Szarvasok, kidobott kutyák, egzotikus növények és persze Unimog

Üzemlátogatás az M3-ason

  2009. január 05. - Winkler Róbert Címkék: közélet autópálya

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Így kínozzák az utángyártott lámpákat Tajvanon
2015-06-12 11:07:30

Az Eagle Eyes nem számít nagy gyárnak Tajvani viszonylatban, de még a sziget déli részén, Tajnan városában

Néhány megfigyelés az új fényezési trendekről
2015-05-26 17:52:20

A China Airlines Tajvanból Frankfurtba késett másfél órát, így buktam a budapesti csatlakozást. Az ölembe

Cuki cicák a gumigyári klotyóban
2015-05-22 17:46:25

Ránk szakadt a monszun, amit Tajvanon nagyon vártak, mert a száraz évszak nem csak száraz volt, de hosszú is.

Felkúrták az agyam Tajvanon
2015-05-21 15:52:45

Konfuciánus szentély a Vacron-központ kerítésénél Ma a sokadik dashcam-céget látogattam meg a Taitra

 

Születésnapokra lopjuk az alumínium mérföldköveket, átlagban 20 perc alatt halunk meg a leállósávban, és ha defektet kap, az autópályán bárki kaphat terelést.

Vélemények az azonos című cikkünkről.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr93858180

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Tudtad? 2009.01.05. 15:33:43

Válság, hol?Ha jól sejtem, gazdasági válság esetén célszerű kicsit meghúzni a nadrágszíjat, vissza fogni a költekezést. Gondoltam én, a naív.De úgy tűník, hogy az állami cégeknél ez nem divat.M3-as autópálya, 2008. december 11. FŰNYÍRÁS. Azt hittem rosszu…

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

GYUSZI BACSI · http://www.fizetesem.com 2009.01.05. 09:03:29

az publikus, hogy a Winkler-Virág úr rokona-e a "mi" Winkler urunknak vagy csak véletlen névazonosság?

egyébként szerintem a Winkler-Virág András az egyik legjobban beszélő szóvivő, minden mondata értelmes és érthető, megfelelően lassan beszél és választékosan rakja össze a mondatait

ebben persze alapban semmi kunszt nem kéne hogy legyen, csak ebben az országban ez mégis ritkaság

Gubo77 2009.01.05. 09:30:48

Már régen meg szerettem volna kérdezni, és talán itt kapok rá magyarázatot:
Miért van az, hogy sokszor a kihajtó ív közepén kell rájönnie az autósnak, hogy nem megfelelő tempót választott? Természetesen nem azokra gondolok, akik eleve gázelvétel nélkül, 130-cal esnek be a susnyókba... Viszont elég kellemetlen, hogy nincs egy mindenhol használható egységes tempó, vagy egységesség híján külön tájékoztató tábla az egyes kijáratoknál.

_wood_ 2009.01.05. 09:44:39

nem szoktam szóvátenni az ilyesmit, de ez a cikk egy általános iskolai nyelvtanórán - mint fogalmazásfeladat - évismétlést érne. nem baj persze, tartalmilag rendben van, csak a totalcar mégsem egy kamaszblog nyelvezetén szólt hozzánk eddig. csak páldának, hogy mire gondolok:

"A szarvasok mit sem sejtenek a szakmai vitáról, nemrég pár száz méterre, hogy itt kopogott az aszfalton a szarvas patája, aki befelé egyszerűen lebontotta a kerítést, kifelé meg átugrotta."

"A fodrász-Unimog felépítése hasonló a kerti sövényvágóéra"

"Az előállítási költsége egyébként most már nagyjából ugyanannyi, de mivel a fémfelvásárlási ár az alumíniumnál magasabb, a táblák továbbra is veszélyben vannak." (a szövegkörnyezetből és a képaláírásokból kideríthető, hogy acéltábláról van szó. fém, az tény)

záporjózsi 2009.01.05. 09:49:53

"Akkor MIÉRT nem az ÁAK ZRt. felelős az autópálya-építésekért is(állami, EU-s pénzek igénybevétele mellett)?"

Az infrastruktúra fejlesztések (küzút is és vasút is) a NIF Zrt.-hez tartoznak.

A cikk aranyos, sőt, hasznos is, de még egyszer nézzétek át, mert vannak benne elgépelések meg 1-2 idióta mondat. Szerintem az ilyen jellegű ismeretterjesztés hasznos, esetleg lehetne egyre mélyebbre merülni a szakkérdésekben.

PepeXVI 2009.01.05. 09:59:06

Inkább az e-mailjeidet olvasnád te Bunkó!
Ennek a cikknek se volt túl sok értelme. Fáj kimondani, hogy tényleg abba hagyom a lap olvasását. Majd a haverok szólnak ha Csikós cikk kerül fel.

Rocko- 2009.01.05. 10:01:32

ez a 20 perc durva. mondjuk leginkább azért, mert M0-on járok, és ott nem látni leállósávon autót. ja, mert nincs is. és persze emiatt 0 perc a túlélési arány.
a cikkben említett emôdinél a szigetszentmiklós sztem keményebb. egyrészt nagyobb a szakasz, másrészt minden autópályánál forgalmasabb területet ellenôriznek.

series_one 2009.01.05. 01:58:50
szééép. annak se volt sok esze.

pupakpepe 2009.01.05. 02:45:25
ah jól tudom az autópálya építési szabályai közt van az, h oldal szél ne, vagy minimális legyen, ezért nem írják ki.
ha meg jegesedik, az már régen rossz.

Gubo77 2009.01.05. 09:30:48
"Miért van az, hogy sokszor a kihajtó ív közepén kell rájönnie az autósnak, hogy nem megfelelő tempót választott?"
ôôô, hát azért itt az éppítetônek is van felelôssége. elég csak az újonnan épült M6-ra gondolni, lehajtó, 40-es korlátozással, derékszögben lehet lemenni.

amc 2009.01.05. 10:09:40

Annak is utánanézhetnétek, hogy miért nem lehet egynapos matricát venni!

záporjózsi 2009.01.05. 10:11:07

@Gubo77: Ha kihajtasz, akkor várható, hogy véget ér az autópálya, ezért max. 90 km/h. Ha ettől különböző sebességgel biztonságos a haladás, azt általában jelezni szokták - legalább is ahol én járok.

záporjózsi 2009.01.05. 10:14:29

@amc: hány matricás helyen van 1 napos?
@Rocko-: A 40 km/h elég furcsán hat itthon, de menj ki az olaszokhoz, ott ez teljesen bevett szokás. És kevésbé van kitáblázva... Az igaz, hogy általában szűkek a lehajtók, de szerintem annyira nem gáz, hogy ezen spórolnak. Kisajátítás, földmunka, alapozás, burkolat összesen szép kis summa.

subtotal 2009.01.05. 10:30:22

Engem érdekelne ez a nem kifejtett visszaosztása a matricapénznek.
Meg az, hogy minden matricás pénzt a pályák fenntartására költenek-e? Szerintem nem, de akkor mire?

