A Mégane bosszúja Waterloo-ért?

  2009. február 02. - papptibi Címkék: renault mégane autocar

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

A XI. Blitz Weekend képekben
2015-07-27 19:29:36

Gabi, akit az udvari dohányzóhelyen csak Mantás Gabesz néven szólítanak, az idén újabb fejlesztéseket hajtott

Itt sem Ferrariból van a kerítés...
2015-07-16 17:43:31

Az autósport a hőskorban még a városokban zajlott, de idővel száműződött onnan. Aztán az autósport gondolt

A legkirályabb ötlet, amit gumin láttam
2015-06-06 14:02:50

A minap gumibemutatón jártam, bár ilyesmiről nem szoktunk írni, egyszerű megfontolásból. Marha nehéz

Kéne egy Tesla?
2015-05-15 18:19:48

Vagy beérnéd egy villany-Golffal is? Netán utálod a villanyautókat, mert az autó benzinnel megy? Az sem baj. A

Ma megjött az Autocar legújabb száma, ránéztem, és kiesett a kezemből. Tesztelték ugyanis a Mégane Coupét ők is, csak nem dízelmotorral, mint mi, hanem kétliteres turbós benzinmotorral.
Az eredmény: 2 és fél csillag. Szóval nem szerették túlzottan.

Olvasom a szöveget, miért:
"az első csalódás az utastér (...) az LCD és az analóg műszerek keveréke furcsán néz ki, míg az indítógomb a jobbkormányos változatokon a középkonzol távolabbi részére került, ami azt jelenti, hogy át kell nyúlni a váltókaron ahhoz, hogy elérjük."

Micsoda?!
Nézem a képet, és tényleg. Az angoloknál ugyanott van a gomb, ahol nálunk. Viszont a kormány nem. Alaposabb kutakodás után kiderült, hogy nem csak a startgomb maradt ott, hanem minden más is, vagyis a hagyományos kézifékkar is az rossz oldalon van:

Ugyanez bal kormánnyal így néz ki:

Ez is jelzi, hogy nem feltétlenül egyszerű ez a jobbkormányos-balkormányos kérdés, a nemzetközi sajtóbemutatókon szoktak is aggódni a britek, hogy miért fél év késéssel kapják meg az autókat. Ugyanez fordítva is igaz, vagyis amíg még gyártottak Rovereket, a hozzánk exportált régebbi modelleknél hasonlóan rossz oldalon volt a kézifék, sőt, a jobb oldalról lehetett felnyitni a motorházfedelet.

Ekkor Assurnak, hírszerkesztőnknek beugrott egy hír. 2004-ben volt egy Mégane-visszahívási akció, mivel az angol piacra szánt Mégane-okat úgy építették át, hogy csupán egy tengellyel vitték át a pedálok mozgását, de például magát a főfékhengert nem. Csakhogy ez a mechanizmus belül, az utas lábterében haladt, ezért, ha véletlenül megnyomta, akkor fékezett egyet. Kínos. Persze, könnyű volt oktatóautót építeni belőle. De valószínűnek tartom, hogy nem mind a 45 ezer vásárló volt vezetésoktató.

Csak azt nem értem, ha már lusták átrendezni az autót a bal- és jobbkormányos piacokra, miért nem rakják a kézifék karját és a startgombot pontosan középre?

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr49918565

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

zalkapone 2009.02.02. 23:02:00

@Áki501:

Mondjuk a múlt heti teszt Focus, az ST170 kombi. Na, az jöhetne!

ntsaba 2009.02.02. 23:02:09

@Áki501:
Nekem meg a "munkahelyi" tapasztalatok hozták meg a kedvem.
Saját cég, 3 renault, összesen kb. 400.000 km-rel.
Ettől függetlenül múltkor szóba került egy civic, illetve most nagyon jó áron van a fiesta "van" is.

kzol 2009.02.02. 23:03:47

Számomra már csak az a kérdés, hogy az eddig kapható Rönyó Méganyéban hogyan rakták be az angol piacos autókba a kézifékkart? Mert ha úgy, ahogy a kontinentálisba, akkor nagy szívás lehetett...
Más: mostani Civicben a start gomb a kormány bal oldalán van (kb ott, ahol a fosvágen csoport autóiban a világítás forgókapcsolója), vajon a jobbkormányosban is ott lehet, mert akkor segéderő kell az indításhoz...
Ami meg szerintem univerálisan szar lehet, az a jelenlegi Mondeo ablakemelő kapcsolói. E.T. nem tud benyúlni a könyöklő alá érte, nem hogy egy normál ember. A másik meg az eddigi Fiesta pedáljai, egész egyszerűen nincs a kuplung mellett balra lábpihentető a doblemezen, vagy a padlóra kell tenni, vagy a kuplung felett tartani a lábat. És mindkettő a sokat dicsért Ford házból származik.
Meg van még egy csomó ilyen hülyeség: pl a kontinensre hozott balkormányos Subarukban ugyanígy a vezetőtől messze van a kézifékkar, ha jól emlékszem.

ntsaba 2009.02.02. 23:04:29

@Áki501:
Ennyi.
Használt autónál állapot felmérés, meg egy jó szerelő.

Áki501 2009.02.02. 23:04:47

@The Good Boy: Szerintem a tervező egyszerűen elkúrta,a gyártási felelős leszarta a terveket csak a gyártásért felelt,aztán mikor rájöttek már késő volt,mert ki kellett adni. Valószínű sok törvényt is így szívunk be.

Áki501 2009.02.02. 23:15:08

@ntsaba: Nálunk aki a régi kocsikat megvette mikor lejárt a lízing még sokáig használta gond nélkül. Az már régen volt,nem láttam hogy használták.Eddig a 3 éves kangoot imádtam.Sokat jártam vele 3-400 km-t kényelmesen,de nálam nem colt gondja. Aztán összeakadt benne az elektronika. A lényeg hogy ebből a járműparkból nem fogok venni. egyébként mióta könyöktámaszt szereltem a swiftbe,majdnem lagunás a feeling,csak a kátyúknál mintha kinyílna a hátsó ajtó. Ebből érezni,hogy kevesebb anyag van az egész swiftbe mint a laguna motorháztetejében. A többiről nem tudok nyilatkozni, viszont kollégáknak van fiesta is meg civic is.A civic 1.8-as motorját dícsérik.Állítólag úgy húz mint egy 2.0 -s,de annyit fogyaszt mint az 1.6-os.Mármint az új civic,az úfó,vagy kacsa? Ufókacsa

happnuda 2009.02.02. 23:15:56

Számomra egyszerűen hihetetlen, hogy milyen indulatokat tudnak kiváltani az autómárkák. Mint egy oviban. Próbáljátok már felfogni, hogy sokfélék vagyunk.
1-es páciens: évi 15 ezer km-t sem megy, 3-5 év múlva lecseréli az autóját, nem érdekli, hogy elmegy-e 300 ezret, viszont tetszik neki egy francia autó formája, vagy a motorja, megveszi. Boldog.
2-es páciens: havi 10 ezret is megy, a (céges) autójában lakik kánikulában és hóban is, nem érdekli hogy néz ki, hogy gyorsul, a lényeg, hogy sokáig bírja, és keveset fogyasszon. Megveszi a toyotáját és boldog.
Miért kell elrontani egymás örömét? Egyébként akik meg vannak elégedve az autójukkal általában nem írnak ilyen dühkitöréseket. Ilyet azok írnak, akik nincsenek megelégedve, de a lelküknek jót tesz, ha másét sárba tiporhatják. A szidalmakat igazából maguknak mondják, hogy megerősítsék saját választásuk helyességét (akkor is, ha tudják esetleg, hogy nem volt helyes.) Ilyenek vagyunk ösztönből, keressük az önigazolást. Ha ezen túl tudnánk lépni, és örülni a másik ember renault-jának, vagy VW-ének, sokkal boldogabb lenne ez az ország...

