Bangle távozik a BMW-től

  2009. február 04. - Gyulavitéz Címkék: vélemény

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Sírjatok velem!
2012-02-05 07:38:00

Már vagy két hete túl vagyok a dolgon, de egyszerűen nem bírtam leülni, hogy megírjam. Majdnem sírtam. Nem

Hogyan lesz a sportautó-szakíróból hitetlen kutya?
2011-11-21 13:21:00

12 év elteltével sem csúnya Nos, igen, nem sietem el a dolgot. Tavasszal találtam ki, hogy megválok tőle , de

Ki fog tejelni, ha betartjuk a szabályokat?
2011-09-07 06:00:00

Egyre több a traffipax. Belegondolt már, mi lesz, ha az autósok a sok kamera miatt egyáltalán nem mernek majd

Halál a macskákra!
2011-08-27 17:30:00

Ez itt a két kutyám. A nagyobbik, Lloyd, egy 55 kilós hovawart. Nemcsak a macskák, de a kutyák, sőt a betörők

 

Akik gyűlölték, azok most örülhetnek: Chris Bangle otthagyja a BMW-t. Azonban tény, hogy minden idők legnagyobb sikereit érte el a gyár el az általa formatervezett típusokkal.

Vélemények az azonos című hírünkről.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr54922269

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

East11 2009.02.04. 13:54:46

Nem hittem volna hogy 52 éves Bangle mester. Nagyon tettszenek a munkái és szerintem sokan az ő munkáihoz (is) kötik a sportos BMW-ket.

qualitaet 2009.02.04. 14:03:32

Már 1999-ben megtervezte...

A borzalmas E65-öt sosem lehetett megszeretni. Mindenegyik Hetesből volt nekem, ezt az egyet kénytelen voltam kihagyni.Az E60-jaimat is csak kivülről tudom szeretni a beltér máig megszokhatatlan és csúf a régiekhez képest.
Azért Bangle arra jó volt, hogy a BMW bebizonyítsa bármivel hozakodik elő a többi gyár akkor is leutánozza.

Siker ide, siker oda jó hogy eltakarodott. Az FO1 kívül-belül ismét BMW, nekem meg egy-két év múlva végre ismét lehet 750i-m! :)DDDDDDDDD

-d(-_-)b- 2009.02.04. 14:07:40

eddig sem volt béemvém, eztán se valsz, hogy lesz.

zöldi 2009.02.04. 14:10:13

Eismerem nagyságát, de mikor megjelentek, akkor sem tetszettek az autói, a szemem a mai napig nem szokta meg őket. Én örülök, hogy távozik.

zalkapone 2009.02.04. 14:43:59

Én most pezsgőt bontok! :-)

Cornucopia 2009.02.04. 14:45:40

azért a Z4 az nem kifejezetten csúnya

Pasas 2009.02.04. 14:47:34

"Azért Bangle arra jó volt, hogy a BMW bebizonyítsa bármivel hozakodik elő a többi gyár akkor is leutánozza."
Na ezt akartam én is, csak nem tudtam ilyen velősen megfogalmazni. Az E65-tel tényleg mellélőtt, de a többi tetszik. A beltér tényleg szebb volt régen, de azért a mostanit is koppintották a többiek.

guest_ 2009.02.04. 15:42:05

Az E65 valóban nem jól sikerült, de azért elég sok más is lejött tőle a szalagról. És nem csúnya is van köztük.

P_Lac 2009.02.04. 15:45:23

Isten megáldja! Ezt tudom mondani, meg még annyit, hogy én személy szerint örülök!!
Régen imádtam a BMW-ket, főiskolás koromban volt szerencsém 2x is eljutni a gyárba, nagy élmény volt!
De ennek a faszinak a kreációitól az idegbaj kerülgetett ( ja,nem maradtam közömbös), remélem ízlésesebb dizájner
követi, szerintem a BMW-nek mindig is volt stílusa,( pl. E21- a Kiscápa,
nekem speciel az E30-as tetszett a legjobban, meg az az 5-ös széria amit 1988-ig gyártottak) mindig is jó és szép autókat adtak ki a kezeik közül,
de annak köze nincs ahhoz, amit ez a kretén művelt. Amikor az első olyan 7-es széria kijött az i drive-val meg a böhöm formájával amibe a tisztelt dizájner úr belenyúlt, hát minden régi BMW-s fújolt meg köpködött, nem is csodálom.
Az ember mindig jobbat vár alapon tényleg őszintén remélem, hogy ennél csak jobb jöhet!

Ada 2009.02.04. 16:00:48

Lehet, hogy csatlakzom ZALKAPONE véleményéhez...
Utáltam a propellereket (BMW) a spártai, üres, unalmas, semmitmondó belsejük miatt.
Lehet, hogy a jövőbeli modelleket megszeretem majd.

Kopi3.14 2009.02.04. 16:05:45

Nekem a Hoydonk elotti Z4 brozalmas. Nem a teljes forma, a sziluett csak kisse volt Vette utanerzes, a far meg nagyon Aston szamomra, de ez meg elment. ellenben a reszletek, elek, elemek talalkozasa, a feny-jatek nagyon disszonans lett. Es a tobbi munkajaval is ez a bajom, kiveve talan a 7-est. Azon vaalhogy nem akarta a feszitett vasznakat mintakent hasznalni, emeszthetobbek is maradtak. Az 1-esen a vesebol pillangot csinalni meg egyenesen fejlovest erdemlo hiba volt. OK, nem o tervezte tenylegesen, de jovahagyta, iranyitotta a dolgot.

