A csehszlovák tenger sosemvolt kékje

  2009. február 03. - baowah Címkék: skoda cult s100

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Így kell autót rajzolni!
2013-06-07 14:29:49

Mindannyian rajzoltunk már autót, legalább egyszer, a normális gyerekek többször is. De ilyen

Nem heroin, cukor
2013-05-19 08:53:02

Plakátként is kitenném! Egy Yamaha X-max 400 tesztje miatt péntek este ronggyá áztam Milánóban , így

Én nem is akartam autót venni!
2013-02-03 07:48:21

„Ha az iparban, mezőgazdaságban, illetve közigazgatásban végzett, felelősségteljes tevékenységünk mellett

Én is eladtam a legjobb autómat
2013-01-13 07:56:23

Mihályfán az út szélén Én is eladtam a legjobb autómat – úgy tűnik, ez most kezd rossz szokássá

- Már megint autókat nézel? - kérdezi az átlagos társ, az ajtón bekukkantó nőnemű. Kedvesem ennél sokkal rutinosabb, ismeri gyengéimet, tudja, hogy a helyzet korántsem ilyen egyszerű. -Öreg autót vagy motort találtál? - firtatja, és természetesen azonnal letesz hímzőtűt, fülpiszkát és fakanalat, jön és velem együtt réved el tekintete. Persze én is rutinos vagyok, nem rángatom oda akármihez, kifinomult ízlését már kiismertem: csak ahhoz csalogatom oda, amihez a pöttyös szoknya passzol.

Rendkívüli frissítés: 

Titto olvasónknak hála, itt egy kép a magyar S100 cultról. Okkersárga szín, hézagmentes ajtók, ültetés és óriási keresztmintájú felni: nem kell szégyenkeznie a hazai Skodás közösségnek. Tökéletes szín, elegáns fehér tető, harmonika tetőcsomagtartó és disznóbőr koffer - pompás, uraim, pompás.

Ha autóra ácsingózom, normális, hogy a keresőt úgy állítom be, hogy csak az 1980 előtti gépeket mutassa. Ha a cseh és szlovák Autobazár.eu oldalt böngészem, törvényszerű, hogy ezekkel az opciókkal csak úgy dől az emberre a sok Škoda: MB1000, S100, S105, S110,és még egy pár S120 is. Szemrebbenés nélkül ugrálom át őket, igaz, bennem nem támad fel az undor, ami az átlag magyar arcára kiült, ha kimondta: „kalapos skodás”. A kalapok mára lekerültek, a bácsik Swiftbe ültek vagy Szent Mihály lovára, de a farmotoros cseszkók még gond nélkül kelepelnek – a határ túloldalán olyan változatok is akadnak, amelyeket Magyarországra be sem hoztak.

Most is gond nélkül görgettem volna lejjebb, de megakadt a szemem a százason. Ez az egyik legjellegtelenebb és legunalmasabb, és hála a gyatra kassai vasnak, úgy rohad, hogy ültetni sem kell: magától rogy le a földre. A kék szín ezen árnyalata sosem volt gyári, sem metálhatású lakkal, sem anélkül. Megnyugtató, hogy semmi cicatuning, csak a gyári karosszéria, vajszínű felni és az ültetés. Karel Gott harsánysága helyett Karel Kryl forradalma; Istenem, ez egy cult Škoda.

A Škoda megalapítása óta kötődik a németséghez. Igaz, hogy cseh gyár, de újhodjon meg annak a nemzete hétszer, aki külön tudja választani a bohémok és a szudéták által összehozott ipartörténelmet. A rendszerváltás után kézenfekvő volt, hogy ki is kebelezi be a mladá boleslavi autógyárat – így került be a cult-építés kiskátéjába a Škoda, mint lehetséges forrás. Ez a szubkultúra tipikus alpokaljai buzéria, pont olyan, mint a Leberkäse – leginkább az osztrákok meg a németek szeretik, de már a szomszédos országokba is átgyűrűzött az élvezet.

A hirdetésbe belépve már csak a ziháló lélegzet maradt, ahogy elfúló hangon hívtam kedvesemet: -Ezt látnod kell, gyere, gyere! - Ahogy belépett, láttam az arcán, hogy már várja a menthetetlen rozsdaboglyát, és már készíti a választ: -Édes, majd ha lesz garázsunk. - A tetőcsomagtartóra kötött vulkánfíber koffer azonban nála is bezavart, szemében pöttyök jelentek meg, amelyek agytekervényeire már óriás pörgős szoknyaként terültek rá – igen, ilyenben boldogan gurulnánk nyolcvannal, fejünk fölött egy bőrőndnyi Makyta divatáru, és köpjön le, aki akar, mert felvenném hozzá szalmakalapomat is.

Varázsigék a hirdetésben, minden szó egy cseszkó csókcsata az ajaknak. Technické údaje – műszaki adatok, strešný nosič -tetőcsomagtartó, tažné zariadenie – vonóhorog. Lak modra perleť – a kék gyöngyház festés állandó megkülönböztető jelzés, a čalúnený interiérre pedig bizonyosság a sok fotó – ezt tényleg átkárpitozták. A pozinkovaná karoséria minden autóbuzi pulzusszámát megemeli, hisz a horganyzott karosszériaelemek jó néhány év lyukbiztonságot adnak.

Znížené, de ez látszik, az ültetés jót tesz az alapból orrát ingató testnek. Lakovaný podvozok? Mi? Ezt csak akkor értettem meg, amikor végigértem a galérián, hisz minek kiemelni egy alvázfestést? Valóban, csak akkor érdemes, ha ilyen, mint ezen; nem minden nap látni kockásra pingált autóaljat. Ez a maximalizmus, ez az igazi benzint spriccelő onánia – úgysem látja senki, de akkor is: az számít, hogy ott van.

