Hójárót ropiért

  2008. november 28. - TóthZé Címkék: mercedes chevrolet cadillac alfa romeo maserati totalcar flotta nissan 200sx buick autonánia camaro

A szerzőről még nincs információ feltöltve!

A szerző még nem publikált a Totalcaron

Kicsi vagy nagy? 911-essel ralizni jó.
2009-12-20 14:15:00

Szögezzük le az elején. Az előbb bejött a dolgozóba az Éva, a feleségem és aranyvasárnap ide vagy oda a

Egy év nirvana
2009-11-08 09:57:00

Eseménydús volt az elmúlt pár hónap a hátsókerekes, kocka Corollával . Karc nélkül megúszta a két

Hazaértek az extrém Insigniák
2009-09-30 08:25:58

  Kipróbáltuk az Opel Insigniák Ecoflex, 4x4 és OPC modelljeit, végre hazai pályán. Jó móka volt.

Magyar dráma Imolában
2009-09-19 13:39:00

Az élet a legjobb rendező, ilyet hollywoodi forgatókönyvírók egész hada sem találhatna ki. Az előzményekről

Az első hóesés mindenkiből másféle reakciót vált ki. Minden gumis örömtáncot jár, mert a feledékeny autósok hosszú tömött sorban állnak a műhelyek előtt, és bármennyit hajlandók kifizetni a téli abroncsok felszereléséért. A biztosítók kárfelvevői inkább sírva fakadnak a hasonló méretű rohamtól, és persze a közterületesek sem ugrálnak úgy örömükben, mint mondjuk a gyerekek. Vagy mint az autóbuzik.

Néhány felelőtlen őrült számára a fehér égi áldás egyet jelent az önfeledt éjszakai csúszkálással, vidám csapatással, a hegyi szerpentinek szúrófénnyel és üvöltő motohanggal betöltésével. Igazán elvetemült és gazdag ralisok ilyenkor átszerelik az edzőautóra a téli szettet: puhább gátló, kisebb fék, szöges gumi, virslikerék, aztán gyí. Nyam, nyam. Az ilyen hozzám hasonló, fakezű és csóró majmok pedig kutatni kezdenek a neten filléres hátul kaparós kocsik után. Legyen olcsó, kézi váltós, benzines, papíros, még épp műszakis és hátsókerekes. A többi nem számít.

Az összes autóhirdetési oldal, legyen az magyar vagy magyarított külföldi, egységesen tökéletlen. Mégpedig azért, mert egyiken sem lehet beállítani: csak hátsókerekesre keressen. Így kénytelen vagyok egyenként sorra venni a szóba jöhető típusokat. Az első jelölt annyira triviális, hogy szinte szégyellem leírni: a Zsiga. Persze a pár százezres keretbe egy VFTS nem fog beleférni, de fehérre fújt lemezfelni és hátsó spoiler azért igen. Hát nem kívánatos ez a kereklámpás ezerkecske? Dehogynem.

Mondjuk az 58 ezer kilométeres futásteljesítményen mindannyian önfeledten kuncoghatunk egy kicsit, de amikor 85 ezer pénz az ára, plusz van még rajta egy év műszaki, akkor az ilyen finom csúsztatások sokkal kevésbé zavarnak. A képeket kicsit jobban megszemlélve különösebben lepukkantnak sem tűnik, bár igazán mulatságos látvány a dupla csövű Koppány-rezó, és az a szörnyű fekete műanyag a csomagtértetőn. Viszont nem is a Kempinsky előtti drosztra keresünk villantós autót. Sajnos az eredetileg 61 lóerő, illetve ami megmaradt belőle, még hóba sem tűnik soknak. De ezt leszámítva szinte elsőre meglett a tökéletes hójáró.

Nem kell nagyon messzire menni néhány plusz köbcentiért, és a vele járó ráadás lóerőkért. Itt van például ez az elegánsan bordó parasztmerci 120 ezerért, és ez a racsingos fajtából való. Nézzék csak meg azt a csepp formájú visszapillantót! Vajon mennyivel lesz tőle áramvonalasabb ez a szeretnivaló cipősdoboz? A kötelező sportkipufogóvég itt is befigyel, akciós ajándékként pedig jár hozzá egy vonóhorog. Utóbbi jól jöhet, ha puszta véletlenségből beszédülnék egy árokba, és ki kéne onnan húzni.

Az orosz vasak kínálata egyébként szinte végtelen, alig több mint százezerért van minden, kockalada, barokkos ezeröcsi vagy épp kombi is. Szinte mindegyikhez kedvet kaptam, már csak a hecc kedvéért is, de azért tovább kutatok, hátha rálelek egy még zsírosabb falatra. Sajnos az összes szóba jöhető árú "nyugati" autó német vagy osztrák papírral rendelkezik. Kár, hogy nem oda születtem, gyakrabban járhatnék igazi alpesi szerpentinen, és csilliószor gazdagabb választékból szemezgethetnék. Nézzék csak!

