Valami kezdődik

  2009. február 01. - ommm Címkék: volkswagen marc scirocco lithe

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Négyhengeres BMW? Ugyan már...
2015-07-30 16:22:46

...mondták nekem sokan, miután lett egy 136 lóerős E30-am. Persze hülyeség, hiszen a könnyű bódéhoz elég

Hétvége a tóparton? Belsőség-találkozó 2015!
2015-07-29 12:04:49

Öregszünk, öregszünk , más nem is jut nagyon eszembe arról, hogy immáron tizenkettedik (!) alkalommal

A trollkirály V8-cal érkezik
2015-06-22 13:58:43

Leborulok, zokogok és megadom a trollkodás brilliánsokkal díszített aranyfokozatát. Hogyan piszkíts bele egy

Szétszórjuk a VIP-jegyeket! Akár a tiéd is lehet egy!
2015-06-08 15:31:58

Úgy, ahogy az AC/DC-nek is egy igazi énekese volt és ahogy a Black Sabbath is csak Bill Warddal az igazi , úgy


A nagy gázkibocsátási hajszából talán profitálhatunk, nem kell hozzá sok, csak egy kis szerencse és újra lesznek kicsi, erős, könnyű autók. Mint ez a Scirocco is, amiről ebben a két rövid videóban Marc Lichte beszél.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr20915132

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: [haiku powa] 2009.02.01. 16:39:50

Lajoska tuti ilyet vesz Lajoska a szomszédom, velünk szemben laknak, ha találkozunk a lépcsőházban mindig lekezelünk, néha még a vállamat is megveregeti, jóban vagyunk. Lajoska körülbelül 120 kg, ennek saccra a fele izom lehet, nálam f…

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Gomulka Béla 2009.02.01. 20:54:25

@Hrzrasn:
A cikk beszél:
- a kocsi külsejérõl. Golf-ra épített rétegautó lévén ez még fontosabb, mint egy eleve nem feltûnõnek szánt, vevõket mással hódító darabnál.
- arról hogy milyen benne ülni. Ami megeshet azzal, aki megveszi.
- arról hogy hogyan megy az autó, milyen a sebességváltó, mennyit fogyaszt, és úgy általában milyen érzést nyújt.

Mi hiányzik?

dirige 2009.02.01. 20:56:33

@csege7: Megnézheted majd az enyémet, 150-nél kiszállok belőle. Ha legyilkolom szxr, ha nem kis vagány.

dirige 2009.02.01. 20:59:52

Klassz ez az új sirokkó! És valóban nagyot nyomtak a dizájnerek. Most jutottak el a 3 generávióval ezelőtti civic-hez. Ha megnézzük oldalról, látszik, milyen autója volt a fődizájnernek 15 éve. A NAGY NÉMeT UGRÁS A DIZÁJNBAN!! Jeeeeeee!

Pasas 2009.02.01. 21:03:12

Igen, a Honda 3 generációt frissít míg a VW 1-et. Jeeeeee!

csiky944 2009.02.01. 21:18:41

@Hrzrasn: Üdv újra itt Gyopár :)

aqw (törölt) 2009.02.01. 21:31:50

@qualitaet: Odi! Most már feküdj le mert nagyon kasu vagy:-) Ki mondta,hogy fizettem regadót,ki mondta hogy magyar papíros,a rendszámról már nem is mondok semmit! ( nem szlovák ) Ne válaszólj,nem kiváncsi rá senki :-)

ommm 2009.02.01. 21:41:26

Hrzrasn 2009.02.01. 20:20:49

A mérhető menetteljesítménnyel semmi baj nincs, éppen elég. De!
Ha tényleg akarod tudni, mikor, mit csinál - akár szándékosan kiprovokált húzós helyzetben is (amit pl. egy elsőkerekesnél kanyarban csúszáshatáron megrúgott fékpedállal vagy kinyomott kuplungra ráengedett alacsonyabb fokozattal is elérhetsz), akkor néha jól jön, ha visszaváltáskor egy finom gázfröccsel - közben jobbal a féket is nyomva- tartod a fordulatszámot, mindig az optimális nyomaték-teljesítménycsúcs közé váltva. Úgy lehet igazán dinamikusan autózni. És olyankor zavaró a késedelem, mire a motor felpörög, addigra már régen sebességben van az autó és rosszabb esetben oda a kiharcolt fordulatszám.
Tudom, hogy meg lehet oldani, van rá példa elég. Nem lett volna zavaró egy családi dízel kombiban, de ez a Scirocco olyan meglepően jó és kitűnően vezethető volt, hogy vérzett a szívem azért a pici kis villámgyors reakcióért.
Remélem, így már érthetőbb volt ez a "szar".

Secnir 2009.02.01. 22:00:36

scirocco vs. sirokkó
mindkettő helyes. és egyik sem.
a VW a bogár óta a szelekről nevezi el a személyautóit (kivétel a Phaeton, aki a görög mitológiában Helios fia volt), ergo ami magyarul sirokkó, az angolul scirocco.
és az iroc is a scIROCco névből kapta a nevét, legalábbis 5-6 éve ez volt a kódneve, nem pedig scirocco, mint most.
nekem marad IROC.
(apropó, a VW szeles szériája a teljesség igénye nélkül: Passat, Santana, Quantum, Scirocco, Bora, Golf, Corrado)
tehát maradjunk annyiban: ez Iroc, nem pedig scirocco.
mondjuk jobban járnánk, ha mondjuk a Kharmann-Ghia-t élesztene fel a VW. nem tudna annyit gyártani...

