Halálos tarkóncsapás

ADAC ráfutásos balesetek tesztje

  2008. december 02. - TóthZé Címkék: vélemény adac

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Kicsi vagy nagy? 911-essel ralizni jó.
2009-12-20 14:15:00

Szögezzük le az elején. Az előbb bejött a dolgozóba az Éva, a feleségem és aranyvasárnap ide vagy oda a

Egy év nirvana
2009-11-08 09:57:00

Eseménydús volt az elmúlt pár hónap a hátsókerekes, kocka Corollával . Karc nélkül megúszta a két

Hazaértek az extrém Insigniák
2009-09-30 08:25:58

  Kipróbáltuk az Opel Insigniák Ecoflex, 4x4 és OPC modelljeit, végre hazai pályán. Jó móka volt.

Magyar dráma Imolában
2009-09-19 13:39:00

Az élet a legjobb rendező, ilyet hollywoodi forgatókönyvírók egész hada sem találhatna ki. Az előzményekről

 

Európa-szerte évente közel egymillió ember szenved nyakcsigolya-sérülést ráfutásos balesetben. A német ADAC legújabb tesztjében csupán öt autó ülése kapott jó érdemjegyet, tizenkettő közepes lett, és nyolc megbukott.

Vélemények az azonos című cikkünkről.

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr96800596

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

IQLight 2008.12.02. 22:31:16

Ezért mérik az olaszoknál a pályán lévő trafik a követési távolságot is. Itthon sem ártana.

Hep! 2008.12.02. 22:35:10

haldoklik a belsőség..

Gomulka Béla 2008.12.02. 22:41:49

Toka

Kulonben: gyors halál. Egyszer úgyis vége.

bundilori 2008.12.02. 22:59:24

A feceliftes Opel Vectra B-nek, amelyet 1999 után gyártottak, aktiv fejtámlája volt. Ütközés eseten a fejtámla elörejött 6cm - vel.

eko 2008.12.02. 23:06:32

Ebböl is látszik milyen jó kocsi a szutyuki.
Persze ezzel nem hencegnek a katalógusban...

Fasírt 2008.12.02. 23:24:53

eko:
mar megint kezdodik ez a "suzuki a szar auto"? nezd meg mennyi auto szerepel meg piros minusszal(es magasabb kategoriaban!). szerintem sok mai kisauto kapna meg piros minuszt, ha letesztelnek mindet.

"Persze ezzel nem hencegnek a katalógusban..."
eppugy nem hencegnek mint a tobbi gyar sem.

ui.: nincs suzukim, vagyis de, csak az ketkereku. de autom nincs, ugyhogy fuggetlenkent mondom.

AnyádnakPalánkot (törölt) 2008.12.02. 23:26:21

tényleg gáz, hogy az a legszarabb.. oszt zsír új

Rocko- 2008.12.02. 23:27:27

hogyis volt az előző postnál, h az A6-ban ugyanúgy megdöglesz, mint a suzukiban? :)

zako 2008.12.02. 23:33:10

A toresteszteknel eddig ezt nem vizsgaltak? Ha letort a babu feje akkor visszaraktak oszt jonapot?

Maggi4 2008.12.03. 00:24:05

A Winklernek valami rohadt kialvatlan ábrázata van

Gergow · http://gergow.wordpress.com/ 2008.12.03. 01:21:26

1-2 tesztnél a videóban kiesik a bábú az ülésből. Mondja már meg valaki, hogy lehet egy autóban kiesni az ülésből?
Ezzel nálam meg is bukott ez a teszt. Én élesben 2x próbáltam olyan 40-50 között csapódott be hátulról az autó és rohadtul nem lett bajom, pedig csak egy Daewoo Tico-ban ültem.

megint 2008.12.03. 01:23:35

francia autón kicsit csodálkozok

megint 2008.12.03. 01:32:31

Várjál Rocko, jönnek majd a "s-merciben ugyanúgy meghallsz" féle bajnokok is, utána nem tudom mi jöhet, talán egy buszhoz hasonlítják majd, persze, hogy meghallsz ha szemből 100-al neked jön egy kamion, de általában csak biztonságosabb egy nagy, nehéz autó, mint egy mazda 2 hiába szerepelt jól a törésteszten, ha fele olyan nehéz, és fele akkora a gyűrődőzóna

mrlujoak 2008.12.03. 01:34:04

"A reaktív fejtámla, különösen a Volvo WHIPS elnevezésű megoldása jelenti a mai technika csúcsát, ahogy ezt a tesztgyőztes XC60-as is bizonyítja. "

Ha jól vettem le az idézett szövegből, az XC60-as reaktív fejtámlát kap.

Viszont a táblázatban Passzív fejtámla szerepel az első helyen szereplő XC60-as nál.

A bábu ülésből történő kiesése pedig borzasztó, hisz a váz annyira sem képes, hogy egy ilyen esetben megtartsa a dinamikusan mozgó "pille" testünket.

Szégyen!

nukleotid · http://www.youtube.com/watch?v=WbhmgwkeBOk 2008.12.03. 05:31:34

dehogy kialvatlan a Winkler...ha csak annyi lenne

Lowtyo 2008.12.03. 05:46:03

Rocko, megint: úgy látom ezt a mercis dolgot nem értitek teljesen.
az audin négy karika van, ami majdnem olimpia, nincs jelentősége.
a BENZ elején viszont csak egy karika van, de az rögtön 3 részre osztva: atya, fiú, szentlélek.
ennél nagyobb védelem úgy gondolom nem kell
ezért veszélyes merci csillagot lopni, hiszen akkor megszűnik a védelem
ja, és ofkorsz hátul is van kiscsillag, a ráfutásos balesetek miatt

Rocko- 2008.12.03. 07:31:37

:DDDD

Lowtyokám, BENZ-en szentháromság van. Audian szentnégyesség.

- +1
- über
- az én apukám (autóm) erősebb. :)

"hátul is van kiscsillag"
kiscsillag? az olyan, mint a tóthlüszi?

SsPL71 (törölt) 2008.12.03. 08:37:45

A merci elején az nem csillag, hanem célkereszt.
Egyszer vittem a nagyapámat mercivel, kérdezte, hogy mi az ott elől fiam? Mondom: célkereszt.
Mondtam neki: Látja azt a biciklist, na most becélozzuk, (de csak vicceltem) és az utolsó pillanatban félre kaptam a kormányt.
Mire nagyapám: Látod fiam, b@szhatod a célkereszted, ha én ki nem csapom az ajtót még mindig ott biciklizik az ürge.

B-road · http://szetbaszazideg.blog.hu 2008.12.03. 08:52:15

Peugeot 308CC

Csak ez az egyetlen kabrio a tesztelt peldanyok kozott?

Mar csak azert a zart karosszerias 307/308-asokba es a CC-kben azert kurvara mas ulesek vannak.
Es ha jol tudom azok is ilyan aktiv fejtamlasak.
Nyilvan nem Volvo kategoria, de azert ez nekem szemet szurt.
(marmint a CC dolog, es igen, 307-esem van, abban a tudatban, hogy annyira nem szar ez.)

lampaules 2008.12.03. 09:06:10

Majdnem minden cikkben feltűnik a Winkler neve, egyszer meg is kérdeztem, hogy miért nyalnak neki ennyire? Gondolom mert ő a főszerkesztő, de akkor is gáz. Most pedig ő van a címlapon, egy cikkben amit nem ő írt.

iu.:én nagy on bírom a winklert, nem azért írom, csak vicces nézni

Ubul1 2008.12.03. 09:16:53

A szarkeverő adac megint sarazni kezdett pár jól fogyó márkát mert letejelte őket a döglődő prémium gyártók többsége. Pár éve kihozták h a Volvo az egyik legmegbízhatatlanabb kocsi, még gyulladásra is hajlamos! ROFLOL, na azóta szarok nagyba bele a kimutatásaikba! Meg úgy általában a töréstesztekbe, mindenkinél van nagyobb kocs, és ha csattanni kell akkor csattanni kell, úgyis beledöglik akinek épp úgy esik, ha mást nem akkor a vérmérgezésbe amit a törött üvegdarabkák ejtettek a körömháza alá beszorulva, meg a wunderbaum a nyálkahártyájába ivódva.

Kopi3.14 2008.12.03. 09:52:55

Miert nem Opelkent teszteltek a Splasht?
A tesztek egy jelentos resze baromsag a video alapjan. Ha szarul van beallitva az ules, akkor lehet kirepulni belole, ahogy a nem megfeleloen beallitott fejtamla eseten lehet a kepeken lathato modon nyakat torni.
Az ules eleg kemeneyen tud deformalodni, de kerdes milyen temponal. Az meg nekem hang nelkuli megnezessel nem derult ki. Es minden ulest szarra lehet torni.

SsPL71 (törölt) 2008.12.03. 09:59:55

Recaro kagylóülést minden kocsiba, 6pontos biztonsági övvel, bukósisakot minden autósnak, és nyakmerevítő rátétet, mint a F1-pilótáknál.

AnyádnakPalánkot (törölt) 2008.12.03. 10:05:55

Bukócső, négypontos öv és kagyló lenne a minimum a biztonság illúziójához.
Persze az is csak borulás, meg odacsapódás ellen véd, szemből nem sokat.
Aztán próbáld meg legalizálni itthon ezeket.

szajberpiraty 2008.12.03. 10:17:46

Szerintem kár szépíteni, a személyautók túlnyomó többsége nyomorúságos bádog halálkaszni.

