Megjött a válasz a rendőrségtől

  2009. február 13. - Winkler Róbert Címkék: rendőrség

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Így kínozzák az utángyártott lámpákat Tajvanon
2015-06-12 11:07:30

Az Eagle Eyes nem számít nagy gyárnak Tajvani viszonylatban, de még a sziget déli részén, Tajnan városában

Néhány megfigyelés az új fényezési trendekről
2015-05-26 17:52:20

A China Airlines Tajvanból Frankfurtba késett másfél órát, így buktam a budapesti csatlakozást. Az ölembe

Cuki cicák a gumigyári klotyóban
2015-05-22 17:46:25

Ránk szakadt a monszun, amit Tajvanon nagyon vártak, mert a száraz évszak nem csak száraz volt, de hosszú is.

Felkúrták az agyam Tajvanon
2015-05-21 15:52:45

Konfuciánus szentély a Vacron-központ kerítésénél Ma a sokadik dashcam-céget látogattam meg a Taitra

Azt hittem, az ORFK sajtóosztálya már egyáltalán nem fog válaszolni a kérdéseimre, de egyszerűen csak türelmetlen voltam, hogy nyolc nap után már behisztiztem. Ma ugyanis, tíz nap elteltével megérkezett a válasz. Igazából nem is késve, hanem túl korán: ilyen esetekben az állami szervek 15 nap alatt kötelesek válaszolni, és úgy tapasztaltam, hogy ezt szinte mindig kihasználják. A válaszokon sok kommentálnivaló nincs, hiszen arra nem számíthatunk, hogy pont az illetékes sajtóosztály vallja be zokogva: mit csináljunk, a magyar rendőrség ma nagyjából a közúti ellenőrzésre és (most már) a szakképzett, csapaterős oszlatásra alkalmas.
(a válaszlevél helyesírását úgy hagytam)

Kedves Garamvölgyi úr,
 

Az ORFK Tájékoztató a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás ellenőrzéséről címmel megjelent közleménnyel kapcsolatban fordultam önökhöz. Munkatársuk, Turnáczki András úgy tájékoztatott, hogy kampányszerű ellenőrzésről szó sincs, ugyanúgy ellenőrzik az autósokat, mint máskor. Egyszerűen csak tájékoztatják az autósokat, hogyan is kell igazolni a KGFB érvényességét.

Gyanút fogtam, hogy lesz itt némi blikkfang a "kampányszerű" kifejezés hivatalos ORFK-értelmezésével kapcsolatban, így a biztonság kedvéért megpróbáltam belőni a fogalmat. Hogy például a mentőláda (elsősegélynyújtó felszerelés) 2008. május-júniusi ellenőrzése vajon "kampányszerű" volt-e. Munkatársuk tájékoztatása szerint nem. Nem ellenőrizték kampányszerűen a mentőládát. Saját szememmel láttam, hogy a suzukis nénivel – természetesen életveszélyes helyen, a Mozaik utcai felüljáró kanyarodósávjában – túratják a csomagtartót a mentőládáért, és az említett időszakban rengeteg olvasónk, meg más lapok olvasói is sok ilyen esetről számoltak be. Ami persze nekem speciel nem fáj, de akkor ne a kampányszerű szó jelentésén vitatkozzunk. Meg hogy tudom-e felméréssel bizonyítani, hogy több közúti ellenőrzés érintette a mentőláda-témát.

Kérdéseim tehát a következők:
– Van-e kampányszerű KGFB-ellenőrzés? Ha nincs, és csak a média félreértelmezéses felfújósdi történt, és a hétvégi híradók vágóképein KGFB-igazolást kérő rendőrök csak a tévéstábok kérésére ellenőrizték-e a csekkeket-szerződéseket-bizonylatokat?
– Miért van erre egyáltalán szükség? Nemcsak a rendőrségi adatbázisban van meg, hogy az adott rendszámhoz tartozó autó kötelező gépjármű felelősségbíztosítása rendezett-e, de az interneten, bárki számára hozzáférhetően is. Tehát egy CB-zés a rendőr részéről a számítógép előtt ülő kollégához hamarabb választ ad a kérdésre, mint hogy az autós előkotorászná a csekket. Ráadásul ha nincs igazolás, attól még vastagon lehet rendezett a KGFB. És akkor aztán a rendőr mérlegelhet, van rajta sapka – nincs rajta sapka alapon.
– Egyébként mi számít kampányszerű ellenőrzésnek? Volt már ilyen?
– Van a rendőrségnek olyan összesített statisztikája, amiből kiderül, naponta mennyi közúti ellenőrzést végeztek, milyen témakörben?

Válaszait előre is köszöni:

Winkler Róbert
Főszerkesztő
Totalcar.hu

Tisztelt Winkler Úr!
 