Mindjárt elsőre egy igazi filléres gyöngyszemre akadok. Alfa Romeóból régi Gtv-re és 75-ösre kerestem, és azonnal ezt a szépséget dobta ki a gép. 1900 euró, azaz épp alatta marad a félmilliós küszöbnek, viszont cserébe szervizkönyves, tényleg csak 82 ezret futott, az első tulajdonostól vette a kereskedő és az ég egy adta világon semmi, de semmi baja nincs. Sőt, 150 lóerős kétliteres motorja, elöl a motor, hátul a váltó elrendezése, négy tárcsaféke és igényes beltere túl jó is ahhoz, amire én szánom. Aranybánya lesz ez, én mondom, aranybánya.

Kétezer eurónál olcsóbb 3-as BMW-t mindjárt 658-at találok, úgyhogy muszáj szűkíteni a keresést. Bedurvulok, legyen ezer eurónál is olcsóbb és legalább 116 lóerős. Még így is 31 autóból válogathatok. Már az első fényképes hirdetés is csábító, egy 320i 500 európai fizetőegységért, háromküllős sportkormánnyal, kihúzható combtámaszos sportüléssel, selymes hangú hathengeres motorral, különösebb törés vagy rohadás nélkül. Hát mi ez, ha nem a Kánaán? Azonnal stoppolnám.

A következő érdekes darab már egy E36-os 320i, napszítta piros fényezéssel, bénácska könnyűfém felnikkel, központi zárral, napfénytetővel. Rongyos 220 ezer forintnak megfelelő összeget kérnek a már 150 lóerős sorhatért, de igazán illetlen izgalomba akkor jövök, amikor meglátom a hátsó ülésekre polcolt téli gumikat. Egyedi autók, individual extrák, különleges fényezés? Piha. Hiszen ezt úgy, ahogy van, nekem találták ki. Még az sem zavar különösebben, hogy hengerfejes. Kéne.

És az mennyire leírhatatlanul kúl volna, ha egy hörgő V8-as hatalmas nyomatékhullámán lovagolva kaparnék a hegyvidéki hideg éjszakákon? Úgyis majdnem egymás alatt vannak az ábécében, lássuk csak azt a keresést: Buick, Cadillac, Chevrolet, 2000 ajró alatt. Egy motor nélküli Chevy Camaro és az elsőkerekes Le Sabre után egy másik Buickon akad meg a szemem: Regal V8 1979-ből. Csupán egy évvel fiatalabb, mint én, de V8-as motorja állítólag 4900 köbcentis, viszont csak 152 lóerő. Hatalmas gengszterverda, istenem, ez milyen méltóságteljesen csapatná a havat. Vörös foteljeiből ugyan kirepülnék, mint énekes kanári a nyitott ajtajú kalitkából, ráadásul 1200 euróért a penge könnyűfém kerekek se járnak hozzá, de kit érdekel? Ebben még annyi anyag van, hogy az összes eljövendő télen vidáman verethetnék vele, mielőtt végérvényesen elrohad.

További lehetőségek után kutatva gondolok egy merészet. Maserati. Hátha akad egy jó kis Biturbo bagóért. És igen, mindössze 990 euróért az enyém lehetne ez a kicsit hiányos utasterű dupla turbós szörny. Ma már talán nincs csúcsformában, de húsz éve ez éppolyan kívánatos kocsi volt, mint ma egy Quattroporte. Vagy legalábbis majdnem. Sebaj, az tuti, hogy még a hiányzó alkatrészek nélkül is én lennék a legstílusosabb marha a hegyen, és ez már önmagában is jó érzés. Ráadásul az is biztos, hogy a fénykorában 200 lóerő körül teljesítő olasz gépnek a havon csúszkálás meg se kottyan. Viszont az üzem- és balesetbiztonság egy ilyen állapotú, bonyolult luxusautónál már erősen kérdőjeles. Keresésre fel, hátha akad valami megbízhatóbb megoldás.

Ha Csikóséknál 400 ezer kilométeren túl is (közel) hibátlanul teljesít, azt az évi négyszer százat nálam is kibírná, lássuk hát, mennyiért vetítik ma Németországban a 190-es Merciket! Nem túl drágán, az igaz, 680 euróért, azaz kb. 180 ezer forintért ilyen 2010-ig vizsgás, kétliteres benzinest kapnék, könnyűfém felnivel, bordó belsővel, szervokormánnyal, ötgangos váltóval és persze jó pár karcolással. De ne legyenek illúzióink, a havas, jeges hegyi utak sem ölelnék körül puha dunyhaként a már sokat látott karosszériát, úgyhogy ez még bőven belefér. De valahogy a baby Benz nekem túl normális, túl célszerű, túlzottan is - jaj, mit kapok én majd ezért a hétfői értekezleten - unalmas.

