Az 5-ös BMW egy…

  2008. december 10. - TóthZé Címkék: vélemény bmw

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Kicsi vagy nagy? 911-essel ralizni jó.
2009-12-20 14:15:00

Szögezzük le az elején. Az előbb bejött a dolgozóba az Éva, a feleségem és aranyvasárnap ide vagy oda a

Egy év nirvana
2009-11-08 09:57:00

Eseménydús volt az elmúlt pár hónap a hátsókerekes, kocka Corollával . Karc nélkül megúszta a két

Hazaértek az extrém Insigniák
2009-09-30 08:25:58

  Kipróbáltuk az Opel Insigniák Ecoflex, 4x4 és OPC modelljeit, végre hazai pályán. Jó móka volt.

Magyar dráma Imolában
2009-09-19 13:39:00

Az élet a legjobb rendező, ilyet hollywoodi forgatókönyvírók egész hada sem találhatna ki. Az előzményekről

 

…káprázatosan jó sportlimuzin, erős motorral, kényelmes utastérrel, ami finoman, csendesen suhanva falja a kilométereket. …átkozott vacak, amely gyenge is, rángat is, kirázza a lelket, és még simán üldögélni benne is kínszenvedés. Mindkét, az aktuális E60-ast értékelő leírás igaz lehet, attól függően, hogy az újautó-konfigurátorban a vevő mely rubrikák mellé tette az ikszet.

Vélemények az azonos című cikkünkről.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr32814242

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Shadowbull 2008.12.11. 00:10:30

"Legendet/Acura RL vagy a Maximát lehet prémiumnak nevezni? "

Az Acurat biztosan, Legendet talan, Maximat nem hiszem, bar az ujakat nem ismerem. Van egyaltalan uj?

sb

AnyádnakPalánkot (törölt) 2008.12.11. 00:12:55

"a kepessegeik hianya miatt nem tudjak biztonsagosan vezetni a nagyon eros autokat"

Akkor mégiscsak egyről beszélünk. Ez nálam a "kiugrik alóla", csak én parasztosan szoktam fogalmazni.
Milyen szint az, ahol már ki lehet jelenteni, hogy biztonságosan képes erre valaki?
Úgy a Walter Röhrl körülbelül, nem?
A többinek meg csak szerencséje van..

ps3peter 2008.12.11. 00:13:12

Mi a prémium?
Az a megfoghatatlan indíttatás, ami miatt eladtam mélyen áron alul egy tökéletes állapotú C Vectra 3.0 V6 cdti-t alig 100ezer km-rel, hogy beülhessek egy ugyanolyan korú, háromszoros árú, kétszeres fogyasztású 530i-be. A Vectra se volt gyenge (177 ló, 400Nm), vagy lassú, abban is volt navi, telefon, stb, és mégis sokkal jobban érzem magam... És nem arra vettem, hogy ebben milyen menö leszek, hanem MAGAMNAK, MERT EZ TETSZIK...

Shadowbull 2008.12.11. 00:14:24

"Bizonyára, a technikai magasröptûséget, a mérnöki munkát és találékonyságot nagyon nagyra becsülöm."

Ezekben az autokban szerintem nem elsosorban a mernoki munkaval szembesulsz eloszor.

Hanem a dizajnerekevel, az ergonomusokeval, meg akik a belteret csinaljak, boroket valogatjak, anyagokat, illatokat terveznek.

"Valakinek van rá pénze, valakinek meg nincsen."

na ez az. Es a "nincsen" poziciobol fikazni azokat, akiknek van, kicsit visszas.

"De prémiumautó alatt rendesen a 318 meg az 520 i-t értik a népek. Elektromos ablekemelõvel."

Lehet az is premium. Akar a jelveny miatt is lehet premium. Ha neked az ertektobbletet jelent, es hajlando vagy erte tobbet fizetni, akkor miert ne lenne az?

sb

AnyádnakPalánkot (törölt) 2008.12.11. 00:15:38

Bocsánat egy gyöngyszem..
Hummer H2: Keep it real!
totalcar.hu/nepitelet/index.php?op=itelet&cat_id=70778
Faszán bírja a várost, csak a vizet nem szereti! De azé' nagyon real.

Ijesztő gyík vagy, én meg paranoid skizofrén.
Egyébként bármilyen karakter bőrébe bele tudok bújni, ha akarok. Kíváncsi vagyok a reakciókra. Gyakorlatilag számítógépes játék. El ne hidd egyetlen szavamat se. :P

Shadowbull 2008.12.11. 00:17:38

"Milyen szint az, ahol már ki lehet jelenteni, hogy biztonságosan képes erre valaki?"

Ez nem abszolut tudaszint. A tempohoz, korulmenyekhez, manoverekhez kell viszonyitani.

sb

AnyádnakPalánkot (törölt) 2008.12.11. 00:20:52

Tudod te azt, hogy mire gondolok..
Amikor arra használnak egy ilyen szörnyeteget, amire tervezték.
Nyilván igaz amit írsz, mert egy parkolóban vagy reptéren valószínűleg én is kiválóan tudnék menni mondjuk egy M5-össel, de éjszaka Parádsasvártól az elágig már nem annyira.

Seca81 2008.12.11. 00:21:19

sb: Ja, van új de asszem csak az amcsinknál árulják. Meg persze a japóknál... Szép nagy vas, árról nem tudok mit mondani, USA-ban sokkal olcsóbbak az autók.

Mentem! Jó éjt!

Nores 2008.12.11. 00:22:00

a szavazógépben ugye az legalsó a szokásos poénos válaszlehetőség?

mert amúgy épeszű ember ilyet nem jelöl meg...

Long Johnny 2008.12.11. 00:28:02

Hejj, de regen jartam erre.
Ekkora Bullshitteket mar regen olvastam. Valoszinüleg mindenkinek nagyon jol megy. En diesel parti vagyok, hathengeres es haromliteres autoban. Gondoljatok, hogy egy sorhatos dieselnek nem lehet szep hangja? Szerintem lehet, csak maskepp kell kicsit ertekelni a dolgokat.
Kedves Megszallott, lehet, hogy nem fer össze a diesel es a premium (szerinted). Igaz en nem autozom evi 100ekm-et, hanem csak 60-65-öt de hidd el ez is eleg nyomos ok arra, hogy valaki dieselt vegyen. Amugy nekem nem evente 200eft a sporolasom es ha "csak" 200eft volna akkor is a dieselt valasztanam es elhallgatnam a "traktor"-omat. Tudom ezt a penzt ertelmesebb dolgokra is költeni. Peldaul egy turbora amit eddig nem kellett cserelni. Söt a motorhoz nem kellett nyulni, csak a futomühöz de az se volt veszes. Amugy e65 730d es mar van benne közel 300ekm. Ujonnan vasaroltam es nemhiszem, hogy valami holmi pozer volnek. Azert sikerült megnevettetned es ezt köszönöm, remelem reggel a bmw emblemas bögredböl iszod a kavet :-) Amugy nagyon szep az e39 a turboragos kepeden, gondolom, hogy a tied. Majd akkor fillerbaszozzal le valakit amikor kicsereled a hatso gumidat valami ujabbra mert mar ranezesre is van vagy 20 eves. Biztosan sokba került a benzin es nem maradt gumira :-) Nah, ne vedd szemelyesen csak nezzel kicsit körbe es akkor megtudod, hogy a penz az penz es mindenki ott sporol ahol tud.

Shadowbull 2008.12.11. 00:28:54

"Nyilván igaz amit írsz, mert egy parkolóban vagy reptéren valószínűleg én is kiválóan tudnék menni mondjuk egy M5-össel, de éjszaka Parádsasvártól az elágig már nem annyira."

Ugyanmar, az M5-ot anyam elvezetne, pedig neki nincs is jogsija :)

Csak a gazt kell nyomni, meg a feket, mint a dodzsemben :)

Ha nem nyomod nem megy, hiaba padlozod, bekapcsolt elektronikanal ki se forog a hatso kerek.

Persze csapatni vele, az mar mas teszta :)

sb

megszaLott · http://img23.imageshack.us/img23/6862/25ih.jpg 2008.12.11. 00:36:12

Az a gumi nem régi, csak koszos. Mert használva van.

Gomulka Béla 2008.12.11. 00:36:23

“Mi a prémium?
Az a megfoghatatlan indíttatás…MERT EZ TETSZIK”

Hogy nekem milyen kuuuurva jó! (Micra, karburátoros.)

…..

“Hanem a dizajnerekevel, az ergonomusokeval, meg akik a belteret csinaljak, boroket valogatjak, anyagokat, illatokat terveznek.”

Az ergonómus, az ok. A dizájn gusztus kérdése, és én nem szívesen hagyom magam rábeszélni. Inkább egy ingerszegény belsõ (itt szép a táj), mint egy nekem nem tetszõ de hetvenkedõ formaterv/dekoráció.

……

“na ez az. Es a "nincsen" poziciobol fikazni azokat, akiknek van, kicsit visszas.”

Megint a régi lemez. Nincsen, mert nem látom okát annak hogy küszködjek érte. Ha látnám, volna.

….

“Lehet az is premium. Akar a jelveny miatt is lehet premium. Ha neked az ertektobbletet jelent, es hajlando vagy erte tobbet fizetni, akkor miert ne lenne az?”

Na, itt elakadtam. Nekem értéktöbbletet az (is) jelent, hogy ne kelljen küszködnöm a megszerzéséért. Így viszont olyan értéktöbblethez jutok, amiért nem kell többet fizetni. Illetve: fogalmilag kizárt hogy többet kelljen érte fizetni. Akkor most hogy van ez?

megszaLott · http://img23.imageshack.us/img23/6862/25ih.jpg 2008.12.11. 00:40:01

Hogy meg tud sértődni az ember, ha beleborít egy zsák pénzt egy autóba, ami ráadásul dízel, aztán valaki meg nem ájul el tőle.
Tudom, hogy rossz hasonlat, de a 730d, olyan mint a 316i, csak kicsivel feljebb.
Gondolom választanod kellett egy rendes ötös, vagy egy alap hetes közt:P

AnyádnakPalánkot (törölt) 2008.12.11. 00:42:46

Na ha most elkezditek leszarozni meg lefapadozni a 730-as bmw-t..

Shadowbull 2008.12.11. 00:42:48

"Megint a régi lemez. Nincsen, mert nem látom okát annak hogy küszködjek érte. Ha látnám, volna."

Ez nem feltetlenul rad vonatkozott.

"Akkor most hogy van ez?"

Ugy van, hogy nem akarod megerteni :)

Erted te, mirol beszelek.

Neked ezek a dolgok nem jelentenek ertektobbletet, nincs is semmi gond.

Onmagaban a jel nekem sem.

Viszont egy csomo mas dolog meg igen.

Az mar mas kerdes, hogy fizetni nem vagyok (most) hajlando erte.

sb

Shadowbull 2008.12.11. 00:44:08

Na megyek aludni, mert holnap koran kellnek a joszagok, oszt ehesen bognek majd kifele az istallobol.

sb

megszaLott · http://img23.imageshack.us/img23/6862/25ih.jpg 2008.12.11. 00:50:04

AP
Egy hetes nem lehet fapados, azért írtam hogy alap. Bár láttam már manuális klímás E38-at. Miféle lelkiállapota van annak, aki olyant rendel?

Gomulka Béla 2008.12.11. 00:52:22

Értem, csak arra akartam rámutatni, hogy az egész prémium-dolognak erõs marketingszaga van.

Jóccakát.

Long Johnny 2008.12.11. 01:03:05

"Tudom, hogy rossz hasonlat, de a 730d, olyan mint a 316i, csak kicsivel feljebb.
Gondolom választanod kellett egy rendes ötös, vagy egy alap hetes közt:P"

Nincs semmi sertödes, csak jo volna ket labbal a földön allni!!! Volt/van több hetesem es javareszt mind diesel (740d-730d-728i) volt. Nem kell elajulni, csak annyit szerettem volna neked mondani, hogy nem mindenki a motorhang (de a diesel se szol rosszul) es egyeb mas "szorakozas" miatt vesz autot. Van akinek fontos az, hogy hosszu tavokat lehessen megtenni egy autoval stresszmentesen. Biztosan egy 5-ös is nagyon jo auto (volt E39 es sajnos nem volt jo) es megfelel erre a celra, de amig nem volt 5-ös feletti kocsid addig nem is tudsz mindehhez erdemben hozzaszolni. Elnezest ha tevednek! Amugy biztosan rosz hasonlat de az 520i is csak egy 316-os csak feljebb. Es talan a 325-ös is csak egy 118-as (d?:-)) csak feljebb :-)) Es nem kellett valasztanom, szerencsere vagyok annyira szerencses, hogy sajat magam allitottam össze az autot. Azt kertem bele amire nekem szüksegem van pl: allofütes, börkarpit, navi-prof, logic7 es komfortüles. Ennyi a fontosabbak közül.
Biztosan lehet "innen es onnan" is közeliteni az autozas temajat. Nem akarok ebbe veled különösen belemenni, megertem a szempontod es neked fontos, hogy "sportos" legyen a kocsid. Nekem pedig az a fontos, hogy nagy legyen (mert ott erzem magam biztonsagban), fogyasszon viszonylag (merethez kepest) keveset mert fillerbaszo pozer vagyok (amugy 8,0-8,5 között fogyaszt) es legyen a szamomra eleg dinamikus. Ezt mind megtalaltam. Nekem (mondom nekem :-)) ez ami szamit.

AnyádnakPalánkot (törölt) 2008.12.11. 01:13:03

Most egy pár percre emlékezzünk meg a Polo/Yaris/Clio/Corsa/Swift pilótákról, és szálljunk le a földre.

megszaLott · http://img23.imageshack.us/img23/6862/25ih.jpg 2008.12.11. 01:32:23

a 325-ös is csak egy 118-as :DDD

Felfogtam. A pózerséget visszavonom:)
Sok mindenben igazad van, de sosem fogunk egyetérteni, mert én ortodox dízelgyűlölő vagyok.

jjjajjj 2008.12.11. 03:49:51

Elhiszem, hogy a korom nem zavarja azokat, akik a jobb oldali pedállal a füst mennyiségét modulálják ahelyett, hogy haladnának! Csak minket, akik szívjuk...

Ciri 2008.12.11. 05:38:12

"Értem, csak arra akartam rámutatni, hogy az egész prémium-dolognak erõs marketingszaga van."

Nem Béla, te csak egyszerűen nem akarod megérteni.Amikor már a prémiumságot megkérdőjelezed (ami ugye valljuk be létezik, akár tetszik, akár nem), ott már nagyon irigység szaga van a dolognak.

Ha viszont tévedek, akkor te tényleg nem használtál még huzamosabb ideig (vagy egyáltalán bármedigg) prémium autót.
Akkor viszont addig kár rágódnod a kérdésen.

Gomulka Béla 2008.12.11. 07:41:08

A prémium kontra marketing témán: vagy objektív paraméterek összessége teszi az autót prémiummá, és akkor megérti a magamfajta sosevolt-béemvéje típus is (annyi fizikát még én is tanultam, vagy egyénileg ítéljük meg hogy a kocsi prémium-e. Ha objektív paraméterekrõl, akkor listázzuk õket. Az ergonómia (mint komplex dolog) biztosan a listára kerül. Más?
Ha szubjektív paraméterekrõl van szó, akkor viszont nézze már át mindenki,hogy vajon az õ ötlete volt-e hogy ez vagy az tetszik neki, vagy valaki mondta!
Én tudom és értem hogy mi a prémiumautó. Ti tudjátok és értitek?

Gomulka Béla 2008.12.11. 07:43:52

Ez maszatos lett. Korrekció:

Gomulka Béla 2008.12.11. 07:51:00

A prémium kontra marketing témán: vagy objektív paraméterek összessége teszi az autót prémiummá, és akkor megérti a magamfajta sosevolt-béemvéje típus is (annyi fizikát még én is tanultam). Vagy egyénileg ítéljük meg hogy a kocsi prémium-e?
Ha objektív paraméterekbõl áll össze a kép, akkor listázzuk ezeket a paramétereket! Az ergonómia (mint komplex dolog) biztosan a listára kerül. Más?
Ha szubjektív paraméterekrõl van szó, akkor viszont nézzan magába mindenki, hogy vajon az õ ötlete volt-e hogy ez vagy az tetszik neki, vagy valaki mondta! (Ha nekem tetszik a karburátoros Micra fapadossága, akkor a karburátoros Micra ezáltal prémiumautó lesz. És mert ez egy nagy és sokszínû világ, jó eséllyel mindegyik autó prémium. Valakinek, valahol.)
(Egyél szart, tízmilliárd legy nem tévedhet – csak mielõtt valakinek eszébe jutna felvilagosítani hogy a Mercedes-t mindenki nagyon szupernek tartja.)
Én tudom és értem hogy mi a prémiumautó. Ti tudjátok és értitek?

Gomulka Béla 2008.12.11. 08:29:50

Na, ez a vízmelegítõ / állófûtõ, ez prémium. Eltekintve persze ettól, hogy akinek Bugattija van, az tartsa fûtött garázsban.

ommm 2008.12.11. 10:18:32

AP: dobj egy emilt privátban, ha tényleg érdekel a dolog.

AnyádnakPalánkot (törölt) 2008.12.11. 10:38:08

Ööö most azonnal semmiképpen, de köszönöm.
Csak elvileg kérdezem, mivel itt sok olyan emberke gyűlt össze, akik tudják is, miről beszélnek. (nem a teszkós xenon-kékled-ződneon-barna kula stílus képviselői)

Long Johnny 2008.12.11. 11:00:05

Kedves Megszallott!

"Felfogtam. A pózerséget visszavonom:)
Sok mindenben igazad van, de sosem fogunk egyetérteni, mert én ortodox dízelgyűlölő vagyok. "

Köszönöm! Nem is volna szep ha mindenki egy velemenyen volna :-)

Üdvözlet egy katolikus fillerbaszotol akinek az okoz örömöt ha minnel kissebb a fogyasztasa :-)))

ommm 2008.12.11. 11:11:46

AP: küldtem emilt a minap, megkaptad?

SsPL71 (törölt) 2008.12.11. 11:46:03

Prémium: Piaci értékében, szolgáltatásaiban, egyéb paramétereiben (méret, teljesítmény...stb.) többet nyújt mint egy "átlag" vagy a nagy többség által elvárt igényeknél.

Volt kis béjemvém(318 E30), vezettem nagy béjemvét(535i), voltak más típusú, kategóriájú autóim is, de a bmw az BMW, ezt addig nem tudja felfogni az akinek nem volt, vagy nem használta még.

Egy béjemvénél azt is méretezik például, hogy milyen legyen pl. a kuplung "pedálerő".
Egy suzukiban is méretezik, csak másként, sajnos erezni is lehet a különbséget.
Egy béjemvében nem csak ezt az egy dolgot méretezik ilyen módon, hosszas kísérletezgetések eredménye minden kapcsoló, kar, pedál, kilincs és egyéb autó működtető kezelőszerv kialakítása, anyagminőség és féleség választás.
És igen egy alap bmw is jobb komfortot és minden mást fog nyújtani mint egy alap ford.
Még gurulni is máshogy gurul.