Mondjuk alapvetően az az érdekes, hogy miért kell a pályákért fizetni, ha ez ugyanúgy a magyar közúthálózat része, mint a többi út. Erre (is) van a rengeteg jövedéki adó az üzemanyagon. Akkor ha pályán haladok, azt visszaigényelhetem? :)

Már pár éve leírtam ezt:
www.magyarhirlap.hu/cikk.php?cikk=92193

Gubo77 2009.01.05. 10:35:58

záporjózsi:
Általában. Pont ez a bajom nekem is, hogy általában. Aztán mikor Fehérvár után megyek le a 7-es főútra, meg szoktam csodálni az újabb "fűnyírást", meg "bokorigazítást", amit egy nem helybéli, plusz kevésbé jó futóművel megtámogatott autóstársunk követett el.
Rocko-:
Teljesen jogos az észrevétel! De legalább van tábla. (Meg előtte már 100 az előírt, ha jól rémlik, így nincs akkora változás, mint a fenti példában.)

Krisi 2009.01.05. 10:51:00

A magyar autópályarendszer egy rossz vicc.

1: Miért kell egy 200 kilós motorra ugyanannyit fizetni, mint egy 3 tonnás furgonra?

2: Miért kell egy 30 méter magas löszfalba alagutat fúrni?

3: Punks Not Dead (by RaBic)

4: Miért kell milliárdokért völgyhidat építeni két dombocska közé (ami ráadásul tönkrevágja a Balaton látképét)?

5: Miért nincs 1napos matrica?

A kérdések természetesen költőiek, mindenre van válasz (a pénz nagy úr...)

Auto-InterCont 2009.01.05. 10:53:14

Én azon kevesek közé tartozhatok, akik a matricás rendszert jobbnak találom a kapusnál, föleg, hogy már ragasztani sem kell.

Más: Elég bosszantó, hogy sokan a belsö sávban haladnak indokolatlanul. Nyáron az M3-ason 110-es tempót diktált 4 motoros rendör ketten-ketten egymás mellett haladva. Az ilyen dolgok nagyon tudnak bosszantani, mert csak azt mutatja, hogy ök bármit megtehetnek, rájuk nem vonatkoznak a szabályok.

Auto-InterCont 2009.01.05. 10:55:31

Az elsö mondatom igazán jól sikrült... :D

fishermansfriend 2009.01.05. 11:08:09

Izraelben a fizetős autópálya úgy működik, hogy kamerával figyelik a szakaszokat, hónap végén meg postázzák a csekket. A rendszer nem rossz, de sejtésem szerint itthon hamar megtalálnák a rendszer gyengeségeit...

Gabesz81 2009.01.05. 11:14:54

A mártix üzenetek közül a halálom, hogy "A leállósávban állni veszélyes!" vagy valami, hogy ne tartózkodjunk ott... Oké, még sosem kellett olyat tennem, lehet én is elgurulnék legalább egy puncture kiöblösödésig, de miért nem az van kiírva, hogy
"NE MENJ FÉL MÉTERT SEM A LEÁLLÓSÁVBAN!!!"
nem jó az irány, sokkal szigorúbban kéne büntetni! Mert autópályán nem az a veszélyesebb, ha valaki a belsőben 155-tel megy... hanem ha akár csak 100-zal a leállóban, míg valaki épp kereket cserél szerencsétlenségére és még bele is hajtanak...

Nemrég volt az eset, hogy a belsőben 3 ember próbált segíteni egy beszorult embernek... 2 ottmaradt mikor egy kisteher közéjük rongyolt. 3szög, fényvisszaverő mellény és valaki fénnyel elindulni a forgalommal szemben, akár a sávok közt! (, mint a vasút átjáró esetében tanították!)

Kihajtók... érdekesek, de újabban tényleg kirakják a táblákat... 40-60-80... És szerencse, hogy van jó hosszú kihajtó, lassítósáv. Szintén halálom, ha valaki már a külsőben elkezd fékezni, amit a direkt erre kialakított és hosszú lassítóban bőven elég lenne.
Németországban és Olaszországban lehet találkozni elég rövidre vett le- és felhajtó sávokkal, ott sincs sírás rívás, csak épp van autópálya kultúra.
Amen! Béke!

dennisthemenace 2009.01.05. 11:31:46

@Krisi: A negyedik kerdesre a valasz;a barom fideszes polgarmester miatt.(Koroshegy).Szinten miatta csuszott ket evet az egesz szakasz megepitese.

amc 2009.01.05. 11:46:25

@záporjózsi: Ígérték az egynapos matricát, ha majd full elektronikus lesz a rendszer. Már az, ma már nem kell "levonókat" gyártatni.

Rocko- 2009.01.05. 12:39:09

záporjózsi 2009.01.05. 10:14:29
lehet, h bevett szokás, de hülység. 120-100-ról az ember lassítson le 40-re? enyhén balesetveszélyes.

és nem azt mondom, h spórolásból lett olyan, hanem hülye tervezés miatt.

Krisi 2009.01.05. 10:51:00
"1: Miért kell egy 200 kilós motorra ugyanannyit fizetni, mint egy 3 tonnás furgonra?"
széltében és súlyban nem, de hosszában ugyanannyit foglal. fizetôs parkolóban állná meg ez a kérdés a helyét.

Gubo77 2009.01.05. 10:35:58
csak hajamra kenhetem a táblát, ha egyszer a szalagkorlát fog meg. különbséget kéne tenniük autópálya és fôút közt.

Auto-InterCont 2009.01.05. 12:50:07

@Rocko-:
Írtad a motorokat a parkolóban. Egy motor elfoglalhat egy egész parkolóhelyet, ami teljesen szabályos. Viszont, ha több motort raknak egy helyre, akkor szerintem sem kellene mindegyiknek fizetnie, de nem tudom, hogy ezt milyen módon szabályozzák. Az írásodból nekem az derül ki, hogy mindegyiknek fizetnie kell.

pupakpepe 2009.01.05. 13:15:01

Rocko:
oldalszél: m7, fehérvár után... tök nyílt a pálya...
m3 visonta környéke... tök nyílt a pálya

fagyás: m7 köröshegyi völgyhíd... az ha minusz van mindenképp átfagy...

nem meggyőzni akarlak, inkább sokkal fontosabb az a kérdés, hogy miért "bölcsességek" tömkelege van a mátrixtáblákon, miért nem értelmes, hasznos infók????

kacsanyapecse 2009.01.05. 13:23:43

Engem már csak az érdekelne, hogy hányan ülnek az ÁAK munkatársai közül, folytatólagosan elkövetett természetkárosítás (meg még néhány paragrafus) alapján. A rendszeresen mérgezett üregállomány ugyanis az utolsó egyedig védett. Természetvédelmi értéke 10000 ft/egyed.

GeT 2009.01.05. 13:25:49

schawo2: Igazad lehet, nekem is az az érzésem írtak egy adatot : "20 perc". Mi ,mikor, hol, hogyan mérték, stb. ? Negatív, de jól hangzik.
Igazából engem nem ez foglalkoztat már, hanem : Minek a Winklernek egy püspöksüveg? Mire jó? Hogy legyen? Ez olyan ,mint a "Vas. Alátét. Mi alátét? ..." Mert pl. kutyaólnak elég hardcore,de a szerintem ennél jobban szereti a kutyáját, meg emlékeim szerint beltéri fajta.
Ez a élet egyik nagy megválaszolatlan kérdése...