Butyok (törölt) 2009.02.04. 16:38:19

akárhogy is nézzük... soha ennyi bmw nem volt az utakon mint most... szoval a többségnek bejött és ez a lényeg

zalkapone 2009.02.04. 16:47:57

@Butyok:

Ez az E90-es hármas már úgy-ahogy emészthető, egy 325i kivitelben még el is fogadnám! De ez az ötös széria, ez valami tragédia! Nagy lemezfelületek, elvesznek benne a kerekek... :-(

csak sporolosan 2009.02.04. 17:05:15

Bangle menjen relaxálni, nevetséges, bohós formái nem autohoz illőek! A bömösnek visszafogott konzervatívan elegáns formát kell nyujtania, a stílus a visszafogott, nem az agyoncsicsázott bovli....bangle jó hogy takarodsz!
Természetesen nem adnám az evomat egy bömösért......a bömösök 95% át alázom a 280 lovas japan sportgépemmel!

Hrzrasn (törölt) 2009.02.04. 17:11:11

Bangle jó ideje nem tervez, Hooydonk vezeti a BMW tervezôstúdióját évek óta, tehát nem "vett át" semmit.

P_Lac 2009.02.04. 17:11:28

evoVIII

Ott az igazság, gratula!

Zsoli · http://prohardver.hu/tema/a_nagy_volvo_topic/hsz_1-50.html 2009.02.04. 17:12:03

Egyetértek az előttem szólókkal, borzalmasak voltak az utóbbi évek BMW-i.
Valaki tudna valamit mondani van Hooydonk munkásságáról?
Csak hogy legyen mihez viszonyítani...

floydian · http://floydian.blog.hu/ 2009.02.04. 17:13:40

Hájh! Egy régi téma szerintem lezárva.
Ízlés dolga, de az előző 7-es szerintem ocsmány, akárcsak az aktuális 5-ös. A Z4 és 3-as oké.
A Mercedes sosem csinálná meg, hogy a az utódmodell sárba alázza az épp leváltottat, mint ahogy azt az E65 E38 váltáskor megkaptuk.
E38 rulez, abba még szegény Derrick bácsi is telefonált.

Hrzrasn (törölt) 2009.02.04. 17:21:39

@qualitaet: Az utolsó dizájnjai nem voltak sikeresek, az E65 nagy bukás volt - ez lett a veszte. Voltak kitûnô munkái (pl az E46 LCI), csak aztán elszaladt vele a ló, és kitalálta, hogy forradalmat csinál. Kimaradt sajnos a számításból, hogy a luxusautók vásárlóközönsége (autók tekintetében) olyan kôkonzervatív, hogy ahhoz még Semjén Zsolt is csak picsafüst.

Az F01 Hooydonk mûve.

Hrzrasn (törölt) 2009.02.04. 17:27:10

@Zsoli: E60 LCI, E90 LCI, F01/F02/F03, E71/E72. A különbség elég szembetûnô.

Ciri 2009.02.04. 18:07:51

Na hát ugye az a vicc, hogy nekem meg összes BMW rettenetesen bejön, főleg a Bangle bácsi félék.

Üssetek :)

Más:
evoVIII:
Mi van nyuszibogyó, Anyu kikapcsolta a ps2-t, jöhettél netezni? He?

Zsoli · http://prohardver.hu/tema/a_nagy_volvo_topic/hsz_1-50.html 2009.02.04. 18:15:43

@Ciri: gondolom te a fiatalabb korosztályba tartozol..
Ha meg nem, akkor nem vagy ős BMW-s.

Ciri 2009.02.04. 18:18:57

@Zsoli:
Gyártási és modellévem egyaránt: 1975 :)

Koncz_János 2009.02.04. 18:54:48

Nekem bejött a munkái többsége. Megosztó típusú zseni a faszi, de zseni.

kispetike 2009.02.04. 18:55:28

El kell ismeri a munkassagat , a BMW akkor is es most is a legnagyobbek kozott van .Az hogy 80%ban csaladi vallalkozas az meg egyszeruen fenomenalis!!!!
Visszaterve Chrisre elismeresul szolgalhat neki minden autoja amit muvelt , mert mert ujitani !!!!De megtartotta a BMW konzervativitasat is !!
Valaki irt az I-drive rol meg lehet nezni mennyi autoban volt es van fedelzeti computer , valoszinu azok irtak rola rosszat akinek az agya nem kepes gondolkodni !Valltani radio es legkondi ,meg navi es a fedelzeti kozott !Rohadt egyszeru de elobb lehet sirni , mint gondolkodni !Kar hogy lekoszon , szivesen lattam volna meg az o altala tervezett autokbol !Az osszes dizajner csak ollozni tudott az o otleteibol !
A dizajnernek pedig az a dolga hogy osszeallitsa az osszkepet .Ez sikerult is
Gratulalok neki

sunblind 2009.02.04. 19:10:54

vita nélkül zseniális tervező. De azért örülök, hogy nem a Hondához ment. :) Bár ha oda ment volna, talán lenne még mindig sportos karakterű és gyors kocsija a japóknak. Szarul nézne ki, de legalább lenne.

