Egy platform, két világ

  2009. január 13. - ommm

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Négyhengeres BMW? Ugyan már...
2015-07-30 16:22:46

...mondták nekem sokan, miután lett egy 136 lóerős E30-am. Persze hülyeség, hiszen a könnyű bódéhoz elég

Hétvége a tóparton? Belsőség-találkozó 2015!
2015-07-29 12:04:49

Öregszünk, öregszünk , más nem is jut nagyon eszembe arról, hogy immáron tizenkettedik (!) alkalommal

A trollkirály V8-cal érkezik
2015-06-22 13:58:43

Leborulok, zokogok és megadom a trollkodás brilliánsokkal díszített aranyfokozatát. Hogyan piszkíts bele egy

Szétszórjuk a VIP-jegyeket! Akár a tiéd is lehet egy!
2015-06-08 15:31:58

Úgy, ahogy az AC/DC-nek is egy igazi énekese volt és ahogy a Black Sabbath is csak Bill Warddal az igazi , úgy


Az Insignia bejött. Tetszik vagy sem, de bejött. Mark Adams és fiai kitűnő munkát végeztek. Ideát, Európában. Tetszett nekünk, tetszett a briteknek, sőt (és ezt a pontot jegyezzék meg) tetszett az amerikaiaknak. Az edmunds.com rajongott érte („Mind a beltér, mind a külső forma kategóriájának csúcsára emelte.” ), a General Motors Audijának nevezte.

Egyszóval bejött odaát, a hamburger és a (most már nem is annyira) korlátlan lehetőségek hazájában is. A GM persze jól tudja, mennyit jelent egy ilyen modern, közös platform és mennyit segít majd a nemrég még kihalás szélén álló Buicknak, melynek csillaga, nem csak az óriási kínai piacnak köszönhetően, ismét felfelé ível. Kínában ugyanis viszik, mint a cukrot, kőkemény konkurenciát teremtve ezzel az Audi és a BMW számára, az új LaCrosse is főleg oda készült.

A tervezés ugyan Rüsselsheimben folyt, a formaterv azonban amerikai-kínai kooperáció. Klasszikus Buick hűtőmaszk, lőrésszerű ablakok, ázsiai beütéssel.
Borzasztó lett? Szebb lett, mint az Insignia? Mondja el véleményét és szavazzon! Kíváncsiak vagyunk, hol tartanak a kínaiak. Lesz-e vajon pár hónapon belül tetszetős Brillance, nyáladzunk-e egy év múlva a Geely Beauty Leopard láttán, vagy még sokáig csak törésteszten összenyakló, kókányolt-lenyúlt valami marad a kínai autó Európában?

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr60872708

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Auto-InterCont 2009.01.13. 17:52:08

A Buick sokkal komolyabbnak néz ki. Letisztultbb, eröt sugárzó elegáns, de mégis sportos.
Telitalálat! Sajnálom, hogy nem ugyanilyen az Insignia!

Slanger · http://tudtad.blog.hu 2009.01.13. 18:01:39

Én is a buickra szavatam. szerintem az a tuti.

floydian · http://floydian.blog.hu/ 2009.01.13. 18:09:49

Ha nem lenne ott a hegesztett Lada, ami még difizárral is bír, akkor a kevésbé vásári Opsit vinném.
Mondjuk az sem egy Daimler Sovereign (szigorúan csakis a 420).

Sógun 2009.01.13. 18:12:37

Suzuki Kizashit koppintotta le az Opel.

totalcar.hu/magazin/hirek/2007/frankfurt/?main:2007.09.12&326870

Sok hasonlóság van a formai megoldások terén. A Kizashinak is van sedanja:

www.zcars.com.au/images/suzuki-kizashi-322.jpg

Az A oszlop nagyon jellegzetesen hasonlít. De látok még további részleteket is, ami nagyon hasonlítani akar a Suzukihoz. Egyébként tetszik! Elfogadnám.

hugsz 2009.01.13. 18:12:54

Szép ez a kocsi.A beltér is tetszik, még így kék világításban pompázva is.
Guszta

floydian · http://floydian.blog.hu/ 2009.01.13. 18:15:06

Ja és a kínaiak.
A japán autóipar a nyolcvanas évek elején még inkább követte az európait, aztán meg...
És a kínaik nem csak úgy diszkréten ipari kémkednek.

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2009.01.13. 18:21:05

A buick odabasi. Főleg azzal a kis fény-játékkal a hátsó sárvédőn, amitől egy kicsit olyan muscle-car hangulata lesz, mint az új Chargernek, az nagyon rendbe' van.

Börnánki 2009.01.13. 18:30:44

Én is a Buick-ra szavazok, mert szerintem hihetetlenül eltalált forma, és belül is nagyon otthonosnak tűnik. Gondolom azért magasabb kategóriát céloztak meg vele mint az Insignia-val ezért is nagyobb luxust áraszt magából. Végre egy új amcsi verda ami tetszik!!! Nem hiába, európában tervezték :DDD

Börnánki 2009.01.13. 18:38:08

Rendkívül szexy az a kis hűtőnyílás a motorháztetőn.

Itt jobban látszik:
www.buick.com/ngis/buick/pages/mds/vehicles/futurelanding.do?evar3=lacrosse2010reveal

Gomulka Béla 2009.01.13. 18:41:00

Nem tartozik ide, de valaki a szerkesztõségbõl mondja el a Winklernek, hogy Dame Edna (Everage, CBE) nem szappanopera-szereplõ, és nem átlagos ausztrál háziasszony.
(Hacsak annyira nem vagyok tisztában az otthoni viszonyokkal, hogy nem tudom: a számlálhatatlan csatornák egyikén odahaza is szerepel a vén marha. Ez esetben elnézést kérek.)

2009.01.13. 18:41:00

Buick. Szerintem szebb az eleje, bár egy szép Irmscher hűtőmaszk sokat dobna rajta, és a hátulján egy csöppel kevesebb króm kellene.

karexxrookie 2009.01.13. 18:41:06

1etelmuen Bucik.Sokkal robosztusabb es erot ugarzo a megjelenese mint az Opelnek..ikrek de nem 1 petelyuek.
Buick kicsit hajaz az izomautokra is..mar csak ezert is..de a kormanyt kicserelhettek volna..nekem se az Opel-e se a Buick-e nem jon be...esetlen.

Car 2009.01.13. 18:42:22

Nem gondolod, hogy az Opel pont Suzukiról fog másolni?

Gomulka Béla 2009.01.13. 18:42:44

Majd' elfelejtettem. Szíve szerint nem vezetne inkább Buickot?

Speedman 2009.01.13. 18:43:48

Sógun:
"Suzuki Kizashit koppintotta le az Opel."

Szerinted az Opel csak tavaly kezdte el tervezni az Insigniát?
Irjál marhaságokat, csak ne ide. Kímélj meg minket.

Pasas 2009.01.13. 18:45:30

A Buick hátulja határozottan jobban tetszik. Határozottabb, robosztusabb.

2009.01.13. 18:49:42

Megnéztem az Opel német oldalán, hát a Buick hátulja is szebb, lehet, hogy nem annyira praktikus ahogy nyílik, de akkor is Buick faceliftet neki :-)

Tipo16v 2009.01.13. 18:50:54

a buick szebb szerintem is
a kínaiak meg nemudnak autót gyártani...csak koppintani tudnak..szánalom

KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.01.13. 18:54:54

Buick, of course. Szebb a lámpázat és nincs az az idióta hörcsögpofája, mint az Opelnek. Az Opel élőben úgy néz ki, mint valami idióta partra vetett cethal, aránytalan bumszli. Képeken még istenes is, de hiányzik a markánsság minden jegye róla, az amcsi-csájníz megfelelőjén pedig ott vannak.

Car 2009.01.13. 18:56:15

A Buick is jól néz ki, de az Opel jobban tetszik belűlről meg sokkal jobb az Opel

biker_kolee 2009.01.13. 19:01:12

Természetesen a hegesztett diffis Lada. De amúgy Buick. :D

Boss88 2009.01.13. 19:10:42

kamion embléma és króm, ennyit csináltak az insigniával, a fara olyan mint egy lexus LS ami nem néz ki rosszul de szerintem komolytalan ez a kinézet. nem sportos, hanem szerintem gagyi
hophop hurray! insignia

B.Petike 2009.01.13. 19:12:26

Amerikai utakon jobban mutat a buick de itthoni autókhoz szokott embernek meg jobban mutat az opel

gravi_t 2009.01.13. 19:19:31

Az Opel első lámpája kicsit az új Skodákéra is hasonlít szerintem.

A lőrésszerű ablakokhoz: nézte a cikkíró az Opel hátsó ablakát?

És abba kéne már hagyni azt a szem-alakú elsőlámpázást. Japán autókon jól néz ki, de már elég uncsi.

DemoJoe 2009.01.13. 19:20:06

Csipenyi facelifes octavia II van benne. Szerintem.

sirfeise 2009.01.13. 19:21:56

azok a kínaiak csak designt lopnak.. nem tudnak autót csinálni. Bezzeg mi magyarok!!!

gravi_t 2009.01.13. 19:23:38

A kínaiakról meg annyit: mit is mondott Doki Martynak a japánokról a Vissza a jövőbe 3 elején? ...

nyelv-ész 2009.01.13. 19:27:37

A Suzukival való hasonlatosság talán nem annyira meglepő annak ismeretében, hogy a tervezéskor mindhárom típus a GM tulajdonában volt.

Egyébként nekem is a Buick tetszik jobban, az Opel eleje egy bamba arcra emlékeztet, a hátsója meg a BMW koppintású csomagtértetővel, meg a túlerőltetett dizájnú hátsó lámpával nem jön be. Láttam már élőben is a kocsit, és jobban néz ki, mint a képeken, főleg a hátulja, de a Buick akkor is odaver neki a formatervben.

4Si · http://www.autoteszt.eu 2009.01.13. 20:09:02

Maradjunk annyiban, hogy semelyik nem kéne.

Gico 2009.01.13. 20:12:55

Az a hűtőmaszk eléggé vásári a Buickon. Egyébként az Opel valamivel kiegyensúlyozottabb sztem..

Gico 2009.01.13. 20:15:18

@david05: ez most ide biztos kellett...?

Sógun 2009.01.13. 20:30:48

@Car: Az Opel már közösködött a Suzukival, tehát nagy valószinüséggel hogy igen.
Suzuki Splash felépítményre építette az Opel az Agilát. Az Agilában ráadásul Suzuki motor van. Tehát az Opel vette át a technológiát és dizájnt a Suzukitól. Nem fordítva. Az Opelbekben már volt Isuzu motor is.

Sógun 2009.01.13. 20:37:38

@Speedman:Nézz utána! Ha ismered az Opelt akkor tudhatnád a Suzukihoz fűződő kapcsolatait is! Vagy nem ismered?

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2009.01.13. 20:38:26

autopdf.site90.com/cikkek.html

A Technikai érdekességek című kötetekből bemásolt részleteket ajánlom minden autóbuzerant szíves figyelmébe. :)

Sógun 2009.01.13. 20:42:22

A legjobb Opelek éppen Isuzu motorosak voltak. Mai napig vissza sírják a hozzá értők! Megbízható volt és lehetett ütni vágni, nem úgy mint a GM erőforrásokat.

sunblind 2009.01.13. 20:44:32

valaki lőjönle ... egy ilyen insigniában nekem már egy morzsányi benzingőz okozta izgalom sincs, pedig biztos elképesztően jó kocsi ... asszem átállok a barbigyűjtésre, amíg aludtam, minden autó egyforma lett ... érzésre tök egyformák. és egyik se tetszik. lada.
www.youtube.com/watch?v=qCwBYGQ1Clo

sunblind 2009.01.13. 20:46:46

... decsak mert Crosley Hotshot nincs a listán.

Sógun 2009.01.13. 20:56:03

Az új Opelek kissé átalakított Suzukik.
Most ez a trendi!

fdoki 2009.01.13. 21:00:02

Szerencsére nem vagyunk 1formák.
1 plázában ma láttam "élőben" az Insigniát:
Brrrrr... Nagggyon nem jön be. Képek alapján a Buick még mindig jobb,de nekem sem kellene 1ik sem,még ha fizetnének érte se nem...

Zsoli · http://prohardver.hu/tema/a_nagy_volvo_topic/hsz_1-50.html 2009.01.13. 21:10:50

Mindkettőben vannak gagyi elemek.
Összességében a Buick férfiasabb.

crazy 2009.01.13. 21:22:17

Mind a kettő nagyon jól néz ki. A Buick robosztusabb, ami talán nem tetszik benn, az a hűtőrács, azon még alakíthattak volna. Ja és az a nayg embléma sem jön be. Az Insignia sem véletlenül lett az év autója, nagyon ott van, formában, és technológiában is, most hétvégén lesz a bemutatója, kiváncsi vagyok már rá.
Ami a kínaiakat illeti, szerintem hamarosan eljön az az idő, hogy nem csak mennyiséget, hanem minőséget is készítenek. Talán jó példa erre a Hisense LCD tévé, ami teljesen kínai, de magyarországon szerelték össze (csak, azért, hogy az EU-ban ne legyen rá vám). Magyarországon néha a Metroban lehetett kapni, zömében Németországba vitték a tévéket. Ami a lényeg csak erre a tévére adnak 5 év garanciát !!!! Általában a többire 1 vagy 2 év van, a Samsung már kiemelkedő a 3 évvel. Ez azért már előrevetít valamit. Igaz jelenleg (a válság miatt) leállították a gyártást.

zalkapone 2009.01.13. 21:23:29

Elolvasva a kommenteket kicsit szégyenlem magam. Nekem Opel. Múlt héten a munkahelyem parkolójában állt egy ilyen Opel, mellette az első X5-ös. És nem a BMW kulcsa kellett volna. Kétségbeejtő, nem?

Renault 25 2009.01.13. 21:23:32

igazabol egy Citroen C6 kene csak arra nem lehet szavazni :|

BTO11 2009.01.13. 21:24:11

jó nekem a sajátom.nem tudnám ezt a kategoriát fentartani.
totalcar.hu/tesztek/kalos14/

még a Winklert is bétudom rakni a csomiba.
D:))

Hagalex · http://www.youtube.com/user/Hagalex#g/f 2009.01.13. 21:26:25

Sogun!

Te hány Isuzu motoros Opelt tudnál felsorolni? Persze a neten utánnanézni nem ér.! :)
Nos! Az GM tulajdonolta a Suzuki részvények 18% át, amelyet egyébként a japánok tudomásom szerint évekkel ezelőtt visszavásárolt. A GM-nek a Fiatban is van résztulajdona. Akkor onnan is lop? Hát persze.
Ez bizony ma már így megy! A Fordokban Pug dízelmotor van, az Audi "lopja" a Bugatti orrészét. Ami persze nem csoda hiszen a Bugatti az Audié (volt?)
A Volkswagen konszernről már nem is beszélek.

Ha ma megnézünk egy autót, legyen az bármelyik simán találunk rajta 4-5-6 olyan stíluselemet amely más márkákon visszaköszön. Néhány kivétel persze akad, de mintha a CAD mindenkinek ugyanazt dobná.

Az Opel amúgy z WagonR -t "lopta" a suzukitól, nem a Splash -t! A Splash-t ugyanis az Opel dizájnolta, nem pedig a Suzuki!

Volt szerencsém az Insigniát látni közelről. Szerintem szép autó. Érdekes de én inkább Passat-os vonásokat látok benne. Nem tudom miért.
A minősége viszont szenzációs! Azt hiszem vége az "unalmas Opel belső" mítoszának! Ha a megbízhatósága is jó lesz akkor tényleg aratni fog.
Egyetlen dologgal vághatják haza ennek az autónak a leendő preztízsét, az pedig a "flotta értékesítés" lehet. Ha ebből is céges autót csinálnak akkor vége...

Szerintem jónéhány márka képviselője meg lesz szorongatva. Vagy ahogy Csikós Zsolti írta "...meg lesz mogyorózva." :)

crazy 2009.01.13. 21:29:17

@Sógun: Te miről beszélsz? Állíts egymás mellé egy Swiftet, meg egy Corsát, nem is hasonlít, a Corsa enyhén szólva jobban néz ki (de ez ízlés dolga). Másrészt a Suzuki kizárólag kis kategóriás kocsikat gyárt, meg terepjárókat. Az Astranak például nincs alternatívája Suzukiban. Vagy mondjuk a Vitara mennyiben hasonlít az Antarára? Szerintem mint Kiszel Tünde Jennifer Lopezre :)))))

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2009.01.13. 21:45:06

Argentinában a Chevi Aveot Swift+ néven, Argentinában a CorsaII-t Suzuki fun néven árulja a Suzuki.

Csak szólok. :)

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2009.01.13. 21:48:07

@crazy: Soroljam? Baleno, Liana, SX4, Forenza (Daewoo Lacetti), Verona (Daewoo Magnus). Ezeket is a Suzuki csinálja.

nyelv-ész 2009.01.13. 21:49:12

A Kadettben volt Isuzu dízel, 1.5-ös turbós.
Aztán az F Astrában volt 1.7-es Isuzu turbódízel.
Aztán a Fronterában is volt Isuzu dízel.

Most több nem jut eszembe így kapásból.

Zsoli · http://prohardver.hu/tema/a_nagy_volvo_topic/hsz_1-50.html 2009.01.13. 21:56:22

wartburg 2009.01.13. 18:24:13

Hát igen, a SAAB 9-5 lenne az igazi érdekesség.

Hagalex · http://www.youtube.com/user/Hagalex#g/f 2009.01.13. 21:57:10

@sipike78: És akkor most a Balenot másolva megalkották az Astrát? Vagy hova akarsz kilyukadni?
Mert abban nincs semmi újdonság, hogy konszernen belül mindenki - mindent cserélget. Néha csak az emblémákat, vagy a neveket! :))


Amúgy én is erről a 3 Isuzu motorról tudok.
Viszont 1.7 dízelben volt nem Isuzu is, az Opel volt. 68 lóval. Brrr! A hideg is kiráz tőle. :(

M@tek@ · http://www.dusza.sk 2009.01.13. 22:04:52

Szerintem erre az autóra ott loptak, ahol csak lehetett. Hatulja uj C Merci, a tetoiv Lexus, az ovvonaltol lefele meg Passat. Szepnek szep, de ize, hmm. Ez akkoris csak egy Opel. Olcso Janosnak jo, de azert ne hozzatok mar egy sikra egy Audi-val, meg egy BMW-vel es Mercivel sem, mégha Buick jel is van rajta. Ennek olyan szaga van, mintha a VW adott volna az Audinak egy komplett autot.
Nagyon tetszik az auto, de semmivel sem több, mint egy Passat, vagy egy Mondeo.

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2009.01.13. 22:05:17

@Hagalex: "Másrészt a Suzuki kizárólag kis kategóriás kocsikat gyárt, meg terepjárókat. Az Astranak például nincs alternatívája Suzukiban."

erre reagáltam

Speedman 2009.01.13. 22:10:28

Sógun:
Szóval tavaly szeptemberben a Suzuki bemutatja a Kizashi tanulmány autót(2007 szept.), ami úgy 2010-re lesz szériaérett(ha lesz egyáltalán belőle vmi), erre jön az Opel, hogy ez tetszik neki, lekoppintja és a rajzasztaltól a piacra dobásig(2008 júl.) csak 10 hónap kell neki.
Na menj és oltsál másokat a hülyeségeiddel.

"Az új Opelek kissé átalakított Suzukik.
Most ez a trendi!"

Ez is mekkora hülyeség. Az Opel egyszerűen nem akart a kiskategóriában egy új autó fejlesztésére pénzt költeni, ezért egy az egyben átvette(hivatalosan közös fejlesztés) a Suzukitól a Vagon R+-t, most meg a Splast.

Mellesleg a GM eladta az összes Suzuki részvényét tavaly.

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2009.01.13. 22:12:14

Speedman, a részvénybirtoklásnak és a másolásnak vajmi köze van egymáshoz.

Speedman 2009.01.13. 22:29:50

Sipike:
Ez igaz, de a részvényeladással megszűnik az egyes modellek átvétele a saját modellpalettába.
Ezzel csak jelezni akartam, hogy az efajta kapcsolatnak a Suzuki és a GM között vége.
De, ne akart már védeni Sógun marhaságait. Ha az időbeli fejlesztést nézzük, akkor inkább a Suzuki másolta az Opelt.

Csubakka Junior 2009.01.13. 22:31:16

Azért baromi jók ezek a sajtófotók. Láttam élőben Insigniát, de ha nincs telematricázva, simán elmegyek mellette. A buick robosztusabb banyomást kelt, de a kategóriából inkább a 6-os Mazdát vinném.

The Good Boy 2009.01.13. 22:35:59

Úgy látszik az opelre szavazók a néma tömeg, mert kb. 5 buickot választó kommentelőre jut 1 opelos, miközben több az opel szavazat.
Én is buickra szavaztam. Amikor bemutatták az insigniat, örültem, hogy végre egy teljesen új irányba indul az opel mind külső, mind belső terén. Aztán mind többször láttam, egyre erősebb lett az a gondolatom, hogy ez az autó nem teljesen kerek, valahogy nekem az eleje, és egy idő után már a háta is kezdett furcsa, oda nem illővé válni, pedig nyugtatgattam magamat, hogy biztos rossz szögből nézem, meg ez már más opel. Időközben láttam a lacrosse-t képen többször, és rájöttem, hogy ez hiányzik az opelból, amit a buickon látok. Szerintem sokkal komolyabb, összeszedettebb autónak néz ki az amcsi/kinai, a hütőrács pedig olyan, mint a többi buickon. Ez olyan nekik, mint a bmw-nek a vese, csak a vese jobb evoluciót járt be az évek során:)
Én a buickban jobban el tudnám benne képzelni magamat, mint az opelban.