Mit szólnának mondjuk egy bukólámpás, turbómotoros japán sportkocsihoz? Például egy megkímélt Nissan 200SX-hez? Jó, jó, olyan, hogy megkímélt 200SX nem létezik, de én se azért venném, hogy betegyem a vitrinbe. Ezt a gyönyörű sportcsíkozású darabot például nem is lehetne. Rongyos 1550 euróért a 169 lóerős turbómotoron felül jár hozzá eredeti könnyűfém felni, légzsák, elektromos ablakok, központi zár, napfénytető és sportfutómű, bár utóbbival kapcsolatban vannak fenntartásaim. Fene bánja, már akkor nyert ügyem van, ha kanyarban nem dülöngél úgy, mint egy részeg hintaló. Jöhet.

Illetve bármelyik jöhetne, meg a most kimaradtak közül is még rengeteg. Hóban csúszkálni ugyanis az egyik legszórakoztatóbb időtöltés, amit egy négykerekű kormánya mögött el tudok képzelni. Viszont hobbiautóm már van egy, ráadásul nem keveset költöttem rá az elmúlt hónapokban. Ezért ez a projekt forrás hiányában most egy időre téli álomba szenderül. Az idén így jártam, de a tél talán jövőre sem marad el, én pedig 2009-ben is örömmel veszem majd sorra a szóba jöhető hójárókat.

Az Autonánia rovat emblémája

Autonánia

Gyakran bóklászunk a Mobile.de-n és az Expressz.hu-n érdekes autók nyomában, amiket aztán nem veszünk meg. Ismerős? Ha ön is szokott ilyet csinálni, írja meg nekünk!

A konkrét használtautókra mutató linkeket a posztok publikálásakor ellenőrizzük, utána azonban lehet, hogy eltűnnek, mert eladják az autót vagy leveszik az oldalról.

Ha nem szeretne lemaradni egy részről sem, tegye el a sorozat okos könyvjelzőjét (RSS).

A bejegyzés trackback címe:

https://belsoseg.blog.hu/api/trackback/id/tr9790434

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

AnyádnakPalánkot (törölt) 2008.11.28. 09:11:57

..V8-as tepsi, meg Maserati biturbo.
Lószart.
Hegesztett difis ezerötös kocka, azt' keziccsókolom.

Chupa (törölt) 2008.11.28. 09:28:13

Mindig elámulok, hogy az ultimate low cost csapatóatóknál nem jön be a ford sierra. Az enyémet 70 ezerért vettem (2000 dohc, 12x lóerő) 2 éve kutyás autónak, nyáron blökit szállít, de ahogy leesik az első hó irány az éjszaka. Idén január elsején össze is törtem elöl-hátul, sérült a hűtő, lökhárítók mindkettő, sárvédő, ablakmosó, jobb oldali lámpa, index. Neoluxos nagyfestéssel került 35 be. Alulmúlhatatlan.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2008.11.28. 09:41:57

Hm, ha én egy, a felsoroltak között levő autót vennék, azt tuti nem csak csapatóautónak... Jók ezek mindenre, rendesen összerakni, és használni. A sok fostalicska újautós meg lemaradna valahol a messzeségben :) (Kiv. a Ladával :D )

**ADAM** 2008.11.28. 09:46:28

DE JÓ ÉRZÉS LÁTNI, HOGY NEM VAGYOK EGYEDÜL, ÉS MÉG ILYEN SOK EMBERBŐL NEM VESZETT KI A JÁTÉKOSSÁG ÉS ÉLETÖRÖM.
MIKOR LEESIK AZ ELSŐ HÓ, AKKOR BIZONY AZ ÉN ESTÉM IS RENDSZERESEN FOGLALT :)
RÉGEN EGY 120L SKODÁVAL FENYEGETTEM A POLGÁRI LAKOSSÁGOT. MANAPSÁG AZ EGYETLEN HÁTSÓKEREKES AUTÓ A CSALÁDBAN A BARÁTNŐM 1974-ES VW BOGARA. ÉS BIZONY LE A KALAPPAL ELŐTTE - LEHET MAX. 40 LÓERŐ, DE ISZONYAT NAGY ÉLMÉNY... SAJÁT ELSŐKEREKES KOCSIMAT A MAGA 200+ LÓEREJÉVEL ILYENKOR LESAJNÁLÓ MOSOLLYAL HAGYOM A GARÁZSBAN.
!ÉLJEN A SÓZATLAN PORHÓ!

ommm 2008.11.28. 09:47:06

nick: 2008.11.28. 03:30:30

200k ért semmilyet. dobj hozzá két millert legalább. mellesleg tudok egyet, érdekel? :)

AP nézetét osztom, lehet azt drágán is, de még úgy is egy kereklámpa az igazi low-cost fun.

