Otthon kurvamagyar, itthon hülyetót

Két főváros szokásai és szopásai autós szemmel

  2009. január 21. - ommm Címkék: vélemény

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Négyhengeres BMW? Ugyan már...
2015-07-30 16:22:46

...mondták nekem sokan, miután lett egy 136 lóerős E30-am. Persze hülyeség, hiszen a könnyű bódéhoz elég

Hétvége a tóparton? Belsőség-találkozó 2015!
2015-07-29 12:04:49

Öregszünk, öregszünk , más nem is jut nagyon eszembe arról, hogy immáron tizenkettedik (!) alkalommal

A trollkirály V8-cal érkezik
2015-06-22 13:58:43

Leborulok, zokogok és megadom a trollkodás brilliánsokkal díszített aranyfokozatát. Hogyan piszkíts bele egy

Szétszórjuk a VIP-jegyeket! Akár a tiéd is lehet egy!
2015-06-08 15:31:58

Úgy, ahogy az AC/DC-nek is egy igazi énekese volt és ahogy a Black Sabbath is csak Bill Warddal az igazi , úgy

 

Csöbörből vödörbe, vagy káoszból a rendbe? Budapesti közlekedés friss szemmel.

Vélemények az azonos című cikkünkről.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr74892476

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Huba szaki (törölt) 2009.01.21. 04:26:42

Pestbudán nem a vezetési stílus a fő gond, hanem maga a permanens dugó. A reggeli csúcsban Nyergesújfalu-Üröm 45 km 40 perc, Üröm-Soroksári út 7 km 2 óra.

daruhuszar 2009.01.21. 04:32:34

Én egyetértek a cikkel, nekem sincs különösebb bajom a pesti közlekedéssel. Persze egy-két barom mindig akad, de a többség normálisan közlekedik. Persze a magyar szeret panaszkodni, akkor is amikor nincs min, szóval úgyis mindjárt 1000 komment lesz itt, ahol mind azt taglalják, hogy bezzegazosztrákok, bezzeganémetek, bezeggamindenkimás.

Amúgy a sok sirám közül a "nemengednekbe" a kedvencem. Nem tudom mit csinálok jól, de engem átlagban az első (már aki ugye rálisan esélyes, hogy észrevegye a szándékomat és lassítson is), de legrosszab esetben a második autó be szokott engedni, amit természetesen meg is köszönök. Persze tudom, németországban nem kell megköszönni mert természetes, de szerintem a "túlzott" udvariasság még nem árott meg senkinek, szvsz ez egy jó szokás.

.Adrián. 2009.01.21. 05:03:06

Egy eve jarok Budapestre Szlovakiabol kocsival, eleg surun (iskola): rendkivul jok a tapasztalataim, ha kell mindig beengednek, bevagni se szoktak elem (olyan gyakran). Neha belassulunk, akkor araszolunk, dudalni csak akkor dudalnak ha valaki tenyleg nagy hulyeseget csinal (pl. beragad a keresztezodes kozepen, mert mar piroson ment at, visszatolatni nem tud persze). A varosban az otven egy vicc, eltorolnem. Hosszu szakaszokon sokkalta jobb a tempos 60-70. A falukban az otvenet betartva, rendre leeloznek :).

Pozsonyban, hat nem tudom. Lehet azert, mert ott nem vagyok turista, nem nagyon engedtek be (bar le kell szogeznem, pestre joval gyakrabban jarok).

fromdtod 2009.01.21. 06:10:31

Ááááá Ti biztos fizetett prókátorai vagytok a... aa.... a dugónak!!!!! :)

xszolixxx 2009.01.21. 06:17:16

Ha kicsit keletebbről nézi valaki, a Bp-i közlekedés maga az álom. Egy Moszkvához, Kievhez, Bukaresthez képest a kánaán közlekedési kulturailag.
Ha kicsit nyugatabbról akkor már nem olyan fényes a helyzet.

lujo22 2009.01.21. 06:24:14

a blogíróval csak azért basznak ki a szlovák rendszám láttán, mert azt hiszik, h a jobboldal által istenitett médiamunkást látják, aki malomkeréknyi kokárdával bizonygatjta egykor mélymagyararágát.
különösen akkor várható a kibaszás, ha egy bazi nagy benzinfaló városi terepjárója van az írónak. én sűrgősen lecserélném egy fabiára :-)

Acmee 2009.01.21. 06:52:41

A legnagyobb probléma szerintem a magyar közlekedésben a "sávjogosítvány". Amíg öreg mammerek kullognak a belsőben 35-37-el, kalapos-skodás urak balfaszkodnak perceket a lámpánál, elalvó sofőrök a piros-sárgánál, addig nem igazán lesz tempósabb a közlekedés. Méghozzá országosan.

Vidéki városban lakom(Tatabánya), szüleim 20km-re egy faluban. Rendszeresen tapasztalom itt is, h fittyet kell hányni a jobbról előzés tiltására pont a fentebb említett elemek miatt. Azt sem tudom megérteni, h ha 0,25km/h-val gyorsabban halad vki, mint a másik, akkor miért ugyanazzal a tempóval áll neki "előzni" városon belül. Sajnos belénk van sulykolva a rendőrtől való rettegés, így városon belüli lendületes előzésre esély sincs.

A legnagyobb kínom pedig a gyökkettővel kanyarodás szokása. Amíg Én a Pick-uppal (Favo) boldogan bevágódok egy utcába 25-30 körül, addig nagyon sokan majdnem állóra fékezik az autót kanyarodás előtt (ráadásul 50-ről 200m alatt lassít le).

Tudom, kell rutin, meg kezdő vezető, stb. Egyáltalán nem. Azt tapasztalom, h pont nem a 15-99éve jogsit szerző emberek a tempósan, rutinnal haladók (tisztelet a kivételnek). A nagyon régen vizsgázott emberek hozzá vannak szokva a 3db autó/város felálláshoz, ebből fakadóan pedig az ablakokon kívül senki más nincs.
Mindenki azzal foglalkozik, h én tudjak haladni, senki ne akadályozzon, stb., azt már észre sem veszik, ha ők tartanak fel 15-20 autót.

Mint ahogy sok másban, a közlekedésben is a fejekben kellene először rendet tenni. Végre (baltával, viperával, tökmindegy) kiverni az emberek fejéből a szoci maradványait, már nem az az időszak van, amikor bárki miatt jött az ÁVH. Már nem az az időszak van, amikor John G. Ramboként kell mindent elintézni (csak magamra számíthatok). Igenis 10millióan élünk ebben a "qrva országban" kicsit legyünk már tekintettel a többi 9.999.999-re is...

feketenap · http://www.zoldszempont.hu 2009.01.21. 06:57:01

@lujo22:
Nincs neki.
Se bazi nagy, se benzinfaló, se terepjáró.
Lianát akar venni.

rognork 2009.01.21. 07:22:20

Tehát összefutottál prokeeval az autópályán. Rávillanthattál volna, egy rövid "szevasz, öcsémet".

magichoose (törölt) 2009.01.21. 07:31:01

Acmee. te vissza is olvasod a marhaságaidat vagy csak röfögsz bele a nagyvilágba? MErhogy ugye nagyjából öt KRESZ-szabályt vélsz feleslegesnek azok közül, amelyek a közlekedésben résztvevő többi embert védik tőled.

Jobbról előzés, te kőkorszaki hülye, azért tilos, mer az ott a leállósáv vagy mert a közlekedésben az az oldal amúgy se nem vesz részt, én nem szeretném, hogy amikor a feleségem vagy gyerekem azon az oldalon kiszáll nyújtózni egyet, akkor egy hozzád hasonló balfasz állat csapja el.

Pfú, de jó lenne, ha újra kéne csinálnod a jogsidat, de megnézném, ahogy a vizsgázó szivat...

zalkapone 2009.01.21. 07:31:47

Most már ki merek menni meginni egy kávét. Talán nem iszom le magam. Hehe, ez jó volt!

Acmee:

Van megoldás a gyökkettős nénikre, bácsikra. Úgy hívják Nissan Patrol, vasúti sínekkel pótolt lökhárítóval! :-)

Gomulka Béla 2009.01.21. 07:35:53

Ennél nehogy már ne legyen jobb a busz!

Gubo77 2009.01.21. 07:40:07

Nekem az ötletszerű sávelhúzások, sávelfogyások a "kedvenceim", főleg este, mondjuk esővel nehezítve. Persze a felfestés vagy kopott, vagy négyszer ragasztották már föl az ideiglenes sárgát - természetesen a régebbi helyenkénti meghagyásával. Soha nem fogom megszokni, és ehhez nem kell vidékinek sem lenni.
Az emberek _többségével_ semmi gond nincs, talán a már említett kereszteződésben beragadás idegesítő és lenne kőkeményen szankcionálandó!

Shadowbull 2009.01.21. 07:41:10

@M. Adrián:
" A varosban az otven egy vicc, eltorolnem."

Pont hogy inkabb mindenkinek be kellene tartani. A varosban eleg nagy esely van ra, hogy hirtelen fekezni kell, kikerulni, ilyesmi.

Nagyon nem mindegy, hogy mennyivel mesz.

Nemetorszagban nekem az a legfurabb, hogy itt minden kis hulyesegre egybol a dudat nyomjak. Azzal buntetnek, ha nem ugy mozogsz, ahogy ok elvarjak. Fura. De mindenki, a nyugdijas neniketol a managerig.

Es a beengedest itt is megkoszonik.

sb

Gubo77 2009.01.21. 07:48:43

@magichoose: "te vissza is olvasod a marhaságaidat?" Jogsid van amúgy? Autópályán vezettél már? Mert leállósáv ott van, és jobbról a középsőben/belsőben töketlenkedőket előzik ki a sajnos üres _szélsőben_. Egyéb többsávos úton se nagyon álljon meg feleséged a gyerekekkel (demagóg!) nyújtózni.

leveliro1 2009.01.21. 07:51:39

1. Nem azért engednek be, mert turista vagy, hanem azért, mert rájöttek a budapestiek, hogy így halad gyorsabban a forgalom (meg kellemes egy kicsit jótékonykodni). Sajnos a vidékről jöttek még nem jöttek erre rá, ők védik a sávjukat, mint az anyatigris.

2. Most lószar a forgalom, írd meg még egyszer a cikket, mondjuk tavasszal, vagy ősszel!

3. A mai Indexen van, hogy 600(!) új radart vesz a rendőrség. Szóval a dinamikus közlekedésről ennyit.

M@tek@ · http://www.dusza.sk 2009.01.21. 08:02:39

Kedves ommm!
Jo a cikk, de azert nehogy mar pont BP-t mond dugo mentesnek Pozsonyhoz kepest. Pozsonyban max. a korgyuru dugul el, addig a varoson keresztul vezeto fo utvonalakon folyamatos a haladas, es a minimum 50 tarthato. Elejetol kezdve Pozsonyban vezetek. Naponta atlag 45 km-t hajtok le, es meg csak munkaba mentem, meg max. egy szupermarketbe.
Az Isten allatkertje nagy, a kerites meg alacsony. A nagy gazdasagi boom miatt hirtelen sokan kapaszkodtak fel. Akinek meg mar kicsivel jobb autoja van az atlagnal, annak nagy resze siman bunko, meg hulyetot.Sajna ezekbol Pozsonyban sok van, es szivatnak, de az orszag tobbi reszen, lenyegesen kellemesebb a helyzet, de Pozsonyban is lehet normalisan kozlekedni. A forgalomnak van ritmusa, de ha olyan megy a sor elejen aki fel a forgalomtol, attol ne varjunk csodat. Meg Pesten nincs alternativ utvonalad a dugok megkerulesere, itt legalabb van, mert ugye itt mar megepult a korgyuru, es mar a masodikrol elmelkednek. Ha a varos dugult be, mesz a krogyurun, es forditva, ha mind a ketto, meg a kis utcak szabadok. Szoval itt legalabb van korgyuru (amin ha eppenseggel nincs baleset) folyamatos es gyors forgalmat biztosit.
Nem akarok vitazni, de azert nem olyan drasztikus a pozsonyi kozlekedes, mint ahogy leirtad. Jah, es szerintem BP-n jobbak az utak.

gftamas 2009.01.21. 08:09:53

Javasolnám kipróbálni a budai hegyi övezetet is a maga fekvő rendőreivel, amik túlbuzgó hivatalnokoknak hála időnként hihetetlenül elburjánzanak, nem ritka az olyan utca, ahol 100 m-en belül 4(!!) db is van. Persze szabvány leszarva, nem holmi kis lapos valamicske, hanem félkör keresztmetszetű, csak csúsztatott kuplunggal, 1-esben, maximum 0,3 km/h-ás sebességgel keresztezhető darab. Utána fellélegzés, rosszabb esetben koppan a lengéscsillapító, majd gázadás, hogy legyen alapanyag a következő szmog riadóhoz. :) Aztán persze a mosoly leknyul, amikor 30 m múlva ott a következő. Fék, 0,3 km/h, stb... És kezdődik minden elölről. Nesze neked környezetvédelem.