SsPL71 (törölt) 2008.12.11. 11:50:25

Meg onnan is megismered a prémium márkát, amikor megmutatják a számlát a szervizben.
Hogy miért drágább egy prémium autóhoz egy ugyan olyan(hasonló) alkatrész mint egy suzukihoz, azon el lehetne gondolkodni.
Én sejtem.

The Good Boy 2008.12.11. 12:22:53

Az tetszik, hogy néhány kommentelő nem birja elképzelni, hogy van a földön olyan ember, aki nem vágyik "prémium" autóra, és rögtön lefikázzák, hogy sosevolt prémiumja, meg lecsórózzák, meg micrázzák...
Én például nem valószinű, hogy valaha is vennék "prémium" autót, több okból is: Sajnálnék egy autóra 10+ milkát letenni (jelenlegi gazdasági helyzetben ez az érték nálam 7,5 milka, a fölött értelmetlennek tartom, de talán még ez az összeg is az), sajnálnék szervizdijra kétszer-háromszor annyit kifizetni, mint egy nem prémiumra. Sajnálnék cascora többszörös összeget kifizetni. Sajnálnék két tonna vashoz és plusz 2/4 hengerhez tartozó magasabb fogyasztást pénzelni. Szarrágó vagyok, vagy forintba**ó? Nem tudom. De:
Szeretem azt, ha ment közben max a szélzaj, és a gördülési zaj szürődik be (tudom dupla üvegnél a nagy prémiumnál még ez sem), 100-nál is normál hangerővel lehet beszélni, viszont mellette töredéke az autó fenntartása, mert pl. az öreguras, korán felkapcsolós, nem padlógáz-satufékes autózás nálam 6 liter olcsó benzinben nyilvánul meg, és nekem ez a fontos. Gyakorlatilag 1-2 elözést leszámitva itt magyarhonban nem lehet kihasználni a többszáz Le-t, azt az 1-2 elözést pedig kibirom 1-2 perccel később nyugodtan is. Többször járok a német autobahnon, nem szerencsés emberként amerre én járok ott igen ritka a határtalan száguldás, mert korlátozva van a tempo, de 160 km/h-nál többre hosszútávon sem vágyom, pedig autóbuzi vagyok és szeretem a sebességet, de nem a hétköznapokban.
És mielött köpködés lenne: volt szerencsán többször E30-hoz, elöző 525d-530d-hez, elöző 750i-hez, C és E classe-hoz, Ferrarihoz, Porschéhoz, Lotushoz (Scaniahoz::)) stb.
Aki itt a gyönyörű 6-8 hengeres hanggal jön, annak annyit, hogy én két autóban értékeltem a motorhangot: F360 Modenaban és a Lotusban. De ezek alapban nem mindennapos közlekedési eszközök, hanem játékszerek. Hétköznap én teljes csendben és nyugalomban szeretek utazni, ahova ne szürődjön be se kerregés, se vényóc.
Ja és mielött nekem esik valaki: Amikor elöször kiszálltam a 750i pilotaüléséből, akkor az volt az első mondatom, hogy most ültem életemben elöször AUTÓban.
Ettől függetlenül a prémium kategóriát meghagyom a sikeres embereknek, jól menő pénzembereknek, celebeknek (izé, hiresnek gondolt embereknek), maffiozóknak, nagyravágyóknak.
Én mint már vagy 200 hsz-el fentebb irtam tökéletesen el leszek egy csendes hybrid honda vagy toyota volánja mögött 5-6 literes fogyasztással. Nekem ez az igényem, több nem kell.

The Good Boy 2008.12.11. 12:32:53

Ja és még annyit, hogy kb. fél éve elkapott a "veszek egy komoly autót" magamnak gondolat, és nézegettem elég sok 1-2 éves S80-at és S-type-t (meg kevés saab 9-5-t, de tudom az nem komoly vas:), de aztán rájöttem,hogy az nem én lennék, nem tudnék azonosulni velük, nem tudnám szeretni határtalanul.
Egy dologra volt jó ez az agymenés, hogy belezugtam az igényes faberakásos/világos bőrös (angol)belsőbe, pedig a bőr ülés számomra idegen és visszataszitó. De én ilyen vagyok.

Csák Morritz AKA Alibiman · http://alibiman.blog.hu 2008.12.11. 15:46:41

A cikk írója pár kérdésben picit téved.

XDrive. DTC nyomva tart, 5 mp múlva 4x hajtás kikapcsolva. Erről egy helyes kis sárga piktogram tudósít. Lehet hátsókerekezni. Én nem tudom, hogy ő mennyit jár olyan utakon, mint én, pl. Bulgária, hegyek közt, takarítatlan utak, nem kell tél, elég a latyak is. Két kerékkel, akár első hajtással senki, sehova. Xdrive – kipörgésgátló kikapcsol, megy.

Manuális klíma. Voltam olyan paraszt, és a nejemnek azzal rendeltem a bimert. Mert képtelen voltam neki elmagyarázni, hogy az automata klímánál csak beállítjuk a hőfokot, és kész. Nem, ő minden alkalommal, amikor beült (az előző kocsijáról van szó), beállította a 16 fokot, majd amikor már jégcsapok voltak mindenhol, feltekerte. Aszongya nem szereti, pont. Jó, akkor manuális klíma. A különbséget másra költjük.

Alap HIFI. Bár az én kocsijaimban professional van, de a business (ez az alap) is ugyanolyan jól szól, csak a szolgáltatásai mások. A szerző nem tudja, miről beszél. Egyébként meg minden relatív, a prof. is szar tud lenni egy bizonyos szintnél. És bármi szar tudni lenne, stb. stb. stb.

Navi. A 2009/2 már nagyon részletes Mo-t ad. Akár egy Garmin. A korábbiak csak nagy vonalakban, főutak, Bp. stb. Hát igen, pénzbe kerül. És akkor mi van?

Egyébként a szerző a saját véleményét adta elő, így nem is kell vele vitatkozni, hiszen azért szép az élet, mert nem vagyunk egyformák.

Más. Az ember nemcsak azért vesz dízelt, mert keveset fogyaszt. Ez jó érzés, de nem elsődleges - nálam. Hanem azért mert szereti a 6hengeres bímer dizel hangot, és a bugyijába élvez az 580 Nm-es nyomatéktól. (Ja, két keréken nehéz leadni, ezért is jó az xDrive, ugye, ugye?) És szeretem a benzinesek hangját is. Ahogy szeretem a töltött káposztát és a meggyes-mákos rétest is. Pedig igen más karakterek. Egy fasság ilyesmiről vitát nyitni. Mármint miért fasz, aki szereti a töltött káposztát, és a dízel hangot. Aztán. Milyen füstölés könyörgöm!!! Karbantartásmentes részecskeszűrő van a mai ilyen bímerekben. Lehet papírzsepivel törölgetni a kipuf kimenetét. Hófehér marad. Ja, hogy széttaposott, szarrá tuningolt dízelről van szó? Az más, az füstöl, mint állat. De nem erről beszélünk.

Prémium??? Kijafaszt érdekel! Aki azért vesz bímert, mert azt halotta, hogy prémium, az egy sznob fasz. Ezért ne vegyen. Azért vegyen, mert élvezetes vezetni, olyan, mint egy sínautó, pl, stb. Ja, ha élvezni akar, akkor bizony fizetni kell. De van olyan is, aki egyszerűen szereti egy adott márkában felhasznált anyagokat, vagy a kocsi szagát. Én pl. (NEM RÖHÖG!) szeretem az új rönyók szagát (is). Ez is egyfajta perverzió.

Az, meg aki becsmérli a másik kis kocsiját, suzukit, vagy kispolskit, tök mindegy, gondoljon arra, hogy a (lenézett) csákónak ott állhat a garázsban egy ultrabrutál valami. Csak praktikusabb volt az adott helyzetben a kiskocsit előkapni. Én pl. rendszeresen furgonnal járok (nem hurcolok semmit), csak az elől van, és lusta vagyok. A haverommal meg sokszor megyünk a neje suzi csobbantójával, mert tök praktikus, kis aranyos autó, amiben elférünk. Pedig neki is ott áll a garázsban az 530-as. Vagy ha nem über brutál kocsija van otthon, akkor meg szép háza, lakása, jókat eszik, vagy bejárja a világot, vagy egyszerűen csak boldog, nem érdekli milyen kocsija van, csak el akar jutni ából bébe. Erre megfelel akármilyen 4 kerekű. Ezen az alapon bárkit is lenézni hihetetlen primitívség. Még akkor is az, ha a lenézett igazából csóró, és azért jár azzal, amivel. Mi is csórók vagyunk (pl.) egy Csányihoz képest. Minden relatív.

www.totalcar.hu/nepitelet/?op=itelet&cat_id=83059 2008.12.11. 16:48:15

megszaLott · 2008.12.10. 23:20:49

Évente alaphangon beletankolok olyan 2,5 millió Ft-ot az A8-ba, szóval az a 200ezer Ft nekem aztán nem oszt nem szoroz...

Engem csak az zavar, hogy néhányan úgy kezelnek 200ezer forintot ma, mint holmi aprópénzt... (Ne vedd magadra, általában olyanok teszik ezt, akiknek valójában oszt-szoroz az a pénz, csak maguknak sem vallják be.)

Engem aztán nem érdekel, hogy mennyit fogyaszt az autóm, ha szeretem. Ha netán vennék mondjuk 4.2es dízel A8at, azt azért tenném, mert az is fölényesen erős a többi közlekedővel szemben, nagyon nagyon minőségi autó, tetszik, és Audi :-)

Szóval itt nem a fillérbaszásról van szó, hanem arról, hogy egy 525i BMW-ből valaki leskótoz egy 730d tulajt. Érdekes, furcsa, (számomra) visszás helyzet. Ennyi.

De ezen nem fogunk összeveszni, valószínűleg egyikünk sem fogja meggyőzni a másikat :-)

Szép napot!

Agr3ssor 2008.12.11. 17:10:04

"Az, meg aki becsmérli a másik kis kocsiját, suzukit, vagy kispolskit, tök mindegy, gondoljon arra, hogy a (lenézett) csákónak ott állhat a garázsban egy ultrabrutál valami. Csak praktikusabb volt az adott helyzetben a kiskocsit előkapni. Én pl. rendszeresen furgonnal járok (nem hurcolok semmit), csak az elől van, és lusta vagyok. A haverommal meg sokszor megyünk a neje suzi csobbantójával, mert tök praktikus, kis aranyos autó, amiben elférünk. Pedig neki is ott áll a garázsban az 530-as. Vagy ha nem über brutál kocsija van otthon, akkor meg szép háza, lakása, jókat eszik, vagy bejárja a világot, vagy egyszerűen csak boldog, nem érdekli milyen kocsija van, csak el akar jutni ából bébe. Erre megfelel akármilyen 4 kerekű. Ezen az alapon bárkit is lenézni hihetetlen primitívség. Még akkor is az, ha a lenézett igazából csóró, és azért jár azzal, amivel. Mi is csórók vagyunk (pl.) egy Csányihoz képest. Minden relatív."

De szükségünk van e dunyhára a szó nomád értelmében? Lófaszt! Akkor mik vagyunk? Fogyasztók... (Harcosok klubbja)

Igazából pont elgondolkoztam, hogy a biztonsági felszereltséget leszámíva mennyivel lenne hasznosabb nekem egy prémiumautó... Vagy akár egy öregebb prémium autó, amit esetleg meg is tudnék fizetni. És gyakorlatilag egyáltalán nem...
Kényelem: Hát a fene tudja... Az én 16 éves gyári kagylóüléseim után a haverom 740i-je, egy kifejezetten kényelmetlen autónak tűnt... Pedig hosszú perceket töltöttünk az optimális beállítással... Sikertelenül... De a nekem nem megfelelő poziciókat el tudta menteni a memória... Ez dícséretes...
Teljesítmény: Jelenleg Magyarisztánban a rohadt sok autó miatt esély sincs kihasználni akár 170 lóerőt sem... Max autópályán éjszaka... Tehát nekem a 140 bőven elég...
Métetek: 430 literes csomagtartó... Nem ipari célra... Tökéletes! És mivel szedánom van hátul a hely több, mint kielégítő...
Presztizs kérdés: Rengeteg autóbuzi ismerősöm van. És egyhangúan észrevettük, hogy, manapság egy 5-ös BMW-n meg sem akad a szeme egy átlag járókelőnek... Egyszerüen annyira mindennapos egy 5-ös, vagy egy A6-os, hogy már ki sem tűnik a sok átlag kisautó közül. Pesten a nagykörűton kábé fél percenként elhalad egy ultrapersztizs atomkocsi... És a kutya nem foglalkozik vele... Ide jutottunk... És az a probléma, hogy ezeket az autókat többnyire (tisztelet a kivételnek) tahó felvágós bohócok vezetik... Ezért a közvélemény is eszerint ítéli meg őket...
Úgyhogy nekem nem lenne előnyös egy ilyen autó... Ha 10millákat kellene elszórnom, akkor inkább Impreza-Evo vonulatban gondolkoznék...
Akinek meg a Bimmer jön be, az vegye azt... És legyen vele nagyon boldog!! Nekem nem... És szerintem hasonlóképen sokaknak nem... Ha az ember "prémium" kocsit vesz, én azt egyáltalán nem tartom fejlődésnek/feljebb lépésnek... Kinek mi. Nekem nem kellene... Vagyis de... Eladnám, és az árából vennék 3 tökéletesen elegendő autót...

Norbergh 2008.12.11. 18:17:25

Úgy látom kicsit későn kapcsolódom be a kommentelésbe, de sebaj. A cikk túl szubjektív, pár helyen tárgyi tévedésekkel, hasznos tanácsoktól is sikerült megkímélni, egy dolog igaz, az alap ülés tényleg szánalmas. Perpill egy fekete M-packos 330 coupém van, ami otthon a krómokkal meg a 18-as M felnivel még mindig sok irigy eber szemét szúrja, ahol élek átlag autó. Bár szeretnék nem a pokolba kerülni, az autóm mégis dízel. Ezelőtt benzines turbóim voltak, szóval először én is csodálkoztam magamon :) Valaki mintha írta volna, h nyugaton egy 50-60 millás autó fel sem tűnik. Hát azért feltűnik, de nem irigységet vált ki, mert itt nem kötődik hozzá a gondolkodás, hogy biztos egy bűnöző ül benne. Hozzátszem, hogy otthon nem véletlenül nem vettem BMW-t. A néhány aranyműves jaszkari sikeresen lenullázta a márka amúgy jó imidzsét. Holott sok BMW-s ugyanúgy a normális emberek táborát gyarapítja. Páran írták, hogy a dízel kerreg... bizonyára az ősdízelek hangja ivódott a fületekbe :) ezek nem Uno dízelek a 80-as évekből... a mai dízelek közül a négyhengeresek tényleg kerregnek valamennyire, de azért hathengertől felfelé nem beszélnék kerregésről, sőt. Aki egy sorhat dízel hangjára azt mondja, hogy kerregés... bizonyára egy F430-ból ült át... a dízel lényege nem feltétlenül a spórolás. Simán jobb vele levezetni 1200 km-t az autópályán, mint egy hasonló teljesítményű benzinessel, csendesebb, nyomatékosabb és takarékosabb. Azt azért még takaréskosság témában megemlíteném, hogy mikor a magyar oldalakon a hirdetéseket nézegetitek, a kintről behozott dízeleknél ha az éves futásteljesítmény 30 ezer alatti, az gyanús. Itt egy kétéves dízel átlag 80 ezret futott, de nem ritka a 130-140 ezer sem. Mindenki azt hisz el, amit látni szeretne, de csodák nincsenek. És még egy dolog, látom itt sok srác V8 meg V10 benzinessel tolja a sztrádán... akkor szívesen várom egy hazaút összehasonlító tesztre, a bahnon lehet tolni legálisan. Ez a "kerregő" sorhat 330d 200-as tempomattal kerek 7,4 litert fogyaszt (az egész úton 6,9 szokott lenni az átlag)
Pár hozzászóló gondolkodásmódja és kommentjei meg... csak gratulálni tudok, osztani az észt arról amit max újságban látott vagy a teszkó parkolóban...
A BMW power legyen veletek. Písz.

gyerek9.3 2008.12.11. 18:29:25

Agr3ssor:

Kényelem: Hát a fene tudja... Az én 16 éves gyári kagylóüléseim után a haverom 740i-je, egy kifejezetten kényelmetlen autónak tűnt...

hát ehhez azért hozzá szolnék...nem tudom mien 740-esbe ültél de egy 7esre azt mondani h kényelmetlen elég érdekes dolog.... ha még egy 3asra mondanád h kényelmetlen azt mondanám hogy oké mert az azrét jóvel kisseb is szűkebb ,meg az üllés is más .... de egy 7esre ,h kényelmetlen hátt... ekkorát ne kamuzzunk.......

gyerek9.3 2008.12.11. 18:36:14

jah megjegyzem...szerintem még a 3as kényelmével sincs baj...bár az alap üllés télleg nem egy 5* :S

Gomulka Béla 2008.12.11. 18:51:18

Norbergh, lebuktál. Hehe

GGG77 2008.12.11. 19:03:07

Amúgy tavaly egymás után ültem egy 3-as és egy 5-ös vezetőülésében. Ezerszer inkább egy sorhatos benzines, szépen felszerelt 3-as, mint egy gyengébb 5-ös. Nekem bőven elég méretben a 3-as (180 cm vagyok).

Gomulka Béla 2008.12.11. 19:20:16

Nordberger: vagy mégse?

SPL, a felsoroltak: ergonómia. De akkor hívjuk is úgy, ne prémiumnak!

Megjegyzem, ha egy japán átlagautógyártó nem hároméventi új és általában kétes formatervekre verné el a pénzét, akkor futná neki jobb ergonómiára.

foolproof 2008.12.11. 19:35:18

Ertem en, hogy premium, meg minden, de a franc gondolta volna, hogy ennyire nagy a jolet Mo-n. Csak ugy ropkodnek a millerek, mikozben hivatalosan az evi atlagfizetes 2 M HUF a langoktol olelt kicsiny hazaban. Vagy nemhivatalosan azert kicsit jobban megy a szeker?

Eddig komolyan azt hittem, hogy kisse erzeketlen dolog szocialis szempontbol 10-20 millas kocsikkal jarni egy olyan helyen, ahol tobbmillioan a letminimumon vagy alatt tengodnek, - mikozben a "premiumsagra" koltott extra penzbol lehetne pl. adakozni is egyes honpolgarok fagyhalalat megelozendo- de most mar teljesen megnyugodtam. Nagy a jolet, hiszen mar a nep ecceru villanymediuma, a Totalcar is kozepkategorias propelleresekhez ad hasznos tanacsokat. Jovore meg valoszinuleg Aston-Workshop lesz az egyik indulo blog neve.