Keveslem az oldalirányú védelmet, egy átlag kocsiban majdnem védtelen az ember az oldalról jövő ütközések ellen.

A hátul ülők is védtelenek a csomagtérből beköszönő cuccok felől, meg lehet nézni a legtöbb autónál csak az ülés van a csomagtér és a hátul ülők között. Egy 6-os teszkós ásványvíz (vagy egy rekesz sör, ki mit iszik) simán leamortizálja a hátul ülő ember gerincét adott esetben.

Rocko- 2008.12.03. 10:59:18

Kopi3.14 2008.12.03. 09:52:55
"Miert nem Opelkent teszteltek a Splasht?"
tesztelheti Rolls-Royce-ként is, ha szar, akkor szar.

Agr3ssor 2008.12.03. 11:29:23

"megint 2008.12.03. 01:32:31
Várjál Rocko, jönnek majd a "s-merciben ugyanúgy meghallsz" féle bajnokok is, utána nem tudom mi jöhet, talán egy buszhoz hasonlítják majd, persze, hogy meghallsz ha szemből 100-al neked jön egy kamion, de általában csak biztonságosabb egy nagy, nehéz autó, mint egy mazda 2 hiába szerepelt jól a törésteszten, ha fele olyan nehéz, és fele akkora a gyűrődőzóna"

Gratulálok! Látom mindenképpen igyekszel bebizonyítani, hogy ezekben az autókban halhatatlan vagy... Akkor el kell, hogy keserítselek: Nem vagy az... Csak nehogy egyszer a saját bőrödön tapasztald meg...

Néha talán fel kelle tévedni a langlovagok.hu-ra, vagy valami hasonló oldalra, ahol ilyen témával foglalkoznak... Csak akkor rá kellene ébredned, hogy ezekben az autókban ugyanúgy megpusztulnak egy nagyobb perec esetén... Lehet az embernek mákja... Pl. egy haverom 50 métert gurult fák és bokrok között egy 205 Gti-vel Sóskút és Biatorbágy között... Karcolásokkal megúszta... ilyen is van... De ezt máknak nevezik...
Szeretem az ilyen formákat... A fizika elmehet a picsába... Nekem 18 lufim van, meg hatféle hárombetűsöm... Mit nekem egy 40 tonnás kamion, vagy egy 200-as sebességkülönbséggel belémbaszódó állat... Halahatatlan vagyok!! Kedves Rocko, és megint... Lassan kezdek hinni nektek...

Fasírt 2008.12.03. 11:50:32

Rocko:
neked mindegy mikor, hol hallassz a suzukirol, azonnal szarozol meg fosozol. mint a szelsosegesek, ahol egy kis tomeg gyulik ossze, mar kiabaljak hogy mondjanak le, meg dogoljon meg. sajnos az ilyen emberekkel nem nagyon lehet mit kezdeni. se meggyozni, se ertelmesen beszelni. sajnos. es itt most nem csak a suzukira gondolok.

de erre van egy jo mondas: ne vitatkozz idiotakkal, mert lesullyedsz a szintjukre, es ott legyoznek a rutinjukkal.

zsoci 2008.12.03. 11:58:41

Először is simán kiesik az utas az ülésből a zárt kocsiban is, nem voltaok még balaest helyszínén. Még az is előfordul hogy a hátsó ülés elé repül a delikvens.

Másrészt az a legnagyobb baj sok autóval, és ebben a japánok a gyakoribbak, hogy egyszerüen nem lehet elég magasra húzni a fejtámlát. Én nem vagyok égi meszelő 180cm vagyok, de például a kollegám 2006-s Corollájában csak a tarkómig tudom fejámlát felhúzni. De a saját Pajeromban is mehetne magasabbra. Egyszeüen nem fogom fel kire tervezik az ilyen üléseket.

Üdv Zsoci

AnyádnakPalánkot (törölt) 2008.12.03. 12:05:06

Nézzük, mint nyújt egy kispórolt anyagokból felépülő kisautóhoz képest mondjuk egy nagy Audi.
Kétszer olyan nehéz, ötször annyi merevítés van benne, dupla akkora a kétszer annyi tárcsaféke, 60%-al szélesebb gumikon gurul, másodpercenként x ezer mintavételt végez a menetstabilizáló elektronika, és beavatkozik, ha gond van. Minden testtájra jut egy légzsák, a pedálok nem jönnek fel térdig ütközéskor..
Teljesen fölöslegesen írjátok, hogy ugyanúgy meghal mindenki benne balesetkor. Dehogy hal.. Jóval nagyobb az ESÉLYED a túlélésre egy ilyenben. Nem halálbiztos, de az életet se élte túl még eddig senki.

chriss 2008.12.03. 12:16:22

itt egy "szerencsés" anyuka, hogy legalább nem elől ült.
van olyan szitu, ahol mindegy milyen kocsiban ülsz.

www.langlovagok.hu/html/galeria/2719.shtml

Fasírt 2008.12.03. 12:22:18

AnyádnakPalánkot:

ebben teljesen igazad van. biztonsagosabb lehet egy nagy modern auto. es pont.
aki ezt nem igy latja, azzal nem lehet mit kezdeni. persze audiban is meg lehet halni, es minden egyeb nagy autoban. ez sebesseg es szituacio fuggo is.

Rocko- 2008.12.03. 12:32:11

Agr3ssor 2008.12.03. 11:29:23
a halhatatlanság hülyeség. (kivéve ha Clair Bennett vagy Duncan Meklód vagy :D)
csak annyit kéne felfogni, h azozons körülmények közt egy német/francia/japán autóban több esélyed van túélni, kevesebb sérüléseket szerezni, mint egy suzukiban.

Fasírt 2008.12.03. 11:50:32
óó, csak nem ismerjük egymást?
akkor lécci' tartózkodj már a messzemenô következtetésektôl.
nem szarzotam. csak felhivtam a figyelmet az ADAC táblázat TÉNYEIRE.

zsoci 2008.12.03. 11:58:41
"Egyszeüen nem fogom fel kire tervezik az ilyen üléseket."
ott írtad: japánokra.

Fasírt 2008.12.03. 12:52:12

Rocko- · autofilia.blog.hu 2008.12.03. 12:32:11

"nem szarzotam."


Rocko- · autofilia.blog.hu 2008.12.03. 10:59:18

"ha szar, akkor szar."

eko 2008.12.03. 14:18:28

Nem azért szidtam a suzukit, mert fóbiám van.
De azt észre kell tudni venni, hogy az olcsó nem azért olcsó, mert "ugyan olyan, mint a másik, csak itt nem fizettetik meg az emblémát."
Igen is van különbség két autó között. És nem csak az árcédulán..

Kopi3.14 2008.12.03. 14:19:48

AnyádnakPalánkot 2008.12.03. 12:05:06

"Nézzük, mint nyújt egy kispórolt anyagokból felépülő kisautóhoz képest mondjuk egy nagy Audi.
Kétszer olyan nehéz, ötször annyi merevítés van benne, dupla akkora a kétszer annyi tárcsaféke, 60%-al szélesebb gumikon gurul, másodpercenként x ezer mintavételt végez a menetstabilizáló elektronika, és beavatkozik, ha gond van."
Meselj, milyen kisporolt anyagokbol epulnek fel a ksiautok? Es azt mibol sporoljak ki? Csak nem a nagyautokbol?
5* annyi merevites? Mutass egy merevitot, ami nagyautoban benne van, kis autoban nincs, es a biztonsagot szolgalja, nem a minel jobb, asportosabb uttartast.Hol van 2* annyi tarcsafek egy mai nagyautoban, mitn egy mai kisautoban? Egy hatso tengelyi tarcsafek miert jobb, egy dobfeknel?


szajberpiraty 2008.12.03. 10:17:46

"A hátul ülők is védtelenek a csomagtérből beköszönő cuccok felől, meg lehet nézni a legtöbb autónál csak az ülés van a csomagtér és a hátul ülők között. Egy 6-os teszkós ásványvíz (vagy egy rekesz sör, ki mit iszik) simán leamortizálja a hátul ülő ember gerincét adott esetben"
koszonjuk, erteni nem ertesz hozza.
sokkal nagyobb veszelyben van az elol ulo gerince ha mogotte ul valaki es nicns bekotve, mint a hatul uloe, aki mogott a csomagok repkednek.

AnyádnakPalánkot (törölt) 2008.12.03. 14:57:27

Jól van, én most befejeztem ezt az értelmetlen vitát.
Éljetek abban a tudatban, hogy egy kis fos ugyanolyan biztonságos, mint egy nagy fos. :)

IQLight 2008.12.03. 15:00:45

eko 2008.12.03. 14:18:28

Kár, h az elméletedbe bekavar a Kuga és a C5, no meg a 308CC... vagy ezeket is Splash áron osztogatják?

Ha suzukit látsz, fröcsögsz. kb. ennyit tudsz. A Te dolgod, engem nem zavar, de ha valaki szól érte, akkor ne próbáld megmagyarázni.

IQLight 2008.12.03. 15:03:05

AP
A "meghalsz benne" az egyik véglet, az "ugyanolyan biztonságos" meg a másik. Sztem a kettő közt kellene helyet találnia a T. Hozzáértőknek.

eko 2008.12.03. 15:37:53

IQ!

Nem fröcsögök! Legalábbi megprobálok nem..

