Működő elektromos autó pedig nincs

  2009. január 14. - Tóth Zoltán (törölt) Címkék: vélemény

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Új M3-as BMW 24 ezerért
2009-09-18 12:09:00

Először azt hittük, a Kész átverés show német verziójának recsegő humorú stábja is forgat a szalon

Az új VW Polo, de Silva remekműve
2009-07-31 12:14:00

  Véleményük az új VW Poloról.

Életveszélyes öt csillag
2009-03-25 01:18:49

  Az elmúlt évtized európai autós életének egyik legfontosabb fejleménye, hogy egy mai kisautó sokkal

Obama zöldre váltana
2009-01-20 02:40:00

  Az Amerikai Egyesült Államok 44. elnöke, ifj. Barack Hussein Obama a washingtoni beiktatási

 

Hiába kábít a jelenleg is zajló Detroiti Autószalon legtöbb kiállítója azzal, hogy szinte kész a működőképes elektromos autója, ez ordas hazugság.

Vélemények az azonos című cikkünkről.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr23876297

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Reggie 2009.01.15. 00:06:47

Hozzatennem meg folytatolagosan, hogy mivel a normal uzemben(aramforras) 56-66% a hatasfok es forditott uzemben 70-90%, igy a korfolyamat hatasfoka 40-47% kozott mozog.

dextercapo 2009.01.15. 00:54:48

@Kopi3.14: folyekony viz jon le rola . csorog .
a szarny tema : fuller szerint nem kell aramvonalas legyen az auto alakja :)
es igaza volt . elkepsztoen alacson legellenallasu auto tervezett aminek az alakja fuggoleges szarnyprofil volt . - mivel oldalra tert ki a levego , nem termelt felhajto erot . es mivel szimmetrikus volt , nem volt oka a levegonek arra hgoy eltero sebessegu legyen a ket oldalon . igy igazabol orvenyekkel sem allt rosszul .
az aptera pont ezt rontja el az elsokerek hajtassal :( nagyon rossz kompromisszumokat kotottek

Hrzrasn (törölt) 2009.01.15. 00:56:26

@Rocko-: "ez csak a Stop & Go-t takarja?"

Nem.

- Stop & Go
- Fékerôvisszatáplálás
- Zárható lamellák a vesékben a kisebb légellenállás érdekében
- Könnyített elemek (mûanyag sárhányók, hengerfej alumíniumötvözetbôl, stb)
- Precíziós piezobefecskendezés (legkisebb mennyiség: 2mg, percenként akár 2000szer)
- Kisebb homlokfelület, alacsony Cw (E90nél 0.26)
- Servotronic (nem a motor táplálja)
- Csökkentett gördülési ellenállású RFT gumik
- Ajánlott kapcsolási pont kijelzése

eposz 2009.01.15. 01:32:37

@Dervenkál Egon:
Hacsak a technikai és üzleti innováció nem várt eredményekre vezet. Pl.: a DONG Energy egy dán villamosenergia-termelő vállalat. Pontosan a (náluk jelentős!) szélerőművi termelés tárolhatatlansága, és sokszor kényszerű olcsó exportja miatt kezdenek el gyártókkal egy elektromosautó-terjesztő kampányt és infrastruktúra fejlesztést, melyben mind akkumulátortöltő helyeket(plug-in, az autóban hagyva) és akkumulátorcserélő rendszereket telepítenek sűrűn Dánia szerte. A csere kevesebb időt vesz majd igénybe mint a benzintankolás.Várt hatótáv kb 150 km. Az akkumulátorcsere minőségi kockázatait csökkentendő az akku nem az autós tulajdona lesz.Ez néhány év múlva működni fog (2009-2010 tesztek,2011-től kommerciálisan!),projektcég felállt,döntések, szerződések megvannak. Hacsak a gazd válság miatt el nem halasztják.Ld pl.
www.respond-project.eu/ utána Events, 3rd workshop, Pedersen prezentációja ...WS3 07.

Shadowbull 2009.01.15. 07:25:21

@Hrzrasn: Azert az alu hengerfejet nem vennem ide, az altalanosan elterjedt megoldas.

Viszont pl. a hathengereseknek villanyos a vizpumpaja is.

Azt is le tudja kapcsolni, ha nem kell hogy menjen.

sb

Rocko- 2009.01.15. 07:35:28

Kopi3.14 2009.01.14. 23:30:2
értem.

Hrzrasn 2009.01.15. 00:56:26
kösz.

Kopi3.14 2009.01.15. 10:16:49

dextercapo 2009.01.15. 00:54:48
A szarny vegenel, fenn a magasban ez az orveny meg ott van. A merteke kerdeses csak utana.

Aramvonalas auto: jopar eve lattam valamelyik holland egyetem napenergiaval hajtott autojat, amelyikkel megnyertek az ausztral napelemes versenyt, s utana Athenbol hazamentek vele. Az kb egyetlen szarnyprofil volt, meg harom kerekdob. Fekudni lehetett csak benne, de homlokfelulete rendkivul kicsi volt, legellenallasa is nagyon jo volt.

dextercapo 2009.01.15. 11:56:36

ott van , de ha a szarny elenel van , akkor csak felhajto erot termel , nem lassitja a gepet - a hata mogotti orveny pedig nem kap feluletet amin meghuzhatna a kasznit - hiszen ott elvekonyodik a gep - nyilvan kis feluleten csekely atmeroju orvenyek alakulhatnak ki - kis sebesseggel , kis szivoerot fejt ki . van racio ezekben a formakban , meg akkor is ha a dymaxion vegul nem lett nepszeru - pedig elkepeszto fogyasztasi adatokat produkalt oriasi szallito kapacitassal es kis motorral ment nagy tempot . megelozte a korat .

pollipop 2009.01.15. 11:58:36

@Reggie: Például ott, hogy a Tesla 1 feltöltését vetted alapul. Az emberek többsége nem megy napi 50km-nél többet, ami kb. 10kWh városban, nem padló gáz+padló fék kombóval. Amivel te számoltál, az az emberek többségének egy egész munkaheti fogyasztása. Én speciel napi 10km-t teszek meg, ami 2kWh cuccból megvan, így ez rám vetítve 1 egész havi fogyasztásom lenne elektromos autóval...

pollipop 2009.01.15. 12:03:36

@Kopi3.14: "1. Most 10 kWh-t előállító napelem kb 100m2 (focipálya) - ez OK" Nem ok. Egy focipálya ennél lényegesen nagyobb. :D

No de kérem! Nem kell mindent szó szerint venni. :)

pollipop 2009.01.15. 12:07:08

@Kopi3.14: napenergia- igen, nyáron, napsütésben remek. De télen, amikor merő felhő midnen akkor mi van vele? akkor is termel elég energiát?

A kérdés mindig az, hogy kinek mit jelent az "elég". Nekem 20kW elég lenne bőven az autóba, valakinek 200 minimum kell. A mai napcellák már elég kis fénynél képesek áramot előállítani, de természetesen sz*rból nem lehet várat építeni.

pollipop 2009.01.15. 12:09:07

@Shadowbull: "Csak a hidrgen palackba torteno visszatolteset vagy ideiglenes tarolasat kell megoldani"

Ja, pusztan ennyi. Semmiseg.

Miért? Nem az? :) Azt a 350bart előállítani kismiska. Végülis amit megtermeltünk és szeretnénk betáplálni a nagy bádogba, máris elégethetjük a kompresszoron. :)

dextercapo 2009.01.15. 12:11:16

@pollipop: de ha minden auto tankja csak husz literes lenne , ha harommillio auto maradna , akkor mindenki naponta teletankolna , akkor hany szaud arabiat kene epiteni hogy mukodjon ?
ez a szamitas ugy ahogy van gaz volt .
a te esetedben pl annyira kicsi a fogyasztas hogy egy tetore szerelt napelem , egy puffer-akksi , kis hazi szeleromu boven el is latna - igy ingyen autozhatnal
realis alternativa egy elektromos aut varosi forgalomra - de olcsova kene tenni a tartasat - atiras , sulyado , regado - ha mar kozerdek - afa nelkul szepen felszaporodna , lenne tomegtermeles es az erne valamit .

dextercapo 2009.01.15. 12:16:16

@pollipop: 350 bart eloallitani nem kismiska - inkabb tok folosleges . szerinted a tuzeloanyag cellat 350 barrol jaratjak ?
tetelezzuk fel hogy letrehozunk egy bonyolult puffer tartalyt amibe a hidrogen kerul , ahonnan felhasznalhato , ahova potlodik a nagynyomasu tartalybol , de ahova a visszatoltes megtortenhet . mennyit lehet visszataplalni ? annyit hogy az mar nem ferne el mondjuk tiz literben ?
akkor legyen husz liter - elfer - nem nehez , nem okoz gondot . ot-tiz liter hidrogen nem akkora mennyiseg hogy ehhez erdemes lenne kompresszort csinalni .

pollipop 2009.01.15. 12:21:10

@dextercapo: Én egy mopedautót szeretnék átalakítani, 2db kerékagymotort bele (egyenként 1k-1,5kW), 5kWh-nyi akksit, napcellát a tetejére és kész. :) Valszeg évente 10-20 alkalommal kényszerülnék arra, hogy konektorra tegyem, amikor napokig kaksi idő van és többet fogyasztanék, mint amit 1-1,5nm napcella termelni tud. :) Csak drága minden és a mopedautókat így is üldözik, mint a pestist. :(

dextercapo 2009.01.15. 13:06:01

@pollipop: honnan lesz akkud ?
nekem van egy rendszamos villanypulim , a jo akkupakk a korlatozo tenyezo . abban lehetne megcsinalni kenyelmesen hogy valto nelkul - fix uzemben tennek a villanymotorral parhuzamosan egy kis dizel blokkot , amit kuplunggal le lehetne valasztani - igy novenyi olajjal eljarna amikor tartos "nagy" tempot kell menni , a gyorsitashoz , elindulashoz stb bosegesen eleg lenne egy rendes terhelhetosegu 60 voltos pakk . vicces hogy lampatol addig futyul a gumi amig vissza nem veszem a gazt :)

Shadowbull 2009.01.15. 13:33:55

@dextercapo:

" olcsova kene tenni a tartasat - atiras , sulyado , regado - ha mar kozerdek - afa nelkul szepen felszaporodna , lenne tomegtermeles es az erne valamit ."