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2009.01.13. 22:40:04

Nem védek én senkit.
De ma már "homológ", egyedi autógyártásról beszélni olyan, mintha Madonna szüzességét firtatnánk.

berliner 2009.01.13. 22:43:21

Mindkettő jól néz ki, de talán az Opel jobban kellene. A Buick-nál egy kicsit túlzásba vitték a dizájnolást, de azért az se néz ki rosszul. Meg még mindig jobb, mint a mostani amerikai autók. Újabban elég gyenge az amcsi felhozatal...
Az Opel meg most tényleg mindent beleadott az Insignia fejlesztésébe. Elég jó lett, mondjuk most ebben a kategóriában jó a felhozatal, nincsenek akkora különbségek, mint más kategóriában.
A Buickról meg annyit, hogy azért van rá példa, hogy egy nem presztizs autó padlólemezére építenek presztizs autót. (itt el lehet vitatkozgatni arról, hogy mi a presztizs...) Ott van a Saab 9-3, Volvo S40, Jaguar X, egy pár Lexus, etc.
Szóval csak ezért kár ezt a Buickot szidni. Amúgy az is változó, hogy melyik országban melyik márkának milyen a megítélése. Persze nagyon nagy különbségek nincsenek, de pl nálunk, meg a többi kelet-európai országban más a Skoda presztizse, mint nyugaton.

void 2009.01.13. 22:46:08

moderátor bácsi hol van, hogy az ilyen david05 féléket kivágja a picsába? amúgy nekem az audi s1 quattro tetszik, annyira torz, hogy már szép :)

Hagalex · http://www.youtube.com/user/Hagalex#g/f 2009.01.13. 22:53:01

"De ma már "homológ", egyedi autógyártásról beszélni olyan, mintha Madonna szüzességét firtatnánk."

:))))))


Csubakka! Az, hogy ki melyik autó mellett megy el pusztán ízlés kérdése. Nekem az Insignia mellet éppen a Mazda6 a másik kedvenc, és a Passat is bejön, De pl. az Audi, vagy a Ford már koránt sem. Az új Skodri meg eszembe se jut, hogy néz ki, annyira nem hagyott nyomot bennem. Ez ilyen...

Nekem főleg belsőben tetszik jobban az Insignia a Buick -nál!
Az én ízlésvilágomnak nem felel meg a Buick amerikás - kínais(?) luxus imázsa.
Külsőre a Buick is "szép", szerintem Ő nem is annyira az Insignia kategóriájában versenyez, hanem egyel fentebb. Vagy nem?

berliner 2009.01.13. 22:54:13

Nem vagyok nagy Opel-fan, de ha objektíven nézzük, akkor az Opel elég gyorsan fejlődik és jó úton halad. Ez nem jelenzti azt, hogy a többi gyár előtt lenne, inkább azt, hogy a pár évvel ezelőtt még elég markánsan látszódó lemaradását gyorsan (ez persze relatív) sikerült behozniuk. Előző Corsa, Astra, Vectra még érezhetően rosszabb volt a konkurenciánál, de a mostaniak már felveszik a versenyt. Talán az Astra még rosszabb a kategória átlagnál, de a következő már biztos hozza az elvárt szintet. Az Insignia is nagy előrelépés.

Hrzrasn (törölt) 2009.01.13. 22:55:22

Szépek ezek az utángyártott E60asok.

Hiába, tudnak ezek a kínaiak. :)

Speedman 2009.01.13. 23:05:46

Most, hogy jobban megnéztem mindkettőt, azt tünt fel, hogy a Buick mintha "egy számmal" nagyobb lenne az Opelnél. Vagy csak nekem tűnik annak?

Néztem a rajzokat is az insigniánál. Ha csinálnának egy négyajtós kupét ilyen hűtőmaszkkal az lehet ütne nagyon.

berliner 2009.01.13. 23:06:10

@sipike78: azért mert egyes helyeken árulnak suzuki jelvénnyel nagyobb autókat, nem jelenti azt, hogy saját feljlesztés. Nissan Navara is van Suzuki matricával. (USA) meg mindenféle nagy autók, de azért a Suzuki fő profilja ténylegesen a kisautó és kis terepjáró gyártás. Ezzel kár vitatkozni, ebben jók, de a többi helyen csak szárnypróbálgatások vannak. Azért mert egy kategóriával feljebb merészkedtek (Liana, Baleno) még nem jelenti azt, hogy minden méretben ugyanolyan otthonosan mozognak, mint a kiskategóriában.

DonGatto 2009.01.13. 23:15:00

Mielőtt nagyon belemelegednénk a Suzuki a gm tulajdona fejtegetésekbe, a Gm a válság első intézkedéseként adta el Suzuki részesedését, pont a suzukinak (ha jól emlékszem olyan 30% körüli volt), és előtte se volt többségi tulajdona benne.

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2009.01.13. 23:15:45

@berliner: Így van
De ez részint az egykori japán szabályozásnak köszönhető.

"Azért mert egy kategóriával feljebb merészkedtek (Liana, Baleno) még nem jelenti azt, hogy minden méretben ugyanolyan otthonosan mozognak, mint a kiskategóriában."
Mondod mi, korlátolt európaiak. :) Ázsiában a Baleno kb. akkora ívet futott be, mint nálunk az Astra.

Herrera kapitány 2009.01.13. 23:27:14

Az Insignia sem rossz, de a Buick hűtőrácsa jobban néz ki, és ez rengeteget dob rajta. Sokkal komolyabb és erőt sugallóbb.

dr.pepper 2009.01.13. 23:30:54

Na, én egy olyan vagyok, akinek inkább az Insignia tetszik. Azért, mert ott valahogy jobban sikerült az elsőkerékmeghajtás féle orrnehézséget kezelni. Hegyesebb az orr felülről nézve, és az a oszlop kicsit hátrébbről indul, mint a Buicknál. Nekem a Buick elejéről kicsit az új Avensis jutott eszembe, ami annak ellenére, hogy sokkal rettenetesebb, ezis ugyanabban a cipőben jár... Egyszerűen túl rövid az orra egy ekkora bálna karosszériához. Ehhez a cicalámpa is hozzáad. Ja meg a brutálkrómos hűtőrács is túl magasan van.
Hátulről nézve teljesen oké, tiszta Camry, de az nem baj.
Az Opel eleje sokkal inkább renben van, jobb helyről indul az A oszlop, és az oldalán a hokiütő forma is jól mutat, bár élőben persze nem csillog annyira mint a rendereken meg a retusált fotókon...
Egyébként az előzőhöz Lacrosse.hoz képest sokkalsokkal jobb.
Ja, a belseje meg egész jó, de nem ebben az összeállításban. Azért az a műfa meg a türkiz hangulatvilágítás az nagyongiccs...

Rocko- 2009.01.13. 23:33:01

void 2009.01.13. 22:46:08
dehogy torz, gyönyörű az!

MatNob 2009.01.13. 23:36:11

Hát szerintem az Insignia egységesebb, eltaláltabb, egyértelműen szebb. Pedig Opel. Azok pedig nem a szépségükről híresek.
A Buick-on van pár vonás, ami iszoníúan tetszik, pl a motorháztető, de egy ekkora vaddisznó luxusfelsőközép autóhoz nem passzol. A hűtőrácstól hányok, az övvonal törése meg néhány képen zavaró, más képeken viszont marhajól néz ki.
Egy jó autó viszont nem így néz ki. Persze lehet, hogy az is közrejátszik, hogy Insigniát már láttam, tapogattam, körbejártam. De nekem jelenleg az az etalon a kategóriában. Sőt, tán pár kategóriával feljebb is.

MatNob 2009.01.13. 23:38:02

Ja, mégegyszer hangsúlyozom, hogy lehet, hogy ha élőben láthatnám a Buickot más lenne a véleményem, mert az Insigniáról is van itt pár előnytelen kép, IRL viszont nagyon ott van. Még a tesztautó feliratokkal együtt is szép volt :)
De az a Buick hűtőrács... Pfff

Wazzup 2009.01.13. 23:40:39

Első lámpa - Mazda 6 gagyi designba
Orrkiképzés - BMW 5 buta opel maszkal
Küszöb - új E mercié csak megfordítva
Övvonal - Passat vagy Octavia szabadon
Tetőív A-C - Passat vagy BMW antennástul
Hátulja Mercedes C vonalai kis szpoilerrel
Hátsó lámpa - Szintén Mazda 6 méggagyibba
Alfától nyúlt csőműszerekkel... minden ami eddig másnak bejött 1be!