AnyádnakPalánkot (törölt) 2008.11.28. 09:51:33

Ugye? Ha az ember odaveri a kocka orrát, 15 pénzből megvan.. Aztán lekened valami festékkel.
Képzeld el ugyanezt egy Maseratival. Ugyanmár. :)

loláb 2008.11.28. 10:09:06

románc cuvéé,

"...próbáld meg Mályinka és Bánkút közöt... "

Be lehet oda hajtani? A térkép szerint bőven a bükki nemzeti park...

Különben mennék azonnal.

keresztg 2008.11.28. 10:11:28

jenko80: A régi Skodákat én is hiányoltam a felhozatalból :) Pedig mennyire más azzal csapatni, mint egy orrmotoros hátsókerékhajtásúval. Ha egyszer megindul... ;)

IQLight 2008.11.28. 10:13:05

De legalább venne valamit a TC az expressz.hu-ról, ha már folyton reklámozza...

ipari_fostalicska 2008.11.28. 10:30:55

**ADAM** 2008.11.28. 09:46:28

teljesen egyetértek Veled. Nagyon jó érzés, amikor éjjel már csak a magunkfajta "barmok vannak a friss hóban és nem is nagyon látsz mást, csak csapató embereket, akik leszarják a záróvononalat, forgalom elől elzárt területet (úgysem látszik, csak minél szebben és jobban tudjanak veretni. Mintha valami titkos testvériség egymást nem ismerő tagjai vennék birtokba az utcákat. Ráadásul ilyenkor mindenki a végletekig előzékeny, mert már messziről villog, hogy gyere nyugodtan, tudja mit akarsz, aztán legközelebb majd Te villogsz, hogy most ő jön.Ááááá! Havat, most!!!!

Rocko- 2008.11.28. 10:35:43

én is vmi e30-ra vagy ladára hajaznék.

vagy quattro, de az egy másik féle móka.

Auto-InterCont 2008.11.28. 10:49:46

Szlovákiában hó is van. Szerencsére cég is van. Megnéztem mennyiért tudnék egy játszós autót szerezni.

Hát ez megérne egy szezont!

ford-sierra.autobazar.eu/20-dohc-id777297.html

Dennis01 2008.11.28. 10:51:19

Nem lehet rossz csapatás szempontjából Finnországban élni...

AnyádnakPalánkot (törölt) 2008.11.28. 10:52:03

Pontosan, ilyenkor csak azok vannak kint az utcán, akiknek élvezet, nem nyűg.

andrew77 2008.11.28. 11:14:42

ha draga a subaru vagy az evo, akkor talan ez:

www.carandclassic.co.uk/car/C53417

vagy ez

www.carandclassic.co.uk/car/C49907

660cc turbo

0-100 7sec

4WD + sperr diff elol+hatul

ommm 2008.11.28. 11:34:02

És akkor a 2000-es Fiat motorral szerelt legális papírost ide sem raktam :))

Julio10 2008.11.28. 11:44:12

Ilyenkor jut eszembe a mondás! Havas utak. Ilyenkor jó vezetni. A mazsolák nem jönnek ki, a vérprofik meg már az árokban vannak! :)

luck66 2008.11.28. 11:47:58

nem jó oldalon keresel,75 alfák/2,0vagy 1,8turbó/ vagy 323 bömös 2-300.000,friss műszakival,játszadozni tökéletes,ahogy a filléres sierrák is

kujoon 2008.11.28. 11:52:34

Hejjha.
Itt ülök észak-svédországban, és rajtam kívül senki sem csapat...kegyetlen sótlan egy népség...de én is csak kézifékkel, mert elsőkerekes a kocsim.De pont gondolkodtam, hogy jó lenne egy kereklámpás ezeröcsi játszani, néhány van itt is (persze inkább koczkaladák), meg a ruszkik sincsenek olyan messze, vagy otthonról alkatrészezni.Csak hát a tárolása még nem megoldott, ugyhogy leghamarabb jövő télen...de bizakodok... :))

ZzzZ 2008.11.28. 11:56:17

Az olcsó, keleti kategóriából kimaradt a Skoda...

AnyádnakPalánkot (törölt) 2008.11.28. 12:03:06

A svédeknél tényleg minden alacsonyabb rendű út olyan, mint egy ralipálya?

dansun 2008.11.28. 12:06:18

kkn 2008.11.28. 03:40:30
Csak neked: www.hasznaltauto.hu/2445684_chevrolet_caprice_1992
ez még javítva is olcsóbb mint regadóval behozni.