Hrzrasn (törölt) 2009.02.04. 19:13:22

@kispetike: Nem családi vállalkozás a BMW.

P_Lac 2009.02.04. 19:19:24

kispetike

Sose használj mást, csak i drive-ot, agysebész!

csege7 2009.02.04. 19:26:27

Szerintem a Bangle korszak autói elég randák, úgyhogy nem hullatok könnyeket...
Lehet, hogy idejétmúlt, de a Bangle előtti utolsó 5-ös és 7-es volt a legszebb (nem tom pontosan a típusszámukat). A 7-es kifejezetten csúnya lett: nagy, ostoba bamba képű bálna. Az ötös egy fokkal jobb, de az sem az igazi. A kettéosztott felső részű műszerfalától egyenesen okádok.

Secnir 2009.02.04. 19:59:33

hát nemtom.
nézem a fenti képen Banglet, meg az alsón a bömöst.
ezek hasonlítanak.
saját képére teremtette?

Hrzrasn (törölt) 2009.02.04. 20:10:29

@P_Lac: Hát, te tényleg segghülye vagy, ha nem tudod kezelni az iDrive-ot. Kb 10 perc megtanulni.

karlov 2009.02.04. 20:12:16

Lehet,hogy sokat eladtak belőle mármint az általa tervezett autókból de az e65-tel nagyon mellé nyúlt díszharmónikus az egész,csupa háj és mellőz mindent amiért az e38ast imádtam.
Aztán elkezdett finomodni a stílusa az ötös már emészhető a hatos az nagyon ott van .

Sabc 2009.02.04. 20:15:39

@evoVIII: Azért majd ha bevillantok 230-nál, akkor ugye úriember leszel, és lehúzódsz? :)))

Agent Cooper 2009.02.04. 20:19:29

Az az igazság, hogy akármennyire is zseninek mondjátok a faszit, az Audi az utóbbi években Walter de'Silva-val élen sokkal nagyobbat lépett előre.

Szerintem a Z4 ocsmány, a régi hetestől hányok.

Sabc 2009.02.04. 20:27:03

@Agent Cooper: És mindenki odáig van az új hatosért, pedig szerintem egy igazi ocsmány fos.
A réginek a cipőjét nem viheti.

nemondomeg (törölt) 2009.02.04. 20:28:30

Bangle-el végre nem a többiekkel haladt dizájnban a BMW, hanem új utat diktált! Ezek a bömösöket nem képekre születtek, hanem 3dimenziós világra!

nemondomeg (törölt) 2009.02.04. 20:35:12

@evoVIII: de a bömösök 100%a megaláz viszont minden másban ami nem 0-100;)
konzervatív volt a JAguar azt nézd meg hol van most?!
a Bangle-féle dizájn legalább nem összetéveszthető autókat eredményez. nekem is van ami nem tetszik, de a lényeg h ugy egységes, hogy mindről tudod melyik típus!

qualitaet 2009.02.04. 20:46:39

Floydian

"A Mercedes sosem csinálná meg, hogy a az utódmodell sárba alázza az épp leváltottat, mint ahogy azt az E65 E38 váltáskor megkaptuk."

Ne viccelj...
Pont hogy a Mercedes kezdte ezt az egészet a W201-gyel, de az igazán kemény az volt amikor '98-ban az S-Klasse vevőkörét szó szerint arculköpte a W140-es minőségét és tekintélyét meggyalázó,az elődhöz képest borzalmas gagyi beltérrel,vetített műszerfallal és iszonyat undorító anyagokkal bíró W220-szal.

Hrzrasn.

Tudom,,hogy nem Bangle az FO1. Látszik is.

"Kimaradt sajnos a számításból, hogy a luxusautók vásárlóközönsége (autók tekintetében) olyan kôkonzervatív, hogy ahhoz még Semjén Zsolt is csak picsafüst."

Így van. GYŐZTÜNK! (Lásd F01 beltér)

Kopi3.14 2009.02.04. 20:59:57

@kispetike: egyrészt: a caládi tulajdonlásnak mi köze van a formavilághoz? Másrészt: sorold már kérlek azon rengeteg tervezőket, akik BMW-ből lopták a maguk formai elemeit. midnezt úgy, hogy ne ismerj fel egyetlen más járművet sem példának okáért modnjuk a klaszikus Bangle Z4-ben.

qualitaet 2009.02.04. 21:01:03

kispetike

"valoszinu azok irtak rola rosszat akinek az agya nem kepes gondolkodni !Valltani radio es legkondi ,meg navi es a fedelzeti kozott !"

Azért megnéztem volna a penge agyad mennyi idő alatt szokja meg, hogy szakadó esőben autópályán, menűpontokban lépkedve az út helyett a monitort bámulva állítod pl. a levegőelosztást.
Amit addig a korábbiaknál egy vagy két gomb pöccintésével abszolváltál.

Hrzrasn (törölt) 2009.02.04. 21:08:22

@qualitaet: De nem kell menükben kóvályognod, ott vannak a tekerôgombok klímapanelon. Az elosztásnak is vannak shortcutjai.

qualitaet 2009.02.04. 21:10:43

nemondomeg

"de a bömösök 100%a megaláz viszont minden másban ami nem 0-100;)"

Tényleg nem akarok semmilyen vitát nyitni, nem is vagyok utcai versenyző de ezt nem hagyhatom ki.:)

Légy nyugodt 0-100-ra is...

