Ami szép, az szép. Volt

  2009. január 02. - papptibi Címkék: kína peugeot

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

A XI. Blitz Weekend képekben
2015-07-27 19:29:36

Gabi, akit az udvari dohányzóhelyen csak Mantás Gabesz néven szólítanak, az idén újabb fejlesztéseket hajtott

Itt sem Ferrariból van a kerítés...
2015-07-16 17:43:31

Az autósport a hőskorban még a városokban zajlott, de idővel száműződött onnan. Aztán az autósport gondolt

A legkirályabb ötlet, amit gumin láttam
2015-06-06 14:02:50

A minap gumibemutatón jártam, bár ilyesmiről nem szoktunk írni, egyszerű megfontolásból. Marha nehéz

Kéne egy Tesla?
2015-05-15 18:19:48

Vagy beérnéd egy villany-Golffal is? Netán utálod a villanyautókat, mert az autó benzinnel megy? Az sem baj. A

Kína nagy. Nagyon nagy. Itt pár tízezer autót elsózni nem nagy cucc, csak árulni kell, és magától elmegy. Másrészt a kínai vevőknek nincs komoly képük az autógyártás múltjáról, nem tudják, mi az a kifinomult stílus. Vagy, ha mégis tudják, valami másról hiszik ezt.

Vajon mit érezhetett az a formatervező a Peugeot-nál, aki megnyerte azt a remek feladatot, hogy a 206-osra rajzoljon feneket, méghozzá olyat, mint a 607-esé? Felemelő meló. Mert Kínában az eladott járművek többsége szedán, ahogy Dél-Amerikában is komálják a négyajtós formát. Hát megkapták. Az, hogy eggyel több alkoholista formatervező van Franciaországban, kit érdekel? Csendben jegyzem meg, hogy ezt a típust közelebb is árulják, Romániában, bár az emberek ritkán merészkednek ki nyílt utcára ilyen autóval. Talán a Logan mellett nehéz labdába rúgni ezzel:

A következő nagy kihívás az volt a Peugeot-nál, hogy meg kellett alkotni a 207-est, lehetőleg két fabatkából. Vagyis úgy, ahogy a Citroen C2-t készítették a kínai piacra: tulajdonképpen egy 206-os, más orral.

A kínai és dél-amerikai 207-es tehát nem más, mint egy átmaszkírozott 206-os Sedan, amit Brazíliában a kissé túlzó 207 Passion(=207 Szenvedély) néven árusítanak. A következő képek megtekintését csak erős idegzetű olvasóinknak javasoljuk.

Egy dologban biztos vagyok: valószínűleg nem kitüntetés az a feladat valakinek, hogy műtsön 207-es fényszórókat az amúgy is gyönyörű, faros 206-os elejére. Viszont jól végezte a dolgát az ismeretlen katona. Szemből csupán az a kis levegőbelépő nyílás árulkodik, amely a 206-os jellegzetessége volt. Biztos pénzbe került volna a megszüntetése. Innen nézve még az arányai sem rosszak a kocsinak.

Oldalról viszont már eléggé zavaros a kép. Az ajtónyílások arányai, a kilincsek méretei valahogy nem állnak össze. Arról nem is beszélve, hogy az eleje úgy indul, mintha valami sokkal nagyobb kocsi kezdődne, aztán ilyen a folytatás.

Ennél már csak a hátulnézet borzasztóbb. Állítólag 460 literes a csomagtartója, legalábbis a brazil adatok szerint.

Még azt sem tartom lehetetlennek, hogy a 207-es műszerfala komoly módosítások nélkül betottyant a régi helyére. Kár, hogy a régi ajtópanel íve nem passzol az új műszerfalhoz, de a kardánbox is a 206-osé maradt. Ha pozitívan akarjuk megközelíteni a dolgot, mondhatnánk azt is, hogy az utastér belvilága harmonizál a külsővel. Ja, hogy a kesztyűtartó fedele kicsit furán áll? Hát, van ilyen.

Azt nehéz kideríteni itthonról, hogy a típust hol gyártják, mivel a Peugeot-Citroënnek Kínában is van gyára. Pontosabban közös vállalata, a Dongfeng nevű céggel felesben. Itt olyan modellek születnek, mint a már látott Citroën C2, valamint a Xsara Picasso, a C-Triomphe (amely hozzánk Argentínából érkezik C4 Pallas néven), a Fukang/Elysée (ez még ZX alapú jármű), a Peugeot 307 Sedan és a 206-os is szerepel a palettán. 2007-ben 212 ezer autót gyártottak, de ebből kevesebb, mint 30 ezer volt 206-os. Frissebb adat még nincs. Az is tény, hogy Brazíliában is készül a 206-os az új orral, sőt, ott még a ferde hátú változatát is árusítják. Íme:

Tévedés ne essék. Nem ítélem el a Peugeot-t, pusztán azért, mert ilyen eszközökkel szerez vevőket magának Kínában és Dél-Amerikában. A pénznek nincs szaga, azt meg csupán mi tudjuk, hogy az eredeti 206-os a kilencvenes évek egyik legjobban sikerült, legeredetibb formája volt. Sőt, ha úgy vesszük, ha apró lépesekkel is, de formálják a kínai/dél-amerikai ízlésvilágot, egy kevésbé kificamodott irányba. Csak még hosszú az út.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr49853569

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Noinfo (törölt) 2009.01.03. 17:26:08

Tök jó, hogy fikázzuk a kínaikat, aztán nálunk is az istenkirály a szedán. Főleg, ha ezüstmetál, és egyetlen extra, amire fussa, az a ködlámpa, mert azt égetni kell, meg a kereskedőnél belealkudott kékledes kínai cdsrádió (a gyári rádió ívelt előlapja helyett a különbséget persze lejtős ösvénnyel kiegyenlítve.)
Istencsapás a magyar nép nagy részére, hogy megszűnik a 120 hónapos hitel, pedig akkor még beleférne az alkuba az 1.4-es motor mellé a fényezett lökhárító is.
De legalább átvétel után megkérdezzüka gumidoktort, hogy a 14-es felni helyére felmegy-e a "most jutányosan hozzájutottam" 225/45R18...
Isteni szerencse, hogy a kínaiknak nincs se ízlésük, se kultúrájuk. különben kin nevetnénk.

ZetoR 2009.01.03. 17:40:47

meggyőződésből mondom: francia autót soha!!!

Dezső bácsi 2009.01.03. 17:56:05

Szerintem a 207 4 ajtós teljesen rendben van..azért mert az 5 ajtóst szokta meg a szemünk, azért létezhet még így is.
Éljenek a 4 ajtósak.

Pista Bácsi 2009.01.03. 18:00:52

Ezer bocsánat, de volt szerencsém résztvenni a 206-os sedan reklámfilmjének a forgatásán és meg kell mondanom, hogy az autó élőben tök jól néz ki!!!

Szóval aki azt mondja, hogy azzal az autóval nem merészkednek az emberek az utcára, az még nem látta élőben az autót!

A 207 sedant nem láttam, arról nem tudok nyilatkozni, de a 206 sedan egyáltalán nem csúnya autó.

A Renault Thalia-nál legalábbis ezerszer szebb, pedig azzal is kimerészkedik jópár ember az utcára...

Speedman 2009.01.03. 18:04:58

Pierre 73:
"hát, aki eleve francia autót vesz, sikeres emberr nem lehet."

Az sem aki rád hallgat. A Xara nevü autója meg nincs a Citroennek. Csak Xsara.

papp tibi:
Ilyen szarral már rég találkoztam a Belsőségben. Legalább körbejárnád a témát mielött írsz róla. Úgy csinálsz, mintha az európai piacnak, izlésnek szánták volna. Ezt a posztot kár volt elolvasnom.

Anunim 2009.01.03. 18:11:49

Nekem tetszenek.
Szerintem nem kell egyből leszólni a szokatlant.
Biztosan sokaknak tetszik... a világban és valószínűleg lesz rá kereslet ha jó áron adják...
Ráteszek még egy lapáttal a finnyogók kedvéért: kár, hogy mifelénk nem kapható.
:)

Manyizga (törölt) 2009.01.03. 18:17:51

Engem nem érdekel, hogy néz ki, ha
1, elfér benne 4 ember + családi nyaralás csomagja (400 liter+)
2, újonnan 3,5M vagy olcsóbb
3, van benne klíma
4, dízel és keveset fogyaszt

Az összes többi sallang csak autóbuzik kielégítésére van. :)

Lacee83 2009.01.03. 18:48:20

Itt nem csak arról van szó hogy szedán meg h kinaiak hanem hogy egy olyan formatervet fejlesztenek szedánnak ami bevált és szép nem szedánként. Egyébként nálunk meg inkább (a szerintem undorító) "egyterű" egy kaptafára készülő autók mennek jobban. De hát ez a trendi.

