A türhőség matematikája

Az Európai Közlekedésbiztonsági Tanács baleseti statisztikája

  2009. február 04. - baowah Címkék: vélemény

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Így kell autót rajzolni!
2013-06-07 14:29:49

Mindannyian rajzoltunk már autót, legalább egyszer, a normális gyerekek többször is. De ilyen

Nem heroin, cukor
2013-05-19 08:53:02

Plakátként is kitenném! Egy Yamaha X-max 400 tesztje miatt péntek este ronggyá áztam Milánóban , így

Én nem is akartam autót venni!
2013-02-03 07:48:21

„Ha az iparban, mezőgazdaságban, illetve közigazgatásban végzett, felelősségteljes tevékenységünk mellett

Én is eladtam a legjobb autómat
2013-01-13 07:56:23

Mihályfán az út szélén Én is eladtam a legjobb autómat – úgy tűnik, ez most kezd rossz szokássá

 

Örökre rejtsük el a slusszkulcsot. A számok azt mondják, hogy meghalunk: rengeteg ember vezet szarul.

Vélemények az azonos című cikkünkről.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr79921614

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Shitman (törölt) 2009.02.04. 11:18:50

@kutya_zzr: kistáska...te biztos valami komoly fazon lehetsz... ez a szó már az oviban is ciki volt

Shadowbull 2009.02.04. 11:19:33

@Üveghang: "Ha jön a motoros sort előz, és csak a kocsik közt megy 2 kilóval, és úgy jönnek ki elé, akkor egy szót ne szóljon senki : hogy de buzi figyelmetlen autós kijött elém. "

nem is szol ezert senki.

sb

Nincs még nicked 2009.02.04. 11:20:45

@Shadowbull:
"Ha csak 1% eselye van annak, hogy a fenyszoro miatt nem kezdenek szembe elozni vele, mar megerte."
Tudod, ezzel csak egy baj van. Igaz, én nem (nagy)motorozom, de én se kilencvennel járok az úton, hanem amennyit az adott pillanatban éppen -technikailag- biztonságosnak tartok. Akkor én is nyugodtan reflektorozzak folyamatosan?

Shadowbull 2009.02.04. 11:22:06

@Agr3ssor: "Néha elgondolkozom, hogy mi értelme van Magyarisztánban nagymotort venni..."

Mert kenyelmesebb. Mert van ereje, nem kell kiforgatni a vilagbol. Mert ket szemellyel sem szenved. Mert szebb.

Es legfokeppen azert, mert olyat szeretnel.

sb

Shadowbull 2009.02.04. 11:23:49

@Nincs még nicked: " Akkor én is nyugodtan reflektorozzak folyamatosan?"

autoval velem sokkal kevesebbszer tortent meg, hogy kieloztek szembe mint motorral.

nem ugyanaz a szituacio.

Arrol lehet vitazni, hogy egyaltalan segit-e a refi.

Talan igen, talan nem.

sb

Shitman (törölt) 2009.02.04. 11:24:18

@Shadowbull: Nézz utána Tehénke erre célzott.

Agr3ssor 2009.02.04. 11:26:44

Mert van ereje??? És ezt te hol tudod kihasználni??? Mondom... Főút 90... ez fölött már ne anyázzon senki a kellmetlenségek miatt...
Nekem nem kényelmesebb...
Szeretem a vasam kiforgatni a világból néha, mert jó hangja van...
2 személlyel sem szenved...
Nekem nem is zsebb...

Nem szeretnék, mert már van... Nem nagymoci, de olyat nem is szeretnék...

kutya_zzr · http://www.hegylakok.hu 2009.02.04. 11:30:56

@Üveghang: nem vagyok komoly. De én legalább tudom mit beszzélek...

Winston Smith 2009.02.04. 11:32:02

Nem lehet, hogy azért kevesebb a motoros baleset, mert kevesebb az őrült, 140-nel mellékúton előzgető motoros?

Ez a statisztika így nem teljes, mert semmit nem mond a balesetek okairól. Arról kellene statisztika, hogy mennyi a baleseti esélye egy szabályosan motorozó norvégnak, ill. magyarnak? Azaz a halálos balesetekből le kellene vonni azokat, akik a saját hülyeségük miatt puszultak meg.

Ez alapján tudná egy szabályosan közlekedő motoros megítélni, hogy mennyi az esélye a balesetre.

zalkapone 2009.02.04. 11:32:53

Volt egy Tuaregem. Szerettem. Aztán nem kaptam egyszer elsőbbséget, jobbkezes kereszteződésben. Ha nem kapom fel a lábam, akkor ma nincs. Így megúsztam medencetöréssel. Azóta nem ültem motoron. Pedig néha elfog a kísértés, hogy kéne egy moci. De itt? Kösz, nem!

Shitman (törölt) 2009.02.04. 11:34:05

@kutya_zzr: Ne haragudj hogy nem veszem komolyan a te hivatalos rendőrségi csoda statitsztikádat. Amíg nekem 5 ismerősöm halt meg motorbalesetben, és motoros szezonban meg látom hogy hogy közlekednek. Te egyébként vezetsz is, vagy csak hallottál róla?

kutya_zzr · http://www.hegylakok.hu 2009.02.04. 11:37:16

Vezetek. Autót, teherautót, áramot, sokmindent...
7oo EKM, okozott crash nélkül. Ebből kb. 15EKm motorral.
A stat pedig elérhető a neten: a Magyar is (az azért sz@rabb számokat tükröz, valljuk be) ill. a nemzetközi is.

Sajnállak, hogy ilyen hányattatott sorsú vagy: nekem a többszáz motoros ismerős közül nem halt meg egy sem a 20 év alatt- nem hogy öt.

zöldi 2009.02.04. 11:38:00

@Agr3ssor: Megéri. Ha szabályok szerint használod, a max fordulat harmadán dolgozik utolsó fokozatban, néma csendben, negyed gázon. Ha előzni kell, húzol egy nagy gázt, majd úra vissza 100-ra. Ha elnézted az előzést, fékezhetsz, vagy visszapöckölsz 2-t és befejezed.
Az alacsony fordulat hosszú élettartamot biztosít, a menetteljesítmények gyakorlatilag semmit nem változnak ha egydül, vagy 2 személlyel és 3 dobozzal mész.

kutya_zzr · http://www.hegylakok.hu 2009.02.04. 11:39:30

k..va billentyűzet: " Ebből kb 150 EKm motorral "

zöldi 2009.02.04. 11:39:46

@kutya_zzr: Nem 150e akart lenni a motorral?

Raka1885 2009.02.04. 11:42:17

Bilincs, két nap elzárás. Többet ér mint a csekk + büntetőpont. De lehetne kombinálni a kettőt. Felelőtlenek vagyunk...