Megkeresésére válaszolva az alábbiakról tájékoztatom:

A gépjármű üzembentartójának kötelező felelősségbiztosításáról szóló 190/2004. (VI. 8.) Kormány rendelet értelmében minden gépjármű üzembentartójának rendelkeznie kell kötelező felelősségbiztosítással. Minden év elején, a biztosító váltásból adódóan problémát szokott okozni a fedezet igazolása. Tapasztalataink szerint, ilyenkor hasznos az érintettek számára, ha a Rendőrség a média és az Internet útján tájékoztatja őket az érvényben lévő szabályozásról. Így történt ez most is, több sajtómegkeresést, interjúkat, riportokat szerveztünk a fordulópont előtt és a félreértések elkerülése végett ismételten kihelyeztük a Rendőrség honlapjára ebben a témában tavaly megjelent tájékoztatót.

Az országos rendőrfőkapitány nem rendelt el semmilyen akciót vagy kampányszerű ellenőrzést a kötelező felelősségbiztosítás ellenőrzésére.

Megítélésünk szerint a kampányszerű kifejezés azért lehet megtévesztő ebben az esetben, mert arra utalhat, hogy a Rendőrség célzottan, módszeresen csak erre irányulag végez ellenőrzést az utakon. Bizonyára emlékszik arra a tavalyi esetre, amikor gyermekek szenvedtek balesetet, mert a busz nem rendelkezett a gyermekek szállítására alkalmas megfelelő biztonsági berendezésekkel. Az eseményt követően a Rendőrség kampányszerűen ellenőrizte a gyermekek szállításával kapcsolatos biztonsági berendezések meglétét. Vagy ismeretes lehet az is, hogy több, mint egy hónapon keresztül a gyalogos átkelőhelyeket és a kerékpározókat szintén előre meghirdetve fokozottan, kampányszerűen ellenőrizte a Rendőrség.

A gépjármű felelősségbiztosítás igazolására vonatkozó kötelezettség az év 365 napjában fennáll, ezért azt a Rendőrség egész évben ellenőrizheti.

Az Ön által említett elsősegélynyújtó felszerelés ellenőrzése, sem volt kampányszerű, azonban, mint ahogy a különböző nyilatkozatokból kitűnt valóban voltak kirívó esetek, amikor ellenőrizték azt. Ezzel kapcsolatosan az ORFK a Megyei Rendőr-főkapitányságoknak felhívta a figyelmét, hogy a sajtóban megjelent hírek ellenére ne kezdjenek tömeges akcióba.

Kollégánk tájékoztatása szerint nem merült fel annak az esete, hogy felméréssel kellene bizonyítania a mentőláda közúti ellenőrzésének tömegességét. A statisztikára Ön hivatkozott, amelyet kollégánk is szívesen megtekintett volna.

Továbbá tájékoztatom, hogy januárban a MABISZ azzal a kéréssel fordult a Rendőrséghez, hogy február hónapban fogadja el a fedezet fennállásának igazolásaként a biztosítási szerződést, illetve ajánlatot olyan esetben is, amikor a díjkifizetést a jármű vezetője nem tudja igazolni. Sajnos a törvényi szabályozás erre nem ad lehetőséget, azonban a rendőrnek mérlegelést követően joga van figyelmeztetni a gépjárművezetőt. Ezzel kapcsolatosan az ORFK ajánlást fogalmazott meg a Megyei Rendőr-főkapitányságok részére.

A járművezető azon kötelezettségét, mely szerint a biztosítási fedezetet tudnia kell igazolni, jogszabály írja elő.

Ezzel a témakörrel kapcsolatban kérem, szíveskedjen Kondorosi Ferenc az Új rend kormányzati program összehangolásáért felelős kormánybiztos urat keresni, aki a napokban nyilatkozott a jelenlegi helyzetről és az esetleges változásokról.

Utolsó kérdésére válaszolva, a Rendőrség nem vezet napi statisztikát a közúti ellenőrzések számáról.

Tisztelettel: ORFK Szóvivői Iroda

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr15941068

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

szpeter 2009.02.13. 15:17:37

A mérlegelési jogot még most sem értem.

Ugyanez pepitába: bölcsödébe kellett vinni igazolást az Államkincstártól a családi pótlékról. Bölcsöde -> Önkormányzat -> BM. Államkincstár szintén BM. Mégsincs összekötve a rendszerük, egyszerűbb engem sétáltatni. Humánadathordozó.

Egyébként meg örüljünk, hogy nem kell a homlokunkra tetováltatni a kötelező biztosítás számát. Akkor menet közben is ellenőrizhetnék az autópálya kamerákkal.

ratrider02 2009.02.13. 15:20:46

Ezmiez?
Kár volt végigolvasnom. Gyakorlatilag ez nem válasz a kérdésekre, hanem az eddig is ismert tények szajkózása.
Kellene egy riport a TC-n egy bennfentessel, keményen rákérdezni minden, az állampolgárok számára értehetlen szabályozás indoklására, meglátnánk tudna -e a delikvens egyáltalán válaszolni ezekre.....

gnme 2009.02.13. 15:21:20

Ne feledjük. Nálunk zéró tolerancia van.

www.youtube.com/watch?v=FHXkbYt7aBQ

fotom 2009.02.13. 15:29:36

Statisztika? Minek? Ki van adva a rendőröknek mikor kell kimenni, mennyi pénzt kell beszedni.

