Válság van, szarban az autógyárak, ezt tudja mindenki. Az elmúlt hetekben sorra jelentette be az összes gyártó, milyen eszközökkel igyekeznek visszafogni a termelést: három-négyhetes karácsonyi szünet, három-négynapos munkahét. És hát ugye a több tízezer kirúgott melós.
Válság a tesztpályán
Megúszható a bünti a harmincas táblánál!
2011-11-29 17:22:00Hiba a mátrixban – gondoltam először, mert más ésszerű magyarázat hirtelen nem jutott eszembe, mikor
Injektor és szeneslapát
2011-07-21 06:00:00– Melegszik a főtengelycsapágy! – Kenünk, vagy állítunk? – Állítunk! – 30-32-es kulcs, pajszer
Megvesztegethetetlenségeskedéseitekért
2011-06-27 18:05:00Legalább tizenöt vodkát ivott aznap este egy bárban az a tiroli férfi, akinek egy közúti ellenőrzésnél
Közveszélyes az öko-kamion
2011-05-22 08:00:00Az ECO-üzemmódba kapcsolt kamion ugyanis nem más, mint egy gördülő forgalmi akadály. A mögötte tucatszám
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
SsPL71 (törölt) 2009.01.22. 18:48:43
Osszák szét a szegények között.
Én is jelentkeznék egy Maxima QX-re, mondom a címet, hova lehet küldeni... :)
2009.01.22. 19:00:16
SsPL71 (törölt) 2009.01.22. 19:02:12
Újabban nem búzaköröket rajzolnak, hanem a felesleges új autókkal raknak ki valami jelet az UFO-knak.
WP12 2009.01.22. 19:12:16
gramercy (törölt) 2009.01.22. 19:20:46
gio · http://www.napiauto.blog.hu 2009.01.22. 19:26:16
végre nem a "miről maradtál le" (mostanában nehéz bármiről is...) és a "heti merítés", illetve nem TC-s cikkekhez kínok közt kreált "feedback postok" jelentik a "frissítést"
sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2009.01.22. 19:28:21
SsPL71 (törölt) 2009.01.22. 19:31:52
A porschekat láttam.
rexter 2009.01.22. 19:32:49
Kifordított kacagány 2009.01.22. 19:39:13
vagy adják önköltségi áron, vagy az alatt. még mindig jobb, mint tárolgatni
the as · http://thelongestlistofthelongeststuffatthelongestdomainnameatlonglast.com/ 2009.01.22. 19:44:46
ratrider02 2009.01.22. 19:49:12
Yocoo 2009.01.22. 19:54:40
"miután a gyárudvaron és az összes fellelhető parkolóhelyen is hegyekben álltak már az eladatlan autók, kínjukban a tesztpályára kezdték hordani mindazt, amit legyártottak, de a kutya sem veszi meg tőlük."
Érted mi van oda írva?
Shadowbull 2009.01.22. 19:54:56
sb
repecs 2009.01.22. 20:02:48
DonGatto 2009.01.22. 20:03:28
nyomasek_bobo · http://sopron.e-cafe.hu 2009.01.22. 20:03:45
DonGatto 2009.01.22. 20:06:02
Kiváncsi vagyok melyik pihent kolléga rakta fel:)
dextercapo 2009.01.22. 20:15:59
cx25tri 2009.01.22. 20:25:13
Miert, ha egy autot rendelsz, es epp nincs az orszagban, szerintem legyartatni sem lenne sokkal tobb ido (fth. europai gyartasu auto), mintha valamelyik kikotoben/telepen kell osszekeresni, elszallitani, beletenni megy azt az egy-ket extrat, amit kertel es kiszallitani.
Csak ugye ami mar ott all a telepen, meg ha nem is pont azt akarta a vevo, inkabb elviszi, hogy ne kelljen varni, illetve valami kamu kedvezmeny tuti van ra...
cx25tri 2009.01.22. 20:28:29
2009.01.22. 20:35:21
Kifordított kacagány 2009.01.22. 20:44:20
ez ám az igazi netes vásárlás:D
nov2016 2009.01.22. 20:48:31
sunblind 2009.01.22. 20:49:10
2009.01.22. 20:50:37
gatsy 2009.01.22. 20:59:38
Valamint szerintem a kép nem teljesen friss, mert a gyár ca. november óta áll...
loláb 2009.01.22. 20:59:46
Mrsoska 2009.01.22. 21:06:39
Kifordított kacagány 2009.01.22. 21:15:33
2009.01.22. 21:17:02
prokee · http://blog.prokee.hu 2009.01.22. 21:21:47
2009.01.22. 21:35:58
isti77 2009.01.22. 21:39:27
soseleszekelső 2009.01.22. 21:56:20
Beállítottak plusz műszakot is, hogy kész legyenek, aztán amikor hívták az állítólagos vevőket, akkor derült ki a dolog. Több mint 4000 autó volt. És majdnem mind fehér.
Az osztrákok rohantak is alkudni a szalonokba, de a Citroen azt mondta, nem enged az árból, inkább elszállítja olyan országokba, ahol szeretik a fehér autókat.
A csókát persze hamar elkapták, és az volt az érdekes, hogy elég jól ismerték kormánykörökben, mert rengeteg komoly jótékonysági akciót szervezett. Biztos elgurult a gyógyszere...
soseleszekelső 2009.01.22. 22:03:27
Ez csak onnan jutott eszembe, hogy teli voltak az újságok a rengeteg betárolt fehér Citrommal.
Shadowbull 2009.01.22. 22:22:25
A japcsiknal nem. Azert vannak naluk csomagok.
sb
malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2009.01.22. 22:29:09
>És majdnem mind fehér.
Mert a nagy részét a rendörségnek rendelte. :)))
5899 darabot, fénymásolós trükkel, hamisított aláírásokkal.
Rocko- 2009.01.22. 22:37:17
na megnézem holnap. :D
Workman 2009.01.22. 20:35:21
szállításkor is ki kell logisztikázni.
amúgy sztem nem olyan orbitálisak a különbségek, h ennyire válogatni kell. kb. bal meg jobb stóc.
Kifordított kacagány 2009.01.22. 21:15:33
:DDDD
Rob-úr 2009.01.22. 23:09:42
Butyok (törölt) 2009.01.22. 23:10:44
főleg ha flottában értékesít. ezért is jutottak sokan oda ahol vannak
vajdasagi 2009.01.22. 23:12:01
hogy a gondoknak csak az első hullámait láttuk eddig. Az igazi bajok majd csak most jönnek sajnos. Most persze mindenki azt hiszi, hogy a krízis csak ennyi, de pedig nem... :-(
Rob-úr 2009.01.22. 23:15:31
Rob-úr 2009.01.22. 23:23:06
malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2009.01.22. 23:23:18
Az biza, igazi Fähnchenhändler, libanoni gyökerekkel. :DDD
Shadowbull 2009.01.22. 23:28:39
Valoban Nemetorszagban vagyok.
Es portas vagyok egy kóser vagohidon, a tulajnak pedig BMWje van.
Ugyhogy tudom amit tudok.