Gomulka Béla 2009.02.01. 22:03:03

Omm, hát errol van szó. Komolyan, ki fogja ezeket a fentebb leírt módon (belezavarodtam, ez az egy lábbal két pedál dolog itten) vezetni? Miután kicsengették rá a évi béruk felét-harmadát, és bizony oda kell érniuk a kovetkezo mítingre kulonben a vezérigazgató úr megharagszik? Négy uszkve hat évnél elobb senki. Addigra meg csak meghal a ez a finomkodós szoftver és marad a benzin-levego-motorolaj három-tenorja. (Ha Shadowbull-nak igaza van, és mindig igaza van, akkor ezt a gázfroccsmentességet úgy beszélik bele a számítógépbe. Amibol az kovetkezne, hogy le is lehetne beszélni róla a szerkezetet, nem?)

csiky944 2009.02.01. 22:04:47

tök jó,h a klasszikus és nagysikerű vw-k nagyrészét külsős tervezte :)

meg mondjuk Chris Bangle se német származásáról híres

igaz,ez más gyártóknál is előfordul,dehát az übermensh-től többet várnánk :)

reakcios 2009.02.01. 22:05:24


Csak megjegyezném, az 1.4 TFSi motor használva 12-14 liter között fogyaszt - saját tapasztalat a 170 Le-s verzióval, három hetes Budapest-Bilbao-Algarve utazás során, 2008-as BJ Golfba rakva. Baromira élvezetes vezetni, de a cikkben leírt gyári fogyasztási értékeket még lejtőn, erős hátszélben üresbe rakva sem tudja. Ja, 95-ös benzinnel nem is érdemes tankolni, ld. az üzemanyag tanksapka melletti matricát.

Secnir 2009.02.01. 22:06:24

és a valaki emléxik az első fényképekre az IROC-ról, illetve a vázlatrajzokra: az AUDI villámgyorsan magáévá tette az ötszögletű hűtő-beömlőrészt (ami eltűnt az Irocról, pedig úgy lett volna brutális kinézete), és a szép méregzöld színét a mazdazumzum nyúlta le.
pedig az úgy volt szép, ahogyan az első köreit megtette az első videókon...
...áááh, ez van, ha egy tanulmányautót évekig húznak-halasztanak, mindent lelopnak róla, és mire kijön, már késő. kíváncsi lettem volna arra, ha ez a cikk 3 éve jön ki, mi történik? mondjuk a nagyon gazdaságos világos válság előtt? a porsche asszem nem tudott volna labdába rúgni a részvényekkel...


ahogy a videón láttam, a belterében nem sok mindent tartottak meg ez eredeti elképzelésből, pedig az is ütős lett volna.

Secnir 2009.02.01. 22:08:23

nem tudom, mit vártok a porosz designerektől:
katonásan egyenes vonalak, cikcakk és törés csak engedélykérés és trombitaszó után...

qualitaet 2009.02.01. 22:09:25

" Ki mondta,hogy fizettem regadót,ki mondta hogy magyar papíros,a rendszámról már nem is mondok semmit! "

Elég sokáig gondolkodtál de ettől még nem jösssz ki ebből a kamuból.:)))


"Az autót kintről hoztam sérülten kb 1 éve és nekem 4.7-be megállt! Mobile.de rámész,5m körül már az Ő szervezői dijukkal is be lehet ilyet hozni ami nincsen sérülve!Ha cégre veszed az áfát majdnem teljes egésszében visszakapod"

Te mondtad, hogy kintről HOZTAD
Nos, a legolcsóbb német piacon sem volt 25000 EUR-nál olcsóbb tavaly ilyenkor. Ami az akkori árfolyamon is 6500000.

Ennek tükrében még mindig röhej a 4.7. még ha német maradt volna akkor is.
De nem az, hisz céges áfavisszaigénylésről hadováltál. EU-n kívülre meg minek cég?!

Érdekes, eleinte még ezzel mosakodtál:

" Mobile.de rámész,5m körül már az Ő szervezői dijukkal is be lehet ilyet hozni ami nincsen sérülve!"

Most meg már hirtelen "külföldi" vagy...

Hagyjuk már ibolykát! :))DDDDDDDDDDDDD

Hrzrasn (törölt) 2009.02.01. 22:11:39

@ommm: "És olyankor zavaró a késedelem, mire a motor felpörög, addigra már régen sebességben van az autó és rosszabb esetben oda a kiharcolt fordulatszám."

De ember, ez egy *feltöltött* motor, az életben nem fog olyan közvetlenül reagálni, mint egy szívó!

És még mindig nem értem, hogy az EURO5 szaványnak és az elektronikus gázpedálnak mi a tököm köze van mindehhez.

Secnir 2009.02.01. 22:14:51

"És még mindig nem értem, hogy az EURO5 szaványnak és az elektronikus gázpedálnak mi a tököm köze van mindehhez."

annyi, hogy így kezdődött a cikk:

"A nagy gázkibocsátási hajszából talán profitálhatunk,"

és valahogy kellett átfedés :)

csiky944 2009.02.01. 22:15:03

@Hrzrasn: ülj bele egy ilyen kisköbcentis autóba,ugyanazon motor régebbi és újabb euro besorolású verziójába

ommm 2009.02.01. 22:28:50

@Hrzrasn: Igaz, feltöltött, kompresszorral és turbóval is.
Mindössze 1,4 literes, ezt ne feledd. Kicsi és pörgős.
Van feltöltött 1,6-os motor, ami tudja ezt, biztos vagyok benne, hogy meg tudnák csinálni Wolfsburgban is.
Emlékszel, mennyi kitűnő autót hazavágott anno az EURO IV és a velejáró lassú gázreakciók (OPC Opelek pl.)?

Az elektromos gázpedál pedig - legalábbis ebben a konkrét autóban - nem volt elég gyors. Pedig nem vagyok egy kitűnő sofőr.

Száz százalékig biztos vagyok benne, hogy ezen reszelnek még idővel.

Seca81 2009.02.01. 22:29:41

@qualitaet: Mi a fasznak kérdőjelezel meg egyfolytában mindenkit??? Ki vagy te, népbíróság? Bezzeg ha téged mer megcáfolni valaki háborogsz mint a tenger!
És ha el tudta intézni ennyiért, örüljön neki! Mázlija volt és kész, vagy voltak kapcsolatati, vagy szimplán okosabb mint te! Mit kell pattogni ezen???
Nem érdekel, hogy akarsz ezután lealázni, hisz kb mindenkivel ezt teszed...

Seca81 2009.02.01. 22:31:50

Iszonyú okosnak képzeled magad, amiben lehet is valami, de elismerést mások iránt nem nagyon tanúsítasz...

Seca81 2009.02.01. 22:35:19

Azt látom, hogy vágod a témák többségét, de ahogy a többi ember hozzászólásaira reagálsz, az enyhén paraszt és rohadtul lenéző stílust tükröz...

