Újabb csapás vár az autóiparra

EU-s büntetések a CO2 kibocsátás miatt

  2009. január 13. - TóthZé Címkék: vélemény

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Kicsi vagy nagy? 911-essel ralizni jó.
2009-12-20 14:15:00

Szögezzük le az elején. Az előbb bejött a dolgozóba az Éva, a feleségem és aranyvasárnap ide vagy oda a

Egy év nirvana
2009-11-08 09:57:00

Eseménydús volt az elmúlt pár hónap a hátsókerekes, kocka Corollával . Karc nélkül megúszta a két

Hazaértek az extrém Insigniák
2009-09-30 08:25:58

  Kipróbáltuk az Opel Insigniák Ecoflex, 4x4 és OPC modelljeit, végre hazai pályán. Jó móka volt.

Magyar dráma Imolában
2009-09-19 13:39:00

Az élet a legjobb rendező, ilyet hollywoodi forgatókönyvírók egész hada sem találhatna ki. Az előzményekről

 

Drasztikusan visszaeső kereslet, jelentős pénzhiány, egyre kevesebb forrás a hitelekhez. Eddig is keményen sorozta a globális pénzügyi válság az autóipart, de 2012-ben az Európai Unió beviheti a technikai KO-t érő jobb horgot. Kiszámoltuk, hogy mekkora büntetésre számíthatnak a különböző márkák autóik túlzott szén-dioxid kibocsátása miatt. Felfoghatatlanul nagy összegek következnek.

Vélemények az azonos című cikkünkről.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr13874122

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

mazsolaszáj 2009.01.13. 15:18:23

@Shadowbull:
Drága BMW-m van, zöldkártyakor mégis mérnek Nox-ot. Akkor az mérési hiba? Csak vicc: nullát úgysem tudnának mérni, hát legyen ott valami...

Shadowbull 2009.01.13. 15:20:06

@Szsrobert: "Én azt gondolom, hogy az autógyárak mérnökei fizetésből élnek, és azt fejlesztenek, amit feladatul kapnak."

Valoban. A problema az, hogy fogalmad sincsen, mit kapnak feladatul.

"Nagyobb, fizetőképesebb igény van 2,5 tonnás száguldó monstrumokra huszonmillióért, mint takarékos közlekedési eszközre 1 millió alatti áron(Tata Nano)."

bakker, neked fogalmad sincs mirol beszelsz. Nezd mar meg ember az eladasi adatokat!!!!

Vagy csak nezz korul egyszer az utcan!

sb

Shadowbull 2009.01.13. 15:21:06

@Frankofil: Papa, legyszives nekem ne akard elmagyarazni a lenyeget, ha kerhetem.

sb

mazsolaszáj 2009.01.13. 15:21:47

@Shadowbull: Tedd a szívedre a kezed. Nyilván a Tata-ért dobog :)

Auto-InterCont 2009.01.13. 15:26:04

@kéggyermekes családapa:
Miért állna le a fotoszintézis? A növények frankón elvannak több CO2-dal.
Így alakult ki a légkörünk. CO2-ból a C-t beépíti, a zosszigént meg leadja.
Tévedek?

mazsolaszáj 2009.01.13. 15:30:51

@Auto-InterCont: Van egy bizonyos CO2 nyomás, ami felett bezáródnak a gázcserenyílások. Mert ugye ő sem tudná leadni a CO2-t inkább elvan addig az ideig, mint a befőtt. Hirtelen nem tudok rá jó otthoni kíséletet, de egyetem alatt szórakoztunk ilyenekkel...

Auto-InterCont 2009.01.13. 15:43:16

@kéggyermekes családapa:
Szerintem irreálisan magas CO2 arány mellett lehet ilyen hatás.
Milyen koncentrációnál lehetett ilyet észlelni?
0,0036 a jelenlegi térfogatszázalék.

ainex 2009.01.13. 15:45:09

@Shadowbull: "Tokeletesen igazsagtalan lenne, ha nem lenne sulykompenzacio."

Persze, de annak is megvan az oka, hogy súlyalapú lett a kompenzáció.

A kompenzáció elvéről a jogszabály azt mondja, hogy az A autó azért kaphat nagyobb kibocsátási kvótát, mint a B kocsi, mert "hasznosabb". Értsd: Az A kocsi öt főt szállít, a B kocsi 4-et, és/vagy az A kocsiba 500 liternyi csomag fér, a B kocsiba csak 300, ergo A többet bocsáthat ki, mint B. Ez teljesen rendben is van. De vajon miért a súlyt választották, mint a kocsi hasznosságát legjobban tükröző paramétert? A hivatalos magyarázat az, hogy a súlyról van nyilvántartott adat (mintha mától 2012-ig nem lehetne valami más, relevánsabb adatot begyűjteni), a valós magyarázat pedig az, hogy a súlyalapú rendszerrel a legkönnyebb és legolcsóbb úgy trükközni, hogy a végén mindenki, de legalább a legnagyobb, ill. a legszennyezőbb kocsik megússzák birság nélkül. Még a különféle számítási szabályok is úgy vannak kitalálva - nagyon tudományosan -, hogy olcsóbb legyen 100 kilót rádobni egy létező modellre, és ezáltal növelni az engedélyezett kibocsátását, mint bármit is tenni a kibocsátások csökkentéséért. Ettől ugyan a kocsi egy leheletnyivel se lesz "hasznosabb", viszont már meg is úsztuk a birságot. Ezt hívják úgy, hogy "brick in the boot scenario", és az egész háttérvita és lobbizás arra ment ki Brüsszelben egy évig, hogy a gyártók megőrizhessék ezt a törvényes lehetőséget az előírások teljes kivédésére, kikerülésére.

Pedig a dolog eredetileg messzemenően nem így indult, sőt. De ilyen a politika. Nagyon részletesen, nyilvános forrásból dokumentálható, hogy az eljárás melyik pillanatábán mely német tisztviselők és választott politikusok gáncsolták el rendre az összes igazi környezeti törekvést, de az már a polidili topicba tartozik, hogy a végszavazás előtt egy héttel az ügyben érintett döntéshozókat melyik autógyár vendégelte meg királyi módon.

mazsolaszáj 2009.01.13. 15:48:29

@Auto-InterCont: Ezt most hirtelen nem tudom, ki kellene számolni, hogy ez a légkörben hány g co2-t jelent, de ahogy amlékszem 0,005-6% körül leáll...

Auto-InterCont 2009.01.13. 15:55:23

Ha a szén-dioxid koncentrációját mesterségesen növeljük, akkor 3%-ig növekszik a fotoszintézis intenzitása, az ennél nagyobb koncentráció mérgezõ a növényekre.

Ezt most találtam. Ez 833 szoros koncentrációnál lenne. De nem hiszem, hogy akkor még élne ember a Földön.

Seca81 2009.01.13. 15:56:44

Basszus de sok itt a kémikus!!!
Több kémiát tanultam a kommentek elolvasása alatt mint anno 4 évig a suliban... :)

mazsolaszáj 2009.01.13. 15:57:25

@Auto-InterCont: Igérem holnapra utánanézek (Növényélettan), és pontos adatokkal bombázlak... a 3% nekem nagyon sokak tűnik.