Qualitaetot (sajnos) nem ismerem, de o nagy ember mer nagy autoval jar.
sb
Shadowbull 2009.01.22. 23:30:29
sb
diktatorikus kleptokrácia 2009.01.22. 23:44:46
lwcolors 2009.01.22. 23:52:09
Rob-úr 2009.01.23. 00:01:39
Rob-úr 2009.01.23. 00:04:27
Rob-úr 2009.01.23. 00:08:09
Rob-úr 2009.01.23. 00:21:46
egy rabbi vagyonőrrel állunk szemben.
jpmjpm 2009.01.23. 00:33:21
Zsola777 2009.01.23. 01:26:25
Na most majd rajtuk marad; a népnek is jó még a régi; nem kell fészlift; szét-nem-rohadó autók kellenek;
A gyártók végre elkezdenek majd olyat készíteni, ami gyors, takarékos, és nem esik szét 100e-nél, és időtálló a megjelenése. És csak az veszi meg, akinek van rá pénze, nem lesz mindenkinek. Jön az ÚJ ARANYKOR! ÉLJEN!
aFx 2009.01.23. 04:07:52
másrészt ott a tényleg brutálisan fenntartott kereslet. csodálom, hogy még nincs állami szabályozás, ugyanis egy autó tényleg baromi sok szeméttel jár, a mesterséges keresletfenntartás divattal meg fészlifttel nem éppen környezetbarát. ugyanez máshol is igaz, de egy autó mégiscsak másfél tonna szemét.
példa: Svédország. hóesik, hidegvan, de nem sóznak. autópark a 25-30éves volvotól/saabtól napjainkig minden (fölötte általában veteránná avanzsál). rendbentartva, vigyázva rá, rendszeresen és rendesen szervizelve (értsd, a szervizesek értenek hozzá ÉS még el is végzik a munkájukat ÉS nem kopott alkatrészekkel végzik azt el ÉS a műszaki analfabétákat felhívják rá, hogy pl ezt és ezt kéne útközben cserélned:) ). nem új az autópark (figyelembe véve, hogy a volvokból meg tudom különböztetni az 5 évvel régebbi/15-20 évvel régebbi verziókat, átlagot tippelni se tudok), ellenben nagyrészt mint condition.
namármost a szomszéd utcában van egy 860as BMW is, tengerészkékben (ahogy néztem, a "kváziM" szériából). és nem csak hétvégén láttam kint. sőt, télen is találkoztam vele. szóval az autó használati tárgy, de az autóbuziság belefér. külön öröm, hogy a standard kutyasétáltatós útvonal mellett lakik a gazdája, szóval mindig lehet nyálcsorgatni:) na jó, a veterántalálkozó ott is nyáron van.
holysmoke the one 2009.01.23. 05:22:10
junkie 2009.01.23. 08:27:03
Egyet fizet, kettot kap! :)
sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2009.01.23. 08:30:50
Meg nem értem, mit keres egy kórház a Nissan-gyár udvarán... ;)
(Neee, ne üss, tudom, hogy helikopter.) :)
sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2009.01.23. 08:45:55
De sok ilyet találni. (Valahol van olyan, hogy kb. ennyi autó, de mind fehér...) A weblap adott, bogarássz! Betennék többet is, de a gép ,ami előtt ülök, a googlemapstól is úgy letérdel, mint Kiszel Tünde a szellemi vetélkedőn.
Butyok (törölt) 2009.01.23. 08:48:51
OK hogy itt az új aranykor, de: a nagy felpörgetett fogyaszás felpörgetett termelést jelentett vagyis nem 1 nem 2 hanem 3 műszakot. rendben nem kell az embereknek termék? hát akkor nem gyártunk, de 2 műszakot kivágunk az utcára csináljon amit akar nincs rá szükség. Jahogy ilyenkor meg fel van mindenki háborodva? hát kérem szépen nem kell autó mint termék akkor munkaerő sem kell mint termék... ördögi kör
lolperec 2009.01.23. 09:02:17
kereskedőknek min 1milla nyeresége van minden autón.. hát elmehetnek a #&@°#&@&#&..
Kifordított kacagány 2009.01.23. 09:10:47
aha, persze, te már csak tudod.
vajdasagi 2009.01.22. 23:12:01
valójában addig nem is voltak nagy gondok, amíg hozzád hasonló jószándékú emberek nem kezdtek beszélni róla.
Zsola777 2009.01.23. 01:26:25
pénzügyi szakembernek teccik lenni?
Butyok (törölt) 2009.01.23. 09:16:43
pont az egymilla nyereség miatt mennek csődbe a kereskedők? vagy akkor miért is?
kacagány 2009.01.23. 09:10:47
mi a te véleményed?
qmatch 2009.01.23. 09:20:16
Az IGAZÁN szabad piaci magatartásnak van egy-két olyan furcsasága, ami megóvja a globáltőkét a szabad piac okozta kényelmetlenségektől: az egyik, amikor, ha nagy szar van, bezár a tőzsde..... a másik, amikor az autókat kietlen csillaggarázsban őrzik, és nem a boldog tulaj garázsában pihen PIACI ÁRÉRT CSERÉBE.
qmatch 2009.01.23. 09:32:20
Fester bácsi (törölt) 2009.01.23. 09:34:54
De hol vannak a kulcsok?
Carnivora (törölt) 2009.01.23. 09:37:20
Salvia Divinorum (törölt) 2009.01.23. 09:38:59
Nem kellene annyit kátyút kerülgetnem
Fester bácsi (törölt) 2009.01.23. 09:43:21
csak adalék: odaát a BMW X5 9 milka tokkal, vonóval, a szlovákoknál 14, nálunk 24, és még nem kaptál meg minden extrát.
Ki húz le kit?
Shadowbull 2009.01.23. 09:50:21
à, csak felig.
Apam zsido, anyam neger.
Engem meg ugy hivnak hogy Saul Hudson. Csak a b-t mindig elirom a roviditesben.
sh
malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2009.01.23. 10:32:27
Butyok (törölt) 2009.01.23. 10:42:58
Ok hogy USA-ban olcsódd, de: ott nincs regadó nincsenek akkora adók stb stb viszont nincsen állam által fizetett nyugdíj sőt ingyen egézségügyi ellátás sincs... szóval akkor mit szeretnénk? occsó autót vagy "orvosi ellátást"
Butyok (törölt) 2009.01.23. 10:45:01
lehet hogy én tudom rosszul, de az X5-öst nem USAban gyártják? ugye onnan ell kell hozi magyarországra (nem kevés ám a transport) aztán ki kell fizetni a vámot, adókat és ugye nálunk magasabb az adó is mint a szlovákoknál nem beszélve a varázslatos regadóról ami csak önmagában 3misinél is több lehet :s
Carnivora (törölt) 2009.01.23. 10:52:14
Itthon van ingyenes orvosi ellátás? melyik városban? mondsza? :O
Egyébként ez önmagában kevés hivatkozási alapnak, mert a hibrid Camry , ha forgalmaznák Európába, akkor is lenne 8-9 millió forint kb. (ennyiért mennek a behozottak) viszont a Toyota nem tudná elsütni az Avensisokat ugyanennyiért ...
Egyébként minden fogyasztási cikk olcsóbb a tenerentúlon ... eü. ellátás ingyenessége meg itthon is egy kib*szott nagy demagógia. Nekem szerencsére még nincsen dolgom az eü. intézményhálózattal, de azt tudom, hogy ha nincsen egy milka rá nagyanyám már nem él ...
Butyok (törölt) 2009.01.23. 10:57:07
igen az ellátás attől függetlenül hogy a mi adónkból van finanszírozva sajnos nincs a toppon de ez más kérdés... Viszont jelen esetben ha kijön a mentő nem az az első dolga hogy megkeresse a dokumentumaid között hogy van-e valami biztosításod és ha nincs akkor helyben ellát valamennyire aztán megköszöni a részvételt.
Vitathatatlan hogy nem forgalmazná annyiért amennyiért szürkeimportból van a kocsi de valamin keresni is akar:)
Carnivora (törölt) 2009.01.23. 11:07:56
Ott is vannak ezek a közkórházak, ahova beviszik a csövit is, és jobb ellátást kap , mint ittenet mondjuk a mi városi kórházunkba a páciens ...