A suzuki szerintem a tesco gazdaságos autó.
(nem ideértve a mostani grandvitarát, és hát talán az sx-et sem..)
Nyilván aki veszi tudja is ezt. De attól tényleg fel áll a ször a hátamon, amikor megpróbálják megmagyarázni, hogy ez is ugyan olyan jó!
Az elméletemröl meg annyit, hogy mutass egy olcsó autót az elsö ötben.
Azt meg senki nem mondta, hogy drágán nem lehet szart csinálni...

Rocko- 2008.12.03. 15:39:05

Fasírt 2008.12.03. 12:52:12
feltûnt, h biztonság szempontjából beszélünk a kocsiról?
abból meg szar.
vagy mutasd be, szerinted miért jó.

AnyádnakPalánkot (törölt) 2008.12.03. 16:20:10

Én annyit tudok hozzátenni a "Suzuki biztonság" témakörhöz, hogy amikor az ominózus korlátnak nekicsúszásom volt, akkor a következőket kellett cserélni:
első lökös kompletten (30e, fényezés itthon)
első lámpa+index (20e)
lengőkar (14e+munkadíj)
1db lemezfelni+gumi
sárvédő (13e, fényezés itthon)
futóműállítás a végén (5e)

30-al nekikoccoltam a korlátnak. Kizárólag azért, mert esőben fékezhetetlen az az autó, a kis súlya miatt. (lehet okoskodni, de inkább gondoljatok bele)
Ez is a biztonság része, nem?
Próbáljátok ki mostanában, akiknek van Suzukija, vagy ismerőse aki rendelkezik vele (mostanra már biztos megfelelően csúszik az út a kísérlet elvégzéséhez).
Szóval gyári szélességű gumival, 20-ról satufék, opcionálisan nedves úton. Azokkal az amúgy halálgyenge fékekkel is azonnal blokkolnak a kerekek.
Vagy még egy, cirka egy fordulattal eltekert kormánnyal indulás, kicsit nagyobb gázzal, azonnal elkapar.
Ezek után lett végképp elegem szegényből.. Alig van kapcsolata az úttal.

Kifordított kacagány 2008.12.03. 16:22:50

Rocko- · autofilia.blog.hu 2008.12.03. 15:39:05
azért jó, mert rögtön meghalsz benne és nem kell rokkantként tengetned az életedet, meg nem kell a véres testeddel sokkolnod a népeket amíg a kórházba kerülsz, hanem rögtön diszkréten nylonzsákba rakhatnak.

Rocko- 2008.12.03. 16:36:50

jaja. :)
ez olyan volt, mint amikor egy régi 944-esben be akartam kötni magam, erre az extulaja elkezdi: "minek?
ígyis-úgyis megdöglesz."
ettôl függetlenül bekötöttem magamat. :)

yard (törölt) 2008.12.03. 18:22:28

Fasza a "tudomány"
1. Tárcsafék-dobfék (van olyan szemét gyártó -csakhogy átb@sszon- hogy hátra is tárcsaféket szerel!)
2.Gyári szélességű gumi- talán a magasság-hosszúság is számít? egy guminál? -no comment.
Örülök, hogy igaszságügyi műszaki szakértők is hozzászólnak.(lehet megsértődni)

yard (törölt) 2008.12.03. 18:31:54

Ötvennégyezer Ft-os címletű bankjeggyel fizettek. Hajrá MO.

Kifordított kacagány 2008.12.03. 19:05:53

a magasság és hosszúság is számít. ugyanis ha nagyjából nem egyforma a kettő, akkor az már ovális és úgy szar közlekedni.

yard (törölt) 2008.12.03. 19:16:26

Kiforditott kacagány
kösz. már megijedtem, hogy ilyen dolgok is bírnak jelentőséggel mint: futófelület mintázat, gumiösszetétel, guminyomás, meg egyéb áltudományos baromságok.

Kifordított kacagány 2008.12.03. 20:45:00

azok csak uri huncutságok. nem láttál még cigányt, ezerkettesben, tükörradiálon?

AnyádnakPalánkot (törölt) 2008.12.03. 20:54:58

Mi a halál fasza érthetetlen azon, hogy "gyári szélességű gumi"?

Zsoli · http://prohardver.hu/tema/a_nagy_volvo_topic/hsz_1-50.html 2008.12.03. 21:54:41

"talán a magasság-hosszúság is számít? egy guminál?"

Így együtt igen, az az átmérő. Tapadás szempontjából majdnem ugyan úgy számít, mint a szélesség.