Jóktól nem szégyen lopni, na de ennyit! Ez az autó egy rossz vicc, mint egy GreatestHits válogatáslemez aminek kiadása után a válogató sztárolná magát hogy mekkora király! Nevetséges, semmi ujat nem hozott, azon kívül hogy végre van EGY valahogy kinéző Opel a kereskedésekbe. Nem csúnya, csak szánalmas, egyedül a beltérre mondom azt hogy talán megizzadtak vele, bár nem az se egy BMW vagy Alfa...

Wazzup 2009.01.14. 00:01:05

A Buick-on ugyan úgy megtalálhatók a különböző odaát népszerű modellek stílusjegyei, legfeltünőbb valóban a Chargeres domborítás a hátsó keréknél. Európaiaknak európai GreatestHits, amerikaiaknak meg amerikai. Furcsa taktika ez a GM-től, kicsit kínai módszer ez a fejlesztési költségek csökkentésére, csak itt próbálnak egy arany közép utat találni 3-4 kedvelt márka közt, nem egyet utánoznak. Gratulálok... (egyik se kéne)

a_q 2009.01.14. 00:09:49

Egyértelműen az Insignia a szebb! A Buick nekem tipikus kínai gagyinak tűnik, szép belsővel...

GYUSZI BACSI · http://www.fizetesem.com 2009.01.14. 00:22:45

nekem meg pont a Buick tetszik jobban, ráadásul ez az élénk piros szín is nagyon bejön nekem

berliner 2009.01.14. 00:33:18

@sipike78: azért ne mondjuk, hogy nagyon otthonosan mozognak az alsó közép kat.ban. ha valóban akkora siker lett volna a baleno (ettől függetlenül elhiszem neked, hogy sokat eladtak Ázsiában), akkor miért nincs most alsóközépkategóriás utód?? egy sikeres modell nem fut ki folytatás nélkül.
japán piacra nincs túl nagy rálátásunk, de USA-ban és Európában a Baleno nem durrant nagyot (megjegyezném, hogy a Liana sem).

A másik, hogy ha valami fejlődő ország piacán sokat eladnak valamiből, az nem jelenti azt, hogy valóban egy jó autó lenne. pl: dél-afrikai köztársaságban még gyártanak golf I-et, ami a mai mércével már egy csöppet elavult. vagy nálunk az astra classicok, octavia tourok, etc. szóval még a nagy példányszám se igazol feltétlenül egy minőségi szintet.

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2009.01.14. 01:05:42

azért ne mondjuk, hogy nagyon otthonosan mozognak az alsó közép kat.ban. ha valóban akkora siker lett volna a baleno "(ettől függetlenül elhiszem neked, hogy sokat eladtak Ázsiában), akkor miért nincs most alsóközépkategóriás utód?? egy sikeres modell nem fut ki folytatás nélkül.
japán piacra nincs túl nagy rálátásunk, de USA-ban és Európában a Baleno nem durrant nagyot (megjegyezném, hogy a Liana sem)."

Szerintem a vezérigazgató többet tudna róla mondani neked. :)

Amúgy ki beszél itt arról, melyik a jó autó, és melyik nem? egyáltalán: mit jelent a "jó" jelző? Szebb? Megbízhatóbb? Erősebb? Később rohad porrá? Arra használom, amire valóban hivatott?

Szájtépés lenne errefelé terelni a beszélgetést.

Nálunk a japók eleve vert helyzetből indultak a Balenoval, Lianával, nem is nagyon erőltették. Viszont a kis dudukkal kitöltöttek egy akkor még létező űrt. Ma már kinyílt a csipája a magyarnak is, lánctalpas torpedóval szeretné megtenni a napi 5-10-50-100 km-t, a kisautókra sercint egy szép sárgát.

berliner 2009.01.14. 01:16:30

@sipike78:
vert helyzet?! hát, ha ez azt jelenti, hogy később léptek a piacra, akkor valóban vert helyzetből indultak.
de így nézzük, akkor nem csak a suzuki, hanem mint te is írtad, minden japó innen indult, ehhez képest egyesek azért más kategóriában is tudták valamire vinni. Suzuki nem tudott (valszeg nem is dolgoztak ezen teljes erőből) kilépni a kisautók és a kis terepjárók szegmenséből. Más "vert helyzetből" indult japán cég azért ki tudott. Pl a Toyota azért vitte valamire a Corollával, a Mazda is nagyot dobott a 6-ossal, etc.
Annyit akartam mondani (ami már teljesen off), hogy a suzuki a kicsik piacán nagy, de a többibe (még?) nem tudott "maradandót alkotni", sőt, egyenesen leírom, nagy sikert se tudott aratni, legalábbis Európában semmiképp.
Amúgy csak most látom a nicked mellett a linket, úgyh abba is hagyhatjuk ezt a vonalat, mert ilyen fanatikust úgyse lehet meggyőzni:)

Wazzup 2009.01.14. 01:37:58

Ok hogy a mi autónk, de mi a picsa köze van a Suzukinak ehez a cikkhez? Fejezzétek már be itt a suzukizást, kutyát nem érdekli, a cikk az Opel uj béemvéjéről, és annak amerikai változatáról szól a cikk!!! (az összes szuzukis bekaphatja!)

Opel:
lámpa - Mazda 6 gagyi designba
Orrkiképzés - BMW 5 buta opel maszkal
Küszöb - új E mercié csak megfordítva
Övvonal - Passat vagy Octavia szabadon
Tetőív A-C - Passat vagy BMW antennástul
Hátulja Mercedes C vonalai kis szpoilerrel
Hátsó lámpa - Szintén Mazda 6 méggagyibba
Alfától nyúlt csőműszerekkel... minden ami eddig másnak bejött 1be!

Jóktól nem szégyen lopni, na de ennyit! Ez az autó egy rossz vicc, mint egy GreatestHits válogatáslemez aminek kiadása után a válogató sztárolná magát hogy mekkora király! Nevetséges, semmi ujat nem hozott, azon kívül hogy végre van EGY valahogy kinéző Opel a kereskedésekbe. Nem csúnya, csak szánalmas, egyedül a beltérre mondom azt hogy talán megizzadtak vele, bár az se egy BMW vagy Alfa...

A Buick -on ugyan úgy megtalálhatók a különböző odaát népszerű modellek stílusjegyei, legfeltünőbb valóban a Chargeres domborítás a hátsó keréknél. Európaiaknak európai GreatestHits, amerikaiaknak meg amerikai. Furcsa taktika ez a GM-től, kicsit kínai módszer ez a fejlesztési költségek csökkentésére, csak itt próbálnak egy arany közép utat találni 3-4 kedvelt márka közt, nem egyet utánoznak. Gratulálok... (egyik se kéne, buick szebb)

grigorij (törölt) 2009.01.14. 06:20:50

Tegye föl a kezét aki Wazzup-ot választja vezérnek!

Hagalex · http://www.youtube.com/user/Hagalex#g/f 2009.01.14. 07:46:45

@Wazzup:

Jól van Wazzup! Vettük, hogy te utálod az Opeleket! :))


@feketenap: Köszönjük az építő jellegű hozzászólást. Nyilván S Mercivel, vagy 7-es BMW -vel szaladgálsz...

lolperec 2009.01.14. 08:28:19

nekem tetszik az Insignia,
főleg, hogy ilyen lesz a céges autó amint lehet rendelni.. jessz :)

Lokvenc88 2009.01.14. 08:31:10

nekem kötődések miatt inkább insignia, de mind2 tetszik nagyon!

sógun a suzuki-opel kapcsolatról annyit, h az agila-wagonR+, agila-splash párok közös fejlesztések, a wagonR-ben még opel műszerfal volt anno, vesznek alkatrészeket innenis onnanis, mindenből az olcsóbbat

wazzup neked meg az fáj h végre lesz egy normális konkurenciája a bmw-nek alfának mazdának?? csak mert kiderült h lehet szép és jó autót adni 20-40%-kal olcsóbban is, és így már a kutyát nem érdeklik az előbbi autók??

bud 2009.01.14. 08:40:12

Nem csúnya ez az Opel, de ilyen márkájú kocsim egyszer volt, soha többé nem lesz.
Az persze nem Insignia volt, de ez még inkább nem kellene, mint a volt Astrám.
Wazzup legyen a vezér.