MaCS_70 2009.01.05. 13:34:41

Halihó!

Van olcsóbb matrica motorosoknak. Egy motor pedig általában nem sokkal hosszab, mint egy fél autó -- a garázsomban, ahová az Astra éppen nem fér be, néha 2x2 nagymotor álldogál.

Szerintem érdekes kérdés, hogy a mondjuk négynapos matrica miért nem négy napig érvényes. Megtörtént velem, hogy 1-jén 23:58-kor vettem a matricát, 5-én 00:04-kor lefényképeztek, tehát 3 nap 6 perccel a vásárlás után már érvénytelen volt a kifizetett négynapos autópálya-használati jogosultságom. :o(

Üdv: MaCS

Gabesz81 2009.01.05. 14:02:54

@MaCS_70: Miért nem vártál a vásárlással 2 percet? Vagy kérted úgy, hogy holnaptól, azaz esetedben 2-tól...
Akárhogy is buktad azt a 23:58-at... igazságtalanul ugyan, de nem jogosított fel akkor már semmi autópálya-használatra. Hisz a fecnin rajta van a meddig dátum-óra-perc.
Figyelmetlenül bebuktatták veled az elmúlt egy napot, ráadásul egy köcs..ebb kutast is foghattál ki, hisz pénzt sem látott az átveréséből ("matricát" úgyis vettél volna), szólhatott volna simán, hogy ember adom holnap 0h-val és mire kimész a kocsiba, kikanyarogsz a pályára meg el is telt a 2 perc, tuti 2-a lesz.

Hogy miért ilyen a rendszer, miért adott nap végéig jó...? Egyszerűbb így az adminisztráció az biztos. Egyszerűbb az embereknek is fejben tartani, hogy melyik nap végéig jó. A 24 órából 2 helyen lehet időpontbeni vita... volt jogosultság vagy nem, már nem vagy még nem. Ebből ugye 23:59 mindenkinél általános, feldolgozásban biztos gyorsabb.
(Egy kívülálló okoskodásai)
Béke! Azért nincs harag remélem?

Rocko- 2009.01.05. 14:20:18

Auto-InterCont 2009.01.05. 12:50:07
én úgy tudom: egy parkolóhely, 1 jármû. jegykiadónál nincs külön autó meg motor jegy. sajnos.

pupakpepe 2009.01.05. 13:15:01
nem tagadom, h lehetne. csak ha van, már régen rossz. mert ugye az oldalszél 130-nál nem kicsit dobálja az autót, a jégfolt után meg lehajtónyikat pörög a kocsi.
de abban egyetértek, h hasznos infokat rakjanak ki.

MaCS_70 2009.01.05. 13:34:41
mert ugye elkülönítik a naptári napokat és a 24 órákat. mindig úgy, h nekik jó legyen.

aDDika 2009.01.05. 14:25:23

Hello.

KÖDLÁMPA: a kressznevü izében leirva márcsak vkinek bekéne tartatni nem a haverok ügyeit zsirozgatn csajozni, vagizni a lámpákkal amik a tetön laknak is a legjobb csikorgo kerekekkel hambit venni. kicsi kulturátkéne magunkra eröltetni pl.: ha vki mögéd érkezik a hátsot lekapcsolni, lakott ter. Nem használni!

AP: érdi emelkedö, felhajto balatonrol szerintem még párora filmanyagnakis jo lenne elretentö pl. Nak

Jutexembe nembantjuk a suukisokat menemcsa abban ulnek benak pancserek igytovabb


Örvendtem

ferikefleto 2009.01.05. 14:26:19

A rendőröknek mérniük és büntetniük kellene. A szabálytalan sávváltásokat és az előzéseket is. Miért nincs még mindíg egy mérőműszer sem az M3-ason? És a hetesen? És a hatoson? És folytathatnám. Erre nem futja a bevételekből? Átívelő táblákra viszont igen. Ennyi üres aluminiumszerkezetet még egyetlen külföldi sztrádán sem láttam. Főleg olyan helyeken, ahol 20 méterre következik a felüljáró, amire fele annyiért rögzíteni lehetne a nélkülözhetetlen információforrásokat. Persze az, hogy "kösse be a biztonsági övet" hihetetlenül nélkülözhetetlen információ. Ezért megérni milliárdokért átívelőket építeni az ellenőrzőberendezések helyett. Ja, hogy a haverok ilyet gyártanak?

MaCS_70 2009.01.05. 14:28:43

Halihó!

Gabesz81!
Félreértettél: nem a saját esetem miatt panaszkodtam -- annak megvolt a maga oka, bebuktam, befizettem, az adott ügyet lezártam. Nekem az elvvel van bajom. Elfogadhatatlannak tartom, hogy hogy egy -- szerintem eleve igazságtalanul elszámolt -- szolgáltatás esetén, aminek az alapja kizárólag az időtartam, maga az időtartam is akár 33%-os szórást engedjen meg. Az egésznek ráadásul -- az illetékesek lustaságán és közömbösségén kívül -- nincs semmi gyakorlati oka. Az egész rendszer számítógépes, tulajdonképpen még -- ha csak jelképesen is, de -- egyszerűbb is a t + 5760perc érvényességi idő számítása. Az x nap legyen x nap!

Üdv: MaCS

Stripescat 2009.01.05. 14:29:01

Múlt nyáron egyik nap volt egy kiégéses baleset az emhármon. Másnap jártam arra, és már aszfaltozták is a felolvadt szakaszt.

Két hete Bécsben jártam. Igaz, nem mentem végig Ausztria összes autópályáján, de összehasonlítva a hazai pályákkal, az osztrák nem érte el a miénk minőségét.

Lehet, hogy fizetni kell érte, de legalább tudom, hogy jó minőségű úton járok, és biztonságosabb mint a közút. Én emelem a nemlétező kalapom a ÁAK előtt.

ferikefleto 2009.01.05. 14:30:10

Persze abban az országban, ahol sikeresen keresik meg az egyetlen átívelendő völgyet a síkvidéken, hogy völgyhidat lehessen rá építeni, nem is beszélve az alagutakról, az átívelő táblák aprópénzért vannak. Ahogyan azok is, amelyekről csak azt nem tudhatjuk meg, merre kell mennünk, ha a legközelebbi nagy, közepes, vagy kisvárost keressük. Mert persze Hévíz a hetesen sehol sincs jelölve, van viszont Sümeg, ami arra esik, csak a fele ember megy oda, mint az idegenforgalmi központba. Persze, hogy bonyolultabb legyen, a következő táblán már szó sincs Sümegről, ott Keszthely van, vagy Balatonkeresztúr, vagy Szentgyörgy, vagy éppen tudja a fene. Ugyanígy van Gajatető Pásztó helyett a hármason és sorolhatnám. Hülyéknek néznek bennünket...

Auto-InterCont 2009.01.05. 14:32:45

@Rocko-: Persze nincs külön motor jegy, de ha két motort raksz egy helyre, akkor csak egy helyet foglalsz. Mivel motorról van szó, még ott is meg lehet játszani, ahol sorompó van, hogy ketten egyszerre mentek át rajta.
Én nem motorozom, de logikus volna, ha annyi helyért fizetne az ember, amennyit elfoglal.
Söt! Kapja be az, aki parkoló díjat szed a közterületen. Ha a parkolásból befolyt pénzt a parkolás megoldására használnák, már nem kellene parkolódíjat fizetni. Sajnos ezeket a pénzeket szépen lenyúlják, pedig a közterület, az a közé, ha jól értelmezem. Olyanok tollasodnak belöle, akik éppen közel voltak a tüzhöz, amikor eldöntötték, hogy ki kapja a jogot a pénzbeszedésre. Hallottam, hogy egyik városban a lakosok szavaztak arról, hogy ne legyen parkolódíj és nincs is. Ezt kellene tenni máshol is és nem lenyelni minden szart, amit az okosok elénk tolnak.
Persze mondják, hogy a forgalom szabályozás egyik eszköze, de ez hazugság, csak így akarják magyarázni a lehúzást.
Kicsit OFF volt, de egy autós blogba azt hiszem belefért.

ferikefleto 2009.01.05. 14:33:13

Én földrajz szakot végeztem, amivel csak annyit akartam mondani, hogy nagyjából ismerem az ország településeit, de volt már, hogy túlmentem, mert a tábla egészen valószínűtlen célpontokat mutatott a keresett város helyett. Ki kéne nézni Szlovéniába, vagy az osztrákokhoz, hogy a horvátokról ne is beszéljünk, hogyan kell kitáblázni a célpontokat. Ja, ott fele annyi tábla van, mint nálunk, nyilván fele annyi pénzért.

ferikefleto 2009.01.05. 14:39:05

Galyatető, bocs, csak a dunántúli Gaja-patak járt a fejemben.

Auto-InterCont 2009.01.05. 14:41:01

@ferikefleto:
Biztos úgy vannak vele, hogy használd a navit, a táblák csak azért vannak, kint, mert ki kellett tenni, ha már benne volt a költségvetésben. Persze jó áron.
Különben is nem bámészkodni kell, hanem az utat figyelni, így mindegy, hogy mi van a táblán! :D

ferikefleto 2009.01.05. 14:45:59

Ezt mondjuk már el osztrák barátaimnak, akik Fonyód után jöttek rá, hogy az ott balra már a balaton, vagyis ezt a Hévizet picit elkúrták. Persze, amikor lemegy az ember a pályáról és minden kereszteződésben más van kiírva a jó irányba, Zalaegerszegtől Balatonfüreden át a már említett Sümegig, tényleg elgondolkozik az ember, fasznak nem teszik kötelezővé a navigációt és adják el azt a sok táblát hulladéknak. Ez vonatkozik a sebességkorlátozásra is. Úgysem tartják be és nem is méri senki, akkor meg minek fárasztjuk vele egymást.

Gabesz81 2009.01.05. 14:52:07

Uh, navi. Ne már! Az ember elveszti a józan maradék tájékozódó képességét is! Segíthet persze, de nem lehet rá 100%-ig támaszkodni... ne legyünk ennyire droidok!

Auto-InterCont 2009.01.05. 14:54:35

@Gabesz81: Nem gondoltam, hogy jeleznem kellene, hogy ez csak irónia.

The Good Boy 2009.01.05. 14:59:18

Hülye kérdés, de mint antimotoros kérdezem: Egy motoros hova teszi a parkolójegyét? Van nála cellux vagy szigetelőszalag, amivel monjuk a lámpára ragasztja? Mi van, ha valaki poénból leveszi és elviszi? Vagy, ha a motoros eszi le és viszi el a rendszámát? Na jól van azt tudom:)

Már korábban kommenteztem a fentebb többek által emlitett egy napos autónak való autópályamatricáról, hogy miért nincs, de az a kommentem a hibás blogmotornak hála eltünt a hálóban (majd előkerül valamikor).
Idézem a szokásos dumát: Mert az 1 napos matrica gyártásának és forgalmazásának költségei irreálisan megdrágitanák, ezért nincs!

Idevágó dolog részemről, hogy nagyon tudom sajnálni a határközeli benzinkutasokat, amikor idejön a jó kis külföldi, látja a határon kihelyezett táblát, hogy autópályán matrica/vignetta, bemegy a kutra, fizet, aztán csak egy blokkot kap. Szóval magam elött látom a kutasokat, akik mondjuk egy nap már vagy huszadszor próbálják elmagyarázni, hogy nincs matrica, mert ez magyarisztán, de ez pont nem lenyúlás és nem átverés, nyugodtan pályázhat.

Kicsit OFF:

Az elöbb olvastam, hogy az M0-n 15 óra alatt 12000 (tizenkétezer) gyorshajtót mértek be tesztüzem alatt. Azért ez elég durva. Mondjuk hétköznap, amikor csak araszol a forgalom, picit más arányok fognak kijönni.

loláb 2009.01.05. 15:03:03

@GYUSZI BACSI:

Nem rokona. Valami régebbi FHM interjúban olvastam, hogy a Winkler Róbert csak felvett név, az igazi valami Szabolcs.

Robi, bocs, ha titok volt.

Gabesz81 2009.01.05. 15:03:34

@Auto-InterCont: sorree, ezt amolyan inge dolognak gondoltam én is. Nagyon függő embereket is ismerek, brrr.

Rocko- 2009.01.05. 15:04:18

Auto-InterCont 2009.01.05. 14:32:45
egyetértek, nem offolok tovább. :)
mondjuk ennek utánajárhatna TC, meg az M0-t is megnézhetné autópályás szemponrból.

ferikefleto 2009.01.05. 15:05:56

Utálom én is a navigációt, de azt mégjobban, hogy szemtelen módon lopnak a számonkérhetetlen közútfejlesztési pénzekből a vállalkozók alvállalkozóinak az alvállalkozóin keresztül, aztán még arra sem figyelnek oda, hogy értelme legyen annak, amit csinálnak. Ha már sok tábla van, mondjuk kétszer annyi, mint a fejlett nyugaton, akkor legyen információ is rajta. Ha már nem a felüljáróra függesztik fel a szöveges üzeneteket, hanem hatalmas traverzekre sokmillióért, akkor ne azt tudjam meg róluk, ami a kreszkönyvben is benne van, ilyesmi... A rendőrök meg ott büntessenek, ahol kell, azért vannak. Mérjenek mindenütt. Valahogy elmentem már egy párszor az Atlanti-óceánig kocsival úgy, hogy kibírtam, hogy csak 130 a megengedett, nem igaz, hogy ez Gyöngyösig, vagy Siófokig tarthatatlan lenne.

Auto-InterCont 2009.01.05. 15:05:58

@loláb: És, ha a másik Winkler is úgy vette fel a nevét? :D Ettöl még lehetnek rokonok! (:

Rocko- 2009.01.05. 15:07:02

The Good Boy 2009.01.05. 14:59:18
az lesz a jó, amikor beüzemelik, ha nem baleset miatt, akkor emiatt fog állni. nehogy ép ésszel elmerd kerülni a várost.

ferikefleto 2009.01.05. 14:33:13
ja, pl. M6 vége. M0 nincs kiírva, M5 igen. oszt túlmentem rajta, 7-es felüljárón vissza, aztán M0. jó volt. :D

ferikefleto 2009.01.05. 15:08:36

Ezer példa jöhetne. Lényegében egyetlen lehajtónál sem lehetsz biztos benne, hogy jó irányba haladsz-e, ha nem ismered a terepviszonyokat.

loláb 2009.01.05. 15:10:15

@The Good Boy:

Sehova, nem vált parkolójegyet.

Van egy Harley-s ismerősöm, ő a saját bevallása szerint pályamatricát sem vesz motorra soha, és még sosem büntették még meg emiatt.

Az egynapos matrica pedig működhetne ugyanúgy, mint a motoros kedvezményes matrica, nevezetesen hogy SMS-ben lehessen váltani. Az annó bejött, szerintem ez is működne.

loláb 2009.01.05. 15:11:28

@Auto-InterCont:

Nahát, erre nem is gondoltam:)

zazooo 2009.01.05. 15:18:34

A völgyhídfikázóknak: jártatok már ott? Láttátok mekkora az a "2 dombocska"? Úgy szeretem hogy ilyenkor mindenki okos, kíváncsi vagyok hogy hogy építettétek volna meg azt a szakaszt völgyhíd nélkül... középen magasabb mint a parlament :P
Összességében azért tűnhet laposnak, mert egyúttal baromi hosszú is. De a képeken is látszik hogy ha azokra a dombokra fel-le kéne gurulgatni, akkor az érdi emelkedő sehol nem lenne, meg menne a hiszti hogy milyen meredekségek vannak a pályán (erre amúgy szabvány is van)... az alatta menő útról is elég komoly szerpentin vezet fel a 'dombocska' oldalán, és az nem is az aljáról indul. Menjen másfele? Merre? Északra balaton + Szántód, délre lakott területek egymás után (+ már így is eléggé elhozták a sima hetestől), és ott sem kisebb a völgy...

az önkormányzatokkal egyeztetést meg ismerjük, hány évet is csúszott-csúszik miatta a nullás?

Szóval hagyjuk már ezt, baromi unalmas és idegesítően indokolatlan is azt ott bántani. A löszalagutat nem láttam, nem ismerem a helyzetet, nem is védem, de bántani sem fogom csak azért mert mindenki a blikkes szalagcímet szajkózza...

ejj...

ferikefleto 2009.01.05. 15:38:56

Zazoo. Ha már jártál ott, akkor szemügyre vehetted volna az eredeti tervekben szereplő nyomvonalat is, ahol egy darab domb sincsen. Persze, hogy az így elköltött hatvanixmilliárd töredékéből is kielégíthető lett volna a két érintett település követelése, persze, hogy ezeknek a völgyhíd bekerülési ára százéves költségvetésüket is meghaladja, de mindegy... A településekre, civilekre, fittyfaszomra hivatkozni mindíg akkor lehet, ha más okból áll az építkezés (lásd négyes metró). Egy ekkora beruházásnál két zajvédő falat még meg lehet spékelni teljes csatornázással, sportuszodával, műjégpályával, tudja fene mivel és még mindíg a többletköltség töredékénél tartunk. Csak akkor az osztrák haverok nem osztják vissza a magyar pártoknak azt a sok lóvét... Ez a helyzet, ha nem érted, akkor nem érted az egész magyar "demokráciát".

Auto-InterCont 2009.01.05. 15:41:13

@zazooo:
Nem kell Blikk, csak egy blikk erre a képre:

m.blog.hu/va/vastagbor/image/pix/2008_julius/A%20alag%C3%BAt%20202.jpg

Hát ez nekem -hozzá nem értönek- felettéb érdekesnek tünik.

ferikefleto 2009.01.05. 15:42:17

Egyébként nagyon szép a híd. Én Szentendrén lakom, tetszik a Megyeri is. Kellett. Csakhát 64 milliárdba ebben az esetben nemcsak a kishíd nem fért bele, hanem egy normális lehajtó sem. Így városunk egyébként csendes központjáig áll a sor egy-egy naposabb hétvégén az egysávos körforgalom miatt, ami a csodára vezet. Magyarázd meg ezt is... Meg azt, hogy a nyugati gyűrűt még meg sem tervezték... Négyes metrót építenek inkább sokszázkitudjamennyicsilliárdért.

ferikefleto 2009.01.05. 15:44:39

Auto-interCont! A képed talán éppen a Wekler-birtokon készült, ami 500 méterrel van arrébb a mérnökök által javasolt nyomvonalnál. Jól jár a Strabag, jól járnak a pártok (az SZDSZ Ferencvárosban 2000-et adott egy-egy kopogtatócéduláért) jól jár Wekler elvtárs, jól járnak az alvállalkozók, jól járnak azok, akik negyedáron vesznek betont és gázolajat a környéken, csak minket, másik 10 milliót néz hülyének mindenki.

zazooo 2009.01.05. 15:46:07

@ferikefleto:

na, muti az eredeti nyomvonalat...

TH 2009.01.05. 15:51:26

@zazooo: Amiről nem tudsz, az nem is létezik, ugye? Egyébként kár egy ilyen lerágott csontról újra vitatkozni, sztem egyértelmű, hogy nagy buli volt ez a híd pártoknak és kivitelezőknek egyaránt. És a nagy pénzköltésen kívül van benne egy jó adag "na, megmutatjuk, hogy ilyet is tudunk" mentalitás is, ami önmagában nem is lenne baj.

zazooo 2009.01.05. 15:53:45

@Auto-InterCont: nekem is, de mondtam is hogy ismeretlenül nem védem :P

zazooo 2009.01.05. 15:55:44

@TH: ha már fikázol beszélhetnél konkrétabban is :P miről nem tudok? nyilván loptak belőle, mint minden másból, csak arra harapok amikor még általam nagyrabecsült újságírók is beböffentik hogy miért nem lehet az hogy agyik dombról legurulnak, másikra meg fel...

Auto-InterCont 2009.01.05. 16:03:28

@zazooo:
Tudom, ezért is linkeltem ide, mert nagyon sokan nem tudják, hogy mi nem tetszik az ellenzöknek.
Most, hogy látod, nehéz is lenne védeni! :D

Rocko- 2009.01.05. 16:13:27

zazooo 2009.01.05. 15:18:34
talán lehet másfelé is vinni a nyomvonalat.