Kopi3.14 2008.12.03. 23:08:45

A tapadás elsődleges tényezőjénél a guminak csak az anyaga számít, mintázat, méret nem. A mintázatnak a másodlagos tapadási elemnél van jelentősége, ahol a deformáció, és egyenetlenségek közötti összeakadás adja a pluszt. Ehhez azonban beleszól a kerékterhelés is, persze kissé komplikáltan. Egy értékik növelve jó, utána a gumi hőterhelésének növekedése miatt már káros hatású. Vagyis amíg a jármű nincs túlterhelve, addig egy keskenyebb abroncs külöösen vizes felületen jobban is tapadhat, mint egy szélesebb. Havon, és esőben meg a nagyobb felületi nyomás miatt előnyből indul a keskenyebb abroncs a szélesebbnél.

AnyádnakPalánkot (törölt) 2008.12.03. 23:47:28

A régi Suzuki a súlya miatt csúszik vízen..
Még keskeny gumival is.

Agr3ssor 2008.12.04. 07:42:21

Rocko- · autofilia.blog.hu 2008.12.03. 12:32:11

Adott körülmények között nyilván... De le életveszélyes/felelőtlen barmozni azt, aki egy Suzukába ül/teszi a gyerekét... Azért ez rohadtul madár dolog jelen Magyar körülmények között.

Rocko- 2008.12.04. 09:23:49

mondom, adott körülmények közt.
barmozni nem barmozok le senkit, nem ismerem az anyagi körülményeit. de ha van lehetôsége, akkor ne suzukiba tegye. az ô érdeke. ismétlem: ha van lehetôsége.

szajberpiraty 2008.12.04. 09:27:15

Kopi3.14 :

Hol írtam én olyat, hogy nincs veszélyben az elöl ülő, ha a mögötte ülő nincs bekötve???

Egy szót sem értettél meg abból, amit írtam. Ülj le, egyes.

Kifordított kacagány 2008.12.04. 09:54:17

Kopi3.14 2008.12.03. 23:08:45
mondtam is mindig, hogy bringakerék kell a vasra. olcsóbb is, jobb is. holnap megyek veszek egy garnitúrát a helyi kerékpárboltban, aztán átszerelem. csak még azt nem döntöttem el, hogy tárcsaféket vegyek hozzá, vagy jó lesz a hagyományos patkófék is.

acsa77 2008.12.04. 09:56:47

A videó végén jegyzi meg a legfontosabbat a német ürge: a fejtámlának max 40mm-re kell lennie a fejtől. Mivel az emberek többsége fotelszerűen állítja be az ülést (hamis kényelemérzetet sugallva), ezért akármilyen profi a fejtámla, kritikus esetben nem sokat segít.

Ez kb. olyan, mint hogy az emberek kb. 40%-a nem köti be magát.

Érdemes figyelni...

acsa77 2008.12.04. 09:58:38

Néhány autónál azért gondoltak a szokványos hibás ülésbeállításra, és extrém módon előre lehet billenteni a fejtámlát.

Kopi3.14 2008.12.04. 12:27:50

szajberpiraty 2008.12.04. 09:27:15

Attol meg fogalmad nicns az ulesekrol, hogy egy viztol felted ah atul ulok gerincet. A hatso ulesek komplett acellemezre epulnek, az elol ulok keretevel ellentetben. Es annak az acellemeznek- lehet nem csak egy lemez, hanem tobb is, konstrukciofuggo- ki kell birnia ilyen doglokat, tesztelik is.

Vagyis baormsagokat ne beszelj.

Agr3ssor 2008.12.04. 15:09:04

Rocko- · autofilia.blog.hu 2008.12.04. 09:23:49

Igen, de hála a jó istennek nem tartunk még ott, hogy kötelezően mindenki frontálisakat ütközget az utakon... Ebböl következik, hogy a biztonsági felszerelés messze nem a az elsődeleges szempont nagyon sok autós szemében... Én is annak a híve vagyok, hogy jobb félni, mint megilyedni... De akinek egyszerüen nem éri meg nagyobb/jobb autót venni, mert egyszerűen olyan körülmények között használja, az akkor NE VEGYEN... Ezért nem értem, hogy minek kell önmagára és a gyerekére veszélyes hülyének tartani az említett réteget... A naponta városi dugóban 5-el araszoló munkaautóban van szükség 18 lufira??? Bizony nincs... Cserébe ilyen pályán az a6-os a leggyengébb motorjával is annyit eszik, mint 3 Suzuka...
Palánk: Teljesen igazad van a Suzuki fékével kapcsolatban... Harap a gáz, harap a fék... Csak semmi köze az úttesthez... És csúszik ki a nagyvilágból... És az a baj, hogy a Swift fékei "nem szélsőséges" körülmények között jónak érződnek... És akkor lepődik meg az ember, amikor a legkevésbé előnyös...

