba segélyért!:D

lazlo85 2009.02.16. 15:13:07

@Carisma001:
előtte illik csinálni 6 gyerreket és menj el a bahamákra barnulni!

vicc vólt

loláb 2009.02.16. 15:35:08

Kiváncsi lennék típusra lebontva, melyik autómárka mennyit esett vissza a különböző piacokon. Könnyen lehet, hogy a németek -14%-a, és a magyar -52%-os (meg a többi piacon tapasztalt) visszaesés ugyanannak a pár márkának a drasztikus visszaesésére vezethető vissza, akkor viszont ezak az autógyárak nagyon csúnyán bebukták.

yz250 2009.02.16. 15:50:42

A nagy "cumi" még csak most fog jönni!!!
Ahogy az embereknek elfogynak a tartalékaik!! sajna:(

Pierre73 2009.02.16. 15:56:04

A Subaru importőre 10%-kal emelte az árait januárban. Márciusban szándékoztam megvenni az új diesel Forestert, de nem lesz aktuális. :(

kalandrover 2009.02.16. 15:57:21

Azért ebben benne van a 8000 darabos Ilferkó mínusza, meg a rengeteg "visszavitt" autó amiből lehet mazsolázni, aztán már aki egyszer átpörgette az "idénisleadomazévessuzukitjönazúj" típust is megfingatta a leg frissebb gázszámla áradat.

Hát ez most így egyszerre jött. A válság csak cukorka a végére.

Butyok (törölt) 2009.02.16. 16:02:45

@loláb:
piacfüddő hogy hol mi bukott nagyot. nálunk főleg a Suzuki bukott, míg nemeteknél kétlem hogy ebből adták el a legtöbbet és százalékosan emiatt ott a legnagyobb a bukta

Harmatos Libaf.s 2009.02.16. 16:10:32

gratulálok pártunk és qúrmányunknak!!-,-:@(bár no politika :P:) mongyuk azon csodálkozok h felvidéken is enyire sújjos a helyzet aszittem h a tótok ösze kapják magukat: No mindegy Gyerünk urak mennyünk bodzát szedni ,egy év alatt ösze jön belőle egy X5ös :)én mentem is kuruc.info/r/35/35356/

Butyok (törölt) 2009.02.16. 16:24:22

@Pierre73:
mindenki emeli az árait... már lassan nincs hova benyelni az árfolyam változást

kalandrover 2009.02.16. 16:36:05

Mindenki?

Ezek egy hónapja kb. 100-200 ezerrel drágáábban adták. Most ennyi. És ha így sem viszik lesz még olcsóbb:

opel.hu/site/campaign/hatalmas_kedvezmeny/index.html

Ocvt 2009.02.16. 17:14:06

Mivan ezekkel az Opelesekkel? Astrához csak 4 fokozatú autómatát lehet kérni? Hahhóóó, ébresztőőőő, 2009-van!!!

saki05 2009.02.16. 17:14:53

Itt már tényleg csak a bodzaszedésből lehet majd megélni :)

The Good Boy 2009.02.16. 17:18:38

A suzuki helyzete azért rossz, mert ők eddig a sok 0%/120 év büvöletében éltek, az eladott autóik nagy része gondolom hasonló kondiciókkal futott (plusz az extrakedvező casco és kötelező, meg a hozzátartozó extraalacsony thm). Most ezek gyakorlatilag megszüntek.

Nem is csoda, hogy az idén január 25.-ig csak 211 suzukit adtak el szemben a tavalyi 1445-el (8. hely).
Viszont február 1.-ig már összesen 535-öt a tavalyi 1961.-el szemben (3. hely).
Ezek alapján magayrországon az összeladás jan. 1.és febr. 1. között 54,29% -al esett vissza, 5 953 / 13 024 darabszámnál (datahouse).

apamacko 2009.02.16. 17:25:53

@Carisma001: Ja ja megyünk veled segélyért mi is húzz nekünk is sorszámot :-(

sfdrake 2009.02.16. 17:30:19

kalandrover

most megy az akciózás a még tavalyi raktárkészletből maradt autokkal, aztán megérkjeznek hazánkba, a drágább euroért vett autok és szépen emelni kell az árat különben nem éri meg eladni, ma hallgattam erről beszélgetést a rádióban, csökkenteni kéne de az euro árfolyam miatt szívás van

The Good Boy 2009.02.16. 17:31:27

Egyébként pedig, ha most a nagy válság keresztje alatt akarnék prémium autót venni, én is Jaguar XF mellett döntenék:)

Sorszámot én is kérhetek? Előny, ha a kertemben van két bodzabokor jó terméssel?

moonclown 2009.02.16. 17:47:15

mit vártunk.A magyar az ilyen.Mindig a ló egyik oldalára esik, megülni sose tudja..