ipari_fostalicska 2009.01.21. 08:16:10

@magichoose: feleség és gyerek kinyújtózás...gyorsan megjött az első demagóg duma. Másrészről ahol leállósáv van, ott te sokkal jobban teszed, ha csak a pihenőkben állsz meg. És sajnos igaz, hogy amíg a külső sávban 500 méterre 4 autó jut, addig a belsőben 40, mert mi így vezetünk. Én simán elmegyek mellettük kívül. Városban is és pályán is. És bár vidéki vagyok, de a nagy és hatalmas fővárosban is ismerem az előzékenység fogalmát. Másrészt kövezzetek meg, de sokkal jobban szerettem Aradon vezetni, mint pl. Szegeden. Bukarest pedig sokkal nagyobb káosz, mint Pest, tehát ebben is van igazság, hogy keletről nézve szuper, nyugatról meg gáz.

polki 2009.01.21. 08:16:17

Acmee-nek részben igaza van!
Nagyon sok a gond a sofőrökkel.A vezetni tudás nem azt jelenti, hogy vánszorgunk vagy hogy tövig nyomjuk a gázt, hanem inkább a többiek segítése a közlekedésben.
Én is szinte naponta vezetek 100 km-t a munkám miatt és sokszor nálam is elszakad a cérna pedig türelmes vagyok.
Kifejtek pár problémát bár lehet akinek meg kéne fogadni nem nagyon olvas ilyeneket.
1, A körforgalmakba nem akkor lehet csak behajtani ha azok üresek hanem az elsőbbség megadása után.Tehát ha nincs a körforgalomban senki NEM KELL MEGÁLLNI és kifelé indexeljünk már mert senki nem jós hogy kitalálja merre akar kimenni az előtte lévő.
2, Zebrák.Bár most valami nagyon okos kitalálta, hogy ha a gyalogos csak ránéz az útra már satuzni kell neki de ez nem életszerű mint annyi más szabály.
Nem kéne akkor elsőbbséget adni a gyalogosnak ha egy két autóval mögöttem úgysem jön több autó azért kicsit könnyebben megáll egy gyalogos mintha két autó lefékezne 4 másodperccel kéne csak többet várnia.Én is gyalogolok néha, mégse ugrálok autók elé és nem is várok elsőbbséget mert tudom hogy könnyebben változtatok irányt gyalog mint autóval.
3, Világítás.Ha már muszáj állandóan világítanunk fordítsunk már figyelmet, hogy az előttünk haladó autósnak ne világítsunk be az ablakán mert idegesítő.Azért van a lámpamagasság állító most már szinte minden autóban, hogy használjuk.A ködlámpát pedig ködre találták ki nem pedig azért hogy valaki után haladva elárasszuk fényözönnel.
4,Sebesség.Haladjunk már legalább a megengedett sebességgel (úgyis nagyon alá vannak kalibrálva) ne vánszorogjunk és tartsuk fel a forgalmat mert ezek is elősegítik a dugó kialakulását.
Sorolhatnám még tovább de egyenlőre ennyivel beérem, és remélem sokan így gondolják ezt a pár szösszenetet.

ipari_fostalicska 2009.01.21. 08:22:25

@polki: remekül összeszedtem a legjellemzőbbeket, amiket még megtoldanék:
5.) Kereszteződésben nagy ívben balra kanyarodni ne az úttest jobb oldaláórl akarjunk.
6.) Kereszteződésben nagy ívben balra kanyarodni ne a kereszteződés bejáratánál akarjunk, hogy a mögöttünk lévők még csak véletlenül se férjünk el.
7.) Városban is vannak olyan helyek, ahol a nagy ívben balra kanyarodónak van egy rövidke gyorsító sávja, ennek megfelelően nem kell megvárnia, hogy a jobbról érkező és egyenes tovább haladók is elfogyjanak. Merjük haszmálni ezt a sábot is. És ha lehet, egy autóval csak egy parkolóhelyet foglaljunk el.

Riasom 2009.01.21. 08:23:50

Örültem ennek a cikknek, mert én is túlzásnak tartom, amit sokan össze bírnak panaszkodni a budapesti közlekedési viszonyok, illetve a sokak szerint nem is létező hazai közlekedési morál miatt. Tárgyilagosan szemlélve szerintem abszolút nem olyan durva a helyzet, mint azt sokan hinni szeretnék. Bár mondjuk Pesten tényleg csak addig elviselhető többé-kevésbé a helyzet, amíg sehol nincs baleset vagy nagyobb útépítés, mert akkor aztán tényleg be tud halni minden - Ommm szerencsés, ha eddig ilyet nem fogott ki. És bár tudom, hogy Érdről ingázva sajnos nem életképes opció a tömegközlekedés, a parkolási és egyéb gondok miatt a városon belüli közlekedéshez ajánlom a szerzőnek és másoknak is a sínen haladó tömegközlekedést (villanyos/metró, egyes elővárosi vasútvonalak), kimondottan kellemes érzés a hatoson ülve nézni a körúti dugóban szenvedőket.

kafferbivalybalamber 2009.01.21. 08:35:00

Azért engednek be, mert normálisan akarsz sávot váltani, a végén, és nem a vége előtt 200 méterrel.
Meg úgy általában is, aki ésszel közlekedik, annak túl sok gondja nincs, a dugótól eltekintve persze. Nem azt mondom hogy semmi gond, csak hogy nem túl sok.
Aki szidja a többi autóst, hogy mekkora köcsögök, az nem képes (vagy nem akarja) felvenni a forgalom ritmusát. Értelemszerűen kétféle van: a lassúak, bizonytalanok, meg a sztrítrecskások.
Előbbieknek túl gyors a tempó, sok száguldozó barom, utóbbiaknak meg lassú, sok csiga tatter meg ilyenek.

Speedman 2009.01.21. 08:40:23

@Acmee:
"Rendszeresen tapasztalom itt is, h fittyet kell hányni a jobbról előzés tiltására pont a fentebb említett elemek miatt."

Ha ismernéd a KRESZ-t akkor tudnád, hogy városon belül a kétsávos úton lehet előzni jobbról, ha a belsőben egy lassabb autó halad.
Ha ennyire nem vagy tisztában a szabályokkal, akkor ne te osztd már az észt.

"Azt tapasztalom, h pont nem a 15-99éve jogsit szerző emberek a tempósan, rutinnal haladók (tisztelet a kivételnek)"

Még mindig jobb, mint a te fajtád aki a pick-up-jával rodeózik a városban.

magichoose (törölt) 2009.01.21. 08:40:49

@Gubo77: van jogsim, évek óta vezetek, eddig 57ezer km van mögöttem, ebből kábé 40ezer az autópálya, az M5-s budapesti-gyáli szakasza.

Amikor ugyancsak autópályán mentem, Gyöngyösnél néhány hasonló Jani, aki szerint a Kresz nem más mint egy általános iránymutatás, amit Dörmögő Dömötör-szerűen kell olvasni és értelmezni, nem pedig a közlekedés-rendészeti szabályok, országúti autóversenyt csinált a leállósávot is igénybe véve. Nincsen rossz autóm (Alfa Romeo, 145 Lóerő, lehet neki nyomni, csak nem akarom), és mentünk is 130-cal, ahogy az a nagy könyvben meg van írva, de az egyes Janiknak nem volt elég, úgyhogy, ráfeküdve a sebváltóra meg olvasgatva az anyósülésen lévő Nokia-propektust, nyomták neki. A leállóban (amúgy mi van, ha áll ott valaki? nem ezért hívják leállónak??? okostojások, veterán vezetők. LOL)

kifordult_belek: hát sajnos lehet, hogy demagóg duma, de megtörtént, úgyhogy nyugodtan nézegesd a beleidet tovább, hátha jósolsz belőle valami figyelemreméltót. Ha a feleségem nem néz időben a visszapillantóba, akkor egy ötös bömös csapja el (éppen a dugóban álltunk és gondolta, nyújtózik egyet, mert kicsit elgémberedtek a tagjai, miután 2000 kilométer óta úton voltunk hazafelé Olaszországból, úgyhogy kapd be kedves demagóg barátom), a Jani vezető ugyanis úgy döntött, nem haladunk eléggé gyorsan, neki meg sürgős baszhatnékja volt otthon vagy másutt.

zöldi 2009.01.21. 08:41:36

Emberek! Látom, valaki zöldséges mercit vett a TC-n. Ki az? Csak nem Kedven Csikósunk? Csak otthon tudom megnézni, az meg még soká lesz...

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2009.01.21. 08:46:55

Sziasztok!
Acmee gondolatsorának a végével egyetértek, bár, a 20-30 éves generáció már vajmi keveset törődik a régi korok beidegződésével. A szüleim néha velóban csinálnak fura dolgokat (főként bevásárlás terén :)), de a közlekedésben nem jellemző rájuk a rugalmatlanság. Másról nem tudok nyilatkozni, és nem is akarok.

A KRESZ rendszabályok kategorikus semmibe vétele (sajnos vagy nem sajnos) azért nem túl szerencsés, mert agyalogosra, bringásra egyaránt vonatkoznak. Aki szabályosan közlekedik , ennek ellenére elcsapják az első kanyarban (pl. 30-cal bevágódva, holott neki lenne elsőbbsége átkeléskor :)) joggal lehet felháborodva.

Én vidéki városokban autózok, BP nekem is a nagyhalál, ha tehetem, inkább vonattal megyek. Aztán alkudozok a taxisokkal. :)

magichoose (törölt) 2009.01.21. 08:51:34

@polki:
1. tökéletesen egyetértek
2. részben értek egyet. Lehet, hogy te nem ugrálsz, de nem azért vezették be ezt a módosítást, hogy feltartsák a forgalmat, hanem hogy védjék azokat, akik még nem teljesen sajátították el a "szabadon értelmezett" vagy "életszerű" közlekedést (gyerekek pölö, iskolánál, szeretnéd, ha a nem életszerű harmincas övezetben a nem életszerű zebrán
átrohanó gyerekedet elütné egy 70-nel száguldó vadbarom, mintegy később lerázva magáról a felelősséget? Hm? Jaj, basszus, de rohadt demagóg vagyok má megint, kár, hogy ez az élet, megtörtént párszor, lassítás nélkül, ugye....)

3. Tökéletesen egyetértek, megtoldanám azzal a fasiszta ideológiával, hogy betiltanám a xenon-fényszorót, mert kifejezetten zavaró és balesetveszélyes...

4. Tökéletesen egyetértek.

ipari_fostalicska 2009.01.21. 08:51:46

@magichoose: na most aztán bizonyítottál. Az érvek nélküli ember módszerével, ami a sértegetés és trágárkodás. Az meg nem éppen a tipikus autópályás dolog, amikor be van dugulva egy baleset, vagy akármi miatt és tudod jól, hogy én sem így értettem, csak egyszerűbb a szavaim kiforgatásával saját kisebbrendűségedet valahogyan kompenzálni. A leállósáv pedig nem azért van, hogy te leállj rajta nyújtózkodni, vizelni, hányni, nézelődni. Azért van, hogy ha a 145 digó paci cserben hagy, akkor tudjál hová leállni és azon elmélkedni, hogy az általad lenézett Suzukisok (figyelem: ez csak hipotézis) továbbra is gond nélkül folytatják utukat. Ha ezt nem tudod felérni ésszel, akkor sajnos nincs segítség.

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2009.01.21. 08:59:23

A folyamatos csík az mindenütt folyamatosnak kell, hogy számítson.
Engem is majdnem seggbe toszott vagy két hónapja valaki. Jobbra fordultam le a benzinkúthoz, de ő türelmetlenebb lévén, úgy gondolta, jobbról elslisszol mellettem az üres parkolósávban. A dolog szépséghibája az volt, hogy ugyanoda tartott,ahová én....

A lámpás barmokat meg én se bírom. Xenon, halogén vagy hagyományos... Ha szarul van beállítva, kifolyik a szem így is, úgy is. :/
Főként, ha vasúti átjáró előtt a vonatra várva surmókám nem kapcsolja le a szemközti oldalon, a vonat meg fél óra múlva gördül át.
Kedvencem még, aki tiporja a féket álló motor mellett is. Ha éjszaka van és SUV vagy egyéb magasabb jármű áll előtted, garantált a retinaleválás. :)

loláb 2009.01.21. 09:05:18

Amit a legjobban utálok a szlovák közlekedéssel kapcsolatban, az az hogy minden helyiségnevet egy szigorúan rendszámtáblaméretű tablára írnak ki. És rövídítenek, tehát tök egyértelmű, hogy a B.Bystr. az Banska Bystica-t (Besztercebányát) jelenti. Hát persze, még a hülyének is.
Az útjelzések következetességében, érthetőségében szerintem Magyarország az összes környékbeli államnál jobb.

Viszont a motorosokkal előzékenyek, lehúzódnak, elengedik, ebben meglepően normálisak. A reggeli ingájárathoz nem volt szerencsém, úgyhogy azt nem ismerem.

Az utak kb. ugyanannyira kátyúsak, viszont nincsenek nyomvájúk, ami sokat javít a biztonságérzeten.

ubermeister 2009.01.21. 09:05:21

Acmee ha te egy furgon volánja mögött bevágodsz az utcába, simán elgázolsz pár gyalogost, beleszállsz az ott álló kukásautóba, kocsit nyitó másik sofőrbe, biciklisbe. Esetleg egyirányú utcában tolató másik járműbe, mert nem akar kerülni és csak 20 méter... Soroljam még?

