Ma megjött az Autocar legújabb száma, ránéztem, és kiesett a kezemből. Tesztelték ugyanis a Mégane Coupét ők is, csak nem dízelmotorral, mint mi, hanem kétliteres turbós benzinmotorral.
Az eredmény: 2 és fél csillag. Szóval nem szerették túlzottan.
Olvasom a szöveget, miért:
"az első csalódás az utastér (...) az LCD és az analóg műszerek keveréke furcsán néz ki, míg az indítógomb a jobbkormányos változatokon a középkonzol távolabbi részére került, ami azt jelenti, hogy át kell nyúlni a váltókaron ahhoz, hogy elérjük."
Micsoda?!
Nézem a képet, és tényleg. Az angoloknál ugyanott van a gomb, ahol nálunk. Viszont a kormány nem. Alaposabb kutakodás után kiderült, hogy nem csak a startgomb maradt ott, hanem minden más is, vagyis a hagyományos kézifékkar is az rossz oldalon van:
Ugyanez bal kormánnyal így néz ki:
Ez is jelzi, hogy nem feltétlenül egyszerű ez a jobbkormányos-balkormányos kérdés, a nemzetközi sajtóbemutatókon szoktak is aggódni a britek, hogy miért fél év késéssel kapják meg az autókat. Ugyanez fordítva is igaz, vagyis amíg még gyártottak Rovereket, a hozzánk exportált régebbi modelleknél hasonlóan rossz oldalon volt a kézifék, sőt, a jobb oldalról lehetett felnyitni a motorházfedelet.
Ekkor Assurnak, hírszerkesztőnknek beugrott egy hír. 2004-ben volt egy Mégane-visszahívási akció, mivel az angol piacra szánt Mégane-okat úgy építették át, hogy csupán egy tengellyel vitték át a pedálok mozgását, de például magát a főfékhengert nem. Csakhogy ez a mechanizmus belül, az utas lábterében haladt, ezért, ha véletlenül megnyomta, akkor fékezett egyet. Kínos. Persze, könnyű volt oktatóautót építeni belőle. De valószínűnek tartom, hogy nem mind a 45 ezer vásárló volt vezetésoktató.
Csak azt nem értem, ha már lusták átrendezni az autót a bal- és jobbkormányos piacokra, miért nem rakják a kézifék karját és a startgombot pontosan középre?