ZzzZ 2008.11.28. 12:09:11

TóthZé

toll a füledbe!!
ott az AE86, és ilyeneken gondolkodsz?
Hát mire akarod használni, ha nem a természetes környezetében, a hegyi szerpentineken??

andrew77 2008.11.28. 12:11:09

Ommm, ertelek en!

sajna itt angolorszagban nincs mar lada, sem ho, igy a marad az 328i jatszani £500-ert.

pistonheads.com/sales/799127.htm

ommm 2008.11.28. 12:11:12

ZzzZ 2008.11.28. 12:09:11

Pálya?
És hóban szétütni valszeg én is sajnálnám.
:D

ommm 2008.11.28. 12:12:27

andrew77 2008.11.28. 12:11:09

Akár. Csak addig nyújtózkodj...:)

AnyádnakPalánkot (törölt) 2008.11.28. 12:15:45

Ki mondta, hogy nem használja rendeltetésszerűen [vihogás]

Nick Leeson 2008.11.28. 12:15:46

Tetszik a cikk, ez is és az ehhez hasonlók is.
Viszont kicsit talán jobban bele tudná élni magát az ember, ha nem mindig külföldi autókkal példálozna a szerző. Ez csak felbőszít minden jólelkű autós embert a regadó miatt. Tudom, hogy itthon nincs akkora választék, de talán mégis közelebb állna az olvasóhoz, mint így, hogy mindig ott duruzsol az rogadt readó az ember fülében...

Én legalábbis így vagyok ezzel.
:)

ommm 2008.11.28. 12:18:55

steevo 2008.11.28. 12:15:46

Tudod steevo, akkor lenne baj, ha már senkit nem érdekelne és beletörődnének ebbe a marhaságba. Szóval csak duruzsoljon :)

Bambano 2008.11.28. 12:24:54

Nézem ezt a duenes videót, arra gondolok, hogy amilyen közel mentek egymáshoz, első benézi, még most is ott ültök röhögve az árokparton :)

TóthZé 2008.11.28. 12:27:30

Nagy öröm ez nekem, hogy így megindított a közösség fantáziáját az fantáziálásom.

Elnézést a fordosoktól, valahogy megint kimaradtak a Sierrák és Scorpiók, pedig istenbizony semmi ellenszenvet nem táplálok a kék ovállal szemben. Sőt.

ZzzZ: a Hachiroku alatt zérus alvázvédelem van, és az acél, amiből készült már a vizes, sónedves gondolatától rozsdálni kezd. Ehhez picit drága volt..

Steevo: a regadó engem is pont ugyanígy felbőszít minden egyes alkalommal.

Devil2: pont az a lényeg, hogy hátsókerekessel lassan is lehet csapatni. Egy összkerekes turbós géppel tényeg megjön a tempó, és azzal hatványozottan a veszély is. Az nekem még mélyvíz.

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2008.11.28. 12:34:02

az első képen az ezerkecske az ezerhármas!

FONTOS!

Nick Leeson 2008.11.28. 12:37:02

ommm!

A fene tudja. Nekem jobban bejön egy olyan cikk ami felkelti az érdeklődésemet és esetleg én is utánna tudom csinálni...

Ez meg hogy a mobile.de -n ennyi meg annyi egy autó és röpke számítás (ez már önmagában idegesítő) után rájövök, hogy egy nagy szarság az egész, elég idegesítő...

EZ nem jelent feltételen belenyugvást, inkább csak a megváltoztathatatlan dolgokon való felesleges idegőrlést csökkenti. :)

ZzzZ 2008.11.28. 12:37:56

TóthZé 2008.11.28. 12:27:30

A komplett felújításról, mindenről nem csinálnál egy cikket, cikksorozatot?


ommm 2008.11.28. 12:11:12

pálya alatt mit értesz? ott is le lehet amortizálni gyorsan egy bármilyen kocsit :)

ZzzZ 2008.11.28. 12:40:02

steevo 2008.11.28. 12:37:02

egy szlovák állampolgár nevére megveszitek a verdát, te meg kölcsönkapod tőle :P

TóthZé 2008.11.28. 12:46:26

ZzzZ:

Lesz cikk, amint kész az autó, és ki is tudom próbálni, addig is olvasnivaló itt:
hacsiroku.blog.hu

ommm 2008.11.28. 12:48:31

Hurrá Torpedó ·

bizony. láncos Lada jó Lada :))

steevo 2008.11.28. 12:37:02
ja, így igen, csak át ne csapjon letargiába, azt szereti a magyar :))

ZzzZ 2008.11.28. 12:37:56
száraz, flaszter, igaz, de ahogy Zoli leírta, érthető, hogy nem hóban akar csapatni vele.

