Ősz óta pang az autópiac, a használtautókat is egyre nehezebb eladni. Péter is hiába kínálgatta kétajtós, 1981-es Oldsmobile Cutlass kupéját, fél éven át nem jelentkezett komoly vevő. Januárban elhatározta, hogy tombolán értékesíti az autót.
– Internetes hirdetésben láttam meg, gyorsan megnéztem élőben is Debrecenben. Mivel a feleségemnek szintén tetszett, gyorsan megvettük. Egy sofőrszolgálat autómániás tulajdonosa és vezetője vagyok, rengeteg gépkocsi fordult meg a kezeim között, de ez volt az első amerikai, lenyűgözött. Neki is álltam nyomban, hogy még ütősebbé tegyem, csak a motor cseréje belekerült vagy kétmillió forintba.
– Milyen átalakítások történtek az autón?
– Szép hosszú a lista. A karosszériát még az előző tulaj kilakatoltatta és lefényeztette, így most teljesen rozsdamentes. A V8-as, 400 köbinch-es Chevy blokk a felújítás, a dugattyúk és a hengerfejek cseréje után kicsit még öblösödött, és jelenleg 406 köbinch-es, azaz 6654 köbcentis. Kicseréltük az összes perifériát a motor körül, a Griffin alumínium vízhűtő például kétszeres vastagságú, és elektromos ventilátorral szerelt. A motor kompresszióját 10:1 fölé emeltük, a teljesítménye most úgy 350 lóerő lehet. Ezt egy vadonatúj automataváltón keresztül küldi a hátsó kerekekre. Erre ráépítettünk egy B&M shift kitet, így egyenként is lehet kapcsolgatni a fokozatok között. A régi műszereket egy komplett Auto Meter műszerfalra cseréltük le. A munkát teljese egészében a füzesabonyi HEB-műhelyben végezték, ami referenciának számít az amerikai autósok között.
– Miután ennyit dolgoztatok vele, és egy rakás pénzt költöttél az Olds-ra, miért akarod eladni mégis?
– A magyarázat nagyon egyszerű: teljesen rákattantam az amerikai autókra, és már egy másik projektben, egy custom stílusú autó építésében gondolkodom. Ahhoz pedig nagy szükség lenne arra a pénzre, amit a Cutlassért kaphatok.
– Cutlass-ból customot – ez az út nem járható?
– Nem, nem. Te is tudod, hogy ahhoz túl fiatal. Egy látványos custom modellhez régebbi és más stílusú karosszéria kell.
– Kinek érdemes ráhajtani a Cutlass-re?
– Bárkinek, aki szereti az amerikai autókat, és egy olyan különlegességre vágyik, amit nemcsak hobbijárgányként, de a mindennapos autóként is használhat. Én is rendszeresen közlekedek vele, ezzel hozom-viszem a gyerekeimet is.
– Az autó után nézzük a lottót. Honnan jött az ötlet?
– Miután a hagyományos hirdetések nem váltak be, kerestem egy másik utat - ezt találtam. Beszereztem a szükséges engedélyeket, így a dolog teljesen legális. A szisztéma lényege, hogy bárki vehet tetszőleges számú, darabonként ötezer forintba kerülő tombolajegyet, amivel részt vesz majd a közjegyző jelenlétében megtartandó sorsoláson. Befizetéseket csak banki átutalással fogadok el, és ez alapján generálok egy befizetés-azonosítót. A sorsolás időpontját még nem határoztam meg, de természetesen időben értesítek minden résztvevőt. Úgy tervezem, hogy magát a sorsolást a média nyilvánossága előtt rendezem, legkésőbb márciusban.
– Mi van, ha nem kel el annyi tombola, hogy a bevétel fedezze a kocsi minimális eladási árát?
– Akkor nem lesz sorsolás, és a pénzt mindenkinek visszautalom. De ez a veszély szerintem nem fenyeget. Ötezer forint egy közepes éttermi ebéd vagy egy enyhébb kocsmázás költsége, úgy gondolom, ennyit bőven megéri kockáztatni egy ilyen autóért. Miután több autós fórumon is téma lett az autólottó, fokozatosan nő az érdeklődés.
– Milyen járulékos költségei lesznek még a nyertesnek?
– Semmilyenek: a nevére íratva kapja meg, sőt, ha jól alakulnak a bevételek, a 2009. évi kötelező biztosítást, vagy az értékének megfelelő összegű üzemanyag utalványt is én állom.
– Aki élőben is meg szeretné nézni az autót, hol láthatja?
– Ott vagyok vele minden csütörtök délután a Lurdy parkolójában, az amerikai autósok hagyományos minitalálkozóján.
– Ezután minden autódat így értékesíted majd?
– Előfordulhat, mert ha ez az első akció sikeres lesz, céget alapítok a tevékenységre. Ez a forma szerintem jó alternatíva lehet például a bankok által visszavett autók értékesítésére, vagy ritkaságok, különlegességek eladására is. Akár átlagos használt autók esetében is működhet, de különlegességekre is vannak ötleteim. Már hat amerikai autós ismerősöm jelentkezett, hogy szívesen megpróbálná az értékesítési csatornát.
Az utolsó 100 komment: