Chery A6: Lotusnál hangolt kínai

  2009. január 30. - Androczi Balázs Címkék: kína hír chery

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Elmebetegségek a múltból
2015-05-06 17:59:08

Az ember húsz év hivatásos autóbuzulás után hajlamos azt képzelni, hogy mindent látott már, aztán előkerül

Ha vizes az út, lassíts!
2014-09-11 17:38:15

Meglehetősen unalmas dolog egy szerkesztőségben ülni egész nap, hisz mindenki a billentyűzetet üti – ilyenkor

Karácsonyi Hiéna 2013: Japán kombó
2013-12-21 09:00:00

A Kisautó blog egyik cikkében a minap egy japán zsákbamacskáról írtunk – csak a doboz kibontása után

Ésszerű autót a luxus helyett
2013-10-17 07:58:31

Nyolc éve vettem magamnak autót utoljára. Ezzel valószínűleg én vagyok a sereghajtó itt a szerkesztőségben.

 

A kínai autógyárak eddig képtelenek voltak megvetni a lábukat Európában, ami nem is csoda: gyenge másolatokkal, vagy unalmas külsejű, a törésteszteken tragikusan teljesítő autókkal próbálkoztak. Most viszont úgy tűnik, tanultak a hibákból: a Chery új A6-os sorozata akár veszélyes is lehet az európai, japán és koreai konkurenciára nézve. Formatervét a Bertone készítette, a motorja egészen kiváló, a futóművét a messze földön híres Lotus tuningolja. Önnek kéne?

Vélemények az azonos című hírünkről.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr18912304

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Daily Shark · http://dailyshark.blog.hu/ 2009.01.30. 13:40:10

Kár, hogy kilátni nem lehet belőle...

Azért azt se ártana tudni, milyen az összeszerelés minősége, a tartósság (mikor esik szét), a szervizigény és a szervizháttér.
Ez a kocsi még mindig eléggé a koreai közepesen sikerült próbálkozások szintjének néz ki.
Nincs kétségem, hogy a kínaiak is megtanulnak előbb-utóbb autót csinálni (ahogy a koreai kocsik már az átlagautók szintjén semmiben se rosszabbak, sőt), ahogy másolnak azok mindent, a technológia már ott van, csak kérdés, mennyire tudják használni.
Ez még nem meggyőző.

szatyi 2009.01.30. 13:41:33

Hát jönnek. Mennyi időbe telt ez a japánoknak? Tíz-tizenöt évbe? Korea megcsinálta öt-hat év alatt. Lehetett rá számítani. Ilyen tőkével meg erőforrásbázissal a kínaiaknál csak elhatározás kérdése, hogy akarnak-e autót is gyártani a világ másik felének. Én nem bánom, ha mindent azzal csináltatnak aki a legjobban ért hozzá.

lacza87 (törölt) 2009.01.30. 13:44:20

Ford Cougar-Alfa GT-Suxuki SX4

szatyi 2009.01.30. 13:44:47

Annyit azért még hozzátennék, hogy olyan cégnél dolgozom, ami az autóipar számára is beszállító. Nem tudom mikor kell elmennem műkörömépítő tanfolyamra, ha meg akarom venni a termékeiket valamiből.

csavarkulcs78 2009.01.30. 13:45:55

Tényleg hová lett a Toyota celica, Nissan 200, meg ezek a japán olcsóbb sportkocsik. Nem volt rájuk vevő?

szatyi 2009.01.30. 13:51:23

Nem tudom mit vesznek most azok, akik korábban ilyesmire költöttek. A mazda meg a nissan még kitart, a honda most adta fel. De tényleg, mit vegyen az, akinek nem áll egy mr2-es a garázsában, nem úgy, mint nekem :)

Riasom 2009.01.30. 13:51:30

Jaja, csak az idő kérdése, mikor lesznek jó kínai autók. De ahhoz, hogy ez kiderüljön, legalább három év kell bármely modell bevezetése után, hogy sokan vezessék sokféle körülmények között, és kijöhessen minden komoly hiba.

@Daily Shark: a Countach-ból sem lehet kilátni, aztán mégis ikonná vált :)

zöldi 2009.01.30. 14:02:06

Én még várnék. A kínai motorok többsége is ipari hulldék minőségű volt, most már tartósabbak, futárokat is látok velük és az alkatrészárak is simson sinten mozognak. Következő autónak- 12-15 év múlva- szerintem már tekintetbe fogom venni a kínai kocsikat is. Plána, ha lesz hátsókerekes.

Riasom 2009.01.30. 14:10:55

@zöldi: szerintem nem fog annyi időbe telni, hogy komoly alternatívát jelentsenek.

VrapThor 2009.01.30. 14:11:34

jól látom, hogy az első keréknél csak féktárcsa van, semmi egyéb? :)

vagy kitakarja a küllő?

tipikus keleti cost reduction, elég lesz 3 fék is :)

Agr3ssor 2009.01.30. 14:12:47

@Daily Shark: Aha... Akkor elmondanám, hogy a koreai kocsik soha nem is voltak rosszabbak az átlagnál...