Rocko- 2009.01.03. 18:55:48

sztrovacsek 2009.01.03. 17:15:22
nekem pl. tetszik, ismerőséknek is volt.

berliner 2009.01.03. 19:01:16



Tényleg elég rondák, de egyrészt azért nem csak ott futnak ilyen képződmények. Ha nem ilyen mértékben, de azért kelet-európa is vevő az ilyesmire. (Skoda Fabia lépcsőshátő, SX4-ből is van 4 ajtós, előző Swiftből is elég otromba volt a "sedan", meg a Thalia is fogy itt, etc, etc). Mondjuk nálunk a szigorúbb előírások - mégis csak EU - nem lehet a régi modelleket foltozgatni a végtelenségig, mint ott, de a mi kedvünkért meg az újakat építik át.

Amúgy meg el lehet gondolkodni, hogy miért fogynak ilyen autók, és leginkább azon, hogy HOL fogynak ilyen autók!!
Leginkább olyan országokban, ahol már a kisautót is családi kocsinak használják. Lehet, hogy egy német anyukának nem érdekes, hogy a "második autó" csomagtartója hány literes, mert ha valami nagyobb program van, akkor úgyis lehet menni a nagyobb autóval. De azokban az országokban, ahol ezeket a gnómokat árulják, nincs minden családban egy nagyobb autó, szóval ott vásárlásnál csak másodlagos lesz a dizjn. Most itt nem a kínaiak izlését védem, de azért még róluk se gondoljuk, hogy az ilyen rommá alakított, aránytalan autók a legfőbb vágyaik. Arról ne is beszéljünk, hogy Magyarországon, meg a többi szomszédos országban is sok fogy hasonlóan hányás autókból. (Fabia 4 ajtós, Thalia - amik talán annyival jobbak, hogy nem régi modellek sokadik újraszabásai). Nem gondolom, hogy egy Thalia tulaj nem tudna elképzelni szebb autót a sajátjánál. Csak hát a pénz...

Smidlajoci 2009.01.03. 19:24:08

Nem értem miért van itt mindenki úgy oda.
Szerintem a francia autók, már ha lehet ezeket annak nevezni, mindig is randák voltak. Felőlem azt adnak el a kínaiaknak amit akarnak.
Csak ide ne hoznának be több műszakilag és esztétikailag 0 járgányt.
Mercinél kezdődik az autó... ;)

KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.01.03. 19:25:05

@Noinfo: kultúrájuk még akad, csak a formatervezés nem erősségük :D

nyunyógomez · http://indafoto.hu/arecibo 2009.01.03. 19:26:11

Ez olyan rönó-szimbol érzés (gyengébbeknek: tália).....kurva ronda.

Merida001 2009.01.03. 19:31:55

Noinfo gratulálok!!!Annyira kiemelted a lényeget, teljesen egyetértek Veled!!:)

Egyébként a Peugeot 207 sedan valóban szerencsétlenül néz ki...Péntek du.15órakkor álltak neki a gyárban megcsinálni a terveket, hogy 17órára kész legyenek.

nyunyógomez · http://indafoto.hu/arecibo 2009.01.03. 19:33:32

@sztrovacsek:

Ott a pont! Az én bömösömnek csak kicsit odapöccintek, oszt billen a kasztni. Hazahoztam a csomeszban fél lakásnyi csempét meg taposót (kb 4 mázsa). Nagy motortér-ergo gyűrődési zóna. És minden olcsó hozzá...Ja, és ez egy 1979-es 318 E21-es automata....Erről ennyit.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.01.03. 19:42:33

@berliner: Jó, de egy kombinak ilyen elv alapján még nagyobb a csomagtere és a respektje is (?), mert a puttony a lényeg. Miért nem gyártanak akkor mindenből inkább kisbuszt? Annak legalább egységes a formaterve nagyjából :)

MiTortent · http://mitortent.hu 2009.01.03. 20:00:42

Az valami iszonyú ocsmány... Ennél talán még a Thalia is szebb...

dennisthemenace 2009.01.03. 20:01:59

@Devil2: A 407 limuzinban nem rossz,de a kombi egy hanyinger.Nekem 406 kombim van,de nem ulnek at bele...

Portman 2009.01.03. 20:16:35

Suzuki SX4 és Baráti Köre :D

Spiritmonger 2009.01.03. 20:22:14

bigpond 2009.01.03. 06:49:23

mi bajod a sedanokkal?

csak nem a csomagtartó, a hely a hátsó biztonsági gyűrődőzónának, esetleg a hely a normális futómű számára?

mert ezt csak a sedan adja, semmi más

3/5 ajtósokat azoknak, akik szexpartnernek a férfiakat képzelik el!

bárki bármit is állíít, az autók esztétikája az értelmes, professzionális felhasználók számára sokadlagos

a divatmajmok, a dizájnmakik és egyéb selejtek hobbija a sedanok gyalázása

bele kell gondolni, 2+2 embernek, hogy elférjenek csomagokkal sedan vagy kombi kell, esztétika ide vagy oda

sztrovacsek 2009.01.03. 20:25:46

""Rocko- · autofilia.blog.hu 2009.01.03. 18:55:48
""

Nekem meg a régi skodák....
Ettől színes a világ. :-)))

bundee 2009.01.03. 20:27:26

Behany a magyar mindentol, mert hat mi olyan kifinomultak vagyunk, hogy nem birja az a szegeny koromporkolthoz szokott gyomrunk ezt. A franciaknak meg nincs izlesuk. A kinaiaknak meg nincs kulturajuk. fikazos tokfejuek

sztrovacsek 2009.01.03. 20:31:26

@nyunyógomez:

Ezt nem értem, hogy miért írtad nekem?

De ha már cuccolásnál tartunk, én meg a voyageremmel 1,2 tonna cementet vittem.... és akkor mi van?

Humphrey 2009.01.03. 20:38:28

szerintem a puttonyos kisautók fikázása eléggé unalmas téma. erre van igény a világ nagy részén (nálunk is) és kész, tehát ezt gyártják.
nem gondolom azt sem hogy eggyel több alkoholista designer lenne, ez egy sima rutinmunka, fizetésért, határidőre.
a design pedig nem más mint marketingeszköz a jobb eladhatóság érdekében, nem kell annyira sajnálni.
akinek nem tetszik vegyen mást (én is azt tettem).
kommersz autók (használati tárgyak), nem miurák.

ezekkel az autókkal semmi baj nincs, akik veszik jól érzik magukat benne. sőt, ezerszer jobbak mint a leharcolt közveszélyes 20éves pusztulatok, amiből esetleg átülnek a vevők.

csúcsfej 2009.01.03. 20:41:26

Hát bazz ez ultra tarack lett :-DDDD

clubman 2009.01.03. 21:00:10

@Encsike:):
> meg a jó öreg BMW egytől egyig tekintélyt parancsoló autók.
Szerintem...

crazy 2009.01.03. 21:13:15

nyunyógomez !
Én meg egy IFA-ra feldobok 4 köbméter kavicsot, és meg sem kottyan neki :) Nem is beszélve az 1957-es Csepel teherautóról. Szóval elég vicces 2009-ben egy 1979-es kocsival jönni, hacsak nem veteránokról van szó, épp idén lesz 30 éves :) Asszem az az alsó korhatár.
Ja és mi az a taposó ? (a csempét tudom)

clubman 2009.01.03. 21:23:31

@sztrovacsek:

Akkor mi van? Az, hogy sóher vagy. :-) Tehertaxi is van a világon, vagy ha nem 'fussa' rá, akkor egy erősebb bér-utánfutó.

Teeboy 2009.01.03. 21:30:52

nyunyógomez:

Azért azt sem engedheti meg magának mindenki, hogy minden vasárnap délután a 30 éves verda alatt hasaljon. A legtöbb embernek használható négykerekű kell, garival, rejtett és eltitkolt hibák nélkül, óccsón.

Rocko- 2009.01.03. 21:39:52

sztrovacsek 2009.01.03. 20:25:46
naja. mondjuk nekem se az lenne életem álma, de még mindig jobb, mint a thalia. :D

Atesz1987 2009.01.03. 21:45:50

@Smidlajoci:

Mercinél? Eléggé le vagy maradva. :) Úgy kb 15 évvel. Kicsit nézz utána pár ADAC listának, népítéletnek, stb... Jelenleg egy BMW-s megsértődik, ha egynapon említed az autóját a mercikkel. De lassan a VW-esek is besérülnek. És ehhez még add hozzá, hogy maguk a német autók is igen messze vannak a "megszokott" minőségtől. A német autó gyártás már nem az, ami volt. Jelenleg a japán autók vannak a toppon. De mielőtt leoltanál, az első autóm Alfa volt, most pedig Renaultom van, de van a családban egy Peugeot, és egy Opel is. Én nem hiszek az előítéletekben, mert eddig mindegyik autónk rájuk cáfolt. Egyébként, ha még is belemennénk az előítéletekbe, Én a 10 éves Alfámra 40 ezer kilométer alatt 120 ezret költöttem szervízre (olaj, stb...), pajtásom, aki vett egy 8 éves passatot, 5 ezer kilométer alatt tart ennél az összegnél. Beszélgessünk még az előítéletekről? :)

Ocvt 2009.01.03. 22:15:12

nem ezt hívják postmodern alkotásnak?
:)

@Atesz1987:
Beszélgessünk.
Az én ismerősöm Espace-e alatt meg másodszor cserélik az első futóművet -szerencsére még gariban, 60000 km alatt...

KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.01.03. 22:28:21

@Teeboy: Az olcsóság és esztétikum közt nincs egyenes arányosság (hiába próbálják az ilyen torzszülöttekkel ezt sugallni). A Kalos sedan, a Linea (sedan Bravo) például teljesen normálisan néz ki, négyajtós és mégis olcsó. Hogy is van ez? Direkt gyártunk a "bugrisoknak" csúnyát?

The Good Boy 2009.01.03. 22:33:38

Spiritmonger 2009.01.03. 20:22:14
"mi bajod a sedanokkal?
csak nem a csomagtartó, a hely a hátsó biztonsági gyűrődőzónának, esetleg a hely a normális futómű számára? mert ezt csak a sedan adja, semmi más
3/5 ajtósokat azoknak, akik szexpartnernek a férfiakat képzelik el!
a divatmajmok, a dizájnmakik és egyéb selejtek hobbija a sedanok gyalázása
bele kell gondolni, 2+2 embernek, hogy elférjenek csomagokkal sedan vagy kombi kell, esztétika ide vagy oda"

Hűha! Te otthon, vagy a munkahelyeden vagy jobban elnyomva? Érdekes okfejtés, nem sok ilyen van itt a belsőségen, pedig vannak hasonló adottságú kommentelők. Ha a buzéria kimaradt volna, talán azt mondom érdekes nézőpont, de igy...

Tényleg mond már meg, mennyivel van normálisabb futómű egy thalián, mint a clión, esetleg a fabia sedanon, mint az 5 ajtóson? Azt ne mond, hogy a helytakarékos futóművet kidobják a donorból a tervezés során, hogy oda atomszuper 5-6 lengőkart épitsenek be a puttony alá:)

Meg mennyivel heteróbb egy thalia/albea/honda city stb. gazda, mint mondjuk egy octávia/fiat bravo/mazda3 stb gazdája?

Smidlajoci 2009.01.03. 22:36:44

A francia autók akkor is rondák.

Franciában csak a krémes jó meg a sex...

ENNYI!

Smidlajoci 2009.01.03. 22:45:42

Atesz az előbbi kommentednek tény hogy van alapja.
Amúgy az Alfa tudtommal olasz, szóval egy lapon nem lehet emlegetni holmi francia autókkal.
Az is igaz hogy a japók vannak a toppon, de az is biztos hogy a Merci csillaga még korántsem áldozott le.
Tény hogy voltak olyan típusok melyekre jobb nem is visszaemlékezni. De az enyhén túlzás hogy nem lehet egy BMW-t összehasonlítani vele. Mercibuzi vagyok tény és való, de ettől függetlenül még szerintem is össze lehet hasonlítani őket, bár nem kérdés hogy mit választanék. Ez viszont már egyéni gusztus dolga.

sztrovacsek 2009.01.04. 00:35:55

@clubman:
Khhm... nem fuvaros vagy véletlen, tudod te milyen tarifával nyomulnak?

egyébként rosszul írtam az előbb mert 1800 kg cement volt /36 zsák , és nem a 25kg-os/ :P

Na, szóval van olyan, hogy hirtelen kell megoldani egy ilyen helyzetet, van 5 db teherautóm, de mire elmegyek, és oda-vissza zötykölődőm elmegy egy csomóidő, és mint tudjuk az idő pénz. :D /Még ha magamnak is viszem a cuccot./
Utánfutóért fizetni, elmenni-visszavinni,az előbb említettek miatt, inkább nem.
Egyszerűbb megoldás kiveszek 3ülést /kb3perc/ beteszek 240Ft-os nylont, majd beszóróm a 36 zsákot, s ha végeztem vissza az üléseket és kész. Nincs időveszteség, nem került sok pénzembe.
Ha ez sóherség akkor legyen az, csak az a helyzet, hogy én ezt megtehetem. :D

ui: Még mindig nem értem, hogy miért írták nekem a fentieket, én csak annak szellemében reagáltam.

sztrovacsek 2009.01.04. 00:40:20

""Rocko- · autofilia.blog.hu 2009.01.03. 21:39:52
""

Egyszer majdnem vettem egy tháliát, aztán mást vettem...... kalost :o)
/már eladtam/ :-))

W84IQ 2009.01.04. 01:20:27

Nekem nem rondább, mint a Honda City, Skoda Fabia,VW Polo vagy pl. a korábbi Seat tákolmányok. Azokat is vették / veszik.

Nyílván ezt is tesztelték, és a fókusz csoportok nem hányták le egymást a kerekasztalnál. Kína messze van, és nagyon más izlése van ott az embereknek. A "szép" pedig nagyon szubjektív fogalom.

Na és?

Humgor 2009.01.04. 01:23:27

Sziasztok!
Ezek az autók gyalázatosan rondák. Az is igaz, hogy akik vezetik ezeket (Renault Thalia, Tofas 2000, Renault Symbol, Fiat Albea, stb) ezeket, tartják a világ legjobb kocsijainak, mert egy élet munkája (és részletfizetése) van benne. Abban is biztos vagyok, aki meg tud fizetni egy komolyabb új (használt) autót, az sohasem venne ilyen összeragasztott, virsligumis műanyagokat, de akinek erre telik, annak muszáj elhinnie, hogy megfogta az isten lábát. Nekem is volt 15 éves Ford Sierra-m anno és akkor az volt a világ közepe.
Most egy 1,8-as 130 lőerős 7 személyes Full Extra-s Toyota Corolla Verso-val járok, a magam életében úgy érzem én fogtam meg az Isten lábát. De egy valamit soha nem tennék, senkit nem csesztetnék az miatt, hogy ilyen PVC autóra futotta, mint a képeken. Mert villantott már le engem is 200-nál az autópályán éjszaka Lamborghini, aki meg rajtam röhöghetett, hogy mit erőködök egy ilyen kétforintos egyterűvel, és hát egy BMW 5, Merc E, stb gazdája ugyanazt a különbséget érzi az én verdámmal kapcsolatban , mint én a tescogazdaságosautóknál.
A tény ettől még tény marad, ezek irtó ronda autók (négykerekű biciklik), de a tulajdonosuk számára olyan mint a házasság: az ember, ha már benne van igyekszik megmagyarázni magának, hogy ez miért is jó.

Kazimír 2009.01.04. 01:26:19

A válság miatt lecsökkentették a formatervező részleg létszámát. A képeket elnézve azt mondom, hogy egészen 0-ra. Ezt valami hozzá nem értő rajzolta, sötétben, részegen, vagy félálomban. Esetleg valaki a papírkosárban turkálva talált ilyen terveket, és viccből elküldte a kivitelezőknek, azok pedig nem értették a tréfát..
Az alapvető gond ezen járművek mindennapi használatával, hogy csukott szemmel nem lehet beszállni és vezetni. Mert egyébként még autó is lehetne..

lujo22 2009.01.04. 01:56:27

Leszarom, h egyeseknek mi a véleménye. Nekem az autó nem gyönyörködni kell, hanem vigyen el, és a csomagtartóba ne csak egy fogkefe, meg egy szendvics férjen. És nekem pl. a Fabia kombi kifejezetten tetszik.

Nyúlontúli 2009.01.04. 02:25:58

Ez ronda. Nekem valami ilyesmi a formatervezés:
www.astonmartin.com/eng/gallery/imagegallery/dbs

Persze nem az esztétika alapján hanem ár alapján veszek kocsit.

Vanek főfoglár úr. 2009.01.04. 05:31:43

Az, hogy egy szedán hogy néz ki ?