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2009.01.21. 09:05:40

Shadowbull, bocs a múlkori parasztkodásomért. Kicsit túlhajszolt voltam.

lapa · http://www.lapanet.hu 2009.01.21. 09:09:53

simán elviselhető a közlekedés, városon kívül inkább elszabadulnak az agysejtek. az általam rendszeresen tapasztalt típushiba a belső sávban lassúzás meg a körforgalomból nem-indexelés. olyankor üvöltök.

mondjuk a külföldiekkel általában előzékenyebbek is az emberek.

zőccségeshez mér nincs belebeszélős lehetőság?

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2009.01.21. 09:17:34

@loláb:
Hát, én a B. Bystr-ból nem Párizsra asszociálok, de mindegy.
A magyar táblák érthetösége addig van rendben, amíg ki is vannak téve. Nem mindig egyszerü az a turistának, föleg Bp. lehet érdekes feladvány.

Rocko- 2009.01.21. 09:24:08

omm cimborám, kell még 1-2 hónap, megérted Te is! :)
különösen az M7 érdi lehajtót.
zôcsségehez kér postot a nép!

Huba szaki 2009.01.21. 04:26:42
haha, mostanában lámpaváltásnyinál nagyobb dugót nem láttam.

lujo22 2009.01.21. 06:24:14
te el vagy tévelyedve. nagyon.

Acmee · www.w123club.hu 2009.01.21. 06:52:41
belsôzést én se szeretem, de mi a helyzet a cikkben említett problémával, h a külsô sáv egy hullámvasút a fedelektôl?

feketenap · www.feketenap.blog.hu 2009.01.21. 06:57:01
:DDDD
én úgy hallottam, h Santanat.

Shadowbull 2009.01.21. 07:41:10
60 is tartható, hav an vezetési képzettség.

Speedman 2009.01.21. 08:40:23
nem elhaladni mellette szabad?

Riasom 2009.01.21. 09:25:33

Szlovákiában szerintem is legfeljebb jó helyismeret mellett, vagy régiskodás-tempónál segítenek a különböző irányjelző táblák, Magyarország viszont az útburkolati jelek (hiányának) szempontjából balkáni ország, rengeteg alsóbbrendű úton nincsen semmilyen felfestés, se a szélén, se középen. Főleg sötétben, meg vizes úton nagyon komoly különbséget jelentene, ha lennének csíkok és/vagy jelzőoszlopok (vagy hogy híjják ezeket a fekete-fehér műanyag izéket az űt szélén).


Ja és I love Csikós Zsolt,gratulálok az új szerzeményhez! :)))

fishermansfriend 2009.01.21. 09:29:05

Jobbról előzés:

Hatályos KRESZ, Függelék, III/c:
"Előzés: járművel az úttesten azonos irányban haladó jármű melletti elhaladás. Párhuzamos közlekedés esetében a különböző forgalmi sávokban folyamatosan haladó járművek egymás melletti elhaladása nem minősül előzésnek."

Valamint:
"29. § (1) Aki járművel irányt változtat (terelővonalat, az úttest szélét vagy képzeletbeli felezővonalát átlépi, forgalmi sávot változtat, másik útra bekanyarodik, főútvonalról vagy szilárd burkolatú útról letér stb.) köteles az azonos irányban vagy szemben haladó, irányt nem változtató járműveknek elsőbbséget adni."

Ezek szerint autópályán nyugodtan elmehetnék a külső sávban a belső sávban levő idióta mellett... (Pl. M7 - Fehérvár - Budapest) Kár, hogy a párhuzamos közlekedés a jobbról való elhaladást csak városban teszi lehetővé, pedig lenne értelme autópályán is.

2009.01.21. 09:32:07

Januárban a legtörhetőbb a pesti közlekedés, úgyhogy a tapasztalat nem mérvadó ...
Tavasszal előkerül egy csomó autó, nyáron elfogynának, de jönnek a felújítások (ohne kerülőút).
Szeptember a második leggázosabb, mindenki visszajön szabiról, a felújítások megcsúsznak természetesen, ráadásul az első két hétben még a gyerekeket is cipelik a szülők iskolába.
Október - november hajtás, és év végén jön az übergáz december, bevásárlással, ügyfelek ajándékkal végiglátogatásával, év végi hajrával ...

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2009.01.21. 09:40:42

@rognork:

Ja, én is erre gondotlam először, de nem írta, hogy narancssárga Trabantos pólóban lett volna:)

CsCsabesz 2009.01.21. 09:43:01

Először is köszönet a cikkért, nagy élvezettel olvastam:)
Piros-sárga futárként én valahogy másként látom a dolgokat, de lehet, hogy Pozsonyban kéne melóznom pár hétig.
Mindenesetre örülök, hogy nem mindenki úgy megy ki a forgalomba, mint én. Hányingerrel!!!
A kávém mellé pont paszolt az írás és jobb kedvem is lett.
Köszönöm

Speedman 2009.01.21. 09:46:18

Rocko:
Igen.
Pontosabban így fogalmazza a paragrafus:

"Párhuzamos közlekedés: 36. §:
(4) Lakott területen lévő, párhuzamos közlekedésre alkalmas olyan úttesten, amelyen a forgalmi sávok útburkolati jelekkel vannak megjelölve, a belső forgalmi sávban (sávokban) 3500 kg megengedett legnagyobb össztömeget meg nem haladó gépkocsival és motorkerékpárral folyamatosan is szabad haladni feltéve, hogy ezzel a jármű a mögötte gyorsabban haladó járművek közlekedését nem akadályozza. Az ilyen módon haladó jármű mellett - a (6) bekezdés c) pontjában foglaltak megtartásával - fokozott figyelemmel jobbról el szabad haladni, a forgalmi sávokat azonban - a gyorsabb előrehaladás érdekében - kis távolságon belül ismételten változtatni, és ezzel a közlekedés résztvevőit zavarni tilos."
azaz, ha időben sávot váltassz (látva a belsőben tötymörgő autóst) elhaladhatsz mellette és ha elötted (a külsőben) lassú(bb) jármű halad újra használhatod a belsőt.

Gubo77 2009.01.21. 09:47:06

@Speedman: Értelmezzük akkor közösen, mert szerintem még a te megközelítésed sem pontos.
"36. § (4) Lakott területen lévő, párhuzamos közlekedésre alkalmas olyan úttesten, amelyen a forgalmi sávok útburkolati jelekkel vannak megjelölve, a belső forgalmi sávban (sávokban) 3500 kg megengedett legnagyobb össztömeget meg nem haladó gépkocsival és motorkerékpárral folyamatosan is szabad haladni feltéve, hogy ezzel a jármű a mögötte gyorsabban haladó járművek közlekedését nem akadályozza. Az ilyen módon haladó jármű mellett - a (6) bekezdés c) pontjában foglaltak megtartásával - fokozott figyelemmel jobbról el szabad haladni, a forgalmi sávokat azonban - a gyorsabb előrehaladás érdekében - kis távolságon belül ismételten változtatni, és ezzel a közlekedés résztvevőit zavarni tilos."
Mit is jelentene ez? Nem kell például kötelezően a jellemzően rosszabb minőségű szélsőben haladnod, de ha gyorsabb érkezik (figyelem! nem te döntöd el, hogy mehet-e gyorsabban!), le kéne húzódnod. Ha mégsem teszed (nem részletezik, hogy miért), a gyorsabb felmentést kap és elhaladhat jobbról. Érdekes, nem?

Gubo77 2009.01.21. 09:48:21

Speedman, ezt még az eredetire írtam ;)

sunblind 2009.01.21. 09:55:04

velkom hóm :) mentél már haza pénteken késő este a váciúton? ajánlom figyelmedbe az igényesen épített fekete e34M5@e28 kombót. Meg a hungérien sztrítracsni mozgó állatkertet a beljebb lévő omv-nél.

bervas · http://mt10.blog.hu 2009.01.21. 10:00:15

Nitrós Dutra. Jó ötlet. Hmmm... :-)

Speedman 2009.01.21. 10:01:50

@Gubo77:
Nem teljesen. Ha messziről látod, hogy a belsőben cammog egy autó és te időben besorolsz a külsőbe elhaldhatsz mellette, de közvetlenűl mögötte nem előzheted meg úgy, hogy utána egyből bevágsz elé, ezzel az ő és a többi jármű haladását zavarva.

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2009.01.21. 10:07:26

@bervas: "Nem kell felhördülni, kedves Swift-tulajok, nyugodtan lehetett volna egy nitrós Dutra is, azt is ideírnám..."

De mégsem írta oda sehová. :)
A jövőben kérném szépen tételesen lebontva (márka, típus, szín, szag, halmazállapot, lökettérfogat, sofőr neme, kora, vallási hovatartozása alapján) elkészíteni a statisztikát.

Lesz meglepetés, garantálom. :)

ganjaninja 2009.01.21. 10:08:46

Sziasztok!
Olvastam itt sávjogsiról...kedves autóstársam..próbáld ki amerikát...aztán újra beszélgessünk erről!!:)
Amúgy pediglen nekem ,ami őstulok városinak erősen bántja a csőrét az,hogy ez egy agyonkorlátozott város..szándékosan kihelyezett autócsapdákkal..
Kezdjük az utóbbival...ebben az "elkúrt" országban van egyáltalán szabvány a "fekvőrendőrre"??...nincs!!...Viszont kutya kötelességük lenne a dilettáns....dombépítő vállalkozókkal seftelő irodista barmoknak..akik természetesen az adófizetők pénzén vett szolgálati autójukat cseszik szét,hogy legalább felfessék..kitáblázzák..jelezzék! Nyugi...nincs szankcionálva a mulasztásuk..:)
És akkor a fő kérdés...
Lassan ,lassan beigazolódni látszik az összeesküvés elméletem...miszerint ezt a várost szándékosan akasztják meg. Ha csak minden autó egy literrel többet fogyaszt mekkora adóbevételből lehet még "mutyizni"?? Minden nap hivatászerűen járom a várost...néha a lámpafelelős elrontja..és akkor van zöldhullám..bár nem 60-ra mint az őskorban..hanem 40 és 100 között:))
Nem tudom,hogy kinek tünt fől...egy időben marhára megszaporodtak a lámpák (biztos jól tejelt a vállalkozó...meg az a fránya népgazdasági érdek) de még a sarki fűszeres is kapott lámpát...hátha valaki két váltás közt beugrik. Kérdem én..ha a multi épít egy benzinkutat..vagy bevásárlóközpontor...miért nem kötelezik lámpamentes le és felhajtóra?? Jajj..kevesebb portékát tehet ki??..Leszarom..az én életem idejét ne rabolja!! Amúgy pedig a számítógépek világában...egy 14 év körüli..városépítő programot csukott szemmel játszó tini..külömb módon megszervezné.. Ha csak egy 10 percenkénti műhold képét..vagy hőtérképét...és a térfigyelő kamerák adatait nézzük..akkora információdömping állna a rendelkezésére,hogy belerokkanna. Jahh..hogy a kamerákat inkább birságolásra használják....hmm..az sem kis lóvé!! Jut eszembe..a büdösbogár kiskirály...igen...szerintem eltaláltad... Demszky igérgetősnégyesmetróparkolásteladóéssorolhatnám Gáborról beszélek...csak egy 3 fős igazán hozzáértő ..mégegyszer SZAKEMBEREKBŐL álló koordinátori brigádot létrehozna akik tisztességgel (nem zsebre) szabályoznák,hogy ki..és hova..no meg miért telepíthet táblát..lámpát..zárhat le utat...és ha már felbontotta akkor az adott határidőre garanciával át is adja.. talán kevesebb szmogot szívnánk...és a túlélős mindent benyelős kötélidegzetünk is tovább bírná,hogy élősködők táncolnak rajta!...
Jó utat sorstársak!:)

Ui: Nem nyugtat meg,hogy máshol rosszabb!

Gubo77 2009.01.21. 10:13:18

@Speedman: Tökre nem erről a részéről beszéltem :)
"...feltéve, hogy ezzel a jármű a mögötte gyorsabban haladó járművek közlekedését nem akadályozza." Mivel az elvi lehetőség adott a jobbról előzésre (elhaladásra, akármire - mindegy), így mi az a szitu, ami mégiscsak kikényszeríti a belső sávot kibérlő autóstársunkat annak elhagyására? Vagyis mikor valósítja meg az akadályozást? Nem mehet párhuzamosan egy darab másik járművel, ha egyébként nincs összefüggő forgalom? Talán ez.

magichoose (törölt) 2009.01.21. 10:16:23

@kifordult_belek: ember, az érveid neked fogytak el, talán sose nem is voltak. És, valóban bizonyítottam, volt amúgy Suzukim is, szerettem is nagyon, csak sajnos egy idő után nem bírta, a Suzukisok meg ugyanannyira résztvevők ebben a streetfightingban, mint a pickupok és a SUV-ok, meg a digó pacik. A leállósáv meg sajnos arra van, hogy ha az embernek le kell állnia valami miatt (például vezetett 10 másodpercet úgy, hogy nem emlékszik vissza rá, mert valószínűleg elaludt, vagy gyanús hangokat észlel a kocsi hátulja felől, vagy balesetet szenved, vagy megáll megbeszélni a mögötte jövővel, hogy hol is kell lefordulni) és oda kisorol a forgalomból. Nem pedig a Janinak. Meg a streetracernek. Gyanítom, miattuk történt annyi baleset eddig az egysávos M0-n is, mert leállósávban akartak előzni, csakhát későn kapcsoltak, hogy bocs, itt nincsen ilyen:-) Iqharcosok.