Biztonság téma: Nekem eg 16 éves légzsákmentes, szarrá merevített (nem biztonsági, hanem sportcélú), kib. kemény futóművel ellátott nem éppen komfortorientált autóm van... És egy olyan manővert kellett a jómúltkor végrehajtanom, amit pl. a haverom biztonságosként emlegetett Golf-jával (4-es) soha nem tudtam volna megcsinálni... (vagy borulok fel a csába..) A haver Golfjában 6 (vagy 8?)légzsák van asszem, így meg elkerültem az ütközést... Apropó! A gyári sportüléseimen elég hatékonynak mondott fejtámlák vannak, de itt ki is fújt a Safety Accessories...
Bárcsak ott tartanánk, hogy ez nem is lenne szempont...

Kopi3.14 2008.12.04. 17:21:43

Kifordított kacagány 2008.12.04. 09:54:17

1 olvas
2 ertelmez
3 goto 1

ha ezt sikerult teljesiteni, akkor gyere vissza.

AnyádnakPalánkot (törölt) 2008.12.04. 17:59:50

Kössz, végre valaki meg tudja erősíteni, amiről ugatok..
Ha csak közlekedsz, még ha oda is lépsz neki padlógázzal, simán jó. Száraz úton oda rángatod, ahova jólesik, könnyű, ráfordul. Ha eltolná az orrát, ballal belenyúlsz a fékbe, és rábillen az ívre.
De ha valami leesik, akkor már hányhatod a keresztet magadra.

Nekem sincs gondom a Civic-kel, alsó-felső toronymerevítők, a tornyok megerősítve hármas lemezzel, Koni állítható gátlók+60mm-es ültetőrugók.. És ami még fontos, kiskormány. Ez ráz, de legalább érzed az utat magad alatt.

Kifordított kacagány 2008.12.04. 19:03:07

Agr3ssor 2008.12.04. 15:09:04
őőőő. helyzet: piros lámpa, suzuki swift, hátulról egy figyelmetlen sofőr. eredmény: gyerekülés belepréselődött az első ülésbe. szerencsére éppen nem volt benne gyerek.
példát mindenre lehet mondani, a baj csak az, hogy szerencsét még extraként sem lehet vásárolni a járgányhoz. az vagy van, vagy nincs.

Kopi3.14 2008.12.04. 17:21:43
ez olyan amit akár én is mondhattam volna.

Rocko- 2008.12.04. 20:38:59

köszönöm, h leírtad helyetetm. :)

Agr3ssor 2008.12.04. 20:41:19

Kifordított kacagány 2008.12.04. 19:03:07

Tökéletesen igazad van!!!

BushDoctor 2008.12.04. 21:16:03

Súlyos csúsztatás ez a tök utolsó hely a splashnek..az utolsó helyre nyomtatták csupán a listában. Ezzel az erővel a legelső minuszos mennyivel jobb hely ? Semennyivel.

Kopi3.14 2008.12.04. 22:00:43

Kifordított kacagány 2008.12.04. 19:03:07
Akkor most gondoldd végig: egy állandó tömegű járművön a keskeny, vagy a széles gumi fog nagyobb felületi nyomással bírni? Ha ez megvan, akkor gondolkozz tovább- vizes óton, melyik tudja nagyobb hatékonysággal a vizet kipréselni maga alól? Ha ez is megvan, akkor nézd meg, általában milyen téli abroncsok vannak a járműveken, a nyáriakhoz viszonyítva. Hogy szélsőséges példával éljek, Svédországban milyen abroncsot használnak a rallivb-n, míg mondjuk Spanyolországban milyet?
A kerékpárabroncs aquaplanning szempontból jobb lenne, mint egy nagyon peres abroncs, amennyiben kibírná a rá eső terhelést. De nem bírja. Ennyi.
Másik dolog: széles abroncson az abroncs középrészén elkezd lecsökkenni a nyomás, ha nagyon széles, és középen akár magasabb vízréteg is kialakulhat, amit nem présel ki maga alól. keskenyeb abroncson ez kevésbé jelentkező gond.

És akkor mégegyzer, amire reagáltál, ahhoz kötve:
1 olvas
2 értelmez
3 goto 1

Kifordított kacagány 2008.12.04. 22:18:06

Kopi3.14 2008.12.04. 22:00:43
Akkor most gondold végig: aki bringáról akarja átszerelni a kerekeket és még megelégszik a művelet során a patkófékkel is, az valószínűleg erősen viccből teszi mindezt.