Igencsak sokadlagos kérdés.
Amikor újat vettem három évvel ezelőtt, az elmúlt 30 valahány év tapasztalatára támaszkodtam, amikor a szempontokat felállítottam.
Valami ilyesmi apróságok játszottak :
megbízhatóság,fenntartási költség, fogyasztás, csomagtartó méret ( 2 lurkó ), ár + ármegtartás. Na ez a fontos !
A külsejét meg fitymálja az, akinek integetek, amikor elhaladok a francia autók szervizei előtt.
Egyébként Honda City lett. 90 ezer után azt mondom, soha rosszabb döntést .
500 liter pakkhely,semmi hiba, semmi olajtöltögetés, csak tankolás - mivel 5,4-et zabál, a tankolás is pénztárca simogató érzés.
Ja és 3.2-misiből.
Persze tudom, van szebb, van olcsóbb,van jobb.
Csak ha azt mondják, hogy a fenti kritériumból csak kettőt válszthat, már marad a City :)

szpigy 2009.01.04. 06:34:37

Már megint miért nem tetszik senkinek a francia autógyártás, és a kínai ízlés. Ha Suzuki SX4 Sedan vagy a Fiat Sedici lenne a képeken, akkor is ezt mondanátok. Nektek csak a német sz@r a jó sz@r. El sem tudjátok képzelni, hogy élnek olyan emberek köztetek, akinek nem telik bömösre még ódira meg mergára, csak szuzukira, pözsóra, rönótáliára meg dácsiára. Tudják azok az emberek is, hogy van az autójuknál szebb, jobb, nagyobb, környezetbarátabb stb., de ők azt nem tudják megfizetni. Akinek kevés pénze van, annak ilyen autókat gyártanak. Csúnya, de a gyártó igyekszik praktikussá és élhetővé tenni. Akinek nem tetszik az ilyen olcsó autó, az ne üljön bele, vegyen mást, vagy járjon Ikarusszal, esetleg Szergej-vontatta szerelvényekkel. Azok tágasak is, pakolni is lehet benne.

Marcellusca 2009.01.04. 07:38:26

Ízlésekről vitatkozni?

Nem értem, hogy ezeket a kofferes 5 ajtósokat (,amik így 4 ajtósak) miért nevezik sedannak? Az nem az. Azokat (MB, Audi, Toyota, BMW...) eleve úgy tervezik. Itt csak arról van szó, hogy a kispénzüeknek, akik nem tudnak 2-3 autót fenntartani, de elférjen a család mellett a csomagok is, hozzátoldanak egy nagyobbacska csomagtartót. Olyan is lesz a végeredmény.
Szvsz egy gyár tudja ezt a problémát korrekten megoldani. A VW. Nézzétek meg a Golfból készült csomagtartósakat. A Jetta/Vento/Bora jól néz ki, mert nem csak odahegesztettek egy csomagtartót, hanem áthúzták a formát is, hogy ki is nézzen az autó. Lehet, hogy sokaknak ezek sem tetszenek, meg a Derbyt is lehet fikázni, de legalább komolyabban gondolták a dolgot.

A sedanokról egyébkéntis meg van a véleményem. Igaz, hogy 400+-os a csomagtartójuk, de lőrésen kell ki-be pakolni. Nagyobb cuccot nem is tudsz belerakni.
Úgyhogy én maradok az 5 ajtós Octaviamnál. Felülmúlhatatlan méretű csomagtartó és könnyen pakolható. Nem kellett tehertaxit rendelnem, mikor anyósom felújította a lakásukat. Befért (nem egyszerre) a tűzhely, a mosógép, meg a hűtő is. Nagy bajban lettem volna a kis 5 ajtósokkal vagy a sedanokkal.

Időnként kérdezik tőlem, hogy milyen autót vegyenek. Azt szoktam mondani, hogy azt döntsd el, hogy mire kell.
Egyébként mindenki pénztárcája és igényei szerint válasszon verdát magának!

Marcellusca 2009.01.04. 07:40:21

A p.csába! Eltűnt a kommentem!
Kezdhetem előlről!

Marcellusca 2009.01.04. 07:50:54

Hoppá!
Mégsem tűnt el, csak sokat "gondolkodik" a rendszer.

Marcellusca 2009.01.04. 08:14:03

Jóvan!
Látom ide sem kell kommentelnem!
Félóra kevés ahhoz, hogy egyáltalán megjelenjen a kommentem?

Köszi, puszi!

Alhazred 2009.01.04. 09:22:29

namost akkor álljunk csak meg. a fiat linea is kis-puttonyos, aztán mégis milyen faszán néz ki.

&Rush 2009.01.04. 10:58:04

igaz hogy ronda,meg hogy olcso penz a gyartonak de melyik nem csinalja ugyanezt del-amerikaban es kinaban.
puttonyos polo, puttonyos corsa, puttonyos fiesta. mindegyik letezik es legalabb olyan rondak mint ez itt.
nem vagyok benne biztos hogy nincs, de egyedül japan puttony szörnyet nem lattam del-amerikaban

bigpond 2009.01.04. 11:44:23

@Marcellusca:
Nincs jo , csak nyugodtan kommentelj!
Amugy nekem tetszett a komment.
:-)

Atesz1987 2009.01.04. 12:05:22

@Ocvt:

És ez miért jelenti azt, hogy szar a francia autó? Azért mert az egyik ismerősödnek van egy szar francia autója?

Tessék: Egyik ismerős zsr új toyota avensisében az első héten úgy befogott a jobb hátsó fék, hogy majdnem az árokban végezte. Most akkor a japán autó is szar?

Emberek, azért mert valaki az ismerettségébe hallott egy szar autóról, attól még nem biztos, hogy mindegyik szar...

eszemmm 2009.01.04. 12:49:34

@ShwartzWazul: Vazze, ha családi autót akarok, akkor veszek egy 5-6 éves avensist, nem ezt a t.knyot! Nem a családi autó fetisizálása a nagy baj nálunk, hanem az új autóké... aki a saját pénztárcáján új autót vesz, teljesen hülye és/vagy szemérmetlenül gazdag. Elnézve a Szuzi, Astra, stb értékesítéseket, valszeg az előbbiek vannak többen :)

eszemmm 2009.01.04. 13:01:40

@Manyizga: tudod te h 3,5 milláért milyen 3 éves dízeleket lehet kapni, amiben elfér 4 ember 4 bőrönddel és keveset fogyaszt? Pl 150 lovas fullos BMW 320d? Fullos Mondeo? Superb 2.5 V6 TDI? Corolla verso? Passat? Ezekhez képest biztos főnyeremény ez a roppantszép csoda...

eszemmm 2009.01.04. 13:05:48

@Spiritmonger: Nem a szedánnal van baj te homofób eke. Ezekkel a szedánokkal van a baj, nagyonis... Én max +1 fővel utazom az esetek 99,5%-ban, miért is nem jó nekem egy Yaris? Mert 6 literrel jár és feleakkora helyre befér mint ezek a fertelmes tescoautók?

Atesz1987 2009.01.04. 13:08:31

@Smidlajoci:

Szeretni lehet egy márkát, az szép dolog. Én is Alfa buzi vagyok, bár most renault kangoo-t hajtok, mert a céloknak az felelt meg. Szóval Én tudom, mi a vakság. Csak, és most nem rád gondolok, sokan úgy gondolják, hogy szeretett márkájuknál megállt az autógyártás. Pedig nem. Az Én ex 145-ösöm a maga 120 pacijával csak jelenthetett a korabeli Civic 1.6 VTi-nek. Nekem még is az Alfa kellett, mert az jobban tetszett. Ettől még tudom, hogy egy lámpánál nem volt keresni valóm egy olyan mellett, és nem is szidtam, hogy milyen szar. Sokan viszont át esnek a ló túloldalára, és sokszor úgy ítélkeznek a BMW, meg merci felsőbbrendűségéről, hogy életükben nem birtokoltak, és nem tartottak fenn ilyen autót. Vagy a rosszabb eset, mikor a 20 éves 316i-ben ülve megállapítják a mostani viszonyokat. Én nem jelenteném ki kategórikusan egyik nemzetről sem, hogy szar autót gyártának. Mindegyiknek meg van a maga érdeme, és vásárló köre, nem beszélve arról, hogy mennyi átfedés van közöttük. Egy Opeles például ne szidja az Alfa dieseleket, mert az Ő autóját olasz diesel hajtja. De olasz autóban is van francia diesel. Sőt, még a suzukiban is van 1.4 JTD, csak máshogy nevezik. De a PUG meg a BMW fejlesztett már közösen 1.6 turbo motort is, ami sok díjat be is zsebelt. Lehetne még fejtegetni a dolgot, és a magam részéről szeretem is szidni a német autógyártás csodáit a PD TDI-vel, vagy a hengerfejes 530D-kel, vagy éppen megkérdezném miért adja el 100 ezer kilométeres kora előtt mindenki a 320D-t, vagy hogy a 4 lengőkaros elsőfutómű felújítása mennyi pénzbe kerül, stb... De nem teszem, mert mindegyik gyártónak van a rovásán. Én csak azokat az embereket sajnálom, akik azt hiszik, hogy bármelyik gyártó is többet ad a kötelezően elvártnál a paraszt pénziért. Mindenki vehet túlárazott volkswagent, vagy letett daciat, az Ő dolga, ettől még egyik sem szarabb a másiknál, csak más érzés benne ülni.

Sógun 2009.01.04. 13:24:49

Akármilyen is, csak Francia.
Nem bíznám rá magam egyikre sem, ha van puttonya vagy nincs. Peugeot, Citröen, Renault márkájú autót vennék számításba legutoljára autóvásárláskor. Tökéletlen kocsiknak tartom mindet. A 3. világban nagy sikere lesz, mert elsősorban oda tervezik ezeket. Nekem nem jön be egyik sem. Inkább bármilyen Japánt, mindegy hogy néz ki.

Sógun 2009.01.04. 13:27:16

Akármilyen is, csak Francia.
Nem bíznám rá magam egyikre sem, ha van puttonya vagy nincs. Peugeot, Citröen, Renault márkájú autót vennék számításba legutoljára autóvásárláskor. Tökéletlen kocsiknak tartom mindet. A 3. világban nagy sikere lesz, mert elsősorban oda tervezik ezeket. Nekem nem jön be egyik sem. Inkább bármilyen Japánt, mindegy hogy néz ki.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.01.04. 13:43:13

Mi van a belsőséggel? Két órás komment késések, vagy a moderátor nem ér rá és ledobott minket standby-ra? :P

fulladásoshalál 2009.01.04. 13:50:11

Van, aki tud /nekem!/szép sedant csinálni(bmw, mercedes, saab, volvo, vw....), és van aki nem(opel, suzuki, pug, citroen, renault...)..
Ez annyira ízlés dolga, h na még...
Az a gond, h aki a pl a thaliat megvette tuti nem azért tette, mert erről álmodott, amióta meglátta.. Praktikumról nem beszélnék, nem látok bennük semmi praktikusat, azok szvsz inkább a kombik...
Vannak emberek, akiket nem hoz lázba az autó maga, csak rühelli a bkvt... :)

Smidlajoci 2009.01.04. 14:00:50

@Atesz1987:
Tetszik a gondolkodásmódod.
Arra hogy miért adják el 100e km használat után a fullos német cirkálókat, csak annyit tudok mondani, mert megtehetik.
Sokan úgy gondolkodnak, hogy vesznek egy autót, használják amíg jól esik, majd megpróbálják akkor eladni mikor még a legminimálisabbat bukhatnak rajta. Természetes hogy kellenek ilyen autók is, melyek olcsóbb árkategóriában vannak, és esetleg elég jól felszereltek. Az viszont már más kérdés, hogy műszakilag mennyire megbízhatóak. Tény hogy hallottam róluk hideget és meleget egyaránt. Én személy szerint semmi pénzért nem vennék franciát, viszont látom azt hogy megannyi ember jár boldogan ilyen autókkal. Be kell valljam már többször is felraktam magamnak azt a kérdést, hogy vajon miért. Sokan mondják hogy jó de többen azt hogy nem. Miért kockáztatnak? Az autóvásárlás nem olyan mint a zsákbamacska. Megveszi lehet hogy jó, de lehet hogy sorra jönnek rajta elő a hibák, ezt nem szeretem bennük.
Ilyen árban lehet más megbízhatóbb autókat is kapni. Kevesebb szervízigénnyel.

The Good Boy 2009.01.04. 14:04:05

@Atesz1987: Melyik suzukiban volt francia 1,4 JTD?

JTD olasz dizelnév szerintem, suzukiban 1,3.-as (bocs, gyár szerint 1,25-ös), 1,6-os, vagy 1,9-es fiat-gm dizel kerreg jelenleg. Ha korábban volt is francia dizel, suzuki orrában, az sem 1,4-es (ha jól emlékszem,a régebbi vitarákban használt dizel volt francia, de ez nem tuti).

Atesz1987 2009.01.04. 14:21:41

@eszemmm:

Ha megnéznéd a magyar használtautó piacot, illetve elemezgetnéd a használt, és az új autókra kínált hitelkonstrukciók közötti külömbségeket, akkor megértenéd miért gondolkodik sok ember új autóban. Vagy, hogy mást mondjak, Én például, vállalkozóként inkább lízingelek új autót, mert nem éri meg kivárni, amég lesz egyben 4 millióm autót venni. Ha meg össze jön ennyi, akkor nem autót veszek belőle, mert ezer jobb ötletem van, hova tegyem.

Más. Tudod mennyi a kangoo-m szervíz intervalluma? 30 ezer kilométer. Nemrég hallottam, hogy a 2.2-es JTD ducattoé 40, azaz negyven ezer kilométer. Szted mi lesz ezekből az autókból, mire beletesznek 100 ezret? Milyen érdekes, hogy 5-10 éve még a jóval kevésbé kihegyezett dieseleknél 15 ezer volt, meg kellett egyszer cserélni 5 ezernél (olajat). Kérdem Én, mennyivel megbízhatóbb az Én 106 lovas 1.5 DCi-m, egy első generációs 68 lovasnál, hogy elmehessen az első gyári olajjal 30 ezret? Vicc. Te meg ezt veszed meg fele annyiért, mint amibe újonnan került. Hát, köszönöm, nem! Inkább veszek újat, cserélgetem az olajat 15 ezrenként (meg egyszer az elején 4 ezernél), és használom 8-10 évig, amikor már lesz benne 200 ezer, és még akkor is azt tudom mondani, mivel megkíméltem, hogy megyek vele még egy évig, ha éppen olyan az anyagi helyzet. Ugyanakkor Te megveszed a 3-4 éves diesel autót, amibe jó esetben tényleg csak 100 ezer van 200 helyett, aztán szívsz az előző tulaj miatt, mert Ő betartotta a 30 ezres szervízintervallumot. Szóval van egy 100 ezret futott autód, amibe maximum 100-t tehetsz még bele biztonsággal, utána azért már csere érett, ha nem akarsz minden alkalommal görcsölni, hogy odaérsz-e a dolgodra. Így, ha feltételezzük, hogy kb 20-25 ezret mész egy évbe (ennél kevesebbnél meg minek diesel), csak 4-5 éved van gyűjteni új autóra. Magyarul, ha az átlagosnál jobban is keresel, minden évben félre kell tenned 500 ezret, hogy hozzá tehesd az autód akkori értékéhez, hogy megint legyen egy 3.5 misis autód. És ha ismét vállalkozó szemmel közelítem meg a dolgot, nem mindegy, hogy az autó a futásteljesítménye alatt mennyi pénzt hoz. Ugyenis nekem nem annyit hoz az autóm 100 ezer kilométer alatt, mint amennyit az értékéből veszít. Magyarul ne másnak hozza a pénzt az első biztonságosnak nevezhető 100 ezer kilométere alatt.

Atesz1987 2009.01.04. 14:35:24

Hozzáteszem van olyan autó, és van az a helyzet amiből, és amibe nem vennék új autót. Évi 5-10 ezer kilométer mellé pl nem kell új autót venni. De, és ha minden jól megy lesz is ilyenem, Alfa Spiderből sem vennék újat, inkább 1.5 misi körül veszek majd egy használtat. Arra jó a 8-10 éves is, hogy hétvégén elővegyem csapatni egy kicsit. Ilyen használat mellett az sem gond, ha elromlik.

Szal, azért hogy neked is igazat adjak, azokat Én sem értem meg, akik még ki sem fizették a jelenlegi autójuk utolsó 2 törlesztőjét, de már rendelik meg a másikat, mert hát már van benne 60 ezer kilométer, és hát mit mondd a szomszéd, aki épp most vett új autót. De ezek nem a 320D-t, és hasonlókat dieseleket hajtó emberek. Aki meg elhiszi, hogy egy 4 éves diesel passatban csak 60 ezer van, annak úgy kell. Gondolkodjon el rajta, hogy Ő eladná-e ennyi kilométerrel, ha újonnan kifizette. Ugye nem? Hát más sem. Akinek ennyi pénze van autóra, az meg főleg nem. Nem azért, mert nem tudná lecserélni 4 évesen, hanem mert fájna neki, hogy mennyi pénzt elbax a háztól.

chubby checker 2009.01.04. 15:03:19

nemrég Szerbiában láttam élőben 206-os szedánt, szerintem egészen emészthető. pedig a kisautóból puttonyhozzáragasztással képzett szedánokat nem igazán szeretem, a Peugeot meg a 206/306/406 óta írtózatosan ronda autókat gyárt. ahogy vki egy előző kommentben írta, elől már szinte nincs is lökhárító, csak ordító légbeömlő, a lámpák meg lassan már az A oszlopon is kúszni fognak felfelé, egészen a tetőig. persze lehet, hogy vkinek pont ez kell. nekem nem, de ettől még nem hülyézem le őket. az eladási statisztikák szerint elég sokan vannak.