Azért az kemény, hogy mindenki vagy szarként emlegeti a koreai vasakat, vagy régi szarként, ami jó lett...
Fel kell sétálni a népítéletre, aztán meg kell nézni, hogy mi a vélemény például a 92-es Hyundai Pony-król... A Hyudai mióta világ a világ, az egyik legmegbízhtatóbb autó... Nekünk is volt egy 87-es évjáratú Pony-nk... Konkurensei, a Samara, régi Corsa, 2-es Golf, meg a hasonlók mind elbújhattak volna mellette... Tökéletes közlekedő eszköz...
A Daewoo-val voltak gondok néha... Amiböl meg a legtöbb itthon kaphatót Lengyelországban rakták össze... Többnyire ezekkel volt probléma...

Ha valakinek nem egy buzi olasz tervező neve a lényeg, meg nem presztizs és az atom felszereltség, akkor egy koreiai vasban nem tud csalódni...

Merida001 2009.01.30. 14:18:59

A külső design formatervezés így képen a lánnyal együtt csillagos ötös, DE Kína már éppen eléggé tönkre tette a világot a sok jó világmárka gagyizásával és a leutánzással, miért kell az autóiparba is beengedni őket???Dehát én is és Ti is kevesek vagyunk ehhez, hogy változtassunk a tényen: kína az autókat is gagyizza. Komolyan már annyira támogatni kellene a régi klasszikus kézzel varrt bőrrel és kézzel összeszerelt angol autókat amelyek lényegében eltüntek a porondról. Kiváncsi leszek a "Rojszi-Rojszi" élettartamára a jövőt illetően??Meddig bírja a manufaktura gyáűrtást és a piacont megtatani a recesszió végett is??

29 Palms 2009.01.30. 14:31:22

Az Audi beperelte már őket az A6-ért?

ColT · http://kilatas.great-site.net 2009.01.30. 14:37:31

Hm, azért ez úgy hangzik mint a gazdag gyerek zenekara.

Csináltatnak egy motort, egy platformot, egy kasztnit, belövetik a paramétereket, és legyártják.

Ha adnak elég pénzt, ezt én is megoldom.

Riasom 2009.01.30. 14:37:58

@Merida001: bocs, de szerintem ez hülyeség, hogy "Kína tönkretette a világot a gagyizásával"... Az tette tönkre ezzel a világot (már ha ez egyáltalán valóban tönkremenetel lenne), aki ilyet vett. Az pedig mi vagyunk mindannyian.
Ja, támogatni kéne a manufaktúrákat, méghozzá azzal, hogy aki tud, ilyet vesz. De valamiért ez nem megy, pedig a pénzes vevők száma szaporodik világszerte - magyarán ezeket bizony a piac nyírta ki, a kereslet hiánya.
A Rolls-Royce szerinted még komolyan hagyományos angol manufaktúrának nevezhető? BMW-tulajdonként?

Ada 2009.01.30. 14:54:31

..hát mit mondjak..ízlések és pofonok.
Én akkor sem lennék rá vevő, ha annyiba kerülne, mint egy bringa.
Nem minden a pénz, olcsóság

Ada 2009.01.30. 14:58:03

Az első tárcsákon valóban nincs fékpofa.
Most akkor 2 lehetőség van:
1. Frédi - Béni féle fékezés
2. a Brembo még nem szállította le nekik

WP12 2009.01.30. 15:07:24

Agr3ssor 2009.01.30. 14:12:47

Egyetértek a koreaiakkal kapcsolatosan. A kezdetektől megbízható autót gyártottak. Ha nem így lett volna, akkor most nem lenne ekkora piacuk Európában.

29 Palms 2009.01.30. 14:31:22
"Az Audi beperelte már őket az A6-ért?"
Jogos. Valószínű Európában nem engedik ilyen típus néven forgalmazni.

Ada 2009.01.30. 15:11:13

a TC stábjának tesztelésre és másoknak egy pillantaás erejéig ezt ajánlom inkább:

www.k1-styling.sk/home.php?lang=en&page=ofirme

Merida001 2009.01.30. 15:16:50

Riasom!!A BMW támogatásával még a "Royszi" jó verda marad és a hagyományok maradnak, mert az előállítás manufakturaként él tovább!És nem a kína keze közé került. Amúgy meg nézzél körül és igenis Kína mindent gagyisít és ez pestisként terjed!!!

WP12 2009.01.30. 15:16:52

ColT 2009.01.30. 14:37:31

Ha jobban belegondolsz, egyre inkább erről szól az autógyártás:

- A formatervező cég tervez egy formát.
- Ugyanabban a gyárban gyártott motorokkal látnak el 3-4 különböző márkájú autót.
- Ugyanarra az alapra (vázra, padlólemezre) építenek többféle márkát és típust.
- Jól bevállt kerékfelfüggesztések, adott cég elektronikus rendszerei, stb.

Aztán a sok egyforma vasra különböző emblémákat ragasztanak, és különböző marketing maszlaggal adják el.