The Good Boy 2009.02.02. 23:21:06

Egyébként annak ellenére, hogy egyszer már fürödtem be új francia vassal, meg itt fentebb is csúnya jelzővel illettem őket, a megane coupé cikk hatására délelött ellátogattam a rönó honlapra árat kalkulálni, ha esetleg az asszonyi gyüszt lecserélném, mert kinézetre nekem tetszik a coupé. Szóval 1,6-os motorral, dynamic (vagy milyen) felszereltséggel, meg 1-2, tényleg nem sznob extrával (csak olyanokkal, mint automata kártya, tolatóradar, bluetooth-al megtoldott hifi, stb.) 4,6 milka fölé ugrott az ára, az akciós kedvezménnyel. Hát akkor inkább majd gurul a jelenlegi 5 ajtós ufo mellé egy másik, mondjuk 3 ajtós type-s, amit most inséges időkben kb. ennyiért 1,8-as sport felszereltséggel el lehet hozni akciósan, vagy az insight kb. hasonló induló árral:) Szóval szerintem picit drágára lötték be az árát, vagy a dizájnal akarják majd eladni?

aqwre (törölt) 2009.02.02. 23:26:27

@happnuda: Azért a 2.páciensnél gyorsan állást foglaltál Te is ( Toyota ) :)

Áki501 2009.02.02. 23:27:15

@happnuda: Pszichológus vagy?Egyébként Magyarországon vagyunk, itt az igazi öröm a káröröm!Én elégedett vagyok a sajátommal (a fórumokon csak szuzukis köcsögnek hívnak minket, engem még nem mert csak ma kezdtem a fórumozást), de azért írtam hogy megosszam véleményemet másokkal,és megismerjem más emberek tapasztalatát.Most is látom,hogy sokan boldogok a rönójukkal vagy a fordjukkal.Csupán kocsikról beszélgetünk.Ja a káromkodó,beszólogatókra nem figyelünk.Komolytalanok.Akinek van önálló véleménye az kultúráltan is le tudja írni.Értitek? Kúltúra! Egyébként a kultúrcsekkel beszoptuk a cafetériát,tehát nálam most elásta magát a kúltúra

happnuda 2009.02.02. 23:28:49

Konkrétan a témához. Ugye nem gondoljátok, hogy a franciáknál hülyék ülnek a management-ben? Új gépsorok, fordított alkatrészek többletköltsége: x euró. Várhatóan y%-kal kevesebb eladás a kényelmetlenebb használat miatt: z euróval kevesebb nyereség. Ha x > z, marad a kézifékkar. C'est la vie, such is life British friends!

Áki501 2009.02.02. 23:31:36

@The Good Boy: Azért az insigniát nem emlegetném a type-s el egy oldalon,bár én tényleg elfogult vagyok a japánokkal. A franciák elég drágák ám,ezért már nem igaz az hogy drága a japán vas.Egyébként azon még vám is van ha jól tudom,mert ugye nem EU.Bár ha az angolok pakolják össze.De az alkatrész ha japánból viszik...Mindegy.Elgondolkodtató az ára.

qualitaet 2009.02.02. 23:34:44


The Good Boy

"Amúgy meg ki nem sz@rja le, hogy egy francia ipari hulladékot, hogyan árusitanak britaniában."

Ejnye Gúdboj!
Múlt héten a "Heti merítés" rovatban bátorkodtam kifejteni a véleményem a Lexus ítélet kapcsán némi illusztációval spékelve ám az általad fentebb használt jelzők mellőzésével.
Attól és akkor egy megélhetési jogvédőt megszégyenítve, fél oldalnyit moralizáltál, most meg már "francia ipari hulladék"-ozol.

Ölég gyorsan változik a világ :)DDDDDDD

The Good Boy 2009.02.02. 23:35:02

@happnuda: Ugye nem olvasol csak irsz, belinkelem pár sorral fentebbi idézetemet:
"...az a plusz egy lyuk a müszerfalon (start gomb áthelyezése) költség lenne? Hiszen a müszerfalat alapból át kellett tervezni, hogy az óraház, meg az utaslégzsák a másik oldalra kerüljön."
Itt milyen plusz költség keletkezett volna? Max emiatt:
"...Ráadásul a kábelkorbácson sem kellett volna sokat melózni, hiszen elég kicsit beletoldani (vagy 2 centit), vagy csak egyszerüen kicsit csavartan beépiteni, ha már a müszerfalhoz a másik irány felé vezetik..."
Ennyi a gomb költsége, viszont mi kontinensen élők ennyi erővel köpködhetnénk, hogy nekünk meg a szivargyujtó került az utasoldalra, gondolom az engliseknek meg ez a része jobb igy (mivel az van az inditógombbal átellenes oldalon).
A kézifék dolgot meg szerintem nem kellene túlmisztifikálni, sok autóba van nálunk is az ellenkező oldalon.

Áki501 2009.02.02. 23:36:02

@happnuda: Én nem gondolom.Tudom!Francia multinál vagyok mérnök, és a főnököm francia.Itt él Magyarországon.Vagyis itt csak nem ebben a világban,mert a rózsadombon béreljük neki az úszómedencés,szaunás kis 50 m3-es kicsi villácskát.Ami tetszik benne hogy már háromszor vitték el a parkolóból a lagunáját a renault szervízesei traileren,mégsem kér mást.

happnuda 2009.02.02. 23:37:28

@PUG 607: Ja bocs, csak ez jutott eszembe. Hiába, sikeres a toyota marketingje... Úgy tűnik, csak az 1-es páciensnél kerültem gondosan a márka megnevezését, t.i. én oda tartozom... ;)

The Good Boy 2009.02.02. 23:39:25

@qualitaet: Ugye arra gondolsz, ahol már sokadik alkalommal szidtam egy korábbi autómat, ami francia volt, és ebbe a általad kriminált halmazállapotba tartozott?
Már akkor is szidtam a franciát (sőt amióta közelebbi kapcsolatba kerültem azzal a sza..., bocs vassal, azóta dúl a szerelem), nem csak most, te pedig a hideget-meleget a groszedájcsevágen fanatik miatt kaptad tőlem, de látom azért azóta már szent a béke közöttünk:::))

The Good Boy 2009.02.02. 23:42:31

@Áki501:
Insight van ott irva, nem insignia...
Nem ugyanaz a kettő. Az első a Honda tavasztól kapható hibridje kb. 4,5-5 milkáért (függően a jen aktuális árától), a másik az opel eggyel nagyobb vasa közel 1 milkával távolabb:)

Tetű 2009.02.02. 23:43:52

@L-K: A régi főnököd beteg. De mi köze ennek bármihez is?

Tetű 2009.02.02. 23:45:40

Bírom az angolokat, mert jó focit, snookert és dartsot csinálnak, de mi a fa..ért kezdtek el fordítva közlekedni??!!

happnuda 2009.02.02. 23:48:13

@Áki501: Óh, hát itt a messzi provincián, az elfekvőben... ;) Odahaza, azért seggbe rúgják őket ha nem jönnek a számok, csakúgy mint bárhol máshol. Gondolom legalábbis. Az "50 m3-es villa" azért az aranyos volt. Gondolom elgépelés... :)

Áki501 2009.02.02. 23:48:34

@The Good Boy: Ja!Bocsi.A hiba az én készülékemben van!A honda hibridjét olvastam minap,egész érdekes,bár a kormány adhatna itthon is valami adókedvezmény félét a hibridekre,mint az amcsik. Akkor még jobban csorogna a nyálam.Viszont vidéken nem takarít meg semmit sem,mert nem sok a lámpa, és a dugó.Normál menetben meg ugyanúgy fogyaszt mint a többi honda.Egyedül a csúcs elektromos kütyük tetszenek benne.

gin74tonic 2009.02.02. 23:51:09

jelentem a " jobbkormanyos " balra tarts kozlekedes volt elobb, magyarorszag 1947ben tert at a mostani rendszerre.

komé 2009.02.02. 23:52:34

@Áki501: Mit tudsz te a Renaultról! Te is csak japán és német őrült vagy. Ha tájékozott lennél tudnád hogy a német és japán autóknál is vannak elég nagy típushibák és visszahívások. Az meg hogy egy német statisztikában lehuzzák a Renaultot az nem csoda hiszen elég nagy versenytárs mert igen sok Renaultot eladnak.Egyébként meg van olyan ország is ahol a statisztikák alapján a renault megbízhatóbb a németeknél.De a nagy igazság az hogy minden autónak van valami baja, tökéletes autó nincs és nem is lesz mert az autógyártók a szervízből élnek.