Nincs még nicked 2009.02.04. 11:43:41

@Shadowbull:
"Arrol lehet vitazni, hogy egyaltalan segit-e a refi."
Erre megint csak a saját tapasztalatomat tudom mondani: szerintem nem. A nekem 'meglepetést' okozó motor(os)ok között ugyanúgy volt tompítottas, mint refis. Nem látok semmilyen összefüggést.

dome64 2009.02.04. 11:44:08

" vannak figyelmetlen, béna, tehetségtelen "

A közlekedés, autós, motoros, kerékpáros stb, nem a teheteséges emberekről szól hanem a bénákról. Aki tehetséges az menjen el egy versenypályára és mérje meg magát mennyit ér. A közút a tömegek közlekedéséről szól, arról, hogy a "tehetségségtelen" kénytelen autóba (stb) ülni merd dolga van. Ki a kutya akar autókázni. Hát én nem -- a hátam közepét is szívesebben nézném mint a szélvédőn át a forgalmat. De, ezek a vágyak... menni kell akár tetszik akár nem, mert ilyen módon van berendezve az életünk.
Lehet oktatni meg felvilágosítani, de a legfontosabb az önkontroll -- ez egyfajta tömegközlekedés ahol mindenki elsősorban közlekedni akar: eljutni A-ból B-be.
A potencia-zavarokat nem lehet megoldani LE-vel.

INSIDER 2009.02.04. 11:46:08

@Shadowbull: Velem viszont éppen az ellenkezője fordul elő. Vagyis valamennyi hülye tapló motoros megtalál, elémvág minden jelzés nélkül, jobbról előz, beint és beszól, ha rádudálok emiatt. Ezek után nincs mit csodálkozni azon, hogy néhány idegbeteg és türelmetlen autós, simán kivasalja őket. A békés egymásmellett élés jegyében NE CSAK ÉS KIZÁRÓLAG az autósoktól várjátok az alkalmazkodást, megértés, TI is tegyetek érte.

kutya_zzr · http://www.hegylakok.hu 2009.02.04. 11:47:40

@Nincs még nicked: Nálunk bevált.
Ha olyan motor megy előre a sorban, amin van kiegészítő lámpa (értsd: nem egy, hanem két/három lámpát lát szemből az autós) akkor sokkal ritkábban előz ki szemből.

empetya 2009.02.04. 11:50:12

Dr. Zerge!

Abban egyetértünk, hogy baromi rossz a közlekedési morál az országban. Viszont én hiszem, hogy normális oktatással sokat lehetne segíteni a dolgon.

Jómagam két évvel ezelőtt voltam először vezetéstechnikai oktatáson. Akkorra már bőven túl voltam 700ezer balesetmentes kilométeren, és évek óta autóban éltem. Ez azóta sem változott, csak a kilométerek gyarapodtak. Mégis tudtak nekem újat mutatni. Persze nem is úgy mentem oda, hogy én vagyok a király.

Mikor harmadszor voltam ilyen oktatáson, volt ott két srác, akik nagyon nagy önbizalommal érkeztek. Na, a nap végére sokkal kisebb lett az arcuk. Az oktató ugyanis szépen lassan elérte, hogy saját maguk jöjjenek rá, hogy rohadtul nem konyítanak a dologhoz.

Nekem az a véleményem, hogy ha a jogsihoz kötelező lenne legalább egyszer egy ilyen oktatáson részt venni, sokkal kevesebb gond lenne az utakon. Még régóta és sokat vezető emberek is nevelhetők.

ColT · http://kilatasgaleria.blog.hu/ 2009.02.04. 11:50:52

Az utolsó bekezdésben a lényeg.
Tartsuk már be a kreszt mert nem szopatásból találták ki (legalábbis nagy részét)!!!!
Mérlegelési lehetősége meg amúgy sincs a közlekedőknek.

Agr3ssor 2009.02.04. 11:52:00

@zöldi: És ezért megéri megvenni?? Mert amit én látok az utakon, az rohadtul nem így néz ki... Ráadásul pont olyan helyen élek, hol a Balaton/Velece felé vezető út megy...
Amit leírtál, arra egy 125-ös is képes...
Miért éri megjobban a GSX-R 750 a 600-as helyett??
Mellesleg semmi nem megy úgy 80-100 kiló terheléssel, mint nélküle... Max avezető nem érzi a különbséget... Mert ugye kicsi, de van...
Én továbbra sem vagyok meggyőzve... Nem kötöszködésképpen... Nekem 110-et megy a mocim... 90-el szoktam vele rohangálni, ott 2-3 között eszik... Többre nincs szükségem... És ha az ember figyelembe veszi a szabályokat, akkor értelme sem...

kutya_zzr · http://www.hegylakok.hu 2009.02.04. 11:57:22

@empetya: ha a "normáli oktatás" azt jelentené, hogy a semmittevés helyett, ilyen tréningeken kellene részt venni, máris javulna a helyzet...

Kölyök motoros koromban, CSAK a véletlenen múlott vagy 4-5 esetben, h nem lett bajom. És mindegyik elkerülhető lett volna, alaposabb oktatási felkészültséggel...

Shadowbull 2009.02.04. 11:57:37

@Agr3ssor: "Mert van ereje??? És ezt te hol tudod kihasználni???"

Nem szandekozom ezt a vitat itt ujra megnyitni. Barhol es barmikor ki tudom hasznalni. Akar a szabalyok betartasaval is, vagy legfeljebb enyhe megszegesevel.

Ez ugyanaz a tema, hogy minek 500 lo autoban kozutra. Merthogy azt nem lehet kihasznalni.

Miert ne lehetne? Ha vezettel mar ilyen motort/autot akkor tudod mirol beszelek, ha nem, akkor meg fogadd el attol, aki meg igen.

Vagy ne, nekem az is mindegy.

ha te nem szeretnel, akkor ne vegyel, de vitatsd el a jogot mastol.

sb

kutya_zzr · http://www.hegylakok.hu 2009.02.04. 11:59:14

@Agr3ssor: ...Amit leírtál, arra egy 125-ös is képes...
Miért éri megjobban a GSX-R 750 a 600-as helyett??...

A 2T Trabant is megy 90-et a 26 lóerejével. Miért vesz mégis az ÁTLAG ENNÉL 3-4 -SZER erősebb gépeket, a többiről ( 150LE+ nem is beszélve...)

Shadowbull 2009.02.04. 12:00:36

@Nincs még nicked: Lehet, nem tudom. Ahogy mondtam, a szembe kielozes gyakran szandekos, nem veletlen.

Akkor meg ugy is kimegy, ha refivel jon szembe a motor.

Bar ugy esetleg azt hiszi, hogy nagyon gyors.

sb

empetya 2009.02.04. 12:03:10

kutya_zzr!

Tényleg fontos lenne. De szerintem ott kellene elkezdeni, hogy ne lehessen akárkiből egyszerú autós oktató sem.