Mindegy a lényeg arra akartam rátapintani a kocsik ott is fognak rohadni a lerakóhelyeken, míg az unióban nem kezdődik meg a kapitálizmus.
KCB 2009.01.23. 11:08:36
Ki van rakva kb. 12 autó képe, abból 10 áthúzva és a szöveg, siessen mert elfogynak.
Szánalmas.
Carnivora (törölt) 2009.01.23. 11:12:11
Csubakka Junior 2009.01.23. 11:36:00
kalandrover 2009.01.23. 11:48:20
Jó kérdés.
2 éve, amikor a Rover bekrepált, az MG 190-t 10.000-15.000 juro között osztogatták, mert még így is jobb volt szabadulni azoktól az autóktól, amikhez hirtelen megszünt az alkatrész és más ellátmány.
Vagy kamionos a FIAT termékeit szállítja egy "gyárba" ahol szétgyártják a selejtet, és bérbe flexelik ki az azonosítókat az alkatrészekből, hogy ne lehessen bolti forgalomba hozni.
sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2009.01.23. 11:59:16
Én egyidőben kalapoztam marketinges cégeknél, vittem ill. küldtem nekik néhány saját munkát. Elbeszélgetéskor aztán nem tudtam tagadni, ha szart kell reklámozni (= gátlástalanul hazudni kell), az nem fog menni. Nem is vettek fel sehová. :)
Aszfaltbetyár (törölt) 2009.01.23. 12:04:10
Carnivora (törölt) 2009.01.23. 12:08:48
Eladni lehetne csak nem így , ahogyan manapság akarják ... egy fapados szarért irreális árakat kérnek. Így akinek pénze van baszki , majd venni 4 milkáért Nissan izét , mikor 4 misiért olyan használt gépet kapsz, hogy abban ott van minden extra ... és a gyárak is nagy hunyók, mikor ilyen filléres dolgokat százezrekre beáraznak, és nem szerelnek bele a gépbe pl. 4 ablakemelőt ami egy max. 40 ezres tétel, hanem csak előre hátul meg kurbli ...
Persze ez elment anno amíg 0 százalékért csak úgy kihozta a jónép kocsikázott vele aztán legfeljebb a bank visszavette ... de aki komolyan gondolja az egészet az elvár a pénzért cserébe v.mit.
Aszfaltbetyár (törölt) 2009.01.23. 12:12:33
szovalsajnos nem ilyen egyszeru ez.
Carnivora (törölt) 2009.01.23. 12:24:44
Nem kell szopniuk erőltessék meg magukat ... az irreálisan magas áron tartott "extrák" jórészét beletehetik alapban egy új autóba. Talán elgondolkozna az ember, hogy megvegye-é a még mindig meglévő számtalan hátrány ellenében lásd. jelentős beruházás plusz kihozod a szalonból már a szerződés aláírása után a harmadát éri ...
Shadowbull 2009.01.23. 12:57:17
A legtobben ugy vannak vele, hogy ha csokkentenek az arakat, becsukhatnak a boltot.
sb
Butyok (törölt) 2009.01.23. 12:59:11
viszont minek tegyék bele alapba ha sok vásárló kb ezidáig hajlandó volt megfizetni az árát? mostantól kezdve viszont majd mennek lefele az árak, igaz ha ilyen ütemben fog romlani továbbra is a forint, akkor egyszerüen csak benyelik az ebből adódó vesztességet és nem növelnek árat (nem hárítják a vevőre a vesztességet)
Sajnos abban nincs igazad hogy 4db ablakemelő 40k költség lenne... még annál is kevesebb.
az autó elértéktelenedését alapul véve a leg ótvarabb kocsik eenyi erővel a BMW/Audi/Lexus stb prémiummárkák mivel azok vesztik legjobban az árukat, igaz azokon keresik a legtöbbet a gyártók
lolperec 2009.01.23. 13:16:33
az embereknek se pénze, se kedve ferrarival és mazeratival közlekedő kereskedőket eltartani..
Shadowbull 2009.01.23. 13:30:21
Szerinted melyik sarki zoldseges dolgozna 10%-os haszonert?
Amugy meg egy csomo koltseget nem veszel figyelembe, amikor saccolgatsz.
Fejlesztes, logisztika, gyartas, minosegbiztositas es folytathatnam. (Igaz ha ugy csinalja az ember, ahogy a Mazda, ahol a tolatoradart ha megrendeled, a gyarban csak berakjak az alkatreszeket a csomagtartoba, a kereskedo meg beszereli neked, na ugy lehet koltsegeket csokkenteni)
Az lehet, hogy maga az alkatresz legyartasa annyiba kerul, de van meg kismillio masik koltseg is.
Es persze van olyan, amin a gyarak rengeteget keresnek, es van olyan, amin buknak.
De osszessegeben az extraprofittol nagyon-nagyon messze vannak.
Most meg mindenki ugy all, hogy hamarosan a tulelesert fognak kuzdeni, ha nem lesz gyokeres valtozas az elkovetkezo nehany honapban. Egy teljes evet mar senki sem fog igy kibirni, 30%-os forgalomcsokkenessel anelkul, hogy komoly kovetkezmenyei ne lennenek.
Es ne legyenek illuzioitok: minden ceg a beszallitokkal es a leanyvallalatokkal kezd.
Magyarorszagon tudtommal ez a ket mufaj a legelterjedtebb.
Aztan ha mondjuk Gyorben az Audi elbocsat egy nagyobb kontingenst, akkor az nem csak az Audisoknak lesz szar, hanem mindenkinek.
sb
w a s d 2009.01.23. 13:36:36
Butyok (törölt) 2009.01.23. 13:37:38
és miből gondolod hogy 1millát keresnek? nagyon nagyon tévedsz ha tényleg ezt hiszed! Esetleg a prémiumkategóriás kocsikon igen, de ponthogy nem abból fut a legtöbb az utakon. Egy sima alsóközépkategóriás (Focus, Octavia, Golf, Astra stb) és annál kisebb autón 1 millát sosem keresnek. Max a speciális kiviteleken (ST, WRX, OPC áés társaik), de sajnos az átlag magyar az 1.4 majdnem fapad verziót veszi, max légkondi és ablakemelők+tükrök elektromosak... jó esetben 1.6 benya. Hiába van sok 1,9 diesel, annak magasabb az előállítási költsége.
Butyok (törölt) 2009.01.23. 13:40:42
egyet kell hogy értsek és ide vehetjük még a kereskedőket is! Végülis a gyárak nem velünk utca emberével üzletelnek hanem a kereskedővel. Mi már nem számítunk nekik. Rajtunk már csak a kereskedő keres, a gyár csak a kereskedőkből él! A kereskedők meg lassan egymást kezdik gyilkolni
ColT · http://kilatas.great-site.net 2009.01.23. 13:45:38
w a s d 2009.01.23. 13:46:30
Butyok (törölt) 2009.01.23. 14:21:51
hát nem ismerem az összes gyártó módszerét, csak néhányét (de azok a legnagyobbak) és mindegyik eladja nagykeráron a kocsit a kereskedőnek az meg továbbadja haszonnal a vásárlónak... Természetesen ha kedvezményekről van szó, akkor mind a gyártó mind a kereskedő felad a hasznából valamennyit (általában a gyártó többet)
Hrzrasn (törölt) 2009.01.23. 15:18:56
De tudod mit? Gyártsál 15 ezerért tolatóradart, és nyomjál le mindenkit. Szabad a pálya.
Hrzrasn (törölt) 2009.01.23. 15:28:21
Hrzrasn (törölt) 2009.01.23. 15:30:51
Hanem hol? A VW Fox-okat szerinted fehér cérnakesztyûben rakják össze kézzel a RR goodwoodi üzemében?