Honda 2008.11.28. 13:07:40

Szerintem meg nem hójáró kell ide, hanem inkább hómaró, bár magyarországon sajnos nem lehet kapni a tuti hibrid hómarót, de ezek se rosszak, pláne a lánctalpas:-)

www.hondakisgepek.hu/hs_sorozat.php

w a s d 2008.11.28. 13:15:13

Omega "A"? :D
Az is kimaradt.:D

w a s d 2008.11.28. 13:19:26

Vagy RWD Starlet?:D

gerykém 2008.11.28. 13:20:28

Amúgy az van hogy:Ha kintről hozol be autót és csak idényben szeretnéd használni akkor,rászámolsz úgy majd egy 100-ast oszt nyomhatod.Eredetviszga+müszi kb.80+valami biztosítást kötni kell rá.Bemész a papírokkal az okmányba és kérsz szépen egy E-rendszámot.Ha persze nem akarod egész évben használni!

AnyádnakPalánkot (törölt) 2008.11.28. 13:47:52

P-s rendszámot kéne inkább ezekre szerválni.

hypochloride 2008.11.28. 13:56:33

És egy szép öreg 760-as vagy 740 Volvo? 173 vagy 182 lóerős benzines turbómotor, hátsókerékhajtás, biztonságos kaszni? Na?

ommm 2008.11.28. 14:01:34

hypochloride 2008.11.28. 13:56:33

Trezorral keresztbe :)

Dennis01 2008.11.28. 14:07:53

Ha sok pénzem lenne, egy havas csapatást egy jó kis Fiat 131 Abarth-tal vinnék véghez...

kujoon 2008.11.28. 14:18:09

AnyádnakPalánkot 2008.11.28. 12:03:06
A svédeknél tényleg minden alacsonyabb rendű út olyan, mint egy ralipálya?

***

Hát, ha arra gondolsz, nincsenek teljesen aszfaltig letakarítva, de így talán jobb is a burkolatnak is(kevésbé b@szódik szét), meg a sok szöges gumi is jobban beleakad, mintha tiszta aszfalt lenne...meg nagyon sok vidékjáró autón van 3-5 db wrc-jellegű, 25-30 cm átmérőjű
plusz reflektor, ez is erősíti a rali-fílinget... :))

AnyádnakPalánkot (törölt) 2008.11.28. 14:41:17

Arra is gondolok, hogy kanyargósak az utak, meg bukkanók mindenfelé, meg direkt a bukkanón fordul el az út..
Vagy az csak a finneknél jellemző?
Murvás vidéki utak..

DonVincenzo 2008.11.28. 14:42:43

96-tól 3 évig volt B Asconám (1980-as), 2.0 karbis,2 ajtós. Na azzal aztán lehetett komolytalankodni. Akkoriban még volt rendes tél is,néha (túl)sok hóval. Igaz a téligumik még nem voltak annyira elterjedve és a minőségük sem volt olyan mint a maiak.

megszaLott · http://img23.imageshack.us/img23/6862/25ih.jpg 2008.11.28. 14:45:19

Mondok én egy jót. Az embernek legyen 3 hátsókerekes autója, és akkor nem kell azon agonizálni, hogy mivel csapasson.
Bár én is szopok, mert az E36 szerelőnél van (motorházfedél-bowden), az E46-ot bérbe adtam, és most a legnemcsapatósabb autóval játszom esténként, az E39-el. De úgy is élvezetes egy ekkora döggel keresztbe haladni. Csak az a szar, hogy ez törésmentes, és szeretném annak megtartani:)

AnyádnakPalánkot (törölt) 2008.11.28. 14:57:57

Ez most komoly, hogy 3 különféle bmw-d van?
Minek? :)

ommm 2008.11.28. 15:14:50

AnyádnakPalánkot 2008.11.28. 14:57:57

Hogy Cingárt idézzem: Mer' jó.
:)

marek098 2008.11.28. 15:24:57

Hurrá Torpedó!
Az a Lada bizony 1200es, 2101-3-as, hogy pontos legyek! Amire te gondolsz az 2101-1, az az 1300as. De igazából csak mocira különböznek, másból nem lehet megmondani melyik melyik!
Üdv

Kniight 2008.11.28. 15:28:14

123-as 300D merci.

Egyenes úton is lehet vele hosszan csapatni, legalábbis nekem sikerült ha akartam. És a lényeg, hogy csak akkor csinálta ha akartam.

Persze mindenki bambán nézett hogy mi a fene ez.

ommm 2008.11.28. 15:34:45

AnyádnakPalánkot 2008.11.28. 15:32:37

:D

kujoon 2008.11.28. 15:38:43

AnyádnakPalánkot 2008.11.28. 14:41:17
Arra is gondolok, hogy kanyargósak az utak, meg bukkanók mindenfelé, meg direkt a bukkanón fordul el az út..
Vagy az csak a finneknél jellemző?
Murvás vidéki utak..