Garážované – ez egyértelmű, fedél volt fölötte, nikdy búrané, vagyis nem volt része közúti balesetben. Mi kell még? Egy veterános talán megvetően köpködne, de a pöttyös szoknya és a régi slágerek nem a minősítő vizsgához kötöttek. Ebbe valaki energiát és pénzt fektetett, és nem a cult a lényeg: a Skoda S100 ettől vált széppé. Kéne, mi az, hogy. A Tesla rádióból Ladislav Vodička éneklné a Byl to Shane-t, a farmotoros pedig lassan emelkedő orral megindulna. Vigyázat, pöttyösben meg kalapban jönnek a csehszlovákok.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr79914766

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Önjáró Talajgyalu 2009.02.03. 11:44:20

@w211: Lasd az altalam linkelt angol wikipedia cikkeket, meg kep is van a jobbkormanyos faros Skodakrol, mert hogy UK-ba annyit exportaltak, hogy megerte specifikusan oda gyartani. Biztos mert egyebkent szar, draga, es a ugye egy piacgazdasagban a kutyanak nem kellett volna. :)

jomsisi 2009.02.03. 11:46:37

Családunk első autója egy fehér S100 volt! Még a billentyűs kilincses verzió.
Úgyhogy ne szidjátok, élvezzétek, mert ez tényleg szép!:-)

baowah · http://baowah.blog.hu 2009.02.03. 11:47:24

@Önjáró Talajgyalu: A Skodának saját összeszerelő műhelye volt angliában, itt gyártották pl a Rotax motoros Jawa 500-at is.

Garp 2009.02.03. 11:47:31

Zanzo 2009.02.03. 09:33:52
pöpec :)
"30-40-50 év múlva megnézném, hogy a mai autók közül melyiknek lesz olyan retró-értéke, mint ezeknek a régi kgst-autóknak"

Maradok sajat peldanal, nehogy megsertsek valaki: ha pl az en 2003-as Octaviamat valaki eletben tartja 2033-ig, esetleg restauralni tudja, hat becsokolok neki a Moszkva teren delutan kettokor hangos dudaszo mellett. Csak probaljon valaki elkepzelni egy 1.9TDi Octit ugy 25 ev mulva. Mi marad belole, hol lesz hozza alkatresz, es egyaltalan kit fog erdekelni, mint auto? (jo ertem, h valaki ma sem tudja magaeva tenni, mint autot :) .)

zazooo 2009.02.03. 11:51:20

@Önjáró Talajgyalu:

Igen, csak azért vagyok bizonytalan, mert több kereklámpás GLS-t is láttam 83 környékéről 5ös váltóval, és olyan kasztniba berakni az 5öst ami nem arra gyártódott elég macerás, vagdosni kell hozzá, szóval gyanús nekem hogy azok nem utólagos átépítések... a wikipédia meg ír néha butaságokat, de fene tudja... 84 után biztos, az a lényeg :)

a 130-135-136 os farosoknál pedig a futómű is teljesen más hátul (szárazféltengely + ferde kitámasztókarok), és a váltó végáttétele is hosszabb lett, szóval jó kis gépek voltak azok. És megint a Merkúr hülyesége: Rapid 84-től volt, de a 87-es Autós Mindentudó azt írja hogy importja még 88-ban sem várható, az injektoros változat pedig sosem jött be hivatalosan, összesen talán 10-15 db került be, az is véletlenül, a kiárusítás végén :(

w211 2009.02.03. 11:53:27

@Önjáró Talajgyalu: Az angol kúltúrkörben külön skodás,ladás vicc csoportok vannak a mai napig.Azért vették,és azok akik ma a logant.Ez tény.Lehet szídni érte,de már akkor is primitív,idejétmúlt gépek voltak.Olyanok,mint a magyar foci válogatott,a múltjából élt.

Kifordított kacagány 2009.02.03. 12:04:23

Szkotti 2009.02.03. 10:46:38
van benne rádió, meg ostorantenna:)

Rocko- · autofilia.blog.hu 2009.02.03. 11:07:08
hát itten. illetve két utcával arrébb, mert a drága mamánál parkol. nálunk már nincs hely se tető alatt, se a csillagok alatt.
persze nem biztos, hogy pöccre elindulna, már vagy 8 éve áll. de az előző helyére még a lábán ment. ha nem akarnám darabokra szedni és teljesen rendberakni, már rég üzemelne, így viszont arra vár, hogy időm legyen rá.

zeneovi 2009.02.03. 11:15:41
vitathatatlan, hogy önmagában is megállja a helyét az S100 és az is, hogy izlés kérdésében is kár vitatkozni. a történelmi tények mellett is lehet érte rajongani, de azért azoknak a torkát sem kell átharapni, akik úgy tekintenek rá, mint méltatlan utódra:)

TPZ 2009.02.03. 12:05:56

A Skoda tényleg szép, de hagyjuk már ezt a cultozást, meg főleg ne nevezzük már német vívmánynak. A németek ránéztek az amerikai custom kultúrára, meg bírtak jegyezni három irányzatot a több százból, majd kitalálták, hogy akkor azok onnantól németek, mert Volkswagenre alkalmazták. Pont annyira eredeti, mint amennyire a Mercedes csinált először lenyitható keménytetős kupét. Emlékszünk?

lally 2009.02.03. 12:06:44

Zazooo: "zsúfolt lett tőle a motortér"..:))))))

zazooo 2009.02.03. 12:09:07

@lally: jólvanna viszonylag :D az orrhűtős után rémálom volt 100asban váltót cserélni, de lehet hogy csak nem ismertük a trükköket :D

w211 2009.02.03. 12:12:04

@TPZ: Nem a pezsó? Amúgy azok jó autók

TPZ 2009.02.03. 12:16:42

@w211: Igen, a Peugeot építette meg 1935-ben, de igazából a németek találták ki 1998-ban.

Klofi 2009.02.03. 12:19:41

szerintem jó kis masinák voltak a skodrik mindent meg tudtam csinálni saját garázsomba alkatrész is állt rendelkezésre most egy audim van ezzel nem minden esetbe boldogulok vele de hát haladni kell a korral....

twng 2009.02.03. 12:20:07

@Titto: (képek alapján jön a kérdés)

De hogy sikerült midkettőre ugyanazt a rendszámot feltenni, ráadásul rendszámtáblán átlőtt csavarral?