Hrzrasn (törölt) 2009.01.23. 15:48:06
Megnézném, milyen arcot vágnál, ha teszem azt a Peugeot-dat nem vihetnéd el a sarki kereskedôhöz kötelezô átvizsgálásra meg javíttatni, hanem Franciaországba kéne hurcolni/trélerezni.
Butyok (törölt) 2009.01.23. 15:52:16
amiről te beszélsz az a szerviz és a garancia amit megintcsak a "sarki kereskedőhöz" és nem egyenesen a gyártóhoz viszek...
újautó eladásáról ebszéltem nem eladás utáni eseményekről (garancia érvényesítés, szerviz stb)
Hrzrasn (törölt) 2009.01.23. 15:58:08
Lerystar 2009.01.23. 15:59:21
Hrzrasn (törölt) 2009.01.23. 16:00:24
Butyok (törölt) 2009.01.23. 16:10:46
ez rendbe van. De akkor mirét háborodik fel mindenki azon hogy sokat keres a gyártó? holott nem csak ő keres rajta hanem kereskedő is és esetek többségében pedig állambácsi szakítja a legtöbbet
Butyok (törölt) 2009.01.23. 16:12:11
arról emg ne is beszéljünk hogy kipróbálható autóból messze nincs akkora választék mint amilyenre mondjuk szükség lenne. gondolom nem cask én jártam már úgy hogy pont az a motorral szerelt tipus nem volt kipróbálható ami engem érdekelt...
Hrzrasn (törölt) 2009.01.23. 16:21:06
Mert ostobák, és még sosem olvastak el egyetlen pénzügyi jelentést sem. 10% feletti profit igen-igen ritka a gyártóknál.
"holott nem csak ő keres rajta hanem kereskedő is"
A bemutatóautók, azok fenntartása, az épület, meg a személyzet nyilván nincs ingyen.
"és esetek többségében pedig állambácsi szakítja a legtöbbet"
Ezt már az állambácsival beszéld meg, ehhez a gyártóknak semmi köze. Itt pl az állam most (max) 2500 eurót fizet mindenkinek, aki a régi, környezetszennyezô autóját leadja, és újat vesz helyette. A német kereskedôknél 7-10szeresére ugrott hirtelen a kereslet.
Hrzrasn (törölt) 2009.01.23. 16:22:49
Rob-úr 2009.01.23. 17:37:34
Kifordított kacagány 2009.01.23. 19:02:43
az is a véleményem, hogy a hatmillás autónál csak a hárommillás a nagyobb üzlet, hiszen minden gyártó azon igyekszik, hogy ilyent adjon el.
az is a véleményem, hogy az amerikai gyártók egyrészt pont azért vannak nagyon megszorulva, mert rengeteg humán költségük halmozódott fel, hála csodás szakszervezeteiknek. ennek ellenére mégis az ő autóik a legolcsóbbak. vessetek meg érte, de felmerült bennem, hogy mégis az európai, japán, stb autók a túlárazottak.
az is a véleményem, hogy ha egy gyár hónapokig képes talpon maradni úgy, hogy a termelése 30%-ot esik és a gigantikus rezsiköltségei ugyanúgy megmaradtak(mert megmaradtak), akkor előtte valószínűleg nem aprópénzért dolgozott.
az is a véleményem, hogy ha egy ladát megkapok másfél milla alatt és egy indiai "szart" is hasonló áron, akkor egy tömeggyártású európai terméknek sem lehet sokkal több a gyártási költsége, még akkor sem, ha a bérköltségek valamivel magasabbak.(főleg, hogy a legtöbb alkatrész szintén olcsó munkaerőpiaccal rendelkező területről származik)
persze biztos én látom rosszul a dolgokat és az cselekszik helyesen, aki gyűjtést szervez az autógyáraknak. pl a GM-nak, aki nem tud takarékos kisautókat piacra dobni az usa-ban, mert nincs neki, csak európában.
Hrzrasn 2009.01.23. 16:21:06
nagyon környezetbarát cselekedet a régi működőt kidobni és új szart venni helyette.
eko 2009.01.23. 18:09:00
nem
Riasom 2009.01.23. 19:10:50
Riasom 2009.01.23. 19:12:08
Agr3ssor 2009.01.23. 19:17:25
Egy régi Suzuki Swift előállítása akkoriban az 50ezer forintot nem ütötte meg... Mennyiért is adták??? (tudom, hogy logisztika, meg marketing, meg rezsi meg a többi, de ez akkoris jelentős különbség)
Sajnálni senkit sem fogok, mert engem sem fog senki ha kell... Azt, hogy RELATÍV szarul áll egy cég tőkéje, az még nem jelenti, hogy könnyeket kell hullatni... Nagyon sok embernek, nagyon sokáig borzasztó nagy pénzei voltak ebböl... Egyszer fent-egyszer lent... Meg ilyen az élet...
Kifordított kacagány 2009.01.23. 19:30:39
viszont cserébe a kereslet is óriási, nagyságrendekkel nagyobb, mint a drágább autókra. ha nem lenne akkora üzlet, akkor számos gyártó nem iparkodna ilyeneket eladni.
a ladák gyártási költségének nem sok köze van ahhoz, hogy mennyire elavult a technológia. egyrészt kevesebb készül belőle, tehát fajlagosan még drágább is az előállítása(lényegesen drágább), másrészt amivel többet tudnak az újak, az a filléres elektronika és a mérnöki munka, amit ugyan ki kell fizetni, de gondolom néhány millió termékre elosztva már annyira nem jelentős, hogy ettől 2-3x annyiba kerüljön az autó.
Riasom 2009.01.23. 19:37:06
foolproof 2009.01.23. 19:39:19
A legtobben ugy vannak vele, hogy ha csokkentenek az arakat, becsukhatnak a boltot.
sb"
En azert nem bannam, hogyha annyiert kapnek egy akarmilyen uj Porschet, mint pl. a csoro yankee-ik. Biztos nem adja olcsobban ott az autoit a P., mint Ajropaban, o`, dehogy.
gyik-680 (törölt) 2009.01.23. 19:58:55
Ciri 2009.01.23. 20:04:04
"Árengedmények mindenhol, hja... Aztán amikor megkérdezi az ember, hogy oké, hogy olcsóbb lett az a kompakt kategóriájú autó, de hol van belőle a hátsó fejtámla meg a pótkerék, akkor csak pilláznak, hogy ennyiért az csak opció."
"mikor ilyen filléres dolgokat százezrekre beáraznak, és nem szerelnek bele a gépbe pl. 4 ablakemelőt ami egy max. 40 ezres tétel, hanem csak előre hátul meg kurbli ..."
"Végülis a gyárak nem velünk utca emberével üzletelnek hanem a kereskedővel. Mi már nem számítunk nekik."
"Egy régi Suzuki Swift előállítása akkoriban az 50ezer forintot nem ütötte meg... "
no komment...
Hrzrasn (törölt) 2009.01.23. 20:22:44
Számodra biztosan újdonság, de egy autó valamivel bonyolultabb, mint egy csomag cigi, amihez megveszed a dohánylevelet, a gép meg besodorja.
"Egy régi Suzuki Swift előállítása akkoriban az 50ezer forintot nem ütötte meg..."
Erre az emeletes baromságra leszel szíves egy ellenôrizhetô forrást belinkelni.
papa33 2009.01.23. 20:22:53
Mondom, aki tudott, vett (és ezek fiatalok, még elgurulnak pár évet), aki nem az mégúgy sem tud venni sajna.
Ha tudnak engedni, akkor nincs hasznuk?