***

Igen, vannak itt is ilyenek, bár még nem voltunk sok felé, csak 1-2 nagyobb túrát tettünk; elég meglepő tud lenni, főleg szakadó hóesésben...egyébként meg ha már télleg nagyon csúszik, akkor leszórnak gránitőrleményt (nagyon apró éles kőtörmelék), és az belenyomódik a kocsik súlya alatt a jégbe, hóba.Tavasszal meg összeseprik amit lehet.Sózás meg csak délen van.

Negrogo 2008.11.28. 15:38:43

megszaLott

nem olyan nagy dog az. en pl jobban erzem illetve jobban elvezem e39-el mint anno e30-al. pedig ott is az elso lokharitonal kezdodtek az ideg vegzodeseim.

megszaLott · http://img23.imageshack.us/img23/6862/25ih.jpg 2008.11.28. 15:42:23

AP

Há mer' lettek:)

Az E36 rég megvan, az a csapatós, és utazó-autó, egyben.
Az E39 amolyan családi, városi, mindenki használja, csak fele az enyém, bár a nevemen van.
Az E46ot a tavasszal vettem, amolyan befektetésként, mert volt plusszba pénzem, de azóta sem sikerült eladni. Nem is nagyon törekszem, bár ezt szeretem a legkevésbé. De előbb-utóbb mindkét hármas elmegy, mert beleszerettem egy 850Ci-be:)

INSIDER 2008.11.28. 16:30:47

BOCSÁNAT, DE: JÓL LÁTOM, A SZERŐ AZ A NYOMINGER TÓTH ZOLTÁN, AKI ELŐZŐ MUNKAHELYÉT - FŐNÖKÉVEL KÖZÖSEN -LEAMORTIZÁLTA ANYAGILAG, ÉS AKI ÉVEKIG HIVATALBÓL KÖPKÖDTE A TC TELJES GÁRDÁJÁT, VALAMINT MINDENT MEGTETT, HOGY A TOTALCAR NE KAPJON EGYETLEN AUTÓT SEM AZ IMPORTŐRÖKTŐL? EZ AZ A TÓTH ZOLTÁN, AKI MIATT RÁCZ TOMI ÁTIGAZOL A VEZESS.HU-HOZ ÉS AKIT A SZAKMA EGYETLEN SZEREPLŐJE SEM KEDVEL? HA IGEN, GRATULÁLOK KEDVES WINKLER, REMEK DÖNTÉS VOLT ALKALMAZNI EZT A FICKÓT. HALKAN MEGKÉRDEZNÉM; KARI, AXA, CAT, ŐK MÁR NEM FELELTEK MEG KÉNYES ÍZLÉSEDNEK VAGY CSAK SIMÁN TELE LETT A F@SZUK, MINT POSTÁSNAK? VALÓJÁBAN LÉNYEGTELEN IS A VÁLASZ. EGY BIZTOS; ENNEK A FICKÓNAK NEM ITT VAN A HELYE. NA MINDEN JÓT A DILLETÁNS SZERZŐGÁRDÁNAK, ÉLEN TÓTH Z-VEL....

Zombika 2008.11.28. 17:19:05

Manta? Capri?
Vagy ilyenek már nincsenek talpon?
A '90-es években én egy 110 lovas Mantával jártam, azzal is jó volt a hó...

ps3peter 2008.11.28. 17:20:11

A fenébe.
Nekem megvan a hátulkaparós járgány, kedvem is lenne, csak épp hó nincs egy gramm sem itt Frankfurtban... Bár lehet jobb így, mert E60-at korlátra tenni poénkodásból nagy balgaság lenne...

gin74tonic 2008.11.28. 17:21:48

Insider, most a tema a hoban csapatas.

ZSIGULI! a feelingje es fokeppen az ara miatt, de ha nincs ho, akkor is csak van a kornyeken egy kis hely ahol driftelgetni lehet!!!

ommm 2008.11.28. 17:23:14

Zombika 2008.11.28. 17:19:05

Hmm...gombokért? Nem hinném, és azokért már nagyobb kár, mint egy bontószökevényért.

Dennis01 2008.11.28. 17:26:06

Egy jó kis Capri, 2.8 injektoros motorral. Mmm...

ommm 2008.11.28. 17:29:16

Dennis01 2008.11.28. 17:26:06

Ez azért ritkább, és van olyan jó:
:DD

ford-capri.autobazar.eu/23-v6-turbo-id334047.html

gin74tonic 2008.11.28. 17:29:18

E60-nal hoban bohockodni olyan mint lakkcipoben disznot vagni, hoban oda kell extra modon figyelni, regen kikopott a sioverallom terde a sok arokbol kimaszkalastol, ma mar rajottem hogy hoban lassan is lehet kozlekedni es nem lesz vege az eletemnek ha megeloz vki, DE MILYEN JO MIKOR KERESZTBEN CSUSZOL:DDDD

ommm 2008.11.28. 18:36:20

zalkapone 2008.11.28. 18:29:38

Megoldjuk. "Okosba'"
Az biztos, hogy te mondjuk zorallul néznél ki belőle :)
Hátul a cuccossal.
:DD

gnme 2008.11.28. 18:36:52

Középiskolai matekórán hangzott ez mindig el:

Vegyük észre, hogy...