Riasom 2009.01.21. 10:24:11

@magichoose: nem kötekedni akarok, de pl. a helyes lehajtó megbeszélésére elvileg nem vehető igénybe a leállósáv, csak az általad is felsorolt többi, vészhelyzetnek nevezhető esetben. Beszélgetni ott a mobil :)

Gubo77 2009.01.21. 10:27:45

@magichoose: Én félig-meddig visszaszívnám a leállósávos mondandóm, mivel közben rájöttem, hogy nem csak autópályán van. Sorry. Viszont azt fönntartom, hogy autópályán még véletlenül se ott álljatok meg "nyújtózkodni", mert nem arra találták ki! Ellentétben a pihenőhelyekkel.

2009.01.21. 10:29:54

Suzukival probalj meg kozlekedni Budapesten, megtanulod milyen az ha folyton szopatnak.

petikebx 2009.01.21. 10:30:05

@magichoose:
A leállósáv azért van, ahogy az előbb szóló megjegyezte, hogy ha az autóval történik valami halaszthatatlan probléma(defekt, lerobbanás stb), akkor ne az autópálya forgalmát tartsd fel, hanem legyen hova AZONNAL félrehúzódnod. Netán ha olyan hirtelen rájön az emberre a hígfosás hogy képtelen kivárni azt a plusz 3percet amíg odaér a következő pihenőhöz. Ha pedig azon kapja magát az ember, hogy sokezer kilométer után elzsibbadt, akkor az a plusz 3-5 perc ugyan nem számít hogy elérjen a pihenőig. Mert az bizony kishazánkban szinte minden kilométerkőnél van. Szóval még egyszer összegezve, a leállósáv a halaszthatatlan problémákra van "fenntartva", nem pedig nyújtózkodásra. Pihenő pedig azért, hogy ha valaki elfárad, rájön a pisikaki meg egyebek, akkor legyen hova mennie, ne a leállósávon veszélyeztesse magát.
Szerintem. Meg mások szerint is.

Speedman 2009.01.21. 10:31:18

@Gubo77:
Amint látod(olvasod) nincs rá közvetlen utalás, azaz ha idióta az illető, akkor is mehet lassabban a belsőben és még meg sem büntethető. Bár olvastam róla, hogy készül egy új jogszabály ami az indokolatlanul lassabban közlekedőket is megbüntetné.
Na, menjünk dolgozni.

2009.01.21. 10:32:01

@magichoose: Az hogy lehet, hogy a Suzuki nem birta? Elfelejtetted leakasztani az utanfutot?

prokee · http://blog.prokee.hu 2009.01.21. 10:42:08

"...swiftes streetracerrel, ahogy sötétkék háromajtósában lazán elterülve, virsligumijait pörgetve..."

Faszér kell mindig bántani a Swifteseket ! Háromajtósokat ! Sötétkékeket !

Irigykedsz, mert sosem lesz ilyen jó autód !!! :)

ommm 2009.01.21. 10:53:59

@leveliro1:
Az a tervem. Nyár végén is csinálni egy összegzést. Ja, ma reggel láttam, hogyan javítják az utat. Öt perc volt csupán. Teherautó jött, melósok leugrottak, majd a vízzel teli gödörbe egy lapátnyi forró aszfaltot dobtak, megpaskolták és csókolom. Que?!

ommm 2009.01.21. 10:57:03

@M@tek@:
Récséről jártam ki Ligetfalu szélére öt éven keresztül, előtte a belvárosban volt a szerkesztőség. Értem én, mit mondasz, nem is vitatkozom vele, HA működik, akkor nagyon jó. De szinte minden áldott reggel akadt egy-egy láma vagy gyors sávban élő, aki miatt megdöglött a ló. Napszakfüggő nagyon erősen, csakúgy, mint máshol.
És a sofőrök zöme sokkal bunkóbb, mint itt.

mbw108 · http://mb-w108.atw.hu/ 2009.01.21. 10:57:38

Jöttél volna novemberben-decemberben. Pláne tavalyelőtt. Január-február az egyik legjobb időszak, meg a nyár. Meg most visszaadták a rakpartot, van már 0 -ás és Megyeri híd, miazmás.

msmester 2009.01.21. 11:02:35

Budapesten is vezettem több évig, most Dublinban lakom és sokkal nagyobb kínszenvedés a közlekedés: észrevettétek már, hogy Budapesten minden nagyobb közúton össze vannak hangolva a lámpák? Hát itt nincsenek, nem is haladnak a sorok.

A dublini körgyűrű, az M50 már 2 x 3 sáv, helyenként 2 x 4, de mégis rendszeresen bedugul, mert a lehajtókon olyan sor torlódik fel (sok lehajtó végződik lámpákkal vezérelt körforgalomban).

A közlekedési morál mellett még egy előnye van a budapesti forgalomnak: ez pedig a sofőrök skillje. Magyarországon nem lehet vakon, félkézzel jogsit kapni, illetve a képzés a mai napig gyakorlatias, a 20-30 óra a forgalomban garantálja, hogy delikvens lásson dugót, zavaros forgalmi helyzetet a képzésen. Ellenben itt egy Kresz vizsga után mehetsz a forgalomba, aztán ember légy a talpadon, ha a belvárosban dugóba keveredsz.

ommm 2009.01.21. 11:06:36

@mbw108: december közepén jöttem :)

prokee · http://blog.prokee.hu 2009.01.21. 11:07:40

"Magyarországon nem lehet vakon, félkézzel jogsit kapni..."

Úúúúristen, mióta is laksz Dublinban ?

ommm 2009.01.21. 11:07:59

@prokee: jaj, tényleg, elnézést, nem te voltál. néztem

taffer 2009.01.21. 11:11:13

Bár van autóm, nincs a seggem alá nőve, és sokszor kifejezetten öröm nézni, ahogy a Nagykörúton a villamossal elhúzunk a dugóban ücsörgő sok lúzer mellett. Nekem mondjuk szerencsém van, hogy a munkahelyemre jó a közlekedés tömeggel (tudom, ez Bp-en nem tipikus, meg fú de drága a jegy és milyen cserébe a minőség, blabla), de tény, hogy nagyon sokan akkor is autóba ülnek, amikor tényleg semmi értelme.

Ennek ellenére nekem is inkább jobb tapasztalataim vannak, mármint ami a vezetési morált illeti, meg én is kifejezetten szeretem, ha rendes lehetek másokkal. Inkább az utak minőségével van bajom, mint az autósokkal, na meg azzal, ahogy az útjavításokat végzik errefelé.

És ha még a parkolási helyzet sem lenne egy őrület a Belvárosban, végképp semmi panaszom nem lenne.

Riasom 2009.01.21. 11:16:13

@msmester: a városi vezetés-oktatással kapcsolatban igazad lehet, aki viszont Pesten tanul meg vezetni, az az országúti vezetésnél van nagyon meglőve. Szerintem pl. az előzés az egyik legveszélyesebb mozzanata a közúti közlekedésnek (a halálos baleseteket tekintve mindenképpen), és erre egyáltalán nem tanítják meg a városi tanulóvezetőket. Nekik így saját tapasztalat alapján kell megtanulniuk a szembejövők sebességének felbecslését, az autójuk képességeit és minden mást, amiből aztán később összeáll egy némi rutinnal akár telefonnal a fülön is végrehajtható mindennapos manőver.

qmatch 2009.01.21. 11:22:33

Teccett a cikk, itt és most jól esett.
Tősgyökeres pesti lévén - csak 3 évet voltam távol Pécsen - nem tudom eldönteni, hogy én szoktam-e meg ezt a szart, vagy tényleg nem is olyan szar ez?.... a cikk most segített eldönteni a kérdést. Ja, persze, hogy lehetne jobb is, de egy olyan országban, ahol egy kilúgozott nemzetre a szabadságnak jóformán csak az árnyoldala szakadt rá,....szóval nem is olyan rossz.
Autóstársakat nézve vegyes a kép, én általában silabizálgatom, hogy kivel állnék szóba, ha nem az autóban ülnék....akivel nem állnék szóba, azt pl. engedem többször is próbálkozni, ha be akar jönni elém :) . De kimondottan szívatni nem szabad, az ilyen játék (?) ekkora zsúfoltságban elég veszélyes.
Én is arra szavazok, hogy rosszabb inkább tudna ez lenni, mint jobb....de ezért nem fogok Pozsonyba zarándokolni.
A "vad szuzukisokat" meg lehet szokni, nekem már sikerült...., asszem egyre toleránsabb vagyok, ahogyan "öregszem". Sokkal inkább haragszom a tökölősökre, a céges - láccik rajta, hogy az! - autóban szétesett tudattal ártalmaskodókra, na meg az egészet magasról leszaró, az én jogosítványomra jasszkarizó kerékpárosokra, és A ROBOGÓSOKRA !! Akinek ezek közül nem inge, azért vegye csak magára legalább annyira, hogy segítsen rendet tartani a saját falkájában. A normális bicajos legnagyobb szégyene a nem normális bicajos.

ipari_fostalicska 2009.01.21. 11:24:24

@magichoose: az első mondatodtól eltekintve végre olyan hangnemet ütöttél meg, amiben lehet beszélgetni. Amúgy nekem meg volt Alfám, szép mattpiros 97-es 145-ös :-)
Abban teljesen egyetértünk, hogy nem a Janinak van a leállósáv. Másrészről viszont továbbra is tartom, hogy csak a legszükségesebb esetben szabad ott tartózkodni (ebbe a hígfosás nem tartozik bele, sem a gyerek hányingere), pont azért, mert átlagosan 10 kilométerenként van egy pihenő, ahol mindezeket megteheted. De a poszt nem erről szólt, éppen ezért nem is folytatom tovább. Másrészről nem akarok ellenségeskedést, úgyhogy mindenféle sértő jellegű megjegyzésemért elnézésed kérem. A "digó pacit" is azért mertem leírni, mert érintett vagyok (voltam) a dologban. Béke...

Bambano 2009.01.21. 11:25:01

Ha tudod úgy intézni a napodat, hogy ne kelljen a csúcsforgalmas időszakokban a csúcsforgalommal egyirányba menni, akkor Pest egyáltalán nem vészes. Én kicsit később megyek melózni, kicsit később megyek haza, 10 alatti átlagom van mostanában a Winkler tehenénél nem sokkal takarékosabb autóban.

A kedves posztírónak szólok, az igazi nagy trauma a szeptember 1-i közlekedés szokott lenni. Nyáron szabadságok miatt kevesebb az autó, el is szoknak a közlekedéstől, de amikor első nap iskolába kell vinni a gyereket, na akkor agyhalál van.

Aki meg Pestet utálja, az menjen el mondjuk Debrecenbe. Kevesebb kocsi, sokkal kevesebb elkerülő útvonal, sokkal bambább emberek... Az az igazi agyzsugorító vezetési morál... Amit Pesten még a tattermammer is azonnal észrevesz, ott rámegy egy zöldhullám. A sztrítracsingos autó meg az octavia pdtdi lol :) A közröhej az, hogy Debrecenben gyakran 6-8 autót is simán megelőzök úgy, hogy igyekszem előre kitalálni a forgalmat és jobban választok sávot. Például belső sávban 20 autó, külsőben busz, megnézem a számát és ha tudom, hogy kiegészítő zöldön el fog fordulni, én beállok mögé, más nem. No comment.

Bambano 2009.01.21. 11:27:30

@qmatch: tősgyökeres vidéki lévén mondhatom, nem olyan rossz ez. Vannak néha gikszerek, de nem életveszély. Legalább azt érti az ember, hogyha az m3-as kivezetőjén elmegy óránkét több ezer autó és baj van, akkor ott dugó van. Azt meg nem érti meg, hogy 10 autó hogy tud dugót csinálni egy vidéki városban :)

loláb 2009.01.21. 11:32:20

@malenykij polgar:

Nyílván én sem párizsra asszociálok belőle, de:

Ha ismeretlen helyre megyek, nem tanulom meg az összes helyiséget, csak az út közbe eső nagyobb városokat jegyzem meg. Ami nem esik útba, azt jellemzően meg sem nézem, hogy ne kavarjon meg.Ez a tályékozódási stratégia elég jól működik, legalábbis nem szoktam eltévedni.
Itt sem az eltévedés volt a probléma, hanem hogy meg kell állni térképet csekkolni, hogy nem-e visz rossz irányba az az út.
És itt fontos, hogy ne legyen rövidítés, meg szótöredék. Mi ki tudjuk írni, hogy "Kiskunfélegyháza", meg "Alsóbivalybasznádfalva" rövidítés nélkül is, és szerintem ez így jó.
Bp tényleg nem a legegyszerőbb terep, de azért keringtem én már Martinban (Túróczszentmárton) fél órát, amíg megtaláltam a keresett utat. És az egy kicsit kissebb város, mint budapest.

Lova 2009.01.21. 11:32:25

Nagyon sokat vezetek Dániában és az ottani tapasztalataim alapján mondhatom, hogy Budapesten tényleg jó az autózás!
A legfontosabb, hogy sokkal előzékenyebbek az emberek.

Látnotok kellene, ahogy a dán sofőr elsőbbsége teljes tudatában nem enged kikanyarodni a főútra és csak azért is megvárja, amíg a 2 km-re szemből érkező autós után befordulhat és én csak utána jöhetek ki.