Tetű 2009.02.02. 23:55:18

@halmozottanhatranyoshejzetu: Sejtettem, hogy valami ilyen turpisság van a dologban, de akkor meg, ha mindenki áttért, akkor ők miért nem?!
Tudom: "csak azért sem!"

ratrider02 2009.02.02. 23:55:50

Engem egyedül egy kérdés izgat. Miután elolvastam a Scirocco és Megane coupé tesztjét: mégis mi a büdös francnak hiányoljátok azt a szakadt majrévasat a plafonról? Vezetek már egy ideje és elég sokszor voltam/vagyok utas is. Sosem éreztem késztetést, hogy kapaszkodjak a plafonba, de szerintem vagyunk így egy páran....

qualitaet 2009.02.02. 23:57:06

The Good Boy

"te pedig a hideget-meleget a groszedájcsevágen fanatik miatt kaptad tőlem, de látom azért azóta már szent a béke közöttünk:::)) "

Így van ;)
Annyit még hozzáfűznék, hogy alsóbb kategóriákat illetően tőlem nemigen hallhattál(nál) japán vagy "nem német" autókat illető kritikát.

happnuda 2009.02.02. 23:57:57

@halmozottanhatranyoshejzetu: Igaz lehet. Hiszen a legtöbb ember jobbkezes, Namármost, akkor a jobb kézben fogja a dárdát/lándzsát/akármit a lovagi tornán, tehát logikusan a "szembejövők" balról mennek el a másik mellett, hogy szerencsés esetben keresztülszúrják. Azaz a balra tarts a "normális". Illetve egymás "legyilkolása" az utakon. ;) Utóbbi tekintetében jól haladunk...

fagzal 2009.02.02. 23:58:08

Áki501, adókedvezmény ugyan nincs, de a regadó hibridre igencsak meg van kurtítva. (Így már nem feleslegesen drágák, csak simán feleslegesek ;))

Áki501 2009.02.02. 23:59:09

@happnuda: Hát szívesen elgépelném őket.A szép az egészben,hogy Franciahonban bezárják a gyárat,ezrét ideküldik őket csapatostul,hogy egész nap a kibaszott számaikat mondogassák.Ezért tudom,hogy a gyártott termékre hogy számolják ki az egységköltségeket.A lényeg hogy mindig meglegyen a terven felüli megtakarítás, hogy legyen értelme a munkájuknak.Ezek a számok persze csak papíron olyan szépek (itthon a KSH ismeri ezt).Egyébként 3,azaz 3 nagyvezér él kis országunk nagy városának kis elitnegyedében,3 azaz 3 különböző kis villácskában,amibe alapfelszereltség a szauna,medence meg 6 szoba.Csak az én fejemben fordult meg,hogy miért nem férnek el 1 villában?Aztán rájuknéztem és az egójuktól nem fértek el egy irodaházban,ezért 3 különböző irodaházban dolgoznak(azaz számolgatnak egész nap, és én is mert ők a főnökök).

aqwre (törölt) 2009.02.02. 23:59:47

@happnuda: Csak észrevettem:) Amúgy engen mindenki lehülyéz mert eddig csak francia autót használtam,a szüleim is PUG-osok! Nálunk ez betegség:)

igazadvan 2009.02.02. 23:59:57

a francia autók jók és szépek. minden más autó csúnya. ez így volt régen is, de főleg trianon óta van így.
megmondalak, ha anyázol.

gin74tonic 2009.02.03. 00:04:01

europaban a kontinensen is van ahol balra tartas van! (ok, nem nagy hely, Gibraltar, de csak mert angol gyarmat a mai napig) erdekesseg keppen a motorokon az oldalstandard nem furcsa melyik oldalon van? ( a japan motorokkal jott az oldalstandard, ennyit segitek )

The Good Boy 2009.02.03. 00:04:47

Ha már az idiótizmusnál tartunk a jobb/bal közlekedés kapcsán: És a fahrenheit nektek már smafú.
Na az megint egy idióta volt aki kitalálta (bocs nem ő volt idióta, hanem aki azt a mértékegységet bevezette - a celsiusnál a fagypontot legalább el lehet különiteni a nullával és a minusszal). Mondjuk alapból nekem semmi bajom nincs vele, nem vágyok abba a gyönyörű országba, ahol a(z egyik) legnagyobb nemzeti jelkép egy francia ajándék:)
Na ezért mit fogok kapni:::)))

Áki501 2009.02.03. 00:05:59

@komé: Bocsi ha felkavartam a lelki világodat!A német buzit kikérném!A japánbuzit elismerem.Azért egy lexus,vagy egy hamarosan itthon is kapható infiniti azért megkérdőjelezi a német nagymárkák helyét a jelenlegi piacon.A renault-ról pedig eleget tudok,ahhoz hogy legyen véleményem.Ezt nyilván nem osztja mindenki,de mi lenne ha mindenki japánbuzi lenne?

The Good Boy 2009.02.03. 00:08:03

@fagzal: Igy van. 190 000.- értéktelen magyar egység a regadó a priuszra is meg a lexus ls 600h-ra is...

The Good Boy 2009.02.03. 00:10:23

@Áki501: na most amit qualitaet barátomtól ezért a németautó leszólásért kapni fogsz, azt nem teszed zsebre::))
Igaz, qualitaet?

Áki501 2009.02.03. 00:12:45

@ratrider02: Egy dolgot megjegyeztem az autós ujságírókról.Minden kocsiba beülve taperolnak mindent.Majd kijelentik hogy kopogós.Ennél pl. puhának nevezték.Taperolt már valaki műszerfalat felülről?Én reggel láttam hogy ideje lenne lesöpörni róla a sok port.Szóval ezek még hátul is taperolni akarnak,de írják hogy nem fér el 3 ember normálisan,akkor meg hol legyen a kapaszkodó?Ebben hátul fagyiba kapaszkodnék,akkor biztos lassan menne a tulaj.

Tetű 2009.02.03. 00:17:40

@ratrider02: Nem tudom ki mögé szoktál beülni, de annak nem való semmilyen sportosnak látszó tárgy, aki mögött nem kell kapaszkodni. ;)
Amúgy engem is rendkívül bosszantanak a semmibe nem kerülő, viszont nagyon hasznos részletmegoldások elmaradása. Mint a kapaszkodó, a csomagtartófelnyitó, a NEM színrefújt lökhárító gumicsíkkal, stb...
Vagy a KRESZben a fényszóró kötelező hazsnálata, h amár az autók nem kapcsolják fel maguktól, ha elindul a kocsi, az emberek meg nem elég intelligensek hozzá...

Áki501 2009.02.03. 00:20:04

@The Good Boy: Erre csak annyi,hogy egy kedves évfolyamtársamnak golf3 kombi 1.6 volt.Aszondja ez autó!3 év múlva vettek egy avensis 1,6 liftback-et.Utánna aszondja:Ez tényleg autó!Szerintem neki sem lesz több német autója,pedig nem volt baja a golfnak sem.Viszont kicsit többet adott az avensis mint autó.Egyébként egyszer át akartak baszni a brill kft.ben és az rátett még egy lapáttal a német autók iránti lelki világomra.Egyébként én autónak csak a subarut nevezem,a többi csak közlekedési eszköz.

megint 2009.02.03. 00:26:17

"Azért egy lexus,vagy egy hamarosan itthon is kapható infiniti azért megkérdőjelezi a német nagymárkák helyét a jelenlegi piacon." Én ezt pont fordítva látom, nagy német márkák mellett nem sok helye van a bálnavadászoknak, az anyagminőség egy igénytelenebb piacon mint pl az usa nem számít,szerencsére Európában igen, persze van olyan bálnavadász aki a régi civicében igényes belsőről beszél, előtt valszeg kispolckija volt.

The Good Boy 2009.02.03. 00:30:16

Én pedig először akkor gondoltam, hogy végre AUTÓban ülök, amikor egy 740i volánja mögött ültem (pedig elég komoly vasak voltak már akkoriban is a kezeim között). Ettől függetlenül soha nem vennék napi használatra olyat (sem). Jelenlegi igényemet a kompakt kategória tökéletesen kielégiti, már csak a mások által lesajnált hybridség hiányzik nekem:)

qualitaet 2009.02.03. 00:32:28

The Good Boy


Dehogyis. Max. jót röhögök ;)

"itthon is kapható infiniti azért megkérdőjelezi a német nagymárkák helyét a jelenlegi piacon."