yard (törölt) 2009.02.13. 15:34:57

húúúúúh
Igen, ez az igazság, de a média mindent felfúj!

yard (törölt) 2009.02.13. 15:36:45

A válasz helyes: nincs NAPI statisztika.
na járőrtárs, irjuk má' mög azt a napi jelentést:o)

Dezső bácsi 2009.02.13. 15:56:47

Nem akarom bántani Winkler urat, de az egész cikkét értelmetlennek érzem. Bugyuták a kérdéseik, igazából nem tudom mi az amit várt a TC a rendőrségtől a témában. Kicsit vihar a biliben esete az egész. Na és ha ellenőrinek? Inkább írjon Csikós kolléga vmi provokatívat az öreg mercik,és a lepukkant motorkerékpárok világából.

Vienna 2009.02.13. 16:14:49

Winkler ur levele olyan nyegle es lekezelo, hogy ha en kaptam volna ilyet, biztos hogy a kukaban vegzi. Persze en megtehetem ezt, egy allami alkalmazott meg nem.

Mindenesetre azonkivul hogy a nyegle es arogans stilusaval okozott nehany kellemetlen percet egy irnoknak a rendorsegi sajtoirodan egyeb pozitivumat nem latom a levelvaltasnak.

Vagy megis: legalabb ket poszt kijott belole, addig se kellett hoban-fagyban motort tesztelnie a foszerkeszto igazsagoszto urnak.

Justice RAT 2009.02.13. 16:54:15

Van egy ismerősöm, rendőr. Meg akarták büntetni, amikor az új trafival túl sok embert fotózott le.

Mi van?

Megkapták a napi quotát, és azt kellett hozni. Nem többet, nem kevesebbet.
Kinn állnak az utcán, és pénzt gyűjtenek, mint a kurvák.

Tiltakozom, leginkább a rendőrök nevében.

lwwe 2009.02.13. 16:55:33

@Vienna: Nem tisztem megvédeni Winklert, de kiváncsi vagyok, hogy mit látsz te nyeglének és lekezelőnek? Nekem úgy tűnik, hogy csak kikönyökölt belőled az adminisztrátorba oltott házmester. Sok naplopó, könyökvédős "közszolga" mind rohadtul meg van sértődve ha dolgoznia kell, (lásd összes állami szerv ügyfélszolgálata) és személyes támadásnak vesz bármiféle kérdést ami arra irányul, hogy az általa képviselt szervezet miért, hogyan és egyáltalán mit csinál? Ilyenkor jönnek az a semmitmondó, kioktató idióta válaszok, lásd mint fent.

feketenap · http://www.zoldszempont.hu 2009.02.13. 17:02:35

Kedves Winkler Ú
A különböző eljárások során foganatosított nyomozati és egyéb eljárási cselekményekről a nyomozások ezen szakaszaiban, a nyomozati érdekek védelmében, nem áll módunkban Önt és a közvélemény tájékoztatni, mert ezek szigorúan vett rendőr szakmai nyomozati elemek, melyekhez az állampolgároknak ilyetén formán köze nincs, feltételezve, hogy a jogszabélykövető állampolgárokat egyenként vonjuk az eljárás lefolytatására, mivel ezen eljárásokat a rendőrség számára előírt jogszabályokkal egyezteve, hanem a közigazgatásilag engedélyezett nyomozati érdekek feltételezve célszemély foganatosított eljárásrendet.

zazooo 2009.02.13. 17:13:47

végülis arra hogy miért nem jó ha lekérdezik rádión, ott a válasz:

"A járművezető azon kötelezettségét, mely szerint a biztosítási fedezetet tudnia kell igazolni, jogszabály írja elő."

ha ez igaz, akkor ezért a konkrét baromságért tényleg nem őket kell bántani, írni kell egy levelet egy emelettel feljebbre is :D

PepeXVI 2009.02.13. 17:14:36

Dezső bácsi, Vienna: egyetértek veletek!

Winkler papának mindig is nagy arca volt, (sok arcszőr fér rajta el :), de régen ezért szerettük. Mivel a szabadszájúsága nem lépte túl a képzeletbeli "határt". Mostanában viszont kicsit sokat puffog, elég minősíthetetlen stílusban. De azt kell hogy mondjam, hogy mi vagyunk a hülyék, hogy ezt olvassuk. Ha hirtelen eltűnne az olvasótábor, nem lenne kinek hőbörögni.
Azon meg csak röhögni tudok, hogy a Tehénben azt hitte csodát tesz a kartergáz-visszavezető-olajlepárló-konzervdoboz. Meg azon is, hogy egyszer (+1, +mégegyszer) próbáltam meg vele velvenni a kapcsolatot, konstruktív helyreigazítást kérve, azóta is várom a választ és a cikk javítását. Ez egyébként a 750 Shadow motor tesztje volt, és mivel pont ilyen gépem van, szemetszúrt, hogy Winkler papa mennyire nem vette a fáradtságot hogy akár egy picit is belemélyedjen a témába. Óriási ökörségek vannak a tesztben.