Shadowbull 2009.02.01. 22:37:54

@Gomulka Béla: "akkor ezt a gázfroccsmentességet úgy beszélik bele a számítógépbe. Amibol az kovetkezne, hogy le is lehetne beszélni róla a szerkezetet, nem?"

Gondolom motorja valogatja. A feltoltott motoroknal a gazreakcio sohasem lesz olyan kozvetlen, mint egy direkt erre hangolt szivonal. Akar kompresszor, akar turbo, akar mindketto.

Persze attol meg hogy szivo, meg nem fog magatol ertetodoen villamgyorsan felporogni.

De az altalaban igaz, hogy a vezerloegyseg ratesz meg egy extra simitast. Es nem a gazpedal.

sb

Shadowbull 2009.02.01. 22:42:10

Az elo pelda az Euro4es villamgyors gazreakciora az M3 (biztos van mas is, de nezzetek el, hogy a suszter a kaptafanal marad).

Eles es kozvetlen (ha ugy van beallitva), de ennek azert van nemi motoroldali hardverkovetelmenye is.

sb

ommm 2009.02.01. 22:47:42

@Shadowbull: Ehh...nem akartam így leírni, megtetted helyettem.
Akkor nagyjából tisztában lehetsz azzal is, minek a promója forog most nagyon sógoréknál.
Az is tudja...hejj, de nagyon.
Majd mesélek, csak térjek magamhoz.

Hz 2009.02.01. 22:50:40

Végigolvastam a tesztet.
A második bekezdés után már mosolyogtam, a 4. körül meg röhögtem, no nem az ízes beszéden.
Hanem ezen a parasztvakításon (részben) ami itt megy, az autógyártók részéről.
Miért?
Van egy Audi coupe-m, ráadásul S2-es, ('94, 2.2 turbó, 230Le, quattro) 4-6légzsákon, és pohártartón kívül, nomeg az Euro8-as besorolástól eltekintve ugyanezt tudja, sőőt..
Mit csináltak az autógyárak az elmúlt 13-14 évben?
Oké, ennek a literteljesítménye 114Le/L, az Audié 104, VW átlagfogyasztása 6,6l (4,7l/100km 1000ccm-re vetítve) Audinál 12l (5,45l/100km 1000ccm-re vetítve), co2 kibocsátásra nem találtam adatot, nyilván ott is van egy kis előrelépés, de az Audi 5hengeres, és négykerék hajtású, ami nyilván ront valamennyit az átlagfogyasztáson, és a károsanyag kibocsátáson.
Úgyhogy ez kevés, nagyon kevés.
Pedig kár érte, a neve (és a cult jellege) többre kötelezne, szerintem.

ui.: "Öregeutó" teszthez örömmel adom a kocsit! :)

aqw (törölt) 2009.02.01. 22:57:03

@qualitaet: Kinti cégen van az autó TE BAROM!!!!!!!!!!!!!!!!!! KINTRŐL HOZTAM ez neked azt jelenti,hogy magyarosítva is lett az autó?! De nagy hülye vagy te! De ha gondolod át is megyek rajtad a kocsival csak,hogy hihetőbb legyen a sztori! Na kurva gyorsan szakadjál le és kurogassál mást!

qualitaet 2009.02.01. 22:58:17

" Mi a fasznak kérdőjelezel meg egyfolytában mindenkit??? Ki vagy te, népbíróság? Bezzeg ha téged mer megcáfolni valaki háborogsz mint a tenger!"

Gézu,(bocs,Seca) ahogy elnézem Te háborogsz ,méghozzá nem egyszerűen.

Meg ne üssön a guta, baszod!:)DDDDDDDDD

Oszt mikor és hol háborogtam, egyem a pofidat?


"És ha el tudta intézni ennyiért, örüljön neki! Mázlija volt és kész, vagy voltak kapcsolatati, vagy szimplán okosabb mint te!"

Gyanítom nálad is okosabb ha ezt beveszed :))

"Nem érdekel, hogy akarsz ezután lealázni, hisz kb mindenkivel ezt teszed..."

Dehogyis. Inkább segítek Neked olcsón Eurot szerezni egy 308 nevű faszitól. Állítólag 200-ért adja...

Gulyás G 2009.02.01. 22:58:29

Az emisszios besorolas es a gazreakcio között nincs közvetlen összefügges. Ez egy (igen makacs) teveszme.

totalcar.hu/magazin/technika/sportgomb/

qualitaet 2009.02.01. 23:05:13

" Kinti cégen van az autó TE BAROM!!!!!!!!!!!!!!!!!! KINTRŐL HOZTAM ez neked azt jelenti,hogy magyarosítva is lett az autó?! De nagy hülye vagy te! De ha gondolod át is megyek rajtad a kocsival csak,hogy hihetőbb legyen a sztori! Na kurva gyorsan szakadjál le és kurogassál mást!


Kinti? Oszt' milyen ország? Dreamland?

:)DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD

Shadowbull 2009.02.01. 23:09:37

@Gulyás G: Eskuszom epp azt akartam irni, hogy errol a Gulyas sokkal hitelesebben tudna regelni.

Meg el se jutottam odaig, hogy a falra festettem volna, erre nesze :)

sb

Ocvt 2009.02.01. 23:12:52

@Riasom:
gondolom azért, hogy még annyi beleszólása se legyen az "élő szövetnek" a keverékképzéshez, hogy mennyi levegőt ad a motornak :)

aqw (törölt) 2009.02.01. 23:12:56

@qualitaet: aquilla@citromail.hu!! Írj erre a címre hagyd meg az elérhetőségedet és máris elmesélem!

Secnir 2009.02.01. 23:16:44

uh, itt még előbb-utóbb digitális vér fog folyni...

Secnir 2009.02.01. 23:19:44

...ha már digitális nyálverés zajlik.
Ennyire nem lehet, senki sem off.
ha már számokat meg tényezőket vágtok egymás fejéhez, talán nevezzétek meg a forrást is. nagymama meg e szomszéd szerelő, aki már sok autót javított, nem ér.

Hrzrasn (törölt) 2009.02.01. 23:27:18

@ommm: "Emlékszel, mennyi kitűnő autót hazavágott anno az EURO IV és a velejáró lassú gázreakciók (OPC Opelek pl.)?"