Auto-InterCont 2009.01.05. 15:41:13
ez azért van, mer nem értesz hozzá. :D
van hegy, csak nem ott, hanem pénzbôl, és az autópályaépítô játszik vele Dagobert bácsisat.

ferikefleto 2009.01.05. 15:42:17
ez a mási, errôl a körforgalommániáról le lehetne szokni...

zazooo 2009.01.05. 15:46:07
itt keresgélj:
roads.extra.hu/road_plans/gyorsforgalmi.html#m7

ferikefleto 2009.01.05. 16:16:59

Nem is tárgyaltak arról a bizonyos alternatív nyomvonalról majdnem tíz évig? Balatonszemes és Kőröshegy között húzódott volna a balatoni lapályon. Ott egyébként vasút is fut, völgyhidak nélkül. Nem ment a megállapodás, volt félig földalatti verzió is... Szegények, mindent megtettek, de csak a völgyhidas maradt... 67 milliárdért, ha jól tudom, a többi "hegyi" szakasszal együtt az a rész 80 körül végződött. Ennyi pénzért Horvátországban... Olyan hosszú szakaszt építettek, mint az egész dél-balatoni. Persze ne említsem a horvátokat, hiszen ott is ugyanaz az osztrák cég az építő. Csak nem kell nekik annyit visszafizetni, meg nem kaptak vérszemet úgy, mint nálunk. Mindegy... Megmondta Fletó, lehet tüntetni, majd hazamennek. Ugyanaz a helyzet. Nem kellett a völgyhíd, mindenki tudta, nem kellenek alagutak, ezt is... lehet pofázni, majd abbahagyják... Nem a zsömle a kicsi. Még szerencse, hogy sokan mások is úgy gondolják, mint népünk nagy vezérei. Azért tartunk itt, ahol tartunk.

ferikefleto 2009.01.05. 16:24:57

Rocko! Jók a térképek, nagyon szépen látszik rajtuk, hogy direkt a völgyhíd miatt távolodik le a sztráda a Balatontól, hogy utána gyorsan vissza is vihessék a nyomvonalat. Megértem a kőröshegyieket és a szárszóiakat. Nem akartak nekik eleget fizetni a zajterhelésért, mert egyáltalán nem akartak fizetni. Ahogyan csak átadták valahogyan a Megyeri-hidat is, ideiglenes engedéllyel. Tudjátok mikor kap Budakalász és Szigetmonostor kárpótlást? Soha. Pedig tiltakoztak? Tiltakoztak. Ennyit erről.

Laeviathan 2009.01.05. 16:29:14

Bár nem vagyok rajongó, komoly összegekben mernék fogadni arra, hogy a Jon Bon Jovi nevű művész "Jew Jersey" helyett inkább NEW Jersey néven jelentetett meg albumot. Méltánytalanság lenne Freudra hivatkozni, nyilván csak a túl sok, egymáshoz túl közeli J zavarta meg az írót.

TH 2009.01.05. 16:46:59

zazooo 2009.01.05. 15:55:44
Arra gondoltam csak, hogy sokan beírták már, hogy volt alternatív útvonal. Az M6-os esetében konkrétan jóval olcsóbb és gyorsabban építhető alternatíva volt, de azt félre kellett lökni. A völgyhídnak is volt alternatívája, azt, hogy miért a híd mellett döntöttek, lehet vitatni, de a gyanúsan magas ár a döntést is gyanússá teszi.

meggy! · http://pcplacc.blog.hu/ 2009.01.05. 17:00:50

Jó cikk nagyon :)
Egy kis elgépelési hiba ide becsúszott:

"A jobbra tartást tehát kommunikáljuk, mék a képen is kint van a jobbra mutató nyíl."
Gondolom még akart lenni :)

ferikefleto 2009.01.05. 18:07:46

Az a baj, hogy az ember hazánkban már csak a lopásra tud gondolni, kedves TH. Az átívelőtábláktól a viaduktokon át az alagutakig, mindegyik megmagyarázhatatlan. Ahogyan a kilométerenkénti ár és az alvállalkozók halmaza is. Aztán az is jó kérdés, miért írkálnak olyan cikkeket, amelyekben a legfontosabb kérdés az az autópályával kapcsolatban, hogy az Orbán-kormány miért tette matricássá. Ez egyébként valós vitapont, oldalfüggetlen, vannak érvek pro és kontra, hiszen a kilométerenkénti fizetés, az autósok alacsonyabb száma miatt drága volt egyébként viszont igazságosabb, szóval igen... Erről lehetne vitatkozni, de, ha egy állami cég szóvivőjét reklámozza egy magát kritikusnak nevező lap, gáz, hogy ez az egyetlen felmerülő politikai vonatkozás. Mindegy. Ilyen az ország, ilyen a sajtója.

sipike78 · http://www.szabolcsswift.hu 2009.01.05. 18:27:16

Jó a cikk. Igazi életkép. Még ilyet! Sokat!

Krisi 2009.01.05. 18:34:17

@zazooo: Most sokkolni foglak, de az autónak megvan az a tulajdonsága, hogy fel tud menni egy dombra (mivel van benne motor). Sőt, le is tud jönni (mert van benne fék). Igen, ez pontosan ilyen egyszerű. Egyértelmű, hogy sokan meggazdagodtak belőle, csak pont az államnak fájt nagyon anyagilag és a többi tízmillió lakosnak.
Meg persze meg kellett mutatni, hogy ki itt a legfaszább nép kelet Európában. Nemmondom, kurvára megmutattuk...

M6-hoz meg egy kis kép, ami mindent elmond:

kepfeltoltes.hu/view/090105/alagut_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Szerintem akár alagutat is fúrhattak volna Dunaújvárostól Pécsig, annak is kb. ennyi értelme lenne. Vagy összekötni egy völgyhíddal a Budai hegységet és a Mecseket.

Egyéb ötlet?

@Rocko-: Az autópályás felvetésemnél szerintem pont az a lényeg, hogy mi terheli az utat jobban, és ez a súlyhoz kapcsolódik, nem a hosszúsághoz.

De elég hülye felvetés volt végülis, mert rendes motoros úgysem az autópályán megy :)
Csak az elvvel van a gond, hogy mindenkit ugyanúgy akarnak megsarcolni.

sizo 2009.01.05. 19:04:15

Hi, ha már ott jártál rákérdezhettél volna, mire fel pakolják tele a pályákat 100as táblákkal ... általában se balra se jobbra semmi, max enyhe kanyar és szinte mindenhol egy príma felüljáró a lézeres méréshez ... az M7esen különösen durva a dolog kb a Velencei tó magasságában ... sokszor járok arra és mindig hullik a hajam a rendszer hülyeségétől, kiváncsi lennék vki tud-e szakmai indokról :) ... thx

ferikefleto 2009.01.05. 19:09:48

Melyik a banánköztársaság?

Gubo77 2009.01.05. 19:36:59

Most hallottam én is a "12000 száguldozóról" az M0-áson. Szó szerint így tálalták, bele a képünkbe! Ezt a bicskanyitogató stílust! 80-as tábla mellett valakik 90-100 között merészelnek "száguldozni" egy lakott területen kívüli négysávos úton... Mingyá' fölrobbanok, komolyan mondom!

rainy_day_coffee 2009.01.05. 19:47:53

Jew Jersey?
Bozsemoj, Robi.

SzGabesz 2009.01.05. 20:55:16

@tatra: "mert a kelet-magyarországiak elmaradottak és csak magyarul értenek."

Akkor neked meg a jó kurva anyádat...

Auto-InterCont 2009.01.05. 21:15:09

@SzGabesz:

Szerintem ez neked nem jött át!

Circus 2009.01.05. 21:18:23

@rainy_day_coffee:
beelőztél :D bár nem tudtam elönteni, esetleg nem-e direkt-e, amit cak én nem értek, merugye eddig senki nem szólt... :D

@gubo77
80-as táblánál 90-nel menni gyorshajtás.