Van egy nevezzük durván 5%-s visszaesés.Ehhez jön a mondjuk durván 15-20%-s devizahitel növekedés (ez ugye egy család büdzséjben akkor is max 10% ha a felét viszi a havi részlet a bevételnek).Na most így kijönne hogy egy család büdzséje visszaesik mondjuk átlag 15%-t.Cserébe hónapok óta olcsóbb a benya, a tartós cikkek,bizonyos kaják.Így marad mondjuk 10% visszaesés.Erre visszaesik a termlés és eladás 25-50%-t...Na most ez hogy?

csege7 2009.02.16. 18:01:20

Ha van egy kis szerencsém, veszek egy megkímélt W123-ast, azt körberöhögöm az újautó mizériát, az órájában 3-400000 kmr-rel körbeautózóm Vele az újkori hulladékokat, és szarok az értékvesztésre, amortizációra, csak tankolom, és megyek. Mármint ha lesz pénzem üzemanyagra...

Carisma001 2009.02.16. 18:17:41

csege7!

Ok, de csak úgy tudsz bármilyen megkímélt használtat venni, ha már azt valaki egyszer újonnan megvette!:)

The Good Boy!

Neked teljesen igazad van! Azok a hitelkonstrukciók azért is voltak rosszak, mert az adott autó ( főként Suzik)az amortizáció mértéke miatt mindig kevesebbet fog érni mint a rajta lévő hitel. Tehát a bankoknak nincs meg a tárgyi fedezetük! Most ugyan a 10% 120 hónapot módosították 20% 96 hónapra, de szerintem 72-re kellet volna, mint a "régi szép időkben"! Így kb 2 év alatt letisztulna a piac.

Végezetül: Ok kérek másnak is sorszámot segélyért!!!:D:D:D

lacza87 (törölt) 2009.02.16. 18:40:59

@Ocvt:
Szerintem azért, mert az egyik legrégebbi modell a kategóriájában. Nézd meg pl a Renault méganeból az újakhoz lehet 5öst meg 6ost, a még kapható előző generációs 4 ajtóshoz csak 4 fokozatút.
Horribile dictu:) a most leváltás előtt álló mazda3-hoz sincs csak 4fok. Biztos vagyok benne, h az új generációban már lesz legalább 5 fokozatú hiszem az ősellenség Golf (és az egész VWcsoport) nagyon beerősített a DSG-kel. És max 4 fokozatú automata van a totalcaron sokszor magasztalt "piacot letaroló" hyundai i30-kia cee'd párosnak is. Érdekes h a technikai fejletségéről ismert, Amerikában is népszerű Subarunak is csak 4 fokozatúja van még a legacyban is. Továbbá a Suzukinak is:D

Sverige 2009.02.16. 18:41:02

Köszönjük meg a válságot a szemét Mc'donaldszabáló USA-nak. Ez van mindig ők okozták, de mi szívunk itt EU-ban.
Sebaj itt nálunk Svédben az öreg autókat is szeretik az emberek és rengeteg volvo kocka kombi szalad laza 300-400 ezer km-rel a gyomrában...miért ne 10-15 évesek, de már akkor volt benne ülésfűtés meg motor és kupé melegítő és 70km/h (megengedett legnagyobb sebesség országúton itt!!!) tartásával(muszály, sok a trafi meg az álló kamera) 8-9 literrel elvannak.

Az vegyen új autót, akinek van $$$$.
Remélem hamar kimászunk ebből a szarból is.

Mindenkinek balesetmentes közlekedést és sok-sok ezer gondmentes km-ert az autójával.

karlov 2009.02.16. 18:45:59

Most behúzta az is a féket akinek van pénze autóra és kivárja a szebb ,naposabb időket.
Kipukkant a lufi és ezzel elszállt az a levegő is aminek nem lett volna indokolt de a dominó sor is ha megindul ,borul minden.

karlov 2009.02.16. 18:49:01

Itt mindenki nem ,hogy a megtakarításait élte fel,itt elköltötték a 10 év múlva megkeresendő pénzüket is előre az emberek.
Illúziókat kergetnek az emberek,most másokat hibáztatnak.

Burgermeister 2009.02.16. 18:58:29

Igazad van, előre nyujtokodtak 10 évet akinek nem kellett volna. Nemrég jártam egy kicsivel arréb. Mondhatom, sok régi autót láttam, szép, kevésbé szép állapotban...van még mit tanulni.

Gajdos Attila · http://www.iqi.hu 2009.02.16. 19:09:56

Helló, ébresztő!

Lehet, hogy végre megtaláljuk a helyünket.

Dániában vagyok az üzlettársamnál. A fizetése (ő az egyik résztulajdonosa a dán vállalatnak) olyan havi 10.000 EUR körül lehet, és ehhez jönnek a nyereségrészesedések.

Egy 11 éves BMW-vel jár, amiben 235.000 km van. Nem ciki neki - ez csak egy eszköz, hogy eljusson egyik helyről a másikra. 140 nm-en élnek ketten a párjával. Mert az igazán az életminőség része, hogy hogyan élsz.

Aki a regisztrációs adót fikázza, nyugodtan nézzen körül itt is például. Kábé két és félszer - háromszor annyiba kerülnek az autók, mint Magyarországon. Az adójuk (amit akkor kell fizetni, ha céges autót kapsz) meg rettentő nagy. Cserébe az emberek nem erre költenek. Ennyi.