De ez nem a besorolástól függ, értsd már meg! Arról nem beszélve, hogy hadoválsz itt összevissza, anélkül, hogy el tudnád magyarázni az összefüggést - ami szerinted létezik.

"Az elektromos gázpedál pedig - legalábbis ebben a konkrét autóban - nem volt elég gyors."

Próbáld meg felfogni, hogy ez NEM a pedáltól, hanem a vezérlést1ôl függ! A motormenedzsment valós idôben kapja az értékeket a pedálmodultól. Egyáltalán, mi a tökömet akarsz feltöltött motornál a gázadás közvetlenségérôl vitatkozni?

ps3peter 2009.02.01. 23:27:35

Úgy látom megint zajlik az élet :)
Amúgy csak annyit akartam, hogy a jó .... ... ...át annak, aki ezt az index videót kitalálta. A 16 Mbit-es netemmel nem tudom egy fél óra alatt megnézni, mert korlátozza a hozzáférést a külföldi felhasználóknak... Nem kicsit idegesít.

qualitaet 2009.02.01. 23:30:09

308
Köszi, de semmilyen meskete nem győz meg arra nézvést,hogy ez a 4.7-es ár 2008 elején nem camouflage.

Világosan ismertettem a piaci árakat az eladott autóm árával (ami történetesen pont a "tiéd"-el egyidős volt) egyetemben.

Secának küld a mailt, Ő két kanállal kajálja az ilyesmit :)

Hrzrasn (törölt) 2009.02.01. 23:31:51

@Riasom: A nyúlós, szakadós, kopós, hôre táguló szar bowdenrôl? Tényleg, miért is? :)
(Arról nem beszélve, hogy nagyságrendekkel egyszerûbb különbözô kényelmi funkciókat pl tempomatot csinálni hozzá, nem kell mechanika.)

Riasom 2009.02.01. 23:58:04

@Hrzrasn: na, látod, akkor jól gondoltam, legalábbis ezt a részét :()
Tényleg tudja esetleg valaki, hogy a C Corsában elektronkus vagy mechanikus a gázpedál?

Ocvt 2009.02.02. 00:08:43

@Hrzrasn:
arról nem is beszélve, hogy a folytószelep-állító motor már amúgyis benne van minden kb. 15 évesnél fiatalabb kocsiban -legalábbis az én autóm 90-es évek elejei konstrukciós motorján van.
:)

ommm 2009.02.02. 00:13:12

@Hrzrasn: Kedves számszerű barátom, kötöd az ebet a karóhoz, ezt tényleg méltányolom benned. Nem vagyok tervezőmérnök, sem konstruktőr, annyit viszont tudok, hogy mióta - évekkel ezelőtt - felpörgött a zöldmánia és a tökéletes, szabályozott égés utáni hajsza a minél kisebb károsanyag-kibocsátás érdekében, szinte minden alá lett rendelve a CO2 fenoménnak. Ugye mond az valamit, hogy késleltetett gázreakció? Gulyás Gusztávnak igaza van, elvégre mérnökember, ez a dolga.
Az enyém pedig az, hogy he beülök egy autóba, akkor tudjam elmondani azt, amit benne érzek.

És nem a vezérlőmodul vagy a motormenedszment bitjeit és NYÁK-jait taposom, hanem a gázpedált, ami tisztességes gázbovden helyett egy nyomorult potmétert tekerget, mert úgy majd pontosabb jelet kap a "menedzsment", ami majd eldönti, hogy a másik oldalon nekem mit szabad, mit nem és ez mennyiben illeszkedik a normába, míg végül úgy dönt, hogy na akkor felpörög.
Nos, kedves barátom, addigra már nagyon-nagyon régen váltottam egyet és ez az ami nekem számít.

Ennyi, nincs gázfröccs, késik a reakció, a menedzsment döntött. A Cooper S-ben tökéletesen meg tudták csinálni. Gondolom, hallottál már róla, ha nem hiszed, menj át az összekötő folyosón a másik épületbe (tudod, ahol a Mini lóg az épületről) és próbáld ki. Aztán majd vitatkozunk azon, hogy egy csodálatos "pedálmodul" (sic!) mennyire más tud lenni az egyes sportosnak beállított autókban.

Megmondom neked őszintén, hogy nem érdekelnek különösképpen a számok, az adatok, a grafikonok, meghagyom a kockáknak, csomagolják bele a szalámis kenyeret. Én vezetni szeretek, ezt imádom, ez a dolgom és a hobbim. Hosszú számsorokat elemezve is lehet képet kialakítani egy autóról, vagy úgy, hogy beleülsz és használod. Intenzíven, odafigyelve.

A bitek, a modulok és minden, ami köztem és a váltó-motor-kormány közötti kommunikációt hátráltatja, pedig csak egy nyúg, ha nem úgy és azt csinálja, amit én akarok.

Ennyi. Bármikor szívesen várlak egy jó kis csapatásra zárt pályán, ahol a két nagyon eltérő vélemény egy autó megítéléséről egymásnak feszülhet és talán megérted majd, miből lehet leszűrni azt, amit te mérsz. A végeredmény ugyanaz, az út más.

Hrzrasn (törölt) 2009.02.02. 00:14:27

@Ocvt: Az E30 324td-ben már 1987ben elektronikus gázpedál volt, messze nem annyira újkeletû ez a megoldás, mint ahogy néhány, az elektronikát démonizáló barom megpróbálja beállítani.

qualitaet 2009.02.02. 00:19:24

Hrzrasn

Én a 750i-t hoztam volna példának...
Egyfelöl '86-ban kész volt, másfelől egy jottányit szimpatikusabb:)

Hrzrasn (törölt) 2009.02.02. 00:25:54

@ommm: "Az enyém pedig az, hogy he beülök egy autóba, akkor tudjam elmondani azt, amit benne érzek."

Akkor azt írd, amit érzel, ne pedig azt, ami *szerinted* történik a motorháztetô alatt, mert ahhoz nem értesz - bármennyire is azt hiszed, hogy igen. Tudod, nem véletlenül külön szakma a mérnököké.

Javasolnám olvasgatásra az alábbi könyvet, hogy legalább az alapokkal tisztában legyél, ha már autókról akarsz írni:
www.amazon.de/dp/3834800376/
Elektronikus gázpedál a 40-ik oldalon.