Marcellusca 2009.01.04. 15:26:45

@bigpond: Köszi!
Csak nem vagyok hozzászokva, hogy óráknak kell eltelnie, mire megjelenik a kommentem (és még csúnyát sem írtam).

Marcellusca 2009.01.04. 15:33:53

@KuKori: Köszike! Ez "jól" esett! :D
Nesze neked szépérzék! :D

Opelfan 2009.01.04. 15:40:28

Szerintem a Peugeot 206 sedannal semmi baj nincs! Szoktam látni egyet a környékünkön és szerintem bármikor kinéz úgy mint egy lépcsős Swift vagy egy kommersz Logan, de nyugodtan mondhatom a Honda City-t is az se szebb inkább még gagyibb mint a 206 sedan.
Sose értettem, hogy miért fikázzák ezeket az autókat (na jó a 207 Sedan nekem se jön be) pl mint ahogy itt a TC-on is. Ki a frászt érdekel a szerkesztőknek a szubjektív véleménye, hogy mi a szép vagy éppen az "ocsmány" ahogy Winkler nyilatkozott anno a Fiat Dunáról? Speciel nekem 14 éve megvan a Duna 1.7-es Diesel motorral 4 ajtós kivitelben, az átlagfogyasztása 3,7-től 4,2-ig van lábtól függően és kényelmesen elférünk benne. A Thaliánál nagyobb a belseje, abban nyomorogni kell a hátsó ülésen. Mivel a kocsi már 20 éves felmerült hogy cserélni kellene de nem létezik alternatíva. Pl a Thalia nem elég tágas, a Polo Classic jobb első ülésén nem tudod a lábad kinyújtani ha hátratolod az ülést akkor meg már mögéd nem fér el senki. Az Albea szintén szűkös hátul így egyedüli alternatíva az új Fiat Linea az olyan tágas sőt egy kicsit tágasabb is mint a Duna de annak meg az árával van baj természetesen az én fizetésemhez mérten... no meg a fenntartása is sokkal többe van mint a mostaninak, az a nagy bánatom még, hogy már nem lehet kapni újonnan örvénykamrás dieselt...

Marcellusca 2009.01.04. 15:43:31

@KuKori: Én meg azt hittem, hogy csak velem szórakozik.
De látom nem vagyok egydül. :D

Bölcs Lázadó · http://bolcslazado.blogspot.com 2009.01.04. 16:12:55

Semmivel sem szarabb, mint az eredeti. Ugyanolyan semmitmondó, kispolgári, alsóközépkategóriás kisautó. Itt nem a külső számít, csak a szarrágóknak, akiknek ez életük egyetlen és egyben legnagyobb öröme.

eszemmm 2009.01.04. 17:11:02

@Atesz1987: Valóban, erre találták ki az op lízinget. Kicsit drágább, de semmi gondod vele, mindig ott van, és mindig megy. De nem is ezeket a típusokat lízingeled... családi autónak, normál, 15-25e km/ év használat mellett NEM SZABAD új autót venni. Ha meg megbízhatót keresek, nem renault-ot veszek hanem toyotát...

KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.01.04. 18:06:59

@The Good Boy: az 1.6-os dízel PSA-Ford termék az SX4-ben.

crazy 2009.01.04. 18:11:48

Atesz1987 !
Az, hogy kinek éri meg az új, és kinek a használt, az mindig az adott helyzettől függ. Sokan azért vesznek új kocsit, hogy a szomszéd, meg a falu lássa, hogy ÚJ autója van. Én soha nem fogok újat venni (kivéve lottó ötös, de ahhoz meg szelvényt kéne venni először :), inkább mindig egy 2-5 éves kocsira pályázok.
Három (lassan 4) éve két kollégám autót vett. Az egyik esküdött az új kocsira, neki más nem kellett, vett is egy új Swiftet, jól felszerelve, mindennel együtt 3,2 millió volt mire kihozta. A másik kolléga meg vett 3 millióért egy három éves Mazda 6-ost. Tavaly mindketten eladták a kocsijukat. A Swift elment 1,7 M Ft-ért, a Mazda 6 meg 2,2 M Ft-ért. Hozzáteszem a 3 év használat alatt egyikkel sem volt igazán semmi probléma. Szóval egyik kolléga 3 évig egy nagyságrendekkel jobb, nagyobb kategóriájú kocsival járt, és összességében ez 700 ezer Ft-tal került neki kevesebbe.

Opelfan !
Én is azt mondom, hogy valamelyik hibbant autósújságíró kitalálta, hogy a szedan nem jó autó, csak az 5 ajtós, a többi meg azóta is követi. A Fiat Linea nekem is nagyon tetszik, nagyon szép kocsi. Sokkal inkább venném, mint pl. a Bravot.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.01.04. 18:13:52

@Marcellusca: Nekem volt szerencsém élőben látni ilyet, itthon! A képeken még egész istenes, látva a rosszullét és a röhögőgörcs keveréke az érzés :)

Meseszép, komolyan és roppant praktikus. Két ajtós, szedán, mindez 3.6 méterbe zsúfolva. Arányos test, fejlett 3 gangos automata váltómű, 1.3-as motor = csekély fogyasztás, kiemelkedő esztétikai élmény :D

Könnyű beszállni hátra* és a csomagtartóba is remekül lehet nagyobb tárgyakat pakolni**. Ez az igazi álomautó.

*macskáknak
**darabolva

The Good Boy 2009.01.04. 18:16:23

@Kukori: Ha igy van, akkor sorry a tévedésért, úgy tudtam az SX4-ban az új fiat 1,6d van(csodálkoztam is rajta, hogy a suzuki elöbb épitheti be, mint maga a fiat/lancia:). Legalább most már tudom, miért huzták le minden tesztben az 1,6d suzukit:)

total 2009.01.04. 18:21:01

Nem szép ez a 207-es szedán, de erről legalább lehet véleményt irni.
Probáljon valaki egy magyar fejlesztésű autóról vélemény irni.

kidbab 2009.01.04. 18:34:11

Szevasztok!
most olvastam a kommenteket,és hát el kell mondanom,hogy úgy éreztem magam mint egy pláza parkolóban,ahol lenézően nézi az egyik tulaj a másikat,amiért olcsóbb,vagy régebbi netán kisebb autója van.Azt hiszem,hogy a peugeotnál nem olyan emberek ülnek a vezérkarban,akik olyan földrészeken,ahol kétszer-háromszor akkora a lakosság mint európában,olyan áruval akarnak hódítani amit nem lehet eladni.Ezek az autók azért ilyenek,mert kis ráfordítással lehetett modernizálni őket,és az itteni ár feléért is el tudják adni őket.Az ázsiai és délamerikai életszinvonal nem engedi hogy drágán fejlesztett,extákkal teli autókat áruljanak,mert nem venné meg senki.A szegények azért,mert nem lenne rá pénzük,a gazdagok pedig ott is sznobok mint itthon.Ezeknek az autóknak a megbízhatóságáról annyit,hogy a minimális elektronika miatt kicsi a meghibásodás valószinűsége.Nekem egy 206-os peugeom van,és tudom hogy van nála jobb autó,de roszabb is.Az biztos,hogy a lefutott 98000 km.alatt,csak olajat kellett cserélni.Igaz újonan vettem.Használtat is vehettem volna,valami nagyobat,de látomhogyan közlekednek az utakon emberek,és tudom hogy csodákat tudnak müvelni az autókozmetikában.Én nem tudnám bevállalni a más álltal széthajtott verda javittatását.A mai világban mindenki olyan autót vesz magának amilyet akar,vagy amilyet megengedhet magának.Azért még nem kéne lenézni senkit,mert olcsóbb autóval jár.A mercit lehet fényezni,de nem érdemes.El kell menni a kárpát utcába,és el kell beszélgetni a szerelőkkel.Pl.a főnökömnek van egy G55 AMG-je havonta a szervizben van 1-2 hetet.Én mit kezdenék egy olyan autóval amit a rendes áránfelül még kifizetek a szervizen keresztül?Nem egy jó befektetés.