Ja, és ha ócskára csinálják hogy menjen szervízbe, akkor lehet másik márkát venni, úgyhogy nem jó az irány, meg egyre több jó szerelőt ismer az ember a márkaszervíz helyett...
T-boy (törölt) 2009.01.23. 20:35:39
Autó,textil,élelmiszer,kokain mindegy,
soha nem a készítő,termelő kaszál..
Ja,600-as 6mill pezsó mellé ingyér 200-ast
adnak,így már megér/megvenni/
Hrzrasn (törölt) 2009.01.23. 20:40:38
Komolyan képtelen vagyok eldönteni, hogy te tényleg ennyire segghülye vagy az autókhoz, vagy direkt csinálod a mûsort.
"nekem az a véleményem, hogy egy hárommillás autó és egy hatmillás között nincs hárommillás különbség gyártási költségben."
Baromság. Már vagy egy tucatnyian ötvenszer leírták ezen a blogon, de még mindig nem bírtad felfogni a kétbites agyaddal: az autó elôállításának csak TÖREDÉKE az anyag- és gyártási költség. Tudod, egy 3 millás autóban van egy szervó, 2 elektromos ablakemelô, ámen. Ha nagyon jó fej a gyártó, akkor nem üres DIN-keretet kapsz, hanem vesznek a Blaupunkttól valami kommersz modellt, és rászitáztatják a logójukat, de ezzel vége is a gyereknapnak. Megy maximum 14-150et, nem is vár tôle senki többet. Egy 6 milliós autó nagyságrendekkel bonyolultabb, és a nagyobb teljesítménynek és terhelésnek köszönhetôen nem tehetsz rá 14es virsligumikat ropifutómûvel. Elektromos üléseket, tolatóradart, meg a további 2 tucatnyi extrát (+motorokat) is ki kell fejleszteni valakinek, nem lehet készen kapni a teszkóban. Ha kifejlesztetted és letesztelted, kezdheted készíteni hozzá a szerszámokat, és megszervezni a gyártást, mert nem adhatod oda a melósoknak szatyorban a cuccot, hogy "ezeket mind tegyétek be".
"az is a véleményem, hogy a hatmillás autónál csak a hárommillás a nagyobb üzlet, hiszen minden gyártó azon igyekszik, hogy ilyent adjon el."
Baromság. Minél bonyolultabb egy autó, annál kevesebb haszon van rajta. Egy 20ezres Minin több haszon van, mint egy 80ezres 7esen.
"az is a véleményem, hogy az amerikai gyártók egyrészt pont azért vannak nagyon megszorulva, mert rengeteg humán költségük halmozódott fel, hála csodás szakszervezeteiknek. ennek ellenére mégis az ő autóik a legolcsóbbak."
Az amerikai gyártók elsôsorban azért vannak szarban, mert elavult, rossz minôségû, a piac igényeivel ellentétes árut készítenek, versenyképtelen ár/érték aránnyal. Az olcsóság nem minden, Tavriát sem vesz senki.
"az is a véleményem, hogy ha egy gyár hónapokig képes talpon maradni úgy, hogy a termelése 30%-ot esik és a gigantikus rezsiköltségei ugyanúgy megmaradtak(mert megmaradtak), akkor előtte valószínűleg nem aprópénzért dolgozott."
Baromság. A tartalékai midenkinek végesek. Nem kuncsorognának hitelért, ha az újrastrukturálás és az elbocsátások önmagukban elegendôek lennének - és még így is csôdbe fognak menni páran, Saab, Volvo, Chrysler, GM számára rezeg a léc, de a képet elnézve Nissan részvényt sem vennék most.
Másrészt, mi a tökömet akarsz a darabszámokkal, mikor a jól menô években sem volt magasabb a profit 10%nál?
"az is a véleményem, hogy ha egy ladát megkapok másfél milla alatt és egy indiai "szart" is hasonló áron, akkor egy tömeggyártású európai terméknek sem lehet sokkal több a gyártási költsége"
Ha ekkora idióta vagy, szerintem vegyél egy Ladát vagy egy Tatát, aztán majd rájössz, hova "tûnik el" az árkülönbözet a gyártásnál. Legkésôbb az árokban rájössz.
Hrzrasn (törölt) 2009.01.23. 20:53:16
Mi akadályoz meg benne, hogy kereskedj, ha az egyszer ilyen szégyentelenül jó üzlet, és lehetetlen bukni rajta?
A bombaüzletre majd gondolj akkor is, ha rádrohad a raktározott áru, vagy ha a szemed láttára zuhannak az árak a mélybe, és a földhöz vernéd a seggedet örömödben, ha ki tudnád árulni a készletet - bármekkora veszteséggel - csak hogy ne álljon benne a pénzed, mert fizetésképtelen leszel.
Riasom 2009.01.23. 21:10:35
Biztos vagy benne, hogy egy kisautón nagyobb a haszon mint egy nagyon? (Bár konkrétan a Mini esetében el tudom képzelni, mert az divatcikk is.) De mondjuk szerinted 2007-ben egy Corsán többet fogott az Opel mint egy Vectrán? A BMW egy 3-ason mint egy 7-esen?
Kopi3.14 2009.01.23. 21:16:49
az amerikai autógyártók nem szar, senkinek sem kellő lomot készítenek. Nézd meg, tavaly melyik lett a legkeresettebb típus: F150. ki gyártja, amerikai Ford. És a többi hodály is ott volt rendre az élen. Miről beszélünk?
Butyok: ugye még soha az életben nem volt közöd a szalonon kívül az autóiparhoz?
Riasom 2009.01.23. 21:23:31
Amerikán kívül nagyjából igaz, hogy a kutyának nem kellenek, és, hogy általában véve már egy jó ideje nem Amerikából jönnek az autóipart megújító innovációk.
Hrzrasn (törölt) 2009.01.23. 21:26:12
Nem a méretrôl, hanem a komplexitásról van szó.
"A BMW egy 3-ason mint egy 7-esen?"
Ezt konkrétan igennel tudom megválaszolni.
Hrzrasn (törölt) 2009.01.23. 21:28:11
Hrzrasn (törölt) 2009.01.23. 21:30:44
Hrzrasn (törölt) 2009.01.23. 21:33:08
www.mini.com/com/en/roof_designer/index.jsp
Riasom 2009.01.23. 21:34:21
Bár most, hogy jobban belegondolok, a fényképezőgépekről/objektívekről is azt olvastam valamikor, hogy a csúcsmodelleken szinte nincs haszon, ezért ott is a kommersz modellek, az "extra" biszbaszok és a szolgáltatások hozzák a pénzt. Aki vett már objektívsapkát 2-3000 Ft-ért az asszem ismeri a jelenséget.
zalkapone 2009.01.23. 21:56:45
A kötelező szervízen van a hangsúly, már régóta. Van olyan ember, aki elhitte, hogy egy suzukiba 60e forint az olajcsere?
Hrzrasn (törölt) 2009.01.23. 21:58:52
Hrzrasn (törölt) 2009.01.23. 22:02:12
Kifordított kacagány 2009.01.23. 22:03:51
na azon elmélkedhetnénk kicsit, hogy ki a hülye, de felesleges. a személyeskedés a te szinted(bár kipróbálhatjuk).
senki nem mondta, hogy egy drágább autónak nem kerül többe az előállítása. de, lényegesen többe, de nem a duplájába(még mindig tömegtermékről beszélünk és nem kissorozatú luxusjárgányokról). még akkor sem, ha több mögötte a mérnöki munka(aminek a tapasztalatait mellesleg az olcsóbb modelleknél is kamatoztatják).
ha nem lennél hülye felfognád. gondolom te sem gyártottál még autót. ha mégis, akkor egye fene nem vagy hülye.