Egyébként tényleg kár ezekért a Skodákért, benne "vigyorogni" szívesen tartanék egyet (de minimum egy 120-as menetteljesítményével). ;)

Titto 2009.02.03. 12:22:23

@twng: 2008as kép a sárga, 9es a kék

Kifordított kacagány 2009.02.03. 12:26:56

w211 2009.02.03. 11:36:16
1969-ben igen, az öregem akkor is skodát vett volna.

redriot77 2009.02.03. 11:42:48
szó sincs itt a politika belekeveréséről, csupán történelmi tényekről. ami pedig a vásárlói igényeket illeti, akkoriban nálunk többnyire megmondták, hogy milyen igényeink lehetnek. ez akkor politika volt, ma történelem. aki ezen háborog, az keveri bele a politikát, pedig azt tényleg felesleges.
mellesleg pl. a sok króm sokkal később ment ki a divatból, mint hogy leszedték a skodáról.

w211 2009.02.03. 11:53:27
ez hülyeség, az 1000MB megjelenésekor korszerű gépnek számított.

classicmotoring · http://motoring-culture.blogspot.com 2009.02.03. 12:28:02

@w211: milyen ellenerved van a Loganrol (kiveve persze azt hogy Dacia). Konnyu itelkedni csak ugy a szamitogep elol mert az ingyen van, ugye. Akinek volt alkalma logant vezetni/hasznalni annak mas a velemenye, nezzuk csak a nepiteletet. A Logant csak az emblema miatt nezik le, kepzeljek el ha peldaul egy Foswagen emblema lenne rajta, winnek mint a cukrot (a learazott cucrot!!!)

zazooo 2009.02.03. 12:38:34

@classicmotoring: erre mondtam hogy nem érdemes meggyőződésesekkel vitatkozni. én is az vagyok, csak én pl. nem járok mercis (meg más) topikokba fikázni. ha meg járnék, keresnék érveket is azon kívül hogy 'szar autók voltak'.

classicmotoring · http://motoring-culture.blogspot.com 2009.02.03. 12:50:40

@zazooo: igy igaz.

hogy folytassam gondolataimat... kepzeljek el peldaul ha a VW es nem a Renault dobott volna a piacra egy ilyen olcso csaladi autot minden nagyszaju autoszakerto a Bogar zsenialitasat idezne es latna benne (meg ha eredetileg az a zsenialitas egy elme-beteg diktatortol szarmazik is.).

Turosgaluska · http://www.neklikkolj.blog.hu 2009.02.03. 12:52:52

kb tiz eve egy ilyen skodesz utott el, a vallammal kitortem a szelvedojet...sima uveg volt, nem ragasztott, szal egy ket heyen vartak is, szerencsere egy keztoressel megusztam

baowah · http://baowah.blog.hu 2009.02.03. 12:54:51

@classicmotoring: a bogar zsenialitasanak semmi koze a diktatorhoz: egy cseh meg egy magyar fektette le az alapkoncepciót.

zazooo 2009.02.03. 12:58:17

@classicmotoring: a bogárról jut eszembe a sok injektoros mexikói zöld bogártaxi :) pedig az a kasztni aztán tényleg elavult, mégse zavar ez ott senkit :)

classicmotoring · http://motoring-culture.blogspot.com 2009.02.03. 12:59:32

@baowah: en nem a tehnikai megoldasokrol beszelek, hanem arrol hogy egy haborutol leszegenyedett nemet csaladoknak szukseguk volt egy olcso es praktikus autora, es ilyen parancsot adott ki hitler, hogy asztan milyen tatrat masoltak le az nem erdekes.

zazooo 2009.02.03. 13:00:56

@baowah: ... és az angolok nem vitték el a gyártósort jóvátételként, mert milyen égő már ilyen vackot gyártani, csinálják csak a németek. Alaszka eladása után ez a történelem második legnagyobb üzleti mellényúlása :D

lanciabacci 2009.02.03. 13:04:08

Nem szeretnék senki lelkébe gázolni, de a lakatolás pl eléggé neccesnek látszik a fotók alapján. A hátsó lámpa szerintem nem volt ilyen soha, a csomagtartó illesztése tragikus és az ajtók hézagai is nagyon gyatrák. Ráadásul szerintem túl is van gittelve, kicsit ducinak tűnik.

Na és a vonóhorgon trónoló rózsaszín nyúlat még nem is említettem... :)

Persze az emlékek számítanak, tudom, ráadásul mindenkinek más a jó, de lassan tényleg oda jutunk, hogy bármi, ami elég régi, cultnak fog számítani... pedig a csehek tudtak autót is csinálni.

Egy szó mint száz, nehéz a Csikós-féle szent őrületet hitelesen pótolni... lassan meggyógyulhatna! Vagy már megint más van a háttérben?

classicmotoring · http://motoring-culture.blogspot.com 2009.02.03. 13:10:16

@zazooo: inkabb az elso, Alaszka nem valt soha ekkora jelkepe.

baowah · http://baowah.blog.hu 2009.02.03. 13:30:16

@classicmotoring: csak egy könnyú aranyláz idejére.

HMS.NAGYSZINPAD 2009.02.03. 13:39:04

hejj, az még hagyján, az a vulkánfíber, de a pár síléc mellette, az a döfi. mi lehet az, nova artis, esetleg sulov? vagy pamporovo sport, netán polsport? (jó, ezek nem csehszlovákok)

jihad motorsport 2009.02.03. 13:46:58

Van egy s-100 úgynevezett dög-drag! Olyan szar nem lehet a skoda mert mindenki csak a hátulját látja! Az s-100 coupé egyszerűen a szocreál autóépítészet csúcsa volt! Nekem tetszenek a skodák (régiek persze) Biztos többet vigyorognék benne mint egy puccos clkba vagy mibe! De a legjobb amikor Szlovákiában biciglit szálítanak a csom.tartóban a fél 28"as kilóg eleinte azt hittem h közúti baleset tanuja vok! Enivéj: Ez egy igazi gépkocsi!

baowah · http://baowah.blog.hu 2009.02.03. 13:47:16

@geri22: Az Artis a csehszlovák síléc.