És akkor még egyszer, amire reagáltál, ahhoz kötve:
1 olvas
2 értelmezz
3 goto 1

voltage 2008.12.04. 23:24:34

üdv!
a viták elkerülése végett érdemes megnézni az EuroNCAP honlapját, ott fent van ez a teszt, kicsit diverzifikáltabb értékeléssel: abszolút 0 3 autó volt, Suzuki Splash, Daihatsu Terios, Peugeot 308CC...
a Volvo pedig eléggé kiemelkedő, csak ők ezzel a témával már évtizedes távlatban foglalkoznak, és meg lehet nézni a hű de über Rönókat: középkategória...
ami vicces még: A4, Golf 6 jó, Superb, Ibiza csak közepes... azok a mostoha kistesók :)

AnyádnakPalánkot (törölt) 2008.12.05. 00:05:43

Hiába okoskodunk itt, hogy elvileg vízben a keskenyebb gumikkal egy négyzetcentire nagyobb tömeg esik, a gyakorlat azt mutatja, hogy hiába fékezel picit, azonnal blokkol a kerék.
A buszok télen se kaparnak el nyárigumival.. Pedig nem virsligumi van rajtuk. A saját súlyukkal préselik rá a saját gumijukat az aszfaltra.
Egy könnyű sose fog úgy ráülni az útra.. Mindig marad egy kis bizonytalanság.
Mondom, nyáron OK, sőt a minél könnyebb a jó.

AnyádnakPalánkot (törölt) 2008.12.05. 00:08:33

Az általatok emlegetett ralivébés autók 1230 kilót nyomnak, egy régi swift meg 770 körül.
Az összes ilyen könnyű kisautó tragikus ebből a szempontból.
Már ha csak öten ülnek is benne, sokkal finomabban fékezhető.
Aki 8 meg 10 éve hajtja, annak valószínűleg fel se tűnik, de egy komolyabb vas után/előtt elég vicces a történet.

eko 2008.12.05. 00:29:27

"A buszok télen se kaparnak el nyárigumival.."

El sem hiszed, hogy milyen könnyen elkaparnak, milyen kis havon.
Persze üresen. Ha velem van a birkózó válogatott, akkor egy picit jobb a helyzet..
Ezt nagyon szívesen be is tudom neked mutatni..

Rocko- 2008.12.05. 00:45:29

könyvet írok arról, h bestof copy3.14 :D

Kopi3.14 2008.12.04. 12:03:00
kummingnak mara a kovetkezo programsor bonyolult lett:
1 read
2 understand
3 goto 1

Kopi3.14 2008.12.04. 17:21:43
Kifordított kacagány 2008.12.04. 09:54:17

1 olvas
2 ertelmez
3 goto 1

Kopi3.14 2008.12.04. 18:19:17
John42 2008.12.04. 16:30:52

1 olvas
2 ertelmez
3 goto 1

Kopi3.14 2008.12.04. 22:00:43
Kifordított kacagány 2008.12.04. 19:03:07
És akkor mégegyzer, amire reagáltál, ahhoz kötve:
1 olvas
2 értelmez
3 goto 1

Rocko- 2008.12.05. 00:47:24

bocss, autózz kimaradt a szórásból :DDD

Kopi3.14 2008.12.04. 16:17:49
little honey 2008.12.04. 15:45:56

1 olvas
2 ertemlez
3 goto 1

Kopi3.14 2008.12.04. 20:20:24
gyalogosokon áthajtó állat 2008.12.04. 19:10:03

1 olvas
2 ertelmez
3 goto1

Kifordított kacagány 2008.12.05. 11:53:15

AnyádnakPalánkot 2008.12.05. 00:05:43
valójában ha elegendő a felületi nyomás ahhoz, hogy az adott mintázatból a folyadékot kiszorítsa, onnantól kezdve csak a kapaszkodófelület nagysága bír jelentőséggel, meg az a nem elhanyagolandó tény, hogy forgó kerékkel még esélyünk is van az irányításra. viszont ha belemennénk abba, hogy kitárgyaljuk, melyik előnyös tulajdonság mennyire megy egy másik kárára, akkor tuti megjelenik itt valaki, aki elkezd bonyolult basic programokat írogatni, hogy egész biztosan meg tudjuk fejteni az elképzeléseit. arra meg kinek van szüksége?

Kopi3.14 2008.12.05. 17:27:38

rocko, ha eme elemi algoritmus gonokat okoz, akkor miert ne ajalngassam nekik a gyakorlasat?

Agr3ssor 2008.12.06. 20:04:29

Nem azért, hogy beleugassak, de ez nem igazán algoritmus, mert nincsen kiszámítható értékű egyértelmű kimenetele...

Ez végtelen ciklus... (valami azért ragadt rám programozáson 2 Cs menet közben)

AnyádnakPalánkot (törölt) 2008.12.07. 17:35:33

Biztos így van, még nem vezettem járatos buszt, de nem is láttam elkaparó kerékkel egyhelyben állni egyiket se..
Egy buszvezető írta valahol, most meg nem mondom hol, hogy őket igazából télen egyedül a lassú óvatoskodó személyautók zavarják. Mennének ők ugyanúgy mint nyáron, ha nem kéne a kicsiket kerülgetni.
süti beállítások módosítása