Hmm. A kozerdek az eleg sarkanyos tema. Jelenleg az allam evente ezermilliardos nagysagrendben huzza le az autosokat, jovedeki ado, ilyen ado, olyan ado, jarulek, dij, satobbi.

Ha hirtelen mindenki villanyautozasra terne at, az allam siman becsodolne.

Mert ha jobban megnezed, a benzin baromi olcso, valami 120-150 forint literje a MOL hasznaval egyutt. A tobbi ado.

Namost a villanyautozas tomeges elterjedevel szamolni kell azzal, hogy az allam majd oda veti ki az adot, es a jelenlegi olcsosag megszunik.

Raadasul azt is el tudom kepzelni, hogy a kozlekedesi aramhasznalat jovedeki termekke valik, es radszall majd a penzugyorseg, ha otthon a napelemekkel fogod tolteni a kocsidat. Mondjuk lesz egy torveny, hogy csak leplombalt, hitelesitett merovel ellatott toltorol toltheted a jarmuved akksijat, ami automatikusan az adoval novelt erteket meri.

Minden egyeb toltesi mod jovedeki csalas lesz.

Hogy ez mennyire nem irrealis, nezd meg mit ossze szivatjak a napraforgoolajjal autozokat.

sb

dextercapo 2009.01.15. 13:39:18

@Shadowbull: cseppet sem irrealis .
azota hogy olvastam hogy meg akarjak adoztatni a napelemeket , mert nem fizetsz energiaadot , szeneromu atalakitasi adot es hasonlokat benne , tudom hogy az allamunk csak a lehuzasrol szol . de bekaphatjak . a belso vilagitasaimat szepen ledesre alakitom es addig csokkentem a fogyasztast amig lehet . hajra , kapjanak el - nem fogyasztok semmit , azt a mennyiseget pedig egyre kevesbe feltuno modon tudom megtermelni .
3wattos feher led mar 1200ft-ert kaphato , abbol negy mar potol egy 75-os egot .

elektromosauto.lap.hu 2009.01.15. 13:41:05

Végigolvasva a kommenteket, még egy-két dolog eszembe jutott

Ha az uzemanyagcellásokhoz való hidrogént valóban nem lehet csővezetékben szállítani, és helyben kell megtermelni (de mivel, nem árammal?! ), akkor miért nem egyből az akksit töltjük az árammal?

Drága az elektromos autókhoz az infrastruktúra? Miért, a hidrogéneshez nem drága? Főleg, ha akárhol is állítják elő a hidrogént, akkor ahhoz valójában ugyanannyi elektromos áram is kell, ugyanannyi akármilyen erőmű. Nem? Illetve még több is, ugyanis minden energiaátalakításnál fellép némi veszteség.

Akksi és kondenzátorok pedig a hidrogénesbe és a bármilyen hibridbe is kellenek, ha a fekezesi energiat vissza akarjuk táplálni. De a laptop és telefon üzemidejével is kevesen elégedettek, tehát mindenképp kell akksit fejleszteni. Vagy van aki nukleáris, vagy hidrogéncellás telefont akar?

Töltési idő? Élőben nem láttam, de videókon és cikkekben már igen, hogy létezik 10 perc alatt 70%-ra tölthető akksi. És aztán mehetsz akár 300 Km-t. Ehhez sok a 10 perc? Nanemá.

Lehet még fejleszteni a belső égésű motorokat is persze, de a fosszilis anyagok valószínűleg hamarosan elfogynak, másrészt szennyeznek is. Megújuló növényekből pedig az élelmiszertermelés rovására menés miatt nem lehet eleget jó áron.

A megújulók közül a szél és a vízenergia pedig közvetve a napenergiából származik. Ezért lenne logikus egyből a napenergiából áramot csinálni. Vannak már ma is kétszeres szénerőmű áron naperőművek, viszont aztán nem kell hozzá fűtőanyagot venni. Megint csak a youtubot stb tudom ajanlani. Hol férnek el? Tudjátok mennyi sivatag van a Földön? Másrészt egyesek szerint a jelenlegi technológiákkal napelemmel egy Magyaroszágnyi területet pl az afrikai szaharában lefedve, az emberiség összes jelenlegi áramigényét ki lehetne elégíteni.

A napelemnek amúgy nem kell közvetlen napsütés, akkor is termel valamennyit, ha csak világos van.

Nem akkor fúj a szél, nem akkor süt a nap amikor kell? Nem lehet tárolni? De lehet. Víztározót kell építeni a dombtetőre és lentre is. Amikor fúj a szél, fel kell szivattyúzni, amikor nem fúj, le kell engedni. Ilyen is van ám már a világon! (a jelenlegi erőműrendszer mellé sem ártana 1-2 manapság még Magyarországra sem).

Mindez drága? Dehát a pénz csak egy kitalált dolog! Sztem is inkább csak akarat és befektetett munka kérdése. Aki pedig nem akar dolgozni, az ne akarjon autózni sem, zenét hallgatni sem, vissza lehet menni gyűjtögető-halászóba is. J

Egyedileg mindenki annyit tud, amennyi ideje és energiája volt ezzel foglalkozni. De szerintetek miért van az, hogy üzemanyagcellás autója csak a Hondának van, az összes többi gyártónak pedig vagy elektromos van, vagy azt fejleszt. Az, hogy ezt fejlesztik, szerintem azt is mutatja, hogy erre van és lesz igény. Arra, hogy nemsokára (1-5 év) olcsóbb és kényelmesebb is lesz, mint a mai benzinesek. Mostmár az USA, EU és Kína is rájött, hogy a fosszilis dolgok nem vezetnek jóra semmilyen téren, ezért megkezdődtek a fejlesztések mind alternatív energiaforrások, mind azt gazdasagosabban felhasznalo termékek fejlesztésére. A munkának pedig általában szokott eredménye lenni.

pollipop 2009.01.15. 14:12:43

@dextercapo: Jelenleg fogalmam sincs, hogy mi lesz a dologgal - mivel az autóiparban dolgozom én is, semmi se biztos. Azaz bármikor az utcára kerülhetek, így semmi komoly dologba nem fogok most bele. Egyébként felvettem egy kínai céggel a kapcsolatot, még a válság előtt az itthoni ár 65-70%-át írták szállítással együtt - LiFePO4 pakk, 24V 200Ah és ez került volna 670e helyett 450e körül.

Shadowbull 2009.01.15. 15:08:30

@elektromosauto.lap.hu:

" akkor miért nem egyből az akksit töltjük az árammal?"

Sokkal ertelmesebb lenne, valoban. Csak az akksik meg primitivek ehhez, hidrogen formajaban tobb energiat tudsz eltarolni kisebb helyen.

"Drága az elektromos autókhoz az infrastruktúra? Miért, a hidrogéneshez nem drága?"

De igen. De nem ahhoz kell hasonlitani, hanem ahhoz, hogy most nincs, es mibe kerulne megepiteni, es azt ki fizetne.

"mindenképp kell akksit fejleszteni"

Fejlesztik is ezerrel.

" hogy létezik 10 perc alatt 70%-ra tölthető akksi. És aztán mehetsz akár 300 Km-t. Ehhez sok a 10 perc? Nanemá."

Ez szuper lenne. Csak kiszamolnad, hogy mekkora teljesitmeny kell ehhez? Meg ahhoz, hogy mondjuk egyszerre 5-6 autot toltsunk egy aramkuton? Es tobb ezer toltoallomas az orszagban, ami mind egyszerre tolt?


"Lehet még fejleszteni a belső égésű motorokat is"

Fejlesztik is ezt is ezerrel.

" de a fosszilis anyagok valószínűleg hamarosan elfogynak"

Erosen kerdeses. 30 evvel ezelott azt mondtak, hogy 30 ev mulva elfogy az olaj. Ma azt mondjak, hogy 30 ev mulva elfogy....

"Megújuló növényekből pedig az élelmiszertermelés rovására menés miatt nem lehet eleget jó áron. "

Minden biouzemanyag baromsag. Kukoricat a disznoba, benzint az autoba!

" Tudjátok mennyi sivatag van a Földön?"

Sok. Magyarorszagon mennyi van? A Fold nem egy orszag, mindenki a sajat palyajan jatszik. Raadasul a sivatagba jellemzoen nem kell energia, ahova meg kell, ott szinte kibuggyan a foldbol az olaj, csak ossze kell kanalazni.

" Víztározót kell építeni a dombtetőre és lentre is. Amikor fúj a szél, fel kell szivattyúzni, amikor nem fúj, le kell engedni. Ilyen is van ám már a világon! (a jelenlegi erőműrendszer mellé sem ártana 1-2 manapság még Magyarországra sem)."

Tervezik is. A zoldek hisztiznek a legjobban.

" Dehát a pénz csak egy kitalált dolog!"

Jo lenne :) Amig tejet adnak erte a boltban, addig nem tunik kitalaltnak.

"De szerintetek miért van az, hogy üzemanyagcellás autója csak a Hondának van, az összes többi gyártónak pedig vagy elektromos van, vagy azt fejleszt."

Tevedes. A VW is foglalkozik uzemanyagcellaval, a Daimler is, a Toyota is, sot az amcsik is. Eg aki meg nem jutott eszembe, meg aki titkolja. Csak nem csinaltak belole olyan kiallitasi targyat, mint a Honda.