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2009.01.14. 08:45:22

@berliner: Igen, a későbbi indulásra értettem. És a háttérbe szorulás valóban csak akarat kérdése volt, valószínűleg.

A Corollát, Mazda 6-ot pedig nem hiszem, hogy érdemileg össze lehet vetni a másik kettővel.

"Amúgy csak most látom a nicked mellett a linket, úgyh abba is hagyhatjuk ezt a vonalat, mert ilyen fanatikust úgyse lehet meggyőzni."
Miért, meg akartál győzni arról, ami egyértelmű volt számomra is? Én csakszerényen megjegyeztem, hogy azért Astra-szintjén voltak japán autók is a (világ)piacon, csak más elvek vezérelhették a fejlesztőket, gyártókat.

Ebből miért kell most vitát gerjeszteni?
-------

wazzup, ha elolvasod a hozzászólásokat az elejétől kezdve, rájössz, mi köze

crazy 2009.01.14. 09:30:43

@sipike78: Elég nagy tévedéseid vannak. A Suzuki már nem gyártja a Balenot, meg a Lianat sem (bár állítólag a Baleno jó kocsi volt), tehát ezek nem versenytársak, és nem hiszem, hogy az Opel bármelyik modelljét is ezekről másolta volna (mondjuk az sem lenne normális, aki egy Lianat lemásolna). Az SX4 nem is tudom milyen kategória, de elég furcs alsó középben. Szinte nincs csomagtartója, talán a sedan olyan alsó közép típus. Azzal meg az a baj, hogy Japánban gyártják, így drága (azon a pénzen kapsz nem Suzukit is ebben a kategóriában), és az alkatrész is horror áron van hozzá. De a lényeg, hogy erre sem hasonlít egyik Opel sem. Az általad említett Chevroletek (Daewook) egyikét sem a Suzuki gyártja, mind kóreai gyártmány, csak az USA-ban (és gondolom néhány más országban is) Suzuki néven árulják. Szóval a Suzuki max. egy emblémát ad hozzá. Olyan ez, mint pl. az, hogy az SX4-et Fiat Sedici néven árulják az olaszoknál. Az Insignianak meg végképp nincs megfelelője a Suzukinál. Lehet, hogy te tudsz ilyet, én még nem láttam ekkora Suzukit.

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2009.01.14. 09:37:39

@crazy: "A Suzuki már nem gyártja a Balenot, meg a Lianat sem"

Ki mondta, hogy gyártják? Én ugyan nem.

Amúgy még igen, de neked nem fontos mindent tudni erről, mint ahogy én sem tudok az Opelről sok mindent.

The Good Boy 2009.01.14. 09:38:06

Aki ismer, az tudja, hogy nem a suzuki a szivem csücske, sőt... de most meg kell védenem:
@berliner: "Annyit akartam mondani (ami már teljesen off), hogy a suzuki a kicsik piacán nagy, de a többibe (még?) nem tudott "maradandót alkotni", sőt, egyenesen leírom, nagy sikert se tudott aratni, legalábbis Európában semmiképp."
Ez igaz, de megváltozott volna, ha a válság miatt nem állitják le teljesen a Kizashi fejlesztését a célegyenesben (lásd negyedik vagy ötödik kommentben a linket a képről). Viszont a kategoriájában a swiftII/sx4/vitara nem semmivel sem rosszabb választás, mint a többi, leszámitva, hogy az sx4.-nek kell keresni egy külön kategoriát, mert kompaktnak kicsi,kisautónak nagy:), a másik kettő pedig már az egyik legidősebb a kategóriában.

@Wazzup: "Küszöb - új E mercié csak megfordítva"
Igy van! A hiradóban is benne volt, hogy már az autószalonokban barkácsolják rá az új opelre a mégcsak fotókon látott, be sem mutatott neu E-classe küszöböt, csak, hogy onnan is tudjanak lopni. Ostobák, nem forditva tették fel?::)) B****! (inkább kicsillagozom a jelzőt:)

The Good Boy 2009.01.14. 09:42:32

@crazy: Na egyszerre értékeltük ki az sx4 kategória besorolását::)
Viszont a sedán nem japánból érkezik hozzánk, hanem a nagyvíz túloldaláról!
Az insignai méretű suzuki pedig mint az elöző hsz-ben irtam, megtekinthető az egyik első kommentnél. Már szinte széiaközeli állapotban volt, amikor leállitották a fejlesztést (mint a wrc programot-amikor már csak morzsákat kellene betenni, és lassan pénzt kivenni, akkor törlik az egészet, mert a wrc már kezdett jól és megbizhatóan muzsikálni év végén)

Lokvenc88 2009.01.14. 10:52:07

Jófiú tudtommal az Insignia előbb jelent meg mint az új E, de ha nem is, a GTC Concept mindenképp, ami gyakorlatilag 95%-ig egyezik az Insigniával. Azon már ott volt ez a küszöb nemde? És egyértelmű h az E Merci több részét is innen-onnan szedték össze (lásd hátsó lámpa). Akkor most ki lop kitől?

Speedman 2009.01.14. 10:55:04

@The Good Boy:
"Ez igaz, de megváltozott volna, ha a válság miatt nem állitják le teljesen a Kizashi fejlesztését a célegyenesben..."
De, leállították! Így azt sem fogjuk megtudni, hogy tényleg hozta volna a várt sikert. Mint ahogy az is megjósolhatatlan, hogy az Insigniának mekkora lesz a sikere. És akkor ott van(lett volna) még a konkurencia válasza is majd.

Speedman 2009.01.14. 11:00:32

@Lokvenc88:
Jófiú ezzel csak ironizált. Olvass a sorok közt.

The Good Boy 2009.01.14. 12:08:48

@Lokvenc88: Ugyanezt irtam én is, meg ahogy látom Speedman is reagált erre.
Szóval: értő olvasás, please!

Wazzup 2009.01.14. 12:34:35

Biztos láttátok már a discovery-n az indiai csókát, szerintem az opel tervezői is hasonlók. Csapatépítő tréningnek kivitték őket egy roncstelepre hogy alkossanak valamit. Így sikerülhetett összeollózni az 5ös BMW orrát, a Passat közepével, és C Merci farával, majd az egészre húztak egy lexus skin-t, és már kész is az új preztizsopel! :) Amúgy nekem semmi bajom az Opellel, régen csináltak szép autókat is, ott volt pl a manta (európai mustang) vagy a calibra (európai pontiac)...

Lokvenc88 2009.01.14. 13:38:57

Bocsi Jófiú, wazzupnak akartam írni...:P

crazy 2009.01.14. 13:41:21

@sipike78: Konkrétan nem mondtad, hogy gyártják, de mint az Opel lehetséges alternatívája említetted őket. Szerintem csak olyan kocsi alternatívája egy új autónak mint pl. az itt említett Insignia, vagy éppen egy H Astra, amelyiket lehet újjonan kapni. Ennyi erővel felsorolható az összes kocsi, mondjuk a Ford Escort is lehet az Astra alternatívája. Én konkrétan tudom, hogy nincs már sem Baleno, sem Liana, de azért utánanéztem. A Totalcar szerint Balenot 1995-2002 között, Lianat pedig 2001-2007 között forgalmaztak. Azt esetleg el tudom képzelni, hogy valamelyik fejlődő országbeli gyárban még raknak össze ilyet, és ott árusítják, monjuk Indiában, vagy esetleg Afrikában, de ez azért nem mérvadó. Olyan autót meg ne emlegessünk, amelyik még csak a tervezőasztalon (esetleg prototípusban) létezik, de nem került gyártásba. Ilyen autók egész sorát tudná előhozni valamennyi autógyár.