Ja és mindenki beszél angolul, sokan németül is.

Az oktatás az a módszer, amivel a legkönnyebben lehet (szellemi) tőkét kovácsolni.

Ébresztő vagy takarodó - mindenki ossza be magának.

Üdv.

GA

berliner 2009.02.16. 19:12:07

@moonclown: egy lehetséges válasz. nincs meg a biztonság, amikor minden második hír állások megszűnéséről szól, akkor nem biztos, hogy az emberek az esetleges megtakarításukat épp egy olyan dologba "öntik", ami csak veszít az értékéből. Ha meg még megtakarítás sincs, akkor meg pláne nem vesz fel kölcsönt (most már nem is kap...), mert lehet, hogy következő hónapban már nem tudja fizetni.
lehet, hogy közgazdaságilag igazad van, de azért van egy pszichológiai oldala is!

Gyurma73 · https://plus.google.com 2009.02.16. 19:18:25

@kalandrover:
"Azért ebben benne van a 8000 darabos Ilferkó mínusza, meg a rengeteg "visszavitt" autó amiből lehet mazsolázni, aztán már aki egyszer átpörgette az "idénisleadomazévessuzukitjönazúj" típust is megfingatta a leg frissebb gázszámla áradat."
Az il ferro 2006 vége 2007 elején dölt be tehát ez a 2008 as adatokat nem érinti.
Sőt van aki januárba helyezteti forgalomba a kocsiját hogy az évjárat egy évvel kevesebb legyen ezért a február még finomabb lesz.

Cornucopia 2009.02.16. 19:23:40

Én akartam venni egy újat :), de mikor meghallottam hogy a 4 éves régiért az -akkori- új árának 1/3-át adná a kereskedő (aki ma reggel felhívott- hirtelen nem tudtam hogy röhögjek, vagy sírjak, kis tünődés után inkább mosologva mondtam a telefonba - "akkor árulják még egy kicsit, és ha lesz egy lényegesen jobb ajánlatuk akkor a számom ugye megvan?"

ColT · http://kilatas.great-site.net 2009.02.16. 19:29:58

Jé, lehet azért van visszaesés mert valójában kevés pénz van az országban? Vagy a világban?
Addig nem fog beindulni az üzlet amíg a gazdaság be nem nyeli azt a veszteséget ami a nem létező pénzekből van.

yard (törölt) 2009.02.16. 19:49:00

Ez van. Várható volt.
Irreális az autók száma, a valóban fizetőképes kereslethez képest.Túl sokan vettek, nyögve, de eddig bírták.
Most kidől a bili.

Ugyanez igaz az autókereskedőkre is, de ők valahogy kibirják, ha nem, hát így jártak.

A magyar piac visszaesése pedig nem oszt-nem szoroz. Inkább az autóiparból élőket sajnálom.
Ez nem gúny, nem cinizmus -sajnos tények.

kaizennorczi 2009.02.16. 20:00:33

Azért engem érdekelne Románia, valyon ott milyen a változás?

yard (törölt) 2009.02.16. 20:01:05

Sverige 2009.02.16. 18:41:02
"Sebaj itt nálunk Svédben az öreg autókat is szeretik az emberek és rengeteg volvo kocka kombi szalad laza 300-400 ezer km-rel a gyomrában...miért ne 10-15 évesek, de már akkor volt benne ülésfűtés meg motor és kupé melegítő és 70km/h (megengedett legnagyobb sebesség országúton itt!!!) tartásával(muszály, sok a trafi meg az álló kamera) 8-9 literrel elvannak."
És a 0,2 véralkoholszintet is :o),betartják?
8-9 liter mellett?
Állítólag azért ilyen szigorú a seb. (70,110) korlátozás, hogy vezetés közben is lehessen inni.

mbtomi 2009.02.16. 20:09:35

csege7!
Volna egy igen jó állapotú W123-as eladó és még ráadásul gázos is... :)))
Enné' nincs olcsóbb megoldás (60 l gáz kb. 9500-10000 Ft.-)

scsaba1 2009.02.16. 20:13:22

@yard:
"Állítólag azért ilyen szigorú a seb. (70,110) korlátozás, hogy vezetés közben is lehessen inni."