The Good Boy 2009.01.30. 15:20:36

@WP12: Én is ezt pofáztam a múltkor a c4 tesztet fikázó olvasói levél blogposztján:
"...a negyedik új vasat használom, az első kettő (sz@r koreai) 0 azaz nulla meghibásodást produkált az évek alatt, a jelenlegi japánom az 1-2 apró inkább komfortérzetet csökkentő hibáival ugyancsak nulla hibával üzemel lassan 3 éve. Erre közben volt egy citrom, amiről idönként lepotyogtak a..."
Csak ott nem a koreaiakra volt kihegyezve a mondandóm.
Az a baj, hogy koreait általában az fikáz, aki max. képen látott itt a tc-n...
Ettől függetlenül biztos ezek között is van hétfői autó, meg pénteki, de arányaiban semmivel sem több, mint a többi agyondicsértnél.

ChPh 2009.01.30. 15:28:21

Érdekes, nagggyon érdekes... remélem lesz teszt :D

Pasas 2009.01.30. 15:29:04

Nem a Brembo, a Bremba fogja szállítani.

Riasom 2009.01.30. 15:29:04

@Merida001: bocs ha félreérthető voltam, a RR "jóságát" egyáltalán nem kétlem, a Top Gearben legalábbis meggyőző volt a Phantom és a Phantom Drophead is! De még ha kézzel is csinálják, az én fogalmaim szerint az nem manufaktúra, ahol egy hatalmas konszern áll a háttérben.

Hogy mindent eláraszt a kínai.. Hát ja, de mi vesszük meg, mert olcsó, szóval nem valami ördögi praktika miatt terjed. Szabad a vásár, vehetsz te is európai ruhát, vagy európában összerakott műszaki cikket (talán..) meg ilyeneket, csak fizesd meg!

Kopi3.14 2009.01.30. 15:30:44

@Merida001: hagyomanyok a Rolsnal BMW-vel? Aruld mar el melyik alomvilagban elsz.

Kina midnent tonkretesz? Meselj, te milyen termekeket veszel nagy lelkesen? Es azokat hol gyartjak?

nabazzmeg 2009.01.30. 16:04:44

hát igen...az az A6 nem fog úgy maradni arra nyugodtan mérget lehet venni....

egyébként meg inkább ez európai modelleket kell vásárolni, nem ilyen gagyi kínai szart.

Kopi3.14 2009.01.30. 16:17:37

@nabazzmeg: honnan tudod, hogy gayi, meg szar? Vezetted? Ultel benne?

no_holy_shit 2009.01.30. 16:23:51


1 hete kinaban vagyok(kulonben Nemetben dolgozom) es nagyon ott vannak a cuccok.

Arszinvonal kb olyan mint Mo-n.
Kocsikat mar több eve kooperacioban gyartjak nagy europai gyartokkal (hogy ebbe miert mentek az europaiak bele... valoszinuleg a penzert)

itt idaig semmin nem lattam a megszokott "kinai minoseget".

komolyan felek, mert Magyarorszag nemetorszag csatlosa most is mint regen es Kinatol felhet Nemetorszag is... Mar nem ott tartok, hogy minnel többet tanulni a Nemeteknel es ellopni, hanem segiteni megtartani a nemetek es europa vezeto szerepet...

nabazzmeg:
vegyel AMG-t

guni 2009.01.30. 16:26:02

"Riasom 2009.01.30. 14:37:58
A Rolls-Royce szerinted még komolyan hagyományos angol manufaktúrának nevezhető?"

Hát ha összehasonjuk az többi a angol manufaktúrával, akkor elég hagyományosnak mondható... :D (megszűnés, külföldi felvásárlás)

2009.01.30. 16:51:33

Nekem tetszik:)
Ha jól össze tudják (illetve csak akrniuk kell) rakni, akkor olcsóért kéne is.
Fékprobléma: ha jól látom, ez csak tanulmányautó, azoknál ez bőven elő szokik fordulni.

Vortep 13 2009.01.30. 17:40:14

Ez már életképes dolog lehet.Szerintem még 5 év és egy szinten lesznek a koreai márkákkal.Csak azt nem tudom,mi lesz az ütőkártyájuk?Miért éppen Kínai autót vegyen 5 év múlva valaki,ha már minőségben felnőnek?Valami pluszt kell mutatni,vagy alternatívát.Kiváncsian várom,mi lesz az.Eleinte nyilván az ár.De utána?

no_holy_shit 2009.01.30. 17:50:40

baymotor:

utanna is ar... vagy mi dolgozunk majd olcsobban györben es esztergomban. Meg Wob-ban, UT-ban, SiFi-ben es sorolhatnam..

dermagrafix 2009.01.30. 18:22:55

Az a nagy helyzet, hogy lassan az lesz a gagyi amit nem kínában gyártanak. Szinte minden világmárka kínában gyártat -fillérekért.
Addig jó amíg a bevált technológiát másolják és nem a saját ötletekkel bombáznak minket.
Ja és a piroson elöl-hátul van féknyereg ;)