De most abbahagyom, mert ugyanolyan leszek, mint ő... rohanok is borotválkozni :)))

Uff

ivcsi 2009.02.13. 17:26:56

Az teljesen rendjén való,hogy ellenőrzik a biztosítás meglétét,DE! Amikor pont a biztosító hibájából nem tudom igazolni az érvényességet akkor miért engen,minket autósokat csesztetnek!?! Könyörögnöm kellett a biztosítónak az igazolásért! Szerintem a rendőröknek valóban elektronikus úton kéne utána járni a befizetéseknek! Ehhez viszont a biztosító társaságoknak kellene felnőni! ÉBRESZTŐ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Valószínű a rendőrség rákap egy témára és akkor azt erőlteti. Gondolom ilyenkor sok bírságot kilehet osztani ami jól jön az állam kasszának! Ők is pénzből működnek,tehát "megdolgoznak" érte. Jó utat mindenkinek!

kutykurutty 2009.02.13. 17:33:28

Csakhogy az "elektronikusan történő ellenőrzésnek" az is feltétele lenne, hogy a biztosítótársaságon rendesen feltöltsék és aktualizálják az adatokat, a nyilvántartásban a valós adatok szerepeljenek. Kíváncsi lennék, mit szólnának sokan hozzá, ha az autójukat összetöri valaki, akinek a nyilvántartás szerint van biztosítása, valójában persze lehet, hogy már évek óra nincs. Kézenfekvő a válasz: mindenki a rendőröket szidná, hogy miért hagyatkoznak a nyilvántartásra, talán lusták, miért nem ellenőrzik az utakon, azért költik az adófizetők pénzét, dolgozzanak is meg érte! Hát igen "... ez itten kérem Magyarország..." A legegyszerűbb mindig másban a hibát keresni.

Moodshooter (törölt) 2009.02.13. 17:44:56

Én itt csak annyit nem értek, hogy mi a tragédia abban, hogy meg kell mutatni a rendőrnek a kötelező papírját?
Mi ezzel a probléma?
Ugyan úgy igazolni kell, mint azt, hogy tudok vezetni (jogsi), hogy én vagyok az (személyi igazolvány) és hogy az autó műszakilag rendbe van (műszaki, zöld kártya) és fizetve van a kötelező. Ha ezt a 6 papírt bonyolult berakni egy akár csak 300l-es csomagtartóba, akkor BKV-val kell járni, oda elég csak egy papír.
De ha jól tudom ez a KRESZben is benne foglaltatik hogy milyen igazolványokkal rendelkezni ahhoz, hogy a forgalomba részt lehessen venni.
És most hagyjuk milyen a rendőrség, mert én is tudnék szart dobálni rájuk, de hogy ezzel a konkrét dologgal mi a baj azt nem értem.
Bár csak ennyi volna a szervvel a legnagyobb probléma....
Akik pedig a rendőrséget fikázzák oké, de NEM TARTOZIK A TÉMÁHOZ!

Moodshooter (törölt) 2009.02.13. 17:48:09

Ez szerintem megint nem korrekt, hogy a biztosító a hülye, mert ő nem küldi ki. Nem igaz, hogy 3-5 nappal előtte nem lehet bemenni hozzájuk. 2 perc alatt kiállítják a papírt. Ez is igen bonyolult úgy látszik....

Vityaz 2009.02.13. 18:28:56

Winkler úr, no!
Ha már fikázzuk a rendőrség helyesírását, tessék már megmutatni nekem, hogy a magyar nyelvben megszólítás után miért teszünk vesszőt?

loláb 2009.02.13. 18:34:54

Marhaság volt ez a levél a rendörségnek.

Az egész rendszer nem más, mint a kormánybiztos agymenése. Szerencsére elég súlytalan ember, úgyhogy nem eszik olyan forrón a kását.

Ha azt vesszük, hogy kitették a minisztériumból, csak azért, hogy Drazsénak legyen hely, és ahelyett kapta ezt az új államtitkári címet.
Ergó annyira komolytalan figura, hogy egyetlen másik minisztert, vagy államtitkárt nem akart Ferkó leváltani, csak hogy ő ne legyen pozició nélkül. De mivel igazából nem hibázott nagyot, (bár a kurucinfó elleni fellépést eltöketlenkedte) kárpótolni kellett valamivel, nehogy véletlen eljárjon a szája.

Létrehozták ezt az "Új rend és szabadság kormánybiztosa" címet, hogy: Nesze hülyegyerek, játszál, ebből hozz ki valamit.
A Zéró toleranciát elérte, mert az nem került egy forintba se, de ez a rendszer drága lenne, ezt szerintem nem fogják bevezetni. (Persze lehet, hogy időközben megnőtt a párton belüli jelentősége Kondorosinak, és mégis bevezetik, de egyelőre semmi jel nem mutat erre)

Szvsz ez az egész csak a kormánybiztos ötletrohama, volt már neki ilyen, meg valszeg még lesz is.