Vagy amikor balra nagyívben fordulna be egy szűk utcába de miattam - aki odáig gurult csak ki, hogy belássa az utat - csak küszködve tud bekanyarodni, és inkább centiz a parasztja, ahelyett, hogy kiengedne és utána ő is könnyebben (és gyorsabban és kevésbé veszélyesen) tudna bekanyarodni.

Vagy amikor a tök üres, nyílegyenes főútról úgy kanyarodik balra a lelkem, hogy a sávjában először 20-ra lelassít, majd komótosan befordul. Ahelyett, hogy áthúzna a szembe jövő sávba és nem kkényszerítene engem is szinte állóra fékezésre.

A folyamatosan belső sávban 130-cal közlekedő, két kilométerenként elszórt kamionokat 100 km-en át előző TÚLNYOMÓ TÖBBSÉGRŐL meg már nem is beszélek...

Tudom, hogy ezek mind nettó szabálytalanságok, de higgyétek el, ennyi rugalmasság kell ha ezzel az ember a forgalmat folyamatossá teszi, vagy egyszerűen előzékeny lehet egy autóstárssal. És ez az, ami Pesten megy.
Szóval csak így tovább, figyelmesen és előzékenyen!!!

FlybyWire 2009.01.21. 11:35:10

prokee · www.prokee.hu 2009.01.21. 11:07:40
"Magyarországon nem lehet vakon, félkézzel jogsit kapni..."

Úúúúristen, mióta is laksz Dublinban ?"

Hiába drámázol, az íreknél *tényleg* az autósok fele sosem látott helyi KRESZ-t, mert alanyi jogon, postán kapta a jogsiját, a mai fiatalok pedig egy asszem 20 kérdésed teszt kitöltése után 0 azaz NULLA km gyakorlattal mehetnek egyedül a forgalomba.
Aztán csodálkoznak, hogy a baleseti statisztikájuk majdnem a legrosszabb Európában. Minden hétvégén meghal jónéhány tinédzser diszkóbalesetben.
Ott tényleg fogalmatlan, lassú és béna az öreg sofőr, és felelőtlen, totálisan rutintalan a sztrítrészer hülyegyerek!

A másik.... az előzékenységet nem ismerik, lámpát szürkületkor sem kapcsolnak (kivéve ködlámpát, azt éjjel-nappal mindenki), körforgalomban folyamatosan kifelé indexelnek (teljesen függetlenül attól hogy csak kettővel később mennek ki), és még sorolhatnám.
Én Galwayben éltem, az egész 120 ezres városba 3 párhuzamos, 2x1 sávos (!!!) visz be kelet felől (az ipartelep irányából). Ott 3 km stabilan 1-2 órás út.

Higgyétek el, Budapest egyáltalán nem olyan rossz. Csak ki kéne próbálni máshol is (mondjuk nem Svájcban :)

FlybyWire 2009.01.21. 11:38:25

Lova 2009.01.21. 11:32:25

Az írek ugyanekkora parasztok. Volt olyan, hogy a helyi RÁDIÓBAN a műsorvezető könyörgött a városi "elkerülőn" haladó autósoknak, hogy a Headford úti, elsőbbséggel nem rendelkező autókat ugyan engedjék már be, mert 8 km-es sor áll azon a bekötőn.

Elképesztő! Egyszer nulla fogalmuk a közlekedés dinamikájáról.

A Bp-en elterjedt előzékenység a lassan több 10 éve tartó dugók miatt kialakult természetes folyamat következménye, az írek még eddig nem jutottak el...

loláb 2009.01.21. 11:38:27

De egyébként ez a rövidítés dolog is csak az első 700 km-es motorostúrámon volt zavaró, később ráált az agyam a tót gondolkozásra, és megszoktam. De azért nem szeretem.

lwcolors 2009.01.21. 11:44:35

Szoktam menni Pozsonyba és Pestre is, és a Pozsonyi közlekedést tartom jobbnak, márcsak a dugók miatt is. Volt olyan, hogy a budaőrsi Auchantól a Déli pályaudvarig 1,5 óra volt az út. Nem helybeliként ráadásul a kerülőutakat sem ismerem annyira, mint az ott lakók. Pozsonyban még sosem kerültem olyan dugóba, ami az úton parkolásig fajult volna, pedig csúcsidőben (péntek, du, szombat, vasárnap este) is járok arra.
A pesten közlekedőkről annyit, hogy amíg sportautóm volt, minden 50 lóerős streetracer azt akarta megmutatni, hogy az ő kocsija jobb, mint az én autóm. Bevágtak elém index nélkül stb. Mióta terepjáróval megyek fel, azóta érdekes módon nagyobb a hely, pedig nem vezetek barom módjára, és indexelni is szoktam. Szerintem nagyon járműfüggő, hogy az emberek milyen érzésekkel közlekednek Pesten. (egy Nissan Micrával 1 millióért sem közlekednék Pesten :) )
A pesti utakról annyit, hogy jelentős részük, ha falun lenne, szántásnak hívnák, nem útnak. Hihetetlen, hogy otthon földúton 60-al közlekedve kevesebb a rázkódás, mint a pesti utakon.

berliner 2009.01.21. 11:49:27

Szerintem sem drámai a budapesti helyzet. Minden nagyobb városban egy kicsit pörgősebb és határozottabb a közlekedés, mint vidéken.
Két dolgot nem bírok a magyar "módszerekben":
-külső sávban vészvillogós parkolás - ezt a sportot a taxisok is nagyon szeretik
-autópályán a belső sáv fetisizálása, értsd elég sokan nem képesek felmérni, hogy a külső sávban is lehet közlekedni
Ezt a kettőt leszámítva tényleg nem vészes a hazai helyzet, és szvsz mintha javult is volna mostanság, legalábbis a beengedés-megköszönés terén

Rocko- 2009.01.21. 11:50:15

prokee · www.prokee.hu 2009.01.21. 10:42:08
pláne ha törnek. :D

ommm 2009.01.21. 10:53:59
hah, mondjam nálunk hogy volt?
2 éve felújított út, fôútvonal, busz is jár rajta. 1 éve kitalálták, h hoppá. oda kell egy csatornafelé, kereszetzôdés közepén egy sáv lezárva, ahonnan kanyarodsz, semmi figyelmezetetés. se elôtte, h hé marha ne menj arra.
most hétvégén beszakadt az inkriminált helyen az út. vasárnapra körbekerítették.
hétfôn-kedden dolgoztak rajta, este még kint volt a kordon. konkrétan az 1+2 sávból 2-t, azaz egy irányt lezártak. ma reggelre eltûnt a kordon, út megjavítva. kérdés meddig.

msmester 2009.01.21. 11:02:35
"észrevettétek már, hogy Budapesten minden nagyobb közúton össze vannak hangolva a lámpák?"
nem, én piroshullámokkal találkozok.

taffer 2009.01.21. 11:11:13
jah, kötöttpályán jó a közlekedés, azon kívül halál.

FlybyWire 2009.01.21. 11:53:03

lwcolors 2009.01.21. 11:44:35

Ez a komment tele van egy rakás marhasággal.
Budaörs-Déli: hétköznap reggel 7 és 9 között is 5-20 perc max. Ennél hosszabb csak balesetnél, valami nagy gáznál, de az minden útra igaz.
Az utak pedig (amerre én járok), sokkal jobbak, mint pár éve. Dózsa György, Váci, M3, M0. De az M1-M7 és a budafoki, Alkotás stb. szintén teljesen hibátlanok.
Durva és téves általánosításokat és Münchauseni lódításokat írsz sajnos.

Lova 2009.01.21. 12:02:40

re. Zöldhullám-piroshullám téma

Nem vitatom hogy vannak rosszul beállított lámpák, de az esetek nagy részében szerintem csak azért nincs zöldhullám, mert a forgalom mértéke miatt nincs átlagosan 50 km/h-s sebesség (vagy amennyire be van lőve a zöldhullám).

Pl. egy kritikus tömeg alatt a Hungária Thököly-től Lágymásnyosi hídig 10 perc, de ha ennél egy kicsit is több autó van, egyből felugrik minimum 20-ra, mert annyi autó már nem képes a zöldhullámmal azonos ütemben haladni.

Ezeken a helyeken lehetne forgalmas időkben pl. 30-ra belőtt zöldhullám, de amennyire tudom, a budapesti forgalomirányítási rendszer katasztrofálisan szar és öreg, tehát ennek az esélye nulla.

Persze vezettem már automatikus lámpákkal felszerelt városban is (pl Rotterdam) de általában sokkal rosszabb, mert széttördeli a forgalmat, miután úgy működik, hogy "mindenkinek ugyanannyira legyen rossz".

Egyetlen előnye, hogy tök üres úton lámpáknál soha nem kell megállni, csak lassítani, mert a lámpa érzékeli, hogy jössz és az irányodban zöldre vált.

cornholio 2009.01.21. 12:03:08

Van szerencsém 3 éve Bukarestben autózni, innen igazi élmény hazamenni Budapestre.

Bukaresti nyalánkságok:
- Aknafedeleket kb. soha, sehol nem képesek szintbe hozni. Nem 1-2-3 centis küldönbségek vannak, hanem 15cm-es gödrök olyan utakon, ahol 70-nel megy a sor folyamatosan. Muszáj kikerülni, különben tréler...
- Kereszteződésbe bemegy 3 egyenesen haladó sáv, és kijön 2. Tábla természetesen sehol. És mindenki úgy gondolja, hogy nem az ő sávja fogy el, feltéve persze, hogy észreveszi ,hogy valamelyik elfogy.
- 3 sávos út, a belső sáv közepéig belóg egy villamos-járdasziget. Tábla, felfestés, stb természetesen sehol. Úgyis észreveszed...
- A balra kanyarodás a legtöbb esetben telezöldes. A rományok meg csak úgy tudnak balra kanyarodni, hogy a szembe jövő, szintén balra kanyarodók útját keresztezik... kötelező dugó.
- Parkolás bárhol, bármikor, akár 2-3 sorban is. Kivéve azt a néhány, tényleg kevés utat, ahonnan naponta többször elszállítják az autókat.
- A legtöbb helyen lehet, sőt kötelező a villamossínen vezetni. A villamos emiatt ugyanúgy áll a dugóban. Az, hogy esetleg a keresztező utakat ezzel blokkolja, nem érdekli. Ez egyébként az autósokat sem szokta zavarni.

Amíg otthon éltem, szidtam a budapesti dugót. Most már autópályának tűnik a Nagykörút is a reggeli csúcsban :)

loláb 2009.01.21. 12:04:29

@berliner:

Nem drámai, de az elmúlt öt-hét évben jelentősen romlott. Főleg nyáron, a különféle építkezések alatt halál.

M@tek@ · http://www.dusza.sk 2009.01.21. 12:06:41

@ommm: Aha, ebben igazad van. Itt egy cikk, eppen ma jelent meg.
natankuj.sme.sk/c/4269846/preco-su-zapchy-na-pristavnom-moste.html
Kar, hogy sokan nem ertik. En a Polustol jarok ki Devenybe a VW gyarba. Az sem semmmi. Bar en reggel ki, este meg be.Pont forditva, ahogy a forgalom nagy resze. :-)

berliner 2009.01.21. 12:13:03

@loláb: én a morálra írtam, hogy javult. a dugók mértéke mindig az aktuális építkezésektől és/vagy balesetektől függnek (meg egy-két más tényezőtől)

**ADAM** 2009.01.21. 12:15:04

Emelem kalapom a szerző előtt. Igaza van, más városokhoz képest tényleg nem olyan vészes itthon (a téli hónapokban, mert csak akkor!) a közlekedés. Nincsenek nagy dugók, az igazán hülyék és vasárnapi autósok ilyenkor csak ritkábban rontják a túlélési esélyeinket. És bár van nem kevés anyaszomorító ökör, összességében tényleg egészen jó mindenki.
Már csak egyet kellene megtanulnunk: NEM AUTÓVERSENYEN VAGYUNK, DE KÜLÖNÖSEN NEM HÁBORÚBAN, ÉS A BICIKLIS ÉS A MOTOROS IS "JÁRMŰ" ÉS NEM LESZORITANI VALÓ KIS BÉNA FING. Picit "szeressük" jobban egymást, és kész.