Ezen konkrétan beszartam... :D

McK (törölt) 2009.02.16. 20:23:18

A hazai piacot a többinél is jobban érintette a válság.
Több oka is van.
Egy,hogy nálunk a vevők zöme sokkal drágább autót vesz,mint ami a jövedelme alapján dukálna,és ez az ingatag kártyavár egyetlen lap kihúzásától is összedőlt,miszerint a túlfinanszírozott autókra a Ft gyengülése miatt az amúgy is alíg-alíg elviselhető havi törlesztő az elviselhetetlenre modósult,amiből most indul majd meg a lavina.
Az emberek többsége ugyanis azt gondolja,oké,semmi gond,ez már nem megy,visszadjuk.
Ilyenkor jön a döbbent kis ábrázat,amikor tudatosul a tulajban,hogy ahoz,hogy a banknak ne tartozzon semmivel,most neki kéne fizetni cirka 1-1,5 milliót..erre nyilván képtelen.
A tömegével visszadott autók viszont letörik az árakat,azokét is akik tudják fizetni,vagy azokét,akik készpénzre vásárolták,így most ők is elodázzák a vásárlást,ami szinte a teljes összeomláshoz vezet.
Másrészt külföldön több állam,megtámogatta a 9 évnél idősebb használt autók újra cserélését (németország 2500 Euro) amivel egy injekciót mindenképpen adtak a piacnak,nálunk ez sem működik.
Harmadrészt a java most jön,ugyanis a készlet erejéig igen jó áron vannak új autók,de az új készlet,304 Ft-os Euro áron brutális árban fog bejönni minden típusból,ezért irta itt feljebb valaki,hogy 10%-al drágább lett a Forester.
Mindenhol ez várható,csak a nagyobb márkáknál még van készlet..
Most kezdenek el bedőlni a szalonok,akik a beszámított autóikat készletfinanszíroztatták,és jön a bumm.
Ez olyan mint a Lavina.
A Ft gyengüléséből adódó probléma munkahyelyek megszűnéséhez fog vezetni,ami nyilván az alkalmazottak munkanélkülisége miatti vásárlóerő csökkenéshez,ami viszont újabb elbocsátásokhoz,így lesz a kis hógolyóból mindent elsöprő tragédia.
Ebbe nagyon sokan bele fogunk dögleni.
Nagyon sokan..

McK (törölt) 2009.02.16. 20:25:54

Helyesírást kéretik nem nézni,nem olvastam át. Bár látom ,a módosult szót is elgépeltem,tovább nem is olvasom...
Tudom ,itt konkrét nyelvi tanszék ül,de kéretik a tartalomra koncentrálni..;)

yard (törölt) 2009.02.16. 20:35:52

@McK: A kereskedők gondja az ővék legyen, eleget kaszáltak eddig is, már nehogy az adókból őket sponzorálják.
Németországban a gyártókat (akik valóban munkaadók) és nem a kereskedőket kívánják támogatni.

zöldcsi 2009.02.16. 20:42:59

Talán ez az év végre a reális adatokat fogja tükrözni,az újautó piacon.Ami idáig volt az egy nagy lufi volt,és teljesen irreális eladási számok voltak.Vége a 0% 120 hónapos irreális hiteleknek ami csak a kereskedőnek volt haszon.Igen nagyon sokan tűlvállalták magukat,és presztizs dolgot csináltak az újautó vásárlással.Üres zsebbel de nagy igényekkel mentek a szalonba autót venni,az emberek egy része.Ideje,hogy végre belássák az emberek,hogy addíg nyújtozzunk míg a takarónk ér.

McK (törölt) 2009.02.16. 20:53:03

@yard:
Lehet,hogy meg fogsz lepődni.
A szalonokban is dolgoznak emberek.
A közepes szalonban 30-40 fő felett,és rengeteg szalon van az országban.
Nekik is van családjuk,nekik is vannak gyermekeik,és nagyon sokan elvesztik a munkájukat.
A tulaj nem fog éhen halni,amelyik igen,annak úgy kell..
De az alkalmazottak..ők nagy bajban leszenk a fele lapát.

McK (törölt) 2009.02.16. 20:56:36

@McK:
Áhh..bocs,most néztem ,kinek reagáltam.
Tekintsd tárgytalannak.
Természetesen a kereskedők mind állatok,hulljanak..:D

yard (törölt) 2009.02.16. 20:58:14

@McK: Elmorzsoltam egy könnycseppet...

Az autókereskedőket nekem ne mutasd be.
Jó részükért egyáltalán nem kár. Talán majd valahol megtanulnak valóban dolgozni. (mondjuk a 30-40 több mint durva) A márkaszervízeket (részt) ne sorold ide. A hoszteszek, meg a tollseprűs hitelügyintézők...hát nekik annyi.

yard (törölt) 2009.02.16. 20:59:24

@McK: Vazze, Te magadnak is válszolsz?

McK (törölt) 2009.02.16. 21:04:05

@yard:
Miért,a márkaszervízeket hova soroljam?
A BODZASZEDŐKHÖZ?
Pont onna fognak utcára kerülni az emberek..
A két fős autókerskedésekből nem.

yard (törölt) 2009.02.16. 21:04:10

@McK:
Mikor a nyáron alkudtam egy PUG kereskedőnél kb fél óra után nagykegyesen engedett 3 k.-t. Megkérdeztem, hogy ez a központi engedményen felül van? Hát roppant zavarban volt. Akkor a központi engedmény arra a tipusra 7. k. volt.
Vazze, ő nem sajnálta a családomat?
Ugyan már. Kereskedők...

yard (törölt) 2009.02.16. 21:06:25

@McK: Ja, majd nem csak gariban fogják lenyúlni a lét.Tudhatnád, márka kereskedéshez szervíz is kell.

Tipo16v 2009.02.16. 21:11:06

nem kell új autót venni...annyi.

Sanzistift 2009.02.16. 21:13:45

@McK:
Teljes mértékben igazat adok, a dolog ráadásul globális.