Szerintem.

sztrovacsek 2009.02.13. 18:51:29

Engem már komolyan érdekel a "Kondorosi Ferenc az Új rend kormányzati program összehangolásáért felelős kormánybiztos úrnak" hogy telik egy napja. :o)

Sverige 2009.02.13. 18:56:08

Sziasztok!

Én Svédországban lakok és 3 évvel ezelőtt rendőr voltam otthon. A helyzet az, hogy az itteni rendszer a következő:
rendőrautó mögötted jön kb 20-30 másodperc után kékfény és megállít. A rendőr csak egy jogsit kér, illetve minden esetben alkoholszondáztat(bár ez most nem téma itt) Mire ő eljut hozzád a központ már leadta az infót a kocsiról és annak minden nyűgéről(biztosítás, adó, műszaki)

Rendőrkoromból tudom, hogy nekünk sem volt jó, hogy 6-7 külön lapot kértünk a Tisztelt Állampolgároktól!

Én mindenkinek balesetmentes közlekedést kívánok és remélem a jövőben a rendőr-állampolgár kapcsolat javul majd.

Jah volt itt egy razzia: 1000 db gépjárműben 1 azaz egy hibát sem találtak a rendőrök (még a hátsó ülésen ülők is be voltak kötve)

Mindenkinek szép napot és jó autózást!

Nem kereste 2009.02.13. 19:10:31

@Moodshooter:

Na nehogy már nekem kelljen bemennem a tetves biztosítóhoz, akinek KÖTELEZŐEN kell fizetnem. Gondolkozz már ember. Milliárdokat kaszálnak ezen, és még azt a kib@szott papírt sem képesek időben kiküldeni. Szarjanak epilepsziás süncsaládot a biztosítás/izzókészlet/eüdoboz b@sztató rendőrökkel együtt.
Sztojkáéknak be-e volt fizetve-e a biztosításuk? Eü doboz-e volt-e a mergában késelés esetére?

Nem kereste 2009.02.13. 19:12:44

@loláb:

Nézz már rá arra az emberre...
Világít a Negro a szájában, annyira sötét.
Portásnak nem bíznám meg.

Pályaelhagyó autóversenyző 2009.02.13. 19:12:52

@Moodshooter:

2 perc alatt kiállítják, mi??? Nehéz felfogni, hogy azért ad a biztosító halasztást, mert nem képes (azt most hagyjuk, miért) feldolgozni a sok változtatást? Bemész az irodába, sorbaállsz másfél órát, jó esetben el tudják intézni, amit akartál. Amíg egyedül teszed ezt. Ha mind a párszázezer ember beülne az irodákba, akkor lenne igazán kellemes a hangulat...

Nem kereste 2009.02.13. 19:25:46

@Sverige:

Csak nem azért disszidáltál, mert szemet lőttél ki tömegoszlatásilag? Ja, nem, mert azokat SEM büntették meg.

Nem baj, legalább meglátod, hogy milyen egy európai ország európai rendőre.

És ezt ne vedd személye sértésnek, lehet, hogy rendes rendőr vagy. Biztos vannak olyanok is, csak nagyon kevés.

Rocko- 2009.02.13. 19:52:44

Moodshooter 2009.02.13. 17:44:56
ez mind szép és jó, csak ezeket a papírok nélkül is meg tudják állapítani. kivéve jogsi.

Sverige 2009.02.13. 20:43:28

Tisztelt "nem kereste"

Nem veszem személyes sértésnek, hiszen én már kint voltam és becsületesen dolgoztam, mikor kitört a balhé és megtörtén mindkét részről a brutalitás. Remélem ebben egyetértünk!
Ha gondolod írok neked pár címet a youtube-n, hogy lásd itt sem kolbászból van a kerítés és bizony a svéd rendőrség is odacsap, ha kell. Gumibottal, gázsprayvel és vipera nevű golyós végű fém bottal, ami egyébbként még a biztonsági öröknek is rendszeresítve van!
Ha már Európa jóléti államáról beszélünk.

Én nem védeni akarom a rendőröket, mert mint mindenhol vannak szar emberek így a volt munkahelyemen is, de a másik oldal se kutya.

Ez nem ide ehhez a cikkhez tartozik, de hidd el a rendőrök is inkább a Sztojka félékkel buzerálnának, mint átlag embereket bűntetnének! Csak hát, mint oly sokszor mondtam:

A hal a fejétől bűzlik és mégis a farkánál kezdik el pucolni.


Én remélem, hogy sikerűl megtalálni a közös nevezőt odahaza egyszer, ha meg nem akkor (na mit mondott Gyúrcsány papa?): "Akinek nem tetszik, el lehet menni!" Hát én léptem Svédbe pápá

Ex Termesz · http://karvolt.blog.hu 2009.02.13. 20:45:14

olvasom a kommenteket, és meglepődök, hogy valaki a jelenlegi túlbonyolított helyzet fenntartása mellett kardoskodik. az autón rendszám van. ha nincs, akkor rendőr szedje ki és sok-sok bünti. ha van, akkor rendszám alapján tudjuk melyik autóról van szó, tudjuk az az autó kicsoda-micsoda. ugyanígy az ember azonosítására is elég egy dolog, és utána már a "központ" tud mindent. ergo elég egy személyi és rendszámtábla az autón, nem kell más.