A német prémiummárkák századát sem produkáló eledási statisztika meglehetősen fura formája a megkérdőjelezésnek :)))))))))))

dohc (törölt) 2009.02.03. 00:38:39

Hehe 96-os Omega B kétezres pedig Adac bácsi szerint elég sok hiba, hát nekem egy leszakadt pufó (határ), meg a középső kijelző a hibalistám, pedig ütöm mert hát csak fiatal vagyok meg hát csak RWD. De azt megfigyeltem aki szereti a francia autókat annak bejön aki meg nem az csak szív vele. am a corvettnek is rosz helyen van a kézifék de azt nem szidják, pedig az anyós ha télen behúzná :D hehe

megint 2009.02.03. 00:51:57

Nem értem, egyzser leírják az itt lévő gallok, hogy hülyeség a statisztika, aztán mit látok, hogy már azt írják, hogy nem rossz mert tendencia alapján javítottak, de valaki linkeljen be olyan(hiteles) statisztikát amiben a franciák elöl állnak, mert itt valaki mondta, hogy ilyen is van

Áki501 2009.02.03. 00:59:16

@qualitaet: erre jó példa a kormány autóvásárlása.Szerintem is támogatni kell a hazai cégeket,tehát vegyünk audit,a dolgozó hangyáknak meg a minisztériumokban opeleket.Én a suzukit támogattam.Viszont csak az utóbbi két évben törtek föl Németországban a német autók a meghibásodási ranglétra tetejére (bmw x3),az adac szerint.Szóval kezdenek tanulni a japánoktól,akik 10 évig az első tízbe nem igazán sok német autót engedtek be.Namármost megkérdeztem 3 éve a vw kereskedésben a polo 55 -ről hogy mi az az 55.Mert ugye s500 mercinél talán a motor nagysága.Hát ennél nem az volt.A 16szelepet sem szerették 2004 előtt,pedig japában 1992 óta 16 szelepeseket gyártanak.Németeknél még több mint 10 évig stabilabb volt a 8 szelep.Nem értem!A lényeg hogy ugyanazon kategória hasonló típusából a japán többet ad és nem drágább.Ja,és az új honda legenet is említhenénk.Kicsit jobban működnek benne azok az új kütyük,amiket a németek is be akartak aplikálni a mercibe,de a hangárban nem működött,ahol tesztelték volna.Minap osztrák cég vezérével találkoztam honda legenddel gurult be,a magyar társcégének főnöke audi a6-tal.Nem rosszak azok a német vasak,de ha van jobb?

Áki501 2009.02.03. 01:01:31

@megint: talán a kényelem.Mert a designet már az olaszok lestoppolták.Kényelemben viszont ott vannak.Citroen c6?

dohc (törölt) 2009.02.03. 01:02:34

nemtom én olyat sose láttam:D nekem egy 98as a2-ben (asszem vagy auto-motor a kettő közül vmelyikben) van egy adac statisztika uccsó helyen kategóriájában az omega-én nem vettem ezt rajta észre- de franciára nem emlékszem, lehet javítottak de hülyeségnek tartom ezeket, a sofőrön meg az utaktól meg stb-stb múlik ,és pl swift meg swift közt is van különbség pedig lehet egymás után jöttek le a szalagról, autószerelő vagyok azt tom hogy személy szerint franciát nem szeretek javítani, de sztem kényelmesek, de ez a saját véleményem, németek precízek, japók hülye pörgős motorokat gyártanak amik bírják a strapát, de a legkedvesebb autóm az e21es volt 320as volt mert 3naponta indult be egy napra de az az egy nap tele volt élményekkel. :D hehe

Áki501 2009.02.03. 01:11:21

@megint: Az igényes belső nem a civic árkategóriája,bár az új szép belülről is.A bálnavadászok ellenfelei pedig csak gőgből nem fogják kipróbálni azokat.A motorokat egyébként áthangolják európára,és jönnek a dieselek is.Bár Mo.on inkább német pártiak a bálnások, és valószínű maradnak a konzervatívabb külsejű A8 mellett.Én meg csak azt nézem mindig hogy ugyanazon kategória két márkája mit tud,és mennyiért.Viszont nyilván sosem lesz alkalmam kipróbálni őket,főleg mert ráérek ilyeneket írkálni ahelyett hogy dolgoznék.

Dennis01 2009.02.03. 01:24:21

The Good Boy: Lehet, hogy a Fahrenheit skála hulyen mukodik, de mikor Fahrenheit feltalalta ezt a skalat, a Celsius skala meg gondolatba se volt veve.
En Angliaban elek, eleg sok angol hasznal francia autot, semmi gondjuk nincs vele, pedig legtobbjuk eleg sokat tesz bele...
Mindenki szereti egy adott nemzet automarkajat valamiert, kar ezen vitatkozni. En peldaul odavagyok az olasz autokert, de nincs gondom a tobbi automarkaval se, szoval eleg idegesito, hogyha valaki leszol egy olasz autot, mikor meg nem is volt olasz autoja, csak 'valakitol' hallott valamit.
Lehet, hogy valami igaz ebbol, de nekem is megvan az okom ra, hogy az adott automarkat szeressem...

dohc (törölt) 2009.02.03. 01:29:47

@Dennis01: haver uno turboja miatt én is szeretem az olaszokat de hát az már nem mai csirke, és érdekes azzal sincs nagy baj (a műszerfalkijelzőket leszámítva):)

Tetű 2009.02.03. 01:48:35

Gyerekek, nyílván nem egyformák az autók, de az emberek sem! Aki olyat szeret, annak senki nem magyarázza meg, hogy az nem jó, és viszont. Ráadásul szerintem viszonyleg kevés ember próbálhatta végig az egész autó palettát hosszútávon, mert arra egy emberöltő is kevés. Lehet, valaki egyszer egy órára beült egy akármilyen ország akármilyen típusába, és rögtön a mennyekbe emeli vagy lehúzza. Pedig valószínűleg nem azon az egy órán múlt annak az országnak az autóipara. Ami talán még rosszabb, amikor olyan autókat húzunk le, amikben nem is ültünk, csak valaki azt mondta...
Ráadásul teljesen mások a szempontok az embereknél. Mire akarjuk, hogy jó legyen?! PÉLDÁUL ha BMW-t akarunk alázni a városban, arra legalkalmasabb egy 20 éves szakadt Lada vagy Skoda, esetleg Dacia (csak az nincs M.o.-on), mert alázni csak azzal lehet, ami szakadt. Lóerőnek városban semmi szerepe nincs, ott csakis a vezetői tudás, hely és lámpa ismeret számít. Nem attól megy jól egy autó, hogy hol szerelték, milyen motor van benne, hanem, hogy ki vezeti.
Nyugi, ez csak egy példa egy szempontra a millió (ami milliónál azért kevesebb) szempont közül.

VAIOman 2009.02.03. 01:55:41

Nekem is van kedvenc auto markam tipusom, de meg sem vagyok elfogult. Egy honapban 1-2szer szoktam taxival haza menni, amerre van rossz es jo ut es akkor latom, hogy 75% teljesen korrekt allapotban van es minimum 150-200000 kmben van bennuk. A maradek 25% meg aranyosan oszlik. Es taxik, tobben vezetik, nem is kimelik. Lehet az japan, nemet, francia stb stb... Es most gondolok inkabb a max 4-5 eves autokra.

4x4 2009.02.03. 01:55:44

b1: örülök ha vki új és lényegi infókkal szolgál a tájékozatlan többség számára (ahova jelen esetben én is tartozom)

Tetű 2009.02.03. 01:59:00

Erről jut eszembe, a múltkor eegy egy nagyhangú vadi új Nissan GT-R-es próbált erősködni, de csak ennyira telt neki, hogy a buszsávon keresztül megelőzött. Aztán visszaelőztem szabályosan (a komolytalan sebeséghatároktól eltekintve), mert nem szeretem, ha valaki tötymörög előttem... Ezúton üzenem neki, hogy ezért kár a több, mint 3-szor annyi lóerő.

VAIOman 2009.02.03. 02:17:04

@Tetű: Azert ez forditva is igaz, nem reg elottem ment egy a6 es egy swift, a swift probalta legyorsulni, az a6 ellepett, majd a forgalom miatt megallt, es a swift elhuzott a buszsavon. Szoval ahogy az elobbi kommentedben irtad, a sofortol sok minden fugg, a viselkedes is.

ipari_fostalicska 2009.02.03. 07:18:46

@Tetű: ebben van valami, ugyanis már jó sok évvel ezelőtt egyszer Pesten kénytelen voltam taxival menni. Történetesen éppen egy Swift-es taxist sikerült megcsípni, aki 40 km/h-nál berakta a járművet ötödikbe, és onnantól kezdve nem is nagyon nyúlt a váltóhoz, ellenben folyamatosan haladtunk, pedig hétköznap délelőtt volt. Persze voltak, akik hozzánk képest kétszer olyan tempóban száguldottak el néha mellettünk, de mivel sosem voltak hajlandók legbelső sávból kijönni, ezért rendszerint el is mentünk mellettük a 40-60 km/h sebességünkkel. Még mielőtt valaki kötekedni kezdene, csak jelzem, hogy a nejárt útvonalon nem volt buszsáv. És még mielőtt a zsigeri swiftgyűlölők kezdenének el fikázódni, nem a Suzukit istenítem, hanem a hely-és lámpaismeretre reagáltam.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2009.02.03. 07:21:05