Kb egy hete úgy elvertem álló helyzetből egy ilyen új EVO-t (fehér, zoll táblás) a Lurdy- háztól Buda irányába, mint a buzi a faszát.:))))))))

qualitaet 2009.02.04. 21:14:30

Hrzasn

NEM hőmérséklet, levegőelosztás.
De asszem' ezt már kitárgyaltuk:)

Azóta megszoktam haldok a korral nyugi, és lefagyás sincs mint a "régi"-nél ;)

Hrzrasn (törölt) 2009.02.04. 21:14:57

@qualitaet: 520d-nek nézték az 550i-det? :)

qualitaet 2009.02.04. 21:21:15

Lehet.

Ezek a taknyok belekötnek az élő fába is.

Becsszó nem a versenyzést akarom megmagyarázni, de amikor a kis nyikhaj belevigyorog a képedbe és túráztatja a verdáját mint egy Wartburgot, ráadásul a hibátlan, fogpasztareklám-mosolyú kis naturál nőjével a jobb 1-en, muszáj megadnod ami jár:))

Hrzrasn (törölt) 2009.02.04. 21:22:51

@qualitaet: Papa, külön a te kedvedért került levegôelosztás shortcut az F01 center stackjére ;)
img168.imageshack.us/img168/8716/picture24ph3.jpg
(kétoldalt, az ülésfûtés felett)

qualitaet 2009.02.04. 21:30:17

Hrzansn

Köszi. Öröm ránézni. Sajnos még egy picit odébb van;)

Shadowbull 2009.02.04. 21:30:38

@evoVIII: ".a bömösök 95% át alázom a 280 lovas japan sportgépemmel! "

Remeljuk eszre is veszik, hogy eppen alazod oket.

sb

Kopi3.14 2009.02.04. 21:31:10

Hrzrasn: az első I-driveon is voltak plusz gombok? én úgy emlékszem semmi, midnent ezzel kellett vezérelni.

Hrzrasn (törölt) 2009.02.04. 21:33:34

@Kopi3.14: A kontroller körüli shortcutokra gondolsz? Azok nem voltak, viszont a 4 irányba húzva a kontrollert, bármelyik almenübôl elérhetted a 4 fômenüt (kommunikáció, klíma, navigáció, entertainment). Tehát volt, csak más formában.

Hrzrasn (törölt) 2009.02.04. 21:34:39

@Shadowbull: Mi van, megint elbambultál az M3ban a lámpánál? :)

Shadowbull 2009.02.04. 21:37:49

@Hrzrasn: Á, mostanaban csak bringaval gyorsulgatok :) Nem szeretek telen teligumival kozlekedni, egyreszt csuszik mint a takony, masreszt irrital a vmax=240km/h matrica a muszerfalon :)

sb

neodenes0 2009.02.04. 21:40:35

@evoVIII: M5-öt is aláznád? Ha már a tiéd sportváltozat, akkor sport-BMW ellen illene "versenyezgetni".
Amúgy meg egy nem sport 335i meglepne... És nem csak téged, hanem a mitsubishik 99 %-át.

Hrzrasn (törölt) 2009.02.04. 21:43:22

@Shadowbull: Igen, az lehangoló, mint amikor erényövet talál az ember a szoknya alatt. De még mindig vidámabb, mint a légzsákok hiányára figyelmeztetô feliratok :)

Shadowbull 2009.02.04. 21:51:35

@neodenes0:

"Amúgy meg egy nem sport 335i meglepne..."

De meg am.

Az uj M3-at 100-rol gyorsulva ha nem is verte nagyon oda, de boszen kellett visszakapcsolgatni, hogy tudja tartani vele a lepest.

Igaz ez csak az elso komolyabb kanyarig, meg valahol 200ig tart, de akkor is.

sb

Shadowbull 2009.02.04. 21:56:20

@Hrzrasn: Ne is mondd.

A multkor egy olyanba ultem, amibe a jobb1 elott valami merestechnika volt telepitve, es indulas elott azt kellett beroffenteni, kabe fel percig tartott amig bebootolt. Komoly figyelmezteto feliratok, hogy a DSC nem mukodik, blabla, meg a szokasos veszleallito bebarkacsolva.

Szurkoltam a sracoknak, hogy remelem jol drotoztak ossze, es nem fog magatol padlogazt adni az elso kanyarban :)

sb

neodenes0 2009.02.04. 21:56:33

@Sabc: Hát, igen, ott már a vasalódeszka+ szélesítések miatt akkora a légellenállás, hogy nem olyan könnyű egy evo dolga.

Hrzrasn (törölt) 2009.02.04. 21:58:14

@karlov: Az E65 volt máig az egyetlen BMW, amihez *teljes* facelift kitet lehetett kapni, olyannyira rondára sikeredett. (Motorháztetô, elsô+hátsó lámpák, vesék, sárhányók, csomagtérfedél, elsô + hátsó szoknya.)

A felvarrt lényegesen jobb lett, eltûntek a könnyezô szemek:
i41.tinypic.com/51yik6.jpg

Shadowbull 2009.02.04. 22:00:21

Ha mar Bangle: Az X3-at sohasem tudom neki megbocsatani, de a tobbi elmegy. Jo, az E65 kicsit meredek, de a facelift utan mar az is emesztheto.

A 6-os egyenesen zsenialis, a Z4 is.