Ajánlom megtekintésre a Zeitgeist Addendum című filmecskét. Nem 1000%, ámde a jövőképe korrektnek tekinthető (sajnos)

Ebből kiderülhet esetleg, hogy hamarabb leszünk megfigyelve, központilag irányítva, és hamarabb leszünk tönkretéve, minthogy az 1 éves SX-em kidől alólam végelgyengülésben... :(

Én igazán nem is tudom, hogy itt sokan mit gondolnak.
Ennek a felállásnak, ami a világban van, már régen meg van számolva minden egyes kapzsi napja.

Kérnék mindenkit, hogy a filmmel kapcsolatos hozzáfűzésekkel ne ezt a blogot terheljük.
Hogy szerintem/számunkra a valóságtartalma százalékos arányban fájdalmasan nagy, az legyen az én problémám. OK?

:)

McK (törölt) 2009.02.16. 21:14:26

Honnan tudnám..
Én vak és világtalan vagyok,de köszönöm,hogy felnyitottad az elmémet.
Biztos ez is meglep,de ha nincs eladás,nincs szervíz sem,így szervizes sem kell..ok-okozat.
A lényeget nem érted.
A tulajdonosnak ugyan kellemetlen lesz,mert másfél milliárdnyi vagyona csak egy milliárd lesz,de neki nem lesz gond fizetni a gázszámlát,meg a lakáshitelt,míg annak az eladónak,szervizesnek,alkatrészértékesítőnak,aki lapátra kerül,annak igen...

Két okból abbahagynám most.
Egyrészt esik a hó,mennek kell havat járni ,másrészt olyan okos emberrel,mint Te nem tudok vitázni,egyértelmű,hogy ezt is jobban tudod,hisz voltál már szalonban..
Az,hogy valaki évekig ott dolgozott..az smafu..hagyjad má'..

Na jó észosztást.

yard (törölt) 2009.02.16. 21:25:30

@McK: Lesz majd nem garis javítás. A használt kocsik pedig több karbantartást igényelnek mint az újak, ahol a kuncsaft és a gyár a szopatás tárgya (őket egyre nehezebb).
Valóban voltam már szalonokban (igen sokban), és nem szalonban.
Több márkakereskedő igen közeli ismerősöm (klf. tipusok). Ha már halottál róla, a kereskedők szeretik "megismerni" a konkurenciát.
Többet erről nem kell írnom, remélem érted...Úgyhogy a módszereket, meg a parasztvakítást hagyjuk. Tény, ha én veszek nem is b@sznak át. Sajnos ez ritka, a válság meg engem is érint.:o)
És nem mindegyik lenyúlós, ők talpon is maradnak.

Sverige 2009.02.16. 21:52:54

@yard:

Itt sem lehet piásan vezetni és ha egy biztonsági öv be nem kapcsolása miatt 20 ezer forint a bünti (átszámítva), akkor gondolhatod mi jár a piás vezetésért.
Egyébbként minden igazoltatásnál kell fújni szondát :-)

Igaz itt előtted cserélik le a fújókát és nem azzal az 1 db csővel fúj mindenki, mint néha otthon, ha lehetek kicsit kritikus....

papa33 2009.02.16. 21:57:25

Először is:aki tudott venni az vett újat (aki nem kellően gondolta át, az már most bánja és bocs, de baromság 0% induló + 120 hó meg effélék, ezeket nem sajnálom.másnap nincs munkája de bevállal 120 hót, ha nincs pénzem valamennyi mért veszek 0-ra). A kereskedőket sem sajnálom, kíváncsi lennék mennyi a hasznuk, ha több k-t engednek csak úgy, (ha tudok undokul alkudni, meg a pénzemből a másikat veszi meg én meg nem tudom mért nem jön meg... és mért van több eladó mint szerelő...) meg a szervízből élnek, ja persze, 1* elmegyek, kifosztanak és marad a saját szerelő. A bankokat mégúgysem sajnálom, ha minden második hitel (ugye az autó nem ér annyit mint a hitel)úgyis fedezik a bankot.Nekem évek óta mondják ez lesz, ne menjek autószalonba dolgozni ha más is akad. És most ijesztgetnek, gyorsan mert drágább lesz... ezzel kezdtem, aki tudott vett, aki nem az nem fog újat drágábban szarabb hitellel venni, LE LEHET HÚZNI A ROLÓT, sajna.

A beragadt készleteket el kell sózni, nem veszik meg drágán 2009-2010-ben a 2008-as gépet.
És a hazait segíthetnék, de nem!... Akkor mit várunk?

.atti 2009.02.16. 22:23:56

szerintem azért vagyunk válságban (nem magunkra magyarokra gondolok mert mi amúgy is válságba lennénk :) többi ország .
mert kína körbeugrál és lepipál mindenkit
- ha körbenézel már mindent ott gyártanak még a cipőt is ami a lábadon van . persze hogy válságba van mindenki az autópiac is , és ott is maradunk , sőt egyre szarabb lesz .
egész addig amíg el nem megyünk napi 100 ftért dolgozni mint egy kínai munkás , akkor lesz esélyünk .

kalandrover 2009.02.16. 22:29:08

Még jó, hogy nem tetszenek a Béjemvék, mert én is mehetnék márciusban bodzát metszeni.