Hagalex · http://www.youtube.com/user/Hagalex#g/f 2009.01.14. 14:52:17

@Wazzup: "Amúgy nekem semmi bajom az Opellel, régen csináltak szép autókat is, ott volt pl a manta (európai mustang) vagy a calibra (európai pontiac)...Még szerencse, hogy semmi bajod vele!! :))
Ahhoz képest, hogy eddig csak fikáztad...


európai pontiac?? európai mustang???

Jjjah! Így már értem miért ilyen "okos" hozzászólásokat írsz!
az Opel fórumon is volt egy manus, akinek a hozzászólásait mindig átléptem... ezután veled is így teszek. :))

szakmernok 2009.01.14. 15:37:08

A szavazásnál én azt hittem a piros az Insignia és azért szavaztam rá. De nem mert a piros az. Hát bocs, de a Buick sokkal szebb.

aqw (törölt) 2009.01.14. 15:54:33

Soroksári úton Opel kereskedésnél tegnap éjjel megálltam,hogy megnézzem az Insignia-t.Szerintem az 1.6-os alap lehetett sajnos siralmas volt! A forma jó felszereltséggel (nagy felni,színrefújva minden ) gyönyörű,de így alapban nekem csalódás volt!Egy szürke Opel semmi több,és sajnos ezekből lesz az utakon több nem pedig a jobban felszereltekből! Amúgy persze,hogy a Buick! Üdv

Seca81 2009.01.14. 16:15:19

Buick egyértelműen. Kár, hogy esély nincs arra, hogy élőben lássunk egyet...

Hagalex · http://www.youtube.com/user/Hagalex#g/f 2009.01.14. 16:31:05

@Seca81: Igen. Én is szívesen megtaperolnék egyet jó közelről! :)

Bambano 2009.01.14. 17:07:18

Én nem értem, mindenféle hátsó részt láttok ezen az opelen, csak egyet nem, ami van rajta: CORSA!

Wazzup 2009.01.14. 17:54:21

Az új Opel C-5! :) :) :)

Psziho 2009.01.14. 18:45:01

Így is úgy is kínai kocsival fogunk járni!

Előbb utóbb beletörődünk úgyis!:)

feketenap · http://www.zoldszempont.hu 2009.01.14. 19:25:04

@Hagalex:
Nem költök én annyi pénzt autóra.
Csak
- hajtottam Campo-t, amin nem lehetett a lábfékkel úgy fékezni, hogy megcsússzanak a kerekek (zsír új, no ABS)
- hajtottam Astrát, amit a karburátorára csavarhúzónyéllel mért ütés után lehetett csak beindítani (céges autó, no comment)
- paraszt módon viselkedtek velem két VP megyei szalonban is.

Szóval, nekem ennyi elég egy márkából.

Hagalex · http://www.youtube.com/user/Hagalex#g/f 2009.01.14. 21:08:43

@feketenap:
A Campohoz nem tudok mit szólni, még az is lehet, hogy igazad van.

Astrában nincs karburátor. Ha nem indul akkor szerelőhöz kell vinni, nem pedig csavarhúzóval püfölni! Tipikus magyar hozzáállás.


Az, hogy veled paraszt módon viselkedtek két szalonban, az a szalont minősíti és nem a márkát!
Persze ha oda is ilyen stílusban mentél be mint ahogy itt megnyilvánultál akkor nem csodálom, hogy retkek voltak veled!

És végül!
10 éve vagyok Opel tolajdonos. Eddig Opelre hiba miatt a 10 év alatt kétszer költöttem:
1. izzítórelé elromlott a mostani dízel Astrámban, amiben 300ezer km. van! Ezen kívűl csak kopó alkatrészekre volt szükség. 5 éve van nálam.
2. Főtengely szimmering elfosta magát az F Astrámon anno.
A két hiba költsége nem volt szereléssel anyagárral 50 ezer forint!
A két autóval kb. 100 -110 ezer kilómétert mentem.

Akkor most szar az Opel vagy nem szar?

Az egyik legjobb barátom egy fővárosi Opel márkaszervizben munkafelvevő.
Szokott mesélni történeteket.
Nem is csodálom, hogy nem bírják az Opelek, bár szerintem más típus sem nagyon bírná pl. a 60km utáni olajcserét!!! De ezt hosszan sorolhatnám.

Az Opel pedig egyébként összességében nem rosszabb, és nem jobb autó mint a nagy átlag.

feketenap · http://www.zoldszempont.hu 2009.01.15. 06:40:25

@Hagalex:
Felfedem a lapjaimat.
Korábban három GTI-m volt, inkább szimpatizálok egy másik német márkával.
Az Opel ellen érzett undorom korábbra nyúlik vissza. Mégpedig arra a korszakra, amikor az Opel rendre a konkurens típusok után dobta piacra típusait. Ezt az utat egyébként a mai napig járják.
Gondolj csak a GTI-GSI autókra. A Corrado-Calibra párharcra. A VR6-ra jött az MV6, de már más kategóriában tudták csak értékesíteni.
Nem sok olyan húzó típust tudok mondani Opelnél, amivel ne várták olna meg a VW hasonló kat. típusát. Ahhoz igazítják magukat, amit már előttük valaki piacra dobott. Ez az, ami miatt nem szimpatikus.
Ettől függetlenül lehet, hogy jó autókat csinálnak, és te nagy örömmel használod azokat.

Speedman 2009.01.15. 08:00:06

@feketenap:

"Opel rendre a konkurens típusok után dobta piacra típusait."

Az Opel Mantára volt a VW-nek(TEHÁT Ő JÖTT KI KÉSŐBB!) a válasza a Corrado. A Calibra meg magasan verte kinézetre, teljesítményre a Corradót.
Legalább nézz utána mielött állítassz valamit.

"Ahhoz igazítják magukat, amit már előttük valaki piacra dobott. Ez az, ami miatt nem szimpatikus."

Te biztos Sógunnak a haverja vagy. Az tud még ilyen okosakat mondani.
Egy típus kifejlesztése nem hónapokba, hanem évekbe telik. Az nem úgy megy, hogy megvárom a konkurenciát mit dob ki, majd néhány hónap alatt összerakom a sajátomat és dobom piacra. Na , mondjuk a Golfnál ezt el tudnám képzelni, mert formilag alig változik, de még náluk is évekbe mérik.

feketenap · http://www.zoldszempont.hu 2009.01.15. 09:26:55

@Speedman:
Na most mi volt előbb, a tyúk vagy a tojás?

Neked biztosan újdonság, de egy autó meghatározó külső jegyeinek a megtervezése, áttervezése bizony nem tart tovább pár hónapnál. Nem a padlólemezre, a motorra, a hajtásláncra gondolok, hanem a külső formavilág alakítására. Ha a konkurens felvállal egy pl lámpa megoldást ("cicaszem"), és az trendi, akkor nekem is kell.
De ugyan ez a helyzet a kényelmi felszerelésekkel. Ezek listájához hozzátoldani vagy elvenni belőle pár tételt, szintén nem kíván éveket.

Egyébként pedig számold össze magadban, hogyaz Insignia előtt hány márka jött ki a kategóriában egy új - nem faceliftelt -autóval. 9 éves kislányom is tudna mondani legalább hármat.