yenoee 2009.02.03. 13:51:00

@lanciabacci:
A hátsó lámpák azért olyan furcsák, mert emberünk felcserélte a sorrendet: először a lámpabúrát tette fel, aztán a hátfalat. :)

yenoee 2009.02.03. 13:58:18

Ja és még valami.
s120, az nem volt.
120L volt
és 120 S rallye volt. Ő az:
www.motoretro.org.pl/warsztat_foto/sko3.jpg
www.motoretro.org.pl/warsztat_foto/sko4.jpg

Valamint, 110R izda gredaszt, dehát én elfogult vagyok, na. :)

Lowtyo 2009.02.03. 14:12:06

én szerettem a skodánkat
mikor kirándulni ment a család, rendszerint magyarország legszebb helyein forralta fel a vizet.
ilyenkor kockás pléd ki, a fonott kosárból előkerültek a szendvicsek, fater meg már tette is bele a tágulásiba a liptont.
jó volt, na!

Sadist 2009.02.03. 14:13:08

@mtk001: Nem tudom, hogy milyen idős vagy, mennyire ismered az akkori idők autóit (Zsiguli, Skoda, Wartburg, Dacia), azt hiszem az S100 nem lógott ki a sorból. 1000 ccm, 44LE (bocs HP), hát nem száguldott. Ha 80-90 km/h fölött (max.100) nem hajtották akkor nagyon sokat kibírt. Nyáron ajánlatos volt a termosztátot kivenni (kb 10 perc) az sokat segített a melegedésen. Fűtése csak akkor volt, ha a fűtő ventillátor járt, mert a radiátor hátul volt az ülés alatt. Ha télen a két "kopoltyút" latakarták, akkor meg lehetett benne fagyni, mert a hűtő ventillátor olyan erős volt, hogy a fűtő ventillátoron keresztül az utastérből szívta a levegőt. 1983-ban 1 hónapig jártuk nyugat Európát egy S100-zal. Ausztria, Svájc legszebb tájait, hegyeit, hágóit. Gond nélkül.

Önjáró Talajgyalu 2009.02.03. 14:17:24

@Lowtyo: Lipton helyett inkabb a termosztatot cserelte volna normalisra, vagy kereste meg volna az egyeb, tobbnyire konnyen javithato, es karbantartashianybol eredo bajait... :) Erdekes, az enyem 25 evesen, a mostani forgalom tempojat (hol 110+, hol 5-tel a dugoban) tartva, 4 ember + cuccokkal telipakolva a nyari 40 fok melegben sem forralja. Ja, lezart futessel, mielott vki beszol. Nahat, tok furcsa...

Lowtyo 2009.02.03. 14:21:18

@Önjáró Talajgyalu: hát, jól átkúrtak azzal a skodával
egy rendes skoda forralja már azt a rohadt vizet!
amúgy kerestük a bajt, nem leltük
végül lui pádre küldött pozitív energiát, attól javult meg

zazooo 2009.02.03. 14:21:29

@Sadist: (a termosztátkivételt ne hangoztassuk, azzal majdnem ugyanannyit lehet ártani mint használni: nem melegszik fel rendesen a motor, sokat fogyaszt, jobban kopik, joban szennyez stb. ha forr, akkor _valami_baja_van_, meg kell keresni a hibát, és javítani, ha pont a termosztát nem nyit, akkor tenni kell bele olyat ami működik, és sohatöbbé forrás-fázás ;) )

lanciabacci 2009.02.03. 14:54:26

@yenoee:
igen, sajnos ezen a színvonalon mozog a konkrét autó. Vagy netán ez valamilyen titkos cseh cult recept volna, mint a befalazott kilincs, hogy suhanósabb legyen? :)

De nem is lenne baj, szántásba jó, csak minek éppen erről posztot írni? Ja, mert oszrákmajmoló bőrönd meg léc van a tetején? Vicc... :)

Redriot77 linkén szereplő sárga pl. ezerszer eredetibb/szebb/jobb/. Én ugye láthatóan nem esek hasra az S100-tól, de annak már valóban van levegője, amit érezni a képeken is.

lanciabacci 2009.02.03. 15:04:33

@Sadist:
így szépíti meg az idő az emlékeket... :)
én sajnos mtk-val értek egyet

Nem vagyok fideszes 2009.02.03. 15:05:33

"Hja kérem,nagy úr a muszály"

Hja, kérem, de a muszáj még nagyobb.

yenoee 2009.02.03. 15:06:13

@lanciabacci:

Oké, értem h nem vagy hasraesve tőle, de ez az egész szvsz csak poén - legalábbis remélem.
A lefalazott kilincsnél sokkal egyszerűbben meg lehet csinálni.

Amúgy ez a Cult-vonal nekem sem jön be, úgy általában. Dehát virágozzék minden virág, és jusson nekem is még sok benzin arra, amire meg én gondolom.

basszafasz 2009.02.03. 15:07:31

a ladák olyan büdösek voltak, hogy 20 fok felett napon csak vv ruhában lehetett bennük túlélni. hacsak nem rallyzott az ember fia a ruszki jóság csak nyakalta a benzint. a román dacia olyan volt mintha én raktam volna össze 4 évesen. ha az ember ránéz egy 1934es Skoda superb 6hengeres csodára, rögtön láthatja, hogy a skoda nem véletlenül a világ második legöregebb autómárkája. a szocializmus sem tudta teljesen kigyilkolni az autó iránti szeretetet belölük. aki megtanulta hogy kell bánni a hütéssel és előre betette a kötelező 2 zsák cementet, az 1000mb, 100, 105, 110 esekkel egész jól el lehetett lenni. a 120, 120 gsl és a favorit már sajnos középszerűbb lett manapság pedig a vw adja el skoda néven az 5 évvel ezelőttről megmaradt alkatrészeket.

aki meg akarja nézni mi az a skoda, a 100 as helyett inkább a 2. világháború előtti modelleket csekkolja.