Auto-InterCont 2009.01.13. 16:00:50

@kéggyermekes családapa:
Áruld már el, hova jártál egyetemre!

Szsrobert 2009.01.13. 16:08:02

@Shadowbull: mit kapnak feladatul a mérnökök?
-Az eladási adatok alapján a BMW félmilliós árú környezetbarát kisautókat fog tervezni,gyártani?
-Vagy egy kéttonás autó fogyasztását csökknteni, mert arra izgul a pénzzel teli nép?

Körülnézek az utcán, és évek alatt elhasználódó, drága, és korlátozottan használható autókat látok.Én nem fizetnék értük 2-3 milliót, mivel épp ugyanannyit vagy többet fogyasztanak, mint egy régi, plussz költségük a fenntartás, gyári szevíz,ahol az esetek jelentős százalékában papíron végeznek el munkákat.
Vásárolj, fizess, 4 év múlva vásárolj újat.Nem véletlenül ragaszkodnak itt is a sokan a 15 évnél is öregebb autóikhoz.

bonobonohu · http://bono.hu 2009.01.13. 16:08:33

@AST Vito: majd akkor leszünk mindketten boldogok, ha nem hátul pufogod ki azt a sz*rt, hanem mondjuk belül, az utastérben.
akkor lesz igazságos a képlet: te autózol, és szagolod. én nem autózom, és nem szagolom. de perpill ez sajnos fordítva van. :-(

invad3r 2009.01.13. 16:32:21

Tetszik, nem tetszik, SAJNOS szembe kell néznünk vele h nem járhatunk a végtelenségig 2 tonnás 3-4-5 literes autókkal. Valahol el kell kezdeni a szabályzást. Ahhoz képest h a személyi helyváltoztatás céljára bőven elég egy suzuki méretű valami vagy egy robogó, de akár egy bicikli is, ez a szabályzás egyáltalán nem durva.
Csak semmit nem ér, ha a ZUSA ugyanúgy dübörög tovább, nem beszélve Kínáról, Indiáról, na meg a kamionokról, repülőkről, teherhajókról...
A hasonló autókattantak mint én, akik élményautózásra vágynak pedig majd építenek egy etanolos 1.3-as Caterham-et és környezetbarát drifteléssel töltik a vasárnap délelőttöket :)

megint 2009.01.13. 16:54:10

És persze, esélyes, hogy újjabb engedményt kapnak, mint utoljára

Kopi3.14 2009.01.13. 18:23:57

Egy megjegyzesem lenne: hidrogen, megtuzeloanyagcella? Hurra, eljen. De hogy szallitjuk a hidrogent, mivel termeljuk meg?

A Foldet zart rendszernek tekinteni termodinamikailag elegge ketseges. Eleve a legkor szele nem zart burok, inkab egy hozzaertok altal meghatarozott vonal. Masreszt ott is van reszecskecsere, energiakozles, ami mind befolyasolja a mi rendszerunket. nem veletlenlesik sokan a napfoltokat, azok meretet, gyakorisagat, cuiklusat, es probaljak osszevetni a foldi idojarasi ciklusokkal, mint el nino hatas merteke, valtozasa a la Ninaval. stb.

novenyelettanhoz: amennyire tudom a folyamatot nem csak fak, bokrok, cserjek es lagyszaruak, manapsag klasszikusan novenynek vett elolenyek termelnek oxigent szen-dioxidbol, hanem bakteriumok is, sot, ok kezdtek. Nekik meg a jelenleginel roszabb korulmenyek alltak rendelkezesre a lakohelyukon. Vagyis esetleg ok fognak elszaporodni parmillio evre megint, ha nagyon rossz lesz a helyzet. persze ez minket nem fog segiteni, jo sem lesz, nekem nem is tetszik, de that's life.

Ahogy sok eve valahol ovlastam, definicio szerint jelenleg jegkorszak van a foldon. Mert van allando, osszefuggo jegreteg/tomeg a bolygon. Es ez sem volt mindig igy, valtozo volt rendre. S tudasunkat figyelembe veve szerintem jelenleg csak totozunk, hogy a folyamatok kozul kulonosen eghajlat teren mi normalis bolygonkat tekintve es mi nem. S olyan elmeletro0l is ovlastam hallottam, amelyik szerint tovabbi felmelegedes eseten a sarkkori jegtomegolvadasaval a nagy oceani aramlatrendszer leall, ezzel az egesz folyamatot atbillentve jegkorszakba, lehulest hozva magaval. Sok kerdes van e teren.

Kopi3.14 2009.01.13. 18:29:20

Szsrobert 2009.01.13. 16:08:02

jarmuhasznalatilag, es egyaltalan jarmuveket tekintve nem Mo a mintaorszag, abbol kiindulni elegge botor dolog.

invad3r 2009.01.13. 16:32:21

a Suzuki meretu jarmu sokaknak nem eleg-sem utasmeretre, sem csomagmeretre. Letszamrol mar ne is beszeljunk.

Minden Áron 2009.01.13. 19:03:51

Egyszer már rojtosra írtam a kezem a témában. A tisztelt árnyékbika meg a búzasör és társai sem tudtak választ adni, csak a nem látom a fától az erdőt irományok születtek. Úgy látom azóta sem tisztult a kép...

Szerintem mióta feltalálták a belső égésű motort azóta nem változott semmi, mint ahogyan fent írta valaki, csak marketing a fejlődés. Az alapelv nem változott egy "grammot" sem. Tessenek megcáfolni.
Az igazi fejlődésnek legalább olyan mértékűnek kellene lennie, mint amikor feltalálták a kereket. Ilyet kérek én tisztelt autógyártók és mérnökök, utána jöhet a duma...

Ciri 2009.01.13. 19:22:30

@Minden Áron: "Szerintem mióta feltalálták a belső égésű motort azóta nem változott semmi, mint ahogyan fent írta valaki, csak marketing a fejlődés. Az alapelv nem változott egy "grammot" sem. Tessenek megcáfolni."

Te nem vagy normális! (bocsi)
Kábé olyan lenne ezt részedre "megcáfolni", mint ha Anyámnak próbálnám elmagyarázni. Sík hülye hozzá...

tams9 2009.01.13. 19:28:59

Rocko- · autofilia.blog.hu 2009.01.13. 15:13:10
tams9 2009.01.13. 13:41:47
akkor tudhatnád mirôl beszélek: forgalmiban nem lehet csak úgy, ad hoc átírni adatokat.
a dízelnek felismerhetôen más a hangja. gyorsításra jobban füstöl, mint egy benzines.


Miért a betonterepjáróval kondizni járó kopaszról szerinted elhinni, hogy mozgássérült?
Persze, hogy nem ad hoc módon. Hanem "ad pénzt" módon. Csak meg kell kérni, hogy gépelje el. Előfordul egy ismerősöm 125ösében 110kw-t van.

Shadowbull 2009.01.13. 19:33:33

@kéggyermekes családapa:

"Drága BMW-m van, zöldkártyakor mégis mérnek Nox-ot. Akkor az mérési hiba? Csak vicc: nullát úgysem tudnának mérni, hát legyen ott valami..."