Ketsegtelenul egy zseni a ficko, es ahogy a zsenik altalaban, rendkivul megosztja a vilagot.

Az lenne meg az erdekes kerdes inkabb, hogy ki valtja van Hooydonk-ot a BMW dizajn elen.

sb

Hrzrasn (törölt) 2009.02.04. 22:04:05

@Shadowbull: Sztem Hooydonk nem megy sehova, marad a stúdióban. Ezt a "konszerndizájn" posztot nem külön Bangle-nek kreálták, hogy felfele lehessen buktatni?

aqwre (törölt) 2009.02.04. 22:04:05

@qualitaet: helyes:))) A technikát elismerem nagyon komoly a japán sportgépekben,de az a vasalódeszka ott hátul?!! + hogy jól nézzél ki versenyoverálban kell hogy vezesd:))

Ehuszonegy 2009.02.04. 22:05:59

Tetszik, vagy nem de a BMW-történelem eddíg két olyan tevezőt jegyez, aki képes volt önálló, egyedi, markáns arculatot adni. Az egyik Bangle, a másik a közel negyven évvel ezelőtt "garázdálkodó" Paul Bracq (cápák). Ők már beírták magukat a nagykönyvbe.

Hrzrasn (törölt) 2009.02.04. 22:16:42

@Ehuszonegy: Tévedés. Claus Luthe tetté a BMWt azzá, ami. Párdarabos rétegtermékbôl az autóipar nélkülözhetetlen szereplôjévé.

E28, E30, E31, E32, E34, E36, mind az ô keze munkáját dícséri (és részben az E46, amit már Bangle fejezett be).

Greg-0 2009.02.04. 22:17:32

Vicces mennyien fikázzák, örülnek hogy elmegy, és hogy ennek ellenére tetszik nekik az új hetes.

Elárulok egy titkot: Az új hetes dizájnja is az ő keze alatt készült. Sőt, mivel csak most hagyta el a céget valószínűleg 5-6 évig olyan BMW-k lesznek az utakon, amikhez neki köze volt.

A másik titok, hogy Adrian Von Hooydonk, aki a helyébe lép eddig a második ember volt a dizájn részlegen, és mindenben egyetértettek Bangle-el, puszipajtások voltak. Szóval ne számítsatok merőben más dizájnra tőle, valószínű követni fogja a Bangle által már belőtt utat.

Ezt és még többet meg lehet tudni a távozásról ebbpl a cikkből:

www.bmwblog.com/2009/02/03/more-information-on-chris-bangles-resignation/

Összességében tehát elmondható, hogy az E65 egy ballépés volt. De ő sem volt hülye, alkalmazkodott. Nekem az új X5-ös 7-es és Z4-es kifejezetten tetszik, és az is az ő nevéhez fűződik.

Shadowbull 2009.02.04. 22:21:20

@Hrzrasn: Nemtom. Azert csak 4 eve ott dekkol mar, ha olyan latszatposzt lett volna, akkor hamarabb lep.

De majd kiderul, ha Hooydonk-nak lesz utodja, akkor nem volt latszatposzt.


sb

Hrzrasn (törölt) 2009.02.04. 22:27:49

@Greg-0: "Elárulok egy titkot: Az új hetes dizájnja is az ő keze alatt készült."

Én meg elárulok egy másikat: az F01 Hooydonk munkája. Az általad linkelt cikkben ott áll Bangle mellett a képen, baloldalt.

"Sőt, mivel csak most hagyta el a céget valószínűleg 5-6 évig olyan BMW-k lesznek az utakon, amikhez neki köze volt."

Szintén tévedés, mert a BMW márka stúdióját már évek óta Hooydonk vezeti. Az X6 is az ô mûve, meg a faceliftek többsége.

"A másik titok, hogy Adrian Von Hooydonk, aki a helyébe lép eddig a második ember volt a dizájn részlegen"

Nincs olyan hogy "dizájn részleg". A konszern minden márkájának külön tervezôstúdiója van. Hooydonk a BMW márkáét vezeti 2004 óta. Bangle már régóta nem tervez. Ezen felül külön stúdiója van a Mini-nek, a RR-nak, a Motorrad-nak, a Triumph-nak és az M-nek.

Hrzrasn (törölt) 2009.02.04. 22:32:55

@Shadowbull: "Azert csak 4 eve ott dekkol mar, ha olyan latszatposzt lett volna, akkor hamarabb lep."

Szerintem meg csak most borult ki nála a bili, mert az E65 óta túl rövid pórázon tartották. A designstratégiáért volt felelôs, gondolom azon rúgták össze a port, hogy nem abba az irányba mentek a projektek, amerre ô szerette volna. De ez csak találgatás.

Zsoli · http://prohardver.hu/tema/a_nagy_volvo_topic/hsz_1-50.html 2009.02.04. 23:05:33

@kispetike: "De megtartotta a BMW konzervativitasat is !!"

LOL, 1-es BMW? De tök mindegy, a régiekhez képest ezek tizen-huszonéveseknek való formák.

Hrzrasn (törölt) 2009.02.04. 23:30:26

@Zsoli: "Ha meg nem, akkor nem vagy ős BMW-s."

Te már csak tudod, ki az ôs BMWs :)))
Hány BMWd is volt eddig?