A kézifék még OK hogy nem könnyen pakolható át. (Esetleg olyan platformot tervezni hogy mindkét oldalon legyen helye?), de hogy a gombot mé' nem lehetett átkötni :D

LOL

diablos 2009.02.03. 08:14:45

Már megint azok a japánfetisiszták!
Alapvetően műszaki foglalkozású ember lévén csak a saját tapasztalataimnak hiszek!
15 évig hajtottam "lenézett" olaszt, nem kényszerből, imádtam!Közvetlen közelemben volt MeganeII 1.6, 80ezer alatt 1 első izzó!Igazán kényelmes rugózású, napi kb.50 km BP.-i melóbajárás sem kezdte ki a futóművét!3 év után kicsit csökkent a csillapítás és ennyi!2 opel ecotec 1.6-1.8 már 80 ezernél olajfogy.+ csöpögés szimmering, váltó "ragadós".
Ezek után baromira piszkált ez a Toyota imádat, így hát próbálgattam a palettát.Yaris, Corolla, Avensis.Semmi extrát nem találtam bennük,-2003-as benzines Avensis nem volt rossz!- ha a fantáziátlan belvilágot + a kisembereknek gyártott üléseket nem szám ítom.Sokkal több finomságot vártam tőlük.Pl. alapjáraton érezhető a motor járása a kormányon /benzines/ ???!!!
Ha az árakat nézem, nem értem ezt a felsőbbrendűséget.
A német népautóból már rég kiábrándultam!Állítom, hogy a GolfII volt az utolsó VW!
Lehet anyázni!/a tükörbe!/

diablos 2009.02.03. 08:21:53

Ja, majd elfelejtettem tetszik a Megane3!Nem csak a Coupe!Sőt jobban tetszik mint a Scirocco3!
Ez az "itt a gomb-ott a gomb, itt a kézi-ott a kézi" dolog pedig kicsinyes sárdobálás!Akinek nem tetszik ánglius földön, járjon Jag-gel v. Royce-al!
A mai költséghatékony világban inkább pl. légzsákra költsenek, mint ilyen baromságokra.

tomware · http://tomware.blog.hu 2009.02.03. 08:36:59

Hello,

Eddig 4x voltam a briteknél és 5 bérauót vezettem: Peugeot 406, 306, Fiat Punto, Vauxhall Astra. Mindegyik egyforma filozófia szerint készült: Fogták a kontinentális változatot, a középkonzol maradt érintetlenül, a kormányoszlopot meg bajuszkapcsolóstul átrakták a jobb oldalra. És mindegyiknek rendes oldalon volt az ablaktörlője. Sőt, a 306-os esőérzékelős volt, az ott nekem nagyon bevált akkor, a legjobb fícsör volt a ködös Albionban, amit el tudtam képzelni. De láttam kontinentális elrendezésűt is, az tény. Sztem ez inkább arról szólt, mi fér bele a tűzfal áttervezés költségeibe és hogy van-e hely a másik oldalra helyezéshez. Ide kár Trianont/Waterloo-t megidézni. (Nagy Magyarország matricát meg láttam már Dacián is)

tomware · http://tomware.blog.hu 2009.02.03. 08:40:02

Bocsi, 4- autót vezettem, persze

Lilarépa · http://lilarepa.hu 2009.02.03. 09:58:26

Pár észrevétel: Gibraltáron nem a baloldalon közlekednek. Mondjuk amúgy tök mind1, mert az utcák nagy része úgyis egyirányú.

Másik: itt a már linkelt adac statisztika: www.adac.de/images/Pannenstatistik%202007_tcm8-214903.pdf

Nem akarok francia, német vs japán kérdést felhozni, de akkoris felfogok. Én annó 5 éve is mondtam, hogy észrevették az eu gyárak a lemaradást megbízhatóságban, és pár év múlva minden márka a helyén lesz. Így is lett, 2005 óta az Avensis megbízhatóságban sehol nincs egy C osztályhoz, Audi A4hez képest. Ahogyan a Rav4 is csak kullog az élmezőny (Bmw X3 mögött, stb). Kisautóban a szörnyű béna Colt után a sorrend Mini, Audi A2 és tessék kapaszkodni Renault Clio!!. A Yaris, Jazz 3 éve már sehol sincs az élvonaltól. Na most lehet jönni nekem a népítélettel, meg más balfaszsággal, de ennél az ADAC egy cseppet tudományosabb..
Amúgy az ADAC nyilatkozta, hogy a Renault fejlődése 2004-2005ben példa nélkül álló, 2002ben kvázi sereghajtóból gyakorlatilag 3 éven belül feljutottak a legmegbízhatóbbak közé, ami már nem a japánokat jelenti, hanem a németeket! (Tessék pl. az Opel Astra megbízhatóságát összenézni a Toyota Aurissal!)

cazsolti 2009.02.03. 11:45:39

Minden ember azt tartja a legjobb autónak, ami neki /legjobb havernak van. Apámnak egy vw vento-ja (golf 3 sedan) van. 280.000 Km van benne, filléres gondok voltak vele, sokszor vezettem, jó autó. Én egy Peugeot 206-ost vettem, még nem írok róla semmit, csak 2000 km-t használtam, remélem nem fogok befürödni vele. Így elsőre kényelmes, keveset fogyaszt (főleg városban használat mellett). Később meglátjuk. Nem voltam elfogult a vásárlásnál, legalább 100 embert megkérdeztem mielőtt megvettem. Mindenki mást mondott, volt aki csak japánt emlegetett, igaz mióta becsúszott vele a rábába (civic), azóta néha megáll, de előtte tökéletesen működött. Másnak Fordja van 2 is, de a focus többször leállt már autópályán. A renaultokról (és általában franciákról) elektronikai gondokat hallottam. Mindenki mást mondott, de a 206 fogyasztása, külalakra tetszett, és barátnőm is el van ájulva tőle. Most következik a tartósteszt...

Ubul1 2009.02.03. 12:40:38

@evoVIII:
Te 2 lábon járó faszkalap!

Ubul1 2009.02.03. 12:43:45

@zsanreno:
Te is ugyanígy! Eddig nem tudtam h a Rönósok kisebbségi komplexusa a sutyisokén is túltesz...

Ubul1 2009.02.03. 12:46:45

@zalkapone:
miért ne legyen egy Capri?!

m3b 2009.02.03. 13:09:34

Ezt már nem tudom szó nélkül hagyni! Egyszer emelje meg a seggét legalább az egyik elfogult és üljön be egy új Meganeba. Akkor majd meglátja, hogy csak egy idióta költene pénzt arra, hogy áttegye azt a gombot. Így is tökéletesen elérhető, a kézifék helyett (ez is kényelmes így) pedig rendelhető elektromos kézifék, úgy mint a többi tökéletes autóba. Ugye

m3b 2009.02.03. 14:54:10

Tisztelt papptibi!

A Megane 3 csillagot kapott az Autocar teszten....

karlmann 2009.02.03. 15:05:52

A naivak, a tudatlanok és a degeneráltak kedvéért utoljára. Európában utakat a rómaiak építettek először, mert másképpen nem lehetett elérni a birodalom távoli pontjait. Ha már építettek utakat, akkor készítettek hozzá szabályokat is, mert a római birodalom nagysága és ereje a hihetetlen magas fokú szervezettségen nyugodott.

Az általuk felépített rendszer egészen a Nagy Francia Forradalom kitöréséig 1789-1815 nagyszerűen működött. A forradalom alatt azonban, a felvilágosodás eszméitől áthatva, a franciák az élet minden területét átformálták. Ezek között volt pl. a forradalmi naptár ami csak tíz hónapos, vagy a közigazgatási reform, ami teljesen új megyerendszert hozott létre, vagy a modern jog alapja a Code Napoleon és igen, ide tartozik a közlekedés útirányának megváltoztatása is. Napoleon bukása és a Bourbon restauráció sok dolgot megváltoztatott, de nem mindent.

Azokban az országokban, amiket a franciák megszálltak, természetesen a francia rendszert vezették be, majd ők a forradalom után, a francia megszállás elmúltával újra szabadon döntöttek az országuk dolgairól. Valamilyen rejtélyes oknál fogva, egyre több országban a francia rendszer számos erényét kezdték el használni, talán azért mert jó volt.

Az angolok ezzel együtt ma már csak a kisebbséghez tartoznak, akik még az eredeti római rendszert alkalmazzák. Rajtuk kívül főleg az egykori brit gyarmatok és a Brit Nemzetközösség országai használják még.