Atesz1987 2009.01.04. 20:35:52

@eszemmm:

Erre meg csak azt tudom mondani, hogy 1. a toyotának, sőt semelyik Japán autó gyárnak nincs Kangoo kategóriás autója. De mondok neked mást is. A japán autó sokszor akár 1-1.5 millával is hosszabb, az azonos kategóriájú francia vetélytárssal. Ebbe a külömbözetbe 2 teljes motor generál belefér, és akkor még nem romlott el semmi a Toyotán...

Atesz1987 2009.01.04. 20:43:26

@Smidlajoci:

Monddj egy olyan autó típust, amelyiknél nem zsákba macska az autó vásárlás! :-OOO Japánnál? Miért, az nem romlik el? Ugye ezt senki nem gondolja komolyan?

Tudjátok mi nem romlik el? Az ólom golyó, na az nem romlik el, de egy autó...

Akinek meg van annyi pénze, hogy 6+ milliós autót 4 évente cserélgessen, és nem ütötte szét, arra ne féj már meg van a vevő családon belül, vagy egy kereskedő lecsap rá saját célra, és csak minimális mennyiség jut be a használtautó piacra elérhető(!) áron. Pont ez miatt a tév hit miatt éri meg 200 ezerről 70 ezerre visszatekerni az 1.9TDi kombi Passat óráját.

Lényeg a lényeg, egy 4 éves, kevéskilométert futottnak mondott(!) japán vagy német autó sem megbízhatóbb, mint bármi más. És azért egy BMW, vagy Merci, vagy akár Toyota szervíz költségeit ne tegyük már oda egy Suzuki Swiftéhez, vagy akár egy Clio Campuséhoz...

bagoj ur 2009.01.04. 21:45:04

Nekem a 206-os sosem tetszett azzal a sok ronda gyűrődésével. Méghogy a 90-es évek legjobban sikerült formaterve volna (amúgy is '99-es modell, nem)? Ez eszembe sem jutott soha, ott volt a Clio, Punto, meg a Focus. Meg a Yaris. Ha meg a Peugeot-nál maradunk, a 307-es sokkal szebb (tudom az már nem a kilencvenes évek).

crazy 2009.01.04. 22:24:12

@Atesz1987: Azért vitatkoznék azzal, hogy családon belül elkel a kocsi, vagy a kereskedő veszi meg magának. A használtautó piacon rengeteg a kocsi, nehéz eladni. Pláne a mostani helyzetben. Ezért aki megteheti, hogy lecseréli a fiatal kocsit, az leginkább beszámíttatja, így mégtöbbet bukik rajt, de nincs vele gondja. Mi is így vettünk egy kocsit, "Gazdagné" 2 és fél év után megunta a kocsiját, meg már hajtott is bele 17 ezer km-t (!!), és vett egy újabbat. Azt nem tudom mennyiért számolták be neki a régit, de mi 1,8 M Ft-ért vettük meg, új ára 2,9 M Ft volt. Azóta is kiváló autó.
Multkor egy kereskedésben saját fülemmel hallottam a következőt: Jött egy 35-40 körüli láthatóan jólszituált hölgy egy kiskategóriás autóval, mert meghúzta kicsit a bal hátsó sárvédőt. A szervízes mondott neki egy összeget a javításra (elég húzósat a látható hibához képest,... szakszervíz ugye... egy maszek negyedáron megcsinálta volna, de ez most mindegy is). Erre a hölgy: "Akkor inkább veszek egy újat, már úgyis másfél éves. Mennyibe számítjátok be? Mennyibe kerül egy új?". A szervízes is meglepődött, és a kereskedőhöz irányította. 15 perc alatt megköttetett az üzlet. Aki a beadott kocsit megvette tuti jól járt.

Smidlajoci 2009.01.04. 23:02:00

@Atesz1987:
Ha valaki azt mondaná nekem,hogy mondjak egy olyan japó autót amire mérget merek inni hogy megbízható, akkor a Toyota Avensist mondanám. Elérhető áron kapható, és szerintem megbízható. Természetesen nem azokra a kombikra gondolok amik egy cég flottájában vannak és hetente több 100 km-t hajtanak beléjük. Igaz azok legalább szervizelve vannak.
A km óra visszahajtás pedig olcsó trükk, bármelyik autóval meg lehet csinálni, ezt nem tudod kivédeni, maximum ha megnézi az ember a jeleket, ülés, pedál stb stb...
Ehhez viszont már érteni kell.
Viszont akármeddig fikázhatom itt a francia autókat, ez a vita sosem fog eldőlni. Hisz két fajta ember van aki szereti és aki megveti őket.
Akik megvetik sosem vesznek franciát, akik szeretik áteshetnek a másik táborba ha elérkeznek sokadik nagy csalódásukhoz, melyek nem túl pénztárcakímélőek. Akinek bejön hajtsa, nembánom én nem látom kárát...

KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.01.05. 00:29:07

@kidbab: Itt arról van szó, hogy miért büntetik a "szegényebbeket" a gyárak? Nem nehezebb szépre készíteni egy szedánt, mint csúnyára, lásd fentebb az ellenpéldákat. Ezért érthetetlen, hogy miért kell DIREKT ocsmányra tervezni. Az is ugyanannyi idő, ha egy vonalat nem így, hanem úgy húzunk meg. Meg az a baj, hogy látványosan olcsó és otromba dolgokkal vadítják el ezeket a kocsikat, holott 5 ajtósként csinosak.

Atesz1987 2009.01.05. 00:31:21

@crazy:

Én nem a 3 milliós új autókról beszéltem, abból rengeteg a visszaadott, vagy az általad említett megunt példány. Viszont az általam említett 6+ milliós diesel kategóriára igaz, amit írtam.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.01.05. 00:35:13

@Atesz1987:

Volt például Yaris Verso, de a legtöbb embernek nem erre van szüksége családi autónak. Mármint egy kicsit színesített bakancs áruszállítóra. Az értéktartásuk sem egyforma a japán és a francia gépeknek, tehát ez sem dönt el sokat.

berliner 2009.01.05. 01:08:18

a "japán" jelző kisbetűs. "Japán" az országot jelöli. "Japán autó" nincs, mint ahogy "Svédország autó" sincs. üdv, jóéjt

Atesz1987 2009.01.05. 11:06:46

@KuKori:

Szóval szerinted egy Yaris verso ugyanakkora mint egy ÚJ kangoo? Mert szerintem fényévekkel kisebb. De Te biztos jobban tudod. Meg azt is, hogy Én mire vettem.

Az értéktartásról meg annyit, hogy 1. ha az ember 8-10 évig használja, akkor nincs jelentősége. 2. Mikor megnéztük a caddy-t, az eladó azt mondta, hogy azért a VW jobban tartja az árát, mint a francia. Ebben igaza is van. Csak hogy egy új Caddy 6.5 miller, egy új kangoo meg 4.5 miller (azonos paraméterek mellett). A 2 éves keddy 3.2 misi, a 2 éves kangoo 2 miller. Most akkor melyik is veszített többet az értékéből? Nem néztem utána, de gondolom valami hasonló képlet fent áll a yaris versora is. ;)

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2009.01.05. 13:18:41

hehe :) nekem olyan ötajtósóm van ami úgy néz ki mint egy négyajtós.

nem csapott a hátulja, hanem van benne lépcső. az ugyanolyan négyajtósnál picit szebb is hogy nyílik a hátsó ablak is.

crazy 2009.01.05. 14:17:38

@Atesz1987: Ne máááá ! A 6 milliónál drágább kategóriában mégnagyobb az áresés, mint a 3 millió körüli, az alatti kocsiknál. Egyszer talán itt olvastam, hogy úgy kell a lehető leggazdaságosabban autót vásárolni, illetve eladni, hogy megveszed 3 éves korában az eredeti ár 50-60%-áért, és eladod 6 éves korában ennek 70-75 %-áért. Nem akartam ide használtautós oldalakat bemásolgatni, de nyugodtan nézd meg. 3 millió körül adnak 3 éves Mazda 6-ot 100 ezer km alatti futással, magyarországit, szervízkönyvest, 3 és fél körül van Toyota Avensis diesel hasonló paraméterekkel, Mondeo vagy Citroen C5 van 2,5-3 M Ft körül. Azt elismerem, hogy meg kell nézni milyen a kocsi, ellenőrízhető-e az előélete, stb...
Egyik haverem járt úgy, hogy VW Caddyt akart venni, nézegette a kereskedésben, húzta a száját az ára miatt. A kereskedő megkérdezte, hogy "Mindenképpen ilyen típusú kocsit szeretnél?" Majd ezt követően átküldte a helyi Citroen kereskedésbe Berlingot venni, így lett a haveromnak Berlongója (még a régebbi) :)))))))))

Torpedó !
Fogadok, hogy Mondeod van, esetleg Avensis.