A NOx-ot nem bantja a katalizator, csak tarolos katalizatorral lehet csokkenteni a kibocsatast.

Amugy is foleg a dizelek problemaja, meg a direkbefecskendezos benzineseke.

Draga BMW-d van? Dicseretes :)

sb

Shadowbull 2009.01.13. 19:34:47

"Tedd a szívedre a kezed. Nyilván a Tata-ért dobog :) "

Hulye :)

sb

Shadowbull 2009.01.13. 19:36:25

@ainex:

Kicsik meredeknek tartom a szandekos sulynovelest, plane annak a fenyeben, hogy a fogyasztas akkor meg szarabb lesz.

Szerintem igy nem lehet majd meguszni a dolgot.

sb

Ciri 2009.01.13. 19:37:01

@Shadowbull:
"Tedd a szívedre a kezed. Nyilván a Tata-ért dobog :) "

Hulye :)"

Pedig én is azt hittem.:)

Shadowbull 2009.01.13. 19:41:56

@Szsrobert:

"mit kapnak feladatul a mérnökök?
-Az eladási adatok alapján a BMW félmilliós árú környezetbarát kisautókat fog tervezni,gyártani?"

A BMW nem fog felmillios autot csinalni, mert a BMW nem azon a piacon mozog. Premiumautokat gyart (most ebbe ne menjunk bele, hogy az mi)meghozza minden meretkategoriaban. Nem csinalhatsz a BMW-bol Fiat-ot, mert a kutya sem venne, lehuzhatna a rolot.

"-Vagy egy kéttonás autó fogyasztását csökknteni, mert arra izgul a pénzzel teli nép?"

A BMW-nel egeszen konretan vert pisilnek a mernokok, hogy az autoik sulyat es fogyasztasat csokkentsek. De attol meg a 7es az 7es marad, nagy otmeteres batar, bazi motorral, full extraval. Persze betilthatjuk ezeket, de ettol meg se neked nem lenne jobb, de a Foldnek.

"mivel épp ugyanannyit vagy többet fogyasztanak, mint egy régi, plussz költségük a fenntartás, gyári szevíz,ahol az esetek jelentős százalékában papíron végeznek el munkákat.
Vásárolj, fizess, 4 év múlva vásárolj újat.Nem véletlenül ragaszkodnak itt is a sokan a 15 évnél is öregebb autóikhoz. "

Ugye meg nem ultel modern autoban? Kicsit a kognitiv disszonanciat olvasom ki a soraid kozul, de tuti tevedek.

Szinten onismetles: Nezd meg legyszi az E-Kadettet, meg az aktualis Astrat. Ha szerinted az uj Astra nem nyujt tobbet, akkor a hiba a te keszulekedben van.


sb

Shadowbull 2009.01.13. 19:43:09

@invad3r: "nem járhatunk a végtelenségig 2 tonnás 3-4-5 literes autókkal. "

Hmm. Az autosok 99%-a nem ilyen autokkal jar, hanem kis vackokkal.

sb

Shadowbull 2009.01.13. 19:45:30

@Minden Áron:

"Az igazi fejlődésnek legalább olyan mértékűnek kellene lennie, mint amikor feltalálták a kereket. Ilyet kérek én tisztelt autógyártók és mérnökök, utána jöhet a duma..."

Elobb talan le kene tenni az asztalra valamit a temaban.

Indulasnak eleg lesz, ha meretezel egy csavarkotest. Erted, ket alkatresz, 2 lyuk, egy csavar, egy anya, semmi extra.

Utana esetleg kerdezhetsz. De csak tisztelettel es udvariasan.

sb

Shadowbull 2009.01.13. 19:46:33

Amugy a gepesz csak egy lyukat ismer, a tobbi furat.

Csak nem akartam bonyolitani a kollega feladatat.

sb

Shadowbull 2009.01.13. 19:55:32

Nekem amugy lenne egy remek javaslatom.

Ha annyira szivunkon viseljuk a Fold sorsat, hogy izibe csokkenteni akarjuk a CO2 kibocsatast, akkor azzal kene kezdeni, hogy nem teszunk kulonbseget 1 gramm CO2 es egy masik gramm CO2 kibocsatasa kozott, attol fuggoen, hogy eppen ki bofogte bele a levegobe.

Hatarozzuk meg 1 gramm CO2 kibocsatasanak a dijat. Legyen mondjuk 1 euro.

Aztan szamoljuk ki, hogy egy liter benzinbol/gazolajbol/LPG/kerozinbol mennyi CO2 kepzodik atlagosan. Utana pedig tegyuk ra a buntetest az uzemanyagarra.

Ugyanis a jelenlegi rendszer nem mas, mint a szelesebb nepretegek pofajanak betomese. Ugyanis a dógozó csak orul neki, ha a szomszed kocsog nagyvallalkozot fingatjak a Porsche Turboja miatt, azt folotteb igazsagosnak tartja, persze arrol hallani sem akar, ha az o Swiftjet adoztatnak meg.

Pedig miert karosabb a Porsche kibocsatasa, mint a Swifte? A legkort nem erdekli, honnan pufogott ki a CO2...

Raadasul az a Porsche Turbo csak hetvegen, jo idoben kerul ki a garazsbol, megy nehany szaz kilometert, aztan megy vissza. A Swift meg megy egesz evben, es osszesen sokkal inkabb karosabb.

Tehat a buntetest nyomjuk ra a benzinarra, oszt jovan. Ez a tokeletes es igazsagos rendszer.

Utana folytathatjuk a kozuti szallitassal, a vasuttal, a legikozlekedessel, az aramtermelessel, az iparral, az allattartassal, es igy tovabb.

Senki se legyen kivetelezett helyzetben, ugyanannyi szennyezesert mindenki ugyanannyit fizessen.

Ja hogy ez mar nem tetszene a plebejus retegeknek? Igy mar nem lehet a zsigeri irigysegre alapozni?

Hat kerem, a klimat nem erdeklik a tarsadalmi osztalyellentetek.

sb

tams9 2009.01.13. 20:03:48

@Shadowbull:
Ne haragudj, de ezzel hol ösztönzik az autógyártókat a fogyasztás csökkentésére?

Shadowbull 2009.01.13. 20:08:10

@tams9: Indirekt. A vasarlok akkor meg inkabb a kisebb fogyasztasu tipusokat keresik majd az adott kategoriaban.

Csak eppen nem lesz az, hogy komplett autogyarak dolhetnek hatra az edes semmitevesben pusztan azert, mert ok a piac azon szegmenset fedik le, ahol a kisautok mennek. Akkor nekik is ezerrel kene fejleszteniuk, mert a konkurenciaharc kinyirna oket.

Most meg csak rohognek a markukba.

sb

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2009.01.13. 20:26:23

Shadowbull, reggel 7 óta brekegsz, pihenhetnél már...

A "szomszéd köcsög" nagyvállalkozónak" a büdös életben nem lenne Porsche a valaga alatt az általad "plebejusnak" nevezett réteg és a pénzén vásárolt, őt védő törvények nélkül. Csak szólok.

Ellenben éhen döglene egy hónapon belül, vagy megkéselnék az első utcasarkon.

Kopi3.14 2009.01.13. 20:36:01

sipike: ugatod itt a baromságodat, pihenhetnél már.

Honnan tudod, hogy akinek porsche turbója van, az a törvények védelmében, a "plebejusokat" kiszipolyozásából szerezte? Legfőképp a pénzen vásárolt törvényeket.

További kérdés: hány ujjadon tudod a tízes sámrendszer szerinti kézhasználat szerint megszámolni az általad ténylegesen is ismert középvállalkozókat, hogy a nagyvállalkozókról már ne beszéljünk? Legyen mondjuk évi egy milliárd forint az éves forgalma a cégnek- az már középvállalkozó lehet.

Kopi3.14 2009.01.13. 20:42:55

Bullcsi:"A NOx-ot nem bantja a katalizator, csak tarolos katalizatorral lehet csokkenteni a kibocsatast."

Na, ez így ebben a formájában nem igaz. Külső-belső EGR tudja kezelni, és a tároló katalizátorhoz is kell néha lambda

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2009.01.13. 20:45:15

Kopi, hozzád ki a répám szólt?
Majd biztos kapálásból meg hegesztő kisiparoként szerezte az első millióját. :)

Na, jó, vegyük úgy, nyerte a lottón. (ami szintén egy jól kitervelt csalásgépezet része, de mind1)

Megfogadom a tanácsodta, pihenek. Mert nekem volt ma is dolgom, és lesz holnap is. Tudod, Porschéra gyűjtök. :)

Köcsög.

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2009.01.13. 20:48:28

Ja, és még mielőtt agyvérzést kapnál (de mit is beszélek, ahhoz agy is kellene), szóval: hány milliárdost tudsz megnevezni, aki nincs befolyással a politikára ill. törvényhozásra és fordítva?

Ciri 2009.01.13. 20:55:49

@sipike78:
"Na, jó, vegyük úgy, nyerte a lottón. (ami szintén egy jól kitervelt csalásgépezet része, de mind1)"

A Magyar lottózás történetéből nem igazán tudsz ilyen példát mondani, mert soha nem volt...

Harmatos Libaf.s 2009.01.13. 21:02:24

Hát érdekes és elszomorító :S-,-
Minden esetre grat a PSA nak és a Fiatnak ügyesen csinálják nagyon és elég nagy előnyben vannak a többi gyártóval szemben.
De azért örömmel látom h a Toyota , VW és a BMW is jól áll :) a Jaguart meg a LandRovert csak salynálni toom :S:S

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2009.01.13. 21:18:06

Ciri, ne túráztasd magad.

"(7) Nem folytatható külföldön szervezett szerencsejátékban történő részvételre Magyarországon értékesítési, szervező, közvetítő tevékenység, valamint külföldi szerencsejátékhoz kapcsolódó reklám vagy propagandatevékenység. A reklámtilalom megsértéséért a reklámozó, a reklámszolgáltató és a reklám közzétevője is felelős.
3. § (1) A nem liberalizált szerencsejátékok szervezését
a) a 100%-ban a Magyar Állam tulajdonában lévő, szerencsejáték-szervező tevékenység rendszeres folytatására létrehozott gazdálkodó szervezet (a továbbiakban: állami játékszervező), továbbá az állami játékszervező kizárólagos tulajdonában lévő gazdasági társaság, illetve az állam többségi részesedésével működő gazdálkodó szervezet végezheti,
b) e tevékenység gyakorlásának jogát az állam koncessziós szerződésben időlegesen másnak átengedheti.
(2) A pénzügyminiszter ellátja a szerencsejátékok szervezésének szakmai irányítását, valamint képviseli az államot az (1) bekezdés b) pontja tekintetében.
(3) A számsorsjáték és - a lóversenyfogadás, valamint a bukmékeri rendszerű fogadás kivételével - a fogadás szervezésére kizárólag az állami játékszervező jogosult."

Innentől kezdve becsapás az egész.
De ez már régen nem autós történet.

Shadowbull 2009.01.13. 21:21:20

@sipike78:

"ugatod itt a baromságodat, pihenhetnél már. "

Kozod?

"A "szomszéd köcsög" nagyvállalkozónak" a büdös életben nem lenne Porsche a valaga alatt az általad "plebejusnak" nevezett réteg és a pénzén vásárolt, őt védő törvények nélkül. Csak szólok."

Perszepersze.

Mondom en, az irigyseg.

sb

Shadowbull 2009.01.13. 21:22:31

@Kopi3.14:

"Na, ez így ebben a formájában nem igaz. Külső-belső EGR tudja kezelni, és a tároló katalizátorhoz is kell néha lambda "

Igaz, EGR-t kifelejtettem.

sb

Shadowbull 2009.01.13. 21:26:30

@sipike78:

"Majd biztos kapálásból meg hegesztő kisiparoként szerezte az első millióját. :)"

Vannak egy paran. Az csak a te korlatoltsagodat bizonyitja, hogy nem tudod elkepzelni, hogy valaki becsuletes modon keressen meg ennyi penzt.

Raadasul a vilag nem Magyarorszag.

"hány milliárdost tudsz megnevezni, aki nincs befolyással a politikára ill. törvényhozásra és fordítva? "

Egy Porschehoz milliardok kellenek? Raadasul ez abszolut mellekvagany a tema szempontjabol.

De kivalo peldaja vagy az irigy es frusztralt kisembernek, akinek ezek az intezkedesek reszben szolnak.

sb

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2009.01.13. 21:32:01

Mélyen tisztelt sb!

A milliárdokat nem én hoztam fel, hanem Kopi3.14.

Arról pedig, hogy irigy vagyok-e vagy sem:

A minap azt a széket ajánlottam fel első nyekkenésére valakinek a suzukis fórumon, amin per pillanat is ülök.

Ismeretlenül ne ítélj.

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2009.01.13. 21:38:49

"De kivalo peldaja vagy az irigy es frusztralt kisembernek, akinek ezek az intezkedesek reszben szolnak."

Te meg nézz kurvakibaszott mélyen magadba (távcsővel), de ezt már ajánlottam egyszer. Láttam én már pár "csinált" gazdag ember összefosni magát az élet első pofonja után. Egy villanykörtét se tudtak maguktól behajtani a helyére.

Meg autóbaleset után magától fél évig szarni-hugyozni se tudó mercis orvoscsemetét, aki most reszket minden kigyorsításkor meg kanyarban. (persze, nem ő vezet, mert SOHA TÖBBÉ nem vezethet) A pénz lófaszt se ér bizonyos helyzetekben, barátom, úgyhogy hülye lennék, ha pont azt irigyelném másoktól.

Shadowbull 2009.01.13. 21:38:53

"A minap azt a széket ajánlottam fel első nyekkenésére valakinek a suzukis fórumon, amin per pillanat is ülök. "

Forduljak fel ha ertem.

"Ismeretlenül ne ítélj."

CSakis abbol amit irsz.

sb

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2009.01.13. 21:55:27

Egy ismerős írta, hogy egy kollégájának sürgősen szüksége lenne egy bal egyes ülésre, de hirtelen nem találtak hétvégén.

Én egy forgószékké alakított, de könnyedén visszacsinálható bal egyes Swift ülésben meresztem a seggem a gép előtt.

Saját kezűleg készítettem, dolgoztam vele (igaz, nem kellett hozzá gépészmérnöki vizsga:P), de rögtön felajánlottam, ha kéri, vigye.

Csupán ennyi.

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2009.01.13. 21:57:51

Mert, ugye, a szegény ülést cserél, a gazdag autót vált...

Na, én eldőltem, jó éjt mkinek, holnap vigyázzatok, mert állítólag koripálya lesz az utakon.

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2009.01.13. 22:02:56

Hogy ne egymásra acsarkodva zárjuk a napot: erről jutott eszembe, hogy egy barátom (50 éves manusz) kénytelen volt a vezetőülést kimosni, mert összebarmolta valamivel, de pont akadt egy sürgős melója, az ülés viszont nem akart megszáradni...

Szegény ember vízzel főz: betett a helyére egy forgószéket. :)

Persze, ha már szegény ember, húzza az ág is: első kanyarban lemeszelte egy rendőr.

Idézet a szervtől: "Az még hagyján, hogy a biztonsági öv nincs becsatolva (hová?:)), műszakilag nem megfelő az ülés cseréje, de hogy pont gurulós széket tett be, azt már nem érem fel ésszel.

Válasz: ennek állítható a magassága.

:)))

csufar 2009.01.13. 22:07:00

sipike amikor a nagyok beszélnek, neked hallgatnod kéne. és jegyzetelni...

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2009.01.13. 22:21:38

na, ezt még megvárom

csufar 2009.01.13. 22:07:00
sipike amikor a nagyok beszélnek, neked hallgatnod kéne. és jegyzetelni...

Konkrétan kire gondolsz?
Az egész nap posztolni ráérőkre vagy azokra, akik tudományos tényeket cáfolnak meg okoskodással? esetleg arra, aki tahóparaszt módon rendszeresen első hozzászólásával elküldi a kurvaanyjába a másikat?

Hm?

csufar 2009.01.13. 22:42:10

konkréten rád... :DDDDDDDDDDDDDDDD

Shadowbull 2009.01.13. 22:49:07

"akik tudományos tényeket cáfolnak meg okoskodással? "

Öhöm.

Gondolom orajuk gondoltal.

index.hu/tudomany/kornyezet/kli020608/

"Több mint 31 ezer tudós, akadémikus, és PhD tudományos fokozattal rendelkező kutató írta alá azt a nyilatkozatot, amiben kijelentik, hogy a globális felmelegedésért nem tehető felelőssé az emberi tevékenység, a klímaváltozás az ipar és a környezetszennyezés hatása nélkül is bekövetkezett volna.

...

A nyilatkozat aláírói szerint semmilyen tudományos bizonyíték nincs arra, hogy az emberi tevékenység hatására katasztrofális mértékben felmelegedne a bolygó hőmérséklete a belátható jövőben, és a klíma változása természetes folyamat, amin a Föld már sokszor átesett."

Termeszetesen neked komoly erveid voltak idaig a vitaban.

sb

Kopi3.14 2009.01.13. 22:56:26

sipike: már megbocsáss, de ha wgy nílvános fórumra írsz, akkor utána ne csodálkozzon a faszod se, hogy reagál rá valaki.

Utána is rengeteg nagy okossságot tudtál modnani, tényleg siekresen bebizonyítottad, hogy milliárdos forgalmú vállalkozó csakis csaló lehet. És szépen bizonyítottad szövegértési elégtelenségedet is, mert nem vagoynról, forgalomról beszéltem. Nagoyn nem ugyanaz a kettő. És még mo-n is vannak milliárdos forgalmú középvállakozók, akik teljesen legálisan szerezték pénzüket. Marha sok munkával, sok év alatt, de legálisan.

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2009.01.13. 22:59:35

Ide figyelj, Shadowbull.

Akkor kezdtél el irkálni, mikor más még a kávéját kevergette csipás szemmel. Egész nap pofáztál itt a Parnasszuson ülve, szokás szerint mindenkit lesajnálva, lealázva, lenézve, mindenkinél mindent jobban tudva.

Mindenre tudtál reagálni, mosolyogtál közben a létező vagy nem létező bajuszod alatt, konkrét kérdésre konrét választ soha nem adva. (Ki vagy te, mivel foglalkozol, hogy ilyen kurvára okos vagy a rollertől a rotációs kapán keresztül a lánctalpassal bezárólag minden járművet illetően?!)

A poszt témájával kapcsolatban írtam, hogy kicsi az ember ahhoz, hogy a világmindenséghez, de még a bolygóhoz képest is nagyot alkosson. Bármiben, még a környezetszennyezésben is.

De úgy látom, ez elkerülte a figyelmedet, mert te csak örökké magadat fényezed, a saját kommentjeidre recskázol.

Pojáca vagy, semmi más.

Hrzrasn (törölt) 2009.01.13. 23:00:59

@sipike78: Te meg egy korlátolt rosszindulatú tahó.

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2009.01.13. 23:01:55

@Kopi3.14: Elnézést, ha a lelked virágoskertjébe gázoltam.
de én akkor spec. egy konkrét személyhez beszéltem, te meg beleszóltál.
Még egyszer bocs.

Hrzrasn (törölt) 2009.01.13. 23:04:40

@sipike78: Barátozz meg a gondolattal öcsibusz, hogy az internet így mûködik, bárki beugathat.

Fôleg ha hülye vagy.

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2009.01.13. 23:04:48

"Hrzrasn 2009.01.13. 23:00:59
@sipike78: Te meg egy korlátolt rosszindulatú tahó."

Amit meg te csinálsz, virtuális dominanciának nevezem.
Van egy csávókám, aki nagyon okosnak tetteti magát, és néhány pincsi liheg a nyomában, folyton neki adva igazat, remélve, hogy ezáltal az ő péniszük is nő pár virtuális centit estére. De nem. :)

Hrzrasn (törölt) 2009.01.13. 23:18:12

@sipike78: Itt pusztuljak meg, ha értem, hogy milyen hülyeséget hordasz össze már megint.

Shadowbull 2009.01.13. 23:18:24

@sipike78:

Figyi, egesz konkretan mi kozod van hozza, hogy mit csinalok? Nem mindegy, hogy portas vagyok aki egesz nap a toket vakargatja, vagy nyugdijjas, aki teljesen raer, vagy munkanelkuli, akinek szinten semmi dolga, vagy egy zseni, aki egyszerre bir dolgozni es hulyekkel vitazni, vagy milliardos, akinek annyi dolga egesz nap, hogy a titkarnojet megdongesse, vagy egy kiserleti mesterseges intelligencia, akit idiotakkal tesztelnek a nap 24 orajaban?

Ne foglalkozz a szemelyemmel, foglalkozz azzal amit irok.

Ha abba bele tudsz erdemben kotni, tedd, megvitatjuk. Ha igazad van, minden tovabbi nelkul el fogom ismerni.

Ha nem tudsz, akkor meg ne pofazzal a magas lorol, mert nem sok alapod van ra.

A stilusomat meg ne fikazzad, mert ez nem a hetvegi illemtanora.

sb

Kopi3.14 2009.01.13. 23:25:10

sipike: és? nyílvános fórum, ahonnan én sem vagoyk kizárva. Ha nem akarod, hogy más is beleszóljon, akkor privátban rendezzétek le.
Tényleg, jómodort azt merre sikerült nem tanulnod?