Kapitalizmus, Balkan mode, version 0.1. Ahogy anno Rakosi alatt kerdezgettek az emberek: Tessek mondani, ez mar a kommunizmus, vagy lesz meg rosszab is?

Nem mennek bele a dizel-benzin hitvitaba sem, engem igazabol egy kerdes erdekel az 5-os biemdabljuval kapcsolatban: mi a peloert kaphatnak az amcsik kezivaltos E60 M5-ost is, mig a Ajropaban csak az SMG-t eroltetik? Nem forditva kene lennie?!

Shadowbull 2008.12.11. 19:42:31

"mi a peloert kaphatnak az amcsik kezivaltos E60 M5-ost is, mig a Ajropaban csak az SMG-t eroltetik? Nem forditva kene lennie?!"

Allitolag kifejezetten az amcsik kertek, hogy legyen ott kezivaltos.

Europaban meg nincs ra tul nagy igeny, ezert nem is szerepel a kinalatban.

Mondjuk egy M5 kezivaltoval olyan mint egy pornoszinesz farok nelkul, egy gitarhos gitar nelkul, es meg sorolhatnam a hulye hasonlatokat.

sb

Shadowbull 2008.12.11. 19:43:30

"lehetne pl. adakozni is egyes honpolgarok fagyhalalat megelozendo"

Adakoznak eleget az adojukbol.

Aki nem akar, ma sem fagy meg Magyarorszagon.

(hu ezert mit fogok kapni)

sb

foolproof 2008.12.11. 19:52:28

Mondjuk egy M5 kezivaltoval olyan mint egy pornoszinesz farok nelkul,..."

Michelle Wild, anyone?

Csák Morritz AKA Alibiman · http://alibiman.blog.hu 2008.12.11. 19:53:15

foolproof

>mikozben a "premiumsagra" koltott extra penzbol lehetne pl. adakozni is egyes honpolgarok fagyhalalat megelozendo

Azért van olyan bímer tulajdonos, aki igen komoly adót fizet. Csak nálunk van ilyen sztereótipia, hogy aki ezzel jár, biztosan adócsaló, vagy simlis. Sokakban fel sem merül, hogy egy ilyen kocsiért nagyon keményen kell dolgozni egyeseknek. Napi 8-9 helyett 14-16 órát. Azt nem irigyli senki. Szóval ezt a demagóg szöveget inkább mellőzném.

A homlessekről meg annyit, hogy jó részük magának köszönheti a sorsát. Egyszer az utcán, a Keletinél az KFC-nél megállított egy ilyen tag, hogy enne valamit, kér egy kis pénzt. Mondtam neki, várjon egy picit, bementem a KFC-be, vettem neki egy felső combot, meg egy sültkrumplit, és juicet. Amikor a kezébe nyomtam, a földhöz vágta, és elküldött a paraszt kurva anyámba.

Most lehet előadni az álhumánus dumát.

Gomulka Béla 2008.12.11. 19:55:59

Bull adóznak bizony. Mások meg lopnak az adóból.

Nõi pornószínészek?

Gomulka Béla 2008.12.11. 19:59:19

“Sokakban fel sem merül, hogy egy ilyen kocsiért nagyon keményen kell dolgozni egyeseknek. Napi 8-9 helyett 14-16 órát.”

Na, ettõl nem prémium!

foolproof 2008.12.11. 20:11:10

Azért van olyan bímer tulajdonos, aki igen komoly adót fizet" Gondolom, telik is ra a kicsi pizecskejibol szegenykenek, ugye? Ha meg nem, irany a Kajman-szigetek.

“Sokakban fel sem merül, hogy egy ilyen kocsiért nagyon keményen kell dolgozni egyeseknek. Napi 8-9 helyett 14-16 órát.”

Szar allasuk van, sajnalom oket. Keressenek jobbat, ahol nem kell gurcolni a propellerert.

Egyebkent aki kepes 14-16 orat dolgozni nagyon kemenyen, csak azert, hogy neki premiumautora is fussa, az meg is erdemli. A premiumautot, a csodalatomat nem.

Agr3ssor 2008.12.11. 20:14:02

" gyerek9.3 2008.12.11. 18:29:25
Agr3ssor:

Kényelem: Hát a fene tudja... Az én 16 éves gyári kagylóüléseim után a haverom 740i-je, egy kifejezetten kényelmetlen autónak tűnt...

hát ehhez azért hozzá szolnék...nem tudom mien 740-esbe ültél de egy 7esre azt mondani h kényelmetlen elég érdekes dolog.... ha még egy 3asra mondanád h kényelmetlen azt mondanám hogy oké mert az azrét jóvel kisseb is szűkebb ,meg az üllés is más .... de egy 7esre ,h kényelmetlen hátt... ekkorát ne kamuzzunk....... "

Figy... Relatív kényelmetlenséget mondtam... Vágod... Valamihez képest... Valami UTÁN, annak TŰNT...
Most vagy azt akarod mondani, hogy a 7-es a legkényelmesebb autó, vagy én nem értem ezzel mi volt a célod...
Nekem pl. jobb volt a 740i, mint a 3-as Mondeo, az új Passat, 3-as 4-es Golf, Megane Monaco, Phase II-es Laguna... De a saját kocsim üléseihez képest nem!!! Ezen mi olyan bicskanyitogató???

Egyébként egy őskövület 7-8 éves 740i-ről beszéltem...

karexxrookie 2008.12.11. 20:15:33

Sok melo ide premium auto oda..mindeki olyat es akkorat ves maganak amilyenre vagyik..rosszab esetbe amilyenre a penztarcaja engedi.
Hogy most en heti 37 orat melozok azt keresek 1200 eurot..megtehetnem h BMW-m legyen...de inkabb nem..valami ocsobb megteszi.
Majd ha lesz csalad meg gyerkocok..akkot talan valami nemet..addig visz jo a frenskebil a danok szerint.(francia oto)

Csák Morritz AKA Alibiman · http://alibiman.blog.hu 2008.12.11. 20:22:55

Foolproof

>hol nem kell gurcolni a propellerert.

Én nem ismerek olyan tarkabarmot, aki ezt tenné egy bímerért. Vagy te igen? Ez már melléktermék, mármint a bímer.

Én nem arról a bímer tulajról beszélek, akinek gatyára se tellik. Mert olyan is van. Én is azt vallom, hogy házikó, család rendesen etetve, gyerek iskoláztatva, stb, sok minden még, aztán a végén, ha fussa rája, akkor egy bímer.

Előítéletes vagy. Ráadásul tájékozatlan. Ez a propeller dolog városi legenda. El kell menni Munkenba, és a bímer muzejumban elmondják neked a címer történetét.

foolproof 2008.12.11. 20:40:15

Alibiman, van alibim, ne izgulj. Kepzeld, Mo-n egy ember sincsen olyan tipusu, amilyent te nem ismersz! Sot, az egesz Balkanon sose nem is volt!! Micsoda dolog, ez kerem? Valakik meg kozben jol lejarattak a propelleres image-t, hat nem felhaborito?!

>Ez már melléktermék, mármint a bímer."

Ahhoz kepest nagyon nagy indulatok fortyognak -itt a forumon legalabbis- ezzel a mellektermekkel kapcsolatban.


>Ez a propeller dolog városi legenda. El kell menni Munkenba.."

Erdekes, meeg angolszasz nyelvteruleten is inkabb Munichnak-nak irjak. De hat en eloiteletes vagyok, raadasul meg itt, faluhelyen is megfertoztek azok a csunya varosi legendak, hogy a devla essen belejuk!

Varosi legenda vagy nem, sokfele igy hivjak azt a bizonyos jelvenyt a tajekozatlan autos ujsagirok.

Remelem, mindenki csak annyira eloiteletes meg tajekozatlan, mint amennyire en. Biztos ezert tart itt az orszag, ugye.

Csák Morritz AKA Alibiman · http://alibiman.blog.hu 2008.12.11. 20:48:29

Egyébként nekem fura attitüd az, ami néhány posztból süt, miszerint, ha valakinek jobban megy, nagyobb háza, autója, drágább ruhája, stb. van, az biztos lopta, csalta, rabolta. Fel sem merül, hogy megdolgozott érte, örökölt, nyerte a lottón, stb. Ne adj Isten, netán tehetségesebb, szorgalmasabb nálam, hiszen ha nekem nem futja bímerre, akár másnak sem futhatja. Ezt fájdalmas lenne beismerni. Inkább lesznobozzuk, vagy lehülyebuzizzuk.

Én úgy látom, van aki meg proletár diktatúrát szeretne. Éjjeli, 50-es évekre jellemző börkabát-Pobjeda kombi államosítást. Egyenlő keresetet mindenkinek. Legyen az egyetemi adjunktus, vagy 6 elemit végzett segédmelós.

Igen, van aki 10x annyi pénzt keres, mint én. És 10x annyi adót is befizet, mint én.

Csak egy autóról van szó, mégis egy társadalomtudós hihetetlen aranybányára lelne az itteni sok flusztrált poszt tömegben. Szomorú és tragikus. :-(

Csák Morritz AKA Alibiman · http://alibiman.blog.hu 2008.12.11. 20:55:20

Foolproof. Senki sem úgy születik, hogy mindent tud. Én is úgy tudtam korábban, hogy a propellert szimbolizálja a bímer embléma. Ezt csak alátámasztotta, hogy a II. VH alatt rep. motorokat gyártottak. Aztán Munkenban, a bímer muzejumban felhomályosítottak, hogy az embléma eredete a bajor címerben leledzik. Soha nem volt köze a propellerhez. Ők már csak tudják.