Shadowbull 2009.02.04. 23:34:39

"De tök mindegy, a régiekhez képest ezek tizen-huszonéveseknek való formák. "

Valahogy a vasarloreteg atlageletkora nem ezt mutatja.

sb

Hrzrasn (törölt) 2009.02.04. 23:41:53

@Zsoli: Az 1-es, mint tizenéveseknek készült forma? Kurvára el vagy te tájolva:
img3.imageshack.us/img3/5144/picture27rr2.jpg

Abba már bele se menjünk, hogy hány tizenéves engedhet meg magának ilyesmit.

kispetike 2009.02.05. 05:45:12

Hat igen valoszinu agysebesz vagyok , mert meg tudok jegyezni par dolgot , meg tudom osztani a figyelmemet,ut,monitor,ut,monitor,ut,monitor.
Az elso ot percben .Azt mondjuk nem ertem , hogy szakado esoben miert mesz mondjuk 200-zal , hogy nincs idod beallitani a levegobeomloket , vsz hogy az egyik kezedben mobil , a maiskban kave , de lehet eppen lakkoztad ... ki tudja , meghagyom neked . A BMW valoban ne csaladi vallalkozas csak a reszvenyek 78%-a az ovek , ebben igaza van az urnak, holgynek .
A BMW megtartotta a konzervativitasat meg az egyesben is hasonlo a muszerfeal mint a regebbi tipusokban !De valoszinu marketing fogasbol , eladasok szempontjabol nem igazan lett volna jo ha minden marad 1960-bol .
Milyen dizajnerek lopnak a BMW-tol
Ennyire a seggedben van a fejed tessek megnezni az x5-st Kinabol ,eleje hatulja belseje ugyanaz . Perek indultak a gyartok ellen

flickr.com/photos/jeffwilcox/1964491848/

totalcar.hu/magazin/hirek/?main:2008.06.27.&356981


totalcar.hu/magazin/hirek/?main:2008.12.08.&371286

Es itt vannak a cikkek ,hogy honnan szedtem az infokat ABMW csaladi tolajdonban levo reszvenyeinek szaxaleka 70 es nem 78 bocsanat , nezzetek el nekem , elvegre agsebesznek hivnak !

kispetike 2009.02.05. 05:50:23

Mindegyik olyan regi cikk , hogy nek kellett sokat bongesznem . De valoban az a5-osben pedik orakat ultem mert annyira tetszett a konzol es a i-drive igaz ott van meg egy par gomb korulotte , nem pedig lenyomassal valasztottuk a menupontot.
Udv

kispetike 2009.02.05. 06:09:51

Mindenkitol elnezest kerek a kisbuszokat vezeto oreganyoktol a utcai versenyzoktol a 1 liters szuzukisoktol ,a talicskasoktol ,a gordeszkasoktol, a babakocsisoktol,a targoncasoktol,mindenkitol aki ult mar negykekreku autoban , mert az mind hasonlit egymasra . Sok pia kell es maris Ferrari-t vezetsz mert a Trabant is SLR
Hasonlosagok : Lehet kapni feherben , van belole hatszazas, ketajtos , mindketto nemet , kereklampas, kerek az emblema, letekerheto ablakok , tekerheto a kormany, mindkettovel lehet csajozni , az tuti bejon a nagyinak ,ugyanannyi zoldseg fer a csomagtartoba , a fogyasztasa is megeggyezo , minkettoben ciki a futes ,mindketto felakad a sarban , ja es a hengerszam oszthato kettovel ,(agysebeszeknek), mindkettovel megneznek , (opera elott, vagy a gettoban )jol megy hozza a nyakkendo , elvisz abol bebe , az ara is ugyanaz (az egyik forintban a masik dollarban )
Udv a kotoszkodoknek
Hasonlosagokat fgedeztem fel az IFA es a lovaskocsi kozot is :)

kispetike 2009.02.05. 06:17:45

Az uj Alpina b7 egyszeruen undorito ,bele nem ulnek :D:D:D
En is utalom a vilagot :D:D

kispetike 2009.02.05. 06:24:38

subaruja van annak akinek 280 loeros japan sportgepe van ?

Shadowbull 2009.02.05. 07:44:26

" hogy honnan szedtem az infokat ABMW csaladi tolajdonban levo reszvenyeinek szaxaleka 70 es nem 78 bocsanat , nezzetek el nekem , elvegre agsebesznek hivnak !"

Egyszerubb ha megnezed a BMW Group honlapjat, ott van feketen-feheren, hogy a Quandt csalad tulajdonaban 46,6% van.

Azert nem csaladi vallalkozas, mert a BMW-t nem a Quandt-ok alapitottak, ok (egeszen pontosan Herbert Quandt) 1959-ben szalltak be a cegbe, tobbek kozott azert, hogy megakadalyozzak a Daimler altali felvasarlast. Akkor a BMW gyakorlatilag csodkozelben volt, nagy valoszinuseggel Quandt mentette meg.

A mostani tulajdonosok kozott van a felesege, meg a 2 gyereke.

sb

Gomulka Béla 2009.02.05. 08:34:11

Bangle híres ember.
A Bangle-horpadást sokan utánozták.
Ebbol semmi nem kovetkezik.
A BMW formatervezojének az a dolga, hogy a formán látsszon: egy egy új BMW, és nem más. A vásárlót ez érdekli, meg az, ami nem látszik (gondolom én; újabban gyakran azon kapom magam, hogy ha BMW a téma, akkor hiszek Qualitat-nek).
Q, ami a muszerfalat illeti, az 5 muszerfalát, nekem az kifejezetten tetszik.