Gomulka Béla 2009.01.30. 18:23:09

Most akkor hogy van? A kínaiak lopnak formatervet (Alfa GT, Honda Civic), vagy a Bertone? Hehe

tuner1 2009.01.30. 19:33:47

A kínaik szemmel dolgoznak és pontosan ugyanazt fogják megalkotni..a különbség az, hogy nem fog működni. Ott hihetetlen mennyiségű pénz van, ami azt jelenti, hogy meg tudják venni az európai agyat, vagy cégeket...én nem félek tőlük, hitvány minőség, csak jól néz ki

jamiepapa 2009.01.30. 20:09:22

@tuner1:
Szerintem nyugodtan felejtsd el ezt hitvány minőség dumát.Menj néz szét az elektromos cuccaid,ruháid között,mi hol készült.
Előttem sokan leírták,sőt utánam is fogják:
tetszik nem tetszik,idő kérdése csak,hogy mikor lesz egyenlő a minőség a tömegtermelésben Japánnal,Koreával,Európával.A nyugati kultúra előnye csak az innováció,kreativitás lesz még 20-30-40 évig.Mi leszünk a fej,Ázsia-India a végtagok.

Daily Shark · http://dailyshark.blog.hu/ 2009.01.30. 20:19:43

@Agr3ssor: Beletrafáltál, én 13 éve egy Hyundai Excellel kezdtem a cégnél az autós életemet, ritka szar egy kocsi volt, soha vissza nem kívántam, többet volt szervizben, mint használatban, annál még az 5 évvel azelőtt használt puttonyos négyütemű Wartburgot is jobbnak éreztem...

A mostani koreaiakkal nincs semmi bajom, elég sokat voltam Koreában tavaly meg tavaly előtt, mentem egy csomó olyan ottani autóval is, amit itt nem forgalmaznak, és valóban kutya bajuk, teljesen jó autók, bár többnyire kicsit csúnyák.

Riasom 2009.01.30. 20:32:31

@jamiepapa: szerintem nem fog annyi ideig kitartani az egyértelmű innovációs előny sem, (az informatika területén pl. ha jól tudom, India már elég régóta jelentős szereplőnek számít, és nem csak mint outsourcing-célország). A legjobb amerikai egyetemek (is) tele vannak kínai és amerikai-kínai diákkal, az utánpótlás meg javában jön a középiskolákból - és a nagy részük szívesen megy haza, ha lehetőséget kap, hogy Kína javára fordítsa a tudását.

Szerintem azt nem értik sokan, hogy itt nem egy kőbalta-agyú társadalomról van szó, amik legjobb esetben ügyesen majmolják a fejlett nyugatot, hanem egy eleve nagyon erősen tudásalapú társadalomról, ahol a gyerekek kb. ötévesen is tudják, hogy mindig, mindenhol versenyben vannak, és a kiemelkedés egyetlen biztos módja, ha ők a legjobbak az osztályukban. Ilyen alapokon szerintem megdöbbentően gyorsan is fel lehet építeni teljes, innovatív iparágakat, ha okosan csinálják.

Daily Shark · http://dailyshark.blog.hu/ 2009.01.30. 20:33:02

@jamiepapa: Hmm, és átlagosan mennyi ideig működenek hibátlanul és konstans minőséget produkálva ezek a termékek?
Arról nem is szólva, hogy ne vegyük egy kalap alá teljesen a brand-ek telepített technológiájával és minőségbiztosításával, kihelyezett gyártósorokon készült cuccokat a kizárólag kínai fejlesztésű és minőségellenőrzéseűekkel - ez utóbbiak még mindig egy nagyságrenddel gagyibbak.
Arról nem is beszélve, hogy a nagy ipari fejlődésük ára a világ egyik legnagyobb környezetrongálása, szemét- és károsanyagfelhalmozása.
A kínaiakat rohadtul nem érdekli az ilyesmi, mindent alárendelnek annak, hogy technológiában lekörözzék a nyugatot meg az ázsiai tigriseket, meg persze ott is csak névleg van még kommunizmus, valójában egy profitorientált light-katonai diktatúra...

Gomulka Béla 2009.01.30. 20:37:08

Profitorientált, nem-is-annyira-lágy diktatúra.

Daily Shark · http://dailyshark.blog.hu/ 2009.01.30. 20:37:20

@Riasom: Azért ne feledd, hogy ez az egész hi-tech az ország csak pár nagyvárosára és különleges ipari övezetére érvényes, az ország lakosságának nagy tömege még mindig elég elmaradott vidéken él és mezőgazdaságból tengődik.
Akiket meg elszívnak az ipari nagyvárosok, nagy részük teljesen gyökértelenné válik ott.

Dél-korea hiába az egyik legfejlettebb a digitális technikában, és más iparágakban is élen van, de az alapkutatásban nagyon le vannak csúszva, alkalmazott tudományok oké, de nem tudok egy koreai Nobel-díjasról se...
Szerintem Kínával is hasonló a helyzet, más kérdés, hogy a nagy számok törvénye alapján náluk azért valóban több az esély.

Riasom 2009.01.30. 20:38:37

@Daily Shark "a nagy ipari fejlődésük ára a világ egyik legnagyobb környezetrongálása, szemét- és károsanyagfelhalmozása."