Justice RAT 2009.01.13. 23:58:07

Az én 92 -es astrámnak még nem mértek co -t mert nem volt neki. Most erre mit mondjak? Zöldkártyánál mindíg megmahinálják, hogy legyen valami adatuk.

most erre mit mondjak?

Seca81 2009.01.14. 00:22:37

Bazdmeg! Senkinek semmi köze, hogy ki és mikor ér rá fórumozni!!! Lehet, hogy épp szabadnapos, ha nekem épp nincs kibaszott sulim az egyik nap és bepofázik valaki, hogy miért nem dolgozom, letolok a torkán egy kibaszott nagy kardot, megforgatom és kihúzom a beleinél fogva!!! És a fasz beképzelt kommentekből is elég! ctrl+v és ctrl+v wikipédia és én vagyok az Istenkirály!!! Hát basszus, alhatnátok kicsit egymás pocskondiázása és az egymás után felhozott egyre szarabb és unalmasabb érvelések között...
Igen, kicsit ittam de aranyos nem??? :)
Aki megbántva érzi magát annak sorry... De mostanra eléggé így néz ki ez az egész post...

Seca81 2009.01.14. 00:24:07

javítás: "ctrl+c és ctrl+v"

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2009.01.14. 00:49:12

Na, aludtam egy kicsit.

"Tok mindegy hogy ki mit csinal, a lenyeg az, hogy mit mond."

Ezt sb írta egyszer a Balsőségen.

Szóval pofázni bármit lehet (főleg névtelenségbe burkolózva, interneten keresztül), a tettek nem fontosak. Gratulálok.

Amire kíváncsi voltam, megtudtam.
Mérnök vagy? Gratulálok.
Vezettél egy csomó olyan menő autót, ami nem a tiéd volt? Gratulálok.
97-es Fiat Bravával kezdtél, és most lenézel mindenkit, aki nem csatahajóval közlekedik? Szánalmas.

Írjak neked a globális felmelegedésről tényeket? Vagy bármiről? Mi a tökömnek?
Egy dolgot nagyon megtanultam (te nmásra, én ERRE specializálódtam): mindenről megírtak már mindent. És mindennek az ellenkezőjét is. Csak idő, némi hozzáértés és kitartás kérdése, hogy bármiről bármilyen adatot előáss, megtanulj és aztán meg is cáfold. Én egy hét múlva 1000 oldalt tudnék ideröfögni neked a globális felmelegedésről pro és kontra, de nem tudnám megítélni, hogy mi az IGAZSÁG.

Amit tapasztalok: hogy igen nagy a hőingadozás. Nyáron meleg van, télen hideg van. :O

Az egyéb anomáliákat klímaváltozásnak divatos mostanság nevezni a globális felmelegedés helyett.

Én személy szerint akkor is autóval fogok bejárni dolgozni, ha már pingvintalpalatnyi jég sem lesz a világon. Inkább idegesít az, ha előttem eldobja egy suttyó a csokipapírt, csikket vagy a cigisdobozról a fóliát, mint a CO2 kibocsátás.

Sajnálom, hogy ismét (sokadszor) személyeskedésbe torkollt ez az egész.

Én más márkát fikázni nem szoktam, egyesek állandóan mutyukiznak. Rendben, mindenki mástól érzi magát kemény csávónak.

Másra rosszat nem mondok, csak ha felpöcköli az agyam azzal, hogy hülyének, baromnak stb. minősít engem vagy bárkit nyilvános fórumon, ahelyett, hogy a "mondhatta volna szebben, kis lovag" elvét vallaná.

És ha már nyilvános fórumról van szó... Mint korábban leírta valaki: a medence is nyilvános, mégsem illik beleszarni, ha más már előtte úgyis belevizelt.

További kellemeset.

Ciri 2009.01.14. 04:21:38

@sipike78:
"Ciri, ne túráztasd magad."

Hogy is van akkor ez a "magas lóról" stílusosdi ?
Mellesleg megjegyezem, hogy aki túráztatta magát egész nap, az te voltál.

Azért leírom mégegyszer, hátha elszállt már a lila köd a szemedről:
"A Magyar lottózás történetéből nem igazán tudsz ilyen példát mondani, mert soha nem volt."

korszellem 2009.01.14. 04:30:54

kéggyerekes családapa
köszi a 21 évvel ezelőtti dokumentumot,nagyon olvasmányos volt.a föld légkörének co2 koncentrációja 1900-ban 300ppm volt,manapság 360ppm.hogy lesz ebből 700ppm,ha a motorizáció(???)110 év alatt 20%-kal tudta növelni. egyébként a földi légkör co2 tartalma ciklikusságot mutat,az elmúlt 400ezer évben többször is volt hasonló értéken,mégsem halt bele senki.
ha 3x ennyi co2 lenne a légkörben a növények még élveznék is,bár az igaz,hogy a túlzott koncentráció kontraproduktív(0,15 tf% felett előfordulhat a fotoszintézis leállása)
ja, nehogy azt hidd,hogy nem tudtam mit írni a lehengerlő érveidre,csak nem voltam netközelben.
a butuskád

Shadowbull 2009.01.14. 07:38:13


"Szóval pofázni bármit lehet (főleg névtelenségbe burkolózva, interneten keresztül), a tettek nem fontosak. Gratulálok."

Igy van. Te is kezded ugyanazt a notat. Erdemben nem birsz semmihez hozzaszolni, ezert aztan kezded a horgest: Hat te meg ki vagy mi vagy mit csinalsz?

Nem mindegy?

Ha elmondom mit csinalok, attol igazam lesz? Ne haragudj, de az megis milyen vita lenne, ha barki azzal ervelne, hogy en vagyok XY, nekem ez a szakmam, te meg hulye vagy?
Raadasul a hozzad hasonlo kis netpatkanyok az ilyesmit egybol szemelyeskedesre hasznaljak, minden kis apro informaciot, amit ossze tudnak szedni, az illeto ellen probaljak forditani, hazudoznak, ferditenek, csusztatnak, ahogy te is a kovetkezokben:

"Amire kíváncsi voltam, megtudtam.
Mérnök vagy? Gratulálok.
Vezettél egy csomó olyan menő autót, ami nem a tiéd volt? Gratulálok.
97-es Fiat Bravával kezdtél, és most lenézel mindenkit, aki nem csatahajóval közlekedik? Szánalmas."

Ahog mondtam, hazudsz, csusztatsz, ragalmazol, sugalmazol. Tipikus kis netpatkany viselkedes. Jol van kisfiam, benyaltad a lecket, leulhetsz.

"Írjak neked a globális felmelegedésről tényeket? Vagy bármiről? Mi a tökömnek?"

Hat mondjuk azert, mert ez a forum arrol szol. Tudod, azert jonnek ide az emberek, hogy vitazzanak. Nem kotelezo itt lenni.