Sokszor magam is megijedek, hogy egy tanuló hogy képes az autóban ülni. Az orrával majdnem a kormányt veri, öt centire a légzsáktól. És az oktató nem szól rá, hogy ezt így nem csináljuk!

Volt még régen egy kollégám, aki akkor szerzett jogsit. Párszor ültem mellette. MINDEN fékezés előtt kinyomta a kuplungot, mert azt hitte, hogy különben lefullad az autó. És jogosítványa volt!!!!

Shadowbull 2009.02.04. 12:03:32

@INSIDER: "NE CSAK ÉS KIZÁRÓLAG az autósoktól várjátok az alkalmazkodást, megértés, TI is tegyetek érte. "

Ez nyilvanvalo. En igyekeztem is tenni erte.

Bar legfokeppen azert mert feltettem a tyukszaros eletem.

sb

kutya_zzr · http://www.hegylakok.hu 2009.02.04. 12:12:21

@empetya: 1 éve vezetett a kislány.
Egyszer előzés közben rászól az aktuális pasija a jobb1-ből:
- Miért nem kapcsolsz vissza előzéshez?
Kiscsaj visszarakja ötből 3-ba, és elmosolyodik:
- Jééé, mennyivel jobban gyorsít !

Hirtelen nem éreztem magam biztonságban a hátsó ülésen :)

empetya 2009.02.04. 12:14:30

Ez sem rossz. :o) Nekem akkor esett le az állam, mikor ünokaöcsém barátnője megpróbálta elmagyarázni, hogy lámpánál várakozni sebességben, és a kuplungon állva kell. És ő ezt vasúti átjáróban is így csinálta. No komment...

zöldi 2009.02.04. 12:17:02

@Agr3ssor: Én magamból indultam ki, hogy én miért vettem nagy motort, illetve hogy én hogyan használom.
Nekem megéri, én ezzel szeretnék nagypapi koromban is motorozni. Meg indulni a weissenkircheni hegyi felfutón...
És még mindig azt vallom, megfelelően higgadt és óvatos ember kezében is inkább több ló legyen, mint kevesebb.
Ja, nekem 90-nel 4.8-at fogyaszt.

vuki z1 2009.02.04. 12:22:07

@Gozer: Ezek alapvetően jogos észrevételek, ám az általam leírtak az európai módon közlekedő motorosokra vonatkoztak. Azokra, akik ha nem is tartják be minden körülémyek között az előírt sebességhatárokat - ahogy a legtöbb autós sem -, igyekeznek biztonságosan közlekedni a géppel. Namármost, ha én mögötted megyek motorral, garantáltan nem lesz 70-80 a különbség a javamra, hacsak nem kereket szerelsz. Plusz - ahogy említettem is - csak piros lámpánál, álló járművek között arcátlankodok előre a kocsisorban, ha van rá megfelelő hely. (Tehát nem úgy, hogy a markolatom már szinte üti a tükrödet.)Ez szerintem bocsánandó bűn, bár erre tényleg mondhatod, hogy a KRESZ rám is ugyanúgy vonatkozik.

Ami pedig az irigység dumát illeti: szerinted miért van az, hogy a cégemnél diplomás emberek neveztek már több ízben vigyorogva vesedonornak, miért van az, hogy a motoromat totál átlátszó dumával kitiltották az irodaházunk mélygarázsából - pedig fizetett helyre álltam volna vele -, és miért van az, hogy akár a 4-es úton, akár az M3-ason minden harmadik autós be akarja bizonyítani, hogy gyorsabb nálam?
(Előzésnél rágyorsít, esetleg megvárja, míg valaki feltart és úgy hirtelen visszaelőz stb.)
Azt az elmebeteg kollégámat nem is említeném, aki halálos motoros balesetek képeit küldözgette át mail-en egy időben...

kutya_zzr · http://www.hegylakok.hu 2009.02.04. 12:26:53

@misibacsi: sz@r dolog az irigység...
Aki szuicid, vagy fantáziátlan a motorozáshoz, az eleve ellenségnek tekinti őket.

Arról nem is beszélve, amikor a 'farokhosszabbító'-nak vett több millás autót lenyomja egy kukás, 2-300 ezret érő motor... Ne adj' Ég, még valami csajt is szállít éppen, akinek a tulajdonlása (de rossz szó...) ugye, szintén irigylendő.

Agr3ssor 2009.02.04. 12:44:00

@kutya_zzr: Talán azért mert a Trabant kábé széthullik, 2 ütemű füstokádó szörnyeteg, biztonságtalan, papírsárkány...
De ha szerinted egy Trabigó és egy újabb 90 ló körüli kocsi között csak teljesítmény alapján tehetünk különbséget, akkor Neked eléggé lent vannak az elvárásaid... Szerintem ne villogj vele!!!

@Shadowbull: Köszi, vezettem... Csak azt nem értem, hogy egykor hülyézik az autósokat, hogy figyelmetlen barmok... Máskor olyan motorokat veszenek, amivel a többség nyilvánvalóan nem szabályosan közlekedik... Azt nekem ne akarja senki megmagyarázni, hogy vesz egy 750-es GSX-R-t, aztán 90-el megy vele a Balatonig... Akkor azt mondom járj sokat a fasza gépeddel 90-el úgy, hogy gyárilag 230 a túrasebessége...

@zöldi: Sajnos az értelmes ember hajnlamos magából kiindulni... Sajnos nem ő az átlag...

Agyalap 2009.02.04. 12:48:36

Az Erste Bank (ez a reklám helye) a motorhitelhez ad egynapos vezetéstechnikai tréninget is. Szerintem ez korrekt dolog, ha nem is sok, de legalább a fékezésről többet tud meg a delikvens mint az oktatáson.
Követendő példa lenne az autósoknál is.

kovatstomi 2009.02.04. 12:58:15

Lehet hogy szar a képzés, de a szabályok a motorra is érvényesek. Én még nem láttam városban 50-nel gikszert...
Kicsit durva azt kérni az autósoktól, hogy azért tartsák be a szabályokat, hogy a motorosoknak ne kelljen!

Rezsim 2009.02.04. 13:09:08

Egy éve gondolkodom a motorozáson, pláne, hogy van is a családban, egyébként extrém sportolok, de mióta egy baromarc nem adta meg az elsőbbséget és rommá törte há'l istennek csak a kocsimat elgondolkodtam, hogy mi lett volna ha motorral vagyok abban a kereszteződésben...

Agyalap 2009.02.04. 13:09:29

@kovatstomi: Én már láttam...
Voltam olyan bamba, hogy lenéztem a Váci úti felüljáróról - utol is értem a sort hál' Istennek... Nem mentem 50-nel sem...
Nem arról szól a dolog, hogy a motorosok mennyivel jobban megérdemlik, hogy 90-nel mehessenek.
Aki gyorsan hajt mindegy autóval vagy motorral tudja,hogy szabálytalankodik. Szerintem ilyenkor még inkább odafigyel a közlekedésre. Amikor valaki bebambul az 50 km/h-ba nem biztos, hogy belenéz a tükörbe.
Nem mentegetni akarom a motorosokat, de a motor fékútja szerintem rövidebb. Már aki tudja rendesen használni a féket.

keddves 2009.02.04. 13:12:39

Pusztuljon az összes motoros.
Éjjel háromkor hatmillió decibellel tolják.
Sorok között hatvannal "csorognak".
Természetvédelmi területet szétbasszák.
Záróvonalon kétszázzal mennek át.