Ne felejtsd el, hogy ez pontosan ugyanígy igaz a Nyugatra is, csak mi csináltuk előbb, és részben csak utólag jöttünk rá, mi a helyzet. Amúgy teljesen egyértelmű összefüggés van (statisztikai értelemben) az egyes országok CO2-kibocsátásának emelkedése és a GDP növekedése között.

DonGatto 2009.01.30. 20:42:11

Hát, én azért megvárnám a töréstesztjét...

Daily Shark · http://dailyshark.blog.hu/ 2009.01.30. 20:43:07

@Riasom: Persze, igazad van, csak mi már kezdünk lassan eljutni oda, hogy kicsit talán vigyázni kéne, de ők még sokáig nem fognak, és mivel a legnagyobb népességük van, ez nagyséágrenddel nagyobb problémát fog okozni majd, nem csak nekik.

Riasom 2009.01.30. 20:49:00

@Daily Shark: persze, de így is hihetetlen a fejlődés üteme, ott most tízmilliós nagyságrendben vesznek részt emberek egyfajta időutazáson.. Én csak annyit mondok, hogy szerintem meglepően hamar behozhatják a hátrányaikat bizonyos területeken, amikre nagyon erősen koncentrálnak. Tehát ha nagyon akarnak, szerintem pár éven belül is tudnak olyan autókat csinálni, amiket már az európai átlagvásárló is komolyabban megnéz.

Secnir 2009.01.30. 22:19:32

khm.

1. a távol-keleti autók, azéert, mert nem drezdában vagy varsóban vannak összerakva, azért még lehetnek jó minőségűek
2. aki a 'a kínai az gagyi' hozzászólással ért egyet, az csak akkor szóljon hozzá a cikkhez, ha a gépe lengyel- német- vagy oroszországban készült. vagy angliában.
vagy a monitora. vagy a TV-je. vagy a mobilja.
3. a kínai autógyártás fejlődik. nem exponenciálisan. annak az x-edik hatványával. mert van rá pénz és ember és akarat.
4. aki nem akar kínai autót venni, az majd két év múlva csak indiait tud majd venni, mert az lesz csak ellenfél.
5. amikor a kínaiak rájönnek, hogy európában és amerikában nem tudnak több benzines autót eladni, mert nincs benzin, 3 év alatt rá fognak jönni, hogyan kell minőségi villanyautót készíteni.

aki azt mondja, hogy a kínai=gagyi, azt kell hogy mondjam, részben igaza van.
ÁMDE!
ahogyan kínaiból, úgy az oroszból, amierikaiból, angolból stb. megvan egy márka gagyibb-olcsó és minőségi-drága típusa. legyen az TV, autó vagy kvarcóra.
most, hogy az amcsi és európai márkák a világválság miatt gyengélkednek, jönnek a minőségi (és ezáltal a márkás amcsi autókkal szembeni) áruk térnyerése. nem egy kínai-indiai autót idehaza, és gyanítom, egyre sűrűbben fogom.
most megyek aludni, holnap elmegyek, és veszek kínai nyelvleckéket...

Secnir 2009.01.30. 22:21:42

"nem egy kínai-indiai autót idehaza"

azaz

"nem egy kínai-indiai autót látok idehaza"

hiába, a becks még német, nem kínai. remélem, az megmarad németnek.

rcgames.ro · http://rcgames.ro 2009.01.30. 22:46:56

Gallardo-szerű tükrök, Mercedes-re / Honda Civic-re hajazó oldalnézet, egész pofás lámpák... kövezzetek meg, nekem kéne. Narancssárgában.

Bell & Sebastian 2009.01.30. 23:51:56

A japán csak egy elkóborolt kínai. Most költözik vissza. A kínai meg Afrikába. Mi meg maradunk... unterdeutschok. Ausgenommen Paco.

Csontos Szigfrid 2009.01.31. 00:06:16

Kínai autó kéne a halál fa...nak.

Hrzrasn (törölt) 2009.01.31. 11:38:43

@Riasom: A japánok a mai napig nem tudták behozni az 50 éves lemaradást, és nem tudnak konfigurálható autót vagy luxuskategóriás belteret csinálni. Pedig ôk *jóval* elôrébb vannak.

qualitaet 2009.01.31. 11:59:26

Merida 001

"Komolyan már annyira támogatni kellene a régi klasszikus kézzel varrt bőrrel és kézzel összeszerelt angol autókat amelyek lényegében eltüntek a porondról."

Támogatni?Hol élsz Te?

Oszt' ki szubvencionálja a veszteséget?

Az Országos Tervhivatal, a KGST, vagy az IMF?

Hrzrasn (törölt) 2009.01.31. 12:04:58

@Merida001: A piacgazdaságban a támogatókat úgy hívják, hogy vásárlók. Ha azt akarod, hogy fennmaradjon a Morgan, vegyél egyet.

Daily Shark · http://dailyshark.blog.hu/ 2009.01.31. 12:08:16

@Bell & Sebastian:
Tévedés, a japán elkóborolt koreai... :)
Ezt tartják a korabeli legendák.