NoOne 2009.02.17. 00:36:10

Nem azé' vagyunk válságban mert a kínai 100 Ft-ért dolgozik, hanem azé' mert nem terméket gyártunk a vásárlónak mindenki megelégedésére, hanem mert a 'menágerek' profitot gyártanak a részvényeseknek, meg persze leginkább magunknak, oszt' a többi le van sz@rva. Hát, most nézzetek körül: mi meg benne vagyunk - eddig is már nyakig...
Manapság már nem szaki, meg kartárs, meg dolgozó van, hanem munkaerő, meg munkavállaló (nincs arca, csak "tömeg"). Tetszik érteni? Beszélő szerszám. Ugye ismerős valahonnan?

Zsoli · http://prohardver.hu/tema/a_nagy_volvo_topic/hsz_1-50.html 2009.02.17. 00:46:55

Este volt valami beszéde Gyurcsánynak a TV-ben.
Túl sok biztatót nem tudott elmondani.

sadad 2009.02.17. 01:42:56

A 100 Ft-ér dolgozó kínaival sosem fogunk versenyezni. De ha nem vennénk a szarukat, ők sem kaszálnának. Ha ma Magyarországon (tény, ismerősöm) egy varró nem tudja megvenni a pólóhoz való ruhaanyag végeket annyiért, amennyiért a kínai pólót Árulják, valami nagyon el van baszva.
És még a minap a híradóban kurvára örült két suttyó dunántúli falu, hogy a határukban 1 kib@szott nagy kínai tranzitreptér épül... Előre hallom, hogy 'milyen hangos a háztető fölött elhúzó teher Jumbo'...
Nem kell nagy ész ahhoz, hogy mit(miket) fognak onnan teríteni fél Európába...
Aztán majd mindenki szidja a Magyarok annyát, már megint.
Hülyék vagyunk.
Ja és ez a kegyelemdöfés a magyar könnyűiparnak. No comment.
Mezőgazdasági termék nyugatról, minden más keletről. Hülyék vagyunk.
Elnézést.

bigpond 2009.02.17. 01:50:09

Zsoli:
akkor mar nagyon nagy a baj ha gyurcsany sem tudja "duborgo" gazdasaggal szediteni az embereket. most nem tudom sirjak e vagy nevessek.

bigpond 2009.02.17. 02:09:54

amugy mar tobbszor elhangzott, olyan valsagnak nezunk elebe ami a vilaghaboru/nagy depresszio ota nem volt.
akkor viszont mely szarban vagyunk mert egyiket sem 5 ev alatt hoztak helyre. azutan majd jon az olajvalsag(ez mostanra volt esedekes, szerencsere a kereslet csokkenese miatt most kicsit eltolodik). szoval hurra!

"meg nem látszik, hogy meddig zuhan tovább a piac"

ha engem kerdezel,mondjuk ugy 90%-ot fog zuhanni minden orszagban, kiveve magyarorszagot, mi ezt mar majdnem teljesitettuk,

ne bizzunk tulsagosan a kormanyok piac elenkito intezkedeseiben se nagyon szerintem.

augustiener 2009.02.17. 09:12:17

Szerencse, hogy van most ez a világválságnak nevezett lószar, mert így legalább mindent rá lehet fogni Magyarországon. Pedig e nélkül is ugyanekkora szopás lenne.

Az pedig elsősorban nem az egyszerű suzisok hibája, hogy megvettek egy olcsó, kocsinak is alig nevezhető valamit, mert elhitették velük, hogy ki fogják bírni fizetni, mert dübörög a gazdaság.

Tomcy 2009.02.17. 10:30:27

@augustiener:

"Az pedig elsősorban nem az egyszerű suzisok hibája, hogy megvettek egy olcsó, kocsinak is alig nevezhető valamit"

Az az olcsó kocsinak nevezhető valami a mai napig a legmegbízhatóbb autó a piacon, olcsó alkatrészekkel, kinyírhatatlan motorral!

Aki suzukit vett idáig az utána is azt fog attól függetlenül, hogy 0%-ra el lehet hozni vagy nem!
Így is olcsó autó és nincs velük gond!
Viszont akik nagyobb kocsit akartak venni, azok úgy is azt fog venni, csak most mindenki spórol és tartalékol!
Ami nem is baj!
Az autógyárak meg úgy sem tudják annyira levinni az újautók árát, hogy befolyásolja a használt piacot, mert ahhoz min 40%-al olcsóbban kéne adniuk a kocsit, ami lehetetlen legalább is hosszútávon.

Az a baj, hogy az elmúlt években nagyon felerősödött a "nekem nem kell 2-3éves kocsi, csak új!!!" szemlélet ami szinte megölte a használtautó piacot.
Nem baj most legalább beindul talán egy kicsit...


Amúgy Gyúrcsányék meg többi komcsi úgy is ellopja azt a pénzt amit a válságkezelésből pluszba beszednek szóval tök mind 1 mit csinálnak úgy is beszopunk!