Agr3ssor 2009.02.04. 13:16:41

@Agyalap: Tök mindegy... A motorosknak, és az autósoknak is változtatni kellene... Nekik, neked, nekem is...

Már megijedtem, hogy azt kezded el magyarázni, hogy veszélyesebb 50-el menni, mint direkt szabálytalankodni... :)

zöldi 2009.02.04. 13:17:38

@Rezsim: A motorral valószínűleg körültekintöbben mész mivel a kocsi ad egy- sok esetben hamis- biztonságérzetet. A motoron egész máshogy is érzékelsz mindent, semmit nem takarnak ki az oszlopok, a tető. Meg motorral tudod, hogy akárki hibázik, Te szívod meg.

Shadowbull 2009.02.04. 13:22:38

@Agr3ssor: "Akkor azt mondom járj sokat a fasza gépeddel 90-el úgy, hogy gyárilag 230 a túrasebessége..."

Nem csak Gixxer van a vilagon. A ZZR-1100 anno szupersportnak keszult, de manapsag sport-turanak szamit. Siman lehet vele nyugodtan 50-nel kozlekedni.

Apukamnak egy XX-e van, az valami 160 lovas. O se rohan. Csak neha :)

sb

Shadowbull 2009.02.04. 13:27:40

@Agyalap: "Nem mentegetni akarom a motorosokat, de a motor fékútja szerintem rövidebb. Már aki tudja rendesen használni a féket. "

Nem rovidebb, sot. 40 meter ala csak ABS-szel tudnak benezni. Raadasul szarabbul kanyarodik, szarabbul manoverezik. Hirtelen kikerulesi manoverrol (elrantom a kormanyt es beleallok a fekbe) ne is almodjon az ember 2 kereken.

sb

petyo 2009.02.04. 13:28:01

Nem értem mi a baj azzal, hogy valaki meg akar halni és meghal. Az ilyesmit támogatni kellene ebben a túlnépesedett világban.

Agr3ssor 2009.02.04. 13:34:52

@Shadowbull: Kívétel erősítí a szabályt... De nagy általánosságban el lehet ezt mondani?? :) Naná, hogy nem... Csak és kizárólag erre akartam célozgatni...

littlerock 2009.02.04. 13:34:58

monoblade... szerintem erősen öngyilkoshajlamú, mazochista lehetsz, hogy ide ilyeneket írsz... köszönöm, hogy halállistán vagyok a részedről, de az énmasinám nem megy csak max 150-et,a hangját lehet hallatni is, de akkor épp figyelemfelkeltek, pl egy előzés megkezdésekor, mert onnantól félgáz is elég, az esetek többségében... városban, meg minek mennék gyorsabban mnt egy autós? menj, azt halj meg egyedül...

zöldi 2009.02.04. 13:44:14

@Shadowbull: "szarabbul kanyarodik, szarabbul manoverezik...."

Te Sb, általában osztom a véleményed, de ez nem állja meg a helyét.
A nagy dögömmel sávon belül megfordulok- nem kettő, egy sávon belül. Meg miért van az, hogy kanyargós útra érve én tartom kényelmes a százat, míg az összes kocsi 50-re lassít.
Elhiszem, hogy steril körülmények között, megfeleő pilótával versenypályán előbb körbeér egy autó, ezt már bizonyították. De hétköznapi felhasználó kezében a motor sokkal mozgékonyabb.
A fékkel egyetéretk, azt bazi sokat kell gyakorolni, hogy jól menjen, kocsival meg csak nyomni kell.

Agyalap 2009.02.04. 13:48:56

@monoblade: Az összes autós átmegy a piros lámpán.
Zebrán ütik el a gyalogosokat.
Nem használják az irányjelzőt.

Nem érzed, hogy az általánosítás mekkora nagy f@szság? Az olyanok követik el, akik tudják magukról mekkora királyok az úton, de ez a közlekedés többi résztvevvője számára nem derül ki. Az ilyenek ugranak ki a kocsiból, hogy leordítsák a jobbról érkező, balkézszabályt meg nem adó vezetőket - persze csak ha 40 kilónál könnyebbek.

MatseQ 2009.02.04. 13:54:31

@Amanitin2: "kíváncsi lennék pl, hogy a sportmotorosok közül hány százalék a szabályosan közlekedők aránya."

Pont annyi a szabályosan közlekedő motoros, mint a hasonlóképpen közlekedő autós.

Nincs még nicked 2009.02.04. 13:57:30

@kutya_zzr:
"Ha... nem egy, hanem két/három lámpát lát szemből az autós) akkor sokkal ritkábban előz ki szemből."
Lehet. Akkor viszont tegyetek föl ilyeneket.

Bambano 2009.02.04. 13:59:38

@Shadowbull: és ha csak 1% esélye van, hogy a reflektor miatt balesetet okoz valaki, akkor már nem érte meg. Egyébként az, hogy ki mit hisz a refiről, irreleváns, ez a kreszben pontosan szabályozott kérdés. Tessék megtartani.

Nincs még nicked 2009.02.04. 14:00:35

@Shadowbull:
"Ahogy mondtam, a szembe kielozes gyakran szandekos, nem veletlen.
Akkor meg ugy is kimegy, ha refivel jon szembe a motor."
Vagyis egymás idegesítésén kívül nem ér semmit. Erről beszélek.

Shadowbull 2009.02.04. 14:13:13

@zöldi: "De hétköznapi felhasználó kezében a motor sokkal mozgékonyabb."

Szerintem nem ugyanarra gondolunk. En azt mondom, hogy veszhelyzetben motoron sokkal nehezebb barmilyen hasznos manovert vegrehajtani, es a motorosok nagy reszenel az ilyesminek csunya bukas a vege.

Amig egy modern autonal egy veszfekezes, vagy egy hirtelen kikerules vegrehajtasara azert egy atlagos sofornek is van eselye.

Az nem kerdes, hogy a hetkoznapi mozgekonysag sokkal jobb motorral, mert ott is elfer, ahol egy auto nem.