Maybe_ · http://maybe130.blogspot.com/ 2009.02.03. 15:09:57

Pár nagyobb kép a sárga kilósról:
skodaklub.racingnet.hu/galeria/679/40949.jpg
skodaklub.racingnet.hu/galeria/679/40948.jpg
skodaklub.racingnet.hu/galeria/679/40765.jpg
skodaklub.racingnet.hu/galeria/679/40568.jpg
Élőben még durvább, mint képeken. Sok skodát láttam már, de ezen kiakadtam, amikor először megláttam :) kézzel varrott kockás bőr tetőkárpit, teljesen egyedi bőr belső, felpiszkált felicia motor, stb, de mindez olyan hihetetlen részletességgel és igényességgel kidolgozva, hogy beszarás.

gromek7 2009.02.03. 15:10:46

Létezett a skodánál egy gyári cult autó is (kb. ezret gyártottak belôle): az 1000 MBX. Ez az 1000 MB coupé változata volt. Egyszer régen a Totalcar is megemlítette egy cikkben.

i.idnes.cz/08/091/gal/FDV25a1d3_skoda1000mbx22.jpg

okos róka 2009.02.03. 15:31:13

Egy piros százötös, egy piros százhuszas, egy fehér százhuszas, egy zöld százhuszas az utolsók közül, egy fehér favorit.....aztán hűtlen lettem. Piros suzuki swift...

De a Skodákat igazán szerettem.

ladarevolution · http://www.ladarevolution.atw.hu 2009.02.03. 16:02:10

Respect azoknak akik így felújítják a régi autókat.
Nekem nagyon tetszenek, bár nem kifejezetten a Skodák, de szép meg kell hagyni.
Egy ilyet jobban elfogadnék: :-)
kepfeltoltes.pirateclub.hu/pics/vaz21011.jpg

cartuner 2009.02.03. 16:07:59

Az a sárga Skoda 100 a Cult-hungarian demó autója!!!

www.cult-hungarian.hu/adatlap.php?&user_id=347

Rocko- 2009.02.03. 16:10:46

Lowtyo 2009.02.03. 14:12:06
:DDDD

Kifordított kacagány 2009.02.03. 12:04:23
reméljük nem túl későn. :)

Maybe_ · http://maybe130.blogspot.com/ 2009.02.03. 16:17:45

@cartuner:
Akkor fabia, nem felicia... Tévedtem :)

w a s d 2009.02.03. 16:23:33

@basszafasz: Én úgy tudom, a Peugeot a 2. legöregebb.

w a s d 2009.02.03. 16:26:10

@euratom: Mai modern autón szelephézagot meg előgyújtást állítani? :D

eko 2009.02.03. 16:30:31

@F/:
Sajnos igen! A japán autóknál még kell szelephézaggal bajlódni!!

qualitaet 2009.02.03. 16:31:38

Nem szertnék senkinek sem a hangulatába rondítani...

Közel 40 éves fejjel viszont tisztán emlékszem, hogy gyerekkoromban ilyenekből ácsorgott a legtöbb az M7-es szélén.

Lángoló autót is kétszer láttam kiskoromban. Mindkettő S100-as volt.

Sorry.

w a s d 2009.02.03. 16:33:38

@ladarevolution: Az a baj, hogy az alapban (mármint a gyári autóban) nincs annyi egyéniség, mint a Škodában, gyártották Fiat meg Seat meg rosseb tudja még milyen néven ugyanilyen kinézettel, valahogy rossz belegondolni, hogy olyan autóm lenne, ha Ladáznék, ami Fiat tulajdonképpen, és bántana, hogy nem eredeti Fiat akkor már.:(

w a s d 2009.02.03. 16:36:32

@eko: És pont japán autónál? Pedig (eléggé japánautó- ellenes vagyok, de most nem bántásnak szánom) a japánok talán, akik leginkább odavannak a technikáért. Ez meglepő.

w211 2009.02.03. 16:41:35

@classicmotoring: Ja,idáig aPuchomat,szereltem,"innen a gép elől",nincs a logannal semmi bajom,vezettem is az mcv-t,1.5dci,elég jó,De ennyi.Megvenni,használni,eldobni.Semmi több.Ugyanez vonatkozik a szocialista skodákra is.Nehogy már utólag a bab is hús legyen.Egy fórumon akkor is a saját véleményt kell mondani és nem puncsolni,ha az másnak nem is tetszik,dehát ettől szép az élet

eko 2009.02.03. 16:48:42

@F/: Igen pont a japánoknál!
Bár biztos van olyan japán autó olyan motorral, ahol nem kell, de nem ez a jellemző!
És gondolom azért, mert így olcsóbb gyártani, nint szelephézag kiegyenlítéssel, de nem erröl szól a marketingjük.

Maybe_ · http://maybe130.blogspot.com/ 2009.02.03. 16:53:47

@w211:
És ha valaki nem dobja el, hanem rendberakja, kicsinosítja? Az egy szerencsétlen lúzer? Csak mert nincs csillag az orrán? Hagyjuk már. Mindenkinek ahhoz húz a szíve, amihez sok kellemes emlék fűzi. Ha 123-as merciben nőttem volna fel, lehet hogy most én is mercis lennék. De skodában nőttem fel. 1000MB-ben, 100-asban, 105-ösben, és lesz is faros skodám, amíg élek. Az másik dolog, hogy mellé mit veszek majd, de hogy eldobni nem fogom, csak azért mert szerinted arra csinálták, az biztos...
Az meg, hogy bab vagy hús... Mi van, ha én a babot szeretem? Sőt, fingani is szeretek. Oszt'?

ladarevolution · http://www.ladarevolution.atw.hu 2009.02.03. 16:53:48

@eko: Van olyan európai autógyár akinek van olyan motorja pl aminek sima lapkás hézagállítása van CSAK! annyi külömbséggel h a gyárba minden egyes lapkát külön gyártanak le minden szelephez és az addig bírja míg a motor bírja. Állítani és szervizelni soha nem kell.

eko 2009.02.03. 17:02:47

@ladarevolution:
"Állítani és szervizelni soha nem kell. "