Abból a sok milliárd euróból amit most vettek fel nemrég látott valaki is valamit??? Mert én baromira nem!

Az lenne a legjobb ha mindenki ki tudna menni külföldre dolgozni aztán jól itt hagynánk ezt a retek, fos országnak nem nevezhető valamit ami még soha semmit nem adott az embereknek a lehúzáson és a sanyargatáson kívül!
Aztán akkor ferkó megrohadhatna a sok kis seggnyaló fasszal a parlamentbe!

Tényleg nincs valakinek elfekvőbe egy RPG-je?
Bedurranthatnánk vele ferkó felett a plafont! :D

McK (törölt) 2009.02.17. 11:17:27

A suzukival a maga kategóriájában nincs baj,de azért hasra ne essünk tőle.
Fedett robogónak jó.
Viszont ezeket a fedett robógókat a többség 0 vagy nagyon kis önerőre vette hitelre.
Ő nekik most kapufa,a kigyó bekapta a saját farkát,ugyanis nem tudnak kiszállni belőle. A kör bezárult.
Nem szeretnék most a helyükben lenni.
A tömeges probléma az,hogy úgy vettek autót,hogy
-"50 ezer megy"
..számoltad a hitelt neki,mondom 52 ezer..
-áááááá az sok..

Ha valakinek 52 sok,akkor az 50 is,de a 30 felett nem szabadna gondolkodnia.
Mi lesz,ha szervizelni kell,vagy 2000-rel többé tankolni..
Kapufa..
Nem is értem az embereket.
Nem azok buktak nagyot,akik 50%.ot fizettek be.
Persze ők is 32-őt fizetnek a 24 helyett,csak ezt még bírják.
De aki eddíg nem nyögte az 50-et,az most a 60 alatt összerogyott..

Mi van?!

Tomcy 2009.02.17. 11:31:38

@McK:

Ismerem az ilyen 52 sok típusokat.
Mondjuk azért egy Swift Sport kicsit több mint egy fedett robogó! :)
Én durván 70%-ot toltam a sportba amikor vettem, de még az a kevés ami fennmaradt azt is próbáltam minimális 3évre felvenni, és nekem hála istennek nem változik a havi törlesztőm, csak a futamidő tolódik, szóval én nyugodt vagyok ilyen téren.

Én sem értem az ilyen embereket, de nem csak a suzukinál lehetett így kocsit elhozni, hanem ford,opel,vw és ide lehetne sorolni szinte az összes gyártót, persze a prémium márkákat nem, mert azokat úgy is olyanok veszik akik kicsengetik egybe a lét!

Szóval általánosítani nem lehet szerintem, az meg hogy a suzuki bukta a legnagyobbat tök várható volt mivel 2szer annyit adtak el belőlük mint bármelyik konkurenciából így tök egyértelmű, hogy ők a legnagyobb vesztesek ilyenkor, csak ezt sok ember nem veszi figyelembe és dobálózik a szavakkal!

augustiener 2009.02.17. 11:38:51

Azért nem nevezném kocsinak se, mert ahhoz túl kicsi. Attól pedig nem kell túl elégedettnek lenni, hogy nincs sok gond vele, mert nincs ami elromoljon benne, valamint általában nem mennek túl sokat vele. Volt egy trabantom pár éve, annak sem volt soha semmi baja, pedig az 15 éves volt. Nagy teljesítmény.
De ferencet és a többi összes országgyűlési képviselőnek nevezett embereket én is szívesen látnám kötélen lógni.

csak sporolosan 2009.02.17. 12:36:55

csege: szopjál nagyokat a zöldésges mergáddal barom! Vagy told a szeméttelepre! Idiota!
Mck:" A technika japanban kezdődik és ott is ér véget" ha lett volna japan vasad, nem igy beszélnél ember! Te is egy tuskó lökött majom lehetsz!
augustiner: 990 kg 1.3 92 ló 190 es vég, 10 sec alatt 100 on van. Miről beszélsz te nagyon beteg? 4 csillagos törésteszt! Sose romlik el autó, full extra! Beteg ember vagy, maradj a ótvar trabantodnál te szerencsétlen te!

qualitaet 2009.02.17. 12:47:04

"Az autóipar mellett pedig régiónkat is kiemelten sújtja a válság."

Ja,azzal a kicsinyke különbséggel, hogy a térség országai prosperáló gazdasággal felvértezve kapták a nyakukba a válságot, míg a KISZ-es hazudozó dilettánsok és az SZDSZ-es újítósok által vezetett/szanaszétrabolt Magyaroszág már akkor az államcsőd szélén táncolt amikor a válságnak híre-hamva sem volt.

Hogy, hogy nem,IMF-es uzsorahitelre is csak Magyarország szorult , és elsősorban csak azért kapta meg, hogy az országnak hitelező bankoknak legyen miből kamatot fizetni.

reakcios 2009.02.17. 12:55:21


Az Autópiac hetente hozza a forgalomba helyezési adatokat, amiből kiderül, hogy a Skoda Fabia, Suzuki Swift-Splash és a Chevrolet belépő modellek nem fogynak.