A Renault sohasem volt túl népszerű az angoloknál, ezért a franciák nyilván nem is erőltetik a dolgot, bár azt mindenképpen hozzá kell tenni, hogy egy elektromos kézifékkel a probléma nagyban kiküszöbölhető. Ha egy brit lap munkatársának ez nem nyilvánvaló, az sajnos szomorú szegénységi bizonyítvány.

qualitaet 2009.02.03. 15:35:15

Áki 501

"Viszont csak az utóbbi két évben törtek föl Németországban a német autók a meghibásodási ranglétra tetejére (bmw x3),az adac szerint.Szóval kezdenek tanulni a japánoktól,akik 10 évig az első tízbe nem igazán sok német autót engedtek be"

Egy percig ne zavarjon, hogy az 1978-tól vezetett ADAC hibastatiszikában már az indulástól, hosszú éveken át a Mercedes egyes modelljei nemritkán átlagban még a japán kisautóknál is jobb mutatóval rendelkeztek.

"Hát ennél nem az volt.A 16szelepet sem szerették 2004 előtt,pedig japában 1992 óta 16 szelepeseket gyártanak.Németeknél még több mint 10 évig stabilabb volt a 8 szelep.Nem értem!"

Gondolom az 1985-ben bevezetett Golf Gti 16v-ről az életben nem hallottál...

"A lényeg hogy ugyanazon kategória hasonló típusából a japán többet ad és nem drágább."

A luxusosztályban töredéke a japán autók részesedése a németekének, de sebaj...

"Ja,és az új honda legenet is említhenénk.Kicsit jobban működnek benne azok az új kütyük,amiket a németek is be akartak aplikálni a mercibe,"

Azokat az "új kütyüket" mindig a Mercedes meg a BMW vezeti be először, évekkel megelőzve a japánokat. Csak az applikálás margójára...

"de a hangárban nem működött,ahol tesztelték volna.Minap osztrák cég vezérével találkoztam honda legenddel gurult be,a magyar társcégének főnöke audi a6-tal.Nem rosszak azok a német vasak,de ha van jobb?"

Érdekes az általad előszeretettel emlegetett -bár szemmel láthatólag felületesen ismert- ADAC hibastatisztikájában az "Oberklasse" mezőnyt mint említettem eleinte a Mercedes verte jódarabig, toronymagas fölénnyel. A '90-es évek második fele óta a BMW vezet néha- néha átadva a címet az Audinak.
Míg ebben az osztályban a megbízhatóság tekintetében sem nagyon rugdossák a bőrt a japók.

qualitaet 2009.02.03. 15:38:43

Más tészta, de ha veszed a fáradságot azt is láthatod, hogy PL. a Ford Fiesta is jó pár alkalommal megbízhatóbbnak bizonyult japán társainál a '80-as években.

Smidlajoci 2009.02.03. 15:45:50

Renault power...
no comment....

Áki501 2009.02.03. 16:37:58

@qualitaet: Köszönöm a tényeket!
Viszont a '80-as évek statisztikáira nem voltam kíváncsi elismerem,mivel újabb autót akartam venni,és csak az akkoriakat néztem meg. A Golf Gti valóban 16v,de akkor szerintem jogosan kérdezhetem, hogy 2005-ben még miért 20 éves kontrukciójú motorokkal szerelték a kis és középkategóriát jó részét? Nekem például érdekes volt a corolla '89-es kiadású 1,3 12v motorja is.
Egyébként lehet hogy félreérthető volt,de az Oberklassehoz nem sokat mondanék,mivel fizetésből élő adózó kispolgár által megvehető autóról beszélek. A legend csak arra volt példa (de az accord is lehetett volna példa) hogy az új kütyüket tényleg a német naygok találják ki,de főleg bmw.Viszont utcai autóban a japánok adják ki működőképes állapotban. Ezt nyugodtan elverheted rajtam nem tapasztalat,csupán olvastam,már jó rég kb 4 éve.Mintahogy az adac statisztikát sem őrzöm meg,vagy magolom be,tehát évek múlva már nem emlékszem mindre pontosan.Neked jobb a memóriád ahogy látom.
Egyébként a félreértés végett, nem fikázom a németeket, viszont az adott kategóriához mindig van egy ellenfél, lehet az francia, japán koreai,vagy amerikai, esetleg svéd.Ezekből nem volt még mikor a német győzött volna.
Van a családban 1.2-es polo is, és a 2 évvel fiatalabb swifttwel összehasonlítva egyáltalán nem a swift nyerne sokaknál.Az összeszerelés minősége már a magasab kategórát idézi a poloban, és nyilván csöndesebb az utastér ls sokkal modernebb.Viszont 2 év, és kb. 300 ezer a plussz,amibe kerül.Miközben a swift klímás, 16 szelepes, így erősebb, és nálam a motor döntött.A csomagtér is nagyobb,mert sedan,és az ülést sem mondanám kényelmetlennek. A kasztni 3 mm 'vastag' lemez,ahogy a szerelő mondta.Nem törni vettem,arra inkább egy volga,vagy volvo.
A napi 50 km-re ez is megteszi. Viszont bármennyire is megerőltetem magam ebben a kategóriában ha volna kis tőkém,akkor sem rúg labdába a polo sem meg golf sem. Astra még csak-csak a classic 2, most vett egy kolléga újan,majd meglátjuk hogy bírja. Az audi meg a merci magasabban van,és valamiért nem gyárt autót ebben a szegmensben elérhető áron. Másik kolléga 1 éve vett újan bmw 1-es vasat 5 milla fölött picivel.1.6-os hátsókerekes,szépnek szép de télen a Bükkben már kötelező nála a hólánc,mikor elsőkerekes wartburg még téligumival még vígan elpötyög. Oké hogy vezetési élmény meg minden,de a mazda miata talán élménydúsabb lehet.

qualitaet 2009.02.03. 16:55:20

"hogy 2005-ben még miért 20 éves kontrukciójú motorokkal szerelték a kis és középkategóriát jó részét?"

Bár ezt a szegmenset anynira nem ismerem de a "jó részét"-re hozhatnál néhány példát.

"tényleg a német naygok találják ki,de főleg bmw.Viszont utcai autóban a japánok adják ki működőképes állapotban"

A VTEC kivételével 1 azaz egyetlenegy példát mondjál légyszíves...


A további személyes anyagi vagy izlésbeli szempontjaiddal meg nem lehet és természetesen eszem ágában sincs vitatkozni.

Áki501 2009.02.03. 17:19:35

@qualitaet: A 2005 elírás volt, 2000-2003 között találtam akkoriban sok vw polo és astra F típusokat,ami még mindig csak 8 szeleppel készül. Ha jól tudom a g stratol volt 16v-s, de a polo-kat akkor sem bírtam elfogadni. Oké hogy el kell adni a technikát bármikori is,mert sok pénzt öltek bele a tervezésbe, csak kicsit sokáig vártak a váltással.
A nagyvasaknál az autokövető, távolságtartó rendszert tudom említeni, a pontos nevét nem tudom. Hátha emlékszel az akkori botrányra,amit épp a mercibe újonnan integrált rendszer próbájakor csináltak. Elvileg a rendszer képes tartani az előtte haladó autó mögött a távolságot, és ha kell vészfékez, illetve megáll. Egy hangárban volt a teszt és nem sikerült, csak a pilóta tudta meállítani a kocsit adot jelre,csak felvette a beszélgetést a riporter (talán auto bild) mikrofonja. A léyneg,hogy most legutóbb például a volvoban mutatkozik be, az xc60-ban, de nemsokkal a balhé után az accordba már lehetett kérni, és a legendbe is. Persze az lehet hogy nem a merci találta ki, talán te ismered a hátterét.

qualitaet 2009.02.03. 17:41:52


"van egy ellenfél, lehet az francia, japán koreai,vagy amerikai, esetleg svéd.Ezekből nem volt még mikor a német győzött volna."

Talán ha esztendőről esztendőre és kategóriára lebontva szemügyre veszed a listát legközelebb reméljük nem beszélsz ilyen csacsiságokat :)

209.85.129.132/search?q=cache:BFBlNsHJoJEJ:www.adac.de/mitgliedschaft_leistungen/motorwelt/m_archiv/pannenstatistik/Tabelle.asp%3FComponentID%3D212262%26SourcePageID%3D7392+adac+pannenstatistik&hl=hu&ct=clnk&cd=2&gl=hu

Szerintem a hangáros story kicsit mellébeszélés és nem válasz erre a kijelentésre:

"a német naygok találják ki,de főleg bmw.Viszont utcai autóban a japánok adják ki működőképes állapotban"

Attól, hogy egyszer beszart a Mercinél az még messze nem jelenti azt hogy a " japánok adják ki működőképes állapotban".
Semmit nem adtak ki soha elsőnek,ezt vagy nem érted vagy csak nem akarod érteni.