Itt ez a lényeg!
Mert ezt is kéne nézni autóválasztásnál, nem csak az aktuális árát!
Mert hiába olcsó akkor, ha sokba kerül szervizelni.
(Lengökarba sajtolt gömbfej, és társai..)

decens 2009.02.03. 17:07:08

Jó volt a Skoda annak idején, mert jobbhoz nem nagyon lehetett jutni! Ezt tessék megjegyezni! Magam összesen 310 ezer kilométert Skodáztam 1977 és 1994 között, Octávia Super, 110L, és 130GL tipusokkal. Főleg az utóbbi nagyon a szívemhez nőtt. Azonban ma már nem vennék Skodát.

classicmotoring · http://motoring-culture.blogspot.com 2009.02.03. 17:17:29

regi autokrol valamit:

mikor gyerek voltam volt nekunk, itt erdelyben, egy Dacia 1100-asunk. na annak mindig valmi baja volt, nem indult, forralta a vizet es allandoan gumidefektet kapott...
na ezeknek a bajoknak a fo oka az volt,hogy a rendszervaltas elott szinte semmilyen alkatreszt nem lehetett kapni egy autohoz romaniaban.

tehat azert nem indult mert nem lehetett venni uj aksit, nem volt uj gumi es semmi mas alkatresz, tehat az autot nem lehetett karban tartani egyaltalan, minden javitas ganyolas volt es ugy ment egyre jobban tonkre. szerintem ez is befolyasolja es negativra forditja regi autos emlekunket.

pepita car 2009.02.03. 17:37:45

Sziasztok. Az én tulajdonomat képezi a sárga,mostmár kék 100-as.Igyekeztem az enyészettől megmenteni és olyan autót építeni belőle ami európai szinten is megállja a helyét.Nagyon sajnálom hogy ez sokaknak úgy jön le ,hogy "osztrákmajmolás" én kérek elnézést.

Maybe_ · http://maybe130.blogspot.com/ 2009.02.03. 17:50:09

@pepita car:
És miért lett kék? Meguntad? :) Mondjuk így is mutat, de nekem személy szerint sárgában tetszett a legjobban (Balatonakali tali + Bátonyterenye vw gruppe tali).

htibi 2009.02.03. 18:07:35

S100 de luxe-ban nöttem fel. :(
kispárna+pléd a hátsó ülésen.
Utáltam a motor hangját, rezgését a hátsó ülésen.

w211 2009.02.03. 18:12:03

@Maybe_: Jó akkor együnk sóletet,különben a múlt héten a parkolóban megnéztem 1 gyári fehér s100ast,fiatal srác,második tulaj,vagy fél órát beszélgettünk veteránokról.Éljenek az öreg gépek,shalom híveim

mm1991 2009.02.03. 18:19:52

Fehér 120-as, aztán még egy, most egy középkék '92-es Favoritunk van. Jó autó:
-csendesebb
-kevesebbet fogyaszt
-kényelmesebb
Csak a hangulat hiányzik, az 52lóerő dörömbölése hátúlról, a jeges úton csúszkálás, a friss hóban(cementes zsákkal az orrában) új autókat megszégyenítő stabil haladás(nem gyorsan persze).
Szerettem és egyszer veszem egyet.
Ui: Nem forralta egyik 120-as sem a vizet termosztátcsere után.

lally 2009.02.03. 18:58:09

Eko, konkrétan melyik tipusokra gondolsz?
Melyik mostaniban nincs hidro szelephézagkiegyenlítés?

nazo2 2009.02.03. 19:06:28

egy biztos! egy skodrit egy hulladék zsigulival nem lehet összehasonlitani! majdnem 2x többet zabáltak... ja, és a másik? mutassatok nekem skoda favoritot 3 ajtós, 4 sebességes váltóval!!! Ha valaki csak az egyiket teljesiti, le a kalapom!!!! Mégegy: annak idején az okosok kitalálták, hogy azért jobb az 1500-as samara, mert jobban elbirja kasztlit.... Tehát kevesebbet fogyaszt! Nekem erre nincs szükségem: az 1300-as favoritom 67 lovas.... 4 le-vel kevesebb mint az 1500-ös samara... na, ennyit a két márkáról!!!! Nekem zsííííguli sosem kéne még ingyen sem....

nazo2 2009.02.03. 19:17:19

bocs: 69 lovas, 55 kw-os! amugy volt egy érdekes élményem:mint rtv müszerész voltam egy kis faluban. s100-al mentem javitani, egy isten hátamögötti faluba. se müut, se semmi! azért én bementem a skodrival. megjavitottam a tv-t, utána kikisért a gazda, majd megkérdezte: ki huzott be idáig?... Monddtam senki, saját lábán jött!!! ERRE KIAKADT, AZT MONDDTA, HOGY 3 HETE NEM BIR KIMERÉSZKEDNI AZ 1300-AS SPECIALLAL!!! MONDDTAN NEKI , URAM NE HARAGUDJON, AUTÓT KELL VENNI, NEM OROSZ HULLADÉKOT!!!
ERRE KICSIT FURCSÁN NÉZETT RÁM... A KÖVETKEZŐ ALLÜR AKKOK TÖRTÉNT MIKOR TRABANTOM VOLT! NSÁRON 1000 FOK MELEGBEN LESAJNÁLTAK A ZSIIIIGULISOK. A KÖVETKEZŐ POFON AKKOR ÉRTE, MIKOR 10CM-ES HÓ LEHULLOTTT!!! 1000-EL MENTEM EL MINDEGYIK MELLETT!!!!!!!!!!!!!!!!!

yard (törölt) 2009.02.03. 19:52:49

@lally:
Attól még állítgathat (ha van kedve), de a mutatványt megnézném...:D
Mondjuk kell hozzá hidrotőkekompenzációsdigitálishézagmérő...:D
Egyébként a ma..da szervíz áraiban érdekes módon szerepel az ilyesmi (m..da3). E-mailon kaptam rá ajánlatot (kocsi vásárláskor szervíz költségekről kértem árat)
TEHÁT lehet hogy mi tévedünk?