Redline (törölt) 2009.01.31. 12:21:15

@Daily Shark: Mindenkinek megvan a maga dákoromán elmélete.

Lipi1945 2009.01.31. 12:21:33

Azért akik a távolkeleti nóbeldíjasokat hiányolják(azért van pár tudtommal) és a másolást, meg lopást emlegetnek. Azok gondoljanak bele, hogy azért volt néhány olyan jelentős találmányuk a történelem folyamán amik egyenként megérnének vagy 10nóbeldíjat, és amiket az európaiak nagy erőkkel próbáltak leutánozni, vagy adott esetben ténylegesen a szószoros értelmében elloptak. Egyébként ebben a témában sokszor lehet a fórumokon komplett fajelméleteket olvasni, hogy mi európaiak mennyivel okosabbak és jobbak vagyunk. Ja és remélem egyik nagy európai felsőbbrendűséget valló sem fürdik naponta, hiszen ez egy ázsiai barbár szokás (amit ha úgy tetszik, elloptunk). :)

Hrzrasn (törölt) 2009.01.31. 12:27:46

@Lipi1945: "Ja és remélem egyik nagy európai felsőbbrendűséget valló sem fürdik naponta, hiszen ez egy ázsiai barbár szokás (amit ha úgy tetszik, elloptunk). :)"

Ugye te hiányoztál, amikor történelemórán az ókori Athén és Róma volt a téma? :)

Riasom 2009.01.31. 13:03:15

@Hrzrasn: a görög-római fürdőkultúrával kapcsolatosan igazad van, de ez a középkorra teljesen kiveszett, az akkori európai uralkodók/előkelők között az volt az erény, hogy ki fürdött régebben. Asszem a mi Szent Margitunkról is ismert olyan legenda, hogy mennyire hihetetlenül retkes volt az évekig(!) erényesen nélülözött mosakodásnak köszönhetően. A pórnép körében nem volt ilyen súlyos a helyzet, de fürdőkultúrát mint olyat keletről tanultuk újra.

Hrzrasn (törölt) 2009.01.31. 13:15:00

@Riasom: "A pórnép körében nem volt ilyen súlyos a helyzet, de fürdőkultúrát mint olyat keletről tanultuk újra."

A törököktôl. Akik meg a bizánciaktól. Akik meg -> ezt kitalálod :)

Egyébként az is baromság, hogy nem voltak ázsiai Nobel-díjasok. Raman, Chandrasekhar, Yukawa, Tomonaga, Esaki, Salam, Kobayashi, Maskawa, Tsui, Yang, Lee - mind fizikai Nobel-díjat nyertek. A japánoknak ezen felül van még kb fél tucat kémiai Nobel-díjasuk.

Lipi1945 2009.01.31. 13:46:56

Khmm Annyit tennék hozzá, hogy ha minden igaz és ha jól emléxem, az ókori rómaiaknál a köznép 8 naponta járt a fürdőkbe.

Daily Shark · http://dailyshark.blog.hu/ 2009.01.31. 13:57:46

@Lipi1945: Szerintem félreértetted.
Én szeretem Ázsiát és sokat jártam ott, nagyra értékelem a kultúrájukat, de a Nobel-dijasokkal kapcsolatos dologra éppen koreaiak hívták fel a figyelmemet, és én kizárólag koreaiaikról beszéltem, akik Koreában kutattak, ők maguk keseregtek rajta, hogy náluk az alapkutatások sajnos nem eléggé fejlettek.
De az tény, hogy mind a kínaiaknál, mind a koreaiaknál, mind a japánoknál megvan éppen a felsőbbrendűségű érzés az európaiakkal szemben, még ha a felszínen rendkívül udvariasak is formálisan az emberrel.
A másolás meg tény, a kínaiak tényleg másolnak mindent, egyáltalán nem törődnek szerzői joggal, szabadlaommal, stb. Persze az ő szempontjuk is érthető, ha az ő szemükkel nézzük a dolgot.

Lipi1945 2009.01.31. 14:06:09

De nem is az volt a lényege a hozzászólásomnak, hogy most akkor ki találta fel a rendszeres tisztálkodást, hanem, hogy a történelem folyamán mindig mindenki másolt és "lopott" innen onnan, és a különbözű kultúrák vagy vidékek egyszer fenn (nagy birodalom) máskor lenn (elmaradott vidék) voltak, az, hogy most mi vagyunk a janik az egy dolog és örüljünk neki. Ja és, hogy nem kéne fikázni komplett rasszokat vagy nemzeteket pláne olyasmiért amit a mi kultúránk is megtett annakidején. Illetve, hogy valaminek a fikázása mennyire szubjektív, lásd rendszereres fürdés, nemrég még az európaiak számára ez egy barbár szokás volt, mameg már azt mondjuk elmaradottnak aki nem teszi. A hozzászólás, nem feltétlenül az itt leirtakhoz szól hanem azokhoz amiket az ilyen kínaiautós cikkeknél gyakran leír néhány rendkívül műveletlen fickó, amik sok esetben rasszista megállapításokat tartalmaznak(pl.: ezek csak másolni tudnak, mindent csak lopnak soha nem találtak ki semmit se maguktól, nincs ázsiai nóbeldíjas, az ázsiai nem innovatív népség, stb.). Részben ezeknek az elkerülésére szántam egykis ismeretterjesztés, és szemléletformálás gyanánt.