2009.02.02. 00:26:25

@ps3peter: Jelenleg en is kulfoldon vagyok, osoknel. Ha minden igaz 4mbites a net, es gond nelkul nezem az osszes magyarorszagi videot. Beleertve az indexeseket is. Lehet valami mas a problema.

Az auto szep es talan jo is, de ennyiert? VW-ek biztos tudjak hova kell arazni, ha veszik, de hogy nekem ennyiert soha nem kene, az is biztos :)

Hrzrasn (törölt) 2009.02.02. 00:27:23

@qualitaet: Na ja, de a hetes felsôpolcos termék, a hármas meg mégiscsak népautó.

aqw (törölt) 2009.02.02. 00:28:21

@qualitaet: Kutya ha már kitaláltál legalább megnézhetnéd az autóm! Írjál már,hogy hol érlek el!

qualitaet 2009.02.02. 00:32:15

308

"Kutya ha már kitaláltál legalább megnézhetnéd az autóm! Írjál már,hogy hol érlek el! "

Bocs, de most nincs tagfelvétel, büdös proliknak pláne nem.

Ocvt 2009.02.02. 00:36:40

@ommm:
Hrzrasn nem azt kérdőjelezte meg, hogy szar, hanem csak elmondta, hogy szerinte miért.
Ami a mi "userek" szempontjából tökéletesen mindegy, de valószínűleg, ha tényleg csak a beállításon múlna akkor nem csinálnák direkt rosszra. Főleg nem egy sportosabb autónál.

qualitaet 2009.02.02. 00:40:37

Hrzrasn

"Na ja, de a hetes felsôpolcos termék, a hármas meg mégiscsak népautó."

Kifordítva-befordítva bunda a bunda:

Még egy amiben a BMW volt az uttörő.

Hrzrasn (törölt) 2009.02.02. 00:43:51

@Riasom: Ha a kérdésed a tempomatra vonatkozott, akkor a tiedbe halál egyszerûen berakható utólag, lôjj egy ilyen bajuszkapcsolót 50 euróért valamelyik bontósnál, és cseréld ki:
img186.imageshack.us/img186/403/picture16jj9.jpg

Utána a márkakereskedô 2 perc alatt bekódolja neked, párezer forintért.

Hrzrasn (törölt) 2009.02.02. 00:48:49

@qualitaet: Én azon szoktam röhögni, amikor néhány tökkelütött azt bizonygatja, hogy az E30 volt az "utolsó igazi BMW, mert nem volt telepakolva elektronikával", meg mennyire egyszerû volt: lófaszt mama, a CBS meg a CheckControl 1982ben ûrtechnikának számított, nem is volt sehol máshol. A BMWk mindig is szarrá voltak pakolva az elérhetô legújabb technológiákkal, 1982ben ugyanúgy, mint ma.

ommm 2009.02.02. 01:35:49

@Hrzrasn: Ami kell, az megvan, köszönöm. Érdekes, a projekt vezetője és a motorfejlesztő mérnök tökéletesen értett és kitűnően elbeszélgettünk. Gulyás szerint nincs közvetlen kapcsolat. Rendben, közvetett? Vagy mivel magyarázod? Pedálmodul BIOS frissítéssel?

Pasas 2009.02.02. 01:41:17

Ismerősöm utólag rakott tempomatot Skodába, működik is rendesen, de ha leveszi az akksisarkot, vagy bármi másért áramkimaradás van, mindig újra kell programozni (vagy mit csinálni).

Hrzrasn (törölt) 2009.02.02. 01:56:57

@ommm: "Ami kell, az megvan, köszönöm."

Ja, megvan. A 30 évvel ezelôtti tudás. Láttuk, bemutattad a tudományodat. De a karburátort sajnos megbaszhatod 2009ben.

Adnék azért egy apró tippet az életre vonatkozólag: a hozzád hasonló öntelt seggek, akiknek a semmire van nagy arcuk, lusták kinyitni egy könyvet, és azt hiszik, hogy 22 évesen egy életre véget ért a tanulás, lófaszra nem viszik az életben. Aki nem tanul minden nap, halott ember. Erre gondolj majd, amikor legközelebb elôadod ezt a szar dumádat, hogy neked nincs szükséged könyvekre, mert a te seggedbôl süt a nap.

kicsigonzalez 2009.02.02. 04:59:53

Ciri, 308, és a többiekakik ezen vitáztak:

Sajnos egyszer írta csak le Ciri, nagyon sok értelmetlen kör után, hogy a VW-nél felszereltségi csomagok vannak, amik bármilyen motorhoz rendelhetőek. ilyen a trendline, mint alap, a sportline (régen volt ilyen asszem) mint sportos, meg a highline mint fullosabb. Persze mindegyiket tudod bőviteni, de alapvetően a csomagokat (trend, sport, highline) bármilyen motorhoz választhatod.

így van, Ciri???:)

A videó nekem furi. NEm rossz, jó, én személy szerint hiányolom Winkler-Bazsó párost. Én bajom.

ha arról megy a vita, hogy sirokkónak, vagy szkirokkónak ejtjük, akkor nézzük meg, hogy a vw szereti konkrét természeti jelenségekről elnevezni az autóit. pl.: Golf (áramlat), Passat (szél), Touareg (sivatagi "őslakosok":) ), és most jött a Scirocco (földközi tengeri Szél))
kilóg a sorból a Lupo( olaszul: farkas- róma alapítói, romulusz és rémusz "anyja" farkas volt), meg a polo amit nem tudok hogy honnan jött...:D Eos pedig egy görög mitológiai személy, istenség volt.
ha nagyon szarozni akarunk akkor a Passat sem pássát, hanem pásszát, az eos nem eos, hanem eosz, és a scirocco sem szkirokkó, vagy angolosan szkájrokkó:D, hanem sirokkó. Magyarországon, magyarul ejtsük. szerintem . de leszarom:D

sorry ha hosszu lettem....és senkit sem érdekelt, csak kikivánkozott:D

Ciri 2009.02.02. 05:16:12

@kicsigonzalez:
Ezt a felszereltségesdit kérdezted vagy kijelentetted?

Ciri 2009.02.02. 05:17:27

"amik bármilyen motorhoz rendelhetőek"

Ez csak 99%-ig igaz.