Azt, hogy az angolnyelvü oldalakon mit beszélnek, nem venném készpénznek. Sok baromság elhangzik ott is. Got it?

foolproof 2008.12.11. 20:56:53

Alibiman, ne csodalkozz, Kadar nepe el es virul, sajnos meg egy jodarabig! Siramaiddal egyertetek.

ommm 2008.12.11. 21:01:07

alibiman 2008.12.11. 20:55:20
Oké, ezt úgy nagyjából mindenki tudja (remélem), a "propelleres" megszokásból jön már. Mégsem mondhatja, hogy "címeres" :))
Písz

Csák Morritz AKA Alibiman · http://alibiman.blog.hu 2008.12.11. 21:06:49

Ommm, ez teccik. :-) Visszalépek a propelleres pártba. Télleg jöbb, most hogy így izlelgetem... propelleres... címeres... propelleres...

Vicc nélkül, logikus, amit mondasz.

foolproof 2008.12.11. 21:11:22

Dear alibiman, no offence, but I cannot recall any article from my admittedly poor memory, written by anyone, let alone a car journalist, which contained the word: "Munken". Your comment made me curious about this word. Is it your invention or is it a common phrase? Would you enlighten me with the meaning of it, please, don`t leave me in the dark! Thank you so much, mate!

subtotal 2008.12.11. 21:24:45

Egyébként én sem értem ezt a BMW-t vett biztosan nem tisztességesen kereste és egyébként is egy pózer hülye: a szomszédomban két ember is vett újonnan BMW-t, az egyik egy 318d-t (E90), a másik pedig pár éve egy 525i-t (E39). Mindkettő 50es évei vége felé járó orvos. Én pedig vettem 29 évesen egy 5 éves E39 525d-t, úgy hogy minden egyes fillér adózott jövedelemből származott-származik. Nos, ennyit a sztereotípiáról. Persze én is tisztában vagyok vele, hogy sok olyan humanoidra megtévesztésig hasonlító lény is használ ilyet, sajnos ezeket sokkal könnyebb észrevenni (M-Packet-19es felni-Fullbőr-Tv-Nagyzene, esetleg ültetés-kályhacső-nagyspoiler).

Gomulka: a prémium-ot nem csak egyértelműen materiális dolgok jelenthetik. Az is az, hogy ténylegesen testre szabhatod az autót: többféle űlés-kormány-díszítés-szinkombináció, külső megjelenés lehetséges, nem kell pakkokban megvenni az extrákat, itt jelennek meg leghamarabb a technológiai újítások (aktív kormány, head-up display, etc.), tartósak az anyagok, a minimálisnál igényesebb megoldások azokon a helyeken is, ahol nem látszik, nem avul el a forma. Nekem ezt jelenti a prémium, szivesen kifizetem. Van, aki a lakásban igényesebb, van aki az étkezésben vagy a szórakozásban. Vagy lakás-lakás tök mindegy, egyre megy? Biztos van olyan, akinek igen.
Kommersz rum vagy Bacardi mindegy? Végülis elintéz mindkettő előbb-utóbb? Kocsma vagy bár?
A legtöbb ember valamiben igényesebb, mint az átlag.
Az a szerencsés, akinek sehol nem kell kompromisszumot kötnie. Aki ezt mások kábítására használja, az csak azt tudja mások szerint mi a jó, azt nem neki mi.
Ha te nem érzed az értéktöbbletet, akkor ne vedd meg, teljesen érthető az érvelésed.
Én viszont szeretem, hogy tökéletesen kézre áll a váltó (tudni kell jól kezelni, elvárnak a manuálisok egy bizonyos határozottságot), huzatmentes a klíma, precíz a kormány, nem zörög a beltér, jó menetdinamika. Ha nyomod neki szép a hangja szerintem, nem fárasztó hosszú úton sem.

Csák Morritz AKA Alibiman · http://alibiman.blog.hu 2008.12.11. 21:25:40

Hmm, the reason is HOFI. Ő tanította meg nekem, hogy Munken, az Munken. To be more precise: Münken. De ez már részletkérdés. Hosszú unalmas útjaimon Hofit hallgatok. Megvan mind. A hozzám hasonló öreg csókák biztosan emlékeznek erre.

Shadowbull 2008.12.11. 21:39:08

"Michelle Wild, anyone? "

Tudtommal a Vad Kati meg mindig szineszno es nem szinesz :)

sb

Shadowbull 2008.12.11. 21:44:31

alibiman 2008.12.11. 20:48:29

120%-ig egyetertek.

sb

Shadowbull 2008.12.11. 21:45:45

alibiman 2008.12.11. 21:25:40

Van akvariumod?

:)))

sb

Csák Morritz AKA Alibiman · http://alibiman.blog.hu 2008.12.11. 21:48:18

Subtotal, igazságod vagyon. Egyébként meg hülyeséget írtam pár sorral fejjebb. Mert az is teljesen normális, hogy valaki szakadtra melózza magát, megvonja a szájától a falatot, hogy megvegye kedvenc autóját (bímer, merdzsó, tökmind1), hőn áhított baromi drága HIFIjét, vagy elmenjen egy féléves délamerikai körútra. Miért ne?

Utaltál egy apróságra, amit elfelejtettem megemlíteni a cikkel kapcsolatban. A felesleges apró extrákra gondolok, meg arra, amit írtál a felszereléssel kapcsolatban. Néha kényszerhelyzetben van az ember, már ha nem hülye. Ha összeraksz egy új kocsit a bmw.hu-n, akkor világos, hogy páldául a navit érdemes pakkban venni, mert rengeteg pénzt lehet megspórolni. Egy 530-asnál, ugyanazért a felszereltségért akár 1 millával többet is kifizethetsz, ha nem pakkot veszel. És a pakkal télleg sok apró felesleges extrát is kapsz.

Írod, nem zörög. Nem a faszt nem. Kicsit gyere a Jászberényi útra, majd a bímer is zörögni fog. Persze zörgés és zörgés között lényeges különbségek vannak. Ez igaz. De néma csend nincs. Sőt, néha az apró nyiszogásoktól a falra tudok mászni. A csomagtér takaróm hátsó leffentyűje (vagy mi) hozzáfekszik a hátsó ajtóhoz. Bizonyos rázkódás esetén picit csúszkál rajta. baromi idegesítő. A bőrülés, bármennyire is ápolod, a börre jellemző módon, ott ahol a müanyag elem alá oldalt bemegy, picit szeret nyikorogni. Ez nem nyikorgás, csak nem találok rá jobb szót.

Az üres T34-es, biztosan nem zörög. Az való ide.

Csák Morritz AKA Alibiman · http://alibiman.blog.hu 2008.12.11. 21:50:21

Shadowbull 2008.12.11. 21:45:45

Még heteró vagyok, dehát az idők változnak, ki tugggya mi lesz. :-)))

subtotal 2008.12.11. 21:58:36

Ismerem a Jászberényi utat, bár én debreceni vagyok. Szar utak viszont midenhol vannak. Keresd fel a Thomas Mann-t ha itt jársz és van benned egy kis önkínzási hajlam ;).
Azért az, hogy néha meg-meg zörren egy durva bordán, nem ugyanaz, mint a folyamatos ciripelés.
Bőrröl nem tudok nyilatkozni.

subtotal 2008.12.11. 22:01:34

Ja, amit elfelejtettem: nekem csak az ajtózsebben és kesztyűtartóban lévő cuccok zörögnek ha olyanok. És kombi végében a padló alatt lévő üregben tároltak. Revideálnom is kellene lassan ezeket a nem gyári kiegészítőket :)

foolproof 2008.12.11. 22:04:06


Tudtommal a Vad Kati meg mindig szineszno es nem szinesz :)

sb

En balga meg azt hittem, hogy csak egy sima sexual object! Hiaba, mindig tanul az emberfia valami erdekeset.

Csák Morritz AKA Alibiman · http://alibiman.blog.hu 2008.12.11. 22:06:45

subtotal 2008.12.11. 21:58:36

Najó, persze. Én csak világossá akartam tenni, hogy a "nem zörög", az nem azt jelenti, hogy nem zörög. Nehogy valaki csalódjon, aztán rohanjon garos szervízbe, hogy ez a hulladék bömös zörög, mint állat. Meg ugye attól is függ, mennyire kemény a felfüggesztés. Az enyém nagyon, pedig nem M, csak terepjárónak láccó tárgy, amihez kell a keményebb rugózás, különben felborul, mint a szar.

Na, most kiderült, hogy még attól is nagyobb buzi vagyok... Jelentem, még nem vagyok kopasz, de ami késik, az nem múlik. :-) És tetoválásom sincs. Kigyúrva sem vagyok, az nem izom..., az háj...

The Good Boy 2008.12.11. 22:09:12

Jól látom, hogy a bmw tulajok egy része személyes sértésnek veszi, ha van olyan ember, aki tényleg nem vágyik a cimeres-propelleres gépre? Sőt mi több nem tartják olyan überfrankónak?
Ez van, mint már fentebb többen irták, nem vagyunk egyformák (szerencsére). Én elismerem, hogy jó gépek, de nem kellene. Ennyi. Attól még lehet jó. Az az igazság, hogy a bmw tulajok (mint a német prémiumautó gazdák) nagyrészt márkahűek, és soha nem váltanának más márkára (főleg nem a konkurens német szekerekre). Ezt el lehet fogadni, de nekik is el kell azt, hogy nem mindenkinél bmw-nek hivják az istent!
Mellesleg, hamár mozgalom kezd kialakulnibelöle, én is közlöm,hogy rendesen megdolgozok minden fillérért, forintra pontosan befizetek minden adónak hivott sarcot és tehetetlen dühvel nézem a sok adócsaló élősködő (papiron munkanélküli/minimálbéres) tetvet, akik helyett is én fizetek.