Sverige 2009.02.13. 20:58:42

Egyszerűsíteni mindent a megoldás szerintem is!

Tisztelt Magyar politikusok és közlekedéssel foglalkozó főatyaúristenek.

Itt az élő példa Svédben! Tessék kijönni megnézni! Wizzair jegy olcsó! Aztán hazamenni lemásolni!

Aztán végre nyugalom lesz autós és rendőr közt, hiszen van még annyi más teendő..... És végra Winkler Úr is írhat majd újra a verdákról, mert az nagyon jól áll neki..
egy Mustang Gt 500Kr érdekelne
Sok sikert mindenkinek hozzá!

Füvész 2009.02.13. 21:30:55

A hülye jogszabályokat nem a rendőrség alkotja, csak mint jogalkalmazó ellenőrzi betartásukat.

Azt már az általunk választott (na jó: már amiből választani lehet...) képviselőktől és az adónkból (na ja, már aki fizet adót...) zsírosra hízlalt állami bürökratáktól kellene megkérdezni, hogy mi a jó bánatos rövidrágós rossz fenének hoznak ilyen hülye jogszabályokat?!

Éhesló 2009.02.13. 21:35:31

A rendőrök szimplán beszedik a harácsot.
Attól akitől ezt probléma mentesen, automatizálva lehet.
Állig felfegyverzett, maffiózók által vezetett 30-200 fős társaságokat elkerülnek.
És ezért mindegy milyen a stílusa az írónak. A jelenség egy szeletét vetette papírra (képernyőre).
Sajnos.

karlmann 2009.02.13. 21:40:16

Úgy látom a lényeg még mindig nem világos. Amint az a válaszból kiderül, a rendőrök egyáltalán nem kezelték kiemelten ezt a dolgot, amit az is bizonyít, hogy nem lehetett hallani az ilyenkor szokásos statisztikát, hogy ennyi autósból annyit fogtak meg. Egyébként pedig amúgy sem erre hajtanak, mert az új szabályozás miatt a traffipaxozásból ennek a többszörösét szakítják le, jóval kisebb energia befektetésével.

Miről van tehát szó? Adva van egy biztosítási rendszer, ami kifejezetten csak a biztosítóknak jó. Mindegy, hogy ki, mikor, kinél váltott és kihez megy, a lényeg: az autós jobban jár ha utánamegy a dolgoknak, mert ellenkező esetben könnyen pórul járhat. Ezt mindenki tudja, de nyíltan senki se mondja. Mivel a biztosítónak csak a pénz a fontos a többi nem, ezért nyilván nem fognak megkeresni több millió embert, hogy "hé öreg nem tudtuk csoportos beszedési megbízással lekapni a díjat, mert a rendszerünk szart sem ér, gyere már be fizesd ki kp-ben nálunk". Helyette egyszerűbb a TV-n keresztül beszaratni az autósokat, akkor majd úgyis betelefonálnak és ha gáz van bejönnek személyesen. Az, hogy ebbe belekeverjük szerencsétlen rendőröket is az senkit se érdekel, így működik a demokrácia.

Ehhez nem kell más csak az, hogy zsebre tegyük valamelyik tv csatorna hírekre éhes firkász szőkéjét, aki amúgy is hetet-havat összehord és máris kész az országos káosz. A többi hülye csatorna meg rögtön megy utánuk, mert ők se maradnak ki a jóból. Így a dolog saját magától megoldódik, a rendőrök úgyis hülyék nekik mindegy és végül mindenki boldog. Gratulálok!!!

sporting1.6 2009.02.14. 00:02:31

Ez a biztosítóknak sem jó. Mindenki utálja azt, hogy évente pontosan abban az időpontban megindul az őrület. Az irodák, a létszám, a rendszerek méretezve vannak egy normál mennyiségre. Ilyenkor meg 5-10-szeres terhelést kap ugyanez a rendszer. Esély sincs rá, hogy ez normálisan működjön. Ha a biztosítás díját nézzük, akkor nekünk jó, hisz tényleg egyre olcsóbb lett a GFB, mert ilyenkor muszáj nagyon versenyezniük a díjakat tekintve. Viszont csak jól-rosszul betanított idénymunkásokkal tudják ezt a terhelést bírni. És csak így, késve, hibázva...stb. Február közepe van, de még mindig sokan nem kaptak kötvényt, csekket. Bemenni sem mindig érdemes a biztosítóba, hisz ha még be sem rögzítették a szerződést a díjat sem tudják elvenni. BM adatbázis hiányos... ez az ára a GFB díjak csökkenésének. És rendbehozni is csak hosszú évek alatt lehet majd. Ha autóvásárláskor kötünk, majd mindig utána rá egy évvel akkor ez el fog oszlani. De az még mennyi idő, mire a jelenlegi tulajdonosok legalább fele eladja az autóját és csak februárban, márciusban...stb. vesz újat?
Rendőrökre nem mondok semmit. Mindig vidéken kapnak el enyhe gyorshajtásokért. Korrupcióra esély nincs, elmondják miért büntetnek meg 5000Ft-ra, aztán kitöltik a csekket és mosolyogva jó utat kívánnak. Bp-en akartak csak levenni, de mire elmondtam nekik, hogy csak bankkártya van nálam, már akár fel is vehettem volna a beszélgetét, hogy mennyiért húnynának szemet...