Riasom 2009.01.21. 12:16:29

@Lova: ezt meg tudom erősíteni, én is azt tapasztalom, hogy majd' mindenhol van Pesten zöldhullám, kb. 50-re belőve, aztán vagy annyival megy a forgalom, vagy nem...

berliner 2009.01.21. 12:16:40

@Rocko-: belvárosban be vannak állítva a lámpák, csak napközben az araszolásban ez nem látszik, mert egy lámpán két autó megy át. de ha éjjel közlekedsz, akkor pl körúton, andrássyn észre veheted h őssze vannak hangolva a lámpák.

bpmcwap 2009.01.21. 12:20:50

az az igazság, hogy ennek a szecessziónak vannak ám jó oldalai is... a csoró kis streetrécsinges mitfárereknek is kevesebb jut benzinre hála legyen a jó istennek, meg aztán itt volt karácsony, hideg is volt fűteni kellett... igazából még erősödhetne ez a szeceszió egy kicsit.... mondjuk 400forintos benzin ár meg a sztriitrécsingek űrhajóival lehetne teli a hasznaltauto.hu, vagy egyenesen be is fűthetnének vele... Éljen a drága benzin és a hideg tél! Aztán majd tavasszal várom a poszt folytatását hogy márciustól júliusig majd ősszel, hogy júliustól augusztusig milyen tapasztalatokkal lett gazdagabb a közlekedőtárs... mert ilyenkor amúgy is holt idény van... de tavasszal mikor az ibolyákkal együtt kibujnak az első suzukisok, majd nyáron mikor a suzukisok még motorra is ülnek néha... na aaaz az igazi... akkor van vadászidény, mikor nem kell a pénz a fűtésre meg egyébként is a feromonok meg a hormonok tobzódnak és minden fokkal magasabbra szökik a hüjeség számlálója is....

ipari_fostalicska 2009.01.21. 12:24:48

@cornholio: édes nosztalgia :-) ebben nekem is volt részem egy darabig Bukarestben. Én azt szerettem, ahogy a kicsi autók (Matiz, Fiesta, 206, stb.) centizgettek a parkoló autók és a kocsisor között. És ne felejtsük el "3 sávban öt sávnyi autó" dolgot sem :-)

berliner 2009.01.21. 12:28:34

@kifordult_belek: szóval a románok úgy vezetnek, mint az olaszok, csak az olaszokban ezt (is) szeretjük, míg a románokat meg lebalkánozzuk érte (nem te, hanem általánosan).

(már várom, h valaki elkezdje magyarázni, h az olaszok igenis jól vezetnek:)

lanciabacci 2009.01.21. 12:32:49

Ommm,
nagyon köszi ezt az igazán hiánypótló posztot, kell ez a magyar léleknek, mert mi itt szeretünk szenvedni. Régóta meggyőződésem, hogy közel sem annyira rossz a helyzet Budapesten, mint ahogy annyian kántálják, csak a más kertje mindig zöldebb.
Mellesleg én születésemtől fogva itt élek, régóta vezetek, de sokat járok másfelé is, van tehát némi összehasomlítási alapom. Nem felvágni akarok ezzel, csupán tény.

Nekem az az elméletem erről, hogy egy bizonyos határon és időn túl a nagy forgalom hatékonyan összecsiszolja a résztvevőket és önszabályozóvá válik a rendszer; kialakul a belső logikája. Renitensek persze mindig vannak és lesznek, hiszen folyamatosan kerülnek be új szereplők és divatok. A legnagyobb baj azonban gyakran az, amikor az értelmetlen és életszerűtlen megszorításokkal feleslegesen szivatnak a szabályalkotók, máshol pedig nem elég következetesek.

Másfelől hazai, vidéki (nagy)városokban járva gyakran jóval több rutintalan és agyatlan vezetővel és szituációval találkozom, bár mindenhol a "pesti forgalmat" szidják egyébként. Szerintem ráadásul néhányan azt hiszik az ilyen helyeken, hogy attól menők például, ha nem indexelnek, mert a "pestiek" sem szoktak. Pedig szerintem ez sem teljesen igaz, szerintem az itteniek jó része igenis szokott indexelni is, csak könnyebb észrevenni a barmokat. Én mindenesetre látni vélem a fejlődést a morálban az évek alatt.

-------------------------
FlyByWire:
az ír tapasztalataidat abszolút megerősítem, tényleg nincs fingjuk sem a kreszről, gyakran kiszámíthatatlanok, ráadásul rossz oldalon is vezetnek :) Ugyanakkor persze az is igaz, hogy türelmesek és nagyon udvariasak a gyalogosakkal és egymással is, de ez inkább általános helyi szocializáció, nem pusztán a közlekedéshez kötődik.

Svájc nekem szintén nem egyértelműen poztív példa, inkább olyan fojtottan agresszív hely, ahol bár nem mennek neked, de azért ha szerintük hibát vétesz, akkor azt elég hatásosan éreztetik is veled, különösen kelet-európai rendszám esetén. Kb mintha ott sem lennél. És egy másik példa: a svájci városok tele vannak fixen telepített trafipaxokkal és kamerákkal, amiket sokszor nem könnyű kiszúrni. Ennek pedig az az eredménye, hogy a legváratlanabb pillanatokban képesek az addigi egyenletes 70-80-90-ről közel állóra fékezni, teljesen néptelen, városközi utakon is. Na meg hát azért ott is jelen van bőven a sznob "nekem többet lehet" autós, illetve létezik az autók drágasági sorrendje is, csak nem az itthon megszokott márkáknál kezdődik a dolog.

Na és az is igaz, hogy az igazán gazdagok gyakran járnak teljesen átlagos kisautókkal, sőt szépen karbantartott régebbi átlagautókkal is, észrevétlenül.

Hrzrasn (törölt) 2009.01.21. 12:38:33

@Shadowbull: "Nemetorszagban nekem az a legfurabb, hogy itt minden kis hulyesegre egybol a dudat nyomjak. Azzal buntetnek, ha nem ugy mozogsz, ahogy ok elvarjak. Fura. De mindenki, a nyugdijas neniketol a managerig."

Megint aludtál a lámpánál? :)
(A gördülékeny közlekedés titka ugye, ha figyeljük a lámpát meg a többieket.)

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2009.01.21. 12:45:43

@loláb: Ha ismeretlen helyen eltévedek, vagy gondot okoz a táJékozódás, megkérdezem a helyieket. Tudom, hogy nem mindenki teszi, de inkább ez, mint egy fél óra keringés.

wbonnar 2009.01.21. 13:02:36

Írjátok itt az 50-es sebességkorlátot, hogy ez vicc, stb.
Nem ez a valódi sebességkorlát, hanem az a sebesség, ahol bekattan a radar, az pedig 65 km/h. Ugyanis a rendelet szerint 50 km/h megengedett sebességnél 30% túllépésig nem büntetnek, ezért ekkor jön csak a 30 ezres csekk, azalatt semmi.
Ez a büntetési határ 51-100 km/h korlátra 20%, 101-130 km/h-ra pedig 10%.

Riasom 2009.01.21. 13:03:04

Öööö, itt nálam eltűnt a zőőccséges-poszt a Belsőségről, nektek megvan?

harcsaparcsa 2009.01.21. 13:07:06

Meg kell hogy mondjam, hogy osztanom kell a postiro velemenyet: en erdelybol jottem immar 8-9 honapja, es habar en csucsidoben ritkan autozom, igencsak elegedett vagyok az itteni kozlekedessel, nemcsak a roman viszonyokhoz kepest, mert nem csak ott vezettem. Negativ tapasztalataim nekem is voltak, parasztok mindenhol vannak, de szerencsere nem ez a jellemzo. Az utak minosege lehetne jobb, de a forgalomiranyitas, szervezes jol van kitalalva. Ami nem tetszik: elozgetes minden aron, gyakori savvaltas, masfelol eggyesek nagyon raernek. Egyszoval jobb lenne ha mindenki a forgalom ritmusaban haladna, azert van a zoldhullam.
Amire kene figyelni: a gyalagosok elsobsege. Ami nagyon tetszik: a gyalogosok turelme, figyelmessege. Gratula nekik.

(sajnalom a lemaradt ekezeteket)

GGG77 2009.01.21. 13:12:05

A budapesti helyzet tényleg nem annyira rossz, mint sokan mondják. Tudom, napi 50-60 kilométer autózom a sűrűjében.

Mondjuk nem bírtam megállni tegnap, hogy egy 50-es, frissen tupírozott fejű suzukis nő miatt ne szálljak ki, és kopogjak be az ablakán. Beáll a kereszteződésbe, kanyarodók csak szívjanak, majd amikor meg tudunk indulni nem enged be. Megkapta a magáét, ahogy egy hónapja a mercis, 60 fölötti bankvezér-külsejű is a Mechwart ligetnél... :)

ramirez7788 2009.01.21. 13:13:48

Pesten egy álom közlekedni Debrecenhez képest. Ha rosszindulatot, kivagyiságot, bunkózást akarsz látni, gyere le Debrecenbe. Tizedakkora város, mint Budapest, huszadannyi autóval kétszer annyi sávval, és képtelenek megtanulni közlekedni.

Rocko- 2009.01.21. 13:19:00

hova lett a Csik post???

berliner 2009.01.21. 12:16:40
Lechner Ödön fasor és Üllői út mennyire belváros?
"de ha éjjel közlekedsz, akkor pl körúton, andrássyn észre veheted h őssze vannak hangolva a lámpák."
bármilyen fura is, de az emberek nagytöbbség nappal közlekedik. :)

bpmcwap 2009.01.21. 12:20:50
nagyon ügyes vagy, hátba is veregetheted magadat.

nemrut 2009.01.21. 13:28:11

50-es sebességhatár?

A belvárosi szük utcákban még ez is életveszélyes soxor de könyörgöm!
A legalább kétsávos útszakaszokon, pl. Fogarasi, Üllöi, stb. stb., ahol járda, meg zebra van a gyalogoknak ott miééé???
ès persze mérik! Mert kö a bevétel....
Mért nem lehet ott 60-70-80-nal menni szabályosan ahol a népek úgyis ezt teszik????

ColT · http://kilatas.great-site.net 2009.01.21. 13:33:14

Hát szerintem örülj neki hogy csak ennyit szívtál :)

Egyébként én is a leszarom a forgalmat - típus vagyok ha csatornafedélről van szó; a követési távolság pont ezért van és én nem fogom senki sietése miatt kiverni a saját (nem céges, nem apucié, nem hitelre vett) autóm futóművét. Előzzön meg ha akar, 90%-ban úgyis erősebb autója van.

kewcheg 2009.01.21. 13:35:52

Vidéki "nagyobb"városiként én is szeretek a fővárosban vezetni,mert agresszív, gyors, nyers a stílus,-amennyire kell- udvarias, és sokkal jobban vezet vezet az átlag,mint a vidék.
Nyilván abból adódóan, hogy sokkal többet vezetnek.Amivel gondom szokott lenni,ha foghíjas macskakövön is 70-nel tolják, ilyenkor én autót kímélendő lemegyek 30-40-re, biztos szidnak is emiatt.Egyszóval ,nincs gondom a bp.-i közlekedési stílussal, ill.morállal.Sokkal több a baj egy rutintalan,vezetni nem tudó autóssal- és itt nem bántani akarok, de ezek zömmel elmaradott, csóró vidéken élők, akik örülnek,ha a párás ablakon valahogy kilátnak és megtalálják a kezelőszerveket.Plusz,itt még gond szokott lenni az autó műszaki állapota és esetleges biztosítási rendezetlenségek is.Ismerek ilyet, már többször törte totálra a kocsit teljesen kihalt,forgalmatlan szakaszokon, szerencsére kívülálló hunyó nem volt.
Szlovák témával kapcsolatban:Pozsonyt nem ismerem, de az E571-en gyakran járok a keleti részeken,ami nagyon tetszik, lassú liazok,tátrák, stb.lehúzódnak és az egyébként is széles jóminőségű kétsávoson !még szembejővőnél is! lehet így előzni,szinte sávon belül,de mondanom se kell,ilyenkor a szembejövő is kifelé húzódik.Király!

lapa · http://www.lapanet.hu 2009.01.21. 13:43:40

a zöldhullámban nemtom higgyek-e, szerintem simán megérne egy interjút valami szakival.

az odáig világos, hogy egyszerre csak egy irányba lehet csinálni, meg az is "oké", ha pénz hiányában nem kötik be a kisebb, lényegtelenebb lámpákat. ami viszont néha a Soroksári-Grassalkovich úton folyik, arra nem nagyon találok magyarázatot.

Mondom néha, volt már ott is zölhullámom megengedett + 15 kmh-nál, az időközben lebetonozott 50-es táblákat persze kihagyva...

lwcolors 2009.01.21. 13:43:58

@FlyByWire: Általánosítok? Hazudok? -szerinted.
Szombati eset: Közlekedési Múzeum parkolója. Skoda Fabiás belehuppant első kerékkel egy akkora gödörbe, hogy a lengőkarra esett rá a kocsi, és nem tudott kijönni belőle. Kocsi félig kiállt a parkolóból. Ha nem segítünk neki apámmal, még mindig ott vakarja a fejét. Persze a sok barom csak néz, dudálva kikerül centizve, és elhajt. Vicc. (persze a keresztben álló terepjárót később már nem tudták kikerülni, és nyugodtan kiszedhettük a gödörből a kocsit)

lapa · http://www.lapanet.hu 2009.01.21. 13:48:52

bocs kimaradt: márcsak azért is jó lenne valami tudattágítás a rendszer működéséről, mert ha némiképp ismertek a szabályok, az emberek jobban tudnak idomulni esetleg.

ipari_fostalicska 2009.01.21. 13:51:02

@berliner:

Megmondom őszintén, az olaszoknál még nem jártam.
Viszont nekem a románoknál egészen sok dolog tetszett. Csak néhány apróbb dolgot írok:
1.) Gyalogossal sokkal jobban bánnak, mint mi.
2.) Aradon csak a legszükségesebb lámpák működtek, így engedve a forgalmat.
3.) Ha valahol gond volt, jöttek a rendőrök és irányították a forgalmat mégsem lett még rosszabb.
4.) Három felfestett sáv ellenére 5 sávban ment a forgalom, mert ennyit tudott az adott keresztezés átengedni. Akárhogy is, ez 40%-kal több autó. Na aztán persze kellett figyelnim amikor szűkült az út.
5.) Mindezek ellenére alig látni koccanást a városban.