""az is a véleményem, hogy a hatmillás autónál csak a hárommillás a nagyobb üzlet, hiszen minden gyártó azon igyekszik, hogy ilyent adjon el."
Baromság. Minél bonyolultabb egy autó, annál kevesebb haszon van rajta. Egy 20ezres Minin több haszon van, mint egy 80ezres 7esen."
ja, mintha a két állítás tartalma hasonló lenne. kár, hogy olyan hülye vagy, hogy értelmezni sem tudod amit olvasol. ettől függetlenül darabra és forintra vetítve egy drágább autón több haszon van.
"Az amerikai gyártók elsôsorban azért vannak szarban, mert elavult, rossz minôségû, a piac igényeivel ellentétes árut készítenek, versenyképtelen ár/érték aránnyal. Az olcsóság nem minden, Tavriát sem vesz senki."
ha nem lennél hülye és össze tudnál adni kettőt, meg kettőt, akkor nem öt lenne a végeredmény. az egész szaksajtó arról zengedezik, hogy mekkora problémát jelent az amerikai autógyártásnak az a pár fillér, amit nyugdíjra és egyéb ilyesmire kell kifizetnie, de nem, te ebbe kötsz bele, mert te okosabb vagy, mint az összes elemző együttvéve. az meg szemlátomást cseppet sem zavar, hogy ez a két apró tény csupán az előállítási költségek kapcsán lett megemlítve. nem, nem annak felsorolására, hogy miért vannak szarban. erről csak te beszélsz feleslegesen.
"Baromság. A tartalékai midenkinek végesek. Nem kuncsorognának hitelért, ha az újrastrukturálás és az elbocsátások önmagukban elegendôek lennének - és még így is csôdbe fognak menni páran, Saab, Volvo, Chrysler, GM számára rezeg a léc, de a képet elnézve Nissan részvényt sem vennék most."
azt még a hülyék is tudják, hogy a "hónapokig" az nem végtelen. csak az állatok nem képesek felfogni az idő fogalmát és azoknak nem jelent semmit a szó, hogy "hónapokig". idióta. persze, hogy idővel bármelyik kivérezne és szükségük van a pénzre. ellenben a tény, hogy eddig kitartottak(és még ki tudja meddig bírják) azt mutatja, hogy azért annyira nem voltak csórók és volt rendesen tartalékuk.
hülyegyerek, ha annyira tájékozottnak képzeled magad, számszerűsítsd ha lehet, hogy mi az ami egy lada előállításánál nem költség, de egy modernebb darabnál igen és megduplázza az előállítási árat. pl hasonlítsd össze egy swifttel.
nem is olyan nehéz ez a személyeskedés. gondolhattam volna, hogy nem nagy durranás, ha az olyan hülyéknek is megy, mint te vagy.
T-boy (törölt) 2009.01.23. 22:07:02
Irigylésre méltó a teljes körű rálátásod
a dolgokra.Nem is mennék bele a
részletekbe.Remélem a lenyűgöző
tudásodat hasznosítod a munkádban!
Az 'egyszerű' kereskedő állandó szövege:
nekem is többe van!
Rákérdeztek,hogy miből van haszna?
Hát abból hogy,vasárnap zárva vagyok!
lapa · http://www.lapanet.hu 2009.01.23. 22:13:29
ennél még a regadó is jobb, ott meg van mondva: "ezt a jelentős összeget mi most elvesszük tőled, csak.". ott legalább nincs hudinizés a szegény ottógyár miatt.
plasztikért, amit félmeztelen nőkkel meg utcán mászkáló tévékkel kell reklámozni?
fogyasszál, mert hülye vagyol. de még ma vásároljál, mert elfogyik. meg is érdemled.
tengerbe öntik a hülyeséget a tültermelés miatt.
az életben nem fogok új autót venni. még viccnek is rossz.
Kifordított kacagány 2009.01.23. 22:16:40
milyen jó pénz is az, mikor állami vagyont osztogatnak. főleg ha kétmarokra. akkor mindig csurran-cseppen.
kár, hogy nem az én számlámra.
Hrzrasn (törölt) 2009.01.23. 22:52:15
részletekbe."
Pedig nyugodtan.
"Remélem a lenyűgöző tudásodat hasznosítod a munkádban!"
Ráhibáztál.
Hrzrasn (törölt) 2009.01.23. 23:00:03
Persze, mert ha a te 20 éves, 200 eurós füstokádó szarodért 2500 eurót adna az állam, te majd megtartanád.
Mert annyira szereted!
Hrzrasn (törölt) 2009.01.23. 23:17:44
te egy ostoba sötét surmó faszparaszt vagy, akinek az alpári fröcsögésére és személyeskedésére a továbbiakban nem fogok reagálni. Ha azt, amit eddig írtam, nem fogtad fel, a többit sem fogod. Ha lövésed nincs arról, hogy mi a különbség fejlesztési és gyártási költségekben egy Lada, Suzuki, Opel meg Merci között, akkor nem értem, hogy mi a faszomat keresel egy autókkal foglalkozó weboldalon egyáltalán.
PS: hogy mekkora tahó vagy, az is világosan mutatja, hogy én sehol nem személyeskedtem, mindössze annyit mertem állítani, hogy ostobaságokat beszélsz. Erre te rögtön önmagadat adtad, és zsigerbôl nekiálltál szart hajigálni, ahogy az nálatok szokás, mikor már elfogytak az észérvek. Gratulálok.
Zolus 2009.01.23. 23:46:17
És a csúszda alján van egy kis homok
a homokban csikkek, formák meg nyomok
és a seggünkre esve szemléljük: nahát
csak elszakadt ez az újabb kabát
A boltban van még vagy másik ezer
és kifizetni sem túl nagy teher
de holnap lesz az a nap, amikor végül
elindulunk majd kabát nélkül
A csúszdán fel, a széllel szemben
de erre a világ szeme sem rebben
nahát, micsoda trükk ez megint
a homok a hátunkra mélán tekint
Aztán egyre kisebbeknek látszunk
ahogy kabát nélkül csak egyre mászunk
nem lesz senki, aki értené
miért megyünk ott felfelé
Pedig a csúszda értelme éppen az
ha a létrán mész, fent nem maradsz
mert utánad is jönnek többen fel
előbb vagy utóbb csúsznod kell
Hát mostanra tényleg nem maradt semmi
csak annyi, hogy nem kell a csúszdára menni
annak, aki repülni szeret
a hinta meg a híd a kedvence lehet
w a s d 2009.01.24. 11:17:15
1. nincs a 2500 euró mellől hiányzó 6000- 7500 euró, ami kellene a legolcsóbb új autó megvételéhez is még;
2. igen, szeretem ezt a szart, nem szeretném ha bezúznák, inkább járok tovább evvel, és majd ha meg tudom venni segítség nélkül az új szart, akkor megveszem. Én ráérek várni még pár évet az öreg szarban ülve.
Hrzrasn (törölt) 2009.01.24. 13:11:23
Nyilván spórolt pénzed sincs, és hitelrôl sem hallottál még soha.
"igen, szeretem ezt a szart"
Hát, ezt inkább másnak próbáld bemesélni, bár ezzel leginkább magadat eteted.
madbalee 2009.01.24. 13:59:52
lapa · http://www.lapanet.hu 2009.01.24. 14:48:17
azt meg, hogy hányszor 200 eur-ért vettem nem fogom veled megosztani, mert kisülne a konszumerizációs biztosíték az agyadban. mint már mondottam volt: fogyasszál bátran, messze még az alja.
janper 2009.01.24. 14:59:13
En csak attol felek, hogy a valsagban valami irtozatosan populista politikus osszegyujti ezeket az embereket, es valami masodik kommunista birodalmat akar epiteni.
zalkapone 2009.01.24. 15:49:11
Na ja. Nem is velem próbálták ezt megetetni, hanem a kétgyermekes sógornőmmel! Aztán átirányítottam a saját szerelőmhöz, aki megcsinálta neki 7-ért.
w a s d 2009.01.24. 17:03:25
Hitelről és spórolt pénzről: ha azon a 2500 eurón múlna csak, hogy telik- e hitelből vagy spórolt pénzből egy új kocsira, akkor feltételezhető, hogy inkább keresnék egy a 20 évesnél jobban használható, pár éves használtat, ami annyival olcsóbb az újnál.