Sopánka76 2009.02.02. 07:48:44

"pásszát"
Én passzát-nak tanultam... :$
De különben jól beszélsz! :)

kedves Hrzrasn! Elhiszem, hogy nagyon okos vagy, de az arcod neked túl nagy! Ugyanezt a kritikát sokkal építőbb módon is megtehetted volna, szerintem többet értél volna el vele!
"Több legyet lehet fogni egy csepp mézzel, mint egy hordó ecettel."

Písz.

Riasom 2009.02.02. 08:14:51

@Hrzrasn: Kösz, csak magára a pedálra gondoltam, mert ennél a kocsinál (amúgy nem az enyém, csak ilyenen tanultam, meg azóta is sokszor vezettem ilyet) szerintem pl. elég jó, közvetlen a gázreakció - már amennyire egy 1.2-esnél ilyesmiről beszélni lehet. A tempomathoz meg még fiatal vagyok, egyelőre megelégszem a biohardverrel.

streetsta · http://managertoys.hu/ 2009.02.02. 08:57:23

Csodálatos hangulat uralkodik itt, szeretném megköszönni mindazoknak, akik tevőlegesen is hozzájárultak. Mondjuk persze az is igaz, sehol nincs az leírva hogy az esetleges tárgyi tudásnak kéz a kézben kell járni a korrekt stílussal -simán lehet valaki mérnök létére alpári paraszt is. Esetleg egy öntelt segg. Aki mindenki másban öntelt segget lát -hiába, no, van, aki érzékeny a konkurenciára.
Azt nem lehetne csinálni, hogy abból az egyszerű feltevésből indulunk ki, hogy az itt megnyilatkozók hasonszőrűek -hiszen az átlagnál jobban érdeklődnek az autók iránt- és már csak ezért is megadjuk a tiszteletet egymásnak (nem csak annak, akivel vitatkozol, hanem a többieknek is), hogy ne kelljen parasztozást, seggezést olvasni a kommentek között? Hmm? Butaság?

morphine · http://designpumpa.blog.hu/ 2009.02.02. 09:55:16

Egy kicsit had értetlenkedjek. Nem a kockák hangos kockulásán, az már-már szórakoztató, hanem magán a cikken / videón, ha már erről szól ez a blogposzt.

Szóval itt sokan azt írták, hogy jó a cikk, és jó a videó, de megmondom őszintén, nem tudok egyet érteni. A cikk még hagyján, de szerintem túl sok helyett vitt el a "mindjárt mondom mi a baj" rizsa, ami kb. az első (igen rövid) oldal fele volt, a második oldal volt csak tkp a "teszt" - ahhoz képest, hogy bevallottan fontos autó, és hogy jó előre beharangozva lett kilőve, mint a heti opus magnus, elég rövidke lett. Ennyi lenne egy Scirocco? Akkor mennyi lenne egy 1.4 alap Golf?

Ennél viszont sokkal nagyobb bajom van a videóval. Nem tudom, gazdaságilag hogy épül fel a cikk videó része = kaptok-e érte külön pénzt, technikát az indextől, vagy saját minden, csak kirakhatjátok, de anno volt az a videópályázat, hát az első 20 biztos hogy mind jobb volt ennél. Ommm, te sokat nézel TopGeart, ha máshonnan nem, onnan tudhatnád, hogy a videó azért nem audió, a tévé azért nem rádió, mert van kép. Egyszerűen 2009-ben, a kicsi és olcsó kézikamerák, a fasza egyszerű vágóprogramok korában szerintem édeskevés azt látnunk, hogy egy csóka dumál - legyen a szöveg bármilyen vicces, vagy jó (bár szerintem annyira nem volt jó, de ez már izlések és pofonok).

Vágókép. Vágókép a pedálról, vágókép a hátsó ülésről, vágókép a kapaszkodóról, vágókép a műszerekről, vágókép arról, hogy az autó megy, soroljam?

Tudjátok, van az a szabály, hogy amit érdemes megcsinálni, azt érdemes jól megcsinálni. Szerintem ez a cikk két bekezdéssel hosszabban, viszont a videóval rövidebben sokkal jobb lett volna.

joeramirez · http://automeo.blog.hu/ 2009.02.02. 10:16:43

Oldalról nagyon szép a kocsi!!! Igazi vadorzó!

De elölről és hátulról : GNÓM !

Nem tudom, de valahogy túl lapos az orra meg a válla, és túl magas hozzá a szélvédő.
Olyan mintha valami karikatura-autó lenne egy japán képregényből. Kár érte. :(

Minden esetre az elmúlt 20 év legizgalmasabbnak ígérkező Volkswagenje! ;-)

joeramirez · http://automeo.blog.hu/ 2009.02.02. 10:19:24

@morphine: ezt legyél kedves a királyi televíziónak is megírni! :)

A halálf&szára Istenes Lászlót mutatják végig a legújabb napszemcsijében, miközben a tesztelt kocsit csak mint egy posztert láthatjuk a háttérben...

Könyörgöm: kit érdekel az a buzi ???

grigorij (törölt) 2009.02.02. 11:23:11

A szerző egy új kolléga?
Meglepődik a VW árpolitikáján? Javaslom kérdezze meg Csikós kollégát, hogyan is kell a VW-ket tesztelni a francia, olasz vagy japán autókkal szemben...
(megsúgom - 1995, Autópiac, német kiadó - a VW tesztelt modelljeit minden esetben alapárral kell bemutatni, nehogy kiderüljön, az adott autó aktuális tudása csak 1-15 millió felárral érhető el!

Az eredeti változatot pedig soha nem fogják utolérni!!! Az valóban autó volt!

kicsigonzalez 2009.02.02. 11:30:49

Ciri 2009.02.02. 05:17:27
Én sem gondoltam arra hogy az R36-os passatba trendline felszereltség lehetne:D

Kijelentettem, Ciri, csak vártam tőled a megerősítést:D

ommm 2009.02.02. 11:47:03

@Hrzrasn: Na, kedves Ede vagy akárki. Itt azért már pihenj le szépen egy kicsit, mert cefetül nem érdekel a szónoklatod.
Találkoztunk már netán? Életrajzomat írod hogy ennyire jól informált vagy?
Csak azért maradjon itt eme csillámló hozzászólásod, hogy néhanapján elolvasd és elégedetten, boldogan merülj el saját tökéletességed merev botját markolászva.
Ne borítsd ki a bilit, egyrészt nem érdemes, másrészt ez nem az a fórum.
Privátban küldd el mondanivalód, ígérem, nyomtatva tűzöm ki a falra és midnen reggel, mikor a hozzánemértő, léha seggem arra vonszolom, elmantrázom majd, hogy "de Hrzrasn megmondta, de Hrzrasn megmondta".
És ezzel pontot tehetsz a végére.
Köszönöm.