Attól tartok ez süketek párbeszéde... :)


"

Áki501 2009.02.03. 17:53:34

@qualitaet: A hangáros storyt megkeresem, és ha meglesz elküldöm.
A hivatkozást köszi!
Át fogom nézni.
A technikából pedig fel vagy készülve rendesen.Most már többet tudok én is.
Üdv.

csak sporolosan 2009.02.03. 20:40:31

Ubul, te igen hülye: Elregélem ujra, hogy megértsd: A FRANCIA AUTÓK AZ AUTÓGYÁRTÁS SZÉGYENEI, A RINGYÓK IS EGY KAPAL KAKI. sOSE TUDTAK MEGBÍZHATÓ AUTÓT GYÁRTANI ÉS NEM IS FOGNAK. eVOLUCIÓS ZSÁKUTCA." A technika japanban kezdődik és ott is ér véget"
Ha nem hiszed kispajtas viszelke egy kört a 280 lovas evommal. De pelenkát hozzál kicsirigó.

m3b 2009.02.03. 20:54:50

@evoVIII: Loeb is "micsubicsuval" lett világbajnok?

foolproof 2009.02.03. 21:06:36

@qualitaet: " japánok adják ki működőképes állapotban".
Semmit nem adtak ki soha elsőnek,ezt vagy nem érted vagy csak nem akarod érteni."

Boxer diesel szemelyautoban, na? Tessek meltosaggal viselni a vereseget, kvali bacsi.

Ubul1 2009.02.03. 21:35:50

@evoVIII:
Elhiszed h leszarom a micsubácsidat?! Te 2 lábra emelkedett galandféreg...Húzz vissza most már nfs-ezni de tényleg. Még ha megszopatott annakidején a csúnya tesitanárod a rönyó hátsó ülésén akor is Attól még nem a kocsi a hibás, balfasz. Széllel szemben hugyozol ebben a postban, és kevés vagy te ehhez ha nem esett volna le, az a tipus aki romettal is le akarja gyorsulni a Ducatit kispofám :D

Ubul1 2009.02.03. 21:40:19

@m3b:
Hagyjad, aki buzinak született az fasszal a seggében fog felfordulni, ráadásul előjött a kisebbségi komplexusa, pedig MÉG egy szóval se mondtam h köpök a rizsrakétákra.
De ez már beleképzelte, pedig szimplán csak arra utaltam eddig h annyi esze van mint a valgam bal partjának :D Hogy kapott jogsit az aki nincs tisztában a betűkkel se?!

Ubul1 2009.02.03. 21:42:39

@evoVIII:
ja mondák már te takony hogy az élmény 2 keréken kezdődik és 1 keréken (se) ér véget? És a taljánoknál gyártják! Te túrósfaszú pöcccs :DD

zsanreno 2009.02.03. 22:42:59

@Ubul1:

Ki szólt hozzád vadegér, szójjá a gondozóidnak, hogy vigyenek vissza a gumiszobádba!

Milyen kisebbrendűségi érzésről beszélsz, azt hiszed azér vesz valaki Rönót, mer nincs másra pénze? VW-t (meg a prémiumokat) leszámítva ugyanott vannak az árak.

Na most már fröcsöghetsz disznófejű.

mvazowski 2009.02.03. 22:47:50

Az, hogy hol a start/stop gomb huszadrangú, mivel beindítom megyek vele sok kilométert majd leállítom, vagyis ritkán használom -ha a tetőkárpitba hímzeznék az sem zavarna különösebben. A kézifék már fogósabb téma. Ha valaki próbált már fronthajtású autót csúszós kanyarban ívre terelni, tudja, hogy a kézifék nagyon hasznos "segédeszköz tud lenni". Ehhez ha hozzávesszük a mindennapi közlekedésben kényelmet nyújtó kartámasz használatot is, nyilvánvalóvá válik, hogy sokkal kényelmesebb az utasülés melleti rögzítőfékkel gépészkedni, mint a vezető ülés melletivel. Mivel biztos sokaknak b@ssza a csőrét a "kanyarban ívre terelni", és prejudikálják ebből az életveszélyes barom jelzőt, finomítva a dolgon tehát: adott egy viszonylag meredek emelkedő, kartámasz lehajtva (mégis csak így kényelmes) és forgalmi okokoból meg kell állni (piros lámpa például). A helyzet adja az emelkedőn kézifékkel elindulás rutinvizsga tételt, viszont a vezető ülés mellet lévő rögzítőfék karja makacsul ellenáll az emberi anatómiából származó adottságoknak - vagyis csak speciális jóga pózok segítségével lehetséges a kezelése- következésképpen sokkal jobban használható a mindennapokban egy olyan szerkezet, melynek kezelőszerve az utasülés mellet van!

qualitaet 2009.02.03. 23:20:26

Foolproof

"Boxer diesel szemelyautoban, na?"

Ez meglehetősen hülye példa mert még az égvilágon senkinek sem jutott eszébe átvenni ezt a baromságot. Addig meg semmilyen elsőségről nincs szó, csak egyedüliségről egy mibdenfajta előnyt és értelmet mellőző koncepcióban.

"Tessek meltosaggal viselni a vereseget, kvali bacsi"

Tán a sokadik lukra futást köllene jól viselni, Dear Foolproof papa!

Hogy, hogy nem , Rólad mindig valahogy Cliff Barnes jut eszembe :)DDDDDDDDDDDDDD

Ubul1 2009.02.03. 23:29:43

@zsanreno:
Meghasnonlott soviniszta háwer is benyögött egy gyönge szellenetet... A fászt izgat h minek veszel rönót, ugyanolyan fostalicska mint a hitét vesztett bábfigura VW és tényleg a II golf és kortársai volt ahol végetért annak a márkának a pályafutása.
De a te intelligenciádnak is jut hely a rizsrakétás kollegád mellett, csak a seggem jobb partján. A lyuk kettőtök közt meg a benyögés ami a retkes képetekből dől. ;D Majd szólok Mosó Masának hogy nátron lúggal mosson ki!

Áki501 2009.02.03. 23:44:40

@qualitaet: A porsche még átveheti. Ahogy most szerepeltek a diesel autók a dakaron, főleg a VW touareg,még rászánhatják magukat,és összedobnak egy túra-sport porsche-t.A cayenne-ből nem is lenne nehéz.Viszont még várnak, hátha befürdik vele a subaru,amire pici esély van,tekintve hogy már 36 éve gyártják,és a világon pedig elsőként 1972-ben jelent meg a subaru leone station wagon awd.

Ha érdekel bővebben itt:

members.upclive.hu/drderypeter/36evesazAWD.htm

Most kicsit azért sír az egyik szemem,mert piacra dobták a sima fronthajtásos impreza-t.Hiába, a marketingesek mindent megtehetnek manapság.

Egyébként nem akarom nagyon felhozni a hibridhajtást, mert az USA-ban találták fel,de japánban készült az első sorozatgyártású hibrid, a prius 1997-ben.

Erről bővebben itt:
www.auto2.hu/print.php?id=104

Sir Zet 2009.02.04. 00:40:00

Az idióta angolok inkább áttérhetnének a jobboldali közlekedésre, nem lenne ilyen gondjuk se...

Áki501 2009.02.04. 00:43:04

@qualitaet: Ja és még valami!
"Addig meg semmilyen elsőségről nincs szó, csak egyedüliségről egy mibdenfajta előnyt és értelmet mellőző koncepcióban."
Ezzel Rácz Tamás szerintem vitatkozna.
"Az autógyártók a piaci verseny szellemében nemigen hagyják meglépni egymást semmilyen területen, csodák pedig viszonylag ritkán fordulnak elő, így a modern kétliteres dízelmotorok nagyjából hasonló nyomatékot, teljesítményt tudnak. A Subaru boxere így hát igazából természetesen nem jobb, mint bármelyik szabadon választott soros konkurens a mezőnyből – de nem is rosszabb. És ez nagy dicséret egy előzmények nélküli, önálló fejlesztésnek."
A teszt: totalcar.hu/tesztek/legacy20d/
Tehát nem tud nagyobb teljesítményt mint mások,de azért a súlypontról nem feledkezzünk meg boxerek esetében:
"Vagyis a Legacyt nagyon jó vezetni. Alacsony építése, remek súlyelosztása miatt nem félelmetesen gyorsan, hanem megnyugtatóan gyorsan képes letudni a kanyarokat, szinte semmi sem billentheti ki egyensúlyából. Nem, rosszul mondom: semmi sem lökheti ki egyensúlyából."

qualitaet 2009.02.04. 01:31:51

Áki 501

"A porsche még átveheti."