Shadowbull 2008.12.11. 22:10:04

"En balga meg azt hittem, hogy csak egy sima sexual object! "

AZ nyilvanvalo, hogy nem az eszeert szeretjuk :)

sb

Csák Morritz AKA Alibiman · http://alibiman.blog.hu 2008.12.11. 22:10:42

subtotal 2008.12.11. 22:01:34

Az enyimben van egy tipushiba, amiről fórumokon is szoktak beszélgetni. A gumikéder, ha száraz, akkor szeret zizegő hangot adni rossz úton. Ezért néha kicsit be kell kenni szilikonnal. Ilyenkor nosztalgiázom, a fehér kombi ladámra emlékezem.

Shadowbull 2008.12.11. 22:13:38

The Good Boy 2008.12.11. 22:09:12

Ha nem vagysz ra, hat nem vagysz.

Nobody's perfect...

:)

sb

loláb 2008.12.11. 22:14:22

...Mindkettő 50es évei vége felé járó orvos....

Ők aztán annyi adót befizetnek a paraszolvencia után, hogy az ihajj!

Én tényleg szeretnék látni egyszer öt olyan embert egymás mellett aki ADÓZOTT jövedelemből tizenöt milliós autót vesz.

Shadowbull 2008.12.11. 22:21:18

A 15 millas auton van mar eleve nehany milla ado.

Abbol csak jut a hajlektalanoknak.

Amugy meg igazad van, nyilvan nem fizet be mindenki mindent, sot.

De azert eleg sokan eleg sokat fizetnek. Megha nehol itt-ott "optimalizalnak" is.

sb

The Good Boy 2008.12.11. 22:35:18

loláb 2008.12.11. 22:14:22
"...Mindkettő 50es évei vége felé járó orvos....

Ők aztán annyi adót befizetnek a paraszolvencia után, hogy az ihajj!"

Ez igy van,meg a sok mostanában siró-rivó hires szinész, meg zenész, akik elsirják magukat, hogy 30-40.000.- Ft a nyugdijuk, meg hogy ki van velük b@szva.
Persze ezek is elfelejtik a sok zsebbe rakott hakni pénzt a falusi kultúrokban, meg a soron kivül kiutalt új autót, amire a pórnépnek éveket kellett várnia, meg a külföldre (najó cocialista földre) államipénzből történő haknis kiruccanásokat. Persze ezek a lovék sehol nem jelentek meg (max. a takaros balatonparti kulipintyókban), ezért lett minimál közeli a nyugdijpénz.
Hú de eltértem a hogyan ne vegyek bömöst témától:)

loláb 2008.12.11. 22:39:33

"A 15 millas auton van mar eleve nehany milla ado."

Kérdés, hogy melyik állam adóbevétele az a néhány milla.

"...De azert eleg sokan eleg sokat fizetnek..."

Igen, ez így van. De nagyon kevesek fizetnk MINDEN után. A vállalkozó, aki zsebbe adja az alkalmazottainak a minimálbér feletti részt, meg akik lichtensteini, meg andorrai rendszámmal veszik at autót, meg aki számlát vesz...

Szóval sorolhatnám még. Persze ennek sok esetben nem a kapzsiság az oka (de sok esetben az is ok), hanem hogy ilyen adó mérték mellett a KKV-k többsége egyszerüen NEM TUD nyereségesen működni...És még mindig jobb, ha trükköznek kicsit a minimálbérrel, mintha egyáltalán nem alkalmaznának.

loláb 2008.12.11. 22:45:48

"...meg a sok mostanában siró-rivó hires szinész, meg zenész, akik elsirják magukat, hogy 30-40.000.- Ft a nyugdijuk, meg hogy ki van velük b@szva.
..."

Nahát őrájuk aztán olyan magasról sz@rok, hogy az csak na! Majd akkor talán (?) foglalkoztat a gondjuk, ha egyszer végig tudok nézni egy mai magyar filmet anélkül, hogy valami rossz burleszk jusson az eszembe...

Csák Morritz AKA Alibiman · http://alibiman.blog.hu 2008.12.11. 22:49:47

The Good Boy 2008.12.11. 22:09:12

Talán nem is gondolod, hogy milyen kényes témát érintettél. Igen, bizonyos szempontból én is (mondhatom, hogy mi is? vagy ez már osztályba sorolást jelent?) kissé flusztrált vagyok néha. Tudod, az ember ledolgozik mondjuk 30 évet, van egy tárgy, amire folyamatosan vágyik. Ez történetesen nem egy drága, ritka bélyeg, amit otthon, kései órákban, titkon, babusgatva elővesz, és csodálja, hanem sokak által értékét gyorsan vesztő méregdrága autó. Méghozzá olyan, ami némi kivagyiságot is sugároz. Ha tetszik, ha nem ez így van. Nos, tehát állandóan vágyakozik, de mindig van valami más, fontosabb,amire költeni kell, ezért vesz egy olyan kocsit, ami szépen beleszürkül a tömegbe. Minden vásárlást hatalmas lemondásként él meg. Aztán eljön a leszarom pillanat, azt mondja, most én jövök! És összerakja, megrendeli, várja. Megvan! Ül a kocsiban a piros lámpánál, és egy viszonylag fiatal párt lát egy igazán szakadt autóban. A 4-5 éves gyerek (gyerekek) hátul. A vezetőn látszik, hogy halálosan kimerült, nem a mai meló miatt, hanem a véget nem érő napi harcok miatt, hogy fentartsa azt a keveset, amit eddig összeszedett. Az asszonykán is látszik a törödöttség, ő is kiveszi a részét szopásból rendesen. Valamikor szép lehetett, de most már megtörte ez a pár év. Tekintete fakó, révedező. A vezető átnéz. A szemében némi megrovást vélek felfedezni. Mintha azt mondaná: Mi van te köcsög, fogalmad nincs róla, mit kell nekem naponta robotolnom, hogy minden ki legyen fizetve, és még kajálni is tudjunk. Biztosan a Rózsadobon laksz te buzi. Fizetnéd be rendesen az adódat, te minimálbéres. Én befizetem, mert alkalmazott vagyok, nem úgy mint te, mocskos adócsaló. Szégyenérzet suhan át az agyamon. Vajon valóban megérdemlem én ezt a kocsit a jelen helyzetben? Mindent megtettem a lehetőségeimen belül, hogy hasznos tagja legyek a társadalomnak? Nem lehet, hogy én is okozója vagyok annak, hogy ez a jobb sorsra érdemes kis család valódi közdelmet folytat minden nap? És ehhez hasonló hülyeségek motoszkálnak a fejemben. Ilyenkor már bánom, hogy nem a furgonnal jöttem, közhelyekkel nyugtatom magamat, hogy rendesen fizetek adót, rendszeresen támogatom az egyik gyerek kórházat, ha a koldus magyarul válaszol, akkor adok neki pénzt, stb.

A bajt csak tetézi egy ilyen csit-csat, ami itt folyik, mert az emberen elhatalmasodik az érzés, hogy valamit mégis rosszul csináltam -tunk?

Az ilyen gondolatok miatt az ember náha hajlamos arra, úgy gondolja, mindenki ellenség, mindeki utálja, aki nem olyan autóval jár, mint ő. Még az is felmerül, mivel kisebbségben van, lehet hogy a többség gondolja jól. Ezért olyan áthallásokat hall, amik tulajdonképpen kevésbé jellemzőek. De mégis ennek megfelelően regál. Legalábbis a másik "oldal" (pl. te) így gondolja.

Csak egy dologról feledkezik meg néha a "másik oldal". Mi van akkor, ha én is (mi is) így kezdtem (tük), mint ez a pár, és azért gondolom azt, hogy mit gondol, amikor átnéz, mert én is ilyen faszságokat gondoltam a kispolákban ülve. És lehet, hogy én is igazságtalan voltam akkor. Ha gazdagnak születtem volna, akkor biztosan nem lennék flusztrált.

Shadowbull 2008.12.11. 23:23:11

alibiman 2008.12.11. 22:49:47

Nekem errol az a velemenyem, hogy mindenkinek a maga csatajat kell megvivnia.

Ha meg a masok problemajan is gorcsolnek, megbolondulnek, eleg nekem a magam baja.

sb

The Good Boy 2008.12.11. 23:25:38

Alibiman!

Azt hiszem kissé elbeszélünk egymás mellett. Szóval én pl soha senkit nem irigyeltem azért ami van neki, soha senkinek nem turkáltam a pénztárcájában. Ha valakit, akkor engem nem húz fel a 20 éves takony az új 911-be. Mert vagyok olyan autóbuzi, hogy csak az autót látom, meg benne egy árnyat aki lehet 20, vagy 40 esetleg 50 éves.
Ha valaki tisztességes munkával és adózott jövedelemmel veszi meg a gyerekkori álmát, az nálam dicséretes, mert kitartott mellette. Én nem tartottam ki, igaz nem volt miért, mert azonkivül, hogy minden nap más kocsira vágytam gyerekként, felnöttként sem vagyok márkahű, úgy vagyok vele, ha valami megfog azt veszem meg, nem csak az aktuális autóm márkakereskedését látogatom meg, vásárlás elött. És inkább 2-3 évente cserélek újra, ha már lejár a gari (na amit kapok a használtautó fanoktól, mint lúzer milliókat ablakon kidobó:)
Szóval nem ellened irtam,hanem a sztereótipiákba pontosan beleillő személyekről.
Egyébként én is sokat gürizek, a feleségem is, de én inkább jól próbálok élni a hétköznapokban, mint hogy egy prémium vasba ruházzak kétszer-háromszor annyi pénzt, mint amennyit hajlandó vagyok autóra költeni. Mivel a kettő együtt nem megy (bár már nekem is erősen érlelődik, hogy vegyek egy régi restaurálni való dögöt unalmas perceimre, hála a tc pozitiv behatásainak:), nem erősködöm, inkább havonta legalább egyszer eltöltök a családdal valami szép helyen egy hosszú hétvégét szinvonalas körülmények között, meg amikor kedvem van beülök egy szinvonalas étterembe (akár egy héten többször is) és nem az étel árát nézem, hogy a kétezer forintos tankolás után még mennyi maradna (mert van aki ilyen áldozatért cserébe tart fenn prémium vasat). Lássam a családom arcán az elégedettséget és az életörömöt, nekem ez az első. Egyébként mint fentebb irtam 10+ milkás autót (mai árakon számolva) sose vennék max 7,5-ig. De ez az én problémám.