Krisz_ 2009.02.03. 20:12:30

Szép autók ezek. Viszont ezt a cult stílust baromira nem értem. Miért kell ez a vicc gumi és az ültetés? Mi ebben a szép? Nekem nem jön át. (Azon túl persze, hogy az autót praktikusan használhatatlanná teszi: már egy oldtimer felvonulásra sem lesz igazán alkalmas.)

Haddel · http://zastava.gportal.hu 2009.02.03. 20:52:00

Nekem van egy szépen felujitott Zastavám is,és tuti megörzöm ilyen állapotban az utókornak !Abból se sok szaladgál már az utakon. Multkor volt egy kellemes élményem.Egy középkoru úr megállitott ,mesélte ,hogy ilyenje volt neki is ,de leadta a bontóba.Viszont maradt pár uj alkatrésze,és ha kérem szivesen nekem adja.Pár nap mulva hozott egy fémládányi kincset érő alkatrészt.
Meg mikor téli gumikat vettem,a gumis srác extra kedvezményt adott ,mert neki is volt Zatyója ,és szerette naon.
Az ilyen sztorik miatt is imádom a régi autókat..

zalkapone 2009.02.03. 21:16:36

Aki a régit szereti, rossz ember nem lehet!

GYUSZI BACSI · http://www.fizetesem.com 2009.02.03. 21:37:53

nem voltam akkoriban egy Skoda rajongó, de így utolag visszatekintve, van valami ebben a formában (:

vincent923 2009.02.03. 22:04:56

Lada vs. Skoda Népítéletek: Lada1200,1300:8,1(125db) ; Skoda105,120,130:7,1(239db). Szerintem a számok magukért beszélnek, kerek 1,0 a különbség. Zsiguli a (leg)jobb!! -Egyébként a Skodák sose tetszettek, de ez legyen az én bajom.

Bell & Sebastian 2009.02.03. 23:18:25

Az emlékek bár csalnak, szolgált P126, 1200-as Lada, 1400-as Dacia, 120-as Skoda. A Skodát volt a legnagyobb kihívás vezetni, karban tartani, kormányozni, pakolni. A mezőnyben a legutolsó, a kispókkal egy szinten.

De én a BMW-t sem szeretem. (Meg is fogok dögleni!) :)))

ladarevolution · http://www.ladarevolution.atw.hu 2009.02.03. 23:23:03

@nazo2: Most komolyan, látszik az írásodon h szereted a Skodát. Tiszteletben tartom az érzésed, de azért nézz már szember a tényekkel és abszolút b@lf@szságokat ne írjál már :D

Na nézzük akkor:

"egy skodrit egy hulladék zsigulival nem lehet összehasonlitani! majdnem 2x többet zabáltak..." Nem tudom mennyit eszik egy Skoda és melyikre gondoltál (feltételezem nem 2009-es kiadásúra:D ) de egy sima Klasszik kocka Lada országúton 6-6,5-öt városba 8-at eszik nyáron.
Egy Szamara 5,5-6ot országúton és 7-8-at városba.
Nem hinném h fele ennyiből a Skoda még az alapjárati fordulatot tartani tudná egyhelyben xD (látod utolsó mondatom épp olyan túlzás mint a te hsz-ed xD)

"Mégegy: annak idején az okosok kitalálták, hogy azért jobb az 1500-as samara, mert jobban elbirja kasztlit.... Tehát kevesebbet fogyaszt! Nekem erre nincs szükségem: az 1300-as favoritom 67 lovas.... 4 le-vel kevesebb mint az 1500-ös samara... na, ennyit a két márkáról!!!!"
Első részére fentebb válaszoltam bővebben.
A 2. részére pedig: Az 1500-ös Szamara 75Le, az 1288-as meg 68Le. Ez ment fejből is. A Skodádnak meg gyorsan utána néztem mert valahogy hihetetlennek tűnt amit írtál. Google ki is dobta a választ. A Favorit 54-68Le közötti. Évjáratttól függően. Mindjárt máshogy hangzik h a sima 1.3-as Szamara legelső kiadása erősebb volt mint a Valaha kiadott legerősebb Felicia, nem? Kicsit mintha a Te hsz-edből más jönne le az olvasónak, nem?
Na látod, ezt nevezik tudatlan és lusta emberek félrevezetésének. Mert aki nem néz utána a tényeknek még el is hiszi azt amit írtál :D xD

ladarevolution · http://www.ladarevolution.atw.hu 2009.02.03. 23:35:09

@ladarevolution:
"valaha kiadott legerősebb Felicia"

Az 1300-as kimaradt. Még mielött belekötne valaki h van erősebb csak nagyobb köbcentivel :)

ladarevolution · http://www.ladarevolution.atw.hu 2009.02.03. 23:36:53

@ladarevolution:
Ja és ahol Feliciát írtam ott Favoritra gondoltam csak elgépeltem xD

Mondjuk a Favorit utáni Feliciákba is ugyanazok a motorok vannak ha jól tudom, szóval végül is mind1 :)

Maybe_ · http://maybe130.blogspot.com/ 2009.02.04. 00:47:26

@ladarevolution:
Volt gyári sprintes favorit is 90 ló körül, sőt, 130 sport is volt (farmotoros) körbespoilerezve szintén 85-90 ló körül 1988-ban, ezek mind szériában jöttek ki, a mostani octavia rs-vonalat képviselték. Csak hozzánk nem hoztak belőlük, mint ahogy a rapidokból, 110r coupékból se nagyon. Sőt, volt 1.6-os dohc favorit is, csak a "nagy testvér" leállíttatta a gyártást asszem 200 autó után, hogy ezt mégse kéne. De igazából mindegy h mi hány ló, nem pár lóerő különbségtől lesz jó vagy rossz autó valami (skodára, ladára, mindenre igaz).