Gávavencsellő, végállomás 2009.02.02. 11:47:36

Jó, jó. Nem akarok jólfésült, öltönyös idiótákat nézni erőltetett jópofaságokal, ahhoz ott van az Autómánia, meg a Vidám Vasárnap.

Még tótokat, palócokat a Tót Álkárra !

Gávavencsellő, végállomás 2009.02.02. 11:58:53

"ahhoz ott van az Autómánia, meg a Vidám Vasárnap."

...meg a Hrzasn.

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2009.02.02. 13:17:01

@Hrzrasn:

Mindig van egy idióta,aki ezen a blogon kommentel. Sokáig azt hittem, hogy én vagyok az, de átadom a stafétát szeretettel.

Operator 2009.02.02. 14:18:44

OFF

Gondoltam elolvasom a véleményeket a Scirocco-ról. Hát... :))
Van egy szomszédom. Nagyon kedvelem, rendes ember. Egy különleges tulajdonsága van csupán, Ő mindig mindenben jobb. Bárkinél.
Mindent jobban tud mint más, az autója kevesebbet fogyaszt, de jobban megy mint bárki másé, sokkal olcsóbban építkezik, sokkal kevesebb a fűtésköltsége stb.
Ha azt mondod Neki, hogy volt egy szívinfarktusod, tuti, hogy neki már volt legalább 4. Ha azt mondod, tegnap olvastál valamit, Ő biztosan tudta azt már tegnap előtt is...
Nahh. Úgy látom, álnéven itt írogat :))

ON

Pasas 2009.02.02. 14:29:45

Istenestől én is a falra mászok. Úgy mondja a hülyeségét mintha idiótáknak mondaná. Na meg a Viasaton az a két majom. Autót csak a főcímben látsz. Viszont a Garázs kimondottan tetszik. Az RTL is fejlődött valamit az utóbbi időben. Szerintem.

morphine · http://designpumpa.blog.hu/ 2009.02.02. 14:36:27

@joeramirez: Elvileg a királyi tévében azok dolgoznak, akik ezt a szakmát iskolában, esetleg magában a tévé iskolájában tanulták. nekik én nem írok semmit, igaz, nem is nézem :-DDDD és úgy tudom, ahhoz képest, hogy egy hosszabb drótdarabbal fogni lehetne, sokan mások is így döntöttek. még szerencse, hogy közszolgálati csatorna, így üzleti / nézettségi szempontok nem dominálnak, kizárólag a műsor minősége dönt :-DDDD

ahh ez dejól esett.....

ipari_fostalicska 2009.02.02. 14:44:17

Ez is érdekes eszmecsere volt. Szeretnék én is írogatni az ilyen cikkek alá, de megmondom őszintén nem merek. Ennek több oka is van. Tisztában vagyok ugyan az alapvető működéssel, de nem ismerem minden hárombetűs rövidítésű dolog működését. Másrészt nem nézem le egyik autógyártó típusát sem, harmadrészt pedig nekem is (hozzánemértő autókedvelőnek)is vannak ám benyomásaim, érzéseim, meglátásaim egy-egy autóról és az azt érintő cikkről.De ha mégis írnék ide valamit, akkor kb. 0,2 másodperc múlva az idegenbe szakadt hazánkfiai már virtuálisan fel is koncolnának a maguk lenéző és végtelenül arrogáns stílusában.
Aztán jönne másvalaki, aki úgy ahogy vagyok, megkérdőjelezné azt, hogy egyáltalán rendelkezem autóval, a következő júzer pedig elküldene a kurva anyámba, mert ő ezt nem bírja tovább. Na ezért van az, hogy nem írok a tesztekhez soha semmit, pedig itt konkrétan tudnék néhány dolgot, ami erről az autóról nekem, mint el nem vakult BMW-s, vagy Audis, vagy Mercede-s, vagy önjelölt autóistenségnek eszembe jut. További szép napot!

ipari_fostalicska 2009.02.02. 14:46:23

@kifordult_belek: a végén természetesen úgy akartam írni, hogy Mercedes-es... még mielőtt az érvek nélküli grécsitanárurak is megtalálnak

rooster 2009.02.02. 15:38:23

kifordult_belek 2009.02.02. 14:44:17
Szívemből szóltál, részben ezért nem szólok hozzá az utóbbi fél-egy évben semmihez én sem, és szerintem nagyon sokan vannak még így...

Nekem tetszik a cikk, sztem állat a videó és penge a Scirocco!
De azért
[x] Még mindig egy 1. gen Focus RS kéne

Személy szerint nagyon örülök a Belsőség frissülésének is, Omm-nak köszönhetően kezd újra olyasmi nem-feltétlenül-mérnök-autóbuzi bloggá visszaváltozni, amilyennek én régen megszerettem. Gratula!!! Csupa jó poszt, csak hát a kommentek... Szerintem végtelenül szomorú, hogy majd' minden egyes poszt anyázásba és (látens) buzizásba torkollik (vagy minek emlegeti valaki annyiszor a férfisegget?). Csak azért mert más autókat szeretünk, máshogy szeretjük őket, vagy ne adj' Isten, valaki tévedett valamiben.

csiky944 2009.02.02. 15:57:52

@rooster: máshogy szeretni az már a másság határait súrolja :)

Balee87 2009.02.02. 16:06:59

@Hrzrasn: Egy kicsit vegyél már vissza. Egyáltalán kinek képzeled magad, hogy így beszélj? Bántottak ők téged? NEM! Sőt! Ők kultúráltan tudtak válaszolni a mocskos írásaidra. Ha nem tetszik valami írd le, de a mocskolódásra nem vagyunk kiváncsiak és olvass el légyszíves egy illemtankönyvet, + növeld picikét a szókincsed. Vagy ha annyira trágár akarsz lenni, akkor ne a felhasználóneved mögé bújva tedd, hanem írd ki a teljes neved, címed, e-mailed.