Az meg, hogy szeretem ezt a régi gépet, nem azt jelenti, hogy nem vennék modernebbet a mindennapokra, ha lehetne, hanem azt, hogy ezt akkor sem zúzatnám be vagy adnám el, hanem inkább hagynám rohadni az almafa alatt, arra gondolva, hogy egyszer majd gyári állapotba tudom hozni/hozatni.
Agr3ssor 2009.01.24. 18:41:10
Egyébként a cigi gyártási/bolti ára szemléltető példa akart lenni... Nem gondoltam, hogy ebböl az jön le, hogy én egy kalap alatt veszem a kettőt... Képzeld, még azt is tudom, hogy az egyiket elszívják, a másikkal meg közlekednek... Kombinálni is lehet, például úgy, hogy "szívás a közlekedés!", de ebbe most ne szaladjunk bele...
Szóval, mint említettem a nagy mennyiségben történő előállítás aránylag olcsó... Senkit nem kell sajnálni... Ha nem kerestek volna hatalmas pénzeket ezen emberek, akkor nem csinálták volna... Egy autógyárról sem hallottam még, hogy jótékonykodási intézmény lenne...
qualitaet 2009.01.24. 19:52:31
Idehaza meg a legeslegújabb, hogy a fizetésképtelen devizahitelesek törlesztőrészleteit az állam átvállalja.
Beszarok!!
Megint osztogatnak és szavazatokért "jótékonykodnak" ezek a populista gecik a tőlem rabolt lóvéból. A sok felelőtlen, túlnyujtózkodó tartozós,senkiházi tetű meg röhög a markában.
Ez a vérlázító,nem a szlovák rendszám!
zalkapone 2009.01.24. 20:19:00
A legújabb ötlet az átvállalt devizahitelekre az, hogy onnantól az állam a tulajdonos, te pedig tőle tartós bérletbe veheted azt. Nem biztos, hogy ez akkora ötlet azoknak, akik benne laknak. Még akkor sem, ha tényleg balfaszok voltak. Emlékezz vissza, mit mondtál a büntetési tételek emelésekor azzal a rémhírrel kapcsolatban, hogy ha nem tudod kifizetni a büntit, akkor lefoglalják a kocsid.
Amúgy meg igazad van. Természetes szelekció. A gyengék elhullanak.
qualitaet 2009.01.24. 21:05:01
Igen, pontosan úgy van ahogy írtad.
Én egy kicsit sarkítottam. De Te is tudod, hogy ha ezek továbbra sem fizetnek,- és nem is fognak mert mint tudjuk a tartozó emberrel minél engedékenyebben bánsz annál jobban elszemtelenedik - előbb utóbb lesz valami amnesztia vagy konszolidáció.
Ennek a veszteségét meg megint csak szemrebbenés nélkül le fogják írni, hisz az állam pénze ami után nem fog futni senki.
Innentől kezdve azok kontójára -többek közt én is- nyelik be a buktát akik a büdös életben egy szaros fillér hitelt nem vettek föl .No meg azokéra akik fizették.
Nem akarok kicsinyes összeesküvés- elméleteket gyártani, de hidd el -jó szimatú fináncként estleg vágod Te is ;)-
a bankokat tulajdonló pénzügyi elit megint kötött egy hibátlan alkut amivel két legyet ütnek egy csapásra:
A bankok rálőcsölik jó pézért az államra a szar portfoliót, a magát végletekig lejáratott kormány meg szerez egy jó pontot a más pénzén dőzsölő lumpenproletariátus szemében azzal, hogy látszólag kihúzza őket a szarból.
Az "úgy még nem volt,hogy ne legyen sehogy"-c. erkölcsök szerinti, tipikus magyar fizetési morállal és pénzügyi felelősségtől totálisan mentes gonodlkodással bíró, máról holnapra élőknek ez meg tökéletes.
Toronymagasról lebasszák ,hogy kinek taroznak, pláne ha nem kell rögtön fizetni...
zalkapone 2009.01.24. 21:17:28
Ezzel a világválsággal kapcsolatban én már rég felállítottam a magam összeesküvés-elméletét. IMF hitel? Ki venné fel, ha minden rendben lenne? Senki! Így az általam nem túl nagy népszerűségnek örvendő közel-keleti kis ország amerikába szakadt spekulátorai kitalálták, hogy lehet egy kis extra zsére szert tenni. A sok lúzer meg úgyis fizet. Mondjuk a Te általad említett "két legyet egy csapásra" megközelítés sem tűnik hülyeségnek! Sajnos!
qualitaet 2009.01.24. 21:22:41
qualitaet 2009.01.25. 05:18:28
Sőt ygönyörű emlék! '88-ban rengeteget üvöltött a kocsimban. Már rég elfelejtettem a barátaim juttatták az előbb eszembe. Fasz se gondolta volna ,hogy rajta van a YT-n :)DDDDDDDDD
Agr3ssor 2009.01.25. 09:08:28
Minek állsz le magyarázkodni??? Aki elég tájékozott, az úgyis érti miröl beszélsz... Tisztelem azt az álláspontot, hogy valaki nem adja el öreg "szarát", mert a szívéhez nőtt, igényeit tökéletesen kielégíti (ez ritka, de van), és mert gondol a jövő pénzügyi helyzetére...
Kifordított kacagány 2009.01.25. 22:39:21
elárulom neked te bunkó, hogy ha nem tűnt volna fel, te kezdtél el hülyézni, sőt, te dumáltál nekem hülyeségeket, mikor nem kérdezett senki.
elhiheted, hogy nem az olyan idióták részére írok be bármit, mint amilyen te is vagy. vannak itt magasabb kultúrával rendelkezők is, sőt olyanok is, akik meg tudják egymástól különböztetni a szavakat és azok jelentését. te erre nem vagy képes, csak kárálod a saját hülyeségeidet mindenféle megértés nélkül, így én inkább arra lennék kíváncsi, hogy mit keresel te emberek között, ahelyett, hogy egy baromfiudvarban kapirgálnál.
amúgy nagyon elégedett leszek, ha többet nem szólsz hozzám, nem fogsz hiányozni.
Kifordított kacagány 2009.01.25. 22:55:21
csak nem
qualitaet 2009.01.24. 19:52:31
volt már itt olyan is, hogy felépítették azoknak a házát, aki nem volt képes biztosítást fizetni. még csodálkozol?
Kopi3.14 2009.01.26. 00:39:08
Vagy a másik: őseim- mindketten diplomások, köztisztviselők, így még papíron jól is keresnek az átlaghoz képest- egy használt autóhoz is kénytelenek votlak hitelt felvenni, hogy meg bírják venni. Pedig nyaralni soha nem jártak. Ja, de pontosítok, voltak vagy négyszer, utoljára valamikor 1989-ben, vagy 1990-ben. nincs plazmatévéjük, kéthetente új mobiljuk,de ennyire futotta nekik. jó, engem tanítatak, de kb ez votl az egyetlen kiadásuk. Meg van valamennyi háziállatuk, amit etetni kell. És ennyire nem jutottak előre, az autóvásárláskor meg sizntén csak devizahitelt ajánlottak nekik, amikor rákérdeztek a forinthitelre esélytelen volt hogy találjanak. Mert a bankok is felelőtlenül devizahiteleztek, az állam is azt tolta midnenki képébe, a pszáf sem erőltette magát, hogy erre odafigyeljen, az MNB sem pampogott korábban, ez nem lesz jó, midnenki mosolygott, mint a tejbetök, a szerencsétlen aggódó átlagember meg most szív. (Ezek nem őseim, hanem sokan mások, akik most sokkal bizonytalanabb helyzetben vannak, mint ők).