A cikk szvsz amúgy jó, a kellő mennyiségű csúsztatással, az íz kedvéért :). mégmégmég

cso zsi 2009.01.05. 21:28:17

@series_one:
Szinte épp egy éve, a német autópályán.
Nagy fehér furonnal toljuk rendesen, de a "jobbak" méginkább.
Aztán kék villogó a távolban, és mint egy felvezetőautó beáll a gyorsak és mi elén, megnyergelve a felezőt, és lelassítja a tempót kb 40-re.
Így ballagunk másfél kilométert, már várjuk a feliratot, hogy "jobbra húzódj le"... Ekkor felgyújt minden fényt, amije van, plusz a felirat, hofgy STOP.
Jobb egyből kivágódik egy zsaru, gumikesztyűt vesz elő a csomagtartóból, és osszeszed egy elütött állatot. Hogy ledobta az útról, vagy a csomagtartóba rakta-e, nem tudom. Visszaült, és fél perc múlva nem láttuk nyomát sem, 200 alatt biztos nem ment...

cso zsi 2009.01.05. 21:32:32

@GeT:
A nyáron megállt egy gép alattunk az M5-ösön.
Le a leállóra, és ki a kocsiból az árkon túlra, mert egy felüljáró domja után voltunk.
Tíz-húsz perc múlva jött egy pályafelügyelő, kibólyázta a kocsit, kérdezte, hogy van-e segítségünk, vagy küldjön-e, és sok szerencsét kívánt.
Volt olyan dél-európai kamionos, aki nem biztos, hogy látta, ami az út szélén volt...

Dávidkirály 2009.01.05. 21:35:32

Tisztelt Winkler Főszerkesztő Úr!

Nem hiszem, hogy sokat jársz az M3-on, én viszont igen!
De azt megkérdezhetted volna, hogy Budapest felé vezető oldalon miért van 100-as tábla a 81 és 72 kmkő előtt, mikor az egyik egy kb 300 m-es, egyenes, belátható szakasz, a másik meg egy emelkedő előtt van... A keletre vezető oldalon valahol a 100-as kmkőnél van egy még rövidebb szakasz.
Hirdetett a hevesi rendőrkapitányság valami táblareviziót, és éppen mindkét tábla Heves-megyében van. De nem találom sehol a címet, hova lehetne elküldeni.

cso zsi 2009.01.05. 21:40:29

@tatra: 12 évesen nekem is újdonság volt a levonó szó, mire kiderült, hogy a vízzel felvihető matricáról beszélnek.
Azóta elmúlt 35 év. Még mindig úgy hívják?

cso zsi 2009.01.05. 21:58:43

@Gabesz81:
A négynapos matrica az háromnapos + ráhagyás. A tíznapos az valójában a heti matrica.
A gond ott van, hogy az osztrákoknál, és a cseheknél két-három havi matrica áráért megkapod az évest, nálunk meg három havi kedvezmény van az éves matricának 12 db havihoz képest.

Rocko- 2009.01.05. 22:03:03

Krisi 2009.01.05. 18:34:17
"Az autópályás felvetésemnél szerintem pont az a lényeg, hogy mi terheli az utat jobban, és ez a súlyhoz kapcsolódik, nem a hosszúsághoz."
a terhelés is szerepet játszik. de játsszunk gondolatban. van egy motor egy autó, és egy ipari, 40 méteres csövet szállító trailer. te, mint fenntartó, használatarányosan melyikre mennyi díjat szabnál ki? kiindulási alap: x, azaz egy egység.
én motorra Félixet, őőő, X/2-t, autóra X-et, és a trailerre 8X-et adnék. miért? mert hiába érinti 2-3 ponton a trailer az utat, hiába könnyebb, mint egy kamion, csak 8 kocsi helyét foglalja a pályán. na, tessék, számít a hossz is.

"Csak az elvvel van a gond, hogy mindenkit ugyanúgy akarnak megsarcolni."
lehetne ott kezdeni, h a sarc is aggályos, de nem ennék bele, nagyjából egyetértünk.

sizo 2009.01.05. 19:04:15
nem Velencénél, érdnél van az, h szarul csinálták meg, és táblát kirakni egyszerűbb, mint a vízátfolyát megszűntetni.

fosdapass 2009.01.05. 22:09:50

Elgondolkoztam azon, hogy egyáltalán miért is kell avtópálya. Megmondom.

1.: a panama miatt. Autópályaépítgetési ürügy nélkül nem megy a panama.

2.:Hogy a pár generációval korábban pestre kaparkodott parasztság vidéki rokonlátogatásait abszolválni tudja.

3.:a debilek le tudják valahol vezetni a feszkót

4.:a törökromán kamionos európaszerte teríteni tudja a konstancában kirakott kínai gagyit és román fűrészárut

5.: a magyar turista expressz sebességgel tudja levinni nyaranta dalmáciába meg a kibetonozott és elkerített plattensee-hez a fölös pénzét

6.:hogy a (környezet)tudatosvásárló napi rendszerességgel padlógázon (500g/kcm CO2) el tudjon menekülni ebből a kipufogógázzal elárasztott demszkigrádi biliből a jó levegőjű agglomerációba

7.:megmutatni magunknak és a románnak, hogy mi vagyunk a faszább csávók. Fáj is nekik, tót kollégáikkal versengve hozzák be aszfaltteregetési hátrányukat, a nálunk szokásos hazug indokokkal ("bekapcsolni a gazdaság vérkeringésébe" "a zelmaradott területek felzárk'ztatássa" stb)

8.:az olcsón képezhető és igénytelen népréteget tömörítő trógeripari ágazatokban tevékenykedők körét szélesíteni az ún. "logisztikai" (semmittevő, tilitolizó [korábban kocsis] műmunka) szegmens bővítésével. válságban épp logisztikára nem lesz első sorban szükség, inkább szakemberre, aki ért is valamihez.

Szóval a legjobb lenne ezt az építőipari műtevékenységet gyorsan abbafejezni, a költségelszámolós autózgatósdit apehileg szépen becsukni és a meglévő szakaszokat is lehetőleg felszántani. Akkor tényleg csak az autózgatna, akinek nagyon kell, a többiek meg megtanulhatnának pl. dolgozni (tehát valós szükségleteket kielégíteni).

GYUSZI BACSI · http://www.fizetesem.com 2009.01.05. 22:10:14

@loláb: de attól hogy a Róbert felvett név, a WInklerrel még lehetnek rokonok (:

Circus 2009.01.05. 22:29:36

@fosdapass:
8.'logisztikai (semmittevő, korábban kocsis) műmunka'
khm, mint részben érintett

az tényleg röhej, hogy minden jöttment kiírhatja a furgonjára, hogy logisztikai kft., egyetértünk.
de
a logisztika az hangyányit összetettebb SZAKMA, ha nem haragszol :D
köszi

fosdapass 2009.01.05. 23:03:42

@Circus:
bocs, nem szántam sértőnek soraim, de ez addig volt az én szememben igazán SZAKMA, amíg MAHART hajók járták a világóceánt és "millió" tonnákban mérték a MÁV forgalmát. Amíg cél-és nem tranzitország voltunk, amíg nem csak vinni, de a lényeget csinálni voltunk képesek. Mára javarészt a szolgamunkára maradt lehetőség, tényleg a törökkel, meg a románnal (és a kínaival és hasonlókkal) kell konkurálnia a nép egyszerű fiának. Méltatlan jövőt hagy(n)tak ránk az elvbarátok.
Nameg egyszerűen nem szeressem hazám földjit sztrádának, meg átjáróháznak látni retardált szőröstalpú sofőrök kedvéért.
Korlátolt vagyok, tudom.