Csák Morritz AKA Alibiman · http://alibiman.blog.hu 2008.12.11. 23:42:48

The Good Boy 2008.12.11. 23:25:38

Abszolút értemm, amit mondasz. És szerintem ez így helyes, azaz így is jól lehet élni. Mindekinek van valamilyen dilije. Van aki vasba öli a pénzét, más festménybe, vagy az élet "apró", bár néha igen emlékezetes örömeit élvezi. Ahogy te is teszed. Lesz mire emlékezned. És ez jó.

Az autó restaurálás engem is megkapott már, sokszor érzek erős csábítást. Dehát az idő, ez az, ami nincs.

Gomulka Béla 2008.12.12. 00:01:54

Na, na, na! Mi ez a poshadt barátkozósdi, bágyadt egyetértés?! Harc!

ommm 2008.12.12. 00:03:54

alibiman 2008.12.11. 21:25:40

:D
Halló, itt Müntychen...halló, itt Müntychen...

Csak arra nem emlékszem már, hogy vívó vagy úszócsarnokból jelentkezett-e?

Hogyne vótam katona én is...
:D
Autóban, megvan, nem lehet megunni. Mind. Zseni.

www.totalcar.hu/nepitelet/?op=itelet&cat_id=83059 2008.12.12. 10:01:27

alibiman 2008.12.11. 22:49:47

Szívemből beszéltél. Ehhez nem is fűznék többet.

qualitaet 2008.12.12. 23:14:36

A fene egye meg pont most nem értem rá...

Azért befejezem a tegnapelőtt kezdett véleményem:

" Már megvan a tuti motor, kell hozzá egy jó váltó és egy jó hajtáslánc. És itt is menthetetlenül el lehet baltázni a dolgot."

Akkor baltáztam el amikor anno először 535 d vettem.:))))
Amikor ismét "rendes" autóm lett olyan érzés volt mint amikor egyszer megkerült az elveszett kölyök német juhászom, vagy mintha visszavarrnák a leszakadt kezem.


A BMW kézi váltói mostanság annyira rosszak, hogy lassan rángatásmentesen is nehéz lesz velük kapcsolgatni."

Sajnos már az első hatgangos (V8, V12) váltóknál is elég távol voltak(és vannak) a fokozatok. Már anno, tizenévvel ezelőtt is idegesített.
A régebbi, négy vagy hathengeresekéhez képest tényleg rosszabb.
De a "rossz"-ról valószinűleg nincs igazi tapasztalatod mert nem próbáltál például egy kézi váltós A6 3.0 TDI -t.

"Az 5-öshöz egyébként is automata illik, ami kényelmes, de ha kell, elég gyors is, ráadásul bármikor átvehetjük felette az irányítást."

Valóban ott a Steptronic, de attól még a büdös életben nem lesz olyan nyers és direkt mint a kézi.Persze ízlés dolga... De nem mellékesen az aut. váltók is átvehetik a zsebed fölött az irányítást. Lévén, hogy manapság 100-150 ezer körül azok is széthullhatnak.

" Bízzanak bennem, még a többszörös magyar ralibajnokok utcai BMW-iben is automatikus a váltó, és nem véletlenül."

Micsoda hülye példa - már bocsánat!
Olyan mintha egy ponósztár mondaná meg, hogy melyik a jó csaj.
Mellesleg lefogadom, hogy mind diesellel szúrja. Akkor az a jó versenyautó?!

(Próbálj ki egy "rendes" motorú kézi váltóst:)


" Az úgynevezett Run Flat gumik megerősített, ezért rugalmatlan oldalfalai sokkal gyakrabban szakadnak ki, mint a hasonló méretű, ám hagyományos gumik. Tehát defektesen is tudjuk használni az abroncsokat, amire szükség is lesz, mert sokkal sűrűbben durrannak el. Igazi hülyeség, nem?"

Ebben az utolsó szóig igazad van!!!!!!
A dobálást még meg lehet szokni, meg valamelyest kompenzálja a jó úton való élvezet, viszont a nyomvályúkban való sétálásnál nincs dühítőbb.
Hol van már ami anno csakis a BMW-nél létezett: Totális kényelem miközben úgy állt az úton mint a Katiban a gyerek.
(E32,34,39 gyári Sportfw +225- ös kerék, vagy E38 750i pusztán csak új gátlókkal szintúgy széria 235-ös gumi)


"De van még egy pár extra, amit hülyeség megvenni − szerintem. A hangfelismerésnek például megvan az a rémesen idegesítő szokása, hogy nem ismeri fel a hangot."

Nekem is volt a korábbiakban és most is van lévén használtan vettem mind.


" Ennek pont a háromszorosát spórolja meg, aki nem kéri az üveg tolótetőt. Miért ne kérné? Mert az egyébként sem igazán hatalmas fejtérből elvesz legalább hat értékes centit, ráadásul a klíma mellett soha nem lesz nyitva."

Jesszusom! Ettől a kapitális ökörségtől -ismételten bocs- már évtizedek előtt is a falra mászott Apám.
Mi a fészkes fene köze van a Schiebedachnak a klimához?!!!!
Előbbit gyönyörű tavaszi vagy őszi napokon ,nyári estéken nyitja ki az ember, nem dögmelegben...
Semmi közük egymáshoz.
A tető egy fontos élvezeti extra. A légkondiról meg Fater 26 évvel ezelőtti örökbecsűje jut az eszembe :

"Kisfiam! A klimaberendezés olyan szerves tartozéka az autónak mint a kipufogócső!!!!"

"Viszont hosszú távon könnyen meghibásodhat, lehet vele gond bőven."

Ha egy borult szart veszel kétségkívül.

Nem kapitális hülyeség, de szerintem felesleges a sávelhagyásra figyelmeztető csipogó, az aktív, a kanyar külső oldalán a testet megszorongató ülés, az ajtók zárását segítő automatika és a navigációs rendszer, ami itthon nem használható. Ezek jelenlétükkel éppúgy megkeseríthetik az életünket...

A tudatlanság keseríti meg az életünket.
A gyári navik már 2006 vége óta használhatók idehaza. Igaz az újabbakban csak egy éve.

"minimális szivacsréteggel tömött, nulla oldaltartású és nehezen állítható hokedliken "

Nekem is sportülésem van az az igazi, de azért ilyen kritikát még a legrangosabb nyugati autós médimok sem fogalmaztak meg még soha BMW ülést illetően.

"Hasonló lehet a helyzet a ceruza vékonyságú kormánykerékkel és a fazékhangú alaphifivel."

Ez már az E38 bevezetése óta érthtetlen.
Csakis M-sportkormány...
No meg LOGIC 7:)

qualitaet 2008.12.12. 23:21:33

Bocs az idézőjeleket kifelejtettem, meg azt is ,hogy a beszédvezérlés tök felesleges, a büdös életben nem használtam én sem.
Az első magyar(kalóz) navi meg az E60-at és a 6-ost kivéve már nem 2006 hanem 2005 végén is működött mindegyik gyári naviban.

Gomulka Béla 2008.12.14. 10:34:06

A fenti recept a kifogástalan BMW 5 konfiguráció. Nekem pont ez a kombináció ne tetszik, mellé meg nem akarok nyúlni, úgyhogy inkább nem is veszek.

waffen55 2008.12.15. 00:20:20

Sziasztok!

8 éves voltam amikor az édesapám kivitt a Német Szövetségi Köztársaságba, pontosabban
egy München nevű "városkába". Eddig semmi izgalmas más is járt már ott. Viszont mi egy olyan ismerősünkhöz látogattunk el aki nagyon érdekes helyen dolgozott egy bizonyos gyárban... Asszem valami autókat fabrikáltak benne és a gyár bejáratánál négy henger alakú építmény fogadott (ez egyébként érdekes, mért nem hat). A bácsi a nem éppen németes dr. Csók László nevet
viselte és valami 5-ös kasztninak volt a vezető tervezője... :) Egyébként ez a cég repülő motorokat gyártott és gyárt a mai napig is, sőt ezekkel kezdte (második Vh-s körökben ki ne ismerné a híres csillag motort) úgy tudom ezé a cégé a Rolls Royce válalat is ami a szintén gyárt repülőgépeket-motorokat csak az Usában... Tudom, hogy amit leírtam nem tartozik szorosan a témához de hátha vkit érdekel. :)

Gomulka Béla 2008.12.17. 19:18:24

A Rolls Royce autó márkanév az ovék, nem az egesz pakli. És amit a Rolls Royce autóból csináltak, az félresiklás. Sokkal inkább mint a VW Bentley-k.

HB. 2009.01.10. 08:05:22

Soha nem gondoltam volna, hogy egy uj 528
ennyi kellemetlenseggel fog jarni !
süti beállítások módosítása