"Arra, hogy nemsokára (1-5 év) olcsóbb és kényelmesebb is lesz, mint a mai benzinesek."

1-5 ev? Alomvilagban elsz :) A nagy gyartok eladasra most a 3-4 ev mulva megjeleno belsoegesu motorokat fejlesztik. Meg kiserleteznek az alternativ modokkal, megjelenik meg nehany hibrid mutatoba.

A belsoegesu motoroknak meg legalabb 15 eve van, hogy egyeduralkodok maradnak, de inkabb tobb.

sb

Kopi3.14 2009.01.15. 15:28:46

elektromosauto.lap.hu 2009.01.15. 13:41:05
"Nem akkor fúj a szél, nem akkor süt a nap amikor kell? Nem lehet tárolni? De lehet. Víztározót kell építeni a dombtetőre és lentre is. Amikor fúj a szél, fel kell szivattyúzni, amikor nem fúj, le kell engedni. Ilyen is van ám már a világon! (a jelenlegi erőműrendszer mellé sem ártana 1-2 manapság még Magyarországra sem)."

Igen, mukodik, olyan domborzati adottsagokkal megaldott helyeken, mint pl ausztria. Es ott is vannak jelentos vesztesegek a rendszerben, cirka kb 30%. Szivattyuk hatasfoka, s nem szamoltam a turbinakeval.
Mo-n ellenben eleg keves megfelelo eset biztosito kornyek van folyohoz kozel. Es vizenergia felhasznalhatosagot tekintve midnent osszeadva is EU-n belul csak Belgium eloz meg minket a sor vegen.
Es ahogy SB modnta: sotetzodek kapalnak ez ellen is. Meg kapaltak Nagymaros ellen is.

kispista4 2009.01.15. 16:48:20

Ki ölte meg az elektromos autót?

A cikkíróhoz hasonló emberek.

Kopi3.14 2009.01.15. 17:14:35

kispista: nem, hanem az akkumulatortechnologia.

Seca81 2009.01.15. 17:15:36

@Shadowbull: "A belsoegesu motoroknak meg legalabb 15 eve van, hogy egyeduralkodok maradnak, de inkabb tobb."

Ó sztem még a duplája is lehet!
Amíg van kiaknázható olajkészlet addig a többi megoldás tényleg csak kísérleti lesz, vagy ha el is terjed nem veszi át a "hatalmat" mert lesznek akik nem hagyják.
Az ember pedig mint mindig, későn kap majd észbe.

SB: nálatok milyen adókkal sújtják a gépjárműveket? Olcsóbban jön ki egy kocsi mint pl itthon? (az átlag 5x-ös ill. 6x-os fizukat most ne nézzük csak az autó fenntartásához szükséges -mondjuk- havi kiadásokat)
A kérdésemet felejtsd el amennyiben magyar rendszámmal nyomulsz :)

Kopi3.14 2009.01.15. 18:17:40

Seca81 2009.01.15. 17:15:36

Az adokhoz, biztositashoz kapcsolodoan konret szamokat nem tudok, de ahogy kollegam mondta nem tul egyszeru mutatvany ezt meghatarozni.

Ado kobcentinkent van, es allitolag dizeleknel haromszoros tarifaval, mint benzinesre. Biztositas meg talan a jarmu szinet is figyelembe veve, evente valtozo alapdijjal: fugg attol, mennyi ideje van autod, mikor volt az utolso baleseted es az milyen sulyos votl penzugyileg, illetve ki volt a hunyo, mennyit vezetsz egy evben, mennyien hasznaljak a jarmuvet, milyen telepulescsoportba tartozol, az adott jarmuvel megegyezo parameterekkel biro verda elozo evben mennyi balesetet okozott/szenvedett. Es ebbol valami buvos kepletekkel kiadjak az osszeget.
Bullcsi majd pontositja a tobbit, esetleg tud majd konkret ertekeket is modnani.

Hagalex · http://www.youtube.com/user/Hagalex#g/f 2009.01.15. 19:01:48

Nem tudom láttátok -e, volt valamelyik nesöneldiszkoverispektrum adón egy film. Az volt a címe hogy: A hidrogén kora.

Nna én hiszek abban! Az egy nagy királyságos film volt! Tényleg! Nincs meg valakinek?

Nekem pillanatnyilag a BMW féle hidrogén hasznosítás a legszimpatikusabb, még akkor is ha a mostani belső égésű motorokat blamáljuk! Ugyanis a környezetvédelem most a legégetőbb kérdés, minden más utána!
Hosszútávon pedig az üzacelle lesz az üdvözítő. Éérrzeeem! :))

Shadowbull 2009.01.15. 19:11:52

@Seca81: Az uj autok azt hiszem, kabe ugyanannyiban vannak mint otthon, a hasznaltak talan valamivel olcsobbak. Meg bazinagy a valasztek.

Az atiras rohadt gyors, es viszonylag olcso is.

A Mondeora az eves ado 300 euro, (2.0 TDci, EuroIV) benzinesekre kisebb, asszem egy 2 literes benyasra olyan 150 korul van.

A kotelezom valami eves 700 euro vagy hogy. A magyar bonuszomat figyelmbe vettek, valahol kozeptajon vagyok.

A koltsegek tehat magasabbak. Dragabb a szerviz (mondjuk nem minden esetben), dragabb az uzemanyag is.

sb

Shadowbull 2009.01.15. 19:14:28

Meg aztan lehet hogy tobbszorosek a fizetesek, de azert az arak sem alacsonyak.

sb

papa33 2009.01.15. 19:21:46

HIDROGÉN!:

Azt nagyon bírom, hogy a hidrogén a leggyakoribb elem. Semmi értelme, úgy tárol, hordoz energiát mint az akksi, vagy a sűrített levegő (Itt ki is derül, a legrosszabb energiahordozó és zsákutca az olaj). Előállítani energiaigényes (akkor inkább akkuba nyomni és kész, akkuk fejlődni fognak), tárolni sem könnyű, pl elnyeletni fémhidridbe, vagy folyékonyan, kb 2 hét alatt elmegy az egész tank veszteségbe (a tank szuperanyag, szakirodalom szerint 30 méter vastag habszivacs hőszigetelésének megfelelő anyag!), erről keveset írnak, ha folyékonyat tankolni sem könnyű, a tüzacella drága és nem elég gyors, tehát kell akksi-kondi a gyorsításokhoz, vagyis hibrid lesz a gép, amire meg azt írják egyesek hogy zsákutca. (Azért ma egy átlagautós nem megy el évi átlagban 6-7 l/100 alatt miközben a Priusok elmennek közel 5-ből. Az ára persze nemigen térül még meg.) Majd a többség rá fog jönni, hogy nem azt mondták 30éve hogy 30évig elég, én emlékszem. Ma a fél kitermelésen túl vagyunk, marad a nehezen: mélyből, -30 fok, vihar, tenger, fél év sötét, ahonnét lehet még pluszt kitermelni.Szakik szerint 2005 volt a pont, a feltáratlan mezőket túlbecsülték, a meglévők bizonytalanok... és India-Kína autómillióit, amik bővülő darabszámok, nem cserék mint EU, USA , na lesz itt olajfogyás meg környezetterhelés. És arra is rájönnek, elég lesz a 20 KW, nem fog kelleni 200, az illetők a pöcsüket hosszabbíthatják mással...

Kopi3.14 2009.01.15. 19:22:34

Bullcsi: szerviz: kollega most hogy hazament majdnem dobott egyhatast a magyar BMW szerviz ararol, valami kotelezo atnezesnel kb 45k Ft-t akartak rola legombolni. :) "Hazai" palyan ez tan fele sem lett volna.

papa33 2009.01.15. 19:28:21

Már évekkel ezelőtt valamely EU országban (nem emlékszem hol) 500 ft-nak megfelelő árra akarták emeltetni a benya árár csupán környezetvédelmi okokból, több országban emiatt nem emelték, ill csökkentették az autópálya sebességeket.
40 éve evett pl a Lada 80-10 litert, ELTELT 410 év és UGYANOTT vagyunk. ELGONDOLKODTATÓ.
Valamikor kb 10 éve volt összevetés, ha az autó úgy fejlődött volna mint a számítógépek, akkor motorja mint a gyufásdoboz, gyűszű a tank, stb, valami ilyesmi volt.
És más is említette, lehetne az akksikat cserélni, az nem a miénk...

Shadowbull 2009.01.15. 19:41:10

"40 éve evett pl a Lada 80-10 litert, ELTELT 410 év és UGYANOTT vagyunk. ELGONDOLKODTATÓ."

Vagyunk a francot ugyanott.

sb

Shadowbull 2009.01.15. 19:43:14

"Valamikor kb 10 éve volt összevetés, ha az autó úgy fejlődött volna mint a számítógépek, akkor motorja mint a gyufásdoboz, gyűszű a tank, stb, valami ilyesmi volt."

Ja, ha olyan megbizhatoak lennenek az autok mint a szamitogepek, akkor nem ennyi ember halna meg az utakon :)

sb

Kopi3.14 2009.01.15. 21:28:18

papa33 2009.01.15. 19:21:46

"Semmi értelme, úgy tárol, hordoz energiát mint az akksi, vagy a sűrített levegő (Itt ki is derül, a legrosszabb energiahordozó és zsákutca az olaj)"
MUHAHA.

"vagyis hibrid lesz a gép, amire meg azt írják egyesek hogy zsákutca"
Az is, csak perpillanat nincs jobb átmeneti megoldás a belsőégésű motorról az elektromosra.És a zsákutca mérete nagyban füg a hibrid fajtájától. Pluszban az, amiről beszélsz nem lesz hibrid, csak többféle módon tárolja magának az elektromos energiát. Hibrid a Prius, nem az FCX, pl.