Kifordított kacagány 2009.01.26. 00:55:30
ez nem igaz, nekünk forinthitelünk volt és támogatott. nem mondom, hogy jobb konstrukció volt, de a lényeg, hogy lehetett ilyent is választani. más kérdés, hogy sokan esetleg az elbírálásnál nem kapták volna meg, mert többet kellett letenni érte az asztalra, de az meg nem kényszerűség.
az autó meg luxuscikk, arra nem kell hitelt felvenni, mint ahogy mozijegyre sem.
ha valaki mégis beleugrik egy ilyen hitelbe, az vállalja maga a felelősséget és ne mástól várja a megoldást.
Kifordított kacagány 2009.01.26. 00:59:08
pedig nem jártunk volna rosszabbul vele, mert két év után így is kifizettük az egészet. csak éppen ez nem volt biztos.
Kopi3.14 2009.01.26. 01:49:40
melyik hitelről beszélsz? Őseim járműhiterle nem kaptak csak devizahitel opciót, pedig direkt rákérdeztek. Még akkor nem volt.Lehet megyéje válogatta.
Az autó luxuscikkségéhez annyit, azért nem midnenkinek luxus, sok embernek kell napi, heti életéhez. Amikor a szülőketmeglátogatni- esetleg valami öröklés után ügyeti ntézni- munkába járni kell, sok esetben nem kiváltható tömegközlekedéssel.
Shadowbull 2009.01.26. 11:43:37
Az allam devizahitelekre adott adokedvezmenyt?
Ez nekem uj. Tudtommal a tamogatott hitel az csak forinthitel lehetett.
en sem ertek egyet amugy a devizahitelesek megsegitesevel.
Amikor a devizahitelesnek tobbletjovedelme lett amiatt, mert az arfolyamvaltozas miatt csokkentek a torlesztoreszletei, akkor bezzeg azt nem adoztak le, vagy nem adtak oda az allamnak.
Most hogy a fasz masik vegen allnak, igy meg kene az allami segitseg?
Mindenki tisztaban volt a devizahitelek kockazataval.
Aki meg nem az magara vessen.
sb
Kopi3.14 2009.01.26. 13:33:19
Nem sirok egyebkent, hogy jajj devizahitel. Ez benne votl a kockazatban. CSak talan el kene gondolkodni most mar, ha elore nem ment bizonyos pszafnak, kormanynak, mnb-nek, hogy mennyire engedje elterjedni azi lyen hiteleket. Es nem a szabadon felveheto szemelyi kolcsonrol beszelek ala rovident.
Kifordított kacagány 2009.01.26. 16:25:15
támogatott ingatlanhitelről beszéltél. én is. autóra soha nem vettem fel hitelt, nem is fogok. az luxuscikk, még ha sok esetben a tömegközlekedés nem is alternatíva elkényelmesedett világunkban. a lakás nem az és abból nehezebb hitel nélkül vásárolni.
Shadowbull 2009.01.26. 11:43:37
nem tettek különbséget. illetve igen, de nem úgy, hogy forint vagy deviza. két féle támogatás létezett, ha emlékeim nem csalnak. az egyiket csak forinthitelre adták és új építés esetén, a másikat forint és devizára egyaránt, itt nem volt kikötve az új építés.
Kopi3.14 2009.01.26. 13:33:19
bocs, de te magad vállalod a kockázatot a hitelfelvétellel, nem az állam. az legfeljebb segíthet, támogathat, de nem dolga, hogy helyetted vállaljon kockázatot és megóvjon a saját "hülyeségedtől" és főleg nem helyes, ha helyetted fizeti ki.
ez egy termék volt, amire buktak a népek, ezért tudtak eladni belőle annyit. ha akkor államilag korlátozták volna ezeket, akkor meg azért köpködött volna a nép.
foolproof 2009.01.26. 18:26:28
@Kifordított kacagány: "az autó meg luxuscikk, arra nem kell hitelt felvenni..."
Ez a Megint Allunk Vazze orszagaban kicsit eros volt, ugy erzem.
qualitaet 2009.01.26. 21:02:11
Eszemben sincs a szüleidet a számra venni vagy a zsebükben kotorászni, de bátorkodom feltéltelezni, hogy az ominózus gépjárművásárlást megelőzően sem gyalogszerrel, ill. tömegközlekedéssel változtattak helyet, mint ahogy átalában a devizahitelből ingatlant vásárlók sem voltak hajléktalanok. Arról nem is beszéve, hogy feltételezhetően nem revolverrel a kezükben mentek házhoz a hitelező pénzintézet alkalmazottai kezükben szerződést lobogtatva.
Ergo az égegyadta világon semmilyen kényszerhelyzet nem állt fenn a hitel felvételére nézvést.
Kissé erős példával a Btk. szerint is csalás ha valaki úgy kér kölcsön, hogy már a felvétel pillanatában is tudatában van,hogy kétséges a majdani visszafizetés.
Márpedig ezek az emberek hasonlóan cselekedtek, mert messze nem arról volt szó, hogy a gépjármű/ ingatlan árának bizonyos részével -egyelőre - nem rendelkeznek és ezért - mint ahogy felelősségteljesen, civilizáltabb országokban szokás -esetleg hitelt vesznek fel, hanem arról, hogy mindenféle anyagi háttér vagy biztos income nélkül vállalták az adósságot.
A törlesztőrészlet pár tízezres emlekedése is földhöz vágja őket, de azért új autót/lakást stb. akarnak.
qualitaet 2009.01.26. 21:26:35
A PSZAF a büdös életben nem tett vagy tenne keresztbe a mindig is a politikusat korrumpáló és marionett bábú által mozgató bankarisztokrácia érdekeinek.
Utóbbiaknak évek óta tökéletesen kidolgozott forgatókönyvvel pontosan az volt a céljuk, hogy egyéb "okosság" híján pénzüket ráerőltessék a sok szerncsétlen hülyére,akik eleinte csak kisebb értékeket vásárolnak így, majd az otthonukat is eljátsszák és a bankok kezére juttatják és akik utánna életük végéig quasi rabszolgaként "nekik dolgoznak" .
Hibátlan , a legbiztosabb és főleg hosszútávon is termelő befektetés lett volna, de közbejött a válság.
Bukta persze ilyenkor sincs,- ők sosem szívnak - hisz ott a "B" terv for emergency.Ez lép most életbe.
Némi készpénzért a pórázon vezetgetett politikusaik elintézik, hogy az állam "beszívja" a szar kihelyzést, máris pénzüknél lesznek - kamatostul.
A korrupt kormány meg a többi adófizető pénzén tetszeleghet a "szegényeket felkaroló" szerepében, a jutalékról nem is beszélve...
Kifordított kacagány 2009.01.26. 22:15:24
ugyan, ha mindenáron kell az autó(ami elég ritka eset), akkor sem kötelező 10 éves hitelbe kezdeni egy új autóért.
qualitaet 2009.01.26. 21:26:35
nekem meg már tele a hócipőm az ilyen szegényfelkarolós akcióból. sajnos sokszor úgy érzem, hogy csak nekem.