Bocs, de semmilyen összefüggést nem látok a diesel autók Dakar- beli szereplése és a DIESEL BOXER széleskörű elterjedése közt.

Gyanítom vannak azért egyéb szempontok is - futáskultúra, fogyasztás, előállítás, szervíz,stb- amit a neves autógyártók figyelembe vesznek. Sajnos ezek arrafelé jobban nyomnak a latba Rácz Tamás véleményénél.:)

"Viszont még várnak, hátha befürdik vele a subaru,"
...és akkor mi lesz, lecsapnak a bukott koncepcióra?!

Remélem nem marketinges pályára készülsz :)DDDDDDDDDDDDD


" Egyébként nem akarom nagyon felhozni a hibridhajtást, mert az USA-ban találták fel,de japánban készült az első sorozatgyártású hibrid, a prius 1997"

Tényleg ne hozd fel mert a koncepció több szempontból is nyilvánvaló életképtelenségére ékesebb bizonyíték nem is kell annál 1997 óta eltelt tizenkét esztendőben sem sikerült széles körben értékesíteni ill. elterjedté tenni. Ez is az "egyetlen és nem első" kategória.

"tekintve hogy már 36 éve gyártják,és a világon pedig elsőként 1972-ben jelent meg a subaru leone station wagon awd."

Oszt' miben volt első?!

A boxerben vagy a négykerék-hajtásban?

A háború előtti boxermotoros VW bogárról vagy a négykerék-hajtásu Kübelwagenről nem hallottál ,mint ahogy a szovjet autóipar által ontott 4x4-es járművek tucatjárol sem. Na mennyé' máá! :)

Ciri 2009.02.04. 06:02:08

"hogy 2005-ben még miért 20 éves kontrukciójú motorokkal szerelték a kis és középkategóriát jó részét?"

Ja, volt az 55-ös (2001-től), tipikusan a Suzuki 1.0 vásárlók részére (vagyis neked, mert egy picit is gondolkodó ember ilyet nem vett), hogy lehessen mondani azt, hogy van Polo 2milla alatt. Ez 6 szelepes volt, nem 8. A 65-ös persze már hengerenként 4 szelepes és volt közöttük akkoriban 100e forint.Ahogy az összes többi motor is 16V. Az, hogy az 1,6 8 szelepet visszahozták, az már más kérdés, de hihetetlen darabszámokat adtak/nak el belőle, nem csak Magyarországon.Ezen is el kellene gondolkodni fikagyártás előtt...

Agr3ssor 2009.02.04. 10:43:16

Érdekes... Ha félreteszem Ranult tulajdonosi apró elfogultságomat, akkoris csak azt tudom mondani, hogy ez enyhe túlzás... A kis kényelmes köcsögöknek nehezükre esik 5 centivel arrébb nyúlni indításkor, akkor ne vegyék az autót... Ráadásul én ültem átépített Rover 220Sdi-ben, és nekem még jobb is volt, hogy ott a kézifék ahol... De ez megint alkat és ízlés kérdése... Hála istennek veszik elegen a Renault-ot, úgyhogy senki nem fog a bunkók miatt könnyeket ereszteni... Egyébként egy jóslat alapján pont a Renault az egyik márka a 6 közül, amelyik gond nélkül átvészeli a gazdasági válságot... Szóval legyenek csak szarok, igény van rájuk...
Félreértés ne legyen, én nem védem mindenáron a Franciákat... De az autógyártás szégyenének nevezni őket szerintem meredek... Hány huszonéves 1.6-1.9 szívóDét hallok én reggelente pöccröffre indulni... Jóval 20 év, és 300000km fölöt...
Az enyém is öreg, meg is vívtam vele a harcomat rendesen... De nagyon úgy néz ki, hogy ennek vége...
A magyaroknak az a problémája a francia kocsikkal, hogy oda kellene rájuk figyelni... Egy japán, vagy egy német autót lehet ütni-vágni, laszarni, az akkoris megy... Egy francia nem...
De ha minden autót autóként kezelnének itthon, akkor nem lennének problémák a franciákkal sem... Saját tapasztalatból mondom... Én másfél évet szoptam vele az előző tulaj hülyesége miatt... És a végére értem a listának... Azóta repülnek a hibamentes tízezrek...
Egyébként miért van Németországban a világon a legtöbb Renault Club??? Legtöbb tuning Renault ott rohagál... A legjobb kiegészítőket németben lehet kapni... Többet, mint pl. a Golfokhoz...
De biztos a németek a hülyék, és burzsuj/minőségre érzékeny jóélő magyar megmondja a frankót... Nem hangzik ez kicsit furcsán??

Áki501 2009.02.04. 11:13:08

@qualitaet:

Ez tetszik!
"Oszt' miben volt első?!

A boxerben vagy a négykerék-hajtásban?"

Ahogy mondod!Egyszerre mindkettőben egy autóban, sorozatgyártásban.

Tudod a hibridhajtás technikája nem egyszerű, ezért sokan félnek tőle,meghát japán,szóval ha német szemellenzőt viselnék,nekem sem kéne.
Ahogy mondani szokták,ami késik,nem múlik. Most még csak néhány éve adnak komoly kedvezményeket az USA-ban is hibridek vásárlásakor,és már nálunk is. Szóval igaz,hogy sokaknak - és köztük vagyok én is - túl drága még egy hibrid,egy normál benzines,vagy diesel autóhoz képest,ezrét kevesebb is fogy,viszont remélem fél füllel hallgatod néha a tudományos híreket,mert igencsak gyorsan fejlődnek a hibridhajtások.Benne vannak a németek is,de az usa és a finnek is ténykednek a saját fejlesztésükön.Véleményem szerint az üzemanyagcellák fejlődésével hamarosan üzemanyagcellás hibrdifeket is kiadnak majd utcára,persze a kúthálózat (hidrogén) még kell mit fejlődjön.

Egyébként az tiszta,hogy nekem van egy japán napellenző a szememen,de ahogy látom a te szemeden a német napellenzőn sokkal kisebb a rés,amin kilátsz.
És nem sértésnek szántam!

A beszélgetés hasznos volt.Köszi!

Üdv.

Áki501 2009.02.04. 11:16:47

@Ciri:
"Az, hogy az 1,6 8 szelepet visszahozták, az már más kérdés".

Szerinted miért?
Én nem írnám le,mert fikázásnak értelmeznéd, és megbántani valakit a véleményemmel végképp nem akarok.

Üdv.

qualitaet 2009.02.04. 13:31:34

Áki501

Sem a négykerék hajtást sem a boxermotort nem a japánok találták fel vagy alkalmazták először ez mindenki számára szerintem a napnál is világosabb, példákkal is igyekeztem illusztrálni.

Mondandóm lényege továbbra is az , hogy a japánok semmit nem talátak fel és semmit sem alkalmaztak először.

Egy már régen alkalmazott motorépítési mód és egy régen feltalált és alkalmazott átviteli rendszer egyedi kombinációja semmiféle elsőséget nem jelent.

Pláne, ha egyáltalán nem terjed széles körben.

Én csak a száraz tényekre szorítkozom, sőt- most nagyon meg fogsz lepődni- ha a felső vagy luxuskategória alatt kéne választanom egyáltalán nem biztos hogy nem JAPÁN AUTÓT vennék!!!!
Minden előnyükkel tisztában vagyok, úgyhogy szemellenzőről esetemben aligha beszélhetünk.

A vita tényleg jópofa volt, a hajánál fogva előcibált érveket meg betudom a rajongásodnak, ;)

immortalis · http://immortalis.blog.hu/ 2009.02.04. 19:06:53

"Csak azt nem értem, ha már lusták átrendezni az autót a bal- és jobbkormányos piacokra, miért nem rakják a kézifék karját és a startgombot pontosan középre?"

Miért nem szoknak át inkább ők a "jobbra tarts" elvre?

Hrzrasn (törölt) 2009.02.06. 09:05:16

@foolproof: "Boxer diesel szemelyautoban, na?"

Volkswagen terroristabusz mond valamit? Mert azokban bizony dízel boxerek voltak már 1981ben, talán elôbb is.

"Tessek meltosaggal viselni a vereseget, kvali bacsi."

Ezzel az infantilis izmozással nem tudok mit kezdeni.
süti beállítások módosítása