"miközben a Priusok elmennek közel 5-ből"
és milyen körülmények között? 120%-ban városban használva?

dextercapo 2009.01.15. 21:49:07

@papa33: 5 literbol varosban a polak is elmegy . 1.2 emberhez boven eleg egy kisauto . a smart lehetne a jovo autoja , ha nem ugy tervezik meg hogy egy izzadtsagszagu dog , ami tele van elvi hibakkal .

Seca81 2009.01.15. 22:03:39

@Shadowbull: Aham. A biztosításod jóval drágább mint pl az enyém, de persze én a legolcsóbbat kötöttem (K&H) lehet, hogy nálatok azért van olcsóbb is... A jogsidat átírattad német jogsira? Állítólag nem drága és előnyös. Több munkatáram így tett.

Én nem tapasztaltam semmilyen téren, hogy drágább lenne bármi is. Közel 2 évet voltam kint, a holland határ mellett laktam ami elég gazdag rész volt.
A lakásbérlés kb mint itthon egy külvárosi szoba-konyha, a kaja jóval olcsóbb volt mint itthon, a műszaki cikkekről nem is beszélek. Viccesen olcsón vettem mp3 lejátszót, házimozit, ami 5 éve tökéletes és nem is nagy márka (Medion), úgy dörög a mélyláda mintha az Úristen szólna le a Mennyből :)
A benzin is olcsóbb volt az első évben, később drágult, de kb 40 centtel volt drágább mint itthon. Szóval én nem éreztem drágábbnak az életet, a bulik viszont drágák voltak, ahogy a sör is! De ott ittam életem legjobb csapolt sörét, kár, hogy elfelejtettem a nevét, nem ismert sör :) Addig a Bitburger volt a favorit...

Seca81 2009.01.15. 22:05:40

@Kopi3.14: Akkor kb nálatok is hasonlóak az eljárások mint itthon csak olcsóbbak :) Sejtettem... Ha ott élőként veszek külföldről kocsit, van regadó?

Seca81 2009.01.15. 22:06:47

javítás: "több munkatársam..."

Shadowbull 2009.01.15. 22:25:53

@Seca81: Nem tudom hogy van-e olcsobb, mert a ceg szerzodesben all egy biztositoval, es ez ilyen dolgozoi biztositas. Bar lehet van, nem igazan kutattam, nekem ez volt a legegyszerubb.

A jogsimat nem irattam at, eddig meg semmifele hatranyt nem tapasztaltam.

"A lakásbérlés kb mint itthon"

Jo lenne.

3 szoba 86 nm havi 1100 euro rezsivel.

Es semmi extra, atlagos kornyek.

A mindennapi elet, kaja, szolgaltatasok joval dragabbak. (pl. lanyomnak ovi havi 240 euro)

A muszaki cikkek mostmar kabe egy arban vannak, hogy az AFA 19% lett.


Azt hiszem, itt nem fizetsz regadot, ha autot hozol be.

sb

Seca81 2009.01.15. 22:54:20

Akkor jó rég lehettem kint, mint mondtam a bulikon meg az italon kívül mindent olcsóbban megúsztam mint itthon. Szüleim és tesóim karácsonyi ajándékait is ott vettem, persze műszaki cikket és csokit :)
A lakás is szép volt, igaz a város nem volt nagy kb Eger nagyságú lehetett. Valóban, szolgáltatások mint ovi, suli egészségügyi ellátás; nem tudok sokat róluk mert nem volt közöm egyikhez sem. Ja de! Egyszer kellett antibiotikum ami 77ojró volt. Kicsit lehidaltam...
Közel 3 éve jöttem haza azóta lehet, hogy változott ez-az.

Kopi3.14 2009.01.15. 23:02:38

SB: aki a burzsuj bajorokhoz megy, az megérdemli. :D

Seca: köln mellett lakom, nekem a lakás rezsivel 550€, két szoba, kompletten berendezett konyha, pince, erkély, mosókonyha az egész házra, külön mosógéphellyel lakásonként, kádas plusz tusolós fürdővel.
A bútorok szerintem elég drágák, egy hálószobabútor kompletten simán 200€ felett is van, ha nem furnérból veszed. Bár nekem most komódostul auikerült 100€-ért venni ilyet, szóval nem dimálhatok.
Egy főre a villanyszámla jelenleg 42€/hó, és kb a számítógép megy, néha a mosógép meg a mosogatógép, más nem.És a gép sem éjjel nappal.
Kaja szerintem oclsóbb és jobb minőségű, mint otthon, elektronikai termékek olcsóbbak érzésre, egyesek zsebre is.
Tudtommal regadó nicns a németekhez, ha külföldi az autó, csak a rendszámot kell cserélni.
TB ha nicns munkád akkor havi kb 150€, munka esetén nem tudom.
A medion meg az egyik legjobb ár-érték arányú elektronikai márka. Múltkorában 4GiB RAMmal, numpades klavival felszerelt noti, 8600MGS VGA-val, kétmagos procival, pistával, talán 18"-os monitorral megáldott noti volt 550€-ért Aldiban, Medion márkájú. Azt megéri általában venni. Használtautó olcsóbbnak tűnik, és itt nem látsz keveset futott tizenéves dízel kombikat, idős nyugdíjas házaspár huszonnegyvenedik autójaként, törésmentesen. Új autók kb azonos áron vannak, de a felszereltség teljesen más, a magyar fapadok itt nem léteznek. ellenben a digitklíma pl itt eléggé extra a kisautók között, Mo-val ellentétben. És használtautót is irtó nagy motorokkal találsz általában, ami nem városi rohangáló autónak van véve. Értsd: Alfa 156-osból alig van 2 liter alatti, de a leggyakoribb a 2,5, 3,2-es motor bele.
A legjobb sörök a belgáktól jönnek, a Delhaize remek szupermarket. Drága, de még itteni szinten is kiemelkedő minőségű. Csapolva remek bayruthi weizent szoktam inni a magyarok éttermében, de a kölschöt kerülöm eme formában.

Shadowbull 2009.01.15. 23:03:28

Nagyon nem mindegy, hogy hol vagy.

München az egyik legdragabb varos Nemetorszagban.

sb

Hrzrasn (törölt) 2009.01.15. 23:28:47

@Shadowbull: A számítógépek megbízhatóak. Legfeljebb a tied nem az :)

Seca81 2009.01.15. 23:30:48

@Kopi3.14: "A bútorok szerintem elég drágák, egy hálószobabútor kompletten simán 200€ felett is van, ha nem furnérból veszed. "

Faipari sulit végeztem, legnagyobb ellenségem a furnérlapos, rétegelt lemez szarok ill a préselt lemez másnéven "szemétből bútort" vmi ocsmány dekorral... De a bútorok nálunk sem túl olcsók, ki kell fogni 1-2 jó akciót, bár én a hálószobámat bambuszból fogom berendezni...

Tényleg nem mindegy a környék, én mikor kimentem azt hittem minden rohadt drága lesz de pozitívan csalódtam. Nordrhein-Westfalen tartományban laktam, azon belül Bentheim-i grófság...
Elég jó környék volt, tudták, hogy magyar vagyok ennek ellenére tök kedvesek voltak, a törökökkel össze is haverkodtunk. Szerettem kint lenni, kár, hogy magyarokkal kellett együtt dolgoznom, hihetetlen egy áskálódós népség vagyunk...

Autókat én is néztem kereskedésekben, a japán kocsikat pl rohadt olcsón adják (SB: nehogy leírd: "hogy mert szarok mind" mert mérges leszek :), franciát és olaszt alig láttam, amcsi kizárt...

Amúgy amilyen tiszta a német oldal, úgy átlépve a holland határt, meglepetés fogadott... Iszonyú mocskos nagyvárosok, tele részeg biciklissel, piacon ordibáló népséggel, őrült -utcán nem sima cigit pöfékelő- fiatalokkal, főtéren nappal vizelő bácsikákkal, viszont sokkal vidámabb népséggel mint ahol én éltem a túloldalon...

Szóval néha hiányzik a függetlenség, de ha minden ok már csak 2 évem van itthon...

Na mentem, jó éjt!

Shadowbull 2009.01.15. 23:40:16

@Hrzrasn:

"A számítógépek megbízhatóak. Legfeljebb a tied nem az :)"

Jaja : ) Azert egy DSC-vezerlest nem biznek a szokasos PC-stilusu szoftverekre :)

A Catia-nal imadom, amikor mar jo regen nyomatod, orak ota nem mentettel, es aztan csak jon fel a kis ablak:

Click OK to terminate

Anyad :)

sb

Shadowbull 2009.01.16. 00:20:20

Hasznaltam mar en UNIX-ot is, na azt soha tobbe :)

Mondjuk ha az autok olyanok lennenek mint a szamitogepek, akkor ha el akarnek menni egy masik varosba, drivert kene toltenem hozza :)

sb

Hrzrasn (törölt) 2009.01.16. 00:35:28

@Shadowbull: A Macintosh a számítógépek BMWje.

Shadowbull 2009.01.16. 07:32:38

Lehet.

De mivel sem jatszani, sem CAD-ezni nem lehet rajta, szamomra tokeletesen hasznalhatatlan :)

sb

Kopi3.14 2009.01.16. 10:23:35

Hrzrasn:

Mac: gepeszeti tervezes teren egy kalap lotragyat sem er. Mert az iparban leterjedt szoftverek nem erhetoek el rajta. CATIA, UG, ProE, Solidworks, egyike sem volt meg fel eve tamogatott, mikor utoljara neztem.
Hogy van Archicad, meg a vectorworks vagy micsoda, az nem segiti ki a gepeszeket. A gugli sketchupja meg vegkepp nem, az max otthonra bohockodni jo.
CAE pedig tudtommal egyetlen sincs ami OSX-en futna.
A macupdates linkeden nulla talaatot kaptam, kosz, ez mind CAD OSX-re? hurra.