Tetű 2009.02.14. 02:52:17

Szerintem ez egy maximálisan KORREKT válasz a Rendőrségtől. "Miért van erre egyáltalán szükség?" Ha a Rendőrséget kérdezik, természetesen azért mert ezt írja elő a törvény. Tehát a kérdést (ami jogos) NEM a Rendőrségnek kell feltenni.
Ugyanakkor én azt a kérdést tenném fel a biliben vihart kavarni igyekvőknek, hogy miért olyan átkozottul bonyolult magunknál hordani azt a kis cetlit, amit előírnak? Semmivel sem, mint a törvényen változtatni. Tehát hülyeség kontra hülyeség 1-1.

Kardics 2009.02.14. 05:31:50

És mi lenne, ha előbb a biztosítókat kérdeznék meg, hogy kiküldtek-e minden igazolást, és utána ellenőriznék a kgfb meglétét? Vagy akkor kisebb a kasza?

@Tetű: "miért olyan átkozottul bonyolult magunknál hordani azt a kis cetlit" Azért mert a biztosítónál van.

misi107 2009.02.14. 08:26:47

@feketenap: Hali!Én is felétek dolgozom,legyen már egy kérdésem:szerinted az átlsgpolgárnak van köze bármihez is?mert lezárt,médiában kiteregetett,agyonreklámozott ügyekben sem engednek hozzáférést semmihez.Persze az átlagpolgár ne csináljon semmit,csak kussoljon és adja a pénzt a hülyeségeitekre,igaz?Mennyi melléfogásotok volt az utóbbi időkben?

Imcsi2 2009.02.14. 09:24:30

A biztosítóknak mi abban a jó, ha náluk újrakötöd, akkor olcsóbb a díj? Ez plusz munka kevesebb pénzért!

zsozsesz 2009.02.14. 14:00:17

Engem egy fél órával ezelőtt igazoltattak, de egy szót sem szólt az igazoltató rendőr hogy nincs meg a igazolója a kötelezőmnek!
Pedig már fel is készültem vele egy szép kis vitára, ami így szerencsére rlmaradt!
Azért háromezerrel így is kipótoltam az államkasszát az öv miatt!

ColT · http://kilatas.great-site.net 2009.02.14. 14:58:24

"Utolsó kérdésére válaszolva, a Rendőrség nem vezet napi statisztikát a közúti ellenőrzések számáról."

Érdekes, nálunk miért van pl. műszakjelentés?

"A gépjármű felelősségbiztosítás igazolására vonatkozó kötelezettség az év 365 napjában fennáll, ezért azt a Rendőrség egész évben ellenőrizheti."
A KRESZ is 365 napig érvényes, és az is hogy nem szabad boltokat kirabolni.
És mindenkire.
Egyeseket viszont pl. nem büntetnek meg szabálysértésekért, hogy is van ez rendőr bácsi?

bohner 2009.02.14. 15:36:06

Üdv Winkler Robi!

Én egyetértek a cikeddel,hiszen az adófizetők pénzéből élnek és ezáltal a munkájuk számon kérhető.Én tavaly November 10-én küldtem a nálunk illetékes Megyei Főkapitányságra egy e-mail-t egy rendkívül veszélyes kereszteződésre felhívva a figyelmet,ahol az előzni tilos tábla ellenére rendszeresen ráelőznek az emberre (a kanyarodósávban),így eddig csak azért volt kevés baleset,mert az itteni lakosok már hozzászoktak az extra figyelemhez.Ennek ellenére már számtalanszor előfordult,hogy szemben elkapott egy kanyarodó autót a szabálytalanul előző.
És egyébként azóta nem csak,hogy rendőrt sem láttam erre,de még egy válasszal sem tiszteltek meg,pedig egy rendkívül kultúrált levelet intéztem hozzájuk.....

Hilfy 2009.02.15. 10:07:12

@bohner:
Küldd el minden hónapban egyszer:)
Én egyszer tettem bejelentést közügyben, utána fel is hívtak..

Én sem tudnék fizetési igazolást adni a rendőrnek, szintén önhibámon kívül. De gondolom sok ilyet látnak az utcán, nyilván nem lepődnének meg rajta. Ettől persze központilag nem mondhatják azt a megkeresésre, hogy persze-persze, úgyis szemet hunyunk, tessék csak nyugodtan.