Hrzrasn (törölt) 2009.02.05. 09:00:48

@kispetike: "Es itt vannak a cikkek ,hogy honnan szedtem az infokat ABMW csaladi tolajdonban levo reszvenyeinek szaxaleka 70 es nem 78 bocsanat , nezzetek el nekem , elvegre agsebesznek hivnak !"

Próbáld meg felfogni agyilag, hogy a BMW NEM családi vállalkozás, nem a Quandt család alapította, ôk csak nagybefektetôk 46.6%os részvénycsomaggal, de NINCS beleszólásuk az üzletmenetbe vagy a fejlesztésbe - a BMWt egy igazgatótanács irányítja, mint minden részvénytársaságot. A befektetôk legfeljebb meggyepálhatják a menedzsmentet, ha túl alacsonynak tartják a profitot és magasnak a költségeket, de ennyi. Ennek SEMMI köze egy családi vállalkozáshoz.

=Daniken= 2009.02.05. 10:35:02

Várható volt, már javaészt így is Hooydonk tervezte az összes BMW-t az elmúlt 4 évben.6-os, X6....

Szerintem Bangle akko is zseni, nem minden dolga tetszik, főleg ezek a japános hátsó lámpák (3-as, 5-ös) kiver tőlük a víz. Viszont kétségkívül egyedi amit csinál(t), nézzétek meg a japán, német, egyéb más gyártók autóit, hányon jelent meg a flame surface-t utánzó design...nem beszélve arról, hogy a C oszlop hokiütő designját lassan 100 éve lopkodják a BMW-től...mindenki.
Az Audi nagon szép, letisztult designt kapott, ez tény.Az új A4 dögös, végre nem bumfordi.De fele annyira nem egyedi egyik modellje sem, mint a BMW-nél. Tökéletes példa erre a TT. Nézz meg eg Z3 Roadstert és egy TT-roadstert.Nézz meg eg Z3 Coupét és egy zárt TT-t. Nézd meg a Z4-et és eg új TT-t.És ne gyere az R8-al, mert arra ott az M1 Remake koncepció és hát olyan brutálisan jó darab mellett elbújhat az R8 is.

Bízom benne hog Mr. Hooydonk jó vonalat visz tovább. Picit legyen is úttörő a BMW, mint eddig. Milyen érdekes, hogy Bangle nevét mindenki ismeri és mindenki tudja, hol van és mit csinált...talán nem véletlen.Na ez a lényeg a cikkben:-D

kispetike 2009.02.05. 16:31:17

Valoszinu , hogy nem tudtok olvasni , azt hiszem kijavitottam magam . de mindegy agyilag fel kell fogni. Amugy olyan vallalkozasi forma mint Csaladi nincs is . De ha jol olvasom te is azt irtad hogy 46,6 azutan beszallt a feleseg es a ket gyerek is . Akkor valoszinu hogy a 70 szazalek lehetetlen .....

Tegyuk fel te megveszed a kispesti cernagyarat ... kinevezel, vagy meghagyod a menedzsmentet .Akkor onnantol nem a tied a vallalkozas nem a csaladode mert nem te alapitottad ? Ez valoban furcsa .
Udv

Shadowbull 2009.02.05. 18:01:02

"De ha jol olvasom te is azt irtad hogy 46,6 azutan beszallt a feleseg es a ket gyerek is . Akkor valoszinu hogy a 70 szazalek lehetetlen ...."

A feleseg meg a ket gyerek megorokolte a papa reszesedeset, miutan az sajnalatosan elhunyt.

A csaladi vallakozas az az, amikor az alapito(k)e a ceg, es ok is iranyitjak.

A Quandtoknak termeszetesen nagy beleszolasuk van a ceg ugyeibe, ott ulnek az igazgatotanacsban.

De ok megiscsak befektetok es nem alapitok.

sb

Kopi3.14 2009.02.05. 20:02:23

@=Daniken=: Akkor talán esetleg az egyenlő mércéhez kéne, hogy ne az R8-at vesd össze a M1 hommáge-zsal, hanem egy sizntén tanulmányautót. mindjárt keresek egyet mellé. mondjuk a Rosenmeyer 2000-ből, vagyis cirka hét évvel korábbról:www.autotime.ru/concept_car/picture_concept/audi/01.jpg
@kispetike: a feje ha valakinek, akkor neked van a seggeben. Szoval, tessek sorolni kik másolták a BMW-t. Audi, alfa, Honda, stb. Kéremszépen a listát. Hogy a kínaiak loptak, az még messze nem az egész járműiparra vonatkoztatható ítélet, kéremszépen.

Családi vállalkozás: amikor napi szinten a legmélyebb sizntekig a termelésbe merülve foglalkozik a család több tagja is a céggel, fejlesztésekben részt vesz, marketinggel, tárgyal a partnerekkel, médiával, stb. Ezt a BMW-nél megteszik a tulajok?
@Hrzrasn: közben láttam képet, a klímának hagytak gombokat.