Különben meg ne vitatkozzunk, te nem fogsz meggyőzni egnem, én pedig téged.
Személyeskedés meg nem az én asztalom.

Hagalex · http://www.youtube.com/user/Hagalex#g/f 2009.01.15. 12:18:59

@feketenap:

Tudod, veled nem az a baj, hogy nem szereted az Opeleket, hanem az a baj, hogy OPEL FÓBIÁD van. Olyan dolgokat is az Opel hibájának tulajdonítasz, amelyek tulajdonképpen nem is léteznek.
Ilyen az MV6 kérdése.

Ugyanis amíg a VW a VR6 motorokat több modelljébe is belerakta, lásd golf, corrado, passat, sőt ha jól tudom a jettába is volt, addig Opeléknél csakis az Omegában volt MV6 -os motor, ott sem sportolni, hanem csúcsmodellnek, luxus felszereltséggel. Opelék a sportosabb autóikat kisebb, turbós motorokkal szerelik ma is. Ezek az OPC -k, tehát az Opel nem is akart sosem konkurálni a VR6 -tal.

Másrészről.
A Calibra - Corrádo szembeállítás sem okés, mivel a Cali "gyökerei" 1970 -re vezethetőek vissza az "A" Manta - "A" Ascona pároshoz. Ekkor Corrado még sehol nem volt, de még azt hiszem Sirocco sem,hiszen ha jól tudom azt is 73 -ban kezdték el gyártani. A Calibra a Vectra sportos, kupés változata. az Opel nem valamiféle válaszként tervezte a Corradora!

Én személy szerint sem a VW -t, sem az Opelt nem gondolám annyira kicsinyesnek, hogy egymástól lopkodjanak, mindkét helyen komoly innovációs háttér van.
Persze a piac, a vásárlói trend időnként érdekes helyzetet állít elő az autógyártásban is. Ilyen pl. a Peugeot cicalámpa, és a Punto hátsó lámpája.
A Renault meg az Espace -szal behozta a családi egyterűeket Európába, ma meg minden gyártónak van, még VW-nek is.
Az is ténykérdés, hogy a Golf kategóriát teremtett akkoriban, igaz, hogy a kasztnit nem a németek tervezték, de ez kit érdekel. A GTI pedig legenda, amelynek sosem tudott egyik gyártó sem a nyomába érni, az Opel sem a GSI Kadetttel! De vannak még ilyen "legendás hősök", pl. az általad is említett Calibra, az Audi Quattro, Celica, HF Integrale.... soroljam még?
Akkor, most hogy is van ez a lopás kérdés?? Megmondjam?? Ez egy baromság!

Örüljünk, hogy vannak, én sosem fikáznék egyet sem közülük, akármennyire Opeles vagyok!

Nna de térjük vissza az Insigniához, hiszen itt most ez a téma. Remélem tényleg beváltja a hozzáfűzött gyártói reményeket, és tényleg a Passattal egy lapon fogják emlegetni. Én pl. szívesen vennék egy olyan átfogó tesztet ahol nem önmagában tesztelik, hanem a konkurenciával együtt. ahol tényleg összehasonlítható lenne a futóműve, motorizáltsága, kényelme, felszereltsége, ára, fenntartatósága...stb.

The Good Boy 2009.01.15. 12:46:58

"Opel másolta a vw-t"

Muhaha!

Ha az opel követte volna a vw-t például a golf esetében, akkor most nem H Astrája lenne, hanem egy modernizált D kadett kinézetű H kadettje. Ha valaki a vw-től akar lopni, azt tudom sajnálni, amikor ilyen gyönyörű kinéezű autókat készitenek (lásd pédának mondjuk a tourant). Egyébként nem a vw volt, akik szinte utolsóként készitettek kisegyterűt, vagy kompakt szabadidő autó? Ha atöbbiek rá várnának, akkor tényleg sehol nem lenne a formatervezés.
(egy nem opel fan, de vw-t nem utáló ember)

feketenap · http://www.zoldszempont.hu 2009.01.15. 13:57:58

@Hagalex:
Már bocs, de ha jól olvastam vissza, amit írtam, én nem azt állítom, hogy lop az Opel, csak azt, hogy nem lép elsőként.

Nem gondolom, hogy a Corradot a Manta ellenfelének szánták, bő másfél évtizedre rá következő megjelenésével. A Scirocco pedig elsőkerekes autó, európai autó szemben a Manta-Capri vonallal. Ha jól tudom, ezek hátsó kerekesek. Ráadásul a Sciroccoban nem volt 1.8nál nagyobb motor soha. Manta pedig készült talán 3000-es is.

Vr6 volt Sharanban is a többi mellett. Az Opel miért nem rakott másba MV6-ot? Kéremszépen.

Guigiaro formatervével valóban megfogta VW az Isten lábát, de talán nem véletlen, hogy 3x év múltán is Golfnak hívják és 33 év után is GTI-nek.

Egy összehasonlításnak én is örülnék, de remélem nem Jettával és Corollával teszik össze.

Hagalex · http://www.youtube.com/user/Hagalex#g/f 2009.01.15. 15:11:46

@feketenap:
Persze. Szó szerint nem mondtad ki, de a megfogalmazásodból erre lehetett következtetni, ezt az utánnam következő hsz. is alátámasztja.
Amúgy mit értesz azalatt, hogy ki mikor miben lép elsőként? Miden típusnak van egy kifutási ideje, amely nem egy másik márka modellváltásához szokás igazítani, hanem seregnyi más üzleti, gyártástechnológiai, fejlesztési elgondoláshoz. Jó esetben éppen keresztbe váltják a modelleket, tehát egy Golf váltás után 3 -4 évre jön az Astra, majd őt követve 3-4 évre a ismét a Golf! Hol itt a hiba!
Egyébként menj már át légyszi a Népítélet c. rovatba és nézz szét, a Golf és a Kadett - Astra típusváltások hogyan zajlottak. Talán rájössz magadtól is, hogy esze ágában nem volt az Opelnek a VW -re várni.... és másokra sem.


Én sem azt mondtam, hogy a Corradot a Manta ellenfelének szánták! Én csak azt írtam, hogy a Calibra nem a Corrado ellen készült, hanem a Manta A - Ascona A, Manta B - Ascona B folytatásaként lett Vectra A - Calibra is! És közben nem azt lesték, hogy van -e VW -nél Corrado vagy se!

Opel azért nem rakott MV6 motort a többi modelljébe, mert rájött, hogy nem éri meg, deficites! 2.5V6 volt Vectrában is.
Egyébként nehogy azt hidd, hogy a többi márkánál ez rentábilis!!!
Csak a preztízs márkákat lehet eladni ekkora motorokkal. Bár ha látnánk kimutatásokat, lehet, hogy még náluk sem ezek a modellek adják a gyár nyereségét.
VW -nél a Phaeton is simán veszteséges, a többi modell tartja el.

Azt meg gondolom nem hiszed, hogy a GM -nek ne volna egy értelmes 6 hengerese!! :))) ....mondjuk a Corvette -ből.
Nem tudom biztosan, de a DTM -et megnyerő Astra is V motoros volt. Vagy V6 vagy V8. Persze az nem Opel motor volt, hanem valami amerikás, talán épp a corvette -é.

Igen, a GTI vel kapcsolatban igazad van, de ezt én is kifejtettem fenntebb. Maximális respect a GTI -nek.

Én kinézem Winkler kollégáékból, hogy nem a Corollával és a Jettával hasonlítják majd össze az Insigniát, hiszen mindenki számára világos, hogy egyel nagyobb súlycsoportba való. (már ha lesz valaha ilyen teszt)
süti beállítások módosítása