A spacemouse sem maces termek, joval regebbota letezik unixokhoz,meg winhez. Es a szoftverkinalat, amit tamogat is bovebb eme oprendszereken.

Bullcsi: a CATIA lefagyasa nem OS oldalu, a programot keszitettek franciak, es noi lelke lett melle. Winen is lefagy, es neha nem szereti a kulonbozo OS-eken keszitet munkat a masikban. Hulye hibai vannak am. :( De eg es fold az XP pro es XP Pro 64 is.

Seca: Nekem NRW Bergisches Land resze jutott. Nekem tetszik, tulipanos Arjenekbol meg nem sokat lattam.

Shadowbull 2009.01.16. 11:02:59

Biztos hogy noi lelke van, egy hisztis ribanc, az tuti :)

Amugy errefele Spacepilot-ok figyelnek az asztalon a 3dconnexion-tol.

www.3dconnexion.de/3dmouse/spacepilot.php

sb

Hrzrasn (törölt) 2009.01.16. 11:28:22

Kopi, ki beszélt arról, hogy a melóhelyen Mac-kel kéne tervezned? EDIABAS sincs rá, sôt egyetlen más gépjármûdiagnosztikai szoftver sem.

Otthoni használatra nem létezik jobb gép, mint a Mac.

Shadowbull 2009.01.16. 12:33:01

Lehet.

En mar nem fogok valtani, eleg volt ezt a plattformot megismerni ugy ahogy.

sb

Kopi3.14 2009.01.16. 14:19:55

Hrzrasn 2009.01.16. 11:28:22

Mit gondolsz miert kene CAD SB-nek?

na es akkro kerlek szepen kezdd el sorolni azokat az indokokat, amiert a MAc a legjobb otthoni gep. nem munkara, hetkoznapi hasznalatra.

SZM 2009.01.16. 17:02:57

Idézet a zseniális cikkből:
"Ami a valóságban nagyjából 10 mérföld lesz, ráadásul a Chrsyler megoldására azt se lehet ráerőltetni, hogy a benzinmotorja csak az aksikat tölti. Nem, ez de facto egy hibrid autó."
Tájékoztatnám a cikk íróját, hogy mindkét megoldás hibrid. Amit Ő "de facto" hibridnek nevez, az valójában ún. párhuzamos hibrid. Amikor pedig a "a benzinmotorja csak az aksikat tölti", azt hívják soros hibridnek.

Lehetne még szemezgetni, pl.
"A rendszerben egy apró, 74 lóerős elektromotor és egy négyhengeres, 194 lóerős benzinmotor dolgozik majd, így összesen 268 lóerő hajtja majd a hátsó kerekeket."
A villanymotor és a belsőégésű motor karakterisztikája teljesen eltér, adott esetben lehet, hogy ebben a kocsiban az "apró" 74 lóerős villanymotor az alsó sebességtartományokban egyedül is dinamikusabban mozgatja majd a kasztnit, mint a 194 lóerős belsőégésű.

Vagy például:
"Elméletileg 150-200 mérföldes hatótávolsággal, 5 másodperces gyorsulással és óránként 120 mérföldes végsebességgel büszkélkedhet a Dodge Cirquit EV. Persze ezeket az adatokat nem egyszerre tudja a kocsi: vagy tudja nagyjából a hatótávot, de ehhez papper stílusban kell vezetni, vagy lehet tiporni, de akkor pár mérföld alatt lemerül."
Egy hagyományos, belsőégésű motorral szerelt kocsira ez pontosan ugyanígy igaz. Aki a benzines Ferrarijával 4-5 másodperc alatt gyorsulgat százra, az is meg fog lepődni, hogy milyen gyorsan kiszárad a tank. Pontosan ezért szokták megadni, hogy a fogyasztást milyen körülmények között (városban, 90-nél, 120-nál, kombináltan, stb.) mérik.

Na, még egyet, ígérem, az utolsó:
"A legnagyobb amerikai gyártó azzal próbálja megvédeni az elektromos jelzőt, hogy benzinmotorjuk nem közvetlenül hajtja a kerekeket, csak az aksik minimálisan szükséges feltöltésére szolgál. És? Attól még ott van, fosszilis üzemanyagot éget el, és káros anyagot pufog ki."
Na, akkor ismétlésként mondom, hogy ez soros hibrid. És? És: egy átlagos autós naponta 10-20 kilométert vezet a munkahelyéig vagy a metróig meg vissza, ezt pedig még a mai akkumulátorok is bírják töltéssel, főleg ha nap közben és otthon konnektorból történik a feltöltés. Amikor valaki messzebb utazik, akkor pedig áramtermelésre beindítja a benzinmotort, ami a hétköznapi motorokhoz képest jóval egyszerűbb szerkezetű (akár kétütemű), jóval megbízhatóbb és mégis jóval gazdaságosabb, mert nem a teljes fordulatszám-tartományban kell jól teljesítenie, hanem csak néhány, előre beállított fordulatszám mellett. De a legszebb az egészben, hogy a tipikus autós ezt évente jó, ha mondjuk 5-10 alkalommal fogja használni. És? És.


De nem is ez a lényeg: az első szmogriadó és az első olajválság (tehát a 60-as, 70-es évek) óta nyilvánvaló, hogy az olajra alapozott közlekedés számos sebből vérzik. Ehhez képest egészen a mai napig csak tanulmányautók születtek, amelyeknek esélyük sem volt arra, hogy sorozatgyártásba kerüljenek. Ez volt az igazi kábítás. Ha viszont a mai koncepcióautó-dömpingnek csak a 10-20 százalékát gyártani kezdik, már az is kisebb forradalomnak tekinthető.

Kicsinyes dolognak tartom, ha valaki azon görcsöl, hogy 2 Teslaból 2 elromlott. Annak idején például a Lamborghini Miura is híresen megbízhatatlan autónak számított, de ettől még legendává vált és máig ott él minden Lamborghiniben, sőt, minden középmotoros sportkocsiban.

Egy szó mint száz, az elektromos autónak sosem volt még ekkora esélye a tényleges elterjedésre, mint most. Amíg pedig az elektromos energia tárolása (akár akkumulátorral, akár üzemanyagcellával, stb.) nem megoldott, átmeneti megoldásként a (soros vagy párhuzamos) hibrid autó ideális.

Ez persze csak egy vélemény. De a hozzászólásom elején felsorolt tévedések tények. Nem mondom, hogy csak a műszaki egyetem professzorai írjanak ide cikket, de azért legalább az alapismereteket be kellene szerezni, mielőtt valaki az egyik legolvasottabb magyar autós oldalon közli az írását.

Ja, és az akksi az akkumulátor kifejezésből jön, két k-val kellene írni . . .

Kopi3.14 2009.01.16. 18:00:20

"Egy szó mint száz, az elektromos autónak sosem volt még ekkora esélye a tényleges elterjedésre, mint most. Amíg pedig az elektromos energia tárolása (akár akkumulátorral, akár üzemanyagcellával, stb.) nem megoldott, átmeneti megoldásként a (soros vagy párhuzamos) hibrid autó ideális.
"
Nagyjabol teljesen igaz, a hibrid idealissagatol fuggoen lehet filozni, a felhasznalas modjat tekintve. Az meg egyenenkent valtozik.
"De a legszebb az egészben, hogy a tipikus autós ezt évente jó, ha mondjuk 5-10 alkalommal fogja használni."
Ez viszotn tevedes. A tipikus autos nem mo-n el az autogyartok szamara, es joval tobbet hasznalja a jarmuvet, mint az Mo-n megszokott.

Shadowbull 2009.01.16. 19:21:04

@SZM:

CSak egy apro megjegyzes:

"Amit Ő "de facto" hibridnek nevez, az valójában ún. párhuzamos hibrid. "

Azert hangsulyozta ki a cikkiro, hogy ez valoban egy hibrid, mert a GM sajtoosztalya folyamatosan javitgatja, ha a magyar sajtoban azt irjak, hogy a Volt hibrid.

Ok azt akarjak sulykolni, hogy nem hibrid, hanem villanyauto.

Ez az utalas SZVSZ ebbol jon.

sb

Hrzrasn (törölt) 2009.01.16. 22:47:28

@Kopi3.14: "Mit gondolsz miert kene CAD SB-nek?"

Remélem nem olyan hülye, hogy otthon is dolgozni akar :)

"na es akkro kerlek szepen kezdd el sorolni azokat az indokokat, amiert a MAc a legjobb otthoni gep. nem munkara, hetkoznapi hasznalatra."

Például mert egyetlenegy vírus sem létezik rá a BSD UNIX alapok miatt, ezért aztán vírusirtó sem kell rá, ami visszafogja a gépedet vagy lefagyasztja a játékodat mert épp akkor jut eszébe adatbázist frissíteni.

Nem szemeteli senki össze a desktopodat, nincsenek villódzó biszbaszok a taskbaron.

Nincs ActiveX, és nincs a rendszer közepébe idióta módon belehegesztve egy browser (IE), orbitális biztonsági kockázatot teremtve ezzel.

Senki nem kényszerít semmire, ha nem tetszik az Apple browsere (Safari), kivágod a francba. Ha nem tetszik az iTunes, kivágod a francba. Próbálj meg egy Windowsról leszedni egy IEt vagy WMPt.

Programok telepítése (és kidobása) drag-and-drop módszerrel történik, nem kell fél órát várnom, mire összefabrikálja az installer a könyvtárait.

Programokat oda mozgatod át, ahova neked tetszik, úgy is megtalálja a társított programokat, mert nem idióta módon path alapján azonosítja a programokat, mint a Windows, hanem inode alapján.

Olyan masszív minôségérzetet sugároznak az Apple hardverei, amit a PCk közül csak nagyon-nagyon kevés, talán az IBM és a Sony tudna harcba szállni vele.