"mindenről megírtak már mindent. És mindennek az ellenkezőjét is. Csak idő, némi hozzáértés és kitartás kérdése, hogy bármiről bármilyen adatot előáss, megtanulj és aztán meg is cáfold. "

Azert nem egeszen. Vannak egzakt tudomanyok, nem is keves. Gondolom azt nehezen tudnad megcafolni hogy 2+2=4.


"Én egy hét múlva 1000 oldalt tudnék ideröfögni neked a globális felmelegedésről pro és kontra"

Ketlem.

"de nem tudnám megítélni, hogy mi az IGAZSÁG."

Na latod, ez biztosan igy van. De hidd el, vannak olyanok, akik kepesek az adatokat csoportositani, sulyozni, es abbol kovetkezteteseket levonni. Persze gondolkodni azert kell hozza. Hogy mi az igazsag? Azt hiszem elegendo, ha itt csak a velemenyeinket utkoztetjuk.

"Sajnálom, hogy ismét (sokadszor) személyeskedésbe torkollt ez az egész."

Kepzelem. Pont te szemelyeskedsz ezerrel.

"Másra rosszat nem mondok, csak ha felpöcköli az agyam azzal, hogy hülyének, baromnak stb. minősít engem vagy bárkit nyilvános fórumon, ahelyett, hogy a "mondhatta volna szebben, kis lovag" elvét vallaná."


Mond a haverjaidnak. Akik azzal kezdenek, hogy : "Shadowbull, Te egy nagy sötét marha vagy!, vagy akar sajat magadnak, aki igy: Shadowbull, reggel 7 óta brekegsz, pihenhetnél már..."

Ugyhogy te nekem ne papoljal se stilusrol se masrol.

sb

szmoker (Homo Trollicus) 2009.01.14. 08:34:58

Viccesek vagytok, totálkár, az Audi A7-es cikkben meg majdhogynem sírógörcsöt kaptok, hogy akkor most lehet, hogy nem lesz 4-5-600 lóerős motorral szerelve, és jajjmilesz így...

Elgondolkodtam, hogy kinek is csinálják ezeket a szörnyetegeket - azon a pár gazdag sznob g*cin kívül, aki erre reszel (és van is rá pénze) gyakorlatilag csak a hülye autósújságíróknak áll fel egy V-sok motortól a répája.

Hrzrasn (törölt) 2009.01.14. 08:39:50

Sipike, amúgy azt komolyan gondoltad, hogy az egyetlen "ellenérved" az, hogy "reggel 7 óta brekegsz itt, pihenj egy kicsit", és majd nem küldenek el a picsába?

Szerintem az óvodában próbalkozz ezzel a szintû vitakultúrával.

Hrzrasn (törölt) 2009.01.14. 08:42:04

@szmoker: "Elgondolkodtam, hogy kinek is csinálják ezeket a szörnyetegeket - azon a pár gazdag sznob g*cin kívül"

De a sznob gecik pont a 4-5-600 lóerôs autókért szeretnek pénzt adni, gyengébbekbôl annyi van, mint a pelyva. Ezért jogos az aggodalom, hogy esetleg nem lesz vonzó a célközönség számára.

mazsolaszáj 2009.01.14. 08:49:32

@Shadowbull: Amit az üzemanyag co2-adóval kapcsolatban mondtál... Nos abban mondás van. Valóban nem szabadna külömbséget tenni....

mazsolaszáj 2009.01.14. 09:30:20

@korszellem:
No akkor a "sneki nem halt bele" kitétel ebből kvesszük, akkor megmarad a veleje. Nagyon sokan haltak bele egy hirtelen légkör változásba (az arechociáták nagyrésze, de így jártak a korallok is...).

mazsolaszáj 2009.01.14. 09:32:50

Csak az jutott még eszembe (zárás gyanánt):
1. Valóban Shadowbullnak igaza van abban, hogy ez látszatintézkedés.
2. Szerettem volna néhány dologra felhívni a figyelmeteket (lsd: co2 lokális felhalmozódása), remélem legalább kicsit elgondolkodtatok (legalább) rajta.
3. Sipike aggresszív
4. Ma dolgozni kell
5. Pécs (mert kérdés volt)

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2009.01.14. 10:04:37

Nono, nem zárjuk le bölcsesség nélkül, hiszen a hozzászólások is bizonyítják, hogy bármit csinál az ember, két dologra mindig lehet alapozni: az emberi hülyeségre és az irigységre.

Auto-InterCont 2009.01.14. 10:06:03

@kéggyermekes családapa:
Köszi!
Várom ám a pontos koncentrációt.
Én Keszthely.

Devil1 2009.01.14. 10:14:16

Na, vegyen elő mindenki egy szamurájkardot, mire hármat számolok hajtsunk végre kollektív harakirit és utána már megoldott lesz a CO2 probléma is. 1..2.. :D

mazsolaszáj 2009.01.14. 10:14:49

@Auto-InterCont: Nem találtam meg. Bocsi. Bővebben meg nincs most időm utánanézni. Ez nem elkerülés, tényleg nincs... De ettől még lehet hogy neked van igazad, csak nekem soknak tűnik a 3% (márcsak azért is mert le is kell adnia co2-t, ahhoz meg egy kicsit magas ez a koncentráció).

gnme 2009.01.14. 11:05:21

A fiat felhívta a páromat, hogy ki lett-e cserélve a kormányműve garanciában mert nincs nyoma náluk. Pedig én cseréltettem annak idején, még az engedélykérőm is megvan. A területileg illetékes írta alá a fiat magyarországnál.

Tehát csaltam, mert a fiatnál nincs nyoma annak, hogy valaha náluk dolgoztam. Értitek. :) Nincs nyoma, mert valakinek ez az érdeke.

Most visszahívást csináltak a kormányműcseréim miatt, a páromat meg zaklatják, mert elcsaltam a cseréjét bizonyosan. :)

Értitek.

Kopi3.14 2009.01.14. 11:49:11

Minden Aron: a kerekhez merheto fejlodest hozott maga a belso egesu motor. egyebkent a kerek nem csak siman fejlodest jelentett, hanem jelentos merteku, szinte robbanasszeru valtozast hozott. Talan tisztaban kene lenni a fogalmakkal, mi milyen merteku hatas volt.

korszellem 2009.01.14. 12:00:27

@kéggyermekes családapa:
te már megint csúsztatsz.tudsz mutatani nekem bizonyítékot arra vonatkozóan,hogy a co2 felelős 1! faj kipusztulásáért?
ami most zajlik a földön,az a földtörténet legnagyobb fajkihalásainak egyike.de ez inkább összefügg az emberi tevékenységekkel közvetlenül,mint közvetve...

gnme 2009.01.14. 12:13:17

Nehezen hihető az is, hogy a dinók a meteor miatt hirtelen eltüntek.
Szerintem egyszerűen az történt, hogy felzabálták a földet, aztán egymást is felzabálták aztán táplálék hiányában sorbadöglöttek. Egyszerűen olyan nagy testük volt hogy azt tápláln egy idő után nem volt tartalék a földön.