Engem személy szerint a szmogriadó valahogy jobban idegesít, mert azt teljesen megoldatlannak érzem.
Ha nem nézek este TV-t, mert teszem azt nincs, vagy mondjuk áramszünet van, esetleg nincs is áram a pecómban, akkor másnap megbüntetnek 100 ropira.. nem vagyok jogász, de nekem ez erősen defektes így.

Sayniqua (törölt) 2009.02.15. 11:35:09

@Vienna:

Nem azt taglalják a blogban, hogy ki, milyen stílusban írogat.
Egyébként szerintem pont normálisan írt a Winkler. Kérdést, kérdésre halmozott, de úgy látom bejött az, amire számított. :)

gyeniko 2009.02.17. 06:59:15

@ivcsi:
A biztosítóval a biztosított áll szerződésben, nem a Rendőrség.
A Rendőrség a jogszabály betartását kéri számon. A magyar emberre jellemző, hogy ezt sérelmesnek tartja, mindenféle kibúvókat keres, stb. Nem örülnék neki, ha egy intézkedő rendőr elkezdené a saját belátása szerint értelmezni a jogszabáléyt: pl úgy döntene, hogy a lakott terürületen kívül "most éppen" csak 80-nal lehet haladni, nem pedig 90-nel. Elég baj, hogy egy médium "megtámadja" a jogszerű intézkedést, erre buzdítva másokat is!

=Daniken= 2009.02.17. 13:35:17

Muszáj valamit látszólag csinálni, ha már egy helyszíneléshez, illetve a moszkva térről indulaó 4-es/6-os villamost hétvégi hajnalokon redszeresen lerabló kisebbséget baxnak elkapni és eljárást indítani ellenük.Látszat munka. De amikort megáll a sötétített A8 és S Merci az éjszakában a kereszteződés közepén, akkor bezzeg húzzák a csíkot a közbeszerzési eljárás keretében, vaskos pénzen lízingelt 130 lovas TDCi-vel és Nissan Navara/Pathfinderrel...mert az bezzeg kell nekik baszki.vmivel meg kell indokolni, hogy miért vesznek fel mind több és több rendőrt...

@ivcsi:
nem ezzel van a baj, hanem a baszogatással. engem szedtek már ki úgy jó pár évvel ezelőtt a kocsimmal a tömött Szentendrei úton, nyáron, este 6 körül, mert éppen engem szemelt ki a faszfej rendőre...jogkövető vagyok, semmi bibi nem volt, mikor lekottázható és úriemberhez méltó módon megálltam, elakadásjelző, motor le, öv kikapcs, kiszáll, papírok kézben, "Jóestét, miben segíthetek?" kiszálltam;hümmögés, meg "miért állítottak meg a mellettem 100-al előző Suzukival elentétben"? kérdésre, "na majd mindjárt meglátjuk", jött a válasz. Nem balhéztam, vártam, türelmesen, udvariasan, végig nyugodt hangon beszéltem, 24 fokban, öltönyben, mellényben, nyakkendőben folyt rólam az izzadtság. amikor rámszólt a rendőrnő, hogy miért állok zsebretett kézzel, akkor szóltam, hogy ha erre vonatkozóan tud szabályt, akkor mutassa be, illetve le lehet szállni rólam viharsebesen. Na kiszúrta, hogy 2 nap múlva lejár a műszakim. Mondtam, hogy gratulálok, én is tudom, az autó holnapra van szervízbe bejelenve, vizsgára, itt a cím, a név és fel is hívhatom a szervízt akár most, hogy leellenőrizhessék...méla kuss, bugyuta diskurzus, hogy jó sokat ehet ez a 6 henger, én meg mondtam, hogy köszönöm, én is szeretem, azért járok ilyennel, mert nem rendőrnek mentem és így is megdolgozom érte mindennap. egyéb témában segíthetek? "Szolgálunk és védünk, meg további jó utat" én felröhögtem, aztán udvariasan visszakértem a papírjaimat, viszonlátás és füstölő gumikkal viszasoroltam a forgalomba.

hogy ott rohadjon meg.
Hányszor látok olyan igazoltató rendőrt, aki sem helyzetjelző, sem semmi, de a legbalesetveszélyesebb helyen áll meg igazoltatni..."ezthogy"?

Kurvára örülnék, ha meg lehetne bízni ebben a sok "rendőrben", véresen komolyan mondom. Jobb érzés lenne úgy autózni, közlekedni.Találkoztam udvarias, korrekt, példás rendőrrel is.Jó lenne, ha ebből lenne több és nem a sok balfaszból.

bankár 2009.02.25. 08:31:11

(kicsit lemaradtam)
az a furcsa az egész igazolás mizériában, hogy a rendőrség csak február elején nem fogadja el a kgfb befizetését igazoló csekket, kötvényt vagy bármi már, csak a díjfizetési igazolást. az év bármely szakaszában már elfogadnak szinte bármit, csak legyen rajta egy biztosító neve
amúgy meg a rendőrségnek van egy bizonyos nyilvántartása, amiben meg kell találniuk, hogy van-e érvényes biztosítása, mert a biztosítóknak ezt jelenteniük kell (asszem)
süti beállítások módosítása