En mondjuk a ZiZivel akkor sem tudtam volna egy savon belul megfordulni, ha tolom :)

sb

Shadowbull 2009.02.04. 14:16:19

@Bambano: "és ha csak 1% esélye van, hogy a reflektor miatt balesetet okoz valaki, akkor már nem érte meg. "

Fenyes nappal a felkapcsolt reflektor senkit sem vakit el, tehat balesetet bajosan okozhat. Az egy dolog, hogy valakit irrital, de az mas tema :)

"Egyébként az, hogy ki mit hisz a refiről, irreleváns, ez a kreszben pontosan szabályozott kérdés. Tessék megtartani. "

Na igen. A KRESZben az is teljesen szabalyozott kerdes, hogy ki mikor kezdhet elozesbe.

sb

kutya_zzr · http://www.hegylakok.hu 2009.02.04. 14:16:51

@Nincs még nicked: egy chopperen ez nem is gond. De sportmocin/túramotoron ez elég bajos fizikailag.
Plusz tartok tőle hogy felesleges is: hátha ugyanúgy "előítélet" ahogy én ezt az élményt jegyzem meg, ahogy az autós is a 100 normális, és az 1 barom motoros közül, az utóbbira emlékszik csak a nap végén...

Shadowbull 2009.02.04. 14:17:30

@Nincs még nicked: "Vagyis egymás idegesítésén kívül nem ér semmit. Erről beszélek. "

Fene tudja. Szerintem ha ez lenne a legnagyobb baj a motorosokkal, mindenki orulhetne :)

sb

Dr.Bio74 2009.02.04. 14:17:48

Én szeretem a motorosokat. Még egy és meglesz az egy tucat skalp.

Viccen kivül meg :
- félek tőlük, mert akár én vagyok figyelmetlen, akár ő, neki várhatóan komoly problémái lesznek az egészségével.
- irigylem őket, mert a kisebb helyigényük miatt ott is tudnak haladni ahol én az autóval nem, persze csak ha nem veri ki a biztosítékot más autósnál a nyomulásuk.
- Irigylem őket, mert a motorozás az nem egyszerűen arról szól, hogy eljuss A -ból B-be.
- És sokat sajnálok, aki az előző pontot félreértelmezve, futtatja magát olyan gépekkel, melyek az esetükben időzített bomba.

zöldi 2009.02.04. 14:33:48

Meg tudtál volna. A népítéletek közt szűrj rá a Honda Pan-European 1.3-ra, asszem 3-at fog kiadni. Az egyik végén lesz egy kép, ahol az ipse épp a sávon belüli megfordulást gyakorolja. Jó dolog a vezetéstechnikai tréning.

Shadowbull 2009.02.04. 14:52:19

@zöldi: Nem vagyok nagy motoros. Tetszoleges autoval hamarabb megfordulok savon belul mint egy motorral :)

sb

I.R.Baboon 2009.02.04. 15:03:48

na, akkor mint autóval naponta közlekedő, csak annyit fűznék hozzá, hogy rengeteg kretén autós van, viszont a motorosokat sokkal jobban:
össze-vissza cikáznak, beszűkölő sávból halál természetesen lassítás nélkül sorolnak be, és én vagyok a bunkó, ha rádudálok... és azt még jobban utálom, amikor az autók között a dugóban mennek és próbálják a nagy vasat átpréselni mindenhol, még ott is, ahol nem fér el... egy rendszám nélküli kolléga már húzta meg így a kocsit, elkapni persze nem tudtam... ha már egyenrangú félként akarják, hogy kezeljük őket, figyeljenek ők is jobban...
naponta rengeteget ülök a kocsiban, és nyáron sokkal több paraszt motorossal találkozom, mint autóssal... és nem elfogult vagyok, hanem szimplán tapasztalat.
de ismét megjegyzem: rengeteg a nagy pöcs autós is, akinek szó nélkül vonnám be a jogosítványát és büntetném még akkora összegre, hogy soha többet ne jusson eszébe autóba ülni. legalábbis a kormány mögé :)

akos696 · www.focusauto.hu 2009.02.04. 16:41:36

@Nincs még nicked:

Engem senki nem tud meggyőzni arról, hogy hatásos-e a refi, vagy sem, csak a saját tapasztalataim, amik egyértelműen a hatásosságból számolnak be. Ha már eljutsz odáig, hogy: 'ez a köcsög motoros kivilágítja a szemem' az már tökéletes, mintha azt mondanád: 'húú bocs haver nem láttalak, jól vagy? Hívjátok gyorsan a mentőt!' Nem fordulnak be annyira előttem, vagy nem fordulnak annyira ki elém, ha ég a refi. Mondjuk lakott területen, vagy ha utolérek egy autót lekapcsolom illetve természetesen sötétben nem világítk a másik szemébe. Jobb lenne a sok lámpa, de ezt csopperen kívül szinte lehetetlen kivitelezni.

Nem tudom már ki írta, hogy jobbkezes utcáknál nem adták meg az elsőbbséget neki motoron és eltört a medencéje, azóta nem ült motoron. Na neki üzenem, hogy talán jobb is, ha nem ül mocira, mert alap, hogy MOTORRAL MEGÁLLUNK A JOBBKEZES UTCÁNÁL,még akkor is, ha nekünk lenne elsőbbségünk.

eko 2009.02.04. 17:00:53

Olvasgatom a hsz-kat, és feltünt, ha valaki motorrol beszél, akkor az a robogó, vagy a sportmotor 600cm³ felett, és 150 LE felett.
Valóban ök okozzák a legtöbb feltünést, de feltünt már valakinek, hogy vannak túraendúrók, nagy túragépek, és cruiserek-chopperek is?
Magam is ezek közé tartozom, 1200cm³-es géppel, de csak kb olyan erös, mint egy japán 6oo-as
Nem mindig a leghangosabb tömeg a legnagyobb tömeg!
Szóval azok is motorosok ám, akik csak csendben poroszkálnak nagy távolságokat megtéve, és nem a városban lámpától-lámpáig gyorsulgatnak.
A figyelmetlen autósok viszont őket is tizedelik..

Pilgram (törölt) 2009.02.04. 17:17:33

Kedves Posztoló, kaphatnánk egy linket, ahol el lehet olvasni ezt a jelentést?

Nincs még nicked 2009.02.04. 17:30:37

@akos696:
"Engem senki nem tud meggyőzni arról, hogy hatásos-e a refi, vagy sem, csak a saját tapasztalataim, amik egyértelműen a hatásosságból számolnak be."
Engem is a saját tapasztalataim győznek meg, amik viszont épen ennek az ellenkezőjét mutatják.

"Mondjuk lakott területen, vagy ha utolérek egy autót lekapcsolom illetve természetesen sötétben nem világítk a másik szemébe."
Hát akkor ezzel a kivételek közé tartozol.