Hrzrasn (törölt) 2009.02.05. 20:28:43

@Shadowbull: Nem ülnek az igazgatótanácsban, csak a felügyelôbizottságban. Mit keresne ott egy befektetô? :)

(Persze ettôl függetlenül jelentôs befolyásuk van, ez nem vitás.)

qualitaet 2009.02.05. 20:56:10

"Azt mondjuk nem ertem , hogy szakado esoben miert mesz mondjuk 200-zal , hogy nincs idod beallitani a levegobeomloket , vsz hogy az egyik kezedben mobil , a maiskban kave , de lehet eppen lakkoztad ... ki tudja , meghagyom neked ."

Te csak tudod, Honey...
Amikor meg lefagyott (2005 előttiek)neked akkor sem lehetett sok bajod mert átkérezkedtél a szalonban egy másik példányba "ájdrávot tekergetni" :)DDDDDDDDDDDDD

qualitaet 2009.02.05. 21:06:40

Hrzrasn

Claus Luthe-ról még annyit, hogy amikor 1986-ban kijött az E32(emlékszem rá) a designtól (a technikától is)az egész autós médiavilág hasra esett, és csak elismeréssel, kritika nélkül nyilatkozott a munkájáról.

Ez sem előtte sem utánna senkinek sem sikerült a BMW-nél.

Lacee83 2009.02.05. 21:40:48

Végre lelépett, hiába egyszer minden jóra fordul. Bár ha babakocsikat tervezett volna és BMW logóval árulják akkor azokat is vették volna mint a cukrot. Itt a lényeg a BMW egy jól bejáratott márkanév amit úgy tűnik ez a pár elfuserált tervrajz sem rombolt szét.

Pasas 2009.02.05. 22:40:34

Bár már egy másik fórumon leírtam, a Lexus mikor kijött az LS400-al, mindent a Merciől és a BMW-től koppintott. Nézd meg a hátulját az új S-osztálynak, a Honda Accordnak, berémlik most valami dél-kóreai autó is. Honnan ismerős? Talán az E65-ről.
"The W221 S-Class' exterior styling is distinctly different to the W220. The rear styling is similar to the E65 BMW 7 Series, and also the Mercedes-Benz Maybach"-Wikipédia, másnak is feltűnt.
Az oldalsó -Bangle- vonalakat és küszöböt az Audi is szivesen rajzolgatja a mai napig is, csakúgy mint a LED-eket az első lámpában. A dupla műszerfal is hamarabb volt a BMW-nél mint a Mercinél, az I-drive is elterjedt elég sok márkánál még ha másabb formában is.
Ez csak ami hirtelen eszembe jutott, és akkor még a kínaiakról egy szót sem szóltunk.
Ne feledd, amiért Nokia telefonod van, attól az még Bell nevéhez fűződik.

Shadowbull 2009.02.05. 22:42:17

@Hrzrasn: "Nem ülnek az igazgatótanácsban, csak a felügyelôbizottságban. "

Teljesen igazad van, hulyeseget irtam.

sb

Pasas 2009.02.05. 22:49:09

Ótósbótba:
-Mit parancsol?
-Kérek szépen egy krómozott M-es tükröt, egy cápauszony antennát és egy angel-eyes lámpát.

Hrzrasn (törölt) 2009.02.05. 23:07:30

@Lacee83: Létezik BMW babakocsi, mint ahogy BMW gyerekülések is.

Hrzrasn (törölt) 2009.02.05. 23:09:05

@qualitaet: Az NSU Ro-80at se felejtsük. A világ még kocka alakú lego-autókban ült, amikor Luthe már áramvonalas karosszériát tervezett a népnek.

Hrzrasn (törölt) 2009.02.05. 23:10:55

@Pasas: ...és egy satz kamu M Doppelspeichét, 19esben, krómozva.

qualitaet 2009.02.05. 23:53:01

"és egy satz kamu M Doppelspeichét, 19esben, krómozva."

:)DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD

"Bocs kupak nincs hozzá.. de ha akarod az audisat megköszörüljük, matricáért meg mindjárt átküldöm a Danit az aatós boltba."

qualitaet 2009.02.06. 00:18:27

Pasas

"Az oldalsó -Bangle- vonalakat és küszöböt az Audi is szivesen rajzolgatja a mai napig is,..."

No, és az ablak körüli díszlécek meg a B-oszlop vonalában az ajtóborítások???!

Könyörgöm, olyan pofátlanul koppintja manapság szinte az összes autógyár, hogy egy esetleges sérülés esetén az E32-ét még rájuk is lehet pattintani :)

Top Gear 1986

www.youtube.com/watch?v=4LickkbsEng

Pasas 2009.02.06. 00:29:47

qualitaet: nem mondom hogy tudom mire gondolsz, minthogy azt sem mondtam hogy csak a BMW-től lopnak. Mindenki koppint valahonnan. Én csupán kopi3.14 felvetésére válaszoltam, ő követelte a listát.
Ez a YouTube egy csoda.

qualitaet 2009.02.06. 00:44:19

Pasas

Megnézel bármilyen más prémiumautót manapság oldalról akkor világosan látod, hogy az oldalablakok körüli krómív (teődíszléc+ az ablakok vízlehúzója) és az és az ajtók találkozásánál levő, matt/csillogó fekete lécek egy az egyben ilyenek.

Az övvonal feletti oldalnézetre gondolok.

(Hirtelenjében ennél jobban nem tudom kifejezni magam, )

Gatinho 2011.10.15. 23:31:22

@csak sporolosan:

Szerintem meg kb. 14 éves vagy és van egy evo matchbox-od.
süti beállítások módosítása