Amúgy tetszik a cikk. Nemtom én nem szoktam csalódni a TC-ben. :) +a képek is jók! ;)

morphine · http://designpumpa.blog.hu/ 2009.02.02. 16:20:24

@kifordult_belek: @rooster:

Tökéletesen egyetértek. Nekem ugyan szakmám a szintetizálás (=információk levonása a maszlagból és aztán összevetésük megkeresendő a legvalószínűbb helyes eredményt) de ez nem jelenti azt hogy ezt nagy élvezettel tenném.

Sosem értettem, miért kell sokaknak vaskos anyázás az igazuk alátámasztásához, de az tuti, hogy sokat levon a vita értékéből. Arról nem is beszélve, hogy amikor ma megnyitottam ezt az ablakot, már nagyítóval kellett keresni a sirokkós hozzászólásokat :-D

Szóval kedves TC: moderálás?

kispetike 2009.02.02. 17:21:44

Valamit kellene csinalni ezzel az idavideoval mert kicsit lassan tolti be a videokat es mindig megakad !

Glázser Bozsó 2009.02.02. 18:44:00

@Hrzrasn:
Csak neked és csak most ... :)))
Utánanéztem a vezeték és info listában mi köze van a startgombnak a többi rendszerhez ... egyébként ez a modul csak a "Cup" változathoz kapható ... és elég gyengusz a kényelmi skálája ... végül is "versenygépnek" készült ...
Közvetlen kapcsolata csak a központi vezérlőegységhez van, de azon keresztül az alábbi szenzorokhoz jut el a cucc: fényszóró, üzemanyagmérő, váltó, ABS, Airbag, motorvezérlés és szervó ... klíma ebben a típusban nincs, de az utcai változatban ez alap lesz ... persze amíg a gyár ezt ki nem veszi a széria felszereltségből, mint ahogy ezt tették az Audinál az esőérzékelővel, és az Airbag lux egységgel ...
Remélem ezzel kielégítettem meglehetősen nyers modoroddal tarkított, mindenkit leszólós érdeklődésedet ... ha nem hát így jártam ... :)))
Üdv
GB

aqw (törölt) 2009.02.02. 20:39:36

@Glázser Bozsó: Itt tegnap óta tart a FIGHT:-) Kellene egy személyes vitaestet tartani ott mindenki kiélhetné magát:-)))
Nem érdemes civakodni,az ember csak felhúzza magát!

L-K 2009.02.02. 21:29:24

Egész jól szövege van annek a qualitatenek.Csak ha veszekszik pl. a 308 al,egy nem kivert F-szú tininek tűnik.

baowah · http://baowah.blog.hu 2009.02.02. 22:29:42

@morphine: igazad van, legkozelebb lesznek vagokepek is.

streetsta · http://managertoys.hu/ 2009.02.02. 22:47:58

@kifordult_belek:
@rooster:
@morphine:
Meg akit illet: igenis, hogy írjátok le a véleményeteket. Kultúrált, normális társalgás, esetleg csak egyszerűen véleménynyilvánítás pontosan az, amire szükség van. Nem kell szófosni, mindenhez hozzászólni, de ha valami közlésre érdemes akar kitörni, ne fogjátok magatokat vissza. Neveletlen ficsúrok pattogása meg aztán végképp ne akadályozzon meg benne.

qualitaet 2009.02.02. 22:56:39

L-K


"Egész jól szövege van annek a qualitatenek.Csak ha veszekszik pl. a 308 al,egy nem kivert F-szú tininek tűnik."

Látom képben vagy a tinikiet és a kukikat illetően. Gondolom adott esetben segítesz is XoXo

GGG77 2009.02.02. 23:01:22

Sztem a Scirocco hosszú évek óta VW legszebb autója. Sőt, a kategória egyik legszebbje. Kéne, nagyon, de mindenképp a két literes benzinessel.

warriorkolo 2009.02.03. 12:26:23

Lehet, hogy csak nekem tűnik úgy, de ez az autó nagyon hasonlít az Alfára. Én ehhez a géphez minimum egy 2.0 turbós motor, vagy egy 3.2-es v6-ost képzelnék el:-)

morphine · http://designpumpa.blog.hu/ 2009.02.03. 17:12:58

@streetsta: engem nem is tart, lásd fentebb, de ettől még tény marad, hogy ez így sokkal kevésbé szórakoztató, mint mondjuk egy éve, amikor lehetett még simán vitatkozgatni is, a bunkóság taposóaknáinak kerülgetése nélkül :-D

De hát sok forumon megfordulok, még ha legtöbbször csak olvasóként is, rengeteg helyen van ez. Nincs más megoldás, mint a moderáció, ezért javaslom.

Glázser Bozsó 2009.02.03. 23:12:07

@308:
Szia!
Ezt megigértem Hrzrasn kollégának, hogy utánanézek pár dolognak ... :)))

Érdekes 2009.02.04. 13:28:54

Na végre ez jó cikk vót.Csak finoman.A videó sem volt rossz...Kérdésem az lenne, hogy nem jobb egy OPC 5.5 millióért vagy egy RS rönó mint ez a scirocco?Vagy astra opc..ha már mindenképp kell az erő.Mert vannak tuning sciroccok amik jól néznek ki..de nekem ez az alapmondel nem igazán tetszik :S 6.5 milliót meg még álmomban sem adnák ki egy ilyenért..Honda Type-R?hm..

Érdekes 2009.02.04. 13:31:32

@Pasas: Te miről beszélsz?A golf hány frissítésen ment már keresztül te maki?A civicnél pl. őt hozzad már fel.Ha meg nagyon májerkodni akarsz, akkor nézd meg, h egy NSX hány frissítésen ment keresztül...

csege7 2009.02.04. 19:42:07

Kurva jól néz ki az autó, de akkor is kicsinek tartom az 1.4-es motort! Ilyen kis hengerűrtartalom turbóval és kompresszorral, nem lesz a tartósság mintaképe!

osajt 2009.02.08. 11:51:04

hát aszittem h itt a siroccorol fogok olvasni,de inkább anyáznak.kár
süti beállítások módosítása