"Jobb lenne a sok lámpa, de ezt csopperen kívül szinte lehetetlen kivitelezni."
Nem hiszem el, hogy manapság ne lehetne akár a tükörre, akár az index mellé valami 'menetjelzőt' szerkeszteni, akár egy szolidabb fajta (nem túl 'szúrós' fényű) ledből. EZT erőltessétek, ne a refit!

littlerock 2009.02.04. 17:31:19

@I.R.Baboon:

nos erre lenne megoldás, ha a rohadt jobbratartást valaki átgondolná végre... engednék a motorosokat a buszsávban közlekedni, illetve a két kocsisor hagyjon egy motorosnyi helyet egymás között...

eredmény: nincs karcolás, visszapillantóleverés, csak néhány begyöpösödött agyú, hülyeparaszt, aki aznap épp kocsban ül, szedhetné tonnaszám a MagneB6-ot, meg az antidepibogyóit, mert ugye megfojtaná a sárga irígység... a többség viszont megszokná az új állapotot, és sokkal kevesebb baj lenne, mint eddig. (ne érts félre, az itt elhangzott negatív jelzőket nem neked szántam)

Sőt, esetleg látván, hogy milyen egyszerűen, és kultúráltan lehet motorral közlekedni, a manager típusúak szaladnának fedett BMW robogóért, vagy a topábbak/óvatosabbak 3 kerekű Piaggo-ért a kereskedésbe, ÉS láss csodát, időben beér a melóba, le se sajnálja a szmogriadót, esetleg még élvezi is, a gyorsabb kanyarvételt ja igen a legfontosabb : mindenkinek lenne parkolóhelye, illetve aki motorral megy, annak ingyen... DE EZ ITT NÁLUNK UTÓPIA

kranführer 2009.02.04. 17:31:52

@eko: Akkor lehet hogy nem vagyunk márkatársak. Az enyém csak 70 paci 1450 köbcentiből. Mellette 350 kiló a száraz súlya.Pont fél tonna ha teletankolva ráülök és a bőrtáskák is tele vannak sörrel:-)))

eko 2009.02.04. 17:38:16

@kranführer:
Szerintem te kökemény chopperes vagy.. :-)
én inkább a cruiser, vagy ha úgy tetszik naked vonalat erösitem..
Persze nincs a kettö olyan messze egymástól..
:-)

littlerock 2009.02.04. 17:55:44

@kranführer:

aaszem hozzád képest ceruzahegyezővel járok... 40 paci 400ccm-ből, velem együtt 280kg a száraz tömeg...

van még hová fejlődni, de talán kezdésnek nem rossz

kkn 2009.02.04. 18:14:28

Hiába a szabályok, a magyar történelem, meg a szoci évtizedek is arra oltották a géneket errefelé, hogy az emberek el vannak nyomva, és a szabadságért kell küzdeni.
Ennek folyománya, hogy a szabályok az elnyomás eszközei, és most a demokráciában így mindent lehet, nem kell betartani semmit.

Nehogy már megmondják nekünk, magyaroknak, hogy mit csináljunk!

A szabályok nem értünk, ellenünk vannak, a birkák betartják, de az igazi élelmes magyar nem, csak saját magára figyel, hogy neki jó legyen.
Esetleg, ha másnak jobb lenne, dögöljön meg a tehene neki is.

Ez a hozzáállás látszik a közlekedésben is.

ozirisz · http://el-maszat.blog.hu 2009.02.04. 19:32:44

állami beavatkozás, mi? mehetnél hússzal, és öltözhetnél batman-ruhába. max ennyit tudnak az ún. "szakemberek".

szajberpiraty 2009.02.04. 20:27:04

Tetszik vagy nem, balkáni ország, balkáni nép vagyunk. Nincs közlekedési morálunk, nincs adómorálunk, morálunk és modorunk sem nagyon. Sötét büdös bunkó nép a magyar, tisztelet a kivételnek, a normálisan közlekedő kisebbségnek.

Nem a szabályokkal van gond, hanem az emberekkel. Amíg olyat látok, hogy kismama az anyósülésen öv nélkül, ölében a 1,5 éves gyereke, akinek az arca pont 3 cm-re van az airbag felirattól... Nem túl reményteljes. Ha valaki a saját, és gyermeke biztonságát ennyire semmibe veszi, az bizony a másét sem tartja sokra, ha közlekedik.

fdoki 2009.02.04. 20:40:32

10-en jónéhány éve tolom vidéki mezővárosban 125-ösön,néhány éve kint
V2-es 650-esen és persze autóval is(ez utóbbival már 30 éve).Bringával már nem is megyek közúton(csak hegyi túrák),mert még szeretnék élni!
Végig rágtam magamat az összes kommenten és szép-szomorúan reflektálódik itt is a mai magyar rögvaló.
"Csak úgy cselekedjél felebarátoddal, ahogyan cselekednél tenmagaddal is..."

fdoki 2009.02.04. 20:41:41

@szajberpiraty:
igen,Igen,IGEN... :-((((((((((((((((((((

Tommy 2009.02.04. 21:01:21

Több mint 2millió kilómétert vezettem ebből 1,5milliót teherautóval ,kamionnal ,busszal a többit szgk-val és motoron, okozott baleset nélkül. Ezen kívül 6éve oktatok B-kategóriás gyakorlatot és M-től D-ig elméletet.Egyetértek azzal a véleménnyel ,hogy az oktatást át kell alakítani ,de sajnos esélyt sem látok rá. Belűlről szakmai szemmel nézve sokkal elkeserítőbb a helyzet mint azt bárki gondolná.Pl.:1968-óta a kötelező minimum óraszám 30 ,ez önmagában még nem volna baj ,ha mindenki a saját képességei szerint venne plussz órát. A tanulók nagy részénél ez idő alatt anyit lehet elérni ,hogy forgalommentes úton elközlekedjen segítség nélkül.A szülő úgy gondolja ,hogy ha Ő tizenévvel ezelőtt le tudott vizsgázni ennyi idő alatt akkor most (sokszoros forgalom sűrűség mellett) a gyerek is.És jelen esetben akkor jön a baj ha a gyerek levizsgázott. Ez csak egy ok a rengeteg közül az oktatásban. Béke

baowah · http://baowah.blog.hu 2009.02.04. 21:11:50

@Tommy : És miben látná a kiutat? emelt óraszám? új módszerek?

nemondomeg (törölt) 2009.02.04. 21:26:12

végre egy egész jo cikk..
igaz. Tessék használni az IRÁNYELZŐT! arra van. különben a golyózápor kinyír mindenkit egy répával!
és tessék kihúzni a belső sávból(!) 40nél amikor a forgalom 70nel megy!! lehet lassan menni de a szélén!
engem ez a 2 dolog idegesít nagyon. és ezis a tipikus magyar mentalitás megtestesítője: mindenki szarik a másikra (és emellett tahó is mert neki áll feljebb).
(csoda hogy még van magyar nemzet komolyan mondom...)

nick: 2009.02.05. 00:39:55

aki nem indexel, el kell törni a kezeit jó szilánkosra, hogy legyen oka miért nem indexel

néhányat magam is örömmel vállalok

muz 2009.02.05. 00:41:10

Emberek!! Az tény, hogy motorral nem igazán megyünk szabályosan. Mielőtt rám ugrik mindenki csak egy kicsit gondoljátok végig.................záróvonal,sávonbelül,ötvennel,harminccal,szembejövő,lámpánál előre,stb,stb? Na ugye. ezzel nincs is olyan nagy baj csak mocskosul kell figyelni!!! Mindig nézem az előttem haladó tükreit, lát-e a delikvens? Már ezzel sokat javulhat a túlélési statisztika. De a legjobb ha úgy mész mintha mindenki meg akarna ölni. Ja, és norvégiában azért nem olyan nagy kunszt ezt a statisztikát megcsinálni. Egyrészt a népsűrűségből adódóan alig találkoznak,szét vannak szabályozva, így aztán nem is mernek gyorsan menni,jól élnek, nem idegeskednek,ebből kifolyólag nem is nagyon kapkodnak. Valamint a félméteres hó sem nagyon támogatja a sebesség túllépést.