Ezekhez képest sokkal kevésbé estek vissza a középkategóriás kocsik: Passat, Vectra/Insignia, Mondeo. Érdekes ez utóbbiakat sohasem kinálták "egymillió forintos használtautó beszámitási támogatással", nulla forintos indulóval, 120 hónapos futamidővel.

Magyarul: nem akkora a visszaesés, mint amiről a statisztika szól, csak az organikusan soha nem létezett, mesterségesen generált kereslet tűnik el. Ettől még válság van, de a magyar piac ezen múltbeli sajátossága a visszaesés minimum 80%-át magyarázza.

McK (törölt) 2009.02.17. 14:44:31

@evoVIII:
Nissan Sunny 1,7d,Nissan Primera 1,6 16v ,Mazda 626 2.0i GT, Mitsubishi Carisma 1,9DID szerintem japán autók mind,bár a Craisma sántít,az a kakukktojás.
Mindegyikem volt.Mindegyik nagyon jó,különösen a Primerát ,és a Mazdát szerettem.
Ettől még a tizenévig gyártott swift semmivel sem biztonságosabb,mint egy robogó,és a többi japán autóval megalázó hasonlítgatni..
Ettől Te még imádhatod,de ugye megengeded,hogy én ne tegyem.

McK (törölt) 2009.02.17. 14:46:06

@qualitaet:
Nem csak Magyarország kapott IMF hitelt.

Speedman 2009.02.17. 17:18:17

Én nem sajnálom az autókereskedéseket. Nem örülök, hogy válság van, de legalább kirostálódik a szemete, akiknek a szervízháttere egyenlő a nullával. Mind felkészűltségben, mind hozzáállásban.
És remélem a szabadidejükben kilóméterórát tekergető neppereknek is felkopik az álluk...

yard (törölt) 2009.02.17. 18:25:02

@Speedman:
Én is erről beszéltem, de főtekergető élből megsértődött.

Ybl 2009.02.17. 18:41:04

evoIII:

Miért van az, hogy az utakon csak a hozzád hasonló beteg emberek nem tudnak viselkedni a japán kocsijaikban. Minden jobb német kocsinak be akarják bizonyitani, hogy az életük árán is, de megelőzik. Itt valami nem stimmel. Csak az bizonygatja az igazát állandóan, aki nem biztos benne....Érted, ugye?!

yard (törölt) 2009.02.17. 18:49:53

@McK:
Na arról is lehetne írogatni, hogyan beszélik rá a vevőt a drágább kocsira, és a "0" befietésre....
Dehát erről a vevők tehetnek, akik nem számolnak...

woodo1 2009.02.17. 19:01:33

"...pusztuljon el,rohadjon szét,égjen el már a Földön minden ami szép,nem megy tovább,nincs visszaút,itt véget ér térdre esik és porba hull..."

woodo1 2009.02.17. 19:11:11

Válság, nem?? Illik kétségbe esni ,nem?

yard (törölt) 2009.02.17. 19:17:00

@woodo1:
Most kell, vagy illik :D ???

Speedman 2009.02.17. 19:50:33

@yard:
Na ja. Te se örülnél, ha leszólnák a "szakmádat". :D

De neki nem lesz gondja. Irja is:
"...Pont onna fognak utcára kerülni az emberek..
A két fős autókerskedésekből nem. "

yard (törölt) 2009.02.17. 20:05:09

@Speedman:
És ha gondja lesz?
Legfeljebb elmegy magyar nyelvet tanítani..( a helyesírást vágja)

lanyi 2009.02.17. 20:10:49

@qualitaet:

Megnyugtató, hogy vagyunk egy páran egy véleményen...

Nagyon egyetértek hozzászólásoddal.

qualitaet 2009.02.17. 21:01:56

McK

"Nem csak Magyarország kapott IMF hitelt. "

A térség országairól beszéltem, Okos Tóni. Megint nem bírsz magaddal...;)

(Véletlenül se vágd rá Ukrajnát mert az a közös határt kivéve sosem és semmilyen értelemben nem tartozott a térséghez.)

mrs. white 2009.02.17. 21:16:10

@moonclown: 15-20%-os deviza visszaesés a bankok reklám szövege általában 50-100%al emelkedett as devizahitel mert nem csak az árfolyam esett de a kockázat miaatt 5-6 helyett 10-12% a devizahitel. Na itt van a gebasz nem az árfolyamban ez az amit senki nem fog elbírni hosszútávon illetve olyan fogyasztás visszaesés, hogy gyakorlatilag az ország jó része kaján kivül nem vesz semmit, ami további munkahely vesztés azután kaját se. Mint amikor a kádban kuhuzod a dugót, most vagyunk az első körben.

Speedman 2009.02.17. 21:16:26

@yard:
Esetleg még technikát.
Órajavítás és tekergetés...

Kúrcsány Ferenc 2009.02.18. 08:04:35

De kár, nem tud minden proli 0% indulóval kocsit "venni", hogy még szarni is azzal járjon a paraszt.
süti beállítások módosítása