Vegyük észre, hogy a mediterrán éghajlat lassan felhúzódik hozzánk.

Itt egy-két latyakos napon kívül nem nagyon lesz hó a játszadozásra.

Bár sokan sokmindent ajánlanak játékra.

"... ajánlom a Smith and Wessont ..."

nemjo 2008.11.28. 21:01:51

VW Bogár.
hátsókerékhajtás, lassú löket, alacsony súlypont,ideális téli autó.
Persze ne legyen kirohadva az alja, mert az nem túl komfortos ...

zalkapone 2008.11.28. 22:10:34

Ommm!
Tudod mi az igazán szomorú? Hogy én még a vám részét vissza is igényelhetném, méltányossági alapon! És még így sem éri meg! Pedig úgy töröm a kis búrám már évek óta...

zalkapone 2008.11.28. 22:12:49

Persze mielőtt leszólnának, hogy nincs vám az eu származó autókra megjegyzem, hogy nekem amcsi vas kell!

AnyádnakPalánkot (törölt) 2008.11.28. 22:25:12

Nekem is volt, de már kikezelték.

Rocko- 2008.11.28. 22:34:25

ott valami elbaszódott nálad ap ott a suzukinál.

zalkapone 2008.11.28. 22:45:18

A Bogár nyári autónak is ideális, ha adottak a körülmények:
-legyen kabrió
-legyél tó- oder tengerparton
-egy jó csajjal!

w a s d 2008.11.29. 11:56:54

@ AnyádnakPalánkot 2008.11.28. 21:21:16
"Van 40 lóerő?"

Miért, hóba nem elég?:D
Oda szerintem még a p126 24 lóereje is elég.

ommm 2008.11.29. 12:20:42

zalkapone 2008.11.28. 22:10:34

Hejj, kutyavilág.

F/aki átírta a nevét visszamenőleg és volt オオカミ is 2008.11.29.

Bőven, tanúsíthatom.

AnyádnakPalánkot (törölt) 2008.11.29. 17:31:33

Nem baszódott el semmi..
Csak meguntam az értelmetlen szopást a sok szétrúgott szarral.

saki05 2008.11.29. 17:44:27

Most érkezett a hír a Bükkben esett 10cm friss hó hólánc nélkül nem javasolják a közlekedést Bánkútra. Azt hiszem lassan izzítom a Samurait és irány a Bükk!!!!! :))))

saki05 2008.11.29. 17:51:13

Valakinek van megbízható infója a Bükkről? Vagytok itt Miskolciak? Mentek ki???

saki05 2008.11.29. 17:57:54

Ja én suzuki samurai párti vagyok hóban.Olcsó és elnyűhetetlen baszott erős futómű alapban hátsóhajtás ha valahol ottmaradsz akkor kapcsolsz egy összkereket és felezőben padlógáz csontkeresztbe mindenhol:)

Rocko- 2008.11.29. 19:27:50

AnyádnakPalánkot 2008.11.29. 17:31:33
na de annak nem folyománya, h másnak suzukit meg daciat ajánlasz. :D

UrQuattro 2008.11.30. 10:21:22

Sziasztok.
Rendszeresen olvasom itt a dolgokat, végre beregeltem :)

Én személy szerint egy ladát vennék ilyen célre.. bár pár tipust még belehetett volna tenni :) Igaz csak hátsó kerekesek jöhettek szóba, de majd legközelebb :)

AnyádnakPalánkot (törölt) 2008.11.30. 10:46:38

Nekem is az lesz a következő, mondtam..

Rocko- 2008.11.30. 13:14:42

miért nem egy UrQuattro? :)

UrQuattro 2008.11.30. 14:08:03

Igaz...egy UrQuattro, vagy egy 80-as Coupe Gt Quattro..Eléggé odavágna..:)

dennisthemenace 2008.12.25. 12:13:30

Ommm;legyszives,ne adj tippeket Dennisnek;en vagyok az apja es velem akar megvetetni mindent....

don't 2012.12.14. 18:42:06

Ha nincs vonohorog ki sem lehet huzni...

don't 2012.12.14. 18:47:57

Gombokert,ropiert,egyszeru mint:faek,szog,kotelezo kifejezesek.
süti beállítások módosítása