Nolet 2009.02.05. 01:28:05

Tök egyszerű ez a dolog: A rendőrség tartassa be a szabályokat. Mindenkivel, kivétel nélkül.

De a magyar rendőrök (hivatkozva mindenre) ebbe beleszarnak.

Mondja már meg nekem valaki, hogy 5x2db gyalogrendőr elhelyezve párban az Astoriánal, Nyugatinál, Moszkva téren, Deák téren, Blahán, hány autóst tudna per nap megbüntetni???

Kurva sokat. A baj az, hogy leszarják, megállítanak egy szerencsétlent és azt 2 óráig szekírozzák. Közben meg melletük szabálysértenek.

Ennek így kéne kinézni:
-Jónapot! Átment a piroson, tessék itt a 20,000 csekk. Viszont látásra. 3 perc per autós...

toncsi64 2009.02.05. 07:32:58

Számomra van egy kis fogalomzavar a "köcsög motoros" kifejezésben, ugyanis a motorosok 90%-a jó eséllyel autós, csak motorozik is. Ebből következik, hogy nem az autóssal, motorossal van a probléma, hanem Pistával, Jóskával, Lacival, stb. Ezért sajnálatos az általánosítás mindkét fél részéről, de persze kis hazánkban ez nem meglepő. Ami pedig a képzést illeti, természetesen vannak hibák, de azt se felejtsük el, minket is csak a jogosítvány megszerzése érdekelt. A vezetni tudás nem motivált. És sajnos ma egy kis "többletköltséggel" a kettő még könnyebben elválasztható egymástól. Persze ez csak az én véleményem...

Tommy 2009.02.05. 11:11:08

@baowah: Az emelt óraszám önmagában nem elég ,bár szükséges. Új módszerek a technika fejlődésével folyamatosan jönnek. Szerintem a változtatást nem csak az új jogosítványt szerzők körében kell eszközölni. Erről írtam egy tanulmányt aminek részleteit eljuttattam az NKH-hoz.A reakció számomra félelmetes volt. Az egyik illetékes először érdeklődött majd szépen lepattintott. A másik meg egyszerűen leüvöltötte a fejemet .Az a baj ,hogy pillanatnyi önös politikai és anyagi érdekek miatt egy kívülálló akármílyen szuper ötlettel előállhat nem tud elérni semmit .Én például ekkor tudtam meg azt ,hogy a jelzőtáblák kihelyezéséért megyénként egy ember felel akinek dolga volna több ezer km-nyi úthálózaton naprakészen kihelyeztetni és bevonatni a táblákat. Miért szegünk közúti szabályokat? Egyik példa az ok nélkül kinthagyott táblák , másik lehetséges ok a régóta vezető emberek szabályismeretének a hiánya , arrogancia és a kezdők tapasztalatlansága szerintm ez együtt szép nagy katyvasz. Ezekkel a problémákkal együtt kéne foglalkozni . Béke

z 2009.02.05. 12:29:40

Hát ha ez a helyzet, akkor annál jobban figyeljen mindenki, amennyivel nagyobb baj érheti, ha mégsem figyel. A motoros vigyázzon magára, ha előzget, ne tekintse evidensnek, hogy majd megkapja az elsőbbséget és elengedik, úgy, hogy neki már lassítani se kell, meg figyelni se (igen, sajnos ezt látom mindig ha autóval közlekedek, a legtöbb biztosra veszi, hogy rá ugyanúgy figyelnek és a tükörben is ugyanúgy észreveszem ha, ő 160-nal ér mellém a semmiből, miközben sávot váltok). Utána fel van háborodva és mutogat, de maradjunk annyiban, hogy nem nekem lesz bajom, ha valamelyikünk hibázik. Inkább lassítson, várja meg, amíg tiszta a terep, mert szerintem többre megy két lábbal és ép bordákkal, mint az igazával az intenzíven (igaz, hogy nem motoros történet, de egyszer engem ki akart rángatni a kocsiból egy fickó, mert dombról fölfelé indultam a kereszteződésből, nem láttam semmit, úgyhogy lassan elkezdtem kimerészkedni, mire jött ő balról, látott már rég, de nem lassított, mert NEKI VOLT ELSŐBBSÉGE, és az az életénél is többet ér, a balesetnek kis híja volt, utána elkezdett üldözni és a pirosnál feltépte az ajtót, és ordibált, hogy neki hátul ül a kislánya - úgy látszik, az elsőbbség azért többet ért neki, mint a saját és a gyereke élete).
Norvégiáról, Németországról annyit, hogy ott szerintem nem sűrűn fordul elő, hogy településen belül kell kivilágítatlan főúton szlalomozni fél méter mély gödrök között úgy, hogy a sáv sincs felfestve. Én így járok haza minden nap, csoda, hogy még nem mentem neki senkinek a nagy koncentrálás közben.

HAWOCK 2009.02.05. 13:33:15

„jobbkezes utcáknál nem adták meg az elsőbbséget”

Ezt még a bicajon megtanultam, hogy az elsőbbség elméleti, vagy megadják vagy nem. Nálam bicajon vagy motorral alapból úgy indul a dolog, hogy az elsőbbséget nem fogják megadni.

Van egy ilyen a kreszben:
Bizalmi elv: minden közlekedő számíthat rá – bízhat abban –, hogy mások is megtartják a közlekedés szabályait. Kétkeréken nálam ez nem játszik. Senkiben sem bízok meg és senkire sem számítok, mindenki gyanús, senki nem lát és mindenki el akar ütni.

A másik dolog, hogy a zöld jelzés csupán tájékoztató jellegű információ, túl nagy jelentősége nincs. Ezt szemtanúként és egy-két mák ill számtalan eset után szintén megtanulja az ember. (és most itt nem piros-sárgánál kilövésről van szó)

HAWOCK 2009.02.05. 13:39:50

Meggyőződésem, hogy aki motorozik, az jobban autózik, ugyanis más aspektusból is képes szemlélni a dolgokat. Ráadásul a motor profi szintű kezeléséhez képest az autózás gyerekjáték egyszerűségű szanatórium.