A felhasználó felülete milliószor szebb bármelyik másiknál, leülsz utána egy Windows elé, és elsírod magad, hogy mi ez a ronda szar.

Nincsenek a halálfaszára eldugott opciók, egy takarítónô is tudja kezelni.

Nincs kibaszott registry, ami felhízik 70 megásra, és tetûlassú ócskavasat varázsol fél év alatt a vadiúj gépedbôl.

Drivertelepítés szinte ismeretlen fogalom (1-2 kivételtôl eltekintve). Bedugod és mûködik.

Tökéletesen együtt mûködik az egy kézbôl származó hardver és szoftver, nincsenek a gépet fagyasztó összetákolt taiwani driverek.

Drag'n'drop mindenhol, böngészôablakból pl simán áthúzok egy képet az emailbe, amit épp írok.

Napestig folytathatnám, de erôsen offtopik. Annyit még, hogy nekem a Mac-nél volt újra ugyanaz az érzésem, mint annó a C64-nél: a gép azt csinálja, amit ÉN mondok neki, nem pedig amit akar. Nem lehet elmagyarázni, mint ahogy azt sem lehet elmagyarázni papíron, hogy mi az a Mercedes. Egyszer beleülsz, megérzed a masszív minôséget és a csatahajó fílinget, és onnan kezdve kirögöhsz mindenkit, aki a Trabantjával jön neked emberkedni, hogy az a "legjobb2 autó a világon, amivel mindenkit "lealáz".

Hrzrasn (törölt) 2009.01.16. 22:48:35

@Shadowbull: "En mar nem fogok valtani, eleg volt ezt a plattformot megismerni ugy ahogy."

Anyám 45 évesen váltott, vettem neki egy eMac-et.

De ha akarsz, kaphatsz tôlem egy "öreg vagyok, lemondtam"-pólót :)

SZM 2009.01.16. 23:13:25


Kopi3.14:
OK, igazad van, ne állapítsuk meg konkrétan az átlagot, ahogy írtad is, ez felhasználástól függ. Ennek alapján kell megválasztani az akku és a belsőégésű motor méretét, mennyiségét, kapacitását, típusát (akárcsak a mai, szokványos belsőégésű motoros kocsiknál). A lényeg: szerintem a soros plug-in hibrid indul középtávon a legjobb esélyekkel. Most még sokaknak szokatlan, később meg biztosan lesz jobb megoldás, de addig . . .

Shadowbull:
Ha tényleg így van, akkor ez ellen tűzzel-vassal küzdeni kell, ez a fogyasztók megtévesztése, hazugság. De én a küzdelmet úgy képzelem, hogy a demagógiára nem demagógiával válaszolok, hanem józan észérvekkel, pontos tájékoztatással. Hogy idealista vagyok? Néha én is ezt hiszem, de – látva pl. a Ti építő jellegű hozzászólásaitokat – hiszem, hogy ez a helyes módszer.


Az a helyzet, hogy én (meg gondolom, Ti is, esetleg a cikkíró is) már jó párszor meghallgattam a régi nótát, hogy tudni illik ez az egész villanyautó meg üzemanyagcella csak egy sci-fi, egy parasztvakítás, mert valójában a belsőégésű motornak még komoly fejlesztési tartalékai vannak, pl. kerámia alkatrészek, bio-üzemanyag, stb-stb.

A VW még nem is olyan rég a Lupo 3L-lel akarta megmutatni, hogy a jövő nem az elektromos autóé, hanem az okosan megépített belsőégésű motoré. Hát, a forradalom megbukott (vagy talán inkább csak elmaradt), helyette pl. a GM visszatért az alulvezérelt motorhoz, és eladja ma is, mint csúcstechnikát. Innen kezdve nincs miről beszélni.

Mindannyian megszoktuk és megszerettük már a takarékos soros 4-est, a kompakt V6-ost, az izmos V8-ast, a pörgős V10-est, a nemes V12-est vagy a különc Wankelt, és még hosszú a sor. Persze, hogy fáj mindezt egy húzással kidobni a kukába és helyette megbarátkozni az egyen- és váltóáramú, a szinkron- és aszinkron motorokkal.

De ha most végre komolyan gondoljuk ezt az elcsépelt környezetvédelmi, energia-függetlenségi stb. szöveget, akkor – ahogy mondani szokták – ha meg akarunk változtatni valamit, akkor meg is kell változtatni valamit.

OK, aláírom, nem tökéletes a villany/hibridautó, vagy legalábbis ma még biztosan nem az.
De akkor mi/ki fog a belsőégésű motor helyébe lépni?

Vagy akkor mi lesz, ne is változtassunk, marad minden a régiben?


Köszi a kiegészítéséket!

dextercapo 2009.01.16. 23:35:22

@Shadowbull: nagyon valoszinu hogy van valami olyan hibrid technika amit ugy hivunk hogy hibrid , mert egyutt dolgozik a ket technika - mondjuk a villany dugozik , parkol , gyorsit , a benzines pedig halad , tolt .
aztan lehet hogy szerintuk az elektromos auto az ami egy bizonyos , tipikus felhasznalas eseten plug-in - hibrid bar , de konnyen elofordulhat hogy egyaltalan nem kapcsol be hetekig a motorja , elektromos auto - hibrid lehetoseggel . szerintem ok a plug-in opcional huztak meg a vonalat , valoszinuleg valami 100km-es vagy 100 merfoldes full elektromosban megteheto tavval .
a prius nem ilyen - az hibrid . volt valoszinuleg nem igy lett optimalizalva

Hrzrasn (törölt) 2009.01.16. 23:42:55

@SZM: "A VW még nem is olyan rég a Lupo 3L-lel akarta megmutatni, hogy a jövő nem az elektromos autóé, hanem az okosan megépített belsőégésű motoré. Hát, a forradalom megbukott (vagy talán inkább csak elmaradt)"

Ehhez képest a Lupo (többek közt a 3L is) ma az egyik legkeresettebb ingázóautó Németországban, csak a 3L új árát nem akarták megfizetni anno (egy kisautóhoz képest túl drága volt).

dextercapo 2009.01.16. 23:46:11

@Hrzrasn: es azt is szarra fikaztak a itt ha jol remlik . "fapad , kemeny muanyag , lomha" stb . igen - egy fogyasztasra optimalizalt auto . gondolom meg igy is sokkal jobban megy es kenyelmesebb mint a tobbi lehetoseg .

Hrzrasn (törölt) 2009.01.16. 23:56:08

@dextercapo: Mert itt sem a szerkesztôk, sem az olvasók többsége halvány finggal nem rendelkezik arról, hogy KIKNEK készül az adott autó - ezért aztán mindenki a maga idióta vesszôparipájába kapaszkodva elmebeteg szempontok alapján fikázza az adott modellt.

Rocko- 2009.01.17. 00:09:10

Hrzrasn 2009.01.16. 22:47:28
"Például mert egyetlenegy vírus sem létezik rá a BSD UNIX alapok miatt, ezért aztán vírusirtó sem kell rá, ami visszafogja a gépedet vagy lefagyasztja a játékodat mert épp akkor jut eszébe adatbázist frissíteni."
ez igazából ott nem állja meg a helyét, h játékokat nem szoktak nagyon írni macra. vírusok meg voltak, vannak, és lesznek. viszont miután ennyire kelendőek a macek, így már van érdek a maces vírusra.
"Nem szemeteli senki össze a desktopodat"
winen se. :)
"nincsenek villódzó biszbaszok a taskbaron."
csak Dock. :D
"nincs a rendszer közepébe idióta módon belehegesztve egy browser (IE)"
nincs, de maga az egész win elégg alapul az explorerre, az IE meg ugye maga is egy explorer.
"Senki nem kényszerít semmire, ha nem tetszik az Apple browsere (Safari), kivágod a francba. Ha nem tetszik az iTunes, kivágod a francba."
ha annyira jó, miért kell kivágni? :)
"Programok telepítése (és kidobása)"
ehh, sose értettem, h miért lesz kevesebb szabad terület MIUTÁN kiürítetem a lomtárat. :)
"mert nem idióta módon path alapján azonosítja a programokat, mint a Windows, hanem inode alapján."
ez hasznos, de azért a path is megvan. :)
"Olyan masszív minôségérzetet sugároznak az Apple hardverei"
nekem ne sugározzon, ne legyen pécsi. :D
vagy legyen masszív vagy ne látszódjon annak.
"A felhasználó felülete milliószor szebb bármelyik másiknál"
sokra megyek vele, ha nem lehet használni egy adott dologra. :)
"leülsz utána egy Windows elé, és elsírod magad, hogy mi ez a ronda szar."
lehet egyedivé tenni.
"Nincsenek a halálfaszára eldugott opciók, egy takarítónô is tudja kezelni."
öhöhöhöh, terminál meg ilyenek. :D
"Nincs kibaszott registry"
imho van.
" Bedugod és mûködik."
vagy nem. :D
"Tökéletesen együtt mûködik az egy kézbôl származó hardver és szoftver, nincsenek a gépet fagyasztó összetákolt taiwani driverek. "
láttál már macet fagyni? :) nem emiatt.
"Drag'n'drop mindenhol, böngészôablakból pl simán áthúzok egy képet az emailbe, amit épp írok."
ó je, egérgörgő? :D
"hogy nekem a Mac-nél volt újra ugyanaz az érzésem, mint annó a C64-nél: a gép azt csinálja, amit ÉN mondok neki, nem pedig amit akar."
nem volt C64-em, de van néha olyan érzésem, h a MAC nem azt csinálja, amit én akarok. :) (nem, nem ellenpélda rá a win)

"Egyszer beleülsz, megérzed a masszív minôséget és a csatahajó fílinget, és onnan kezdve kirögöhsz mindenkit, aki a Trabantjával jön neked emberkedni"

:DDDD
macen dolgozok, és otthon pct használok. nincs az a pénz a világon, amiért felcseréném a két gépet.