Országút az más téma.

a_q 2009.01.21. 13:53:24

Mióta átadták az M0-ást, eltűntek a kamionok a városból és jelentősen javult a közlekedés! Kíváncsi vagyok mikor fognak rájönni, hogy a városon át gyorsabb, főleg hogy a 0-son minden nap van baleset...
Amúgy egyáltalán nem vészes jelenleg a fővárosi közlekedés, besorolásnál max. 3 autót kell várni és beengednek, fordított esetben megköszönik. Anyázás persze mindig van, de nem láttam még olyat, hogy tettlegességig fajult volna a dolog.

mizie 2009.01.21. 14:16:39

Alapvetően sztem is jó abp-i forgalom de a következők borzasztóak:

1: forgalom halad 60-70-el, de a debil fixen 45-el megy nehgy túllépje az 50-et
2. lámpánál sorállás és 5-6 méter hely az autók között, mert a debilnek csak eddig volt kényelmes nyomni a gázt, az nem érdekli miatta 2-3 autó nem fért át.
3. index nélkül cikázó debilek
4. debilünk most a telefonját buzerálja ahelyett hogy a lámpát nézné. újabb 3-4 autó ragad bent miatta.

CSL 2009.01.21. 14:19:30

Én azt mondom általában itthon egészen jó a közlekedési morál! Én kamionozok és az eddigi tapasztalataim szerint a Szlovákoknál van a legtöbb bunkó sofőr ahol eddig jártam legalább is! De elmondható hogy rohadt bunkók a Lengyelek a Románok a bolgárok az olaszok és a szlovének hollandok! Ezek a személyes tapasztalataim! Ezek mind azt hiszik versenypályán vannak! Egyébként a német vagy a belga közlekedés sem jobb mint a magyar!

Tommeeca · http://napimerites.blog.hu 2009.01.21. 14:25:15

Néha talán túl kéne látni a Budapest táblán, vidéken is van élet... Nem attól lesz valaki rutinosabb vezető, hogy hány autót nyom le a körúton, hanem, hogy az éjszaka esőben elé ugró kivilágítatlan traktort is kitudja kerülni 90-nél, úgy hogy nem az árokban ér véget a történet...

Olaszországban sokkal fejlettebb reflexekkel rendelkeznek az emberek a vezetési stílus miatt. A legjobban az tetszett amikor az autópályán 3 sávon keresztül ívesen vette a kanyart az olasz kolléga, majd vissza ugyanez index nélkül és mégse történt semmilyen baleset.

FlybyWire 2009.01.21. 14:31:04

"Olaszországban sokkal fejlettebb reflexekkel rendelkeznek az emberek a vezetési stílus miatt"

Úgy van, szép kerek marhaságokat írjunk, az az igaz :)
Tényleg elképesztő!

The Good Boy 2009.01.21. 15:05:06

Jó az irás! Ilyen szint kell minimum, jó lesz ez:)!
Ommm helyzetértékelése az elején hasonló, mint az egyik erdélyi magyar humorista elemzése, miszerint ő(ke)t a világ minden részén (meg persze magyarhonban is) utálják azért mert románok, romániában pedig azért utálják, mert magyar.

Agr3ssor 2009.01.21. 15:41:55

Attól, hogy Pozsonyan még enél is szarabb a szitu, az engem cseppet sem nyugtat meg...

Én próbálok inkább a fejlődés irányába tekintgetni, meg a pozitív példákat figyelni... Nem pedig a "mi igen, de bezzeg ők mégjobban" szöveget emlegetni...
Kezdek ráébredni, hogy amikor én ESTE hatkor beállok a Kristina körúton a forgalom díszes résztvevői közé, és 6 perc alatt megyek át egy lámpán, az tulajdonképpen nincs is... Puszta illúzió... De csak egy helyszínt említettem meg, ahol rend szerint dugó van... És problémás az átkelés... És jön a 18-as villamos oldalról... És dudálnak, hogy anyád, közben nem az én anyám, hanem a tiédet...
Ha ommm bácsi Érdröl megy be Pestre, akkor kérdezem én melyik úton teszi?? M7-esen általában a Tesco-tól áll a sor 7-es főút Kamaraerdő felöl még egész tűrhető, de ugyanúgy a Sasadihoz érsz... A néha orbitális dugóba... Hatos főút Budafoktól áll, mint a cövek... Egér út dugóhegyek... Bár lehet csak én jártam be régen Pestre napi szinten... De ezek a területek halálosak voltak... (egy éve)
Különben tényleg nem kritikus a helyzet, sírni nem kell miatta... De a kellemestől nagyon messze van... És azt senki ne mondja, hogy nem illene változtatni egy-két dolgon...
Egyébként ahol olyan jófejek a gyalogosokkal, ott a gyalogosok is mások...

Ez mindíg adok-kapok történet... A f..nak kell ezen állandóan vitázni... Olyan mint a kocsisok vs. biciklisek című mese... Mindenkinek valahol igaza van, de igazából senkinek sincs... Inkább mindenki a képességeinek 100%-os beleadásával foglalkozzon a ré érvényes dolgokra, és akkor nem lesz probléma...

Ati232 2009.01.21. 16:38:48

Szerintem nem mindegy, hogy milyen napszakban voltál Bp.-en általában. Mert én korán reggel és olyan fél 3 körül megyek általában. Akkor tűrhető a forgalom.
Viszont a délután 5-7 órás "műszakban" már egy másik autóstípus, a "jóanyázós" van az utakon. :) Gondolom a dugó miatt, egyébként ők sem lennének olyanok amilyenek.

Ez vagyok 2009.01.21. 16:47:17

VÉGRE, VÉGRE :) Köszi, hogy egy pozitív hangvételű blogot olvashattam. Már tisztára ki vagyok bukva, hogy mindenhol csak a rosszat, negatívat, lehangolót, pocskondiázót, világvége hangulatut, acsarkodót lehet olvasgatni. Teljesen átfújta az agyam az a jó érzés, amit olvasás közben éreztem :) Már csak a kommentelők vannak hátra a nyomasztás szétosztásának mellőzésével, mert jónéhányan nehezen tudnak szakítani a belénkidegződött hangvétellel.

ccorsa (törölt) 2009.01.21. 16:51:15

M0-s M1-től a M3-ig cca: 60 km.
Ugyanez a városon keresztül cca: 20 km.
(Budaörs - Sasadi - BAH - Lánchíd - Andrássy - Városliget - M3 kivezető.)

Hatalmasat kerül az M0 :(

eszemmm 2009.01.21. 17:24:14

@kifordult_belek & @polki: Hát, Urak, szépen összeszedtétek a gondokat, gratula. Azonban van kettő, amivel nem tudok egyetérteni:

1: a gyalogosnak akkor elsőbbsége van a zebrán, ha senki nem jön mögöttünk, vagy ha csak éppen oda akar fingani. Ha megáll fotózni az út közepén, persze el lehet vele beszélgetni... Roppant törékenyek, vigyázzunk rájuk.

2: Ha van is egy-két láma vagy Thaliás nyugger a belsőben, városban simán elmegy, ha jobbról előzöl. De pályán TILOS!!! Villogj, dudálj, indexelj, tökmindegy, csak ne előzz jobbról!

Még vmi: a leállósáv nem rendeltetésszerű használatáért azonnal, golyó általi halál...

loláb 2009.01.21. 17:35:26

@malenykij polgar:

Próbáltam. SENKI (ilyet még nem b@sztam különben, Bukaresti, meg horvát tapasztalataimból kiindulva azt hittem csak a magyarok annyira provinciálisak, hogy ne beszéljenek angolul) nem beszélt sem angolul, sem magyarul. A szlovákkal pedíg nem vagyok kisegítve.(Mondjuk amikor látták a magyar rendszámot a motoron, nem is nagyon akartak segíteni. Egy jófej nyugdíjas néni volt, de ő még a térképet sem tudta elolvasni)

Tilcsák Bea (törölt) 2009.01.21. 17:48:29

A cikkírónak javaslom a napi útvonalamon való végigautózást.
Két erős nap van mögöttem: pénteken 2 alkalommal jött szembe a sávomban egy-egy autó (előítélet nélkül: mindkettő nagy, fekete, városi terepjáró volt), és csak a reflexeim mentettek meg, és a viszonylag alacsony sebességem a frontális ütközésektől; illetve tegnap egy mellékutcából hajtott ki elém egy német rendszámú bmv, padlófék és félrekormányzás sem mentett volna meg, ha az utolsó pillanatban nem csúszom meg, és kerülöm el a seggét 5 centivel, majd ezt követően 5 perc múlva egy piros lámpánál megállva a mögém a buszsávból besoroló bmv/mazda vágott ki ismét a buszsávba, és hajtott át a kereszteződésen.
már félek hazaindulni szinte....

Solimo 2009.01.21. 18:15:22

Tisztelt Ommm!

Örömmel köszöntöm a budapesti kalandtúra résztvevői között!
Boldogsággal tölt el, hogy ennyire kedvező a megítélése fővárosunk közlekedési morálvákumjáról.*
Játékunkban részt vehet minden olyan személy, aki megfelelőnek tartja Budapest közlekedését.
Nyeremények:
Ha 3 hónap múlva is fenntartja véleményét, a Nagymama lekvárja termékcsaládból Nagymama személyesen ad át Önnek egy Traffic Jam-et.
Amennyiben hat hónap múlva is változatlan a véleménye, Fekete Pákó előadását hallgathatja meg: „Az ikes igék használata sarkalatos közlekedési helyzetekben” címmel.
Ha egy év elteltével sem említette fennhangon Budapest főpolgármesterének családtagjait, elnyeri Aba Botond személyes gratulációját, és Ön lehet a Budapesti Közmegelégedési Vállalat új reklámarca.**

Kellemes játékot kíván a:
Szervez.És?

*Figyelem! Amennyiben járművét központi zárral szerelték, ajánlott a Budapest belterületét jelző közlekedési tábla láttán bekapcsolni, megelőzendő a közlekedési szabályok tettlegességig fajuló értelmezését (balta, vipera, tökmindegy).
**Hűségbónusz: térítésmentesen hullámvasutazhat a Megyeri-hídon.

ommm 2009.01.21. 18:19:07

@Solimo: :)
Ez jó volt. A vélemény olyan, mint a gyurma. Képlékeny. Mindenképpen készül majd egy nyár végi összevetés is.
A főpolg. urat csókoltatom már most, futóműveseknek áll a világ.

The Good Boy 2009.01.21. 18:36:28

@ccorsa: Ha jól emlékszem 89km/45km a távolság m1-m3 között,m0-on vagy a városon át. Mikor átadták az mo-t lemérték, a 89 km tuti, a 45 nem biztos, de 4x az tuti. És időben is gyorsabb (mérték vasárnap délelött is, amikor jó volt a közlekedés pesten) pesten át időnként. Persze ha a nulláson van egy kocc, akkor szinte minden alternativa gyorsabb.

Begérke 2009.01.21. 20:38:32

Én vidéki vagyok, de gyakran járok autóval Bp-n és - a dugókat leszámítva - sokkal jobban szeretek ott vezetni.
Azért, amit kechweg kolléga írt (Vidéki "nagyobb"városiként én is szeretek a fővárosban vezetni,mert agresszív, gyors, nyers a stílus,-amennyire kell- udvarias, és sokkal jobban vezet az átlag,mint a vidék.)
Itt nálunk nem segítik egymást az autósok! Klasszikus példa: van egy várost "megkerülő" út (mert valójában nem kerül, csak a peremén lehet elmenni - házak között, ezért 40-es táblákat raktak ki :( ) és arra balra kifordulni nehéz. Szinte mindig előfordul, hogy áll valaki, balra fordulna, de a kereszteződés jobb szélén úgy, hogy a jobbra kis ívben kanyarodók nem férnek el mögötte és ezért ők is várnak. Pedig csak beljebb kellene húzódni.
Vagy olyan a városon átmenő út, hogy a négysávos út leszűkül kb. 2 km hosszan 2 sévra és ezért a szűkülés előtt 2km-rel már mindenki a belső sávot használja, mert talán fél attól vagy kényelmesebb, hogy megpróbáljon majd besorolni.

Haile 2009.01.21. 20:48:11

Kedves Cikkíró!

Mennyi időben autóval Érd-Újpest viszonylat? Csak mert megnéztem az Elvirán, hogy a Déli pu. vonattal kb 30-35 perc, onnan metró még egy fél óra, szóval bő 1 óra és célt ér. Tudja: szmogriadó, (leendő) dugódíj, tudatos közlekedő, itt a nyakunkon ez az Obama is, stb stb. Szerintem a kötött pálya az ön esetében versenyképes alternatíva még ha oly kedvezőek is a tapasztalatai a helyi autóvezetési viszonyokról. Engem a név kötelez: képzelje én futva járok munkába és haza, bár azt Érdről Újpestre önnek nem ajánlom. (Ha csak 1 autóval kevesebb Bp utcáin, már megérte beírnom.)
Minden jót!

Solimo 2009.01.21. 21:01:24

@ommm: Kösz. A csókoltatásra komoly feladat postást keresni. Én pont nem érek rá.

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2009.01.21. 21:30:28

Na omm, majd mostanában, hogy eseget az eső, rájössz esténként, hogy mi van.

Épp most írtam be a szégyentáblára, hogy holnaptól Ződterrort léptetek életbe, minekután az elmúlt két napban legalább 15-ször akartak összetörni változatos módokon, és egyszer sem a másik félen múlt, hogy nem lett csatt. Persze, az opellel voltam.