Aldo Moro 2009.02.05. 13:40:31

De kár, hogy erről lemaradtam. Az, hogy ki mennyire állat az úton, nem szabja meg a közlekedési eszköz. Persze a motorok gyorsak, robbanékonyak, könnyebben elkapja az embert a hév. Pacsirta engem is elvitt már a nyéki útra, 240-nél alig birtam tartani a fejem. Jó volt, de elég volt. Egy esetem van: Kivételesen 110-zel mentem, illetve annyival előztem, egy teherautót. Láttam a visszapillantóban, hogy jön egy állatkert, de messze volt és én is gyorsabban mentem, mint a megengedett. Szépen megelőztem a teherautót, a motoros mellém és megpróbálta lerúgni a visszapillantót. Csabacsüdről jöttünk meccsről, az ipse beszorult a következő teherautó mögé. Ott kapott egy embereset a sisakjára a zászlórúddal, felajánlottuk neki, hogy álljon meg. Gyorsan továbbment.

Aldo Moro 2009.02.05. 13:48:53

muz: azért akinek telik egy 1000-res nagymotorra, az nálunk sem él olyan rosszul. Amúgy igazuk van az előttem szólóknak.

muz 2009.02.05. 15:00:46

Aldo Moro:nem értem ez most, hogy jön ide?Ilyesmire nem is céloztam,nagyon sokan járnak régi vassal(én is).Viszont arra utaltam még ha árnyaltan is, hogy a társadalom milyensége kihatással van a közlekedés milyenségére(is)! Ha feszültek az emberek,nem érzik az anyagi biztonságot,túl hajszoltak.Ha a társadalom meg osztott, akkor nem lehet türelmet,toleranciát várni az utakon sem.

PepeXVI 2009.02.05. 16:38:48

Üdv, nem olvastam el végig, csak a feléig a kommenteket, mert teljesen reménytelen...

Mindenki csak a saját igazát nyomatja, és tényleg mindenki tökéletesen vezet.

Aki meg nem érti, hogy engedhet egy szülő 14 évesen robogóra egy embert, az látogasson el egy gyermekmotor-versenyre, vagy kérdezze meg anyámat. Lehet hogy leiskolázna a PW-50-essel a 6 éves gyerek a pályán. Persze közlekedni még nem tud, de ne felejtsük el, hogy 14 éves és 14 éves között is van különbség. Egyébként nagyon jó kis lecke, hidd el, hogy aki 14 évesen robogózni kezd, abból sokkal felelősebb, és leginkább defenzívebb, óvatosabb (és nem feltétlenül lassabb) sofőr válhat. (pl. nem csak tükrözik, hátra is néz, stb.)

Az oktatásban kell keresni a megoldást, tapasztalatból mondom, bármikor vállalom, hogy ameddig nemtörődöm (csak technikai oktatás, nulla közlekedésmorál), nyerészkedő (40-nél váltsál 5-ösbe), alkoholista!!! (borvirágok), feledékeny (elhagyott papírok), korrupt (kend meg a vizsgabiztost), seggfej autós/motorosiskolai tanárok vannak, kár reménykedni. (3 autós/motoros iskolában tanultam)

Én úgy vezetek motort, mintha mindenki rám vadászna az úton... Eddig bevált!

Ja, loud pipes save lives, és ízirájder öcsém (érdekes hogy chopper baleset azért sokkal kevesebb van, mint superbike/speed).

Rólam
Jogsi: egymás után, mindig minimum korhatáron SMKP, A1, B, A (tervben még: C, D)
Autók: japán vasak, kicsik és nagyok is
Motorok: japán chopperek, robogók és egy magyar veterán

(ezt csak azért írtam le, hogy tudom miről beszélek)

Uff

baowah · http://baowah.blog.hu 2009.02.05. 17:39:47

@Tommy : a tanulmányt nem küldöd el nekem? szívesen elolvasnám.

Mr.Zozó 2009.02.05. 18:30:50

Szép és jó a cikk, csak a fő kérdés hiányzik: MIÉRT?

A közlekedési morál mindíg jól tükrözi az ország általános morálját és ebben közismerten Agyarország a leggyengébb.
Elég csak pl. beleolvasni a fenti kommentekbe ...

És ha feltesszük a kérdést, miért? - akkor elkezdhetünk poltizálni... (ezt most hagyjuk!)

Szóval NEM A TECHNIKAI TUDÁS HIÁNYZIK, hanem a szándék és az emberség!!!
Én szégyellem magamat honfitársaink helyett is.

Átvitel honvéd 2009.02.05. 18:38:25

Félig off: pár évvel ezelőtt még nem tűnt fel, de mostanában, autópályán lassan minden második sutyerák index nélkül császkál a sávok között, ahogy úri kedve tartja. Én nem motorozok, de autóból is bosszantó. Mi a fenét lehetne csinálni ezzel?

Tommy 2009.02.05. 19:13:37

@baowah: Szívesen megosztom veled. Nem mentegetőzni akarok de az elutasítások miatti elkeseredésemben a digitalizált részét töröltem. A kézzel írott változat még megvan. Ha adsz valami nem nyilvános elérhetőséget pár nap alatt elküldöm. Pár kérdés: van rálátásod az oktatásra? Hallottál már az oktaméterről? Ismered a baleseti statisztikák gépjármű típusok szerinti megosztását? Mert ha nincs , akkor ezekről is küldenék egy tájékoztatót az én szemszögemből.

littlerock 2009.02.05. 21:40:47

@Mr.Zozó:

Miért? legyünk kicsik pozitívak... mi erről amit olvasunk, és lereagálunk, beszélünk másoknak is, melóhelyen, sörözőben, vagy az asszony idegeirre együnk, a: Képzeld drágám ez a hülye megint akkora ökörséget írt... mondattal, de ő is elmondja az irodában/melóhelyen...

stb.stb.stb

talán lesz hatása, odafigyel majd jobban valaki az úton, aki hallotta hogy...

@Borbíró Piroska:

Ha végre a matricakukker kamerák ezt a célt is szolgálnák, aztán pofánküldeni a jóembert egy megfelelő csekkel... megtanulja... de legyünk humánusak, először kapjon egy figyelmeztetést akövetkező szöveggel: Az ön által elkövetett szabálysértésért kiszabott büntetés befizetési kötelezettségét felfüggesztettük a következő bármilyen szabálysértés esetén ezt a csekket is mellékeljük. Elévülési idő 2 naptári év...

Fikció, de talán emberségesen is hatásos lenne....

baowah · http://baowah.blog.hu 2009.02.06. 11:01:13

@Tommy : Minden érdekel, ha lefénymásolod a kéziratot és bármi adalékot, az Totalcar impresszumban levő címre várom, nagyon szívesen elolvasnám.

köszönöm!