Lipi1945 2009.01.31. 14:13:43

@Daily Shark: Lásd fentit, a hsz.-eim úgy álltalában értendőek, most bukott ki belőlem az ami a sok hülyeség miatt felgyülemlett bennem. Nem is tudom konkrétan, hogy volt a történet, de asszem selyemgubókat vagy miafenét úgy csempészte valami szerzetes ki kínából európába, szerzői jogokkal nem törődve:), persze akkor más idők jártak, de ezse sokban különbözik attól amit most ők csinálnak.

Lipi1945 2009.01.31. 14:17:48

Persze a technológiát ők is védték akkor, mi is védjük a mi dolgainkat most (szerzői jog meg szabadalom). De persze minden attól függ, hogy ki és mikor csinálja, amikor mi loptunk és másoltunk büszkék voltunk magunkra, mostmeg ők a ronda gonosz népség.

no_holy_shit 2009.01.31. 14:23:07

"Akiket meg elszívnak az ipari nagyvárosok, nagy részük teljesen gyökértelenné válik ott."

ez europaban nem igy van/volt? nagyszuleim es keresztszuleim eljottek videkrol es budapesten panelban laknak. En elmentem Magyaro-rol es kulonbozo erdekesebnel erdekesebb albereltekben lakom es az ismeretsegi korom ha szerencsem van akkor csak 350km-res korben van szetszorva. Bp-n azokat a helyeket ismerem amik 6-7 eve mar megvoltak es meg megvannak.

"Lopas"
Krupp bacsi atjart az angolokhoz es jegyzetekkel tert vissza. A vegen egesz jo kis birodalmat epitett fel...
Selyemhernyo honnan is van??

Nagyon erdekes amugy, hogy a nemetek milyen rohadtul bekepzeltek a technologiai elonyuket tekintoen. (Tata Nano motorjait meg amugy meg az AVL konkurenciaja fejleszti, de mivel az anayagi keret szabott ezert olyan is lett/lesz a motor. Ja es a project nem profitabilis - csak presztizsbol csinaljak...)

Lipi1945 2009.01.31. 14:23:29

De a kettősmérce is egy teljesen normális emberi tulajdonság, csak gondoltam megvilágítom kicsit más szempontból a dolgokat.

Hrzrasn (törölt) 2009.01.31. 14:31:00

@Lipi1945: "Khmm Annyit tennék hozzá, hogy ha minden igaz és ha jól emléxem, az ókori rómaiaknál a köznép 8 naponta járt a fürdőkbe."

Már a görögöknél is léteztek ingyenes közfürdôk a vagyontalanok számára, akkor mentél amikor akartál. Elég baromságot beszéltél mára, pihenj.

Daily Shark · http://dailyshark.blog.hu/ 2009.01.31. 14:37:27

@no_holy_shit:
"ez europaban nem igy van/volt?"

De igen, csak a nagyságrend más... :)

no_holy_shit 2009.01.31. 14:39:47

@Daily Shark:

ennyit még nem voltam Azsiaban, hogy ezt eltudjam donteni

Bell & Sebastian 2009.01.31. 16:22:39

Ezt lerágtuk alaposan...

no_holy_shit 2009.01.31. 17:08:07

meg annyit:

ha egyszer esetleg lesz gyerekem, akkor a kovetkezo sorrendben verem bele a nyelveket:
1, angol (mindenki beszeli)
2, kinai (nagyon fejlodik)
3, orosz (nem rossz az sem es sokan beszelik)
4, nemet szerintem kozben csak raragad
(5, lengyel - mert a posztkomunista blokkban ott a leghelyesebbek a lanyok - ha lany lesz akkor a lengyel megsporol6ja)

ezek utan mar csak vmi normalis egyetemre kell jaratni es akkor talan nem hal éhen.

no_holy_shit 2009.01.31. 17:09:19

oroszt opcionalisan felcserelheti portugalra

Hrzrasn (törölt) 2009.01.31. 17:45:58

@no_holy_shit: A 200 kínai dialektus melyikét szeretnéd taníttatni?

Hrzrasn (törölt) 2009.01.31. 17:53:58

@KuKori: Ez meg úgy néz ki, mint a Scirocco és a Focus törvénytelen fattya.

Bell & Sebastian 2009.01.31. 18:55:15

Úgy vagyok ezzel, mint amikor először láttam egy szandálos németet margarint zabálni. Nagyon megkívántam, de a vaj jobb. Margarinból meg sokkal több fogy. Olcsóbb és majdnem olyan...

KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.01.31. 19:28:47

@Hrzrasn: Hát van benne valami, de végülis a formaterv talján, ugyi :) Szóval nem a kínaiak most a hibásak - kivételesen :D

qualitaet 2009.01.31. 19:40:05

Lipi 1945

"pl.: ezek csak másolni tudnak, mindent csak lopnak soha nem találtak ki semmit se maguktól,"

Tökéletes definíció. Legalábbis ami az autóipart illeti.

nemugyvanaz007 2009.01.31. 20:24:46

A 60-as években a japán autókat nézték le ugyanígy. Az első 360 ccm-es Honda is nevetséges volt. Meg minden utánérzés, lefutott szériák továbbélése volt. No most azért "kicsit" máshogy áll a világ! A kínainak annyival könnyebb, hogy sok nyugati gyár települt oda, van hol tanuljanak. Csak idő kérdése a minőség feljavulása és a hatalom átvétele az amcsi és EU autógyárak felett. Sajnos. Mert aminnyivel rosszabbul mennek itt a gyárak, annyival lesz több pénze a kis sárgának. már most is patinás cégeket vásárolnak fel.

Hrzrasn (törölt) 2009.01.31. 23:45:24

@KuKori: Bertonéhoz képest harmatgyenge egyen-formatervek ezek szerintem. Valszeg már agyérelmeszesedésben szenved az öreg, voltak ennél százszor korrektebb munkái is.

Hrzrasn (törölt) 2009.01.31. 23:58:30

@nemugyvanaz007: "A kínainak annyival könnyebb, hogy sok nyugati gyár települt oda, van hol tanuljanak."

Attól te nem böfögsz, amit ott tanulsz. Európai értelemben vett gyárak beszállítókkal meg mindennel nem nagyon vannak, vagy ritkák. A nagyok elôszerelt cuccokat visznek le Kínába, csak azt rakják össze helyben, amit nagyon muszáj, mert a kínai melósok használhatatlanok.

Még egy érdekesség: a luxusszegmensben ott is elindult a hype, mint bárhol máshol a világon. Az E60 csak Kínában kapható, hosszított változatát azért nem viszik, mert "nem európai". Mobiloknál is az európai márkákra ácsingózik mindenki.

De ez minden kommunizmusban így van, a Coca-Cola és a Levi's menôbb, mint a Vörös Október Ruhagyár.

Rathgo 2009.02.01. 00:36:53

A Kínaiakkal csak azért fél üzletet kötni nagy cég, mert mindent másolnak, eladod nekik a modern szűrőtechnikát, de nem sokáig veszik tőled a cserealkatrészt, csak megnézik és már másolnak is, az élettartam, meg megbízhatóság nekik nem tétel. Viszont akkora piac, amit egyetlen komoly cég sem hagyhat figyelmen kívül, ezért benyelik általában a veszteséget is. Miért éri meg az Audinak innen Magyarországról motort szállítani Kínába?

qualitaet 2009.02.01. 00:54:41

"A 60-as években a japán autókat nézték le ugyanígy. Az első 360 ccm-es Honda is nevetséges volt. Meg minden utánérzés, lefutott szériák továbbélése volt. No most azért "kicsit" máshogy áll a világ! "

Nézőpont kérdése...

Mert ha az innovációt vesszük alapul akkor a béka segge alatt, kb. a szocialista autóipar szintjén vannak mindmáig, tekintve , hogy hosszú évtizedek is kevésnek bizonyultak arra, hogy 1 azaz egyetlen egy darab olyan találmánnyal előrukkoljanak ami az autóipart foradalmasítva széles körben alkalmazásra került volna.

Ez a példa szerintem még Kína számára sem követendő.

qualitaet 2009.02.01. 01:00:05

A gépjárművekbe beépített berendezésekre gondolok nem a gyátási technológiára.

qualitaet 2009.02.01. 01:02:22

foRRadalmasította.. két R.

Agr3ssor 2009.02.01. 11:06:27

@Daily Shark: Semmibe nem trafáltam bele... Egy nyamvadt autó alapján kár ítéletet mondani szerintem...
A miénknek csak azért volt néha baja, mert faterom csak akkor vitte szerelőhöz, ha már szét akart esni... 100000km alatt egyszer cserélt olajat... Meg hasonlók...
De maga az autó hibátlan volt a maga nemében... És mivel egy szedán Pony-t akartam második autónak ezért vettem a fáradságot, és végigolvastam a Népítéleteket róla... Mindegyiket... Ahogy a 95-ös Accenteket is...
Tehát kár vitatkozni!! A koreai kocsik mindig is jók voltak... Az egy dolog, hogy akkoriban az újságírók a szemükön ültek, és sokaknak nem állt érdekében ezt reklámozni...

butch400 2009.02.02. 16:03:18

Szeretem, amikor megírnak egy cikket és annyira nagyon nem néznek utána... Ez a Lotusnál fejlesztett futómű és a féknyereg nélküli kamu féktárcsa azért nem egészen passzol nekem.

Na meg az egész sem, nem értem, hogy ilyet minek kell gyártani. Mármint értem, csak azt nem értem, aki egy európai, amerikai vagy koreai autó helyett ilyet vesz. Ha olcsó kupét akar, akkor ott a G Astra vagy a 3-as BMW, abból ezerféle változat van. És még alatrészt is kap hozzá.
süti beállítások módosítása