SZM 2009.01.17. 00:27:22

Hrzrasn,
idézek Neked egy szintén TOTALCAR-os cikkből a Lupo 3L-ről:

„A jellegzetes részletek, amelyek szerethető személyiséget kölcsönözhetnének neki, teljesen hiányoznak - nem csoda, hogy a Lupo annak idején orbitális bukást hozott a Volkswagennek.”

Forrása:
totalcar.hu/tesztek/lupo3l/

Nem én mondtam . . .

Egyébként legfeljebb használtként lehet ma a legkeresettebb, mert ugyebár 2005 óta már nem gyártják. Megérkezett helyette a Fox, ami a 2008. nov. 20-ai auto motor und sport szerint a 42. helyen áll a német eladási listákon, miközben pl. az 5-ös BMW a 13., az Audi A6 a 18.

Hát, nem tudom, hogy áll a Mars-benépesítési projekt, de ha a VW szerint ez a csodafegyver, ami megmenti a Földet, akkor én inkább kezdek csomagolni . . .

Hrzrasn (törölt) 2009.01.17. 00:44:32

@Rocko-: "ez igazából ott nem állja meg a helyét, h játékokat nem szoktak nagyon írni macra."

www.apple.com/games/

A többit meg elfuttatja Win alatt, dualboottal.

"vírusok meg voltak, vannak, és lesznek."

Viszont egyet sem tudsz mutatni, ami OSX alatt fut.

"viszont miután ennyire kelendőek a macek, így már van érdek a maces vírusra."

30 éve hajtogatják ezt a hülyeséget, kezd marha unalmas lenni. OS9 alá is volt kb 40 db, túlnyomórészt MS Office makrovírusok, mind kihalt, mert nem tudott elterjedni.

"winen se. :)"

Ja, mindössze a wines progamok 99%a pakol shortcutokat az asztalra telepítéskor kérdés nélkül.

"csak Dock. :D"

De a dokkodra senki nem rak semmit rajtad kívül, míg Win alatt minden utility teliszarja a taskbart.
Mac-en hirtelen 1 tool jut eszembe, ami pakol a menüsorba, a PGP Desktop.

"nincs, de maga az egész win elégg alapul az explorerre, az IE meg ugye maga is egy explorer."

Pont arról beszéltem, hogy ez a probléma. A windows explorer is az IE, ugyanaz a DLL másképp felhívva.

"ha annyira jó, miért kell kivágni? :)"

Mert az én gépemen nekem kurvára ne akarja megszabni a Microsoft, hogy le tudjam-e szedni a Windows Media Playert vagy az Internet Explorert. Ez az ÉN gépem, nem a szoftvergyártóé.

"ehh, sose értettem, h miért lesz kevesebb szabad terület MIUTÁN kiürítetem a lomtárat. :)"

Nem értem, mit akarsz ezzel. Mac-en továbbra is drag'n'droppal folyik a telepítés, nem kell kibaszott installereket indítani, aztán malmozni, mikor lesz kész.

"ez hasznos, de azért a path is megvan. :)"

Inode alapján azonosítja, értsd meg. Ki is húzhatod az Applications folderbôl, vagy közvetlenül a disk image-bôl futtathatod, ha csak ki akarod próbálni a programot.

"nekem ne sugározzon, ne legyen pécsi. :D
vagy legyen masszív vagy ne látszódjon annak."

Ez elég szar poén volt, fogalmam sincs, mit akarsz ezzel.

"sokra megyek vele, ha nem lehet használni egy adott dologra. :)"

Nincs olyan, amire ne tudnád használni. Ha Pro/Engineer-t akarsz futtatni, megteheted - arra ott a Parallels Desktop.

"lehet egyedivé tenni."

Nem érdekel. Az autómra sem teszek ízléstelen bizbaszokat, csakis ami szériában rajta volt.

"öhöhöhöh, terminál meg ilyenek. :D"

Nem kell terminált haszálnod. Mit akarsz ezzel a hülyeséggel egyáltalán? Parancssora OS9 kivételével szinte minden oprendszernek van.

"imho van."

Nincs.

"vagy nem. :D"

Mondj néhány példát. Nekem eddig egyetlen kamerához vagy nyomtatóhoz sem kellett feltennem drivert. Még a DVB-T tunerhez sem, megtette helyettem az EyeTV.

"láttál már macet fagyni? :)"

Nem.

"ó je, egérgörgő? :D"

Most is egy Microsoft egeret használok (Wheel Mouse Optical), tökéletesen megy minden alkalmazásban a görgetés, mindenféle driver nélkül. Designfetisiszták vehetnek Mighty Mouse-t, azzal is lehet scrollozni. Sôt a jobbklikk is mûködik mindenhol, akinek az kell.

"nem volt C64-em, de van néha olyan érzésem, h a MAC nem azt csinálja, amit én akarok. :) (nem, nem ellenpélda rá a win)"

Pech. Tanuld meg kezelni.

Légyszi ezen a ponton hagyd abba a trollkodást, mert unalmas a hülyeségeidet egyenként cáfolni, és baromira offtopik itt ez a téma.

Hrzrasn (törölt) 2009.01.17. 00:46:38

@SZM: Próbáld meg még egyszer elolvasni és értelmezni, amit írtam. Az ÚJ árát nem akarták megfizetni, használtan baromira keresett. Az, hogy a VAGnak mennyi profitja lett belôle, meg mennyire jött be a koncepció az embereknek, az két KÜLÖNBÖZÔ dolog.

Hrzrasn (törölt) 2009.01.17. 00:48:43

@Rocko-: Azt egyébként áruld el kérlek, miért használsz kényszeresen szinte minden mondat végén smileyt? Ez a debilizmus jele nálad?

Rocko- 2009.01.17. 01:47:00

Hrzrasn 2009.01.17. 00:48:43
ehh, elkezdtem tételesen érvelni, erre egy ilyen szar személyeskedéssel elbaszod.
nem válaszolok neked.

vvs 2009.01.17. 11:23:12

dextercapo:

> az aptera pont ezt rontja el az elsokerek hajtassal :( nagyon rossz kompromisszumokat kotottek

Az Aptera hátsókerék hajtású.

> az aptera nem rossz , de sajnos jelentosen visszaleptek a kornyezetvedelembol a menetbiztonsag biztositasaert :(

Állításuk szerint olyan üvegszállás műanyagból készül a jármű, mint az F1-es versenyautók. Továbbá az ütközési szimulációk szerint hozzák azt a biztonsági szintet, mint a mai széria autók.

Kopi3.14 2009.01.17. 16:18:19

Hzzrasn:

vírus és UNIX: rootkit mond valamit?

IE és sima explorer. Rossz irányból közelíted meg, az explorer votl hamarabb, az lett ktierjesztve IE-nek. manapság is simán böngészhetsz a neten a dokumentumok mappát megnyitva is. NT4 alatt nekem ez tökéletesen ment. Most megpróbáltam, sajátgépet indítva is ment, az ikont cserélte csak le a felső sarokban IE ikonnak. OSx alól ki tudod venni a filekezelő modult csak úgy saját szórakozásból? Egyáltalán ismered melyik app cisnálja?

hmm. dualboot- ha olyan jó és midnenre használható az OSX, akkor miért kell dualbootot ajálngatni?

Mutass már nekem egy programot, ami telepítéskor nem kéred rá, hova tegyen és milyen ikont. Én magam dönthetem el miből akarok asztali ikont- eddig még nem találkoztam olyannal, ami maga trollkodott és szórt fel midnent.

inode: ha winen valamit áthelyezel az semmiben nem különbözik ettől. most kipróbáltam az 1848-cal, totalcommanderben pakolásztam át, és midnen gond nélkül megnyílt és futott új helyén is.

Ronda win felület: ízlések és pofonok, nekem az AIX fapadja jön be a legjobban. A Pista meg állítólag nem is rosszul kinéző valami.

"Nem értem, mit akarsz ezzel. Mac-en továbbra is drag'n'droppal folyik a telepítés, nem kell kibaszott installereket indítani, aztán malmozni, mikor lesz kész."
Nem érteted meg, mit írt.

WMP nincs a gépemen, simán leszedtem.

ActiveX? Az miért is rossz? Egyébként spec winen sem kötelező használni, én sem használok IE-t, így érdektelen számomra hogy van vagy sem.

Hogy a taskbarra midnen hülye program tesz valami vackot az miért win hiba? miért nem az adott app hibája?

Mac és fagyás. Ey fórumos ismerősöm nagy almarajongóként feltette legutóbb a legfrisebb OSX-et, egybőlfagyással indult.
Nekem win csak akkor fagyot, amikor lehalt valami hardver. pedig rendesen szemetelem tele. alkalmazás már fagyott, de azt midnig ki tudtam lőni.

ha valami új hardvert talál a win, akkor ő is felajálnja hogy keres hozzá drivert, ha akarod. Bár sokszor gyorsabb a cd-ről feltenni.

Láttál már felsőkategóriás Dell gépet? És HP-t?

paralells: tök jó, valamit használnék, és azért vegyek egy gépet meg OS-t, hogy utána virtuális gépen futtassam. hurrá, remek ötlet.

A Trabantos példád eléggé rosz, mert te általánosan jelentetted ki, jogy az aplle a legjobb, míg a Trabant is lehet valakinek ezerszer jobb, mint bármilyen Mercedes.

Nézzünk még valamit:linux. mondjuk Ubuntu- atól mitől jobb az OSX? Egyébként a linux az, amelyik tényleg azt csinálja, amit te akarsz csinálni.

Kopi3.14 2009.01.17. 16:23:51

"Állításuk szerint olyan üvegszállás műanyagból készül a jármű, mint az F1-es versenyautók."