Atesz1987 2009.01.05. 19:35:53

@crazy:

Őszintén szólva Én nem gondolkodom olyan autóban, amit nem tudok megfizetni, ezért nem is igazán jártam körbe a kérdést. Szerintem mindenkinek magának, a saját pénztárcájához, éves futásteljesítményéhez, bátorságához, hogy mennyi ideig akarja használni, stb-hez mérten kell eldönteni mitt vesz.

Én csak azért kezdtem el kardoskodni, mert itten le lett hülyézve mindenki, aki új autót vesz. Pedig az Én döntésem teljesen átgondolt, és jogos volt. Aki akarja olvassa el a népítéletek között a leghosszabb új kangoo-s írást.

Abban viszont egyet értek, hogy nagyon sok esetben nem az új autó a megoldás (pl egy évben max 10 ezret mennek, 4 évente kínjuk van autót cserélni, stb...). Szorgalmazom, hogy szülessen egy olyan cikk a totalcaron, ami felhívja a figyelmet az új, és a használt oldal veszélyeire, illetve egy táblázat szerűség segítségével segít eldönteni, hogy mit vegyen a jó ember.

El tudnék képzelni egy felelet választos tesztsorozatot is, aminél az ember pontokat kapna, és a végén kijönne neki, hogy mit javasol a TC. Szerintetek?

nick2005 2009.01.05. 22:06:58

@Atesz1987: Ahogy a TC-t szoktam olvasni, biztos lenne vita az újságírók köztt is. A főszerkesztő Winkler Róbert régebben több cikkben is leírta, hogy ő nem venne új autót, ő a 8-10 éves Toyotákat szereti. Tavaly volt itt egy Dacia Logan MPV (asszem ez a 7 személyes kombi neve) féléves teszt, amiben az újságíró, (már nem emlékszem ki volt) folyamatosan dícsérte a kocsit, és asszem a teszt végén megvehette volna, ő mégis egy 10 éves Chrysler Voyagert vett a családnak.
De nyilván vannak akik kardoskodnak az új autók mellett, amire szintén van számos hatékony érv.
Multkor nevettem egy jót egy 55-60 körüli ismerősömön. Egy Focus kombija van, asszem 98-as vagy 99-es, de az első kombik közül való. Most van benn kb. 70 ezer km. Most gondolkodik új kocsin, és fel van háborodva, hogy milyen "kevés" pénzért akarják ezt beszámolni neki. Mint panaszolta, neki ez az első kocsija, amit kevesebbért ad el, mint amennyiért vette, pedig egész életében 18 éves korától mindig új kocsija volt. Majd felsorolta, hogy volt a Skoda 100-as, meg a Zsigula, a 120-as Skoda, a Dacia, a kocka Lada, stb. A 70-es, 80-as években a 3-4 éves kocsikat új ár + 20-30 % áron adta el. Sőt a 90-es évek elején vett egy Moszkvics Alekot, és a Focus előtt még azt is jól eladta, igaz ez utóbbi csak a 90-es években végbemenő nagy inflációnak volt köszönhető.
Most ő is eldöntötte, hogy soha többet nem vesz új kocsit :)))))

Atesz1987 2009.01.06. 15:20:44

@nick2005:

Nálunk meg úgy volt, hogy mindig csak használt autóink voltak, de fater nem mert velük elindulni az ország másik felébe áruért, mert nem volt biztos, hogy hazaér vele. Ezért, mikor tehetsége volt rá, vett egy új 2.8 HDi boxert, ami azóta is megbízható, mint a mama főztje, pedig már jócskán túl van a 200 ezren. Igaz, hogy 15 ezrenként olajcsere van, télen csak fűtőtt helyről indulhat, hagyva van, hogy leforogjon a turbója, és bár piszkos módon megy, azt sem tudja mit kellene neki csinálni 2500-as fordulat felett. Sőt, ha nem lett volna kipróbálva új korába (szigorúan 5 ezer km után), hogy le tudja-e tenni a 170-ig skálázott óráját (le tudta :) ) nem is nagyon tudná, hogy 110-nél is tud gyorsaban menni, ha akar. Sőt, mostanában csak fater használja, aki 80-al poroszkál mindenfele, de Én se megyek 100-tól jobban mióta megvolt az Alfám. Szal az öreg, aki azért nem egy hülye ember, már az Alfámnál is azt mondta, hogy vegyek új autót. Aztán mikor kiderült a 10 éves autó átka (miszerint tényleg nem lehet vele elindulni hosszabb útra), rájöttem, hogy igaza van. Most meg beülök a kangooba, elfordítom a kulcsot, és megyek a dolgomra legyen az olaszban, vagy akárhol. És ha egy évben sikerül 25 ezer körül tartani a futásteljesítményt, akkor ez még 6 éves koráig így lesz. Mert szar francia ide, szar francia oda azért 150 ezer gondtalan km-et még ebből a "szutyokból" is ki lehet nézni. Az meg hogy a futóműve széthullik közben... Azért még is csak olcsóbb volt, mint a konkurensek, nem?

Atesz1987 2009.01.06. 15:29:35

Egyébként meg mondok még egy érdekességet a francia autót szapuló majmoknak. Ha egy 1.5 dCi csak 100-150 ezret kihúz, és utána telibe ki kell cserélni az egészet (de akkor már valami nagy tragédiának kell történnie), még akkor is olcsóbb 2 millerrel, mint ugyanaz VW-ben. Egy 1.9 TDi elmegy gond nélkül(!) 300-400 ezret? Nem hiszem. Ha Én kétszer kidobom a kukába az egész motort (ami kb 1 milleres műsor), akkor vagyok ott a VW áránál... És, akkor még nem romlott el a VW (jelen esetben caddy), nekem meg széthullik mind a három blokk, ami az autómba volt... Én az Alfánál is abban gondolkodtam, hogy okés, hogy 3-as golfot veszek 145-ös helyett, de ha valamiért még is elromlik a 3-as, akkor miért is vettem azt? Ugyanez igaz a francia-német kérdésre is. Oké, hogy az olcsóbb francia statisztikailag megbízhatatlanabb, de ha még is elromlik a német, akkor miért adtam több pénzt? Számomra a több pénzért vett autó meghibásodásának lehetősége nagyobb kockázat. Azért egy francia autó mellett állni autómentőt várva még is csak kevésbé ciki, mint német mellett. :DDDDD És Én már láttam olyat, nem egyszer... Szóval, Én arra szavaztam, hogy veszek egy franciát relative olcsón, megkímélem, vigyázok rá, aztán hátha jól járok vele. A HDi-ben sem csalódtunk, sztem ebben sem kell.

bigpond 2009.01.07. 04:21:24

az en tortenetem is hasonlo.
anno vettem egy 9 eves pug 309-et 400 penzert.ugyanakkor egy ugyan olyan golf 500-at kostalt.11 evig es 100e km-ig hasznaltam a franciat nagy megelegedessel,alkatreszre osszesen 70.000-et koltottem, magam javitgattam.az en esetemben a fenntartas es vetel osszesen kevesebbe jott ki mint egy golfnal.benzines volt de tojassal a gazpedal alatt 5.2literrel el lehetett vele autozni,230.000 volt az oraban amikor eladtuk, motorhoz valtohoz, karosszeriahoz futomuhoz nem kellett nyulni(mondjuk a jobb eleje kicsit nyiszogott mar a vegere).
nekem megerte.

junkers 390 2012.12.20. 18:00:28

1:/Speciel én utálok a saját csomagjaimmal egy légtérben utazni. 2:/ A sedannal is igen dinamikusan lehet parkolni.
3:/ A Föld autót tulajdonló lakóinak kb. 70%-a a négyajtós
sedan kocsikat preferálja. akkor a limuzin formát leszólók azt
állítják, nekik van rossz ízlésük... Na állítsanak magukon az
ezen véleményt alkotók!!!
Teljes vállszélességgel kiállok a sedan járgányokat kedvelők
mellett. Azért mert itt Európa- Főképp a nyugati félteke fel-
kapta ezt a nyomorék lecsapott hátú, lufi s vízcsepp keverék
tömzsi, se eleje se háta "autókat" s itt sajnos ezek a
dominánsak, az nem jelenti azt, hogy mindenkinek ezen korcs
formakonstrukció szülte kocsiknak kell teret adni!!
Nem mellesleg semmi ütközéselnyelő képességük sincs, úgyhogy
még ÉLETVESZÉLYESEK is. Itt nem az Octavia féle ötajtósról
írok. --Đ Kicsit lehet magatokba mélyedni, tisztelet a kivételnek!!
süti beállítások módosítása