Circus 2009.01.05. 23:09:41

@fosdapass:
nem sértődtem, csak jeleztem, sőt, ugye egyet is értettem, részben :)

még mindig célország vagyunk, de a baj az, hogy jóformán CSAK az. Lenne még mit hozzátennem, de messzire vezet, és ez már off, majd máshol megvitatjuk, jó? :)

monticello (törölt) 2009.01.06. 00:16:47

Hiába a nyalás, magyar autópályakezelés béka valaga alatt. Lásd nyugatabbra.
M7 középen menők kapják be.

monticello (törölt) 2009.01.06. 00:22:48

Vadásztársaságok is bekaphatják. Őzpörköltet én kapom be, mert ott nem hagyom a büdös vadásznak, kártérítés, felelősség lófasz, de a húst add le...

GeT 2009.01.06. 01:28:05

@fosdapass:
Nekem csak egy kérdésem van:
Te bikó muggyantá meg teljesen?

GeT 2009.01.06. 01:36:25

@cso zsi:
Örülök, hogy ilyen jól mentek a dolgok. De azt hiszem félrértettél, én azon lepődtem meg ami a cikkben volt, hogy a leállósávban 20 percenként oda az ember (átlagban). Az, hogy hozzátok 20 perc alatt kijöttek tényleg frankó és szükséges is, de ez nem azt jelenti, hogy a cikkbeli 20 perces adat érthető lenne.
MÁS: Még minig nem tudom , hogy:
Mire jó a püspöksüveg???

Koli 2009.01.06. 08:22:57

@tatra: A rendes ember tudja mi a levonó, és fel sem merül benne, hogy vallaki ezt nem érti...
A német sem okosabb, ő aufkleber (felragasztó...) néven is elmlíti a
vignette helyett :-)

Jó a cikk, tetszett!

Gubo77 2009.01.06. 09:14:58

@Circus: "80-as táblánál 90-nel menni gyorshajtás."
Ez most milyen válasz? Értetted is, amit tőlem olvastál, vagy csak összeálltak a betűk szavakká?

Gabesz81 2009.01.06. 10:28:01

@sizo: pontosabban Fehérvár felől jövet több külső-enyhe ívű kanyarban nem megfelelő a vízelvezetés...
De akkor ezt hogy lehetett így átvenni!? (költői)

rozsdás bökő 2009.01.06. 11:36:58

Engem is elsősorban a püspöksüveg fogott meg. Látom, hogy van valami a csomagtartóban, de nem tudom, hogy honnét ismerhetném

Pipi 2009.01.06. 11:38:52

A minap jöttem az M7-esen haza újévkor és nekem nagyon pozitív tapasztalatom volt a sószóró autókkal, látták, hogy jövök, és láthatóan összeszokott, gyakorlott, reflexszerű mozdulattal helyezkedett úgy a két monstrum, hogy kényelmesen és biztonságosan kerülhessem őket. Úgy tűnik itt ez is rendben van...
Ja és ehhez nem kell 190-el tolni ás villogni, laza 120 körül jöttem és semmi jelzés nem adtam.

Circus 2009.01.06. 12:22:57

@Gubo77:
ha arra gondoltál, hogy felháborodva és ironikusan, idézőjelbe téve kiemelted a "száguldozást" a + 10-20 km/h sebességkülönbségre, akkor igen, értettem. Akárhol mész, vannak betartandó sebkorl táblák, ha túlléped, száguldozol :). Az a két sáv -balról betonnal, jobbról kamionnal szegélyezve- marha keskeny tud lenni már 80-nál is vészhelyzetben.
Én is mentem 120-szal ott végig évekkel ezelőtt egyszer, mert akkor tényleg kellett (nem felmentés!), tehát nem vagyok szentfazék, de könyörgöm, tartsunk már be néhány szabályt, csak a józan ész kedvéért... tényleg olyan nehéz?

Ha meg nem erre gondoltál, akkor késő volt, én meg fáradt, bocs.

Gazza Úr 2009.01.06. 14:32:28

Kedves Winkler Úr!

Az ürge (Spermophilus citellus) védett állat hazánkban (10/2001. [V.9.] KÖM rendelet alapján) eszmei értéke 10.000 Ft, az IUCN International Union for Conservation of Nature) vörös listáján is szerepel. Ha az Ön cikkében leírt mérgezés valóban megvalósult, akkor ez olyan súlyos természetkárosítás, hogy kérem azonnal értesítse az illetékes természetvédelmi hatóságot (mielőtt cikke nyomán azt egy témában tájékozott állampolgár, vagy civil szervezet teszi meg)! Ha viszont - ahogy gondolom - az Ön ismereteinek hiánya áll a cikkben lévő hiba (és itt finoman fogalmaztam) mögött, akkor megkérem tájékozódjon, mielőtt ily szerte ágazó témájú cikk megírásába fog!

Tisztelettel

Gubo77 2009.01.06. 14:35:43

@Circus: Igen, egyrészt arra gondoltam. Nekem ezzel a démonizáló propagandadumával kezd tele lenni a törpöm. De nagyon. Még véletlenül sem úgy tálalják, hogy sebességtúllépés. Mert ez csak ennyi. Már a gyorshajtás kifejezés sem ide való, a száguldozás meg aztán pláne nem. 12000 sofőr ott racingol a betonfal és a kamion között, nyilván...
A másik, amin kiakadtam, a 80-as tábla. Tudjuk, miért került oda, meg azt is, hogy miért kellett inkább kevesebbet meghatározni. Ne firtassuk. De hogy ezentúl 88-nál elpattan a trafi, az már közröhej. Egy autópályának csúfolt valamin. Nincs mérlegelés, hogy ténylegesen volt-e forgalom, indokolt volt-e akkor és ott a véletlenül éppen közlekedhető négysávoson fotózni. Ne legyenek illúziók: hajnal 2-kor egy 93 km/h-ás haladásról ezentúl már megy a 30000-es csekk. Szevasz.
(Álszent válaszokkal kíméljetek ;) )

Casillas86 2009.01.06. 15:11:48

Nem témába vágó, de hátha tud valaki segíteni. Hivatásos vezetői engedélyhez szükséges orvosi vizsgálat ára mibe fáj?

714714 2009.01.06. 20:05:11

"Autópályán természetesen van sózás, ahhoz képest mind a sövény, mind a fű elég jó állapotban vannak. Sótűrő fajok? – kérdem én. Nem, illetve hát biztosan, hiszem tavasszal szépen virul minden, a füvet egyenesen nem győzik kaszálni."
De igen, a két említett növényfaj kimondottan só/szik tűrő. Ezért is kerülnek döntően ezek telepítésre az elválasztó sávokon.
Újabb szakmai szempontok szerint azonban már nem ezek a növények kerülnének telepítésre.Mivel túl gyors növekedésük, lombhullatásuk miatt nem tudják teljesíteni a gyorsforgalmi utak biztonságát fokozó növénytelepítésekkel szembeni szakmai követelményeket.
süti beállítások módosítása