Akkor nem tudom ezt miből készítik, mert az F1-ben nem hazsnálnak üvegszálat. nehéz és nem elég erős oda.

Rocko- 2009.01.17. 17:54:06

Kopi3.14 2009.01.17. 16:18:19
"OSx alól ki tudod venni a filekezelő modult csak úgy saját szórakozásból?"
kilőni tudod a folyamatot, de rögtön indul, ergo leállítani ott se tudod. :)

de inkább nem vitatkozom vele.

Kopi3.14 2009.01.17. 18:08:32

XP alatt bezzeg lelőhető az explorer.exe. :)

Rocko- 2009.01.17. 18:36:08

nekem akkor elhullik a rendszer. mindegy, nem is használom, ha nem szükséges.

Kopi3.14 2009.01.17. 18:38:47

Rocko: a rendszer attól még áll, csak bizonyos dolgok nem elérhetőek nélküle. Pl tálca. De ha újraindítod, akkor már szépen fut. Sőt, amikor újraindítást kér a rendzer, elég az explorer.exe-t újraindítani, hogy jó legyen. :)

most kaptam hírt, pista alatt az iexplorer.exe és az explorer.exe már teljesen elkülönül, és nem lehet intézőből netezni. Vagyis le lehet szedni az IE-t is. Újabb érv kilőve. :)
Szóval ,akkor mi is maradt? mitől a legjobb az OSX bármilyen célra is?

Rocko- 2009.01.17. 20:37:59

ehh, lehet, valóban. nem rég volt, h kifagyott explorer, csak éppen nem azzal voltam elfoglalva, h mit csinál, hanem hogy mit nem csinál. :D

Kopi3.14 2009.01.17. 20:52:08

Rocko,ha explorer megadja magát, akkor Ctrl+Alt+Del, majd feladatkezelő, és új feladat, explorer, s meg is javul, helyrerakja sok pillanatnyi hibáját.
Nekem explorer már adta meg magát, de az alkalmazások attól még futottak. :)

dextercapo 2009.01.18. 01:05:52

@vvs: az aptera hetekkel ezelott mar valtott elsokerekre . valszeg a kaszni felhajto erejet nem tudtak kezelni . igy kenytelenek voltak sulyt tenni az elejere , a fordulakonysar rovasara , a legellenallas rovasara , a szerkezeti bonyolultsag rovasara - csak hogy ne kelljen a kasznit komplett attervezni .
www.gizmag.com/aptera-ev-opts-for-front-wheel-drive/10633/

Akitlosz · http://honunk.blog.hu/ 2009.02.07. 01:54:45

Az akkumulátorok időigényes felöltése az mitől is probléma?

Állítólag az autókat átlagosan napi 1 órát használják 23-at meg csak áll.

Az emberek napi feltöltési ideje is van vagy 8 óra, ennyi meg nem kell az akkumulátor feltöltéséhez.

Ha a Tesla Roadster valóban tudja(tudná?) a 350 km hatótávolságot az már bőven elég.

A benzinmotoros autók hatótávolsága is csak kétszer ekkora és elég kevesen tankolják kétnaponta az autójukat.

Mitől is gond tehát, hogy amíg a tulajdonos alszik, addig az autója is feltöltődik?

Akitlosz · http://honunk.blog.hu/ 2009.02.07. 02:07:04

Milyen infrastruktúra is drága az elektromos autóhoz?

Konnektor kell majd minden garázsba?

Esetleg néhány nyilvános konnektort kell telepíteni közterületere?

Szörnyen drága lesz tényleg.

---

fejlődnek a napelemek is, úgyhogy ha meg tudnák oldani, hogy az autók teteje napelemeket tartalmazzon, amelyek töltik az akkumulátort, ha megy az autó, ha áll a szabadban, akkor bár drága, de elég olcsó, majdnem ingyenes fenntartású autókat lehetne gyártani.

Persze a politikusok majd erre is kitalálnának valami adófajtát.

JTX · http://www.villanyverda.hu 2009.02.10. 01:21:07

Akitlos, maximálisan egyetértek!
Továbbá:

1. van működő, szériában gyártott, több országban forgalmazott elektromos autó. Igaz, hogy nem személygépkocsi kategóriájú, hanem L7e, 2+2 személyes városi elektromos jármű. Maximális hatótáv 80 km, maximális sebesség 80 km/h, ólom akkumulátorokkal. Fogyasztói ára az alaptípusnak kb. 12 ezer EUR lesz (forint árat a jelenlegi helyzetben nem bátorkodnék közölni... :( ). Hetedik éve forgalmazzák, eddig 55 millió km-t vezettek vele a népek (komoly személyi sérülés nélkül). Tavasztól megtekinthető, kipróbálható, megrendelhető nálunk, Magyarországon is. www.villanyverda.hu

2. lithiumos modellünk is lesz májustól. 120 km-es hatótáv, 80 km/h sebesség. 6 óra töltés 100%-ra, 3,25 óra 80%-ra. Lesz hozzá egy ipari töltő is, azzal 1 óra alatt 90%-ra lehet tölteni...


3. a 74 lóerős elektromotor 95%-os hatásfokkal mennyit, és a benzines 194 lóerős motor 20%-os hatásfokkal mennyit is tud a mozgatáshoz szolgáltatni...??? :) 70 + 39 LE...

pollipop 2009.02.10. 19:47:14

@Akitlosz: Egy ilyen mopedverdát szeretnék építeni. ;)

Petyat 2009.03.06. 09:31:53

Szeretem a Totalcar-t. Erdekes, es humoros hangvetelu cikkei vannak. De ez... Mar a cim felhaborito!

Aki ennyire elfogult, a szar belsoegesu tragacsok nagy vedelmezojekent ne irjon cikket elektromos autokrol.

Rengeteg a ferdites, a feligazsag es a belemagyarazas.

A Tesla Roadster nem ilyen draga, amugy csucstechnologia, irigy puffogas az ellene felhozott ervek.

Miert melegedett tul a motor, amikor az ujsagirok teszteltek? Ok sem tudjak. En tudom milyen motor van a Teslaban.

Rovidebb a hatotav, ha fustolod a gyumit? A benzinesnel talan nem igy van?

A 25 evvel ezelotti eletromos gokarthoz hasonlitani a mai fejleszteseket, egyenesen nevetseges!

A nehez az akksi? Mennyire? Milyen akksi? A motor milyen nehez? Az akksi es az elektromos motor egyutt talan konnyebb mint a belso egesu motor+hutes+kipufogorendszer+valto.
Ma meg sajnos nem, de kozel all hozza.

Hamarabb volt elektromos auto, mint belso egesu. Celszerubb lett volna egy kollegaval konzultalni mielott megirod ezt a totalis hozza nem ertesrol tanuskodo cikket!

totalcar.hu/magazin/szerelem/elauto/

AliasSeraf 2009.03.24. 13:53:12

értemén, amit irt a szerző, de nem igazán vonatkozik a tesla gyár, és a többi gyártó az egész világra. értsed úgy, ahogy mondom, még ha megfeszülsz is, én akkor is egy elektromos autóval járok dolgozni!!! -és van, és kocsmába is avval járok, és bevásárolni is, és nem városban lakok, hanem tanyán, és napi 20-25 km- rakok bele és este töltöm. egyáltalán nem került sok pézbe, a jármű teljesítménye mellé megjegyezném, hogy teszkós winil ólomakkumulátorokkal megy. és 8 darab van benne, így megy el 40 km-ert. -ha valaki hozzámvágna egy Lithium-Polymer akku csomagot, valszeg 200kilóméter felett folna a hatótáva..... -szal hiába írogattok ilyesmit, szándékosan nem árulnak normális elektromos autót pici pénzért. -és a teszla ródszter nem lítium ijonnal megy, nézzed meg egy kicsit közelebbről a feliratot. -ha én feltöltöm a verdáma 8 óra alatt, akkor a teszlát max 3óráig kell tölteni. -azok az emberek a sztárok, meg... azért írnak faxxságokat a villanyverdákról, mert alapból egy V8-as 5700 köbcentis autóból indulnak ki. -igen, és most mondom, hogy legyen bátor az a tuning zsiguli, amelyik ki mer állni egy villanyverda ellen, de ne egy ferráriból induljunk már ki... hát naaa!

Petyat 2009.04.25. 16:35:27

Kosz a kommentet. Bar en ugy tudom Lithium-Ion vagy LiPePo4 van a Teslaban,
de vegulis mindegy. Orulok, hogy elegedett vagy az autoddal.

Ne egy Ferraribol induljunk ki?
Miert ne? Ebben a Wrightspeed X1-ben
ugyanaz a motor van mint a Teslaban:

www.youtube.com/watch?v=8qDZOBQs60w

VV01 · http://www.villanyverda.hu 2009.10.21. 21:07:49

Október 26-án Debrecenben, október 29-én Budapesten 1-1 napig megtekinthető a két új REVA elektromos autó: az NXR és az NXG.
www.reva.hu

csizi_18 2009.11.13. 14:49:49

En is szeretnek csatlakozni az elottem szolohoz(a kovetkezo linken bele is lehet tekinteni a filmbe :www.sonyclassics.com/whokilledtheelectriccar/)
Ami azt bizonyitja hogy mukodo elektromos auto igen is letezett mar csak hala az olaj-maffiaknak szepen el is tuntettek.A filmben amugy legnagyobb reszben a General Motors elektromos autojarol van szo es olyan nevek is megszolalnak benne mint pl.: Mel Gibson.
Szerintem nem kellene eroltetni a rizsat hogy mukodo elektromos auto nincsen:)

csizi_18 2010.03.29. 21:30:36

milyen furcsa hogy itt még a linkeket is megbuherálják,nehogy valaki utána tudjon nézni!Inkább ussétek be a googleba hogy" who killed the electic car."
süti beállítások módosítása