Kopi3.14 2009.01.14. 12:32:35

gnme: nem csak nagytestu dinok voltak. A kisebbek azonban nem voltak eladhatoak a medianak, igy roluk mero kuss van. Es a kicsik is kipusztultak. Meg nem csak a dinok, rengeteg mas faj is. Egyesek szerint kb amikor ok eltuntek akkor az elo fajok kb 90%-a ment veluk a levesbe. Es foltorteneti szempontbol egy pillanat alatt, nem sokaig elhuzva a dolgot.Es egy nagymeretu meteor miatti fajkihalas nagyon is hiheto, maximum sokaknak nem. De egy kis csillagasztai es biologiai ismerettel mar konnyen hihetove valik.

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2009.01.14. 12:46:22

A dínók csupa irigy, agresszív, kispolgári hülyeséget írtak a belsöségre, elmentek a blogtalálkozóra, ahol szívlapáttal agyonütötték öket.

Auto-InterCont 2009.01.14. 13:09:50

A dínók tudták, hogy rossz lesz nekik, ha majd jön az ember ezért inkább kihaltak.

Egyébként az állatokat azért kell levadászni, mert különben elszaporodnának és éhenhalnának.

msmester 2009.01.14. 15:30:25

@Kifordított kacagány: Nos, nem azt mondtam, hogy bármit is ki kellene dobni szemétre: sok európai kormány már így is támogatja a használt autók újra való lecsereélését. Ezért létezhetett az az akció, amikor az ember "leadja" a régi autóját és vesz egy új Suzukit jelentős kedvezménnyel (feltéve, ha az öreg verdát kivonják a forgalomból).

Valaki említette a Mareámat: a katalizátora egészséges, de városban használva simán bekap 10-11 litert, pedig nem hajtom és csak egy 1.6-os motor van benne. Ha lehet bármennyire is hinni a városi ciklusra közölt fogyasztási adatoknak, akkor egy mai modern autó ennél azért jóval kevesebbet eszik. Tehát én a CO2 miatt aggódom elsősorban...

szakmernok 2009.01.14. 15:51:44

Csökkenő eladások=gyárbezárás, munkanélküliség. Na persze!!!! Az EU ilyen hülye. Jól kiilyesztgeti magát és kész.
Persze lehet, hogy a gyárak polcain már rég ott vannak a határértéket simán elérni képes technológiák és ezt az EU tudja.
Majd meglátjuk!4

stellaz1 2009.01.14. 16:17:52

A vezetési stílus is sokat számít. Én tudok az 1,3-asommal télen budapesten 7,4 literrel is járni illetve ha nem figyelek akkor 10-el is. Nyíilván egy nagyköbcentisnél jobban kinyílik ez az olló. Amúgy én sem értem, hogy hogyan lehet hogy egyesek 20 litert zabáló dögökkel, meg terepjárókkal pöfögjenek a dugóban, miközben kerékpárútra meg nincsen pénz. Illetve a terepjárókkal sem lenne gond, ha tényleg a kocsi utasterébe lenne bevezetve a kipufogó, nem az én abalakom alá pöfögne.

stellaz1 2009.01.14. 16:20:29

És mielőtt valaki megemlíti, hogy vezessem be az 1,3.asom kipufogójáét is annak mondom, hogy ez jogos, de azér ha tehetem kerékpározom, és nem vagyok radikális sem, és hangsúlyozom, hogy véleményem szerint ha mindenki csak oda menne és olyan méretű autóval ami valóban indokolt lehet akkor nem itt tartanánk.

Kopi3.14 2009.01.14. 16:42:07

szakmernok: ha ott lenne a polcon a csodamotor, akkor bar be lenne epitve, s megvehetned a sarki kereskedesben is. Mindezt irtozatos marketingkampany mellett a vilag tudtara adva. Egyertlen autogyar sem fejleszt kizarolagosan a polcra motorot, hogy majd sokara vessuk be, ne most, amikor elkeszult.

stellaz1 2009.01.14. 16:54:01

Kopi3.14

Miért ne? Ha egy autógyártónak lenne esze meg válság forgató könyve, akkor folymaatosan fejlesztne takarékos motorokat is polcra, mert ha a jól menő terepjáéró eladások után hitertelen beüt a ménkő (mint most) akkor legyen mit előhúzni a kalapből viszonylag rövid idő alatt.

morcosboci 2009.01.14. 17:04:29

@msmester: tévecc, az új autót vásárló fizette ki a hitelben a Trabi-Wartburg árát.

Ciri 2009.01.14. 17:16:20

"Nos, nem azt mondtam, hogy bármit is ki kellene dobni szemétre: sok európai kormány már így is támogatja a használt autók újra való lecsereélését. Ezért létezhetett az az akció, amikor az ember "leadja" a régi autóját és vesz egy új Suzukit jelentős kedvezménnyel (feltéve, ha az öreg verdát kivonják a forgalomból)"

Nyíííhaaaahaaaa !!!

Hát persze a Suzuki egy "jótéti" intézmény.
Ezért dőlt be egy néhány suzis bank, meg kereskedés, meg hitel,stb. Illetve ezért rendeli el a Pszáf a magasabb önerőt és a rövidebb futamidőt.
Ezen "beszámított" autók jó részének csak a forgalmiját látta a kereskedő....

Kopi3.14 2009.01.14. 17:43:55

stellaz: mert nem joteti intezmenyek a cegek, amit kifejlesztettek, es hasznalhato allapotban van, annak a fejlesztesi koltsegeit minel hamarabb vissza akarjak kapni, nem varnak vele evekig, esetleg evtizedekig, hogy akkor msot csak taroljuk, es amikor gaz lesz, akkor hirtelen kalapbol elohuzzuk. Egyebkent has lennenek ilyen dolgok, akkor a Ford, GM, mar elorantotta volna most, amikor tenyleg szarban vannak.

Shadowbull 2009.01.14. 19:07:48

@stellaz1:

"Ha egy autógyártónak lenne esze meg válság forgató könyve,"

Nyugodj meg, aaz autogyartoknak esze is van, es tervei a jovore nezve.

"akkor folymaatosan fejlesztne takarékos motorokat is polcra"

Folyamatosan fejlesztik a takarekos motorokat. De nem a polcra, hanem hogy eladjak.

"mert ha a jól menő terepjáéró eladások után hitertelen beüt a ménkő (mint most) akkor legyen mit előhúzni a kalapből viszonylag rövid idő alatt."

Egyreszt itt Europaban sohasem mentek jol a terepjaroeladasok, masreszt mi koze van a takarekos motornak az autotipushoz?

sb

Mioporfeszosz (törölt) 2009.01.21. 11:58:41

Nagy felesleges barom cirkusz ez.

Nemsokára a pártízmillió jómódú európai 0,8as dieseles feltöltős motorokra korlátozza magát, villany-gáz pótüzemmel, üvegszáálas 300kilós kasztnival, virslikerékkel, sok elektronikával, stb.

Kínából meg naponta jön majd a napot eltakaró fekete felhő, mert 1milliárd ember segge alatt megszakítós, karburátoros, minden katalizátor nélküli tragacs ontja majd a mocskot ott, és még 40-50 év amíg a kínaiak egyáltalán a mostani európai műszaki állapotokig és szabályozásig eljutnak.
Kb 10x annyi autóval, mint ma van európában.

Szóval nagy öncsonkító sanyargatással kimertünk egy vödör vizet onnan, hová épp 10mp múlva betör az óceán.
süti beállítások módosítása