Maybe_ · http://maybe130.blogspot.com/ 2009.02.04. 00:48:59

*a 130 L sportot nem összekeverni a 130 LR-el és RS-el, előbbi full utcai autó volt, utóbbiak versenyautók.

zazooo 2009.02.04. 00:57:43

@nazo2: gratulálok, így a ladások utálni fognak, a skodásoknak meg ég az arcuk miattad :P ilyen stílussal inkább maradj csendben, mindenkinek jobb lesz ;)

zazooo 2009.02.04. 01:10:33

@w211: feszül ebben egy érdekes ellentmondás azért: ugye azt mondod hogy eldobható, gyakran elromló, kevés ideig használható autók voltak(, miközben feltételezem hogy zsigerből azt is rávágod, hogy a szervízellátottság is gyatra volt). egy érdekes koncepcióbeli különbség van viszont, nálunk éveket kellett várni az új autóra, tehát az eszmei értéke, megbecsültsége sokkal nagyobb volt, mint ott ahol (legalábbis néhányaknak) már akkor is könnyebb volt autóhoz jutni. Emiatt, és gyökeres gazdaságelméleti különbségek miatt a gyáraknak elemi érdekük volt az hogy minél tartósabb, minél jobban karbantartható autókat gyártsanak, hiszen nem az volt a cél hogy az autópark eltartsa a márkaszervizeket, meg hogy 3 évente az embernek új autót kelljen venni, épp ellenkezőleg. Ez a használjuk-eldobjuk(-újatveszünk) sokkal inkább a mai, meg a régebbi nyugati kocsikra igaz, ha ezt a filozófiát boncolgatjuk. Nem mondok ezzel én sem teljes képet, de talán több igazság van benne így.

w a s d 2009.02.04. 08:54:42

@ladarevolution:
"Az 1500-ös Szamara 75Le, az 1288-as meg 68Le. ... A Favorit 54-68Le közötti. Évjáratttól függően. Mindjárt máshogy hangzik h a sima 1.3-as Szamara legelső kiadása erősebb volt mint a Valaha kiadott legerősebb Felicia, nem?"

A 68 LE- s Szamara hogy lenne erősebb, mint a 68 LE- s Favorit?:D

ladarevolution · http://www.ladarevolution.atw.hu 2009.02.04. 09:45:35

@Maybe_:
Elhiszem én h volt olyan is de az nem jellemző :) Volt (van) 140Le-s Wankel Szamara is de az se jellemző, főleg nem itthon :D

Lényeg a lényeg h nagy nazo2 hozzászólásába nem kevés hiba volt. Mondhatnánk több volt benne a valótlan mint a valós tény. És rühellem mikor ilyeneket sokan elolvasnak és ezek elterjednek.
Parasztvakítás ennyi...


@/F:
Ott a pont:)
Nazo2 azt írta h az övé 67 volt azért írtam. Kicsit összecsaptam a hozzászólásom és sokat hibáztam benne mert felb@szta kicsit az agyam meg már volt bennem 3 sör is :D

zazooo 2009.02.04. 13:23:41

@ladarevolution:

volt Wankelmocis 1000MB protó is, abban hátul is volt egy lapos csomagtér :)

Az egyébként sokkal bosszantóbb amikor százezres napilapok főoldalán vannak arcpirító hülyeségek.. múltkor az egyikben volt egy cikk a szmogriadós-párospáratlan rendszámozás kapcsán, a rendkívül hozzáértő cikkíró szerint a sárga plecsni azt jelenti, hogy az az autó 'a legalapvetőbb környezetvédelmi normákat sem teljesíti'. És ott nem olyan egyszerű beszólni mint itt :D sokan pedig elolvassák, elhiszik, és a sárgaplecsni láttán egyből erre gondolnak.

zazooo 2009.02.04. 14:59:35

@ladarevolution:

nem tudom, azóta kerülöm azt a lapot :D ilyen dolgok miatt elég haragtartó szoktam lenni :)

Atom · http://atom.blog.hu 2009.02.04. 17:16:47

Az okker-skoda nekem is megvan egy fotón: vaskarika.hu/images/gallery/1/d/d/1dde13c9.jpg

VW találkozón láttam, mondanom sem kell, hogy minden hiper-tuningolt autótól elfordulva követték a Skodát a tekintetek, ahogy az átgurult a tömegen:)

lanyi 2009.02.05. 13:06:42

Kiskoromban Skodánk volt S100-as.Fehér színű édesapámnak a Skoda tetszett, ezért nem vettünk mást 1973-ban.

Sokat használtuk viszonylag.

Azért az idő megszépíti ám a dolgokat, mert visszagondolva, egy igen gyenge minőségű autó volt, útszélén javítás, 70.000 km alatt legalább két motorgenerál. kb. hat év alatt teljesen szétrohadó karosszéria.
Emlékszem diagonál gumikkal vettük át a Merkurban.:)

1980-ban vettük a Ladánkat az sokkal jobb autó volt visszagondolva.

Valaki itt említette, hogy a mai autók nem olyan tartósak, szerintem, sokkal jobbak minden szempontból, csak nem érzünk irántuk nosztalgiát:)

pejka 2009.02.15. 02:06:24

TPZ,halkan jegyzem meg:ami müködött is azt ford"ferlén"nek hívják,az slk meg jó szekér!

mentobacsi 2009.03.09. 22:37:20

skoda...lada...na ilyen a magyar. a frankó nosztalgikum helyébe lép a másik fikázása.
jó tíz éve faros skodaablakból lesem a terepet. gimiben (elsőként,-éljen az évvesztesség-100as. később kezdett elhunyni, léptem. haladni kell.
jött az ezres.
kijöttem vele skandináviába. minden határátkelőnél uncsizó ál-vámos, minden kutas, minden 50 feletti mosolyog. a kompon kávét hoztak, mert engedtem hogy fotózzák.ha veszek valamit hozzá, kell várni pár percet, mert jönnek a sztorik. ismétlem, 2500km otthontól. és mind imádták. (finnország, itt mondjuk a lada nem baráti termék, azt méshogy ítélik meg)
kapott elektromos melegítőt, óvom, de járok vele. begyűjtöm a mosolyokat. erre való.
a lányom pedig,(4) ha lefújja a mínusz 30ban a ponyvát a szél, kiabál, h kodlisautó kapucni nélkül!!
és megyek rendberakni. még remélem jópár évig.
mb
süti beállítások módosítása