Holnap bazmeg, beülök a Ződ Szörnybe, aztán jöhet az összes kóválygó, sávját nem látó, meg tükör nélkül sávot váltó, meg mackósajt alól lendületből kijövő barom nyugodtan, én meg fékezés, és kormányítás nélkül fogom mosolyogva szarrátörni mindet. :)

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2009.01.21. 21:32:02

omm: "december közepén jöttem"

Bazmeg, és azóta nem ittunk meg még egy sört se? Nebasszámákivelem. :)

discordia 2009.01.21. 22:43:15

Én úgy látom, hogy az elmúlt években változott a közlekedési morál és mintha az autósok - legalábbis a reggeli ingázós időszakban - jobban figyelnének egymásra. Én már több naponta ingázok vidékre Észak-magyarország irányába, este pedig vissza. A változás érzékelhető, de persze még mindig nagyon sok a "minek indexeljek úgyis látom, hogy beférek elé" vagy az "indexelek pontosan abban az időpillanatban, amkor bekanyarodok jobbra a mellékutcába" típusú vezető. Ők biztos hiányoztak, amikor az index használatáról volt szó és nem tudják, hogy mire való. A hétvége problémásabb szerintem, akkor több a barom az utakon és egyetértek az egyik korábbi hozzászólással miszerint a városon kívül inkább elszabadul a pokol. Nekem már szedte le visszapillantómat szemből jövő kocsi, mert végül nem sikerült máshogy bevennie a kanyart azzal a sebességgel, amivel jött csak úgy, hogy átjött az én sávomba is némileg. És persze továbbment, hiszen nagyon sietett.

ommm 2009.01.21. 23:27:53

@Haile: Ej, kedves Gebre, rámférne, szó se róla. De rajta vagyok a problémán, köszi.

@Solimo: :)

Tie: Ami késik...
Biztos lehetsz benne, hogy leszünk mi még sárosak a télen.

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2009.01.22. 00:49:04

Naná. Most éppen olvad, meg még esik is rá... hétvégére olyan küszöbig érő dágvány lesz mindenhol, hogy ihaj... bár nem hinném, hogy addígra előkerül a váltómban a negyedik... :)

Dervenkál Egon 2009.01.22. 01:16:52

Aki azt írja, hogy Budaörs-Déli mindennap max 20 perc, az nem ismeri az órát. Persze van, hogy kellemes csorgás az egész, de sokszor a gazdagréti lejáró és az osztyapenkó közötti 2 kilométer tart 20 percig, aztán újabb 20 perc a BAH csomópont.

Amúgy ajánlom mindenkinek az A kategóriájú jogosítvány, és hozzá való jármű beszerzését. Árban/időben mindent visz. Aki nem szeret fázni, az várja meg a márciust :)

Vaandor 2009.01.22. 01:53:03

"És bár van nem kevés anyaszomorító ökör, összességében tényleg egészen jó mindenki.(...) Picit "szeressük" jobban egymást, és kész."

Így van!
Vannak hülyék, de a többség szelídíthető! :-) Mondom mindezt bringáról. Naponta közlekedem különféle utakon (bringaúttól a mellékutcán át a Szentendreiig) és még élek. Figyelni azt kell, de hát hol nem?
Ha valaki elenged, mosolyogj rá. Ha valaki ledudál, arra is! Másnak úgy sincs értelme...

(Viszont a gyalogosok terrorizálásáért azonnali főbelövést ill. jogsi-kettévágást! Most!)

totyatotya 2009.01.22. 04:20:11

+1 azokhoz akik szerint nem horror budapesten (es altalaban Magyarorszagon) a kozlekedes. en is igy gondolom. udv mindenkinek Bostonbol.

Agr3ssor 2009.01.22. 06:37:15

Pedig belegondolva nem is feltétlenül a leg stresszmentesebb időszakot fogtad ki... Volt karácsonyi forgalom, szmogriadó-forgalomkorlátozás... Újévi őrület... Ezek után nekem kicsit meglepő a pozitív tapasztalat...

ommm!!! Ismerd be!! Helikopter pilóta vagy!!! :)

Super aGyuri 2009.01.22. 09:21:57

Én szeretek úgy közlekedni, hogy utazás közben nem lökdösnek, nem kell kétszer-háromszor ki- és beszállni és nem ázik el az öltönyöm.

Momentán ezt tetszőleges A-ból tetszőleges B-be csak az autó biztosítja. És ha másfél órával tovább tart a JÓ, mint a SZ*R (BKV), akkor is vállalom. Lehet, hogy az idő pénz, de akkor a bosszúság, kényelmetlenség, bűz, lökdösődés miatti idegeskedés hatványozottan az.

Persze ki lehet tiltani az autókat a városból, sőt, akár rendeletileg be lehet vezetni a kalkulátor helyett az abakuszt, a mobiltelefon helyett a galambpostát, csak hát...

KI A BUSZOKKAL BUDAPESTRŐL!!! s a levegő újra tiszta lesz

Super aGyuri 2009.01.22. 09:24:26

BKV-sztrájkot!!!!

...hogy újra békésen lehessen autóval közlekedni Budapesten.

És ingyenes autóhasználati jogot azoknak a szerencsétleneknek, akik szociális rászorultságból buszra kényszerülnek! OK, legyen villanyautó japán módra.

Rocko- 2009.01.22. 09:41:17

Haile 2009.01.21. 20:48:11
elég hülyén venné ki magát. ha egy autósújságírós és egyben autóbuzi vonatozna.

Dervenkál Egon · dervenkal.blog.hu 2009.01.22. 01:16:52
attól függ mikor mész.

Acmee 2009.01.23. 10:14:02

magichoose: Kőkorszaki hülye? Nevetséges fasz!

2x2-sávos úton LEÁLLÓSÁV?? ZÁRÓVONALLAL ELVÁLASZTVA!!! Nem autópályáról beszélek! Amúgy pedig ha autópályán (ahogy ugye jellemző a leállósáv) megállsz azért, h nyújtózzatok egyet, akkor nagyobb állat vagy, mint gondolod! Miattad írják ki a "fényreklámokra", h a LEÁLLÓSÁVON ÁLLNI VESZÉLYES!"

Speedman: Nem rodeózok, közel sem. Normálisan közlekedek, de bevallom tempósan.

ubermeister: Jó feltételezés, szemellenzős lovaknak. Mielőtt kanyarodsz ugye látod magad mellett, mögött(tudod, tükör) a járdát, ráadásul veled szemben is. Felmérhető, h a sarkon valószínűsíthetően nem fog előfordulni élőlény az utadban. Mielőtt pedig elkezdesz kanyarodni, már belátsz az utcába, h hova fogsz kanyarodni, ráadásul ugye a kereszteződéstől 5m-re parkol az első autó (ha már a jó kis elavult, Ladatrabiwareszen edzetett KRESZ-nél tartunk), tehát a sarok után kiszálló egyének veszélye sem fenyeget.

Rocko-: Ebben az esetben engedélyezett a belsőzés, mivel rugalmasan kezelve az előző jármű kevesebbet tartózkodik a külsőben, ami rossz minőségű, ráadásul előzés után visszasorolhat a belsőbe...

És mindenki, aki marha jól érzi magát egy kis fikázástól:
Annak kellene bevonni a jogsiját, aki nem érzi biztonságosnak a megengedett sebességet. Aki nem "tudja" tartani az 50/90/110/130 sebességeket, az nyugodtan adja le a jogsiját! Előre szólok, nem a tükörjégre, felhőszakadásra, heréig érő hóban "száguldozásra" gondolok!

Tökéletesen lehet látni a kommentekből is, h akik naponta 100kilométereket vezetnek, pont azok gondolják alapból szarnak a KRESZ bizonyos részeit. Nem furcsa? Pont azok, akik a legtöbbet "használják", mivel mindennaposan "benne élnek" jobban látják a hibáit, mint a szándéj drájverek!

Ezen azért gondolkozzunk el!

Ja, amúgy Favorit Pickupom van, még mielőtt valaki egy F350-et vizionálna maga előtt :DD

Acmee 2009.01.23. 10:19:39

Ja, magichoose: 2 vizsgáztató mellett vizsgáztam le, amiből 1 a vizsgabizottság elnöke volt. Ja, és Bp-n tanultam, viszgáztam!

Riasom 2009.01.23. 10:35:26

@Acmee: akkor te se elsőre mentél át? Ha jól emlékszem a két vizsgáztató csak annak jár, akit visszatapsolnak párszor - és ez sajnos tapasztalat :)

Acmee 2009.01.23. 10:52:08

@Riasom:

2.szorra :) Első alkalommal Csepelen benéztem egy jobbkezest (kb. annyi látszott belőle, h két bokor között egy kapubejárónyi utca, ami a tömbházak aljához vezetett be).

Amúgy amikor meglett a vizsgabizottság elnöke unatkozott benn a bázison, és a kijelölt vizsgabiztossal eljött (gondolom vmi haveri kapcsolat lehetett 2jük között, mivel a szombati programot beszélgették). Ennyi :) Nem alkalmassági vizsga volt :)

Amúgy KRESZ, egészségügyi, rutin, minden elsőre. Egyetlen hibapontom a tükörből tolatás volt (vmiért ott sulykolták a hátrafordulást), istenem, Egy Transporteren tanultam meg vezetni még anno, magam mögött lemez hátfallal, esélyét is kizárva a hátrafordulós tolatásnak. (Azóta is csak tükörből szoktam)

cat5409 2009.02.15. 00:54:54

...de mit tegyek?Tényleg Suzuki volt...hát igen, régebben kalapos Skodás, most meg a Suzukisok...kettő a sok közül: autópálya,hétköznap,délelőtt, ballagok az asszonnyal Wellnesbe,tempomat 130-on,az út üres,elöttem kb.5 km-re egy autó,biztos 125-el mert alig közelitjük...mögöttem messze egy másik,lassan közelit..vagy öt perc eltelik - kezdünk "torlódni"...előttem már csak egy km-re az a valami, mögöttem már 100 -150m-re...megérkezett a Suzuki..és elkezd előzni...mehet vagy 5 km/h-val többel mint én....előz!...telnek a percek lassan utólérem az előttem menőt...120-al ballag egy Volvó...komotosan , Ő sem siet...a Suzuki lassan utól ér, centinként...füstöl,mint az Isten nyila, de nyomja neki...vagy lassitok,és elengedem, vagy..? öreg sofőr vagyok,37éve,majd 1.5 millió km a lábamba,és tátom a számat...hova az anyjába siet?...kezdek "beszorulni", gázd adok, index ki-előzni kezdek...suzuki mögöttem már vagy 200 mérerre..és villog!!!...jön mögöttem, és előzi a békesen ballagó Volvót ...aztán beáll kettőnk közé - az emelkedő meg jön...én 130-ra vissza a tempomatot,és ballagok...Suzuki lemarad...füstöl kegyetlenül, de nyomja neki...egyre lassul...a Volvó komótossan előzni kezdi, majd beáll mögém kb.150-200 méterre, valószinüleg Ő is berakta a tempomatot 130-ra, és igy megyünk tovább kb.1 órán keresztül...a suzukival mi lett és mit akart,sose fog kiderülni.../egyébként egy 3000-es Jaguárral voltam -238LE..és hát a Volvó is egy más kategória a Suzukihoz képest............................................a másik:2/A Vácnál kifelé Börzsönybe...90-100-al...mögöttem a Suzuki,a nyakamban....még csak egy sáv van, szembe jönnek, előzni nem tud....de nagyon akar...fékezni nem merek, mert még belém jön a barom, adok egy kis gázt 110..de csak jön...meg a második sáv is,kivág, előzni kezd...de hát ott az emelkedő,nem is kicsi...melllém ér, laassitok egy kicsit, látom 5-Öten! ülnek benne...és nyomja..de már nics hova, nem birja...nekem a automatta váltogat és ballag renületlenül felfelé az emelkedőn...lemarad,de szigorúan a belső sávban - HALAD!! egyre lassabban...mögötte egy két komolyabb gép,majd 3-4-5...látom villognak rá, de nem enged a 48-ból....kezdik előzni jobból, nézem a tükörböl egyre jobban lemarad, már jó ha 60-nal megy....a belső sávban!!......hát ennyi.../ezt se fogom soha megérteni/

e1 · http://beszoltam.hu 2009.03.02. 17:07:15

@M@tek@: Máté, próbálj meg reggelente nem a városból ki, és délután a városba beutazni és meglátod, hogy Pozsonyban is van dugó. Én naponta utazok be Püspökiről a belvárosbam, gyakran 9 óra körül indulok és még így is megesik, hogy helyenként autók torlódnak. Arról ne beszéljünk, hogy milyen a helyzet 7 és 8 óra között. Délután dettó. Próbálj meg elindulni délután Somorja felé, vagy Vereknyén keresztül a magyarlakta falvakba Pozsonytól keletre. Gyakran még a Pozsony után második faluban is csak lassan fogsz tudni menni. Ezen kívül pedig a többi keleti be/kivezető út is hasonlóképpen szenved. Te csak azért nem vagy érintett a dologban, mert te a vadonatúj alagúton keresztül utazol a csúcsforgalommal ellentétes irányban. Irigylésreméltó helyzetben vagy. ;)
süti beállítások módosítása